PROGRAM KINOTEKE Listopad 2021.

PETAK / 01.10.

SUTRA

Demain, 2015.
17:30 sati



RENDEZ-VOUS AU CINEMA 2021.
Demain, 2015. Cyril Dion i Mélanie Laurent, 118 min.
Scenarij:
Cyril Dion
   Prikazivanje rješenja, pripovijedanje pozitivne priče... To je možda najbolji način da se riješe ekološke, ekonomske i socijalne krize koje su pogodile naše zemlje. Nakon što je poseban brifing za časopis „Nature“ objavio moguće izumiranje jednog dijela čovječanstva prije kraja 21. stoljeća, Cyril Dion i Melanie Laurent, zajedno s četveročlanim timom, proveli su istragu u deset različitih zemalja da dokuče što bi moglo dovesti do te katastrofe i, prije svega, kako je izbjeći. Na tom putovanju susreli su pionire koji ponovno izumljuju poljoprivredu, energiju, ekonomiju, demokraciju i obrazovanje. Pridruživši se konkretnim i pozitivnim akcijama koje se već provode, počeli su shvaćati kakav bi mogao biti svijet sutrašnjice.
https://www.imdb.com/title/tt4449576/?ref_=fn_al_tt_1

8 ŽENA

8 femmes, 2002.
20:00 sati



RENDEZ-VOUS AU CINEMA 2021.
8 femmes, 2002. François Ozon, 118 min. FR
Scenarij:
François Ozon i Marina de Van prema drami Roberta Thomasa
Uloge: Danielle Darrieux, Catherine Deneuve, Isabelle Huppert, Emmanuelle Béart, Fanny Ardant, Virginie Ledoyen, Ludivine Sagnier, Firmine Richard
   Osam velikih francuskih glumica u Agathi Christie na komični način.
   Catherine Denevue je Gaby, Virginie Ledoyen i Ludivine Sagnier su joj kćerke, Danielle Darrieux joj je majka, Isabelle Huppert sestra, Fanny Ardant rođakinja, a Enmmanuele Beart i Firmine Richard sluge.
   Sve su zatočene jedne olujne, zimske, snježne noći u kući, a idiličnu atmosferu kvari postojanje jednog mrtvog tijela tj. Gabinog supruga, prekinute telefonske linije i činjenica da sve one sumnjaju jedna na drugu da su ubojice.
   Domišljatim i vrckastim dijalogom, neočekivanim, a često i urnebesno smiješnim obratima, Ozon je napravio odličnu, zabavnu komediju s daškom mjuzikla i misterije... (filmski.net)
   Film koji je toliko originalan, tako smiješan, toliko živ s dramom, intrigama, misterijom i bojama, da ga želite vidjeti iznova i iznova. (Jonathan Curiel /San Francisco Chronicle).

https://www.imdb.com/title/tt0283832/?ref_=nv_sr_srsg_0

KINOTEKA NA BAČVICAMA: ŽALAC

The Sting, 1973.
20:30 sati



   U sklopu projekta "Aktiviraj se i kreni" organiziraju se besplatne filmske projekcije u splitskoj Urbanoj anglomeraciji. S klasičnim programom najprije se gostuje u Solinu, zatim u Klisu, pa preko Kaštela natrag u Solin. Slijede i dvije projekcije u ljetnom kinu Bačvice, a od listopada, zadnje dvije srijede rezervirane su za ovaj program u Kinoteci Zlatna vrata.

KINOTEKA NA BAČVICAMA
The Sting, 1973. George Roy Hill
   AUTORSKI TIM: Tony Bill, Michael Phillips, Julia Phillips
(producent), George Roy Hill (redatelj), David S. Ward (scenarij), Robert Surtees (fotografija), William Reynolds (montaža), Marvin Hamlisch (skladatelj), Henry Bumstead (scenografija), Edith Head (kostimografija)
   ULOGE: Paul Newman (Henry "Shaw" Gondorff ), Robert Redford (Johnny "Kelly" Hooker),  Robert Shaw (Doyle Lonnegan), Robert Earl Jones (Luther Coleman), Charles Durning (William Snyder), Ray Walston (J.J. Singleton), Eileen Brennan (Billie), Harold Gould (Kid Twist), John Heffernan (Eddie Niles), Jack Kehoe (Erie Kid), Sally Kirkland (Crystal)
   Doyle Lonnegan: Your boss is quite a card player, Mr. Kelly; how does he do it?
   Johnny Hooker: He cheats.

   Paul Newman i Robert Redford u jednoj od najpoznatijih krimi komedija stare škole.
   Mladi Johnny Hooker je sitni kriminalac koji tek uči zanat prakticirajući sitne pljačke, sve pod nadzorom mentora Luthera. U jednom od takvih sitnih prepada opljačkaju čovjeka za kojeg se ispostavlja da je kurir velikog bossa Doylea Lonnengana kojem se to nimalo neće svidjeti. Hookera pritišće korumpirani policajac prijeteći da će ga izručiti Lonnenganu ukoliko mu ne plati. Uspjeva se izvući, no ne dovoljno brzo da bi upozorio Luthera koji plaća životom. Shrvan, osvete željan Johnny odlazi kod Lutherovog prijatelja i nekad velikog pljačkaša Henryja Gondorfa s kojim okuplja ekipu spremnu za osvetu odnosno veliku pljačku Lonnenganove gotovine.
   George Roy Hill prvi je put režirao Paula Newmana i Roberta Redforda 1969. u „Butchu Cassidyju i Sundance Kidu“. Rezultati su potvrdili zainteresiranost publike za vesterne i dokazali  komercijalnu privIačnost Newmana i Redforda. Okupivši ih ponovno četiri godine kasnije u „Žalcu“, filmu o prijevari, Hill je dao glumcima još više prostora, ali ovaj put bez bilo kakve tragične rezonancije. lzvanvremenost ragtimea Scotta Joplina odzvanja glazbenom podlogom i, na kraju, komplicirana prijevara porazi najopasnijega negativca. 'Žalac' je nominiran za čak 10 Oscara 1973. godine.
   Film je dobio sjajne kritike i bio je veliki uspjeh na kino blagajnama od 1973. do 1974. zaradivši  više od 160 milijuna dolara - danas bi to bilo otprilike milijarda dolara što bi ga smjestilo na 20. mjesto filmova s najvećom zaradom u Sjedinjenim Državama (prilagođene inflacije / cijena karata).
   Paul Newman, Robert Redford i redatelj George Roy Hill dokazuju da šarm, humor i nekoliko pametnih preokreta mogu tvoriti sjajan film. (kritičarski konsenzus / rotten tomatoes)
   Ironizirajući žanrovske konvencije gangsterskog žanra, film je postigao izniman komercijalni uspjeh te je (što je rijetkost za gangsterske filmove i komedije) dobio Oscara za najbolji film, a nagrađeni su i režija, izvorni scenarij, glazba, montaža, scenografija i kostimografija. U raskošno produciranom, nepretencioznom, duhovitom i dopadljivom djelu, razdoblje je rekonstruirano uvjerljivo i ikonografski pažljivo, iako je popularna glasovirska tema „The Entertainer“ ragtime glazbenika Scotta Joplina nastala još 1902. Film počiva na karizmi dvojice glavnih glumaca (i izvrsnom R. Shawu), pri čemu Newman u starijoj ulozi ležerno parira Redfordovoj svježini. (D. Primorac/HFL)
   Ponekad me gotovo podsjeća na ukrštanje Jacquesa Tatija s Robertom Altmanom. Lijepo je imati detektivski film koji se više bavi humorom i karakterom nego krvlju; evo jednog, kako kažu, za cijelu obitelj. (quedeseries.es)
   Treba vidjeti kak su se filmovi delali kad nije bilo toliko specijalnih efekata, kad je film bio baziran na dobroj priči i glumcima. U ovom slučaju fenomenalni Paul Newman i odličan Robert Redford čija glatka gluma stvarno čini film užitkom za gledanje a priča je odlična i napeta. Old school. (kiks/filmskinet)
   Nisam ljubitelj gledanja starijih filmova, pogotovo kultnih klasika, jer mi je gomila novih odgledanih oduzela ljepotu novog i neočekivanog, što su bili u svoje vrijeme, i donekle prigušila/onemogućila doživljaj vanvremenskog i kultnog. Ipak, kod ovog filma me oduševila lakoća gledanja. Bila sam umorna i sva nikakva, a opet mi je tih dva sata proletjelo s nekim blagim poluosmijehom na licu i bez zijevanja, pauziranja i ustajanja. Priča je pitka, teče lagano i zabavno, glumci su genijalni šmekeri, a fora s "činovima" mi je dodatno prijala. (Bojana Nađ/forum)
   Možda nije velika umjetnost, ali „Žalac“ je svejedno ukusni kolaž. Plavooki Newman i Redford s kosom boje pijeska izgledaju sjajno, a u njihovu prijateljstvu ukorijenjena je radost majstora ekrana koji jezde kroz komičnu pustolovinu o lojalnosti i varki. (Garrett Chaffin-Quiway / 1001 film koji morate pogledati prije nego umrete)

https://www.imdb.com/title/tt0070735/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 02.10.

AVANTURA NA SJEVERU (ANIM.)

Tout en haut du monde, 2015.
17:30 sati



RENDEZ-VOUS AU CINEMA 2021.
Tout en haut du monde, 2015. Rémi Chayé i Muhammad Omar Faruk, 81 min.
Scenarij:
Claire Paoletti, Patricia Valeix, Fabrice de Costil
   Godina je 1892. u Sankt Peterburgu. Sašu, mladu rusku aristokratkinju, oduvijek je očaravao život njezina djeda. Taj čuveni istraživač projektirao je veličanstven arktički brod, ali se nije vratio sa svoje zadnje ekspedicije na Sjevernom polu. Kako bi sačuvala čast svoje obitelji, Saša bježi. Krenuvši prema Velikom sjeveru, prati trag svojega djeda u potrazi za njegovim čuvenim brodom.
https://www.imdb.com/title/tt2262345/?ref_=fn_al_tt_1

ADELIN ŽIVOT

La vie d'Adèle, 2013.
19:00 sati



RENDEZ-VOUS AU CINEMA 2021.
La vie d'Adèle, 2013. Abdellatif Kechiche, 180 min. FR
Scenarij:
Abdellatif Kechiche i Ghalia Lacroix prema stripu „Le Bleu est une couleur chaude" Julie Maroh
Uloge: Léa Seydoux, Adèle Exarchopoulos, Salim Kechiouche
   Život mlade Adele iz temelja se promijeni one noći kad upozna Emmu, djevojku modre kose, koja joj omogući da otkrije svoje čežnje… „Adelin život“ apsolutni je pobjednik festivala u Cannesu 2013.: postao je prvi film u povijesti za koji su glavnu nagradu festivala, Zlatnu palmu, uz redatelja dobile obje glavne glumice, Adèle Exarchopoulos i Léa Seydoux, a kritika ga je praktički jednoglasno nahvalila kao iznimno uvjerljiv prikaz nastanka i raspada jedne ljubavne veze...
   “Adele” je i sjajan komad filmske režije, film pokretljive i inteligentne kamere, sav u krupnim planovima, te unatoč popriličnoj duljini dinamičan i brz. Riječ je o rasnom filmu koji zaslužuje pohvale naprosto kao - dobar film...“ (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
   Žene su dominantnije i ekspresivnije u mojim filmovima. Muškarci postoje u njima, no više borave u pozadini. Ali, prije svega prednost prolaza ima potraga za ljudskim bićem, ne nužno ženom. Bilo je vrlo važno pokazati životni put koji mlada žena, djevojka, prolazi i teškoće s kojima se suočava da postigne nešto na tom putu. Unatoč tome što joj se događa, usponima i padovima, ona je vjerna svome cilju, da radi kao učiteljica, za zajedničko dobro ljudi. Naravno, put mlade žene prepun je tegoba - ljubav, odnosi, prekid, svi problemi koje imate kad ste u vezi. Bilo je važno pokazati i da ove dvije mlade žene dolaze iz različitih slojeva francuskog društva, kako film nije samo lezbijska ljubavna priča, nego i da ljudi vide nešto više od toga u njemu...
   Istina je da su u medijima scene seksa izazvale najveći boom. Interesantno je da to nije ono što javnost misli o filmu. Kad pričam s publikom, gledateljima, njima je puno važnija ljubavna priča. Važnija im je bol koju prolazi Adele. Zanimljive su im bile i scene s hranom koje su tu radi ugode. Dijelimo hranu kao ljudska bića na način kao da je posrijedi ceremonija. Bilo bitno imati taj aspekt ceremonije, a također kad gledate lica likova kako jedu, u tome ima nešto senzualno, nešto što dira, i to sam htio prikazati. Ali, u pravu ste, mediji su najviše podivljali u vezi seksa, na to nisam bio spreman... (Abdellatif Kechiche, u intervjuu filmskom kritičaru Slobodne Dalmacije Marku Njegić)
   Prvi dan snimanja bio je malčice “scary“. Tad sam drugi put vidjela Leu koja se za svoju ulogu dugo pripremala, imala je drukčiji stav od mog lika, pomalo “jamesdeanovski“. A ja sam pročitala scenarij samo jednom. “Želim da zaboraviš na scenarij i improviziraš“, savjetovao me redatelj. Prepala sam se da nisam dovoljno radila.“O, moj Bože“, poletjelo mi je. Nisam znala što ću i kako ću. Na kraju je sve došlo prirodno, ali pomoglo mi je dosta što smo film snimali kronološki, tako da sam mogla odrasti s iskustvima Adele koja nije lezbijka, ali iskušava istospolnu romansu i zaljubljuje se. Mislim da sam odrasla i sazrela tijekom snimanja. Bila je to velika ljudska i glumačka avantura...
   Kechiche ima specijalni odnos sa ženama, kao Pedro Almodovar. Svi muškarci pokušavaju uhvatiti misterij žene. Volim činjenicu da su muškarci u ovom filmu u pozadini, ali s dosta prisutnosti i važnosti za ženske likove. Kad smo snimali scenu seksa, pitali smo se kako će ljudi reagirati, hoće li osuđivati. Na kraju ljudi su se previše fokusirali na scene seksa. To je loše. Loše za njih. Na turneji po Americi uvidjela sam veliku kontradikciju. Kad sam bila tamo svi su me tretirali poput djeteta. Kao, nemam još 21 godinu, ne smijem piti pivo, ne smijem raditi ovo i ono, ali mogla bih uzeti oružje. Isto vrijedi i za seks na filmu. Scene nasilja i krvi su posvuda, no seks je za njih “wow“... (Adele Exarchopoulos, u intervjuu filmskom kritičaru Slobodne Dalmacije Marku Njegić)

https://www.imdb.com/title/tt2278871/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) koja radi svaki dan od 17:00 sati (osim nedjelje).

Cijena ulaznica: 20,00 kn
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica (8 besplatnih projekcija, 50% popusta na ulaznice):
- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA