PROGRAM KINOTEKE Prosinac 2022.

UTORAK / 06.12.

SITNE RIBE

Piranhas / La paranza dei bambini, 2019.
17:30 sati



Piranhas / La paranza dei bambini, 2019. Claudio Giovannesi, 110 min. IT
POSEBNA PROJEKCIJA PRILAGOĐENIH TITLOVA ZA OSOBE OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:
Claudio Giovannesi, Maurizio Braucci i Roberto Saviano prema romanu Roberta Savianija
Uloge: Francesco Di Napoli, Viviana Aprea, Mattia Piano Del Balzo
   Kao portret jedne generacije u stanju stalnog sukoba, film prati bandu napuljskih dječaka uključenih u ulični rat od strane Camorre. Skupina 15-godišnjaka bez nade u sutra ne boji se zatvora ni smrti. U svijetu bez budućnosti, važni su im jedino opstanak, novac i moć: žele puno zaraditi, nositi dizajnersku odjeću, imati nove skutere. Vođa skupine, Nicola, dobro zna pravila posla: da bi zaista upao u igru i svoju bandu doveo do vrha, mora izazvati jednog od starih mafijaških šefova…
   Film je adaptacija romana „Paranza dei bambini“ kontroverznog napolitanskog autora Roberta Saviana, koji zbog svojih knjiga o Camorri živi pod policijskom zaštitom, a glumačku skupinu čine amateri, stanovnici Napulja. Film je osvojio Srebrnog medvjeda za najbolji scenarij na Berlin Film Festivalu.
   Premda Giovannesijev uradak nema snagu i dramski naboj 'Gomorre', posrijedi je film gotovo dokumentarističke autentičnosti koji propituje južnotalijanski maskulinitet u kontekstu odrastanja i koji se, osim u žanrovskom, svakako može čitati i u socio-političkom ključu. Također, žanrovska potka u 'Sitnim ribama' nipošto nije od sporednog značaja zbog čega 'La paranza dei bambini' ulazi u red najupečatljivijih novomilenijskih filmova koji se bave temom organiziranog kriminala. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
   Berlin 2019. Najbolji scenarij
   Bari Film Festival 2019. Najbolji scenarij
   Bukurešt Film Festival 2019. Najbolji redatelj, najbolji scenarij
https://www.imdb.com/title/tt8740778/?ref_=nv_sr_srsg_0

ZEMLJA JE PLAVA KAO NARANČA

Земля блакитна, ніби апельсин / The Earth Is Blue as an Orange, 2020.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS 2
Земля блакитна, ніби апельсин / The Earth Is Blue as an Orange, 2020. Irina Tsilik, 74 min. UA

   Kad je redateljica i pjesnikinja Irina Tsilik prvi put posjetila dom obitelji Trofimčuk-Gladki u ukrajinskom gradu Krasnohorivka, koji se nalazi u ratnoj zoni, iznenadilo ju je stanje koje je tamo zatekla. Okruženi vanjskim svijetom koji se sastoji od bombardiranja i kaosa, samohrana majka i njezino četvero djece uspijevaju u svom domu izgraditi sigurnu luku, punu života i svjetlosti. Svi članovi obitelji dijele strast prema filmu, stoga se čini logičnim snimiti film inspiriran njihovim životom u doba rata. Kreativni proces filma istražuje kakvu bi ulogu magični svijet filma mogao imati u doba katastrofe te kako rat prikazati na filmu. Ani i njezinoj djeci pretvaranje traume u umjetničko djelo najbolji je način da zadrže svoju humanost.
https://www.imdb.com/title/tt11394290/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 07.12.

KRIVNJA

Den Skyldige, 2018.
17:30 sati



Den Skyldige, 2018. Gustav Mölle, 85 min. DK
POSEBNA PROJEKCIJA S TITLOVIMA PRILAGOĐENIM OSOBAMA OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:Emil Nygaard Albertsen, Gustav Möller
Uloge: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi
   Policajac Asger Holm tijekom dežurstva kao dispečer u odjelu hitne službe zaprima poziv otete žene. Nakon što se poziv iznenada prekine, njegova potraga za misterioznom ženom i njezinim otmičarem započinje. S telefonom kao jedinom alatom, Asger vodi utrku s vremenom i čini sve kako bi uspio spasiti ugroženu ženu. Međutim, kako vrijeme prolazi, Asger shvaća da se bavi zločinom mnogo većim nego što je mislio.
   Ovaj napeti triler je premijerno prikazan na Sundance Film Festivalu gdje je osvojio nagradu publike za najbolji film, a istu nagradu dobio je i na Rotterdam Film Festivalu...
    Triler koji se gleda i ušima... Kamera ne otkriva što se odvija s druge strane telefona, već ostaje čitavo vrijeme u klaustrofobičnu uredu s dispečerom Asgerom dok pokušava riješiti otmicu jedne žene. Gledatelj čuje sve što on čuje i ne vidi nikog drugog. Nitko nema lice s druge strane žice osim Asgera, samo glas. Redatelj nas prisiljava da vizualiziramo likove, riječi i zvukove kako bi smo dobili potpunu sliku... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt6742252/?ref_=fn_al_tt_1

STOP ZEMLJA

Стоп-Земля / Stop-Zemlia, 2021.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS 2
Стоп-Земля / Stop-Zemlia, 2021. Katerina Gornostai, 122 min. UA
Scenarij:
Katerina Gornostai
Uloge: Maria Fedorchenko, Arsenii Markov, Yana Isaienko, Oleksandr Ivanov, Andrii Abalmazov
   Šesnaestogodišnja Maša pohađa srednju školu u Kijevu. Njezine bliske prijateljice Jana i Senija pomažu joj da se ne osjeća čudno i odvojeno. Osim testova, Maša se zaljubljuje u Sašu iz razreda, što je istjera iz zone udobnosti.
   Film uvjerljivo pokriva niz važnih tema koje privlače nas kao mlade ljude. Platonska ljubav, solidarnost i psihološki stres pojačavaju učinak filma kao autentične priče o odrastanju. Zahvaljujući kreativnim tehnikama vizualizacije, na umjetnički način postaje jasno kako naša generacija sanja, osjeća i doživljava život. Poručuje se da je dio života suočiti se s određenim strahovima kako bismo mogli uživati u najuzbudljivijim godinama mladosti" (Žiri mladih, Berlinale / Generation 14plus – najbolji film)
https://www.imdb.com/title/tt14028890/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 08.12.

SEKS FANTAZIJE

Les fantasmes, 2021.
17:30 sati



Les fantasmes, 2021. David Foenkinos i Stéphane Foenkinos, 102 min. FR
Scenarij:
David Foenkinos i Stéphane Foenkinos
Uloge: Ramzy Bedia, Monica Bellucci, Carole Bouquet, Nicolas Bedos, Denis Podalydès, Karin Viard, Jean-Paul Rouve, Suzanne Clément
   Šest parova, šest varijacija o žudnji, ljubavi... i skrivenim fantazijama: a koja je vaša fantazija?
   Suočeni s vlastitim seksualnim fantazijama, šest parova pokušava istražiti skrivene strane svojih intimnih života. Bez obzira osjećaju li ovi parovi seksualnu represiju ili, pak, upražnajavaju vlastite fantazije, bez obzira dijele li ih jedni s drugima ili ih drže u tajnosti, svi oni u konačnici traže istu stvar: sreću, kako za sebe, tako i za svog partnera ili partnericu.
   Nova neobična komedija braće Stéphanea i Davida Foenkinosa, prije svega je glumački tour-de-force koji čine neponovljive Monica Bellucci i Carole Bouquet, Nicolas Bedos, Denis Podalydès, Karin Viard, Jean-Paul Rouve, kao i sjajna kanadska glumica Suzanne Clément, u ulozi krajnje duhovite i u ljubavnim igricama vješte Louise Lebrun. Nikad vulgaran, zločesti humor braće Foenkinos utemeljen je na 250 fantazija koje su ova dvojica filmaša katalogizirali te na osnovu istih napisali priču filma koji zagovara slobodu prihvaćanja naših najluđih, najtajnijih želja.
https://www.imdb.com/title/tt13502758/?ref_=ttmi_tt

TROKUT TUGE

Triangle of Sadness, 2022.
19:30 sati



Triangle of Sadness, 2022. Ruben Östlund, 147 min. SE/FR/UK/DE/TR/GR/DK/HE/MX
Scenarij:
Ruben Östlund
Uloge: Harris Dickinson, Charlbi Dean, Woody Harrelson, Vicki Berlin, Henrik Dorsin, Zlatko Burić, Jean-Christophe Folly, Iris Berben, Dolly De Leon, Sunnyi Melles, Amanda Walker, Oliver Ford Davies, Arvin Kananian, Carolina Gynning, Ralph Schicha
   Modeli Carl i Yaya pozvani su na luksuzno krstarenje u društvu ultrabogataša – ruskog oligarha, britanskih trgovaca oružjem i ekscentričnog kapetana alkoholičara   koji citira Marxa. Isprva sve izgleda savršeno poput Instagrama. No sprema se oluja i luksuznu večeru s kapetanom kvari masovni napad morske bolesti. Dio putnika i posade završava nasukan na pustom otoku. Otkrivši da samo jedno od njih zna kako uloviti ribu, hijerarhija među unesrećenicima najednom se izvrće.
   „Trokut tuge“ razuzdana je satira o klasnim ulogama i neukusu ekstremnog bogatstva koja je svom redatelju Rubenu Östlundu donijela već drugu Zlatnu palmu u Cannesu.
   Ovaj film je i satira i groteska, a njegov je redatelj često jednako ciničan poput njegovih likova, kao i da sam govori da mu ništa ljudsko nije strano, čak i kad je to ljudsko ‘odviše ljudsko’. (Ivan Laić / ravnododna.com)
   Östlund je evidentno nabrusio svoju satiričnu oštricu do razine samurajske katane u naumu da snažno zasiječe po najevidentnijem problemu modernog ustroja, bogatašima iliti kapitalistima… ''Trokut tuge'' je film koji će vas zdušno nasmijati i kojeg nipošto ne biste trebali propustiti. (Ivica Perinović, ezadar.net.hr)
   Filmu je potrebno neko vrijeme da krene... ali posljednji čin filma je vrijedan čekanja. (Mark Johnson / Awards Daily)
   „Trokutu tuge“ nedostaju oštri rubovi Östlundovih ranijih radova, ali ovaj crnohumorni napad na imućne ima svojih svijetlih trenutaka. (konsenzus kritičara / rotten tomattoes)
   „Trokut tuge“ gotovo je savršena crna komedija! Balansira ton, poruku, tamu ljudske prirode i jedan je od najsmješnijih filmova ove godine! (Samuel Leggett Jr. / Tim JVS)

https://www.imdb.com/title/tt7322224/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 09.12.

STRIC

Stric, 2022.
17:30 sati



PREMIJERA
Stric, 2022. Andrija Mardešić, David Kapac, 104 min.
Scenarij:
Andrija Mardešić, David Kapac
Uloge: Predrag Miki Manojlović, Ivana Roščić, Goran Bogdan, Roko Sikavica, Kaja Šišmanović
   Jugoslavija, kasne 1980-e. Obitelj dočekuje svog voljenog strica koji se iz Njemačke vraća kući za blagdane. Okupljena obitelj uživa u Božićnom ručku. Radosno druženje iznenada prekida zvonjava pametnog telefona. Ubrzo postaje jasno da nisu 1980-e, a čini se da nije ni vrijeme Božića. Osim svečane purice, nožem se može rezati i napetost.
   Ovo je vjerojatno najšokantniji i najoriginalniji hrvatski film snimljen zadnjih nekoliko godina. (Jurica Pavičić, JL)
   Ovakav film, mješavinu psihološkog trilera s elementima crne komedije, farse, drame pa i horora, hrvatska kinematografija još nije vidjela i netko bi ga lako mogao zamijeniti za grčki, austrijski, čak i američki spoj žanrovca i "art-house" festivalca. (Marko Njegić, SD)
   "Stric" je jedan od najintrigantnijih i najnepredvidljivijih novijih hrvatskih filmova. (Marko Njegić, SD)
   'Stric' je film u kojem od samog početka ništa nije normalno. Kada, nedugo nakon početka, shvatite o čemu se radi, svejedno se drž'te za sjedala jer nećete moći predvidjeti kamo će vas sve odvesti. (Zrinka Pavlić / T-portal)
   Od dosad prikazanih na festivalu ovo je najozbiljniji uradak. (Dražen Majić / istra24.com)
   „Stric“ nemilosrdno udara u stupove tradicionalnog društva: porodicu, naciju, državu, religiju. Film posebno ubitačno razara Božić kao obiteljsku svetkovinu; kićenje bora, puricu i kolače pretvara u brutalnu perverziju. U „Stricu“ nema ni trunke ljubavi, nade, vjere i bilo kakve utjehe. Film je šaka u glavu društvenom licemjeru, posebno tradicionalnom industrijskom kršćanstvu u kojem je forma potpuno izdominirala suštinu. Domoljublje i domovinska nostalgija u „Stricu“ su pretvoreni u dijasporski kič u kojem se djeci daruju puške, muškima šteka cigara, a ženama jeftin duty free parfemi. (Dražen Majić / istra24.com)

https://www.imdb.com/title/tt21113810/?ref_=fn_al_tt_1

SEKS FANTAZIJE

Les fantasmes, 2021.
20:00 sati



Les fantasmes, 2021. David Foenkinos i Stéphane Foenkinos, 102 min. FR
Scenarij:
David Foenkinos i Stéphane Foenkinos
Uloge: Ramzy Bedia, Monica Bellucci, Carole Bouquet, Nicolas Bedos, Denis Podalydès, Karin Viard, Jean-Paul Rouve, Suzanne Clément
   Šest parova, šest varijacija o žudnji, ljubavi... i skrivenim fantazijama: a koja je vaša fantazija?
   Suočeni s vlastitim seksualnim fantazijama, šest parova pokušava istražiti skrivene strane svojih intimnih života. Bez obzira osjećaju li ovi parovi seksualnu represiju ili, pak, upražnajavaju vlastite fantazije, bez obzira dijele li ih jedni s drugima ili ih drže u tajnosti, svi oni u konačnici traže istu stvar: sreću, kako za sebe, tako i za svog partnera ili partnericu.
   Nova neobična komedija braće Stéphanea i Davida Foenkinosa, prije svega je glumački tour-de-force koji čine neponovljive Monica Bellucci i Carole Bouquet, Nicolas Bedos, Denis Podalydès, Karin Viard, Jean-Paul Rouve, kao i sjajna kanadska glumica Suzanne Clément, u ulozi krajnje duhovite i u ljubavnim igricama vješte Louise Lebrun. Nikad vulgaran, zločesti humor braće Foenkinos utemeljen je na 250 fantazija koje su ova dvojica filmaša katalogizirali te na osnovu istih napisali priču filma koji zagovara slobodu prihvaćanja naših najluđih, najtajnijih želja.
https://www.imdb.com/title/tt13502758/?ref_=ttmi_tt

SUBOTA / 10.12.

SEKS FANTAZIJE

Les fantasmes, 2021.
17:30 sati



Les fantasmes, 2021. David Foenkinos i Stéphane Foenkinos, 102 min. FR
Scenarij:
David Foenkinos i Stéphane Foenkinos
Uloge: Ramzy Bedia, Monica Bellucci, Carole Bouquet, Nicolas Bedos, Denis Podalydès, Karin Viard, Jean-Paul Rouve, Suzanne Clément
   Šest parova, šest varijacija o žudnji, ljubavi... i skrivenim fantazijama: a koja je vaša fantazija?
   Suočeni s vlastitim seksualnim fantazijama, šest parova pokušava istražiti skrivene strane svojih intimnih života. Bez obzira osjećaju li ovi parovi seksualnu represiju ili, pak, upražnajavaju vlastite fantazije, bez obzira dijele li ih jedni s drugima ili ih drže u tajnosti, svi oni u konačnici traže istu stvar: sreću, kako za sebe, tako i za svog partnera ili partnericu.
   Nova neobična komedija braće Stéphanea i Davida Foenkinosa, prije svega je glumački tour-de-force koji čine neponovljive Monica Bellucci i Carole Bouquet, Nicolas Bedos, Denis Podalydès, Karin Viard, Jean-Paul Rouve, kao i sjajna kanadska glumica Suzanne Clément, u ulozi krajnje duhovite i u ljubavnim igricama vješte Louise Lebrun. Nikad vulgaran, zločesti humor braće Foenkinos utemeljen je na 250 fantazija koje su ova dvojica filmaša katalogizirali te na osnovu istih napisali priču filma koji zagovara slobodu prihvaćanja naših najluđih, najtajnijih želja.
https://www.imdb.com/title/tt13502758/?ref_=ttmi_tt

TROKUT TUGE

Triangle of Sadness, 2022.
19:30 sati



Triangle of Sadness, 2022. Ruben Östlund, 147 min. SE/FR/UK/DE/TR/GR/DK/HE/MX
Scenarij:
Ruben Östlund
Uloge: Harris Dickinson, Charlbi Dean, Woody Harrelson, Vicki Berlin, Henrik Dorsin, Zlatko Burić, Jean-Christophe Folly, Iris Berben, Dolly De Leon, Sunnyi Melles, Amanda Walker, Oliver Ford Davies, Arvin Kananian, Carolina Gynning, Ralph Schicha
   Modeli Carl i Yaya pozvani su na luksuzno krstarenje u društvu ultrabogataša – ruskog oligarha, britanskih trgovaca oružjem i ekscentričnog kapetana alkoholičara   koji citira Marxa. Isprva sve izgleda savršeno poput Instagrama. No sprema se oluja i luksuznu večeru s kapetanom kvari masovni napad morske bolesti. Dio putnika i posade završava nasukan na pustom otoku. Otkrivši da samo jedno od njih zna kako uloviti ribu, hijerarhija među unesrećenicima najednom se izvrće.
   „Trokut tuge“ razuzdana je satira o klasnim ulogama i neukusu ekstremnog bogatstva koja je svom redatelju Rubenu Östlundu donijela već drugu Zlatnu palmu u Cannesu.
   Ovaj film je i satira i groteska, a njegov je redatelj često jednako ciničan poput njegovih likova, kao i da sam govori da mu ništa ljudsko nije strano, čak i kad je to ljudsko ‘odviše ljudsko’. (Ivan Laić / ravnododna.com)
   Östlund je evidentno nabrusio svoju satiričnu oštricu do razine samurajske katane u naumu da snažno zasiječe po najevidentnijem problemu modernog ustroja, bogatašima iliti kapitalistima… ''Trokut tuge'' je film koji će vas zdušno nasmijati i kojeg nipošto ne biste trebali propustiti. (Ivica Perinović, ezadar.net.hr)
   Filmu je potrebno neko vrijeme da krene... ali posljednji čin filma je vrijedan čekanja. (Mark Johnson / Awards Daily)
   „Trokutu tuge“ nedostaju oštri rubovi Östlundovih ranijih radova, ali ovaj crnohumorni napad na imućne ima svojih svijetlih trenutaka. (konsenzus kritičara / rotten tomattoes)
   „Trokut tuge“ gotovo je savršena crna komedija! Balansira ton, poruku, tamu ljudske prirode i jedan je od najsmješnijih filmova ove godine! (Samuel Leggett Jr. / Tim JVS)

https://www.imdb.com/title/tt7322224/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 13.12.

ONA KOJU ZAMIŠLJAŠ

Celle que vous croyez, 2019.
17:30 sati



Celle que vous croyez, 2019. Safy Nebbou, 103 min. FR
POSEBNA PROJEKCIJA PRILAGOĐENIH TITLOVA ZA OSOBE OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:
Safy Nebbou po romanu Camille Laurens
Uloge: Juliette Binoche, François Civil, Nicole Garcia
   Sjajna Juliette Binoche daje izniman prikaz usamljene žene koja gubi granice između laži, snova i stvarnosti.
   Claire je 48-godišnja profesorica na fakultetu i razvedena majka dvoje djece. Na internetu, pak, ona je 24-godišnja Clara, pripravnica u poduzeću koje organizira modna događanja. Lažni profil na Facebooku Claire je stvorila kako bi mogla špijunirati bivšeg ljubavnika, no uskoro se počinje dopisivati s mladićem Alexom. Dok njihova komunikacija postaje sve intezivnija, Claire se sve više zaljubljuje u Alexa, baš kao i Alex u misterioznu Claru. Iako njihov odnos postoji tek u virtualnom svijetu, njezini osjećaji su itekako stvarni.
   'Ona koju zamišljaš' pokušava nešto reći o društvenim mrežama i 'online' identitetima. Binoche s lakoćom pomiruje sve dvosmislenosti filma koji posjeduje i određene 'meta' konotacije na račun moderne kinematografije i njezine potrage za vječnom mladosti pronađene u virtualnom svijetu računala... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Juliette Binoche uistinu je izvrsna kao razvedena pedesetogodišnja sveučilišna profesorica koja otvara lažni profil na Facebooku... (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
   Nudi ovaj film brojna iznenađenja, no upravo Binoche svojom snažnom i više nego uvjerljivom izvedbom nosi cijelu ovu jako dobro režiranu i napisanu modernu priču koja se problematikom društvenih mreža i kako one utječu na međuljudske odnose pozabavila kao rijetko koji film do sada. Premijerno je "Celle que vous croyez" ili "Ona koju zamišljaš" prikazana na festivalu u Berlinu, a pogledati ju je mogla i publika Festivala mediteranskog fllma Split, gdje je ovaj film odnio i nagradu publike. Definitivno je ovo jedan od onih filma koji te doslovno tjeraju da se zapitaš i zamisliš o svijetu i trenutku u kojem živimo te koliko naši avatari na društvenim mrežama doista postaju nadomjesci za naše stvarne živote.  (http://gambee82.blogspot.com)

https://www.imdb.com/title/tt7552686/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČOVJEK S FILMSKOM KAMEROM

Людина з кіноапаратом / Chelovek s kino-apparatom, 1929.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS 2
Людина з кіноапаратом / Chelovek s kino-apparatom, 1929. Džiga Vertov, 68 min. UA

   Protagonist filma je snimatelj i njegova vremenska i prostorna sveprisutnost u svim suvremenim, javnim i privatnim, aspektima života urbane sredine. On je u neprestanom pokretu: penje se na tvorničke dimnjake, mostove, dolazi na kupališta, snima iz jurećeg automobila ili s motocikla, leži na pruzi kako bi snimio vlak koji se jureći približava kameri. Istodobno, nalazi se i u bolnicama, rodilištima, na grobljima, sprovodima, športskim natjecanjima, ulicama, trgovima.
   Film se temelji na velikom broju snimateljsko-optičkih i montažnih efekata, uključujući i animaciju, a rezultat je ritmičko-panoramski, dokumentarni zapis urbanog života. Vertov upozorava na mogućnost filma da transformira prirodni životni pokret, ali i da pokrete i prizore i montažno suprotstavi po različitim principima: istovrsnosti i različitosti, statičkog i dinamičkog, onog gore i onog dolje, plošnog i dubinskog, lijevog i desnog. (D. Marković / HFL)
   Kritičari britanskog magazina „Sight&Sound“ u anketi provedenoj 2012. proglasili su ovaj film osmim najboljim filmom svih vremena. U izboru istoga magazina 2014., proglašen je najboljim dokumentarnim filmom svih vremena.
https://www.imdb.com/title/tt0019760/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 14.12.

SKRIVENA BOJA STVARI

Il Colore Nascosto Delle Cose, 2017.
17:30 sati



Il Colore Nascosto Delle Cose, 2017. Silvio Soldin, 116 min. IT
POSEBNA PROJEKCIJA S TITLOVIMA PRILAGOĐENIM OSOBAMA OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:
Davide Lantieri, Doriana Leondeff  i Silvio Soldin  prema priči Davide Lantierija, Doriane Leondeff  i Silvija Soldija
Uloge: Valeria Golino, Adriano Giannini, Arianna Scommegna
   Teo je marketinški stručnjak. Zavodljiv i šarmantan, uživa u životu kao ljubitelj žena. Emma je lijepa, živahna i slijepa od svoje 16. godine. Sljepoća je, međutim, nije spriječila da postane osteopat i okruži se sjajnim prijateljima, iskorištavajući puni potencijal života. Kada se prvi put susretnu, Teo je očaran Emminim seksi glasom. Privučen jer nikada nije bio sa slijepom ženom, poziva je na spoj. Emma je previše pametna da upadne u iluziju ljubavi s Teom, no suprotno svim izgledima, on je taj koji će se zakačiti.
   Talijanski redatelj Silvio Soldini i zvijezda Valeria Golino udružili su snage u neobičnoj i zabavnoj romantičnoj komediji premijerno prikazanoj na filmskom festivalu u Veneciji.
https://www.imdb.com/title/tt7120532/?ref_=fn_al_tt_1

slobodan ulaz

PLEME

Плем'я / Plemya, 2014.
20:00 sati



UKRAJINSKI CIKLUS 2
Плем'я / Plemya, 2014. Miroslav Slaboshpitskii, 126 min. UA
Scenarij:
Miroslav Slaboshpitsky
Uloge: Grigoriy Fesenko, Yana Novikova, Rosa Babiy, Alexander Dsiadevich, Yaroslav Biletskiy, Ivan Tishko
   Gluhonijemi tinejdžer Sergej ulazi u internat za gluhonijeme. Na tom novome mjestu mora pronaći svoj put kroz hijerarhiju Plemena – mreže učenika u školi koja se bavi kriminalom i prostitucijom. Sudjelujući u nekoliko razbojstava, on se penje na hijerarhijskoj ljestvici organizacije. No, susreće Anu, jednu od glavnih šefovih priležnica i mimo svoje volje ruši sva nepisana pravila plemena.
   „Pleme“ je dobio široku podršku kritičara na festivalima diljem svijeta. Na stranicama Rotten Tomatoes 88% kritičara o filmu piše pozitivno s prosječnom ocjenom 7,66, s konsenzusom: „Turobna, proganjajuća drama čiji dijalozi bez riječi mnogo govore, Pleme“ je hrabar, inovativan pogled na nijeme filmove za suvremenu publiku“.
   Neki će se možda pitati jesu li bande gluhonijemih adolescenata zaista udarna i top tema koju možemo povezati sa Ukrajinom. Ali nije sve ni u Maidanu, političkoj (čak i nacionalnoj) podijeljenosti, fašističkoj retorici i sa jedne i sa druge strane, uzrocima i posljedicama jednog društvenog sloma. Svime time se „Pleme“ bavi promišljeno i indirektno, slikajući nasilno društvo u kome je takav raspad sistema moguć. (Marko Stojiljković, lupiga.com)
https://www.imdb.com/title/tt1745787/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 15.12.

   Dalmatia Film Festival je festival igranog, dokumentarnog i promotivnog filma koji se održava u gradovima Sutivanu, Kaštel Lukšiću, Pirovcu, Solinu i Splitu. Pod sloganom "Dalmatia is my Lifeline", festival će pružiti vrhunska filmska ostvarenja i brojne prateće sadržaje poput predavanja, okruglih stolova i filmskih radionica.
   1. dan: Promocija dječje radionice "Mala škola filma"

PETAK / 16.12.

   Dalmatia Film Festival je festival igranog, dokumentarnog i promotivnog filma koji se održava u gradovima Sutivanu, Kaštel Lukšiću, Pirovcu, Solinu i Splitu. Pod sloganom "Dalmatia is my Lifeline", festival će pružiti vrhunska filmska ostvarenja i brojne prateće sadržaje poput predavanja, okruglih stolova i filmskih radionica.
   2. dan: Igrani filmovi, Dokumentarni filmovi, Animirani...

SUBOTA / 17.12.

   Dalmatia Film Festival je festival igranog, dokumentarnog i promotivnog filma koji se održava u gradovima Sutivanu, Kaštel Lukšiću, Pirovcu, Solinu i Splitu. Pod sloganom "Dalmatia is my Lifeline", festival će pružiti vrhunska filmska ostvarenja i brojne prateće sadržaje poput predavanja, okruglih stolova i filmskih radionica.
   3. dan: Igrani filmovi, Dokumentarni filmovi, Animirani...

UTORAK / 20.12.

10. MARATON KRATKOMETRAŽNOG FILMA 1. DAN

10. Maraton
17:30 sati



Mali europski maratonci 1 & 2, cca 110 min.

SIGURNO MJESTO

Sigurno mjesto, 2022.
20:00 sati



Sigurno mjesto, 2022. Juraj Lerotić, 102 min.
Scenarij:
Juraj Lerotić
Uloge: Juraj Lerotić, Snježana Sinovčić, Goran Marković
   Traumatski događaj – iznenadni pokušaj suicida – otvara procijep u svakodnevnom životu tročlane obitelji. Njihov život se mijenja iz temelja, kao da su uvučeni u rat nevidljiv svima ostalima. Radnja je reducirana na ono najakutnije, kratak vremenski period i situaciju koja se svodi na najvažnije – spasiti bližnjega.
   Ova potresna intimna drama, temeljena na osobnom iskustvu redatelja, hrvatski je kandidat za Oscara.
   Juraj Lerotić u “Sigurnom mjestu” razornu priču o samoubojstvu pripovijeda dostojanstveno i točno, opisujući zločinački nemar javnozdravstvene birokracije i traumu koju ona uzrokuje bližnjima, a uz to, možda i važnije, destigmatizirajući žrtve suicida na način koji ranije nismo vidjeli u hrvatskom filmu. (Alexandra Bogos / lupiga.com)
   U toj niski - kvalitetnih dugometražnih debija unutar hrvatske kinematografije - “Sigurno mjesto” je jedan od najboljih filmova, a svakako najhrabriji i najosobniji, bez presedana unutar hrvatske kinematografije. Splitski redatelj pretočio je bolnu tragediju vlastite obitelji u scenarij filma (samoubojstvo brata), a zakoračio je i ispred kamere svoga prvijenca i okušao se prvi put kao glumac, maksimalno otežavši sebi posao... Film zaslužuje sve nagrade i kandidaturu za Oscara. (Marko Njegić, SD)
   Scenarist, redatelj i glavni glumac Juraj Lerotić oslanja se na mučno osobno iskustvo u ovom izuzetno staloženom i dirljivom dugometražnom debiju. (Guy Lodge / Variety)

   Filmski festival u Locarnu 2022.  Najbolja režija, najbolji glumac (Goran Marković), najbolji debitantski dugometražni film
   Sarajevo Film Festival 2022. Srce Sarajeva za najbolji film; Srce Sarajeva za najboljeg glumca (Juraj Lerotić); nagrada CICAE, nagrada Cineuropa
https://www.imdb.com/title/tt21230074/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

SRIJEDA / 21.12.

10. MARATON KRATKOMETRAŽNOG FILMA 2. DAN

10. Maraton
17:30 sati



Domaći maratonci - izbor animiranih, igranih, eksperimentalnih I dokumentarnih filmova za starije uzraste 2012.-2022., cca 85 min.

 

STRIC

Stric, 2022.
20:00 sati



PREMIJERA
Stric, 2022. Andrija Mardešić, David Kapac, 104 min.
Scenarij:
Andrija Mardešić, David Kapac
Uloge: Predrag Miki Manojlović, Ivana Roščić, Goran Bogdan, Roko Sikavica, Kaja Šišmanović
   Jugoslavija, kasne 1980-e. Obitelj dočekuje svog voljenog strica koji se iz Njemačke vraća kući za blagdane. Okupljena obitelj uživa u Božićnom ručku. Radosno druženje iznenada prekida zvonjava pametnog telefona. Ubrzo postaje jasno da nisu 1980-e, a čini se da nije ni vrijeme Božića. Osim svečane purice, nožem se može rezati i napetost.
   Ovo je vjerojatno najšokantniji i najoriginalniji hrvatski film snimljen zadnjih nekoliko godina. (Jurica Pavičić, JL)
   Ovakav film, mješavinu psihološkog trilera s elementima crne komedije, farse, drame pa i horora, hrvatska kinematografija još nije vidjela i netko bi ga lako mogao zamijeniti za grčki, austrijski, čak i američki spoj žanrovca i "art-house" festivalca. (Marko Njegić, SD)
   "Stric" je jedan od najintrigantnijih i najnepredvidljivijih novijih hrvatskih filmova. (Marko Njegić, SD)
   'Stric' je film u kojem od samog početka ništa nije normalno. Kada, nedugo nakon početka, shvatite o čemu se radi, svejedno se drž'te za sjedala jer nećete moći predvidjeti kamo će vas sve odvesti. (Zrinka Pavlić / T-portal)
   Od dosad prikazanih na festivalu ovo je najozbiljniji uradak. (Dražen Majić / istra24.com)
   „Stric“ nemilosrdno udara u stupove tradicionalnog društva: porodicu, naciju, državu, religiju. Film posebno ubitačno razara Božić kao obiteljsku svetkovinu; kićenje bora, puricu i kolače pretvara u brutalnu perverziju. U „Stricu“ nema ni trunke ljubavi, nade, vjere i bilo kakve utjehe. Film je šaka u glavu društvenom licemjeru, posebno tradicionalnom industrijskom kršćanstvu u kojem je forma potpuno izdominirala suštinu. Domoljublje i domovinska nostalgija u „Stricu“ su pretvoreni u dijasporski kič u kojem se djeci daruju puške, muškima šteka cigara, a ženama jeftin duty free parfemi. (Dražen Majić / istra24.com)

https://www.imdb.com/title/tt21113810/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 22.12.

TROKUT TUGE

Triangle of Sadness, 2022.
17:00 sati



Triangle of Sadness, 2022. Ruben Östlund, 147 min. SE/FR/UK/DE/TR/GR/DK/HE/MX
Scenarij:
Ruben Östlund
Uloge: Harris Dickinson, Charlbi Dean, Woody Harrelson, Vicki Berlin, Henrik Dorsin, Zlatko Burić, Jean-Christophe Folly, Iris Berben, Dolly De Leon, Sunnyi Melles, Amanda Walker, Oliver Ford Davies, Arvin Kananian, Carolina Gynning, Ralph Schicha
   Modeli Carl i Yaya pozvani su na luksuzno krstarenje u društvu ultrabogataša – ruskog oligarha, britanskih trgovaca oružjem i ekscentričnog kapetana alkoholičara   koji citira Marxa. Isprva sve izgleda savršeno poput Instagrama. No sprema se oluja i luksuznu večeru s kapetanom kvari masovni napad morske bolesti. Dio putnika i posade završava nasukan na pustom otoku. Otkrivši da samo jedno od njih zna kako uloviti ribu, hijerarhija među unesrećenicima najednom se izvrće.
   „Trokut tuge“ razuzdana je satira o klasnim ulogama i neukusu ekstremnog bogatstva koja je svom redatelju Rubenu Östlundu donijela već drugu Zlatnu palmu u Cannesu.
   Ovaj film je i satira i groteska, a njegov je redatelj često jednako ciničan poput njegovih likova, kao i da sam govori da mu ništa ljudsko nije strano, čak i kad je to ljudsko ‘odviše ljudsko’. (Ivan Laić / ravnododna.com)
   Östlund je evidentno nabrusio svoju satiričnu oštricu do razine samurajske katane u naumu da snažno zasiječe po najevidentnijem problemu modernog ustroja, bogatašima iliti kapitalistima… ''Trokut tuge'' je film koji će vas zdušno nasmijati i kojeg nipošto ne biste trebali propustiti. (Ivica Perinović, ezadar.net.hr)
   Filmu je potrebno neko vrijeme da krene... ali posljednji čin filma je vrijedan čekanja. (Mark Johnson / Awards Daily)
   „Trokutu tuge“ nedostaju oštri rubovi Östlundovih ranijih radova, ali ovaj crnohumorni napad na imućne ima svojih svijetlih trenutaka. (konsenzus kritičara / rotten tomattoes)
   „Trokut tuge“ gotovo je savršena crna komedija! Balansira ton, poruku, tamu ljudske prirode i jedan je od najsmješnijih filmova ove godine! (Samuel Leggett Jr. / Tim JVS)

https://www.imdb.com/title/tt7322224/?ref_=nv_sr_srsg_0

MONA LISA I KRVAVI MJESEC

Mona Lisa and the Blood Moon, 2021.
20:00 sati



MONA LISA I KRVAVI MJESEC
Mona Lisa and the Blood Moon, 2021. Ana Lily Amirpour, 106 min. US
Scenarij:
Ana Lily Amirpour
Uloge: Ed Skrein, Kate Hudson, Craig Robinson
   Djevojka koja ima neuobičajene moći bježi iz ustanove za mentalne bolesnike kako bi sama nastavila život u New Orleansu.
   Glazba Daniele Luppi zaista je fina, dok je fotografija Pawela Pogorzelskog konstantno impresivna dok se zabačene ulice New Orleansa pretvaraju u neku vrstu blistavog pakla na zemlji. (David Stratton /  Australian)
   „Mona Lisa i krvavi mjesec“ zaposjednu vaša osjetila u svakom od njegovih suludih (pre)okreta. (Tomris Laffly / RogerEbert.com)
   Režiran sa stilom i odvažnošću, ovo je kričav i dinamičan film, stalno u pokretu, neka vrsta južnjačkog gotičkog horora. Upečatljiv! (Sarah Ward)

https://www.imdb.com/title/tt8760670/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 23.12.

JUHU-HU

Ratatouille, 2007.
17:00 sati



(SUVREMENI) ANIMIRANI KLASIK ZA KRAJ GODINE
Ratatouille, 2007. Brad Bird, 111 min. US

   Remy je štakor koji živi u Parizu, i koji pokušava ostvariti svoj san te postati profesionalni kuhar. Čak ima i fantastične predispozicije za to, istančan osjet okusa i mirisa i fanatičnu ljubav prema kuhanju. Jedne noći Remy odluči iskušati svoje vještine u Gusteauovoj kuhinji. Pošto je bio neoprezan, otkrio ga je čistač Linguini, nespretni mladić koji radi u njegovoj kuhinji. Onda njih dvojica sklapaju dogovor u kojem će Remy poput lutkara navoditi Linguinijeve ruke, skrivajući se pritom ispod njegove kape. Slasna jela koja zajedno spravljaju Gusteauov restoran dovode u centar pažnje pariških istreniranih nepaca, ali postavlja se pitanje – bi li restoran poslovao s jednakim uspjehom kada bi svi znali da se iza poslastica krije jedan štakor?
   Gotovo besprijekorno djelo popularne umjetnosti - jedan od najuvjerljivijih portreta umjetnika ikada posvećenog filmu. (AO Scott / The New York Times)
https://www.imdb.com/title/tt0382932/?ref_=fn_al_tt_1
  

NUOVO CINEMA PARADISO

Nuovo cinema paradiso: Versione integrale, 1988.
19:15 sati



(SUVREMENA) KLASIKA ZA KRAJ GODINE
NUOVO CINEMA PARADISO: INTEGRALNA VERZIJA
Nuovo cinema paradiso: Versione integrale, 1988. Giuseppe Tornatore, 173 min. IT
Scenarij:
Giuseppe Tornatore
Uloge: Philippe Noiret, Salvatore Cascio, Marco Leonardi, Jacques Perrin, Antonella Attili, Nino Terzo, Enzo Cannavale, Isa Danieli, Leo Gullotta, Pupella Maggio, Agnese Nano, Leopoldo Trieste, Tano Cimarosa, Nicola Di Pinto, Roberta Lena, Nellina Laganà, Giuseppe Tornatore (u ulozi operatera kojemu Totò na kraju filma pokazuje film koji je dobio od Alfreda. Tornatore je zamolio Federica Fellinija da se pojavi u toj sceni, ali je ovaj odbio ponudu, sugerirajući da je za tu ulogu podobniji on sam)
   Prva verzija filma, duga 173 minute (verzija koju ćete gledati), predstavljena je svjetskom premijerom na festivalu Europa Cinema u Bariju 29. 9. 1988., postigavši veliki uspjeh kod javnosti i različite reakcije kritike. Druga verzija, smanjena na 155 minuta, puštena je u kina u studenom 1988., naišavši na mali uspjeh kod javnosti. Treća i posljednja verzija, u trajanju od 123 minute, postigla je međunarodni uspjeh kod publike i kritike, osvojivši brojne nagrade uključujući Posebni Grand Prix žirija na Filmskom festivalu u Cannesu 1989., Zlatni globus za najbolji strani film u siječnju 1990. i Oscara za najbolji Strani film u ožujku 1990.
   U vrijeme prve distribucije „Nuovo Cinema Paradiso“ izazvao je oprečna mišljenja talijanske kritike. Nakon pretpremijernog prikazivanja na festivalu EuropaCinema u Bariju, kritičari su se podijelili u dva tabora. Među prvim štovateljima filma bio je književnik Leonardo Sciascia, koji je gledao film na privatnoj projekciji u Milanu i izjavio da mu je drago vidjeti atmosferu kina iz djetinjstva. Tijekom godina, nakon međunarodnog uspjeha, film je postigao značajna priznanja kritičara. Paolo Mereghetti, u svom Rječniku filmova (Dizionario dei film), definira film kao «gorko-sladak, površan i zadivljujući amarcord, iz kojeg netko, htio-ne htio, mora biti zarobljen». U Il Morandinu opisuju ga kao «elegiju o smrti kinematografije u kinima u ritmu popularne melodrame, ali revidiranom s oštroumnom perspektivom talentiranog filmaša». Massimo Bertarelli, u Il Giornaleu piše o filmu kao o "sjajnoj gorko-slatkoj priči koja je prošla nezapaženo i pokopana kasnim i ne baš spontanim odobravanjem tek nakon Oscara". Međunarodna kritika odmah je pokazala naklonost prema filmu. Na Rotten Tomatoesu „Nuovo Cinema Paradiso“ ima 90% pozitivnih recenzija: „Cinema Paradiso“ životna je oda mladosti, nostalgiji i filmu.
   Giuseppe Tornatore nas je 1988. godine podsjetio zašto volimo filmove i kako smo ih uopće zavoljeli. (Marta Ban, ziher.hr)
   Kombinirajući Morriconeovu glazbu, efektno dizajniranu južnjačku egzotiku i elegičnu apologiju zlatnom razdoblju filma, redatelj je ostvario dopadljiv, povremeno presentimentalan film, koji je u epohi postupnog prevladavanja videa svjesno ciljao na nostalgične osjećaje publike spram ere starih kinematografa. Premda povremeno podcjenjivan, zadržao je kultni status kod mnogobrojnih gledatelja. (J. Pavičić/HFL)
   "Nuovo Cinema Paradiso" Gisueppea Tornatorea iz 1988., jedan od filmova sa kojim imam specifičan odnos i koji mi uvijek - a gledao sam ga desetak puta - izazove burne (?) emocije i nostalgičarsko vraćanje u (bolju) prošlost. Dakle, za one koji su ga propustili, priča ide ovako: Salvatore je uspješni filmski producent čiju životnu idilu prekida jedan telefonski poziv iz rodnog kraja, a poruka "Alfredo je umro", vraća njegova sjećanja na djetinjstvo i vrijeme provedeno nakon rata. Kino "Paradiso" u tipičnom sicilijanskom gradiću predstavljalo je sve njegovim stanovnicima, a pokretne slike pomogle su im da dobiju informacije o dalekom i čudnom svijetu. U tom kinu započelo je neobično generacijsko (?) prijateljstvo malog Salvatorea i kino operatera Alfreda... Nostalgično, ali efektno, evocirajući na najbolji način stil talijanskog neorealizma, redatelj i scenarist Tornatore nam pokazuje svu svoju ljubav prema vlastitom odrastanju ali i prema pokretnim slikama tj. prema svjetlosti koju projektor baca na platno pričajući najljepše priče ikad ispričane. Giuseppe Tornatore,  Sicilijanac rođenjem (Bagheria) i određenjem, imao je 32 godine kad je 1988. načinio klasik "Nuovo Cienma Paradiso", stvarajući ga mukotrpno i boraveći skoro dvije godine u montaži. Međutim, to ni u kom slučaju nije mana, jer nije riječ o dosadnom filmu prepunom pedantno poslaganih kadrova, već naprotiv: riječ je o emotivnom filmu koji se gleda lako i jednostavno, mireći autorove sicilijanske korijene, nostalgiju za zlatnim dobom kina, egzotičnost Mediterana te vješto izbalansiranu socijalnu komponentu. Tornatoreova (ponajprije) filmofilska posvete doživjela je ogroman uspjeh: osvojio je Oscara, Zlatni globus, BAFTA-u, nagradu žirija u Cannesu, Cesara i David di Donatello (talijanski oscar) nagradu, postavši tako najuspješnijim talijanskim filmom svih vremena. Kasnijim radovima Tornatore je sam sebe pokušao reciklirati i nikad nije ponovio ovaj uspjeh i ma koliko bio njegov navijač, čini se da je Tornatore ostao zauvijek zakopan u okvirima zaista briljantnog "Kina Paradiso"... (V.E.)

https://www.imdb.com/title/tt0095765/?ref_=nv_sr_srsg_0

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn (2,65 €)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn (1,99 €) po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn (1,33 €) po osobi

Godišnja iskaznica
Cijena godišnje iskaznice za kinoteku iznosi:
200,00 kuna (26,54 €) - zaposlene osobe
150,00 kuna (19,91 €) - nezaposlene osobe, umirovljenici, studenti i đaci, uz predočenje dokaza o statusu za koji se koristi popust

Uz kupnju godišnje iskaznice ostvaruje se popust od 50% na kupnju ulaznica.

Iskaznicu može koristiti samo osoba na čije ime glasi.

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn (1,33 €) po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn (39,82 €) po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA