PROGRAM KINOTEKE Lipanj 2024.

SUBOTA / 01.06.

RADNIČKA KLASA IDE U PAKAO

Radnička klasa ide u pakao, 2023.
17:30 sati



Radnička klasa ide u pakao, 2023. Mladen Đorđević, 127 min. RS/HR/GR/ME/BG
Scenarij:
Mladen Đorđević
Uloge: Leon Lučev, Tamara Krcunović, Momo Pićurić, Ivan Đorđević
   Tvornica u kojoj su nekad bili zaposleni stanovnici cijelog grada i okolnih sela zatvorena je zbog sumnjive privatizacije i tragičnog incidenta tijekom kojeg je skupina njezinih radnika stradala u namjerno podmetnutom požaru. Preostali radnici, devastirani gubitkom svojih najmilijih i posljedičnom korumpiranom prodajom tvornice, pokreću proteste, ali čini se da su njihovi napori uzaludni i ne daju konkretne rezultate.
   U pitanju je socijalna drama sa temom koruptivne tranzicije, koja znalački uključuje žanrovske elemente: horora, misterije, akcijskog filma i crne komedije, čime nas približava žanru u kojem se odvija i stvarnost postjugoslavenskih društava. Film nudi pronicljivu dramsku analizu pseudo-religije i prikazuje apsurdni položaj tijela nekadašnje radničke klase u neoliberalnom kapitalizmu. Žiri želi istaknuti upečatljivu glumu Tamare Krcunović i Leona Lučeva, koji predvode izvanrednu glumačku ekipu. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolji film iz regije u glavnom takmičarskom programu)
   Film izuzetnog redateljskog rukopisa uz surovi komentar lokalne svakodnevice i velikih glumačkih ostvarenja, koji se posebno ističe po produkciji koja pripada cjelokupnoj euro-mediteranskoj regiji. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolji film euro-mediteranske regije)
   Za pismenu i rafinirano insceniranu priču koja odiše ljekovitom životnom radošću; za sofisticirani redateljski postupak što omogućava identifikaciju gledatelja s radnjom i likovima; za autentičnu atmosferu, uvjerljivu i duhovitu glumačku igru i istančanu likovnost slika. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolja režija)

https://www.imdb.com/title/tt11678912/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Radni%25C4%258Dka%2520klasa%2520ide%2520u%2520pakao%252C%25202023.%25

BUNTOVNICA

Scrapper, 2023.
20:00 sati



Scrapper, 2023. Charlotte Regan, 84 min. UK
Scenarij:
Charlotte Regan
Uloge: Lola Campbell, Alin Uzun, Cary Crankson, Carys Bowkett, Ambreen Razia, Ayokunle Oyesanwo, Ayobami Oyesabwo, Ayooluwa Oyesanwo, Freya Bell, Jessica Fostekew, Asheq Akhtar, Joshua Frater-Loughlin, Aysa Uzun, Ezel Uzun, Aylin Tezel, Tejal Rathore, Olivia Brady, Harris Dickinson, Matt Brewer, Daniel Burt, Laura Aikman, Harry Sydes, Mitchell Brown, Ramison Bernardo
   „Buntovnica“ je 2023. godine osvojila glavnu nagradu u međunarodnoj konkurenciji na Sundanceu, najvažnijem festivalu nezavisnog filma na svijetu.
   Nakon majčine smrti snalažljiva 12-godišnjakinja Georgie nastavlja živjeti sama u stanu na periferiji Londona. Novac zarađuje krađom bicikala sa svojim najboljim frendom Alijem, a uspijeva se riješiti socijalnih radnika pretvarajući se da živi s ujakom. Sve ide kao podmazano dok se ne pojavi Jason. On je navodno njezin otac, koji je toliko dugo izbivao da ga ne prepoznaje. Jason je odsutan, neuredan i ne zna kuhati, a Georgie se pita zašto odjednom pokazuje zanimanje za nju. Pogotovo kad joj je bilo sasvim dobro solo, hvalanapitanju.
   Jako volim ovaj film. Ovo će završiti na mojoj listi 10 najboljih na kraju godine. (Christy Lemire / Breakfast All Day)
   Lola Campbell je otkriće. Ovo joj je prva filmska uloga, a glumi besprijekorno. (Odie Henderson / Boston Globe)
   „Buntovnica“ ima šarm koji prodire kroz najhladnija srca i osvoji vas hirovitošću, šalama i radošću radničke klase. (KT Mahe / For Your Reference Podcast)
   Elementaran, graciozan i ispunjen malim radostima. (Ray Pride / Newcity)
   Šarmantan i empatičan film pun integriteta i života. Kroz dječje oči promatramo napuštenost, odvojenost i hladnoću, prikazano s ljubavlju, humorom i toplinom. Žiri su privukli pošteni i iskreni nastupi, snažna režija, razigrana kamera i dojmljiv scenarij. Autentičnost i vladanje mjestom i prostorom od strane redateljice i njezino ustrajavanje u stvaranju svijeta u kojem su bol i radost usklađeni, savršeno su isporučili priču punu srca i duše. (objašnjenje žirija u Sundanceu)

https://www.imdb.com/title/tt8649252/?ref_=fn_al_tt_1

 

UTORAK / 04.06.

SUNCE BUDUĆNOSTI

Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023.
17:30 sati



Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023. Nanni Moretti, 96 min. IT
Scenarij:
Francesca Marciano, Nanni Moretti, Federica Pontremoli, Valia Santella
Uloge: Nanni Moretti, Margherita Buy, Silvio Orlando, Barbora Bobulova, Mathieu Amalric
   Za mene je kino dvorana nešto nezamjenjivo. Ne mogu zamisliti svoj život bez mogućnosti odlaska u kino. (Nanni Moretti)
   Giovanni, renomirani talijanski redatelj, uskoro počinje snimanje političkog filma o Mađarskoj revoluciji 1956. te odnosom talijanske komunističke partije prema okupaciji. No uslijed njegovog braka koji je u krizi, njegovog koproducenta koji je na rubu bankrota i filmske industrije koja se ubrzano mijenja, čini se da mu ništa ne ide od ruke. Giovanni, koji je uvijek na rubu, morat će promisliti o svojem načinu postupanja želi li svoj mali svijet odvesti prema svijetloj budućnosti.
   Morettijev „8½“, tj. „Sunce budućnosti“ živopisno predstavlja mnoštvo ružičasto obojenih ideja koje slave ljubav prema  kinematografiji. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Kinematografsko putovanje koje nadilazi platno, istražujući evoluciju filma, ljubavi i politike u suvremenom kontekstu. (Emiliano Basile / EscribiendoCine)
   Talijanski redatelj Nanni Moretti stavlja sve uloge na optimizam u blistavoj komediji u kojoj napada Netflix i brani budućnost filma u kinima. (Carlos Marañón / Cinemanía)
   Kao gledatelj, mislim da još uvijek imam istu znatiželju koju sam imao prije 50 godina kada sam počeo ići u kino i gledati filmove. Kada sam bio mlad, prije nego što bih pogledao neki film, pročitao bih sve što se moglo pročitati o tome filmu. Danas sam drugačiji, nastojim što manje znati i čitati o nekom filmu prije nego što ga vidim. Uspoređujući situaciju s onom kada sam bio u dvadesetim godinama, i danas sam spreman pogledati priče drugih redatelja kao što sam spreman ispričati i svoje priče. Kada pišem scenarij ili kada snimam film, razmišljam o nepoznatim ljudima koji sjede u mraku kino dvorane i gledaju slike koje su veće od svega. Ne radi se tu o naznakama nostalgije. Ja jesam redatelj, ali sam i gledatelj koji želi vidjeti film u kino dvorani. (redatelj i ko-scenarist Nanni Morretti)

https://www.imdb.com/title/tt16731908/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_2_nm_0_q_Il%2520sol%2520dell%27avvenire%2520

VITIĆ PLEŠE

Vitić pleše, 2023.
19:30 sati



Vitić pleše, 2023. Boris Bakal 90 min. HR / gošća: Sonja Leboš
   Dugometražni dokumentarni film o 20-godišnjoj borbi intermedijalnog umjetnika Borisa Bakala i umjetničke organizacije Bacači sjenki da kroz suradnju i sukobe s lokalnom zajednicom (suvlasnicima i stanarima) obnove višestambenu zgradu u Zagrebu, remek-djelo modernističke arhitekture (tzv. Vitićev neboder), koji tako postaje metafora cijelog hrvatskog i europskog društva, njegovih dinamika, prijepora i zabluda. Hipertekstualna priča o istraživanju svrhe i uzaludnosti individualnog zalaganja za opće dobro. Priča o svima nama, o drugima u nama i oko nas, te prostoru između. Film sa sretnim završetkom s obratom.
   Uz afirmativne prakse stanovanja i kohezijsku funkciju arhitekture, u središtu zanimanja filma je Vitićev neboder, izgrađen krajem 1950-ih u Zagrebu, kao primjer implementacije modernističke arhitekture u urbani krajolik. Zgrada je to na kojoj su se reflektirali svi presudni društveni momenti i razmimoilaženja. Vrijedan i dugo godina zanemarivan spomenik kulture, Vitićev neboder je ujedno pokazatelj sustavnog nemara prema socijalističkom nasljeđu ali i paradoksa bivšeg sustava. (dokukino.net)
https://www.imdb.com/title/tt27211317/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Viti%25C4%2587%2520ple%25C5%25A1e

KINOTEKA NA BAČVICAMA: PARIZ TEKSAS

Paris Texas, 1984.
21:15 sati



Cannes 1994. ZLATNA PALMA
Paris Texas, 1984. Wim Wenders
Scenarij:
L. M. Kit Carson, Sam Shepard
Uloge: Harry Dean Stanton, Nastassja Kinski, Dean Stockwell, Aurore Clément, Hunter Carson
   Nekonvencionalni film ceste, prati Travisa koji jednog vrelog dana iz Meksika odluta u Texas. Travis ništa ne govori, a čini se i da je uveliko izgubio pamćenje. Ali vođen je željom da ponovo pronađe svoju obitelj: mladu suprugu Jane, čiji život je zbog patološke ljubomore naizgled doveo u opasnost, i sedmogodišnjeg sina Huntera. Travisa su četiri godine smatrali mrtvim. Njegov brat Walt leti iz Los Angelesa do Texasa kako bi svog izgubljenog brata vratio kući. Walt i supruga su postali Hunterovi skrbnici i sada im je izuzetno teško odreći se uloge njegovih roditelja, naročito nakon što saznaju da ga Travis želi povesti sa sobom u potragu za Jane. O Jane ne znaju ništa osim da vjerovatno živi u Houstonu...
   Wim Wenders pravi vizualno intrigantne filmove, pri čemu je do gledatelja hoće li ih shvatiti previše provokativnim ili jednostavno takvima, kakvi jesu, no „Paris, Texas“ je definitivno film koji je krcat krajnje jednostavnim no fenomenalnim radom kamere. Bogatstva je napretek i u pustinji i bilo gdje drugdje, ako čovjek ima oči koje žele to primjetiti. Za mnoge spor u radnji i na momente prilično škrt na dijalozima (ne posve, naravno), ovaj film suncem, prašinom i jednostavnim dodirom točkice jarke boje na pozadini tek naoko bezličnih setova postiže fantastičan efekt. „Paris, Texas“ vjerojatno je jedna od jačih obiteljskih drama osamdesetih godina, sposobnih da rasture srce uz vrlo malo napora, ne zahtijevajući od gledatelja ništa do li želje za upijanjem okoliša, nevjerojatno jednostavno ocrtanih, no svejedno složenih likova, svo vrijeme uokvirenih prekrasnom glazbom, koju je složio veliki Ry Cooder. (Vanja, www.fak.hr)
   Mračan opis zemlje u kojoj ljudi poput Travisa i Jane ne mogu pustiti korijene, priča o velikoj, moćnoj i bogatoj državi u kojoj mali ljudi mogu postati očajno izgubljeni. (Newsweek)
   Istinit, dubok i briljantan film. (Roger Ebert)
   Wendersov klasik ostaje upamćen kao vizuelno snažno ostvarenje; kao emotivan, dubok i višeslojan film posvećen sanjarima. Ovo djelo govori o ljubavi, patnji, nadama, iznevjerenim očekivanjima, praštanju i samoći. „Paris, Texas“ je sam Život. (Uroš Popović, P.U.L.S.E.)
   Izvrsna psihološka, egzistencijalna romantična drama redatelja Wima Wendersa, antologijsko je ostvarenje i prema mnogima njegov najbolji film, ili barem onaj koji se u konkurenciji s također remek-djelom „Nebo nad Berlinom“ nadmeće za titulu najboljeg. (Josip Grozdanić / HFS)

https://www.imdb.com/title/tt0087884/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 05.06.

TOČKA PRIJELAZA

La llegada / Upon Entry, 2023.
17:30 sati



La llegada / Upon Entry, 2023. Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, 74 min. ES
Scenarij:
Alejandro Rojas, Juan Sebastián Vásquez
Uloge: Alberto Ammann, Bruna Cusí, Ben Temple, Laura Gómez
   Urbanist Diego i plesačica Elena stižu iz Španjolske u SAD kako bi izgradili novi život u zemlji prilika. No po dolasku u njujoršku zračnu luku granična policija odvodi ih u sobu za ispitivanje gdje ih podvrgava beskonačnom i neugodnom saslušanju. Narednih nekoliko sati testirat će njihove granice psihičke izdržljivosti, dok će Diegovo nervozno ponašanje dati naslutiti kako nije sve onakvo kakvim se čini.
    „Točka prijelaza“ ima ono što bi film trebao imati: priču koja vas zgrabi od prve minute i ne pušta je do posljednjeg kadra, priču koliko jednostavnu toliko i snažnu. (Jordi Batlle Caminal / www.fotogramas.es)
   „Točka prijelaza“ vješto iznosi sve razloge zašto bi netko mogao htjeti emigrirati - zbog sigurnosti, zbog ljubavi, zbog nove prilike - a zatim ih podvrgava iscrpljujućoj, dehumanizirajućoj sumnji birokracije. (Eric Langberg / Everything's Interesting)
    „Točka prijelaza“ je jedan od španjolskih dragulja 2023. (Carla Monfort / Espinof)
   Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez predstavljaju „Točku prijelaza“ ne toliko kao oštru osudu američkog imigracijskog sustava, koliko kao duboko istraživanje psihologije, autoriteta i toga kako ga lako ljudi na pozicijama moći mogu zloupotrijebiti. (Kevin L. Lee AwardsWatch)

https://www.imdb.com/title/tt22964884/?ref_=fn_al_tt_3

GIAN PAOLO BARBIERI: ČOVJEK I LJEPOTA

Gian Paolo Barbieri: L'uomo e la belezza, 2022.
20:00 sati



Gian Paolo Barbieri: L'uomo e la belezza, 2022. Emiliano Scatarzi, 75 min. IT
   Naša je zadaća budućim generacijama ostaviti nešto što im može koristiti u bavljenju ovom profesijom koja je sve teža i složenija. (Gian Paolo Barbieri)

   Gian Paolo Barbieri modni je (i ne samo) fotograf koji je ostavio i ostavlja, unatoč neizlječivoj bolesti, svoj trag u svijetu umjetnosti. Dokumentarac ga vidi kao protagonista koji razmišlja o svom radu uz doprinos onih koji su voljeli i nastavljaju voljeti taj rad. Barbieri je bio kulturna ikona 70-ih - 90-ih godina prošlog stoljeća, toliko da se danas slavi kao jedan od talijanskih fotografa najviše povezanih s modom, kazalištem i kinom. Njegova sposobnost stvaranja jedinstvenih slika, s pažnjom na svaki detalj i nikad banalnih, omogućila mu je fotografiranje najvažnijih desetljeća talijanske mode.
https://fondazionegianpaolobarbieri.it/en/gian-paolo-barbieri/biography/
   Fotoklub Split u suradnji s DA2 Film Festival prikazuje film ''Gian Paolo Barbieri: Čovjek i ljepota''. Cilj prikazivanja je razvoj publike, a na projekciju su pozvani učenici/ce i studenti/ice s područja grada Splita, s kojima bi nakon projekcije i zajedničkog gledanja kolegica Jana Šivak vodila razgovor na temu pogledanog filma i tematike koju film obrađuje.

ČETVRTAK / 06.06.

RADNIČKA KLASA IDE U PAKAO

Radnička klasa ide u pakao, 2023.
17:30 sati



Radnička klasa ide u pakao, 2023. Mladen Đorđević, 127 min. RS/HR/GR/ME/BG
Scenarij:
Mladen Đorđević
Uloge: Leon Lučev, Tamara Krcunović, Momo Pićurić, Ivan Đorđević
   Tvornica u kojoj su nekad bili zaposleni stanovnici cijelog grada i okolnih sela zatvorena je zbog sumnjive privatizacije i tragičnog incidenta tijekom kojeg je skupina njezinih radnika stradala u namjerno podmetnutom požaru. Preostali radnici, devastirani gubitkom svojih najmilijih i posljedičnom korumpiranom prodajom tvornice, pokreću proteste, ali čini se da su njihovi napori uzaludni i ne daju konkretne rezultate.
   U pitanju je socijalna drama sa temom koruptivne tranzicije, koja znalački uključuje žanrovske elemente: horora, misterije, akcijskog filma i crne komedije, čime nas približava žanru u kojem se odvija i stvarnost postjugoslavenskih društava. Film nudi pronicljivu dramsku analizu pseudo-religije i prikazuje apsurdni položaj tijela nekadašnje radničke klase u neoliberalnom kapitalizmu. Žiri želi istaknuti upečatljivu glumu Tamare Krcunović i Leona Lučeva, koji predvode izvanrednu glumačku ekipu. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolji film iz regije u glavnom takmičarskom programu)
   Film izuzetnog redateljskog rukopisa uz surovi komentar lokalne svakodnevice i velikih glumačkih ostvarenja, koji se posebno ističe po produkciji koja pripada cjelokupnoj euro-mediteranskoj regiji. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolji film euro-mediteranske regije)
   Za pismenu i rafinirano insceniranu priču koja odiše ljekovitom životnom radošću; za sofisticirani redateljski postupak što omogućava identifikaciju gledatelja s radnjom i likovima; za autentičnu atmosferu, uvjerljivu i duhovitu glumačku igru i istančanu likovnost slika. (obrazloženje žirija / FEST 2024. najbolja režija)

https://www.imdb.com/title/tt11678912/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Radni%25C4%258Dka%2520klasa%2520ide%2520u%2520pakao%252C%25202023.%25

GATTACA

Gattaca, 1997.
20:00 sati



POVRATAK U 90-TE
Gattaca, 1997. Andrew Niccol, 106 min. US
Scenarij:
Andrew Niccol
Uloge: Ethan Hawke, Uma Thurman, Gore Vidal, Xander Berkeley, Jayne Brook, Elias Koteas, Blair Underwood, Ernest Borgnine, Jude Law, Alan Arkin
   Vincent Freeman primjerak je ljudske vrste nastao prirodnim putem u doba koje voli bioinženjering, genetsku čistoću, superiornost, kompetitivnost, izvrsnost… dakle, eugeniku u čvrstom zagrljaju s kapitalizmom. Takvima kao što je on život je vrlo predvidljiv i ograničen jer mogućnost napredovanja i ostvarivanja dječjih snova namijenjen je samo onima s idealnom genetskom slikom. Pa ipak, Vincentov poriv za putovanjem u svemir postaje prejak i za njega samoga, stoga mu ne preostaje drugo nego li pokušati nasamariti sustav ili samoga sebe.
   Inteligentna i znanstveno provokativna, „Gattaca“ je upijajuća znanstveno-fantastična drama koja postavlja važna i zanimljiva etička pitanja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Očaravajuća znanstveno-fantastična drama. (David Nusair / Reel Film)
   Moderni klasik znanstvene fantastike. (Jeff Otto / ReelzChannel.com)
   Fascinantna znanstveno-fantastična drama koja je s lakoćom izdržala test vremena. Gusta, romantična, sumorna atmosfera savršeno se uklapa u jezivu temu koja nam je nevjerojatno bliska. (Jimmy Cage)
   Futuristička priča o vrijednim (selektivnom genetikom birani i stvarani savršeni primjeri ljudske rase) i ne-vrijednim (rođeni prirodnim, recimo staromodnim načinom) ljudima, zgodna je igrica redatelja i scenariste Andrewa Niccola kojim jasno odgovara na pitanje kojim se putem treba ići. Mada se može u samom projektu pronaći dosta rupa - zamjena identiteta u tako savršenom sustavu urodila je plodom zahvaljujući zaista traljavim istragama - Niccola to i ne zanima. Njega zanima provokativna priča o novom svijetu kao upozorenje korporacijama budućnosti koji se ipak trebaju okrenuti iskonskoj nadarenosti i sposobnostima. I na kraju, moram iskreno priznati da sam puno manje očekivao od projekta koji se nije pojavio u domaćim kinima a u američkim loše prošao. Mediji su se više bavili novom vezom Ethana Hawkea i Umme Thurman nego li samom izvedbom. Nezasluženo! (V.E.)
   Andrew Niccol, jedan je od niza talentiranih Novozelandjana koji u posljednje vrijeme rade u Hollywoodu. „Gattaca“, njegov scenaristički i režijski debi, jest SF-film koji mrtvački ozbiljno pokušava istraživati posljedice nekih danas aktualnih trendova kao što je kloniranje i manipulacije s genima. (Dragan Antulov / purger.com)

https://www.imdb.com/title/tt0119177/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_Gattaca
   Video ekspanzija devedesetih godina prošlog stoljeća cijeli je niz filmova, umjesto u kino dvorane, (nezasluženo) dovela direktno na police videoteka. Postoji cijeli niz filmova koji su svoje premijere na domaćem tržištu imali na malim ekranima (npr. Kubrickov „Eyes Wide Shut“, John Dahlov „The Last Seduction“...), a neki su se tako malo zadržali u kinima da to samo rijetki pamte. Zato smo mi tu da ispravimo „grešku“ i ponudimo na velikom platnu nekoliko zanimljivih, nezavisnih filmova s kraja prošlog stoljeća.

PETAK / 07.06.

SUNCE BUDUĆNOSTI

Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023.
17:30 sati



Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023. Nanni Moretti, 96 min. IT
Scenarij:
Francesca Marciano, Nanni Moretti, Federica Pontremoli, Valia Santella
Uloge: Nanni Moretti, Margherita Buy, Silvio Orlando, Barbora Bobulova, Mathieu Amalric
   Za mene je kino dvorana nešto nezamjenjivo. Ne mogu zamisliti svoj život bez mogućnosti odlaska u kino. (Nanni Moretti)
   Giovanni, renomirani talijanski redatelj, uskoro počinje snimanje političkog filma o Mađarskoj revoluciji 1956. te odnosom talijanske komunističke partije prema okupaciji. No uslijed njegovog braka koji je u krizi, njegovog koproducenta koji je na rubu bankrota i filmske industrije koja se ubrzano mijenja, čini se da mu ništa ne ide od ruke. Giovanni, koji je uvijek na rubu, morat će promisliti o svojem načinu postupanja želi li svoj mali svijet odvesti prema svijetloj budućnosti.
   Morettijev „8½“, tj. „Sunce budućnosti“ živopisno predstavlja mnoštvo ružičasto obojenih ideja koje slave ljubav prema  kinematografiji. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Kinematografsko putovanje koje nadilazi platno, istražujući evoluciju filma, ljubavi i politike u suvremenom kontekstu. (Emiliano Basile / EscribiendoCine)
   Talijanski redatelj Nanni Moretti stavlja sve uloge na optimizam u blistavoj komediji u kojoj napada Netflix i brani budućnost filma u kinima. (Carlos Marañón / Cinemanía)
   Kao gledatelj, mislim da još uvijek imam istu znatiželju koju sam imao prije 50 godina kada sam počeo ići u kino i gledati filmove. Kada sam bio mlad, prije nego što bih pogledao neki film, pročitao bih sve što se moglo pročitati o tome filmu. Danas sam drugačiji, nastojim što manje znati i čitati o nekom filmu prije nego što ga vidim. Uspoređujući situaciju s onom kada sam bio u dvadesetim godinama, i danas sam spreman pogledati priče drugih redatelja kao što sam spreman ispričati i svoje priče. Kada pišem scenarij ili kada snimam film, razmišljam o nepoznatim ljudima koji sjede u mraku kino dvorane i gledaju slike koje su veće od svega. Ne radi se tu o naznakama nostalgije. Ja jesam redatelj, ali sam i gledatelj koji želi vidjeti film u kino dvorani. (redatelj i ko-scenarist Nanni Morretti)

https://www.imdb.com/title/tt16731908/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_2_nm_0_q_Il%2520sol%2520dell%27avvenire%2520

TOČKA PRIJELAZA

La llegada / Upon Entry, 2023.
20:00 sati



La llegada / Upon Entry, 2023. Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, 74 min. ES
Scenarij:
Alejandro Rojas, Juan Sebastián Vásquez
Uloge: Alberto Ammann, Bruna Cusí, Ben Temple, Laura Gómez
   Urbanist Diego i plesačica Elena stižu iz Španjolske u SAD kako bi izgradili novi život u zemlji prilika. No po dolasku u njujoršku zračnu luku granična policija odvodi ih u sobu za ispitivanje gdje ih podvrgava beskonačnom i neugodnom saslušanju. Narednih nekoliko sati testirat će njihove granice psihičke izdržljivosti, dok će Diegovo nervozno ponašanje dati naslutiti kako nije sve onakvo kakvim se čini.
    „Točka prijelaza“ ima ono što bi film trebao imati: priču koja vas zgrabi od prve minute i ne pušta je do posljednjeg kadra, priču koliko jednostavnu toliko i snažnu. (Jordi Batlle Caminal / www.fotogramas.es)
   „Točka prijelaza“ vješto iznosi sve razloge zašto bi netko mogao htjeti emigrirati - zbog sigurnosti, zbog ljubavi, zbog nove prilike - a zatim ih podvrgava iscrpljujućoj, dehumanizirajućoj sumnji birokracije. (Eric Langberg / Everything's Interesting)
    „Točka prijelaza“ je jedan od španjolskih dragulja 2023. (Carla Monfort / Espinof)
   Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez predstavljaju „Točku prijelaza“ ne toliko kao oštru osudu američkog imigracijskog sustava, koliko kao duboko istraživanje psihologije, autoriteta i toga kako ga lako ljudi na pozicijama moći mogu zloupotrijebiti. (Kevin L. Lee AwardsWatch)

https://www.imdb.com/title/tt22964884/?ref_=fn_al_tt_3

SUBOTA / 08.06.

BUNTOVNICA

Scrapper, 2023.
17:30 sati



Scrapper, 2023. Charlotte Regan, 84 min. UK
Scenarij:
Charlotte Regan
Uloge: Lola Campbell, Alin Uzun, Cary Crankson, Carys Bowkett, Ambreen Razia, Ayokunle Oyesanwo, Ayobami Oyesabwo, Ayooluwa Oyesanwo, Freya Bell, Jessica Fostekew, Asheq Akhtar, Joshua Frater-Loughlin, Aysa Uzun, Ezel Uzun, Aylin Tezel, Tejal Rathore, Olivia Brady, Harris Dickinson, Matt Brewer, Daniel Burt, Laura Aikman, Harry Sydes, Mitchell Brown, Ramison Bernardo
   „Buntovnica“ je 2023. godine osvojila glavnu nagradu u međunarodnoj konkurenciji na Sundanceu, najvažnijem festivalu nezavisnog filma na svijetu.
   Nakon majčine smrti snalažljiva 12-godišnjakinja Georgie nastavlja živjeti sama u stanu na periferiji Londona. Novac zarađuje krađom bicikala sa svojim najboljim frendom Alijem, a uspijeva se riješiti socijalnih radnika pretvarajući se da živi s ujakom. Sve ide kao podmazano dok se ne pojavi Jason. On je navodno njezin otac, koji je toliko dugo izbivao da ga ne prepoznaje. Jason je odsutan, neuredan i ne zna kuhati, a Georgie se pita zašto odjednom pokazuje zanimanje za nju. Pogotovo kad joj je bilo sasvim dobro solo, hvalanapitanju.
   Jako volim ovaj film. Ovo će završiti na mojoj listi 10 najboljih na kraju godine. (Christy Lemire / Breakfast All Day)
   Lola Campbell je otkriće. Ovo joj je prva filmska uloga, a glumi besprijekorno. (Odie Henderson / Boston Globe)
   „Buntovnica“ ima šarm koji prodire kroz najhladnija srca i osvoji vas hirovitošću, šalama i radošću radničke klase. (KT Mahe / For Your Reference Podcast)
   Elementaran, graciozan i ispunjen malim radostima. (Ray Pride / Newcity)
   Šarmantan i empatičan film pun integriteta i života. Kroz dječje oči promatramo napuštenost, odvojenost i hladnoću, prikazano s ljubavlju, humorom i toplinom. Žiri su privukli pošteni i iskreni nastupi, snažna režija, razigrana kamera i dojmljiv scenarij. Autentičnost i vladanje mjestom i prostorom od strane redateljice i njezino ustrajavanje u stvaranju svijeta u kojem su bol i radost usklađeni, savršeno su isporučili priču punu srca i duše. (objašnjenje žirija u Sundanceu)

https://www.imdb.com/title/tt8649252/?ref_=fn_al_tt_1

 

SUNCE BUDUĆNOSTI

Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023.
20:00 sati



Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023. Nanni Moretti, 96 min. IT
Scenarij:
Francesca Marciano, Nanni Moretti, Federica Pontremoli, Valia Santella
Uloge: Nanni Moretti, Margherita Buy, Silvio Orlando, Barbora Bobulova, Mathieu Amalric
   Za mene je kino dvorana nešto nezamjenjivo. Ne mogu zamisliti svoj život bez mogućnosti odlaska u kino. (Nanni Moretti)
   Giovanni, renomirani talijanski redatelj, uskoro počinje snimanje političkog filma o Mađarskoj revoluciji 1956. te odnosom talijanske komunističke partije prema okupaciji. No uslijed njegovog braka koji je u krizi, njegovog koproducenta koji je na rubu bankrota i filmske industrije koja se ubrzano mijenja, čini se da mu ništa ne ide od ruke. Giovanni, koji je uvijek na rubu, morat će promisliti o svojem načinu postupanja želi li svoj mali svijet odvesti prema svijetloj budućnosti.
   Morettijev „8½“, tj. „Sunce budućnosti“ živopisno predstavlja mnoštvo ružičasto obojenih ideja koje slave ljubav prema  kinematografiji. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Kinematografsko putovanje koje nadilazi platno, istražujući evoluciju filma, ljubavi i politike u suvremenom kontekstu. (Emiliano Basile / EscribiendoCine)
   Talijanski redatelj Nanni Moretti stavlja sve uloge na optimizam u blistavoj komediji u kojoj napada Netflix i brani budućnost filma u kinima. (Carlos Marañón / Cinemanía)
   Kao gledatelj, mislim da još uvijek imam istu znatiželju koju sam imao prije 50 godina kada sam počeo ići u kino i gledati filmove. Kada sam bio mlad, prije nego što bih pogledao neki film, pročitao bih sve što se moglo pročitati o tome filmu. Danas sam drugačiji, nastojim što manje znati i čitati o nekom filmu prije nego što ga vidim. Uspoređujući situaciju s onom kada sam bio u dvadesetim godinama, i danas sam spreman pogledati priče drugih redatelja kao što sam spreman ispričati i svoje priče. Kada pišem scenarij ili kada snimam film, razmišljam o nepoznatim ljudima koji sjede u mraku kino dvorane i gledaju slike koje su veće od svega. Ne radi se tu o naznakama nostalgije. Ja jesam redatelj, ali sam i gledatelj koji želi vidjeti film u kino dvorani. (redatelj i ko-scenarist Nanni Morretti)

https://www.imdb.com/title/tt16731908/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_2_nm_0_q_Il%2520sol%2520dell%27avvenire%2520

UTORAK / 11.06.

SUNCE BUDUĆNOSTI

Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023.
17:30 sati



Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, 2023. Nanni Moretti, 96 min. IT
Scenarij:
Francesca Marciano, Nanni Moretti, Federica Pontremoli, Valia Santella
Uloge: Nanni Moretti, Margherita Buy, Silvio Orlando, Barbora Bobulova, Mathieu Amalric
   Za mene je kino dvorana nešto nezamjenjivo. Ne mogu zamisliti svoj život bez mogućnosti odlaska u kino. (Nanni Moretti)
   Giovanni, renomirani talijanski redatelj, uskoro počinje snimanje političkog filma o Mađarskoj revoluciji 1956. te odnosom talijanske komunističke partije prema okupaciji. No uslijed njegovog braka koji je u krizi, njegovog koproducenta koji je na rubu bankrota i filmske industrije koja se ubrzano mijenja, čini se da mu ništa ne ide od ruke. Giovanni, koji je uvijek na rubu, morat će promisliti o svojem načinu postupanja želi li svoj mali svijet odvesti prema svijetloj budućnosti.
   Morettijev „8½“, tj. „Sunce budućnosti“ živopisno predstavlja mnoštvo ružičasto obojenih ideja koje slave ljubav prema  kinematografiji. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Kinematografsko putovanje koje nadilazi platno, istražujući evoluciju filma, ljubavi i politike u suvremenom kontekstu. (Emiliano Basile / EscribiendoCine)
   Talijanski redatelj Nanni Moretti stavlja sve uloge na optimizam u blistavoj komediji u kojoj napada Netflix i brani budućnost filma u kinima. (Carlos Marañón / Cinemanía)
   Kao gledatelj, mislim da još uvijek imam istu znatiželju koju sam imao prije 50 godina kada sam počeo ići u kino i gledati filmove. Kada sam bio mlad, prije nego što bih pogledao neki film, pročitao bih sve što se moglo pročitati o tome filmu. Danas sam drugačiji, nastojim što manje znati i čitati o nekom filmu prije nego što ga vidim. Uspoređujući situaciju s onom kada sam bio u dvadesetim godinama, i danas sam spreman pogledati priče drugih redatelja kao što sam spreman ispričati i svoje priče. Kada pišem scenarij ili kada snimam film, razmišljam o nepoznatim ljudima koji sjede u mraku kino dvorane i gledaju slike koje su veće od svega. Ne radi se tu o naznakama nostalgije. Ja jesam redatelj, ali sam i gledatelj koji želi vidjeti film u kino dvorani. (redatelj i ko-scenarist Nanni Morretti)

https://www.imdb.com/title/tt16731908/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_2_nm_0_q_Il%2520sol%2520dell%27avvenire%2520

VILINSKI VRT

Fairy Garden / Fanni Kertje, 2023.
20:00 sati



Fairy Garden / Fanni Kertje, 2023. Gergö Somogyvári, 83 min. HU/HR/RO
   Na periferiji Budimpešte, u samom srcu šume, krije se trošna koliba. U njoj, iznimno povezani, žive dva društvena izopćenika, 19-godišnja transrodna tinejdžerica Fanni, i 60-godišnji beskućnik Laci. Kao otac i kćer, u improviziranoj obitelji, podupiru jedno drugo kroz poteškoće i transformacije koje im život nosi. Na marginama mađarskog društva život je težak, ali je barem njihov. Dokumentarac koji se suprotstavlja konvencijama o odrastanju, domu, obitelji i prihvaćanju.
   Intiman film koji pruža pogled u nepoznati svijet, pričajući priču o osebujnom sazrijevanju, naglašavajući važnost međuljudskih odnosa i bezuvjetnog prihvaćanja. (Filmski festival Verzió)
   Povezujući plejadu egzistencijalno pogubljenih i identitetski neformiranih pojedinaca, “Vilinski vrt” ipak ne nudi uvid u razrješenje ikakvih bilo unutarnjih, bilo vanjskih konflikata… osvjetljava tek djelić osjetljivih fenomena i dozvoljava da načete životne priče ostanu jednako u zraku kao i na početku. (dokumentarni.net)
   Prije tri godine u Mađarskoj je donesen novi zakon koji kriminalizira beskućništvo i zabranjuje spavanje na otvorenom. Sa svojim prijateljem socijalnim radnikom Zsoltom Pocsaiem odlučio sam napraviti kratku reportažu o ovoj temi kako bih se suprotstavio propagandi mađarske vlade. Tijekom ove terenske nastave susreli smo Fanni i Lacija u šumi; dvije minute nakon početka snimanja, shvatio sam da će ova priča biti puno duža i složenija… (redatelj Gergö  Somogyvári)

https://www.imdb.com/title/tt27207418/?ref_=fn_al_tt_2

KINOTEKA NA BAČVICAMA: SEKS, LAŽI I VIDEOTRAKE

Sex, Lies and Videotape, 1989.
21:15 sati



Cannes 1994. ZLATNA PALMA
Sex, Lies and Videotape, 1989. Steven Soderbergh, 100 min. US
Scenarij:
Steven Soderbergh
Uloge: James Spader, Andie MacDowell, Peter Gallagher, Laura San Giacomo
   Tajnoviti Graham stiže u posjet prijatelju s fakulteta, odvjetniku Johnu, oženjenom povučenom Ann, koju vara s njezinom mlađom sestrom Cynthijom. Tijekom sljedećih nekoliko dana njih četvero istražuju seksualne probleme i razotkrivaju laži s pomoću videozapisa. Graham, naime, nakon prekida svoje veze skuplja intervjue sa ženama o njihovim seksualnim iskustvima i maštanjima.
   U svom dugometražnom redateljskom debiju, Steven Soderbergh demonstrira majstorstvo svog zanata daleko iznad svojih godina, spojivši izvanrednu glumačku postavu i inteligentan scenarij za nijansirani, zreli film o neurozama i ljudskoj seksualnosti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Pojava filma "Seks, laži i videotrake" na izmaku osamdesetih označila je prekretnicu za američku nezavisnu kinematografiju i potpalila fitilj za eksploziju "indie" ostvarenja u devedesetima. (Marko Njegić /SD)
   Nije nedostatak novca, već inteligencija ono što čini film za pamćenje. (Rene Jordan / El Nuevo Herald)
   Ovo je seksi, nijansirano, prekrasno kontrolirano ispitivanje kako je kvartet ljudi definiran njihovim erotskim nagonima i inhibicijama. (Variety)
   Ovaj film ima više inteligencije nego srca, te je više pametan nego što prosvjetljuje. Ali nikada nije dosadan, a ima trenutaka kada nas podsjeća kako su filmovi znali biti seksi, u onim danima kada je govor bio jedina erogena zona. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Najizvanrednija stvar o ovom filmu je njegova svježina – intiman u opsegu, film je fino napravljena, moderna priča o moralu… „Opasne veze“ video doba, Soderberghov zapanjujuć debi je priča o požudi, anksioznosti i obmani, u kojem kamera seksualno impotentnog muškarca postaje glavni glumac i sprava za pričanje priče. (Emanuel Levy / EmanuelLevy.Com)

https://www.imdb.com/title/tt0098724/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_Sex%252C%2520Lies%2520and%2520Videotape%252C%25201989.%2520

SRIJEDA / 12.06.

TOČKA PRIJELAZA

La llegada / Upon Entry, 2023.
17:30 sati



La llegada / Upon Entry, 2023. Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, 74 min. ES
Scenarij:
Alejandro Rojas, Juan Sebastián Vásquez
Uloge: Alberto Ammann, Bruna Cusí, Ben Temple, Laura Gómez
   Urbanist Diego i plesačica Elena stižu iz Španjolske u SAD kako bi izgradili novi život u zemlji prilika. No po dolasku u njujoršku zračnu luku granična policija odvodi ih u sobu za ispitivanje gdje ih podvrgava beskonačnom i neugodnom saslušanju. Narednih nekoliko sati testirat će njihove granice psihičke izdržljivosti, dok će Diegovo nervozno ponašanje dati naslutiti kako nije sve onakvo kakvim se čini.
    „Točka prijelaza“ ima ono što bi film trebao imati: priču koja vas zgrabi od prve minute i ne pušta je do posljednjeg kadra, priču koliko jednostavnu toliko i snažnu. (Jordi Batlle Caminal / www.fotogramas.es)
   „Točka prijelaza“ vješto iznosi sve razloge zašto bi netko mogao htjeti emigrirati - zbog sigurnosti, zbog ljubavi, zbog nove prilike - a zatim ih podvrgava iscrpljujućoj, dehumanizirajućoj sumnji birokracije. (Eric Langberg / Everything's Interesting)
    „Točka prijelaza“ je jedan od španjolskih dragulja 2023. (Carla Monfort / Espinof)
   Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez predstavljaju „Točku prijelaza“ ne toliko kao oštru osudu američkog imigracijskog sustava, koliko kao duboko istraživanje psihologije, autoriteta i toga kako ga lako ljudi na pozicijama moći mogu zloupotrijebiti. (Kevin L. Lee AwardsWatch)

https://www.imdb.com/title/tt22964884/?ref_=fn_al_tt_3

VRAG U PLAVOJ HALJINI

Devil in a Blue Dress, 1995.
20:00 sati



POVRATAK U 90-TE:
Devil in a Blue Dress, 1995. Carl Franklin, 101 min. US
Scenarij:
Carl Franklin prema istoimenom romanu Waltera Mosleya
Uloge: Denzel Washington, Tom Sizemore, Jennifer Beals, Don Cheadle
   Sumorna slika nezaposlenosti poslijeratne (1948) Amerike ne nudi nikave izglede tamnoputom veteranu Easy Rawlinsu koji bi želio prihvatiti bilo koji posao samo da bi preživio i isplatio dugove. Naoko lagan posao - pronalaženje djevojke kandidata za gradonačelnika - pretvara se u pravu noćnu moru: nekoliko ubojstava, policijska istraga, skupina plaćenih ubojica, korupcija...
      S ovako fantastičnom pričom u klasičnom je noir žanru bilo teško podbaciti, čak i ako ju nije napisao Raymond Chandler. Ali "Vrag u plavoj haljini" je samo stilski klasični noir. Po svemu ostalom radi se o modernom detektivskom trileru, s neočekivanim twistom i krvavim završetkom. Ipak je, doduše, neobičan način na koji ovaj neonoir funkcionira neovisno o kinematografskoj povijesti žanra. I sam za sebe čini remek - djelo. Teško se ne zapitati, kako je pobogu Carl Franklin uspio snimiti OVO i nikad više ne napraviti dobar film?! (Ivica Perinović / ezadar.net)
   Zahvaljujući scenaristi i redatelju Carlu Franklinu, „Vrag …“ je procvjetao u kompulzivno gledljivu misteriju, djelo s mirisnom atmosferom razdoblja i provokativnu meditaciju o rasi, ambiciji i građanstvu. (Henry Sheehan / Orange County Register)
   Uvijek sam fasciniran kako Amerikanci uspijevaju vjerno rekonstruirati jedno vrijeme (između ostalog i izvrsnim modelima automobila tog razdoblja), ali i svakim novim uradkom na tragu najboljih radova film noira.Taman pomisliš da je John Dahl jedini sljedbenik stila, pojavi se nekolicina radova (Maloneov „Ubojica“, Baileyev „Mjesec od porculana“, uz ovaj Carla Franklina) koji uspješno demantiraju takvo mišljenje. Uz redateljev rad treba istaći i snimatelja Taka Fujimota, autora glazbe Elmera Bernsteina te umjerenu Washingtonovu kreaciju privatnog istražitelja Easy Rawlinsa koja možda nije šarmantna i lucidna kao Chandlerov Philip Marlowe, ali to ne znači da nije dobra. Dapače! (V.E.)
   „Vrag u plavoj haljini“ pamtimo ne samo zbog radnje o pronalaženju djevojke, već zbog blistavih vizualnih kvaliteta filma, upečatljive izvedbe Denzela Washingtona i elegantne kontrole koju Carl Franklin ima nad svim tim stvarajući najegzotičniju kriminalističku zabavu te sezone. (Kenneth Turan / Los Angeles Times)

   Najzanimljiviji element „Vraga u plavoj haljini“ nije 'whodunit', već 'whydunit'. Pronalaženje krivaca nije toliko zahtjevno koliko učenje o njihovoj motivaciji, koja je zakopana u percepciji rasne interakcije u društvu. Franklin pokazuje da su se neki stavovi doista promijenili nabolje tijekom posljednjih četrdesetak godina. (James Berardinelli)
   Za razliku od svojih kolega, koji inzistirajući na prikazu životnih nedaća svoje zajednice implicitno propagiraju izolaciju i nesnošljivost, afro-američki redatelj Carl Franklin u svojim djelima ispituje odnose među različitim rasama i pokušava pronaći načine za njihovu uspješniju koegzistenciju. U takvim vodama plovi i njegovo najnovije djelo, film „Vrag u plavoj haljini“, koji bi se najlakše mogao okarakterizirati kao crnački film noire. Franklinu valja odati priznanje što je, snimajući ovaj film, nastojao po svaku cijenu izbjeći klišeje. U Franklinovom svjetonazoru ne postoji dobri crnci i loši bijelci - čak i u prikazu negativaca i pozitivaca postoje nijanse sivog. Franklin je upravo u prikazu svih likova, a ne samo glavnih, iskazao veliki talent za detalje, tako da ih pamtimo kao istinska ljudska bića, a ne kao bezlično i lako zaboravljivo topovsko meso. (Dragan Antulov / purger.com)

https://www.imdb.com/title/tt0112857/?ref_=fn_al_tt_1
   Video ekspanzija devedesetih godina prošlog stoljeća cijeli je niz filmova, umjesto u kino dvorane, (nezasluženo) dovela direktno na police videoteka. Postoji cijeli niz filmova koji su svoje premijere na domaćem tržištu imali na malim ekranima (npr. Kubrickov „Eyes Wide Shut“, John Dahlov „The Last Seduction“...), a neki su se tako malo zadržali u kinima da to samo rijetki pamte. Zato smo mi tu da ispravimo „grešku“ i ponudimo na velikom platnu nekoliko zanimljivih, nezavisnih filmova s kraja prošlog stoljeća.

ČETVRTAK / 13.06.

BUNTOVNICA

Scrapper, 2023.
19:00 sati



Scrapper, 2023. Charlotte Regan, 84 min. UK
Scenarij:
Charlotte Regan
Uloge: Lola Campbell, Alin Uzun, Cary Crankson, Carys Bowkett, Ambreen Razia, Ayokunle Oyesanwo, Ayobami Oyesabwo, Ayooluwa Oyesanwo, Freya Bell, Jessica Fostekew, Asheq Akhtar, Joshua Frater-Loughlin, Aysa Uzun, Ezel Uzun, Aylin Tezel, Tejal Rathore, Olivia Brady, Harris Dickinson, Matt Brewer, Daniel Burt, Laura Aikman, Harry Sydes, Mitchell Brown, Ramison Bernardo
   „Buntovnica“ je 2023. godine osvojila glavnu nagradu u međunarodnoj konkurenciji na Sundanceu, najvažnijem festivalu nezavisnog filma na svijetu.
   Nakon majčine smrti snalažljiva 12-godišnjakinja Georgie nastavlja živjeti sama u stanu na periferiji Londona. Novac zarađuje krađom bicikala sa svojim najboljim frendom Alijem, a uspijeva se riješiti socijalnih radnika pretvarajući se da živi s ujakom. Sve ide kao podmazano dok se ne pojavi Jason. On je navodno njezin otac, koji je toliko dugo izbivao da ga ne prepoznaje. Jason je odsutan, neuredan i ne zna kuhati, a Georgie se pita zašto odjednom pokazuje zanimanje za nju. Pogotovo kad joj je bilo sasvim dobro solo, hvalanapitanju.
   Jako volim ovaj film. Ovo će završiti na mojoj listi 10 najboljih na kraju godine. (Christy Lemire / Breakfast All Day)
   Lola Campbell je otkriće. Ovo joj je prva filmska uloga, a glumi besprijekorno. (Odie Henderson / Boston Globe)
   „Buntovnica“ ima šarm koji prodire kroz najhladnija srca i osvoji vas hirovitošću, šalama i radošću radničke klase. (KT Mahe / For Your Reference Podcast)
   Elementaran, graciozan i ispunjen malim radostima. (Ray Pride / Newcity)
   Šarmantan i empatičan film pun integriteta i života. Kroz dječje oči promatramo napuštenost, odvojenost i hladnoću, prikazano s ljubavlju, humorom i toplinom. Žiri su privukli pošteni i iskreni nastupi, snažna režija, razigrana kamera i dojmljiv scenarij. Autentičnost i vladanje mjestom i prostorom od strane redateljice i njezino ustrajavanje u stvaranju svijeta u kojem su bol i radost usklađeni, savršeno su isporučili priču punu srca i duše. (objašnjenje žirija u Sundanceu)

https://www.imdb.com/title/tt8649252/?ref_=fn_al_tt_1

 

PETAK / 14.06.

17. FMFS: LISAC I ZEČICA SPAŠAVAJU ŠUMU

Vos en Haas redden het bos (animirani / sinkronizirani)
19:00 sati



Vos en Haas redden het bos (animirani / sinkronizirani), 2024. Mascha Halberstad, 71 min. NL/BE/LUX
   U lijepoj i velikoj šumi živi skupina veselih životinjskih prijatelja. Jednoga dana počnu se događati neobične stvari: Sova je negdje nestala, a rijeka se prelijeva i sve više približava njihovim domovima. Životinje se ujedinjuju te predvođene Liscom i Zečicom odlaze pronaći prijateljicu Sovu, saznati što se točno događa i spasiti svoje domove…
   Film je adaptacija serije knjiga flamanske autorice Sylvije Vanden Heede o šumi u kojoj se počinju događati čudne stvari.
   Halberstad je zanimljiva redateljica sa smislom za humor i ogromnim poštovanjem prema svojoj publici, velikoj ili maloj. (Marta Bałaga / cineuropa.org)
https://www.imdb.com/title/tt23451240/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 15.06.

17. FMFS: ČAROBNA PRIJATELJSTVA

Kratkometražni animirani filmovi
10:00 sati



Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+, 33 min.
   Slobodan ulaz – nije potrebno preuzimati ulaznice

   Program "Čarobna prijateljstva" izbor je nekoliko kratkih animiranih priča o toplim i neobičnim prijateljstvima koja su ponekad stavljena na kušnju. Nudeći zadivljujuću raznolikost stilova, program pruža izvrsnu priliku za razgovor s djecom o važnosti međusobnog pomaganja, zajedničkog rada, različitosti te o moći opraštanja.

   Koayaa – vragolasti pokrivač / Koayaa, 2019. Kolja Saksida, 3 min. SI
   Noć vještica je i Koyaa spava, ušuškan u toploj dekici. Usred noći nemirni pokrivač počinje se treskati i drhturiti, i odjednom se Koyaa nađe kako leti zrakom. Treba mu genijalna ideja da se izvuče iz ove zbrke.

   Franzyjina čarobna juha / La soupe de Franzy, 2021. Ana Chubinidze, 9 min. FR
   Usamljena izvanzemaljska kuharica Franzy otkrije da je njezina posebna ružičasta juha, uz to što je jako ukusna, još i čarobna, kad je podijeli s izgladnjelim stvorenjima neobičnog planeta.

   T-Rex / Animanimals (S2.E11 T-Rex), 2022. Julia Ocker, Njemačka, 4 min. DE
   T-Rex loše igra košarku, a neki bezobrazni majmuni mu se smiju - sve dok ne učini nešto neočekivano.

   Između dvije sestre / Entre Deux Soeurs, 2023. Anne-Sophie Gousset, Clément Céard, 7 min. FR
   Dvije sestre se jako vole, uvijek su vani i zajedno se igraju i smiju. Starija pomaže mlađoj i zajedno otkrivaju svijet. Jednog dana njihove se uloge zamijene.

   Oprosti / Odpust: Don't Blow It Up, 2022. Alžbeta Mačáková Mišejková, 8 min. CZ
   Dvije djevojčice igraju se loptom. Nakon sitničave svađe, naljute se jedna na drugu. Svaka od njih osjeća se uvrijeđeno. Hoće li moći oprostiti jedna drugoj?

   Crnilo / INKT, Erik Verkerk, 2020. Joos van den Bosch, 2 min. NL
   Hobotnica koja je opsjednuta čišćenjem živi u akvariju. Iako ima puno krakova, oni ponekad nisu dovoljni da dosegne ono što želi.

 

17. FMFS: SIDONIE U JAPANU

Sidonie au Japon, 2023.
19:00 sati



Sidonie au Japon, 2023. Élise Girard, 95 min. FR/NL/BE
Scenarij:
Élise Girard, Maud Ameline, Sophie Fillières
Uloge: Isabelle Huppert, Tsuyoshi Ihara, August Diehl
   Dok tuguje za preminulim suprugom, poznata francuska spisateljica Sidonie Perceval dobiva poziv u Japan povodom ponovnog izdanja njezine prve knjige te ga nevoljko prihvaća. Tamo je dočekuje lokalni izdavač Kenzo Mizoguchi koji je za nju isplanirao putovanje kroz predivne japanske krajolike i to baš za vrijeme kratkotrajnog perioda cvjetanja japanske trešnje. No unatoč idili koja je okružuje, Sidonie čitavim putem prati duh njezina pokojnog muža…
   Nježna humorna drama „Sidonie u Japanu“ meditativno je putovanje protagonistice kroz Zemlju izlazećeg sunca, ali i kroz bolnu prošlost koju pokušava ostaviti iza sebe. (FMFS press)
   Élise Girard uglavnom izbjegava klopke koje zapadni autori imaju u „sudaru“ s Japanom. Radi to ljupkošću i dobrim humorom, svjesna vlastitih ograničenja. (Guy Lodge / Variety)

https://www.imdb.com/title/tt26254622/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Sidonie%2520au%2520Japon

NEDJELJA / 16.06.

17. FMFS: BLON 10

Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+.
17:00 sati



Kratkometražni animirani filmovi za djecu 7+
* Slobodan ulaz – nije potrebno preuzimati ulaznice

   Program BLON 10 izbor je od sedam kratkih animiranih filmova koji se prikazuju u suradnji s litvanskim festivalom BLON Animation and Games Festival. Ovaj inovativni festival jedinstvenog formata prikazuje animirane filmove, videoigre, AR i VR formate iz cijelog svijeta, a ujedno je mjesto spajanja i umrežavanja mladih talenata s poznatim imenima iz industrije animiranog filma i gaminga. Filmovi su primjereni za djecu od 7 i više godina, a ukupno trajanje je 64 minute.
 
   Gradovi od pare i kamena / Akmens ir garo miestai, 2015. Tomas Mitkus, 13 min. LT
   Raskrižje / Junction, 2016. Nathan Jurevicius, 2016., 7 min. LT
   Pokretna svjetla / Kaukai / Running Lights, 2017. Gediminas Šiaulys, 11 min. LT
   Bakine palačinke / Močiutės blynai, 2019. Dominyka Adomaitytė, Vykintas Labanauskas, 2 min. LT
   Zaklon od snijega / Sniego pastoge / Snow Shelter, 2020. Robertas Nevecka, 16 min. LT
   Purga / Purga, 2023. Antanas Skučas, Gintarė Valevičiūtė-Brazauskienė, 13 min. LT
   Umor / I Am Tired, 2021. Eva Rodz, 2 min. LT

PONEDJELJAK / 17.06.

17. FMFS: ZLO NE POSTOJI

Aku wa sonzai shinai / Evil Does Not Exist, 2023.
19:00 sati



Aku wa sonzai shinai / Evil Does Not Exist, 2023. Ryûsuke Hamaguchi, 106 min. JP
Scenarij:
Ryusuke Hamaguchi
Uloge: Hitoshi Omika, Ryo Nishikawa, Ryuji Kosaka, Ayaka Shibutani
   Shinrin-yoku, u prijevodu “kupanje u šumi”, japanska je meditativna terapija koja se oslanja na senzorno povezivanje urbanog stanovništva s iscjeljujućom snagom prirode. (Zli) pandan ovom eko-protuotrovu danas bi bio tzv. glamping – dođeš u prirodu, od nje uzmeš što ti treba, a njezine potrebe zanemariš. Namjera tokijske tvrtke Playmode, da na uštrb ekosustava i homeostaze lokalnih seljana zgrne novac na ovaj način, glavna je okosnica najnovijeg filma Ryûsuke Hamaguchija „Zlo ne postoji“.
   Kako sam redatelj kaže, rad na ovom projektu pomogao mu je rasteretiti se pritiska međunarodnog priznanja koji mu je donio prethodni film (op.a. "Drive My Car"). I doista, proslavljeni filmaš gradi ovaj svijet povlačeći se, prihvaćajući da se tu na selu i život i filmovi kreću sporijim tempom – strpljivi kadrovi vožnje beskrajnim cestama Hirošime sad su još strpljiviji kadrovi koračanja beskrajnim šumama. „Zlo ne postoji“ otrežnjujuća je antikapitalistička parabola koja propituje koliko i optužuje, mudro upravljajući s oba impulsa. (Human Rights Festival Press)
   Film stoji na borbenim linijama između moderne civilizacije i prirodnog svijeta, nudeći perspektivu koja je podjednako tiha i primamljiva. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Impresivan i prkosan film u igranju po vlastitim pravilima. (Robert Horton / The Scarecrow)
   Početni kadar je neprekidna četverominutna panorama, pogled kroz drveće u sivo nebo. Hamaguchi nam govori da budemo strpljivi, da pustimo film vlastitom rasporedu i ritmovima - a kada to učini, rezultati su istinski dirljivi i fascinantni. (Sean P. Means / The Movie Cricket)

https://www.imdb.com/title/tt28490044/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 18.06.

17. FMFS: STUDEN

Kuldi / Cold, 2023.
19:00 sati



Kuldi / Cold, 2023. Erlingur Thoroddsen, 98 min. IS
Scenarij:
Erlingur Thoroddsen prema istoimenom bestselleru autorice Yrse Sigurðardóttir
Uloge: Jóhannes Haukur Jóhannesson, Sara Dögg Ásgeirsdóttir, Halldóra Geirharðsdóttir, Vala Kristín, Stefán Jónsson, Álfrún Örnólfsdóttir
   Islanđanin Óðinn živi sam s kćeri Rún nakon što je njezina majka umrla pod sumnjivim okolnostima, navodno počinivši samoubojstvo. Zaposlen je u Centru za socijalnu skrb i upravo je dobio zadatak istražiti državni dom za maloljetnike Krókur koji je obavijen velom misterije otkad su u njemu nekoliko desetljeća ranije pod nerazjašnjenim okolnostima umrla dva dječaka. Kada dublje uđe u istragu slučaja zlokobnog doma, Óðinn počinje sumnjati da su tajne koje skriva Krókur nekako povezane s misterioznom smrti njegove bivše supruge…
   Erlingur Thoroddsen je uzbudljiv redatelj i stručnjak za strah. Mislim da ovdje vidimo islandsko zastrašivanje na novoj razini u njegovim rukama. U „Studeni“ postoje dvije priče koje se odvijaju u različitim vremenima i čine se potpuno nepovezane. Ali onda se priče počinju povezivati. (glavni glumac Jóhannes Haukur Jóhannesson)
https://www.imdb.com/title/tt21976444/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 19.06.

17. FMFS: UNCLICKABLE

Unclickable, 2024.
19:00 sati



Unclickable, 2024. Babis Makridis, 74 min.  CY/GR/US
Scenarij:
Babis Makridis i Guy Krief
   Prevare putem digitalnih oglasa prema nekim su procjenama drugi najveći izvor prihoda u svijetu organiziranog kriminala, nakon trgovine drogom. Bivši IT manager odlučuje istražiti ovaj mračni kutak digitalnog svijeta te okuplja tim programera s ciljem izgradnje vlastite mreže lažnih web stranica koje nude digitalno oglašavanje. Radeći iz podruma na nepoznatoj lokaciji, tim je u kratkom roku uspio prevariti brojne oglašivače, ali i razotkriti ulogu koju u cijelom procesu imaju tehnološki divovi Google i Facebook.
   Grčki redatelj Babis Makridis u ovom edukativnom dokumentarnom filmu prikazuje utjecaj virtualnih prevara na globalno internetsko gospodarstvo, ali i na pojedince kojih među žrtvama ima mnogo više nego što se na prvi pogled čini. (FMFS press)
   Dobrodošli u naš moderni industrijalizirani sveti svijet beskrajnih kapitalističkih mogućnosti i provedbe zakona koji dopuštaju i čak potiču nepravdu i nejednakost. Zanimljivi tehnološki vizualni elementi za međunaslove, pristojna režija i privlačna ideja (eksperiment prijevare) za pripovijedanje i privlačenje nekoga tko najmanje zna o tehnologiji da pogleda do kraja i prizna što se događa u pozadini nevjerojatne i sjajne silicijske doline. Tko bi rekao da će Makridis postati takav stručnjak? (MUBI)
   Kad smo započeli ovaj projekt, već smo znali s kojom zvijeri imamo posla. Postavljajući sami operaciju lažnog oglašavanja, prikazali smo ne samo koliko je problem raširen, već i njegove žrtve – šireći se izvan korporativnih divova na obične pojedince diljem svijeta. Međutim, najkritičniji aspekt koji smo htjeli istaknuti bio je njegov utjecaj na demokraciju. Budući da bi izbori u SAD-u mogli odražavati one od prije tri godine, u vrijeme kada smo počeli snimati, to naglašava hitnost. Suučesništvo platformi poput Googlea i Facebooka, vjerojatno zbog vlastitih prednosti, posebno je alarmantno. Naš dokumentarac nastoji rasvijetliti ovaj mračni kutak digitalnog svijeta, potičući raspravu o potrebi za odgovornošću i promjenom. (scenaristi Babis Makridis i Guy Krief)

https://www.imdb.com/title/tt31523252/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 20.06.

17. FMFS: BORCI

Krigere / Fighters, 2022.
19:00 sati




Krigere / Fighters, 2022. Jon Haukeland, 82 min. NO
Senarij: Jon Haukeland
Uloge: Mamo Erkmen, Berat Jusufi
   Berat je socijalni radnik iz Osla, a mladić Mamo njegov štićenik koji je upao u kriminalnu mrežu i treba pomoć. Berat mladića izvlači iz nevolje i potiče na pozitivne promjene razvijajući s njim blizak i zaštitnički odnos, čak svjedoči u njegovu korist u policijskom predmetu pokrenutom radi sitnog prekršaja. Kada u tom procesu policija krene istraživati Beratovu prošlost, otkriva da je i Berat nekoć bio problematični mladić koji je trebao pomoć.
   Redatelj Jon Haukeland je više godina radio na trilogiji o velikim norveškim arhetipskim pričama; istok i zapad, grad i selo i san o vječnom spasenju. Epohalni film „What Young Men Do“ izašao je 2016. i bio je prvi film u ovoj trilogiji koji se fokusirao na istok i zapad. Sljedeće poglavlje trilogije je „Krigere“ fokusirano je na grad i selo. Jon Haukeland opisuje film kao dokumentarac koji koristi sredstva fikcije da ispriča priču. Priča koja je ovdje ispričana je istinita, ali veliki dijelovi filma prikazuju scene u kojima Berat i Mamo rekonstruiraju proživljene epizode iz svojih stvarnih života.
   U ovom dokumentarno-igranom hibridu protagonisti Berat i Mamo rekreiraju događaje iz prošlosti i glume sami sebe, prikazujući na taj način dirljivu priču u kojoj je jedan plemeniti socijalni radnik izgubljenom mladiću spasio život. (FMFS press)
   "Krigere" uspijeva istražiti doista zanimljive teme oko zanemarivanja, odgovornosti i pozitivnih aspekata državne birokracije. (Espen Svenningsen Rambøl / www.dagsavisen.no)
https://www.imdb.com/title/tt21831274/?ref_=fn_al_tt_3

PETAK / 21.06.

17. FMFS: DOM

Yurt / Dormitory, 2023.
19:00 sati



Yurt / Dormitory, 2023. Nehir Tuna, 116 min. TR/DE
Scenarij:
Nehir Tuna
Uloge: Doğa Karakaş, Can Bartu Arslan, Ozan Çelik, Tansu Biçer, Didem Ellialtı, Orhan Güner, Işıltı Su Alyanak
   1997., napetosti između vjerskih i sekularnih Turaka rastu. Četrnaestogodišnjeg Ahmeta njegov nedavno preobraćeni otac šalje u islamski studentski dom, "Yurt", da nauči muslimanske vrijednosti. Ahmet naporno radi kako bi bio savršen sin, ali teško se uklapa s grubom djecom te se osjeća izolirano u svojoj dnevnoj svjetovnoj školi, gdje novi dom skriva od kolega iz razreda. Njegova jedina utjeha je novi prijatelj Hakan, ulični klinac koji zna kako se ponašati u Yurt sistemu.
   Kao dijete sam bio poslan u vjerski dom na 5 godina i tu uspomenu nikada neću zaboraviti. U „Yurtu“ sam pokušao prenijeti osobno iskustvo kako bih ispričao priču koja nadilazi makropolitičku borbu između religioznosti i sekularizma, prenoseći izolaciju i pritisak s kojima se Ahmet suočava dok se bori da ispuni očekivanja svoje obitelji i vlastitog identiteta. (redatelj i scenarist Nehir Tuna)
   Tunin film jedan je od nadahnutijih premijera u Venecijanskim Horizontima ove godine. (David Katz / Cineuropa)
   Za mnoge obitelji je bila linija manjeg otpora poslati djecu u spavaonice (tj. yurt] jer tako nemaju odgovornost za njihov odgoj. I ne krivim ih. Ovi dječaci obično dolaze iz siromašnih obitelji i treba im mjesto za preživljavanje - to je ono što ova mjesta nude. (redatelj i scenarist Nehir Tuna)
   [Ova su djeca] podvrgnuta indoktrinaciji, a ja sam pokušavao učiniti sve da izgledaju što čistije, za razliku od odraslih. (redatelj i scenarist Nehir Tuna)
   Nježnom crno-bijelom bojom „Dom“ prikazuje tinejdžera rastrganog dvama idealima koji razdiru zemlju. Ovo je i pogled prema lažno nostalgičnoj prošlosti čija shizofrenija odražava odnos između politike i vjere u modernom turskom društvu. (Marco Pierrard / www.citazine.fr)

https://www.imdb.com/title/tt20236042/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 22.06.

17. FMFS: MALI ZELENI

Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+
10:00 sati



   Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+
   * Slobodan ulaz – nije potrebno preuzimati ulaznice

   Program Mali zeleni izbor je od devet kratkih animiranih filmova koji djeci pružaju duhovit i razigran pristup istraživanju različitih aspekata održivog razvoja i očuvanja prirode. Širokim izborom autora, stilova i tema, filmovi proširuju znanja, potiču na promišljanje i djelovanje te usmjeravaju prema drugačijem, održivijem razvoju, koji se danas čini kao neizbježan smjer budućnosti planeta. Filmovi su primjereni za djecu od 7 i više godina, a ukupno trajanje je 55 minuta. Program se prikazuje u partnerstvu s Animation Festival Network.

   Benztown / Benztown, 2021. Gottfried Mentor, Njemačka, 5 min. DE
   Grad je poludio. Stuttgart uzvraća oštrom akcijom protiv prometnog kaosa s dalekosežnim posljedicama. Drugi gradovi bi mogli pratiti znak...

   Migranti / Migrants, 2020. Hugo Caby, Zoé Devise, Antoine Dupriez, Aubin Kubiak, Lucas Lermytte, 8 min. FR
   Dva polarna medvjeda su zbog globalnog zatopljenja prisiljena na egzil. Na svom putovanju susrest će smeđe medvjede, s kojima će pokušati živjeti u zajednici.

   Orgijastička hiperplastika / Orgiastic Hyper-Plastic, 2020. Paul Bush, 7 min. DK/UK
   Animirani spektakl plastičnih predmeta sakupljenih s plaža, cesta, tavana i buvljaka.

   Kamenčić zlata vrijedan / Petit Cailloux qui vaut de l'or, 2020. Alizé Arnal, Ludovic Plisson, Quentin Greiner, Virginie Texier, 4 min. FR
   Film govori o običnom kamenčiću, ali ovaj kamenčić je mineral koji nam je potreban za izradu elektroničkih uređaja bez kojih više ne možemo zamisliti svakodnevni život.

   Kako prikladno / Oh, nii mugav, 2022. Hung Huei Jen Red, 5 min. TW/EE
   Čovjek ima jedinstven način korištenja toaletnog papira nakon obavljene nužde. Par uvijek naručuje dostavu hrane jer se ne vole oblačiti. Obitelj ima svoj način izbjegavanja pranja suđa. Žena voli da joj je stol blistavo čist. Previše otpada? Nema problema, bacite sve u WC!

   Manje je više / Wie aus Weniger mehr Wurde, 2021. Noah Erni, Švicarska, 3 min. HE
   Zbog globalnog zatopljenja mlada polarna medvjedica mora napustiti svoj dom i seli se u Zürich. S drugim životinjama pokušava zaraditi za život povremenim poslovima sve dok joj iznenada ne sine ideja koja će zauvijek promijeniti svijet.

   Lasica / Podlasica, Timon Leder, 12 min. SI
   Gladna Lasica napada jato ptica koje živi na posljednjem opstalom stablu. Ptice u krošnji pokušavaju održati stablo u ravnoteži, a Lasica se cijelo vrijeme uporno pokušava uspeti po deblu.

   Svinja / Varken, 2022. Jorn Leeuwerink, 8 min. NL
   Skupina životinja spaja strujnu mrežu na njušku velike uspavane svinje u obliku utičnice. Životinje isprva koriste energiju svinje za jednostavne stvari, ali ubrzo postaju ovisne o gradu u kojem je sve automatizirano...
 
   Izgubljeni vrt / Le jardin perdu, 2017. Natalia Chernysheva, 3 min. FR
   Ima li netko malenu parcelu u gradu za vrt bez doma? Pristojno hoda ulicama i za sobom ne vuče ni korijenje.

 

17. FMFS: NINA I JEŽEVA TAJNA

Nina et le secret du hérisson (animirani / sinkronizirani)
19:00 sati



Nina et le secret du hérisson (animirani / sinkronizirani), 2023. Jean-Loup Felicioli, Alain Gagnol, 82 min. FR
   Desetogodišnja Nina svoju je maštu uvijek punila tatinim pričama o ježu. No kada on ostane bez posla, Nina se počinje brinuti za budućnost svoje obitelji. Nakon što su čule glasine o blagu koje je sakrio stari šef tvornice, Nina i njezin najbolji prijatelj Mehdi odlučuju organizirati riskantnu pljačku kako bi podijelili robu između njezina oca i njegovih kolega s posla. Luda avantura počinje…
https://www.imdb.com/title/tt14250484/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 25.06.

TOČKA PRIJELAZA

La llegada / Upon Entry, 2023.
17:30 sati



La llegada / Upon Entry, 2023. Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, 74 min. ES
Scenarij:
Alejandro Rojas, Juan Sebastián Vásquez
Uloge: Alberto Ammann, Bruna Cusí, Ben Temple, Laura Gómez
   Urbanist Diego i plesačica Elena stižu iz Španjolske u SAD kako bi izgradili novi život u zemlji prilika. No po dolasku u njujoršku zračnu luku granična policija odvodi ih u sobu za ispitivanje gdje ih podvrgava beskonačnom i neugodnom saslušanju. Narednih nekoliko sati testirat će njihove granice psihičke izdržljivosti, dok će Diegovo nervozno ponašanje dati naslutiti kako nije sve onakvo kakvim se čini.
    „Točka prijelaza“ ima ono što bi film trebao imati: priču koja vas zgrabi od prve minute i ne pušta je do posljednjeg kadra, priču koliko jednostavnu toliko i snažnu. (Jordi Batlle Caminal / www.fotogramas.es)
   „Točka prijelaza“ vješto iznosi sve razloge zašto bi netko mogao htjeti emigrirati - zbog sigurnosti, zbog ljubavi, zbog nove prilike - a zatim ih podvrgava iscrpljujućoj, dehumanizirajućoj sumnji birokracije. (Eric Langberg / Everything's Interesting)
    „Točka prijelaza“ je jedan od španjolskih dragulja 2023. (Carla Monfort / Espinof)
   Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez predstavljaju „Točku prijelaza“ ne toliko kao oštru osudu američkog imigracijskog sustava, koliko kao duboko istraživanje psihologije, autoriteta i toga kako ga lako ljudi na pozicijama moći mogu zloupotrijebiti. (Kevin L. Lee AwardsWatch)

https://www.imdb.com/title/tt22964884/?ref_=fn_al_tt_3

VINCENT MORA UMRIJETI

Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023.
20:00 sati




Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023. Stéphan Castang, 115 min. FR/BE
Scenarij:
Mathieu Naert
Uloge: Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Rémi Chaize
   Priča filma “Vincent mora umrijeti” vrti se oko Vincenta kojeg jednog dana skupina nasumičnih strana započne napadati s ubojitim namjerama. Budući mu se život nađe u opasnosti, a kako stvari sve više i više izmiču kontroli, on biva prisiljen pobjeći i u potpunosti promijeniti svoj život…
   Napeta i redateljski iznimno kreativna filmska vožnja koja pripada u novi val žanra francuskog horora. (MCF Press)
   „Vincent Must Die“ ubacuje prijeko potreban crni humor (koketiranje sa slapstickom) u oštar, predapokaliptični društveni portret. Nošen nevjerojatnim talentom svog glavnog glumca, prekrasnom fotografijom Manua Dacossea i glazbom Johna Kaceda, film uvlači gledatelja u svoje brojne preokrete, tjerajući nas na razmišljanje o stanju suvremenog svijeta. (Fabiena Lemerciera / Cineuropa)
   Prilično promišljen film o minskom polju mikroagresija koje nas sve čekaju. Najviše od svega, ipak, to je radosno apsurdna priča o svakodnevnom otuđenju. (Damon Wise / deadline.com)
   Uzvišeni pohod na nekoliko žanrova, pažljivo balansirajući komične poteze s mračnom i gorko-slatkom ljubavnom pričom u svojoj srži. (Dan Tabor / Cinaps)
   Jedinstvena i uvrnuta priča sa zadivljujućom misterijom, ali nikada u potpunosti ne razotkriva sve njezine niti. (Jonathan DeHaan / Nightmare on Film Street)

https://www.imdb.com/title/tt23790924/?ref_=fn_al_tt_1

KINOTEKA NA BAČVICAMA: IZ PROŠLOSTI

Out of the past, 1947.
21:30 sati



Out of the past, 1947. Jacques Tourneur, 97 min. US
Scenarij:
Daniel Mainwaring prema svom romanu „Build My Gallows High“ iz 1946.
Uloge: Robert Mitchum, Jane Greer, Kirk Douglas
   Bivši privatni detektiv Jeff pokušava izgraditi novi život pod novim imenom. No, prisiljen je na povratak starome poslu pošto pada u ubojitu mrežu laži fatalne Kathie koju je trebao pronaći za utjecajnoga gangstera Sterlinga.
   Ne postoji bolji način da se opiše „Out of the Past“ Jacquesa Tourneura od "savršenog". Za mnoge, ovo je utjelovljenje svega što je noir, opsežno, lutajuće ispitivanje izdaje i zavođenja začinjeno dijalozima oštrim poput šrapnela. „Out of the Past“ izgleda jednako mračno kao što se i čini. Divljački je i seksualan, duboko uznemirujući u svom nihilizmu, a opet ne posve bez nade. Neveselost filma nadvija se s ramena glumačke ekipe, skupine glumačkih divova, svaki na vrhuncu svoje glume. Robert Mitchum dominira, bilo u tête-à-têtes s Kirkom Douglasom ili uzavrelom flertu s Jane Greer. „Out of the Past“ ostaje remek-djelo prekriveno tamom od rukopisa do ekrana. (Andy Crump / www.pastemagazine.com)
   „Out of the Past“ primjer je iz udžbenika kako bi jedan noir trebao izgledati, a ako pojma nemate što ta odrednica uopće znači, samo pogledajte film i sve će vam biti jasno. (Stefan Milivojević / www.index.hr)
   Atmosfera filma, čiju režiju potpisuje Jacques Tourneur, opako je napeta, glumci opako dobri, a Jane opako lijepa. (Igor Tretinjak / t.portal)
   Malo je film noira bilo boljih od ovoga. (Wesley Lovell / Cinema Sight)
   Kinematografsko savršenstvo. (Mick LaSalle / San Francisco Chronicle)
   „Out of the Past“ je jedan od najvećih noir filmova uopće, priča o čovjeku koji pokušava raskinuti sa svojom prošlošću i svojom slabošću, te krenuti ispočetka, s novim poslom i novom djevojkom. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)

https://www.imdb.com/title/tt0039689/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 26.06.

JA, KAPETAN

Io Capitano, 2023.
17:30 sati



Io Capitano, 2023. Matteo Garrone, 120 min. IT/BE/FR
Scenarij:
Matteo Garrone, Massimo Gaudioso, Massimo Ceccherini, Andrea Tagliaferri
Uloge: Seydou Sarr, Moustapha Fall, Issaka Sawadogo
   “Ja kapetan” epska je priča o tinejdžeru koji skupa sa svojim rođakom odluči napustiti Dakar u Senegalu te se zaputiti do Europe. Priča o Seydouu i Moussi moderna je odiseja u kojoj dvojica protagonista moraju nadvladati niz ozbiljnih prepreka. Tijekom svog putovanja primorani su učestalo se mijenjati, sve dok Seydou u konačnici ne postane junakom.
   Film se temelji se na originalnoj Garroneovoj ideji, inspiriranoj stvarnim pričama o afričkim putovima migranata prema Europi. „Io capitano“ natjecao se za Zlatnog lava na 80. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji (nakon premijere doživio je 13-minutne ovacije), gdje je osvojio Srebrnog lava za režiju i nagradu Marcello Mastroianni za izvedbu Seydoua Sarra. „Ja, kapetan“ nominiran je za Oscara. Osvojio je nagradu za najbolji film i režiju na dodjeli nagrada David Di Donatello 2024., najveće talijanske filmske nagrade.
   Kako bismo snimili film, krenuli smo od istinitih svjedočanstava onih koji su proživjeli ovaj pakao — i odlučili smo postaviti kameru s njihove točke gledišta kako bismo ovu suvremenu Odiseju ispričali iz njihovog kuta, u svojevrsnom obrnutom kadru u odnosu na slike koje smo navikli gledati iz naše zapadnjačke perspektive — u pokušaju da konačno damo glas onima koji ga obično nemaju. (redatelj Matteo Garrone)
   Ova velika avantura koja gledatelja vodi kroz pogibeljnosti pustinje i mora te dvosmislenosti i proturječnosti ljudskih bića tijekom kojih se snovi, nade i ambicije glavnih likova pretvaraju u borbu za preživljavanje neće ostaviti mjesta ravnodušnosti… (MCF Press)
   Nakon previše godina u kojima je riječ "imigrant" oznaka za nediferencirane figure u vijestima ili poanta puna mržnje u političkom govoru, Garroneova najveća usluga je ohrabrujući podsjetnik da su to ljudi baš kao i mi. (Sean P. Means / The Movie Cricket)
   Ovo je film koji, unatoč svim svojim brutalnim užasima, čuva zrno nade i vjere u inherentnu pristojnost čovječanstva (ili barem nešto od toga). (Wendy Ide / Observer)
   Najveća zasluga filma je glumačka postava koja je u stanju učiniti projekt autentičnim u svakoj fazi njegovog odvažnog putovanja. (Damon Wise / deadline.com)

   Posljednjih godina vidjeli smo neke vrhunske kinematografske portrete iskustva migranata u Europi, ali „Io Capitano“ daje nam najživopisniji prikaz samog opasnog putovanja i tim je vrijedniji zbog toga. (Saskia Baron / The Arts Desk)
https://www.imdb.com/title/tt14225838/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_2_q_Io%2520Capitano

MOMCI NE PLAČU

Boys Don't Cry, 1999.
20:00 sati



POVRATAK U 90-TE
Boys Don't Cry, 1999. Kimberly Peirce, 118 min. US
Scenarij:
Kimberly Peirce & Andy Bienen
Uloge: Hilary Swank, Chloe Sevigny, Peter Sarsgaard, Brendan Sexton, Alicia Goranson, Alison Folland, Matt McGrath, Rob Campbell, Jeanetta Arnette
      Radnja filma je temeljena na istinitim događajima koji su se zbili u gradiću Falls City u američkoj saveznoj državi Nebraski krajem 1993. godine, te inspirirali Susan Muska i Grettu Olafsdottir za hvaljeni dokumentarac „The Teena Brandon Story, 1998.“.  Za svoju ulogu Hilary Swank nagrađena je Oscarom.
   Amerika, 1993. godine. Dvadesetogodišnja Teena je oduvijek željela živjeti kao muškarac. Iako je njezin najbolji prijatelj Lonny upozorava što je sve čeka odluči li se pretvarati da je mladić, Teena napusti rodni Lincoln u Nebraski i zaputi se u susjedni provincijski gradić Falls City hineći da je Brandon Teena. Kratko ošišane kose, zategnutih grudi i s cigaretom u ustima, Teena alias Brandon uspije uvjeriti okolinu da je muškarac. Družeći se sa svojim novim prijateljima, Teena jedne večeri u baru upozna djevojku Lanu zaljubivši se u nju na prvi pogled. Iako će joj Lana uzvratiti osjećaje, Teen će uskoro biti prisiljena otkriti svoj identitet.
   Uznemirujuć, ali uzbudljiv, „Momci ne plaču“ snažno obilježava život - i brutalno nepravednu smrt. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Hilary Swank pojavila se niotkuda da izvede jedno od najboljih glumačkih djela godine. (Chris Vognar / Dallas Morning News)
   Bezgrešna gluma te zapanjujuće dovršen i iskren film koji možemo smatrati „Buntovnikom bez razloga“ za ova kulturno raznolika i složena vremena, s dvoje neprilagođenih koji tumače svoju verziju romanse Jamesa Deana i Natalie Wood s najvećim uvjerenjem, tražeći, poput svojih kolega iz 50-ih, ljubav, vlastitu vrijednost i mjesto koje će zvati domom. (Emanuel Levy / Variety)
   Zbog vremena u kojem je radnja ovog filma smještena, vremena u kojem su se sve vrste različitosti osuđivale i hrabrosti jedne osobe da bude dosljedna svojim osjećajima i čeličnoj volji da ustraje u svojim željama, zadivljena sam ovim filmom. Jako prizeman, emocionalan i tužan film. Priznajem, izmamio mi je suze na oči ... (mango_st / filmski.net)
   Jedan od najpotresnijih i najcjelovitijih filmova o biološkoj ženi koja se trudi uklopiti u identitet muškarca, prolazeći pri tome kroz velika žrtvovanja, rizike, strahove, i, naposljetku, skončavajući vrlo tragično. (Nikolina Todorović / lgbti.ba)
   Ne samo da ponovno preispituje zločin, već nas film uvjerava da smo uvučeni u njega. (Jay Carr / The Boston Globe)  
   Kompetitivni autori te sjajna glumačka postava uvlače nas u stvarnost ovih bespuća, beznadnih, iscrpljenih života bez da ih sentimentaliziraju ili romantiziraju. (Kenneth Turan / Los Angeles Times)
   Kad sam prvi put pogledao film, potpuno su me zaokupili likovi - prijevara, romantika, izdaja. Tek kasnije sam u potpunosti shvatio koliko je to sjajan film, film o slobodnom duhu koji je pokušao letjeti malo preblizu plamenu. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)

https://www.imdb.com/title/tt0171804/?ref_=fn_al_tt_1
   Video ekspanzija devedesetih godina prošlog stoljeća cijeli je niz filmova, umjesto u kino dvorane, (nezasluženo) dovela direktno na police videoteka. Postoji cijeli niz filmova koji su svoje premijere na domaćem tržištu imali na malim ekranima (npr. Kubrickov „Eyes Wide Shut“, John Dahlov „The Last Seduction“...), a neki su se tako malo zadržali u kinima da to samo rijetki pamte. Zato smo mi tu da ispravimo „grešku“ i ponudimo na velikom platnu nekoliko zanimljivih, nezavisnih filmova s kraja prošlog stoljeća.

ČETVRTAK / 27.06.

JA, KAPETAN

Io Capitano, 2023.
17:30 sati



Io Capitano, 2023. Matteo Garrone, 120 min. IT/BE/FR
Scenarij:
Matteo Garrone, Massimo Gaudioso, Massimo Ceccherini, Andrea Tagliaferri
Uloge: Seydou Sarr, Moustapha Fall, Issaka Sawadogo
   “Ja kapetan” epska je priča o tinejdžeru koji skupa sa svojim rođakom odluči napustiti Dakar u Senegalu te se zaputiti do Europe. Priča o Seydouu i Moussi moderna je odiseja u kojoj dvojica protagonista moraju nadvladati niz ozbiljnih prepreka. Tijekom svog putovanja primorani su učestalo se mijenjati, sve dok Seydou u konačnici ne postane junakom.
   Film se temelji se na originalnoj Garroneovoj ideji, inspiriranoj stvarnim pričama o afričkim putovima migranata prema Europi. „Io capitano“ natjecao se za Zlatnog lava na 80. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji (nakon premijere doživio je 13-minutne ovacije), gdje je osvojio Srebrnog lava za režiju i nagradu Marcello Mastroianni za izvedbu Seydoua Sarra. „Ja, kapetan“ nominiran je za Oscara. Osvojio je nagradu za najbolji film i režiju na dodjeli nagrada David Di Donatello 2024., najveće talijanske filmske nagrade.
   Kako bismo snimili film, krenuli smo od istinitih svjedočanstava onih koji su proživjeli ovaj pakao — i odlučili smo postaviti kameru s njihove točke gledišta kako bismo ovu suvremenu Odiseju ispričali iz njihovog kuta, u svojevrsnom obrnutom kadru u odnosu na slike koje smo navikli gledati iz naše zapadnjačke perspektive — u pokušaju da konačno damo glas onima koji ga obično nemaju. (redatelj Matteo Garrone)
   Ova velika avantura koja gledatelja vodi kroz pogibeljnosti pustinje i mora te dvosmislenosti i proturječnosti ljudskih bića tijekom kojih se snovi, nade i ambicije glavnih likova pretvaraju u borbu za preživljavanje neće ostaviti mjesta ravnodušnosti… (MCF Press)
   Nakon previše godina u kojima je riječ "imigrant" oznaka za nediferencirane figure u vijestima ili poanta puna mržnje u političkom govoru, Garroneova najveća usluga je ohrabrujući podsjetnik da su to ljudi baš kao i mi. (Sean P. Means / The Movie Cricket)
   Ovo je film koji, unatoč svim svojim brutalnim užasima, čuva zrno nade i vjere u inherentnu pristojnost čovječanstva (ili barem nešto od toga). (Wendy Ide / Observer)
   Najveća zasluga filma je glumačka postava koja je u stanju učiniti projekt autentičnim u svakoj fazi njegovog odvažnog putovanja. (Damon Wise / deadline.com)

   Posljednjih godina vidjeli smo neke vrhunske kinematografske portrete iskustva migranata u Europi, ali „Io Capitano“ daje nam najživopisniji prikaz samog opasnog putovanja i tim je vrijedniji zbog toga. (Saskia Baron / The Arts Desk)
https://www.imdb.com/title/tt14225838/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_2_q_Io%2520Capitano

LOŠ PORUČNIK (OKORJELI POLICAJAC)

Bad Lieutenant, 1992.
20:00 sati



POVRATAK U 90-TE
Bad Lieutenant, 1992. Abel Ferrara, 96 min. US
Scenarij:
Abel Ferrara & Zoe Lund
Uloge: Harvey Keitel, Peggy Gormley, Victor Argo, Frankie Torn, Zoe Lund
    Naslovni junak je neimenovani poručnik njujorške policije koji radi u odjelu za umorstva. Dugogodišnja iskustva rada na ulici kao i raspad obitelji su ga učinili potpuno ravnodušnim prema poslu, ali ne samo to. Naime, moć koju daje značka mu je potpuno uništila sve tragove morala. Kad stigne na poprište krvavog gangsterskog obračuna, pred očima kolega bezuspješno pokuša s mjesta zločina ukrasti vrećicu kokaina. Ovo je samo jedan od mnogih grijeha koji leže na duši policajcu sklonom nasilnim ispadima. Nakon dobivanja slučaja silovanja časne sestre, pokušava promijeniti stare navike i pronaći oprost.
   Vrhunac Ferrarine karijere. (Cole Smithey / ColeSmithey.com)
   Ferrara dopušta Keitelu da diktira tempo, a nagrađen je izvedbom izvanredne, zastrašujuće iskrenosti. (Time Out)
   „Loš poručnik“ je pulp parabola o grijehu, ovisnosti i iskupljenju, film koji, kao i njegov subverzivni junak, uživa u užitku - i opasnosti – odlaska preko ruba. (Owen Gleiberman / Entertainment Weekly)
   Kada Abel Ferrara nešto naziva lošim, vjerujte mu: on to misli doslovno. (Janet Maslin / New York Times)
   Ako postoji jedna zajednička crta koja karakterizira sve Ferrarine filmove to je istraživanje tamnijih strana ljudske prirode, kao i beskompromisni stav režisera prema komercijalnim zahtjevima. Bez obzira kako atraktivna tema bila (hvatanje serijskog ubojice, političke intrige, zabranjena međurasna ljubavna veza, invazija vanzemaljaca), Ferrara je jednostavno odbija ukrasiti konvencionalnim dodacima. Umjesto toga u pravilu dobivamo mučnu hiperrealističku viziju svijeta koja nas dugo vremena ostavlja u turobnom raspoloženju. Ferrara to duguje čeličenju u njujorškoj nezavisnoj produkciji, kojoj je ostao vjeran radeći i za velike studije. U ovom filmu Ferrara je našao i idealnu temu, ali prije svega i idealnog glumca za svoje preokupacije. To je, naravno, više nego izvrsni Harvey Keitel koji, poput vina, sa starenjem postaje sve jači i jači glumac. Ovdje nakon dugo vremena ne igra dobrog/lošeg momka sa strane, nego se u potpunosti usredotočio na prikazivanje jednog od najogavnijih i najljigavijih likova koji se mogu zamisliti. (Dragan Antulov / purger.com)

https://www.imdb.com/title/tt0103759/?ref_=fn_al_tt_1
   Video ekspanzija devedesetih godina prošlog stoljeća cijeli je niz filmova, umjesto u kino dvorane, (nezasluženo) dovela direktno na police videoteka. Postoji cijeli niz filmova koji su svoje premijere na domaćem tržištu imali na malim ekranima (npr. Kubrickov „Eyes Wide Shut“, John Dahlov „The Last Seduction“...), a neki su se tako malo zadržali u kinima da to samo rijetki pamte. Zato smo mi tu da ispravimo „grešku“ i ponudimo na velikom platnu nekoliko zanimljivih, nezavisnih filmova s kraja prošlog stoljeća.

PETAK / 28.06.

JA, KAPETAN

Io Capitano, 2023.
17:30 sati



Io Capitano, 2023. Matteo Garrone, 120 min. IT/BE/FR
Scenarij:
Matteo Garrone, Massimo Gaudioso, Massimo Ceccherini, Andrea Tagliaferri
Uloge: Seydou Sarr, Moustapha Fall, Issaka Sawadogo
   “Ja kapetan” epska je priča o tinejdžeru koji skupa sa svojim rođakom odluči napustiti Dakar u Senegalu te se zaputiti do Europe. Priča o Seydouu i Moussi moderna je odiseja u kojoj dvojica protagonista moraju nadvladati niz ozbiljnih prepreka. Tijekom svog putovanja primorani su učestalo se mijenjati, sve dok Seydou u konačnici ne postane junakom.
   Film se temelji se na originalnoj Garroneovoj ideji, inspiriranoj stvarnim pričama o afričkim putovima migranata prema Europi. „Io capitano“ natjecao se za Zlatnog lava na 80. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji (nakon premijere doživio je 13-minutne ovacije), gdje je osvojio Srebrnog lava za režiju i nagradu Marcello Mastroianni za izvedbu Seydoua Sarra. „Ja, kapetan“ nominiran je za Oscara. Osvojio je nagradu za najbolji film i režiju na dodjeli nagrada David Di Donatello 2024., najveće talijanske filmske nagrade.
   Kako bismo snimili film, krenuli smo od istinitih svjedočanstava onih koji su proživjeli ovaj pakao — i odlučili smo postaviti kameru s njihove točke gledišta kako bismo ovu suvremenu Odiseju ispričali iz njihovog kuta, u svojevrsnom obrnutom kadru u odnosu na slike koje smo navikli gledati iz naše zapadnjačke perspektive — u pokušaju da konačno damo glas onima koji ga obično nemaju. (redatelj Matteo Garrone)
   Ova velika avantura koja gledatelja vodi kroz pogibeljnosti pustinje i mora te dvosmislenosti i proturječnosti ljudskih bića tijekom kojih se snovi, nade i ambicije glavnih likova pretvaraju u borbu za preživljavanje neće ostaviti mjesta ravnodušnosti… (MCF Press)
   Nakon previše godina u kojima je riječ "imigrant" oznaka za nediferencirane figure u vijestima ili poanta puna mržnje u političkom govoru, Garroneova najveća usluga je ohrabrujući podsjetnik da su to ljudi baš kao i mi. (Sean P. Means / The Movie Cricket)
   Ovo je film koji, unatoč svim svojim brutalnim užasima, čuva zrno nade i vjere u inherentnu pristojnost čovječanstva (ili barem nešto od toga). (Wendy Ide / Observer)
   Najveća zasluga filma je glumačka postava koja je u stanju učiniti projekt autentičnim u svakoj fazi njegovog odvažnog putovanja. (Damon Wise / deadline.com)

   Posljednjih godina vidjeli smo neke vrhunske kinematografske portrete iskustva migranata u Europi, ali „Io Capitano“ daje nam najživopisniji prikaz samog opasnog putovanja i tim je vrijedniji zbog toga. (Saskia Baron / The Arts Desk)
https://www.imdb.com/title/tt14225838/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_2_q_Io%2520Capitano

VINCENT MORA UMRIJETI

Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023.
20:00 sati




Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023. Stéphan Castang, 115 min. FR/BE
Scenarij:
Mathieu Naert
Uloge: Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Rémi Chaize
   Priča filma “Vincent mora umrijeti” vrti se oko Vincenta kojeg jednog dana skupina nasumičnih strana započne napadati s ubojitim namjerama. Budući mu se život nađe u opasnosti, a kako stvari sve više i više izmiču kontroli, on biva prisiljen pobjeći i u potpunosti promijeniti svoj život…
   Napeta i redateljski iznimno kreativna filmska vožnja koja pripada u novi val žanra francuskog horora. (MCF Press)
   „Vincent Must Die“ ubacuje prijeko potreban crni humor (koketiranje sa slapstickom) u oštar, predapokaliptični društveni portret. Nošen nevjerojatnim talentom svog glavnog glumca, prekrasnom fotografijom Manua Dacossea i glazbom Johna Kaceda, film uvlači gledatelja u svoje brojne preokrete, tjerajući nas na razmišljanje o stanju suvremenog svijeta. (Fabiena Lemerciera / Cineuropa)
   Prilično promišljen film o minskom polju mikroagresija koje nas sve čekaju. Najviše od svega, ipak, to je radosno apsurdna priča o svakodnevnom otuđenju. (Damon Wise / deadline.com)
   Uzvišeni pohod na nekoliko žanrova, pažljivo balansirajući komične poteze s mračnom i gorko-slatkom ljubavnom pričom u svojoj srži. (Dan Tabor / Cinaps)
   Jedinstvena i uvrnuta priča sa zadivljujućom misterijom, ali nikada u potpunosti ne razotkriva sve njezine niti. (Jonathan DeHaan / Nightmare on Film Street)

https://www.imdb.com/title/tt23790924/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 29.06.

VINCENT MORA UMRIJETI

Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023.
17:30 sati




Vincent doit mourir / Vincent Must Die, 2023. Stéphan Castang, 115 min. FR/BE
Scenarij:
Mathieu Naert
Uloge: Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Rémi Chaize
   Priča filma “Vincent mora umrijeti” vrti se oko Vincenta kojeg jednog dana skupina nasumičnih strana započne napadati s ubojitim namjerama. Budući mu se život nađe u opasnosti, a kako stvari sve više i više izmiču kontroli, on biva prisiljen pobjeći i u potpunosti promijeniti svoj život…
   Napeta i redateljski iznimno kreativna filmska vožnja koja pripada u novi val žanra francuskog horora. (MCF Press)
   „Vincent Must Die“ ubacuje prijeko potreban crni humor (koketiranje sa slapstickom) u oštar, predapokaliptični društveni portret. Nošen nevjerojatnim talentom svog glavnog glumca, prekrasnom fotografijom Manua Dacossea i glazbom Johna Kaceda, film uvlači gledatelja u svoje brojne preokrete, tjerajući nas na razmišljanje o stanju suvremenog svijeta. (Fabiena Lemerciera / Cineuropa)
   Prilično promišljen film o minskom polju mikroagresija koje nas sve čekaju. Najviše od svega, ipak, to je radosno apsurdna priča o svakodnevnom otuđenju. (Damon Wise / deadline.com)
   Uzvišeni pohod na nekoliko žanrova, pažljivo balansirajući komične poteze s mračnom i gorko-slatkom ljubavnom pričom u svojoj srži. (Dan Tabor / Cinaps)
   Jedinstvena i uvrnuta priča sa zadivljujućom misterijom, ali nikada u potpunosti ne razotkriva sve njezine niti. (Jonathan DeHaan / Nightmare on Film Street)

https://www.imdb.com/title/tt23790924/?ref_=fn_al_tt_1

GRAD TAME

Dark City, 1998.
20:00 sati



KLASIK 90-TIH ZA KRAJ 1. DIJELA SEZONE:
Dark City, 1998. Alex Proyas, 100 min. AUS/US
Scenarij:
Alex Proyas, Lem Dobbs, David S. Goyer
Uloge: Rufus Sewell, William Hurt, Kiefer Sutherland, Jennifer Connelly, Richard O'Brien
   Zamislite grad neprestanog mraka gdje se svako večer, točno u ponoć, sve zaustavlja, cijela poznata arhitektura se bespogovorno masovno preobražava, a ljudi mijenjaju živote i ne sjećaju se tko su bili jučer. Čini se da je samo jedna duša imuna na ova groteskna događanja: John zadržava sjećanje usprkos tim svakodnevnim promjenama, ali se ne može sjetiti svog identiteta ili brutalog ubojstva koje je navodno počinio.
   Jedna od stvari koje istražujemo u ovom filmu je što nas čini onim što jesmo. I, kada pojedincu oduzmete njegov identitet, postoji li tamo neka iskra, neka suština koja ih održava ljudskim, daje im neku vrstu identiteta? (redatelj Alex Proyas)
   Film je tako originalan i uzbudljiv da je uzburkao moju maštu poput Langova „Metropolisa“ i Kubrickove „Odiseje“. Najbolji film 1998. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)
   Ono što se ovdje računa je predstava, stvaranje čudnog svijeta od strane filmaša koji jasno poznaje znanstvenu fantastiku i fantastiku, prošlost i sadašnjost, i želi podijeliti svoju ljubav prema njima. (Walter Addiego / The San Francisco Examiner)
   „Dark City“ predstavlja nešto sto se prilično rijetko susreće u Hollywoodu - inteligentan SF-film, koji bi, čak štoviše, mogao pretendirati da bude prozvan BLADE RUNNEROM devedesetih. (Dragan Antulov / purger.com)
  Fantastični noirovski triler autora priče i redatelja Alexa Proyasa, sjajan je primjer neonoira koji funkcionira kao iznimno skladan amalgam različitih filmskih, književnih i pop-kulturnih utjecaja općenito. (HFS)
   Vizualno, ovaj film nije samo impresivan, on je tour de force. Koristeći stil koji je dijelom znanstvena fantastika, dijelom noir triler, a dijelom gotički horor, Proyas je uljepšao New York kako bi stvorio nadrealno mjesto kao nijedno drugo. (James Berardinelli / ReelViews)
   Proyas je preplavio platno kinematografskim i književnim referencama u rasponu od Murnaua i Langa do Kafke i Orwella, stvarajući jedinstven, ali krajnje uvjerljiv svijet. (Andrea Basora / Newsweek)

https://www.imdb.com/title/tt0118929/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).

Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.

Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA