PROGRAM KINOTEKE Svibanj 2024.
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Perfect Days, 2023. Wim Wenders, 123 min. JP/DE
Scenarij: TakumaTakasaki,Wim Wenders
Uloge: Koji Yakusho,Tokio Emoto, Arisa Nakano
ÄŒini se da je Hirayama posve zadovoljan svojim jednostavnim životom čistača zahoda u Tokiju. Izvan svoje vrlo strukturirane svakodnevne rutine uživa u svojoj strasti prema glazbi i knjigama. Voli drveće i fotografira ga. Niz neočekivanih susreta postupno otkriva sve više iz njegove prošlosti.
Dragulj s brojnim poetskim kvalitetama. (ekumenski žiri u Cannesu, nagrađuje filmove koji se posebno ističu kršćansko-duhovnom dimenzijom)
Životno, remek-djelo WimaWendersa. (Hsin Wang / FIPRESCI)
Pokretan glumačkom vještinom Kojija Yakushoa,“Perfect Days” je minimalistička meditacija koja nudi banket malih užitaka... (Ricardo Gallegos / La Estatuilla)
Ovaj film je duboko dirljivo i poetsko razmišljanje o pronalaženju ljepote u svakodnevnom svijetu oko nas. (Cannes press)
„Savršeni“ dani su pjesma izuzetne suptilnosti i ljepote. (Alissa Wilkinson / Vox)
Cannes Film Festival 2023. Best Actor: Koji Yakusho; Prize of the Ecumenical Jury
https://www.imdb.com/title/tt27503384/?ref_=fn_al_tt_1
MJESEC NAŠEG FILMA
IN MEMORIAM VELJKO BULAJIĆ (1928. - 2024.)
Vlak bez voznog reda, 1959. 119 min. YU/HR
Scenarij: Veljko Bulajić, Stjepan Perović, Ivo Braut, Elio Petri (prema ideji Veljka Bulajića)
Uloge: Stojan Aranđelović, Olivera Marković, Ivica Pajer, Milan Milošević, Inge Ilin, Ljiljana Vajler, Bata Živojinović, Lia Rho-Barbieri, Mate Ergović, Krešo Zidarić, Tanja Mascarelli, Jan Sid, Zlatibor Stojmirov, Kruno Valentić
U proljeće 1946. u Jugoslaviji se organiziraju velike migracije stanovništva iz pasivnih krševitih dinarskih krajeva u plodne panonske ravnice Slavonije, Baranje, Srijema, Vojvodine. Vlakovima se preseljavaju cijela sela pa tako i stanovnici sela Dolac u Dalmatinskoj zagori, koji su dobili zemlju i kuće u baranjskom selu Topolovu. Na čelu dolačke seobe je predsjednik seoskog odbora, prvoborac Lovre, kojem se sviđa udovica Ike. U seobu su krenula i Lovrina braća Duje i mladi Periša zvan Pešo. Tu je i Pešin ratni sudrug, mornar Nikolica kojem se također sviđa Ike. Na putu se Pešo zaljubi u Danu, djevojku iz susjednog sela, ne znajući da je ona već obećana za ženu sinu baranjskog gazde...
Na festivalu u Puli „Vlak bez voznog reda“ osvojio je nagradu žirija za najbolji film, za najbolji scenarij te za najbolju mušku sporednu ulogu.
Film putovanja i klasične naracije, realiziran pod utjecajem talijanskog neorealizma. Tijekom puta kristaliziraju se pojedinačne sudbine i melodramatski zapleti s motivima smrti starijih i nemoćnijih i rađanja djece na putu ali i, na općoj ideološkoj razini, sukobljavanja tradicionalnog i suvremenog, ruralnog i urbanog, poljoprivrednog i industrijskog. (Dario Marković)
https://www.imdb.com/title/tt0170774/?ref_=fn_al_tt_1
Dream Scenario, 2023. Kristoffer Borgli, 102 min. US
Scenarij: Kristoffer Borgli
Uloge: Nicolas Cage, Lily Bird, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker
Život nesretnog obiteljskog čovjeka Paula Matthewsa u potpunosti se preokrene nakon što ga milijuni stranaca odjednom započnu viđati u svojim snovima. Međutim, nakon što im se snovi s Paulom ubrzo počinju pretvarati u prave noćne more, naš junak će morati pronaći način kako se nositi s novostečenom slavom u ovoj potpuno otkačenoj i neumorno zabavnoj komediji scenarista i redatelja Kristoffera …
„Dream Scenario“ je vrhunac karijere Nicolasa Cagea i ostavite razmišljanje o svemu što ima za reći o nestalnim hirovima pop kulture. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Ugodan i pametan film o neobičnom iskustvu slave. (Peter Bradshaw / The Guardian)
Promišljeno, smiješno i pravovremeno, satirično raščlanjivanje „cancel culture“ u kojoj živimo, uzdignuta Cageovom izvedbom. (Stephen Romei / Australian)
Ovo je odvažan projekt ne zbog svoje lude premise, već zbog gotovo savršenog seciranja društva opsjednutog slavom nepoznatih ljudi. (Randy Meeks / Espinof)
https://www.imdb.com/title/tt21942866/?ref_=fn_al_tt_1
Knox Goes Away, 2024. Michael Keaton, 114 min. US
Scenarij: Gregory Poirier
Uloge: Michael Keaton, James Marsden, Suzy Nakamura, Joanna Kulig, Raya McKinnona, John Hoogenakker, Lela Loren, Marcia Gay Harden, Al Pacino
Kada plaćeni ubojica počne patiti od brzo napredujućeg oblika demencije, pruža mu se prilika za iskupljenje spašavanjem života odraslog sina od kojeg je godinama bio udaljen. Kako bi ga spasio, mora biti brži od policije koja mu se približava, ali i brži od otkucaja sata njegovog vlastitog, brzo propadajućeg uma.
Noir triler Michaela Keatona ima nezaboravne izvedbe i zadivljujuću priču. Glazba Alexa Heffesa pojačava mračnu dramu. (Joe Friar / Fort Worth Report)
Keaton je stvarno dobar u naslovnoj ulozi… i, da, jako ga dobro režira. (Andy Klein / FilmWeek)
Vrlo meditativan film. Ne bih rekao da ima sve akcijske elemente koje biste očekivali od filma o ubojicama, ali je vrlo dobro napravljen. (Jeffrey M. Anderson / Common Sense Media)
Vrhunsko pripovijedanje Michaela Keatona. (Mark Jackson / Epoch Times)
Scenarij Gregoryja Poiriera vrlo je pametan i originalan, a Keaton ga režira s lukavstvom i vještinom koja djeluje tiho, hipnotičko. (Owen Gleiberman / Variety)
https://www.imdb.com/title/tt20115766/?ref_=fn_al_tt_1
Knox Goes Away, 2024. Michael Keaton, 114 min. US
Scenarij: Gregory Poirier
Uloge: Michael Keaton, James Marsden, Suzy Nakamura, Joanna Kulig, Raya McKinnona, John Hoogenakker, Lela Loren, Marcia Gay Harden, Al Pacino
Kada plaćeni ubojica počne patiti od brzo napredujućeg oblika demencije, pruža mu se prilika za iskupljenje spašavanjem života odraslog sina od kojeg je godinama bio udaljen. Kako bi ga spasio, mora biti brži od policije koja mu se približava, ali i brži od otkucaja sata njegovog vlastitog, brzo propadajućeg uma.
Noir triler Michaela Keatona ima nezaboravne izvedbe i zadivljujuću priču. Glazba Alexa Heffesa pojačava mračnu dramu. (Joe Friar / Fort Worth Report)
Keaton je stvarno dobar u naslovnoj ulozi… i, da, jako ga dobro režira. (Andy Klein / FilmWeek)
Vrlo meditativan film. Ne bih rekao da ima sve akcijske elemente koje biste očekivali od filma o ubojicama, ali je vrlo dobro napravljen. (Jeffrey M. Anderson / Common Sense Media)
Vrhunsko pripovijedanje Michaela Keatona. (Mark Jackson / Epoch Times)
Scenarij Gregoryja Poiriera vrlo je pametan i originalan, a Keaton ga režira s lukavstvom i vještinom koja djeluje tiho, hipnotičko. (Owen Gleiberman / Variety)
https://www.imdb.com/title/tt20115766/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Perfect Days, 2023. Wim Wenders, 123 min. JP/DE
Scenarij: TakumaTakasaki,Wim Wenders
Uloge: Koji Yakusho,Tokio Emoto, Arisa Nakano
ÄŒini se da je Hirayama posve zadovoljan svojim jednostavnim životom čistača zahoda u Tokiju. Izvan svoje vrlo strukturirane svakodnevne rutine uživa u svojoj strasti prema glazbi i knjigama. Voli drveće i fotografira ga. Niz neočekivanih susreta postupno otkriva sve više iz njegove prošlosti.
Dragulj s brojnim poetskim kvalitetama. (ekumenski žiri u Cannesu, nagrađuje filmove koji se posebno ističu kršćansko-duhovnom dimenzijom)
Životno, remek-djelo WimaWendersa. (Hsin Wang / FIPRESCI)
Pokretan glumačkom vještinom Kojija Yakushoa,“Perfect Days” je minimalistička meditacija koja nudi banket malih užitaka... (Ricardo Gallegos / La Estatuilla)
Ovaj film je duboko dirljivo i poetsko razmišljanje o pronalaženju ljepote u svakodnevnom svijetu oko nas. (Cannes press)
„Savršeni“ dani su pjesma izuzetne suptilnosti i ljepote. (Alissa Wilkinson / Vox)
Cannes Film Festival 2023. Best Actor: Koji Yakusho; Prize of the Ecumenical Jury
https://www.imdb.com/title/tt27503384/?ref_=fn_al_tt_1
Program „Film i grad“ / gost Ivan Cingel
Matrix, 1999. Lana & Lilly Wachowski, 136 min.
Scenarij: The Wachowskis
Uloge: Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving, Joe Pantoliano
„Matrix“ ne liči ni na što na što su vas/nas možda upozoravali ili prepričali: kompletna ZF ponuda posljednjih dvadesetak godina može se skriti iza tjeskobnog, razigranog, inventivnog i vizualno raskošnog rada braće/sestara Wachowski. Svijetom u 21. stoljeću vladaju računala a sve oko nas je fikcija. Ljudi služe jedino kao izvor energije računalima i neophodno im je osloboditi se računalne kontrole. Za to je predodređen Neo, zbunjeni softweraš kojeg tajanstveni Morpheus i borbena Trinity upoznaju sa stvarnošću. A ona nije niti malo optimistična... Pametno koristeći mogućnosti računala te pozivajući se na niz (hongkonških) uzora „Matrix“ je istovremeno i uvjerljivi akcijski film besprijekorne audio-vizualne poetike.
Najutjecajniji akcijski film generacije. (Entertainment Weekly)
Zahvaljujući maštovitoj viziji Wachowskijevih, Matrix je pametno osmišljena kombinacija spektakularne akcije i revolucionarnih specijalnih efekata. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Nevini užitak koji nisam osjetio dugo vremena. (William Gibson, ključna figura cyberpunk fikcije)
Izašao sam iz kina ... i razmišljao: „Kakav film znanstvene fantastike nakon ovoga ljudi sada mogu napraviti?“ (redatelj Darren Aronofsky)
Što god mislili o „Matrixu“, svaki je kadar tu zbog strasti koju autori imaju! (redatelj M. Night Shyamalan)
Prije četvrt stoljeća cyber thriller braće (danas sestara) Wachowsky zasjenio je svih. Možda ne u brojevima koliko u scenografskoj raskoši i vizualnosti, te upozoravajućih poruka o dehumanizaciji svijeta. Onog istog koji sate i sate provodi na majci svih mreža surfajući iz tko zna kojeg razloga. Istovremeno, koliko god da je prepun energije i vizualno superioran, „Matrix“ je nadasve tjeskoban. Točnije, uznemirujući u pogledu kako današnjice tako i sutrašnjice... (V.E.)
Zbog uloženog truda, braću Wachowsky valja pohvaliti. Ali, ne samo zbog audiovizualnih atrakcija - scenarij filma, iako mu postavka nije bas najoriginalnija, dozvolio je likovima da u pauzama bjesomučne akcije s vremena na vrijeme izvale koju pametnu na temu istinskog identiteta, percepcije stvarnosti odnosno ekologije. Zbog svega toga će zahtjevniji gledatelj, odnosno onaj koji voli koristiti mozak prilikom gledanja filma, imati dodatnih razloga da cijeni ovaj film. (Dragan Antulov / purger.com)
Inspirirani stilističkim Japanskim animé filmovima, pitanjima koja se postavljaju na raskrižju filozofije, mitologije, religije i matematike, hiper-kinetičkim ilustracijama u stripovima Geofa Darrowa i znanstvenom fantastikom autora kao što su William Gibson, Philip K. Dick i Lewis Carroll, braća/sestre su stvorila epsku priču koja istražuje teme tehnološke otuđenosti, slobodne volje, cijene neznanja i vrijednost znanja. Autori ne samo da su uzbudili publiku hrabrim vizualnim stilom koje su imitirale brojne reklame, glazbeni spotove i filmove, već su stvorili provokativan akcijski film koji promišlja samu bit stvarnosti i identiteta. (Vladimir Županović)
https://www.imdb.com/title/tt0133093/?ref_=fn_al_tt_1
Knox Goes Away, 2024. Michael Keaton, 114 min. US
Scenarij: Gregory Poirier
Uloge: Michael Keaton, James Marsden, Suzy Nakamura, Joanna Kulig, Raya McKinnona, John Hoogenakker, Lela Loren, Marcia Gay Harden, Al Pacino
Kada plaćeni ubojica počne patiti od brzo napredujućeg oblika demencije, pruža mu se prilika za iskupljenje spašavanjem života odraslog sina od kojeg je godinama bio udaljen. Kako bi ga spasio, mora biti brži od policije koja mu se približava, ali i brži od otkucaja sata njegovog vlastitog, brzo propadajućeg uma.
Noir triler Michaela Keatona ima nezaboravne izvedbe i zadivljujuću priču. Glazba Alexa Heffesa pojačava mračnu dramu. (Joe Friar / Fort Worth Report)
Keaton je stvarno dobar u naslovnoj ulozi… i, da, jako ga dobro režira. (Andy Klein / FilmWeek)
Vrlo meditativan film. Ne bih rekao da ima sve akcijske elemente koje biste očekivali od filma o ubojicama, ali je vrlo dobro napravljen. (Jeffrey M. Anderson / Common Sense Media)
Vrhunsko pripovijedanje Michaela Keatona. (Mark Jackson / Epoch Times)
Scenarij Gregoryja Poiriera vrlo je pametan i originalan, a Keaton ga režira s lukavstvom i vještinom koja djeluje tiho, hipnotičko. (Owen Gleiberman / Variety)
https://www.imdb.com/title/tt20115766/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Perfect Days, 2023. Wim Wenders, 123 min. JP/DE
Scenarij: TakumaTakasaki,Wim Wenders
Uloge: Koji Yakusho,Tokio Emoto, Arisa Nakano
ÄŒini se da je Hirayama posve zadovoljan svojim jednostavnim životom čistača zahoda u Tokiju. Izvan svoje vrlo strukturirane svakodnevne rutine uživa u svojoj strasti prema glazbi i knjigama. Voli drveće i fotografira ga. Niz neočekivanih susreta postupno otkriva sve više iz njegove prošlosti.
Dragulj s brojnim poetskim kvalitetama. (ekumenski žiri u Cannesu, nagrađuje filmove koji se posebno ističu kršćansko-duhovnom dimenzijom)
Životno, remek-djelo WimaWendersa. (Hsin Wang / FIPRESCI)
Pokretan glumačkom vještinom Kojija Yakushoa,“Perfect Days” je minimalistička meditacija koja nudi banket malih užitaka... (Ricardo Gallegos / La Estatuilla)
Ovaj film je duboko dirljivo i poetsko razmišljanje o pronalaženju ljepote u svakodnevnom svijetu oko nas. (Cannes press)
„Savršeni“ dani su pjesma izuzetne suptilnosti i ljepote. (Alissa Wilkinson / Vox)
Cannes Film Festival 2023. Best Actor: Koji Yakusho; Prize of the Ecumenical Jury
https://www.imdb.com/title/tt27503384/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Perfect Days, 2023. Wim Wenders, 123 min. JP/DE
Scenarij: TakumaTakasaki,Wim Wenders
Uloge: Koji Yakusho,Tokio Emoto, Arisa Nakano
ÄŒini se da je Hirayama posve zadovoljan svojim jednostavnim životom čistača zahoda u Tokiju. Izvan svoje vrlo strukturirane svakodnevne rutine uživa u svojoj strasti prema glazbi i knjigama. Voli drveće i fotografira ga. Niz neočekivanih susreta postupno otkriva sve više iz njegove prošlosti.
Dragulj s brojnim poetskim kvalitetama. (ekumenski žiri u Cannesu, nagrađuje filmove koji se posebno ističu kršćansko-duhovnom dimenzijom)
Životno, remek-djelo WimaWendersa. (Hsin Wang / FIPRESCI)
Pokretan glumačkom vještinom Kojija Yakushoa,“Perfect Days” je minimalistička meditacija koja nudi banket malih užitaka... (Ricardo Gallegos / La Estatuilla)
Ovaj film je duboko dirljivo i poetsko razmišljanje o pronalaženju ljepote u svakodnevnom svijetu oko nas. (Cannes press)
„Savršeni“ dani su pjesma izuzetne suptilnosti i ljepote. (Alissa Wilkinson / Vox)
Cannes Film Festival 2023. Best Actor: Koji Yakusho; Prize of the Ecumenical Jury
https://www.imdb.com/title/tt27503384/?ref_=fn_al_tt_1
Knox Goes Away, 2024. Michael Keaton, 114 min. US
Scenarij: Gregory Poirier
Uloge: Michael Keaton, James Marsden, Suzy Nakamura, Joanna Kulig, Raya McKinnona, John Hoogenakker, Lela Loren, Marcia Gay Harden, Al Pacino
Kada plaćeni ubojica počne patiti od brzo napredujućeg oblika demencije, pruža mu se prilika za iskupljenje spašavanjem života odraslog sina od kojeg je godinama bio udaljen. Kako bi ga spasio, mora biti brži od policije koja mu se približava, ali i brži od otkucaja sata njegovog vlastitog, brzo propadajućeg uma.
Noir triler Michaela Keatona ima nezaboravne izvedbe i zadivljujuću priču. Glazba Alexa Heffesa pojačava mračnu dramu. (Joe Friar / Fort Worth Report)
Keaton je stvarno dobar u naslovnoj ulozi… i, da, jako ga dobro režira. (Andy Klein / FilmWeek)
Vrlo meditativan film. Ne bih rekao da ima sve akcijske elemente koje biste očekivali od filma o ubojicama, ali je vrlo dobro napravljen. (Jeffrey M. Anderson / Common Sense Media)
Vrhunsko pripovijedanje Michaela Keatona. (Mark Jackson / Epoch Times)
Scenarij Gregoryja Poiriera vrlo je pametan i originalan, a Keaton ga režira s lukavstvom i vještinom koja djeluje tiho, hipnotičko. (Owen Gleiberman / Variety)
https://www.imdb.com/title/tt20115766/?ref_=fn_al_tt_1
Body, 2023. Petra Seliškar, 92 min. SI/HR/MK
Osjetljivo je i intimno istraživanje nesvakidašnjeg života i slojevitog unutarnjeg svijeta žene koja se neukrotivim duhom bori protiv niza rijetkih autoimunih bolesti.
„Tijelo“ je gorak dugometražni dokumentarni film hvaljene redateljice Petre Seliškar, koji prati dva desetljeća u neobičnom životu njezine bliske prijateljice Urške, koja se bori protiv rijetkih autoimunih bolesti. Nekoć manekenka, a danas školovana pijanistica, Urška se suočava s nesvakidašnjim izazovima, no nikada ne gubi svoj neukrotivi duh. Film spaja intimne razgovore, osobne arhive i kreativnu slikovnost, propitujući tajne ljudskog tijela i moć umjetnosti i prijateljstva kako bismo shvatili njegovu suštinu, na burnom putu ozdravljenja i prihvaćanja sebe
Posvećen majkama i kćerima, film Petre Seliškar vizualno je zapanjujuća i emocionalno zadivljujuća priča o ženi i njezinoj borbi protiv autoimunih bolesti. (Marko Stojiljković / Cineuropa)
Petra Seliškar, energična, inovativna i snalažljiva redateljica nekoliko dugometražnih dokumentaraca ovog je puta uspjela napraviti malo remek-djelo. (Melita Zajc / Modern Times Review)
https://www.imdb.com/title/tt12032886/?ref_=nm_knf_t_3
KEN LOACH: 60 GODINA KARIJERE
Land and Freedom, 1981. 109 min.
Scenarij: Jim Allen
Uloge: Ian Hart, Rosana Pastor, Iciar Bollain, Tom Gilroy, Marc Martinez, Frederic Pierrot
David Carr, aktivist za radnička prava u svom rodnom Liverpoolu, putuje u Španjolsku 1936. s namjerom da se pridruži antifašističkim Internacionalnim brigadama u građanskom ratu u zemlji. Postaje vojnik međunarodne-narodne vojske POUM (Partido Obrero de Unificación Marxista / Radnička partija marksističkog ujedinjenja). Njeni članovi su se skupili sa svih strana svijeta, jedva se sporazumijevaju, nemaju pojma o ratnoj vještini i opremljeni su oružjem iz antikvarnice. Ali, zato im je moral visok, demokratski donose odluke i općenito su uvjereni u pobjedu. Dodatni razlog zbog kojeg David ostaje u toj jedinici jest i ljubav prema simpatičnoj crnki Blanci. Ali, nakon što oslobode planinsko selo od frankista David će shvatiti da je cijeli građanski rat mnogo kompliciraniji od podjele na crno i bijelo, odnosno crveno i crno.
Radeći u gotovo dokumentarnom stilu koji naglašava grubost svakodnevnog života, ciničnu tajnovitost političkih vođa i plemenitost malih ljudi s velikim snovima, Loach stvara igrane filmove neuobičajene ozbiljnosti i integriteta. (David Armstrong / The San Francisco Examiner)
Loachev film je duboko, emocionalno i intelektualno iskustvo, i među najboljim filmovima desetljeća. (Philip French / The Observer)
Loach nas tjera da osjetimo strasti vremena kada su ljudi bili spremni umrijeti za ideje. Sjajno odglumljen od strane glumačke postave koja besprijekorno miješa profesionalce i amatere, ovaj iskreni, ljutiti ep emotivni je pozdrav duhu otpora. (David Ansen / Newsweek)
Ken Loach nije učinio ništa više nego odmaknuo veo s razdoblja povijesti, evocirajući dramatičnu epizodu iz Španjolske revolucije, i to s talentom i majstorstvom koji su oduzeli dah istom Carrillu (op. španjolski „staljinistički“ vođa Santiago Carrillo). Trebamo mu zapljeskati, nadajući se da će njegov rad nadahnuti španjolske filmaše nove generacije koji žele braniti povijesno sjećanje i zadržati kritičku misao. (Wilebaldo Solano, bivši glavni tajnik POUM-a)
Odmaknuvši se od svojih karakterističnih tema vezanih za suvremenu industrijsku Britaniju, Loach se usmjerio na prikaz Španjolskog građanskog rata, odnosno sukoba unutar ljevice, po pronicavosti uspoređivan sa zapisima G. Orwella. Povijesna tema uokvirena je sadašnjošću (unuka pronalazi i čita djedova pisma i dnevnik) te fokalizirana kroz protagonista u čijim se reakcijama prelama sukob revolucionarnog idealizma i rigidnog staljinizma (njihovim je predstavnicima cilj eliminirati potencijalne suparnike za prevlast na ljevici). Pritom redatelj jasno očituje politički stav o staljinizmu kao glavnom krivcu za razjedinjenost, pa stoga i poraz ljevice, ali i revolucionarnih ideala. Istodobno je pokazao majstorstvo u kombinaciji dijaloških scena intelektualnih diskusija o revoluciji i idealima, naturalističkog oslikavanja krajolika i ugođaja te nesentimentalnog emocionalnog intenziteta. Film je nagrađen Europskom filmskom nagradom za najbolji film. (HFL)
„Zemlja i sloboda“ predstavlja jedan film koji ne samo svojom ideologijom, nego i umjetničkom dosljednošću, pokazuje otklon od matice u suvremenoj svjetskoj kinematografiji. A i neki naši gledatelji koji su sudjelovali u prvim danima domovinskog rata će u filmu vjerojatno naći neke sličnosti sa svojim iskustvima. (Dragan Antulov / purger.com)
https://www.imdb.com/title/tt0114671/?ref_=fn_al_tt_1
Sur l'Adamant, 2023. Nicolas Philibert, 109 min. FR/JP
BERLIN 2023. ZLATNI MEDVJED / NAJBOLJI FILM
Jedan od najglasovitijih europskih dokumentarista, Nicolas Philibert ovim filmom ukazuje na krhkost mentalnog zdravlja i važnost pažnje koju posvećujemo jedni drugima. Adamant je jedinstven plutajući dnevni centar za skrb smješten na rijeci Seini, u samom centru Pariza. Ekipa koja ga vodi opire se dehumanizaciji psihijatrije i svojim psihički raznolikim posjetiteljima pruža kombinaciju terapeutskih, edukativnih i kulturnih aktivnosti, te bijeg od kapitalističke uravnilovke i kaosa suvremenog metropolisa – utočište u višestrukom smislu, u kojem obespravljeni mogu do mile volje govoriti, pjevati, plesati ili vikati.
Filmski dokaz nužnosti ljudskog izražavanja. (Kristen Stewart, predsjednica međunarodnog žirija 73. Berlinalea)
Postoji nježan i vrlo sretan osjećaj slobode i mogućnosti na brodu Adamant, a u ovom filmu postoji ogromna toplina, simpatija i ljudska znatiželja. (Peter Bradshaw, The Guardian)
Iznimno nježan i poetičan film koji nudi brižnu utopijsku viziju modernog zdravstva. (David Jenkins, Little White Lies)
Dirljivo svjedočanstvo o tome za što su ljudi sve sposobni, samo kad bi mogli pronaći pravo mjesto za to. (Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter)
Ovo je tiho, ali u konačnici snažno djelo koje govori o važnosti empatije u liječenju osoba s mentalnim bolestima i tjera vas da se nadate da će programi poput ovog prikazanog jednog dana postati norma. (Peter Sobczynski / RogerEbert.com)
https://www.imdb.com/title/tt26448811/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Sur%2520l%27Adamant%252C%25202023.%2520
KEN LOACH: 60 GODINA KARIJERE
Ladybird Ladybird, 1994. 101 min. UK
Scenarij: Rona Munro (prema istintoj priči)
Uloge: Crissy Rock, Vladimir Vega
I sama žrtva zlostavljanja i siromaštva u djetinjstvu, Maggie se pokazala nepodobnom majkom: njezino četvero djece oduzeli joj je socijalna služba i smjestila ih u udomiteljske domove. Njezina nova veza s strpljivim i dobrodušnim Jorgeom, azilantom iz Paragvaja, donosi novopronađenu stabilnost u Maggien život unatoč njenom samoporažavajućem ponašanju. Kada sazna da je ponovno trudna, par se odlučuje boriti da zadrži svoje dijete.
Nevjerojatno dirljiva i snažna britanska drama temelji se na istinitoj priči. Izvrsna izvedba Crissy Rock (nagrađena u Berlinu) dominira moćnim, grubim i na trenutke vrlo nježnim, nevjerojatnim filmom. (Danny M / rotten tomatoes)
Srceparajući film, na trenutke previše bolan za gledanje. Neke scene izgledaju kao improvizacija, ali to samo pridonosi realnosti filma. Crissy Rock daje nevjerojatan nastup u ulozi samohrane majke koju progoni socijalna služba. (user / rotten tomatoes)
Ovo je priča o problematičnoj ženi. Žena velikog srca i velike ćudi, koja je rodila četvero djece od četiri različita oca, a nad svima je izgubila skrbništvo jer ne može odgovorno funkcionirati. Ili, drugačije gledano, to je priča o ženi koju progone britanski socijalni radnici koji je ošamare svaki put kad zamalo sklopi zajednički život. Snaga filma je u tome što ima istine u obje interpretacije: Da, socijalni radnici su je okrutno tretirali - i, da, ona je sama sebi najgori neprijatelj… (Roger Ebert / rogerebert.com)
https://www.imdb.com/title/tt0110296/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_q_LADYBIRD%2520LADYBIRD
Body, 2023. Petra Seliškar, 92 min. SI/HR/MK
Osjetljivo je i intimno istraživanje nesvakidašnjeg života i slojevitog unutarnjeg svijeta žene koja se neukrotivim duhom bori protiv niza rijetkih autoimunih bolesti.
„Tijelo“ je gorak dugometražni dokumentarni film hvaljene redateljice Petre Seliškar, koji prati dva desetljeća u neobičnom životu njezine bliske prijateljice Urške, koja se bori protiv rijetkih autoimunih bolesti. Nekoć manekenka, a danas školovana pijanistica, Urška se suočava s nesvakidašnjim izazovima, no nikada ne gubi svoj neukrotivi duh. Film spaja intimne razgovore, osobne arhive i kreativnu slikovnost, propitujući tajne ljudskog tijela i moć umjetnosti i prijateljstva kako bismo shvatili njegovu suštinu, na burnom putu ozdravljenja i prihvaćanja sebe
Posvećen majkama i kćerima, film Petre Seliškar vizualno je zapanjujuća i emocionalno zadivljujuća priča o ženi i njezinoj borbi protiv autoimunih bolesti. (Marko Stojiljković / Cineuropa)
Petra Seliškar, energična, inovativna i snalažljiva redateljica nekoliko dugometražnih dokumentaraca ovog je puta uspjela napraviti malo remek-djelo. (Melita Zajc / Modern Times Review)
https://www.imdb.com/title/tt12032886/?ref_=nm_knf_t_3
Une année difficile / A Difficult Year, 2023. Olivier Nakache, Éric Toledano, 120 min. FR
Scenarij: Olivier Nakache, Éric Toledano
Uloge: Pio Marmaï, Jonathan Cohen, Noémie Merlant
Albert i Bruno kompulzivni su potrošači koji se nalaze u dugovima do grla. Kako bi nanovo preuzeli kontrolu nad svojim životima, odlučuju se obratiti za pomoć grupama društvenih aktivista te ubrzo nailaze na skupinu mladih aktivista koji se brinu za okoliš. Privučeni besplatnim pivom i čipsom, a ne ideologijom kojoj ovi ekološki osviješteni aktivisti teže, Albert i Bruno uskoro će se pridružiti pokretu s kojim i nemaju baš puno toga zajedničkog…
Ako smo uključeni u ovu temu, goruću za nas, a još više za generaciju koja dolazi, to je također zato što nalazimo relevantnost i želju za utjecajem. Cilj iza toga ostaje potaknuti raspravu. Međutim, jedna od vrlina kinematografije ponekad je formuliranje pravih pitanja. (ko-redatelj i ko-scenarist Éric Toledano)
Éric Toledano i Olivier Nakache definitivno imaju recept za društvenu komediju, onu koja nas nasmijava, pokreće i ispituje u isto vrijeme. (Juliette Hochberg / Marie Claire)
„Teška godina” ne štedi nikoga, čak ni ekološke aktiviste. (Valentin Etancelin / Le HuffPost)
Francuski redatelji Olivier Nakache i Éric Toledano uvijek su uspijevali ponuditi inteligentne komedije koje vas tjeraju da se i nasmijete i zamislite. Novim filmom „Teška godina“ tandem potpisuje duhovitu društvenu satiru na temu prezaduženosti i ekološkog aktivizma. (Maxime Demers / Montreal Journal)
Iako film tu i tamo pati od nekoliko nedostataka u svom političkom portretiranju kao i u sentimentalnim intrigama, dvojac Toledano-Nakache osigurava bitno: čineći komediju poticajnom suvremenom osmatračnicom koja poziva na svijest. I kao takav doista zauzima posebno mjesto u francuskoj kinematografiji. (Damien Leblanc / Première)
Znali smo da su puni talenta, a s ovim filmom shvatili smo da Olivier Nakache i Éric Toledano imaju smisla i za tragikomediju i za društvenu satiru. (Fabrice Leclerc / Paris Match)
https://www.imdb.com/title/tt21352380/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Une%2520ann%25C3%25A9e%2520difficile%2520
Une année difficile / A Difficult Year, 2023. Olivier Nakache, Éric Toledano, 120 min. FR
Scenarij: Olivier Nakache, Éric Toledano
Uloge: Pio Marmaï, Jonathan Cohen, Noémie Merlant
Albert i Bruno kompulzivni su potrošači koji se nalaze u dugovima do grla. Kako bi nanovo preuzeli kontrolu nad svojim životima, odlučuju se obratiti za pomoć grupama društvenih aktivista te ubrzo nailaze na skupinu mladih aktivista koji se brinu za okoliš. Privučeni besplatnim pivom i čipsom, a ne ideologijom kojoj ovi ekološki osviješteni aktivisti teže, Albert i Bruno uskoro će se pridružiti pokretu s kojim i nemaju baš puno toga zajedničkog…
Ako smo uključeni u ovu temu, goruću za nas, a još više za generaciju koja dolazi, to je također zato što nalazimo relevantnost i želju za utjecajem. Cilj iza toga ostaje potaknuti raspravu. Međutim, jedna od vrlina kinematografije ponekad je formuliranje pravih pitanja. (ko-redatelj i ko-scenarist Éric Toledano)
Éric Toledano i Olivier Nakache definitivno imaju recept za društvenu komediju, onu koja nas nasmijava, pokreće i ispituje u isto vrijeme. (Juliette Hochberg / Marie Claire)
„Teška godina” ne štedi nikoga, čak ni ekološke aktiviste. (Valentin Etancelin / Le HuffPost)
Francuski redatelji Olivier Nakache i Éric Toledano uvijek su uspijevali ponuditi inteligentne komedije koje vas tjeraju da se i nasmijete i zamislite. Novim filmom „Teška godina“ tandem potpisuje duhovitu društvenu satiru na temu prezaduženosti i ekološkog aktivizma. (Maxime Demers / Montreal Journal)
Iako film tu i tamo pati od nekoliko nedostataka u svom političkom portretiranju kao i u sentimentalnim intrigama, dvojac Toledano-Nakache osigurava bitno: čineći komediju poticajnom suvremenom osmatračnicom koja poziva na svijest. I kao takav doista zauzima posebno mjesto u francuskoj kinematografiji. (Damien Leblanc / Première)
Znali smo da su puni talenta, a s ovim filmom shvatili smo da Olivier Nakache i Éric Toledano imaju smisla i za tragikomediju i za društvenu satiru. (Fabrice Leclerc / Paris Match)
https://www.imdb.com/title/tt21352380/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Une%2520ann%25C3%25A9e%2520difficile%2520
KINO CIRKUS:
Mekani brodovi, 2022. Željko Zorica-Šiš, 99 min.
„Mekani brodovi“ su dokumentarni film o kazališnoj grupi Kugla glumište koja je bila najvažnija avangardna kazališna, multimedijalna i interdisciplinarna umjetničkih skupina u Hrvatskoj od sredine sedamdesetih i početkom osamdesetih godina dvadesetog stoljeća. Umjesto tradicionalnog kazališta, Kugla je zamišljala teatar kao urbani ritual i socijalnu situaciju. Narušavala je teatar kao „kocku“, u kojoj se unaprijed znalo mjesto za gledatelje, te uspostavljala teatar kao Kuglu, kao ne-dramski teatar, totalni teatar preklopljen sa životom. Grupi je bilo važno kako uspostaviti novi način organizacije rada u proizvodnji kazališta.
U filmu sudjeluju članovi/ce Kugla glumišta, glazbenici iz Kugla benda, teatrolozi/nje, kazališni radnici i radnice, suvremenici/ce i suputnici/ce Kugla glumišta. Uz obilje zvučnog i vizualnog arhivskog materijala uz „čega se sjećam? čega se ne sjećam?“ prepliće se kronološko dokumentiranje rada tog kulturološki, umjetnički i teatarski važnog dijela nezavisne kulturne scene.
https://www.imdb.com/title/tt28821055/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Mekani%2520brodovi
Une année difficile / A Difficult Year, 2023. Olivier Nakache, Éric Toledano, 120 min. FR
Scenarij: Olivier Nakache, Éric Toledano
Uloge: Pio Marmaï, Jonathan Cohen, Noémie Merlant
Albert i Bruno kompulzivni su potrošači koji se nalaze u dugovima do grla. Kako bi nanovo preuzeli kontrolu nad svojim životima, odlučuju se obratiti za pomoć grupama društvenih aktivista te ubrzo nailaze na skupinu mladih aktivista koji se brinu za okoliš. Privučeni besplatnim pivom i čipsom, a ne ideologijom kojoj ovi ekološki osviješteni aktivisti teže, Albert i Bruno uskoro će se pridružiti pokretu s kojim i nemaju baš puno toga zajedničkog…
Ako smo uključeni u ovu temu, goruću za nas, a još više za generaciju koja dolazi, to je također zato što nalazimo relevantnost i želju za utjecajem. Cilj iza toga ostaje potaknuti raspravu. Međutim, jedna od vrlina kinematografije ponekad je formuliranje pravih pitanja. (ko-redatelj i ko-scenarist Éric Toledano)
Éric Toledano i Olivier Nakache definitivno imaju recept za društvenu komediju, onu koja nas nasmijava, pokreće i ispituje u isto vrijeme. (Juliette Hochberg / Marie Claire)
„Teška godina” ne štedi nikoga, čak ni ekološke aktiviste. (Valentin Etancelin / Le HuffPost)
Francuski redatelji Olivier Nakache i Éric Toledano uvijek su uspijevali ponuditi inteligentne komedije koje vas tjeraju da se i nasmijete i zamislite. Novim filmom „Teška godina“ tandem potpisuje duhovitu društvenu satiru na temu prezaduženosti i ekološkog aktivizma. (Maxime Demers / Montreal Journal)
Iako film tu i tamo pati od nekoliko nedostataka u svom političkom portretiranju kao i u sentimentalnim intrigama, dvojac Toledano-Nakache osigurava bitno: čineći komediju poticajnom suvremenom osmatračnicom koja poziva na svijest. I kao takav doista zauzima posebno mjesto u francuskoj kinematografiji. (Damien Leblanc / Première)
Znali smo da su puni talenta, a s ovim filmom shvatili smo da Olivier Nakache i Éric Toledano imaju smisla i za tragikomediju i za društvenu satiru. (Fabrice Leclerc / Paris Match)
https://www.imdb.com/title/tt21352380/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Une%2520ann%25C3%25A9e%2520difficile%2520
Sur l'Adamant, 2023. Nicolas Philibert, 109 min. FR/JP
BERLIN 2023. ZLATNI MEDVJED / NAJBOLJI FILM
Jedan od najglasovitijih europskih dokumentarista, Nicolas Philibert ovim filmom ukazuje na krhkost mentalnog zdravlja i važnost pažnje koju posvećujemo jedni drugima. Adamant je jedinstven plutajući dnevni centar za skrb smješten na rijeci Seini, u samom centru Pariza. Ekipa koja ga vodi opire se dehumanizaciji psihijatrije i svojim psihički raznolikim posjetiteljima pruža kombinaciju terapeutskih, edukativnih i kulturnih aktivnosti, te bijeg od kapitalističke uravnilovke i kaosa suvremenog metropolisa – utočište u višestrukom smislu, u kojem obespravljeni mogu do mile volje govoriti, pjevati, plesati ili vikati.
Filmski dokaz nužnosti ljudskog izražavanja. (Kristen Stewart, predsjednica međunarodnog žirija 73. Berlinalea)
Postoji nježan i vrlo sretan osjećaj slobode i mogućnosti na brodu Adamant, a u ovom filmu postoji ogromna toplina, simpatija i ljudska znatiželja. (Peter Bradshaw, The Guardian)
Iznimno nježan i poetičan film koji nudi brižnu utopijsku viziju modernog zdravstva. (David Jenkins, Little White Lies)
Dirljivo svjedočanstvo o tome za što su ljudi sve sposobni, samo kad bi mogli pronaći pravo mjesto za to. (Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter)
Ovo je tiho, ali u konačnici snažno djelo koje govori o važnosti empatije u liječenju osoba s mentalnim bolestima i tjera vas da se nadate da će programi poput ovog prikazanog jednog dana postati norma. (Peter Sobczynski / RogerEbert.com)
https://www.imdb.com/title/tt26448811/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Sur%2520l%27Adamant%252C%25202023.%2520
Body, 2023. Petra Seliškar, 92 min. SI/HR/MK
Osjetljivo je i intimno istraživanje nesvakidašnjeg života i slojevitog unutarnjeg svijeta žene koja se neukrotivim duhom bori protiv niza rijetkih autoimunih bolesti.
„Tijelo“ je gorak dugometražni dokumentarni film hvaljene redateljice Petre Seliškar, koji prati dva desetljeća u neobičnom životu njezine bliske prijateljice Urške, koja se bori protiv rijetkih autoimunih bolesti. Nekoć manekenka, a danas školovana pijanistica, Urška se suočava s nesvakidašnjim izazovima, no nikada ne gubi svoj neukrotivi duh. Film spaja intimne razgovore, osobne arhive i kreativnu slikovnost, propitujući tajne ljudskog tijela i moć umjetnosti i prijateljstva kako bismo shvatili njegovu suštinu, na burnom putu ozdravljenja i prihvaćanja sebe
Posvećen majkama i kćerima, film Petre Seliškar vizualno je zapanjujuća i emocionalno zadivljujuća priča o ženi i njezinoj borbi protiv autoimunih bolesti. (Marko Stojiljković / Cineuropa)
Petra Seliškar, energična, inovativna i snalažljiva redateljica nekoliko dugometražnih dokumentaraca ovog je puta uspjela napraviti malo remek-djelo. (Melita Zajc / Modern Times Review)
https://www.imdb.com/title/tt12032886/?ref_=nm_knf_t_3
KEN LOACH: 60 GODINA KARIJERE
Riff-Raff, 1991. 95 min. UK
Scenarij: Bill Jesse
Uloge: Robert Carlyle, Emer McCourt, Ricky Tomlinson, Jimmy Coleman
Priča o Stevieju, građevinskom radniku i njegovoj djevojci, nezaposlenoj pop pjevačici, služi da prikaže uvjete života britanske siromašne klase. "Riff-Raff" je napisao Bill Jesse, građevinski radnik, koji je umro dok je film bio u završnoj produkciji. Film je bio prekretnica za Loacha, inaugurirajući kasni procvat njegove karijere – od tada će biti jedan od najplodnijih britanskih redatelja dugometražnih filmova. „Riff-Raff“ osvojio je 1991. Europsku filmsku nagradu za najbolji film.
Loach naprosto posjeduje vještinu uzdizanja svakodnevnog života radničke klase do živopisnog prikaza ljudskih strasti, mana, prešutnog povjerenja i konstruiranog nepovjerenja, borbi između lažne i klasne svijesti. (dionis67 / MUBI)
Humanistička počast dostojanstvenom opstanku britanske radničke klase. (Emanuel Levy / EmanuelLevy.Com)
Ispunjen gorljivom realističnom pričom i naturalističkim dijalozima, Loach predstavlja jedan od svojih ugodnijih filmova snažne političke poruke. Daje glas nižoj klasi ljudi koji nikada nisu imali koristi od britanskog prosperiteta u osamdesetima i rijetko su snimljeni na filmu na tako bezbrižan način koji pokazuje njihove dobre i loše strane. (dennisschwartzreviews.com)
Ne doima se kao uobičajeni film, već kao vinjeta života njegovih glavnih likova. Čini se stvarnijim od gotovo bilo kojeg drugog filma koji sam gledao, vjerojatno kao nusprodukt toga što je njegov scenarist zapravo građevinski radnik. Film u koji vas uvuče i učini da se likovi osjećaju kao stari prijatelji, bez posebno uzbudljivog ili uzbudljivog zapleta, na neki način me podsjeća na Čehova. I iako likovi imaju svoje uspone i padove, film je duhovit, izuzetno inteligentan i originalan, prepun društvenih komentara… (user / rotten tomatoes)
Uvijek sam bio zadivljen sposobnošću Kena Loacha da me natjera da zaboravim da su ovo glumci koje gledam, ili da je ovo film na setu, itd. Likovi u ovom filmu toliko su stvarni, tako životni - kao da gledam dokumentarac. Ovo je gorak i zajedljiv urlik bijesa protiv nevolje radničke klase u Ujedinjenom Kraljevstvu. (w.j. fickling / imdb)
https://www.imdb.com/title/tt0100491/?ref_=fn_al_tt_1
KINO CIRKUS
Thinking Circus, 2023. Arne Mannott, 40 min. DE
Što točno karakterizira cirkusku umjetnost, kakvo značenje ona ima i što bi uopće mogao biti pokušaj definiranja cirkuske umjetnosti? U dokumentarcu "Thinking Circus" različiti europski cirkuski umjetnici daju svoje odgovore na ova pitanja. Sve to Arne Mannott organizira u film koji izvještava o umjetničkom potencijalu različitih cirkuskih stilova kroz generacije. Umjetnici suvremenog cirkusa susreću svoje klasične kolege. Ne samo da postaju jasni različiti pristupi ovoj umjetničkoj formi, nego se iznad svega pojavljuju i zajedničke osnovne ideje o cirkusu. Solidarnost, dijeljenje i prenošenje znanja i vrijednost zajedništva u cirkusu doživljavaju novo uvažavanje.
KEN LOACH: 60 GODINA KARIJERE
Kes, 1969. 110 min. UK
Scenarij: Ken Loach, Tony Garnett i Barry Hines prema Hinesovu romanu „A Kestrel for a Knave“ iz 1968.
Uloge: David Bradley, Freddie Fletcher, Lynne Perrie, Colin Welland, Brian Glover, Bob Bowes
Hvaljena britanska drama Kena Loacha usredotočena je na Billyja Caspera, izmučenog dječaka iz radničke klase koji je izložen zlostavljanju u školi i kod kuće. Sin samohrane majke, Billyjev život uglavnom je sumoran sve dok se ne zainteresira za sokolarstvo i počne trenirati vjetrušu (op. Najmanja vrsta sokola) koju pronađe na obližnjoj farmi. Dok Billy stvara blisku vezu sa sokolom, njegov naporan život i surovo okruženje pokazuju se kao izazov za dječaka i njegovu pticu.
Kritičarski hvaljen film, posebno zbog izvedbe tinejdžera Davida Bradleya, koji nikada prije nije glumio, u glavnoj ulozi, te zbog Loachovog suosjećajnog odnosa prema radničkoj klasi; ostaje oštra optužba britanskog obrazovnog sustava tog vremena.
„Kes“ je izvanredan film, prekrasno komponiran i zapaljiv u svojoj realističkoj ljudskosti. Često ga se uspoređuje s „Les 400 coups, 1959.“ Françoisa Truffauta, još jednim nezaboravnim prikazom adolescentske pobune u nesuosjećajnom svijetu odraslih. Oba filma su ono što francuski izraz a cri de coeur, iskreni apel odraslima da ne otpisuju sljedeću generaciju i osude ih na budućnost bez smisla, već da uzmu vremena i truda kako bi mladima usadili vrijednost i želju da učine nešto od svojih života. Četrdeset godina otkako je prvi put prikazan, „Kes“ nije izgubio ništa od svoje moći da dirne publiku i ostaje jedan od najnadahnutijih i najinspirativnijih filmova dvadesetog stoljeća. (James Travers / www.frenchfilms.org)
Smiješan, tužan i zajedljivo autentičan, „Kes“ odjekuje Loachovim bijesom zbog načina na koji tolika djeca odrastaju u ograničenim životima bez mogućnosti. ... Ali Loachovi autsajderi nikada nisu tužne pasivne žrtve. Billy ima prkosan duh i žestoku radost u scenama u kojima trenira svog sokola. „Kes“, kako je komentirao Loach, postavlja kontrast između "ptice koja slobodno leti i dječaka koji je zarobljen", ali u isto vrijeme postoji nepogrešiva identifikacija između njih. (Philip Kent / The Augusta Chonicle)
Snimljen na autentičnim lokacijama i na jorkširskom dijalektu, vrhunski je primjer redateljeva naturalističkog prosedea. „Kes“ je ujedno svojevrstan katalog Loachovih karakterističnih motiva – sklonosti prikazu depresivnih, siromašnih radničkih ambijenata te rigidnosti i konformizma tradicionalnih društvenih institucija (obitelj, škola). U brizi o sokolu dječak pronalazi duhovno samoispunjenje, osobni identitet i smisao egzistencije pa scene sokolova leta poetski simboliziraju slobodu i mogućnost protagonistova nadvladavanja ograničenja okružja. (B.Kragić / HFL)
https://www.imdb.com/title/tt0064541/?ref_=fn_al_tt_1
MJESEC NAŠEG FILMA
O jednoj mladosti, 2020. Ivan Ramljak, 78 min.
Trinaest godina nakon iznenadne smrti nekadašnjeg najboljeg prijatelja, redatelj pokušava rekonstruirati njegov život i njihov međusobni odnos, koristeći samo fotografije i video materijale koje je prijatelj tada snimao.
Dugometražni dokumentarni film redatelja Ivana Ramljaka „O jednoj mladosti“ Hrvatsko društvo filmskih kritičara nagradilo je nagradom Oktavijan za najbolji dugometražni dokumentarni film. Osim toga film je po ocjenama kritičara koji su glasali za nagradu sveukupno najbolje ocijenjeni većinski producirani hrvatski film 2020., s prosjekom ocjena od 4.4 (od 5).
https://www.imdb.com/title/tt12747568/?ref_=fn_al_tt_1
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Pismo ćaći, 2012. Damir Čućić, 72 min.
Scenarij: Damir Čućić
Uloge: Milivoj Beader, Mate Gulin
„Pismo ćaći“ hibridna je forma dokumentarnog i igranog filma. Temelji se na stvarnim događajima, ali je strukturiran kao dugometražni igrani film. Radnja se bavi odnosom oca i sina, odnosno preciznije, njihovim problemima u komunikaciji. Protagonisti filma su Mate (70) i njegov sin Milivoj (44), a sastoji se od tri dijela: intimne ispovijedi sina, očevog portreta i konfrontacije između njih dvojice.
Pulski filmski festival 2012. Velika zlatna arena za najbolji film, Zlatna arena za najbolju sporednu mušku ulogu, Zlatna arena za najbolju montažu, Zlatna arena za najbolji ton, Nagrada Breza za najboljeg debitanta (Damir Čučić)
„Jedino šta na tebi vridi je to šta ne pušiš!“ Tako je glumcu Milivoju Beaderu govorio ćaća Jovo. Odnos starog Beadera sa sinom bio je pun nerazumijevanja, često na rubu fizičkog obračuna. Stari je bio prčevit, a sin svojeglav i neukrotiv. Gotovo cijeli životni vijek Jovin i pola žvotnog vijeka Milivojevog moralo je proći da bi njih dvojica uspjeli naći zajednički jezik. U Dalmatinskoj zagori takvi slučajevi nisu rijetki. Očevi tamo znaju biti surovi prema onima koje bi po definiciji obiteljske idile morali obasipati nježnošću i toplinom. Patrijarhalni obrazac odgoja takvu idilu rijetko poznaje i priznaje, jer očevo se zna - on mora biti tvrd i ne smije se ponašati kao kakva baba. Na sinu ostaje da mu se prilagodi, e da bi jednom mogao biti kao ćaća. Kod Beaderovih slučaj je htio da sin Milivoj, nauštrb očevim željama i očekivanjima, postane glumac pa je tako ispalo da ga je ćaća Jovo cijelog žvota spremao za filmsku ulogu kakva se glumcu dogodi jednom ili nijednom u karijeri.
https://www.imdb.com/title/tt2287666/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.novilist.hr/ostalo/kultura/milivoj-beader-da-je-stari-vidio-film-pismo-caci-zabio-bi-mi-noz-u-prsi/
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Bila soba, 2018. Mladen Stanić, 20 min.
Dva brata renoviraju zajednički stan u Splitu kako bi ga iznajmljivali za vrijeme turističke sezone. To im je ujedno i prvo zajedničko druženje od majčine smrti, tijekom kojeg će biti prisiljeni suočiti se s traumama iz obiteljske prošlosti i preispitati temelje vlastita odnosa.
https://www.imdb.com/title/tt9169878/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_2_q_Bila%2520soba
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Prometej s otoka Viševice, 1965. Vatroslav Mimica, 95 min.
Scenarij: Vatroslav Mimica, Slavko Goldstein, Kruno Quien
Uloge: Janez Vrhovec, Mira Sardoč, Slobodan Dimitrijević, Dina Rutić, Pavle Vuisić, Husein Ćokić, Fabijan Šovagović, Ivica Vidović, Asja Kisić, Lordan Zafranović
Sredovječni partijski funkcioner Mate Bakula, direktor zagrebačkog poduzeća Prometej, putuje sa suprugom na
rodni otok Viševicu kako bi prisustvovao proslavi 20. obljetnice revolucije. Za boravka na otoku salijeću ga uspomene na djetinjstvo i ratnu, partizansku mladost te na poslijeratnu obnovu i elektrifikaciju otoka koju je kao partijski dužnosnik provodio.
U Puli 1965. godine film je dobio Zlatnu arenu za film (ex aequo), te unatoč netipičnom stilu, nagradu publike Jelen, a Tomislav Pinter osvojio je Zlatnu arenu za fotografiju.
Ključno ostvarenje hrvatskog filmskog modernizma. (Daniel Rafaelić / HFL)
U "Prometeju s otoka Viševice" sam htio suprotstaviti dva svijeta: suvremeni - otuđen, hladan, formalan, i taj bivši svijet na kojega se već uhvatila patina, ali je nosio u sebi, negdje u iskonu, neke druge vrijednosti, vrijednosti ondašnjih ideala. (Vatroslav Mimica)
https://www.imdb.com/title/tt0173063/?ref_=fn_al_tt_1
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Uvozne vrane, 2014. Goran Dević, 21 min.
Željko je šef sindikata Tvornice vagona Gredelj. Njegov zamjenik Mladen počinio je samoubojstvo nakon velikih javnih prosvjeda i sukoba unutar sindikata. Željko je rastrzan između krivnje koju osjeća zbog Mladenove smrti i očekivanja radnika da povedu štrajk koji bi trebao osujetiti vladine planove po nalogu EU da tvrtku pošalje u stečaj. Priča kojom se bavi ovaj film paradigmatična je priča Hrvatske, ali i ostalih istočnoeuropskih tranzicijskih zemalja. Radnici koji su se odazvali prvim redovima nacionalnih kontrarevolucija, a koji su se u većini slučajeva borili za te narode u ratu, s povratkom mira postali su gubitnici tranzicije.
https://www.imdb.com/title/tt30135425/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_2_q_Uvozne%2520vrane%252C%2520
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Službeni položaj, 1964. Fadil Hadžić, 96 min.
Scenarij: Fadil Hadžić
Uloge: Antun Nalis, Božidar Boban, Lojze Potokar, Milena Dravić, Mladen Šerment, Olivera Marković
Kroz rad nekoliko službenika u jednom radnom kolektivu, koji koriste forme upravljanja poduzećem da bi postigli
vlastitu materijalnu korist, otkrivaju se razlozi koji dovode do nezakonitih pojava, pronovjera i osobnih drama. Okvir
radnje sačinjava polemički dijalog u jednoj redakcijskoj sobi.
1964. Velika Zlatna arena u Puli, Zlatna arena za najbolju glumicu (Olivera Marković) i Srebrna arena za najboljeg glumca. Nastao godinu nakon filma „Licem u lice“ Branka Bauera, prvog izravno društveno-kritičkog filma socijalističke Jugoslavije, „Službeni položaj“ slijedi tu oštru, no strogo kontroliranu kritičku liniju, prokazujući napukline sistema, ali ne sumnjajući u sistem sam. (hrfilm.hr)
https://www.imdb.com/title/tt0171753/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Slu%25C5%25BEbeni%2520polo%25C5%25BEaj
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Zvir, 2016. Miroslav Sikavica, 22 min.
Lakomisleno prihvaćen građevinski posao u apartmanskom naselju na obali pretvara se u komplikaciju za bagerista iz zaleđa koji, da bi sačuvao očinski autoritet te odradio legalan ali prljav posao, mora ukloniti neželjena svjedoka.
https://www.imdb.com/title/tt5647798/?ref_=fn_al_tt_1
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju u proteklih 15 godina podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Ne naginji se van, 1977. Bogdan Žižić, 105 min.
Scenarij: Kruno Quien, Bogdan Žižić
Uloge: Ivo Gregurević, Fabijan Šovagović, Jadranka Stilin, Mira Banjac, Mirko Boman, Zdenko Jelčić, Relja Bašić
Filip, mladić iz Dalmatinske Zagore, potaknut primamljivim pričama gastarbajtera koji povremeno dolaze na dopust u zavičaj, osvane jednog dana sam na kolodvoru u Frankfurtu na Majni. Traži svog mještanina Matu da bi dobio prvi oslonac u tuđini, ali ga ne nalazi. Ilegalno se zapošljava, doživljava nesreću na poslu i ulijeće iz jedne u drugu obeshrabrujuću situaciju. Ljubav prema mladoj Verici daje mu kakvo-takvo uporište. Najzad nalazi Matu, no on je smrtno ranjen…
Jednako kao s debijem „Kuća“, Bogdan Žižić je i drugim dugometražnim igranim filmom osvojio Veliku zlatnu arenu na Pulskom festivalu, a film je nagrađen i Zlatnom arenom za najbolju epizodisticu. Premda ponešto opterećen stereotipovima o gastarbajterskoj 'boli u tuđini', opor realistički ugođaj i izvrsni glumački nastupi (debitantski nastup Ive Gregurevića koji je odmah navijestio velik potencijal) svrstavaju „Ne naginji se van“ u gornji dio hrvatske produkcije sedamdesetih. (hrfilm.hr)
https://www.imdb.com/title/tt0076443/?ref_=fn_al_tt_1
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Biciklisti, 2018. Veljko Popović, 8 min.
Biciklistička sezona je u velikoj završnici. Tijekom posljednje utrke dvojica biciklista na vrhu ljestvice bore se ne samo za trofej nego i za naklonost dame i ispunjenje svojih erotskih fantazija. U međuvremenu, mali mediteranski grad priprema se za dolazak prekooceanskog broda i njegova kapetana.
Premda smo kod Veljka Popovića navikli gledati sasvim drugačiju animiranu estetiku, hvatanje ukoštac s (možda) najpoznatijim radom Vaska Lipovca, Mediteranom, erotikom i humorom ponudilo nam je besprijekoran rukopis. „Biciklisti“ su dokaz kako se može biti kreativan i zanimljiv u (samo) osam minuta.
https://www.imdb.com/title/tt8119856/?ref_=nv_sr_srsg_5_tt_8_nm_0_q_Biciklisti
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Satiemania, 1978. Zdenko Gašparović, 14 min.
Neponovljivo gledateljsko iskustvo, virtuozni zadnji autorski film Zdenka Gašparovića i međunarodno najhvaljeniji proizvod zagrebačke škole crtanog filma, animirani film Satiemania teško je opisati. Gašparović vizualizira slavnu glazbu Erika Satiea (čijoj je slavi značajno doprinio) kombinacijom raskošne animacije i prelijepih statičnih likovnih kompozicija. Spajajući razne motive, među kojima se izdvaja žena kao predmet čežnje, stvorio je vrlo emotivnu cjelinu nadahnutu vlastitim duhovnim iskustvima.
https://www.imdb.com/title/tt0257098/?ref_=fn_al_tt_1
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Dvoboj, 1998. Katarina Zrinka Matijević, 12 min.
Studentski dokumentarni rad “Dvoboj”, priča o borbi majke i djeteta koje ne želi jesti.
https://www.imdb.com/title/tt0333378/?ref_=nm_knf_t_1
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA: ŠTO JE IVA SNIMILA 21. LISTOPADA 2003.
MJESEC NAŠEG FILMA
Što je Iva snimila 21.listopada 2003., 2005. Tomislav Radić, 96 min.
Scenarij: Tomislav Radić, Ognjen Sviličić
Uloge: Ivo Gregurević, Anja Šovagović Despot, Boris Svrtan, Masha Mati Prodan, Barbara Prpić, Karl Menrad
Dana 21. listopada 2003. godine, bistra i senzibilna tinejdžerica Iva slavi 14. rođendan. Odrasla u zagrebačkoj građanskoj obitelji gornjeg srednjeg sloja, uz donekle otuđenu majku, kućanicu Željku, i pomalo gruba oca, narodskog čovjeka Božu, Iva je kao rođendanski dar od roditelja dobila video kameru. I odmah ju uključila, odlučivši snimiti svaki trenutak dana u kojem joj ocu u posjet stiže gospodin Hoffman, važan poslovni partner iz Njemačke. Dok se očekuju gosti, na vidjelo izbijaju mnoge nesuglasice među Ivinim roditeljima.
Godine 2005. ovjenčana Zlatnim arenama za najbolji film, režiju, glavnu mušku i žensku ulogu, te nagradom Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara, izvrsna socijalna drama za koju je scenarij supotpisao Ognjen Sviličić. Tomislav Radić se sigurno i sugestivno režiranom, dinamičnom, dojmljivo atmosferičnom i dramaturški gotovo besprijekorno uobličenom "Ivom...", koju nose životni likovi i njihova raspoložena međuigra, (ponovo) predstavio kao iskusan "stari vuk" hrvatskog filma, kao umješan redatelj koji prati trendove, koji je vješt u radu s glumcima i koji zna prepoznati i efektno uobličiti važne detalje iz životne svakodnevice. (hrfilm.hr)
https://www.imdb.com/title/tt0471394/?ref_=fn_al_tt_1
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
Horror vacui, 2022. Boris Poljak, 24 min.
Pojam Horror vacui, strah od praznog prostora, upotrebljava se kao metafora koja izražava strah od neizvjesne budućnosti koja proizvodi osjećaj tjeskobe i usamljenosti. Kroz duge, asocijativno povezane kadar-sekvence, film upozorava na rastuću militarizaciju u svijetu i posljedice koje ima na ljudsku psihu. Budući da u filmu ne postoje odrednice vremena i mjesta događanja, u globaliziranu svijetu sve se može dogoditi bilo gdje i bilo kada.
https://www.imdb.com/title/tt27390940/?ref_=nm_knf_t_2
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
MJESEC NAŠEG FILMA
H8, 1958. Nikola Tanhofer, 106 min.
Scenarij: Zvonimir Berković, Tomislav Butorac (prema ideji Zvonimira Berkovića i Nikole Tanhofera)
Uloge: Ðurđa Ivezić, Boris Buzančić, Antun Vrdoljak, Vanja Drach, Marijan Lovrić, Mira Nikolić, Antun Nalis, Mia Oremović, Stane Sever, Pero Kvrgić, Marija Kohn, Fabijan Šovagović, Ljubica Jović, Ivan Šubić, Siniša Knaflec
Akcijska drama, film katastrofe u koji su inkorporirane sudbine putnika autobusa i drama vozača kamiona. Ova dva vozila sudarit će se na autoputu jedne kišovite noći i u toj će nesreći samo dio putnika iz autobusa preživjeti. H8 sve je što se zna o vozilu koje je skrivilo nesreću; tek dio registarske oznake. Velika prometna nesreća koju je skrivio vlasnik putničkog automobila, pri čemu se svjedoci nakon njegovog bijega sjećaju samo početnih znakova registracijske tablice H-8, dugo je okupirala jugoslavensku javnost. Zvonimir Berković, Tomislav Butorac i Nikola Tanhofer osmislili su priču prema tom događaju, pazeći na autentičnost detalja nesreće, ali stvorivši potpuno fikcionalne likove putnika.
Narativno, dramaturški i režijski izvanredno svjež i precizan, iznimno modernog sveukupnog senzibiliteta u kontekstu ondašnje jugoslavenske kinematografije, „H-8“ oduševio je suvremenu kritiku i publiku te se sve do danas zadržao kao neupitni klasik hrvatskog i jugoslavenskog filma. Na festivalu u Puli Tanhoferovo ostvarenje ovjenčano je nagradama za najbolji film, režiju, scenarij, epizodnog glumca i glumicu te nagradom publike Jelen.
https://www.imdb.com/title/tt0051693/?ref_=fn_al_tt_2
Mjesec svibanj, u kojem projektom H15 – 15 godina u našem filmu Hrvatski audiovizualni centar obilježava 15 godina djelovanja, bit će proglašen Mjesecom našeg filma. Naime, od 1. do 31. svibnja u čak 56 gradova i 72 kina diljem Hrvatske bit će prikazano 60 domaćih filmova realiziranih u proteklih 15 godina, i to putem više od 480 projekcija.
Mjesec našeg filma zamišljen je kao program koji za cilj ima publiku provesti kroz domaću kinematografiju podsjećajući je na neke od najuspješnijih i omiljenih filmova uz koje su odrastali, razvijali se, educirali, rasli, mijenjali se. Pogledom unatrag nastojimo podsjetiti na uspjehe hrvatskog filma i audiovizualne proizvodnje u proteklom razdoblju i proslaviti ih te tako ujedno motivirati publiku na praćenje hrvatskog filma i u budućnosti. Program u sklopu Mjeseca našeg filma održat će se u kinima u sklopu Kino mreže, nezavisnim kinima te u CineStar kinima diljem Hrvatske.
George: The Story of George Maciunas and Fluxus, 2018. Jeffrey Perkins, 120 min. US
Godine 1961. litavsko-američki umjetnik i impresario George Maciunas osnovao je avangardni umjetnički pokret Fluxus. George detaljno opisuje uspon Fluxusa nakon senzacionalističke turneje "koncerta" u Europi 1962., koja se nastavila u New Yorku tijekom većeg dijela 1960-ih i 70-ih.
Prije nego što sam pogledao Perkinsov dokumentarac nisam shvatio da je George Maciunas zapravo izmislio WeWork, ili bolje rečeno kreativni co-working kao konstelaciju zadruga raširenih po različitim gradovima, oslobođenih kapitalističkih imperativa. Za razliku od današnjih prevaranata (Made in Silicon Valley), Maciunas je bio pravi genij, vizionar… (MUBI)
„George“ Jeffreya Perkinsa važan je novi dodatak dvostrukim kanonima umjetnosti i anti-umjetnosti. (Mark Bloch / The Brooklyn Rail)
https://www.imdb.com/title/tt6515522/?ref_=nm_knf_t_1
Dream Scenario, 2023. Kristoffer Borgli, 102 min. US
Scenarij: Kristoffer Borgli
Uloge: Nicolas Cage, Lily Bird, Julianne Nicholson, Michael Cera, Tim Meadows, Dylan Gelula, Dylan Baker
Život nesretnog obiteljskog čovjeka Paula Matthewsa u potpunosti se preokrene nakon što ga milijuni stranaca odjednom započnu viđati u svojim snovima. Međutim, nakon što im se snovi s Paulom ubrzo počinju pretvarati u prave noćne more, naš junak će morati pronaći način kako se nositi s novostečenom slavom u ovoj potpuno otkačenoj i neumorno zabavnoj komediji scenarista i redatelja Kristoffera …
„Dream Scenario“ je vrhunac karijere Nicolasa Cagea i ostavite razmišljanje o svemu što ima za reći o nestalnim hirovima pop kulture. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Ugodan i pametan film o neobičnom iskustvu slave. (Peter Bradshaw / The Guardian)
Promišljeno, smiješno i pravovremeno, satirično raščlanjivanje „cancel culture“ u kojoj živimo, uzdignuta Cageovom izvedbom. (Stephen Romei / Australian)
Ovo je odvažan projekt ne zbog svoje lude premise, već zbog gotovo savršenog seciranja društva opsjednutog slavom nepoznatih ljudi. (Randy Meeks / Espinof)
https://www.imdb.com/title/tt21942866/?ref_=fn_al_tt_1
KEN LOACH: 60 GODINA KARIJERE
Raining Stones, 1993. 90 min.
Scenarij: Jim Allen
Uloge: Bruce Jones, Julie Brown, Gemma Phoenix, Ricky Tomlinson, Tom Hickey
Hvaljen i nagrađivan film (nagrada žirija u Cannesu) Kena Loacha, malo remek-djelo, hiperrealističan portret radničke klase kroz sugestivan lik oca koji se svim silama bori da prehrani svoju obitelj.
Iako na rubu siromaštva, ponosni Bob želi da njegova kćerkica ima prekrasnu i skupu haljinu za Prvu pričest, no ta tvrdoglava upornost i želja da za svoju obitelj osigura barem osnovno, ako ne i najbolje, dovodi do toga sa se on igrom slučaja sve više i više okreće sumnjivim načinima zarade. Zbog toga mu je ugroženo ono do čega mu je najviše stalo - njegova obitelj i vlastita duša...
Ken Loach: majstor. (Cole Smithey / ColeSmithey.com)
Ono što mi se najviše svidjelo bio je temeljni humor, čak i u ovoj očajnoj situaciji. To su likovi čiji umovi nisu umrtvljeni i koji su prirodno artikulirani, pa čak i poetični. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
Jedan od Loachovih najboljih filmova, “Raining Stones” snimljen je u ekonomski depresivnom području na sjeveru Engleske. Odglumljen lokalno, s neprofesionalnim glumcima koji savršeno razumiju i nose se sa svojim ulogama. (Kenneth Turan / Los Angeles Times)
Topla, nesentimentalna posveta duhu radničke klase. Izvrsno odglumljen, kao i uvijek kod Loacha, i izuzetno ugodan primjer filmske predanosti. (Time Out)
Brza, bogato karakterizirana fikcija koja zadire jednako duboko i istinito kao bilo koji dokumentarac. (Vincent Canby / New York Times)
https://www.imdb.com/title/tt0107920/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Perfect Days, 2023. Wim Wenders, 123 min. JP/DE
Scenarij: TakumaTakasaki,Wim Wenders
Uloge: Koji Yakusho,Tokio Emoto, Arisa Nakano
ÄŒini se da je Hirayama posve zadovoljan svojim jednostavnim životom čistača zahoda u Tokiju. Izvan svoje vrlo strukturirane svakodnevne rutine uživa u svojoj strasti prema glazbi i knjigama. Voli drveće i fotografira ga. Niz neočekivanih susreta postupno otkriva sve više iz njegove prošlosti.
Dragulj s brojnim poetskim kvalitetama. (ekumenski žiri u Cannesu, nagrađuje filmove koji se posebno ističu kršćansko-duhovnom dimenzijom)
Životno, remek-djelo WimaWendersa. (Hsin Wang / FIPRESCI)
Pokretan glumačkom vještinom Kojija Yakushoa,“Perfect Days” je minimalistička meditacija koja nudi banket malih užitaka... (Ricardo Gallegos / La Estatuilla)
Ovaj film je duboko dirljivo i poetsko razmišljanje o pronalaženju ljepote u svakodnevnom svijetu oko nas. (Cannes press)
„Savršeni“ dani su pjesma izuzetne suptilnosti i ljepote. (Alissa Wilkinson / Vox)
Cannes Film Festival 2023. Best Actor: Koji Yakusho; Prize of the Ecumenical Jury
https://www.imdb.com/title/tt27503384/?ref_=fn_al_tt_1
KEN LOACH: 60 GODINA KARIJERE
The Wind That Shakes the Barley, 2006. 127 min.
Scenarij: Paul Laverty
Uloge: Cillian Murphy, Liam Cunningham, Pádraic Delaney, Orla Fitzgerald
CANNES 2006. ZLATNA PALMA
Irska, 1920.: ljudi se ujedinjuju kako bi osnovali dobrovoljačke gerilske vojske kako bi se suočili s nemilosrdnim odredima "Black and Tan" koji se šalju iz Britanije kako bi spriječili nastojanja Irske za neovisnošću. Damien napušta svoju karijeru liječnika u usponu i pridružuje se svom bratu Teddyju u borbi za slobodu.
Svaki put kad kolonija želi neovisnost, pitanja na dnevnom redu su: a) kako izbaciti imperijaliste i b) kakvu vrstu društva gradite? Obično postoje buržoaski nacionalisti koji kažu: 'Ajmo samo promijeniti zastavu i ostaviti sve kako je bilo'. Zatim, tu su i revolucionari koji kažu: 'Promijenimo imovinske zakone'. To je uvijek kritičan trenutak. (Ken Loach)
Film o irskom republikanizmu koji je Kenu Loachu donio Zlatnu palmu na festivalu u Cannesu. To nije Loachev najbolji film, ali je snažna drama, s relevantnim stvarima za reći o tome što se događa kada se okupacijska sila povuče. Film je to o bijesu i gorčini… (Peter Bradshaw / Guardian)
Turoban i beskompromisan, ali redatelj Ken Loach osvjetljava svoj film prekrasnom fotografijom i tijesnim ritmom, te ima izvrsnu izvedbu Cilliana Murphyja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Nedavno sam gledao neke dobre ratne filmove. „Vjetar koji povija ječam“ svrstava se među najbolje od njih – i među najbolje ratne filmove ikada snimljene. (Roger Ebert / Chicago-Sun Times)
U svojoj spremnosti da se uhvati ukoštac s ružnim nijansama revolucije, „Vjetar koji povija ječam“ dokazuje da je inteligentan i nedvojbeno snažan film. (Farah Cheded)
Majstorski izvedena mješavina politike i strasti, ovo je rijedak moderne kinematografije: ozbiljan film za odrasle koji potiče na razmišljanje. (Ian Winterton / Film4)
Zapanjujuće moćan, Ken Loach ni iz čega stvara filmski vatromet posramljujući većinu ostalih 'povijesnih epova'. (Ghostman/MUBI)
Izniman povijesni film Kena Loacha vrijedan divljenja. Ovaj film hrabro isprepliće priču o mladim Ircima koji se suprotstavljaju brutalnosti i potpunom divljaštvu britanske vojske koja je okupirala njihovu zemlju. U konačnici, "Vjetar..." je priča o odanosti, nacionalnosti i testiranju uvjerenja. Prekrasna fotografija i moćne glumačke. Obavezno štivo za sve koji se bore za očuvanje svoje kulture. (Jo/MUBI)
Reakcija britanskih tabloida bila je predvidljiva, ali bilo je vrlo hrabro da se britanski redatelj uhvati u koštac s ovom vrlo emotivnom temom. (Diarmuid / MUBI)
https://www.imdb.com/title/tt0460989/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Wind%2520That%2520Shakes%2520the%2520Barley
Sur l'Adamant, 2023. Nicolas Philibert, 109 min. FR/JP
BERLIN 2023. ZLATNI MEDVJED / NAJBOLJI FILM
Jedan od najglasovitijih europskih dokumentarista, Nicolas Philibert ovim filmom ukazuje na krhkost mentalnog zdravlja i važnost pažnje koju posvećujemo jedni drugima. Adamant je jedinstven plutajući dnevni centar za skrb smješten na rijeci Seini, u samom centru Pariza. Ekipa koja ga vodi opire se dehumanizaciji psihijatrije i svojim psihički raznolikim posjetiteljima pruža kombinaciju terapeutskih, edukativnih i kulturnih aktivnosti, te bijeg od kapitalističke uravnilovke i kaosa suvremenog metropolisa – utočište u višestrukom smislu, u kojem obespravljeni mogu do mile volje govoriti, pjevati, plesati ili vikati.
Filmski dokaz nužnosti ljudskog izražavanja. (Kristen Stewart, predsjednica međunarodnog žirija 73. Berlinalea)
Postoji nježan i vrlo sretan osjećaj slobode i mogućnosti na brodu Adamant, a u ovom filmu postoji ogromna toplina, simpatija i ljudska znatiželja. (Peter Bradshaw, The Guardian)
Iznimno nježan i poetičan film koji nudi brižnu utopijsku viziju modernog zdravstva. (David Jenkins, Little White Lies)
Dirljivo svjedočanstvo o tome za što su ljudi sve sposobni, samo kad bi mogli pronaći pravo mjesto za to. (Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter)
Ovo je tiho, ali u konačnici snažno djelo koje govori o važnosti empatije u liječenju osoba s mentalnim bolestima i tjera vas da se nadate da će programi poput ovog prikazanog jednog dana postati norma. (Peter Sobczynski / RogerEbert.com)
https://www.imdb.com/title/tt26448811/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Sur%2520l%27Adamant%252C%25202023.%2520
Radnička klasa ide u pakao, 2023. Mladen Đorđević, 127 min. RS/HR/GR/ME/BG
Scenarij: Mladen Đorđević
Uloge: Leon Lučev, Tamara Krcunović, Momo Pićurić, Ivan Đorđević
Tvornica u kojoj su nekad bili zaposleni stanovnici cijelog grada i okolnih sela zatvorena je zbog sumnjive privatizacije i tragičnog incidenta tijekom kojeg je skupina njezinih radnika stradala u namjerno podmetnutom požaru. Preostali radnici, devastirani gubitkom svojih najmilijih i posljedičnom korumpiranom prodajom tvornice, pokreću proteste, ali čini se da su njihovi napori uzaludni i ne daju konkretne rezultate.
U pitanju je socijalna drama sa temom koruptivne tranzicije, koja znalački uključuje žanrovske elemente: horora, misterije, akcijskog filma i crne komedije, čime nas približava žanru u kojem se odvija i stvarnost postjugoslavenskih društava. Film nudi pronicljivu dramsku analizu pseudo-religije i prikazuje apsurdni položaj tijela nekadašnje radničke klase u neoliberalnom kapitalizmu. Žiri želi istaknuti upečatljivu glumu Tamare Krcunović i Leona Lučeva, koji predvode izvanrednu glumačku ekipu. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolji film iz regije u glavnom takmičarskom programu)
Film izuzetnog redateljskog rukopisa uz surovi komentar lokalne svakodnevice i velikih glumačkih ostvarenja, koji se posebno ističe po produkciji koja pripada cjelokupnoj euro-mediteranskoj regiji. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolji film euro-mediteranske regije)
Za pismenu i rafinirano insceniranu priču koja odiše ljekovitom životnom radošću; za sofisticirani redateljski postupak što omogućava identifikaciju gledatelja s radnjom i likovima; za autentičnu atmosferu, uvjerljivu i duhovitu glumačku igru i istančanu likovnost slika. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolja režija)
https://www.imdb.com/title/tt11678912/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Radni%25C4%258Dka%2520klasa%2520ide%2520u%2520pakao%252C%25202023.%25
ARHIVA programa Kinoteke
O kinoteci
Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.
Članarina i ulaznice
Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.
Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).
Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.
Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.