PROGRAM KINOTEKE Srpanj 2024.

UTORAK / 02.07.

PROPUSTLI STE, POGLEDAJTE: OPPENHEIMER

Oppenheimer, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Oppenheimer, 2023. Christopher Nolan, 180 min. US/UK
Scenarij:
Christopher Nolan prema biografiji "American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer“ Kai Birda i Martina J. Sherwina
Uloge: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon, Robert Downey Jr., Florence Pugh, Josh Hartnett, Casey Affleck, Rami Malek, Kenneth Branagh

   OSCAR 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert  Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson

   BAFTA 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert  Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson

   ZLATNI GLOBUS 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert  Downey Jr., GLAZBA: Ludwig Göransson
 
   Ovo je doba u kojem je čitava zapadna civilizacija izložena opasnosti. Pala je Francuska, jedan od velikih predstavnika te civilizacije, i moramo se pobrinuti da Velika Britanija i Amerika ne padnu. Moramo braniti zapadne vrijednosti protiv nacizma i zbog nacističko-sovjetskog pakta iz 1939. ne možemo imati nikakav savez s komunistima. (Robert J. Oppenheimer, 1940.)
   Znanstvenik Robert J. Oppenheimer je bio glavni čovjek Operacije Manhattan, akcije američkih vlasti da stvore nuklearnu bombu i time dobiju prevlast u II. svjetskom ratu, a film pokazuje taj proces od entuzijazma do veselja zbog uspjeha i zabrinutosti zbog rezultata…
   “Oppenheimer” nije ljetna zabava. Film ne želi jeftino podilaziti publici niti ima ambiciju gledatelju donijeti dozu bijega od stvarnosti koju ljubitelji sedme umjetnosti odlaskom u kino, u većoj ili manjoj mjeri, ponekad traže. Upravo suprotno – kroz priču o Robertu Oppenheimeru gledatelj je suočen s nizom egzistencijalnih pitanja o čovječanstvu u cjelini, ali i moralnim preispitivanjima postupaka pojedinca. Pojedinca koji je, sa suradnicima, promijenio tijek povijesti. (Tihomir Polančec / goodtalking.hr)
   Rastrgan sam između toga da budem skroz sramežljiv i tajanstven u vezi s Oppenheimerom i da samo izađem i kažem da je to potpuni nokaut koji mi je otvorio mozak poput trzajuće jezgre plutonija i ostavio me da jecam kroz odjavu kao da se ne mogu ičega više sjetiti. (Robbie Collin / The Telegraph)
   "Oppenheimer“ je... nevjerojatan. Riječ koja mi stalno pada na pamet je ‘zastrašujuće‘. Nemilosrdnog tempa, ludo detaljna, zamršena povijesna drama koja se gradi i gradi i gradi sve dok Nolan ne udari čekićem na najnevjerojatniji, najpotresniji način. (Bilge Ebiri / Vulture)
   Potpuno sam zaokupljen „Oppenheimerom“, gustim, pričljivim, napetim filmom djelomično o bombi, uglavnom o tome koliko smo osuđeni na propast. Odvažan, inventivan, kompleksan film koji će uzdrmati svoju publiku. (Jonathan Dean / The Sunday Times)
   „Oppenheimer“ je zaista ozbiljna, filozofska drama za odrasle koja je napeta i uzbudljiva kao ‘Dunkirk‘. A veliki trenutak - TAJ TRENUTAK - izaziva strahopoštovanje. (Lindsey Bahr / Associated Press)
   Epska povijesna drama, ali s izrazito nolanovskim senzibilitetom: napetost, struktura, osjećaj razmjera, zapanjujuće zvučno oblikovanje, izvanredna slika. (Matt Maytum / Total Film)

https://www.imdb.com/title/tt15398776/?ref_=fn_al_tt_1


House of Games, 1987. David Mamet, 102 min. US
Scenarij:
David Mamet, Jonathan Katz
Uloge: Joe Mantegna, Lindsay Crouse, Mike Nussbaum, Lilia Skala, J.T. Walsh, Steven Goldstein
   Nakon što jedan od njezinih pacijenata prijeti samoubojstvom, psihijatrica Margaret Ford suočava se s izvorom njegovih tjeskoba, kladioničarem iz središta grada po imenu Mike. Međutim, kada shvati da Mike nije ozbiljna prijetnja, ona sama postaje zainteresirana za njegov svijet kockanja i koristi se svojim vještinama čitanja "priča“. No, stvari postaju opasne kada se ispostavi da Mike uopće nije kladioničar, već prevarant.
   Potaknut virtuoznim dijalozima i vijugavim nizom iznenađenja, „House of Games“ sažet je triler u kojem je samopouzdanje dobitna valuta. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
    Bilo je zadovoljstvo gledati „House of Games“, najbolji film 1987. godine. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Gospodin Mamet, ima dobar, potpuno samouvjeren debi režirajući vlastiti scenarij. Ponekad blefira, ali i to je u redu. (Vincent Canby / The New York Times)
   Čini se nevjerojatno, ali svaki komad logično sjeda na svoje mjesto. Na kraju shvatite početak, a shvatite i da se radi o gotovo savršenoj filmskoj prijevari. (Rene Jordan / El Nuevo Herald)
   „House of Games“ je bogato zamišljena studija likova, složena filmska igra prijevare, a iznad svega stoji velika, magična radnja. (Brian Eggert / Deep Focus Review)

https://www.imdb.com/title/tt0093223/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 03.07.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: SAVRŠENI DANI

Perfect Days, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Perfect Days, 2023. Wim Wenders, 123 min. JP/DE
Scenarij:
TakumaTakasaki,Wim Wenders
Uloge: Koji Yakusho,Tokio Emoto, Arisa Nakano
  ÄŒini se da je Hirayama posve zadovoljan svojim jednostavnim životom čistača zahoda u Tokiju. Izvan svoje vrlo strukturirane svakodnevne rutine uživa u svojoj strasti prema glazbi i knjigama. Voli drveće i fotografira ga. Niz neočekivanih susreta postupno otkriva sve više iz njegove prošlosti.
  Dragulj s brojnim poetskim kvalitetama. (ekumenski žiri u Cannesu, nagrađuje filmove koji se posebno ističu kršćansko-duhovnom dimenzijom)
  Životno, remek-djelo WimaWendersa. (Hsin Wang / FIPRESCI)
   Pokretan glumačkom vještinom Kojija Yakushoa,“Perfect Days” je minimalistička meditacija koja nudi banket malih užitaka... (Ricardo Gallegos / La Estatuilla)
   Ovaj film je duboko dirljivo i poetsko razmišljanje o pronalaženju ljepote u svakodnevnom svijetu oko nas. (Cannes press)
  „Savršeni“ dani su pjesma izuzetne suptilnosti i ljepote. (Alissa Wilkinson / Vox)

   Cannes Film Festival 2023. Best Actor: Koji Yakusho; Prize of the Ecumenical Jury
https://www.imdb.com/title/tt27503384/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 04.07.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: HOLDOVERS

The Holdovers, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
The Holdovers, 2023. Alexander Payne, 133 min. US
Scenarij:
David Hemingson
Uloge: Paul Giamatti, Dominic Sessa, Da‘Vine Joy Randolph, Carrie Preston, Naheen Garcia, Andrew Garman, Brady Hepner, Michael Provost, Ian Dolley, Jim Kaplan
   Pet nominacija za Oscara, uključujući i onu za najbolji film.
   Paul Hunham, arogantni profesor u školi u Novoj Engleskoj prisiljen je ostati u kampusu tijekom božićnih praznika kako bi čuvao šačicu učenika koji nemaju kamo otići. Naposljetku uspostavi nevjerojatnu vezu s jednim od njih - povrijeđenim, pametnim izazivačem problema - i s glavnom kuharicom škole koja je upravo izgubila sina u Vijetnamu.
   Prekrasan, gorko-sladak, “The Holdovers”  označava povratak u formu redatelja Alexandera Paynea. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Genij Paula Giamattija je da nas tijekom ovog sjajnog filma natjera da ne samo preispitamo i naučimo poštivati ovaj nered od čovjeka, već ga zapravo... volimo. (David Sexton / New Statesman)
   Toplina s kojom Payne pokazuje ljudskost u svojim likovima pomaže svakom od njih da se razvije u pravu, kompleksnu osobu. (Fletcher Powell / KMUW)
   Nema ničega što nije iznenađujuće u tome koliko je ovo dobro i ugodno... ovo je vrsta gorko-slatkog djela vođenog dijalogom likova kakvo se više ne radi. (Mark Kermode / Kermode and Mayo's Take)
   “The Holdovers” pojavljuje se kao svjedočanstvo Payneove jedinstvene sposobnosti pripovijedanja, nudeći dramu za odrasle, za inteligentnu publiku, pozivajući na nijansirano istraživanje složenosti ljudskih odnosa u pozadini okrutne klasične rigidnosti. (Linda Marric / HeyUGuys)
   Film je klasičan, sastavljen od prepoznatljivih motiva, a opet sasvim svjež i originalan. (Marko Stojiljković / www.xxzmagazin.com)

https://www.imdb.com/title/tt14849194/?ref_=fn_al_tt_1

 

PETAK / 05.07.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: OKUS LJUBAVI

La Passion de Dodin Bouffant / The Taste of Things, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
La Passion de Dodin Bouffant / The Taste of Things, 2023. Trần Anh Hùng, 123 min. FR
Scenarij:
Trần Anh Hùng, adaptacija romana “The Passionate Epicure“ Marcela Rouffea iz 1924.
Uloge: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Emmanuel Salinger
   Dobitnik nagrade za najbolju režiju na festivalu u Cannesu!
   Francuski kandidat za nagradu Oscar 2024.!

   Godina je 1885. Eugenie je kuharica bez premca, koja posljednjih dvadeset godina radi za slavnog gurmana Dodina. Kako vrijeme prolazi, njihova strast prema gastronomiji te obostrano divljenje koje osjećaju jedno prema drugom pretvorilo se u romantičnu vezu. Zbog njihove sjajne kemije, svako sljedeće jelo koje Eugenie priprema ukusnije je i originalnije od prethodnog što izaziva zbunjenost čak i kod svjetski najpoznatijih kuhara. No, Eugenie iznimno cijeni svoju slobodu i nikada se zapravo nije željela udati za Dodina. I upravo će zbog toga Dodin odlučiti napraviti nešto što nikada prije nije: počet će kuhati za nju.
   Kombinacija elemenata radosti i tuge, humora i intenziteta, ljepote i svjetla i sjene u savršeno uravnoteženom iskustvu. (New York Times)
   Film je postigao delikatnu ravnotežu koja se čini kao čarobni trik. (RogerEbert.com)
   Krepostan poput francuske visoke kuhinje, “Okus ljubavi” ugađa našim nepcima izvrsnom ljubavnom pričom od sedam sljedova za dušu.  (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
    „Okus ljubavi“ nije samo senzualno iskustvo za likove, već i za gledatelja. (Max Weiss / Baltimore Magazine)
   Film svakako nije napravljen za vegetarijance, staromodan je i spor, bez imalo interesa za društvene, ekonomske i klasne odnose svog okruženja. A opet, jednostavno je divan. (David Sexton / New Statesman)

https://www.imdb.com/title/tt19760052/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_La%2520Passion%2520de%2520Dodin%2520Bouffant%2520

SUBOTA / 06.07.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: ANATOMIJA PADA

Anatomie d'ne chute, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
OSCAR 2024. NAJBOLJI SCENARIJ
Anatomie d’une chute, 2023. Justine Triet, 152 min. FR
Scenarij
: Justine Triet, Arthur Harari
Uloge: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner, Antoine Reinartz, Samuel Theis, Jehnny Beth, Saadia Bentaieb, Camille Rutherford, Anne Rotger, Sophie Fillières
   ZLATNA PALMA – CANNES 2023.
   EFA: NAJBOLJI EVROPSKI FILM 2023. GODINE
   5 nominacija za Oscara uključujući one za najbolji film i režiju!
   5 nominacija za BAFTA-u uključujući one za najbolji film i režiju!
   4 nominacije za Zlatni globus uključujući onu za najbolji film!

   "Anatomija pada" apsolutni je pobjednik ovogodišnjih Europskih filmskih nagrada (tzv. Europski Oscar). Sudska drama francuske redateljice Justine Triet dobila je u glasanju članova Europske filmske akademije nagradu za najbolji film, režiju, scenarij (Justine Triet, Arthur Harari), za glavnu žensku ulogu (Sandra Hüller), te nagradu za montažu (Laurent Sénéchal).
   Priča o ženi osumnjičenoj za ubojstvo supruga i njihovom djelomično slijepom sinu koji se, kao jedini svjedok događaja, nalazi usred moralne dvojbe. Samuel biva pronađen mrtav u snijegu ispred izolirane kolibe gdje je živio sa svojom suprugom Sandrom, njemačkom spisateljicom, i njihovim djelomično slijepim 11-godišnjim sinom Danijelom. Policijska istraga uskoro upućuje na sumnjivu smrt: nemoguće je ustvrditi sa sigurnošću je li Samuel počinio suicid ili je ubijen. Sandra je osumnjičena. Pa i optužena te slijedi njezino suđenje tijekom kojeg sve tajne iz njihova braka polagano počinju izlaziti na površinu. Daniel se tijekom suđenja nađe u središtu pozornosti: između suđenja i njihova života kod kuće počinju se rađati sumnje koje prijete uništenju odnosa majke i sina.
   S pravom smatran jednim od najboljih u 2023. godini, ovo je film koji će izazivati burne rasprave dugo nakon odjave. (Victoria Luxford City AM)
   Pametna, solidno osmišljena procedura usidrena u obiteljskoj drami. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Redateljica i glumica u vrhunskoj formi. Sandra Huler je briljantna, senzacionalna. (Jon Frosch / Hollywood Reporter)
  Izravan u svom stilu, ali sofisticiran u načinu na koji Triet dijeli informacije. Ponekad nepodnošljivo napet, ali suptilan i zadovoljavajući. (Steve Pond / The Wrap)
   I ispred i iza kamere „Anatomija pada“ je film koji su napravile dvije žene koje su jednostvno na vrhuncu svojih izvedbi. I niti jedna ne pokazuje znakove usporavanja. (Alexandra Heller-Nicholas / Alliance of Women Film Journalists)
   Zahvaljujući vrhunskom autoskom umijeću, ova umjetnička misterija produbljuje se svake minute svog dugog trajanja. (Whang Yee Ling / Straits Times)

   „Anatomija pada“ bio je jedan od pet filmova koje je predodabrao francuski odbor da predstavljaju zemlju u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma na 96. dodjeli Oscara. Na čuđenje mnogih, odabrana je povijesna romantična drama „Pot-au-Feu“ Trần Anh Hùnga, a insajderi su tvrdili da je redateljica Justine Triet "kažnjena" jer je, prigodom slavljeničkog govora u Cannesu, kritizirala mirovinsku reformu predsjednika Macrona.
https://www.imdb.com/title/tt17009710/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 09.07.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: ZONA INTERESA

The Zone of Interest, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
OSCAR 2024. NAJBOLJI STRANI FILM
The Zone of Interest, 2023. Jonathan Glazer, 106 min. UK/PL/US
Scenarij:
Jonathan Glazer prema istoimenom romanu Martina Amisa
Uloge: Christian Friedel, Sandra Hüller, Ralph Herforth, Daniel Holzberg, Sascha Maaz, Freya Kreutzkam, Imogen Kogge
   Dobitnik velike nagrade žirija na festivalu u Cannesu!
   3 nominacije za Zlatni globus uključujući onu za najbolji film!
   6 nominacija Europske filmske Akademije uključujući one za najbolji film i režiju!
   9 nominacija za BAFTA-u uključujući one za najbolji film i režiju!
   5 nominacija za Oscara uključujući one za najbolji film i režiju!

   Zapovjednik ozloglašenog Auschwitza, Rudolf Höss te njegova supruga Hedwig žele stvoriti život iz snova za svoju obitelj u kući i prekrasnom vrtu smještenima odmah pored koncentracijskog logora…
   Moderno remek-djelo sedme umjetnosti “Zona interesa” Jonathana Glazera jedan je potpuno unikatan i poprilično originalan prikaz zla koje je ljudski um sposoban počiniti isključivo za vlastito dobro. (MCF Presss)
   Neostrašćeno ispitujući uobičajenu egzistenciju ljudi koji su sudjelovali u užasnim zločinima, „Zona interesa" nas tjera da hladno pogledamo svakodnevicu iza neoprostive brutalnosti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Razarajuća drama holokausta koja sa zapanjujućom učinkovitošću demonstrira nepogrešivu kontrolu [redatelja] nad tonskim i vizualnim pripovijedanjem. (David Rooney / The Hollywood Reporter)
   Glazer je postigao nešto mnogo veće od pukog pretvaranja monstruoznog u svjetovno - čineći takvu ekstremnu nehumanost običnom, on nas ponovno upozorava na istinsku stravu. (Raphael Abraham / Financial Times)
   Ovo je tretman holokausta kao nijedan drugi. Ostavlja u vama osjećaj krajnjeg užasa i vaše vlastite upletenosti uz počinitelje, a ne žrtve. (David Seton / New Statesman)
   Nezaboravan na najgori način: poželjet ćete pobjeći od njega, ali ne možete. (Adam Graham / Detroit News)
   Zastrašujuća priča o prošlosti, upozoravajuća priča za sadašnjost. (Bill Goodykoontz / Arizona Republic)
   Scenarij koji Glazer stvara, i nastupi njegovih glavnih glumaca služe kao portal, izazivajući nas da se pretvorimo iz gledatelja u sudionike, boreći se s trajnom istinom da smo svi sposobni prepoznati zlo kad ga vidimo. (Ann Hornaday / Washington Post)
   To je klaustrofobično i neugodno iskustvo gledanja jer ne traži naše suosjećanje - suočava nas s našom pasivnošću. (Joey Shapiro / Chicago Reader)

https://www.imdb.com/title/tt7160372/?ref_=fn_al_tt_1

KINOTEKA NA BAČVICAMA: SUMRAK BOGOVA

The Damned / La caduta degli dei / Götterdämmerung, 1969.
21:30 sati



The Damned / La caduta degli dei / Götterdämmerung, 1969. Luchino Visconti, 157 min. IT/DE
Scenarij:
Luchino Visconti, Nicola Badalucco, Enrico Medioli (temelji se na njemačkoj obitelji Krupp, industrijalaca čelika iz Essena)
Uloge: Dirk Bogarde, Ingrid Thulin, Helmut Griem, Helmut Berger, Renaud Verley
   Njemačka po dolasku nacista na vlast. Obitelj Essenebeck, moćni industrijalci koji se bave proizvodnjom čelika i streljiva, okuplja se da bi proslavila rođendan glave familije, baruna Joachima. Iste noći dogodi se paljenje Reichstaga, a stari barun Joachim, pripadnik tradicionalnog plemstva koje prezire Hitlera i naciste, biva ubijen. Za zločin je lažno okrivljen Herbert (suprug barunove nećakinje), otvoreni protivnik nacista, ali on uspije pobjeći, no njegova supruga i kćeri padnu u ruke Gestapa. Kontrolu nad tvrtkom preuzima Konstantin, barunov sin. U obiteljskoj dinamici koja se zasniva na odnosima moći bitna figura je moralno i seksualno devijantni Martin (barunov unuk), koji potajno seksualno zlostavlja svoju sestričnu te siromašnu židovsku djevojku, a njegova majka Sofia jako je posesivna prema njemu...
   Kontroverzni prvi dio Viscontijeve njemačke trilogije ističe opscene strane fašizma. Kao moderna Macbethova varijacija i studija dekadencije, ne otkriva samo utjecaj Wagnera i Thomasa Manna, već i psihologiju Dostojevskog. Nijedan drugi Viscontijev film nije izazvao toliko kontroverzi - optuživali su ga da je postavio nacionalsocijalizam na melodramatičan i estetski nedoličan način i da mu je dao “romantični, iako demonski oreol”.
   Film nemilosrdno baca svjetla reflektora na psihu i duh nacionalsocijalista i industrijske dinastije koja im je, svojom voljom ili ne, utrla put. (amazon.de)
   Jedan od najpoznatijih filmova Luchina Viscontija, također je jedan od vrhunskih primjera redateljeve zaokupljenosti njemačkom kulturom, kao prvi u svojevrsnoj njemačkoj trilogiji, nastavljenoj djelima „Smrt u Veneciji „(1971) i „Ludwig“ (1972), pri čemu je, za razliku od druga dva, u „Sumraku bogova“  riječ o redateljevoj slici zlouporabe i negacije te velike kulture čiji je bio trajni privrženik. (Bruno Kragić / matica.hr)
   Fascinantan film. (Manny Farber / Artforum)
   Možda najveći film ikada, film za koji mislim da znači isto toliko za povijest filma koliko Shakespeare za povijest kazališta. (Rainer Werner Fassbinder)
   Prateći pad von Essenbecksa, obitelji čeličnih magnata koji sada proizvode i prodaju oružje nacistima, redatelj Luchino Visconti koristi „Sumrak bogova“ da dokumentira raskalašenost i razvrat koji su postavili pozornicu za Hitlerov uspon. (David Harris / Spectrum Culture)

https://www.imdb.com/title/tt0064118/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 10.07.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: PROŠLI ŽIVOTI

Past Lives, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Past Lives, 2023. Celine Song, 105 min. KO/US
Scenarij:
Celine Song prema poluautobiografskim podacima, inspiriran stvarnim događajima
Uloge: Greta Lee, Seung Ah Moon, Teo Yoo, Seung Min Yim, John Magaro, Ji Hye Yoon, Choi Won-young
   5 nominacija za Zlatni globus uključujući one za najbolji film i režiju!
   2 nominacije za Oscara uključujući onu za najbolji film!
   3 nominacije za BAFTA-u uključujući onu za najbolji film na stranom jeziku!

   Nora i Hae Sung dvoje su duboko povezanih prijatelja iz djetinjstva koji se razilaze nakon što Norina obitelj emigrira iz Južne Koreje. Dva desetljeća kasnije ponovno se susreću u New Yorku te se tijekom sudbonosnih sedam dana suočavaju s vlastitim poimanjem sudbine, ljubavi i životnih odluka koje su donijeli u ovoj toploj i briljantno napisanoj, režiranoj i odglumljenoj modernoj romantičnoj priči…
   Film “Prošli životi” čudesan je scenaristički i redateljski debi Celine Song koji opipljivo skicirane glavne likove koristi kako bi na oštar način prikazao ljudsko stanje. (MCF Press)
   Izvanredan debi scenaristice i redateljice Celine Song. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Skromnost filma - njegova intimnost, ljudski razmjeri, skromne lokacije i nedostatak vizualnog šarma - jedan je od njegovih jačih strana. Likovi žive u domovima koji su ugodni, ali obični, u kakvima možete zamisliti da se družite, u kojima se želite družiti. (Manola Darghis / The New York Times)
   Teško je povjerovati da je ovo Songin prvi dugometražni film. Njezin je film jednostavno uzvišen od početka do kraja. (Linda Marric / The Jewish Chronicle)
   Savršen, precizan, pronicljiv film - svaka scena ima značenje. Emotivan i danas društveno vrlo relevantan. (Chris W / rotten tomatoes)
   “Prošli životi” je prekrasan, duboko dirljiv i nježan film. Fantastično odglumljen i apsolutno zadivljujuć, vizualno i glazbeno. Suzdržano, a opet veliko. (Jimmy Cage / Movie Reviews)
   „Past Lives“ je jedan od onih filmova u kojima se čini da se ništa ne događa, dok se emocionalno svašta događa. Izvedbe su stvarno sjajne, s Teom Yooom koji stvara portret slatke čežnje toliko srcedrapajuće da ga poželite zagrliti. (Robert W. Butler / Butler's Cinema Scene)

https://www.imdb.com/title/tt13238346/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 11.07.

PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: UBOGA STVORENJA

Poor Things, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Poor Things, 2023. Yorgos Lanthimos, 142 min. IE/UK/US
Scenarij:
Tony McNamara prma istoimenom romanu Alasdaira Graya
Uloge: Emma Stone, Mark Ruffalo, Willem Dafoe, Ramy Youssef, Christopher Abbott, Jerrod Carmichael
   ZLATNI LAV – VENECIJA 2023.
   11 nominacija za Oscara uključujući one za najbolji film i režiju!
   11 nominacija za BAFTA-u uključujući onu za najbolji film!
   7 nominacija za Zlatni globus uključujući onu za najbolji film i režiju!

   Nevjerojatna priča i fantastična evolucija Belle Baxter, mlade žene koju je vratio u život neortodoksni znanstvenik dr. Godwin Baxter. Pod Baxterovom zaštitom, Bella je željna učenja, ali je istovremeno i željna istraživanja svijeta koji joj nedostaje. Vodi je to u bijeg s Duncanom, uglađenim i razvratnim odvjetnikom... Slobodna od predrasuda svog vremena, Bella je postojana u svojoj potrazi za seksualnim oslobađanjem i jednakošću.
   Lanthimosov novi film je vizualno šarena gotička bajka koja neodoljivo podsjeća na Mary Shelleyinog „Frankensteina“. Ali „Poor Things“ je ekranizacija istoimenog romana škotskog pisca Alasdaira Graya kojeg su kritike nazvale “veličanstveno žustrim, zabavnim, prljavim i pametnim“.
   Izuzetno maštovit i uzbudljivo pretjeran, „Jadnici“ su bizaran, briljantan tour de force redatelja Yorgosa Lanthimosa i glavne zvijezde Emme Stone. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Lanthimosov najbolji film dosad, čudna slika prekrasnog izgleda koja velikodušnost pruža i svojim likovima i publici. (Stephanie Zacharek / Time)
   Ono što „Jadnike“ čini velikim - i nedvojbeno pametnim filmom, je način na koji Lanthimos balansira razigranost s daleko zamršenijim temama. (Maxwell Rabb / Chicago Reader)
   Prekrasno kitnjast, divno uvrnut, neskriveno raskalašen i na trenutke groteskno upečatljiv... (Richard Roeper / Chicago Sun-Times)
   Ugodan, čudan, lud i pametan. (Michael J. Casey / Metro Arts)
   Kao i kod prethodnog Lathimosovog rada (The Favourite), „Jadnici“ su sami po sebi jednako – i briljantno – iznenađujući hibrid: feministička priča o odrastanju, film o čudovištima i bahata, erotična gužva koju je grčki alkemičar nekako iskovao u remek-djelo. (Phil de Semlyen / Time Out)
   „Jadnici“ su ludo ugodna bajka koja ne stvara samo jedan, već višestruke osebujne svjetove - svaki od njih je zamamno umjetničko djelo - nastanjenih nezaboravnim likovima koje je oblikovala prvoklasna glumačka ekipa. Divlje kitnjasta, ali režirana s nepogrešivom kontrolom, to je također priča bogata suvremenošću, o ženi koja se iznova gradi od nule, strogo prema vlastitim pravilima. Uloga života Emme Stone. (David Rooney / The Hollywood Reporter)
   „Jadnici“ neprestano uvlače svoje gledatelje u nepredvidivu priču o samootkrivanju koja je ispunjena neobuzdanom kreativnošću i briljantnom glumom. (Ruben Peralta /  Rigaud Cocalecas)
   Izvlačeći najbolje iz horora, znanstvene fantastike, romantike i odrastanja, priča Belle Baxter je zanosna, sofisticirana, duboko feministička: Lanthimos puca iz svog raspoloživog naoružanja. (Lauren Coates / Third Coast Review)
   To je takva bajka i metafora - jasno je da se to zapravo ne može dogoditi - ali ideja da možete početi ispočetka kao žena, vidjeti sve po prvi put i pokušati razumjeti prirodu seksualnosti, ili moći, ili novca ili izbora... sposobnost da donosite odluke i živite prema vlastitim pravilima, a ne prema pravilima društva - mislila sam da je to stvarno fascinantan svijet u koji trebam otići. (Emma Stone)
   Bilo mi je jako važno da ne napravim film koji bi bio čedan, jer to bi bila potpuna izdaja glavnog lika. Morali smo biti sigurni da se Emma ne srami svog tijela, golotinje, sudjelovanja u tim scenama i to je odmah shvatila. ÄŒim bih počeo pričati nešto o seksu, rekla bi: ‘Da, naravno, to je Bella. Učinit ćemo ono što trebamo... Ovaj film je ona, ispred i iza kamere. (redatelj Yorgos Lathimos)

https://www.imdb.com/title/tt14230458/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 12.07.

PROPUSTLI STE, POGLEDAJTE: OPPENHEIMER

Oppenheimer, 2023.
19:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Oppenheimer, 2023. Christopher Nolan, 180 min. US/UK
Scenarij:
Christopher Nolan prema biografiji "American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer“ Kai Birda i Martina J. Sherwina
Uloge: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon, Robert Downey Jr., Florence Pugh, Josh Hartnett, Casey Affleck, Rami Malek, Kenneth Branagh

   OSCAR 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert  Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson

   BAFTA 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert  Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson

   ZLATNI GLOBUS 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert  Downey Jr., GLAZBA: Ludwig Göransson
 
   Ovo je doba u kojem je čitava zapadna civilizacija izložena opasnosti. Pala je Francuska, jedan od velikih predstavnika te civilizacije, i moramo se pobrinuti da Velika Britanija i Amerika ne padnu. Moramo braniti zapadne vrijednosti protiv nacizma i zbog nacističko-sovjetskog pakta iz 1939. ne možemo imati nikakav savez s komunistima. (Robert J. Oppenheimer, 1940.)
   Znanstvenik Robert J. Oppenheimer je bio glavni čovjek Operacije Manhattan, akcije američkih vlasti da stvore nuklearnu bombu i time dobiju prevlast u II. svjetskom ratu, a film pokazuje taj proces od entuzijazma do veselja zbog uspjeha i zabrinutosti zbog rezultata…
   “Oppenheimer” nije ljetna zabava. Film ne želi jeftino podilaziti publici niti ima ambiciju gledatelju donijeti dozu bijega od stvarnosti koju ljubitelji sedme umjetnosti odlaskom u kino, u većoj ili manjoj mjeri, ponekad traže. Upravo suprotno – kroz priču o Robertu Oppenheimeru gledatelj je suočen s nizom egzistencijalnih pitanja o čovječanstvu u cjelini, ali i moralnim preispitivanjima postupaka pojedinca. Pojedinca koji je, sa suradnicima, promijenio tijek povijesti. (Tihomir Polančec / goodtalking.hr)
   Rastrgan sam između toga da budem skroz sramežljiv i tajanstven u vezi s Oppenheimerom i da samo izađem i kažem da je to potpuni nokaut koji mi je otvorio mozak poput trzajuće jezgre plutonija i ostavio me da jecam kroz odjavu kao da se ne mogu ičega više sjetiti. (Robbie Collin / The Telegraph)
   "Oppenheimer“ je... nevjerojatan. Riječ koja mi stalno pada na pamet je ‘zastrašujuće‘. Nemilosrdnog tempa, ludo detaljna, zamršena povijesna drama koja se gradi i gradi i gradi sve dok Nolan ne udari čekićem na najnevjerojatniji, najpotresniji način. (Bilge Ebiri / Vulture)
   Potpuno sam zaokupljen „Oppenheimerom“, gustim, pričljivim, napetim filmom djelomično o bombi, uglavnom o tome koliko smo osuđeni na propast. Odvažan, inventivan, kompleksan film koji će uzdrmati svoju publiku. (Jonathan Dean / The Sunday Times)
   „Oppenheimer“ je zaista ozbiljna, filozofska drama za odrasle koja je napeta i uzbudljiva kao ‘Dunkirk‘. A veliki trenutak - TAJ TRENUTAK - izaziva strahopoštovanje. (Lindsey Bahr / Associated Press)
   Epska povijesna drama, ali s izrazito nolanovskim senzibilitetom: napetost, struktura, osjećaj razmjera, zapanjujuće zvučno oblikovanje, izvanredna slika. (Matt Maytum / Total Film)

https://www.imdb.com/title/tt15398776/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 16.07.

KINOTEKA NA BAČVICAMA: TREĆI ČOVJEK

The Third Man, 1949.
21:30 sati



The Third Man, 1949. Carol Reed, 104 min. UK/US
Scenarij:
Graham Greene
Uloge: Joseph Cotten, Alida Valli, Orson Welles, Trevor Howard, Bernard Lee, Paul Hörbiger, Ernst Deutsch, Siegfried Breuer, Erich Ponto
   Don't be so gloomy. After all, it's not that awful. Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock. So long, Holly. (Harry Lime)
   Smješten u poslijeratnom Beču, "Treći čovjek" nosi na svojim plećima Joseph Cotten kao Holly Martins, pisac pulp vesterna, koji dolazi bez novca kao gost svog prijatelja iz djetinjstva, Harryja Limea. Nakon što sazna da mu je prijatelj mrtav, Martins razvija teoriju zavjere pošto spozna da je "treći čovjek" prisutan u trenutku Harryjeve smrti...
   Jedinstveni klasik. (Peter Bradshaw / Guardian)
   Neosporno, remek-djelo kinematografije, a može se pohvaliti ikonskim izvedbama Josepha Cottena i Orsona Wellesa. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Najistaknutiji film noir svih vremena. (Mark Johnson / Awards Daily)
   Često ga se opisuje kao najbolji film britanske produkcije ikada snimljen, a to je ... podcjenjivanje... on pripada popisu 10 najboljih filmova svih vremena. (Cameron Meier / MeierMovies.com)
   U ovom trenutku, svaka osoba koja sebe naziva cinefilom, a još nije pogledala fenomenalni „Treći čovjek“ Carola Reeda , treba smjesta prestati čitati ovu recenziju, izdvojiti dva sata i ispraviti ovu grešku. (www.pastemagazine.com)
   Od svih filmova koje sam gledao, ovaj najpotpunije utjelovljuje romantiku odlaska u kino. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Izvanredna je i Alida Valli, rođena Puljanka, čija pomalo egzotična ljepota daje dodatnu notu neobičnosti ovom ekstraordinarnom ostvarenju čija je antologijska završna scena svakako jedan od najboljih svršetaka u povijesti filma. (Damir Radić / HFS)
   Skladan spoj značajki više žanrova: psihološkog detekcijskog filma, političkog špijunskog trilera te melodrame i akcijskog filma, istodobno je djelo sociološke, psihološke i političke analize te sugestivnog ugođaja i akcije koji zajedno služe da bi izrazili kaotičnu psihozu poratne krize i deziluzioniranosti, ali i potrebu za čvrstim moralnim uporištima. Film je i jedinstven primjer skladne kreativne suradnje niza vrhunskih stvaralaca (i stoga djelo iznimne retoričke siline) pod znalačkim Reedovim ravnanjem – producenta, scenarista (Greene je poslije po scenariju napisao roman), snimatelja (Krasker je za kontrastnu fotografiju dobio Oscara, a potaknuo je i modu kosih kadrova), glumačke ekipe, a i dotad nepoznatog skladatelja A. Karasa, čiji se pristup filmskoj glazbi, s lajtmotivom na citri, počeo oponašati. I sam naslov postao je dio svakidašnjega govora (kao oznaka za nepoznatu, enigmatsku osobu). Dobitnik glavne nagrade u Cannesu, proglašen 1995. najuspjelijim britanskim filmom svih vremena, vrhunac je stvaralaštva C. Reeda, a i poleta britanskog filma nakon II. svj. rata. (Ante Peterlić / HFL)
   U Britaniji je to triler o prijateljstvu i izdaji. U Beču je to tragedija o problematičnom odnosu Austrije s prošlošću. (William Cook / The Spectator)
   Međutim, mislim da je važno napomenuti da bi izgled „Trećeg čovjeka“ — i, zapravo, cijelog filma — bio nezamisliv bez „Građanina Kanea“, „Stranca“ i „Dame iz Šangaja“, koje je sve Orson snimio 40-ih, a sve to prethodilo je "Trećem čovjeku". Mislim da je na Carola Reeda definitivno utjecao Orson Welles, redatelj, iz filmova koje je snimio. (redatelj Peter Bogdanovich)
   Poput svih važnih umjetničkih djela, „Treći čovjek“ odbija ostarjeti. (Nenad Polimac / jutarnji.hr)

https://www.imdb.com/title/tt0041959/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_third%2520m

UTORAK / 23.07.

KINOTEKA NA BAČVICAMA: TRAGAČI

The Searchers, 1956.
21:30 sati



The Searchers, 1956. John Ford
Scenarij:
Frank S. Nugent prema istoimenom romanu Alana Le Maya iz 1954. godine.
Uloge: John Wayne, Jeffrey Hunter, Vera Miles, Ward Bond, Natalie Wood
   Radnja je smještena u vrijeme teksaško-indijanskih ratova - sredovječni veteran građanskog rata, Ethan Edwards, provodi godine tražeći svoju otetu nećakinju...
   Lik Ethana Edwardsa, jedan je od najzanimljivijih likova koje su Ford i Wayne ikada stvorili. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Riječ je o netipičnom i vrlo kompleksnom predstavniku žanra vesterna, svojevrsnoj odiseji koja se odigrava na Divljem zapadu, a u autorskom je fokusu slojevit prikaz čovjekove želje za osvetom te s njom povezane rasne netrpeljivosti, koja biva sagledana iz kritičkog motrišta i u kontekstu naizgled romantičnog okvira putovanja, što cjelini daje i epsku dimenziju. (HFS)
   Redateljski pečat Johna Forda nepogrešiv je. (Variety)
   U cjelini, ključno ostvarenje vesterna u kontekstu kojega radikalizira također motive putovanja i osvete, a i jedno od ključnih djela Fordova opusa, film su istaknuti redatelji novoholivudske kinematografije (M. Scorsese, J. Milius, S. Spielberg) proglasili jednim od paradigmatskih filmova amereričke  kinematografije. (Bruno Kragić / HFL)
   Više od pukog društvenog izražavanja kao što su to činili drugi vesterni tog razdoblja, Ford u „Tragače“ ulijeva vizualnu poeziju i osjećaj melankolije koji su rijetki u američkim filmovima i još rjeđi u vesternima. (Scott McGee / Turner Classic Movies)
   Dok su Komanči prikazani kao krajnje nemilosrdni, Ford pripisuje motivaciju za njihova djela i daje im dostojanstvo koje dolikuje ponosnoj civilizaciji. Nikada ne vidimo da Indijanci čine strašnije zločine od onih koje su počinili bijelci. (Ed Lowry / The Austin Chronicle)

https://www.imdb.com/title/tt0049730/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Searchers%252C%25201956.%2520

UTORAK / 30.07.

KINOTEKA NA BAČVICAMA: OTVORI OČI

Abre los Ojos, 1997.
21:30 sati



Abre los Ojos, 1997. Alejandro Amenábar
Scenarij:
Alejandro Amenábar & Mateo Gil
Uloge: Eduardo Noriega, Najwa Nimri, Penelope Cruz, Fele Martinez
   Cesar je bogati madridski playboy koji ide iz zabave u zabavu, od djevojke do djevojke. Dan uoči proslave rođendana upoznaje i nakon jedne noći ostavlja Nuriju, da bi na rođendanu upoznao zgodnu Sofiju, djevojku najboljeg prijatelja Pelaya. Nakon početnog koketiranja otprati je kući i po prvi put se zaljubljuje. No, ništa od provoda, a ispred ga već čeka posesivno ljubomorna Nurija s kojom će nešto kasnije doživjeti kobnu prometnu nesreću s kojom gubi sve što je do tada imao. Završavajući u zatvoru, u razgovoru s psihijatrom pokušava proniknuti u labirinte vlastitih sjećanja, prošlosti i sadašnjosti u kojoj život ipak ima cijenu...
   Ovako prepričan sadržaj teško će koga privući i zato je najbolje da zaboravite gore napisano i pogledate film jer "Otvori oči" jedan je od najintrigantnijih i vrlo, vrlo originalnih projekata devedesetih, rad talentiranog Alejandra Amenabara. Svi oni koji su obožavali Verhoevenov "Total Recall" ili možda "Matrix" moraju pogledati ovaj španjolski film. Sudar zbilje i sna, flashbackova, trauma, podsvijesti u kojoj je sve moguće i sve ostvarljivo u tolikoj mjeri da će vas ne jednom zbuniti. Dileme, pitanja i još više odgovori dovode ne samo glavnog junaka u nedoumicu već i gledatelja koji se cijelo vrijeme pita gleda li ljubavnu dramu, thriller, film noir ili pak znanstveno-fantastičan rad. A odgovor je samo jedan: Da! (V.E.)
   Ovo je tako pametno, nestašno i moderno da ćete ga odmah poželjeti ponovno vidjeti. (Time Out)
   Slagalica strasti i požude, želje i boli. (Patrick Byrne / Apollo Guide)
   Činjenica da je [Amenabr] osmislio film takve vizualne i strukturne odvažnosti potvrđuje ga kao jednog od najblistavijih novih talenata španjolske kinematografije. (Tom Parkinskon / Empire)
   Film nas ne privlači jeftinim audovizualnim atrakcijama nego zapletom i inteligentno smišljenim likovima. (Dragan Antulov / purger.com)
   Psihološka drama s elementima trilera suscenarista i redatelja Alejandra Amenábara jedno je od najintrigantnijih ostvarenja ne samo u dosadašnjoj karijeri darovitog filmaša španjolsko-čileanskih korijena, nego i u kontekstu europskog filma s kraja 90-ih godina prošlog stoljeća. (HFS)
   Sjajni, upečatljivi likovi i njihove emocije, jeziva atmosfera, začudni obrati i šokantna završnica ne viđaju se tako često, a da ne govorim o dojmljivim glumačkim izvedbama. (filmski.net)

https://www.imdb.com/title/tt0125659/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).

Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.

Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA