PROGRAM KINOTEKE Rujan 2024.
Joan Baez: I Am a Noise, 2023. Miri Navasky, Maeve O'Boyle, Karen O'Connor, 117 min. US
Intimni dokument o folk legendi i aktivistici Joan Baez.
Ni konvencionalno biografski ni tradicionalno koncertni, ovaj impresivni dokumentarni film pomiče se naprijed-natrag kroz vrijeme dok prati Joan Baez na njezinoj oproštajnoj turneji „Fare Thee Well„ 2018. i zaranja u njezinu izvanrednu arhivu, uključujući novootkrivene kućne filmove, dnevnike, umjetnička djela, terapeutske vrpce i audio snimke.
Tijekom filma, Baez na nevjerojatan način otkriva svoj život na pozornici i izvan nje – od svojih cjeloživotnih emocionalnih borbi do borbi za građanska prava s Martinom Lutherom Kingom i srceparajuće romanse s mladim Bobom Dylanom.
Kronika izvanredne karijere, „Joan Baez I Am a Noise“ također je dirljiv prikaz osobnog putovanja jedne žene od boli do mira i oprosta. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Zajedljivo iskren pogled na živuću legendu, ovaj film je uvjerljivo i duboko osobno istraživanje ikonične umjetnice koja nikada nije ispričala punu istinu o svom životu, do sada. (Restart Press)
Dokumentarac koji jasno pokazuje da je Joan Baez jedna od najvažnijih glazbenih aktivistica svoje generacije. (Sarah Seltzer / Nation)
Srceparajuće putovanje u užasavajuću prošlost i dirljiv hod u budućnost praštanja. (Elias Savada / Filmint.)
Tijekom cijelog filma, Baez je ta koja drži publiku opčinjenom, ne samo svojim nastupima uživo koji šire divljenje sve od kasnih 1950-ih do 2010-ih, već i samim svojim bićem. Ona nikada nije bila Madonna, ali je ipak postigla oblik transcendencije, blažen spoj snage i prihvaćanja koji podiže, tješi i nadahnjuje. (Ann Hornaday / The Washington Post)
https://www.imdb.com/title/tt26594061/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_Joan%2520Baez%253A%2520I%2520Am%2520a%2520Noise
How to Have Sex, 2023. Molly Manning Walker, 91 min. UK/BE/FR/GR
Scenarij: Molly Manning Walker
Uloge: Mia McKenna-Bruce, Lara Peake, Enva Lewis, Shaun Thomas
Pobjednik Zagreb Film Festivala te dobitnik nagrade Izvjestan pogled na festivalu u Cannesu, sjajna drama „Kako se poseksati“ oduševila je i kritiku i publiku.
To je trebalo biti najbolje ljeto ikada. Tara, Sky i Em dolaze u grčki reSort gdje će provesti odmor svih odmora, mjesto stvoreno za zabavu o kojem sanjaju svi britanski tinejdžeri na pragu punoljetnosti. Tara je jedina od svojih prijateljica koja je još uvijek djevica i čvrsto je odlučila da će ovo putovanje to promijeniti dok njezine frendice istovremeno rade potpuni kaos. Ova šesnaestogodišnjakinja pije i pleše u reSortu, u svim njegovim barovima i mračnim noćnim klubovima, sve dok ne upozna dvojicu mladića s balkona susjednog hotela za koje se nada da će joj pružiti ljeto koje nikada neće zaboraviti...
Snažan debi Molly Manning Walker autentično prikazuje žensku adolescenciju i prijateljstvo s otrežnjujućim žarom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Film koji nas je duboko potresao i potaknuo rasprave koje su nam još jednom pokazale koliko smo još zaglavljeni u različitim perspektivama. Gdje su sive zone onoga što se očekuje od nas? Koliko moramo biti precizni kako bi nas drugi razumjeli? S nezavisnom filmskom vizijom, sjajnom glumačkom postavom i intimnom režijom, ovaj film otkriva sloj po sloj koliko je naša koegzistencija krhka. (objašnjenje žirija ZFF-a)
U svom redateljskom debiju ispunjenom blještavilom i susosjećajnom pogledu na seks, prijateljstvo, pristanak te slatkom okusu konstantno pripitog i užarenog ljeta, redateljica Molly Manning Walker donosi nam živopisan, dirljiv, ali i bolno poznat portret tinejdžerstva. Kritičari diljem svijeta upravo su izrazito autentičan portret tinejdžerske adolescencije isticali kao najjaču kariku sjajne drame. (MCF Press)
"Kako se poseksati" je kandidat za listu najboljih filmova godine. (Marko Njegić / SD)
Ideja za priču došla mi je iz sjećanja na ljetovanje u tinejdžerskim danima kada sam vidjela mladu djevojku koja je pružala oralni seks muškarcu na pozornici tijekom zabave u baru u kojoj se nalazila... To je bila početna točka pisanja scenarija. Nakon toga proveli smo iznimno puno vremena istraživajući u Maliji na Kreti. Zbilja smo željeli upasti u stvarni život tinejdžera koji provode praznike u tom resortu i otkriti što se uistinu tamo događa. Također smo organizirali i nekoliko radionica tijekom kojih smo razgovarali sa 16-godišnjakinjama i 16-godišnjacima koji su nam opisivali što za njih znači pristanak na seks. Ono što smo čuli u njihovim odgovorima bilo je potpuno ludo. (Redateljica Manning Walker)
https://www.imdb.com/title/tt22890246/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_How%2520to%2520Have%2520Sex
The Swearing Jar, 2022. Lindsay MacKay, 110 min. CA
Scenarij: Kate Hewlett (prema vlastitom mjuziklu)
Uloge: Adelaide Clemens, Kathleen Turner, Patrick J. Adams, David Hewlett , Jade Ma, Nadine Whiteman Roden
Istovremeno romansa i glazbeni film "Zakuni se na ljubav", donosi nam dvije paralelne ljubavne priče koje istražuju izazove i poteškoće braka, roditeljstva, gubitka i sazrijevanja. Film je osvojio Canadian Screen nagradu za najbolju originalnu pjesmu, a kritičari ga hvale zbog iskrenog istraživanja tugovanja i ljubavi.
Shvaćajući da svako putovanje ima svoje prepreke koje treba savladati, MacKayin film snagu pronalazi u našoj sposobnosti da ustrajemo čak i kada smo prisiljeni krenuti neočekivanim putem. (Courtney Small / Cinema Axis)
Film kakav nisam očekivala... promišljen i pun osjećaja. (Joanna Schneller / Toronto Star)
Inteligentna, puna nade, srceparajuća glazbena drama o kretanju dalje. (Louisa Moore / Screen Zealots)
Briljantno zamišljena priča istinita je i složena studija o tugovanju, kretanju dalje i trajnoj kvaliteti ljubavi. (Anne Brodie / What She Said)
https://www.imdb.com/title/tt6692776/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_The%2520Swearing%2520Jar%252C
IN MEMORIAM GENA ROWLANDS 1930. - 2024.
Gloria, 1980. John Cassavetes, 123 min. US
Scenarij: John Cassavetes
Uloge: Gena Rowlands, Julie Carmen, Buck Henry, John Adames, Lupe Garnica, John Finnegan
Kad knjigovođa Jack Dawn odluči predati policiji podatke o djelatnosti mafijaških šefova, njega i njegovu obitelj ubiju. Jedini preživjeli je šestogodišnji sin Phil, kojega spasi Gloria, susjeda Dawnovih i bivša djevojka jednog od gangstera. Kako dječak posjeduje očevu knjižicu s podacima, mafijaši krenu u potragu za njim i Glorijom, koja ga odluči zaštititi.
Ulogu Glorije briljantno je odigrala Gena Rowlands - Gloria je jedan od onih snažnih ženskih likova koji se pamte. Akira Kurosawa naveo je „Gloriju“ kao jedan od svojih omiljenih filmova. (Tijekom snimanja John Cassavetes je pozvao stvarne gangstere i tražio njihova mišljenja o realizmu scene. Kruži priča da se jedan profesionalni ubojica posvađao s Cassavetesom oko toga kako bi se scena doista odigrala da je on bio u toj situaciji.)
Film je osvojio Zlatnog lava na filmskom festivalu u Veneciji (podijelio ga je s „Atlantic Cityjem“ Louisa Mallea), a Gena Rowlands je bila nominirana za Oscara u kategoriji najbolje glavne glumice.
John Cassavetes je očito namjeravao snimiti komercijalni film, ali, kao nepopustljiva ličnost, pretvorio ga je u djelić čiste avangarde. (Dave Kehr / Chicago Reader)
Iz uvodne montaže jasno je da smo u rukama majstora. (Geoff Andrew / Time Out)
Ono što je važno je da imamo briljantno napisan, sjajno odglumljen lik Glorije. (Beth Horning / Sojourner)
https://www.imdb.com/title/tt0080798/?ref_=fn_tt_tt_6
The Swearing Jar, 2022. Lindsay MacKay, 110 min. CA
Scenarij: Kate Hewlett (prema vlastitom mjuziklu)
Uloge: Adelaide Clemens, Kathleen Turner, Patrick J. Adams, David Hewlett , Jade Ma, Nadine Whiteman Roden
Istovremeno romansa i glazbeni film "Zakuni se na ljubav", donosi nam dvije paralelne ljubavne priče koje istražuju izazove i poteškoće braka, roditeljstva, gubitka i sazrijevanja. Film je osvojio Canadian Screen nagradu za najbolju originalnu pjesmu, a kritičari ga hvale zbog iskrenog istraživanja tugovanja i ljubavi.
Shvaćajući da svako putovanje ima svoje prepreke koje treba savladati, MacKayin film snagu pronalazi u našoj sposobnosti da ustrajemo čak i kada smo prisiljeni krenuti neočekivanim putem. (Courtney Small / Cinema Axis)
Film kakav nisam očekivala... promišljen i pun osjećaja. (Joanna Schneller / Toronto Star)
Inteligentna, puna nade, srceparajuća glazbena drama o kretanju dalje. (Louisa Moore / Screen Zealots)
Briljantno zamišljena priča istinita je i složena studija o tugovanju, kretanju dalje i trajnoj kvaliteti ljubavi. (Anne Brodie / What She Said)
https://www.imdb.com/title/tt6692776/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_The%2520Swearing%2520Jar%252C
IN MEMORIAM DONALD SUTHERLAND 1935. - 2024.
Klute, 1971. Alan J. Pakula, 114 min. US
Scenarij: Andy i Dave Lewis
Uloge: Jane Fonda, Donald Sutherland, Charles Cioffi, Roy Scheider, Dorothy Tristan, Vivian Nathan
Provincijski privatni detektiv John Klute dolazi u New York kako bi istražio nestanak svojega prijatelja, poslovnog čovjeka Toma Grunemana. Jedini mu je trag privlačna prostitutka Bree Daniels, koju potajno nadzire prijeteći muškarac.
„Klute“ je prvi dio onoga što je neformalno postalo poznato kao Pakulina "trilogija paranoje", nakon čega slijede „The Parallax View,1974.“ i „Svi predsjednikovi ljudi, 1976.“, filmovi koji se bave temama paranoje, zavjerama i nadzorom.
Donald Sutherland hladnokrvno zapovijeda, a Jane Fonda je prirodna sila u „Klute-u“, iznimno inteligentnom trileru koji svoju najmučniju napetost stvara iz glumačkih odgovora njegovih zvijezda. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Psihološka slojevitost odnosa Bree – Klute, u značajnoj mjeri postignuta perspektivizacijom, ali i dojmljivim glumačkim izvedbama (Jane Fonda nagrađena je Oscarom), te dojmljiva atmosfera čine Klutea jednim od najsugestivnijih filmova 1970-ih. (Damir Radić / HFL)
Što je to u Jane Fondi što je čini tako fascinantnom glumicom za gledanje? Posjeduje neku vrstu nervoznog intenziteta koji je drži tako čvrsto zatvorenu u filmskom liku da se čini da je lik ometen stvarima koje se pojavljuju u filmu. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
„Klute“ je vizualno zadivljujući, pun iznenađenja, zbunjujući i napet, besprijekoran film. (Charles Champlin / Los Angeles Times)
https://www.imdb.com/title/tt0067309/?ref_=fn_al_tt_1
How to Have Sex, 2023. Molly Manning Walker, 91 min. UK/BE/FR/GR
Scenarij: Molly Manning Walker
Uloge: Mia McKenna-Bruce, Lara Peake, Enva Lewis, Shaun Thomas
Pobjednik Zagreb Film Festivala te dobitnik nagrade Izvjestan pogled na festivalu u Cannesu, sjajna drama „Kako se poseksati“ oduševila je i kritiku i publiku.
To je trebalo biti najbolje ljeto ikada. Tara, Sky i Em dolaze u grčki reSort gdje će provesti odmor svih odmora, mjesto stvoreno za zabavu o kojem sanjaju svi britanski tinejdžeri na pragu punoljetnosti. Tara je jedina od svojih prijateljica koja je još uvijek djevica i čvrsto je odlučila da će ovo putovanje to promijeniti dok njezine frendice istovremeno rade potpuni kaos. Ova šesnaestogodišnjakinja pije i pleše u reSortu, u svim njegovim barovima i mračnim noćnim klubovima, sve dok ne upozna dvojicu mladića s balkona susjednog hotela za koje se nada da će joj pružiti ljeto koje nikada neće zaboraviti...
Snažan debi Molly Manning Walker autentično prikazuje žensku adolescenciju i prijateljstvo s otrežnjujućim žarom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Film koji nas je duboko potresao i potaknuo rasprave koje su nam još jednom pokazale koliko smo još zaglavljeni u različitim perspektivama. Gdje su sive zone onoga što se očekuje od nas? Koliko moramo biti precizni kako bi nas drugi razumjeli? S nezavisnom filmskom vizijom, sjajnom glumačkom postavom i intimnom režijom, ovaj film otkriva sloj po sloj koliko je naša koegzistencija krhka. (objašnjenje žirija ZFF-a)
U svom redateljskom debiju ispunjenom blještavilom i susosjećajnom pogledu na seks, prijateljstvo, pristanak te slatkom okusu konstantno pripitog i užarenog ljeta, redateljica Molly Manning Walker donosi nam živopisan, dirljiv, ali i bolno poznat portret tinejdžerstva. Kritičari diljem svijeta upravo su izrazito autentičan portret tinejdžerske adolescencije isticali kao najjaču kariku sjajne drame. (MCF Press)
"Kako se poseksati" je kandidat za listu najboljih filmova godine. (Marko Njegić / SD)
Ideja za priču došla mi je iz sjećanja na ljetovanje u tinejdžerskim danima kada sam vidjela mladu djevojku koja je pružala oralni seks muškarcu na pozornici tijekom zabave u baru u kojoj se nalazila... To je bila početna točka pisanja scenarija. Nakon toga proveli smo iznimno puno vremena istraživajući u Maliji na Kreti. Zbilja smo željeli upasti u stvarni život tinejdžera koji provode praznike u tom resortu i otkriti što se uistinu tamo događa. Također smo organizirali i nekoliko radionica tijekom kojih smo razgovarali sa 16-godišnjakinjama i 16-godišnjacima koji su nam opisivali što za njih znači pristanak na seks. Ono što smo čuli u njihovim odgovorima bilo je potpuno ludo. (Redateljica Manning Walker)
https://www.imdb.com/title/tt22890246/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_How%2520to%2520Have%2520Sex
Joan Baez: I Am a Noise, 2023. Miri Navasky, Maeve O'Boyle, Karen O'Connor, 117 min. US
Intimni dokument o folk legendi i aktivistici Joan Baez.
Ni konvencionalno biografski ni tradicionalno koncertni, ovaj impresivni dokumentarni film pomiče se naprijed-natrag kroz vrijeme dok prati Joan Baez na njezinoj oproštajnoj turneji „Fare Thee Well„ 2018. i zaranja u njezinu izvanrednu arhivu, uključujući novootkrivene kućne filmove, dnevnike, umjetnička djela, terapeutske vrpce i audio snimke.
Tijekom filma, Baez na nevjerojatan način otkriva svoj život na pozornici i izvan nje – od svojih cjeloživotnih emocionalnih borbi do borbi za građanska prava s Martinom Lutherom Kingom i srceparajuće romanse s mladim Bobom Dylanom.
Kronika izvanredne karijere, „Joan Baez I Am a Noise“ također je dirljiv prikaz osobnog putovanja jedne žene od boli do mira i oprosta. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Zajedljivo iskren pogled na živuću legendu, ovaj film je uvjerljivo i duboko osobno istraživanje ikonične umjetnice koja nikada nije ispričala punu istinu o svom životu, do sada. (Restart Press)
Dokumentarac koji jasno pokazuje da je Joan Baez jedna od najvažnijih glazbenih aktivistica svoje generacije. (Sarah Seltzer / Nation)
Srceparajuće putovanje u užasavajuću prošlost i dirljiv hod u budućnost praštanja. (Elias Savada / Filmint.)
Tijekom cijelog filma, Baez je ta koja drži publiku opčinjenom, ne samo svojim nastupima uživo koji šire divljenje sve od kasnih 1950-ih do 2010-ih, već i samim svojim bićem. Ona nikada nije bila Madonna, ali je ipak postigla oblik transcendencije, blažen spoj snage i prihvaćanja koji podiže, tješi i nadahnjuje. (Ann Hornaday / The Washington Post)
https://www.imdb.com/title/tt26594061/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_Joan%2520Baez%253A%2520I%2520Am%2520a%2520Noise
The Substance, 2024. Coralie Fargeat, 140 min. UK/FR/US
Scenarij: Coralie Fargeat
Uloge: Demi Moore, Margaret Qualley, Dennis Quaid
Dobitnik nagrade za najbolji scenarij na filmskom festivalu u Cannesu!
Jeste li ikada sanjali o boljoj verziji sebe? Ti, samo bolji u svakom pogledu. Trebali biste isprobati ovaj novi proizvod, zove se The Substance. Uz The Substance, možete stvoriti drugu sebe: mlađu, ljepšu, savršeniju. Samo morate podijeliti vrijeme - jedan tjedan za jednu, jedan tjedan za drugu. Savršena ravnoteža od sedam dana... Lako, zar ne? Ako poštujete ravnotežu... Što bi moglo poći po zlu?
Elisabeth Sparkle nekadašnja je filmska zvijezda, koja je produkcije namijenjene velikom ekranu zamijenila proizvodnjom videa za tjelovježbu. No iako izgleda izvrsno, s 50 godina sve joj se više vrata zatvara. Igrom slučaja do nje dolazi neobičan prijedlog: tajanstveni laboratorij nudi joj uzorak Substance, čudotvorne tvari koja će joj pomoći da ponovno probudi mlađu, ljepšu i savršeniju verziju sebe. No sve dolazi sa cijenom, a ova će biti prilično visoka.
"Supstanca" redateljice Coralie Fargeat jedna je od senzacija ovogodišnjeg Filmskog festivala u Cannesu. Riječ je o nadahnutoj, zabavnoj i grotesknoj satiri na suvremeni Hollywood i način na koji se u njemu tretiraju žene. Kritika je hvalila hrabar, autoironični nastup Demi Moore u naslovnoj ulozi, kao i Fargeatinu zaigranu rezviju i nepogresvivi osjećaj za grotesku i crni humor. (MCF Press)
Odvažno grub, opako pametan i vjerojatno najbolji film Demi Moore, "The Substance" je djelo koje oduzima dah. (konsenzus kritičara / rottentomatoes)
Epski, odvažni body horror... remek-djelo! (David Ehrlich I IndieWire)
Odvažno djelo filmskog stvaralaštva... najuzbudljivije izdanje koje je do sada debitiralo na Croisette, i on je moj izbor za osvajanje Zlatne palme. (Radhika Seth / Vogue)
„The Substance“ Coralie Fargeat predstavlja najopojnije kinematografsko iskustvo 2024. Novopečeni body horror klasik, nudi svježi pogled na dubine ljudskih ambicija i igranje s prirodom dok odaje počast body horror klasicima prošlih vremena. (David Gonzalez / The Cinematic Reel)
https://www.imdb.com/title/tt17526714/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_nm_0_in_0_q_The%2520Substance
How to Have Sex, 2023. Molly Manning Walker, 91 min. UK/BE/FR/GR
Scenarij: Molly Manning Walker
Uloge: Mia McKenna-Bruce, Lara Peake, Enva Lewis, Shaun Thomas
Pobjednik Zagreb Film Festivala te dobitnik nagrade Izvjestan pogled na festivalu u Cannesu, sjajna drama „Kako se poseksati“ oduševila je i kritiku i publiku.
To je trebalo biti najbolje ljeto ikada. Tara, Sky i Em dolaze u grčki reSort gdje će provesti odmor svih odmora, mjesto stvoreno za zabavu o kojem sanjaju svi britanski tinejdžeri na pragu punoljetnosti. Tara je jedina od svojih prijateljica koja je još uvijek djevica i čvrsto je odlučila da će ovo putovanje to promijeniti dok njezine frendice istovremeno rade potpuni kaos. Ova šesnaestogodišnjakinja pije i pleše u reSortu, u svim njegovim barovima i mračnim noćnim klubovima, sve dok ne upozna dvojicu mladića s balkona susjednog hotela za koje se nada da će joj pružiti ljeto koje nikada neće zaboraviti...
Snažan debi Molly Manning Walker autentično prikazuje žensku adolescenciju i prijateljstvo s otrežnjujućim žarom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Film koji nas je duboko potresao i potaknuo rasprave koje su nam još jednom pokazale koliko smo još zaglavljeni u različitim perspektivama. Gdje su sive zone onoga što se očekuje od nas? Koliko moramo biti precizni kako bi nas drugi razumjeli? S nezavisnom filmskom vizijom, sjajnom glumačkom postavom i intimnom režijom, ovaj film otkriva sloj po sloj koliko je naša koegzistencija krhka. (objašnjenje žirija ZFF-a)
U svom redateljskom debiju ispunjenom blještavilom i susosjećajnom pogledu na seks, prijateljstvo, pristanak te slatkom okusu konstantno pripitog i užarenog ljeta, redateljica Molly Manning Walker donosi nam živopisan, dirljiv, ali i bolno poznat portret tinejdžerstva. Kritičari diljem svijeta upravo su izrazito autentičan portret tinejdžerske adolescencije isticali kao najjaču kariku sjajne drame. (MCF Press)
"Kako se poseksati" je kandidat za listu najboljih filmova godine. (Marko Njegić / SD)
Ideja za priču došla mi je iz sjećanja na ljetovanje u tinejdžerskim danima kada sam vidjela mladu djevojku koja je pružala oralni seks muškarcu na pozornici tijekom zabave u baru u kojoj se nalazila... To je bila početna točka pisanja scenarija. Nakon toga proveli smo iznimno puno vremena istraživajući u Maliji na Kreti. Zbilja smo željeli upasti u stvarni život tinejdžera koji provode praznike u tom resortu i otkriti što se uistinu tamo događa. Također smo organizirali i nekoliko radionica tijekom kojih smo razgovarali sa 16-godišnjakinjama i 16-godišnjacima koji su nam opisivali što za njih znači pristanak na seks. Ono što smo čuli u njihovim odgovorima bilo je potpuno ludo. (Redateljica Manning Walker)
https://www.imdb.com/title/tt22890246/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_How%2520to%2520Have%2520Sex
Joan Baez: I Am a Noise, 2023. Miri Navasky, Maeve O'Boyle, Karen O'Connor, 117 min. US
Intimni dokument o folk legendi i aktivistici Joan Baez.
Ni konvencionalno biografski ni tradicionalno koncertni, ovaj impresivni dokumentarni film pomiče se naprijed-natrag kroz vrijeme dok prati Joan Baez na njezinoj oproštajnoj turneji „Fare Thee Well„ 2018. i zaranja u njezinu izvanrednu arhivu, uključujući novootkrivene kućne filmove, dnevnike, umjetnička djela, terapeutske vrpce i audio snimke.
Tijekom filma, Baez na nevjerojatan način otkriva svoj život na pozornici i izvan nje – od svojih cjeloživotnih emocionalnih borbi do borbi za građanska prava s Martinom Lutherom Kingom i srceparajuće romanse s mladim Bobom Dylanom.
Kronika izvanredne karijere, „Joan Baez I Am a Noise“ također je dirljiv prikaz osobnog putovanja jedne žene od boli do mira i oprosta. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Zajedljivo iskren pogled na živuću legendu, ovaj film je uvjerljivo i duboko osobno istraživanje ikonične umjetnice koja nikada nije ispričala punu istinu o svom životu, do sada. (Restart Press)
Dokumentarac koji jasno pokazuje da je Joan Baez jedna od najvažnijih glazbenih aktivistica svoje generacije. (Sarah Seltzer / Nation)
Srceparajuće putovanje u užasavajuću prošlost i dirljiv hod u budućnost praštanja. (Elias Savada / Filmint.)
Tijekom cijelog filma, Baez je ta koja drži publiku opčinjenom, ne samo svojim nastupima uživo koji šire divljenje sve od kasnih 1950-ih do 2010-ih, već i samim svojim bićem. Ona nikada nije bila Madonna, ali je ipak postigla oblik transcendencije, blažen spoj snage i prihvaćanja koji podiže, tješi i nadahnjuje. (Ann Hornaday / The Washington Post)
https://www.imdb.com/title/tt26594061/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_Joan%2520Baez%253A%2520I%2520Am%2520a%2520Noise
The Swearing Jar, 2022. Lindsay MacKay, 110 min. CA
Scenarij: Kate Hewlett (prema vlastitom mjuziklu)
Uloge: Adelaide Clemens, Kathleen Turner, Patrick J. Adams, David Hewlett , Jade Ma, Nadine Whiteman Roden
Istovremeno romansa i glazbeni film "Zakuni se na ljubav", donosi nam dvije paralelne ljubavne priče koje istražuju izazove i poteškoće braka, roditeljstva, gubitka i sazrijevanja. Film je osvojio Canadian Screen nagradu za najbolju originalnu pjesmu, a kritičari ga hvale zbog iskrenog istraživanja tugovanja i ljubavi.
Shvaćajući da svako putovanje ima svoje prepreke koje treba savladati, MacKayin film snagu pronalazi u našoj sposobnosti da ustrajemo čak i kada smo prisiljeni krenuti neočekivanim putem. (Courtney Small / Cinema Axis)
Film kakav nisam očekivala... promišljen i pun osjećaja. (Joanna Schneller / Toronto Star)
Inteligentna, puna nade, srceparajuća glazbena drama o kretanju dalje. (Louisa Moore / Screen Zealots)
Briljantno zamišljena priča istinita je i složena studija o tugovanju, kretanju dalje i trajnoj kvaliteti ljubavi. (Anne Brodie / What She Said)
https://www.imdb.com/title/tt6692776/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_The%2520Swearing%2520Jar%252C
The Substance, 2024. Coralie Fargeat, 140 min. UK/FR/US
Scenarij: Coralie Fargeat
Uloge: Demi Moore, Margaret Qualley, Dennis Quaid
Dobitnik nagrade za najbolji scenarij na filmskom festivalu u Cannesu!
Jeste li ikada sanjali o boljoj verziji sebe? Ti, samo bolji u svakom pogledu. Trebali biste isprobati ovaj novi proizvod, zove se The Substance. Uz The Substance, možete stvoriti drugu sebe: mlađu, ljepšu, savršeniju. Samo morate podijeliti vrijeme - jedan tjedan za jednu, jedan tjedan za drugu. Savršena ravnoteža od sedam dana... Lako, zar ne? Ako poštujete ravnotežu... Što bi moglo poći po zlu?
Elisabeth Sparkle nekadašnja je filmska zvijezda, koja je produkcije namijenjene velikom ekranu zamijenila proizvodnjom videa za tjelovježbu. No iako izgleda izvrsno, s 50 godina sve joj se više vrata zatvara. Igrom slučaja do nje dolazi neobičan prijedlog: tajanstveni laboratorij nudi joj uzorak Substance, čudotvorne tvari koja će joj pomoći da ponovno probudi mlađu, ljepšu i savršeniju verziju sebe. No sve dolazi sa cijenom, a ova će biti prilično visoka.
"Supstanca" redateljice Coralie Fargeat jedna je od senzacija ovogodišnjeg Filmskog festivala u Cannesu. Riječ je o nadahnutoj, zabavnoj i grotesknoj satiri na suvremeni Hollywood i način na koji se u njemu tretiraju žene. Kritika je hvalila hrabar, autoironični nastup Demi Moore u naslovnoj ulozi, kao i Fargeatinu zaigranu rezviju i nepogresvivi osjećaj za grotesku i crni humor. (MCF Press)
Odvažno grub, opako pametan i vjerojatno najbolji film Demi Moore, "The Substance" je djelo koje oduzima dah. (konsenzus kritičara / rottentomatoes)
Epski, odvažni body horror... remek-djelo! (David Ehrlich I IndieWire)
Odvažno djelo filmskog stvaralaštva... najuzbudljivije izdanje koje je do sada debitiralo na Croisette, i on je moj izbor za osvajanje Zlatne palme. (Radhika Seth / Vogue)
„The Substance“ Coralie Fargeat predstavlja najopojnije kinematografsko iskustvo 2024. Novopečeni body horror klasik, nudi svježi pogled na dubine ljudskih ambicija i igranje s prirodom dok odaje počast body horror klasicima prošlih vremena. (David Gonzalez / The Cinematic Reel)
https://www.imdb.com/title/tt17526714/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_nm_0_in_0_q_The%2520Substance
IN MEMORIAM GENA ROWLANDS
Brink's Job, 1978. William Friedkin, 104 min. US
Scenarij: Walon Green prema istinitom događaju, pljački kompanije Brink u Bostonu 1950., opisanoj u knjizi „Big Stick-Up at Brinks“ Noela Behna
Uloge: Peter Falk, Peter Boyle, Allen Garfield, Warren Oates, Gena Rowlands, Paul Sorvino
Nakon dugog perioda loše sreće, sitni kriminalac Toni i njegova banda su opljačkali vozilo za transport i uzeli 30.000 dolara. Na njihovo iznenađenje, informacija o pljački se ne pojavljuje u novinama. Zaintrigiran time, Toni odlazi u sedište Brink transporta i uviđa da je njihovo osiguranje izuzetno loše. Priprema se veliki udar...
Velika pljačka Brinka izvedena je 17. siječnja 1950. - izvela ju je grupa od jedanaest profesionalnih kriminalaca. Tijekom akcije, koja je trajala pola sata, ukradno 1,218.211,29 US$ u gotovini i 1,557.183,38 US$ u vrijednosnim papirima, a što je predstavljalo dotadašnji rekord, i zbog čega je događaj proglašen "pljačkom stoljeća". Iako je Brink's raspisao nagradu od 100.000 US$ za informacije i iako se u istragu uključio FBI, istraga ispočetka nije dala rezultata, dijelom i zbog toga što su se počinitelji dogovorili da šest godina neće koristiti novac, a nakon čega bi trebala nastupiti zastara od krivičnog progona. Međutim, nekoliko članova bande je u lipnju 1950. uhapšeno u Pensilvaniji i osuđeno na višegodišnje kazne zatvora zbog provale. Jedan od njih je bio Joseph "Specs" O'Keefe, koji se tijekom suđenja posvađao s McGuinessom (šefom cijele operacije), te je postao metom plaćenog ubice; nakon što je preživio pokušaj ubojstva, pristao je svjedočiti za FBI, zahvaljujući čemu su preostali članovi bande uhvaćeni i osuđeni.
William Friedkin, poznat po nasilju i šoku u „Egzorcistu“ te „Francuskoj vezi“, ovdje izlaže laganiji pristup te sposobnost orkestriranja bogatog humora s hrpom likova koji su komični, a opet izgledaju dovoljno realistični da dijelimo njihove osjećaje, i daje nam film koji je smiješan i duhovit. a ipak funkcionira glatko kao triler. (Roger Ebert, Chicago Sun Times)
Uvjerljivo najzabavniji film Williama Friedkina. (Jeffrey M. Anderson / Combustible Celluloid)
Dobar ritam i vrsni glumci glavni su aduti ostvarenja u čijem su stvaranju kao savjetnici učestvovali i neki sudionici pljačke iz 1950., na kojoj se film temelji. (Damir Radić, HFS)
https://www.imdb.com/title/tt0077275/?ref_=fn_al_tt_1
L'amour et les forêts, 2023. Valérie Donzelli, 105 min. FR
Scenarij: Audrey Diwan i Valérie Donzelli po romanu Erica Reinhardta
Uloge: Virginie Efira, Melvil Poupaud, Dominique Reymond
Dobitnik francuske nagrade Cesar za najbolji adaptirani scenarij!
Kada Blanche upozna karizmatičnog Gregoirea na zabavi na koju je odvuče njezina sestra blizanka Rose, misli da je pronašla idealnog muškarca. Veze koje ih vežu brzo se produbljuju i dolazi do strastvene afere. Iako Rose ima ozbiljne rezerve prema Gregoireu, Blanche se odlučuje s njim vjenčati te ubrzo sele daleko od Blancheine obitelji, na mjesto gdje počinje njezin novi život koji uključuje: dvoje djece, posao učiteljice u osnovnoj školi i hodanje na prstima oko Gregoireove neutemeljene rastuće nesigurnosti. Malo po malo, Blanche se nađe uhvaćena u stisku duboko posesivnog i opasnog muškarca, očajnički želeći pobjeći od njegove sve više prijeteće ljubavi.
Virginie Efra savršena je u ovoj lažnoj ljubavnoj priči i pravoj intimnoj noćnoj mori. (Geoffrey Crété / l'Écran Large)
Adaptacija snažnog romana Erica Reinhardta, intrigira, zadivljuje, uznemiruje i neprestano pruža sjajne kinematografske emocije. Vrlo dobar film. (Renana Crosa / Cinemateaser)
Portret žene i anatomija utjecaja u „samo nas dvoje“ više je od dobro izrađene fikcije o pošasti našeg vremena, koja prečesto dovodi do femicida. To je dijagnoza i upozorenje. I odličan kino film. (Isabelle Danel / Bande à part)
Valérie Donzelli adaptira knjigu Erica Reinhardta s elegancijom, dajući joj vlastiti pečat u svom najzrelijem filmu. (Sophie Grassin / L'Obsa)
https://www.imdb.com/title/tt23049206/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_L%27amour%2520et%2520les%2520for%25C3%25AAts
IN MEMORIAM DONALD SUTHERLAND 1935. - 2024.
M*A*S*H, 1970. Robert Altman, 116 min. US
Scenarij: Ring Lardner Jr. po romanu Richarda Hookera
Uloge:Donald Sutherland, Elliott Gould, Tom Skerritt, Robert Duvall, Sally Kellerman, Roger Bowen, Gary Burghoff, Rene Auberjenois, Fred Williamson
U terenskoj vojnoj bolnici (M.A.S.H.) za rata u Koreji vojni kirurzi »Hawkeye«, »Traper John« i »Duke« Forrest svaki slobodni trenutak koriste za kršenje discipline, opijanje, zbijanje neslanih šala i zavođenje žena. Izruguju se ograničenosti bojnika Burnsa i izbjegavaju izravne zapovijedi kako bi lakše podnijeli ratnu stvarnost.
Vrlo popularan i cijenjen od kritike, ovaj film duljim kadrovima i daljim planovima sugerira dokumentarističku vrijednost prikaza bizarnih i krvavih događaja, vrlo labavo povezanih u priču. Ritmizirani pokreti kamere, vrlo funkcionalna (ambijentalno nepripadna) glazba te opći slikovni ugođaj potpomažu tvorbu humorom prožeta fatalizma likova suočenih s ratnim užasom. Nastao nedugo nakon vrhunca društvenih previranja u SAD-u potkraj 1960-ih, „M. A. S. H.“ se izruguje vojsci, vlastima te duhu američkog militarizma, aludirajući i na opću prirodu ratovanja i na onodoban sukob u Vijetnamu. (Nikica Gilić, HFL)
Humorna ratna drama temeljena na romanu Richarda Hookera te nagrađena Zlatnom palmom i Oscarom za najbolji adaptirani scenarij, jedan je od najpopularnijih ratnih filmova svih vremena te djelo kojim je Robert Altman zakoračio u najvažnije desetljeće svog stvaralaštva. (HFS)
Film „M.A.S.H.“ pretvorio je Roberta Altmana iz anonimnog tv-redatelja u velikog autora. Bio je to početak jedne velike karijere, koja je bila osobito uspješna, jer je Altman nakon toga nizao jedno remek-djelo za drugim ('Kockar i bludnica', 'Dugi oproštaj', 'Nashville'). Osim uspjeha redatelja, film je pokrenuo i snimanje dugovječne serije, koja nije bila takva britka satira na rat, ali je bila dirljiva i zabavna. (www.filmski.net)
Knjigu je napisao, pod pseudonimom Richard Hooker, dr. Richard Hornberger, čekajući pacijente u svojoj ordinaciji u Bremenu, u državi Maine. Sedamnaest je izdavača, uglavnom s objašnjenjem da ona nije podobno štivo za nježno žensko čitateljstvo, odbilo izdati knjigu o iskustvima dr. Hornbergera kao kirurga u onom američkom ratu koji često zovu i “forgotten war”, zaboravljenim ratom. 1968. roman ipak biva objavljen i preko noći postaje bestsellerom. I privlači pažnju Roberta Altmana.
Osvojen Zlatni globus (najbolji film – komedija ili mjuzikl) i 5 nominacija
Osvojen Oscar (najbolji scenarij) i 4 nominacije
Osvojena Zlatna palma u Cannesu.
https://www.imdb.com/title/tt0066026/?ref_=nv_sr_srsg_3
C'è ancora domani, 2023. Paola Cortellesi, 118 min. IT
Scenarij: Furio Andreotti, Giulia Calenda, Paola Cortellesi
Uloge: Paola Cortellesi, Valerio Mastandrea, Romana Maggiora Vergano, Emanuela Fanelli, Giorgio Colangeli, Mattia Baldo, Gianmarco Filippini, Vinicio Marchioni
Rim, sredina 1940-ih. Delia je kućanica koja brine o suprugu Ivanu, njihovo troje djece i svekru Ottorinu, a uz to obavlja sitne honorarne poslove. Ivano je pak neprikosnoveni gospodar obitelji koji zarađuje jedva dovoljno za osigurati krov nad glavom, no ima potrebu stalno podsjećati tko je hranitelj obitelji, ponekad ružnim riječima, a nekad uz pomoć remena. Delija obiteljsku situaciju pokorno prihvaća pokušavajući djeci osigurati što bolji život, a najveća joj je želja udaja kćerke Marcelle za dobrog i plemenitog supruga. Međutim, kada jednoga dana primi misteriozno pismo, počinje kovati neke nove planove.
Inspirativna humoristična drama, redateljski prvijenac popularne talijanske glumice Paole Cortellesi, pokorila je talijanske kino dvorane i bila gledanija od najpopularnijih blockbustera prošle godine.
Ovaj film nerijetko svrstavaju u kategoriju ženskih filmova, no od iste treba pobjeći. Filmovi su i trebaju biti za svakoga! Ipak, „Uvijek postoji sutra“ lijep je obol ženskoj povijesti, kao i hvala onima koji su na mikro i makro razinama donijeli pozitivne promjene. Riječ je o jednom od onih naslova čiji će vam kraj izmamiti osmijeh, a nećete moći sakriti ni osjećaj ponosa. Tu je i tinjajuća zahvalnost za sve članice vaše obitelji, tihe junakinje koje su popločile vaš put, a njihova junaštva često ne bivaju opjevana. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Promišljeno, emocionalno zadovoljavajuće i neizmjerno zabavno djelo, sa završetkom koji inteligentno dinamizira naša očekivanja. (Jonathan Romney / Financial Times)
Istovremeno i nepretenciozan, i zabavan, i emotivan, crno-bijeli redateljski prvijenac Paole Cortellesi jedno je od ugodnijih iznenađenja ove godine. (Kristian Komorčec / bug.hr)
Najgledaniji talijanski film 2023. godine svojevrsni je feministički realizam koji je redateljica Paola Cortellesi snimila u besprijekornom neorealističnom stilu. Ova socijalna drama koja se fokusira na položaj talijanske žene iz radničke klase netom nakon završetka Drugog svjetskog rata obraća se i ženama današnjice s porukom upozorenja, ali i nade. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Naracija sa strahovitim samopouzdanjem i sjajem koja odaje počast ranim filmovima Vittorija De Sice i Federica Fellinija. (Peter Bradshaw / The Guardian)
Priča filma je izmišljena, ali u njemu puno priča moje obitelji. Ja sam pola Rimljanka, a pola iz Abruzza. Moja je majka došla u Rim sa šest godina i ovdje je provela vrlo rano djetinjstvo. Ali mnoge priče iz kojih sam crpila inspiraciju potječu od moje bake. To je i razlog zašto sam film zamislila crno-bijelim. Kad vam se vraćaju slike prošlosti u Rimu, one nikad nisu u boji. Rim mog filma jako je daleko od današnjeg Rima. Ali, Rim je mnogo stvari. Postoji Rim središta, Rim dobrih susjedstava, zatim postoji popularni Rim... onaj predgrađa... (redateljica Paola Cortellesi)
https://www.imdb.com/title/tt21800162/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_in_0_q_C%27%25C3%25A8%2520ancora%2520domani%252C%25202023.%2520
The Substance, 2024. Coralie Fargeat, 140 min. UK/FR/US
Scenarij: Coralie Fargeat
Uloge: Demi Moore, Margaret Qualley, Dennis Quaid
Dobitnik nagrade za najbolji scenarij na filmskom festivalu u Cannesu!
Jeste li ikada sanjali o boljoj verziji sebe? Ti, samo bolji u svakom pogledu. Trebali biste isprobati ovaj novi proizvod, zove se The Substance. Uz The Substance, možete stvoriti drugu sebe: mlađu, ljepšu, savršeniju. Samo morate podijeliti vrijeme - jedan tjedan za jednu, jedan tjedan za drugu. Savršena ravnoteža od sedam dana... Lako, zar ne? Ako poštujete ravnotežu... Što bi moglo poći po zlu?
Elisabeth Sparkle nekadašnja je filmska zvijezda, koja je produkcije namijenjene velikom ekranu zamijenila proizvodnjom videa za tjelovježbu. No iako izgleda izvrsno, s 50 godina sve joj se više vrata zatvara. Igrom slučaja do nje dolazi neobičan prijedlog: tajanstveni laboratorij nudi joj uzorak Substance, čudotvorne tvari koja će joj pomoći da ponovno probudi mlađu, ljepšu i savršeniju verziju sebe. No sve dolazi sa cijenom, a ova će biti prilično visoka.
"Supstanca" redateljice Coralie Fargeat jedna je od senzacija ovogodišnjeg Filmskog festivala u Cannesu. Riječ je o nadahnutoj, zabavnoj i grotesknoj satiri na suvremeni Hollywood i način na koji se u njemu tretiraju žene. Kritika je hvalila hrabar, autoironični nastup Demi Moore u naslovnoj ulozi, kao i Fargeatinu zaigranu rezviju i nepogresvivi osjećaj za grotesku i crni humor. (MCF Press)
Odvažno grub, opako pametan i vjerojatno najbolji film Demi Moore, "The Substance" je djelo koje oduzima dah. (konsenzus kritičara / rottentomatoes)
Epski, odvažni body horror... remek-djelo! (David Ehrlich I IndieWire)
Odvažno djelo filmskog stvaralaštva... najuzbudljivije izdanje koje je do sada debitiralo na Croisette, i on je moj izbor za osvajanje Zlatne palme. (Radhika Seth / Vogue)
„The Substance“ Coralie Fargeat predstavlja najopojnije kinematografsko iskustvo 2024. Novopečeni body horror klasik, nudi svježi pogled na dubine ljudskih ambicija i igranje s prirodom dok odaje počast body horror klasicima prošlih vremena. (David Gonzalez / The Cinematic Reel)
https://www.imdb.com/title/tt17526714/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_nm_0_in_0_q_The%2520Substance
How to Have Sex, 2023. Molly Manning Walker, 91 min. UK/BE/FR/GR
Scenarij: Molly Manning Walker
Uloge: Mia McKenna-Bruce, Lara Peake, Enva Lewis, Shaun Thomas
Pobjednik Zagreb Film Festivala te dobitnik nagrade Izvjestan pogled na festivalu u Cannesu, sjajna drama „Kako se poseksati“ oduševila je i kritiku i publiku.
To je trebalo biti najbolje ljeto ikada. Tara, Sky i Em dolaze u grčki reSort gdje će provesti odmor svih odmora, mjesto stvoreno za zabavu o kojem sanjaju svi britanski tinejdžeri na pragu punoljetnosti. Tara je jedina od svojih prijateljica koja je još uvijek djevica i čvrsto je odlučila da će ovo putovanje to promijeniti dok njezine frendice istovremeno rade potpuni kaos. Ova šesnaestogodišnjakinja pije i pleše u reSortu, u svim njegovim barovima i mračnim noćnim klubovima, sve dok ne upozna dvojicu mladića s balkona susjednog hotela za koje se nada da će joj pružiti ljeto koje nikada neće zaboraviti...
Snažan debi Molly Manning Walker autentično prikazuje žensku adolescenciju i prijateljstvo s otrežnjujućim žarom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Film koji nas je duboko potresao i potaknuo rasprave koje su nam još jednom pokazale koliko smo još zaglavljeni u različitim perspektivama. Gdje su sive zone onoga što se očekuje od nas? Koliko moramo biti precizni kako bi nas drugi razumjeli? S nezavisnom filmskom vizijom, sjajnom glumačkom postavom i intimnom režijom, ovaj film otkriva sloj po sloj koliko je naša koegzistencija krhka. (objašnjenje žirija ZFF-a)
U svom redateljskom debiju ispunjenom blještavilom i susosjećajnom pogledu na seks, prijateljstvo, pristanak te slatkom okusu konstantno pripitog i užarenog ljeta, redateljica Molly Manning Walker donosi nam živopisan, dirljiv, ali i bolno poznat portret tinejdžerstva. Kritičari diljem svijeta upravo su izrazito autentičan portret tinejdžerske adolescencije isticali kao najjaču kariku sjajne drame. (MCF Press)
"Kako se poseksati" je kandidat za listu najboljih filmova godine. (Marko Njegić / SD)
Ideja za priču došla mi je iz sjećanja na ljetovanje u tinejdžerskim danima kada sam vidjela mladu djevojku koja je pružala oralni seks muškarcu na pozornici tijekom zabave u baru u kojoj se nalazila... To je bila početna točka pisanja scenarija. Nakon toga proveli smo iznimno puno vremena istraživajući u Maliji na Kreti. Zbilja smo željeli upasti u stvarni život tinejdžera koji provode praznike u tom resortu i otkriti što se uistinu tamo događa. Također smo organizirali i nekoliko radionica tijekom kojih smo razgovarali sa 16-godišnjakinjama i 16-godišnjacima koji su nam opisivali što za njih znači pristanak na seks. Ono što smo čuli u njihovim odgovorima bilo je potpuno ludo. (Redateljica Manning Walker)
https://www.imdb.com/title/tt22890246/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_How%2520to%2520Have%2520Sex
L'amour et les forêts, 2023. Valérie Donzelli, 105 min. FR
Scenarij: Audrey Diwan i Valérie Donzelli po romanu Erica Reinhardta
Uloge: Virginie Efira, Melvil Poupaud, Dominique Reymond
Dobitnik francuske nagrade Cesar za najbolji adaptirani scenarij!
Kada Blanche upozna karizmatičnog Gregoirea na zabavi na koju je odvuče njezina sestra blizanka Rose, misli da je pronašla idealnog muškarca. Veze koje ih vežu brzo se produbljuju i dolazi do strastvene afere. Iako Rose ima ozbiljne rezerve prema Gregoireu, Blanche se odlučuje s njim vjenčati te ubrzo sele daleko od Blancheine obitelji, na mjesto gdje počinje njezin novi život koji uključuje: dvoje djece, posao učiteljice u osnovnoj školi i hodanje na prstima oko Gregoireove neutemeljene rastuće nesigurnosti. Malo po malo, Blanche se nađe uhvaćena u stisku duboko posesivnog i opasnog muškarca, očajnički želeći pobjeći od njegove sve više prijeteće ljubavi.
Virginie Efra savršena je u ovoj lažnoj ljubavnoj priči i pravoj intimnoj noćnoj mori. (Geoffrey Crété / l'Écran Large)
Adaptacija snažnog romana Erica Reinhardta, intrigira, zadivljuje, uznemiruje i neprestano pruža sjajne kinematografske emocije. Vrlo dobar film. (Renana Crosa / Cinemateaser)
Portret žene i anatomija utjecaja u „samo nas dvoje“ više je od dobro izrađene fikcije o pošasti našeg vremena, koja prečesto dovodi do femicida. To je dijagnoza i upozorenje. I odličan kino film. (Isabelle Danel / Bande à part)
Valérie Donzelli adaptira knjigu Erica Reinhardta s elegancijom, dajući joj vlastiti pečat u svom najzrelijem filmu. (Sophie Grassin / L'Obsa)
https://www.imdb.com/title/tt23049206/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_L%27amour%2520et%2520les%2520for%25C3%25AAts
The Swearing Jar, 2022. Lindsay MacKay, 110 min. CA
Scenarij: Kate Hewlett (prema vlastitom mjuziklu)
Uloge: Adelaide Clemens, Kathleen Turner, Patrick J. Adams, David Hewlett , Jade Ma, Nadine Whiteman Roden
Istovremeno romansa i glazbeni film "Zakuni se na ljubav", donosi nam dvije paralelne ljubavne priče koje istražuju izazove i poteškoće braka, roditeljstva, gubitka i sazrijevanja. Film je osvojio Canadian Screen nagradu za najbolju originalnu pjesmu, a kritičari ga hvale zbog iskrenog istraživanja tugovanja i ljubavi.
Shvaćajući da svako putovanje ima svoje prepreke koje treba savladati, MacKayin film snagu pronalazi u našoj sposobnosti da ustrajemo čak i kada smo prisiljeni krenuti neočekivanim putem. (Courtney Small / Cinema Axis)
Film kakav nisam očekivala... promišljen i pun osjećaja. (Joanna Schneller / Toronto Star)
Inteligentna, puna nade, srceparajuća glazbena drama o kretanju dalje. (Louisa Moore / Screen Zealots)
Briljantno zamišljena priča istinita je i složena studija o tugovanju, kretanju dalje i trajnoj kvaliteti ljubavi. (Anne Brodie / What She Said)
https://www.imdb.com/title/tt6692776/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_The%2520Swearing%2520Jar%252C
IN MEMORIAM GENA ROWLANDS 1930. - 2024.
Love Streams, 1984. John Cassavetes, 141 min. US
Scenarij: John Cassavetes prema istoimenoj drami Teda Allana iz 1980.
Uloge: Gena Rowlands, John Cassavetes, Diahnne Abbott, Seymour Cassel, Al Ruban
Priča o sredovječnom bratu i sestri koji se oslanjaju jedno na drugo nakon što su ih napustili njihovi najmiliji.
Na 34.-tom Berlinskom Festivalu film je osvojio Zlatnog medvjeda.
Gledateljima odgojenim na pitomim filmovima može biti neugodno u svijetu Cassavetesa; njegovi filmovi izgrađeni su oko puno priče, mahanja rukama i zazivanja bogova. .. Ponekad (kao u „Muževima“) divlji pristup ispari u puno praznih priča i glume. U „Ljubavnim strujanjima“ to funkcionira. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
Kad razmišljam o Cassavetesu, uvijek sam nasmijan. (Japanski redatelj Shinji Aoyama)
Ne postoji američki redatelj koji može učiniti ono što John Cassavetes radi na platnu. (Janet Maslin / New York Times)
Gena Rowlands u jednoj od najboljih uloga u karijeri... Sarah (Gena) je možda luda, ali i beskrajno zabavna. (Kathy Fennessy / Seattle Film Blog)
Nemam dovoljno prostora da opišem moju ljubav prema ovom filmu. (Jas Keimig / The Stranger)
Veličanstvena melodrama koja vrvi od šarmantnog, bijesnog, nepopravljivog pijanstva. (Brian Gibson / Vue Weekly)
https://www.imdb.com/title/tt0087644/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_Love%2520Streams
C'è ancora domani, 2023. Paola Cortellesi, 118 min. IT
Scenarij: Furio Andreotti, Giulia Calenda, Paola Cortellesi
Uloge: Paola Cortellesi, Valerio Mastandrea, Romana Maggiora Vergano, Emanuela Fanelli, Giorgio Colangeli, Mattia Baldo, Gianmarco Filippini, Vinicio Marchioni
Rim, sredina 1940-ih. Delia je kućanica koja brine o suprugu Ivanu, njihovo troje djece i svekru Ottorinu, a uz to obavlja sitne honorarne poslove. Ivano je pak neprikosnoveni gospodar obitelji koji zarađuje jedva dovoljno za osigurati krov nad glavom, no ima potrebu stalno podsjećati tko je hranitelj obitelji, ponekad ružnim riječima, a nekad uz pomoć remena. Delija obiteljsku situaciju pokorno prihvaća pokušavajući djeci osigurati što bolji život, a najveća joj je želja udaja kćerke Marcelle za dobrog i plemenitog supruga. Međutim, kada jednoga dana primi misteriozno pismo, počinje kovati neke nove planove.
Inspirativna humoristična drama, redateljski prvijenac popularne talijanske glumice Paole Cortellesi, pokorila je talijanske kino dvorane i bila gledanija od najpopularnijih blockbustera prošle godine.
Ovaj film nerijetko svrstavaju u kategoriju ženskih filmova, no od iste treba pobjeći. Filmovi su i trebaju biti za svakoga! Ipak, „Uvijek postoji sutra“ lijep je obol ženskoj povijesti, kao i hvala onima koji su na mikro i makro razinama donijeli pozitivne promjene. Riječ je o jednom od onih naslova čiji će vam kraj izmamiti osmijeh, a nećete moći sakriti ni osjećaj ponosa. Tu je i tinjajuća zahvalnost za sve članice vaše obitelji, tihe junakinje koje su popločile vaš put, a njihova junaštva često ne bivaju opjevana. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Promišljeno, emocionalno zadovoljavajuće i neizmjerno zabavno djelo, sa završetkom koji inteligentno dinamizira naša očekivanja. (Jonathan Romney / Financial Times)
Istovremeno i nepretenciozan, i zabavan, i emotivan, crno-bijeli redateljski prvijenac Paole Cortellesi jedno je od ugodnijih iznenađenja ove godine. (Kristian Komorčec / bug.hr)
Najgledaniji talijanski film 2023. godine svojevrsni je feministički realizam koji je redateljica Paola Cortellesi snimila u besprijekornom neorealističnom stilu. Ova socijalna drama koja se fokusira na položaj talijanske žene iz radničke klase netom nakon završetka Drugog svjetskog rata obraća se i ženama današnjice s porukom upozorenja, ali i nade. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Naracija sa strahovitim samopouzdanjem i sjajem koja odaje počast ranim filmovima Vittorija De Sice i Federica Fellinija. (Peter Bradshaw / The Guardian)
Priča filma je izmišljena, ali u njemu puno priča moje obitelji. Ja sam pola Rimljanka, a pola iz Abruzza. Moja je majka došla u Rim sa šest godina i ovdje je provela vrlo rano djetinjstvo. Ali mnoge priče iz kojih sam crpila inspiraciju potječu od moje bake. To je i razlog zašto sam film zamislila crno-bijelim. Kad vam se vraćaju slike prošlosti u Rimu, one nikad nisu u boji. Rim mog filma jako je daleko od današnjeg Rima. Ali, Rim je mnogo stvari. Postoji Rim središta, Rim dobrih susjedstava, zatim postoji popularni Rim... onaj predgrađa... (redateljica Paola Cortellesi)
https://www.imdb.com/title/tt21800162/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_in_0_q_C%27%25C3%25A8%2520ancora%2520domani%252C%25202023.%2520
IN MEMORIAM DONALD SUTHERLAND 1935. - 2024.
The Day of the Locust, 1970. John Schlesinger, 144 min. US
Scenarij: Waldo Salt prema istoimenom romanu Nathanaela Westa iz 1939. godine .
Uloge: Donald Sutherland, Karen Black, William Atherton, Burgess Meredith, Richard Dysart, John Hillerman, Geraldine Page
U Los Angelesu 1930-ih, Hollywood poput svjetionika svijetli bespomoćnim ljudima razasutim po gradu. U jednom trošnom stambenom bloku, plavokosa starleta želi postati glumica, umjetnik traži legitimitet, a maloljetnik odaje počast Mae West. Iza sjaja estrade nazire se siromaštvo... Sve to promatra introvertirani računovođa Homer Simpson gledajući kako društvo propada zbog pohlepe i ambicije.
„Dan skakavaca“ jedna je od najopasnijih filmskih kritika ikada proizvedenih o samoj filmskoj industriji, koja opisuje Hollywood kao carstvo noćne more kojim dominiraju slike komodificiranog seksa i nasilja. (filmski istraživač M. Keith Booker)
Divna kritika ljudske ružnoće i pustoši. (Lee Gambin / ComingSoon.net)
Odvažan, epski film... s vremena na vrijeme briljantan, s obiljem oštrih izvedbi. A gluma Donalda Sutherlanda jedno je od filmskih čuda. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
Iako ima mana, ovo je fascinantan film. (Channel Four)
Schlesinger je prilično vjerno slijedio Westov majstorski roman, a ono što se gubi nesposobnošću filma da duplicira Westovu oštru, slikovitu i preciznu prozu, dobiva se sposobnošću vizualnog bogatstva grotesknog romana. (M. Howard Gelfand / Minneapolis Star Tribune)
https://www.imdb.com/title/tt0072848/?ref_=nv_sr_srsg_4_tt_1_nm_6_in_0_q_The%2520Day%2520of%2520the%2520Locust
Živi i zdravi, 2023. Ivan Marinović, 101 min. MNE/HR/SI/CZ/RS/NMK
Scenarij: Ivan Marinović,
Uloge: Tihana Lazović, Goran Slavić, Momčilo Pićurić, Goran Bogdan, Snježana Sinovčić Šiškov, Dragana Dabović, Nikola Ristanovski, Mirjana Joković, Dejan Đonović
Dva dana prije vjenčanja, Dragana odluči da se ne želi udati za Momu, ali njegov nevjerojatno tvrdoglav otac čini sve da se to nesuđeno vjenčanje ipak dogodi.
Komedije su nerijetko nezahvalan teren, posebice one koje se oslanjaju na društvene stereotipe jer lako prelaze u klišej. Prvenstveno osluškujući reakcije okupljene publike čini se kako je Marinović taj problem uspješno premostio, jer „Živi i zdravi“ jedna su od najboljih regionalnih komedija posljednjih godina. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Eksplozivna (doslovno) te na trenutke vrlo dirljiva i emotivna komedija koja se bavi vjenčanjem. Njegova duhovitost, ‘kaos’ ali i ozbiljnost na jednostavan i ‘pitak’ način osvajaju. (Tihomil Hamilton / kinofilm.hr)
Imala sam nevjerojatnu sreću da mi u ovom filmu partner bude Goran Slavić. Dugo se nisam susrela s takvim sirovim, nevjerojatnim talentom. Neviđeno duhovit, predan, topao partner s kojim je svaki kadar bio uživanje. Fantastičan glumac i divan čovjek. (Tihana Lazović)
„Živi i zdravi“ ima šarm, svježinu i gard malog, beskrajno duhovitog filma. Ne propuštajte ga. (Davor Špišić / telegram.hr)
https://www.imdb.com/title/tt29723241/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_0_in_0_q_%25C5%25BDIVI%2520I%2520ZDRAVI
C'è ancora domani, 2023. Paola Cortellesi, 118 min. IT
Scenarij: Furio Andreotti, Giulia Calenda, Paola Cortellesi
Uloge: Paola Cortellesi, Valerio Mastandrea, Romana Maggiora Vergano, Emanuela Fanelli, Giorgio Colangeli, Mattia Baldo, Gianmarco Filippini, Vinicio Marchioni
Rim, sredina 1940-ih. Delia je kućanica koja brine o suprugu Ivanu, njihovo troje djece i svekru Ottorinu, a uz to obavlja sitne honorarne poslove. Ivano je pak neprikosnoveni gospodar obitelji koji zarađuje jedva dovoljno za osigurati krov nad glavom, no ima potrebu stalno podsjećati tko je hranitelj obitelji, ponekad ružnim riječima, a nekad uz pomoć remena. Delija obiteljsku situaciju pokorno prihvaća pokušavajući djeci osigurati što bolji život, a najveća joj je želja udaja kćerke Marcelle za dobrog i plemenitog supruga. Međutim, kada jednoga dana primi misteriozno pismo, počinje kovati neke nove planove.
Inspirativna humoristična drama, redateljski prvijenac popularne talijanske glumice Paole Cortellesi, pokorila je talijanske kino dvorane i bila gledanija od najpopularnijih blockbustera prošle godine.
Ovaj film nerijetko svrstavaju u kategoriju ženskih filmova, no od iste treba pobjeći. Filmovi su i trebaju biti za svakoga! Ipak, „Uvijek postoji sutra“ lijep je obol ženskoj povijesti, kao i hvala onima koji su na mikro i makro razinama donijeli pozitivne promjene. Riječ je o jednom od onih naslova čiji će vam kraj izmamiti osmijeh, a nećete moći sakriti ni osjećaj ponosa. Tu je i tinjajuća zahvalnost za sve članice vaše obitelji, tihe junakinje koje su popločile vaš put, a njihova junaštva često ne bivaju opjevana. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Promišljeno, emocionalno zadovoljavajuće i neizmjerno zabavno djelo, sa završetkom koji inteligentno dinamizira naša očekivanja. (Jonathan Romney / Financial Times)
Istovremeno i nepretenciozan, i zabavan, i emotivan, crno-bijeli redateljski prvijenac Paole Cortellesi jedno je od ugodnijih iznenađenja ove godine. (Kristian Komorčec / bug.hr)
Najgledaniji talijanski film 2023. godine svojevrsni je feministički realizam koji je redateljica Paola Cortellesi snimila u besprijekornom neorealističnom stilu. Ova socijalna drama koja se fokusira na položaj talijanske žene iz radničke klase netom nakon završetka Drugog svjetskog rata obraća se i ženama današnjice s porukom upozorenja, ali i nade. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Naracija sa strahovitim samopouzdanjem i sjajem koja odaje počast ranim filmovima Vittorija De Sice i Federica Fellinija. (Peter Bradshaw / The Guardian)
Priča filma je izmišljena, ali u njemu puno priča moje obitelji. Ja sam pola Rimljanka, a pola iz Abruzza. Moja je majka došla u Rim sa šest godina i ovdje je provela vrlo rano djetinjstvo. Ali mnoge priče iz kojih sam crpila inspiraciju potječu od moje bake. To je i razlog zašto sam film zamislila crno-bijelim. Kad vam se vraćaju slike prošlosti u Rimu, one nikad nisu u boji. Rim mog filma jako je daleko od današnjeg Rima. Ali, Rim je mnogo stvari. Postoji Rim središta, Rim dobrih susjedstava, zatim postoji popularni Rim... onaj predgrađa... (redateljica Paola Cortellesi)
https://www.imdb.com/title/tt21800162/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_in_0_q_C%27%25C3%25A8%2520ancora%2520domani%252C%25202023.%2520
L'amour et les forêts, 2023. Valérie Donzelli, 105 min. FR
Scenarij: Audrey Diwan i Valérie Donzelli po romanu Erica Reinhardta
Uloge: Virginie Efira, Melvil Poupaud, Dominique Reymond
Dobitnik francuske nagrade Cesar za najbolji adaptirani scenarij!
Kada Blanche upozna karizmatičnog Gregoirea na zabavi na koju je odvuče njezina sestra blizanka Rose, misli da je pronašla idealnog muškarca. Veze koje ih vežu brzo se produbljuju i dolazi do strastvene afere. Iako Rose ima ozbiljne rezerve prema Gregoireu, Blanche se odlučuje s njim vjenčati te ubrzo sele daleko od Blancheine obitelji, na mjesto gdje počinje njezin novi život koji uključuje: dvoje djece, posao učiteljice u osnovnoj školi i hodanje na prstima oko Gregoireove neutemeljene rastuće nesigurnosti. Malo po malo, Blanche se nađe uhvaćena u stisku duboko posesivnog i opasnog muškarca, očajnički želeći pobjeći od njegove sve više prijeteće ljubavi.
Virginie Efra savršena je u ovoj lažnoj ljubavnoj priči i pravoj intimnoj noćnoj mori. (Geoffrey Crété / l'Écran Large)
Adaptacija snažnog romana Erica Reinhardta, intrigira, zadivljuje, uznemiruje i neprestano pruža sjajne kinematografske emocije. Vrlo dobar film. (Renana Crosa / Cinemateaser)
Portret žene i anatomija utjecaja u „samo nas dvoje“ više je od dobro izrađene fikcije o pošasti našeg vremena, koja prečesto dovodi do femicida. To je dijagnoza i upozorenje. I odličan kino film. (Isabelle Danel / Bande à part)
Valérie Donzelli adaptira knjigu Erica Reinhardta s elegancijom, dajući joj vlastiti pečat u svom najzrelijem filmu. (Sophie Grassin / L'Obsa)
https://www.imdb.com/title/tt23049206/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_L%27amour%2520et%2520les%2520for%25C3%25AAts
Živi i zdravi, 2023. Ivan Marinović, 101 min. MNE/HR/SI/CZ/RS/NMK
Scenarij: Ivan Marinović,
Uloge: Tihana Lazović, Goran Slavić, Momčilo Pićurić, Goran Bogdan, Snježana Sinovčić Šiškov, Dragana Dabović, Nikola Ristanovski, Mirjana Joković, Dejan Đonović
Dva dana prije vjenčanja, Dragana odluči da se ne želi udati za Momu, ali njegov nevjerojatno tvrdoglav otac čini sve da se to nesuđeno vjenčanje ipak dogodi.
Komedije su nerijetko nezahvalan teren, posebice one koje se oslanjaju na društvene stereotipe jer lako prelaze u klišej. Prvenstveno osluškujući reakcije okupljene publike čini se kako je Marinović taj problem uspješno premostio, jer „Živi i zdravi“ jedna su od najboljih regionalnih komedija posljednjih godina. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Eksplozivna (doslovno) te na trenutke vrlo dirljiva i emotivna komedija koja se bavi vjenčanjem. Njegova duhovitost, ‘kaos’ ali i ozbiljnost na jednostavan i ‘pitak’ način osvajaju. (Tihomil Hamilton / kinofilm.hr)
Imala sam nevjerojatnu sreću da mi u ovom filmu partner bude Goran Slavić. Dugo se nisam susrela s takvim sirovim, nevjerojatnim talentom. Neviđeno duhovit, predan, topao partner s kojim je svaki kadar bio uživanje. Fantastičan glumac i divan čovjek. (Tihana Lazović)
„Živi i zdravi“ ima šarm, svježinu i gard malog, beskrajno duhovitog filma. Ne propuštajte ga. (Davor Špišić / telegram.hr)
https://www.imdb.com/title/tt29723241/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_0_in_0_q_%25C5%25BDIVI%2520I%2520ZDRAVI
L'amour et les forêts, 2023. Valérie Donzelli, 105 min. FR
Scenarij: Audrey Diwan i Valérie Donzelli po romanu Erica Reinhardta
Uloge: Virginie Efira, Melvil Poupaud, Dominique Reymond
Dobitnik francuske nagrade Cesar za najbolji adaptirani scenarij!
Kada Blanche upozna karizmatičnog Gregoirea na zabavi na koju je odvuče njezina sestra blizanka Rose, misli da je pronašla idealnog muškarca. Veze koje ih vežu brzo se produbljuju i dolazi do strastvene afere. Iako Rose ima ozbiljne rezerve prema Gregoireu, Blanche se odlučuje s njim vjenčati te ubrzo sele daleko od Blancheine obitelji, na mjesto gdje počinje njezin novi život koji uključuje: dvoje djece, posao učiteljice u osnovnoj školi i hodanje na prstima oko Gregoireove neutemeljene rastuće nesigurnosti. Malo po malo, Blanche se nađe uhvaćena u stisku duboko posesivnog i opasnog muškarca, očajnički želeći pobjeći od njegove sve više prijeteće ljubavi.
Virginie Efra savršena je u ovoj lažnoj ljubavnoj priči i pravoj intimnoj noćnoj mori. (Geoffrey Crété / l'Écran Large)
Adaptacija snažnog romana Erica Reinhardta, intrigira, zadivljuje, uznemiruje i neprestano pruža sjajne kinematografske emocije. Vrlo dobar film. (Renana Crosa / Cinemateaser)
Portret žene i anatomija utjecaja u „samo nas dvoje“ više je od dobro izrađene fikcije o pošasti našeg vremena, koja prečesto dovodi do femicida. To je dijagnoza i upozorenje. I odličan kino film. (Isabelle Danel / Bande à part)
Valérie Donzelli adaptira knjigu Erica Reinhardta s elegancijom, dajući joj vlastiti pečat u svom najzrelijem filmu. (Sophie Grassin / L'Obsa)
https://www.imdb.com/title/tt23049206/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_L%27amour%2520et%2520les%2520for%25C3%25AAts
C'è ancora domani, 2023. Paola Cortellesi, 118 min. IT
Scenarij: Furio Andreotti, Giulia Calenda, Paola Cortellesi
Uloge: Paola Cortellesi, Valerio Mastandrea, Romana Maggiora Vergano, Emanuela Fanelli, Giorgio Colangeli, Mattia Baldo, Gianmarco Filippini, Vinicio Marchioni
Rim, sredina 1940-ih. Delia je kućanica koja brine o suprugu Ivanu, njihovo troje djece i svekru Ottorinu, a uz to obavlja sitne honorarne poslove. Ivano je pak neprikosnoveni gospodar obitelji koji zarađuje jedva dovoljno za osigurati krov nad glavom, no ima potrebu stalno podsjećati tko je hranitelj obitelji, ponekad ružnim riječima, a nekad uz pomoć remena. Delija obiteljsku situaciju pokorno prihvaća pokušavajući djeci osigurati što bolji život, a najveća joj je želja udaja kćerke Marcelle za dobrog i plemenitog supruga. Međutim, kada jednoga dana primi misteriozno pismo, počinje kovati neke nove planove.
Inspirativna humoristična drama, redateljski prvijenac popularne talijanske glumice Paole Cortellesi, pokorila je talijanske kino dvorane i bila gledanija od najpopularnijih blockbustera prošle godine.
Ovaj film nerijetko svrstavaju u kategoriju ženskih filmova, no od iste treba pobjeći. Filmovi su i trebaju biti za svakoga! Ipak, „Uvijek postoji sutra“ lijep je obol ženskoj povijesti, kao i hvala onima koji su na mikro i makro razinama donijeli pozitivne promjene. Riječ je o jednom od onih naslova čiji će vam kraj izmamiti osmijeh, a nećete moći sakriti ni osjećaj ponosa. Tu je i tinjajuća zahvalnost za sve članice vaše obitelji, tihe junakinje koje su popločile vaš put, a njihova junaštva često ne bivaju opjevana. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Promišljeno, emocionalno zadovoljavajuće i neizmjerno zabavno djelo, sa završetkom koji inteligentno dinamizira naša očekivanja. (Jonathan Romney / Financial Times)
Istovremeno i nepretenciozan, i zabavan, i emotivan, crno-bijeli redateljski prvijenac Paole Cortellesi jedno je od ugodnijih iznenađenja ove godine. (Kristian Komorčec / bug.hr)
Najgledaniji talijanski film 2023. godine svojevrsni je feministički realizam koji je redateljica Paola Cortellesi snimila u besprijekornom neorealističnom stilu. Ova socijalna drama koja se fokusira na položaj talijanske žene iz radničke klase netom nakon završetka Drugog svjetskog rata obraća se i ženama današnjice s porukom upozorenja, ali i nade. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Naracija sa strahovitim samopouzdanjem i sjajem koja odaje počast ranim filmovima Vittorija De Sice i Federica Fellinija. (Peter Bradshaw / The Guardian)
Priča filma je izmišljena, ali u njemu puno priča moje obitelji. Ja sam pola Rimljanka, a pola iz Abruzza. Moja je majka došla u Rim sa šest godina i ovdje je provela vrlo rano djetinjstvo. Ali mnoge priče iz kojih sam crpila inspiraciju potječu od moje bake. To je i razlog zašto sam film zamislila crno-bijelim. Kad vam se vraćaju slike prošlosti u Rimu, one nikad nisu u boji. Rim mog filma jako je daleko od današnjeg Rima. Ali, Rim je mnogo stvari. Postoji Rim središta, Rim dobrih susjedstava, zatim postoji popularni Rim... onaj predgrađa... (redateljica Paola Cortellesi)
https://www.imdb.com/title/tt21800162/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_in_0_q_C%27%25C3%25A8%2520ancora%2520domani%252C%25202023.%2520
The Substance, 2024. Coralie Fargeat, 140 min. UK/FR/US
Scenarij: Coralie Fargeat
Uloge: Demi Moore, Margaret Qualley, Dennis Quaid
Dobitnik nagrade za najbolji scenarij na filmskom festivalu u Cannesu!
Jeste li ikada sanjali o boljoj verziji sebe? Ti, samo bolji u svakom pogledu. Trebali biste isprobati ovaj novi proizvod, zove se The Substance. Uz The Substance, možete stvoriti drugu sebe: mlađu, ljepšu, savršeniju. Samo morate podijeliti vrijeme - jedan tjedan za jednu, jedan tjedan za drugu. Savršena ravnoteža od sedam dana... Lako, zar ne? Ako poštujete ravnotežu... Što bi moglo poći po zlu?
Elisabeth Sparkle nekadašnja je filmska zvijezda, koja je produkcije namijenjene velikom ekranu zamijenila proizvodnjom videa za tjelovježbu. No iako izgleda izvrsno, s 50 godina sve joj se više vrata zatvara. Igrom slučaja do nje dolazi neobičan prijedlog: tajanstveni laboratorij nudi joj uzorak Substance, čudotvorne tvari koja će joj pomoći da ponovno probudi mlađu, ljepšu i savršeniju verziju sebe. No sve dolazi sa cijenom, a ova će biti prilično visoka.
"Supstanca" redateljice Coralie Fargeat jedna je od senzacija ovogodišnjeg Filmskog festivala u Cannesu. Riječ je o nadahnutoj, zabavnoj i grotesknoj satiri na suvremeni Hollywood i način na koji se u njemu tretiraju žene. Kritika je hvalila hrabar, autoironični nastup Demi Moore u naslovnoj ulozi, kao i Fargeatinu zaigranu rezviju i nepogresvivi osjećaj za grotesku i crni humor. (MCF Press)
Odvažno grub, opako pametan i vjerojatno najbolji film Demi Moore, "The Substance" je djelo koje oduzima dah. (konsenzus kritičara / rottentomatoes)
Epski, odvažni body horror... remek-djelo! (David Ehrlich I IndieWire)
Odvažno djelo filmskog stvaralaštva... najuzbudljivije izdanje koje je do sada debitiralo na Croisette, i on je moj izbor za osvajanje Zlatne palme. (Radhika Seth / Vogue)
„The Substance“ Coralie Fargeat predstavlja najopojnije kinematografsko iskustvo 2024. Novopečeni body horror klasik, nudi svježi pogled na dubine ljudskih ambicija i igranje s prirodom dok odaje počast body horror klasicima prošlih vremena. (David Gonzalez / The Cinematic Reel)
https://www.imdb.com/title/tt17526714/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_nm_0_in_0_q_The%2520Substance
IN MEMORIAM GENA ROWLANDS 1930. - 2024.
Another Woman, 1988. Woody Allen, 89 min. US
Scenarij: Woody Allen
Uloge: Gena Rowlands, Mia Farrow, Ian Holm, Blythe Danner, Gene Hackman
Marion Post je profesorica filozofije iz New Yorka, na dopustu jer piše novu knjigu. Zbog građevinskih radova u svojoj zgradi, iznajmljuje namješten stan u centru grada da bi pisala u miru i tišini. Pisanje joj prekidaju glasovi iz susjedne ordinacije u zgradi, u kojoj terapeut provodi svoju analizu. Brzo shvaća da je upućena u seanse druge žene, Hope, koja je uznemirena osjećajem da je njezin život lažan i prazan. Njezine riječi pogađaju Marion, koja se počinje preispitivati na isti način.
Jedan od Allenovih najkraćih, najmanje smiješnih i najboljih filmova. (Tim Robey / The Daily Telegraph)
Allenov film nije remake „Divljih jagoda“ ni u kojem smislu, već meditacija na istu temu: priča o promišljenoj osobi, koja promišljeno otkriva zašto bi mogla imati koristi od toga da bude malo manje promišljena. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)
Izvedba Gene Rowlands jedna je od najboljih u bilo kojem filmu koji je režirao Allen. (Robbie Collin i Tim Robey / The Daily Telegraph)
Fascinantna studija karaktera, uglavnom lišena Allenova neuroticizma, no ipak prožeta njegovim pronicljivijim introspekcijama. (Mattie Lucas / From the Front Row)
https://www.imdb.com/title/tt0094663/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_Another%2520Woman%252C%2520
Živi i zdravi, 2023. Ivan Marinović, 101 min. MNE/HR/SI/CZ/RS/NMK
Scenarij: Ivan Marinović,
Uloge: Tihana Lazović, Goran Slavić, Momčilo Pićurić, Goran Bogdan, Snježana Sinovčić Šiškov, Dragana Dabović, Nikola Ristanovski, Mirjana Joković, Dejan Đonović
Dva dana prije vjenčanja, Dragana odluči da se ne želi udati za Momu, ali njegov nevjerojatno tvrdoglav otac čini sve da se to nesuđeno vjenčanje ipak dogodi.
Komedije su nerijetko nezahvalan teren, posebice one koje se oslanjaju na društvene stereotipe jer lako prelaze u klišej. Prvenstveno osluškujući reakcije okupljene publike čini se kako je Marinović taj problem uspješno premostio, jer „Živi i zdravi“ jedna su od najboljih regionalnih komedija posljednjih godina. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Eksplozivna (doslovno) te na trenutke vrlo dirljiva i emotivna komedija koja se bavi vjenčanjem. Njegova duhovitost, ‘kaos’ ali i ozbiljnost na jednostavan i ‘pitak’ način osvajaju. (Tihomil Hamilton / kinofilm.hr)
Imala sam nevjerojatnu sreću da mi u ovom filmu partner bude Goran Slavić. Dugo se nisam susrela s takvim sirovim, nevjerojatnim talentom. Neviđeno duhovit, predan, topao partner s kojim je svaki kadar bio uživanje. Fantastičan glumac i divan čovjek. (Tihana Lazović)
„Živi i zdravi“ ima šarm, svježinu i gard malog, beskrajno duhovitog filma. Ne propuštajte ga. (Davor Špišić / telegram.hr)
https://www.imdb.com/title/tt29723241/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_0_in_0_q_%25C5%25BDIVI%2520I%2520ZDRAVI
IN MEMORIAM DONALD SUTHERLAND 1935. - 2024.
Kelly's Heroes, 1970. Brian G. Hutton, 144 min. US/YU
Scenarij: Troy Kennedy Martin
Uloge: Clint Eastwood, Telly Savalas, Don Rickles, Carroll O'Connor, Donald Sutherland, Harry Dean Stanton
Istarska Vižinada u ratnoj komediji „Zlato za odvažne“ odglumila je francuski gradić Clermont gdje se nalazila banka s nacističkim zlatnim polugama. Scenarij je napisao britanski filmski i televizijski pisac Troy Kennedy Martin. Oslanjao se na istinitu priču, prikazanu kao "Najveća zabilježena pljačka", pljačka Njemačkih nacionalnih rezervi zlata u Bavarskoj od strane kombinacije američkog vojnog osoblja i njemačkih civila 1945. godine".
Kelly je bivši je poručnik koji je degradiran. Zarobio je jednog njemačkog pukovnika i saznao nešto jako zanimljivo, a to je da se u gradiću Clermontu, koji se nalazi iza neprijateljskih linija, nalazi banka puna njemačkog zlata. Bilo je riječ o čak 14 tisuća zlatnih poluga. Takva je informacija potaknula Kellyja da okupi skupinu vojnika koji bi mu pomogli domoći se tog plijena...
„Kelly's Heroes“ su zabavan hibrid pljačke i akcije na bojnom polju. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Film koji niti jednog trenutka ne postaje naporan za praćenje, a koji u obilju akcije i humora uspijeva progurati i pokoju dramatsku i antiratnu notu. (Sergej Karov / popcorn.hr)
Smiješna, revizionistička ratna komedija... Napušeni zapovjednik tenka (Donald Sutherland) krade predstavu kao psihodelični lik iz kontrakulture. (Eddie Harrison / film-authority.com)
Čak i s Eastwoodom u naslovnoj ulozi, ovaj bi se film sigurno raspao pod teretom vlastite ruke da nije bilo Donalda Sutherlanda. (Richard R. Harmetz / Los Angeles Free Press)
Zadovoljavajući hibrid akcije iz Drugog svjetskog rata i antiratne satire. (Peter Canavese / Groucho Reviews)
Redatelj i glumci nas možda ovdje i podučavaju kako je iskreni privatni poduhvat, na neki način, uvijek bolji i djelotvorniji od državne intervencije. Nije ni čudo da je ovaj film voljen od strane libertarijanaca svih vrsta, jer koliko god da je izmišljen (!?) i nevjerodostojan, ovaj film je (u svom apsurdu i humoru) zapravo – iskren prikaz ljudske vrste ili rase. (Matija Horvat / goodtalking.hr)
https://goodtalking.hr/2023/05/zlato-za-odvazne-ekstaza-za-zlatom-u-istri.html/
https://www.imdb.com/title/tt0065938/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_in_0_q_Kelly%27s%2520Heroes%252C
Svemu dođe kraj, 2024. Rajko Grlić. 89 min. HR / MNE / BU / RS / TU
Scenarij: Rajko Grlić, Ante Tomić
Uloge: Jelena Đokić, Živko Anočić, Ksenija Marinković, Marina Redžepović, Anjela Nedyalkova, Janko Popović Volarić, Boris Isaković, Dejan Aćimović, Emir Hadžihafizbegović
Nakon svakog filma mislim – taj će mi biti zadnji. Ovo je moj četvrti zadnji. (Rajko Grlić)
Maks Pinter, uspješni zagrebački odvjetnik, oslobodio je svoga klijenta, bogatog i moćnog Dinka Horvata od optužnice za dvostruko umorstvo. Na proslavi, pijani Maks Dinku kaže da je hladnokrvni ubojica radnika koji su samo došli pitati za svoju plaću. Sukob s jednim od stupova društva Maksa će učiniti nepoželjnim; izgubit će partnera i klijente, ostavit će ga žena… Uz pomoć Nine, ljubavi iz studentskih dana, Maks će krenuti u osvetnički pohod. S druge strane, nitko u ovoj priči nije posve nevin i svi su duboko isprepleteni.
Scenarij se naslanja na roman Miroslava Krleže »Na rubu pameti«. Jer ono o čemu piše Krleža i danas je aktualno, isti je to gnjev, ista ljutnja što bogataši, tajkuni svake vrste, mogu sve, pa i ubiti dva siromaha bez ikakvih posljedica, bez osude javnosti. No, Krležino djelo, kako rekoše govornici, nije dramsko štivo. Scenarij je i zbog toga imao 12 verzija. Nakon premijere koscenarist Ante Tomić je mišljenja kako bi, da je živ, Krleža filmom bio zadovoljan. „Mislim da smo sačuvali taj bijes, to gađenje nad tim malograđanstvom koje prijeđe preko zločina zbog svoje udobnosti. Mislim da smo u tome ostali vjerni izvorniku.“
Konačno da netko ekranizira priču o hrvatskim lopinama koje su uništavale Hrvatsku i hrvatsko gospodarstvo, a bili u zaštiti politike. (Miroslav Hreljac / komentari / telegram.hr)
Novi film Rajka Grlića hrabar je i važan krik protiv ere opsesivnog zaborava. (Miran Pavić / telegram.hr)
S protokom vremena tek ćemo svi shvatiti kakav smo značajan, hrabar i po meni velik film napravili. (Emir Hadžihafizbegović)
Rajko Grlić uz pomoć Krleže satire bogataše, i dobro mu ide. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Ovaj film pokazuje da Grlić još ima što reći, još ima kreativne snage, a vrlo uspješno pridonosi i najpopularnijim filmskim trendovima. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Boli me što su iz naše zemlje otišli odlikaši, a njome zavladali ponavljači. (Rajko Grlić)
https://www.imdb.com/title/tt30012572/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_in_0_q_SVEMU%2520DO%25C4%2590E%2520KRAJ
Kaibutsu / Monster, 2023. Kore-eda Hirokazu, 127 min. JP
Scenarij: Yuji Sakamoto
Uloge: Soya Kurokawa, Hinata Hiiragi, Sakura Andô, Eita Nagayama
Dobitnik nagrade za najbolji scenarij na festivalu u Cannesu!
Kad se njezin mladi sin Minato započne čudno ponašati, njegova majka osjeća da nešto nije u redu. Otkrivši da je učitelj odgovoran za njegovo ponašanje, odjuri u školu zahtijevajući saznati o čemu se točno radi. Ali kako se priča raspetljava kroz oči majke, učitelja i samog djeteta, prava istina uskoro izlazi na vidjelo…
Nježno razoran u svojoj suosjećajnosti, „Monster“ je remek-djelo mijenjanja perspektiva koje iznenađuje do kraja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
“Čudovište” koristi svoj narativni stil u stilu “Rašomona” ne kao trik za zabavu ili trik, već kao društvenu vježbu koja svoje gledatelje tjera da ispitaju granice vlastite empatije sa svakom posljedičnom perspektivom ponavljajućeg vremenskog slijeda događaja. (Ankit Ojha / Cinema Elite)
Ništa nije onako kako se čini na prvi pogled u ovoj višestranoj priči koja odaje počast japanskom klasiku „Rashomonu“. (Alejandro Lingenti / La Nación )
Japansko filmsko stvaralaštvo u svom apsolutno najboljem izdanju. (Ben Turner / The Pink Lens)
Koristeći intrigantnu strukturu priče kako bi uvukao publiku u svoju čudnu, malu hipnotičku priču, Kore-eda namjerno otkriva istinu polako dio po dio, dok se mijenja različitim perspektivama, čineći film jednim od prekrasnih, skrivenih dragulja prošle godine. (Jeff Beck / The Blu Spot)
https://www.imdb.com/title/tt23736044/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_Kaibutsu%2520
Živi i zdravi, 2023. Ivan Marinović, 101 min. MNE/HR/SI/CZ/RS/NMK
Scenarij: Ivan Marinović,
Uloge: Tihana Lazović, Goran Slavić, Momčilo Pićurić, Goran Bogdan, Snježana Sinovčić Šiškov, Dragana Dabović, Nikola Ristanovski, Mirjana Joković, Dejan Đonović
Dva dana prije vjenčanja, Dragana odluči da se ne želi udati za Momu, ali njegov nevjerojatno tvrdoglav otac čini sve da se to nesuđeno vjenčanje ipak dogodi.
Komedije su nerijetko nezahvalan teren, posebice one koje se oslanjaju na društvene stereotipe jer lako prelaze u klišej. Prvenstveno osluškujući reakcije okupljene publike čini se kako je Marinović taj problem uspješno premostio, jer „Živi i zdravi“ jedna su od najboljih regionalnih komedija posljednjih godina. (Martina Petrović / www.journal.hr)
Eksplozivna (doslovno) te na trenutke vrlo dirljiva i emotivna komedija koja se bavi vjenčanjem. Njegova duhovitost, ‘kaos’ ali i ozbiljnost na jednostavan i ‘pitak’ način osvajaju. (Tihomil Hamilton / kinofilm.hr)
Imala sam nevjerojatnu sreću da mi u ovom filmu partner bude Goran Slavić. Dugo se nisam susrela s takvim sirovim, nevjerojatnim talentom. Neviđeno duhovit, predan, topao partner s kojim je svaki kadar bio uživanje. Fantastičan glumac i divan čovjek. (Tihana Lazović)
„Živi i zdravi“ ima šarm, svježinu i gard malog, beskrajno duhovitog filma. Ne propuštajte ga. (Davor Špišić / telegram.hr)
https://www.imdb.com/title/tt29723241/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_0_in_0_q_%25C5%25BDIVI%2520I%2520ZDRAVI
Svemu dođe kraj, 2024. Rajko Grlić. 89 min. HR / MNE / BU / RS / TU
Scenarij: Rajko Grlić, Ante Tomić
Uloge: Jelena Đokić, Živko Anočić, Ksenija Marinković, Marina Redžepović, Anjela Nedyalkova, Janko Popović Volarić, Boris Isaković, Dejan Aćimović, Emir Hadžihafizbegović
Nakon svakog filma mislim – taj će mi biti zadnji. Ovo je moj četvrti zadnji. (Rajko Grlić)
Maks Pinter, uspješni zagrebački odvjetnik, oslobodio je svoga klijenta, bogatog i moćnog Dinka Horvata od optužnice za dvostruko umorstvo. Na proslavi, pijani Maks Dinku kaže da je hladnokrvni ubojica radnika koji su samo došli pitati za svoju plaću. Sukob s jednim od stupova društva Maksa će učiniti nepoželjnim; izgubit će partnera i klijente, ostavit će ga žena… Uz pomoć Nine, ljubavi iz studentskih dana, Maks će krenuti u osvetnički pohod. S druge strane, nitko u ovoj priči nije posve nevin i svi su duboko isprepleteni.
Scenarij se naslanja na roman Miroslava Krleže »Na rubu pameti«. Jer ono o čemu piše Krleža i danas je aktualno, isti je to gnjev, ista ljutnja što bogataši, tajkuni svake vrste, mogu sve, pa i ubiti dva siromaha bez ikakvih posljedica, bez osude javnosti. No, Krležino djelo, kako rekoše govornici, nije dramsko štivo. Scenarij je i zbog toga imao 12 verzija. Nakon premijere koscenarist Ante Tomić je mišljenja kako bi, da je živ, Krleža filmom bio zadovoljan. „Mislim da smo sačuvali taj bijes, to gađenje nad tim malograđanstvom koje prijeđe preko zločina zbog svoje udobnosti. Mislim da smo u tome ostali vjerni izvorniku.“
Konačno da netko ekranizira priču o hrvatskim lopinama koje su uništavale Hrvatsku i hrvatsko gospodarstvo, a bili u zaštiti politike. (Miroslav Hreljac / komentari / telegram.hr)
Novi film Rajka Grlića hrabar je i važan krik protiv ere opsesivnog zaborava. (Miran Pavić / telegram.hr)
S protokom vremena tek ćemo svi shvatiti kakav smo značajan, hrabar i po meni velik film napravili. (Emir Hadžihafizbegović)
Rajko Grlić uz pomoć Krleže satire bogataše, i dobro mu ide. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Ovaj film pokazuje da Grlić još ima što reći, još ima kreativne snage, a vrlo uspješno pridonosi i najpopularnijim filmskim trendovima. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Boli me što su iz naše zemlje otišli odlikaši, a njome zavladali ponavljači. (Rajko Grlić)
https://www.imdb.com/title/tt30012572/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_in_0_q_SVEMU%2520DO%25C4%2590E%2520KRAJ
Kaibutsu / Monster, 2023. Kore-eda Hirokazu, 127 min. JP
Scenarij: Yuji Sakamoto
Uloge: Soya Kurokawa, Hinata Hiiragi, Sakura Andô, Eita Nagayama
Dobitnik nagrade za najbolji scenarij na festivalu u Cannesu!
Kad se njezin mladi sin Minato započne čudno ponašati, njegova majka osjeća da nešto nije u redu. Otkrivši da je učitelj odgovoran za njegovo ponašanje, odjuri u školu zahtijevajući saznati o čemu se točno radi. Ali kako se priča raspetljava kroz oči majke, učitelja i samog djeteta, prava istina uskoro izlazi na vidjelo…
Nježno razoran u svojoj suosjećajnosti, „Monster“ je remek-djelo mijenjanja perspektiva koje iznenađuje do kraja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
“Čudovište” koristi svoj narativni stil u stilu “Rašomona” ne kao trik za zabavu ili trik, već kao društvenu vježbu koja svoje gledatelje tjera da ispitaju granice vlastite empatije sa svakom posljedičnom perspektivom ponavljajućeg vremenskog slijeda događaja. (Ankit Ojha / Cinema Elite)
Ništa nije onako kako se čini na prvi pogled u ovoj višestranoj priči koja odaje počast japanskom klasiku „Rashomonu“. (Alejandro Lingenti / La Nación )
Japansko filmsko stvaralaštvo u svom apsolutno najboljem izdanju. (Ben Turner / The Pink Lens)
Koristeći intrigantnu strukturu priče kako bi uvukao publiku u svoju čudnu, malu hipnotičku priču, Kore-eda namjerno otkriva istinu polako dio po dio, dok se mijenja različitim perspektivama, čineći film jednim od prekrasnih, skrivenih dragulja prošle godine. (Jeff Beck / The Blu Spot)
https://www.imdb.com/title/tt23736044/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_Kaibutsu%2520
Svemu dođe kraj, 2024. Rajko Grlić. 89 min. HR / MNE / BU / RS / TU
Scenarij: Rajko Grlić, Ante Tomić
Uloge: Jelena Đokić, Živko Anočić, Ksenija Marinković, Marina Redžepović, Anjela Nedyalkova, Janko Popović Volarić, Boris Isaković, Dejan Aćimović, Emir Hadžihafizbegović
Nakon svakog filma mislim – taj će mi biti zadnji. Ovo je moj četvrti zadnji. (Rajko Grlić)
Maks Pinter, uspješni zagrebački odvjetnik, oslobodio je svoga klijenta, bogatog i moćnog Dinka Horvata od optužnice za dvostruko umorstvo. Na proslavi, pijani Maks Dinku kaže da je hladnokrvni ubojica radnika koji su samo došli pitati za svoju plaću. Sukob s jednim od stupova društva Maksa će učiniti nepoželjnim; izgubit će partnera i klijente, ostavit će ga žena… Uz pomoć Nine, ljubavi iz studentskih dana, Maks će krenuti u osvetnički pohod. S druge strane, nitko u ovoj priči nije posve nevin i svi su duboko isprepleteni.
Scenarij se naslanja na roman Miroslava Krleže »Na rubu pameti«. Jer ono o čemu piše Krleža i danas je aktualno, isti je to gnjev, ista ljutnja što bogataši, tajkuni svake vrste, mogu sve, pa i ubiti dva siromaha bez ikakvih posljedica, bez osude javnosti. No, Krležino djelo, kako rekoše govornici, nije dramsko štivo. Scenarij je i zbog toga imao 12 verzija. Nakon premijere koscenarist Ante Tomić je mišljenja kako bi, da je živ, Krleža filmom bio zadovoljan. „Mislim da smo sačuvali taj bijes, to gađenje nad tim malograđanstvom koje prijeđe preko zločina zbog svoje udobnosti. Mislim da smo u tome ostali vjerni izvorniku.“
Konačno da netko ekranizira priču o hrvatskim lopinama koje su uništavale Hrvatsku i hrvatsko gospodarstvo, a bili u zaštiti politike. (Miroslav Hreljac / komentari / telegram.hr)
Novi film Rajka Grlića hrabar je i važan krik protiv ere opsesivnog zaborava. (Miran Pavić / telegram.hr)
S protokom vremena tek ćemo svi shvatiti kakav smo značajan, hrabar i po meni velik film napravili. (Emir Hadžihafizbegović)
Rajko Grlić uz pomoć Krleže satire bogataše, i dobro mu ide. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Ovaj film pokazuje da Grlić još ima što reći, još ima kreativne snage, a vrlo uspješno pridonosi i najpopularnijim filmskim trendovima. (Zrinka Pavlić / tportal.hr)
Boli me što su iz naše zemlje otišli odlikaši, a njome zavladali ponavljači. (Rajko Grlić)
https://www.imdb.com/title/tt30012572/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_in_0_q_SVEMU%2520DO%25C4%2590E%2520KRAJ
ARHIVA programa Kinoteke
O kinoteci
Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.
Članarina i ulaznice
Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.
Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).
Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.
Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.