PROGRAM KINOTEKE Prosinac 2023.

SRIJEDA / 06.12.

DANI MAKEDONSKOG FILMA: SRETNA NOVA ’49

Srećna nova '49, 1986.
17:30 sati



Srećna nova '49, 1986. Stole Popov, 125 min. YU/NMK
Scenarij:
Gordan Mihić
Uloge: Svetozar Cvetković, Meto Jovanovski, Vladislava Milosavljević, Aco Đorčev, Petre Arsovski, Dušan Kostovski, Ivan Bekjarev
   U razdoblju društvenih previranja, napetosti i straha (neposredno nakon rezolucije Informbiroa) pratimo dvojicu braće različitih karaktera i interesa. Starijeg brata Dragoslava, povratnika iz Rusije, nedužnog uhite zbog sumnje da je špijun, a mlađeg Kostu od politike više zanima bratova žena Vera i mafijaški svijet. Ispostavlja se i Vera pripada sovjetskoj špijunskoj mreži.
   Nastao prema kazališnoj predstavi i scenariju Gordana Mihića, film je osvojio Zlatnu Arenu u Puli za najbolji film, scenarij i sporednog glumca (Dušan Kostovski), a prikazuje kako se razlaz Tita sa Staljinom odrazio na članove jedne obitelji, odnosno kako je prouzročio atmosferu straha, paranoja i masovnih hapšenja. „Srećna Nova“ '49. je predstavljala jedan od nekoliko filmova tadašnje jugoslavenske kinematografije koji su se počeli baviti tamnim stranama u povijesti komunističke države.
https://www.imdb.com/title/tt0188206/?ref_=fn_al_tt_1

MAJKA I SIN

Un petit frère / Mother and Son, 2022.
20:00 sati



Un petit frère / Mother and Son, 2022. Léonor Serraille, 116 min. FR
Scenarij:
Léonor Serraille
Uloge: Annabelle Lengronne, Stéphane Bak, Kenzo Sambin
   Kasne su osamdesete godine, a Rose se sa svoja dva mlada sina iz Obale Bjelokosti seli u Pariz. Tijekom idućih dvadeset godina od njihovog dolaska u Francusku pa sve do sadašnjosti priča filma emotivna je kronika konstrukcije i dekonstrukcije života jedne imigrantske obitelji.
   Film „Majka i sin“ premijerno je prikazan na festivalu u Cannesu gdje se natjecao za Zlatnu palmu, a na festivalu u Stockholmu osvojio je nagradu za najbolju glumicu. Prema mišljenju mnogih svjetskih kritičara upravo je Annabelle Lengronne, glumica koja u filmu tumači lik majke Rose, jedan od glavnih razloga zbog čega „Majka i sin“ dobiva pohvale gdje god se prikaže. Ova mlada, perspektivna glumica izjavila je da se glumom počela baviti "kako bi postala slobodna", a film „Majka i sin“ prvi je u kojem je ostvarila glavnu ulogu. S druge strane, redateljica Serraille nakon svog prvog dugometražnog projekta željela je odustati od karijere zbog stresa koji joj je rad na tom filmu prouzročio, ali ju je njezin producent nagovorio da napiše i snimi „Majka i sin“, djelo koje joj je tematski izrazito blisko.
   "Dirljiv portret snage jedne žene koji istovremeno izbjegava glorificirati majčinstvo"; "Pravi filmski dosje imigrantskog iskustva"; "Prekrasna priča s glumačkom senzacijom u glavnoj ulozi" samo su neki od hvalospjeva koje je film dobio u Cannesu.
   Ova poetska priča o žrtvi i ljubavi na internetskoj stranici Rotten Tomatoes koja se bavi prikupljanjem tekstova filmskih kritičara diljem svijeta ima čak 84% pozitivnih ocjena.   
   Volim ovu priču i željela sam vidjeti što će se dogoditi s tom obitelji dok sam ju pisala. (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
   Kada je scenarij bio gotov odlučili smo prvo odabrati ulogu majke, jer nam je ona bila najvažnija. U trenutku kad se Annabelle pojavila na audiciji već smo vidjeli osam ili devet glumica. Ne sjećam se iz kojeg točno razloga, ali Annabelle je na audiciju došla na rubu suza te u vrlo emotivnom stanju; odmah sam znala da baš nju želim za glavnog lika. Imala je toliko jaku karizmu i mogla sam ju zamisliti da će upravo ona biti žena koja će u filmu proći kroz sva ta desetljeća i biti izvanredna". (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
    „Majka i sin“ ispod naizgled jednostavne površine skriva snažno duboke osjećaje. Serraille je na iznimno dirljiv način prikazala kompleksnu mladu ženu koja je sposobna pronaći sreću čak i u najokrutnijim uvjetima. Povrh toga, s obzirom na temu migracije, film je također i poprilično aktualan bez obzira na činjenicu što se njegova radnja proteže na više od dva desetljeća. (MCF Press)
   Zavodljiva, ali frustrirajuća obiteljska drama. (Wendy Ide / Observer)
   Spisateljica i redateljica Leonor Serraille stvara prekrasan nježan portret obitelji, nježnu meditaciju o tome kako naša prošlost oblikuje našu sadašnjost i budućnost. (Alissa Wilkinson / Vox)

https://www.imdb.com/title/tt17014214/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 07.12.

POMORSKA BITKA ZA SPLIT

Pomorska bitka za Split, 2021.
17:00 sati



VEČERI DOKUMENTARNOG FILMA
Pomorska bitka za Split, 2021. Igor Pjevac, 84 min.

   Prvi put u povijesti zabilježeno je da ratni brod puca po gradu čije ime nosi. Rat bijesni u Hrvatskoj. Na moru, u tijeku je treća blokada Jadrana. Cijela flota JRM brodova, njih gotovo 20, nalazi se u splitskom akvatoriju. Jedan torpedo, ispaljen u kišno poslijepodne 14.11.1991. promijenio je sve.

NJEZINA STRANA PRIČE: VELEBIT

Njezina strana priče: Velebit, 2023.
18:30 sati



VEČERI DOKUMENTARNOG FILMA
Njezina strana priče: Velebit, 2023. Davor Šarić, 52 min.
   Njezina strana priče posvećena je zbivanjima na Velebitu - od operacije „Maslenica“ 1993. do konačnog oslobođenja okupiranih krajeva u operaciji „Oluja“ 1995. godine. Protagonistkinje su medicinske sestre Duška Trgo i Ljiljana Sambol koje su pakao velebitske bojišnice prošle zajedno s pripadnicima specijalne policije koji su ondje proveli četiri ljeta i tri zime. Osim njih tu su tada zaručnica specijalca Stana Karadža, supruga specijalca Antonija Rojnica, sestra poginulog specijalca Katica Bobanac te majka poginulog hrvatskog branitelja Margita Patek koje daju pogled kako su one kao žene doživjele Domovinski rat.

ČUVARI FORMULE

20:00 sati



Čuvari formule, 2023. Dragan Bjelogrlić, 120 min. RS/SE/MN/NMK
Scenarij:
Dragan Bjelogrlić, Vuk Ršumović i Ognjen Sviličić (inspiriran je romanom „Slučaj Vinča“ Gorana Milošinovića)
Uloge: Alexis Manenti, Radivoje Buković, Lionel Abelanski, Jérémie Laheurte, Olivier Barthélémy, Ognjen Mićović, Jovan Jovanović, Alisa Radaković, Anne Serra, Jean-Louis Coulloc'h, Cédric Appietto
   Svijet je ideološki podijeljen. Svijet je ekonomski podijeljen. Opet smo na rubu velikog rata. Samo nas ljudskost i empatija mogu spasiti. U ovom sam filmu istražio kako formula smrti može postati formula života. (redatelj i ko-scenarist Dragan Bjelogrlić)
   U jeku hladnoratovske krize skupina mladih jugoslavenskih znanstvenika izložena je smrtonosnoj dozi zračenja te u pratnji tajne policije odlaze na liječenje u parišku kliniku. Tamo ih liječi profesor Mathé, žestoki protivnik nuklearnog oružja koji, kao slamku spasa, predloži nikada izvedenu operaciju zamjene koštane srži. Je li Mathé uočio priliku za eksperimentiranje na živim ljudima ili im zaista želi pomoći? I što su točno znanstvenici radili kada su ozračeni?
   „Čuvari formule“ uzbudljiv je povijesni triler zasnovan na istinitoj priči, događajima u srpskom gradu Vinči 1958. godine. Premijerno je prikazan u Locarnu, gdje je osvojio čak dva priznanja, nagradu Variety Piazza Grande i Zeleni leopard. Osvojio je i nagradu publike na Sarajevo film festivalu.
   Redatelj i producent Bjelogrlić, koji se našao i u jednoj od sporednih uloga, i ovoga se puta upustio u veliku povijesnu temu te je realizirao u svom prepoznatljivom stilu, s visokom dozom dramatike, čiji je cilj izazvati snažne emocije. (Zdenko Duka, lupiga.com)
   Aktualnost teme, potaknuto globalnim uspjehom “Oppenheimera”, “ Čuvari formule ” Dragana Bjelogrlića nude daleko klasičniji, ali ništa manje uzbudljiv pogled na malo poznatu epizodu koja obilježava povijesnu sjecište medicinskih i nuklearnih znanosti. U konačnici, ovo je elegantno konstruirani film koji usredotočuje etičke i ideološke dileme briljantnih znanstvenika. (Jessica Kiang / Variety)
   Bjelogrlićev adut je korištenje staloženog Manentija kao središta filma - Manenti ovdje koristi suzdržanost kako bi osmislio delikatnu karakterizaciju. Kao moralno ispravan i  politički pronicljiv Mathe, veteran Pokreta otpora, antikomunist, antinuklearac, on postaje prizma kroz koju složeni ideološki tokovi Hladnog rata postaju jasniji. Niskog stasa i skromnog ponašanja, njegov Mathe ipak odiše zapovjedničkom, neumoljivom kompetentnošću koja mijenja atmosferu u svakoj prostoriji u koju uđe. (Neil Young / Screen Daily)
   Ovaj film prkosi očekivanjima i dokazuje da ponekad najdramatičnija priča nije o bombi koja eksplodira, već o suosjećanju i herojstvu koji to sprječavaju. (www.globalvillagespace.com)
   I ovdje je riječ o atomskoj bombi, o znanosti i znanstvenicima, moralnim i političkim okolnostima sveg tog postratnog ludila, ali ovdje je i riječ o onoj drugoj strani sve te silne znanosti - običnim ljudima koji su svojom hrabrošću i požrtvovnošću omogućili znanosti da pomogne ne samo glavnim junacima ovoga filma, nego i milijunima nakon njih. (Zrinka Pavlić / tportal)
   Kao i mnogi, znao sam nešto o tome, ali ne i cijelu priču. Znao sam da se nešto dogodilo, da su neki ljudi ozračeni i da nakon toga u Vinči više nikada nije bilo sve isto. Detalje nisam znao jer se o detaljima nije govorilo. Tek kada sam prije sedam godina pročitao knjigu „Slučaj Vinča“ Gorana Milašinovića doznao sam što se doista dogodilo. Sve me to zaintrigiralo, pa sam sa scenaristom Vukom Ršumovićem počeo istraživati i razgovarati s ljudima koji su o Vinči znali puno više od mene… Od neposrednih sudionika događaja tada je bio još živ samo Radojko Maksić, djelatnik iz Vinče kojemu su transplantirali koštanu srž u Parizu. Rado je pričao o svemu što se dogodilo u Parizu, ali o samome incidentu u Vinči – ne. I inače o onome što se radilo u Vinči puno češće smo nailazili na zid šutnje. Pogotovo kada smo razgovarali sa zaposlenicima Vinče. Malo otvoreniji su bili bivši djelatnici, koji su bili spremniji detaljnije razgovarati. (redatelj i ko-scenarist Dragan Bjelogrlić)

https://www.imdb.com/title/tt20365920/

PETAK / 08.12.

HAKERI RATA

Hakeri rata, 2021.
17:00 sati



VEČERI DOKUMENTARNOG FILMA
Hakeri rata, 2021. Nikola Kuprešanin i Tomislav Brdjanović, 52 min.
   Priča o vukovarskim braniteljima koji su, suočeni s premoćnom neprijateljskom silom morali pribjegavati improvizacijama. Sustav šifrirane komunikacije sklopljen od radio-stanica, primitivnih modema i Commodore 64 računala jedan je od najblistavijih primjera njihove domišljatosti. Zahvaljujući tom sustavu pad grada odgođen je nekoliko ključnih tjedana koji su Hrvatskoj kupili vrijeme da se organizira i zaustavi prodor neprijateljskih snaga dalje na zapad.

VEĆE OD TRAUME

Veće od traume, 2022.
18:00 sati



VEČERI DOKUMENTARNOG FILMA
Veće od traume, 2022. Vedrana Pribačić i Mirta Puhlovski, 91 min.  

   Dokumentarac „Veće od traume“ prati skupinu žena silovanih i zatočenih u Domovinskom ratu koje vlastitim primjerom, kroz nekonvencionalni program osnaživanja, dokazuju da je rast nakon traume moguć te da nije potrebno zauvijek ostati u 'zatvorenoj kutiji' dijagnoze PTSP-a.
   Film je do sada dobio čak 21 domaću i međunarodnu filmsku nagradu, među kojima su četiri nagrade publike, Srce Sarajeva za ljudska prava, nagrada filmskih kritičara Oktavijan. Usto, prvi je dokumentarni film koji je osvojio Zlatnu arenu za najbolji film.

JEANNE DU BARRY

Jeanne du Barry, 2023.
20:00 sati



Jeanne du Barry, 2023. Maïwenn, 113 min. FR
Scenarij:
Maïwenn, Teddy Lussi-Modeste, Nicolas Livecchi
Uloge: Johnny Depp, Maïwenn, Melvil Poupaud
   Film koji je svečano otvorio ovogodišnji festival u Cannesu i kojeg je do danas samo u francuskim kinima pogledalo gotovo 800.000 ljudi!
   Jeanne Vaubernier, djevojka iz radničke klase odlučna da se uspinje na društvenoj ljestvici, koristi sav svoj šarm kako bi pobjegla iz siromaštva. Njezin ljubavnik, grof du Barry, nakon što se obogatio zahvaljujući njezinim ljubavnim spletkama, želi je predstaviti kralju pa uz pomoć utjecajnog vojvode de Richelieua osmisli njihovo upoznavanje. No njihov prvi susret nadmaši sva njegova prvotna očekivanja, jer za kralja Luja XV. i Jeanne to će biti ljubav na prvi pogled. S kurtizanom, kralj će iznova otkriti glad za životom, i to toliko da više ne može zamisliti svoj život bez nje pa je odlučuje imenovati službenom miljenicom. A rezultat svega je, naravno, skandal. Jer baš nitko drugi ne želi djevojku s ulice na dvoru.
   Suptilna i dobro osmišljena kostimirana drama s dosta satire. (Geoffrey Macnab / The Independent)
   Johnny Depp svojom karizmom, svojom sposobnošću da kaže toliko toga jednostavnim pogledom ili pokretom tijela, vlada filmom, a da pritom nikoga ne ugrožava. (Thierry Chèze / Premiere)
   Velik dio eskapističke zabave ne dolazi toliko iz priče, već iz jednostavnog uživanja u raskošnim haljinama i kićenom dekoru, a dovoljno je i jednog i drugog da zaokupi većinu gledatelja. (Hannah Brown / Jerusalem Post)
   Maïwenn je izvanredna, jednostavno nema druge riječi za to; nevjerojatan spoj glumačke i redateljske vještine. (Sarah Manvel / In Their Own League)

https://www.imdb.com/title/tt17277414/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 09.12.

JEANNE DU BARRY

Jeanne du Barry, 2023.
17:30 sati



Jeanne du Barry, 2023. Maïwenn, 113 min. FR
Scenarij:
Maïwenn, Teddy Lussi-Modeste, Nicolas Livecchi
Uloge: Johnny Depp, Maïwenn, Melvil Poupaud
   Film koji je svečano otvorio ovogodišnji festival u Cannesu i kojeg je do danas samo u francuskim kinima pogledalo gotovo 800.000 ljudi!
   Jeanne Vaubernier, djevojka iz radničke klase odlučna da se uspinje na društvenoj ljestvici, koristi sav svoj šarm kako bi pobjegla iz siromaštva. Njezin ljubavnik, grof du Barry, nakon što se obogatio zahvaljujući njezinim ljubavnim spletkama, želi je predstaviti kralju pa uz pomoć utjecajnog vojvode de Richelieua osmisli njihovo upoznavanje. No njihov prvi susret nadmaši sva njegova prvotna očekivanja, jer za kralja Luja XV. i Jeanne to će biti ljubav na prvi pogled. S kurtizanom, kralj će iznova otkriti glad za životom, i to toliko da više ne može zamisliti svoj život bez nje pa je odlučuje imenovati službenom miljenicom. A rezultat svega je, naravno, skandal. Jer baš nitko drugi ne želi djevojku s ulice na dvoru.
   Suptilna i dobro osmišljena kostimirana drama s dosta satire. (Geoffrey Macnab / The Independent)
   Johnny Depp svojom karizmom, svojom sposobnošću da kaže toliko toga jednostavnim pogledom ili pokretom tijela, vlada filmom, a da pritom nikoga ne ugrožava. (Thierry Chèze / Premiere)
   Velik dio eskapističke zabave ne dolazi toliko iz priče, već iz jednostavnog uživanja u raskošnim haljinama i kićenom dekoru, a dovoljno je i jednog i drugog da zaokupi većinu gledatelja. (Hannah Brown / Jerusalem Post)
   Maïwenn je izvanredna, jednostavno nema druge riječi za to; nevjerojatan spoj glumačke i redateljske vještine. (Sarah Manvel / In Their Own League)

https://www.imdb.com/title/tt17277414/?ref_=fn_al_tt_1

NOĆ ZLOČINA

La nuit du 12 / The Night of the 12th, 2022.
20:00 sati



La nuit du 12 / The Night of the 12th, 2022. Dominik Moll, 115 min. FR
Scenarij:
Dominik Moll, Gilles Marchand prema knjizi „18.3 – Une année à la PJ“ Pauline Guéna
Uloge: Bastien Bouillon, Bouli Lanners, Anouk Grinberg, Théo Cholbi, Johann Dionnet, Thibault Evrard, Julien Frison, Paul Jeanson, Mouna Soualem, Pauline Serieys
   Dobitnik čak 6 prestižnih nagrada Cesar uključujući i one za najbolji film i režiju!
   Dobitnik 2 nagrade Lumiere uključujući i onu za najbolji film!

   U gotovo svakoj policijskoj postaji na svijetu detektivi se neminovno suočavaju s barem jednim slučajem koji ostaje neriješen. Što je gnjusniji zločin, to on više proganja one čija je dužnost riješiti ga. Upravo se u toj situaciji našao Yohan Vives - mladi, tek promovirani kapetan policije kad započne s istragom odvratnog ubojstva mlade djevojke imena Clara u gradiću Grenobleu. Jasno je da je zločin počinjen s predumišljajem te da divljački način na koji je izvršen sugerira osvetu. Vivesov tim metodično istražuje sve detalje Clarinog života, otkrivajući njezine tajne u nadi da će pronaći ubojicu. Siguran u to da je glavni osumnjičeni njezin bivši ljubavnik, Vives se suočava s drugim, puno kompliciranijim pitanjem: koji od njezinih bivših ljubavnika bi mogao biti počinitelj ovog zločina?
   Temeljen na istinitom kriminalističkom romanu autorice Pauline Guene, “Noć zločina” surova je misterija koja je “istovremeno iznimno efektna i briljantno odglumljena, u kojoj procedure i načini razmišljanja pojedinaca otkrivaju oštećeno društvo” (Cineuropa), postavljajući teška pitanja onima koji provode zakon u svijetu u kojem dominiraju muškarci te o njihovoj sposobnosti nošenja s nasilnim zločinima koji se, gotovo rutinski, provode nad ženama. (MCF Press)
   Mračan, dobro osmišljen triler koji daje slojevit pogled na otrovni efekt valova nasilja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Spretna, zadovoljavajuća policijska procedura koja vlada svojim neobičnim tonom, „Noć zločina“ je savršeno glumljena i konstruirana uzbudljivom strogošću. (Lissa Nesselson / Screen Daily)
   Usredotočujući se na jednu istragu ubojstva iz stvarnog života, Dominik Moll je stvorila film koji izgleda kao konvencionalni policijsi film, ali to zapravo nije. (John Powers / NPR)
   Film se bavi traumatičnim učincima zločina iz socijalne, psihološke i rodne perspektive, što ga čini univerzalnim. (Gisela Savdie / El Heraldo)

https://www.imdb.com/title/tt16953666/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 14.12.

NOĆ ZLOČINA

La nuit du 12 / The Night of the 12th, 2022.
17:30 sati



La nuit du 12 / The Night of the 12th, 2022. Dominik Moll, 115 min. FR
Scenarij:
Dominik Moll, Gilles Marchand prema knjizi „18.3 – Une année à la PJ“ Pauline Guéna
Uloge: Bastien Bouillon, Bouli Lanners, Anouk Grinberg, Théo Cholbi, Johann Dionnet, Thibault Evrard, Julien Frison, Paul Jeanson, Mouna Soualem, Pauline Serieys
   Dobitnik čak 6 prestižnih nagrada Cesar uključujući i one za najbolji film i režiju!
   Dobitnik 2 nagrade Lumiere uključujući i onu za najbolji film!

   U gotovo svakoj policijskoj postaji na svijetu detektivi se neminovno suočavaju s barem jednim slučajem koji ostaje neriješen. Što je gnjusniji zločin, to on više proganja one čija je dužnost riješiti ga. Upravo se u toj situaciji našao Yohan Vives - mladi, tek promovirani kapetan policije kad započne s istragom odvratnog ubojstva mlade djevojke imena Clara u gradiću Grenobleu. Jasno je da je zločin počinjen s predumišljajem te da divljački način na koji je izvršen sugerira osvetu. Vivesov tim metodično istražuje sve detalje Clarinog života, otkrivajući njezine tajne u nadi da će pronaći ubojicu. Siguran u to da je glavni osumnjičeni njezin bivši ljubavnik, Vives se suočava s drugim, puno kompliciranijim pitanjem: koji od njezinih bivših ljubavnika bi mogao biti počinitelj ovog zločina?
   Temeljen na istinitom kriminalističkom romanu autorice Pauline Guene, “Noć zločina” surova je misterija koja je “istovremeno iznimno efektna i briljantno odglumljena, u kojoj procedure i načini razmišljanja pojedinaca otkrivaju oštećeno društvo” (Cineuropa), postavljajući teška pitanja onima koji provode zakon u svijetu u kojem dominiraju muškarci te o njihovoj sposobnosti nošenja s nasilnim zločinima koji se, gotovo rutinski, provode nad ženama. (MCF Press)
   Mračan, dobro osmišljen triler koji daje slojevit pogled na otrovni efekt valova nasilja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Spretna, zadovoljavajuća policijska procedura koja vlada svojim neobičnim tonom, „Noć zločina“ je savršeno glumljena i konstruirana uzbudljivom strogošću. (Lissa Nesselson / Screen Daily)
   Usredotočujući se na jednu istragu ubojstva iz stvarnog života, Dominik Moll je stvorila film koji izgleda kao konvencionalni policijsi film, ali to zapravo nije. (John Powers / NPR)
   Film se bavi traumatičnim učincima zločina iz socijalne, psihološke i rodne perspektive, što ga čini univerzalnim. (Gisela Savdie / El Heraldo)

https://www.imdb.com/title/tt16953666/?ref_=fn_al_tt_1

ČUVARI FORMULE

20:00 sati



Čuvari formule, 2023. Dragan Bjelogrlić, 120 min. RS/SE/MN/NMK
Scenarij:
Dragan Bjelogrlić, Vuk Ršumović i Ognjen Sviličić (inspiriran je romanom „Slučaj Vinča“ Gorana Milošinovića)
Uloge: Alexis Manenti, Radivoje Buković, Lionel Abelanski, Jérémie Laheurte, Olivier Barthélémy, Ognjen Mićović, Jovan Jovanović, Alisa Radaković, Anne Serra, Jean-Louis Coulloc'h, Cédric Appietto
   Svijet je ideološki podijeljen. Svijet je ekonomski podijeljen. Opet smo na rubu velikog rata. Samo nas ljudskost i empatija mogu spasiti. U ovom sam filmu istražio kako formula smrti može postati formula života. (redatelj i ko-scenarist Dragan Bjelogrlić)
   U jeku hladnoratovske krize skupina mladih jugoslavenskih znanstvenika izložena je smrtonosnoj dozi zračenja te u pratnji tajne policije odlaze na liječenje u parišku kliniku. Tamo ih liječi profesor Mathé, žestoki protivnik nuklearnog oružja koji, kao slamku spasa, predloži nikada izvedenu operaciju zamjene koštane srži. Je li Mathé uočio priliku za eksperimentiranje na živim ljudima ili im zaista želi pomoći? I što su točno znanstvenici radili kada su ozračeni?
   „Čuvari formule“ uzbudljiv je povijesni triler zasnovan na istinitoj priči, događajima u srpskom gradu Vinči 1958. godine. Premijerno je prikazan u Locarnu, gdje je osvojio čak dva priznanja, nagradu Variety Piazza Grande i Zeleni leopard. Osvojio je i nagradu publike na Sarajevo film festivalu.
   Redatelj i producent Bjelogrlić, koji se našao i u jednoj od sporednih uloga, i ovoga se puta upustio u veliku povijesnu temu te je realizirao u svom prepoznatljivom stilu, s visokom dozom dramatike, čiji je cilj izazvati snažne emocije. (Zdenko Duka, lupiga.com)
   Aktualnost teme, potaknuto globalnim uspjehom “Oppenheimera”, “ Čuvari formule ” Dragana Bjelogrlića nude daleko klasičniji, ali ništa manje uzbudljiv pogled na malo poznatu epizodu koja obilježava povijesnu sjecište medicinskih i nuklearnih znanosti. U konačnici, ovo je elegantno konstruirani film koji usredotočuje etičke i ideološke dileme briljantnih znanstvenika. (Jessica Kiang / Variety)
   Bjelogrlićev adut je korištenje staloženog Manentija kao središta filma - Manenti ovdje koristi suzdržanost kako bi osmislio delikatnu karakterizaciju. Kao moralno ispravan i  politički pronicljiv Mathe, veteran Pokreta otpora, antikomunist, antinuklearac, on postaje prizma kroz koju složeni ideološki tokovi Hladnog rata postaju jasniji. Niskog stasa i skromnog ponašanja, njegov Mathe ipak odiše zapovjedničkom, neumoljivom kompetentnošću koja mijenja atmosferu u svakoj prostoriji u koju uđe. (Neil Young / Screen Daily)
   Ovaj film prkosi očekivanjima i dokazuje da ponekad najdramatičnija priča nije o bombi koja eksplodira, već o suosjećanju i herojstvu koji to sprječavaju. (www.globalvillagespace.com)
   I ovdje je riječ o atomskoj bombi, o znanosti i znanstvenicima, moralnim i političkim okolnostima sveg tog postratnog ludila, ali ovdje je i riječ o onoj drugoj strani sve te silne znanosti - običnim ljudima koji su svojom hrabrošću i požrtvovnošću omogućili znanosti da pomogne ne samo glavnim junacima ovoga filma, nego i milijunima nakon njih. (Zrinka Pavlić / tportal)
   Kao i mnogi, znao sam nešto o tome, ali ne i cijelu priču. Znao sam da se nešto dogodilo, da su neki ljudi ozračeni i da nakon toga u Vinči više nikada nije bilo sve isto. Detalje nisam znao jer se o detaljima nije govorilo. Tek kada sam prije sedam godina pročitao knjigu „Slučaj Vinča“ Gorana Milašinovića doznao sam što se doista dogodilo. Sve me to zaintrigiralo, pa sam sa scenaristom Vukom Ršumovićem počeo istraživati i razgovarati s ljudima koji su o Vinči znali puno više od mene… Od neposrednih sudionika događaja tada je bio još živ samo Radojko Maksić, djelatnik iz Vinče kojemu su transplantirali koštanu srž u Parizu. Rado je pričao o svemu što se dogodilo u Parizu, ali o samome incidentu u Vinči – ne. I inače o onome što se radilo u Vinči puno češće smo nailazili na zid šutnje. Pogotovo kada smo razgovarali sa zaposlenicima Vinče. Malo otvoreniji su bili bivši djelatnici, koji su bili spremniji detaljnije razgovarati. (redatelj i ko-scenarist Dragan Bjelogrlić)

https://www.imdb.com/title/tt20365920/

PETAK / 15.12.

MAJKA I SIN

Un petit frère / Mother and Son, 2022.
17:30 sati



Un petit frère / Mother and Son, 2022. Léonor Serraille, 116 min. FR
Scenarij:
Léonor Serraille
Uloge: Annabelle Lengronne, Stéphane Bak, Kenzo Sambin
   Kasne su osamdesete godine, a Rose se sa svoja dva mlada sina iz Obale Bjelokosti seli u Pariz. Tijekom idućih dvadeset godina od njihovog dolaska u Francusku pa sve do sadašnjosti priča filma emotivna je kronika konstrukcije i dekonstrukcije života jedne imigrantske obitelji.
   Film „Majka i sin“ premijerno je prikazan na festivalu u Cannesu gdje se natjecao za Zlatnu palmu, a na festivalu u Stockholmu osvojio je nagradu za najbolju glumicu. Prema mišljenju mnogih svjetskih kritičara upravo je Annabelle Lengronne, glumica koja u filmu tumači lik majke Rose, jedan od glavnih razloga zbog čega „Majka i sin“ dobiva pohvale gdje god se prikaže. Ova mlada, perspektivna glumica izjavila je da se glumom počela baviti "kako bi postala slobodna", a film „Majka i sin“ prvi je u kojem je ostvarila glavnu ulogu. S druge strane, redateljica Serraille nakon svog prvog dugometražnog projekta željela je odustati od karijere zbog stresa koji joj je rad na tom filmu prouzročio, ali ju je njezin producent nagovorio da napiše i snimi „Majka i sin“, djelo koje joj je tematski izrazito blisko.
   "Dirljiv portret snage jedne žene koji istovremeno izbjegava glorificirati majčinstvo"; "Pravi filmski dosje imigrantskog iskustva"; "Prekrasna priča s glumačkom senzacijom u glavnoj ulozi" samo su neki od hvalospjeva koje je film dobio u Cannesu.
   Ova poetska priča o žrtvi i ljubavi na internetskoj stranici Rotten Tomatoes koja se bavi prikupljanjem tekstova filmskih kritičara diljem svijeta ima čak 84% pozitivnih ocjena.   
   Volim ovu priču i željela sam vidjeti što će se dogoditi s tom obitelji dok sam ju pisala. (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
   Kada je scenarij bio gotov odlučili smo prvo odabrati ulogu majke, jer nam je ona bila najvažnija. U trenutku kad se Annabelle pojavila na audiciji već smo vidjeli osam ili devet glumica. Ne sjećam se iz kojeg točno razloga, ali Annabelle je na audiciju došla na rubu suza te u vrlo emotivnom stanju; odmah sam znala da baš nju želim za glavnog lika. Imala je toliko jaku karizmu i mogla sam ju zamisliti da će upravo ona biti žena koja će u filmu proći kroz sva ta desetljeća i biti izvanredna". (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
    „Majka i sin“ ispod naizgled jednostavne površine skriva snažno duboke osjećaje. Serraille je na iznimno dirljiv način prikazala kompleksnu mladu ženu koja je sposobna pronaći sreću čak i u najokrutnijim uvjetima. Povrh toga, s obzirom na temu migracije, film je također i poprilično aktualan bez obzira na činjenicu što se njegova radnja proteže na više od dva desetljeća. (MCF Press)
   Zavodljiva, ali frustrirajuća obiteljska drama. (Wendy Ide / Observer)
   Spisateljica i redateljica Leonor Serraille stvara prekrasan nježan portret obitelji, nježnu meditaciju o tome kako naša prošlost oblikuje našu sadašnjost i budućnost. (Alissa Wilkinson / Vox)

https://www.imdb.com/title/tt17014214/?ref_=fn_al_tt_1

NOĆ ZLOČINA

La nuit du 12 / The Night of the 12th, 2022.
20:00 sati



La nuit du 12 / The Night of the 12th, 2022. Dominik Moll, 115 min. FR
Scenarij:
Dominik Moll, Gilles Marchand prema knjizi „18.3 – Une année à la PJ“ Pauline Guéna
Uloge: Bastien Bouillon, Bouli Lanners, Anouk Grinberg, Théo Cholbi, Johann Dionnet, Thibault Evrard, Julien Frison, Paul Jeanson, Mouna Soualem, Pauline Serieys
   Dobitnik čak 6 prestižnih nagrada Cesar uključujući i one za najbolji film i režiju!
   Dobitnik 2 nagrade Lumiere uključujući i onu za najbolji film!

   U gotovo svakoj policijskoj postaji na svijetu detektivi se neminovno suočavaju s barem jednim slučajem koji ostaje neriješen. Što je gnjusniji zločin, to on više proganja one čija je dužnost riješiti ga. Upravo se u toj situaciji našao Yohan Vives - mladi, tek promovirani kapetan policije kad započne s istragom odvratnog ubojstva mlade djevojke imena Clara u gradiću Grenobleu. Jasno je da je zločin počinjen s predumišljajem te da divljački način na koji je izvršen sugerira osvetu. Vivesov tim metodično istražuje sve detalje Clarinog života, otkrivajući njezine tajne u nadi da će pronaći ubojicu. Siguran u to da je glavni osumnjičeni njezin bivši ljubavnik, Vives se suočava s drugim, puno kompliciranijim pitanjem: koji od njezinih bivših ljubavnika bi mogao biti počinitelj ovog zločina?
   Temeljen na istinitom kriminalističkom romanu autorice Pauline Guene, “Noć zločina” surova je misterija koja je “istovremeno iznimno efektna i briljantno odglumljena, u kojoj procedure i načini razmišljanja pojedinaca otkrivaju oštećeno društvo” (Cineuropa), postavljajući teška pitanja onima koji provode zakon u svijetu u kojem dominiraju muškarci te o njihovoj sposobnosti nošenja s nasilnim zločinima koji se, gotovo rutinski, provode nad ženama. (MCF Press)
   Mračan, dobro osmišljen triler koji daje slojevit pogled na otrovni efekt valova nasilja. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Spretna, zadovoljavajuća policijska procedura koja vlada svojim neobičnim tonom, „Noć zločina“ je savršeno glumljena i konstruirana uzbudljivom strogošću. (Lissa Nesselson / Screen Daily)
   Usredotočujući se na jednu istragu ubojstva iz stvarnog života, Dominik Moll je stvorila film koji izgleda kao konvencionalni policijsi film, ali to zapravo nije. (John Powers / NPR)
   Film se bavi traumatičnim učincima zločina iz socijalne, psihološke i rodne perspektive, što ga čini univerzalnim. (Gisela Savdie / El Heraldo)

https://www.imdb.com/title/tt16953666/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 16.12.

ČUVARI FORMULE

17:30 sati



Čuvari formule, 2023. Dragan Bjelogrlić, 120 min. RS/SE/MN/NMK
Scenarij:
Dragan Bjelogrlić, Vuk Ršumović i Ognjen Sviličić (inspiriran je romanom „Slučaj Vinča“ Gorana Milošinovića)
Uloge: Alexis Manenti, Radivoje Buković, Lionel Abelanski, Jérémie Laheurte, Olivier Barthélémy, Ognjen Mićović, Jovan Jovanović, Alisa Radaković, Anne Serra, Jean-Louis Coulloc'h, Cédric Appietto
   Svijet je ideološki podijeljen. Svijet je ekonomski podijeljen. Opet smo na rubu velikog rata. Samo nas ljudskost i empatija mogu spasiti. U ovom sam filmu istražio kako formula smrti može postati formula života. (redatelj i ko-scenarist Dragan Bjelogrlić)
   U jeku hladnoratovske krize skupina mladih jugoslavenskih znanstvenika izložena je smrtonosnoj dozi zračenja te u pratnji tajne policije odlaze na liječenje u parišku kliniku. Tamo ih liječi profesor Mathé, žestoki protivnik nuklearnog oružja koji, kao slamku spasa, predloži nikada izvedenu operaciju zamjene koštane srži. Je li Mathé uočio priliku za eksperimentiranje na živim ljudima ili im zaista želi pomoći? I što su točno znanstvenici radili kada su ozračeni?
   „Čuvari formule“ uzbudljiv je povijesni triler zasnovan na istinitoj priči, događajima u srpskom gradu Vinči 1958. godine. Premijerno je prikazan u Locarnu, gdje je osvojio čak dva priznanja, nagradu Variety Piazza Grande i Zeleni leopard. Osvojio je i nagradu publike na Sarajevo film festivalu.
   Redatelj i producent Bjelogrlić, koji se našao i u jednoj od sporednih uloga, i ovoga se puta upustio u veliku povijesnu temu te je realizirao u svom prepoznatljivom stilu, s visokom dozom dramatike, čiji je cilj izazvati snažne emocije. (Zdenko Duka, lupiga.com)
   Aktualnost teme, potaknuto globalnim uspjehom “Oppenheimera”, “ Čuvari formule ” Dragana Bjelogrlića nude daleko klasičniji, ali ništa manje uzbudljiv pogled na malo poznatu epizodu koja obilježava povijesnu sjecište medicinskih i nuklearnih znanosti. U konačnici, ovo je elegantno konstruirani film koji usredotočuje etičke i ideološke dileme briljantnih znanstvenika. (Jessica Kiang / Variety)
   Bjelogrlićev adut je korištenje staloženog Manentija kao središta filma - Manenti ovdje koristi suzdržanost kako bi osmislio delikatnu karakterizaciju. Kao moralno ispravan i  politički pronicljiv Mathe, veteran Pokreta otpora, antikomunist, antinuklearac, on postaje prizma kroz koju složeni ideološki tokovi Hladnog rata postaju jasniji. Niskog stasa i skromnog ponašanja, njegov Mathe ipak odiše zapovjedničkom, neumoljivom kompetentnošću koja mijenja atmosferu u svakoj prostoriji u koju uđe. (Neil Young / Screen Daily)
   Ovaj film prkosi očekivanjima i dokazuje da ponekad najdramatičnija priča nije o bombi koja eksplodira, već o suosjećanju i herojstvu koji to sprječavaju. (www.globalvillagespace.com)
   I ovdje je riječ o atomskoj bombi, o znanosti i znanstvenicima, moralnim i političkim okolnostima sveg tog postratnog ludila, ali ovdje je i riječ o onoj drugoj strani sve te silne znanosti - običnim ljudima koji su svojom hrabrošću i požrtvovnošću omogućili znanosti da pomogne ne samo glavnim junacima ovoga filma, nego i milijunima nakon njih. (Zrinka Pavlić / tportal)
   Kao i mnogi, znao sam nešto o tome, ali ne i cijelu priču. Znao sam da se nešto dogodilo, da su neki ljudi ozračeni i da nakon toga u Vinči više nikada nije bilo sve isto. Detalje nisam znao jer se o detaljima nije govorilo. Tek kada sam prije sedam godina pročitao knjigu „Slučaj Vinča“ Gorana Milašinovića doznao sam što se doista dogodilo. Sve me to zaintrigiralo, pa sam sa scenaristom Vukom Ršumovićem počeo istraživati i razgovarati s ljudima koji su o Vinči znali puno više od mene… Od neposrednih sudionika događaja tada je bio još živ samo Radojko Maksić, djelatnik iz Vinče kojemu su transplantirali koštanu srž u Parizu. Rado je pričao o svemu što se dogodilo u Parizu, ali o samome incidentu u Vinči – ne. I inače o onome što se radilo u Vinči puno češće smo nailazili na zid šutnje. Pogotovo kada smo razgovarali sa zaposlenicima Vinče. Malo otvoreniji su bili bivši djelatnici, koji su bili spremniji detaljnije razgovarati. (redatelj i ko-scenarist Dragan Bjelogrlić)

https://www.imdb.com/title/tt20365920/

MAJKA I SIN

Un petit frère / Mother and Son, 2022.
20:00 sati



Un petit frère / Mother and Son, 2022. Léonor Serraille, 116 min. FR
Scenarij:
Léonor Serraille
Uloge: Annabelle Lengronne, Stéphane Bak, Kenzo Sambin
   Kasne su osamdesete godine, a Rose se sa svoja dva mlada sina iz Obale Bjelokosti seli u Pariz. Tijekom idućih dvadeset godina od njihovog dolaska u Francusku pa sve do sadašnjosti priča filma emotivna je kronika konstrukcije i dekonstrukcije života jedne imigrantske obitelji.
   Film „Majka i sin“ premijerno je prikazan na festivalu u Cannesu gdje se natjecao za Zlatnu palmu, a na festivalu u Stockholmu osvojio je nagradu za najbolju glumicu. Prema mišljenju mnogih svjetskih kritičara upravo je Annabelle Lengronne, glumica koja u filmu tumači lik majke Rose, jedan od glavnih razloga zbog čega „Majka i sin“ dobiva pohvale gdje god se prikaže. Ova mlada, perspektivna glumica izjavila je da se glumom počela baviti "kako bi postala slobodna", a film „Majka i sin“ prvi je u kojem je ostvarila glavnu ulogu. S druge strane, redateljica Serraille nakon svog prvog dugometražnog projekta željela je odustati od karijere zbog stresa koji joj je rad na tom filmu prouzročio, ali ju je njezin producent nagovorio da napiše i snimi „Majka i sin“, djelo koje joj je tematski izrazito blisko.
   "Dirljiv portret snage jedne žene koji istovremeno izbjegava glorificirati majčinstvo"; "Pravi filmski dosje imigrantskog iskustva"; "Prekrasna priča s glumačkom senzacijom u glavnoj ulozi" samo su neki od hvalospjeva koje je film dobio u Cannesu.
   Ova poetska priča o žrtvi i ljubavi na internetskoj stranici Rotten Tomatoes koja se bavi prikupljanjem tekstova filmskih kritičara diljem svijeta ima čak 84% pozitivnih ocjena.   
   Volim ovu priču i željela sam vidjeti što će se dogoditi s tom obitelji dok sam ju pisala. (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
   Kada je scenarij bio gotov odlučili smo prvo odabrati ulogu majke, jer nam je ona bila najvažnija. U trenutku kad se Annabelle pojavila na audiciji već smo vidjeli osam ili devet glumica. Ne sjećam se iz kojeg točno razloga, ali Annabelle je na audiciju došla na rubu suza te u vrlo emotivnom stanju; odmah sam znala da baš nju želim za glavnog lika. Imala je toliko jaku karizmu i mogla sam ju zamisliti da će upravo ona biti žena koja će u filmu proći kroz sva ta desetljeća i biti izvanredna". (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
    „Majka i sin“ ispod naizgled jednostavne površine skriva snažno duboke osjećaje. Serraille je na iznimno dirljiv način prikazala kompleksnu mladu ženu koja je sposobna pronaći sreću čak i u najokrutnijim uvjetima. Povrh toga, s obzirom na temu migracije, film je također i poprilično aktualan bez obzira na činjenicu što se njegova radnja proteže na više od dva desetljeća. (MCF Press)
   Zavodljiva, ali frustrirajuća obiteljska drama. (Wendy Ide / Observer)
   Spisateljica i redateljica Leonor Serraille stvara prekrasan nježan portret obitelji, nježnu meditaciju o tome kako naša prošlost oblikuje našu sadašnjost i budućnost. (Alissa Wilkinson / Vox)

https://www.imdb.com/title/tt17014214/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 19.12.

VELJKO OD MORA

20:00 sati



Veljko od mora, 2023. Miro Branković, 53 min. HR
   Veljko Rogošić (Kaštel Lukšić, 21. 7. 1941. - Split, 7. 8. 2012.), hrvatski plivač, višestruki državni rekorder na 200 m delfin, 400 i 1500 m slobodno, te svjetski prvak u maratonskom plivanju. Sportaš koji je obilježio hrvatsko i svjetsko daljinsko plivanje.

SRIJEDA / 20.12.

ANATOMIJA PADA

Anatomie d’une chute, 2023.
19:30 sati



ZLATNA PALMA 2023.
Anatomie d’une chute, 2023. Justine Triet, 152 min. FR / ZLATNA PALMA 2023.
Scenarij:
Justine Triet, Arthur Harari
Uloge: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner, Antoine Reinartz, Samuel Theis, Jehnny Beth, Saadia Bentaieb, Camille Rutherford, Anne Rotger, Sophie Fillières
   Pobjednik filmskog festivala u Cannesu te jedan od najboljih i najhvaljenijih filmova godine!
   Priča o ženi osumnjičenoj za ubojstvo supruga i njihovom djelomično slijepom sinu koji se, kao jedini svjedok događaja, nalazi usred moralne dvojbe. Samuel biva pronađen mrtav u snijegu ispred izolirane kolibe gdje je živio sa svojom suprugom Sandrom, njemačkom spisateljicom, i njihovim djelomično slijepim 11-godišnjim sinom Danijelom. Policijska istraga uskoro upućuje na sumnjivu smrt: nemoguće je ustvrditi sa sigurnošću je li Samuel počinio suicid ili je ubijen. Sandra je osumnjičena. Pa i optužena te slijedi njezino suđenje tijekom kojeg sve tajne iz njihova braka polagano počinju izlaziti na površinu. Daniel se tijekom suđenja nađe u središtu pozornosti: između suđenja i njihova života kod kuće počinju se rađati sumnje koje prijete uništenju odnosa majke i sina.
   S pravom smatran jednim od najboljih u 2023. godini, ovo je film koji će izazivati burne rasprave dugo nakon odjave. (Victoria Luxford City AM)
   Pametna, solidno osmišljena procedura usidrena u obiteljskoj drami. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Redateljica i glumica u vrhunskoj formi. Sandra Huler je briljantna, senzacionalna. (Jon Frosch / Hollywood Reporter)
  Izravan u svom stilu, ali sofisticiran u načinu na koji Triet dijeli informacije. Ponekad nepodnošljivo napet, ali suptilan i zadovoljavajući. (Steve Pond / The Wrap)
   I ispred i iza kamere „Anatomija pada“ je ilm koji su napravile dvije žene koje su jednostvno na vrhuncu svojih izvedbi. I niti jedna ne pokazuje znakove usporavanja. (Alexandra Heller-Nicholas / Alliance of Women Film Journalists)
   Zahvaljujući vrhunskom autoskom umijeću, ova umjetnička misterija produbljuje se svake minute svog dugog trajanja. (Whang Yee Ling / Straits Times)

   „Anatomija pada“ bio je jedan od pet filmova koje je predodabrao francuski odbor da predstavljaju zemlju u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma na 96. dodjeli Oscara. Na čuđenje mnogih, odabrana je povijesna romantična drama „Pot-au-Feu“ Trần Anh Hùnga, a insajderi su tvrdili da je redateljica Justine Triet "kažnjena" jer je, prigodom slavljeničkog govora u Cannesu, kritizirala mirovinsku reformu predsjednika Macrona.
https://www.imdb.com/title/tt17009710/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 21.12.

MAJKA I SIN

Un petit frère / Mother and Son, 2022.
17:15 sati



Un petit frère / Mother and Son, 2022. Léonor Serraille, 116 min. FR
Scenarij:
Léonor Serraille
Uloge: Annabelle Lengronne, Stéphane Bak, Kenzo Sambin
   Kasne su osamdesete godine, a Rose se sa svoja dva mlada sina iz Obale Bjelokosti seli u Pariz. Tijekom idućih dvadeset godina od njihovog dolaska u Francusku pa sve do sadašnjosti priča filma emotivna je kronika konstrukcije i dekonstrukcije života jedne imigrantske obitelji.
   Film „Majka i sin“ premijerno je prikazan na festivalu u Cannesu gdje se natjecao za Zlatnu palmu, a na festivalu u Stockholmu osvojio je nagradu za najbolju glumicu. Prema mišljenju mnogih svjetskih kritičara upravo je Annabelle Lengronne, glumica koja u filmu tumači lik majke Rose, jedan od glavnih razloga zbog čega „Majka i sin“ dobiva pohvale gdje god se prikaže. Ova mlada, perspektivna glumica izjavila je da se glumom počela baviti "kako bi postala slobodna", a film „Majka i sin“ prvi je u kojem je ostvarila glavnu ulogu. S druge strane, redateljica Serraille nakon svog prvog dugometražnog projekta željela je odustati od karijere zbog stresa koji joj je rad na tom filmu prouzročio, ali ju je njezin producent nagovorio da napiše i snimi „Majka i sin“, djelo koje joj je tematski izrazito blisko.
   "Dirljiv portret snage jedne žene koji istovremeno izbjegava glorificirati majčinstvo"; "Pravi filmski dosje imigrantskog iskustva"; "Prekrasna priča s glumačkom senzacijom u glavnoj ulozi" samo su neki od hvalospjeva koje je film dobio u Cannesu.
   Ova poetska priča o žrtvi i ljubavi na internetskoj stranici Rotten Tomatoes koja se bavi prikupljanjem tekstova filmskih kritičara diljem svijeta ima čak 84% pozitivnih ocjena.   
   Volim ovu priču i željela sam vidjeti što će se dogoditi s tom obitelji dok sam ju pisala. (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
   Kada je scenarij bio gotov odlučili smo prvo odabrati ulogu majke, jer nam je ona bila najvažnija. U trenutku kad se Annabelle pojavila na audiciji već smo vidjeli osam ili devet glumica. Ne sjećam se iz kojeg točno razloga, ali Annabelle je na audiciju došla na rubu suza te u vrlo emotivnom stanju; odmah sam znala da baš nju želim za glavnog lika. Imala je toliko jaku karizmu i mogla sam ju zamisliti da će upravo ona biti žena koja će u filmu proći kroz sva ta desetljeća i biti izvanredna". (scenaristica i redateljica Léonor Serraille)
    „Majka i sin“ ispod naizgled jednostavne površine skriva snažno duboke osjećaje. Serraille je na iznimno dirljiv način prikazala kompleksnu mladu ženu koja je sposobna pronaći sreću čak i u najokrutnijim uvjetima. Povrh toga, s obzirom na temu migracije, film je također i poprilično aktualan bez obzira na činjenicu što se njegova radnja proteže na više od dva desetljeća. (MCF Press)
   Zavodljiva, ali frustrirajuća obiteljska drama. (Wendy Ide / Observer)
   Spisateljica i redateljica Leonor Serraille stvara prekrasan nježan portret obitelji, nježnu meditaciju o tome kako naša prošlost oblikuje našu sadašnjost i budućnost. (Alissa Wilkinson / Vox)

https://www.imdb.com/title/tt17014214/?ref_=fn_al_tt_1

ANATOMIJA PADA

Anatomie d’une chute, 2023.
19:30 sati



ZLATNA PALMA 2023.
Anatomie d’une chute, 2023. Justine Triet, 152 min. FR / ZLATNA PALMA 2023.
Scenarij:
Justine Triet, Arthur Harari
Uloge: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner, Antoine Reinartz, Samuel Theis, Jehnny Beth, Saadia Bentaieb, Camille Rutherford, Anne Rotger, Sophie Fillières
   Pobjednik filmskog festivala u Cannesu te jedan od najboljih i najhvaljenijih filmova godine!
   Priča o ženi osumnjičenoj za ubojstvo supruga i njihovom djelomično slijepom sinu koji se, kao jedini svjedok događaja, nalazi usred moralne dvojbe. Samuel biva pronađen mrtav u snijegu ispred izolirane kolibe gdje je živio sa svojom suprugom Sandrom, njemačkom spisateljicom, i njihovim djelomično slijepim 11-godišnjim sinom Danijelom. Policijska istraga uskoro upućuje na sumnjivu smrt: nemoguće je ustvrditi sa sigurnošću je li Samuel počinio suicid ili je ubijen. Sandra je osumnjičena. Pa i optužena te slijedi njezino suđenje tijekom kojeg sve tajne iz njihova braka polagano počinju izlaziti na površinu. Daniel se tijekom suđenja nađe u središtu pozornosti: između suđenja i njihova života kod kuće počinju se rađati sumnje koje prijete uništenju odnosa majke i sina.
   S pravom smatran jednim od najboljih u 2023. godini, ovo je film koji će izazivati burne rasprave dugo nakon odjave. (Victoria Luxford City AM)
   Pametna, solidno osmišljena procedura usidrena u obiteljskoj drami. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Redateljica i glumica u vrhunskoj formi. Sandra Huler je briljantna, senzacionalna. (Jon Frosch / Hollywood Reporter)
  Izravan u svom stilu, ali sofisticiran u načinu na koji Triet dijeli informacije. Ponekad nepodnošljivo napet, ali suptilan i zadovoljavajući. (Steve Pond / The Wrap)
   I ispred i iza kamere „Anatomija pada“ je ilm koji su napravile dvije žene koje su jednostvno na vrhuncu svojih izvedbi. I niti jedna ne pokazuje znakove usporavanja. (Alexandra Heller-Nicholas / Alliance of Women Film Journalists)
   Zahvaljujući vrhunskom autoskom umijeću, ova umjetnička misterija produbljuje se svake minute svog dugog trajanja. (Whang Yee Ling / Straits Times)

   „Anatomija pada“ bio je jedan od pet filmova koje je predodabrao francuski odbor da predstavljaju zemlju u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma na 96. dodjeli Oscara. Na čuđenje mnogih, odabrana je povijesna romantična drama „Pot-au-Feu“ Trần Anh Hùnga, a insajderi su tvrdili da je redateljica Justine Triet "kažnjena" jer je, prigodom slavljeničkog govora u Cannesu, kritizirala mirovinsku reformu predsjednika Macrona.
https://www.imdb.com/title/tt17009710/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 22.12.

POLARNI EXPRESS

17:00 sati



USUSRET BLAGDANIMA
The Polar Express, 2004. Robert Zemeckis, 100 min. US
Scenarij:
Robert Zemeckis, William Broyles i Robert Downey Jr., prema knjizi Chrisa Van Allsburga iz 1985.
   Dječak krene na magičnu pustolovinu prema Sjevernom polu putujući sa Polarnim Ekspresom. Tijekom te  pustolvine (na)uči o prijateljstvu, hrabrosti... i duhu Božića…
   Na Badnje veče dječak leži u sobi. Miran i uzbuđen, diše polako i čeka kako bi čuo zvončiće na sanjkama Djeda Mraza. No umjesto toga, prolama se nevjerojatna buka, dječak briše maglu s prozora i tik ispred svoje kuće ugleda ogroman vlak koji pušta paru u noćno nebo. I tek što je istrčao pred kuću, onako u pidžami, iz vlaka ga upita kondukter 'No, ideš li?' 'Kamo?', pita dječak. 'Pa, na Sjeverni pol, naravno. Ovo je Polar Express!'
   Postoji dublji ton umjesto bezumne radosti uobičajenog božićnog filma. „Polar express“ ima čarobnu kvalitetu. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Očaravajući, prekrasni i briljantno zamišljeni film koji predstavlja tehnološki iskorak. (Mick LaSalle)
   Ovaj animirani film je najbolji zimski (Bozicni) izbor, za sve uzraste naravno! (icool/filmski.net)
   Vrhunski animirani računalni crtić sa toliko dobrih scena zimske idile da čovjek jedostavno ostane uz fotelju do kraja. (enigma47/filmski.net)
   Soundtrack filma Polar Express definirao bih ga obavezno audio štivo za sve koji žele osjetiti božićni duh i pritom se naslušati zbilja vrhunskih pjesama i orkestralne glazbe. Ništa ovome albumu ne nedostaje, a isto vrijedi i za film, stoga ga bezrezervno preporučam. (Darko Hlušička / hdtelevizija.com)

https://www.imdb.com/title/tt0338348/?ref_=fn_al_tt_1

 

ANATOMIJA PADA

Anatomie d’une chute, 2023.
19:00 sati



ZLATNA PALMA 2023.
Anatomie d’une chute, 2023. Justine Triet, 152 min. FR / ZLATNA PALMA 2023.
Scenarij:
Justine Triet, Arthur Harari
Uloge: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner, Antoine Reinartz, Samuel Theis, Jehnny Beth, Saadia Bentaieb, Camille Rutherford, Anne Rotger, Sophie Fillières
   Pobjednik filmskog festivala u Cannesu te jedan od najboljih i najhvaljenijih filmova godine!
   Priča o ženi osumnjičenoj za ubojstvo supruga i njihovom djelomično slijepom sinu koji se, kao jedini svjedok događaja, nalazi usred moralne dvojbe. Samuel biva pronađen mrtav u snijegu ispred izolirane kolibe gdje je živio sa svojom suprugom Sandrom, njemačkom spisateljicom, i njihovim djelomično slijepim 11-godišnjim sinom Danijelom. Policijska istraga uskoro upućuje na sumnjivu smrt: nemoguće je ustvrditi sa sigurnošću je li Samuel počinio suicid ili je ubijen. Sandra je osumnjičena. Pa i optužena te slijedi njezino suđenje tijekom kojeg sve tajne iz njihova braka polagano počinju izlaziti na površinu. Daniel se tijekom suđenja nađe u središtu pozornosti: između suđenja i njihova života kod kuće počinju se rađati sumnje koje prijete uništenju odnosa majke i sina.
   S pravom smatran jednim od najboljih u 2023. godini, ovo je film koji će izazivati burne rasprave dugo nakon odjave. (Victoria Luxford City AM)
   Pametna, solidno osmišljena procedura usidrena u obiteljskoj drami. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Redateljica i glumica u vrhunskoj formi. Sandra Huler je briljantna, senzacionalna. (Jon Frosch / Hollywood Reporter)
  Izravan u svom stilu, ali sofisticiran u načinu na koji Triet dijeli informacije. Ponekad nepodnošljivo napet, ali suptilan i zadovoljavajući. (Steve Pond / The Wrap)
   I ispred i iza kamere „Anatomija pada“ je ilm koji su napravile dvije žene koje su jednostvno na vrhuncu svojih izvedbi. I niti jedna ne pokazuje znakove usporavanja. (Alexandra Heller-Nicholas / Alliance of Women Film Journalists)
   Zahvaljujući vrhunskom autoskom umijeću, ova umjetnička misterija produbljuje se svake minute svog dugog trajanja. (Whang Yee Ling / Straits Times)

   „Anatomija pada“ bio je jedan od pet filmova koje je predodabrao francuski odbor da predstavljaju zemlju u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma na 96. dodjeli Oscara. Na čuđenje mnogih, odabrana je povijesna romantična drama „Pot-au-Feu“ Trần Anh Hùnga, a insajderi su tvrdili da je redateljica Justine Triet "kažnjena" jer je, prigodom slavljeničkog govora u Cannesu, kritizirala mirovinsku reformu predsjednika Macrona.
https://www.imdb.com/title/tt17009710/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 23.12.

MUPPETOVA BOŽIĆNA PRIČA

15:00 sati



USUSRET BLAGDANIMA
The Muppet Christmas Carol, 1992. Brian Henson, 85 min. UK/US
Scenarij:
Jerry Juhl
   Pridružite se žapcu Kermitu, Miss Piggy i ostalim smiješnim Muppetima u ovoj veseloj, čarobnoj verziji klasične pripovijesti Charlesa Dickensa.
   Jednog sudbonosnog Badnjaka Scroogea posjećuju duhovi prošlog, sadašnjeg i budućeg Božića. Zajedno s ljubaznim i skromnim Bobom Cratchitom i njegovom obitelji, duhovi otvore Scroogeu oči – i srce – kako bi uvidio pravi smisao Božića.
   Reinterpretacija glasovitog romana Charlesa Dickensa o mizantropu Ebenezeru Scroogeu, protivniku slavljenja Božića, kojeg božićni duhovi podsjete na sve ono dobro što je propustio u životu. Dvije godine nakon smrti genijalnog američkog lutkara Jima Hensona (1936.-1990.) čiji je "The Muppet Show" jedna od najpopularnijih emisija za djecu i mlade svih vremena, umjetnikov je sin Brian Henson odlučio nastaviti očevim stopama režiravši film "The Muppet Christmas Carol". Premda mu nije bilo lako održati očevu baštinu, Brian Henson je 1992. zasluženo dobio niz pohvala za svoj dugometražni film koji je realiziran u najboljoj vizualnoj i scenarističkoj tradiciji tvorca Muppeta.
   Možda nije najbolja verzija priče Charlesa Dickensa koja krasi ekran, ali The Muppet Christmas Carol je smiješna i dirljiva. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
https://www.imdb.com/title/tt0104940/?ref_=fn_al_tt_1

ANATOMIJA PADA

Anatomie d’une chute, 2023.
17:00 sati



ZLATNA PALMA 2023.
Anatomie d’une chute, 2023. Justine Triet, 152 min. FR / ZLATNA PALMA 2023.
Scenarij:
Justine Triet, Arthur Harari
Uloge: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado-Graner, Antoine Reinartz, Samuel Theis, Jehnny Beth, Saadia Bentaieb, Camille Rutherford, Anne Rotger, Sophie Fillières
   Pobjednik filmskog festivala u Cannesu te jedan od najboljih i najhvaljenijih filmova godine!
   Priča o ženi osumnjičenoj za ubojstvo supruga i njihovom djelomično slijepom sinu koji se, kao jedini svjedok događaja, nalazi usred moralne dvojbe. Samuel biva pronađen mrtav u snijegu ispred izolirane kolibe gdje je živio sa svojom suprugom Sandrom, njemačkom spisateljicom, i njihovim djelomično slijepim 11-godišnjim sinom Danijelom. Policijska istraga uskoro upućuje na sumnjivu smrt: nemoguće je ustvrditi sa sigurnošću je li Samuel počinio suicid ili je ubijen. Sandra je osumnjičena. Pa i optužena te slijedi njezino suđenje tijekom kojeg sve tajne iz njihova braka polagano počinju izlaziti na površinu. Daniel se tijekom suđenja nađe u središtu pozornosti: između suđenja i njihova života kod kuće počinju se rađati sumnje koje prijete uništenju odnosa majke i sina.
   S pravom smatran jednim od najboljih u 2023. godini, ovo je film koji će izazivati burne rasprave dugo nakon odjave. (Victoria Luxford City AM)
   Pametna, solidno osmišljena procedura usidrena u obiteljskoj drami. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Redateljica i glumica u vrhunskoj formi. Sandra Huler je briljantna, senzacionalna. (Jon Frosch / Hollywood Reporter)
  Izravan u svom stilu, ali sofisticiran u načinu na koji Triet dijeli informacije. Ponekad nepodnošljivo napet, ali suptilan i zadovoljavajući. (Steve Pond / The Wrap)
   I ispred i iza kamere „Anatomija pada“ je ilm koji su napravile dvije žene koje su jednostvno na vrhuncu svojih izvedbi. I niti jedna ne pokazuje znakove usporavanja. (Alexandra Heller-Nicholas / Alliance of Women Film Journalists)
   Zahvaljujući vrhunskom autoskom umijeću, ova umjetnička misterija produbljuje se svake minute svog dugog trajanja. (Whang Yee Ling / Straits Times)

   „Anatomija pada“ bio je jedan od pet filmova koje je predodabrao francuski odbor da predstavljaju zemlju u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma na 96. dodjeli Oscara. Na čuđenje mnogih, odabrana je povijesna romantična drama „Pot-au-Feu“ Trần Anh Hùnga, a insajderi su tvrdili da je redateljica Justine Triet "kažnjena" jer je, prigodom slavljeničkog govora u Cannesu, kritizirala mirovinsku reformu predsjednika Macrona.
https://www.imdb.com/title/tt17009710/?ref_=fn_al_tt_1

GOSPOĐA BROWN

20:00 sati



SUVREMENI KLASIK ZA KRAJ GODINE
Mrs. Brown, 1997. John Madden, 101 min. UK/IE/US
Scenarij:
Jeremy Brock
Uloge: Judi Dench, Billy Connolly, Antony Sher, Geoffrey Palmer, Richard Pasco, David Westhead
   Nakon smrti svog muža princa Alberta, kraljica Viktorija klonula je duhom i dvije je godine u dubokoj koroti. John Brown, bivši sluga pokojnog princa, vraća je u život, ali taj odnos izazove skandaloznu situaciju i prijeti odvesti monarhiju u krizu…
   Judi Dench je za ulogu kraljice Victorije osvojila Zlatni globus i nagradu BAFTA za najbolju glumicu, bila je nominirana za Oscara (izgubila od Helen Hunt za ulogu u „As Good as It Gets“).
   Zahvaljujući vrhunskoj glumi, kemiji između svojih zvijezda i duhovitom, promišljenom scenariju, „Gospođa Brown“ donosi nijansiran i zabavan, ako ne i potpuno činjeničan prikaz rijetko istražene povijesne veze. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
   Usredotočena na manje poznato poglavlje vladavine kraljice Viktorije, ova drama bogata detaljima o njezinoj intimnoj vezi sa svojim slugom koja je skandalizirala zemlju izuzetno je dobro odglumljena; Judi Dench apsolutno je zaslužila nominaciju za Oscara. (Emanuel Levy / Variety)
  Političke nijanse „Gospođe Brown“ možda su nejasne većini Amerikanaca, ali ne treba vam nikakvo znanje o britanskoj povijesti da biste cijenili iskrenost gospođe Dench ili žestinu gospodina Connollyja, ili lukavstvo Anthonyja Shera kao oštroumnog premijera Disraelija. (Margaret A. McGurk / Cincinnati Enquirer)
   Zabavna promjena, tj. pokušaj, prekrasno realiziran, da se kraljica Viktorija personalizira i da se odbaci mitologija i ustaljene pretpostavke koje okružuju najizdržljivijeg, najutjecajnijeg engleskog monarha. (Edward Guthmann / San Francisco Chronicle)
   Ovaj film je pravo blago. Judi Dench je za svoj rad zaslužila Oscara. Ako je ikad vidim na ulici, ispričat ću se zbog gluposti Akademije. Billy Connolly također je sjajan i zaslužio je vlastitu nominaciju. Veličanstven film -  jedan od najboljih koje sam vidio nakon dugo vremena. (Boyo-2 / imdb / user reviews)

https://www.imdb.com/title/tt0119280/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena pojedinačne kino karte iznosi 3,5 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za članove kinoteke iznosi 2,00 eura.

Cijena pojedinačne kino karte za školske projekcije 2,00 eura (s tim da najmanji iznos za organizaciju projekcije iznosi 60 eura odnosno 30 posjetitelja).

Cijena iskaznice za kinoteku – zaposleni 35 eura.

Cijena iskaznice za umirovljenike, nezaposlene, studente i đake iznosi 25 eura.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA