PROGRAM KINOTEKE Travanj 2018.

UTORAK / 03.04.

GNJEV MIRNA ČOVJEKA

Tarde para la ira, 2016.
17:30 sati



Tarde para la ira, 2016. Raúl Arévalo, 92 min. E
Scenarij:
Raúl Arévalo, David Pulido
Uloge: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Alicia Rubio, Ruth Díaz, Font García, Raúl Jiménez, Chani Martín, Manolo Solo
   Glumac Raúl Arévalo (Močvara) u redateljskom debiju, trileru osvete „Gnjev mirna čovjeka“ donosi iznenađujuću i okrutnu priču kroz izvrsnu fotografiju i glumačku postavu koja je osvojila najvažnije španjolske filmske nagrade. Čak četiri Goya nagrade svrstavaju ga u najznačajniji španjolski film posljednjih godina.
   Onoga dana kad je tragično izgubio suprugu u brutalnoj pljački draguljarnice, Jose je izgubio sve: osam se godina nije oporavio. Počinje zalaziti u bar u kojem radi Ana… I prvi puta se upušta u strastvenu vezu. Osamljena je i Ana, jer suprug joj je u zatvoru. No, on izlazi na slobodu i to posve mijenja situaciju. Jose se od mirnog čovjeka pretvara u hladnog osvetnika, koji kreće u nezaustavljivi pohod u kojem će prijeći sve granice. Jer osveta je, doista, najbolje servirana hladna.
   Povremeno španjolska kinematografija proizvede ovakav krasan, kompaktan triler koji je doista autentično španjolski, a ne imitacija američkih modela... (Jonathan Holland, Hollywood Reporter)
   Arévalo uspjeva proizvesti najnedostižniji atribut na poznatom području osvetničkog trilera: iznenađenje... (Jessica Kiang, Variety)
   Visoko stiliziran španjolski film s uzbuđujuće šokantnom radnjom i briljantnom režijom koja oduzima dah... (Alfonso Rivijera, Cineuropa)
   Nemojte se zakinuti za užitak gledanja ovog ostvarenja... (Koraljka Suton, Arteist)

http://www.imdb.com/title/tt4771896/

SKRIVENA LJUBAV

Call Me By Your Name, 2017.
20:15 sati



Call Me By Your Name, 2017. Luca Guadagnino, 132 min. IT / F / US / BR
Scenarij:
James Ivory prema romanu Andrea Acimana
Uloge: Armie Hammer, Timothée Chalamet, Amira Casar, Esther Garrel, Victoire Du Bois
   Ovogodišnji osvajač Oscara u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija, „Skrivena ljubav“ donosi romantičnu radnju koja prije svega osvaja svojom atmosferom, vizualnim doživljajem i blagim, laganim ljetnim ritmom. Film prati priču o odnosu između mladića Elija i američkog studenta Olivera koji dođe živjeti u kući Elijevih roditelja tijekom ljeta. Elio i Oliver otkriju osjećaje koje njeguju jedan prema drugome i upute se u ljetnu avanturu koja će im zauvijek promijeniti živote...
   90-godišnji James Ivory tek je svoju četvrtu nominaciju okrunio zlatnim kipićem: bio je nominiran 1987. Soba s pogledom, 1993. Howards End i 1994. Smiraj dana, da bi tek ove godine dobio svog prvog Oscara. Za scenarij „Skrivene ljubavi“ nagrađen je i BAFTA nagradom. Sam film je – nemoguće ih je sve pobrojati – od početka prikazivanja osvojio 70 nagrada i 203 nominacije u različitim katogorijama.
   Redatelj Luca Guadagnino kreirao je idiličan set ruralne Italije u kojoj, i samo u kojoj, ovakva ljubav može procvasti. Sunce, rijeka, stari kameni bazen, vrelo vode, obala jezera, more, mnogo prirode i vožnje biciklom po praznim starim i drevnim talijanskim trgovima vrhunac su romantike, koju bilo tko može zamisliti. Armie Hammer i Timothée Chalamet ostvarili su odlične uloge, no moramo istaknuti iznenađenje kojom lakoćom je mladi Timothée Chalamet prikazao sav rang emocija koje sedamnaestogodišnjak može osjećati. Chamalet je svakako otkriće godine (pogledajte ga i u filmu Lady Bird!), no prava zvijezda filma je i glumac Arnie Hammer glumeći arhetipski prekrasnog uljeza koji uzdrma sredinu svojim izgledom i magnetskim šarmom... (www.journal.hr)
   Film je savršena ljubavna priča, emotivno iskustvo koje će gledatelje potpuno osvojiti. Priča je to koja nadilazi podjelu na spolove i odjekuje među filmskim fanovima širom svijeta. Ovaj, pomalo kontroverzni film ruši sve tabue što je oduševilo i kritičare i gledatelje te na Rotten Tomatoes trenutno ima zavidnih 98 posto. „Skrivena ljubav“, potpuno neskriveno, osvaja nominacije i nagrade i to prvenstveno u kategorijama najboljeg filma i najbolje debitantske uloge. Inteligentan, emotivan i senzibilan, s prekrasnim prizorima talijanske prirode, stvara magičnu atmosferu te na trenutke više nalikuje razglednici nego filmu. S obzirom na to da je radnja smještena upravo u Italiji kroz cijeli film proteže se karakteristična talijanska kultura i sva ljepota te zemlje... (hrvojeos / www.svijetfilma.eu)
   Ovaj film je više od ljubavne priče, ovo je priča o odrastanju, prihvaćanju, shvaćanju, emocijama i osjećajima. Ovo je priča o ljudima. Ljudima koji svojom strašću ili seksualnošću nisu ugrožavali ničije živote, koji su svojom ljubavi pokazali kako se voli, ali i koji su pokazali kako ne voljeti. (Nikola Knežević, music-box.hr)

http://www.imdb.com/title/tt5726616/?ref_=fn_al_tt_4

SRIJEDA / 04.04.

ISKUPLJENJE U NEW YORKU

You Were Never Realy Here, 2017.
17:30 sati



You Were Never Realy Here, 2017. Lynne Ramsay UK/F/US
Scenarij
: Lynne Ramsay prema istoimenom romanu Jonathana Amesa
Uloge: Joaquin Phoenix, Dante Pereira-Olson, Larry Canady
   Traumatizirani veteran i bivši agent FBI-a Joe, kojem nasilje nije stran pojam, u posljednje vrijeme za život zarađuje pronalazeći nestale mlade djevojke. Kada ga ugledni političar iz New Yorka unajmi da pronađe njegovu nestalu kćerku, posao ubrzo izmiče svakoj kontroli, a Joea počnu mučiti noćne more dok istovremeno otkriva umreženu urotu koja ga može odvesti do konačnog iskupljenja... Ili do vlastite smrti...
   Filmski festival u Cannesu 2017. - najbolji glumac (Joaquin Phoenix) i najbolji scenarij (Lynne Ramsay)...
   Bilo je pravo zadovoljstvo snimati sa Joaquinom – nevjerojatan je, u njemu sam našla srodnu filmsku dušu za cijeli život. Kolega Garth Davis (op.a. snimao je sa Phoenixom „Mariju Magdalenu“) mi je napomenuo da mu moram dozvoliti kreativnu slobodu, i na taj će način njegov lik moći slobodno kretati - sirovo, nekontrolirano ali i zaista prirodno... (redateljica i scenaristica Lynn Ramsey)
   Iskupljenje u New Yorku je tobogan nelagodnosti na kome Phoenix diktira brzinu vožnje, bez mnogo riječi, ali sa velikim glumačkim umijećem... (Marina Richter, monitor.hr)
   Brutalan, osvetnički usmjeren film, ali vjerujete, svaka minuta je remek djelo... (Joseph Walsh / The Skinny)
   Iskupljenje u New Yorku izgleda poput križanca Leona, Drive-a i Good Time-a – iako možda nije dobar poput njih, tako intenzivan doživljaj gledanja odavno nisam doživio. I to zbog odlične, jezom prožete glazbe: autor je Jonny Grenwood (gitarist Radioheada)... (Christopher Hooton, www.independent.co.uk)

   Nakon petogodišnje pauze Lynn Ramsay se vratila brutalnom, vizionarskom prilagodbom noirovskog romana Jonathana Amesa, s nezaboravnim nastupom Joaquina Phoenixa… (glasgowfilm.org)
http://www.imdb.com/title/tt5742374/?ref_=nv_sr_1

OZBILJNA IGRA

Den allvarsamma leken, 2016.
20:15 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Den allvarsamma leken, 2016. Pernilla August, 115 min.
Scenarij
: Lone Scherfig
Uloge: Sverrir Gudnason, Karin Franz Körlof, Liv Mjönes, Michael Nyqvist, Richard Forsgren
   Mladić Arvid Stjärnblom i djevojka Lydija Stille, privučeni idejom o čistoj i velikoj ljubavi, ludo se zaljubljuju. Međutim, njihova ljubav zahtijeva puno veću žrtvu nego što su mogli slutiti.
   „Ozbiljna igra“ strastvena je ljubavna priča o izborima koje imamo, koje smo spremni činiti ili ne činiti, te o posljedicama koje slijede.
http://www.imdb.com/title/tt2787570/?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 05.04.

OZBILJNA IGRA

Den allvarsamma leken, 2016.
17:30 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Den allvarsamma leken, 2016. Pernilla August, 115 min.
Scenarij
: Lone Scherfig
Uloge: Sverrir Gudnason, Karin Franz Körlof, Liv Mjönes, Michael Nyqvist, Richard Forsgren
   Mladić Arvid Stjärnblom i djevojka Lydija Stille, privučeni idejom o čistoj i velikoj ljubavi, ludo se zaljubljuju. Međutim, njihova ljubav zahtijeva puno veću žrtvu nego što su mogli slutiti.
   „Ozbiljna igra“ strastvena je ljubavna priča o izborima koje imamo, koje smo spremni činiti ili ne činiti, te o posljedicama koje slijede.
http://www.imdb.com/title/tt2787570/?ref_=nv_sr_1

120 OTKUCAJA U MINUTI

120 battements par minute, 2017.
20:15 sati



120 battements par minute, 2017. Robin Campillo, 143 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Philippe Mangeot
Uloge: Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adele Haenel, Antoine Reinartz
   Rane su 90-e i epidemija AIDS-a hara već godinama odnoseći brojne živote. Skupina mladih pariških aktivista očajnički se trudi pojačanim akcijama podići razinu osviještenosti o toj stigmatiziranoj bolesti i trgnuti iz ravnodušnosti nezainteresirano društvo i farmaceutske kompanije. Skupini se pridružuje mladi Nathan, jedan od njezinih rijetkih članova koji nije zaražen HIV-om. Ondje upoznaje radikalnog i strastvenog Seana te njih dvoje započinju vezu dok grupa preispituje metodu šoka i nasilja kao način borbe. Osobno se prepliće s političkim u ovoj erotičnoj i emotivnoj drami koja je na festivalu u Cannesu osvojila Grand Prix. Film je bio francuski kandidat za ovogodišnjeg Oscara.
    “120 otkucaja u minuti“ ostat će u pregledu 2017. upisan kao društveno važan i duševno impresivan film. Dramu je Campillo osovio oko protestnih, ponekad i nasilnih akcija mladih (gay) aktivista u Parizu početkom devedesetih koji, okupljeni unutar organizacije Act Up–Paris, nastoje svojim angažmanom izboriti pravo na jednakost i p(r)okazati kako se ravnodušna država i farmaceutske kompanije (ne) nose s rastućom epidemijom AIDS-a… (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
http://www.imdb.com/title/tt6135348/?ref_=nv_sr_1

PETAK / 06.04.

120 OTKUCAJA U MINUTI

120 battements par minute, 2017.
17:30 sati



120 battements par minute, 2017. Robin Campillo, 143 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Philippe Mangeot
Uloge: Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adele Haenel, Antoine Reinartz
   Rane su 90-e i epidemija AIDS-a hara već godinama odnoseći brojne živote. Skupina mladih pariških aktivista očajnički se trudi pojačanim akcijama podići razinu osviještenosti o toj stigmatiziranoj bolesti i trgnuti iz ravnodušnosti nezainteresirano društvo i farmaceutske kompanije. Skupini se pridružuje mladi Nathan, jedan od njezinih rijetkih članova koji nije zaražen HIV-om. Ondje upoznaje radikalnog i strastvenog Seana te njih dvoje započinju vezu dok grupa preispituje metodu šoka i nasilja kao način borbe. Osobno se prepliće s političkim u ovoj erotičnoj i emotivnoj drami koja je na festivalu u Cannesu osvojila Grand Prix. Film je bio francuski kandidat za ovogodišnjeg Oscara.
    “120 otkucaja u minuti“ ostat će u pregledu 2017. upisan kao društveno važan i duševno impresivan film. Dramu je Campillo osovio oko protestnih, ponekad i nasilnih akcija mladih (gay) aktivista u Parizu početkom devedesetih koji, okupljeni unutar organizacije Act Up–Paris, nastoje svojim angažmanom izboriti pravo na jednakost i p(r)okazati kako se ravnodušna država i farmaceutske kompanije (ne) nose s rastućom epidemijom AIDS-a… (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
http://www.imdb.com/title/tt6135348/?ref_=nv_sr_1

ISKUPLJENJE U NEW YORKU

You Were Never Realy Here, 2017.
20:15 sati



You Were Never Realy Here, 2017. Lynne Ramsay UK/F/US
Scenarij
: Lynne Ramsay prema istoimenom romanu Jonathana Amesa
Uloge: Joaquin Phoenix, Dante Pereira-Olson, Larry Canady
   Traumatizirani veteran i bivši agent FBI-a Joe, kojem nasilje nije stran pojam, u posljednje vrijeme za život zarađuje pronalazeći nestale mlade djevojke. Kada ga ugledni političar iz New Yorka unajmi da pronađe njegovu nestalu kćerku, posao ubrzo izmiče svakoj kontroli, a Joea počnu mučiti noćne more dok istovremeno otkriva umreženu urotu koja ga može odvesti do konačnog iskupljenja... Ili do vlastite smrti...
   Filmski festival u Cannesu 2017. - najbolji glumac (Joaquin Phoenix) i najbolji scenarij (Lynne Ramsay)...
   Bilo je pravo zadovoljstvo snimati sa Joaquinom – nevjerojatan je, u njemu sam našla srodnu filmsku dušu za cijeli život. Kolega Garth Davis (op.a. snimao je sa Phoenixom „Mariju Magdalenu“) mi je napomenuo da mu moram dozvoliti kreativnu slobodu, i na taj će način njegov lik moći slobodno kretati - sirovo, nekontrolirano ali i zaista prirodno... (redateljica i scenaristica Lynn Ramsey)
   Iskupljenje u New Yorku je tobogan nelagodnosti na kome Phoenix diktira brzinu vožnje, bez mnogo riječi, ali sa velikim glumačkim umijećem... (Marina Richter, monitor.hr)
   Brutalan, osvetnički usmjeren film, ali vjerujete, svaka minuta je remek djelo... (Joseph Walsh / The Skinny)
   Iskupljenje u New Yorku izgleda poput križanca Leona, Drive-a i Good Time-a – iako možda nije dobar poput njih, tako intenzivan doživljaj gledanja odavno nisam doživio. I to zbog odlične, jezom prožete glazbe: autor je Jonny Grenwood (gitarist Radioheada)... (Christopher Hooton, www.independent.co.uk)

   Nakon petogodišnje pauze Lynn Ramsay se vratila brutalnom, vizionarskom prilagodbom noirovskog romana Jonathana Amesa, s nezaboravnim nastupom Joaquina Phoenixa… (glasgowfilm.org)
http://www.imdb.com/title/tt5742374/?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 07.04.

SKRIVENA LJUBAV

Call Me By Your Name, 2017.
17:30 sati



Call Me By Your Name, 2017. Luca Guadagnino, 132 min. IT / F / US / BR
Scenarij:
James Ivory prema romanu Andrea Acimana
Uloge: Armie Hammer, Timothée Chalamet, Amira Casar, Esther Garrel, Victoire Du Bois
   Ovogodišnji osvajač Oscara u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija, „Skrivena ljubav“ donosi romantičnu radnju koja prije svega osvaja svojom atmosferom, vizualnim doživljajem i blagim, laganim ljetnim ritmom. Film prati priču o odnosu između mladića Elija i američkog studenta Olivera koji dođe živjeti u kući Elijevih roditelja tijekom ljeta. Elio i Oliver otkriju osjećaje koje njeguju jedan prema drugome i upute se u ljetnu avanturu koja će im zauvijek promijeniti živote...
   90-godišnji James Ivory tek je svoju četvrtu nominaciju okrunio zlatnim kipićem: bio je nominiran 1987. Soba s pogledom, 1993. Howards End i 1994. Smiraj dana, da bi tek ove godine dobio svog prvog Oscara. Za scenarij „Skrivene ljubavi“ nagrađen je i BAFTA nagradom. Sam film je – nemoguće ih je sve pobrojati – od početka prikazivanja osvojio 70 nagrada i 203 nominacije u različitim katogorijama.
   Redatelj Luca Guadagnino kreirao je idiličan set ruralne Italije u kojoj, i samo u kojoj, ovakva ljubav može procvasti. Sunce, rijeka, stari kameni bazen, vrelo vode, obala jezera, more, mnogo prirode i vožnje biciklom po praznim starim i drevnim talijanskim trgovima vrhunac su romantike, koju bilo tko može zamisliti. Armie Hammer i Timothée Chalamet ostvarili su odlične uloge, no moramo istaknuti iznenađenje kojom lakoćom je mladi Timothée Chalamet prikazao sav rang emocija koje sedamnaestogodišnjak može osjećati. Chamalet je svakako otkriće godine (pogledajte ga i u filmu Lady Bird!), no prava zvijezda filma je i glumac Arnie Hammer glumeći arhetipski prekrasnog uljeza koji uzdrma sredinu svojim izgledom i magnetskim šarmom... (www.journal.hr)
   Film je savršena ljubavna priča, emotivno iskustvo koje će gledatelje potpuno osvojiti. Priča je to koja nadilazi podjelu na spolove i odjekuje među filmskim fanovima širom svijeta. Ovaj, pomalo kontroverzni film ruši sve tabue što je oduševilo i kritičare i gledatelje te na Rotten Tomatoes trenutno ima zavidnih 98 posto. „Skrivena ljubav“, potpuno neskriveno, osvaja nominacije i nagrade i to prvenstveno u kategorijama najboljeg filma i najbolje debitantske uloge. Inteligentan, emotivan i senzibilan, s prekrasnim prizorima talijanske prirode, stvara magičnu atmosferu te na trenutke više nalikuje razglednici nego filmu. S obzirom na to da je radnja smještena upravo u Italiji kroz cijeli film proteže se karakteristična talijanska kultura i sva ljepota te zemlje... (hrvojeos / www.svijetfilma.eu)
   Ovaj film je više od ljubavne priče, ovo je priča o odrastanju, prihvaćanju, shvaćanju, emocijama i osjećajima. Ovo je priča o ljudima. Ljudima koji svojom strašću ili seksualnošću nisu ugrožavali ničije živote, koji su svojom ljubavi pokazali kako se voli, ali i koji su pokazali kako ne voljeti. (Nikola Knežević, music-box.hr)

http://www.imdb.com/title/tt5726616/?ref_=fn_al_tt_4

GNJEV MIRNA ČOVJEKA

Tarde para la ira, 2016.
20:15 sati



Tarde para la ira, 2016. Raúl Arévalo, 92 min. E
Scenarij:
Raúl Arévalo, David Pulido
Uloge: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Alicia Rubio, Ruth Díaz, Font García, Raúl Jiménez, Chani Martín, Manolo Solo
   Glumac Raúl Arévalo (Močvara) u redateljskom debiju, trileru osvete „Gnjev mirna čovjeka“ donosi iznenađujuću i okrutnu priču kroz izvrsnu fotografiju i glumačku postavu koja je osvojila najvažnije španjolske filmske nagrade. Čak četiri Goya nagrade svrstavaju ga u najznačajniji španjolski film posljednjih godina.
   Onoga dana kad je tragično izgubio suprugu u brutalnoj pljački draguljarnice, Jose je izgubio sve: osam se godina nije oporavio. Počinje zalaziti u bar u kojem radi Ana… I prvi puta se upušta u strastvenu vezu. Osamljena je i Ana, jer suprug joj je u zatvoru. No, on izlazi na slobodu i to posve mijenja situaciju. Jose se od mirnog čovjeka pretvara u hladnog osvetnika, koji kreće u nezaustavljivi pohod u kojem će prijeći sve granice. Jer osveta je, doista, najbolje servirana hladna.
   Povremeno španjolska kinematografija proizvede ovakav krasan, kompaktan triler koji je doista autentično španjolski, a ne imitacija američkih modela... (Jonathan Holland, Hollywood Reporter)
   Arévalo uspjeva proizvesti najnedostižniji atribut na poznatom području osvetničkog trilera: iznenađenje... (Jessica Kiang, Variety)
   Visoko stiliziran španjolski film s uzbuđujuće šokantnom radnjom i briljantnom režijom koja oduzima dah... (Alfonso Rivijera, Cineuropa)
   Nemojte se zakinuti za užitak gledanja ovog ostvarenja... (Koraljka Suton, Arteist)

http://www.imdb.com/title/tt4771896/

PONEDJELJAK / 09.04.

LADY MACBETH

Lady Macbeth, 2016.
17:30 sati



Lady Macbeth, 2016. William Oldroyd, 99 min. UK
Scena
rij: Alice Birch po romanu „Lady Macbeth of the Mtsensk District“ Nikolaja Leskova iz 1865. godine
Uloge: Florence Pugh, Cosmo Jarvis, Paul Hilton, Naomi Ackie, Christopher Fairbank
   Mladu Katherine otac je prodao starijem aristokratu koji je natjera da se vjenča s njegovim neotesanim sredovječnim sinom Alexanderom. Kada se upoznaju, kod njega nema pristojnosti, čak ne može ni konzumirati bračne dužnosti, ostavljajući Katherine očajnom. Ostavljena među zidovima obiteljske vile u raspadu dok su njezin suprug i svekar na poslovnom putu, Katherine upoznaje buntovnog slugu Sebastiana koji joj otvara oči te pruža ključ emocionalne i seksualne slobode. Njihova afera sve je snažnija i ne može ostati tajnom. Kada joj se suprug vrati, Katherine odlučuje braniti svoju ispunjenost pod svaku cijenu, bez obzira koliko će krvi biti proliveno.
   Prema istom romanu 1961. godine Andrzej Wajda snimio je „Sibirsku Lady Macbeth“
   British Independent Film Awards 2017 . Najbolja glumica, scenarij, fotografija i kostimografija
   Dublin International Film Festival 2017. Najbolja glumica
   European Film Awards 2017. Najbolji novi redatelj (William Oldroyd)
   Montclair Film Festival (MFF) 2017 . Najbolja glumica
   San Sebastián International Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Thessaloniki Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Zurich Film Festival 2016. Critics' Choice Award
http://www.imdb.com/title/tt4291600/?ref_=nv_sr_1

LOUVRE JE MOJ STUDIO, ULICA MOJ MUZEJ

oDOKa: Braco Dimitrijević predstavlja film "Louvre is my studio, street is my museum"
20:15 sati



ODOKA: BRACO DIMITRIJEVIĆ
Braco Dimitrijevic: Louvre is my studio, street is my museum, 2008. Gordana Brzović, 93 min.

   Kao jedan od pionira konceptualne umjetnosti u svijetu Braco Dimitrijević je krajem šezdesetih godina prvi počeo prakticirati korištenje širokog spektra umjetničkih medija od tradicionalnih materijala poput mramora i bronce do onih tada novih kao što su fotografija, video i tekst...
   Svojim stvaralaštvom Dimitrijevic je doprinio radikalnoj promjeni umjetničkog stvaralaštva i muzeološke prakse u paradigmu kakvu danas poznajemo i živimo.
   Braco Dimitrijević (Sarajevo, 1948.) održao je 1958. godine prvu samostalnu izložbu u dobi od 10 godina. Od 1968. do 1971. studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a od 1971. - 1973. postdiplomske studije na St Martin's School of Art u Londonu. Njegovi su radovi u zbirkama najprestižnijih muzeja i privatnih zbirki na svijetu. Dimitrijević izlaže globalno, a živi u Parizu.

UTORAK / 10.04.

GNJEV MIRNA ČOVJEKA

Tarde para la ira, 2016.
17:30 sati



Tarde para la ira, 2016. Raúl Arévalo, 92 min. E
Scenarij:
Raúl Arévalo, David Pulido
Uloge: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Alicia Rubio, Ruth Díaz, Font García, Raúl Jiménez, Chani Martín, Manolo Solo
   Glumac Raúl Arévalo (Močvara) u redateljskom debiju, trileru osvete „Gnjev mirna čovjeka“ donosi iznenađujuću i okrutnu priču kroz izvrsnu fotografiju i glumačku postavu koja je osvojila najvažnije španjolske filmske nagrade. Čak četiri Goya nagrade svrstavaju ga u najznačajniji španjolski film posljednjih godina.
   Onoga dana kad je tragično izgubio suprugu u brutalnoj pljački draguljarnice, Jose je izgubio sve: osam se godina nije oporavio. Počinje zalaziti u bar u kojem radi Ana… I prvi puta se upušta u strastvenu vezu. Osamljena je i Ana, jer suprug joj je u zatvoru. No, on izlazi na slobodu i to posve mijenja situaciju. Jose se od mirnog čovjeka pretvara u hladnog osvetnika, koji kreće u nezaustavljivi pohod u kojem će prijeći sve granice. Jer osveta je, doista, najbolje servirana hladna.
   Povremeno španjolska kinematografija proizvede ovakav krasan, kompaktan triler koji je doista autentično španjolski, a ne imitacija američkih modela... (Jonathan Holland, Hollywood Reporter)
   Arévalo uspjeva proizvesti najnedostižniji atribut na poznatom području osvetničkog trilera: iznenađenje... (Jessica Kiang, Variety)
   Visoko stiliziran španjolski film s uzbuđujuće šokantnom radnjom i briljantnom režijom koja oduzima dah... (Alfonso Rivijera, Cineuropa)
   Nemojte se zakinuti za užitak gledanja ovog ostvarenja... (Koraljka Suton, Arteist)

http://www.imdb.com/title/tt4771896/

120 OTKUCAJA U MINUTI

120 battements par minute, 2017.
20:15 sati



120 battements par minute, 2017. Robin Campillo, 143 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Philippe Mangeot
Uloge: Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adele Haenel, Antoine Reinartz
   Rane su 90-e i epidemija AIDS-a hara već godinama odnoseći brojne živote. Skupina mladih pariških aktivista očajnički se trudi pojačanim akcijama podići razinu osviještenosti o toj stigmatiziranoj bolesti i trgnuti iz ravnodušnosti nezainteresirano društvo i farmaceutske kompanije. Skupini se pridružuje mladi Nathan, jedan od njezinih rijetkih članova koji nije zaražen HIV-om. Ondje upoznaje radikalnog i strastvenog Seana te njih dvoje započinju vezu dok grupa preispituje metodu šoka i nasilja kao način borbe. Osobno se prepliće s političkim u ovoj erotičnoj i emotivnoj drami koja je na festivalu u Cannesu osvojila Grand Prix. Film je bio francuski kandidat za ovogodišnjeg Oscara.
    “120 otkucaja u minuti“ ostat će u pregledu 2017. upisan kao društveno važan i duševno impresivan film. Dramu je Campillo osovio oko protestnih, ponekad i nasilnih akcija mladih (gay) aktivista u Parizu početkom devedesetih koji, okupljeni unutar organizacije Act Up–Paris, nastoje svojim angažmanom izboriti pravo na jednakost i p(r)okazati kako se ravnodušna država i farmaceutske kompanije (ne) nose s rastućom epidemijom AIDS-a… (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
http://www.imdb.com/title/tt6135348/?ref_=nv_sr_1

SRIJEDA / 11.04.

120 OTKUCAJA U MINUTI

120 battements par minute, 2017.
17:30 sati



120 battements par minute, 2017. Robin Campillo, 143 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Philippe Mangeot
Uloge: Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adele Haenel, Antoine Reinartz
   Rane su 90-e i epidemija AIDS-a hara već godinama odnoseći brojne živote. Skupina mladih pariških aktivista očajnički se trudi pojačanim akcijama podići razinu osviještenosti o toj stigmatiziranoj bolesti i trgnuti iz ravnodušnosti nezainteresirano društvo i farmaceutske kompanije. Skupini se pridružuje mladi Nathan, jedan od njezinih rijetkih članova koji nije zaražen HIV-om. Ondje upoznaje radikalnog i strastvenog Seana te njih dvoje započinju vezu dok grupa preispituje metodu šoka i nasilja kao način borbe. Osobno se prepliće s političkim u ovoj erotičnoj i emotivnoj drami koja je na festivalu u Cannesu osvojila Grand Prix. Film je bio francuski kandidat za ovogodišnjeg Oscara.
    “120 otkucaja u minuti“ ostat će u pregledu 2017. upisan kao društveno važan i duševno impresivan film. Dramu je Campillo osovio oko protestnih, ponekad i nasilnih akcija mladih (gay) aktivista u Parizu početkom devedesetih koji, okupljeni unutar organizacije Act Up–Paris, nastoje svojim angažmanom izboriti pravo na jednakost i p(r)okazati kako se ravnodušna država i farmaceutske kompanije (ne) nose s rastućom epidemijom AIDS-a… (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
http://www.imdb.com/title/tt6135348/?ref_=nv_sr_1

SKITNICE

Tjuvheder, 2015.
20:15 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Tjuvheder, 2015. Peter Grönlund, 92 min.
Scenarij:
Peter Grönlund
Uloge:  Malin Levanon, Lo Kauppi, Jan Mattsson, Tomasz Neumann, Niklas Björklund
   Djevojka Minna ne može platiti stanarinu pa odluči prevariti skupinu sitnih kriminalaca. Stjecajem okolnosti susreće Katju, majku djeteta koje je uzela socijalna služba, te s njom odlazi u ilegalno prebivalište izvan grada.
   Skitnice su socijalna drama o borbi žene u društvu kojem nedostaje solidarnosti i odgovornosti
http://www.imdb.com/title/tt4153324/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 12.04.

SKITNICE

Tjuvheder, 2015.
17:30 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Tjuvheder, 2015. Peter Grönlund, 92 min.
Scenarij:
Peter Grönlund
Uloge:  Malin Levanon, Lo Kauppi, Jan Mattsson, Tomasz Neumann, Niklas Björklund
   Djevojka Minna ne može platiti stanarinu pa odluči prevariti skupinu sitnih kriminalaca. Stjecajem okolnosti susreće Katju, majku djeteta koje je uzela socijalna služba, te s njom odlazi u ilegalno prebivalište izvan grada.
   Skitnice su socijalna drama o borbi žene u društvu kojem nedostaje solidarnosti i odgovornosti
http://www.imdb.com/title/tt4153324/?ref_=fn_al_tt_1

GNJEV MIRNA ČOVJEKA

Tarde para la ira, 2016.
20:15 sati



Tarde para la ira, 2016. Raúl Arévalo, 92 min. E
Scenarij:
Raúl Arévalo, David Pulido
Uloge: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Alicia Rubio, Ruth Díaz, Font García, Raúl Jiménez, Chani Martín, Manolo Solo
   Glumac Raúl Arévalo (Močvara) u redateljskom debiju, trileru osvete „Gnjev mirna čovjeka“ donosi iznenađujuću i okrutnu priču kroz izvrsnu fotografiju i glumačku postavu koja je osvojila najvažnije španjolske filmske nagrade. Čak četiri Goya nagrade svrstavaju ga u najznačajniji španjolski film posljednjih godina.
   Onoga dana kad je tragično izgubio suprugu u brutalnoj pljački draguljarnice, Jose je izgubio sve: osam se godina nije oporavio. Počinje zalaziti u bar u kojem radi Ana… I prvi puta se upušta u strastvenu vezu. Osamljena je i Ana, jer suprug joj je u zatvoru. No, on izlazi na slobodu i to posve mijenja situaciju. Jose se od mirnog čovjeka pretvara u hladnog osvetnika, koji kreće u nezaustavljivi pohod u kojem će prijeći sve granice. Jer osveta je, doista, najbolje servirana hladna.
   Povremeno španjolska kinematografija proizvede ovakav krasan, kompaktan triler koji je doista autentično španjolski, a ne imitacija američkih modela... (Jonathan Holland, Hollywood Reporter)
   Arévalo uspjeva proizvesti najnedostižniji atribut na poznatom području osvetničkog trilera: iznenađenje... (Jessica Kiang, Variety)
   Visoko stiliziran španjolski film s uzbuđujuće šokantnom radnjom i briljantnom režijom koja oduzima dah... (Alfonso Rivijera, Cineuropa)
   Nemojte se zakinuti za užitak gledanja ovog ostvarenja... (Koraljka Suton, Arteist)

http://www.imdb.com/title/tt4771896/

PETAK / 13.04.

GNJEV MIRNA ČOVJEKA

Tarde para la ira, 2016.
17:30 sati



Tarde para la ira, 2016. Raúl Arévalo, 92 min. E
Scenarij:
Raúl Arévalo, David Pulido
Uloge: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Alicia Rubio, Ruth Díaz, Font García, Raúl Jiménez, Chani Martín, Manolo Solo
   Glumac Raúl Arévalo (Močvara) u redateljskom debiju, trileru osvete „Gnjev mirna čovjeka“ donosi iznenađujuću i okrutnu priču kroz izvrsnu fotografiju i glumačku postavu koja je osvojila najvažnije španjolske filmske nagrade. Čak četiri Goya nagrade svrstavaju ga u najznačajniji španjolski film posljednjih godina.
   Onoga dana kad je tragično izgubio suprugu u brutalnoj pljački draguljarnice, Jose je izgubio sve: osam se godina nije oporavio. Počinje zalaziti u bar u kojem radi Ana… I prvi puta se upušta u strastvenu vezu. Osamljena je i Ana, jer suprug joj je u zatvoru. No, on izlazi na slobodu i to posve mijenja situaciju. Jose se od mirnog čovjeka pretvara u hladnog osvetnika, koji kreće u nezaustavljivi pohod u kojem će prijeći sve granice. Jer osveta je, doista, najbolje servirana hladna.
   Povremeno španjolska kinematografija proizvede ovakav krasan, kompaktan triler koji je doista autentično španjolski, a ne imitacija američkih modela... (Jonathan Holland, Hollywood Reporter)
   Arévalo uspjeva proizvesti najnedostižniji atribut na poznatom području osvetničkog trilera: iznenađenje... (Jessica Kiang, Variety)
   Visoko stiliziran španjolski film s uzbuđujuće šokantnom radnjom i briljantnom režijom koja oduzima dah... (Alfonso Rivijera, Cineuropa)
   Nemojte se zakinuti za užitak gledanja ovog ostvarenja... (Koraljka Suton, Arteist)

http://www.imdb.com/title/tt4771896/

VIVA LUDEŽ: RAZGOVOR S TROJICOM OD FERALA

Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017.
20:15 sati



Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017. Marina Banićević i Saša Stanić, 100 min. HR
   Već je deset godina prošlo otkako je Feral Tribune prestao izlaziti. Posljednji broj toga najpoznatijeg glasila hrvatskih anarhista, protestanata i heretika objavljen je 20. lipnja 2008. Na naslovnici zaključnog broja našla se fotografija Charlieja Chaplina u ulozi „Skitnice“ popraćena proročanskim riječima „Put pod noge“. U međuvremenu su tisuće hrvatskih građana preuzele Chaplinovu ulogu te s motom „put pod noge“ napustile Hrvatsku u potrazi za boljim životom. O Feralu se pak otkako ga nema i dalje govori, i dalje se piše, i dalje je relevantan, te na koncu, umjesto da nestane, on stoji kao dokument jednoga vremena koje nikako ne prestaje.
   "VivaLudež: Razgovor s trojicom od Ferala" donosi ono što mu naslov otkriva: razgovor s Viktorom Ivančićem, Predragom Lucićem i Borisom Dežulovićem, pokretačima i zaštitnim licima političko-satiričkog lista koji je obilježio medijsku scenu izvan okvira nacionalnih granica. Feral Tribune je tijekom svojeg trajanja bio kontinuirani komentator političkih, društvenih, gospodarskih i kulturnih zbivanja u Hrvatskoj. Istovremeno je bio bespoštedni demistifikator državotvornih ideologema, savjesni izvjestitelj ratnih zbivanja, denuncijator kriminogenih radnji u procesima privatizacije i uopće tranzicije te neprikosnoveni satiričar malformacija našeg društva. O svemu su tome, i koječemu drugom, autori filma razgovarali s trojicom od Ferala, koji su i pred kamerama pokazali ono što su odavno dokazali u svojim tekstovima – da su neprikosnoveni predstavljači rableovštine te potvrdili riječi Waltera Benjamina, prema kojemu „Nema boljeg ishodišta mišljenju od smijeha“.
   Razgovor vođen s trojicom od Ferala sniman je u riječkom antikvarijatu Ex libris koncem veljače 2016. godine. Odabirom razgovorne forme, koja je obogaćena arhivskom građom iz samih brojeva Feral Tribunea, kao i različitim vrstama informacija te animacijskih intervencija, dan je uvid u neke od ključnih trenutaka lista, kao i u razmišljanja trojca VivaLudež o pitanjima koja ne gube na svojoj aktualnosti. Stoga ovaj film, kao svojevrsni memento, kroz prezentaciju priče o Feral Tribuneui njegovim ključnim akterima neprestano uspostavlja paralelizme između socijalističkoga sustava tijekom osamdesetih, načelno demokratskoga sustava devedesetih i „posttranzicijskog“ društva dvijetisućitih te time podcrtava konstantu Feralova djelovanja, a ona se manifestira kroz kontinuiranu i dosljednu satiru svih političkih uređenja i opcija koje su nas tijekom njegova trajanja pratile.

 

SUBOTA / 14.04.

SKRIVENA LJUBAV

Call Me By Your Name, 2017.
17:30 sati



Call Me By Your Name, 2017. Luca Guadagnino, 132 min. IT / F / US / BR
Scenarij:
James Ivory prema romanu Andrea Acimana
Uloge: Armie Hammer, Timothée Chalamet, Amira Casar, Esther Garrel, Victoire Du Bois
   Ovogodišnji osvajač Oscara u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija, „Skrivena ljubav“ donosi romantičnu radnju koja prije svega osvaja svojom atmosferom, vizualnim doživljajem i blagim, laganim ljetnim ritmom. Film prati priču o odnosu između mladića Elija i američkog studenta Olivera koji dođe živjeti u kući Elijevih roditelja tijekom ljeta. Elio i Oliver otkriju osjećaje koje njeguju jedan prema drugome i upute se u ljetnu avanturu koja će im zauvijek promijeniti živote...
   90-godišnji James Ivory tek je svoju četvrtu nominaciju okrunio zlatnim kipićem: bio je nominiran 1987. Soba s pogledom, 1993. Howards End i 1994. Smiraj dana, da bi tek ove godine dobio svog prvog Oscara. Za scenarij „Skrivene ljubavi“ nagrađen je i BAFTA nagradom. Sam film je – nemoguće ih je sve pobrojati – od početka prikazivanja osvojio 70 nagrada i 203 nominacije u različitim katogorijama.
   Redatelj Luca Guadagnino kreirao je idiličan set ruralne Italije u kojoj, i samo u kojoj, ovakva ljubav može procvasti. Sunce, rijeka, stari kameni bazen, vrelo vode, obala jezera, more, mnogo prirode i vožnje biciklom po praznim starim i drevnim talijanskim trgovima vrhunac su romantike, koju bilo tko može zamisliti. Armie Hammer i Timothée Chalamet ostvarili su odlične uloge, no moramo istaknuti iznenađenje kojom lakoćom je mladi Timothée Chalamet prikazao sav rang emocija koje sedamnaestogodišnjak može osjećati. Chamalet je svakako otkriće godine (pogledajte ga i u filmu Lady Bird!), no prava zvijezda filma je i glumac Arnie Hammer glumeći arhetipski prekrasnog uljeza koji uzdrma sredinu svojim izgledom i magnetskim šarmom... (www.journal.hr)
   Film je savršena ljubavna priča, emotivno iskustvo koje će gledatelje potpuno osvojiti. Priča je to koja nadilazi podjelu na spolove i odjekuje među filmskim fanovima širom svijeta. Ovaj, pomalo kontroverzni film ruši sve tabue što je oduševilo i kritičare i gledatelje te na Rotten Tomatoes trenutno ima zavidnih 98 posto. „Skrivena ljubav“, potpuno neskriveno, osvaja nominacije i nagrade i to prvenstveno u kategorijama najboljeg filma i najbolje debitantske uloge. Inteligentan, emotivan i senzibilan, s prekrasnim prizorima talijanske prirode, stvara magičnu atmosferu te na trenutke više nalikuje razglednici nego filmu. S obzirom na to da je radnja smještena upravo u Italiji kroz cijeli film proteže se karakteristična talijanska kultura i sva ljepota te zemlje... (hrvojeos / www.svijetfilma.eu)
   Ovaj film je više od ljubavne priče, ovo je priča o odrastanju, prihvaćanju, shvaćanju, emocijama i osjećajima. Ovo je priča o ljudima. Ljudima koji svojom strašću ili seksualnošću nisu ugrožavali ničije živote, koji su svojom ljubavi pokazali kako se voli, ali i koji su pokazali kako ne voljeti. (Nikola Knežević, music-box.hr)

http://www.imdb.com/title/tt5726616/?ref_=fn_al_tt_4

LADY MACBETH

Lady Macbeth, 2016.
20:15 sati



Lady Macbeth, 2016. William Oldroyd, 99 min. UK
Scena
rij: Alice Birch po romanu „Lady Macbeth of the Mtsensk District“ Nikolaja Leskova iz 1865. godine
Uloge: Florence Pugh, Cosmo Jarvis, Paul Hilton, Naomi Ackie, Christopher Fairbank
   Mladu Katherine otac je prodao starijem aristokratu koji je natjera da se vjenča s njegovim neotesanim sredovječnim sinom Alexanderom. Kada se upoznaju, kod njega nema pristojnosti, čak ne može ni konzumirati bračne dužnosti, ostavljajući Katherine očajnom. Ostavljena među zidovima obiteljske vile u raspadu dok su njezin suprug i svekar na poslovnom putu, Katherine upoznaje buntovnog slugu Sebastiana koji joj otvara oči te pruža ključ emocionalne i seksualne slobode. Njihova afera sve je snažnija i ne može ostati tajnom. Kada joj se suprug vrati, Katherine odlučuje braniti svoju ispunjenost pod svaku cijenu, bez obzira koliko će krvi biti proliveno.
   Prema istom romanu 1961. godine Andrzej Wajda snimio je „Sibirsku Lady Macbeth“
   British Independent Film Awards 2017 . Najbolja glumica, scenarij, fotografija i kostimografija
   Dublin International Film Festival 2017. Najbolja glumica
   European Film Awards 2017. Najbolji novi redatelj (William Oldroyd)
   Montclair Film Festival (MFF) 2017 . Najbolja glumica
   San Sebastián International Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Thessaloniki Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Zurich Film Festival 2016. Critics' Choice Award
http://www.imdb.com/title/tt4291600/?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 16.04.

'68. ZLATKO GALL

Easy Rider, 1969.
20:15 sati



Easy Rider, 1969. Dennis Hopper, 95 min. US
Scenarij:
Peter Fonda & Dennis Hopper & Terry Southern
Uloge: Dennis Hopper, Peter Fonda, Jack Nicholson, Antonio Mendoza, Phil Spector, Luke Askew, Karen Black
   Nitko ne može točno definirati što je potrebno da se snimi kultni film, niti je zapravo moguće reći što je sve on zapravo. Može se tek konstatirati kako ga resi nešto sasvim različito, sasvim dovoljno da stoji izvan standardne gomile, bilo po sadržaju ili interpretaciji, odabiru uloga, bilo čemu... Mnogi su spremni reći za kult-film jednu frazu: "potreban je poseban ukus za kinematografiju još prije nego što film i odete pogledati ili samo pomislite na njega". A ako je i jedan film zaslužio da se nađe na popisu tzv. kult-filmova, onda je to svakako djelo Dennisa Hoppera "Goli u sedlu", šezdesetosmaški, klasični "on the road" film kojem u iskonu leži potraga za stvarnom Amerikom. Veliki muzički brojevi, od himničke "Born to Be Wild" Steppenwolfa do rekvijemske "Ballad of Easy Rider" Rogera McGuinna, uz zadivljujuće interpretacije The Jimi Hendrix Experiencea (If Six Was Nine), The Byrdsa (I Want Born to Follow), Fraternity of Man (Don't Bogart Me), The Banda (The Weight), The Holy Roundersa (If You Want to Be a Bird), Little Eve (Let's Turkey Trot), Steppenwolfa (The Pusher), The Electric Prunes (Kyrie Ellison), The Electric Flag (Flasil Bam.Pow) i An American Music Banda (It's Alright Ma/I'm Only Bleeding) napravili su ovaj film klasikom svog vremena. Nije u pitanju naslov već fenomen!
   Za mnoge su "Goli u sedlu" film koji ih podsjeća i vraća u prošlost, u lude šezdesete - godine sloboda, nada, ambicija, strasti, protesta i nikada ostvarenih ideala nad kojima je lebdio ogroman dim tek ispušenih cigareta marihuane. Konvencionalan, avanturistički projektiran kao čvrsto povezani skeč dvojice protagonista, Wyatta tj. Captain Americe (Peter Fonda) i Billy the Kida (Dennis Hopper), koji na svojim motorima gutaju milje američkih auto-puteva od Kalifornije do New Orleansa. Njihovi problemi, putovanje i istraživanje istine, donose im samo razočarenje i smrt. Graničari bez granica sigurno bi prošli bolje da su se umjesto neizvjesnosti i bijega od socijale odlučili na nešto mnogo sigurnije. Međutim, put ih je vodio dalje, sa West Coasta prema Istoku, donoseći im neizvjesnu sudbinu. Što su bliže odredištu, doživljavaju neugodnije incidente koji će do kraja uništiti njihove iluzije. Opasnost, vulgarnost i komercijalizam upozoravaju ih kako je to zlokobni izlet. A sam cilj i nije korijen njihove tragedije - sve je otpočelo mnogo ranije, prodajom droge čime su financirali svoj put.
   Dvoje simpatičnih urbanih kentaura, smijući se cijelim putem simboliziraju svu slobodu tog vremena, vremena u koje su tako neiskusno zakopali sebe na najgori mogući način. Optimizam s kojim su krenuli ustupa mjesto razočaranosti, a rješenje za spasenje pronalaze u pilulama da bi svoje misli odagnali od sveprisutne odvratnosti Mardi Grasa. Dakako, zaključuju kako su morali drugačije postupati. A nisu! Wyatt na kraju ipak priznaje "propuvali smo!"
   Izmedu vizualne raskoši filma i života kasnih šezdesetih, sa čime se sreću naši protagonisti, postoji savršeni (ne)sklad. "Ovo je nekada bila fina zemlja" govori George Hanson (Jack Nicholson) neposredno pred svoju smrt, sa krvavim rukama oko vrata, pitajući se što je sve krenulo krivo. Umire, ali ne dolazi do odgovora.
   "Goli u sedlu" nastali su periodu kada je bila moda stvarati rock filmove (Mad Dogs & Englishman, Gimme Shelter, Alice's Restaurant, Let it Be...) i kada su se događala promjene i u društvu i u glazbi. Nastao je na obrascu čuvenog radikalizma šezdesetih koji se odlikovao pokušajem društvenog angažmana mladih, odupiranja ustaljenom načinu života i težnjom za temeljitim preobražajem suvremenog društvenog života. Bio je to kraj jednog puta započetog studentskim demonstracijama, velikim rock festivalima (Monterey, Woodstock, Wight) u kojem se tražio odlazak izvan svakodnevnih prostora. Stvarala se nova glazba koja prenosi osjećaj slobode, ali i nezadovoljstva. Droga je postala sastavni dio života u kojem se žele stvarati i razarati postojeći zakoni. Jednostavno: mladi su htjeli biti uključeni u sve! I kao sto je Woodstock bio kulminacija tj. mjesto na koje su mnogi krenuli kao na hodočašće, tako su i "Goli u sedlu" bili filmska kulminacija jedne, po mnogo čemu nejasne generacije koja se zanesena zvukom gitare, putovanjima, "avanturama većim od života", iskušenjem zvanim droga htjela zajednički izjasniti o svemu onom što je tišti i što je se tiče. U vrijeme kada je film snimljen mnogi su govorili o njemu kao o malom filmu koji je ubio veliki. Međutim, činjenica je da veliki film nije nikada umro, već se u tom periodu samo nalazio u stanju hibernacije. Mnoštvo imitacija "Golih u sedlu" je propalo, jer je film svojim uspjehom postavio visoke kriterije, koji se u istim uvjetima više nikada nisu uspjeli ponoviti. Trebalo je mnogo više od priče (veliki novac, nekoliko zvučnih filmskih zvijezda, tehnološki napredak...) da bi se postigli novi rekordi. Pa ako "Goli u sedlu" nisu izmijenili lice američkog filma, bar stoje kao testament takovog pokušaja. Hollywood je preživio to bezumlje i pomahnitali period bunta, čitavi niz skandala i paranoidni mentalitet McCarthyjeve ere. Hollywood je reflektirao raspoloženje društva ali nikada nije promijenio njegovu socijalnu sliku, makar je do kraja eksploatirao. Upravo to raspoloženje, u ovom slučaju riječ je o šezdesetim godinama, najbolje je prikazano u "Golima u sedlu". Godinu kasnije dolazi do odbacivanja ideala i "pravila" privremeno okupljenih hipi komuna, a nakon svih nevolja dogodio se i Altamont i više nikada nije niti će biti kao prije. Trebalo je dosta godina da se Hollywood trgne i nakon mnogo neuspjelih pokušaja još jednom je probao prikazati ljudima filmove koje su oni željeli vidjeti.
   A što se tiče samog filma "Goli u sedlu", svojevremeno se pojavila vijest o snimanja nastavka (!?). Hopper je dao svoj pristanak, kao i Nicholson. Međutim, Peter Fonda nije prihvatio ideju obrazlažući svoje odbijanje riječima "to mi je jedini svijetli trenutak u životu i ne želim ga okaljati".
http://www.imdb.com/title/tt0064276/?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 17.04.

VIVA LUDEŽ: RAZGOVOR S TROJICOM OD FERALA

Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017.
17:30 sati



Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017. Marina Banićević i Saša Stanić, 100 min. HR
   Već je deset godina prošlo otkako je Feral Tribune prestao izlaziti. Posljednji broj toga najpoznatijeg glasila hrvatskih anarhista, protestanata i heretika objavljen je 20. lipnja 2008. Na naslovnici zaključnog broja našla se fotografija Charlieja Chaplina u ulozi „Skitnice“ popraćena proročanskim riječima „Put pod noge“. U međuvremenu su tisuće hrvatskih građana preuzele Chaplinovu ulogu te s motom „put pod noge“ napustile Hrvatsku u potrazi za boljim životom. O Feralu se pak otkako ga nema i dalje govori, i dalje se piše, i dalje je relevantan, te na koncu, umjesto da nestane, on stoji kao dokument jednoga vremena koje nikako ne prestaje.
   "VivaLudež: Razgovor s trojicom od Ferala" donosi ono što mu naslov otkriva: razgovor s Viktorom Ivančićem, Predragom Lucićem i Borisom Dežulovićem, pokretačima i zaštitnim licima političko-satiričkog lista koji je obilježio medijsku scenu izvan okvira nacionalnih granica. Feral Tribune je tijekom svojeg trajanja bio kontinuirani komentator političkih, društvenih, gospodarskih i kulturnih zbivanja u Hrvatskoj. Istovremeno je bio bespoštedni demistifikator državotvornih ideologema, savjesni izvjestitelj ratnih zbivanja, denuncijator kriminogenih radnji u procesima privatizacije i uopće tranzicije te neprikosnoveni satiričar malformacija našeg društva. O svemu su tome, i koječemu drugom, autori filma razgovarali s trojicom od Ferala, koji su i pred kamerama pokazali ono što su odavno dokazali u svojim tekstovima – da su neprikosnoveni predstavljači rableovštine te potvrdili riječi Waltera Benjamina, prema kojemu „Nema boljeg ishodišta mišljenju od smijeha“.
   Razgovor vođen s trojicom od Ferala sniman je u riječkom antikvarijatu Ex libris koncem veljače 2016. godine. Odabirom razgovorne forme, koja je obogaćena arhivskom građom iz samih brojeva Feral Tribunea, kao i različitim vrstama informacija te animacijskih intervencija, dan je uvid u neke od ključnih trenutaka lista, kao i u razmišljanja trojca VivaLudež o pitanjima koja ne gube na svojoj aktualnosti. Stoga ovaj film, kao svojevrsni memento, kroz prezentaciju priče o Feral Tribuneui njegovim ključnim akterima neprestano uspostavlja paralelizme između socijalističkoga sustava tijekom osamdesetih, načelno demokratskoga sustava devedesetih i „posttranzicijskog“ društva dvijetisućitih te time podcrtava konstantu Feralova djelovanja, a ona se manifestira kroz kontinuiranu i dosljednu satiru svih političkih uređenja i opcija koje su nas tijekom njegova trajanja pratile.

 

FB IZBOR PUBLIKE: PREDATOR

Predator, 1987.
20:15 sati



Predator, 1987. John McTiernan, 107 min.
Scenarij
: Jim Thomas, John Thomas
Uloge: Arnold Schwarzenegger, Carl Weathers, Elpidia Carrillo, Bill Duke, Jesse Ventura, Kevin Peter Hall
    Kada se u kinima 1987. pojavio još jedan u nizu akcijskih filmova s Arnoldom Schwarzeneggerom u glavnoj ulozi u kojemu je njegov lik na čelu male vojne jedinice plaćenika, nitko nije očekivao mnogo od filma, osim da zabavi publiku novim specijalnim efektima i šokira svojim krvavim scenama...    
    Radnja prati elitni tim specijalnih snaga američke vojske kojeg vodi bojnik Alan "Dutch" Schaefer (Schwarzenegger) u misiji spašavanja talaca (ministara tamošnje vlade) iz ruku lokalnih gerilaca u džungli Centralne Amerike. Ono što ne znaju, je da su istovremeno lovina vanzemaljskog čovjekolikog stvorenja sposobnog za međuzvjezdana putovanja i opremljenog naprednom. Predator je pripadnik neimenovane okrutne ratničke rase koja lovi agresivne, opasne i/ili naoružane pripadnike drugih civilizacija zbog inicijacije, sporta i trofeja u obliku njihovih očišćenih lubanja...
   Redatelj filma Predator (1987.), John McTiernan nije dobio velika priznanja u svojoj karijeri, ali može se pohvaliti realizacijom kinohitova kao što su Umri muški (1988.) i Lov na Crveni Oktobar (1990.). Svim svojim radovima vješto se uklopio u trendove koji su tada vladali američkim akcijskim filmovima. Ipak, niti jedan uradak toliko mu ne odiše duhom 80-ih kao Predator... (Borna Zidarić, www.ziher.hr)
   Uz Terminatora i Aliena, Predator je sigurno jedna od najboljih kreatura sukobljena čoveku u nekom filmu, sam film je doktorski pokazatelj kako kreirati preteću atmosferu, kako kreirati dopadljive likove i kako dostaviti opasnu akciju... (http://filmskihitovi.blogspot.hr)
   “Predator” je jedan od filmova koji i dan danas,nakon čak skoro 20 godina od svog nastanka izgleda odlično kao i tada,još uvijek nije izgubio svježinu i kvalitetu. Vrijeme ga nije pregazilo,te je još uvijek vizualno atraktivan,zanimljiv i nimalo zastario unatoč napretku tehnologije.“Predator” još uvijek plijeni pažnju izvrsnom režijom,spektakularnom akcijom,napetošću i svime ostalim,te se po tom pitanju bez problema može mjeriti sa većinom novijih filmova takve vrste,jer je definitivno još uvijek mnogo bolji i kvalitetniji od većine njih... (DragonRage, filmski.net)
   Već je u ekonomičnoj, a efektnoj karakterizaciji likova tijekom jed(i)ne vožnje helikopterom razvidno kako je “Predator“ puno više od “običnog“ akcijskog spektakla kakvih je u američkoj kinematografiji osamdesetih bilo na bacanje – postmoderna mješavina nekoliko žanrova i film ispred svog vremena... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)

http://www.imdb.com/title/tt0093773/?ref_=nv_sr_2
https://www.slobodnadalmacija.hr/misljenja/cinemark/clanak/id/170756/predator-alien-protiv-terminatora--cetvrt-stoljeca-mitskog-duela
https://www.telegram.hr/kultura/predator-jedan-od-najboljih-akcijskih-filmova-ikad-danas-slavi-30-godina-evo-par-stvari-koje-niste-znali-njemu/

SRIJEDA / 18.04.

LADY MACBETH

Lady Macbeth, 2016.
17:30 sati



Lady Macbeth, 2016. William Oldroyd, 99 min. UK
Scena
rij: Alice Birch po romanu „Lady Macbeth of the Mtsensk District“ Nikolaja Leskova iz 1865. godine
Uloge: Florence Pugh, Cosmo Jarvis, Paul Hilton, Naomi Ackie, Christopher Fairbank
   Mladu Katherine otac je prodao starijem aristokratu koji je natjera da se vjenča s njegovim neotesanim sredovječnim sinom Alexanderom. Kada se upoznaju, kod njega nema pristojnosti, čak ne može ni konzumirati bračne dužnosti, ostavljajući Katherine očajnom. Ostavljena među zidovima obiteljske vile u raspadu dok su njezin suprug i svekar na poslovnom putu, Katherine upoznaje buntovnog slugu Sebastiana koji joj otvara oči te pruža ključ emocionalne i seksualne slobode. Njihova afera sve je snažnija i ne može ostati tajnom. Kada joj se suprug vrati, Katherine odlučuje braniti svoju ispunjenost pod svaku cijenu, bez obzira koliko će krvi biti proliveno.
   Prema istom romanu 1961. godine Andrzej Wajda snimio je „Sibirsku Lady Macbeth“
   British Independent Film Awards 2017 . Najbolja glumica, scenarij, fotografija i kostimografija
   Dublin International Film Festival 2017. Najbolja glumica
   European Film Awards 2017. Najbolji novi redatelj (William Oldroyd)
   Montclair Film Festival (MFF) 2017 . Najbolja glumica
   San Sebastián International Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Thessaloniki Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Zurich Film Festival 2016. Critics' Choice Award
http://www.imdb.com/title/tt4291600/?ref_=nv_sr_1

REFLEKSIJE

Speglingar, 2016.
20:15 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Speglingar, 2016. Sara Broos, 80 min.
Scenarij:
Sara Broos
Uloge: Sara Broos, Karin Broos, Marc Broos, Sissela Broos, Stella Broos
   U nadi da će popraviti njihov odnos, redateljica Sara Broos vodi svoju majku, poznatu švedsku slikaricu Karin Broos, na putovanje Latvijom. Na putovanju nastaje intiman, poetski film koji istražuje dubine ljudskog uma i ukupnost složenosti odnosa između majke i kćeri.
http://www.imdb.com/title/tt5465620/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 19.04.

REFLEKSIJE

Speglingar, 2016.
17:30 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Speglingar, 2016. Sara Broos, 80 min.
Scenarij:
Sara Broos
Uloge: Sara Broos, Karin Broos, Marc Broos, Sissela Broos, Stella Broos
   U nadi da će popraviti njihov odnos, redateljica Sara Broos vodi svoju majku, poznatu švedsku slikaricu Karin Broos, na putovanje Latvijom. Na putovanju nastaje intiman, poetski film koji istražuje dubine ljudskog uma i ukupnost složenosti odnosa između majke i kćeri.
http://www.imdb.com/title/tt5465620/?ref_=fn_al_tt_1

JULIEN U SREDINI

Jusqu'a la garde / Custody, 2017.
20:15 sati



Jusqu'a la garde / Custody, 2017. Xavier Legrand, 93 min. FR
Scenarij:
Xavier Legrand
Uloge: Léa Drucker, Denis Ménochet, Thomas Gioria, Mathilde Auneveux, Jean-Marie Winling
   Drama o obiteljskom nasilju nagrađena Srebrnim lavom za režiju u Veneciji...
   Miriam i Antoine Besson tek su se razveli. Miriam traži isključivo skrbništvo nad sinom Julienom kako bi ga zaštitila od navodno nasilnog oca. No na sudu je Antoine slika smirenog i preobraćenog čovjeka te uspijeva izboriti zajedničko skrbništvo. Traumatizirani Julien postaje taoc u sukobu između majke koja će učiniti sve da pobjegne od bivšeg muža i oca koji sinom okrutno manipulira kako bi se ponovno uvukao u život bivše supruge. Kako vrijeme odmiče, Miriamin strah sve više raste...
   „Obiteljsko nasilje ne zahvaća samo žene, već su žrtve konflikta oca i majke često djeca. Moramo postavljati pitanja o tome i davati odgovore, jer puno toga još nije riješeno na razini zakona i skrbništva nad djecom... U Francuskoj je samo u prošloj godini u obiteljskom nasilju smrtno stradalo 25 djece i 123 žene. 'To je velik problem...“ (redatelj i scenarist, Xavier Legrand)
   Granica životnog i filmskog kojom ordinira Xavier Le Grand golom je oku nevidljiva. “Julien u sredini“ je intenzivni, (žanrovski) najnepredvidljiviji film godine - nije mu nikakav problem skrenuti od drame o razvodu bračnog para (Antoine-Miriam) do psihološkog trilera pa naprijed prema hororu, sve prirodnim progresom, kao da ga režira sam život. Rastava se rimuje sa strava u fenomenalnom dugometražnom prvijencu francuskog redatelja kojeg treba držati na oku. Film počinje u sirovom doku-dramskom stilu socijalnog realizma, onako kako bi možda izgledao remake klasika “Kramer protiv Kramera“ u režiji braće Dardenne, a završava kao rapsodija “kubrickovskog“ košmara, užasnija od “Isijavanja“. Gotovo nepodnošljivo napet, režiran s puno samopouzdanja i preciznosti za jednog debitanta, treći čin “ Julien u sredini“ je Kubrick iz crne kronike, hiperventilacija trilersko-hororskih tenzija. Hereeee's Antoine! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Svi su likovi u filmu briljantno odigrani, posebno otac Antoine - u rasponu od plačljivog oca do nasilnika koji prelazi granicu prihvatljivog bijesa, nakon čega više nema povratka u normalu. (Glumac Denis Ménochet u ulozi oca neodoljivo podsjeća na hrvatskog glumca Gorana Navojca.) Ni Thomas Gioria u ulozi plahog sina Juliena nije ništa manje upečatljiv. Dakako, sve vrijednosti francuskog filma rezultat su pažljiva redateljevoga plana. Posebno strategija kojom se premošćuje i najmanja natruha karikaturalnosti, od čega inače pate kino-proizvodi balkanske provenijencije... (Željko Kipke, FILMOVI.hr)

http://www.imdb.com/title/tt6002232/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 20.04.

JULIEN U SREDINI

Jusqu'a la garde / Custody, 2017.
17:30 sati



Jusqu'a la garde / Custody, 2017. Xavier Legrand, 93 min. FR
Scenarij:
Xavier Legrand
Uloge: Léa Drucker, Denis Ménochet, Thomas Gioria, Mathilde Auneveux, Jean-Marie Winling
   Drama o obiteljskom nasilju nagrađena Srebrnim lavom za režiju u Veneciji...
   Miriam i Antoine Besson tek su se razveli. Miriam traži isključivo skrbništvo nad sinom Julienom kako bi ga zaštitila od navodno nasilnog oca. No na sudu je Antoine slika smirenog i preobraćenog čovjeka te uspijeva izboriti zajedničko skrbništvo. Traumatizirani Julien postaje taoc u sukobu između majke koja će učiniti sve da pobjegne od bivšeg muža i oca koji sinom okrutno manipulira kako bi se ponovno uvukao u život bivše supruge. Kako vrijeme odmiče, Miriamin strah sve više raste...
   „Obiteljsko nasilje ne zahvaća samo žene, već su žrtve konflikta oca i majke često djeca. Moramo postavljati pitanja o tome i davati odgovore, jer puno toga još nije riješeno na razini zakona i skrbništva nad djecom... U Francuskoj je samo u prošloj godini u obiteljskom nasilju smrtno stradalo 25 djece i 123 žene. 'To je velik problem...“ (redatelj i scenarist, Xavier Legrand)
   Granica životnog i filmskog kojom ordinira Xavier Le Grand golom je oku nevidljiva. “Julien u sredini“ je intenzivni, (žanrovski) najnepredvidljiviji film godine - nije mu nikakav problem skrenuti od drame o razvodu bračnog para (Antoine-Miriam) do psihološkog trilera pa naprijed prema hororu, sve prirodnim progresom, kao da ga režira sam život. Rastava se rimuje sa strava u fenomenalnom dugometražnom prvijencu francuskog redatelja kojeg treba držati na oku. Film počinje u sirovom doku-dramskom stilu socijalnog realizma, onako kako bi možda izgledao remake klasika “Kramer protiv Kramera“ u režiji braće Dardenne, a završava kao rapsodija “kubrickovskog“ košmara, užasnija od “Isijavanja“. Gotovo nepodnošljivo napet, režiran s puno samopouzdanja i preciznosti za jednog debitanta, treći čin “ Julien u sredini“ je Kubrick iz crne kronike, hiperventilacija trilersko-hororskih tenzija. Hereeee's Antoine! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Svi su likovi u filmu briljantno odigrani, posebno otac Antoine - u rasponu od plačljivog oca do nasilnika koji prelazi granicu prihvatljivog bijesa, nakon čega više nema povratka u normalu. (Glumac Denis Ménochet u ulozi oca neodoljivo podsjeća na hrvatskog glumca Gorana Navojca.) Ni Thomas Gioria u ulozi plahog sina Juliena nije ništa manje upečatljiv. Dakako, sve vrijednosti francuskog filma rezultat su pažljiva redateljevoga plana. Posebno strategija kojom se premošćuje i najmanja natruha karikaturalnosti, od čega inače pate kino-proizvodi balkanske provenijencije... (Željko Kipke, FILMOVI.hr)

http://www.imdb.com/title/tt6002232/?ref_=fn_al_tt_1

LADY MACBETH

Lady Macbeth, 2016.
20:15 sati



Lady Macbeth, 2016. William Oldroyd, 99 min. UK
Scena
rij: Alice Birch po romanu „Lady Macbeth of the Mtsensk District“ Nikolaja Leskova iz 1865. godine
Uloge: Florence Pugh, Cosmo Jarvis, Paul Hilton, Naomi Ackie, Christopher Fairbank
   Mladu Katherine otac je prodao starijem aristokratu koji je natjera da se vjenča s njegovim neotesanim sredovječnim sinom Alexanderom. Kada se upoznaju, kod njega nema pristojnosti, čak ne može ni konzumirati bračne dužnosti, ostavljajući Katherine očajnom. Ostavljena među zidovima obiteljske vile u raspadu dok su njezin suprug i svekar na poslovnom putu, Katherine upoznaje buntovnog slugu Sebastiana koji joj otvara oči te pruža ključ emocionalne i seksualne slobode. Njihova afera sve je snažnija i ne može ostati tajnom. Kada joj se suprug vrati, Katherine odlučuje braniti svoju ispunjenost pod svaku cijenu, bez obzira koliko će krvi biti proliveno.
   Prema istom romanu 1961. godine Andrzej Wajda snimio je „Sibirsku Lady Macbeth“
   British Independent Film Awards 2017 . Najbolja glumica, scenarij, fotografija i kostimografija
   Dublin International Film Festival 2017. Najbolja glumica
   European Film Awards 2017. Najbolji novi redatelj (William Oldroyd)
   Montclair Film Festival (MFF) 2017 . Najbolja glumica
   San Sebastián International Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Thessaloniki Film Festival 2016. FIPRESCI Prize
   Zurich Film Festival 2016. Critics' Choice Award
http://www.imdb.com/title/tt4291600/?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 21.04.

120 OTKUCAJA U MINUTI

120 battements par minute, 2017.
17:30 sati



120 battements par minute, 2017. Robin Campillo, 143 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Philippe Mangeot
Uloge: Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adele Haenel, Antoine Reinartz
   Rane su 90-e i epidemija AIDS-a hara već godinama odnoseći brojne živote. Skupina mladih pariških aktivista očajnički se trudi pojačanim akcijama podići razinu osviještenosti o toj stigmatiziranoj bolesti i trgnuti iz ravnodušnosti nezainteresirano društvo i farmaceutske kompanije. Skupini se pridružuje mladi Nathan, jedan od njezinih rijetkih članova koji nije zaražen HIV-om. Ondje upoznaje radikalnog i strastvenog Seana te njih dvoje započinju vezu dok grupa preispituje metodu šoka i nasilja kao način borbe. Osobno se prepliće s političkim u ovoj erotičnoj i emotivnoj drami koja je na festivalu u Cannesu osvojila Grand Prix. Film je bio francuski kandidat za ovogodišnjeg Oscara.
    “120 otkucaja u minuti“ ostat će u pregledu 2017. upisan kao društveno važan i duševno impresivan film. Dramu je Campillo osovio oko protestnih, ponekad i nasilnih akcija mladih (gay) aktivista u Parizu početkom devedesetih koji, okupljeni unutar organizacije Act Up–Paris, nastoje svojim angažmanom izboriti pravo na jednakost i p(r)okazati kako se ravnodušna država i farmaceutske kompanije (ne) nose s rastućom epidemijom AIDS-a… (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
http://www.imdb.com/title/tt6135348/?ref_=nv_sr_1

JULIEN U SREDINI

Jusqu'a la garde / Custody, 2017.
20:15 sati



Jusqu'a la garde / Custody, 2017. Xavier Legrand, 93 min. FR
Scenarij:
Xavier Legrand
Uloge: Léa Drucker, Denis Ménochet, Thomas Gioria, Mathilde Auneveux, Jean-Marie Winling
   Drama o obiteljskom nasilju nagrađena Srebrnim lavom za režiju u Veneciji...
   Miriam i Antoine Besson tek su se razveli. Miriam traži isključivo skrbništvo nad sinom Julienom kako bi ga zaštitila od navodno nasilnog oca. No na sudu je Antoine slika smirenog i preobraćenog čovjeka te uspijeva izboriti zajedničko skrbništvo. Traumatizirani Julien postaje taoc u sukobu između majke koja će učiniti sve da pobjegne od bivšeg muža i oca koji sinom okrutno manipulira kako bi se ponovno uvukao u život bivše supruge. Kako vrijeme odmiče, Miriamin strah sve više raste...
   „Obiteljsko nasilje ne zahvaća samo žene, već su žrtve konflikta oca i majke često djeca. Moramo postavljati pitanja o tome i davati odgovore, jer puno toga još nije riješeno na razini zakona i skrbništva nad djecom... U Francuskoj je samo u prošloj godini u obiteljskom nasilju smrtno stradalo 25 djece i 123 žene. 'To je velik problem...“ (redatelj i scenarist, Xavier Legrand)
   Granica životnog i filmskog kojom ordinira Xavier Le Grand golom je oku nevidljiva. “Julien u sredini“ je intenzivni, (žanrovski) najnepredvidljiviji film godine - nije mu nikakav problem skrenuti od drame o razvodu bračnog para (Antoine-Miriam) do psihološkog trilera pa naprijed prema hororu, sve prirodnim progresom, kao da ga režira sam život. Rastava se rimuje sa strava u fenomenalnom dugometražnom prvijencu francuskog redatelja kojeg treba držati na oku. Film počinje u sirovom doku-dramskom stilu socijalnog realizma, onako kako bi možda izgledao remake klasika “Kramer protiv Kramera“ u režiji braće Dardenne, a završava kao rapsodija “kubrickovskog“ košmara, užasnija od “Isijavanja“. Gotovo nepodnošljivo napet, režiran s puno samopouzdanja i preciznosti za jednog debitanta, treći čin “ Julien u sredini“ je Kubrick iz crne kronike, hiperventilacija trilersko-hororskih tenzija. Hereeee's Antoine! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Svi su likovi u filmu briljantno odigrani, posebno otac Antoine - u rasponu od plačljivog oca do nasilnika koji prelazi granicu prihvatljivog bijesa, nakon čega više nema povratka u normalu. (Glumac Denis Ménochet u ulozi oca neodoljivo podsjeća na hrvatskog glumca Gorana Navojca.) Ni Thomas Gioria u ulozi plahog sina Juliena nije ništa manje upečatljiv. Dakako, sve vrijednosti francuskog filma rezultat su pažljiva redateljevoga plana. Posebno strategija kojom se premošćuje i najmanja natruha karikaturalnosti, od čega inače pate kino-proizvodi balkanske provenijencije... (Željko Kipke, FILMOVI.hr)

http://www.imdb.com/title/tt6002232/?ref_=fn_al_tt_1

NEDJELJA / 22.04.

OVO MIJENJA SVE

This Changes Everything, 2015.
17:30 sati



DAN PLANETA ZEMLJA
This Changes Everything, 2015. Avi Lewis, 89 min. US/CA

   "Ovo mijenja sve" film je koji je nastajao tijekom 211 dana snimanja, u četiri godine, na pet kontinenata - epski pokušaj da se u drugačijem svjetlu prikažu golemi dosezi klimatskih promjena. Nastao prema međunarodnom publicističkom bestselleru Naomi Klein „This Changes Everything“, ovaj film donosi sedam snažnih prikaza zajednica s prve crte, od Powder River Basina u Montani do naftnih polja u Alberti, od obale južne Indije do Pekinga i dalje. S ovim pričama o borbi prožima se naracija Naomi Klein i povezuje ugljik u zraku s ekonomskim sustavom koji ga je onamo doveo. Kroz čitav film Klein gradi svoju najkontroverzniju i najuzbudljiviju ideju: egzistencijalnu krizu klimatskih promjena možemo upotrijebiti kako bismo svoj neuspjeli ekonomski sustav pretvorili u nešto radikalno bolje. Hoće li ovaj film sve promijeniti? Naravno da ne. Ali vi biste mogli, ako se odazovete njegovu pozivu na djelovanje...
   “Film koji namjerno uznemiruje… i na kraju ohrabruje” (Variety Magazine)
   “Ako vam je stalo do pravde, ovo morate pogledati.” (Kumi Naidoo, bivši ravnatelj Greenpeace International)
   „Namjerno potresan, no u konačnici ohrabrujući globalni pregled aktivističkih nastojanja da se suzbiju korporacijski zagađivači i ublaže klimatske promjene.“ (Joe Leydon, Variety)
   „Dirljiv, human i nepokolebljivo pristojan, film „This Changes Everything“ prikaz je buduće katastrofe iz šire perspektive.“ (Jeanette Catsoulis, New York Times)

http://www.imdb.com/title/tt1870548/?ref_=fn_al_tt_1

IZMEĐU NEBA I LEDA

La glace et le ciel / Antarctica: Ice & Sky, 2015.
20:15 sati



DAN PLANETA ZEMLJA
La glace et le ciel / Antarctica: Ice & Sky, 2015. Luc Jacquet, 89 min. FR

   Luc Jacquet otkrio je nevjerojatan novi način istraživanja klimatskih promjena. U središtu je njegova filma Claude Lorius, 82-godišnji francuski glaciolog koji je prije više od pedeset godina prvi put posjetio Antarktiku. Cijenjen je i stručan znanstvenik, najpoznatiji po proučavanju paleoatmosfere u ledenim jezgrama. U filmu otkriva tajne prošlosti analizirajući različite razine leda, nešto poput geologije smrznute vode. Jacquet mu se pridružuje na tom najjužnijem dijelu planeta kako bi doživio i zabilježio njegovu ljepotu, ali i golem utjecaj klimatskih promjena tijekom desetljeća...
   „Moćno svjedočanstvo, koje bi trebalo ostaviti zamjetan trag“ (Andrew Pulver, The Guardian)   
   „Racionalan, dostupan filmski prikaz sve većeg problema“ (Glenn Kenny, NY Times)

http://www.imdb.com/title/tt4466550/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 23.04.

VIVA LUDEŽ: RAZGOVOR S TROJICOM OD FERALA

Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017.
20:30 sati



Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017. Marina Banićević i Saša Stanić, 100 min. HR
   Već je deset godina prošlo otkako je Feral Tribune prestao izlaziti. Posljednji broj toga najpoznatijeg glasila hrvatskih anarhista, protestanata i heretika objavljen je 20. lipnja 2008. Na naslovnici zaključnog broja našla se fotografija Charlieja Chaplina u ulozi „Skitnice“ popraćena proročanskim riječima „Put pod noge“. U međuvremenu su tisuće hrvatskih građana preuzele Chaplinovu ulogu te s motom „put pod noge“ napustile Hrvatsku u potrazi za boljim životom. O Feralu se pak otkako ga nema i dalje govori, i dalje se piše, i dalje je relevantan, te na koncu, umjesto da nestane, on stoji kao dokument jednoga vremena koje nikako ne prestaje.
   "VivaLudež: Razgovor s trojicom od Ferala" donosi ono što mu naslov otkriva: razgovor s Viktorom Ivančićem, Predragom Lucićem i Borisom Dežulovićem, pokretačima i zaštitnim licima političko-satiričkog lista koji je obilježio medijsku scenu izvan okvira nacionalnih granica. Feral Tribune je tijekom svojeg trajanja bio kontinuirani komentator političkih, društvenih, gospodarskih i kulturnih zbivanja u Hrvatskoj. Istovremeno je bio bespoštedni demistifikator državotvornih ideologema, savjesni izvjestitelj ratnih zbivanja, denuncijator kriminogenih radnji u procesima privatizacije i uopće tranzicije te neprikosnoveni satiričar malformacija našeg društva. O svemu su tome, i koječemu drugom, autori filma razgovarali s trojicom od Ferala, koji su i pred kamerama pokazali ono što su odavno dokazali u svojim tekstovima – da su neprikosnoveni predstavljači rableovštine te potvrdili riječi Waltera Benjamina, prema kojemu „Nema boljeg ishodišta mišljenju od smijeha“.
   Razgovor vođen s trojicom od Ferala sniman je u riječkom antikvarijatu Ex libris koncem veljače 2016. godine. Odabirom razgovorne forme, koja je obogaćena arhivskom građom iz samih brojeva Feral Tribunea, kao i različitim vrstama informacija te animacijskih intervencija, dan je uvid u neke od ključnih trenutaka lista, kao i u razmišljanja trojca VivaLudež o pitanjima koja ne gube na svojoj aktualnosti. Stoga ovaj film, kao svojevrsni memento, kroz prezentaciju priče o Feral Tribuneui njegovim ključnim akterima neprestano uspostavlja paralelizme između socijalističkoga sustava tijekom osamdesetih, načelno demokratskoga sustava devedesetih i „posttranzicijskog“ društva dvijetisućitih te time podcrtava konstantu Feralova djelovanja, a ona se manifestira kroz kontinuiranu i dosljednu satiru svih političkih uređenja i opcija koje su nas tijekom njegova trajanja pratile.

 

UTORAK / 24.04.

MOJE STVARI

Tavarataivas / My Stuff, 2013.
17:30 sati



DAN PLANETA ZEMLJA
Tavarataivas / My Stuff, 2013. Petri Luukkainen, Finska, 83 min. FI

   Dvadesetčetverogodišnji Petri odlučuje provesti radikalan eksperiment. Nesretan je i osjeća da ga guše materijalne stvari koje je nakupio u stanu, pa ih pakira i seli u podrum, a sam počinje živjeti prema skromnom no strogom samonametnutom pravilu: smije vratiti samo jednu stvar dnevno i ne smije kupiti ništa novo. Hoćemo li odustajanjem od potrošačkom društva ujedno odustati i od društvenog života. Možemo li imati prijatelje ako nemamo mobitel? I hoće li ostatak svijeta uopće prihvatiti takav projekt? Odvažan film, koji pogađa ravno u srž ekspanzije konzumerizma 2000-ih u profinjenoj (finskoj) kombinaciji ozbiljnosti i humora.
   „Nudi nam se pogled na nešto rijetko i dragocjeno: prosvjetljenje kakvo dolazi kada prestanemo gomilati.“ (Mike McCahill, The Guardian)
   „Suptilna i fascinantna analiza moderne kulture i neprestane ljudske potrebe da život ispunjavaju potrošnom robom.“ (Laurence Boyce, Screen Daily)
   „Ova priča u sebi nosi važnu i bezvremensku poruku.“ (Martin Daniel McDonagh, The Hollywood News)

http://www.imdb.com/title/tt2599898/?ref_=fn_al_tt_1

DAMIR PILIĆ ... ODABRAO UMJESTO ĐELE HADŽISELIMOVIĆA

Filmski klub Kinoteke Zlatna vrata
20:15 sati



Filmski klub kinoteke Zlatna vrata
   Vrijeme održavanja:
Svaki posljednji utorak u mjesecu u 20.00, svaki mjesec osim srpnja i kolovoza.
   Opis programa: Program se bazira na ideji da jedna javnosti znana osoba, ne nužno vezana za filmsku djelatnost, publici predstavlja film po svom izboru. Izbor naslova, kao i izlaganje koje mu prethodi, temelji se na osobnoj priči vezanoj uz njega, i publici prezentira neku vrstu intimne filmske povijesti.
   Niz je načina na koji je medij filma uklopljen u nečiju privatnu biografiju, bilo kroz povezanost uz neki životni period, uspomenu na prve filmske fascinacije, izlaske i konverzacije s ljudima koji su mu/joj mnogo značili, kao nadahnuće za neki potez ili razmišljanje koji su se kasnije u životu pokazali značajnima. Takva se priča razvija kroz uvodno izlaganje, u kojem izbornik „otkriva“ film, izdvaja elemente koji su ga naveli da baš njega odabere, i povezuje te elemente sa vlastitim iskustvom i razmišljanjima. Publika je slobodna postavljati pitanja i nakon izlaganja i nakon pogledanog filma. Dijaloška forma se ohrabruje od strane organizatora i izbornika.
   Izbornik može biti bilo koja javnosti znana osoba, kako iz područja kulturnih djelatnosti, tako i politike, znanosti, sporta, gospodarstva... pod uvjetom da je filmofil i ima volje i sposobnosti da publici u formi slobodne (ne čitane) priče prenese svoja iskustva, ljubavi i znanja vezana uz temu večeri.
   Program je započeo u listopadu 2016., gostovanjem novinara i književnika Predraga Lucića, svima znanog kao jednog  od urednika Feral Tribunea, a manje poznatog kao filmofila i filmskog znalca...

UTO 25.10. 2016. 20.00 PREDRAG LUCIĆ
UTO 29.11. 2016. 20.00 MLADEN BADOVINAC
UTO 27.12. 2016. 20.00 LANA BARIĆ

UTO 31.1. 2017. 20.00 IVICA IVANIŠEVIĆ
UTO 28.2. 2017. 20.00 BORIS DEŽULOVIĆ
UTO 28.3. 2017. 20.00 DEAN KOTIGA
UTO 25.4. 2017. 20.00 TANJA MRAVAK
UTO 30.5. 2017. 20.00 MATE MATIŠIĆ
UTO 26.9. 2017. 20.00 SAŠA ANTIĆ
UTO 31.10. 2017. 20.00 ĐELO HADŽISELIMOVIĆ
UTO 28.11. 2017. 20.00 ANTE TOMIĆ
UTO 19.12. 2017. 20.00 STIPE BOŽIĆ

UTO 30.1. 2018. 20.00 ZORAN ČUTURA
UTO 27.2. 2018. 20.00 OLJA SAVIČEVIĆ IVANČEVIĆ
UTO 27.3. 2018. 20.15 MORANA ZIBAR

 

 

SRIJEDA / 25.04.

OVO MIJENJA SVE

This Changes Everything, 2015.
17:30 sati



DAN PLANETA ZEMLJA
This Changes Everything, 2015. Avi Lewis, 89 min. US/CA

   "Ovo mijenja sve" film je koji je nastajao tijekom 211 dana snimanja, u četiri godine, na pet kontinenata - epski pokušaj da se u drugačijem svjetlu prikažu golemi dosezi klimatskih promjena. Nastao prema međunarodnom publicističkom bestselleru Naomi Klein „This Changes Everything“, ovaj film donosi sedam snažnih prikaza zajednica s prve crte, od Powder River Basina u Montani do naftnih polja u Alberti, od obale južne Indije do Pekinga i dalje. S ovim pričama o borbi prožima se naracija Naomi Klein i povezuje ugljik u zraku s ekonomskim sustavom koji ga je onamo doveo. Kroz čitav film Klein gradi svoju najkontroverzniju i najuzbudljiviju ideju: egzistencijalnu krizu klimatskih promjena možemo upotrijebiti kako bismo svoj neuspjeli ekonomski sustav pretvorili u nešto radikalno bolje. Hoće li ovaj film sve promijeniti? Naravno da ne. Ali vi biste mogli, ako se odazovete njegovu pozivu na djelovanje...
   “Film koji namjerno uznemiruje… i na kraju ohrabruje” (Variety Magazine)
   “Ako vam je stalo do pravde, ovo morate pogledati.” (Kumi Naidoo, bivši ravnatelj Greenpeace International)
   „Namjerno potresan, no u konačnici ohrabrujući globalni pregled aktivističkih nastojanja da se suzbiju korporacijski zagađivači i ublaže klimatske promjene.“ (Joe Leydon, Variety)
   „Dirljiv, human i nepokolebljivo pristojan, film „This Changes Everything“ prikaz je buduće katastrofe iz šire perspektive.“ (Jeanette Catsoulis, New York Times)

http://www.imdb.com/title/tt1870548/?ref_=fn_al_tt_1

VJEČNO LJETO

Odödliga, 2015.
20:15 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Odödliga, 2015. Andreas Öhman, 107 min. S
Scenarij:
Andreas Öhman
Uloge: Madeleine Martin, Filip Berg, Torkel Petersson
   Isak i Em susreću se jedne ljetne večeri u Stockholmu. Odlučuju sve ostaviti iza sebe te krenuti na putovanje prekrasnim krajolicima sjeverne Švedske. No, ono što započinje kao bezbrižna pustolovina uskoro postaje panična potjera.
  „Vječno ljeto“ je film ceste o pronalaženju osobe koja je cijeli vaš svemir – i onome što ste spremni učiniti za nju.
http://www.imdb.com/title/tt3914324/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 26.04.

VJEČNO LJETO

Odödliga, 2015.
17:30 sati



SUVREMENI ŠVEDSKI FILM
Odödliga, 2015. Andreas Öhman, 107 min. S
Scenarij:
Andreas Öhman
Uloge: Madeleine Martin, Filip Berg, Torkel Petersson
   Isak i Em susreću se jedne ljetne večeri u Stockholmu. Odlučuju sve ostaviti iza sebe te krenuti na putovanje prekrasnim krajolicima sjeverne Švedske. No, ono što započinje kao bezbrižna pustolovina uskoro postaje panična potjera.
  „Vječno ljeto“ je film ceste o pronalaženju osobe koja je cijeli vaš svemir – i onome što ste spremni učiniti za nju.
http://www.imdb.com/title/tt3914324/?ref_=fn_al_tt_1

THELMA

Thelma, 2017.
20:15 sati



Thelma, 2017. Joachim Trier, 116 min. NO/FR/DE/S
Scenarij:
Joachim Trier, Eskil Vogt
Uloge: Eili Harboe, Kaya Wilkins, Henrik Rafaelsen, Ellen Dorrit Petersen, Marte Magnusdotter Solem
   Norveški kandidat za Oscara...
   Nadnaravni romantični triler o Thelmi, neobičnoj bojažljivoj djevojci koja dolazi na studij u Oslo. Odgojena u strogoj religijskoj obitelji, Thelma se svake večeri čuje sa svojim roditeljima koji pokazuju uznemirujuće zanimanje za svaki detalj njezine svakodnevice. U Oslu upoznaje mladu studenticu Anju te se između njih razvije privlačnost. Istovremeno Thelmu počinju mučiti misteriozni napadaji praćeni zastrašujućim telekinetičkim moćima. Jednoga dana Anja nestaje...
   Svoj sad već prepoznatljivi autorski pečat Trier u 'Thelmi' otiskuje na žanru horora provlačeći senzibilitete Briana De Palme i Davida Cronenberga kroz vlastitu optiku. 'Thelma' je istovremeno nadnaravni film strave na alegorijskoj razini poput 'Carrie' i 'body horror', ali 'body horror' – iznutra... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Oni koji od filma očekuju horor ili napeti triler mogli bi biti razočarani viđenim, no oni koji zagrebu ispod površine mogli bi se ugodno iznenaditi suptilnošću poruka i simbolike kojom se Trier koristi... (Tanja Kordić, monitor.hr)
   Sam Joachim Trier, kada ga pitaju za njegovo žanrovsko određenje, film zanimljivo opisuje kao “žanr u kojem  redatelj pokušava napraviti nešto što voli, ali nije napravio nikada prije”. Trier je naime, po vlastitom priznanju, veliki fan majstora suspensa poput Briana de Palme, Tonyja Scotta i Daria Argenta, i ovaj je film njegov prvi doprinos toj vrsti žanra... (www.voxfeminae.net)
   Radnja ovog filma mogla bi se ukratko prepričati na najmanje dva različita načina koji se pritom međusobno ne isključuju već nadopunjuju. „Thelma“, naime, nije samo horor ni samo sf, „Thelma“ nije ni samo priča o autanju, ni samo priča o emancipaciji, niti je samo priča o ljubavi, „Thelma“  je sve to. I to je, po meni, najveća vrijednost ovog filma, jer u sebi istovremeno uspješno utjelovljuje najmanje četiri različita žanra čiji je mashup ostvaren tako suptilno da ostavlja bez daha... (Jasna Jasna Žmak, www.voxfeminae.net)

http://www.imdb.com/title/tt6304046/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 27.04.

THELMA

Thelma, 2017.
17:30 sati



Thelma, 2017. Joachim Trier, 116 min. NO/FR/DE/S
Scenarij:
Joachim Trier, Eskil Vogt
Uloge: Eili Harboe, Kaya Wilkins, Henrik Rafaelsen, Ellen Dorrit Petersen, Marte Magnusdotter Solem
   Norveški kandidat za Oscara...
   Nadnaravni romantični triler o Thelmi, neobičnoj bojažljivoj djevojci koja dolazi na studij u Oslo. Odgojena u strogoj religijskoj obitelji, Thelma se svake večeri čuje sa svojim roditeljima koji pokazuju uznemirujuće zanimanje za svaki detalj njezine svakodnevice. U Oslu upoznaje mladu studenticu Anju te se između njih razvije privlačnost. Istovremeno Thelmu počinju mučiti misteriozni napadaji praćeni zastrašujućim telekinetičkim moćima. Jednoga dana Anja nestaje...
   Svoj sad već prepoznatljivi autorski pečat Trier u 'Thelmi' otiskuje na žanru horora provlačeći senzibilitete Briana De Palme i Davida Cronenberga kroz vlastitu optiku. 'Thelma' je istovremeno nadnaravni film strave na alegorijskoj razini poput 'Carrie' i 'body horror', ali 'body horror' – iznutra... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Oni koji od filma očekuju horor ili napeti triler mogli bi biti razočarani viđenim, no oni koji zagrebu ispod površine mogli bi se ugodno iznenaditi suptilnošću poruka i simbolike kojom se Trier koristi... (Tanja Kordić, monitor.hr)
   Sam Joachim Trier, kada ga pitaju za njegovo žanrovsko određenje, film zanimljivo opisuje kao “žanr u kojem  redatelj pokušava napraviti nešto što voli, ali nije napravio nikada prije”. Trier je naime, po vlastitom priznanju, veliki fan majstora suspensa poput Briana de Palme, Tonyja Scotta i Daria Argenta, i ovaj je film njegov prvi doprinos toj vrsti žanra... (www.voxfeminae.net)
   Radnja ovog filma mogla bi se ukratko prepričati na najmanje dva različita načina koji se pritom međusobno ne isključuju već nadopunjuju. „Thelma“, naime, nije samo horor ni samo sf, „Thelma“ nije ni samo priča o autanju, ni samo priča o emancipaciji, niti je samo priča o ljubavi, „Thelma“  je sve to. I to je, po meni, najveća vrijednost ovog filma, jer u sebi istovremeno uspješno utjelovljuje najmanje četiri različita žanra čiji je mashup ostvaren tako suptilno da ostavlja bez daha... (Jasna Jasna Žmak, www.voxfeminae.net)

http://www.imdb.com/title/tt6304046/?ref_=fn_al_tt_1

IVAN

Ivan, 2017.
20:15 sati



Ivan, 2017. Janez Burger, 95 min. SI
Scenarij:
Janez Burger, Srđan Koljević, Melina Pota Koljević, Ales Car
Uloge: Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Leon Lučev, Polona Juh, Mojca Funkl, Mateja Pucko, Vlado Vlaškalič, Silva Čušin, Damjana Černe
   Mara je beznadno zaljubljena u Roka, beskrupuloznog biznismena s kojim ima izvanbračno dijete. Kada se nađe pod optužbama za poslovni kriminal, Roka napuste svi prijatelji te on nagovara Maru da zajedno pobjegnu i prisili je da bira između njega i djeteta...
   Novi Burgerov film na Festivalu slovenskog filma osvojio je niz priznanja, uključujući i nagrade za najbolji film, scenarij i glavnu glumicu. Napeta drama o pogrešnim odlukama i ženi koja pronalazi svoje mjesto u svijetu krojenom po mjeri muškarca nastala je i u hrvatskoj koprodukciji...
   Festival slovenskog filma (Portorož) 2017. – najbolji dugometražni igrani film; najbolji scenarij (Srdjan Koljević, Melina Koljević, Janez Burger i Aleš Čar); najbolja ženska uloga (Maruša Majer); najbolja izvorna glazba (Damir Avdić); najbolja fotografija (Marko Brdar); najbolja maska (Alenka Nahtigal)
   Nagrada žirija slovenskih filmskih kritičara i kritičarki
   Nagrada Art kino mreže Slovenije
http://www.imdb.com/title/tt6061558/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 28.04.

IVAN

Ivan, 2017.
17:30 sati



Ivan, 2017. Janez Burger, 95 min. SI
Scenarij:
Janez Burger, Srđan Koljević, Melina Pota Koljević, Ales Car
Uloge: Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Leon Lučev, Polona Juh, Mojca Funkl, Mateja Pucko, Vlado Vlaškalič, Silva Čušin, Damjana Černe
   Mara je beznadno zaljubljena u Roka, beskrupuloznog biznismena s kojim ima izvanbračno dijete. Kada se nađe pod optužbama za poslovni kriminal, Roka napuste svi prijatelji te on nagovara Maru da zajedno pobjegnu i prisili je da bira između njega i djeteta...
   Novi Burgerov film na Festivalu slovenskog filma osvojio je niz priznanja, uključujući i nagrade za najbolji film, scenarij i glavnu glumicu. Napeta drama o pogrešnim odlukama i ženi koja pronalazi svoje mjesto u svijetu krojenom po mjeri muškarca nastala je i u hrvatskoj koprodukciji...
   Festival slovenskog filma (Portorož) 2017. – najbolji dugometražni igrani film; najbolji scenarij (Srdjan Koljević, Melina Koljević, Janez Burger i Aleš Čar); najbolja ženska uloga (Maruša Majer); najbolja izvorna glazba (Damir Avdić); najbolja fotografija (Marko Brdar); najbolja maska (Alenka Nahtigal)
   Nagrada žirija slovenskih filmskih kritičara i kritičarki
   Nagrada Art kino mreže Slovenije
http://www.imdb.com/title/tt6061558/?ref_=fn_al_tt_1

THELMA

Thelma, 2017.
20:15 sati



Thelma, 2017. Joachim Trier, 116 min. NO/FR/DE/S
Scenarij:
Joachim Trier, Eskil Vogt
Uloge: Eili Harboe, Kaya Wilkins, Henrik Rafaelsen, Ellen Dorrit Petersen, Marte Magnusdotter Solem
   Norveški kandidat za Oscara...
   Nadnaravni romantični triler o Thelmi, neobičnoj bojažljivoj djevojci koja dolazi na studij u Oslo. Odgojena u strogoj religijskoj obitelji, Thelma se svake večeri čuje sa svojim roditeljima koji pokazuju uznemirujuće zanimanje za svaki detalj njezine svakodnevice. U Oslu upoznaje mladu studenticu Anju te se između njih razvije privlačnost. Istovremeno Thelmu počinju mučiti misteriozni napadaji praćeni zastrašujućim telekinetičkim moćima. Jednoga dana Anja nestaje...
   Svoj sad već prepoznatljivi autorski pečat Trier u 'Thelmi' otiskuje na žanru horora provlačeći senzibilitete Briana De Palme i Davida Cronenberga kroz vlastitu optiku. 'Thelma' je istovremeno nadnaravni film strave na alegorijskoj razini poput 'Carrie' i 'body horror', ali 'body horror' – iznutra... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Oni koji od filma očekuju horor ili napeti triler mogli bi biti razočarani viđenim, no oni koji zagrebu ispod površine mogli bi se ugodno iznenaditi suptilnošću poruka i simbolike kojom se Trier koristi... (Tanja Kordić, monitor.hr)
   Sam Joachim Trier, kada ga pitaju za njegovo žanrovsko određenje, film zanimljivo opisuje kao “žanr u kojem  redatelj pokušava napraviti nešto što voli, ali nije napravio nikada prije”. Trier je naime, po vlastitom priznanju, veliki fan majstora suspensa poput Briana de Palme, Tonyja Scotta i Daria Argenta, i ovaj je film njegov prvi doprinos toj vrsti žanra... (www.voxfeminae.net)
   Radnja ovog filma mogla bi se ukratko prepričati na najmanje dva različita načina koji se pritom međusobno ne isključuju već nadopunjuju. „Thelma“, naime, nije samo horor ni samo sf, „Thelma“ nije ni samo priča o autanju, ni samo priča o emancipaciji, niti je samo priča o ljubavi, „Thelma“  je sve to. I to je, po meni, najveća vrijednost ovog filma, jer u sebi istovremeno uspješno utjelovljuje najmanje četiri različita žanra čiji je mashup ostvaren tako suptilno da ostavlja bez daha... (Jasna Jasna Žmak, www.voxfeminae.net)

http://www.imdb.com/title/tt6304046/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 30.04.

TIMOTEO'S FABOLOUS RAGGED CIRCUS

Timoteo's Fabolous Ragged Circus, 2013.
20:15 sati



KINO CIRKUS
Timoteo's Fabolous Ragged Circus, 2013. Lorena Giachino, 76 min. CH/ARG

   Timoteo je voditelj cross-dressing cirkusa koji putuje i nastupa diljem Čilea već više od 40 godina. Danas, njegove poodmakle godine i urušeno
zdravlje predstavljaju ozbiljnu prepreku za budućnost cirkusa i zajednice koju je stvorio za sebe i sve kojima je njegov cirkus bio dom.
   Dokumentarni film Lorene Giachino prati svakodnevnicu  Timoteovog života u cirkusu - dnevne rutine, sitne sukobe među umjetnicima, ali i njegovu unutrašnju borbu od negiranja mogućnosti da se cirkus ugasi i jake odlučnosti da cirkus nastavi s radom i nakon njegove smrti.
https://www.imdb.com/title/tt3457450/?ref_=nv_sr_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica

- Klasika 10,00 kn (za članove Kinoteke-ulaz besplatan)
- Art 20,00 kn (za članove Kinoteke-10,00 kn)

Godišnja iskaznica

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA