PROGRAM KINOTEKE Svibanj 2018.

SRIJEDA / 02.05.

MOJE STVARI

Tavarataivas / My Stuff, 2013.
17:30 sati



DAN PLANETA ZEMLJA
Tavarataivas / My Stuff, 2013. Petri Luukkainen, Finska, 83 min. FI

   Dvadesetčetverogodišnji Petri odlučuje provesti radikalan eksperiment. Nesretan je i osjeća da ga guše materijalne stvari koje je nakupio u stanu, pa ih pakira i seli u podrum, a sam počinje živjeti prema skromnom no strogom samonametnutom pravilu: smije vratiti samo jednu stvar dnevno i ne smije kupiti ništa novo. Hoćemo li odustajanjem od potrošačkom društva ujedno odustati i od društvenog života. Možemo li imati prijatelje ako nemamo mobitel? I hoće li ostatak svijeta uopće prihvatiti takav projekt? Odvažan film, koji pogađa ravno u srž ekspanzije konzumerizma 2000-ih u profinjenoj (finskoj) kombinaciji ozbiljnosti i humora.
   „Nudi nam se pogled na nešto rijetko i dragocjeno: prosvjetljenje kakvo dolazi kada prestanemo gomilati.“ (Mike McCahill, The Guardian)
   „Suptilna i fascinantna analiza moderne kulture i neprestane ljudske potrebe da život ispunjavaju potrošnom robom.“ (Laurence Boyce, Screen Daily)
   „Ova priča u sebi nosi važnu i bezvremensku poruku.“ (Martin Daniel McDonagh, The Hollywood News)

http://www.imdb.com/title/tt2599898/?ref_=fn_al_tt_1

THELMA

Thelma, 2017.
20:15 sati



Thelma, 2017. Joachim Trier, 116 min. NO/FR/DE/S
Scenarij:
Joachim Trier, Eskil Vogt
Uloge: Eili Harboe, Kaya Wilkins, Henrik Rafaelsen, Ellen Dorrit Petersen, Marte Magnusdotter Solem
   Norveški kandidat za Oscara...
   Nadnaravni romantični triler o Thelmi, neobičnoj bojažljivoj djevojci koja dolazi na studij u Oslo. Odgojena u strogoj religijskoj obitelji, Thelma se svake večeri čuje sa svojim roditeljima koji pokazuju uznemirujuće zanimanje za svaki detalj njezine svakodnevice. U Oslu upoznaje mladu studenticu Anju te se između njih razvije privlačnost. Istovremeno Thelmu počinju mučiti misteriozni napadaji praćeni zastrašujućim telekinetičkim moćima. Jednoga dana Anja nestaje...
   Svoj sad već prepoznatljivi autorski pečat Trier u 'Thelmi' otiskuje na žanru horora provlačeći senzibilitete Briana De Palme i Davida Cronenberga kroz vlastitu optiku. 'Thelma' je istovremeno nadnaravni film strave na alegorijskoj razini poput 'Carrie' i 'body horror', ali 'body horror' – iznutra... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Oni koji od filma očekuju horor ili napeti triler mogli bi biti razočarani viđenim, no oni koji zagrebu ispod površine mogli bi se ugodno iznenaditi suptilnošću poruka i simbolike kojom se Trier koristi... (Tanja Kordić, monitor.hr)
   Sam Joachim Trier, kada ga pitaju za njegovo žanrovsko određenje, film zanimljivo opisuje kao “žanr u kojem  redatelj pokušava napraviti nešto što voli, ali nije napravio nikada prije”. Trier je naime, po vlastitom priznanju, veliki fan majstora suspensa poput Briana de Palme, Tonyja Scotta i Daria Argenta, i ovaj je film njegov prvi doprinos toj vrsti žanra... (www.voxfeminae.net)
   Radnja ovog filma mogla bi se ukratko prepričati na najmanje dva različita načina koji se pritom međusobno ne isključuju već nadopunjuju. „Thelma“, naime, nije samo horor ni samo sf, „Thelma“ nije ni samo priča o autanju, ni samo priča o emancipaciji, niti je samo priča o ljubavi, „Thelma“  je sve to. I to je, po meni, najveća vrijednost ovog filma, jer u sebi istovremeno uspješno utjelovljuje najmanje četiri različita žanra čiji je mashup ostvaren tako suptilno da ostavlja bez daha... (Jasna Jasna Žmak, www.voxfeminae.net)

http://www.imdb.com/title/tt6304046/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 03.05.

IVAN

Ivan, 2017.
17:30 sati



Ivan, 2017. Janez Burger, 95 min. SI
Scenarij:
Janez Burger, Srđan Koljević, Melina Pota Koljević, Ales Car
Uloge: Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Leon Lučev, Polona Juh, Mojca Funkl, Mateja Pucko, Vlado Vlaškalič, Silva Čušin, Damjana Černe
   Mara je beznadno zaljubljena u Roka, beskrupuloznog biznismena s kojim ima izvanbračno dijete. Kada se nađe pod optužbama za poslovni kriminal, Roka napuste svi prijatelji te on nagovara Maru da zajedno pobjegnu i prisili je da bira između njega i djeteta...
   Novi Burgerov film na Festivalu slovenskog filma osvojio je niz priznanja, uključujući i nagrade za najbolji film, scenarij i glavnu glumicu. Napeta drama o pogrešnim odlukama i ženi koja pronalazi svoje mjesto u svijetu krojenom po mjeri muškarca nastala je i u hrvatskoj koprodukciji...
   Festival slovenskog filma (Portorož) 2017. – najbolji dugometražni igrani film; najbolji scenarij (Srdjan Koljević, Melina Koljević, Janez Burger i Aleš Čar); najbolja ženska uloga (Maruša Majer); najbolja izvorna glazba (Damir Avdić); najbolja fotografija (Marko Brdar); najbolja maska (Alenka Nahtigal)
   Nagrada žirija slovenskih filmskih kritičara i kritičarki
   Nagrada Art kino mreže Slovenije
http://www.imdb.com/title/tt6061558/?ref_=fn_al_tt_1

KREMATOR

DANI SMIJEHA / ČEŠKE KOMEDIJE U KZV: Spalovač mrtvol, 1969.
20:15 sati



   Najbolje češke komedije obiluju mračnim humorom, ironičnim situacijama iz svakodnevnog života, emotivnim likovima, seksualnom tematikom i skrivenim političkim porukama
Spalovač mrtvol, 1969. Juraj Herz, CZ
Scenarij:
Ladislav Fuks, Juraj Herz
Uloge: Rudolf Hrušínský, Vlasta Chramostová, Jana Stehnová, Milos Vognic, Ilja Prachar
   Herzovo remek-djelo je jedan od najuspjelijih predstavnika istočnoevropskog filma strave prožetog humornim elementima. Film je poseban po svojoj gotičkoj, jezovitoj, atmosferi. Budući je shvaćen kao satira na račun Čeha koji su za vrijeme rata surađivali sa nacistima, film je odmah nakon premijere zabranjen i bunkeriran sve do pada komunističkog režima 1989. godine, kada stječe kultni status.
   Iako foršpani i tekstovi pogrešno ukazuju na to da gledatelja čeka čisti horor, "Kremator" je film koji puno markantnije koketira s gotikom, odnosno djelima njemačkog ekspresionizma, napose F.W Murnaua i Fritza Langa uz primjese izrazito crnog humora. Međutim, što se tiče žanra, "Kremator" definitivno pripada filmu strave i to onoj vrsti u kojoj nema ništa nadrealnog, već se jeza i tjeskobna atmosfera postižu oslanjanjem na sugestivnu moć kinematografije i samog medija... Neosporno trijumf Herzove karijere. Zabranjen i bunkeriran od strane čehoslovačke komunističke partije odmah nakon premijere 1969., ovaj filmski dragulj, koji u Češkoj zasluženo uživa  kultni status, vjerojatno bi i danas zjapio u mraku i prašini nekakvog skladišta da  se 1989. nije dogodio slom komunističkog režima. Hrvatski  ga filmofili tek trebaju otkriti! (Tomislav Goleš Babić, www.ziher.hr)
   Inspirirana romanom Ladislava Fuksa, ova kultna horor-komedija naširoko je smatrana jednim od najboljih čehoslovačkih filmova ikad snimljenih. Smještena u Prag 1930-ih, u vrijeme političke radikalizacije Evrope, priča prati krematora Karla Kopfrkingla. Opsjednut tibetanskom filozofijom i spaljivanjem tijela, Karl vjeruje da svojim radom oslobađa duše umrlih. Grabeći svaku priliku za povećanje obujma svog omiljenog posla, on bez problema i sasvim veselo surađuje i s nacistima. Kada dobije zahtjev da svoje profesionalne vještine primjeni na „tajnom projektu“ novih vlasti, Karl pada u delirij jer mu se pruža neočekivana prilika da u prah pretvori na tisuće ljudskih tijela. Film je satira na račun Čeha koji su za vrijeme rata surađivali s nacistima, zbog čega je zabranjen odmah nakon premijere, a zabrana je potrajala sve do pada komunističkog režima 1989... (ZFF Press)

https://www.imdb.com/title/tt0063633/?ref_=nm_knf_t1

PETAK / 04.05.

IZMEĐU NEBA I LEDA

La glace et le ciel / Antarctica: Ice & Sky, 2015.
17:30 sati



DAN PLANETA ZEMLJA
La glace et le ciel / Antarctica: Ice & Sky, 2015. Luc Jacquet, 89 min. FR

   Luc Jacquet otkrio je nevjerojatan novi način istraživanja klimatskih promjena. U središtu je njegova filma Claude Lorius, 82-godišnji francuski glaciolog koji je prije više od pedeset godina prvi put posjetio Antarktiku. Cijenjen je i stručan znanstvenik, najpoznatiji po proučavanju paleoatmosfere u ledenim jezgrama. U filmu otkriva tajne prošlosti analizirajući različite razine leda, nešto poput geologije smrznute vode. Jacquet mu se pridružuje na tom najjužnijem dijelu planeta kako bi doživio i zabilježio njegovu ljepotu, ali i golem utjecaj klimatskih promjena tijekom desetljeća...
   „Moćno svjedočanstvo, koje bi trebalo ostaviti zamjetan trag“ (Andrew Pulver, The Guardian)   
   „Racionalan, dostupan filmski prikaz sve većeg problema“ (Glenn Kenny, NY Times)

http://www.imdb.com/title/tt4466550/?ref_=fn_al_tt_1

STROGO KONTROLIRANI VLAKOVI

DANI SMIJEHA / ČEŠKE KOMEDIJE U KZV: Ostre sledované vlaky, 1966.
20:15 sati



   Najbolje češke komedije obiluju mračnim humorom, ironičnim situacijama iz svakodnevnog života, emotivnim likovima, seksualnom tematikom i skrivenim političkim porukama
Ostre sledované vlaky, 1966. Jiří Menzel, 93 min. CZ
Scenarij:
Jirí Menzel,Bohumil Hrabal (prema vlastitom romanu)
Uloge: Václav Neckár,Josef Somr,Vlastimil Brodský,Vladimír Valenta,Alois Vachek
   Komedija o mladom zaposleniku čehoslovačke željeznice potkraj Drugog svjetskog rata. Miloš Hrma počinje raditi na seoskoj željezničkoj postaji, a s vremenom bi trebao postati otpravnik vlakova. Njegova šefa više od vlakova zanimaju golubovi, a otpravnika vlakova Hubičku pak žene. Miloševa djevojka Maša je kondukterka s kojom se ne snalazi najbolje te mu treba pomoć na ljubavnom planu.
   Film je osvojio Oskara za najbolji strani film 1968. godine.
https://www.imdb.com/title/tt0060802/?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 05.05.

OVO MIJENJA SVE

This Changes Everything, 2015.
17:30 sati



DAN PLANETA ZEMLJA
This Changes Everything, 2015. Avi Lewis, 89 min. US/CA

   "Ovo mijenja sve" film je koji je nastajao tijekom 211 dana snimanja, u četiri godine, na pet kontinenata - epski pokušaj da se u drugačijem svjetlu prikažu golemi dosezi klimatskih promjena. Nastao prema međunarodnom publicističkom bestselleru Naomi Klein „This Changes Everything“, ovaj film donosi sedam snažnih prikaza zajednica s prve crte, od Powder River Basina u Montani do naftnih polja u Alberti, od obale južne Indije do Pekinga i dalje. S ovim pričama o borbi prožima se naracija Naomi Klein i povezuje ugljik u zraku s ekonomskim sustavom koji ga je onamo doveo. Kroz čitav film Klein gradi svoju najkontroverzniju i najuzbudljiviju ideju: egzistencijalnu krizu klimatskih promjena možemo upotrijebiti kako bismo svoj neuspjeli ekonomski sustav pretvorili u nešto radikalno bolje. Hoće li ovaj film sve promijeniti? Naravno da ne. Ali vi biste mogli, ako se odazovete njegovu pozivu na djelovanje...
   “Film koji namjerno uznemiruje… i na kraju ohrabruje” (Variety Magazine)
   “Ako vam je stalo do pravde, ovo morate pogledati.” (Kumi Naidoo, bivši ravnatelj Greenpeace International)
   „Namjerno potresan, no u konačnici ohrabrujući globalni pregled aktivističkih nastojanja da se suzbiju korporacijski zagađivači i ublaže klimatske promjene.“ (Joe Leydon, Variety)
   „Dirljiv, human i nepokolebljivo pristojan, film „This Changes Everything“ prikaz je buduće katastrofe iz šire perspektive.“ (Jeanette Catsoulis, New York Times)

http://www.imdb.com/title/tt1870548/?ref_=fn_al_tt_1

LJUBAVI JEDNE PLAVUŠE

DANI SMIJEHA / ČEŠKE KOMEDIJE U KZV: Lásky jedné plavovlásky, 1965.
20:15 sati



   Najbolje češke komedije obiluju mračnim humorom, ironičnim situacijama iz svakodnevnog života, emotivnim likovima, seksualnom tematikom i skrivenim političkim porukama
Lásky jedné plavovlásky, 1965. Miloš Forman, 90 min. CZ
Scenarij:
Miloš Forman, Jaroslav Papousek, Ivan Passer, Václav Sasek
Uloge: Hana Brejchová,Vladimír Pucholt,Vladimír Mensik,Ivan Kheil, Jirí Hrubý
   Jedan češki gradić muči se s opasnim manjkom muškaraca: na šesnaest žena nalazi se samo jedan muškarac! Vlasnik tvornice cipela stoga moli Narodnu armiju da jednu svoju diviziju smjesti upravo kod njih. Dogovor je postignut i vojnici dolaze na radost djevojaka koje očekuju kršne mladiće u naponu snage i ljepote. No, dolazak ostarjelih rezervista od kojih je dobar dio već oženjen, ohladit će im nade
   Forman majstorski i na gotovo dokumentaristički način prikazuje stvarnost u kojoj ima i mnogo neveselih tonova, a komiku stvara na opreci između takve zbilje i likova koji su zahvaljujući svojemu posebnom emocionalnom stanju potpuno izašli iz svakodnevne rutine. U tom je smislu uzorna sjajna sekvenca plesa na kojemu bi žene trebale naći izabranike, gdje komika izbija iz nelagode i nespretnosti. Veliku zaslugu za funkcioniranje takva koncepta imaju i glumci, uglavnom  amateri ili početnici, koje je Forman pustio da improviziraju u zadanim situacijama, da bi onda njihove spontane reakcije dotjerao i uklopio u čvrst koncept. Prvi redateljev veliki međunarodni uspjeh, film je skrenuo pozornost na onodobni uspon češke i slovačke kinematografije kao i specifičan postupak prikaza dramatičnih situacija u komičnom svjetlu, a u cilju privlačenja gledateljske pozornosti, ali i zadržavanja njegove svijesti o ozbiljnosti problema, a koji je označen kao tipični češki humor... (Tomislav Kurelec, HFS)
https://www.imdb.com/title/tt0059415/?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 07.05.

PRIZEMLJENI SVEMIR

Prizemljeni svemir (poetska vizija Dioklecijanove palače)
20:15 sati



Prizemljeni svemir (poetska vizija Dioklecijanove palače), 2017. Lidija Špiranec, 53 min. HR
   Poetska  vizija Dioklecijanove palače, nagrađivane pjesnikinje Gordane Benić, u filmu je uprizorena spojem mjesečevog  pejzaža Paga i splitske svemirske arheologije te futurističkom vizijom Teslinog puta. Njezin pjesnički opus u cijelosti je posvećen gradu Splitu, a u filmu Palača ima dimenziju nove stvarnosti, kakvu Splićani nisu vidjeli. Naslov filma „Prizemljeni svemir“ je oksimoron, paradoks kao i poezija u prozi Gordane Benić.
   Godine 2014. dobila je nagradu Goranov vijenac za cjelokupni poetski opus, a za zbirku „Nebeski ekvador“, ovogodišnju  Nagradu HAZU-a za književnost . Njezina poezija prevedena je na desetak stranih jezika, a knjige na njemački i francuski.  Svoje četiri knjige, imaginarne poetske palače, napisala je na otoku Pagu  jer to je njezin  način da se približi Palači, tako da se udalji od nje. Beskonačnost u nama, to je ta kozmička komponenta unutar Palače koju je Gordana Benić osjetila još kao dijete svakodnevno prolazeći  pored sfinge . Snaga vizualnosti njezine poezije i u filmu,  gledatelju donosi osjetilne i duhovne senzacije. Film je namijenjen publici koja je sačuvala moć, osjetiti umjetničku energiju kojoj je pokretač impuls koji dolazi iz oku nevidljivih dimenzija, a posljedica je odzemljenje.
Scenaristice: Gordana Benić i Lidija Špiranec
Producent: Tihomir Štivičić
Snimatelj: Ivan Brezovec
Tonski snimatelj: Saša Anetić
Majstor rasvjete: Damir Radinović
Montažer: Hrvoje Mršić
Asistentica redateljice: Snježana Kundija Purgarić
Redateljica i urednica: Lidija Špiranec

UTORAK / 08.05.

HANNAH ARENDT

Hannah Arendt, 2012.
17:30 sati



Hannah Arendt, 2012. Margarethe von Trotta, 113 min. DE/LUX/FR
Scenarij:
Margarethe von Trotta, Pam Katz
Uloge: Barbara Sukowa, Janet McTeer, Julia Jentsch, Axel Milberg, Timothy Lone, Megan Gay, Nicholas Woodeson, Tom Leick, Ulrich Noethen, Nilton Martins, Leila Schaus, Harvey Friedman, Victoria Trauttmansdorff
   Filmski portret njemačko-židovske filozofkinje i političke teoretičarke, autorice jednog od najkontroverznijih koncepata moderne političke misli 'banalnosti zla', i jednom od najznačajnijih i najoriginalnijih političkih mislitelja 20 stoljeća.
   Radnja filma smještena je u razdoblje između 1960. i 1964. godine i opisuje Hanin put u Jerusalem, suđenje nacističkom zločincu Eichmannu, kao i njeno izvještavanje o tom suđenju za američki magazin The New Yorker. Očekujući da će na optuženičkoj klupi pronaći čudovište, Hanna je iznenađena ravnodušnošću koju Eichmann iskazuje, pa tako stvara svoju poznatu teoriju o 'banalnost zla' i piše članak koji u javnosti izazove veliki skandal.
   Margarethe von Trotta graciozno postavlja svoju protagonistkinju ravno na čvorište analitičke ingenioznosti i arogantne pronicljivosti, uz dašak osobnih predrasuda. (lider.media)
https://www.imdb.com/title/tt1674773/?ref_=fn_al_tt_1

BALADA O VOJNIKU

Ballada o soldate, 1959.
20:15 sati



(EVROPSKI) FILMSKI KLUB:
Ballada o soldate, 1959. Grigorij Čuhraj, 88 min. RUS
Scenarij:
Grigorij Čuhraj,Valentin Ježov
Uloge: Vladimir Ivašov, Žana Prokorenko, Antonina Maksimova, Nikolaj Krjučkov
   Zbog hrabrosti na ratištu, mladi sovjetski vojnik Aljoša dobiva kratki nagradni dopust te odlučuje posjetiti majku i popraviti krov na kući. Putujući kroz vrtlog ratnoga kaosa, u vlaku upoznaje djevojku Šuru koja je krenula u posjet tetki, te se u nju zaljubljuje.
   Remek djelo sovjetske kinematografije koje je - uz „Proljeće na Zarečnoj ulici“ (Marlen Hucijev i Feliks Mironer, 1956) i „Ždralovi lete“ (1957) Mihaila Kalatozova – jasno iskazalo raskid s dominantnom praksom socijalističkog realizma te najavilo preporod sovjetskog filma u razdoblju tzv. „otapanja“.
Nagrada za najbolji film britanske akademije filmske i televizijske umjetnosti 1962; nagrada za najbolji film i režiju na filmskom festivalu u San Franciscu 1960; nagrada danskih filmskih kritičara za najbolji europski film 1961; specijalna nagrada na filmskom festivalu u Cannesu 1960; nominacija za Oscara za izvorni scenarij 1962... (HFS)

https://www.imdb.com/title/tt0052600/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 09.05.

BOŽJA VOLJA

Die göttliche Ordnung, 2017.
17:30 sati



Die göttliche Ordnung, 2017. Petra Volpe, 96 min. H
Scenarij:
Petra Volpe
Uloge: Marie Leuenberger, Maximilian Simonischek, Rachel Braunschweig
   Nije pitanje treba li snimati filmove s tematikom rodne ravnopravnosti, već je jedino pitanje zašto ih se ne snima više...
   Zamislite da živite u jednoj od najbogatijih, gospodarski najrazvijenijih zemalja na svijetu, u kojoj su najukusnije čokolade, džepovi su bez rupa jer su rupe u siru, obronci su zeleni, a vrhunci prekriveni snijegom. I sad zamislite, drugarice i sestre, da u tom raju vas nitko ništa ne pita; štoviše, nemate pravo glasa, muž vam ostavlja džeparac ispod tegle filodendrona, a za svaku odluku u kući, pa i one koje su isključivo vaše i tiču se vaših planova, želja i snova, morate pitati njega. Prije četrdesetak godina, upravo takva je bila stvarnost – dobro došle u Švicarsku 1971.! (http://www.fashion.hr)
   Politički i vjerski vođe u Švicarskoj još su se 1970. pozivali na „božanski poredak“ kao razlog zašto žene ne mogu imati pravo glasa. Ovu nevjerojatnu stranicu u povijesti redateljica Petra Volpe istražuje pričom o Nori, neupečatljivoj kućanici iz malenog sela koja mora naučiti kako postati čvrsta predvodnica lokalnih sufražetkinja.
   Švicarska je jedna od rijetkih evropskih zemalja u kojoj ženama nije bio dopušten izlazak na birališta sve do 1972., dok je kanton Appenzell bio prisiljen prihvatiti žensko pravo glasa tek 1990. nakon što ga je na to natjerao Federalni vrhovni sud. Gore od tog kantona bile su tek zemlje koje se nikad nisu mogle pohvaliti ženskim pravima, poput Kuvajta, Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali i zemalja poput Kazahstana i JAR-a.
http://www.imdb.com/title/tt5818818/?ref_=fn_al_tt_1

HANNAH ARENDT

Hannah Arendt, 2012.
20:15 sati



Hannah Arendt, 2012. Margarethe von Trotta, 113 min. DE/LUX/FR
Scenarij:
Margarethe von Trotta, Pam Katz
Uloge: Barbara Sukowa, Janet McTeer, Julia Jentsch, Axel Milberg, Timothy Lone, Megan Gay, Nicholas Woodeson, Tom Leick, Ulrich Noethen, Nilton Martins, Leila Schaus, Harvey Friedman, Victoria Trauttmansdorff
   Filmski portret njemačko-židovske filozofkinje i političke teoretičarke, autorice jednog od najkontroverznijih koncepata moderne političke misli 'banalnosti zla', i jednom od najznačajnijih i najoriginalnijih političkih mislitelja 20 stoljeća.
   Radnja filma smještena je u razdoblje između 1960. i 1964. godine i opisuje Hanin put u Jerusalem, suđenje nacističkom zločincu Eichmannu, kao i njeno izvještavanje o tom suđenju za američki magazin The New Yorker. Očekujući da će na optuženičkoj klupi pronaći čudovište, Hanna je iznenađena ravnodušnošću koju Eichmann iskazuje, pa tako stvara svoju poznatu teoriju o 'banalnost zla' i piše članak koji u javnosti izazove veliki skandal.
   Margarethe von Trotta graciozno postavlja svoju protagonistkinju ravno na čvorište analitičke ingenioznosti i arogantne pronicljivosti, uz dašak osobnih predrasuda. (lider.media)
https://www.imdb.com/title/tt1674773/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 10.05.

THELMA

Thelma, 2017.
17:30 sati



Thelma, 2017. Joachim Trier, 116 min. NO/FR/DE/S
Scenarij:
Joachim Trier, Eskil Vogt
Uloge: Eili Harboe, Kaya Wilkins, Henrik Rafaelsen, Ellen Dorrit Petersen, Marte Magnusdotter Solem
   Norveški kandidat za Oscara...
   Nadnaravni romantični triler o Thelmi, neobičnoj bojažljivoj djevojci koja dolazi na studij u Oslo. Odgojena u strogoj religijskoj obitelji, Thelma se svake večeri čuje sa svojim roditeljima koji pokazuju uznemirujuće zanimanje za svaki detalj njezine svakodnevice. U Oslu upoznaje mladu studenticu Anju te se između njih razvije privlačnost. Istovremeno Thelmu počinju mučiti misteriozni napadaji praćeni zastrašujućim telekinetičkim moćima. Jednoga dana Anja nestaje...
   Svoj sad već prepoznatljivi autorski pečat Trier u 'Thelmi' otiskuje na žanru horora provlačeći senzibilitete Briana De Palme i Davida Cronenberga kroz vlastitu optiku. 'Thelma' je istovremeno nadnaravni film strave na alegorijskoj razini poput 'Carrie' i 'body horror', ali 'body horror' – iznutra... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Oni koji od filma očekuju horor ili napeti triler mogli bi biti razočarani viđenim, no oni koji zagrebu ispod površine mogli bi se ugodno iznenaditi suptilnošću poruka i simbolike kojom se Trier koristi... (Tanja Kordić, monitor.hr)
   Sam Joachim Trier, kada ga pitaju za njegovo žanrovsko određenje, film zanimljivo opisuje kao “žanr u kojem  redatelj pokušava napraviti nešto što voli, ali nije napravio nikada prije”. Trier je naime, po vlastitom priznanju, veliki fan majstora suspensa poput Briana de Palme, Tonyja Scotta i Daria Argenta, i ovaj je film njegov prvi doprinos toj vrsti žanra... (www.voxfeminae.net)
   Radnja ovog filma mogla bi se ukratko prepričati na najmanje dva različita načina koji se pritom međusobno ne isključuju već nadopunjuju. „Thelma“, naime, nije samo horor ni samo sf, „Thelma“ nije ni samo priča o autanju, ni samo priča o emancipaciji, niti je samo priča o ljubavi, „Thelma“  je sve to. I to je, po meni, najveća vrijednost ovog filma, jer u sebi istovremeno uspješno utjelovljuje najmanje četiri različita žanra čiji je mashup ostvaren tako suptilno da ostavlja bez daha... (Jasna Jasna Žmak, www.voxfeminae.net)

http://www.imdb.com/title/tt6304046/?ref_=fn_al_tt_1

NAPAD NA NILE HILTON

The Nile Hilton Incident, 2017.
20:15 sati



The Nile Hilton Incident, 2017. Tarik Saleh, 111 min. S/DE/D
Scenarij:
Tarik Saleh
Uloge: Fares Fares, Tareq Abdalla, Yasser Ali Maher, Nael Ali, Hania Amar, Slimane Dazi, Ger Duany, Emad Ghoniem, Ahmed Abdelhamid Hefny, Ahmed Khairy, Mari Malek
   Detektiv Noredin Mustafa prosječan je, korumpirani, zaposlenik policije u Kairu. Nakon što mu je predan slučaj pjevačice pronađene mrtve u sobi hotela Nile Hilton, započinje istragu i otkriva tajni odnos mrtve žene s vlasnikom hotela, bogatim članom parlamenta. Dok traži sudansku sluškinju, navodnu jedinu svjedokinju zločina, iznenada mu je naređeno da zatvori slučaj. Noredin unatoč naredbi nastavlja s istragom, a ona ga vodi do 'nedodirljive' elitne skupine koja upravlja zemljom i imuna je na pravdu.
Dobitnik nagrade za najbolji film na Sundance Film Festivalu.
   Tarik Saleh u svojem je 'Napadu na Nile Hilton' pokazao kako ima oko za socijalne detalje te kako zna vjerno predočiti politička previranja u kaotičnom društvu premreženom korupcijom kakvo je egipatsko. Dobitnik nagrade za najbolji film na filmskom festivalu u Sundanceu, 'The Nile Hilton Incident' prilično je solidan miks detektivskog filma i društveno angažirane drame... (Miro Nikolić, dalmatinskiportal.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5540188/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 11.05.

NAPAD NA NILE HILTON

The Nile Hilton Incident, 2017.
17:30 sati



The Nile Hilton Incident, 2017. Tarik Saleh, 111 min. S/DE/D
Scenarij:
Tarik Saleh
Uloge: Fares Fares, Tareq Abdalla, Yasser Ali Maher, Nael Ali, Hania Amar, Slimane Dazi, Ger Duany, Emad Ghoniem, Ahmed Abdelhamid Hefny, Ahmed Khairy, Mari Malek
   Detektiv Noredin Mustafa prosječan je, korumpirani, zaposlenik policije u Kairu. Nakon što mu je predan slučaj pjevačice pronađene mrtve u sobi hotela Nile Hilton, započinje istragu i otkriva tajni odnos mrtve žene s vlasnikom hotela, bogatim članom parlamenta. Dok traži sudansku sluškinju, navodnu jedinu svjedokinju zločina, iznenada mu je naređeno da zatvori slučaj. Noredin unatoč naredbi nastavlja s istragom, a ona ga vodi do 'nedodirljive' elitne skupine koja upravlja zemljom i imuna je na pravdu.
Dobitnik nagrade za najbolji film na Sundance Film Festivalu.
   Tarik Saleh u svojem je 'Napadu na Nile Hilton' pokazao kako ima oko za socijalne detalje te kako zna vjerno predočiti politička previranja u kaotičnom društvu premreženom korupcijom kakvo je egipatsko. Dobitnik nagrade za najbolji film na filmskom festivalu u Sundanceu, 'The Nile Hilton Incident' prilično je solidan miks detektivskog filma i društveno angažirane drame... (Miro Nikolić, dalmatinskiportal.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5540188/?ref_=fn_al_tt_1

VIVA LUDEŽ: RAZGOVOR S TROJICOM OD FERALA

Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017.
20:15 sati



Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala, 2017. Marina Banićević i Saša Stanić, 100 min. HR
   Već je deset godina prošlo otkako je Feral Tribune prestao izlaziti. Posljednji broj toga najpoznatijeg glasila hrvatskih anarhista, protestanata i heretika objavljen je 20. lipnja 2008. Na naslovnici zaključnog broja našla se fotografija Charlieja Chaplina u ulozi „Skitnice“ popraćena proročanskim riječima „Put pod noge“. U međuvremenu su tisuće hrvatskih građana preuzele Chaplinovu ulogu te s motom „put pod noge“ napustile Hrvatsku u potrazi za boljim životom. O Feralu se pak otkako ga nema i dalje govori, i dalje se piše, i dalje je relevantan, te na koncu, umjesto da nestane, on stoji kao dokument jednoga vremena koje nikako ne prestaje.
   "VivaLudež: Razgovor s trojicom od Ferala" donosi ono što mu naslov otkriva: razgovor s Viktorom Ivančićem, Predragom Lucićem i Borisom Dežulovićem, pokretačima i zaštitnim licima političko-satiričkog lista koji je obilježio medijsku scenu izvan okvira nacionalnih granica. Feral Tribune je tijekom svojeg trajanja bio kontinuirani komentator političkih, društvenih, gospodarskih i kulturnih zbivanja u Hrvatskoj. Istovremeno je bio bespoštedni demistifikator državotvornih ideologema, savjesni izvjestitelj ratnih zbivanja, denuncijator kriminogenih radnji u procesima privatizacije i uopće tranzicije te neprikosnoveni satiričar malformacija našeg društva. O svemu su tome, i koječemu drugom, autori filma razgovarali s trojicom od Ferala, koji su i pred kamerama pokazali ono što su odavno dokazali u svojim tekstovima – da su neprikosnoveni predstavljači rableovštine te potvrdili riječi Waltera Benjamina, prema kojemu „Nema boljeg ishodišta mišljenju od smijeha“.
   Razgovor vođen s trojicom od Ferala sniman je u riječkom antikvarijatu Ex libris koncem veljače 2016. godine. Odabirom razgovorne forme, koja je obogaćena arhivskom građom iz samih brojeva Feral Tribunea, kao i različitim vrstama informacija te animacijskih intervencija, dan je uvid u neke od ključnih trenutaka lista, kao i u razmišljanja trojca VivaLudež o pitanjima koja ne gube na svojoj aktualnosti. Stoga ovaj film, kao svojevrsni memento, kroz prezentaciju priče o Feral Tribuneui njegovim ključnim akterima neprestano uspostavlja paralelizme između socijalističkoga sustava tijekom osamdesetih, načelno demokratskoga sustava devedesetih i „posttranzicijskog“ društva dvijetisućitih te time podcrtava konstantu Feralova djelovanja, a ona se manifestira kroz kontinuiranu i dosljednu satiru svih političkih uređenja i opcija koje su nas tijekom njegova trajanja pratile.

 

SUBOTA / 12.05.

TAJNO PISMO

The Secret Scripture, 2016.
17:30 sati



The Secret Scripture, 2016. Jim Sheridan, 108 min. EI
Scenarij:
Jim Sheridan i Johnny Ferguson prema romanu Sebastiana Barryja
Uloge: Rooney Mara, Aidan Turner, Theo James, Eric bana
   Temeljen na proslavljenom istoimenom romanu Sebastijana Barryja iz 2008. godine, posljednji film Jima Sheridana uvlači nas u misterioznu i davno zaboravljenu priču jedne žene...
   Roseanne McNulty prisiljena je napustiti ustanovu za mentalno oboljele u Roscommonu (Irska) koja joj je posljednjih pedeset godina života bila dom. Psihijatar bolnice, dr. William Grene, pozvan je procijeniti njezino mentalno stanje. On uskoro postane zaintrigriran Roseanneinim dnevnim ritualima i tikovima, te njezinoj čvrstoj odanosti Bibliji koju je s godinama pretvorila u nekakvu vrstu zbirke pisama, crteža i zagonetnih notacija. Grene saznaje sve više o njezinoj prošlosti te otkriva kako se u mladosti Roseanne preselila u Sligo kako bi radila u kafiću svoje tete gdje se zaljubila u prekrasnog pilota borbenog zrakoplova dok se istovremeno lokalni svećenik tragično zaljubio u nju...
https://www.imdb.com/title/tt3344694/?ref_=fn_al_tt_1

NAPAD NA NILE HILTON

The Nile Hilton Incident, 2017.
20:15 sati



The Nile Hilton Incident, 2017. Tarik Saleh, 111 min. S/DE/D
Scenarij:
Tarik Saleh
Uloge: Fares Fares, Tareq Abdalla, Yasser Ali Maher, Nael Ali, Hania Amar, Slimane Dazi, Ger Duany, Emad Ghoniem, Ahmed Abdelhamid Hefny, Ahmed Khairy, Mari Malek
   Detektiv Noredin Mustafa prosječan je, korumpirani, zaposlenik policije u Kairu. Nakon što mu je predan slučaj pjevačice pronađene mrtve u sobi hotela Nile Hilton, započinje istragu i otkriva tajni odnos mrtve žene s vlasnikom hotela, bogatim članom parlamenta. Dok traži sudansku sluškinju, navodnu jedinu svjedokinju zločina, iznenada mu je naređeno da zatvori slučaj. Noredin unatoč naredbi nastavlja s istragom, a ona ga vodi do 'nedodirljive' elitne skupine koja upravlja zemljom i imuna je na pravdu.
Dobitnik nagrade za najbolji film na Sundance Film Festivalu.
   Tarik Saleh u svojem je 'Napadu na Nile Hilton' pokazao kako ima oko za socijalne detalje te kako zna vjerno predočiti politička previranja u kaotičnom društvu premreženom korupcijom kakvo je egipatsko. Dobitnik nagrade za najbolji film na filmskom festivalu u Sundanceu, 'The Nile Hilton Incident' prilično je solidan miks detektivskog filma i društveno angažirane drame... (Miro Nikolić, dalmatinskiportal.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5540188/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 15.05.

NAPAD NA NILE HILTON

The Nile Hilton Incident, 2017.
17:30 sati



The Nile Hilton Incident, 2017. Tarik Saleh, 111 min. S/DE/D
Scenarij:
Tarik Saleh
Uloge: Fares Fares, Tareq Abdalla, Yasser Ali Maher, Nael Ali, Hania Amar, Slimane Dazi, Ger Duany, Emad Ghoniem, Ahmed Abdelhamid Hefny, Ahmed Khairy, Mari Malek
   Detektiv Noredin Mustafa prosječan je, korumpirani, zaposlenik policije u Kairu. Nakon što mu je predan slučaj pjevačice pronađene mrtve u sobi hotela Nile Hilton, započinje istragu i otkriva tajni odnos mrtve žene s vlasnikom hotela, bogatim članom parlamenta. Dok traži sudansku sluškinju, navodnu jedinu svjedokinju zločina, iznenada mu je naređeno da zatvori slučaj. Noredin unatoč naredbi nastavlja s istragom, a ona ga vodi do 'nedodirljive' elitne skupine koja upravlja zemljom i imuna je na pravdu.
Dobitnik nagrade za najbolji film na Sundance Film Festivalu.
   Tarik Saleh u svojem je 'Napadu na Nile Hilton' pokazao kako ima oko za socijalne detalje te kako zna vjerno predočiti politička previranja u kaotičnom društvu premreženom korupcijom kakvo je egipatsko. Dobitnik nagrade za najbolji film na filmskom festivalu u Sundanceu, 'The Nile Hilton Incident' prilično je solidan miks detektivskog filma i društveno angažirane drame... (Miro Nikolić, dalmatinskiportal.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5540188/?ref_=fn_al_tt_1

ORFEJ

Orphée, 1950.
20:15 sati



(EVROPSKI) FILMSKI KLUB:
Orphée, 1950. Jean Cocteau, 95 min. FR
Scenarij
:Jean Cocteau
Uloge: Jean Marais, François Périer, Maria Casares, Marie Déa, Henri Crémieux
   "Zadivi nas", rekao je prijatelj poznatom pjesniku Orfeju na terasi kultne pariške kavane Café des Poètes, netom prije nego što je pred njihovim očima mladi pjesnik Cegestezavršio pod kotačima motorista apokalipse. Tako je izgledao prvi susret ove mitske figure s vlastitom Smrću, hadskom Princezom u koju će se Orfej bezumno zaljubiti nakon neočekivanog posjeta svijetu mrtvih. Vjerna i prelijepa Euridika postajat će sve nevažnija pred mističnim pjesničkim fragmentima koji Orfeju stižu iz podzemlja, i dok ga pariška intelektualna elita traži kako bi ga kaznila za Cegesteovu smrt, Princeza će pokušati prekršiti sva pravila ne bi li Orfeja ponovno odvela u podzemni svijet vječne stvarnosti.
   Grčki mit o Orfeju ishodišna je tema istoimenog filma francuskog redatelja Jeana Cocteaua iz 1951. godine, središnjeg dijela takozvane Orfičke trilogije koju sačinjavaju „Krv jednog pjesnika“ (Le sang d'un poete, 1930.) i „Orfejev testament“ (Le testement d'Orphee, 1961). U „Orfeju“ Cocteau nastavlja svoju višeslojnu filmsku potragu o vječnim pitanjima ljubavi, smrti i odnosa umjetnika prema stvarnosti, očaravajući istovremeno gledatelje zadivljujuće jednostavnim i za svoje doba majstorski savršenim trikovima filmske magije... (HFS)
https://www.imdb.com/title/tt0041719/?ref_=nv_sr_2

SRIJEDA / 16.05.

TAJNO PISMO

The Secret Scripture, 2016.
17:30 sati



The Secret Scripture, 2016. Jim Sheridan, 108 min. EI
Scenarij:
Jim Sheridan i Johnny Ferguson prema romanu Sebastiana Barryja
Uloge: Rooney Mara, Aidan Turner, Theo James, Eric bana
   Temeljen na proslavljenom istoimenom romanu Sebastijana Barryja iz 2008. godine, posljednji film Jima Sheridana uvlači nas u misterioznu i davno zaboravljenu priču jedne žene...
   Roseanne McNulty prisiljena je napustiti ustanovu za mentalno oboljele u Roscommonu (Irska) koja joj je posljednjih pedeset godina života bila dom. Psihijatar bolnice, dr. William Grene, pozvan je procijeniti njezino mentalno stanje. On uskoro postane zaintrigriran Roseanneinim dnevnim ritualima i tikovima, te njezinoj čvrstoj odanosti Bibliji koju je s godinama pretvorila u nekakvu vrstu zbirke pisama, crteža i zagonetnih notacija. Grene saznaje sve više o njezinoj prošlosti te otkriva kako se u mladosti Roseanne preselila u Sligo kako bi radila u kafiću svoje tete gdje se zaljubila u prekrasnog pilota borbenog zrakoplova dok se istovremeno lokalni svećenik tragično zaljubio u nju...
https://www.imdb.com/title/tt3344694/?ref_=fn_al_tt_1

BOŽJA VOLJA

Die göttliche Ordnung, 2017.
20:15 sati



Die göttliche Ordnung, 2017. Petra Volpe, 96 min. H
Scenarij:
Petra Volpe
Uloge: Marie Leuenberger, Maximilian Simonischek, Rachel Braunschweig
   Nije pitanje treba li snimati filmove s tematikom rodne ravnopravnosti, već je jedino pitanje zašto ih se ne snima više...
   Zamislite da živite u jednoj od najbogatijih, gospodarski najrazvijenijih zemalja na svijetu, u kojoj su najukusnije čokolade, džepovi su bez rupa jer su rupe u siru, obronci su zeleni, a vrhunci prekriveni snijegom. I sad zamislite, drugarice i sestre, da u tom raju vas nitko ništa ne pita; štoviše, nemate pravo glasa, muž vam ostavlja džeparac ispod tegle filodendrona, a za svaku odluku u kući, pa i one koje su isključivo vaše i tiču se vaših planova, želja i snova, morate pitati njega. Prije četrdesetak godina, upravo takva je bila stvarnost – dobro došle u Švicarsku 1971.! (http://www.fashion.hr)
   Politički i vjerski vođe u Švicarskoj još su se 1970. pozivali na „božanski poredak“ kao razlog zašto žene ne mogu imati pravo glasa. Ovu nevjerojatnu stranicu u povijesti redateljica Petra Volpe istražuje pričom o Nori, neupečatljivoj kućanici iz malenog sela koja mora naučiti kako postati čvrsta predvodnica lokalnih sufražetkinja.
   Švicarska je jedna od rijetkih evropskih zemalja u kojoj ženama nije bio dopušten izlazak na birališta sve do 1972., dok je kanton Appenzell bio prisiljen prihvatiti žensko pravo glasa tek 1990. nakon što ga je na to natjerao Federalni vrhovni sud. Gore od tog kantona bile su tek zemlje koje se nikad nisu mogle pohvaliti ženskim pravima, poput Kuvajta, Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali i zemalja poput Kazahstana i JAR-a.
http://www.imdb.com/title/tt5818818/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 17.05.

PROTUUDAR NA PRAVO NA POBAČAJ U EVROPI

Abortion: Backlash in Europe, 2018.
16:00 sati



PROTUUDAR NA PRAVO NA POBAČAJ U EVROPI
Abortion: Backlash in Europe, 2018. A. Jousset i A. Rawlins-Gaston, 50 min. FR

   Ovaj dokumentarni film prvi je razotkrio tajni dokument evropskog fundamentalističkog pokreta "Povratak naravnog poretka: agenda za Evropu"
čiji akteri djeluju i u Republici Hrvatskoj. Film detaljno opisuje na koji način se ultra-konzervativne organizacije mobiliziraju i tajno financiraju od strane tajkuna i oligarha kako bi ograničavale ljudska prava u Evropi i urušavale liberalne demokratske poretke.

HANNAH ARENDT

Hannah Arendt, 2012.
17:30 sati



Hannah Arendt, 2012. Margarethe von Trotta, 113 min. DE/LUX/FR
Scenarij:
Margarethe von Trotta, Pam Katz
Uloge: Barbara Sukowa, Janet McTeer, Julia Jentsch, Axel Milberg, Timothy Lone, Megan Gay, Nicholas Woodeson, Tom Leick, Ulrich Noethen, Nilton Martins, Leila Schaus, Harvey Friedman, Victoria Trauttmansdorff
   Filmski portret njemačko-židovske filozofkinje i političke teoretičarke, autorice jednog od najkontroverznijih koncepata moderne političke misli 'banalnosti zla', i jednom od najznačajnijih i najoriginalnijih političkih mislitelja 20 stoljeća.
   Radnja filma smještena je u razdoblje između 1960. i 1964. godine i opisuje Hanin put u Jerusalem, suđenje nacističkom zločincu Eichmannu, kao i njeno izvještavanje o tom suđenju za američki magazin The New Yorker. Očekujući da će na optuženičkoj klupi pronaći čudovište, Hanna je iznenađena ravnodušnošću koju Eichmann iskazuje, pa tako stvara svoju poznatu teoriju o 'banalnost zla' i piše članak koji u javnosti izazove veliki skandal.
   Margarethe von Trotta graciozno postavlja svoju protagonistkinju ravno na čvorište analitičke ingenioznosti i arogantne pronicljivosti, uz dašak osobnih predrasuda. (lider.media)
https://www.imdb.com/title/tt1674773/?ref_=fn_al_tt_1

DVOSTRUKI LJUBAVNIK

Double Lover / L'amant Double, 2017.
20:15 sati



Double Lover / L'amant Double, 2017. François Ozon, 107 min. FR/BE
Scenarij
:Francois Ozon i Philippe Piazzo / slobodna adaptacija romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates
Uloge: Marine Vacth, Jeremie Renier, Jacqueline Bisset
   Chloe je mlada, krhka žena koja se zaljubljuje u svog psihoterapeuta Paula. Nakon nekoliko mjeseci veze, njih dvoje započnu živjeti zajedno, ali Chloe uskoro otkriva da joj njezin ljubavnik cijelo vrijeme skriva dio svog pravog identiteta...
   Bez obzira snima li rutinski, žanrovski triler (Bazen), ili se dotiče povijesnih tema (Frantz), Francois Ozon jedan je od onih autora koje vrijedi slijediti jer naprosto zna što radi. Tako je i u ovom provokativnom erotskom filmu, slobodnoj adaptaciji romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates, Ozon precizan poput najvještijeg urara. Možda vam se ne sviđa u kom se pravcu kreće, ali barem je uvjeren u to gdje ide i kako do toga doći... (Entertainment Weekly)
https://www.imdb.com/title/tt6367558/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 18.05.

DVOSTRUKI LJUBAVNIK

Double Lover / L'amant Double, 2017.
17:30 sati



Double Lover / L'amant Double, 2017. François Ozon, 107 min. FR/BE
Scenarij
:Francois Ozon i Philippe Piazzo / slobodna adaptacija romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates
Uloge: Marine Vacth, Jeremie Renier, Jacqueline Bisset
   Chloe je mlada, krhka žena koja se zaljubljuje u svog psihoterapeuta Paula. Nakon nekoliko mjeseci veze, njih dvoje započnu živjeti zajedno, ali Chloe uskoro otkriva da joj njezin ljubavnik cijelo vrijeme skriva dio svog pravog identiteta...
   Bez obzira snima li rutinski, žanrovski triler (Bazen), ili se dotiče povijesnih tema (Frantz), Francois Ozon jedan je od onih autora koje vrijedi slijediti jer naprosto zna što radi. Tako je i u ovom provokativnom erotskom filmu, slobodnoj adaptaciji romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates, Ozon precizan poput najvještijeg urara. Možda vam se ne sviđa u kom se pravcu kreće, ali barem je uvjeren u to gdje ide i kako do toga doći... (Entertainment Weekly)
https://www.imdb.com/title/tt6367558/?ref_=fn_al_tt_1

POPE, VRATI SE

Pope, vrati se, 2017.
20:15 sati



POPE, VRATI SE
2017. Toni Volarić, 75 min. HR

   Film 'Pope, vrati se' oslikava lik i djelo legendarnog splitskog pjesnika i osebujnog novinara Momčila Popadića. Uranja u tajnu nastanka nezaboravnih novinskih reportaža,  a osobito tekstova za vječne hitove, od 'Oprosti mi pape' i ' Skitnice', pa do 'Košulje plave' i 'Ča je život vengo fantažija'. Popadić je bio hedonist pisanja, pisao je uvijek i u svakoj situaciji, na papirićima, stolnjacima i salvetama te tako bilježio život i ljude oko sebe. Pisac soundtracka naših mladosti umro je sa samo 43 godine, ali mnogi tek sada spoznaju kako je talentiran i neponovljiv bio. U filmu o njemu govore Rajko Dujmić, Mirko Krstičević, Zlatko Gall, Jurica Pavičić i mnogi drugi...
   „Mislim da je Volarić kao redatelj i scenarist obavio sjajan posao jer ovaj film zbilja protekne, baš se gleda na dušak, i osim toga kao Popov prijatelj koji se s njime godinama družio i radio, mogu doista reći da ljudi koji su možda čuli neke pjesme, nešto čuli o nekome liku koji je umro prije 28 godina, da sada ipak znaju dosta više i da je zapravo rekonstruiran jedan život i jedna dosta osebujna autorska persona“, komentirao je novinar i glazbeni kritičar Zlatko Gall.
   „Popadić je bio grof poezije i ako se neki novi takav ponovno rodi, a ja ne znam, neka mi se javi - rekao je Rajko Dujmić nakon filma koji ga je, kaže, oduševio. Za vrijeme projekcije više nije plakao, "prepukao" je, priznaje, za vrijeme snimanja.
https://www.slobodnadalmacija.hr/scena/mozaik/clanak/id/224189/momcilo-popadic-sve-je-prolazno-samo-je-ondulacija-trajna

SUBOTA / 19.05.

POPE, VRATI SE

Pope, vrati se, 2017.
17:30 sati



POPE, VRATI SE
2017. Toni Volarić, 75 min. HR

   Film 'Pope, vrati se' oslikava lik i djelo legendarnog splitskog pjesnika i osebujnog novinara Momčila Popadića. Uranja u tajnu nastanka nezaboravnih novinskih reportaža,  a osobito tekstova za vječne hitove, od 'Oprosti mi pape' i ' Skitnice', pa do 'Košulje plave' i 'Ča je život vengo fantažija'. Popadić je bio hedonist pisanja, pisao je uvijek i u svakoj situaciji, na papirićima, stolnjacima i salvetama te tako bilježio život i ljude oko sebe. Pisac soundtracka naših mladosti umro je sa samo 43 godine, ali mnogi tek sada spoznaju kako je talentiran i neponovljiv bio. U filmu o njemu govore Rajko Dujmić, Mirko Krstičević, Zlatko Gall, Jurica Pavičić i mnogi drugi...
   „Mislim da je Volarić kao redatelj i scenarist obavio sjajan posao jer ovaj film zbilja protekne, baš se gleda na dušak, i osim toga kao Popov prijatelj koji se s njime godinama družio i radio, mogu doista reći da ljudi koji su možda čuli neke pjesme, nešto čuli o nekome liku koji je umro prije 28 godina, da sada ipak znaju dosta više i da je zapravo rekonstruiran jedan život i jedna dosta osebujna autorska persona“, komentirao je novinar i glazbeni kritičar Zlatko Gall.
   „Popadić je bio grof poezije i ako se neki novi takav ponovno rodi, a ja ne znam, neka mi se javi - rekao je Rajko Dujmić nakon filma koji ga je, kaže, oduševio. Za vrijeme projekcije više nije plakao, "prepukao" je, priznaje, za vrijeme snimanja.
https://www.slobodnadalmacija.hr/scena/mozaik/clanak/id/224189/momcilo-popadic-sve-je-prolazno-samo-je-ondulacija-trajna

DVOSTRUKI LJUBAVNIK

Double Lover / L'amant Double, 2017.
20:15 sati



Double Lover / L'amant Double, 2017. François Ozon, 107 min. FR/BE
Scenarij
:Francois Ozon i Philippe Piazzo / slobodna adaptacija romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates
Uloge: Marine Vacth, Jeremie Renier, Jacqueline Bisset
   Chloe je mlada, krhka žena koja se zaljubljuje u svog psihoterapeuta Paula. Nakon nekoliko mjeseci veze, njih dvoje započnu živjeti zajedno, ali Chloe uskoro otkriva da joj njezin ljubavnik cijelo vrijeme skriva dio svog pravog identiteta...
   Bez obzira snima li rutinski, žanrovski triler (Bazen), ili se dotiče povijesnih tema (Frantz), Francois Ozon jedan je od onih autora koje vrijedi slijediti jer naprosto zna što radi. Tako je i u ovom provokativnom erotskom filmu, slobodnoj adaptaciji romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates, Ozon precizan poput najvještijeg urara. Možda vam se ne sviđa u kom se pravcu kreće, ali barem je uvjeren u to gdje ide i kako do toga doći... (Entertainment Weekly)
https://www.imdb.com/title/tt6367558/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 21.05.

ODOKA: RIZIK

Risk, 2017.
20:15 sati



oDOKa: Povjesničar i publicist DRAGAN MARKOVINA predstavlja dokumentarni film
Risk, 2017., Laura Poitras, 86 min. DE/US

   Laura Poitras, Oscarom nagrađena redateljica filma „Citizenfour“ vraća se sa svojim dosad najintimnijim i najprodornijim filmom...
Pola desetljeća zatočeništva u malenoj zgradi ekvadorske ambasade u Londonu i sudski procesi koji uvelike prijete opstanku organizacije koju je osnovao i raskolu pokreta koji je nadahnuo, Julliana Assangea, čini se, nisu nimalo obeshrabrili. Od optužbi za seksualno napastvovanje, ležerne mizoginije,  bizarnog posjeta Lady Gage do uplitanja u američke predsjedničke izbore 2016. i kontroverznih posljedica, Poitras bilježi njegovu priču iz dosad neviđene blizine, razapeta između motiva i kontroverze Assangea i njegova unutarnjeg kruga.
   Sniman tijekom šest godina, „Rizik“ je kompleksna i promjenjiva studija ličnosti jednog od najvažnijih igrača novog svjetskog poretka u kojem samo jedan pritisak na tipkovnici može promijeniti tijek povijesti...
   “Nikada do sada niste vidjeli Assangea ovako surovo i izbliza.“ (Gizmodo)
   “Paranoja je akutna i konstantna.” (Newsweek)
   “Oštar, dirljiv, hladan, nov i potpuno zadivljujuć pogled na čovjeka iza naslova.” (Huffpost)

https://www.imdb.com/title/tt4964772/?ref_=fn_al_tt_2

UTORAK / 22.05.

IVAN

Ivan, 2017.
17:30 sati



Ivan, 2017. Janez Burger, 95 min. SI
Scenarij:
Janez Burger, Srđan Koljević, Melina Pota Koljević, Ales Car
Uloge: Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Leon Lučev, Polona Juh, Mojca Funkl, Mateja Pucko, Vlado Vlaškalič, Silva Čušin, Damjana Černe
   Mara je beznadno zaljubljena u Roka, beskrupuloznog biznismena s kojim ima izvanbračno dijete. Kada se nađe pod optužbama za poslovni kriminal, Roka napuste svi prijatelji te on nagovara Maru da zajedno pobjegnu i prisili je da bira između njega i djeteta...
   Novi Burgerov film na Festivalu slovenskog filma osvojio je niz priznanja, uključujući i nagrade za najbolji film, scenarij i glavnu glumicu. Napeta drama o pogrešnim odlukama i ženi koja pronalazi svoje mjesto u svijetu krojenom po mjeri muškarca nastala je i u hrvatskoj koprodukciji...
   Festival slovenskog filma (Portorož) 2017. – najbolji dugometražni igrani film; najbolji scenarij (Srdjan Koljević, Melina Koljević, Janez Burger i Aleš Čar); najbolja ženska uloga (Maruša Majer); najbolja izvorna glazba (Damir Avdić); najbolja fotografija (Marko Brdar); najbolja maska (Alenka Nahtigal)
   Nagrada žirija slovenskih filmskih kritičara i kritičarki
   Nagrada Art kino mreže Slovenije
http://www.imdb.com/title/tt6061558/?ref_=fn_al_tt_1

TRANS EUROP-EXPRESS

Trans Europ-Express, 1966.
20:15 sati



(EVROPSKI) FILMSKI KLUB:
Trans Europ-Express, 1966..Alain Robbe-Grillet, 105 min. FR/BE
Scenarij:
Alain Robbe-Grille
Uloge: Jean-Louis Trintignant,Marie-France Pisier,Christian Barbier,Raoul Guylad,Henri Lambert
   Redatelj, producent i skripterica sjedaju na vlak za Antwerpen i počinju smišljati scenarij za kriminalistički film naslovljen Trans-Europ-Express. Krijumčar Elias također sjeda na vlak za Antwerpen noseći pošiljku u kovčegu.
   Književnik i redatelj Alain Robbe-Grillet u svojem drugom dugometražnom filmu, kojeg proglašava erotskim trilerom, kao jedna od vodećih ličnosti francuskog novog romana destruira klasično fabuliranje i vremensku kauzalnost, isprepliće dvije razine priče, nastavljajući se na novovalovske tekovine žanrovskog poigravanja, eksperimentiranja formom i razbijanja fikcijske iluzije prisustvom autora... (HFS)
https://www.imdb.com/title/tt0061113/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 23.05.

POPE, VRATI SE

Pope, vrati se, 2017.
17:30 sati



POPE, VRATI SE
2017. Toni Volarić, 75 min. HR

   Film 'Pope, vrati se' oslikava lik i djelo legendarnog splitskog pjesnika i osebujnog novinara Momčila Popadića. Uranja u tajnu nastanka nezaboravnih novinskih reportaža,  a osobito tekstova za vječne hitove, od 'Oprosti mi pape' i ' Skitnice', pa do 'Košulje plave' i 'Ča je život vengo fantažija'. Popadić je bio hedonist pisanja, pisao je uvijek i u svakoj situaciji, na papirićima, stolnjacima i salvetama te tako bilježio život i ljude oko sebe. Pisac soundtracka naših mladosti umro je sa samo 43 godine, ali mnogi tek sada spoznaju kako je talentiran i neponovljiv bio. U filmu o njemu govore Rajko Dujmić, Mirko Krstičević, Zlatko Gall, Jurica Pavičić i mnogi drugi...
   „Mislim da je Volarić kao redatelj i scenarist obavio sjajan posao jer ovaj film zbilja protekne, baš se gleda na dušak, i osim toga kao Popov prijatelj koji se s njime godinama družio i radio, mogu doista reći da ljudi koji su možda čuli neke pjesme, nešto čuli o nekome liku koji je umro prije 28 godina, da sada ipak znaju dosta više i da je zapravo rekonstruiran jedan život i jedna dosta osebujna autorska persona“, komentirao je novinar i glazbeni kritičar Zlatko Gall.
   „Popadić je bio grof poezije i ako se neki novi takav ponovno rodi, a ja ne znam, neka mi se javi - rekao je Rajko Dujmić nakon filma koji ga je, kaže, oduševio. Za vrijeme projekcije više nije plakao, "prepukao" je, priznaje, za vrijeme snimanja.
https://www.slobodnadalmacija.hr/scena/mozaik/clanak/id/224189/momcilo-popadic-sve-je-prolazno-samo-je-ondulacija-trajna

KINO CIRKUS: BOUND BY FLESH

Bound by Flesh, 2014.
20:15 sati



KINO CIRKUS: Bound by Flesh, 2014. Leslie Zemeckis, 58 min. US
    Američki dokumentarac Bound by Flesh donosi nam priču o najpoznatijimsijamskim blizankama - zvijezdama sideshowa 40-tih godina prošlog stoljeća - sestrama Hilton. Sestre Hilton prodane su cirkusu nakon rođenja. Zarazliku od drugih "freakova" koji su samo stajali dok ih je publikaproučavala, sestre Hilton uvježbavane su da izvode različite zabavljačketočke što im je donijelo veliku slavu i veliko bogatstvo (kojim nisu mogleraspolagati).
   „Bound by Flesh“ istražuje povijest američkog sideshowa, njegove korijenje ivrhunac slave kada su sestre Hilton privlačile goleme količine ljudi ucirkuse, karnevale i sajmove. Film uključuje intervjue s Ward Hallom,poznatim pod nazivom "Kralj Sideshowa", posljednjim sideshow promotorom pouzoru na slavnog P.T.Barnuma.
https://www.imdb.com/title/tt2357003/?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 24.05.

DVOSTRUKI LJUBAVNIK

Double Lover / L'amant Double, 2017.
17:30 sati



Double Lover / L'amant Double, 2017. François Ozon, 107 min. FR/BE
Scenarij
:Francois Ozon i Philippe Piazzo / slobodna adaptacija romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates
Uloge: Marine Vacth, Jeremie Renier, Jacqueline Bisset
   Chloe je mlada, krhka žena koja se zaljubljuje u svog psihoterapeuta Paula. Nakon nekoliko mjeseci veze, njih dvoje započnu živjeti zajedno, ali Chloe uskoro otkriva da joj njezin ljubavnik cijelo vrijeme skriva dio svog pravog identiteta...
   Bez obzira snima li rutinski, žanrovski triler (Bazen), ili se dotiče povijesnih tema (Frantz), Francois Ozon jedan je od onih autora koje vrijedi slijediti jer naprosto zna što radi. Tako je i u ovom provokativnom erotskom filmu, slobodnoj adaptaciji romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates, Ozon precizan poput najvještijeg urara. Možda vam se ne sviđa u kom se pravcu kreće, ali barem je uvjeren u to gdje ide i kako do toga doći... (Entertainment Weekly)
https://www.imdb.com/title/tt6367558/?ref_=fn_al_tt_1

SURADNJA KZV & ESN SPLIT: KRATKI IZLET

Kratki izlet, 2017. (POBJEDNIK PULE 2017.)
20:15 sati



2017. Igor Bezinović, 75 min. HR POBJEDNIK PULE!
Scenarij:
Igor Bezinović, Ante Zlatko Stolica prema knjizi 'Kratki izlet' Antuna Šoljana
Uloge: Ante Zlatko Stolica, Mladen Vujčić, Željko Beljan, Iva Ivšić, Marko Aksentijević, Martina Burulic, Josip Visković
   "Nadahnuta  i moderna egzistencijalistička alegorija koja nenametljivo raste iz kadra u kadar. Poput junaka Bezinovićeva filma koji se odluče za avanturu traganja za starom Gradinom koja navodno krije rijetke ljepote i gledatelj koji se odvaži zaroniti u ovaj film susrest će se s osobitim i širokim spoznajama. Vrsna križanja fikcije i dokumentarizma, nadogradnje konkretnoga apstraktnim, a realnoga nadrealnim", stoji u objašnjenju žirija Pulskog festivala koji je filmu dodijelio Veliku zlatnu arenu za najbolji film.
   Hibrid dokumentarnog filma i fikcije koji prati Stolu, mladića u kasnim dvadesetima koji ljeto provodi u Istri, tulumareći po festivalima. Jednoga dana susreće svog znanca Roka, koji njega i nekolicinu ostalih poznanika nagovara da mu se pridruže u potrazi za obližnjim samostanom sa srednjovjekovnim freskama. No nakon što im se pokvari autobus a oni se putem izgube, njihov kratki izlet prerast će u alegorijsko putovanje u nepoznato.
   Riječ je o šarmantnom i laganom filmu ceste o Stoli, mladiću koji boravi u kampu Motovunskog filmskog festivala, gdje slučajno upoznaje nekolicinu ljudi s kojima preživljava vruće festivalske dane i neprospavane noći. I kad osjeti laganu frustraciju tom kamperskom rutinom, on susreće svog poznanika Roka, koji im predlaže da se upute jedno jutro prema samostanu s freskama, za koji ni sam nije siguran gdje se nalazi. Popraćena duhovitom naracijom glavnoga junaka, priča slijedi besciljno lutanje grupice novopečenih prijatelja šumama i napuštenim selima nakon nesretnog kvara na autobusu. Ono po čemu se film ističe jest format snimke, koji nije standardni filmski, već odavno zaboravljeni praiskonski 4:3, što „Kratkome izletu“ daje poseban šarm. Glumačka izvedba je nonšalantna i prirodna, te s nestajanjem članova ekspedicijske ekipe komično se opisuju međuljudski odnosi na festivalima – hrpica stranaca najednom se sprijateljuje, dok ih povezuje vreva, ritam glazbe i bljeskovi stroboskopa, pa čak se i zaljubljuju, no po festivalu sve mine i ljudi netragom nestaju, bez povoda, bez želje za nastavkom prijateljstva, i s velikom šansom da se više nikada neće susresti... (Rahela Vušković/ Blog mladih filmofila)
   Bezinović tipuje na besciljnost i izgubljenost još jedne generacije u vječnom raskoraku na nerazdvojivoj relaciji putovanje-destinacija i potrazi za utopijom osvjetljenom šibicama za potpaljivanje marihuane i blic-svjetlima partyja. Jedan, dva, tri, četiri… (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Budžetski skroman, ali sa bogatom i slojevitom pričom, sa osebujnim i atipično razvijanim likovima, te vrlo precizan u egzekuciji, „Kratki izlet“ Igora Bezinovića je film vrijedan više gledanja i vraćanja svakih nekoliko godina. Film je svjetsku premijeru imao na festivalu u Rotterdamu, u sekciji “Bright Future”, a na “domaćem terenu” za sada je prikazan u Puli, gdje je osvojio Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film, te u Motovunu gde je dijelom i snimljen. Očekuje se regularna distribucija u Hrvatskoj, makar ograničena na art i gradska kina. Sitni detalji u filmu su naprosto briljantni, poput odstupanja između onoga što čujemo iz naracije i onoga što vidimo na ekranu i dizajna zvuka koji ambijentalne šumove iz prirode reže povremenim provalama glasne etno-muzike. „Kratki izlet“ možda ne dobacuje do nivoa remek-djela, ali je svakako više od sigurnog i solidnog debitantskog ostvarenja. Zapravo, prilično je impresivno filmsko djelo. (Marko Stojiljković, www.lupiga.com)
   “Kratki izlet” nikome nije ništa oduzeo, ali tko zna od kada se nije dogodilo da neki film na Puli bude toliko neočekivano, a tako zasluženo nagrađen. Gotovo da bi se moglo reći kako je samo takva gesta žirija dostojna ljepote i cjelovitosti ovoga filma... (Miljenko Jergović, Jutarnji List)
   "Nisam ni pomišljao da mogu dobiti glavnu nagradu na Festivalu i jako sam sretan što je žiri prepoznao moju ideju da napravim drugačiji film nego što se uglavnom sada prave u Hrvatskoj. " (Igor Bezinović)
   Svejedno sam bio iznenađen jer sam bio uvjeren da nagrada ide filmu Hane Jušić ‘Ne gledaj mi u pijat’, koji je kompletan film, koji gotovo unisono prepoznaje i struka i publika, dok je naš film svojevrsni eksces i iznenađenje u hrvatskom kontekstu. Nagrada Haninom filmu bi svakako bila puno manje iznenađenje... (Igor Bezinović / intervju u Novostima)

   Pula 2017. – Velika zlatna arena za najbolji film; Zlatna arena za oblikovanje zvuka (Martin Semenčić)
   Filmski festival Andreja Tarkovskog Zerkalo 2017. – najbolji redatelj; nagrada Voice
   Festival europskog filma Palić 2017. – posebno priznanje
   Splitski filmski festival – Međunarodni festival novog filma 2017. – posebno priznanje
http://www.imdb.com/title/tt6352604/

EVROPSKI DAN ART (NEZAVISNIH) KINA:
https://artcinemaday.org/en/index

 

PETAK / 25.05.

TAJNO PISMO

The Secret Scripture, 2016.
17:30 sati



The Secret Scripture, 2016. Jim Sheridan, 108 min. EI
Scenarij:
Jim Sheridan i Johnny Ferguson prema romanu Sebastiana Barryja
Uloge: Rooney Mara, Aidan Turner, Theo James, Eric bana
   Temeljen na proslavljenom istoimenom romanu Sebastijana Barryja iz 2008. godine, posljednji film Jima Sheridana uvlači nas u misterioznu i davno zaboravljenu priču jedne žene...
   Roseanne McNulty prisiljena je napustiti ustanovu za mentalno oboljele u Roscommonu (Irska) koja joj je posljednjih pedeset godina života bila dom. Psihijatar bolnice, dr. William Grene, pozvan je procijeniti njezino mentalno stanje. On uskoro postane zaintrigriran Roseanneinim dnevnim ritualima i tikovima, te njezinoj čvrstoj odanosti Bibliji koju je s godinama pretvorila u nekakvu vrstu zbirke pisama, crteža i zagonetnih notacija. Grene saznaje sve više o njezinoj prošlosti te otkriva kako se u mladosti Roseanne preselila u Sligo kako bi radila u kafiću svoje tete gdje se zaljubila u prekrasnog pilota borbenog zrakoplova dok se istovremeno lokalni svećenik tragično zaljubio u nju...
https://www.imdb.com/title/tt3344694/?ref_=fn_al_tt_1

FB IZBOR: VELIKI LEBOWSKI

The Big Lebowski, 1998.
20:15 sati



The Big Lebowski, 1998. Joel Coen, Ethan Coen, 117 min.
Scenarij:
Joel Coen, Ethan Coen
Uloge: Jeff Bridges, John Goodman, Steve Buscemi, Julianne Moore, David Huddleston, John Turturro
   „Dude“ Lebowski zamijenjen je za istoimenog čovjeka i uvučen – zajedno s prijateljima s kuglanja – u mrežu kriminala i misterija. Gotovo je nemoguće opisati što slijedi, osim da takvo što nikada niste vidjeli.
   Jeff Lebowski žrtva je zamjene identiteta. Dvojica silnika provale mu u stan vjerujući da ih ondje čeka milijunaš iz Pasadene, Jeff Lebowski, a ne ležerni, nezaposleni Jeff koji je zaglavio u 70-ima i sebe zove Dude. Dudeova prva pogreška je što je posjetio svoga bogatog imenjaka u nadi da će dobiti zamjenu za svoj ukaljani tepih. Ali umjesto novoga perzijanera, naš neodlučni heroj i njegov prijatelj Walter uvučeni su u Coenovski komični triler iznude, prijevare, podvala, utaja, seksa i droge.
   Iako „Veliki Lebowski“ nije izravno temeljen na romanu „The Big Sleep“ Raymonda Chandlera, Joel Coen je izjavio "htjeli smo raditi po Chandlerovoj priči - kako se ona razvija epizodno i govori o likovima koji pokušavaju riješiti misteriju. No, htjeli smo i beznadno složenu radnju koja je na kraju krajeva nevažna...“
   Malo se filmova koji su propali na kino blagajnama mogu pohvaliti da imaju godišnji festival fanova, ali i da su začeli vlastitu religiju. Kritičari su nakon odlično prihvaćenog „Farga“ očekivali još jedan hit braće Coen, no nisu ga prepoznali u „Velikom Lebowskom“. Kritike su bile loše, Variety ga je nazvao šupljim i bez karaktera. Gledatelji također nisu pohrlili u kina pa je nakon uloženih 15 milijuna dolara „Veliki Lebowski“ zaradio samo dva milijuna više od toga na američkim kino blagajnama. S ukupno u svijetu zarađenih 46 milijuna, daleko je od statusa holivudskih hitova.Ipak, kroz usmenu predaju i internetske forume, stvorila se baza fanova, a Lebowski je potiho postao jedan od najvećih klasika modernog filma. Lik Jeffa Bridgesa, the Dude, postao je jedna od ikona pop kulture o kojoj se pišu knjige, ali i fakultetske studije.
   Film, poznat po svojim svojstvenim likovima, nadrealnim sekvencama snova, nekonvencionalnom dijalogu i eklektičnom soundtracku, postao je klasik te prozvan "prvim kultnim filmom internetske ere“... (www.labin.com)
   Mislili ste kako Altmanovi filmovi donose likove koje volite oponašati i prepričavati, ali ako niste gledali "Big Lebowski" ne znate što ste propustili... (S..Kljun, www.popcorn.hr)
   The Big Lebowski spaja različite žanrovske postupke, bogat je humorističnim elementima, zanimljivim dijalozima i nadrealnim snovitim sekvencama. Njegova citatnost ujedinjuje litetarne s filmskim postupcima, a avanturistički ga elementi čine izuzetno privlačnim. Bez obzira na sveprisutan besmisao važno je istaknuti toplu atmosferu i komičnost priče koja je ovaj film učinila kultnim ostvarenjem... (D.Ivezić, www.ziher.h
r)
https://www.imdb.com/title/tt0118715/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 26.05.

NAPAD NA NILE HILTON

The Nile Hilton Incident, 2017.
17:30 sati



The Nile Hilton Incident, 2017. Tarik Saleh, 111 min. S/DE/D
Scenarij:
Tarik Saleh
Uloge: Fares Fares, Tareq Abdalla, Yasser Ali Maher, Nael Ali, Hania Amar, Slimane Dazi, Ger Duany, Emad Ghoniem, Ahmed Abdelhamid Hefny, Ahmed Khairy, Mari Malek
   Detektiv Noredin Mustafa prosječan je, korumpirani, zaposlenik policije u Kairu. Nakon što mu je predan slučaj pjevačice pronađene mrtve u sobi hotela Nile Hilton, započinje istragu i otkriva tajni odnos mrtve žene s vlasnikom hotela, bogatim članom parlamenta. Dok traži sudansku sluškinju, navodnu jedinu svjedokinju zločina, iznenada mu je naređeno da zatvori slučaj. Noredin unatoč naredbi nastavlja s istragom, a ona ga vodi do 'nedodirljive' elitne skupine koja upravlja zemljom i imuna je na pravdu.
Dobitnik nagrade za najbolji film na Sundance Film Festivalu.
   Tarik Saleh u svojem je 'Napadu na Nile Hilton' pokazao kako ima oko za socijalne detalje te kako zna vjerno predočiti politička previranja u kaotičnom društvu premreženom korupcijom kakvo je egipatsko. Dobitnik nagrade za najbolji film na filmskom festivalu u Sundanceu, 'The Nile Hilton Incident' prilično je solidan miks detektivskog filma i društveno angažirane drame... (Miro Nikolić, dalmatinskiportal.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5540188/?ref_=fn_al_tt_1

HANNAH ARENDT

Hannah Arendt, 2012.
20:15 sati



Hannah Arendt, 2012. Margarethe von Trotta, 113 min. DE/LUX/FR
Scenarij:
Margarethe von Trotta, Pam Katz
Uloge: Barbara Sukowa, Janet McTeer, Julia Jentsch, Axel Milberg, Timothy Lone, Megan Gay, Nicholas Woodeson, Tom Leick, Ulrich Noethen, Nilton Martins, Leila Schaus, Harvey Friedman, Victoria Trauttmansdorff
   Filmski portret njemačko-židovske filozofkinje i političke teoretičarke, autorice jednog od najkontroverznijih koncepata moderne političke misli 'banalnosti zla', i jednom od najznačajnijih i najoriginalnijih političkih mislitelja 20 stoljeća.
   Radnja filma smještena je u razdoblje između 1960. i 1964. godine i opisuje Hanin put u Jerusalem, suđenje nacističkom zločincu Eichmannu, kao i njeno izvještavanje o tom suđenju za američki magazin The New Yorker. Očekujući da će na optuženičkoj klupi pronaći čudovište, Hanna je iznenađena ravnodušnošću koju Eichmann iskazuje, pa tako stvara svoju poznatu teoriju o 'banalnost zla' i piše članak koji u javnosti izazove veliki skandal.
   Margarethe von Trotta graciozno postavlja svoju protagonistkinju ravno na čvorište analitičke ingenioznosti i arogantne pronicljivosti, uz dašak osobnih predrasuda. (lider.media)
https://www.imdb.com/title/tt1674773/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 28.05.

'68: HRVOJE KLASIĆ

GENERACIJA '68
20:15 sati



'68: HRVOJE KLASIĆ
   Nakon lnoslava Beškera (osobni pogled sudionika) i Zlatka Galla (glazba), mitsku 1968. godinu analizirat će doktor znanosti Hrvoje Klasić.
Rođen je u Sisku 1972. Jednopredmetni studij povijesti diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1997. Od 2003. zaposlen je na istom fakultetu. lstražuje i predaje teme iz suvremene hrvatske i svjetske povijesti. Uz izborne kolegije vezane uz povijest 20. stoljeća, drži i seminare iz predmeta "Evropska i svjetska povijest nakon 1945. godine". U izdanju Naklade Ljevak, 2012. godine objavio je knjigu "Jugoslavija i svijet 1968

   Svako osvrtanje na prošlost, koliko god zanimljivo bilo, je samo gledanje unazad. Budućnost, a i sadašnjost su u drugom smjeru. Sve to znamo, ali na 1968. se naprosto moramo osvrnuti. Seriju predavanja tematski posvećenh 1968. nastavlja Hrvoje Klasić. Nakon predavanja bit će prikazan film „Generacija '68“...
   '68. - GODINA KOJA JE PROMIJENILA SVIJET
   Od New Yorka, Miamija i Chicaga preko Pariza, Praga, Rima, Berlina, Varšave i Beograda do Tokija i Ciudad de Méxica, budila se svijest, budio se svijet. Planeta je polako tinjala. Mladi ljudi su tražili promjene.To je godina atentata na Martina Luthera Kinga i Bobbyja Kennedyja, Andyja Warhola i Rudyja Dutchkea, Praškog proljeća i studentskih prosvjeda u čitavoj Evropi, antiratnog pokreta, prvog velikog medijski pokrivenog rata - onoga u Vijetnamu, afirmira se Black Power, ženski pokret...
   Sport, umjetnost, i film nisu ostali izolirani od tih previranja. Bila je to i godina u kojoj se slavila slobodna ljubav, u kojoj su žene izborile pravo na abortus, na sportskim se borilištima vide uzdignute šake s crnom rukavicom, a u Londonu je pak, modna kreatorica Mary Quant svojim kolekcijama izokrenula svijet mode naglavačke. Avangardno je kazalište imalo „svoj trenutak“.
   1968. godina je za svjetsku kinematografiju bila značajna prije svega zbog toga što su se, kao rijetko kad prije i poslije, na nju odrazili burni politički događaji koji su obilježili gotovo sve zemlje tadašnjeg svijeta, a u mnogim, pogotovo zapadnim zemljama na filmu pronašli odraz i promjene morala i društvenih vrijednosti izazvani dramatičnim raskorakom između starijih i novijih generacija. Filmovi toga razdoblja legitimiraju novo-etabliranu kulturu mladih i prihvaćaju liberalnije stavove u vezi sa seksualnošću i nasiljem, a u kasnijim razdobljima pokazuju i otvoreni cinizam prema establišmentu i tradicionalnim društvenim strukturama.
   Upravni odbor Francuske kinoteke, 9. veljače, na poticaj tadašnjeg ministra kulture Andréa Malrauxa, donosi odluku o smjeni kontroverznog direktora Henrija Langloisa, čime započinje tzv. "afera Langlois". Odluka izaziva bijes kod brojnih francuskih sineasta, pogotovo onih sa ljevice uvjerenih kako je Langlois smijenjen zbog svojih političkih stavova; demonstracije protiv Langloisove smjene eskaliraju u ulično nasilje. Suočena sa sve spektakularnijim neredima, uprava Francuske kinoteke 22. travnja donosi odluku o vraćanju Henrija Langloisa na mjesto direktora Kinoteke; ona, međutim, dolazi prekasno da umiri bijes javnosti, pogotovo mladih studenata sa radikalne ljevice koji će je, između ostalog, nekoliko tjedana kasnije iskoristiti kao povod za izbijanje velikih demonstracija u Parizu. Filmski festival u Cannesu završava prije roka i prije službene dodjele nagrada, nakon što su dvorane zaposjeli radikalno lijevi demonstranti, a dio sineasta povukao svoje filmove u znako solidarnosti sa demonstrantima u Parizu.
   Po ulasku sovjetskih trupa u Čehoslovačke, veliki dio čehoslovačkih sineasta emigrira na Zapad, što se smatra najvećim politički motiviranim egzodusom u povijesti svjetske kinematografije nakon Drugog svjetskog rata.
   Bila je to i godina Stanleya Kubricka, odnosno njegovog remek djela  »Odiseja u svemiru 2001«: apstraktni, neobično filozofski i metafizički SF film, koji je s vremenom stekao ogroman ugled te se danas smatra možda i najboljim SF filmom 20. stoljeća. Isti je dan (3. travnja) premijeru imao i „Planet majmuna“, SF-film koji je pažnju privukao i time što je shvaćen kao alegorija na tada aktualna politička pitanja, i koji se također smatra klasikom žanra.  
   U Hrvatskoj, studenti izlaze na ulice, a četvorka iz Splita svojim je umjetničkim performansom zauvijek obilježila (Crveni) Peristil. Provokativna akcija s vremenom se uzdigla u mit obavijen velom tajne i mistifikacije.

GENERACIJA '68
2016. Nenad Puhovski, 85 min. HR

   Filmom „Generacija '68“ autor ispisuje hommage generaciji s kojom dijeli mladenačke zanose i ideju o revoluciji koja će promijeniti svijet, koja će biti realna i zahtijevati nemoguće. Ujedno propituje stvarne dosege tih promjena, na društvenom i, vjerojatno važnijem, osobnom planu. Lako je imati ideje; učiniti ih vjerodostojnima generacijama koje slijede - nešto teže. Odbacujući ideale '68 kao neostvarive, nove generacije stvaraju neke svoje, možda još iluzornije...
   Mislim da je to jedna priča koja nije ispričana, radi se o generaciji koja je nestala, koja je zapravo bila vrlo tiha. Za razliku od generacije ‘71. koja je imala volju za moć, koja je nastojala politički djelovati, mi smo se bavili društvenim promjenama, a ne politikom. I kako to obično biva, osobito u Hrvatskoj, cijela ta generacija praxisovaca – i profesora i nas studenata – nekako je nestala, svi smo se počeli baviti nekim svojim profesijama. No unatoč tome, nastavili smo, svatko u svom poslu, pokušavati utjecati na društvena zbivanja. Zanimljivo je da se ta generacija zapravo tako ne percipira. Zato sam ja i pokušao doći do odgovora što stoji iza toga, što stoji iza sintagme šezdesetosmaša... (Nenad Puhovski)
   Rijetko ili nikad viđene snimke demonstracija iz 1967. - djelomično nabavljene iz televizijskog “bunkera”, a djelomično iz “kućne radinosti” - glavna su atrakcija cjelovečernjeg dokumentarnog filma “Generacija ‘68” koji je jučer imao premijeru na ZagrebDoxu. Puhovski ga je pripremao više od šest godina, a tema mu je suo-čavanje s nekadašnjim mladenačkim idealima: zato je i razgovarao s prijateljima i znancima koji su bili prota-gonisti tog razdoblja, od spomenutog Slobodana Dra-kulića do njegove tadašnje supruge, književnice Sla-venke Drakulić, filozofa Šime Vranića, novinara Inosla-va Beškera, sindikalne aktivistkinje Jasne A. Petrović, sociologa Ivana Kuvačića (također u međuvremenu umro) i Ognjena Čaldarevića, konceptualnog umjetnika Dalibora Martinisa te likovne umjetnice i glumice Jagode Kaloper... (Nenad Polimac, Jutarnji List)
   “Generacija ‘68” vrlo je osoban i uzbudljiv dokumentarac: nitko od sudionika ne smatra da je protratio svoje mladenačke dane, ideali nisu realizirani, ali je nešto preneseno narednim generacijama, koja je - kako je u filmu pokazano - ponekad jako ironična prema tom naslijeđu. Jedan od njezinih predstavnika kaže: “Za vašom ‘68. ne treba žaliti, nju treba žaliti”.
   Što je ostalo od 1968.? Osjećaj da nešto treba pokrenuti i napraviti... (Jagoda Kaloper)
https://www.imdb.com/title/tt5865532/?ref_=fn_al_nm_1a

UTORAK / 29.05.

TAJNO PISMO

The Secret Scripture, 2016.
17:30 sati



The Secret Scripture, 2016. Jim Sheridan, 108 min. EI
Scenarij:
Jim Sheridan i Johnny Ferguson prema romanu Sebastiana Barryja
Uloge: Rooney Mara, Aidan Turner, Theo James, Eric bana
   Temeljen na proslavljenom istoimenom romanu Sebastijana Barryja iz 2008. godine, posljednji film Jima Sheridana uvlači nas u misterioznu i davno zaboravljenu priču jedne žene...
   Roseanne McNulty prisiljena je napustiti ustanovu za mentalno oboljele u Roscommonu (Irska) koja joj je posljednjih pedeset godina života bila dom. Psihijatar bolnice, dr. William Grene, pozvan je procijeniti njezino mentalno stanje. On uskoro postane zaintrigriran Roseanneinim dnevnim ritualima i tikovima, te njezinoj čvrstoj odanosti Bibliji koju je s godinama pretvorila u nekakvu vrstu zbirke pisama, crteža i zagonetnih notacija. Grene saznaje sve više o njezinoj prošlosti te otkriva kako se u mladosti Roseanne preselila u Sligo kako bi radila u kafiću svoje tete gdje se zaljubila u prekrasnog pilota borbenog zrakoplova dok se istovremeno lokalni svećenik tragično zaljubio u nju...
https://www.imdb.com/title/tt3344694/?ref_=fn_al_tt_1

RENATO BARETIĆ ... ODABRAO UMJESTO ĐELE HADŽISELIMOVIĆA

Filmski klub kinoteke Zlatna vrata
20:15 sati



Filmski klub kinoteke Zlatna vrata
   Vrijeme održavanja:
Svaki posljednji utorak u mjesecu u 20.00, svaki mjesec osim srpnja i kolovoza.
   Opis programa: Program se bazira na ideji da jedna javnosti znana osoba, ne nužno vezana za filmsku djelatnost, publici predstavlja film po svom izboru. Izbor naslova, kao i izlaganje koje mu prethodi, temelji se na osobnoj priči vezanoj uz njega, i publici prezentira neku vrstu intimne filmske povijesti.
   Niz je načina na koji je medij filma uklopljen u nečiju privatnu biografiju, bilo kroz povezanost uz neki životni period, uspomenu na prve filmske fascinacije, izlaske i konverzacije s ljudima koji su mu/joj mnogo značili, kao nadahnuće za neki potez ili razmišljanje koji su se kasnije u životu pokazali značajnima. Takva se priča razvija kroz uvodno izlaganje, u kojem izbornik „otkriva“ film, izdvaja elemente koji su ga naveli da baš njega odabere, i povezuje te elemente sa vlastitim iskustvom i razmišljanjima. Publika je slobodna postavljati pitanja i nakon izlaganja i nakon pogledanog filma. Dijaloška forma se ohrabruje od strane organizatora i izbornika.
   Izbornik može biti bilo koja javnosti znana osoba, kako iz područja kulturnih djelatnosti, tako i politike, znanosti, sporta, gospodarstva... pod uvjetom da je filmofil i ima volje i sposobnosti da publici u formi slobodne (ne čitane) priče prenese svoja iskustva, ljubavi i znanja vezana uz temu večeri.
   Program je započeo u listopadu 2016., gostovanjem novinara i književnika Predraga Lucića, svima znanog kao jednog  od urednika Feral Tribunea, a manje poznatog kao filmofila i filmskog znalca...

UTO 25.10. 2016. 20.00 PREDRAG LUCIĆ
UTO 29.11. 2016. 20.00 MLADEN BADOVINAC
UTO 27.12. 2016. 20.00 LANA BARIĆ

UTO 31.1. 2017. 20.00 IVICA IVANIŠEVIĆ
UTO 28.2. 2017. 20.00 BORIS DEŽULOVIĆ
UTO 28.3. 2017. 20.00 DEAN KOTIGA
UTO 25.4. 2017. 20.00 TANJA MRAVAK
UTO 30.5. 2017. 20.00 MATE MATIŠIĆ
UTO 26.9. 2017. 20.00 SAŠA ANTIĆ
UTO 31.10. 2017. 20.00 ĐELO HADŽISELIMOVIĆ
UTO 28.11. 2017. 20.00 ANTE TOMIĆ
UTO 19.12. 2017. 20.00 STIPE BOŽIĆ

UTO 30.1. 2018. 20.00 ZORAN ČUTURA
UTO 27.2. 2018. 20.00 OLJA SAVIČEVIĆ IVANČEVIĆ
UTO 27.3. 2018. 20.15 MORANA ZIBAR
UTO 24.4. 2018. 20.15 DAMIR PILIĆ

   Renato Baretić (1963.) novinar je i pisac. Od pisanja živi već 33 godine, objavio je tri romana (među kojima je i "Osmi povjerenik", najnagrađavaniji hrvatski roman), dvije zbirke poezije, jednu slikovnicu i nekoliko tisuća autorskih kolumni u vodećim hrvatskim glasilima. Od 2007. do 2016. urednik programa splitskog festivala pričanja "Pričigin", radi još i kao kvizovođa te učitelj kreativnog pisanja. Živi i radi u Splitu.
   Zajedno s Ivicom Ivaniševićem, Antom Tomićem, Juricom Pavičićem i Alemom Ćurinom pokreće kulturni časopis Torpedo, klicu iz koje je kasnije izrastao FAK  

 

 

  

 

 

SRIJEDA / 30.05.

DVOSTRUKI LJUBAVNIK

Double Lover / L'amant Double, 2017.
17:30 sati



Double Lover / L'amant Double, 2017. François Ozon, 107 min. FR/BE
Scenarij
:Francois Ozon i Philippe Piazzo / slobodna adaptacija romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates
Uloge: Marine Vacth, Jeremie Renier, Jacqueline Bisset
   Chloe je mlada, krhka žena koja se zaljubljuje u svog psihoterapeuta Paula. Nakon nekoliko mjeseci veze, njih dvoje započnu živjeti zajedno, ali Chloe uskoro otkriva da joj njezin ljubavnik cijelo vrijeme skriva dio svog pravog identiteta...
   Bez obzira snima li rutinski, žanrovski triler (Bazen), ili se dotiče povijesnih tema (Frantz), Francois Ozon jedan je od onih autora koje vrijedi slijediti jer naprosto zna što radi. Tako je i u ovom provokativnom erotskom filmu, slobodnoj adaptaciji romana “Lives of the twins” Joyce Carol Oates, Ozon precizan poput najvještijeg urara. Možda vam se ne sviđa u kom se pravcu kreće, ali barem je uvjeren u to gdje ide i kako do toga doći... (Entertainment Weekly)
https://www.imdb.com/title/tt6367558/?ref_=fn_al_tt_1

BOŽJA VOLJA

Die göttliche Ordnung, 2017.
20:15 sati



Die göttliche Ordnung, 2017. Petra Volpe, 96 min. H
Scenarij:
Petra Volpe
Uloge: Marie Leuenberger, Maximilian Simonischek, Rachel Braunschweig
   Nije pitanje treba li snimati filmove s tematikom rodne ravnopravnosti, već je jedino pitanje zašto ih se ne snima više...
   Zamislite da živite u jednoj od najbogatijih, gospodarski najrazvijenijih zemalja na svijetu, u kojoj su najukusnije čokolade, džepovi su bez rupa jer su rupe u siru, obronci su zeleni, a vrhunci prekriveni snijegom. I sad zamislite, drugarice i sestre, da u tom raju vas nitko ništa ne pita; štoviše, nemate pravo glasa, muž vam ostavlja džeparac ispod tegle filodendrona, a za svaku odluku u kući, pa i one koje su isključivo vaše i tiču se vaših planova, želja i snova, morate pitati njega. Prije četrdesetak godina, upravo takva je bila stvarnost – dobro došle u Švicarsku 1971.! (http://www.fashion.hr)
   Politički i vjerski vođe u Švicarskoj još su se 1970. pozivali na „božanski poredak“ kao razlog zašto žene ne mogu imati pravo glasa. Ovu nevjerojatnu stranicu u povijesti redateljica Petra Volpe istražuje pričom o Nori, neupečatljivoj kućanici iz malenog sela koja mora naučiti kako postati čvrsta predvodnica lokalnih sufražetkinja.
   Švicarska je jedna od rijetkih evropskih zemalja u kojoj ženama nije bio dopušten izlazak na birališta sve do 1972., dok je kanton Appenzell bio prisiljen prihvatiti žensko pravo glasa tek 1990. nakon što ga je na to natjerao Federalni vrhovni sud. Gore od tog kantona bile su tek zemlje koje se nikad nisu mogle pohvaliti ženskim pravima, poput Kuvajta, Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali i zemalja poput Kazahstana i JAR-a.
http://www.imdb.com/title/tt5818818/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica

- Klasika 10,00 kn (za članove Kinoteke-ulaz besplatan)
- Art 20,00 kn (za članove Kinoteke-10,00 kn)

Godišnja iskaznica

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA