PROGRAM KINOTEKE Lipanj 2024.

PETAK / 14.06.

17. FMFS: LISAC I ZEČICA SPAŠAVAJU ŠUMU

Vos en Haas redden het bos (animirani / sinkronizirani)
19:00 sati



Vos en Haas redden het bos (animirani / sinkronizirani), 2024. Mascha Halberstad, 71 min. NL/BE/LUX
   U lijepoj i velikoj šumi živi skupina veselih životinjskih prijatelja. Jednoga dana počnu se događati neobične stvari: Sova je negdje nestala, a rijeka se prelijeva i sve više približava njihovim domovima. Životinje se ujedinjuju te predvođene Liscom i Zečicom odlaze pronaći prijateljicu Sovu, saznati što se točno događa i spasiti svoje domove…
   Film je adaptacija serije knjiga flamanske autorice Sylvije Vanden Heede o šumi u kojoj se počinju događati čudne stvari.
   Halberstad je zanimljiva redateljica sa smislom za humor i ogromnim poštovanjem prema svojoj publici, velikoj ili maloj. (Marta Bałaga / cineuropa.org)
https://www.imdb.com/title/tt23451240/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 15.06.

17. FMFS: ČAROBNA PRIJATELJSTVA

Kratkometražni animirani filmovi
10:00 sati



Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+, 33 min.
   Slobodan ulaz – nije potrebno preuzimati ulaznice

   Program "Čarobna prijateljstva" izbor je nekoliko kratkih animiranih priča o toplim i neobičnim prijateljstvima koja su ponekad stavljena na kušnju. Nudeći zadivljujuću raznolikost stilova, program pruža izvrsnu priliku za razgovor s djecom o važnosti međusobnog pomaganja, zajedničkog rada, različitosti te o moći opraštanja.

   Koayaa – vragolasti pokrivač / Koayaa, 2019. Kolja Saksida, 3 min. SI
   Noć vještica je i Koyaa spava, ušuškan u toploj dekici. Usred noći nemirni pokrivač počinje se treskati i drhturiti, i odjednom se Koyaa nađe kako leti zrakom. Treba mu genijalna ideja da se izvuče iz ove zbrke.

   Franzyjina čarobna juha / La soupe de Franzy, 2021. Ana Chubinidze, 9 min. FR
   Usamljena izvanzemaljska kuharica Franzy otkrije da je njezina posebna ružičasta juha, uz to što je jako ukusna, još i čarobna, kad je podijeli s izgladnjelim stvorenjima neobičnog planeta.

   T-Rex / Animanimals (S2.E11 T-Rex), 2022. Julia Ocker, Njemačka, 4 min. DE
   T-Rex loše igra košarku, a neki bezobrazni majmuni mu se smiju - sve dok ne učini nešto neočekivano.

   Između dvije sestre / Entre Deux Soeurs, 2023. Anne-Sophie Gousset, Clément Céard, 7 min. FR
   Dvije sestre se jako vole, uvijek su vani i zajedno se igraju i smiju. Starija pomaže mlađoj i zajedno otkrivaju svijet. Jednog dana njihove se uloge zamijene.

   Oprosti / Odpust: Don't Blow It Up, 2022. Alžbeta Mačáková Mišejková, 8 min. CZ
   Dvije djevojčice igraju se loptom. Nakon sitničave svađe, naljute se jedna na drugu. Svaka od njih osjeća se uvrijeđeno. Hoće li moći oprostiti jedna drugoj?

   Crnilo / INKT, Erik Verkerk, 2020. Joos van den Bosch, 2 min. NL
   Hobotnica koja je opsjednuta čišćenjem živi u akvariju. Iako ima puno krakova, oni ponekad nisu dovoljni da dosegne ono što želi.

 

17. FMFS: SIDONIE U JAPANU

Sidonie au Japon, 2023.
19:00 sati



Sidonie au Japon, 2023. Élise Girard, 95 min. FR/NL/BE
Scenarij:
Élise Girard, Maud Ameline, Sophie Fillières
Uloge: Isabelle Huppert, Tsuyoshi Ihara, August Diehl
   Dok tuguje za preminulim suprugom, poznata francuska spisateljica Sidonie Perceval dobiva poziv u Japan povodom ponovnog izdanja njezine prve knjige te ga nevoljko prihvaća. Tamo je dočekuje lokalni izdavač Kenzo Mizoguchi koji je za nju isplanirao putovanje kroz predivne japanske krajolike i to baš za vrijeme kratkotrajnog perioda cvjetanja japanske trešnje. No unatoč idili koja je okružuje, Sidonie čitavim putem prati duh njezina pokojnog muža…
   Nježna humorna drama „Sidonie u Japanu“ meditativno je putovanje protagonistice kroz Zemlju izlazećeg sunca, ali i kroz bolnu prošlost koju pokušava ostaviti iza sebe. (FMFS press)
   Élise Girard uglavnom izbjegava klopke koje zapadni autori imaju u „sudaru“ s Japanom. Radi to ljupkošću i dobrim humorom, svjesna vlastitih ograničenja. (Guy Lodge / Variety)

https://www.imdb.com/title/tt26254622/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Sidonie%2520au%2520Japon

NEDJELJA / 16.06.

17. FMFS: BLON 10

Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+.
17:00 sati



Kratkometražni animirani filmovi za djecu 7+
* Slobodan ulaz – nije potrebno preuzimati ulaznice

   Program BLON 10 izbor je od sedam kratkih animiranih filmova koji se prikazuju u suradnji s litvanskim festivalom BLON Animation and Games Festival. Ovaj inovativni festival jedinstvenog formata prikazuje animirane filmove, videoigre, AR i VR formate iz cijelog svijeta, a ujedno je mjesto spajanja i umrežavanja mladih talenata s poznatim imenima iz industrije animiranog filma i gaminga. Filmovi su primjereni za djecu od 7 i više godina, a ukupno trajanje je 64 minute.
 
   Gradovi od pare i kamena / Akmens ir garo miestai, 2015. Tomas Mitkus, 13 min. LT
   Raskrižje / Junction, 2016. Nathan Jurevicius, 2016., 7 min. LT
   Pokretna svjetla / Kaukai / Running Lights, 2017. Gediminas Šiaulys, 11 min. LT
   Bakine palačinke / Močiutės blynai, 2019. Dominyka Adomaitytė, Vykintas Labanauskas, 2 min. LT
   Zaklon od snijega / Sniego pastoge / Snow Shelter, 2020. Robertas Nevecka, 16 min. LT
   Purga / Purga, 2023. Antanas Skučas, Gintarė Valevičiūtė-Brazauskienė, 13 min. LT
   Umor / I Am Tired, 2021. Eva Rodz, 2 min. LT

PONEDJELJAK / 17.06.

17. FMFS: ZLO NE POSTOJI

Aku wa sonzai shinai / Evil Does Not Exist, 2023.
19:00 sati



Aku wa sonzai shinai / Evil Does Not Exist, 2023. Ryûsuke Hamaguchi, 106 min. JP
Scenarij:
Ryusuke Hamaguchi
Uloge: Hitoshi Omika, Ryo Nishikawa, Ryuji Kosaka, Ayaka Shibutani
   Shinrin-yoku, u prijevodu “kupanje u šumi”, japanska je meditativna terapija koja se oslanja na senzorno povezivanje urbanog stanovništva s iscjeljujućom snagom prirode. (Zli) pandan ovom eko-protuotrovu danas bi bio tzv. glamping – dođeš u prirodu, od nje uzmeš što ti treba, a njezine potrebe zanemariš. Namjera tokijske tvrtke Playmode, da na uštrb ekosustava i homeostaze lokalnih seljana zgrne novac na ovaj način, glavna je okosnica najnovijeg filma Ryûsuke Hamaguchija „Zlo ne postoji“.
   Kako sam redatelj kaže, rad na ovom projektu pomogao mu je rasteretiti se pritiska međunarodnog priznanja koji mu je donio prethodni film (op.a. "Drive My Car"). I doista, proslavljeni filmaš gradi ovaj svijet povlačeći se, prihvaćajući da se tu na selu i život i filmovi kreću sporijim tempom – strpljivi kadrovi vožnje beskrajnim cestama Hirošime sad su još strpljiviji kadrovi koračanja beskrajnim šumama. „Zlo ne postoji“ otrežnjujuća je antikapitalistička parabola koja propituje koliko i optužuje, mudro upravljajući s oba impulsa. (Human Rights Festival Press)
   Film stoji na borbenim linijama između moderne civilizacije i prirodnog svijeta, nudeći perspektivu koja je podjednako tiha i primamljiva. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Impresivan i prkosan film u igranju po vlastitim pravilima. (Robert Horton / The Scarecrow)
   Početni kadar je neprekidna četverominutna panorama, pogled kroz drveće u sivo nebo. Hamaguchi nam govori da budemo strpljivi, da pustimo film vlastitom rasporedu i ritmovima - a kada to učini, rezultati su istinski dirljivi i fascinantni. (Sean P. Means / The Movie Cricket)

https://www.imdb.com/title/tt28490044/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 18.06.

17. FMFS: STUDEN

Kuldi / Cold, 2023.
19:00 sati



Kuldi / Cold, 2023. Erlingur Thoroddsen, 98 min. IS
Scenarij:
Erlingur Thoroddsen prema istoimenom bestselleru autorice Yrse Sigurðardóttir
Uloge: Jóhannes Haukur Jóhannesson, Sara Dögg Ásgeirsdóttir, Halldóra Geirharðsdóttir, Vala Kristín, Stefán Jónsson, Álfrún Örnólfsdóttir
   Islanđanin Óðinn živi sam s kćeri Rún nakon što je njezina majka umrla pod sumnjivim okolnostima, navodno počinivši samoubojstvo. Zaposlen je u Centru za socijalnu skrb i upravo je dobio zadatak istražiti državni dom za maloljetnike Krókur koji je obavijen velom misterije otkad su u njemu nekoliko desetljeća ranije pod nerazjašnjenim okolnostima umrla dva dječaka. Kada dublje uđe u istragu slučaja zlokobnog doma, Óðinn počinje sumnjati da su tajne koje skriva Krókur nekako povezane s misterioznom smrti njegove bivše supruge…
   Erlingur Thoroddsen je uzbudljiv redatelj i stručnjak za strah. Mislim da ovdje vidimo islandsko zastrašivanje na novoj razini u njegovim rukama. U „Studeni“ postoje dvije priče koje se odvijaju u različitim vremenima i čine se potpuno nepovezane. Ali onda se priče počinju povezivati. (glavni glumac Jóhannes Haukur Jóhannesson)
https://www.imdb.com/title/tt21976444/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 19.06.

17. FMFS: UNCLICKABLE

Unclickable, 2024.
19:00 sati



Unclickable, 2024. Babis Makridis, 74 min.  CY/GR/US
Scenarij:
Babis Makridis i Guy Krief
   Prevare putem digitalnih oglasa prema nekim su procjenama drugi najveći izvor prihoda u svijetu organiziranog kriminala, nakon trgovine drogom. Bivši IT manager odlučuje istražiti ovaj mračni kutak digitalnog svijeta te okuplja tim programera s ciljem izgradnje vlastite mreže lažnih web stranica koje nude digitalno oglašavanje. Radeći iz podruma na nepoznatoj lokaciji, tim je u kratkom roku uspio prevariti brojne oglašivače, ali i razotkriti ulogu koju u cijelom procesu imaju tehnološki divovi Google i Facebook.
   Grčki redatelj Babis Makridis u ovom edukativnom dokumentarnom filmu prikazuje utjecaj virtualnih prevara na globalno internetsko gospodarstvo, ali i na pojedince kojih među žrtvama ima mnogo više nego što se na prvi pogled čini. (FMFS press)
   Dobrodošli u naš moderni industrijalizirani sveti svijet beskrajnih kapitalističkih mogućnosti i provedbe zakona koji dopuštaju i čak potiču nepravdu i nejednakost. Zanimljivi tehnološki vizualni elementi za međunaslove, pristojna režija i privlačna ideja (eksperiment prijevare) za pripovijedanje i privlačenje nekoga tko najmanje zna o tehnologiji da pogleda do kraja i prizna što se događa u pozadini nevjerojatne i sjajne silicijske doline. Tko bi rekao da će Makridis postati takav stručnjak? (MUBI)
   Kad smo započeli ovaj projekt, već smo znali s kojom zvijeri imamo posla. Postavljajući sami operaciju lažnog oglašavanja, prikazali smo ne samo koliko je problem raširen, već i njegove žrtve – šireći se izvan korporativnih divova na obične pojedince diljem svijeta. Međutim, najkritičniji aspekt koji smo htjeli istaknuti bio je njegov utjecaj na demokraciju. Budući da bi izbori u SAD-u mogli odražavati one od prije tri godine, u vrijeme kada smo počeli snimati, to naglašava hitnost. Suučesništvo platformi poput Googlea i Facebooka, vjerojatno zbog vlastitih prednosti, posebno je alarmantno. Naš dokumentarac nastoji rasvijetliti ovaj mračni kutak digitalnog svijeta, potičući raspravu o potrebi za odgovornošću i promjenom. (scenaristi Babis Makridis i Guy Krief)

https://www.imdb.com/title/tt31523252/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 20.06.

17. FMFS: BORCI

Krigere / Fighters, 2022.
19:00 sati




Krigere / Fighters, 2022. Jon Haukeland, 82 min. NO
Senarij: Jon Haukeland
Uloge: Mamo Erkmen, Berat Jusufi
   Berat je socijalni radnik iz Osla, a mladić Mamo njegov štićenik koji je upao u kriminalnu mrežu i treba pomoć. Berat mladića izvlači iz nevolje i potiče na pozitivne promjene razvijajući s njim blizak i zaštitnički odnos, čak svjedoči u njegovu korist u policijskom predmetu pokrenutom radi sitnog prekršaja. Kada u tom procesu policija krene istraživati Beratovu prošlost, otkriva da je i Berat nekoć bio problematični mladić koji je trebao pomoć.
   Redatelj Jon Haukeland je više godina radio na trilogiji o velikim norveškim arhetipskim pričama; istok i zapad, grad i selo i san o vječnom spasenju. Epohalni film „What Young Men Do“ izašao je 2016. i bio je prvi film u ovoj trilogiji koji se fokusirao na istok i zapad. Sljedeće poglavlje trilogije je „Krigere“ fokusirano je na grad i selo. Jon Haukeland opisuje film kao dokumentarac koji koristi sredstva fikcije da ispriča priču. Priča koja je ovdje ispričana je istinita, ali veliki dijelovi filma prikazuju scene u kojima Berat i Mamo rekonstruiraju proživljene epizode iz svojih stvarnih života.
   U ovom dokumentarno-igranom hibridu protagonisti Berat i Mamo rekreiraju događaje iz prošlosti i glume sami sebe, prikazujući na taj način dirljivu priču u kojoj je jedan plemeniti socijalni radnik izgubljenom mladiću spasio život. (FMFS press)
   "Krigere" uspijeva istražiti doista zanimljive teme oko zanemarivanja, odgovornosti i pozitivnih aspekata državne birokracije. (Espen Svenningsen Rambøl / www.dagsavisen.no)
https://www.imdb.com/title/tt21831274/?ref_=fn_al_tt_3

PETAK / 21.06.

17. FMFS: DOM

Yurt / Dormitory, 2023.
19:00 sati



Yurt / Dormitory, 2023. Nehir Tuna, 116 min. TR/DE
Scenarij:
Nehir Tuna
Uloge: Doğa Karakaş, Can Bartu Arslan, Ozan Çelik, Tansu Biçer, Didem Ellialtı, Orhan Güner, Işıltı Su Alyanak
   1997., napetosti između vjerskih i sekularnih Turaka rastu. Četrnaestogodišnjeg Ahmeta njegov nedavno preobraćeni otac šalje u islamski studentski dom, "Yurt", da nauči muslimanske vrijednosti. Ahmet naporno radi kako bi bio savršen sin, ali teško se uklapa s grubom djecom te se osjeća izolirano u svojoj dnevnoj svjetovnoj školi, gdje novi dom skriva od kolega iz razreda. Njegova jedina utjeha je novi prijatelj Hakan, ulični klinac koji zna kako se ponašati u Yurt sistemu.
   Kao dijete sam bio poslan u vjerski dom na 5 godina i tu uspomenu nikada neću zaboraviti. U „Yurtu“ sam pokušao prenijeti osobno iskustvo kako bih ispričao priču koja nadilazi makropolitičku borbu između religioznosti i sekularizma, prenoseći izolaciju i pritisak s kojima se Ahmet suočava dok se bori da ispuni očekivanja svoje obitelji i vlastitog identiteta. (redatelj i scenarist Nehir Tuna)
   Tunin film jedan je od nadahnutijih premijera u Venecijanskim Horizontima ove godine. (David Katz / Cineuropa)
   Za mnoge obitelji je bila linija manjeg otpora poslati djecu u spavaonice (tj. yurt] jer tako nemaju odgovornost za njihov odgoj. I ne krivim ih. Ovi dječaci obično dolaze iz siromašnih obitelji i treba im mjesto za preživljavanje - to je ono što ova mjesta nude. (redatelj i scenarist Nehir Tuna)
   [Ova su djeca] podvrgnuta indoktrinaciji, a ja sam pokušavao učiniti sve da izgledaju što čistije, za razliku od odraslih. (redatelj i scenarist Nehir Tuna)
   Nježnom crno-bijelom bojom „Dom“ prikazuje tinejdžera rastrganog dvama idealima koji razdiru zemlju. Ovo je i pogled prema lažno nostalgičnoj prošlosti čija shizofrenija odražava odnos između politike i vjere u modernom turskom društvu. (Marco Pierrard / www.citazine.fr)

https://www.imdb.com/title/tt20236042/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 22.06.

17. FMFS: MALI ZELENI

Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+
10:00 sati



   Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+
   * Slobodan ulaz – nije potrebno preuzimati ulaznice

   Program Mali zeleni izbor je od devet kratkih animiranih filmova koji djeci pružaju duhovit i razigran pristup istraživanju različitih aspekata održivog razvoja i očuvanja prirode. Širokim izborom autora, stilova i tema, filmovi proširuju znanja, potiču na promišljanje i djelovanje te usmjeravaju prema drugačijem, održivijem razvoju, koji se danas čini kao neizbježan smjer budućnosti planeta. Filmovi su primjereni za djecu od 7 i više godina, a ukupno trajanje je 55 minuta. Program se prikazuje u partnerstvu s Animation Festival Network.

   Benztown / Benztown, 2021. Gottfried Mentor, Njemačka, 5 min. DE
   Grad je poludio. Stuttgart uzvraća oštrom akcijom protiv prometnog kaosa s dalekosežnim posljedicama. Drugi gradovi bi mogli pratiti znak...

   Migranti / Migrants, 2020. Hugo Caby, Zoé Devise, Antoine Dupriez, Aubin Kubiak, Lucas Lermytte, 8 min. FR
   Dva polarna medvjeda su zbog globalnog zatopljenja prisiljena na egzil. Na svom putovanju susrest će smeđe medvjede, s kojima će pokušati živjeti u zajednici.

   Orgijastička hiperplastika / Orgiastic Hyper-Plastic, 2020. Paul Bush, 7 min. DK/UK
   Animirani spektakl plastičnih predmeta sakupljenih s plaža, cesta, tavana i buvljaka.

   Kamenčić zlata vrijedan / Petit Cailloux qui vaut de l'or, 2020. Alizé Arnal, Ludovic Plisson, Quentin Greiner, Virginie Texier, 4 min. FR
   Film govori o običnom kamenčiću, ali ovaj kamenčić je mineral koji nam je potreban za izradu elektroničkih uređaja bez kojih više ne možemo zamisliti svakodnevni život.

   Kako prikladno / Oh, nii mugav, 2022. Hung Huei Jen Red, 5 min. TW/EE
   Čovjek ima jedinstven način korištenja toaletnog papira nakon obavljene nužde. Par uvijek naručuje dostavu hrane jer se ne vole oblačiti. Obitelj ima svoj način izbjegavanja pranja suđa. Žena voli da joj je stol blistavo čist. Previše otpada? Nema problema, bacite sve u WC!

   Manje je više / Wie aus Weniger mehr Wurde, 2021. Noah Erni, Švicarska, 3 min. HE
   Zbog globalnog zatopljenja mlada polarna medvjedica mora napustiti svoj dom i seli se u Zürich. S drugim životinjama pokušava zaraditi za život povremenim poslovima sve dok joj iznenada ne sine ideja koja će zauvijek promijeniti svijet.

   Lasica / Podlasica, Timon Leder, 12 min. SI
   Gladna Lasica napada jato ptica koje živi na posljednjem opstalom stablu. Ptice u krošnji pokušavaju održati stablo u ravnoteži, a Lasica se cijelo vrijeme uporno pokušava uspeti po deblu.

   Svinja / Varken, 2022. Jorn Leeuwerink, 8 min. NL
   Skupina životinja spaja strujnu mrežu na njušku velike uspavane svinje u obliku utičnice. Životinje isprva koriste energiju svinje za jednostavne stvari, ali ubrzo postaju ovisne o gradu u kojem je sve automatizirano...
 
   Izgubljeni vrt / Le jardin perdu, 2017. Natalia Chernysheva, 3 min. FR
   Ima li netko malenu parcelu u gradu za vrt bez doma? Pristojno hoda ulicama i za sobom ne vuče ni korijenje.

 

17. FMFS: NINA I JEŽEVA TAJNA

Nina et le secret du hérisson (animirani / sinkronizirani)
19:00 sati



Nina et le secret du hérisson (animirani / sinkronizirani), 2023. Jean-Loup Felicioli, Alain Gagnol, 82 min. FR
   Desetogodišnja Nina svoju je maštu uvijek punila tatinim pričama o ježu. No kada on ostane bez posla, Nina se počinje brinuti za budućnost svoje obitelji. Nakon što su čule glasine o blagu koje je sakrio stari šef tvornice, Nina i njezin najbolji prijatelj Mehdi odlučuju organizirati riskantnu pljačku kako bi podijelili robu između njezina oca i njegovih kolega s posla. Luda avantura počinje…
https://www.imdb.com/title/tt14250484/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 25.06.

TOČKA PRIJELAZA

La llegada / Upon Entry, 2023.
17:30 sati



La llegada / Upon Entry, 2023. Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, 74 min. ES
Scenarij:
Alejandro Rojas, Juan Sebastián Vásquez
Uloge: Alberto Ammann, Bruna Cusí, Ben Temple, Laura Gómez
   Urbanist Diego i plesačica Elena stižu iz Španjolske u SAD kako bi izgradili novi život u zemlji prilika. No po dolasku u njujoršku zračnu luku granična policija odvodi ih u sobu za ispitivanje gdje ih podvrgava beskonačnom i neugodnom saslušanju. Narednih nekoliko sati testirat će njihove granice psihičke izdržljivosti, dok će Diegovo nervozno ponašanje dati naslutiti kako nije sve onakvo kakvim se čini.
    „Točka prijelaza“ ima ono što bi film trebao imati: priču koja vas zgrabi od prve minute i ne pušta je do posljednjeg kadra, priču koliko jednostavnu toliko i snažnu. (Jordi Batlle Caminal / www.fotogramas.es)
   „Točka prijelaza“ vješto iznosi sve razloge zašto bi netko mogao htjeti emigrirati - zbog sigurnosti, zbog ljubavi, zbog nove prilike - a zatim ih podvrgava iscrpljujućoj, dehumanizirajućoj sumnji birokracije. (Eric Langberg / Everything's Interesting)
    „Točka prijelaza“ je jedan od španjolskih dragulja 2023. (Carla Monfort / Espinof)
   Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez predstavljaju „Točku prijelaza“ ne toliko kao oštru osudu američkog imigracijskog sustava, koliko kao duboko istraživanje psihologije, autoriteta i toga kako ga lako ljudi na pozicijama moći mogu zloupotrijebiti. (Kevin L. Lee AwardsWatch)

https://www.imdb.com/title/tt22964884/?ref_=fn_al_tt_3

VINCENT MORA UMRIJETI

Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023.
20:00 sati




Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023. Stéphan Castang, 115 min. FR/BE
Scenarij:
Mathieu Naert
Uloge: Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Rémi Chaize
   Priča filma “Vincent mora umrijeti” vrti se oko Vincenta kojeg jednog dana skupina nasumičnih strana započne napadati s ubojitim namjerama. Budući mu se život nađe u opasnosti, a kako stvari sve više i više izmiču kontroli, on biva prisiljen pobjeći i u potpunosti promijeniti svoj život…
   Napeta i redateljski iznimno kreativna filmska vožnja koja pripada u novi val žanra francuskog horora. (MCF Press)
   „Vincent Must Die“ ubacuje prijeko potreban crni humor (koketiranje sa slapstickom) u oštar, predapokaliptični društveni portret. Nošen nevjerojatnim talentom svog glavnog glumca, prekrasnom fotografijom Manua Dacossea i glazbom Johna Kaceda, film uvlači gledatelja u svoje brojne preokrete, tjerajući nas na razmišljanje o stanju suvremenog svijeta. (Fabiena Lemerciera / Cineuropa)
   Prilično promišljen film o minskom polju mikroagresija koje nas sve čekaju. Najviše od svega, ipak, to je radosno apsurdna priča o svakodnevnom otuđenju. (Damon Wise / deadline.com)
   Uzvišeni pohod na nekoliko žanrova, pažljivo balansirajući komične poteze s mračnom i gorko-slatkom ljubavnom pričom u svojoj srži. (Dan Tabor / Cinaps)
   Jedinstvena i uvrnuta priča sa zadivljujućom misterijom, ali nikada u potpunosti ne razotkriva sve njezine niti. (Jonathan DeHaan / Nightmare on Film Street)

https://www.imdb.com/title/tt23790924/?ref_=fn_al_tt_1

KINOTEKA NA BAČVICAMA: IZ PROŠLOSTI

Out of the past, 1947.
21:30 sati



Out of the past, 1947. Jacques Tourneur, 97 min. US
Scenarij:
Daniel Mainwaring prema svom romanu „Build My Gallows High“ iz 1946.
Uloge: Robert Mitchum, Jane Greer, Kirk Douglas
   Bivši privatni detektiv Jeff pokušava izgraditi novi život pod novim imenom. No, prisiljen je na povratak starome poslu pošto pada u ubojitu mrežu laži fatalne Kathie koju je trebao pronaći za utjecajnoga gangstera Sterlinga.
   Ne postoji bolji način da se opiše „Out of the Past“ Jacquesa Tourneura od "savršenog". Za mnoge, ovo je utjelovljenje svega što je noir, opsežno, lutajuće ispitivanje izdaje i zavođenja začinjeno dijalozima oštrim poput šrapnela. „Out of the Past“ izgleda jednako mračno kao što se i čini. Divljački je i seksualan, duboko uznemirujući u svom nihilizmu, a opet ne posve bez nade. Neveselost filma nadvija se s ramena glumačke ekipe, skupine glumačkih divova, svaki na vrhuncu svoje glume. Robert Mitchum dominira, bilo u tête-à-têtes s Kirkom Douglasom ili uzavrelom flertu s Jane Greer. „Out of the Past“ ostaje remek-djelo prekriveno tamom od rukopisa do ekrana. (Andy Crump / www.pastemagazine.com)
   „Out of the Past“ primjer je iz udžbenika kako bi jedan noir trebao izgledati, a ako pojma nemate što ta odrednica uopće znači, samo pogledajte film i sve će vam biti jasno. (Stefan Milivojević / www.index.hr)
   Atmosfera filma, čiju režiju potpisuje Jacques Tourneur, opako je napeta, glumci opako dobri, a Jane opako lijepa. (Igor Tretinjak / t.portal)
   Malo je film noira bilo boljih od ovoga. (Wesley Lovell / Cinema Sight)
   Kinematografsko savršenstvo. (Mick LaSalle / San Francisco Chronicle)
   „Out of the Past“ je jedan od najvećih noir filmova uopće, priča o čovjeku koji pokušava raskinuti sa svojom prošlošću i svojom slabošću, te krenuti ispočetka, s novim poslom i novom djevojkom. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)

https://www.imdb.com/title/tt0039689/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 26.06.

JA, KAPETAN

Io Capitano, 2023.
17:30 sati



Io Capitano, 2023. Matteo Garrone, 120 min. IT/BE/FR
Scenarij:
Matteo Garrone, Massimo Gaudioso, Massimo Ceccherini, Andrea Tagliaferri
Uloge: Seydou Sarr, Moustapha Fall, Issaka Sawadogo
   “Ja kapetan” epska je priča o tinejdžeru koji skupa sa svojim rođakom odluči napustiti Dakar u Senegalu te se zaputiti do Europe. Priča o Seydouu i Moussi moderna je odiseja u kojoj dvojica protagonista moraju nadvladati niz ozbiljnih prepreka. Tijekom svog putovanja primorani su učestalo se mijenjati, sve dok Seydou u konačnici ne postane junakom.
   Film se temelji se na originalnoj Garroneovoj ideji, inspiriranoj stvarnim pričama o afričkim putovima migranata prema Europi. „Io capitano“ natjecao se za Zlatnog lava na 80. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji (nakon premijere doživio je 13-minutne ovacije), gdje je osvojio Srebrnog lava za režiju i nagradu Marcello Mastroianni za izvedbu Seydoua Sarra. „Ja, kapetan“ nominiran je za Oscara. Osvojio je nagradu za najbolji film i režiju na dodjeli nagrada David Di Donatello 2024., najveće talijanske filmske nagrade.
   Kako bismo snimili film, krenuli smo od istinitih svjedočanstava onih koji su proživjeli ovaj pakao — i odlučili smo postaviti kameru s njihove točke gledišta kako bismo ovu suvremenu Odiseju ispričali iz njihovog kuta, u svojevrsnom obrnutom kadru u odnosu na slike koje smo navikli gledati iz naše zapadnjačke perspektive — u pokušaju da konačno damo glas onima koji ga obično nemaju. (redatelj Matteo Garrone)
   Ova velika avantura koja gledatelja vodi kroz pogibeljnosti pustinje i mora te dvosmislenosti i proturječnosti ljudskih bića tijekom kojih se snovi, nade i ambicije glavnih likova pretvaraju u borbu za preživljavanje neće ostaviti mjesta ravnodušnosti… (MCF Press)
   Nakon previše godina u kojima je riječ "imigrant" oznaka za nediferencirane figure u vijestima ili poanta puna mržnje u političkom govoru, Garroneova najveća usluga je ohrabrujući podsjetnik da su to ljudi baš kao i mi. (Sean P. Means / The Movie Cricket)
   Ovo je film koji, unatoč svim svojim brutalnim užasima, čuva zrno nade i vjere u inherentnu pristojnost čovječanstva (ili barem nešto od toga). (Wendy Ide / Observer)
   Najveća zasluga filma je glumačka postava koja je u stanju učiniti projekt autentičnim u svakoj fazi njegovog odvažnog putovanja. (Damon Wise / deadline.com)

   Posljednjih godina vidjeli smo neke vrhunske kinematografske portrete iskustva migranata u Europi, ali „Io Capitano“ daje nam najživopisniji prikaz samog opasnog putovanja i tim je vrijedniji zbog toga. (Saskia Baron / The Arts Desk)
https://www.imdb.com/title/tt14225838/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_2_q_Io%2520Capitano

MOMCI NE PLAČU

Boys Don't Cry, 1999.
20:00 sati



POVRATAK U 90-TE
Boys Don't Cry, 1999. Kimberly Peirce, 118 min. US
Scenarij:
Kimberly Peirce & Andy Bienen
Uloge: Hilary Swank, Chloe Sevigny, Peter Sarsgaard, Brendan Sexton, Alicia Goranson, Alison Folland, Matt McGrath, Rob Campbell, Jeanetta Arnette
      Radnja filma je temeljena na istinitim događajima koji su se zbili u gradiću Falls City u američkoj saveznoj državi Nebraski krajem 1993. godine, te inspirirali Susan Muska i Grettu Olafsdottir za hvaljeni dokumentarac „The Teena Brandon Story, 1998.“.  Za svoju ulogu Hilary Swank nagrađena je Oscarom.
   Amerika, 1993. godine. Dvadesetogodišnja Teena je oduvijek željela živjeti kao muškarac. Iako je njezin najbolji prijatelj Lonny upozorava što je sve čeka odluči li se pretvarati da je mladić, Teena napusti rodni Lincoln u Nebraski i zaputi se u susjedni provincijski gradić Falls City hineći da je Brandon Teena. Kratko ošišane kose, zategnutih grudi i s cigaretom u ustima, Teena alias Brandon uspije uvjeriti okolinu da je muškarac. Družeći se sa svojim novim prijateljima, Teena jedne večeri u baru upozna djevojku Lanu zaljubivši se u nju na prvi pogled. Iako će joj Lana uzvratiti osjećaje, Teen će uskoro biti prisiljena otkriti svoj identitet.
   Uznemirujuć, ali uzbudljiv, „Momci ne plaču“ snažno obilježava život - i brutalno nepravednu smrt. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Hilary Swank pojavila se niotkuda da izvede jedno od najboljih glumačkih djela godine. (Chris Vognar / Dallas Morning News)
   Bezgrešna gluma te zapanjujuće dovršen i iskren film koji možemo smatrati „Buntovnikom bez razloga“ za ova kulturno raznolika i složena vremena, s dvoje neprilagođenih koji tumače svoju verziju romanse Jamesa Deana i Natalie Wood s najvećim uvjerenjem, tražeći, poput svojih kolega iz 50-ih, ljubav, vlastitu vrijednost i mjesto koje će zvati domom. (Emanuel Levy / Variety)
   Zbog vremena u kojem je radnja ovog filma smještena, vremena u kojem su se sve vrste različitosti osuđivale i hrabrosti jedne osobe da bude dosljedna svojim osjećajima i čeličnoj volji da ustraje u svojim željama, zadivljena sam ovim filmom. Jako prizeman, emocionalan i tužan film. Priznajem, izmamio mi je suze na oči ... (mango_st / filmski.net)
   Jedan od najpotresnijih i najcjelovitijih filmova o biološkoj ženi koja se trudi uklopiti u identitet muškarca, prolazeći pri tome kroz velika žrtvovanja, rizike, strahove, i, naposljetku, skončavajući vrlo tragično. (Nikolina Todorović / lgbti.ba)
   Ne samo da ponovno preispituje zločin, već nas film uvjerava da smo uvučeni u njega. (Jay Carr / The Boston Globe)  
   Kompetitivni autori te sjajna glumačka postava uvlače nas u stvarnost ovih bespuća, beznadnih, iscrpljenih života bez da ih sentimentaliziraju ili romantiziraju. (Kenneth Turan / Los Angeles Times)
   Kad sam prvi put pogledao film, potpuno su me zaokupili likovi - prijevara, romantika, izdaja. Tek kasnije sam u potpunosti shvatio koliko je to sjajan film, film o slobodnom duhu koji je pokušao letjeti malo preblizu plamenu. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)

https://www.imdb.com/title/tt0171804/?ref_=fn_al_tt_1
   Video ekspanzija devedesetih godina prošlog stoljeća cijeli je niz filmova, umjesto u kino dvorane, (nezasluženo) dovela direktno na police videoteka. Postoji cijeli niz filmova koji su svoje premijere na domaćem tržištu imali na malim ekranima (npr. Kubrickov „Eyes Wide Shut“, John Dahlov „The Last Seduction“...), a neki su se tako malo zadržali u kinima da to samo rijetki pamte. Zato smo mi tu da ispravimo „grešku“ i ponudimo na velikom platnu nekoliko zanimljivih, nezavisnih filmova s kraja prošlog stoljeća.

ČETVRTAK / 27.06.

JA, KAPETAN

Io Capitano, 2023.
17:30 sati



Io Capitano, 2023. Matteo Garrone, 120 min. IT/BE/FR
Scenarij:
Matteo Garrone, Massimo Gaudioso, Massimo Ceccherini, Andrea Tagliaferri
Uloge: Seydou Sarr, Moustapha Fall, Issaka Sawadogo
   “Ja kapetan” epska je priča o tinejdžeru koji skupa sa svojim rođakom odluči napustiti Dakar u Senegalu te se zaputiti do Europe. Priča o Seydouu i Moussi moderna je odiseja u kojoj dvojica protagonista moraju nadvladati niz ozbiljnih prepreka. Tijekom svog putovanja primorani su učestalo se mijenjati, sve dok Seydou u konačnici ne postane junakom.
   Film se temelji se na originalnoj Garroneovoj ideji, inspiriranoj stvarnim pričama o afričkim putovima migranata prema Europi. „Io capitano“ natjecao se za Zlatnog lava na 80. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji (nakon premijere doživio je 13-minutne ovacije), gdje je osvojio Srebrnog lava za režiju i nagradu Marcello Mastroianni za izvedbu Seydoua Sarra. „Ja, kapetan“ nominiran je za Oscara. Osvojio je nagradu za najbolji film i režiju na dodjeli nagrada David Di Donatello 2024., najveće talijanske filmske nagrade.
   Kako bismo snimili film, krenuli smo od istinitih svjedočanstava onih koji su proživjeli ovaj pakao — i odlučili smo postaviti kameru s njihove točke gledišta kako bismo ovu suvremenu Odiseju ispričali iz njihovog kuta, u svojevrsnom obrnutom kadru u odnosu na slike koje smo navikli gledati iz naše zapadnjačke perspektive — u pokušaju da konačno damo glas onima koji ga obično nemaju. (redatelj Matteo Garrone)
   Ova velika avantura koja gledatelja vodi kroz pogibeljnosti pustinje i mora te dvosmislenosti i proturječnosti ljudskih bića tijekom kojih se snovi, nade i ambicije glavnih likova pretvaraju u borbu za preživljavanje neće ostaviti mjesta ravnodušnosti… (MCF Press)
   Nakon previše godina u kojima je riječ "imigrant" oznaka za nediferencirane figure u vijestima ili poanta puna mržnje u političkom govoru, Garroneova najveća usluga je ohrabrujući podsjetnik da su to ljudi baš kao i mi. (Sean P. Means / The Movie Cricket)
   Ovo je film koji, unatoč svim svojim brutalnim užasima, čuva zrno nade i vjere u inherentnu pristojnost čovječanstva (ili barem nešto od toga). (Wendy Ide / Observer)
   Najveća zasluga filma je glumačka postava koja je u stanju učiniti projekt autentičnim u svakoj fazi njegovog odvažnog putovanja. (Damon Wise / deadline.com)

   Posljednjih godina vidjeli smo neke vrhunske kinematografske portrete iskustva migranata u Europi, ali „Io Capitano“ daje nam najživopisniji prikaz samog opasnog putovanja i tim je vrijedniji zbog toga. (Saskia Baron / The Arts Desk)
https://www.imdb.com/title/tt14225838/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_2_q_Io%2520Capitano

LOŠ PORUČNIK (OKORJELI POLICAJAC)

Bad Lieutenant, 1992.
20:00 sati



POVRATAK U 90-TE
Bad Lieutenant, 1992. Abel Ferrara, 96 min. US
Scenarij:
Abel Ferrara & Zoe Lund
Uloge: Harvey Keitel, Peggy Gormley, Victor Argo, Frankie Torn, Zoe Lund
    Naslovni junak je neimenovani poručnik njujorške policije koji radi u odjelu za umorstva. Dugogodišnja iskustva rada na ulici kao i raspad obitelji su ga učinili potpuno ravnodušnim prema poslu, ali ne samo to. Naime, moć koju daje značka mu je potpuno uništila sve tragove morala. Kad stigne na poprište krvavog gangsterskog obračuna, pred očima kolega bezuspješno pokuša s mjesta zločina ukrasti vrećicu kokaina. Ovo je samo jedan od mnogih grijeha koji leže na duši policajcu sklonom nasilnim ispadima. Nakon dobivanja slučaja silovanja časne sestre, pokušava promijeniti stare navike i pronaći oprost.
   Vrhunac Ferrarine karijere. (Cole Smithey / ColeSmithey.com)
   Ferrara dopušta Keitelu da diktira tempo, a nagrađen je izvedbom izvanredne, zastrašujuće iskrenosti. (Time Out)
   „Loš poručnik“ je pulp parabola o grijehu, ovisnosti i iskupljenju, film koji, kao i njegov subverzivni junak, uživa u užitku - i opasnosti – odlaska preko ruba. (Owen Gleiberman / Entertainment Weekly)
   Kada Abel Ferrara nešto naziva lošim, vjerujte mu: on to misli doslovno. (Janet Maslin / New York Times)
   Ako postoji jedna zajednička crta koja karakterizira sve Ferrarine filmove to je istraživanje tamnijih strana ljudske prirode, kao i beskompromisni stav režisera prema komercijalnim zahtjevima. Bez obzira kako atraktivna tema bila (hvatanje serijskog ubojice, političke intrige, zabranjena međurasna ljubavna veza, invazija vanzemaljaca), Ferrara je jednostavno odbija ukrasiti konvencionalnim dodacima. Umjesto toga u pravilu dobivamo mučnu hiperrealističku viziju svijeta koja nas dugo vremena ostavlja u turobnom raspoloženju. Ferrara to duguje čeličenju u njujorškoj nezavisnoj produkciji, kojoj je ostao vjeran radeći i za velike studije. U ovom filmu Ferrara je našao i idealnu temu, ali prije svega i idealnog glumca za svoje preokupacije. To je, naravno, više nego izvrsni Harvey Keitel koji, poput vina, sa starenjem postaje sve jači i jači glumac. Ovdje nakon dugo vremena ne igra dobrog/lošeg momka sa strane, nego se u potpunosti usredotočio na prikazivanje jednog od najogavnijih i najljigavijih likova koji se mogu zamisliti. (Dragan Antulov / purger.com)

https://www.imdb.com/title/tt0103759/?ref_=fn_al_tt_1
   Video ekspanzija devedesetih godina prošlog stoljeća cijeli je niz filmova, umjesto u kino dvorane, (nezasluženo) dovela direktno na police videoteka. Postoji cijeli niz filmova koji su svoje premijere na domaćem tržištu imali na malim ekranima (npr. Kubrickov „Eyes Wide Shut“, John Dahlov „The Last Seduction“...), a neki su se tako malo zadržali u kinima da to samo rijetki pamte. Zato smo mi tu da ispravimo „grešku“ i ponudimo na velikom platnu nekoliko zanimljivih, nezavisnih filmova s kraja prošlog stoljeća.

PETAK / 28.06.

VINCENT MORA UMRIJETI

Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023.
17:30 sati




Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023. Stéphan Castang, 115 min. FR/BE
Scenarij:
Mathieu Naert
Uloge: Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Rémi Chaize
   Priča filma “Vincent mora umrijeti” vrti se oko Vincenta kojeg jednog dana skupina nasumičnih strana započne napadati s ubojitim namjerama. Budući mu se život nađe u opasnosti, a kako stvari sve više i više izmiču kontroli, on biva prisiljen pobjeći i u potpunosti promijeniti svoj život…
   Napeta i redateljski iznimno kreativna filmska vožnja koja pripada u novi val žanra francuskog horora. (MCF Press)
   „Vincent Must Die“ ubacuje prijeko potreban crni humor (koketiranje sa slapstickom) u oštar, predapokaliptični društveni portret. Nošen nevjerojatnim talentom svog glavnog glumca, prekrasnom fotografijom Manua Dacossea i glazbom Johna Kaceda, film uvlači gledatelja u svoje brojne preokrete, tjerajući nas na razmišljanje o stanju suvremenog svijeta. (Fabiena Lemerciera / Cineuropa)
   Prilično promišljen film o minskom polju mikroagresija koje nas sve čekaju. Najviše od svega, ipak, to je radosno apsurdna priča o svakodnevnom otuđenju. (Damon Wise / deadline.com)
   Uzvišeni pohod na nekoliko žanrova, pažljivo balansirajući komične poteze s mračnom i gorko-slatkom ljubavnom pričom u svojoj srži. (Dan Tabor / Cinaps)
   Jedinstvena i uvrnuta priča sa zadivljujućom misterijom, ali nikada u potpunosti ne razotkriva sve njezine niti. (Jonathan DeHaan / Nightmare on Film Street)

https://www.imdb.com/title/tt23790924/?ref_=fn_al_tt_1

JA, KAPETAN

Io Capitano, 2023.
20:00 sati



Io Capitano, 2023. Matteo Garrone, 120 min. IT/BE/FR
Scenarij:
Matteo Garrone, Massimo Gaudioso, Massimo Ceccherini, Andrea Tagliaferri
Uloge: Seydou Sarr, Moustapha Fall, Issaka Sawadogo
   “Ja kapetan” epska je priča o tinejdžeru koji skupa sa svojim rođakom odluči napustiti Dakar u Senegalu te se zaputiti do Europe. Priča o Seydouu i Moussi moderna je odiseja u kojoj dvojica protagonista moraju nadvladati niz ozbiljnih prepreka. Tijekom svog putovanja primorani su učestalo se mijenjati, sve dok Seydou u konačnici ne postane junakom.
   Film se temelji se na originalnoj Garroneovoj ideji, inspiriranoj stvarnim pričama o afričkim putovima migranata prema Europi. „Io capitano“ natjecao se za Zlatnog lava na 80. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji (nakon premijere doživio je 13-minutne ovacije), gdje je osvojio Srebrnog lava za režiju i nagradu Marcello Mastroianni za izvedbu Seydoua Sarra. „Ja, kapetan“ nominiran je za Oscara. Osvojio je nagradu za najbolji film i režiju na dodjeli nagrada David Di Donatello 2024., najveće talijanske filmske nagrade.
   Kako bismo snimili film, krenuli smo od istinitih svjedočanstava onih koji su proživjeli ovaj pakao — i odlučili smo postaviti kameru s njihove točke gledišta kako bismo ovu suvremenu Odiseju ispričali iz njihovog kuta, u svojevrsnom obrnutom kadru u odnosu na slike koje smo navikli gledati iz naše zapadnjačke perspektive — u pokušaju da konačno damo glas onima koji ga obično nemaju. (redatelj Matteo Garrone)
   Ova velika avantura koja gledatelja vodi kroz pogibeljnosti pustinje i mora te dvosmislenosti i proturječnosti ljudskih bića tijekom kojih se snovi, nade i ambicije glavnih likova pretvaraju u borbu za preživljavanje neće ostaviti mjesta ravnodušnosti… (MCF Press)
   Nakon previše godina u kojima je riječ "imigrant" oznaka za nediferencirane figure u vijestima ili poanta puna mržnje u političkom govoru, Garroneova najveća usluga je ohrabrujući podsjetnik da su to ljudi baš kao i mi. (Sean P. Means / The Movie Cricket)
   Ovo je film koji, unatoč svim svojim brutalnim užasima, čuva zrno nade i vjere u inherentnu pristojnost čovječanstva (ili barem nešto od toga). (Wendy Ide / Observer)
   Najveća zasluga filma je glumačka postava koja je u stanju učiniti projekt autentičnim u svakoj fazi njegovog odvažnog putovanja. (Damon Wise / deadline.com)

   Posljednjih godina vidjeli smo neke vrhunske kinematografske portrete iskustva migranata u Europi, ali „Io Capitano“ daje nam najživopisniji prikaz samog opasnog putovanja i tim je vrijedniji zbog toga. (Saskia Baron / The Arts Desk)
https://www.imdb.com/title/tt14225838/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_2_q_Io%2520Capitano

SUBOTA / 29.06.

VINCENT MORA UMRIJETI

Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023.
17:30 sati




Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023. Stéphan Castang, 115 min. FR/BE
Scenarij:
Mathieu Naert
Uloge: Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Rémi Chaize
   Priča filma “Vincent mora umrijeti” vrti se oko Vincenta kojeg jednog dana skupina nasumičnih strana započne napadati s ubojitim namjerama. Budući mu se život nađe u opasnosti, a kako stvari sve više i više izmiču kontroli, on biva prisiljen pobjeći i u potpunosti promijeniti svoj život…
   Napeta i redateljski iznimno kreativna filmska vožnja koja pripada u novi val žanra francuskog horora. (MCF Press)
   „Vincent Must Die“ ubacuje prijeko potreban crni humor (koketiranje sa slapstickom) u oštar, predapokaliptični društveni portret. Nošen nevjerojatnim talentom svog glavnog glumca, prekrasnom fotografijom Manua Dacossea i glazbom Johna Kaceda, film uvlači gledatelja u svoje brojne preokrete, tjerajući nas na razmišljanje o stanju suvremenog svijeta. (Fabiena Lemerciera / Cineuropa)
   Prilično promišljen film o minskom polju mikroagresija koje nas sve čekaju. Najviše od svega, ipak, to je radosno apsurdna priča o svakodnevnom otuđenju. (Damon Wise / deadline.com)
   Uzvišeni pohod na nekoliko žanrova, pažljivo balansirajući komične poteze s mračnom i gorko-slatkom ljubavnom pričom u svojoj srži. (Dan Tabor / Cinaps)
   Jedinstvena i uvrnuta priča sa zadivljujućom misterijom, ali nikada u potpunosti ne razotkriva sve njezine niti. (Jonathan DeHaan / Nightmare on Film Street)

https://www.imdb.com/title/tt23790924/?ref_=fn_al_tt_1

GRAD TAME

Dark City, 1998.
20:00 sati



KLASIK 90-TIH ZA KRAJ 1. DIJELA SEZONE:
Dark City, 1998. Alex Proyas, 100 min. AUS/US
Scenarij:
Alex Proyas, Lem Dobbs, David S. Goyer
Uloge: Rufus Sewell, William Hurt, Kiefer Sutherland, Jennifer Connelly, Richard O'Brien
   Zamislite grad neprestanog mraka gdje se svako večer, točno u ponoć, sve zaustavlja, cijela poznata arhitektura se bespogovorno masovno preobražava, a ljudi mijenjaju živote i ne sjećaju se tko su bili jučer. Čini se da je samo jedna duša imuna na ova groteskna događanja: John zadržava sjećanje usprkos tim svakodnevnim promjenama, ali se ne može sjetiti svog identiteta ili brutalog ubojstva koje je navodno počinio.
   Jedna od stvari koje istražujemo u ovom filmu je što nas čini onim što jesmo. I, kada pojedincu oduzmete njegov identitet, postoji li tamo neka iskra, neka suština koja ih održava ljudskim, daje im neku vrstu identiteta? (redatelj Alex Proyas)
   Film je tako originalan i uzbudljiv da je uzburkao moju maštu poput Langova „Metropolisa“ i Kubrickove „Odiseje“. Najbolji film 1998. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)
   Ono što se ovdje računa je predstava, stvaranje čudnog svijeta od strane filmaša koji jasno poznaje znanstvenu fantastiku i fantastiku, prošlost i sadašnjost, i želi podijeliti svoju ljubav prema njima. (Walter Addiego / The San Francisco Examiner)
   „Dark City“ predstavlja nešto sto se prilično rijetko susreće u Hollywoodu - inteligentan SF-film, koji bi, čak štoviše, mogao pretendirati da bude prozvan BLADE RUNNEROM devedesetih. (Dragan Antulov / purger.com)
  Fantastični noirovski triler autora priče i redatelja Alexa Proyasa, sjajan je primjer neonoira koji funkcionira kao iznimno skladan amalgam različitih filmskih, književnih i pop-kulturnih utjecaja općenito. (HFS)
   Vizualno, ovaj film nije samo impresivan, on je tour de force. Koristeći stil koji je dijelom znanstvena fantastika, dijelom noir triler, a dijelom gotički horor, Proyas je uljepšao New York kako bi stvorio nadrealno mjesto kao nijedno drugo. (James Berardinelli / ReelViews)
   Proyas je preplavio platno kinematografskim i književnim referencama u rasponu od Murnaua i Langa do Kafke i Orwella, stvarajući jedinstven, ali krajnje uvjerljiv svijet. (Andrea Basora / Newsweek)

https://www.imdb.com/title/tt0118929/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

ÄŒlanarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).

Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.

Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i Ä‘ake iznosi 25 eura.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA