PROGRAM KINOTEKE Svibanj 2019.

ČETVRTAK / 02.05.

DANI SMIJEHA: KRATKOMETRAŽNI FILMOVI CHARLIE CHAPLINA

USELJENIK / The Immigrant, 1917.; PASJI ŽIVOT / A Dog’s Life, 1918.; DOKOLIČAR / The Idle Class, 1921
17:30 sati



KRATKOMETRAŽNI FILMOVI CHARLIE CHAPLINA
USELJENIK

The Immigrant, 1917. Charles Chaplin, 30 min.
Uloge: Charles Chaplin, Edna Purviance, Charles Aber
   Kratki film iz 1917. s Chaplinom u ulozi imigranta koji stiže u Sjedinjene Države, a koji je optužen za krađu na putu preko Atlantskog oceana, tijekom kojeg je se sprijateljio s mladom ženom.
https://www.imdb.com/title/tt0008133/?ref_=fn_al_tt_2

PASJI ŽIVOT
A Dog’s Life, 1918. Charles Chaplin, 33 min.
Uloge:
Charles Chaplin, Edna Purviance
   Chaplin u ulozi Skitnice koji se bori za hranu i preživljavanje. Nakon borbe s policijom, pronalazi psa i postaju nerazdvojni dvojac koji zajedno traže hranu i sitnim smicalicama varaju ljude kako bi došli do novaca i pića.
https://www.imdb.com/title/tt0009018/?ref_=fn_al_tt_1

DOKOLIČAR
The Idle Class, 1921. Charles Chaplin, 32 min.
Uloge
: Charles Chaplin, Edna Purviance, Henry Bergman
   Chaplin tumači dvije uloge – onu bogatog pijanca i Skitnice, koji izgledaju identično, a njihove se uloge igrom slučaja preokrenu te se Skitnica neočekivano zatekne u bogataševoj luksuznoj vili, gdje počne zavoditi njegovu ženu.
https://www.imdb.com/title/tt0012304/?ref_=fn_al_tt_1

STANLIO I OLIO

Stan & Ollie, 2018.
20:15 sati



Stan & Ollie, 2018. Jon S. Baird, 98 min. UK
Scenarij:
Jeff Pope
Uloge: John C. Reilly, Steve Coogan, Shirley Henderson, Nina Arianda
   Po prvi puta na velikom ekranu oživljava istinita priča o najvećem holivudskom komičarskom duetu – Stanliju i Oliju! Steven Coogan i John C. Reilly tumače ove dvije jedinstvene filmske ikone u srdačnoj priči o onome što će u konačnici postati oproštajna turneja ovog nezaboravnog para. Premda je zlatna era njihovih nastupa davno iza njih, Stanlio i Olio upuštaju se na turneju po Britaniji i Irskoj. Unatoč pritisku užurbanog rasporeda i uz podršku svojih odanih supruga Lucille i Ide, ljubav dvojice komičara prema nastupima kao i odanost koju osjećaju jedan prema drugome pomoći će im da izdrže sve prepreke i zauvijek osiguraju mjesto u srcima svoje uvijek vjerne publike.
https://www.imdb.com/title/tt3385524/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

PETAK / 03.05.

STANLIO I OLIO

Stan & Ollie, 2018.
17:30 sati



Stan & Ollie, 2018. Jon S. Baird, 98 min. UK
Scenarij:
Jeff Pope
Uloge: John C. Reilly, Steve Coogan, Shirley Henderson, Nina Arianda
   Po prvi puta na velikom ekranu oživljava istinita priča o najvećem holivudskom komičarskom duetu – Stanliju i Oliju! Steven Coogan i John C. Reilly tumače ove dvije jedinstvene filmske ikone u srdačnoj priči o onome što će u konačnici postati oproštajna turneja ovog nezaboravnog para. Premda je zlatna era njihovih nastupa davno iza njih, Stanlio i Olio upuštaju se na turneju po Britaniji i Irskoj. Unatoč pritisku užurbanog rasporeda i uz podršku svojih odanih supruga Lucille i Ide, ljubav dvojice komičara prema nastupima kao i odanost koju osjećaju jedan prema drugome pomoći će im da izdrže sve prepreke i zauvijek osiguraju mjesto u srcima svoje uvijek vjerne publike.
https://www.imdb.com/title/tt3385524/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

DANI SMIJEHA: MALIŠAN

The Kid, 1921.
20:15 sati



The Kid, 1921.Charles Chaplin, 78 min.
Uloge:
Charles Chaplin, Edna Purviance, Jackie Coogan
   Priča o Skitnici koji pronalazi napuštenu bebu u uličici i počne se brinuti za nju. Kako dječak odrasta, njih dvojica održavaju savršen odnos, a počinju raditi i sitne podvale kako bi nasamarili ljude.
https://www.imdb.com/title/tt0012349/?ref_=fn_al_tt_2

SUBOTA / 04.05.

DANI SMIJEHA: SVJETLA VELEGRADA

City Lights, 1931.
17:30 sati



City Lights, 1931. Charles Chaplin, 87 min. US
Scenarij:
Charlie Chaplin
Uloge: Charlie Chaplin, Virginia Cherrill, Florence Lee, Harry Myers, Allan Garcia, Hank Mann, Henry Bergman, Albert Austin, Stanhope Wheatcroft, John Rand, James Donnelly, Robert Parish.
   Bježeći od policajca, Skitnica se nađe pred siromašnom slijepom djevojkom koja na ulici prodaje cvijeće. Posljednjim novcem kupi cvijet, a ona pogrešno, čuvši zvuk automobila, zaključi kako je on vrlo bogat. Poslije Skitnica spasi život pijanom miljunašu te ga ovaj povede sa sobom na zabavu, a potom kući. Kad se otrijezni, milijunaš ga izbaci, a Skitnica nastoji pomoći cvjećarki u koju se zaljubio da ozdravi.
   U odnosu na svoje ranije cjelovečernje filmove, Chaplin je smanjio broj izoliranih gegova i komičnih epizoda naglasivši važnost i dramaturšku koherenciju priče. Za razliku od „Potjere za zlatom“ i „Cirkusa“, film je ponajprije društvena satira, a kritika važnosti društvenih uloga razvijena je kroz protagonistov odnos s dvama likovima – djevojkom i bogatašem. U tom smislu, Chaplin oblikuje satirične situacije oko neprestanih junakovih pokušaja da nadmudri društveni poredak, a nezgode koje mu se pritom događaju (i koje predstavljaju vrhunske razrade situacijske komike) upućuju na implicitni autorski stav o stalnosti nepravde i društvenih nepravilnosti. Stoga film ne završava otvoreno komičnim ili vedrim tonom, već izrazito patetičnom scenom kada junakinja prepozna junaka, ali bez jasnog i nedvosmislenog optimističkog razrješenja čiji je eventualni prikaz prekinut zatamnjenjem. Djelo je zanimljivo i u kontekstu Chaplinova stava prema zvuku na filmu; premijerno prikazan gotovo 4 godine nakon početka zvučnog filma, naglašava značenje glumačke (posebice Chaplinove) pantomime, a uz glazbenu pratnju Chaplin rabi zvuk samo u dvjema scenama: uvodnoj, otkrivanja spomenika, u kojemu izobličeni govor funkcionira i kao nadogradnja društv. satire i kao ironiziranje dijaloga, te u sceni primanja, gdje junak proguta zviždaljku što omogućuje razrađeni slijed komičnih efekata. (Bruno Kragić, HFS)
https://www.imdb.com/title/tt0021749/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

STANLIO I OLIO

Stan & Ollie, 2018.
20:15 sati



Stan & Ollie, 2018. Jon S. Baird, 98 min. UK
Scenarij:
Jeff Pope
Uloge: John C. Reilly, Steve Coogan, Shirley Henderson, Nina Arianda
   Po prvi puta na velikom ekranu oživljava istinita priča o najvećem holivudskom komičarskom duetu – Stanliju i Oliju! Steven Coogan i John C. Reilly tumače ove dvije jedinstvene filmske ikone u srdačnoj priči o onome što će u konačnici postati oproštajna turneja ovog nezaboravnog para. Premda je zlatna era njihovih nastupa davno iza njih, Stanlio i Olio upuštaju se na turneju po Britaniji i Irskoj. Unatoč pritisku užurbanog rasporeda i uz podršku svojih odanih supruga Lucille i Ide, ljubav dvojice komičara prema nastupima kao i odanost koju osjećaju jedan prema drugome pomoći će im da izdrže sve prepreke i zauvijek osiguraju mjesto u srcima svoje uvijek vjerne publike.
https://www.imdb.com/title/tt3385524/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 06.05.

RADOVI SPLITSKIH STUDENATA

ODSJEK ZA FILM I VIDEO (UMAS)
19:00 sati



RADOVI SPLITSKIH STUDENATA
ODSJEK ZA FILM I VIDEO (UMAS)

 LIFT, Nadja Fatović, 4'; SILVIO ZMAJ, Lucija Bosančić, 13'; BONACA, Josipa Vulić, 4'; DEFINICIJE, Dino Perić, 5'; TUTA SPUTA, Ana Marija Fabijanić, 4'; GONE WRONG, Josip Bojčić, 13'; MEATHEAD, Arijana Lekić-Fridrih, 2'; SVEN, Ida Slavić, 10'; BABIN SAT, Krešimir Štulina, 3'; CTRL+Z, Luka Eterović, 13'

 

   PALMAS, Bruna Radelja, 6'; UTORAK, Eugen Bilankov, 10'; ALOS, Ratko Ilijić, 4'; LJULJE, Velimir Ujević, 17'; PONEKAD JE LAKŠE UBITI NEKOGA DRUGOGA, Elizabeta Ružić, 7': TAKSIMETAR, Krešimir Štulina, 14'

   SELEKTORI: JURICA PAVIČIĆ & VLADO ZRNIĆ

SRIJEDA / 08.05.

NE ZANIMA ME AKO U POVIJESTI OSTANEMO ZAPISANI KAO BARBARI

Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018.
17:30 sati



POBJEDNIK VUKOVAR FILM FESTIVALA 2018.
Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018. Radu Jude, 140 min. RO / GE / BU / CZ / FR
Scenarij
: Radu Jude
Uloge: Ioana Iacob, Alex Bogdan, Alexandru Dabija
   U svom najnovijem filmu Radu Jude, jedan od najcjenjenijih evropskih redatelja današnjice ponovno stavlja naglasak na grijehe prošlih generacija koje još uvijek opasno zagađuju društvo. Mladi umjetnik planira rekonstruirati povijesni događaj iz 1941. godine tijekom kojeg je rumunjska državna administracija putem vlastite vojske odlučila etnički očistiti istočnu frontu.
   Radi se o iznimno osmišljenom filmu koji kroz sporo i detaljno odvijanje radnje pogađa gledatelja točno tamo gdje treba i izaziva u njemu snažne emocije. Koristeći beskompromisnu naraciju u maniri velikog Godarda, ovaj film demonstrira da počinjenje brutalnih zločina nije jedini put do barbarizma, već da se do njega može doći i zakržljalom savješću.

      Obrazloženje žirija 12.VFF: „Film uglednog rumunjskog redatelja Radu Judea, bezkompromisno i provokativno secira fenomen „selektivne povijesti“ odnosno žmirenja na neugodne i sramotne epizode iz ne baš tako davne prošlosti. Na trenutke nalik docu-drami, film  čija se radnja odvija sporo posvećujući pažnju naizgled marginalnom detalju, uspijeva istovremeno biti i zahtjevno intelektualan, sarkastičan, didaktički precizan i izrazito emocionalan u iskazu svoje ultimativne istine o  dirigiranom zaboravu počinjenog zločina koji postaje jednako nedopustiv i poguban kao i sam zločin. Mada govori o konkretnoj epizodi iz 1941. kada je rumunjska državna antisemitska administracija vojskom odlučila etnički očistiti istočnu frontu odnosno o današnjem dirigiranom zaboravu tog neugodnog dijela rumunjske povijesti, film s lakoćom liježe u mnoge – pa i ove naše – tranzicijske prostore.“
   Nije čudo da je Judeov film doživio uspjeh baš na istočnoeuropskim festivalima. Istok Europe inficiran je nacionalizmom i antisemitizmom, a argumenti s kojima taj ideološki val barata originalni su i posvuda isti otprilike koliko i Mc Donald’s. U Judeovoj se crnohumornoj travestiji - ukratko - lako prepoznati. Što reći doli - aferim! (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt8506840/?ref_=fn_al_tt_1

PROFESOR I LUĐAK

The Professor And The Madman, 2019.
20:15 sati



The Professor And The Madman, 2019. Farhad Safinia, 124 min. IE
Scenarij:
Farhad Safinia, Todd Komarnicki prema bestseleru Simona Winchestera
Uloge: Mel Gibson, Sean Penn, Natalie Dormer, Eddie Marsan, Jennifer Ehle, Jeremy Irvine, David O'Hara, Ioan Gruffudd, Stephen Dillane, Steve Coogan
   Istinita priča o ludosti, genijalnosti i opsjednutosti dvoje ljudi koji su doslovno stvorili povijest, pišući slavni rječnik engleskog jezika, Oxford English Dictionary.
   Sastavljane rječnika Oxford započeo je 1857. godine profesor James Murray, koji je prihvatio izazov pisanja najopsežnijeg rječnika ikad. Prikupljajući definicije od ljudi iz čitavog svijeta, rječnik je mogao biti gotov tijekom desetljeća, umjesto stoljeća. Kako su se prikupljale definicije, nadzorni odbor, pod vodstvom Profesora Murraya, otkriva da ih je čovjek po imenu Dr. W. C. Minor, poslao više od deset tisuća. Kad ga je odbor odlučio nagraditi, na vidjelo izlazi šokantna istina: Dr. Minor, veteran Američkog građanskog rata, osuđeni je ubojica koji kaznu odležava u instituciji za kriminalno neubrojive osobe.
https://www.imdb.com/title/tt5932728/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 09.05.

BEZ NASLOVA

Untitled, 2017.
17:30 sati



Untitled, 2017. Michael Glawogger, Monika Willi, 105 min. A
   Posljednji film genijalnog austrijskog redatelja Michaela Glawoggera (Megacities, Slava kurvi...)
   "Bez naslova" započet je kao Glawoggerov projekt bez definirane teme, koji je autor planirao stvarati spontanim snimanjem tijekom dužeg putovanja po svijetu. Nakon njegove smrti, u travnju 2014., film je postao dokumentarni mozaik koji je završila autorova stalna suradnica, montažerka Monika Willi. Stotine sati fascinantnog filmskog materijala snimljenog tijekom dvije godine putovanja kroz desetak zemalja, krenuvši od rodne Austrije, preko Hrvatske, Bosne, Srbije i Albanije, sve do zapadne Afrike, ukomponirani su u grandioznu audiovizualnu posvetu čovječanstvu. "Bez naslova" je posveta filmaševom kozmopolitskom pristupu, a prije svega vizualna odiseja puna živosti i boja, koja na osoban način govori o ljudskom stanju te sličnostima i razlikama među ljudima.
   "Želim pružiti pogled na svijet kakav je moguć samo kada se ne bavimo nekom određenom temom, kada se suzdržavamo od moralnih prosudbi, kada se krećemo bez cilja. Kada lelujamo bez ikakva smjera osim vlastite znatiželje i intuicije." Michael Glawogger
   "Fascinantan, vizualno zadivljujući dokument popraćen snažnom, ali nenametljivom mješavinom izvornih i komponiranih zvukova. "Bez naslova" je nemirni film o kretanju i putovanju, o nepoznatom i drugom." Berlinale
   „Djelo globalnog značaja.“ Sight and Sound Magazin
   “Willi je stvorila nešto tjeskobno osobno i istinski smisleno.” Screen Daily
   “Film uzima u obzir u najvećoj mogućoj mjeri svijet i sve njegove kulture, crta globalni sociološki impuls, kako bi različite slike pretvorio u holistički prikaz suvremenog života i djelovanja.” Jordan Cronk, BFI

https://www.imdb.com/title/tt6227152/?ref_=nm_knf_t2

LICE

Twarz, 2018.
20:15 sati



Twarz, 2018. Malgorzata Szumowska, 91 min. PL
Scenarij:
Michal Englert i Małgorzata Szumowska
Uloge: Mateusz Kościukiewicz, Agnieszka Podsiadlik, Małgorzata Gorol, Roman Gancarczyk
   Jacek voli glazbu (heavy metal) i svog psa. Seoske stazice ispred svoje kuće on svakodnevno pretvara u trkaće staze po kojima prolazi svojim malim automobilom. Kada on i njegova djevojka Dagmara dođu na plesni podij, svi bježe u zaklon. On uživa u svojoj egzistenciji otkačenog nespretnjakovića u prilično uštogljenoj okolini, a mišiće dobiva zahvaljujući fizičkom radu na gradilištu na poljsko-njemačkoj granici gdje se upravo izgrađuje najveća statua Isusa na svijetu. Međutim, njegov život naglo se mijenja uslijed teške nesreće koju doživljava na poslu, a koja ga u potpunosti unakazi. Uvelike praćen od strane poljskih medija, Jacek postaje prva osoba u zemlji kojoj je presađeno lice. Međutim, premda ga svi slave kao nacionalnog junaka i mučenika, on samog sebe u ogledalu više ne prepoznaje. U međuvremenu statua Isusa raste sve više i više…
   Berlin 2018. Srebrni medvjed za najbolju režiju - Velika nagrada žirija
https://www.imdb.com/title/tt6415416/?ref_=fn_al_tt_2

PETAK / 10.05.

LICE

Twarz, 2018.
17:30 sati



Twarz, 2018. Malgorzata Szumowska, 91 min. PL
Scenarij:
Michal Englert i Małgorzata Szumowska
Uloge: Mateusz Kościukiewicz, Agnieszka Podsiadlik, Małgorzata Gorol, Roman Gancarczyk
   Jacek voli glazbu (heavy metal) i svog psa. Seoske stazice ispred svoje kuće on svakodnevno pretvara u trkaće staze po kojima prolazi svojim malim automobilom. Kada on i njegova djevojka Dagmara dođu na plesni podij, svi bježe u zaklon. On uživa u svojoj egzistenciji otkačenog nespretnjakovića u prilično uštogljenoj okolini, a mišiće dobiva zahvaljujući fizičkom radu na gradilištu na poljsko-njemačkoj granici gdje se upravo izgrađuje najveća statua Isusa na svijetu. Međutim, njegov život naglo se mijenja uslijed teške nesreće koju doživljava na poslu, a koja ga u potpunosti unakazi. Uvelike praćen od strane poljskih medija, Jacek postaje prva osoba u zemlji kojoj je presađeno lice. Međutim, premda ga svi slave kao nacionalnog junaka i mučenika, on samog sebe u ogledalu više ne prepoznaje. U međuvremenu statua Isusa raste sve više i više…
   Berlin 2018. Srebrni medvjed za najbolju režiju - Velika nagrada žirija
https://www.imdb.com/title/tt6415416/?ref_=fn_al_tt_2

NE ZANIMA ME AKO U POVIJESTI OSTANEMO ZAPISANI KAO BARBARI

Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018.
20:15 sati



POBJEDNIK VUKOVAR FILM FESTIVALA 2018.
Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018. Radu Jude, 140 min. RO / GE / BU / CZ / FR
Scenarij
: Radu Jude
Uloge: Ioana Iacob, Alex Bogdan, Alexandru Dabija
   U svom najnovijem filmu Radu Jude, jedan od najcjenjenijih evropskih redatelja današnjice ponovno stavlja naglasak na grijehe prošlih generacija koje još uvijek opasno zagađuju društvo. Mladi umjetnik planira rekonstruirati povijesni događaj iz 1941. godine tijekom kojeg je rumunjska državna administracija putem vlastite vojske odlučila etnički očistiti istočnu frontu.
   Radi se o iznimno osmišljenom filmu koji kroz sporo i detaljno odvijanje radnje pogađa gledatelja točno tamo gdje treba i izaziva u njemu snažne emocije. Koristeći beskompromisnu naraciju u maniri velikog Godarda, ovaj film demonstrira da počinjenje brutalnih zločina nije jedini put do barbarizma, već da se do njega može doći i zakržljalom savješću.

      Obrazloženje žirija 12.VFF: „Film uglednog rumunjskog redatelja Radu Judea, bezkompromisno i provokativno secira fenomen „selektivne povijesti“ odnosno žmirenja na neugodne i sramotne epizode iz ne baš tako davne prošlosti. Na trenutke nalik docu-drami, film  čija se radnja odvija sporo posvećujući pažnju naizgled marginalnom detalju, uspijeva istovremeno biti i zahtjevno intelektualan, sarkastičan, didaktički precizan i izrazito emocionalan u iskazu svoje ultimativne istine o  dirigiranom zaboravu počinjenog zločina koji postaje jednako nedopustiv i poguban kao i sam zločin. Mada govori o konkretnoj epizodi iz 1941. kada je rumunjska državna antisemitska administracija vojskom odlučila etnički očistiti istočnu frontu odnosno o današnjem dirigiranom zaboravu tog neugodnog dijela rumunjske povijesti, film s lakoćom liježe u mnoge – pa i ove naše – tranzicijske prostore.“
   Nije čudo da je Judeov film doživio uspjeh baš na istočnoeuropskim festivalima. Istok Europe inficiran je nacionalizmom i antisemitizmom, a argumenti s kojima taj ideološki val barata originalni su i posvuda isti otprilike koliko i Mc Donald’s. U Judeovoj se crnohumornoj travestiji - ukratko - lako prepoznati. Što reći doli - aferim! (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt8506840/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 11.05.

STANLIO I OLIO

Stan & Ollie, 2018.
17:30 sati



Stan & Ollie, 2018. Jon S. Baird, 98 min. UK
Scenarij:
Jeff Pope
Uloge: John C. Reilly, Steve Coogan, Shirley Henderson, Nina Arianda
   Po prvi puta na velikom ekranu oživljava istinita priča o najvećem holivudskom komičarskom duetu – Stanliju i Oliju! Steven Coogan i John C. Reilly tumače ove dvije jedinstvene filmske ikone u srdačnoj priči o onome što će u konačnici postati oproštajna turneja ovog nezaboravnog para. Premda je zlatna era njihovih nastupa davno iza njih, Stanlio i Olio upuštaju se na turneju po Britaniji i Irskoj. Unatoč pritisku užurbanog rasporeda i uz podršku svojih odanih supruga Lucille i Ide, ljubav dvojice komičara prema nastupima kao i odanost koju osjećaju jedan prema drugome pomoći će im da izdrže sve prepreke i zauvijek osiguraju mjesto u srcima svoje uvijek vjerne publike.
https://www.imdb.com/title/tt3385524/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

PROFESOR I LUĐAK

The Professor And The Madman, 2019.
20:15 sati



The Professor And The Madman, 2019. Farhad Safinia, 124 min. IE
Scenarij:
Farhad Safinia, Todd Komarnicki prema bestseleru Simona Winchestera
Uloge: Mel Gibson, Sean Penn, Natalie Dormer, Eddie Marsan, Jennifer Ehle, Jeremy Irvine, David O'Hara, Ioan Gruffudd, Stephen Dillane, Steve Coogan
   Istinita priča o ludosti, genijalnosti i opsjednutosti dvoje ljudi koji su doslovno stvorili povijest, pišući slavni rječnik engleskog jezika, Oxford English Dictionary.
   Sastavljane rječnika Oxford započeo je 1857. godine profesor James Murray, koji je prihvatio izazov pisanja najopsežnijeg rječnika ikad. Prikupljajući definicije od ljudi iz čitavog svijeta, rječnik je mogao biti gotov tijekom desetljeća, umjesto stoljeća. Kako su se prikupljale definicije, nadzorni odbor, pod vodstvom Profesora Murraya, otkriva da ih je čovjek po imenu Dr. W. C. Minor, poslao više od deset tisuća. Kad ga je odbor odlučio nagraditi, na vidjelo izlazi šokantna istina: Dr. Minor, veteran Američkog građanskog rata, osuđeni je ubojica koji kaznu odležava u instituciji za kriminalno neubrojive osobe.
https://www.imdb.com/title/tt5932728/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 13.05.

TRENEROVA KĆI

Córka trenera, 2018.
19:00 sati



Córka trenera, 2018. Lukasz Grzegorzek, 93 min.
FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA 2:
Scenarij:
Krzysztof Uminski, Lukasz Grzegorzek
Uloge: Jacek Braciak, Karolina Bruchnicka, Bartlomiej Kowalski
   Drama Lukasza Grzegorzeka pripovijeda o žrtvovanju i neispunjenim ambicijama te o težnji za samostalnošću. Priča o kćeri i ocu, čiji život, temeljen na odnosima na teniskim turnirima, prolazi kroz revoluciju.  Projekcija filma bit će popraćena susretom s glavnom glumicom filma – Karolinom Bruchnickom.
   Veliki mali film pun emocija... (Krzysztof Połaski, Telemagazyn)
   Možda neće pobijediti na festivalu, ali drugi film Lukasza Grzegorzeka će vas očarati, baš kao i publiku na Sundanceu... (Jan Pelczar, Radio RAM)

https://www.imdb.com/title/tt8308496/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 14.05.

PROFESOR I LUĐAK

The Professor And The Madman, 2019.
17:30 sati



The Professor And The Madman, 2019. Farhad Safinia, 124 min. IE
Scenarij:
Farhad Safinia, Todd Komarnicki prema bestseleru Simona Winchestera
Uloge: Mel Gibson, Sean Penn, Natalie Dormer, Eddie Marsan, Jennifer Ehle, Jeremy Irvine, David O'Hara, Ioan Gruffudd, Stephen Dillane, Steve Coogan
   Istinita priča o ludosti, genijalnosti i opsjednutosti dvoje ljudi koji su doslovno stvorili povijest, pišući slavni rječnik engleskog jezika, Oxford English Dictionary.
   Sastavljane rječnika Oxford započeo je 1857. godine profesor James Murray, koji je prihvatio izazov pisanja najopsežnijeg rječnika ikad. Prikupljajući definicije od ljudi iz čitavog svijeta, rječnik je mogao biti gotov tijekom desetljeća, umjesto stoljeća. Kako su se prikupljale definicije, nadzorni odbor, pod vodstvom Profesora Murraya, otkriva da ih je čovjek po imenu Dr. W. C. Minor, poslao više od deset tisuća. Kad ga je odbor odlučio nagraditi, na vidjelo izlazi šokantna istina: Dr. Minor, veteran Američkog građanskog rata, osuđeni je ubojica koji kaznu odležava u instituciji za kriminalno neubrojive osobe.
https://www.imdb.com/title/tt5932728/?ref_=fn_al_tt_1

VUKODLAK

Wilkołak, 2018.
20:15 sati



Wilkołak, 2018. Adrian Panek, 98 min.
FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA 2:
Scenarij:
Adrian Panek
Uloge: Kamil Polnisiak, Nicolas Przygoda, Sonia Mietielica
   Zanimljivi triler „Vukodlak”, u režiji Adriana Paneka, pripovijeda o sudbini osmero djece, koja nakon oslobođenja iz koncentracijskog logora stanuju u improviziranom sirotištu usred šume. Uskoro ih okružuju izgladnjeli vučjaci.
https://www.imdb.com/title/tt7203520/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 15.05.

NE ZANIMA ME AKO U POVIJESTI OSTANEMO ZAPISANI KAO BARBARI

Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018.
17:30 sati



POBJEDNIK VUKOVAR FILM FESTIVALA 2018.
Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018. Radu Jude, 140 min. RO / GE / BU / CZ / FR
Scenarij
: Radu Jude
Uloge: Ioana Iacob, Alex Bogdan, Alexandru Dabija
   U svom najnovijem filmu Radu Jude, jedan od najcjenjenijih evropskih redatelja današnjice ponovno stavlja naglasak na grijehe prošlih generacija koje još uvijek opasno zagađuju društvo. Mladi umjetnik planira rekonstruirati povijesni događaj iz 1941. godine tijekom kojeg je rumunjska državna administracija putem vlastite vojske odlučila etnički očistiti istočnu frontu.
   Radi se o iznimno osmišljenom filmu koji kroz sporo i detaljno odvijanje radnje pogađa gledatelja točno tamo gdje treba i izaziva u njemu snažne emocije. Koristeći beskompromisnu naraciju u maniri velikog Godarda, ovaj film demonstrira da počinjenje brutalnih zločina nije jedini put do barbarizma, već da se do njega može doći i zakržljalom savješću.

      Obrazloženje žirija 12.VFF: „Film uglednog rumunjskog redatelja Radu Judea, bezkompromisno i provokativno secira fenomen „selektivne povijesti“ odnosno žmirenja na neugodne i sramotne epizode iz ne baš tako davne prošlosti. Na trenutke nalik docu-drami, film  čija se radnja odvija sporo posvećujući pažnju naizgled marginalnom detalju, uspijeva istovremeno biti i zahtjevno intelektualan, sarkastičan, didaktički precizan i izrazito emocionalan u iskazu svoje ultimativne istine o  dirigiranom zaboravu počinjenog zločina koji postaje jednako nedopustiv i poguban kao i sam zločin. Mada govori o konkretnoj epizodi iz 1941. kada je rumunjska državna antisemitska administracija vojskom odlučila etnički očistiti istočnu frontu odnosno o današnjem dirigiranom zaboravu tog neugodnog dijela rumunjske povijesti, film s lakoćom liježe u mnoge – pa i ove naše – tranzicijske prostore.“
   Nije čudo da je Judeov film doživio uspjeh baš na istočnoeuropskim festivalima. Istok Europe inficiran je nacionalizmom i antisemitizmom, a argumenti s kojima taj ideološki val barata originalni su i posvuda isti otprilike koliko i Mc Donald’s. U Judeovoj se crnohumornoj travestiji - ukratko - lako prepoznati. Što reći doli - aferim! (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt8506840/?ref_=fn_al_tt_1

KAMERDINER

Kamerdyner, 2018.
20:15 sati



Kamerdyner, 2018. Filip Bajon, 150 min.
FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA 2:
Scenarij:
Marek Klat, Miroslaw Piepka i Michal Pruski
Uloge: Janusz Gajos, Anna Radwan, Sebastian Fabijanski
   Film Filipa Bajona pripovijeda o složenim njemačko-poljsko-kašupskim odnosima tijekom 45 godina. Osovina radnje filma je priča o zlatnokosom Mateuszu Krollu, izvanbračnom djetetu grofa Hermanna. Mateusz pronalazi svoje mjesto na dvoru von Kraussa, ali unatoč svojoj inteligenciji i osjetljivosti nije dobio mogućnost studiranja doživljavajući brojna poniženja od obitelji.
https://www.imdb.com/title/tt6712374/?ref_=fn_al_tt_2

ČETVRTAK / 16.05.

PROFESOR I LUĐAK

The Professor And The Madman, 2019.
17:30 sati



The Professor And The Madman, 2019. Farhad Safinia, 124 min. IE
Scenarij:
Farhad Safinia, Todd Komarnicki prema bestseleru Simona Winchestera
Uloge: Mel Gibson, Sean Penn, Natalie Dormer, Eddie Marsan, Jennifer Ehle, Jeremy Irvine, David O'Hara, Ioan Gruffudd, Stephen Dillane, Steve Coogan
   Istinita priča o ludosti, genijalnosti i opsjednutosti dvoje ljudi koji su doslovno stvorili povijest, pišući slavni rječnik engleskog jezika, Oxford English Dictionary.
   Sastavljane rječnika Oxford započeo je 1857. godine profesor James Murray, koji je prihvatio izazov pisanja najopsežnijeg rječnika ikad. Prikupljajući definicije od ljudi iz čitavog svijeta, rječnik je mogao biti gotov tijekom desetljeća, umjesto stoljeća. Kako su se prikupljale definicije, nadzorni odbor, pod vodstvom Profesora Murraya, otkriva da ih je čovjek po imenu Dr. W. C. Minor, poslao više od deset tisuća. Kad ga je odbor odlučio nagraditi, na vidjelo izlazi šokantna istina: Dr. Minor, veteran Američkog građanskog rata, osuđeni je ubojica koji kaznu odležava u instituciji za kriminalno neubrojive osobe.
https://www.imdb.com/title/tt5932728/?ref_=fn_al_tt_1

SHINY SHRIMPS

20:15 sati



Les Crevettes Pailletées, 2019. Maxime Govare, Cédric Le Gallo, 100 min. FR
Scenarij:
Maxime Govare, Cédric Le Gallo
Uloge: Nicolas Gob, Alban Lenoir, Geoffrey Couët
   Matthias Le Goff, zlatni olimpijac u zalasku svoje karijere, u TV prijenosu daje homofobnu izjavu. Njegova kazna je: treniranje Shiny Shrimpsa, kičastog amaterskog gay vaterpolo tima. Njihov jedini cilj je da se kvalificiraju na Gay Games u Hrvatskoj na kojima nastupaju najbolje svjetske LGTB atletske zvijezde. To je početak teškog, ali zabavnog puta prema Hrvatskoj i sportskoj slavi. (Film je produkt hrvatsko-francuske koprodukcije. Pojedine scene snimane su u Rijeci i Opatiji.)
https://www.imdb.com/title/tt6918220/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

PETAK / 17.05.

SHINY SHRIMPS

17:30 sati



Les Crevettes Pailletées, 2019. Maxime Govare, Cédric Le Gallo, 100 min. FR
Scenarij:
Maxime Govare, Cédric Le Gallo
Uloge: Nicolas Gob, Alban Lenoir, Geoffrey Couët
   Matthias Le Goff, zlatni olimpijac u zalasku svoje karijere, u TV prijenosu daje homofobnu izjavu. Njegova kazna je: treniranje Shiny Shrimpsa, kičastog amaterskog gay vaterpolo tima. Njihov jedini cilj je da se kvalificiraju na Gay Games u Hrvatskoj na kojima nastupaju najbolje svjetske LGTB atletske zvijezde. To je početak teškog, ali zabavnog puta prema Hrvatskoj i sportskoj slavi. (Film je produkt hrvatsko-francuske koprodukcije. Pojedine scene snimane su u Rijeci i Opatiji.)
https://www.imdb.com/title/tt6918220/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

RADIONICA

20:15 sati



L'atelier, 2017. Laurent Cantet, 113 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Laurent Cantet
Uloge: Marina Fois, Matthieu Lucci, Florian Beaujean
   Radnja filma odvija se za vrijeme ljeta u La Ciotatu, gradiću smještenom u blizini Marseillea koji je zahvaljujući velikom brodogradilištu nekad bio iznimno popularan, ali koji od njegovog zatvaranja od prije 25 godina lagano propada. Upravo u tom kontekstu tihe depresije stvorena je radionica za grupu od sedmero ljudi koji žele postati pisci. Pod stručnim vodstvom poznate novelistice Olivije Dejazet, sudionici moraju napisati noir fikciju povezanu s industrijskom prošlosti svog rodnog grada. Iz predavanja u predavanje, jedan od njih – mladić imena Antoine – se ističe. Provokativan i agresivan, on na sebe privlači pozornost zbog konstantnog protivljenja svemu i svima, uključujući i Oliviju. Povrh svega, priča koju je osmislio i koju na glas čita pred svima (o hladnokrvnom ubojici ispričanom kroz oči počinitelja) doima se iznimno uznemirujućom. Čini se da Antoine predobro razumije ubojicu…
https://www.imdb.com/title/tt6444838/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 18.05.

SHINY SHRIMPS

17:30 sati



Les Crevettes Pailletées, 2019. Maxime Govare, Cédric Le Gallo, 100 min. FR
Scenarij:
Maxime Govare, Cédric Le Gallo
Uloge: Nicolas Gob, Alban Lenoir, Geoffrey Couët
   Matthias Le Goff, zlatni olimpijac u zalasku svoje karijere, u TV prijenosu daje homofobnu izjavu. Njegova kazna je: treniranje Shiny Shrimpsa, kičastog amaterskog gay vaterpolo tima. Njihov jedini cilj je da se kvalificiraju na Gay Games u Hrvatskoj na kojima nastupaju najbolje svjetske LGTB atletske zvijezde. To je početak teškog, ali zabavnog puta prema Hrvatskoj i sportskoj slavi. (Film je produkt hrvatsko-francuske koprodukcije. Pojedine scene snimane su u Rijeci i Opatiji.)
https://www.imdb.com/title/tt6918220/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

NE ZANIMA ME AKO U POVIJESTI OSTANEMO ZAPISANI KAO BARBARI

Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018.
20:15 sati



POBJEDNIK VUKOVAR FILM FESTIVALA 2018.
Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018. Radu Jude, 140 min. RO / GE / BU / CZ / FR
Scenarij
: Radu Jude
Uloge: Ioana Iacob, Alex Bogdan, Alexandru Dabija
   U svom najnovijem filmu Radu Jude, jedan od najcjenjenijih evropskih redatelja današnjice ponovno stavlja naglasak na grijehe prošlih generacija koje još uvijek opasno zagađuju društvo. Mladi umjetnik planira rekonstruirati povijesni događaj iz 1941. godine tijekom kojeg je rumunjska državna administracija putem vlastite vojske odlučila etnički očistiti istočnu frontu.
   Radi se o iznimno osmišljenom filmu koji kroz sporo i detaljno odvijanje radnje pogađa gledatelja točno tamo gdje treba i izaziva u njemu snažne emocije. Koristeći beskompromisnu naraciju u maniri velikog Godarda, ovaj film demonstrira da počinjenje brutalnih zločina nije jedini put do barbarizma, već da se do njega može doći i zakržljalom savješću.

      Obrazloženje žirija 12.VFF: „Film uglednog rumunjskog redatelja Radu Judea, bezkompromisno i provokativno secira fenomen „selektivne povijesti“ odnosno žmirenja na neugodne i sramotne epizode iz ne baš tako davne prošlosti. Na trenutke nalik docu-drami, film  čija se radnja odvija sporo posvećujući pažnju naizgled marginalnom detalju, uspijeva istovremeno biti i zahtjevno intelektualan, sarkastičan, didaktički precizan i izrazito emocionalan u iskazu svoje ultimativne istine o  dirigiranom zaboravu počinjenog zločina koji postaje jednako nedopustiv i poguban kao i sam zločin. Mada govori o konkretnoj epizodi iz 1941. kada je rumunjska državna antisemitska administracija vojskom odlučila etnički očistiti istočnu frontu odnosno o današnjem dirigiranom zaboravu tog neugodnog dijela rumunjske povijesti, film s lakoćom liježe u mnoge – pa i ove naše – tranzicijske prostore.“
   Nije čudo da je Judeov film doživio uspjeh baš na istočnoeuropskim festivalima. Istok Europe inficiran je nacionalizmom i antisemitizmom, a argumenti s kojima taj ideološki val barata originalni su i posvuda isti otprilike koliko i Mc Donald’s. U Judeovoj se crnohumornoj travestiji - ukratko - lako prepoznati. Što reći doli - aferim! (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt8506840/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 20.05.

ESKADRILA 303: ISTINITA PRIČA

Dywizjon 303, 2018.
20:15 sati



Dywizjon 303, 2018. Denis Delić, 104 min.
FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA 2:
Scenarij:
Chris Burdza, Tomasz Kepski i Jacek Samojlowicz prema knjizi Arkadyja Fiedlera
Uloge: Piotr Adamczyk, Kirk Barker, Maciej Cymorek
   Film predstavlja povijest elitne lovačke jedinice, osnovane tijekom Drugog svjetskog rata, sastavljene uglavnom od Poljaka. Zrakoplovci, koji su u početku bili podcijenjeni i ismijavani, postaju legende Kraljevskog ratnog zrakoplovstva Velike Britanije.
https://www.imdb.com/title/tt5475734/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 21.05.

RADIONICA

17:30 sati



L'atelier, 2017. Laurent Cantet, 113 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Laurent Cantet
Uloge: Marina Fois, Matthieu Lucci, Florian Beaujean
   Radnja filma odvija se za vrijeme ljeta u La Ciotatu, gradiću smještenom u blizini Marseillea koji je zahvaljujući velikom brodogradilištu nekad bio iznimno popularan, ali koji od njegovog zatvaranja od prije 25 godina lagano propada. Upravo u tom kontekstu tihe depresije stvorena je radionica za grupu od sedmero ljudi koji žele postati pisci. Pod stručnim vodstvom poznate novelistice Olivije Dejazet, sudionici moraju napisati noir fikciju povezanu s industrijskom prošlosti svog rodnog grada. Iz predavanja u predavanje, jedan od njih – mladić imena Antoine – se ističe. Provokativan i agresivan, on na sebe privlači pozornost zbog konstantnog protivljenja svemu i svima, uključujući i Oliviju. Povrh svega, priča koju je osmislio i koju na glas čita pred svima (o hladnokrvnom ubojici ispričanom kroz oči počinitelja) doima se iznimno uznemirujućom. Čini se da Antoine predobro razumije ubojicu…
https://www.imdb.com/title/tt6444838/?ref_=fn_al_tt_1

PREOKRET

Rewers, 2009
20:15 sati



Rewers, 2009. Borys Lankosz, 109 min.
FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA 2:
Scenarij:
Andrzej Bart
Uloge: Agata Buzek, Krystyna Janda, Anna Polony
   Radnja sjajne crne komedije Borysa Lankosza "Preokret" odvija se u dva vremenska periodaa – pedesetih godina i danas. Junakinja je Sabina, koju majka i baka pokušavaju udati. Jednog dana djevojka upozna zgodnog Bronislawa.
https://www.imdb.com/title/tt1514837/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

SRIJEDA / 22.05.

BEZ NASLOVA

Untitled, 2017.
17:30 sati



Untitled, 2017. Michael Glawogger, Monika Willi, 105 min. A
   Posljednji film genijalnog austrijskog redatelja Michaela Glawoggera (Megacities, Slava kurvi...)
   "Bez naslova" započet je kao Glawoggerov projekt bez definirane teme, koji je autor planirao stvarati spontanim snimanjem tijekom dužeg putovanja po svijetu. Nakon njegove smrti, u travnju 2014., film je postao dokumentarni mozaik koji je završila autorova stalna suradnica, montažerka Monika Willi. Stotine sati fascinantnog filmskog materijala snimljenog tijekom dvije godine putovanja kroz desetak zemalja, krenuvši od rodne Austrije, preko Hrvatske, Bosne, Srbije i Albanije, sve do zapadne Afrike, ukomponirani su u grandioznu audiovizualnu posvetu čovječanstvu. "Bez naslova" je posveta filmaševom kozmopolitskom pristupu, a prije svega vizualna odiseja puna živosti i boja, koja na osoban način govori o ljudskom stanju te sličnostima i razlikama među ljudima.
   "Želim pružiti pogled na svijet kakav je moguć samo kada se ne bavimo nekom određenom temom, kada se suzdržavamo od moralnih prosudbi, kada se krećemo bez cilja. Kada lelujamo bez ikakva smjera osim vlastite znatiželje i intuicije." Michael Glawogger
   "Fascinantan, vizualno zadivljujući dokument popraćen snažnom, ali nenametljivom mješavinom izvornih i komponiranih zvukova. "Bez naslova" je nemirni film o kretanju i putovanju, o nepoznatom i drugom." Berlinale
   „Djelo globalnog značaja.“ Sight and Sound Magazin
   “Willi je stvorila nešto tjeskobno osobno i istinski smisleno.” Screen Daily
   “Film uzima u obzir u najvećoj mogućoj mjeri svijet i sve njegove kulture, crta globalni sociološki impuls, kako bi različite slike pretvorio u holistički prikaz suvremenog života i djelovanja.” Jordan Cronk, BFI

https://www.imdb.com/title/tt6227152/?ref_=nm_knf_t2

PRVI I POSLJEDNJI

Les premiers les derniers, 2016.
20:15 sati



Les premiers les derniers, 2016. Bouli Lanners, 98 min. BE/FR
Scenarij:
Bouli Lanners
Uloge: Albert Dupontel, Bouli Lanners, Suzanne Clément, Max von Sydow
   Dvojicu kolega, ujedno i kriminalaca, unajmljuje bogataš koji natrag želi svoj izgubljeni mobitel zbog toga što se na njemu nalaze važni dokmenti. Kako bi ostvarili cilj, njih dvojica dobivaju uređaj za praćenje, ali je problem u tome što uređaj može primiti signal tek kada je mobitel kojeg traže uključen. Međutim, lopovi koji su ga ukrali, ljubavni par Willy i Esther, uglavnom ne pale mobitel premda nisu niti svjesni njegovog eksplozivnog sadržaja…
https://www.imdb.com/title/tt5072542/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 23.05.

PRVI I POSLJEDNJI

Les premiers les derniers, 2016.
17:30 sati



Les premiers les derniers, 2016. Bouli Lanners, 98 min. BE/FR
Scenarij:
Bouli Lanners
Uloge: Albert Dupontel, Bouli Lanners, Suzanne Clément, Max von Sydow
   Dvojicu kolega, ujedno i kriminalaca, unajmljuje bogataš koji natrag želi svoj izgubljeni mobitel zbog toga što se na njemu nalaze važni dokmenti. Kako bi ostvarili cilj, njih dvojica dobivaju uređaj za praćenje, ali je problem u tome što uređaj može primiti signal tek kada je mobitel kojeg traže uključen. Međutim, lopovi koji su ga ukrali, ljubavni par Willy i Esther, uglavnom ne pale mobitel premda nisu niti svjesni njegovog eksplozivnog sadržaja…
https://www.imdb.com/title/tt5072542/?ref_=fn_al_tt_1

BEZ NASLOVA

Untitled, 2017.
20:15 sati



Untitled, 2017. Michael Glawogger, Monika Willi, 105 min. A
   Posljednji film genijalnog austrijskog redatelja Michaela Glawoggera (Megacities, Slava kurvi...)
   "Bez naslova" započet je kao Glawoggerov projekt bez definirane teme, koji je autor planirao stvarati spontanim snimanjem tijekom dužeg putovanja po svijetu. Nakon njegove smrti, u travnju 2014., film je postao dokumentarni mozaik koji je završila autorova stalna suradnica, montažerka Monika Willi. Stotine sati fascinantnog filmskog materijala snimljenog tijekom dvije godine putovanja kroz desetak zemalja, krenuvši od rodne Austrije, preko Hrvatske, Bosne, Srbije i Albanije, sve do zapadne Afrike, ukomponirani su u grandioznu audiovizualnu posvetu čovječanstvu. "Bez naslova" je posveta filmaševom kozmopolitskom pristupu, a prije svega vizualna odiseja puna živosti i boja, koja na osoban način govori o ljudskom stanju te sličnostima i razlikama među ljudima.
   "Želim pružiti pogled na svijet kakav je moguć samo kada se ne bavimo nekom određenom temom, kada se suzdržavamo od moralnih prosudbi, kada se krećemo bez cilja. Kada lelujamo bez ikakva smjera osim vlastite znatiželje i intuicije." Michael Glawogger
   "Fascinantan, vizualno zadivljujući dokument popraćen snažnom, ali nenametljivom mješavinom izvornih i komponiranih zvukova. "Bez naslova" je nemirni film o kretanju i putovanju, o nepoznatom i drugom." Berlinale
   „Djelo globalnog značaja.“ Sight and Sound Magazin
   “Willi je stvorila nešto tjeskobno osobno i istinski smisleno.” Screen Daily
   “Film uzima u obzir u najvećoj mogućoj mjeri svijet i sve njegove kulture, crta globalni sociološki impuls, kako bi različite slike pretvorio u holistički prikaz suvremenog života i djelovanja.” Jordan Cronk, BFI

https://www.imdb.com/title/tt6227152/?ref_=nm_knf_t2

PETAK / 24.05.

RADIONICA

17:30 sati



L'atelier, 2017. Laurent Cantet, 113 min. FR
Scenarij:
Robin Campillo, Laurent Cantet
Uloge: Marina Fois, Matthieu Lucci, Florian Beaujean
   Radnja filma odvija se za vrijeme ljeta u La Ciotatu, gradiću smještenom u blizini Marseillea koji je zahvaljujući velikom brodogradilištu nekad bio iznimno popularan, ali koji od njegovog zatvaranja od prije 25 godina lagano propada. Upravo u tom kontekstu tihe depresije stvorena je radionica za grupu od sedmero ljudi koji žele postati pisci. Pod stručnim vodstvom poznate novelistice Olivije Dejazet, sudionici moraju napisati noir fikciju povezanu s industrijskom prošlosti svog rodnog grada. Iz predavanja u predavanje, jedan od njih – mladić imena Antoine – se ističe. Provokativan i agresivan, on na sebe privlači pozornost zbog konstantnog protivljenja svemu i svima, uključujući i Oliviju. Povrh svega, priča koju je osmislio i koju na glas čita pred svima (o hladnokrvnom ubojici ispričanom kroz oči počinitelja) doima se iznimno uznemirujućom. Čini se da Antoine predobro razumije ubojicu…
https://www.imdb.com/title/tt6444838/?ref_=fn_al_tt_1

SHINY SHRIMPS

20:15 sati



Les Crevettes Pailletées, 2019. Maxime Govare, Cédric Le Gallo, 100 min. FR
Scenarij:
Maxime Govare, Cédric Le Gallo
Uloge: Nicolas Gob, Alban Lenoir, Geoffrey Couët
   Matthias Le Goff, zlatni olimpijac u zalasku svoje karijere, u TV prijenosu daje homofobnu izjavu. Njegova kazna je: treniranje Shiny Shrimpsa, kičastog amaterskog gay vaterpolo tima. Njihov jedini cilj je da se kvalificiraju na Gay Games u Hrvatskoj na kojima nastupaju najbolje svjetske LGTB atletske zvijezde. To je početak teškog, ali zabavnog puta prema Hrvatskoj i sportskoj slavi. (Film je produkt hrvatsko-francuske koprodukcije. Pojedine scene snimane su u Rijeci i Opatiji.)
https://www.imdb.com/title/tt6918220/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 25.05.

PRVI I POSLJEDNJI

Les premiers les derniers, 2016.
17:30 sati



Les premiers les derniers, 2016. Bouli Lanners, 98 min. BE/FR
Scenarij:
Bouli Lanners
Uloge: Albert Dupontel, Bouli Lanners, Suzanne Clément, Max von Sydow
   Dvojicu kolega, ujedno i kriminalaca, unajmljuje bogataš koji natrag želi svoj izgubljeni mobitel zbog toga što se na njemu nalaze važni dokmenti. Kako bi ostvarili cilj, njih dvojica dobivaju uređaj za praćenje, ali je problem u tome što uređaj može primiti signal tek kada je mobitel kojeg traže uključen. Međutim, lopovi koji su ga ukrali, ljubavni par Willy i Esther, uglavnom ne pale mobitel premda nisu niti svjesni njegovog eksplozivnog sadržaja…
https://www.imdb.com/title/tt5072542/?ref_=fn_al_tt_1

OSMI PUTNIK

ALIEN, 1979.
20:15 sati



ALIEN, 1979. Ridley Scott, 116 min. UK/US
40 GODINA KLASIKA RIDLEYA SCOTTA
Scenarij:
Dan O'Bannon prema priči Dana O'Bannona i Ronalda Shusetta
Uloge: Sigourney Weaver, Tom Skerritt, John Hurt, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, Ian Holm, Yaphet Kotto
   Sedmeročlana posada trgovačkog svemirskog teretnjaka Nostromo, natovarenog s dvadeset milijuna tona mineralnih ruda, putuje natrag na Zemlju. Članovi posade na čelu s kapetanom Dallasom bude se iz sna uvjereni da će im Tvrtka u čijem je vlasništvu brod, isplatiti poveće sume zbog dobro obavljenog posla. Osim Dallasa, u letjelici su još i časnica Ripley, njezina kolegica Lambert, zatim Parker, Brett, Kane, te jedini android u ljudskoj ekipi Ash. I premda se činilo da je njihov povratak kući rutinska stvar, iznenadni poziv u pomoć s obližnjeg planetoida imena LV-426 natjera kapetana Dallasa da postupi prema pravilima i odmah izvidi o čemu je riječ. Sletjevši na planet, posada na površini ne naiđe ni kakav oblik života, ali otkrije napušteni svemirski brod u kojem se Kaneu nešto zalijepi za lice. Unatoč protivljenju časnice Ripley, ostali članovi odluče vratiti Kanea na Nostromo. U međuvremenu, brodsko računalo uspije signal dešifrirati kao upozorenje, a ne poziv u pomoć.
   Početkom sedamdesetih, Dan O’Bannon i John Carpenter, dva mlada filmska zanesenjaka, upoznali su se na na USC-u (University of Southern California) i započeli rad na „Dark Staru“ (1974). O’Bannon i Carpenter zajednički su osmislili priču i napisali scenarij za ono što je trebalo biti tek običan studenski film, ali je nekako s vremenom prerastao u cjelovečernji. Kako sam O’Bannon kaže; napravili su najbolji studentski film ikad, ali i najgori kino film ikad, no odmah spremno dodaje da nije bilo tog filma, ne bi bilo ni „Aliena“. Jer, „Dark Star“  je priča o grupi svemirskih čistača koji dožive svašta; od napada izvanzemaljskog organizma pa do kvara kompjuterskog programa i O’Bannon je tu ideju želio pretvoriti u pravi film. Koju godinu kasnije započeo je rad na scenariju radnog naslova „Star Beast“ koji će na kraju postati „Alien“.
   * Redatelj filma je trebao biti Walter Hill (ali i Robert Aldrich, Peter Yates, Jack Clayton), no on je stolicu prepustio Ridleyu, ali je ostao kao jedan od producenata filma.
   * Veronica Cartwright je trebala glumiti Ripley, no producenti su dali prednost Weaverici. Ripley je prvenstveno trebao biti muški lik. Kay Lenz se javila na audiciju za ulogu Ripley, a jedan od prijedloga osim Weaver je bila i Meryl Streep
  * Većina dijaloga u filmu je improvizacija, a koncept vanzemaljca umjetnika H.R. Gigera je mijenjan nekoliko puta zbog prenaglašenih seksualnih konotacija
  * Ridley Scott je zamišljao mnogo mračniji kraj gdje bi Alien odgrizao Ripley glavu i sjeo za konzolu, te bi njenim glasom poslao poruku na Zemlju (no producentskoj kompaniji Fox se nije svidjela takva pre mračna ideja).
  * Bez sumnje, jedna od najupečatljivijih scena cijelog serijala je smrt Kanea, scena kad saznamo kakvo je sjeme facehugger postavio u njega. Netom nakon što mu se izvanzemaljsko biće zalijepilo na facu i tko zna što mu ubacilo niz grlo, ostatak posade je zgrožen implantatom koji izađe na površinu – probivši mu prsa – uz dotad rijetko viđenu količinu krvi. U toj smo se sceni prvi puta susreli s baby alienom. Scena graniči s grotesknom, no istovremeno je umjetnička u redateljskoj genijalnosti Ridleya Scotta, obzirom da glumcima nije rekao ništa o tome što će se dogoditi, nego je jednostavo snimio njihove reakcije. Rezultat je jedna od najuvjerljivijih scena u kinematografiji.
   * Film se referira na dvije knjige pisca Josepha Conrada i to se vidi po nazivima svemirskih brodova Nostromo i Narcissus   
   * Dio scenografije u filmu je korišten i u "Blade Runner" (1982), a većina interijera unutrašnjosti Nostroma je preuzeto sa groblja aviona
   * O'Bannon je insipraciju o nesenju jaja facehuggea izvukao iz prirode kad je gledao kako jedna vrst ose (iz porodice Pompilidae) polaže jaja u pauka tarantulu; za facehuggeov unutrašnji dio su poslužile kamenice,
   * U izvornim ilustracijama H.R. Gigera, koje su inspirirale izgled Aliena, stvorenje je imalo oči. Za film, Giger je inzistirao da stvorenje nema oči, dajući tako mračni izgled hladne i emocionalne zvijeri koja lovi mirisom.
   * Američki FIlmski Institut ga je stavio na 7 mjesto najboljih SF filmova.
   * Studio Fox nije želio producirati film jer je bio prekrvav, no projekt je želio progurati Roger Corman, no kad je W. Hill ušao u igru kao producent Fox je ipak pristao na sve uz uvijet da film ne bude prekrvav
   * Kanadski pisac Alfred Elton van Vogt je optužio producente „Aliena“ za plagijat njegove priče "Discord in Scarlet" iz 1939. godine (koju je isto ubacio 1950-te u novelu "Voyage of the Space Beagle")... svi su se nagodili izvan sudnice,
   * Unatoč objavljivanju nove verzije filma pod nazivom "Alien: The Director's Cut" (2003), Ridley Scott je izjavo da još uvijek osjeća izvorni „Alien“ svojom savršenom vizijom filma. Novija verzija nosi naslov "The Director's Cut" u marketinške svrhe, a sadrži neke izbrisane scene koje su mnogi obožavatelji željeli vidjeti uključene u film.
   Gledajući danas, „Alien“ je napravio svašta za filmski svijet; uspješno pokrenuo nekoliko karijera (Sigourney, Scott, O’Bannon) malo razbudio uspavani SF žanr koji je tada dobivao tešku infuziju dobrih financijskih uspjeha koristeći se bajkama (Star Wars) ili pozitivnim susretima s trećom vrstom (Close Encounters Third Kind), a ujedno je učinio i neke inovacijske postupke standardnim dijelom snimanja filmova (manje je više). Kad se sve to stavi na papir, to je uistinu impresivna računica za ono što se opisivalo kao ”još jedan monster film u svemiru”. (Danijel Špelić, https://inverzija.net)
   Prije 40 godina, publika je svjedočila stvaranju jednog od najfascinantnijih i najprepoznatljivijih svemirskih čudovišta svih vremena, legendarnoj kreaciji Švicarca H.R. Gigera. Na stranu odličan film, sam „Alien“ kao biće je fascinantan. Od jezivog face-huggera, koji ga ispušta u ljudsko tijelo, preko efektne scene izlaska, do dvostrukih ralja i oštrih kandži i repa gotovo nesavladivog odraslog stvora, osjećaj užasa, strave i paranoje je neizbježan. Iz današnje perspektive, o grabežljivcu se zna gotovo sve i prestao je biti misteriozno, nepoznato biće, no 1979. publika nije znala što ju je pogodilo. Za razliku od Cameronovog akcijskog spektakla koji je uslijedio, prvi dio franšize je klaustrofobični, iskonski horror pun stravičnog ugođaja, kojemu tagline „In space no one can hear you scream“ savršeno pristaje. (Matej Lovrić, www.fak.hr)
   „U svemiru te nitko ne može čuti kad vrištiš“, citat s postera „Osmog putnika“ klasičan je mamac, ali zadovoljavajuće vrištanje moglo se čuti u kinodvoranama. Prkoseći maniji „Zvjezdanih ratova“, Ridley Scott uskrsnuo je jeftini žanr strašnih čudovišta iz svemira, spojio ga s profinjenim, skupim vizualnim efektima i stvorio znanstveno fantastični horor za odrasle koji privlači pažnju i uništava živce... (Angela Erigo, 1001 film koji svakako trebate pogledati)
      Jedna od velikih snaga filma je njegov ritam. Uzima si vrijeme. Čeka. Dopušta tišinu (veličanstveni uvodni kadrovi sadrže glazbu Jerryja Goldsmitha koja sadrži oskudno zvučno, metalno cvokotanje). Stvara težinu otkrića ekipe tako što je gradi malenim koracima... (Roger Ebert)
   Razlog zašto je to tako dobar film - uvažavaju ga istodobno i kritičari, koji normalno preziru taj žanr, i prosječni kino gledatelji - je taj što je destilacija svega što nas straši u filmovima... (David McIntee)
   Najvažnija stvar u filmu ove vrste nije ono što vidite, već učinak onoga što mislite da ste vidjeli... (Ridley Scott)
   Bila je to najnevjerojatnija filmska projekcija na kojoj sam ikada bio. Ljudi su vrištali i istrčavali iz kino dvorane... (britanski filmski montažer Terry Rawlings opisuje projekciju filma u Dallasu)

https://www.imdb.com/title/tt0078748/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 27.05.

KINO CIRKUS

KOLAŽ CRKUSKIH KRATKOMETRAŽNIH FILMOVA (Circo Aereo)
20:15 sati



KOLAŽ CRKUSKIH KRATKOMETRAŽNIH FILMOVA (Circo Aereo)
   U suradnji sa najpoznatijom finskom suvremenom cirkuskom kompanijom "Circo Aereo", Kino Cirkus donosi Kolaž cirkuskih kratkometražnih filmova - večer posvećenu kratkometražnim filmovima o suvremenoj cirkuskoj umjetnosti.
   "Flip", "Club", "Polte" i "Narri" fokusiraju se na različite cirkuske discipline, portretirajući i ispitujući ih kroz kameru, nudeći perspektivu koja ne bi bila moguća u live izvedbi... Kroz filmove pratimo umjetnike Rauli Kosonen (akrobatika na trampolinu / akrobatika na balonima), Tomi Elo (žongliranje s vatrom), Jouni Ruuth, Kaito Takayama i Heikki Tolin (žongliranje s klavama).

UTORAK / 28.05.

LICE

Twarz, 2018.
17:30 sati



Twarz, 2018. Malgorzata Szumowska, 91 min. PL
Scenarij:
Michal Englert i Małgorzata Szumowska
Uloge: Mateusz Kościukiewicz, Agnieszka Podsiadlik, Małgorzata Gorol, Roman Gancarczyk
   Jacek voli glazbu (heavy metal) i svog psa. Seoske stazice ispred svoje kuće on svakodnevno pretvara u trkaće staze po kojima prolazi svojim malim automobilom. Kada on i njegova djevojka Dagmara dođu na plesni podij, svi bježe u zaklon. On uživa u svojoj egzistenciji otkačenog nespretnjakovića u prilično uštogljenoj okolini, a mišiće dobiva zahvaljujući fizičkom radu na gradilištu na poljsko-njemačkoj granici gdje se upravo izgrađuje najveća statua Isusa na svijetu. Međutim, njegov život naglo se mijenja uslijed teške nesreće koju doživljava na poslu, a koja ga u potpunosti unakazi. Uvelike praćen od strane poljskih medija, Jacek postaje prva osoba u zemlji kojoj je presađeno lice. Međutim, premda ga svi slave kao nacionalnog junaka i mučenika, on samog sebe u ogledalu više ne prepoznaje. U međuvremenu statua Isusa raste sve više i više…
   Berlin 2018. Srebrni medvjed za najbolju režiju - Velika nagrada žirija
https://www.imdb.com/title/tt6415416/?ref_=fn_al_tt_2

ČEDO PRODANOVIĆ... ODABRAO UMJESTO ĐELE HADŽISELIMOVIĆA

FILMSKI KLUB KINOTEKE ZLATNA VRATA:
20:15 sati



FILMSKI KLUB KINOTEKE ZLATNA VRATA  

   Vrijeme održavanja: Posljednji utorak u mjesecu u 20.15, svaki mjesec osim srpnja i kolovoza.
   Opis programa: Program se bazira na ideji da jedna javnosti znana osoba, ne nužno vezana za filmsku djelatnost, publici predstavlja film po svom izboru. Izbor naslova, kao i izlaganje koje mu prethodi, temelji se na osobnoj priči vezanoj uz njega, i publici prezentira neku vrstu intimne filmske povijesti.
   Niz je načina na koji je medij filma uklopljen u nečiju privatnu biografiju, bilo kroz povezanost uz neki životni period, uspomenu na prve filmske fascinacije, izlaske i konverzacije s ljudima koji su mu/joj mnogo značili, kao nadahnuće za neki potez ili razmišljanje koji su se kasnije u životu pokazali značajnima. Takva se priča razvija kroz uvodno izlaganje, u kojem izbornik „otkriva“ film, izdvaja elemente koji su ga naveli da baš njega odabere, i povezuje te elemente sa vlastitim iskustvom i razmišljanjima. Publika je slobodna postavljati pitanja i nakon izlaganja i nakon pogledanog filma. Dijaloška forma se ohrabruje od strane organizatora i izbornika.
   Izbornik može biti bilo koja javnosti znana osoba, kako iz područja kulturnih djelatnosti, tako i politike, znanosti, sporta, gospodarstva... pod uvjetom da je filmofil i ima volje i sposobnosti da publici u formi slobodne (ne čitane) priče prenese svoja iskustva, ljubavi i znanja vezana uz temu večeri.
   Program je započeo u listopadu 2016., gostovanjem novinara i književnika Predraga Lucića, svima znanog kao jednog  od urednika Feral Tribunea, a manje poznatog kao filmofila i filmskog znalca...
   Ciljevi programa su:
   - rasvjetljavanje različitih aspekata filmske priče, s naglaskom na sposobnost filma i filmskih likova da se duboko ukorijene u naše privatne priče i postanu neka vrste referentnog mjesta za osobne etičke i estetske stavove;
  - prikazivanje dimenzije filma koju niti jedan redatelj ni producent ne mogu predvidjeti –način na koji film živi kroz publiku i publika kroz njega;
  - poticanje interesa šire publike za gledanjem klasičnog i umjetničkog filma na način na koji film to zaslužuje: u mraku i tišini, na velikom platnu;
  - obnova rituala kino projekcije, koja se ne sastoji samo od kvalitetnog „uranjanja“ u film, već i od cijele mreže individualnih detalja – druženje, izlazak, razgovor, zabava

UTO 25.10. 2016. 20.00 PREDRAG LUCIĆ
UTO 29.11. 2016. 20.00 MLADEN BADOVINAC
UTO 27.12. 2016. 20.00 LANA BARIĆ

UTO 31.1. 2017. 20.00 IVICA IVANIŠEVIĆ
UTO 28.2. 2017. 20.00 BORIS DEŽULOVIĆ
UTO 28.3. 2017. 20.00 DEAN KOTIGA
UTO 25.4. 2017. 20.00 TANJA MRAVAK
UTO 30.5. 2017. 20.00 MATE MATIŠIĆ
UTO 26.9. 2017. 20.00 SAŠA ANTIĆ
UTO 31.10. 2017. 20.00 ĐELO HADŽISELIMOVIĆ
UTO 28.11. 2017. 20.00 ANTE TOMIĆ
UTO 19.12. 2017. 20.00 STIPE BOŽIĆ

UTO 30.1. 2018. 20.00 ZORAN ČUTURA
UTO 27.2. 2018. 20.00 OLJA SAVIČEVIĆ IVANČEVIĆ
UTO 27.3. 2018. 20.15 MORANA ZIBAR
UTO 24.4. 2018. 20.15 DAMIR PILIĆ
UTO 29.5. 2018. 20.15 RENATO BARETIĆ
UTO 26.6. 2018. 20.15 ZORAN PREDIN
UTO 25.9. 2018. 20.15 MARINKO BIŠKIĆ
UTO 30.10. 2018. 20.15 JADRANKA KOSOR (odsutna)
UTO 27.11. 2018. 20.15 MARKO NJEGIĆ
UT0 18.12. 2018. 20.15 BOŽIDAR MALJKOVIĆ

UTO 29.1. 2019. 20.00 GORAN GOLOVKO
UTO 26.2. 2019. 20.00 AGAR PATA
UTO 26.3. 2019. 20.15 ALEM ĆURIN
UTO 30.4. 2019. 20.15 VOJKO V.

  Vaš večerašnji domaćin je odvjetnik Čedo Prodanović.
https://www.jutarnji.hr/globus/Globus-kultura/ispovijest-uglednog-odvjetnika-cedo-prodanovic-o-svojoj-ljubavi-prema-glazbi-i-poslu-dj-a-na-radiju-ali-i-o-jadranki-slokovic-sanaderu-cermaku.../5508179/

SRIJEDA / 29.05.

OKUS CEMENTA

17:30 sati



Taste of Cement, 2017. Ziad Kalthoum, 85 min. DE/LB/Q/SYR/UAE
Scenarij:
Ansgar Frerich, Ziad Kalthoum
   Rat u Libanonu je gotov, no onaj u Siriji još uvijek traje. Film prati sirijske izbjeglice koje u Beirutu rade i žive na gradilištu. Grade neboder dok njihove kuće u Siriji stradavaju u bombardiranju. Svakoga jutra kada se probude izlaze kroz uski prolaz - jedino što ih vodi u vanjski svijet - na svoje radno mjesto, a nakon 19 sati nije im dozvoljeno izaći s gradilišta zbog policijskog sata. Svake se večeri okupljaju oko televizora, prate vijesti iz svoje domovine i s tjeskobom čekaju povratak kući.
   Ovaj vizualno impresivni dokumentarni prikaz života u izbjeglištvu i svakodnevnici obilježenoj neprestanim ratom osvojio je glavnu nagradu na festivalu Visions du Reél.
https://www.imdb.com/title/tt7085762/?ref_=fn_al_tt_1

SUNCE

Sunshine, 2007.
20:15 sati



Sunshine, 2007. Danny Boyle, 107 min. UK/US
50 GODINA ČOVJEKA NA MJESECU
Scenarij:
Alex Garland (Priča je zasnovana na jednom članku u američkom znanstvenom časopisu o tome šta bi se dogodilo na Zemlji da ostane bez Sunca. Alex Garland je polazeći od toga napravio scenarij koji se svidio Boyleu i snimanje je moglo početi)
Uloge: Rose Byrne, Cliff Curtis, Chris Evans, Troy Garity, Cillian Murphy, Hiroyuki Sanada, Benedict Wong, Michelle Yeoh
   50-ak godina od danas Sunce samo što se nije ugasilo, a čovječanstvu prijeti mračna smrt. No, ne predaju se ljudi tako lako pa u misiju šalju ekipu sa specijalnim teretom koji bi trebao udahnuti život umirućem Suncu. No, na putu ih omete poziv u pomoć kojeg je odaslao davno nestali svemirski brod, a nesretni slučaj dovest će do toga da ekipa neće imati izbora nego otkriti što je uzrokovalo njegov nestanak.
   Ono po čemu film ipak malo odskače jest vizualni dojam. Klaustrofobija skučenog broda, kadrovi goleme bombe na koju je brod spojen i prizori šetnji u svemiru već dugo nisu bili prikazani tako dobro i ako vam treba jedan dobar razlog za pogledati „Sunshine“ - to je svakako izgled filma za koji je svakako zaslužniji Boyle nego specijalni efekti na koje se već standardno ovakvi projekti oslanjaju. (timbouctou / www.filmski.net)
https://www.imdb.com/title/tt0448134/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 30.05.

LICE

Twarz, 2018.
17:30 sati



Twarz, 2018. Malgorzata Szumowska, 91 min. PL
Scenarij:
Michal Englert i Małgorzata Szumowska
Uloge: Mateusz Kościukiewicz, Agnieszka Podsiadlik, Małgorzata Gorol, Roman Gancarczyk
   Jacek voli glazbu (heavy metal) i svog psa. Seoske stazice ispred svoje kuće on svakodnevno pretvara u trkaće staze po kojima prolazi svojim malim automobilom. Kada on i njegova djevojka Dagmara dođu na plesni podij, svi bježe u zaklon. On uživa u svojoj egzistenciji otkačenog nespretnjakovića u prilično uštogljenoj okolini, a mišiće dobiva zahvaljujući fizičkom radu na gradilištu na poljsko-njemačkoj granici gdje se upravo izgrađuje najveća statua Isusa na svijetu. Međutim, njegov život naglo se mijenja uslijed teške nesreće koju doživljava na poslu, a koja ga u potpunosti unakazi. Uvelike praćen od strane poljskih medija, Jacek postaje prva osoba u zemlji kojoj je presađeno lice. Međutim, premda ga svi slave kao nacionalnog junaka i mučenika, on samog sebe u ogledalu više ne prepoznaje. U međuvremenu statua Isusa raste sve više i više…
   Berlin 2018. Srebrni medvjed za najbolju režiju - Velika nagrada žirija
https://www.imdb.com/title/tt6415416/?ref_=fn_al_tt_2

OKUS CEMENTA

20:15 sati



Taste of Cement, 2017. Ziad Kalthoum, 85 min. DE/LB/Q/SYR/UAE
Scenarij:
Ansgar Frerich, Ziad Kalthoum
   Rat u Libanonu je gotov, no onaj u Siriji još uvijek traje. Film prati sirijske izbjeglice koje u Beirutu rade i žive na gradilištu. Grade neboder dok njihove kuće u Siriji stradavaju u bombardiranju. Svakoga jutra kada se probude izlaze kroz uski prolaz - jedino što ih vodi u vanjski svijet - na svoje radno mjesto, a nakon 19 sati nije im dozvoljeno izaći s gradilišta zbog policijskog sata. Svake se večeri okupljaju oko televizora, prate vijesti iz svoje domovine i s tjeskobom čekaju povratak kući.
   Ovaj vizualno impresivni dokumentarni prikaz života u izbjeglištvu i svakodnevnici obilježenoj neprestanim ratom osvojio je glavnu nagradu na festivalu Visions du Reél.
https://www.imdb.com/title/tt7085762/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 31.05.

OKUS CEMENTA

17:30 sati



Taste of Cement, 2017. Ziad Kalthoum, 85 min. DE/LB/Q/SYR/UAE
Scenarij:
Ansgar Frerich, Ziad Kalthoum
   Rat u Libanonu je gotov, no onaj u Siriji još uvijek traje. Film prati sirijske izbjeglice koje u Beirutu rade i žive na gradilištu. Grade neboder dok njihove kuće u Siriji stradavaju u bombardiranju. Svakoga jutra kada se probude izlaze kroz uski prolaz - jedino što ih vodi u vanjski svijet - na svoje radno mjesto, a nakon 19 sati nije im dozvoljeno izaći s gradilišta zbog policijskog sata. Svake se večeri okupljaju oko televizora, prate vijesti iz svoje domovine i s tjeskobom čekaju povratak kući.
   Ovaj vizualno impresivni dokumentarni prikaz života u izbjeglištvu i svakodnevnici obilježenoj neprestanim ratom osvojio je glavnu nagradu na festivalu Visions du Reél.
https://www.imdb.com/title/tt7085762/?ref_=fn_al_tt_1

PRVI I POSLJEDNJI

Les premiers les derniers, 2016.
20:15 sati



Les premiers les derniers, 2016. Bouli Lanners, 98 min. BE/FR
Scenarij:
Bouli Lanners
Uloge: Albert Dupontel, Bouli Lanners, Suzanne Clément, Max von Sydow
   Dvojicu kolega, ujedno i kriminalaca, unajmljuje bogataš koji natrag želi svoj izgubljeni mobitel zbog toga što se na njemu nalaze važni dokmenti. Kako bi ostvarili cilj, njih dvojica dobivaju uređaj za praćenje, ali je problem u tome što uređaj može primiti signal tek kada je mobitel kojeg traže uključen. Međutim, lopovi koji su ga ukrali, ljubavni par Willy i Esther, uglavnom ne pale mobitel premda nisu niti svjesni njegovog eksplozivnog sadržaja…
https://www.imdb.com/title/tt5072542/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica:

- 20,00 kn (za članove Kinoteke 50% popusta)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi

Godišnja iskaznica:

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA