PROGRAM KINOTEKE Ožujak 2024.
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
OSCAR 2024. NAJBOLJI STRANI FILM
The Zone of Interest, 2023. Jonathan Glazer, 106 min. UK/PL/US
Scenarij: Jonathan Glazer prema istoimenom romanu Martina Amisa
Uloge: Christian Friedel, Sandra Hüller, Ralph Herforth, Daniel Holzberg, Sascha Maaz, Freya Kreutzkam, Imogen Kogge
Dobitnik velike nagrade žirija na festivalu u Cannesu!
3 nominacije za Zlatni globus uključujući onu za najbolji film!
6 nominacija Europske filmske Akademije uključujući one za najbolji film i režiju!
9 nominacija za BAFTA-u uključujući one za najbolji film i režiju!
5 nominacija za Oscara uključujući one za najbolji film i režiju!
Zapovjednik ozloglašenog Auschwitza, Rudolf Höss te njegova supruga Hedwig žele stvoriti život iz snova za svoju obitelj u kući i prekrasnom vrtu smještenima odmah pored koncentracijskog logora…
Moderno remek-djelo sedme umjetnosti “Zona interesa” Jonathana Glazera jedan je potpuno unikatan i poprilično originalan prikaz zla koje je ljudski um sposoban počiniti isključivo za vlastito dobro. (MCF Presss)
Neostrašćeno ispitujući uobičajenu egzistenciju ljudi koji su sudjelovali u užasnim zločinima, „Zona interesa" nas tjera da hladno pogledamo svakodnevicu iza neoprostive brutalnosti. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Razarajuća drama holokausta koja sa zapanjujućom učinkovitošću demonstrira nepogrešivu kontrolu [redatelja] nad tonskim i vizualnim pripovijedanjem. (David Rooney / The Hollywood Reporter)
Glazer je postigao nešto mnogo veće od pukog pretvaranja monstruoznog u svjetovno - čineći takvu ekstremnu nehumanost običnom, on nas ponovno upozorava na istinsku stravu. (Raphael Abraham / Financial Times)
Ovo je tretman holokausta kao nijedan drugi. Ostavlja u vama osjećaj krajnjeg užasa i vaše vlastite upletenosti uz počinitelje, a ne žrtve. (David Seton / New Statesman)
Nezaboravan na najgori način: poželjet ćete pobjeći od njega, ali ne možete. (Adam Graham / Detroit News)
Zastrašujuća priča o prošlosti, upozoravajuća priča za sadašnjost. (Bill Goodykoontz / Arizona Republic)
Scenarij koji Glazer stvara, i nastupi njegovih glavnih glumaca služe kao portal, izazivajući nas da se pretvorimo iz gledatelja u sudionike, boreći se s trajnom istinom da smo svi sposobni prepoznati zlo kad ga vidimo. (Ann Hornaday / Washington Post)
To je klaustrofobično i neugodno iskustvo gledanja jer ne traži naše suosjećanje - suočava nas s našom pasivnošću. (Joey Shapiro / Chicago Reader)
https://www.imdb.com/title/tt7160372/?ref_=fn_al_tt_1
Chlopi / The Peasants, 2023. DK Welchman i Hugh Welchman, 114 min. PL / RS / LI
Scenarij: DK Welchman i Hugh Welchman, adaptacija istoimenog romana Władysława Reymonta koji je za njega 1924. osvojio Nobelovu nagradu za književnost
Kinematografska senzacija, gotovo potpuno nova vrsta umjetnosti - spoj slikarstva i filma koja je oduševila publiku diljem svijeta.
Film “Na selu” priča je o Jagni, mladoj djevojci odlučnoj u namjeri da sama istka svoj životni put bez obzira na okolnosti i ograničenosti u kojima živi u 19. stoljeću na poljskom selu - mjestu uzavrelih tračeva i dugogodišnjih zavada koje na okupu, bez obzira bili bogati ili siromašni, drži ponos na vlastito zemljište, pridržavanje šarolikim tradicijama te duboko ukorijenjen patrijarhalni sustav. Kad se mlada Jagna nađe uhvaćena između sukobljenih strasti bogatog zemljoposjednika, njegovog najstarijeg sina i drugih muškaraca njihova društva, njezino opiranje svakome od njih izazvat će tragične posljedice za zajednicu kojoj svi pripadaju…
Rijedak filmski dragulj, animirana drama čije su scene najprije snimljene ispred zelenih ekrana s glumcima, a koje je stotinu slikara naknadno nacrtalo uljem na platnu! U konačnici naslikano je preko 56 tisuća slika koje su ukomponirane u maestralno animirano kinematografsko ostvarenje, poljski kandidat za Oscara. Premda nije uspio ući među pet nominiranih, film je do danas osvojio brojne nagrade i priznanja na raznim uglednim međunarodnim festivalima te se s pravom nalazi pri vrhu godišnjih lista ponajboljih ostvarenja 2023. godine.
Ogromno vizualno postignuće. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Zabrinjavajuće lijepa slika o ružnoći čovječanstva. (Wendy Ide / The Guardian)
Sa svojim osjećajem i za ljepotu i za ružnoću, film nas prenosi u ovaj nepoznati milje s bogatstvom koje se rijetko može vidjeti u kinima. (Kyle Smith / Wall Street Journal)
Slike su toliko veličanstvene da nećete htjeti skrenuti pogled s ekrana niti na sekundu. (Mike McGranaghan / Aisle Seat)
https://www.imdb.com/title/tt10651230/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Peasants%252C%25202023.%2520
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Past Lives, 2023. Celine Song, 105 min. KO/US
Scenarij: Celine Song prema poluautobiografskim podacima, inspiriran stvarnim događajima
Uloge: Greta Lee, Seung Ah Moon, Teo Yoo, Seung Min Yim, John Magaro, Ji Hye Yoon, Choi Won-young
5 nominacija za Zlatni globus uključujući one za najbolji film i režiju!
2 nominacije za Oscara uključujući onu za najbolji film!
3 nominacije za BAFTA-u uključujući onu za najbolji film na stranom jeziku!
Nora i Hae Sung dvoje su duboko povezanih prijatelja iz djetinjstva koji se razilaze nakon što Norina obitelj emigrira iz Južne Koreje. Dva desetljeća kasnije ponovno se susreću u New Yorku te se tijekom sudbonosnih sedam dana suočavaju s vlastitim poimanjem sudbine, ljubavi i životnih odluka koje su donijeli u ovoj toploj i briljantno napisanoj, režiranoj i odglumljenoj modernoj romantičnoj priči…
Film “Prošli životi” čudesan je scenaristički i redateljski debi Celine Song koji opipljivo skicirane glavne likove koristi kako bi na oštar način prikazao ljudsko stanje. (MCF Press)
Izvanredan debi scenaristice i redateljice Celine Song. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Skromnost filma - njegova intimnost, ljudski razmjeri, skromne lokacije i nedostatak vizualnog šarma - jedan je od njegovih jačih strana. Likovi žive u domovima koji su ugodni, ali obični, u kakvima možete zamisliti da se družite, u kojima se želite družiti. (Manola Darghis / The New York Times)
Teško je povjerovati da je ovo Songin prvi dugometražni film. Njezin je film jednostavno uzvišen od početka do kraja. (Linda Marric / The Jewish Chronicle)
Savršen, precizan, pronicljiv film - svaka scena ima značenje. Emotivan i danas društveno vrlo relevantan. (Chris W / rotten tomatoes)
“Prošli životi” je prekrasan, duboko dirljiv i nježan film. Fantastično odglumljen i apsolutno zadivljujuć, vizualno i glazbeno. Suzdržano, a opet veliko. (Jimmy Cage / Movie Reviews)
„Past Lives“ je jedan od onih filmova u kojima se čini da se ništa ne događa, dok se emocionalno svašta događa. Izvedbe su stvarno sjajne, s Teom Yooom koji stvara portret slatke čežnje toliko srcedrapajuće da ga poželite zagrliti. (Robert W. Butler / Butler's Cinema Scene)
https://www.imdb.com/title/tt13238346/?ref_=fn_al_tt_1
Chlopi / The Peasants, 2023. DK Welchman i Hugh Welchman, 114 min. PL / RS / LI
Scenarij: DK Welchman i Hugh Welchman, adaptacija istoimenog romana Władysława Reymonta koji je za njega 1924. osvojio Nobelovu nagradu za književnost
Kinematografska senzacija, gotovo potpuno nova vrsta umjetnosti - spoj slikarstva i filma koja je oduševila publiku diljem svijeta.
Film “Na selu” priča je o Jagni, mladoj djevojci odlučnoj u namjeri da sama istka svoj životni put bez obzira na okolnosti i ograničenosti u kojima živi u 19. stoljeću na poljskom selu - mjestu uzavrelih tračeva i dugogodišnjih zavada koje na okupu, bez obzira bili bogati ili siromašni, drži ponos na vlastito zemljište, pridržavanje šarolikim tradicijama te duboko ukorijenjen patrijarhalni sustav. Kad se mlada Jagna nađe uhvaćena između sukobljenih strasti bogatog zemljoposjednika, njegovog najstarijeg sina i drugih muškaraca njihova društva, njezino opiranje svakome od njih izazvat će tragične posljedice za zajednicu kojoj svi pripadaju…
Rijedak filmski dragulj, animirana drama čije su scene najprije snimljene ispred zelenih ekrana s glumcima, a koje je stotinu slikara naknadno nacrtalo uljem na platnu! U konačnici naslikano je preko 56 tisuća slika koje su ukomponirane u maestralno animirano kinematografsko ostvarenje, poljski kandidat za Oscara. Premda nije uspio ući među pet nominiranih, film je do danas osvojio brojne nagrade i priznanja na raznim uglednim međunarodnim festivalima te se s pravom nalazi pri vrhu godišnjih lista ponajboljih ostvarenja 2023. godine.
Ogromno vizualno postignuće. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Zabrinjavajuće lijepa slika o ružnoći čovječanstva. (Wendy Ide / The Guardian)
Sa svojim osjećajem i za ljepotu i za ružnoću, film nas prenosi u ovaj nepoznati milje s bogatstvom koje se rijetko može vidjeti u kinima. (Kyle Smith / Wall Street Journal)
Slike su toliko veličanstvene da nećete htjeti skrenuti pogled s ekrana niti na sekundu. (Mike McGranaghan / Aisle Seat)
https://www.imdb.com/title/tt10651230/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Peasants%252C%25202023.%2520
Chlopi / The Peasants, 2023. DK Welchman i Hugh Welchman, 114 min. PL / RS / LI
Scenarij: DK Welchman i Hugh Welchman, adaptacija istoimenog romana Władysława Reymonta koji je za njega 1924. osvojio Nobelovu nagradu za književnost
Kinematografska senzacija, gotovo potpuno nova vrsta umjetnosti - spoj slikarstva i filma koja je oduševila publiku diljem svijeta.
Film “Na selu” priča je o Jagni, mladoj djevojci odlučnoj u namjeri da sama istka svoj životni put bez obzira na okolnosti i ograničenosti u kojima živi u 19. stoljeću na poljskom selu - mjestu uzavrelih tračeva i dugogodišnjih zavada koje na okupu, bez obzira bili bogati ili siromašni, drži ponos na vlastito zemljište, pridržavanje šarolikim tradicijama te duboko ukorijenjen patrijarhalni sustav. Kad se mlada Jagna nađe uhvaćena između sukobljenih strasti bogatog zemljoposjednika, njegovog najstarijeg sina i drugih muškaraca njihova društva, njezino opiranje svakome od njih izazvat će tragične posljedice za zajednicu kojoj svi pripadaju…
Rijedak filmski dragulj, animirana drama čije su scene najprije snimljene ispred zelenih ekrana s glumcima, a koje je stotinu slikara naknadno nacrtalo uljem na platnu! U konačnici naslikano je preko 56 tisuća slika koje su ukomponirane u maestralno animirano kinematografsko ostvarenje, poljski kandidat za Oscara. Premda nije uspio ući među pet nominiranih, film je do danas osvojio brojne nagrade i priznanja na raznim uglednim međunarodnim festivalima te se s pravom nalazi pri vrhu godišnjih lista ponajboljih ostvarenja 2023. godine.
Ogromno vizualno postignuće. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Zabrinjavajuće lijepa slika o ružnoći čovječanstva. (Wendy Ide / The Guardian)
Sa svojim osjećajem i za ljepotu i za ružnoću, film nas prenosi u ovaj nepoznati milje s bogatstvom koje se rijetko može vidjeti u kinima. (Kyle Smith / Wall Street Journal)
Slike su toliko veličanstvene da nećete htjeti skrenuti pogled s ekrana niti na sekundu. (Mike McGranaghan / Aisle Seat)
https://www.imdb.com/title/tt10651230/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Peasants%252C%25202023.%2520
BRANDO100
Teahouse of the August Moon, 1956. Daniel Mann, 123 min. US
Scenarij: John Patrick adaptirao je scenarij prema vlastitoj Broadwayskoj predstavi iz 1953., koja je osvojila Pulitzerovu nagradu i nagradu Tony. Predstava je pak adaptirana prema romanu Verna J. Sneidera iz 1951. godine .
Uloge: Marlon Brando, Glenn Ford, Machiko KyÅ, Eddie Albert, Paul Ford, Jun Negami, Nijiko Kiyokawa
U mjesecima neposredno nakon završetka Drugog svjetskog rata, američka vojska je okupirala otok Okinawa u Japanu i pokušava pozapadnjačiti lokalno stanovništvo. Kapetan Fisby želi učiniti dobro stvaranjem društvenog kluba i škole, ali seljani bi radije imali čajanu s gejšama. Situacija izgleda kao zastoj, sve dok lukavi, filozofski tumač Sakini ne ponudi svoje usluge kao posrednik. (nap. Marlon Brando je živio u obližnjem japanskom selu četiri mjeseca kako bi upijao manire, naglasak i mentalitet lokalnog stanovništva.)
Nekonvencionalna Brandova uloga glavni je razlog da pogledate ovu komediju. (Steve Crum / Video-Reviewmaster.com)
Priča je dirljiva, duhovita, pametna i gorko-slatka. Od opsjednutosti Eddieja Alberta zemljom do dirljive čajne ceremonije Machiko Kyo, ova komedija iz 1956. jedinstveni je dragulj s bezbrojnim divnim trenucima. (HotToastyRag / user / imdb)
Proveo sam mnogo godina na Okinawi i uvijek sam bio zadivljen Brandovom sposobnošću da stvori lik koji je vjeran okinavljanskom karakteru. Gledao sam ga mnogo puta i svaki put uživam. Kad me pitaju zašto tako često posjećujem Okinawu, obično im posudim svoj primjerak "Teahouse…" i čekam odgovor. Priča je to o izdržljivom i sretnom narodu koji je kroz mnoge invazije zadržao svoju kulturu. Brandov monolog na početku i na kraju filma sve to maestralno objašnjava. (R. Silvestri / user / imdb)
Ovaj film je bio prva prilika da vidimo Marlona Branda u doista komičnoj ulozi, i to radi nevjerojatno dobro! Njegov naglasak, njegovi pokreti tijela, japanski koji je govorio… teško je povjerovati da je to isti čovjek koji je ne tako davno snimio „Na dokovima Newyorka“. Ovo je bilo nekoliko najugodnijih sati koje sam ikada proveo uz ekran. Budući da sam živio na Okinawi i poznavao tamošnje praktične, obične ljude, uživao sam u filmu koji je toliko zabavan karikirajući uskogrudnost i pompoznost, dok veliča kreativnost, prilagodbu i "ono što je stvarno važno". Film ismijava uskogrudnost Amerikanaca i prikazuje Okinavance s poštovanjem i nježnošću, kao poslovne, otporne i ponosne. (Eighth Sense / user / imdb)
https://www.imdb.com/title/tt0049830/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_4_nm_3_q_Teahouse%2520of%2520the%2520August%2520Moon
DR. STRANGELOVE, ILI: KAKO SAM NAUČIO NE BRINUTI I ZAVOLIO BOMBU
COLUMBIA100
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, 1964. Stanley Kubrick, 95 min. UK/USA
Scenarij: Stanley Kubrick, Peter George, Terry Southern i Peter Sellers po romanu Petera Georgea „Crvena uzbuna“
Uloge: Peter Sellers, George C. Scott, Sterling Hayden, Keenan Wynn, Slim Pickens, Peter Bull, James Earl Jones, Tracy Reed
Američki general Jack D. Ripper, psihotični je lik koji Sovjetski Savez smatra velikom prijetnjom ljudskom rodu te naređuje američkoj zrakoplovnoj floti nuklearni napad na isti. Britanski satnik Lionel Mandrake jedini je „racionalan“ i protivi se atomskom napadu na Sovjetski Savez. Zaključavši ih u svoju sobu, general kroz cijeli film satniku objašnjava ozbiljnost opasnosti od Sovjeta...
Probna projekcija bila je zakazana za 22. studeni 1963. godine, na dan atentata na Johna F. Kennedyja. Zbog atentata objavljivanje je odgođeno do kraja siječnja 1964. godine, jer se smatralo da javnost nije raspoložena za takav film. Iako je pri premijeri izazvao podvojene kritike, danas se „Dr. Strangelove“ jednoglasno hvali i smatra klasikom.
Kubrick je snimio vjerojatno najbolju političku satiru stoljeća, film koji je povukao tepih ispod Hladnog rata argumentirajući da, ako „nuklearna zaštita“ uništi sav život na Zemlji, teško je reći što je zaštitila. Humor „Dr. Strangelovea“ se stvara na temelju jednostavnog komičnog principa; ljudi koji pokušavau biti smiješni nisu nikada smiješni kao ljudi koji pokušavaju biti ozbiljni i u tome ne uspijevaju…“Dr. Strangelove“ i „2001: Odiseja u svemiru“ su Kubrickova remek-djela. Ta dva filma dijele zajedničku temu; čovjek stvori strojeve koji funkcioniraju sa savršenom logikom i koji donesu katastrofe. (Roger Ebert/Chicago Sun Times)
‘Dr. Strangelove’ nije samo jedno od nezaobilaznih ostvarenja iz povijesti filmske umjetnosti, već i film koji je istovremeno i bezvremenski, a koji bi danas teško mogao biti snimljen. Premda ideju o kraju svijeta pretvara u sofisticiranu satiričnu zabavu, film pruža dubinski ozbiljnu i snažnu kritiku apsurdnosti rata i vojne logike... (jutarnji list)
Remek-djelo koje je redatelja Stanleyja Kubricka, nakon brojnih dotadašnjih kritika, lansiralo u društvo najboljih filmskih umjetnika, nedvojbeno je jedna od najboljih crnih komedija ikad snimljenih. Kubrick koristi svoj film kao savršenu kritiku besmisla tadašnjih političkih događanja, ali i rata generalno, služivši se satirom kao glavnim umjetničkim sredstvom. „Dr. Strangelove“ teme rata, kraja svijeta i političke nestabilnosti koja je definirala 20. stoljeće servira gledateljima kao bolesnu i morbidnu šalu koja zbunjuje i samo produbljuje osjećaj zastrašenosti i jeze prema prikazanim događajima. Kroz cijeli film se suptilno proteže teza da su ljudi, sa svojom savršenom logikom i brzorazvijajućom tehnologijom, tvorci vlastite propasti. (Tena Trstenjak, www.ziher.hr)
Čak niti zastarjeli politički, vojni i kulturni kontekst „Dr. Strangelovea“ ne mogu oduzeti njegovu bezvremenost i univerzalnu vrijednost. Različita carstva mogu se pojaviti i nestati, različiti ratovi se mogu voditi i gubiti, tehnologija se razvija, ali jedna stvar ostaje ista - stvar koja je tema u svim Kubrickovim filmovima - ljudska nesavršenost. I ta nesavršenost se manifestira u sposobnosti čovječanstva da se uništi. Mizantrop Kubrick nije mogao ne iskoristiti šansu za sarkazam. Zbog toga je „Dr. Strangelove“ istodobno i smiješan i duboko uznemirujuć… (Dragan Antulov)
Jedan od najvećih – i bez sumnje najurnebesnijih – antiratnih izjava ikada stavljenih na film. (Marjorie Baumgarten / The Austin Chronicle)
Film uvijek poručuje nešto, a gledatelj bi morao biti gluh i slijep da ne prepozna mete sarkazma. (James Berardinelli / ReelViews)
Ne samo da je film zločesto smiješan, nego je i subverzivni antiratni film koji pokazuje kako konflikt može eskalirati i kako kraj svijeta lako može doći. (Christopher Null / Filmcritic.com)
https://www.imdb.com/title/tt0057012/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: OKUS LJUBAVI
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
La Passion de Dodin Bouffant / The Taste of Things, 2023. Trần Anh Hùng, 123 min. FR
Scenarij: Trần Anh Hùng, adaptacija romana “The Passionate Epicure“ Marcela Rouffea iz 1924.
Uloge: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Emmanuel Salinger
Dobitnik nagrade za najbolju režiju na festivalu u Cannesu!
Francuski kandidat za nagradu Oscar 2024.!
Godina je 1885. Eugenie je kuharica bez premca, koja posljednjih dvadeset godina radi za slavnog gurmana Dodina. Kako vrijeme prolazi, njihova strast prema gastronomiji te obostrano divljenje koje osjećaju jedno prema drugom pretvorilo se u romantičnu vezu. Zbog njihove sjajne kemije, svako sljedeće jelo koje Eugenie priprema ukusnije je i originalnije od prethodnog što izaziva zbunjenost čak i kod svjetski najpoznatijih kuhara. No, Eugenie iznimno cijeni svoju slobodu i nikada se zapravo nije željela udati za Dodina. I upravo će zbog toga Dodin odlučiti napraviti nešto što nikada prije nije: počet će kuhati za nju.
Kombinacija elemenata radosti i tuge, humora i intenziteta, ljepote i svjetla i sjene u savršeno uravnoteženom iskustvu. (New York Times)
Film je postigao delikatnu ravnotežu koja se čini kao čarobni trik. (RogerEbert.com)
Krepostan poput francuske visoke kuhinje, “Okus ljubavi” ugađa našim nepcima izvrsnom ljubavnom pričom od sedam sljedova za dušu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
„Okus ljubavi“ nije samo senzualno iskustvo za likove, već i za gledatelja. (Max Weiss / Baltimore Magazine)
Film svakako nije napravljen za vegetarijance, staromodan je i spor, bez imalo interesa za društvene, ekonomske i klasne odnose svog okruženja. A opet, jednostavno je divan. (David Sexton / New Statesman)
https://www.imdb.com/title/tt19760052/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_La%2520Passion%2520de%2520Dodin%2520Bouffant%2520
DAN ŽENA
Iron Jawed Angels, 2004. Katja von Garnier, 120 min. US
Scenarij: Sally Robinson, Jennifer Friedes
Uloge: Hilary Swank, Margo Martindale, Anjelica Huston, Frances O'Connor
U jesen 1912. godine u Philadelphiji, unutar redova NAWSA-e, državne organizacije američkih sufražetkinja, došlo je do rastućih ideoloških tenzija između mladih pripadnica organizacije i stare garde iskusnih gospođa. Mlade djevojke, Alice i Lucy, smatrale su da se jedino Ustavom zajamčenim pravom može riješiti problem nepravedne zabrane glasanja za žene, ali su na najviše negodovanja naišle tamo gdje su se najmanje nadale - u redovima vlastite organizacije, čije su predvodnice bile zadovoljne ili barem pomirene s postojećim stanjem. Iako su i same bile aktivistice koje su se borile za prava žena, Alice i Lucy smatrale su kako je potrebno učiniti nešto više te su se odvojile od mainstream pokreta kako bi osnovale vlastito radikalno krilo pokreta. Pomaknule su granice političkog protesta sve do ostvarenja svojih ciljeva da bi se, naposljetku, 1920. godine, izborile za 19. amandman i pravo glasa.
Danas, kada nam se čini kako su mnoga zajamčena ljudska prava nešto sasvim prirodno, povijesna drama "Anđeli od čelika" mogla bi nas, i morala, podsjetiti koliko su ta prava zapravo dragocjena, pričajući nam smionu priču hrabrih djevojaka koje su same na svojim plećima iznijele velik dio borbe za jednakost žena. Smiren, gotovo povijesni ton redateljice Katje von Garnier svojom nas efektnom jednostavnošću istog časa stavlja u samo središte zbivanja, prikazujući početak stoljeća u Americi velikom preciznošću. (mojtv.hr)
Posljednji film koji me rasplakao bio je “Anđeli od čelika”… Usprkos nedostacima, “Iron Jawed Angels” pomogao mi je shvatiti da sam na esencijalni način dio svih ovih žena jednako kao i one mene. Rani pokret za prava žena, a koji će na kraju promijeniti svijet, moje je rođenje. To je naše pravo rođenjem jednostavno zato što smo žene. One su naše majke, a mi smo njihove kćeri. (Christina M. Paschyn / womensenews.org)
„Anđeli od čelika“ moćan su i poučan film koji zaista predstavlja daleko više od „beskrvnog sata povijesti. (movielandgroup.blogspot.com)
"Iron Jawed Angels“ je važna povijesna lekcija ispričana na svjež način. (Richard Roeper / Chicago Sun-Times)
https://www.imdb.com/title/tt0338139/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_nm_0_q_Iron%2520Jawed%2520Angels
DAN ŽENA
Loving Highsmith, 2023. Eva Vitija, 83 min. DE/CH
Scenarij: Eva Vitija
Film “Voljeti Patriciju Highsmith” švicarske redateljice Eve Vitije temeljen je na nedavno objavljenim dnevnicima Patricije Highsmith, kraljice psiholoških trilera i vitalne figure queer povijesti. Film se fokusira na njezinu potragu za vlastitim identitetom, turbulentan ljubavni život te baca novo svjetlo na njezino pisanje. Ekskluzivna arhivska građa popraćena glasovima obitelji, prijatelja i same autorice otkriva dosad nepoznato lice jedne od najekraniziranijih spisateljica svih vremena po čijim su predlošcima snimljeni kultni filmovi “Nepoznati iz Nord Expressa” (r. Alfred Hitchcock), “Talentirani gospodin Ripley” (r. Anthony Minghella) i “Carol” (r. Todd Haynes). „Carol“, djelomično autobiografski roman, smatra se prvom lezbijskom pričom sa sretnim završetkom u Americi 1950-ih.
Živopisan portret (...) vitalne figure queer povijesti. (IndieWire)
‘Voljeti Patriciju Highsmith’ otkriva mekanu nutrinu skrivenu ispod spisateljičine tvrde ljušture, ljubakanja koja je sačuvala u svojim dnevnicima u doba kada su queer žene poput nje izlazile iz podzemne jednu stanicu ranije, kako stranci ne bi posumnjali da su krenule u lezbijski noćni izlazak. (New York Times)
Gledajući Highsmithin život općenito, film zamagljuje njezin antisemitizam, ali odabrane anegdote pune su zanimljivosti. (Edward Porter / Sunday Times)
https://www.imdb.com/title/tt15239466/?ref_=fn_al_tt_1
Countryman, 2022. Peter Pecotic, 78 min. AU
Putovanje od 10 000 km na kojem se susreću priče starosjedilačkih i imigrantskih australskih stanovnika.
„Countryman“ je doku-drama, vrlo dirljiva priča jednog Australca hrvatskih korijena koji krene istraživati kretanje svoga oca po unutrašnjosti Australije, gdje je i s kime radio, kako je živio... Na tom putu sretne australskog domoroca, Aboridžina, a kroz razgovor otkrije da je otac Abordžina Hrvat. Priča tada krene jednim dodatnim putem kroz koji uspije, nakon više od 40 godina, ponovno spojiti sina i oca.
Vraćajući se stopama svog pokojnog oca od Sydneya do Cairnsa 1950-ih, Peter susreće neke migrante i njihove potomke. Vidimo emotivnu povezanost koju Australci iz Hrvatske još uvijek osjećaju za dalmatinsku obalu. Na svojim putovanjima, u Tenant Creeku, upoznaje umjetnika Josepha Williamsa kojeg je otac iz Hrvatske napustio dok je Josip/Joseph bio dječak. Petar upoznaje Josipa/Josepha s njegovim hrvatskim podrijetlom. Zemlja i kultura važni su za sve likove u ovom filmu, a Josephov interes prema zavičaju i podrijetlu kreće u novom smjeru, te dobivamo novu perspektivu o povezanosti domorodačkog stanovništva s domom. Istinite priče na ekranu povezuje Hrvatsku s Tenant Creekom, zemljom Josephove majke, kroz vrlo pronicljivu perspektivu Petera Pecotica. Peter ima dobro oko za pejzaž i likove, i nos za sjajnu priču, čije je pričanje besprijekorno. (Andrew Bunney / user / imdb)
Realizirano uz pomoć Australskog veleposlanstva u Hrvatskoj.
https://www.imdb.com/title/tt17500286/?ref_=fn_al_tt_1
DAN ŽENA
The Steel Magnolias, 1989. Herbert Ross, 92 min. US
Scenarij: Robert Harling prema vlastitoj kazališnoj predstavi
Uloge: Sally Field, Dolly Parton, Shirley MacLaine, Daryl Hannah, Olympia Dukakis, Julia Roberts, Tom Skerritt, Dylan McDermott, Kevin J. O'Connor, Sam Shepard
Život ženske družine u malom mjestu na jugu Amerike i sve njihove nade, ljubavi i pobjede, dobivaju smisao u salonu ljepote koji drži jedna od njih. Taj salon predstavlja njihov tajni hram u kom nalaze utjehu za svoje poraze i radosti prijateljstva u svojim pobjedama. Svakodnevne ispovijesti daju nadu zabrinutoj djevojci, za njeno vjenčanje i pripreme koje su u toku…
Autor scenarija i predstave, Robert Harling priču je djelomično temeljio na svojoj sestri, Susan Harling Robinson, koja je umrla 1985. od komplikacija dijabetesa. Razlika od kazališne predstave su (dodani) sporedni muški likovi.
Ovaj film vrijedi pogledati iz barem dva razloga. Prvo, temelji se na tragičnom događaju iz stvarnog života. Vjerodostojnost održava temeljnu premisu filma, te nudi puno veći potencijal za utjecaj na gledatelja. Drugo, osim svojih autobiografskih korijena, film ima zabavnu vrijednost, izraženu uglavnom kroz brze, duhovite dijaloge, koje kompetentno izvodi ansambl šarmantnih glumica.
„Steel Magnolias“ ima šala i likova na pretek, što ga čini učinkovitim do samog kraja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Dakle, ovo je ženska slika. A žene u njemu kuhaju i šiju i krpaju i voze jedna drugu po gradu. Svađaju se i mire i grle jedno drugo i plaču. A kad se dogodi tragedija i u njihovoj maloj grupi dođe do smrti, imaju snage tugovati, ali i nasmiješiti se kroz suze. (Roger Ebert / Chicago Sun-Times)
Svaki put kad pogledam ovaj film, poželim osjetiti slatki miris magnolije. Nijedan drugi film koji sam gledao ne opisuje bit južnjačkog života kao „Čelične magnolije“. Ovaj film ima sve, urnebesnu komediju i zadovoljavajuću dramu. Dobar, ali vrlo stvaran film. (PeachHamBeach / user / imdb)
https://www.imdb.com/title/tt0098384/?ref_=fn_al_tt_1
DAN ŽENA
Ekskurzija, 2023. Una Gunjak, 93 min. BiH / RS / F / NO / QA / HR
Scenarij: Una Gunjak
Uloge: Asja Zara Lagumdžija, Nađa Spaho, Maja Izetbegović, Mediha Musilović, Izudin Bajrović
Dok se njezin razred priprema za izlet, sarajevska tinejdžerica Iman privlači pažnju starijeg momka. Kada za vrijeme igre istine ili izazova slaže da se poseksala, glasina se proširi školom i stvari izmiču kontroli.
Prije desetak godina je u Bosni i Hercegovini odjeknula priča o učenicama završnog razreda jedne banjalučke osnovne škole koje su navodno zatrudnjele dok su bile na ekskurziji u Sarajevu. Kao što može pretpostaviti, krenulo je medijsko divljanje i seciranje događaja, a sve pod krinkom zabrinutosti za omladinu i čuveno stanje u društvu za koje je, naravno, kriva ista ta omladina. Taj incident i medijska hajka poslužili su kao početna inspiracija za bosansko-hercegovačku autoricu Unu Gunjak, čiji je film „Ekskurzija“ bh. kandidat za Oscara.
Zanimalo me kako djevojčice danas seksualno sazrijevaju, kako se hvataju u koštac sa svojom rađajućom seksualnošću, željom da budu prihvaćene, željene i sa svim onim što gradi njenu individualnost u globalnoj zajednici. (redateljica i scenaristica Una Gunjak)
„Ekskurzija“ je film koji kroz intimnu priču pokušava postavljati pitanja i osvijetliti točke društva kako bi se ukazalo na njihovu povezanost i kompleksnost situacije. (redateljica i scenaristica Una Gunjak)
Bilo mi je bitno da događaji u mom filmu nikada ne pređu u neki traumatični čin, da pokažem koliko je nasilje, i bez velike traume, sveprisutno, koliko je to širok i opasan problem. (redateljica i scenaristica Una Gunjak)
„Ekskurzija“ na koncu ostaje dobar film koji je mogao biti i bolji da se autorica usudila dozirano osloniti na neke od filmskih klišeja preko kojih bi jasnije poentirala. Ovako često ostaje suviše diskretan za vlastito dobro. (Marko Stojiljković / lupiga.com)
https://www.imdb.com/title/tt27907897/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Ekskurzija%252C%25202023.%2520
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: OKUS LJUBAVI
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
La Passion de Dodin Bouffant / The Taste of Things, 2023. Trần Anh Hùng, 123 min. FR
Scenarij: Trần Anh Hùng, adaptacija romana “The Passionate Epicure“ Marcela Rouffea iz 1924.
Uloge: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Emmanuel Salinger
Dobitnik nagrade za najbolju režiju na festivalu u Cannesu!
Francuski kandidat za nagradu Oscar 2024.!
Godina je 1885. Eugenie je kuharica bez premca, koja posljednjih dvadeset godina radi za slavnog gurmana Dodina. Kako vrijeme prolazi, njihova strast prema gastronomiji te obostrano divljenje koje osjećaju jedno prema drugom pretvorilo se u romantičnu vezu. Zbog njihove sjajne kemije, svako sljedeće jelo koje Eugenie priprema ukusnije je i originalnije od prethodnog što izaziva zbunjenost čak i kod svjetski najpoznatijih kuhara. No, Eugenie iznimno cijeni svoju slobodu i nikada se zapravo nije željela udati za Dodina. I upravo će zbog toga Dodin odlučiti napraviti nešto što nikada prije nije: počet će kuhati za nju.
Kombinacija elemenata radosti i tuge, humora i intenziteta, ljepote i svjetla i sjene u savršeno uravnoteženom iskustvu. (New York Times)
Film je postigao delikatnu ravnotežu koja se čini kao čarobni trik. (RogerEbert.com)
Krepostan poput francuske visoke kuhinje, “Okus ljubavi” ugađa našim nepcima izvrsnom ljubavnom pričom od sedam sljedova za dušu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
„Okus ljubavi“ nije samo senzualno iskustvo za likove, već i za gledatelja. (Max Weiss / Baltimore Magazine)
Film svakako nije napravljen za vegetarijance, staromodan je i spor, bez imalo interesa za društvene, ekonomske i klasne odnose svog okruženja. A opet, jednostavno je divan. (David Sexton / New Statesman)
https://www.imdb.com/title/tt19760052/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_La%2520Passion%2520de%2520Dodin%2520Bouffant%2520
BRANDO100
The Ugly American, 1963. George Englund, 120 min. US
Scenarij: Stewart Stern prema romanu „The Ugly American“ Eugenea Burdicka i Williama Lederera iz 1958. godine
Uloge: Marlon Brando, Sandra Church, Eiji Okada, Pat Hingle, Judson Pratt, Reiko Sato, Arthur Hill
Američki veleposlanik Harrison MacWhite putuje u državu jugoistočne Azije u mirovnu misiju. Rastrgnuta između suparničkih frakcija, turbulentna nacija je na rubu građanskog rata. Ali MacWhiteova moć analize dopušta mu da političku situaciju promatra vrlo jednostavno: kao borbu između komunizma i demokracije. I dok veleposlanik konačno uvidi politički kontekst u okruženju kao nešto kompliciranije, može biti prekasno.
Poruka je imala za cilj uvjeriti poslušnu američku javnost da obrati pažnju na tajnu i tinjajuću vanjsku politiku vlastite zemlje koja će uskoro dovesti do debakla Vijetnamskog rata. Film bi dobro poslužio kao izmišljeni početnik za gledatelje koji malo razumiju kako je došlo do rata - i umiješanosti Amerike u njega.
Tri su odvojene snage na djelu i u ovom filmu i one su djelovale u Vijetnamu (i drugim zemljama u kojima imamo vojnu prisutnost). Postoji lijevo stajalište, obično komunizam; najdesnije stajalište, obično oligarhija u kombinaciji s vojnom potporom iz SAD-a; a zatim postoji istinska volja ljudi „u sredini“; želju da ne budu kolonijalna ispostava, da ne budu vojno vezani za jednu ili drugu zemlju i, naravno, želju za zemljom koja će biti prosperitetna i zarađivati. Ove tri sile su obično u sukobu jedna s drugom u nekoliko zemalja u 20., ali i u 21. stoljeću. Ukratko, ovo je jednostavno bila previše sofisticirana tema da bi je prosječni Amerikanac razumio. (Arthur Tafero / user / imdb)
Zadivljujuće intimna, tematski važna i naposljetku uvjerljiva politička dramu. (user / rotten tomatoes)
Brando se cijelim filmom kreće s autoritetom i inteligencijom. (New York Times)
Film je ponudio uvjerljivo i pravovremeno razmišljanje o propustima vanjske politike Sjedinjenih Država u ranim 1960-ima. izmišljena zemlja Sarkan lako se poistovjećuje s Vijetnamom, a filmski prikaz katastrofalne američke političke intervencije u jugoistočnoj Aziji pokazao se zapanjujuće dalekovidnim. Svatko tko danas gleda film odmah će vidjeti paralele s nedavnim pokušajima Sjedinjenih Država da se probiju u regijama izvan svojih granica. Pokušajima koji gotovo bez izuzetka pođu po zlu zbog nemogućnosti da se ispravno pročita politička situacija. lako film ima tendenciju karikiranja i pretjeranog pojednostavljivanja onoga što se zapravo dogodilo u Vijetnamu, nije previše daleko od cilja. Mada nije bio veliki uspjeh kad je prvi put objavljen (i danas se zanemaruje), „Ružni Amerikanac“ je uvjerljiva moralna drama koju bi svi politički čelnici na Zapadu (ne samo Amerikanci) trebali poslušati / pogledati. Brandova izvedba bez sumnje je jedna od njegovih najboljih: naelektrizirajući portret dobronamjernog, ali pogrešno vođenog veleposlanika koji se iznenada budi pred činjenicom da svijet nije duokromatski. Brandov ambasador MacWhite zahtijeva našu pažnju i zasigurno je jedna od glumčevih najbriljantnijih kreacija. (frenchfilms.org)
COLUMBIA100
Lawrence Of Arabia, 1962. David Lean, 227 min. UK/US
Scenarij: Robert Bolt i Michael Wilson, temeljen na životu TE Lawrencea i njegovoj knjizi „Sedam stupova mudrosti“ iz 1926. (također poznata kao "Revolt in the Desert")
Uloge: Peter O'Toole, Omar Sharif, Alec Guinness, Anthony Quinn, Jack Hawkins, José Ferrer, Anthony Quayle, Claude Rains, Arthur Kennedy
Film počinje smrću Lawrencea u nesreći motocikla. Novinarska pitanja o Lawrenceovom životu i karakteru daju okvir za priču koja počinje otprilike 1916. Lawrence je vojni kartograf u stožeru britanske vojske u Kairu tijekom Prvog svjetskog rata. Gosp. Dryden iz Arapskog ureda zadužuje Lawrencea da ode u Arabiju kako bi procijenio ciljeve i šanse princa Feisala, vođu arapskog ustanka protiv Turaka, koji su bili saveznici Njemačke. Lawrence ubrzo organizira arapsku vojsku i na njezinu čelu osvaja Akabu, a potom prelazi Sinaj kako bi javio vijest o pobjedi. Kao zagovornik arapskog jedinstva i neovisnosti, postaje i sudionikom diplomatskih igara te kontroverzna ličnost.
Godine 1963. ovjenčana sa 7 Oscara, uključujući one za najuspjeliji film i najboljeg redatelja, „Lawrence od Arabije“ impresivna je biografska pustolovna drama Davida Leana. Ukratko, klasik!
Jordan je zabranio film zbog omalovažavajućeg prikazom arapske kulture. Egipat je bila jedina arapska država koja je dala film u široku distribuciju, gdje je postao uspješan zahvaljujući podršci predsjednika Gamala Abdela Nassera, koji je cijenio prikaz arapskog nacionalizma u filmu.
Ep svih epova, „Lawrence od Arabije“ učvršćuje status redatelja Davida Leana u filmskom panteonu s gotovo četiri sata velikog opsega, briljantnih izvedbi i prekrasne fotografije. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
„Lawrence od Arabije“ predstavlja živopisan i inteligentan spektakl. O'Toole je sjajan, stalno dominira ekranom, a dominira njime profesionalnom vještinom, irskim šarmom i nevjerojatno dobrim izgledom. (Time)
Kao veći od života, u ulozi kontroverznog TE Lawrencea, Peter O'Toole daje jednu od najjedinstvenijih izvedbi u povijesti filma. Njegova ogromna prisutnost na ekranu dostojna je alternativa čovjeku kojeg tumači. (Mark Johnson / Awards Daily)
Lawrenceova karakterizacija izgubljena je unutar spektakla, i smanjuje legendarnu figuru na konvencionalnu veličinu filmskog heroja usred veličanstvenog i egzotičnog krajolika. (Bosley Crowther / The New York Times)
Zadivljujuće ozbiljan film... Veličina, opseg, fantastična ljestvica njegove osobnosti i njegova postignuća su trijumfalni. (Newsweek)
Ono što taj film čini jedinstvenim jest to što je snimljen prirodno, s elementima svjetla i zvuka i možda najboljim scenarijem ikad napisanim za filmski medij. (Steven Spielberg)
https://www.imdb.com/title/tt0056172/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_q_Lawrence%2520Of%2520Arabia
The Old Oak, 2024. Ken Loach, 113 min. UK/FR/BE
Scenarij: Paul Laverty
Uloge: Dave Turner, Ebla Mari, Claire Rodgerson
„Stari hrast“ posljednji je preostala pivnica u turobnom selu sjeveroistočne Engleske dokrajčenom zatvaranjem rudnika u 80-ima. Broj stanovnika u stalnom padu, cijena nekretnina je iznimno jeftina, što predstavlja idealno utočište za Sirijce koji bježe od rata, ali tek da bi se našli u žarištu novog neprijateljstva i ksenofobne napetosti među nepovjerljivim domaćinima. Što učiniti kada potlačeni postanu tlačitelji? Kako spojiti ove dvije naizgled različite skupine, a zapravo obje traumatizirane i ugnjetavane? Tajna leži u pivnici „Stari hrast“ i njegovom vlasniku Tommyju, koji će s mladom Sirijkom Yarom pokušati konsolidirati dvije naizgled nepremostivo različite zajednice.
Prožet žestokim humanističkim duhom koji je definirao filmografiju Kena Loacha, „Stari hrast“ služi kao prikladno - iako donekle sentimentalno - finale izvanredne karijere. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Ovo je humana priča puna nade o empatiji i solidarnosti te osvježavajuće iskren pogled na mnoge kutove naših zajednica koje Hollywood izbjegava. (Ana Yorke / PopMatters)
Loach je optimist. Želi vjerovati da su ljudska bića u osnovi dobra srca, bez obzira koliko njihove stavove mogu deformirati okolnosti. (John McDonald / Australian Financial Review )
Beskompromisna drama vođena bijesom, empatijom i neugašenim idealizmom kao krajnji dokaz da redatelj Ken Loach nikada nije zastranio od svojih uvjerenja. Film donosi vrlo aktualnu priču o integraciji sirijskih imigranata u malo rudarsko oronulo selo na sjeveroistoku Engleske, te ulozi koju će u tome odigrati lokalni pub „Stari hrast“ i njezin vlasnik Tommy. (www.msu.hr)
Loachova vjera u ljudsku sposobnost empatije na kraju prevladava. Najbolje od svega, on donosi ovaj optimistični polet bez mrlje sentimentalnosti. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)
https://www.imdb.com/title/tt19883634/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Old%2520Oak
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
The Holdovers, 2023. Alexander Payne, 133 min. US
Scenarij: David Hemingson
Uloge: Paul Giamatti, Dominic Sessa, Da‘Vine Joy Randolph, Carrie Preston, Naheen Garcia, Andrew Garman, Brady Hepner, Michael Provost, Ian Dolley, Jim Kaplan
Pet nominacija za Oscara, uključujući i onu za najbolji film.
Paul Hunham, arogantni profesor u školi u Novoj Engleskoj prisiljen je ostati u kampusu tijekom božićnih praznika kako bi čuvao šačicu učenika koji nemaju kamo otići. Naposljetku uspostavi nevjerojatnu vezu s jednim od njih - povrijeđenim, pametnim izazivačem problema - i s glavnom kuharicom škole koja je upravo izgubila sina u Vijetnamu.
Prekrasan, gorko-sladak, “The Holdovers” označava povratak u formu redatelja Alexandera Paynea. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Genij Paula Giamattija je da nas tijekom ovog sjajnog filma natjera da ne samo preispitamo i naučimo poštivati ovaj nered od čovjeka, već ga zapravo... volimo. (David Sexton / New Statesman)
Toplina s kojom Payne pokazuje ljudskost u svojim likovima pomaže svakom od njih da se razvije u pravu, kompleksnu osobu. (Fletcher Powell / KMUW)
Nema ničega što nije iznenađujuće u tome koliko je ovo dobro i ugodno... ovo je vrsta gorko-slatkog djela vođenog dijalogom likova kakvo se više ne radi. (Mark Kermode / Kermode and Mayo's Take)
“The Holdovers” pojavljuje se kao svjedočanstvo Payneove jedinstvene sposobnosti pripovijedanja, nudeći dramu za odrasle, za inteligentnu publiku, pozivajući na nijansirano istraživanje složenosti ljudskih odnosa u pozadini okrutne klasične rigidnosti. (Linda Marric / HeyUGuys)
Film je klasičan, sastavljen od prepoznatljivih motiva, a opet sasvim svjež i originalan. (Marko Stojiljković / www.xxzmagazin.com)
https://www.imdb.com/title/tt14849194/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
The Holdovers, 2023. Alexander Payne, 133 min. US
Scenarij: David Hemingson
Uloge: Paul Giamatti, Dominic Sessa, Da‘Vine Joy Randolph, Carrie Preston, Naheen Garcia, Andrew Garman, Brady Hepner, Michael Provost, Ian Dolley, Jim Kaplan
Pet nominacija za Oscara, uključujući i onu za najbolji film.
Paul Hunham, arogantni profesor u školi u Novoj Engleskoj prisiljen je ostati u kampusu tijekom božićnih praznika kako bi čuvao šačicu učenika koji nemaju kamo otići. Naposljetku uspostavi nevjerojatnu vezu s jednim od njih - povrijeđenim, pametnim izazivačem problema - i s glavnom kuharicom škole koja je upravo izgubila sina u Vijetnamu.
Prekrasan, gorko-sladak, “The Holdovers” označava povratak u formu redatelja Alexandera Paynea. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Genij Paula Giamattija je da nas tijekom ovog sjajnog filma natjera da ne samo preispitamo i naučimo poštivati ovaj nered od čovjeka, već ga zapravo... volimo. (David Sexton / New Statesman)
Toplina s kojom Payne pokazuje ljudskost u svojim likovima pomaže svakom od njih da se razvije u pravu, kompleksnu osobu. (Fletcher Powell / KMUW)
Nema ničega što nije iznenađujuće u tome koliko je ovo dobro i ugodno... ovo je vrsta gorko-slatkog djela vođenog dijalogom likova kakvo se više ne radi. (Mark Kermode / Kermode and Mayo's Take)
“The Holdovers” pojavljuje se kao svjedočanstvo Payneove jedinstvene sposobnosti pripovijedanja, nudeći dramu za odrasle, za inteligentnu publiku, pozivajući na nijansirano istraživanje složenosti ljudskih odnosa u pozadini okrutne klasične rigidnosti. (Linda Marric / HeyUGuys)
Film je klasičan, sastavljen od prepoznatljivih motiva, a opet sasvim svjež i originalan. (Marko Stojiljković / www.xxzmagazin.com)
https://www.imdb.com/title/tt14849194/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Oppenheimer, 2023. Christopher Nolan, 180 min. US/UK
Scenarij: Christopher Nolan prema biografiji "American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer“ Kai Birda i Martina J. Sherwina
Uloge: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon, Robert Downey Jr., Florence Pugh, Josh Hartnett, Casey Affleck, Rami Malek, Kenneth Branagh
OSCAR 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson
BAFTA 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson
ZLATNI GLOBUS 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert Downey Jr., GLAZBA: Ludwig Göransson
Ovo je doba u kojem je čitava zapadna civilizacija izložena opasnosti. Pala je Francuska, jedan od velikih predstavnika te civilizacije, i moramo se pobrinuti da Velika Britanija i Amerika ne padnu. Moramo braniti zapadne vrijednosti protiv nacizma i zbog nacističko-sovjetskog pakta iz 1939. ne možemo imati nikakav savez s komunistima. (Robert J. Oppenheimer, 1940.)
Znanstvenik Robert J. Oppenheimer je bio glavni čovjek Operacije Manhattan, akcije američkih vlasti da stvore nuklearnu bombu i time dobiju prevlast u II. svjetskom ratu, a film pokazuje taj proces od entuzijazma do veselja zbog uspjeha i zabrinutosti zbog rezultata…
“Oppenheimer” nije ljetna zabava. Film ne želi jeftino podilaziti publici niti ima ambiciju gledatelju donijeti dozu bijega od stvarnosti koju ljubitelji sedme umjetnosti odlaskom u kino, u većoj ili manjoj mjeri, ponekad traže. Upravo suprotno – kroz priču o Robertu Oppenheimeru gledatelj je suočen s nizom egzistencijalnih pitanja o čovječanstvu u cjelini, ali i moralnim preispitivanjima postupaka pojedinca. Pojedinca koji je, sa suradnicima, promijenio tijek povijesti. (Tihomir Polančec / goodtalking.hr)
Rastrgan sam između toga da budem skroz sramežljiv i tajanstven u vezi s Oppenheimerom i da samo izađem i kažem da je to potpuni nokaut koji mi je otvorio mozak poput trzajuće jezgre plutonija i ostavio me da jecam kroz odjavu kao da se ne mogu ičega više sjetiti. (Robbie Collin / The Telegraph)
"Oppenheimer“ je... nevjerojatan. Riječ koja mi stalno pada na pamet je ‘zastrašujuće‘. Nemilosrdnog tempa, ludo detaljna, zamršena povijesna drama koja se gradi i gradi i gradi sve dok Nolan ne udari čekićem na najnevjerojatniji, najpotresniji način. (Bilge Ebiri / Vulture)
Potpuno sam zaokupljen „Oppenheimerom“, gustim, pričljivim, napetim filmom djelomično o bombi, uglavnom o tome koliko smo osuđeni na propast. Odvažan, inventivan, kompleksan film koji će uzdrmati svoju publiku. (Jonathan Dean / The Sunday Times)
„Oppenheimer“ je zaista ozbiljna, filozofska drama za odrasle koja je napeta i uzbudljiva kao ‘Dunkirk‘. A veliki trenutak - TAJ TRENUTAK - izaziva strahopoštovanje. (Lindsey Bahr / Associated Press)
Epska povijesna drama, ali s izrazito nolanovskim senzibilitetom: napetost, struktura, osjećaj razmjera, zapanjujuće zvučno oblikovanje, izvanredna slika. (Matt Maytum / Total Film)
https://www.imdb.com/title/tt15398776/?ref_=fn_al_tt_1
The Old Oak, 2024. Ken Loach, 113 min. UK/FR/BE
Scenarij: Paul Laverty
Uloge: Dave Turner, Ebla Mari, Claire Rodgerson
„Stari hrast“ posljednji je preostala pivnica u turobnom selu sjeveroistočne Engleske dokrajčenom zatvaranjem rudnika u 80-ima. Broj stanovnika u stalnom padu, cijena nekretnina je iznimno jeftina, što predstavlja idealno utočište za Sirijce koji bježe od rata, ali tek da bi se našli u žarištu novog neprijateljstva i ksenofobne napetosti među nepovjerljivim domaćinima. Što učiniti kada potlačeni postanu tlačitelji? Kako spojiti ove dvije naizgled različite skupine, a zapravo obje traumatizirane i ugnjetavane? Tajna leži u pivnici „Stari hrast“ i njegovom vlasniku Tommyju, koji će s mladom Sirijkom Yarom pokušati konsolidirati dvije naizgled nepremostivo različite zajednice.
Prožet žestokim humanističkim duhom koji je definirao filmografiju Kena Loacha, „Stari hrast“ služi kao prikladno - iako donekle sentimentalno - finale izvanredne karijere. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Ovo je humana priča puna nade o empatiji i solidarnosti te osvježavajuće iskren pogled na mnoge kutove naših zajednica koje Hollywood izbjegava. (Ana Yorke / PopMatters)
Loach je optimist. Želi vjerovati da su ljudska bića u osnovi dobra srca, bez obzira koliko njihove stavove mogu deformirati okolnosti. (John McDonald / Australian Financial Review )
Beskompromisna drama vođena bijesom, empatijom i neugašenim idealizmom kao krajnji dokaz da redatelj Ken Loach nikada nije zastranio od svojih uvjerenja. Film donosi vrlo aktualnu priču o integraciji sirijskih imigranata u malo rudarsko oronulo selo na sjeveroistoku Engleske, te ulozi koju će u tome odigrati lokalni pub „Stari hrast“ i njezin vlasnik Tommy. (www.msu.hr)
Loachova vjera u ljudsku sposobnost empatije na kraju prevladava. Najbolje od svega, on donosi ovaj optimistični polet bez mrlje sentimentalnosti. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)
https://www.imdb.com/title/tt19883634/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Old%2520Oak
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
Oppenheimer, 2023. Christopher Nolan, 180 min. US/UK
Scenarij: Christopher Nolan prema biografiji "American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer“ Kai Birda i Martina J. Sherwina
Uloge: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon, Robert Downey Jr., Florence Pugh, Josh Hartnett, Casey Affleck, Rami Malek, Kenneth Branagh
OSCAR 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson
BAFTA 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert Downey Jr., FOTOGRAFIJA: Hoyte Van Hoytema, MONTAŽA: Jennifer Lame, GLAZBA: Ludwig Göransson
ZLATNI GLOBUS 2024.: NAJBOLJI FILM, REŽIJA: Christopher Nolan, GLAVNA MUŠKA ULOGA: Cillian Murphy, SPOREDNA MUŠKA ULOGA: Robert Downey Jr., GLAZBA: Ludwig Göransson
Ovo je doba u kojem je čitava zapadna civilizacija izložena opasnosti. Pala je Francuska, jedan od velikih predstavnika te civilizacije, i moramo se pobrinuti da Velika Britanija i Amerika ne padnu. Moramo braniti zapadne vrijednosti protiv nacizma i zbog nacističko-sovjetskog pakta iz 1939. ne možemo imati nikakav savez s komunistima. (Robert J. Oppenheimer, 1940.)
Znanstvenik Robert J. Oppenheimer je bio glavni čovjek Operacije Manhattan, akcije američkih vlasti da stvore nuklearnu bombu i time dobiju prevlast u II. svjetskom ratu, a film pokazuje taj proces od entuzijazma do veselja zbog uspjeha i zabrinutosti zbog rezultata…
“Oppenheimer” nije ljetna zabava. Film ne želi jeftino podilaziti publici niti ima ambiciju gledatelju donijeti dozu bijega od stvarnosti koju ljubitelji sedme umjetnosti odlaskom u kino, u većoj ili manjoj mjeri, ponekad traže. Upravo suprotno – kroz priču o Robertu Oppenheimeru gledatelj je suočen s nizom egzistencijalnih pitanja o čovječanstvu u cjelini, ali i moralnim preispitivanjima postupaka pojedinca. Pojedinca koji je, sa suradnicima, promijenio tijek povijesti. (Tihomir Polančec / goodtalking.hr)
Rastrgan sam između toga da budem skroz sramežljiv i tajanstven u vezi s Oppenheimerom i da samo izađem i kažem da je to potpuni nokaut koji mi je otvorio mozak poput trzajuće jezgre plutonija i ostavio me da jecam kroz odjavu kao da se ne mogu ičega više sjetiti. (Robbie Collin / The Telegraph)
"Oppenheimer“ je... nevjerojatan. Riječ koja mi stalno pada na pamet je ‘zastrašujuće‘. Nemilosrdnog tempa, ludo detaljna, zamršena povijesna drama koja se gradi i gradi i gradi sve dok Nolan ne udari čekićem na najnevjerojatniji, najpotresniji način. (Bilge Ebiri / Vulture)
Potpuno sam zaokupljen „Oppenheimerom“, gustim, pričljivim, napetim filmom djelomično o bombi, uglavnom o tome koliko smo osuđeni na propast. Odvažan, inventivan, kompleksan film koji će uzdrmati svoju publiku. (Jonathan Dean / The Sunday Times)
„Oppenheimer“ je zaista ozbiljna, filozofska drama za odrasle koja je napeta i uzbudljiva kao ‘Dunkirk‘. A veliki trenutak - TAJ TRENUTAK - izaziva strahopoštovanje. (Lindsey Bahr / Associated Press)
Epska povijesna drama, ali s izrazito nolanovskim senzibilitetom: napetost, struktura, osjećaj razmjera, zapanjujuće zvučno oblikovanje, izvanredna slika. (Matt Maytum / Total Film)
https://www.imdb.com/title/tt15398776/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
The Holdovers, 2023. Alexander Payne, 133 min. US
Scenarij: David Hemingson
Uloge: Paul Giamatti, Dominic Sessa, Da‘Vine Joy Randolph, Carrie Preston, Naheen Garcia, Andrew Garman, Brady Hepner, Michael Provost, Ian Dolley, Jim Kaplan
Pet nominacija za Oscara, uključujući i onu za najbolji film.
Paul Hunham, arogantni profesor u školi u Novoj Engleskoj prisiljen je ostati u kampusu tijekom božićnih praznika kako bi čuvao šačicu učenika koji nemaju kamo otići. Naposljetku uspostavi nevjerojatnu vezu s jednim od njih - povrijeđenim, pametnim izazivačem problema - i s glavnom kuharicom škole koja je upravo izgubila sina u Vijetnamu.
Prekrasan, gorko-sladak, “The Holdovers” označava povratak u formu redatelja Alexandera Paynea. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Genij Paula Giamattija je da nas tijekom ovog sjajnog filma natjera da ne samo preispitamo i naučimo poštivati ovaj nered od čovjeka, već ga zapravo... volimo. (David Sexton / New Statesman)
Toplina s kojom Payne pokazuje ljudskost u svojim likovima pomaže svakom od njih da se razvije u pravu, kompleksnu osobu. (Fletcher Powell / KMUW)
Nema ničega što nije iznenađujuće u tome koliko je ovo dobro i ugodno... ovo je vrsta gorko-slatkog djela vođenog dijalogom likova kakvo se više ne radi. (Mark Kermode / Kermode and Mayo's Take)
“The Holdovers” pojavljuje se kao svjedočanstvo Payneove jedinstvene sposobnosti pripovijedanja, nudeći dramu za odrasle, za inteligentnu publiku, pozivajući na nijansirano istraživanje složenosti ljudskih odnosa u pozadini okrutne klasične rigidnosti. (Linda Marric / HeyUGuys)
Film je klasičan, sastavljen od prepoznatljivih motiva, a opet sasvim svjež i originalan. (Marko Stojiljković / www.xxzmagazin.com)
https://www.imdb.com/title/tt14849194/?ref_=fn_al_tt_1
BRANDO100
The Missouri Breaks, 1976. Arthur Penn, 126 min. US
Scenarij: Thomas McGuane
Uloge: Marlon Brando, Jack Nicholson, Randy Quaid, Kathleen Lloyd, Frederic Forrest, Harry Dean Stanton
Radnja je smještena u razdoblje nakon Građanskog rata u Montani. U fokusu su Tom Logan, ambiciozni, mladi vođa bande pljačkaša stoke, te Robert E. Lee Clayton, ekscentrični lovac na ucjenjene glave.
Možda najotkačeniji western u povijesti žanra sa velikim Brandom i Nicholsonom u glavnim ulogama, obojica sa svježim Oscarima (Kum, Let iznad kukavčijeg gnijezda)
Missouri Breaks je jedinstven film. (Dale Pollock / Santa Cruz Sentinel)
Protok vremena je učinilo čuda za „The Missouri Breaks“. Prilikom premijernog prikazivanja, western Arthura Penna ismijavan je kao dosadna, samozadovoljna ludost. Današnji kritičari misle drugačije i smatraju da se Pennov ludi pogled na dekadentnu, umiruću granicu čini prikladnim... I, možda posljednji put, postoji dašak metode u (Brandovom) ludilu. (Xan Brooks / The Guardian)
Privlačno ekscentrični, revizionistički vestern, koji naglašava kritičnu važnost nasilja u uspostavi 'civiliziranog' društva u američkoj divljini. (Tom Dawson / BBC.com)
Humor je okosnica ove duge i na trenutke repetitivne priče prepune zanimljivih i nevjerojatnih likova, izuzetne fotografije te nadahnutog i opuštenog stila. (Antonio Lara / El Pais)
Čudan je to vestern, s više priče nego akcije, koji u svom ležernom ritmu baca svjetlo na to kako je Zapad pripitomljen da bi napravio put civilizaciji. (Dennis Schwartz / Movie Reviews)
Iako je svako autorstvo nadjačano Brandovim improvizacijama, Pennova je kontrola očita. Nicholson, Harry Dean Stanton i Randy Quaid također pomažu uravnotežiti ludilo, i iako je Nicholson navodno bio nezadovoljan Brandovom opresivnom apsurdnošću, njegova stabilna izvedba daje održivost potonjim ludorijama, i čak čini njihovo besprijekorno razmetanje još klimaktičnijim. (Kathleen Sachs / Cine-File)
Može se pohvaliti nedosljednim, povremeno vizionarskim redateljem, namjerno teškim, ponekad briljantnim glavnim ulogama i zabrinjavajućom temom koja, u ovom slučaju, izričito aludira na problematično nasljeđe Amerike kao zemlje čiji su zakoni osmišljeni tako da favoriziraju bogate bijele eksploatatore koji upravljaju zemljom kako hoće. „The Missouri Breaks“ dobro je ostario, to je prekrasan, radosno čudan projekt taštine. (Chuck Bowen / Slant)
https://www.imdb.com/title/tt0074906/?ref_=fn_al_tt_1
DAN ŽENA
Loving Highsmith, 2023. Eva Vitija, 83 min. DE/CH
Scenarij: Eva Vitija
Film “Voljeti Patriciju Highsmith” švicarske redateljice Eve Vitije temeljen je na nedavno objavljenim dnevnicima Patricije Highsmith, kraljice psiholoških trilera i vitalne figure queer povijesti. Film se fokusira na njezinu potragu za vlastitim identitetom, turbulentan ljubavni život te baca novo svjetlo na njezino pisanje. Ekskluzivna arhivska građa popraćena glasovima obitelji, prijatelja i same autorice otkriva dosad nepoznato lice jedne od najekraniziranijih spisateljica svih vremena po čijim su predlošcima snimljeni kultni filmovi “Nepoznati iz Nord Expressa” (r. Alfred Hitchcock), “Talentirani gospodin Ripley” (r. Anthony Minghella) i “Carol” (r. Todd Haynes). „Carol“, djelomično autobiografski roman, smatra se prvom lezbijskom pričom sa sretnim završetkom u Americi 1950-ih.
Živopisan portret (...) vitalne figure queer povijesti. (IndieWire)
‘Voljeti Patriciju Highsmith’ otkriva mekanu nutrinu skrivenu ispod spisateljičine tvrde ljušture, ljubakanja koja je sačuvala u svojim dnevnicima u doba kada su queer žene poput nje izlazile iz podzemne jednu stanicu ranije, kako stranci ne bi posumnjali da su krenule u lezbijski noćni izlazak. (New York Times)
Gledajući Highsmithin život općenito, film zamagljuje njezin antisemitizam, ali odabrane anegdote pune su zanimljivosti. (Edward Porter / Sunday Times)
https://www.imdb.com/title/tt15239466/?ref_=fn_al_tt_1
SOLJENJE PAMETI: gost mr.sc. MIRKO PETRIĆ
My beautiful Laundrette, 1985. Stephen Frears, 97 min. UK
Scenarij: Hanif Kureishi
Uloge: Gordon Warnecke, Daniel Day-Lewis, Saeed Jaffrey, Roshan Seth, Derrick Branche
Omar je mladi Englez pakistanskoga porijekla koji živi u Londonu osamdesetih tijekom vladavine Margaret Thatcher. Omarov otac Hussein je u domovini bio poznati ljevičarski novinar, ali sada ne voli ni politiku ni Englesku u kojoj živi. S druge strane, Omarov ujak Nasser vrlo dobro se snašao u novom okruženju i sposoban je poduzetnik. Nakon nekih sitnih poslića za ujaka, Omar postaje voditelj praonice rublja. Starom prijatelju iz djetinjstva, mladom, anarhoidnom Englezu Johnnyju, Omar ponudi posao u praonici…
Ovaj film je ni više ni manje nego ironična analiza britanskoga društva snimljena usred '(straho)vladavine' Margaret Thatcher, 'Željezne Lady'. Slika prikazanog društva koju Frears stvara prilično je izravna, a metaforika djeluje upravo tako da nema dvojbe koliko je provokativna prema sustavu koji omogućuje da društveni odnosi tako funkcioniraju. 'My Beautiful Laundrette' je film o srazu dva specifična društvena sloja u londonskom predgrađu koja se baš u to vrijeme formiraju jer im u tome pogoduju prilike pokretane strujom Tacheričina režima...(Goran Markovčić / onaj koji gleda filmove)
https://www.imdb.com/title/tt0091578/?ref_=fn_al_tt_1
The Old Oak, 2024. Ken Loach, 113 min. UK/FR/BE
Scenarij: Paul Laverty
Uloge: Dave Turner, Ebla Mari, Claire Rodgerson
„Stari hrast“ posljednji je preostala pivnica u turobnom selu sjeveroistočne Engleske dokrajčenom zatvaranjem rudnika u 80-ima. Broj stanovnika u stalnom padu, cijena nekretnina je iznimno jeftina, što predstavlja idealno utočište za Sirijce koji bježe od rata, ali tek da bi se našli u žarištu novog neprijateljstva i ksenofobne napetosti među nepovjerljivim domaćinima. Što učiniti kada potlačeni postanu tlačitelji? Kako spojiti ove dvije naizgled različite skupine, a zapravo obje traumatizirane i ugnjetavane? Tajna leži u pivnici „Stari hrast“ i njegovom vlasniku Tommyju, koji će s mladom Sirijkom Yarom pokušati konsolidirati dvije naizgled nepremostivo različite zajednice.
Prožet žestokim humanističkim duhom koji je definirao filmografiju Kena Loacha, „Stari hrast“ služi kao prikladno - iako donekle sentimentalno - finale izvanredne karijere. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Ovo je humana priča puna nade o empatiji i solidarnosti te osvježavajuće iskren pogled na mnoge kutove naših zajednica koje Hollywood izbjegava. (Ana Yorke / PopMatters)
Loach je optimist. Želi vjerovati da su ljudska bića u osnovi dobra srca, bez obzira koliko njihove stavove mogu deformirati okolnosti. (John McDonald / Australian Financial Review )
Beskompromisna drama vođena bijesom, empatijom i neugašenim idealizmom kao krajnji dokaz da redatelj Ken Loach nikada nije zastranio od svojih uvjerenja. Film donosi vrlo aktualnu priču o integraciji sirijskih imigranata u malo rudarsko oronulo selo na sjeveroistoku Engleske, te ulozi koju će u tome odigrati lokalni pub „Stari hrast“ i njezin vlasnik Tommy. (www.msu.hr)
Loachova vjera u ljudsku sposobnost empatije na kraju prevladava. Najbolje od svega, on donosi ovaj optimistični polet bez mrlje sentimentalnosti. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)
https://www.imdb.com/title/tt19883634/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Old%2520Oak
Le Procès Goldman / The Goldman Case, 2023. Cédric Kahn, 107 min. FR
Scenarij: Nathalie Hertzberg i Cédric Kahn
Uloge: Arieh Worthalter, Arthur Harari, Stéphan Guérin-Tillié
Studeni je 1975. godine. Započinje drugo suđenje Pierreu Goldmanu, radikalnom borbenom ljevičaru. Tijekom njegovog prvog suđenja osuđen je na doživotnu kaznu zatvora za četiri naoružane pljačke od kojih je jedna završila smrću dvojice. Goldman naglašava svoju nevinost u vezi posljednje optužnice te, nakon nekoliko tjedana, postaje ikonom intelektulane ljevice. Mladi odvjetnik Georges Kiejman zadužen je za Goldmanovu obranu. Međutim, vrlo uskoro, njihova se veza sve više uzdrmava. Provokativni Goldman dolazi u rizik dobivanja smrtne kazne te čini sve kako bi vlastito suđenje učinio neizvjesnim…
Film je imao osam nominacija na 49. dodjeli francuskih filmskih nagrada César - Arieh Worthalter osvojio je nagradu za najboljeg glumca.
Gluma, samo „bacanje“ riječi po maloj prostoriji, pobuđuje sve paradoksalne točke, s Worthalterom koji je magnetičan kao živahan Goldman – čovjek kojeg je teško voljeti, ali i odvratiti pogled od njega. (Fionnuala Halligan / Screen International)
Cédric Kahn ispleo je fascinantnu, istinitu sudsku dramu - koristi suđenje kao tajnu studiju karaktera koja ipak razotkriva bolesti koje još uvijek muče Francusku i ostatak svijeta. (Esther Zuckerman / IndiWire)
Zanimljivo i politički relevantno. (Jordan Mintzer / Hollywood Reporter)
Sudska drama koja nalazi jednaku intrigu u pravnom poretku i ljudskom kaosu. (Guy Lodge / Variety)
Arieh Worthalter intenzivan je izvođač od kojeg ne možete odvratiti pažnju. A redatelj Cédric Kahn daje puno prostora prijateljima, obitelji, svjedocima, tužiteljstvu... oživljava jedno doba, vraća se u naše. I nemilosrdno nas stavlja u poziciju žirija. Neugodno i uzbudljivo. (Catherine Painset / La Voix du Nord)
https://www.imdb.com/title/tt16160622/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Le%2520Proc%25C3%25A8s%2520Goldman%2520
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: OKUS LJUBAVI
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
La Passion de Dodin Bouffant / The Taste of Things, 2023. Trần Anh Hùng, 123 min. FR
Scenarij: Trần Anh Hùng, adaptacija romana “The Passionate Epicure“ Marcela Rouffea iz 1924.
Uloge: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Emmanuel Salinger
Dobitnik nagrade za najbolju režiju na festivalu u Cannesu!
Francuski kandidat za nagradu Oscar 2024.!
Godina je 1885. Eugenie je kuharica bez premca, koja posljednjih dvadeset godina radi za slavnog gurmana Dodina. Kako vrijeme prolazi, njihova strast prema gastronomiji te obostrano divljenje koje osjećaju jedno prema drugom pretvorilo se u romantičnu vezu. Zbog njihove sjajne kemije, svako sljedeće jelo koje Eugenie priprema ukusnije je i originalnije od prethodnog što izaziva zbunjenost čak i kod svjetski najpoznatijih kuhara. No, Eugenie iznimno cijeni svoju slobodu i nikada se zapravo nije željela udati za Dodina. I upravo će zbog toga Dodin odlučiti napraviti nešto što nikada prije nije: počet će kuhati za nju.
Kombinacija elemenata radosti i tuge, humora i intenziteta, ljepote i svjetla i sjene u savršeno uravnoteženom iskustvu. (New York Times)
Film je postigao delikatnu ravnotežu koja se čini kao čarobni trik. (RogerEbert.com)
Krepostan poput francuske visoke kuhinje, “Okus ljubavi” ugađa našim nepcima izvrsnom ljubavnom pričom od sedam sljedova za dušu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
„Okus ljubavi“ nije samo senzualno iskustvo za likove, već i za gledatelja. (Max Weiss / Baltimore Magazine)
Film svakako nije napravljen za vegetarijance, staromodan je i spor, bez imalo interesa za društvene, ekonomske i klasne odnose svog okruženja. A opet, jednostavno je divan. (David Sexton / New Statesman)
https://www.imdb.com/title/tt19760052/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_La%2520Passion%2520de%2520Dodin%2520Bouffant%2520
The Old Oak, 2024. Ken Loach, 113 min. UK/FR/BE
Scenarij: Paul Laverty
Uloge: Dave Turner, Ebla Mari, Claire Rodgerson
„Stari hrast“ posljednji je preostala pivnica u turobnom selu sjeveroistočne Engleske dokrajčenom zatvaranjem rudnika u 80-ima. Broj stanovnika u stalnom padu, cijena nekretnina je iznimno jeftina, što predstavlja idealno utočište za Sirijce koji bježe od rata, ali tek da bi se našli u žarištu novog neprijateljstva i ksenofobne napetosti među nepovjerljivim domaćinima. Što učiniti kada potlačeni postanu tlačitelji? Kako spojiti ove dvije naizgled različite skupine, a zapravo obje traumatizirane i ugnjetavane? Tajna leži u pivnici „Stari hrast“ i njegovom vlasniku Tommyju, koji će s mladom Sirijkom Yarom pokušati konsolidirati dvije naizgled nepremostivo različite zajednice.
Prožet žestokim humanističkim duhom koji je definirao filmografiju Kena Loacha, „Stari hrast“ služi kao prikladno - iako donekle sentimentalno - finale izvanredne karijere. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Ovo je humana priča puna nade o empatiji i solidarnosti te osvježavajuće iskren pogled na mnoge kutove naših zajednica koje Hollywood izbjegava. (Ana Yorke / PopMatters)
Loach je optimist. Želi vjerovati da su ljudska bića u osnovi dobra srca, bez obzira koliko njihove stavove mogu deformirati okolnosti. (John McDonald / Australian Financial Review )
Beskompromisna drama vođena bijesom, empatijom i neugašenim idealizmom kao krajnji dokaz da redatelj Ken Loach nikada nije zastranio od svojih uvjerenja. Film donosi vrlo aktualnu priču o integraciji sirijskih imigranata u malo rudarsko oronulo selo na sjeveroistoku Engleske, te ulozi koju će u tome odigrati lokalni pub „Stari hrast“ i njezin vlasnik Tommy. (www.msu.hr)
Loachova vjera u ljudsku sposobnost empatije na kraju prevladava. Najbolje od svega, on donosi ovaj optimistični polet bez mrlje sentimentalnosti. (Sandra Hall / Sydney Morning Herald)
https://www.imdb.com/title/tt19883634/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_The%2520Old%2520Oak
Le Procès Goldman / The Goldman Case, 2023. Cédric Kahn, 107 min. FR
Scenarij: Nathalie Hertzberg i Cédric Kahn
Uloge: Arieh Worthalter, Arthur Harari, Stéphan Guérin-Tillié
Studeni je 1975. godine. Započinje drugo suđenje Pierreu Goldmanu, radikalnom borbenom ljevičaru. Tijekom njegovog prvog suđenja osuđen je na doživotnu kaznu zatvora za četiri naoružane pljačke od kojih je jedna završila smrću dvojice. Goldman naglašava svoju nevinost u vezi posljednje optužnice te, nakon nekoliko tjedana, postaje ikonom intelektulane ljevice. Mladi odvjetnik Georges Kiejman zadužen je za Goldmanovu obranu. Međutim, vrlo uskoro, njihova se veza sve više uzdrmava. Provokativni Goldman dolazi u rizik dobivanja smrtne kazne te čini sve kako bi vlastito suđenje učinio neizvjesnim…
Film je imao osam nominacija na 49. dodjeli francuskih filmskih nagrada César - Arieh Worthalter osvojio je nagradu za najboljeg glumca.
Gluma, samo „bacanje“ riječi po maloj prostoriji, pobuđuje sve paradoksalne točke, s Worthalterom koji je magnetičan kao živahan Goldman – čovjek kojeg je teško voljeti, ali i odvratiti pogled od njega. (Fionnuala Halligan / Screen International)
Cédric Kahn ispleo je fascinantnu, istinitu sudsku dramu - koristi suđenje kao tajnu studiju karaktera koja ipak razotkriva bolesti koje još uvijek muče Francusku i ostatak svijeta. (Esther Zuckerman / IndiWire)
Zanimljivo i politički relevantno. (Jordan Mintzer / Hollywood Reporter)
Sudska drama koja nalazi jednaku intrigu u pravnom poretku i ljudskom kaosu. (Guy Lodge / Variety)
Arieh Worthalter intenzivan je izvođač od kojeg ne možete odvratiti pažnju. A redatelj Cédric Kahn daje puno prostora prijateljima, obitelji, svjedocima, tužiteljstvu... oživljava jedno doba, vraća se u naše. I nemilosrdno nas stavlja u poziciju žirija. Neugodno i uzbudljivo. (Catherine Painset / La Voix du Nord)
https://www.imdb.com/title/tt16160622/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Le%2520Proc%25C3%25A8s%2520Goldman%2520
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
The Holdovers, 2023. Alexander Payne, 133 min. US
Scenarij: David Hemingson
Uloge: Paul Giamatti, Dominic Sessa, Da‘Vine Joy Randolph, Carrie Preston, Naheen Garcia, Andrew Garman, Brady Hepner, Michael Provost, Ian Dolley, Jim Kaplan
Pet nominacija za Oscara, uključujući i onu za najbolji film.
Paul Hunham, arogantni profesor u školi u Novoj Engleskoj prisiljen je ostati u kampusu tijekom božićnih praznika kako bi čuvao šačicu učenika koji nemaju kamo otići. Naposljetku uspostavi nevjerojatnu vezu s jednim od njih - povrijeđenim, pametnim izazivačem problema - i s glavnom kuharicom škole koja je upravo izgubila sina u Vijetnamu.
Prekrasan, gorko-sladak, “The Holdovers” označava povratak u formu redatelja Alexandera Paynea. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Genij Paula Giamattija je da nas tijekom ovog sjajnog filma natjera da ne samo preispitamo i naučimo poštivati ovaj nered od čovjeka, već ga zapravo... volimo. (David Sexton / New Statesman)
Toplina s kojom Payne pokazuje ljudskost u svojim likovima pomaže svakom od njih da se razvije u pravu, kompleksnu osobu. (Fletcher Powell / KMUW)
Nema ničega što nije iznenađujuće u tome koliko je ovo dobro i ugodno... ovo je vrsta gorko-slatkog djela vođenog dijalogom likova kakvo se više ne radi. (Mark Kermode / Kermode and Mayo's Take)
“The Holdovers” pojavljuje se kao svjedočanstvo Payneove jedinstvene sposobnosti pripovijedanja, nudeći dramu za odrasle, za inteligentnu publiku, pozivajući na nijansirano istraživanje složenosti ljudskih odnosa u pozadini okrutne klasične rigidnosti. (Linda Marric / HeyUGuys)
Film je klasičan, sastavljen od prepoznatljivih motiva, a opet sasvim svjež i originalan. (Marko Stojiljković / www.xxzmagazin.com)
https://www.imdb.com/title/tt14849194/?ref_=fn_al_tt_1
Le Procès Goldman / The Goldman Case, 2023. Cédric Kahn, 107 min. FR
Scenarij: Nathalie Hertzberg i Cédric Kahn
Uloge: Arieh Worthalter, Arthur Harari, Stéphan Guérin-Tillié
Studeni je 1975. godine. Započinje drugo suđenje Pierreu Goldmanu, radikalnom borbenom ljevičaru. Tijekom njegovog prvog suđenja osuđen je na doživotnu kaznu zatvora za četiri naoružane pljačke od kojih je jedna završila smrću dvojice. Goldman naglašava svoju nevinost u vezi posljednje optužnice te, nakon nekoliko tjedana, postaje ikonom intelektulane ljevice. Mladi odvjetnik Georges Kiejman zadužen je za Goldmanovu obranu. Međutim, vrlo uskoro, njihova se veza sve više uzdrmava. Provokativni Goldman dolazi u rizik dobivanja smrtne kazne te čini sve kako bi vlastito suđenje učinio neizvjesnim…
Film je imao osam nominacija na 49. dodjeli francuskih filmskih nagrada César - Arieh Worthalter osvojio je nagradu za najboljeg glumca.
Gluma, samo „bacanje“ riječi po maloj prostoriji, pobuđuje sve paradoksalne točke, s Worthalterom koji je magnetičan kao živahan Goldman – čovjek kojeg je teško voljeti, ali i odvratiti pogled od njega. (Fionnuala Halligan / Screen International)
Cédric Kahn ispleo je fascinantnu, istinitu sudsku dramu - koristi suđenje kao tajnu studiju karaktera koja ipak razotkriva bolesti koje još uvijek muče Francusku i ostatak svijeta. (Esther Zuckerman / IndiWire)
Zanimljivo i politički relevantno. (Jordan Mintzer / Hollywood Reporter)
Sudska drama koja nalazi jednaku intrigu u pravnom poretku i ljudskom kaosu. (Guy Lodge / Variety)
Arieh Worthalter intenzivan je izvođač od kojeg ne možete odvratiti pažnju. A redatelj Cédric Kahn daje puno prostora prijateljima, obitelji, svjedocima, tužiteljstvu... oživljava jedno doba, vraća se u naše. I nemilosrdno nas stavlja u poziciju žirija. Neugodno i uzbudljivo. (Catherine Painset / La Voix du Nord)
https://www.imdb.com/title/tt16160622/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Le%2520Proc%25C3%25A8s%2520Goldman%2520
DANI FRANKOFONIJE / BRANDO100
Ultimo tango a Parigi / Last Tango in Paris, 1972. 129 min. FR/IT
Scenarij: Bernardo Bertolucci, Franco Arcalli i Agnès Varda (dijalozi)
Uloge: Marlon Brando, Maria Schneider, Jean-Pierre Leaud
Nisam siguran da je ijedan glumac letio bliže suncu nego Brando ovdje. (Sean Burns / Crooked Marquee)
Talijansko-francuska egzistencijalna erotska drama iz 1972. o američkom udovcu koji se upušta u seksualnu vezu s mladom Parižankom, koja bi se uskoro trebala udati. Scenarij su napisali Bernardo Bertolucci, Franco Arcalli i Agnes Varda, a Robert Alley pretvorio ga je u roman. Agnes Varda je zadnje scene temeljila na smrti Jima Morrisona u Parizu. „Posljednji tango u Parizu“ nazvan je posljednjom pornografskom bajkom, ali seks je u ovoj priči tek oruđe samodestrukcije u rukama glavnh protagonista koji pokušavaju pobjeći od sebe i sveopćeg besmisla.
Jedan od najutjecajnijih i najkontroverznijih filmova prošlog stoljeća izazvao je šok javnosti te mnoge kritike već pri premijeri, naročito zbog sirovog prikaza seksualnog nasilja i emotivne manipulacije. U Italiji je zabranjen zbog scene analnog seksa. Očito, tadašnje političko stanje u Italiji nije podržavalo liberalne poglede redatelja Bernarda Bertoluccija. Isti je zbog filma završio i na sudu, uz optužnicu da snima ilegalnu pornografiju (čak i kada je optužnica bila odbačena, Bertolucci je na pet godina bio lišen svih građanskih prava). Išlo se toliko daleko da se u nekim zemljama filmsku rolu spaljivalo! U mnogim je zemljama zabranjivan, djelomično cenzuriran, i čini se da se danas, u moru eksplicitnosti, smisao cenzure ovog filmskog dragulja potpuno gubi. No, to bi trebalo još jednom provjeriti.
Naturalistički, ali evokativan, „Posljednji tango u Parizu“ živopisno je istraživanje boli, ljubavi i seksa s tipično visokom izvedbom Marlona Branda. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Kad Brando improvizira unutar Bertoluccijeve strukture, ostvaruje se njegova puna umjetnost; njegova izvedba je intuitivna, zanesena, prinčevska. (Pauline Kael / New Yorker)
Kontroverzna drama Bernarda Bertoluccija zapravo je mračno remek-djelo o ljubavi i tuzi. (Jamie Russell BBC.com)
„Posljednji tango“ meni je svakako bio i jeste mnogo više od filma, čak mnogo više i od izvrsnog filmskog postignuća. Na izvjestan način, nekolicini sretnika, Tango je putokaz. Nakon njega, stigla sam i do “Mjeseca”, i do “Konformiste”, ali, i više od toga - stigla sam, nekako kao slučajno, i do Buñuela i svega onoga što me je kasnije na jednom dubljem nivou odredilo. Dio sebe, koji sam, intimno i za osobnu upotrebu, utkala u Tango i Branda - onakvog kakvog sam ga u Tangu obožavala - upravo je onaj koji mi, godinama kasnije, dozvoljava da mu se na isti, a drugačiji način radujem, pa da i ove posljednje redove u njegovo ime danas ispišem sa jednakim žarom sa kakvim sam ga i prvih deset puta odgledala. I da usput nazdravim. Brandovski. (Dijana Knežević, www.pulse.rs)
Što je to umjetničko, osim vješto osmišljenog scenarija? Fotografija filma. To je ono što me ostavilo bez daha. Prizore otvaraju i zatvaraju vrata soba i prozora, ujedno puštajući jače ili slabije svjetlost, pa tako kontroliraju i zadiranje drugih u privatnost "njih dvoje". U njihovu priču. Kontrasti na tim "fotografijama"; sjene koje bacaju "krivnju" čas na jednog lika, čas na drugog. Pravilni geometrijski oblici, mostovi, stupovi i slično, koji otvaraju i zatvaraju kadrove ili slažu okvire, u koje, naravno, drugi ne ulaze. Opet, naglašavajući privatnost. Igre zrcalima, čijom se refleksijom stavlja naglasak čas na jedan, čas na drugi karakter. Jer bit ovog djela je u tome da propitkujemo naše sudbine. Naše živote. Jesmo li zadovoljni? Je li tango koji plešemo strastven i samo naš ili pak je tek puko glumatanje za javnost, potreba da budemo ocijenjeni bolje od onog para pored nas (kao na njihovom posljednjem plesu)? Ne zaboravite, mi smo ti koji upravljamo našim životima. Želite li strastveno plesati, prepustite se. A selo pustite - neka priča. (Andreja Rambrot, http://www.moj-film.hr)
https://www.imdb.com/title/tt0070849/?ref_=fn_al_tt_1
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: OKUS LJUBAVI
PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE: NAJGLEDANIJI FILMOVI U 1. DIJELU SEZONE 2024.
La Passion de Dodin Bouffant / The Taste of Things, 2023. Trần Anh Hùng, 123 min. FR
Scenarij: Trần Anh Hùng, adaptacija romana “The Passionate Epicure“ Marcela Rouffea iz 1924.
Uloge: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Emmanuel Salinger
Dobitnik nagrade za najbolju režiju na festivalu u Cannesu!
Francuski kandidat za nagradu Oscar 2024.!
Godina je 1885. Eugenie je kuharica bez premca, koja posljednjih dvadeset godina radi za slavnog gurmana Dodina. Kako vrijeme prolazi, njihova strast prema gastronomiji te obostrano divljenje koje osjećaju jedno prema drugom pretvorilo se u romantičnu vezu. Zbog njihove sjajne kemije, svako sljedeće jelo koje Eugenie priprema ukusnije je i originalnije od prethodnog što izaziva zbunjenost čak i kod svjetski najpoznatijih kuhara. No, Eugenie iznimno cijeni svoju slobodu i nikada se zapravo nije željela udati za Dodina. I upravo će zbog toga Dodin odlučiti napraviti nešto što nikada prije nije: počet će kuhati za nju.
Kombinacija elemenata radosti i tuge, humora i intenziteta, ljepote i svjetla i sjene u savršeno uravnoteženom iskustvu. (New York Times)
Film je postigao delikatnu ravnotežu koja se čini kao čarobni trik. (RogerEbert.com)
Krepostan poput francuske visoke kuhinje, “Okus ljubavi” ugađa našim nepcima izvrsnom ljubavnom pričom od sedam sljedova za dušu. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
„Okus ljubavi“ nije samo senzualno iskustvo za likove, već i za gledatelja. (Max Weiss / Baltimore Magazine)
Film svakako nije napravljen za vegetarijance, staromodan je i spor, bez imalo interesa za društvene, ekonomske i klasne odnose svog okruženja. A opet, jednostavno je divan. (David Sexton / New Statesman)
https://www.imdb.com/title/tt19760052/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_La%2520Passion%2520de%2520Dodin%2520Bouffant%2520
DANI FRANKOFONIJE / COLUMBIA100
Joyeux Noel, 2005. Christian Carion, 116 min. FR
Scenarij: Christian Carion
Uloge: Benno Fürmann, Guillaume Canet, Daniel Brühl, Diane Kruger, Gary Lewis ,Alex Ferns
Ratna drama temeljena na božićnom primirju iz prosinca 1914. godine, prikazana očima francuskih, britanskih i njemačkih vojnika.
Dolaskom 1. svjetskog rata, Evropa je bačena u brutalni i opaki kaos dok su ljudi prisiljeni ubijati ili biti ubijeni. Dok krv natapa bojno polje kako se približava Božić, ljudi u rovovima Zapadne fronte suočavaju se s preobrazbom, ma koliko prolaznom, prema miru i dobroj volji. Unatoč svemu, četiri osobe sa suprotstavljenih strana povezuju se kako bi iskusili nadu i vjeru u čovječanstvo.
Glavna poanta je da sam želio da publika podjednako suosjeća s Nijemcima, Francuzima i Škotima. Dobri momci, loši momci - ne, nikako taj način. Samo vojnici na prvoj liniji kao i ljudi izvan nje. Stožeri ne razumiju što se događa na bojišnici, ali ljudi na prvoj liniji mogu se razumjeti jer žive isti život i pate na isti način... Morao sam zaboraviti da sam Francuz. Nisam želio biti više ili manje naklonjen Francuzima jer sam Francuz. Bio je to vrlo suptilan balans i nadam se da sam uspio. (redatelj i scenarist Christian Carion)
Ljudskost prikazana u filmu čini njegovu sentimentalnost oprostivom. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Njegovu sentimentalnost prigušuje pomisao da se taj trenutak mira doista dogodio, među ljudima koji su zbog toga bili kažnjeni, i koji su, uglavnom, ubrzo nakon toga umrli. Ali na jedan Božić, uspjeli su izraziti ono što je možda previše optimistično, ljudskost. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
Prikaz Christiana Cariona o čuvenom božićnom primirju iz 1914. sentimentaliziran je, ali uglađen, s elegantnom suzdržanošću tipičnom za najromantičnije francuske filmove. (Richard von Busack / MetroActive)
https://www.imdb.com/title/tt0424205/?ref_=fn_al_tt_1
DANI FRANKOFONIJE:
Le grand chariot, 2023. Philippe Garrel, 96 min. FR
Scenarij: Philippe Garrel, Jean-Claude Carrière, Arlette Langmann, Caroline Deruas Peano
Uloge: Louis Garrel, Damien Mongin, Esther Garrel, Lena Garrel, Aurélien Recoing, Francine Bergé, Asma Messaoudene, Mathilde Weil
Plug - kako na engleskom jeziku glasi naslov filma - oznaka je za sazviježđe, ali i za kazalište lutaka. Ovo je priča o obitelji koja se bavi lutkarstvom: o blizancima Louisu, Marthi i Leni, njihovom ocu koji je vođa lutkarske trupe te o njihovoj baki koja lutke izrađuje. Zajedno oni čine skupinu koja redovito priređuje lutkarske predstave. No jednoga dana, nakon izvedbe, otac naglo umre te ostavlja svoju djecu da se samostalno nose sa životom koji slijedi…
Možda ne izgleda kao radikalan film, ali doista jest, budući da je sretna obitelj nevjerojatno postignuće, a sposobnost obrade najnovijih tema na najstarije načine je vještina koju treba cijeniti. (Sarah Manvel / Cinemattraction)
Živahno šarmantan, ohrabrujuće anakron, ponekad bolno senzualan film. (Rory O'Connor / Film Stage)
Čini se uglavnom zamišljen kao ugodan način da veteranski redatelj provede malo vremena podsjećajući obitelj iz stvarnog života koliko će im nedostajati kada ode. (Jessica Kiang / Variety)
https://www.imdb.com/title/tt15531718/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_4_nm_1_q_Le%2520grand%2520chariot
DANI FRANKOFONIJE:
Little Girl Blue, 2023. Mona Achache, 95 min. FR/BE
Scenarij: Mona Achache
Uloge: Marion Cotillard, Mona Achache, Marie Bunel
Nakon smrti svoje majke, redateljica Mona Achache otkriva tisuće majčinih fotografija, pisama i snimaka, ali te zakopane tajne njezin nestanak čine još većom enigmom. Kroz moć filma i ljepote inkarnacije, ona svoju majku ponovno oživljava te kreće na putovanje kako bi otkrila tko je zapravo bila njezina majka…
Cijeli život sam tražila majku u ženskim likovima oko sebe. Moja je bila vrlo manjkava. A onda se objesila. Spakirala sam njezine stvari. Naišla na njezine slike i tu vidim uzvišenu ženu koju ne prepoznajem. Dakle, prvi put u životu krećem u potragu za vlastitom majkom. Kroz nju ću probati istražiti jedno doba, okruženje, pokret: književni Pariz 60-ih i 70-ih. Seksualna, homoseksualna revolucija. Oslobođenje žena. Povratak morala i konformizma u 80-ima. Izgubljene iluzije postšezdesetosmaške generacije. (redateljica i scenaristica Mona Achache)
Achacheino putovanje na kraju se pretvara u šokantnu priču o zlostavljanju, sramu, samoprijeziru i potrazi za iskupljenjem. Nudi hrabro, katarzično obračunavanje s prošlošću i ljudima u tvom životu - ljudima koji možeš voljeti i mrziti, često u isto vrijeme. (Allan Hunter / Screen Daily)
https://www.imdb.com/title/tt26714897/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_Little%2520Girl%2520Blue
Le Procès Goldman / The Goldman Case, 2023. Cédric Kahn, 107 min. FR
Scenarij: Nathalie Hertzberg i Cédric Kahn
Uloge: Arieh Worthalter, Arthur Harari, Stéphan Guérin-Tillié
Studeni je 1975. godine. Započinje drugo suđenje Pierreu Goldmanu, radikalnom borbenom ljevičaru. Tijekom njegovog prvog suđenja osuđen je na doživotnu kaznu zatvora za četiri naoružane pljačke od kojih je jedna završila smrću dvojice. Goldman naglašava svoju nevinost u vezi posljednje optužnice te, nakon nekoliko tjedana, postaje ikonom intelektulane ljevice. Mladi odvjetnik Georges Kiejman zadužen je za Goldmanovu obranu. Međutim, vrlo uskoro, njihova se veza sve više uzdrmava. Provokativni Goldman dolazi u rizik dobivanja smrtne kazne te čini sve kako bi vlastito suđenje učinio neizvjesnim…
Film je imao osam nominacija na 49. dodjeli francuskih filmskih nagrada César - Arieh Worthalter osvojio je nagradu za najboljeg glumca.
Gluma, samo „bacanje“ riječi po maloj prostoriji, pobuđuje sve paradoksalne točke, s Worthalterom koji je magnetičan kao živahan Goldman – čovjek kojeg je teško voljeti, ali i odvratiti pogled od njega. (Fionnuala Halligan / Screen International)
Cédric Kahn ispleo je fascinantnu, istinitu sudsku dramu - koristi suđenje kao tajnu studiju karaktera koja ipak razotkriva bolesti koje još uvijek muče Francusku i ostatak svijeta. (Esther Zuckerman / IndiWire)
Zanimljivo i politički relevantno. (Jordan Mintzer / Hollywood Reporter)
Sudska drama koja nalazi jednaku intrigu u pravnom poretku i ljudskom kaosu. (Guy Lodge / Variety)
Arieh Worthalter intenzivan je izvođač od kojeg ne možete odvratiti pažnju. A redatelj Cédric Kahn daje puno prostora prijateljima, obitelji, svjedocima, tužiteljstvu... oživljava jedno doba, vraća se u naše. I nemilosrdno nas stavlja u poziciju žirija. Neugodno i uzbudljivo. (Catherine Painset / La Voix du Nord)
https://www.imdb.com/title/tt16160622/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_0_q_Le%2520Proc%25C3%25A8s%2520Goldman%2520
DANI FRANKOFONIJE:
La Bête, 2023. Bertrand Bonello, 2023. 124 min. FR
Scenarij: Bertrand Bonello prema priči koju je napisao zajedno s Guillaumeom Bréaudom i Benjaminom Charbitom, a djelomično se temelji na noveli Henryja Jamesa „Zvijer iz džungle“ (1903.) .
Uloge: Lea Seydoux, George MacKay, Guslagie Malanda
U bliskoj budućnosti, u kojoj umjetna inteligencija nadmoćno vlada, ljudske emocije postale su joj prijetnjom. Kako bi ih se riješila, Gabrielle mora pročistiti vlastitu DNK vrativši se u svoje prošle živote. U njima će se ponovno susresti s Louisom, svojom velikom ljubavi. No, uskoro ju nadvlada popriličan strah, pretkazanje o skoro nadolazećoj potpunoj katastrofi…
„Zvijer“ koristi svoju znanstveno-fantastičnu uobraženost za istraživanje intrigantnih tema na uglavnom zadovoljavajući način. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Bonello koristi ove susrete kako bi postavio pitanja o ljubavi, želji i još strašnijim muškim porivima, prikazujući trenutke čiste nježnosti i napete, uznemirujuće prijetnje. (David Sims / Atlantik)
Film s besprijekornom izvedbom i obiljem ideja za istraživanje nakon što završi. (Brian Tallerico / RogerEbert.com)
„Zvijer“ prelazi vremenske crte kako bi nam pokazala da je strah od ljubavi jednako razoran kao i ne voljeti uopće. (Lex Briscuso / Inverse)
Početak 20. stoljeća bio je uzbudljivo vrijeme, kako društveno tako i politički. Bonello dotiče tu tjeskobu sa „filmskom zvijeri“, sa snažnim idejama koje se kovitlaju i stiliziraju do savršenstva. (Dustin Chang / ScreenAnarchy)
https://www.imdb.com/title/tt14407336/?ref_=fn_al_tt_1
ARHIVA programa Kinoteke
O kinoteci
Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.
Članarina i ulaznice
Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.
Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.
Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).
Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.
Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.