PROGRAM KINOTEKE Studeni 2017.

PONEDJELJAK / 20.11.

DUBINA 2

Dubina 2, 2016.
20:00 sati



oDOKa: JURICA PAVIČIĆ predstavlja dokumentarni film
Dubina 2, 2016. Ognjen Glavonic, 80 min. RS

   Eksperimentalno-dokumentarni triler “Dubina dva” pokušava ispričati priču koja je do danas zbog statusa javne tajne ostala neispričana. Radi se o masovnoj grobnici u predgrađu Beograda koja svjedoči sedamnaest godina starim zločinima, a usprkos svom vrlo centralnom položaju, ipak ne govori ništa. Meditativnim i hipnotizirajućim slikama, ali i osobnim svjedočanstvima subjekata, redatelj Ognjen Glavonić utječe na gledateljevu mogućnost da sam sastavi priču te daje glas onima koji ga dotad nisu imali.
   Film “Dubina dva” nazvan je po tajnoj operaciji srpskog MUP-a koja je za cilj imala u tajnosti prebaciti leševe kosovskih civila u Srbiju. Film je svjetsku premijeru imao na Berlinskom festivalu.
   Zašto je ovaj mladi redatelj krenuo najtežim putem, zašto je odabrao temu od koje svi, pa i njegova generacija, okreću glavu? "Pa baš to je jedan od razloga, zato što sam primjetio koliko ljudi u mojoj generaciji nije ni čulo za to. Ja sam bio jedan od njih. Dosta sam kasno za to saznao. Kada se ne bave oni koji bi trebali time baviti, onda je to ostavljeno nama koji se ne bi trebali time baviti. Time se trebaju baviti institucije, a ne pojedinci. Ali, kad se oni ne bave svojim poslom, tu su pojedinci da ih podsjete“, kaže Glavonić.
   Film „Dubina dva“ Ognjena Glavonića je njihov rekvijem i šamar u lice mitomanskoj naciji koja guta zvanične verzije o zavjerama svjetskih moćnika dok joj se pred nosom odvijala logistički kompleksna operacija etničkog čišćenja i asanacije terena... (Marko Stojiljković, www.lupiga.com)
   Masovna grobnica u Batajnici je zapravo jedina masovna grobnica na prostoru bivše Jugoslavije koja je pronađena gotovo u centru jedne prijestolnice. Ona se i po tome izdvaja od drugih masovnih grobnica. To je još uvijek dio kampa za obuku specijalnih jedinica policije. Za javnost nepristupačna lokacija. Nema ni najmanjeg traga da je tu bila masovna grobnica. To je danas strelište, teren gdje se obučavaju pripadnici policije. Naša ideja je da to jednog dana postane muzej, memorijal, mjesto sjećanja koje će imati i edukativnu svrhu - upoznavanja sa našom poviješću, mjesto gde će mlade generacije iz svih etničkih zajednica učiti o našoj prošlosti... (Sandra Orlović, Fond za humanitarno pravo / producenti filma)

http://www.imdb.com/title/tt5354986/?ref_=fn_al_tt_1

http://www.vreme.com/cms/view.php?id=235705

UTORAK / 21.11.

PISMA IZ RATA

Cartas da Guerra / Letters from War, 2016.
17:30 sati



Cartas da Guerra / Letters from War, 2016. Ivo Ferreira, 105 min. P
Scenarij:
Ivo Ferreira i Edgar Medina prema romanu „D'este viver aqui neste papel descripto: Cartas da guerra“ Antónia Lobo Antunesa
Uloge: Miguel Nunes, Margarida Vila-Nova, Ricardo Pereira
   Portugalski kandidat za Oscara ekranizacija je autobiografskog romana Antónia Lobo Antunesa. Kao osnova filma uzeta su pisma koje Antonio šalje kući, tijekom borbe za nezavisnost Angole. Antunes je liječnik koji i u takvom okruženju, daleko od onih koje voli, nalazi motivaciju u pisanju svojoj trudnoj ženi.... Osim samih emotivnih redaka, pisma su i dokaz sve apsurdosti i okrutnosti ratova...
http://www.imdb.com/title/tt4704422/?ref_=fn_al_tt_1

U RATU ZA LJUBAV

In guerra per amore, 2016.
20:00 sati



SUVREMENI TALIJANSKI FILM
In guerra per amore, 2016. Pif, 99 min.
Scenarij:
Pif, Michele Astori, Marco Martani
Uloge: Pif, Miriam Leone, Andrea Di Stefano, Stella Egitto, Vincent Riotta
   Ljubavna priča smještena u doba Drugog svjetskog rata u trenutku kada saveznici stižu na Siciliju. Arturo je zaljubljen u Floru, kćer vlasnika restorana koja je primorana udati se za šefa mafije. Arturo se odlučuje pridružiti savezničkim snagama i vratiti se na Siciliju iz Amerike kamo je otišao u potrazi za boljim životom. U pozadini priče, pametan je prikaz odnosa između saveznika i mafije tijekom Drugog svjetskog rata koji će odrediti sudbinu Sicilije u slijedećim godinama.
   Film ima zanimljivu povijesnu premisu po kojoj kapetan američke savezničke vojske otkriva 'ugovore' između američke vlade i sicilijanske mafije, koje je sponzorirao Lucky Luciano. Taj isti eksplicitni j'accuse u završnici Pifova komada, ironično priziva i duhove prvih demokršćanskih talijanskih političara koji su profitirali od pakta između američkih vlasti i sicilijanske mafije (demokršćanska ljubav prema toj istoj mafiji je vječna, što će kasnije dokazati i notorni slučaj Andreotti)... (Dragan Rubeša, HFS)
http://www.imdb.com/title/tt5263116/?ref_=nv_sr_1

SRIJEDA / 22.11.

UBOJSTVO SVETOG JELENA

The Killing of a Sacred Deer, 2017.
17:30 sati



The Killing of a Sacred Deer, 2017. Yorgos Lanthimos, 109 min. UK/EI
Scenarij:
Ed Guiney i Yorgos Lanthimos
Uloge: Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan, Raffey Cassidy, Sunny Suljic, Alicia Silverstone, Bill Camp
   Steven je eminentni kardiolog, u braku sa Annom, cijenjenom oftamologinjom. Bogati su, sretni i zadovoljni svojim obiteljskim životom koji čini njihovo dvoje djece, 14-godišnja Kim i 12-godišnji Bob. Steven održava prijateljstvo sa Martinom, 16-godišnjakom koji živi bez oca, te brine o njemu. Njihov odnos doživljava mračan preokret kada Steven upoznaje Martina sa svojom obitelji nakon čega njihov život postupno postaje metež u kojem je Steven prisiljen na šokantno žrtvovanje ili će, u suprotnom, izgubiti sve. ..
   „Ubojstvo svetog jelena“ premijerno je prikazan ove godine u Cannesu gdje je osvojio nagradu za najbolji scenarij. „Ovo je zapravo obiteljski film“... „Ne, čekajte, ovo je film o obitelji, ispričavam se“. Tako je grčki redatelj Yorgos Lanthimos započeo konferenciju za novinare u Cannesu. Doista, film „The Killing of a Sacred Deer“ je sve samo ne obiteljski. On je šokantan i uznemirujuć film kojeg je kritika slavila kao kandidata za Zlatnu palmu. Ovaj film, zaključak je većine, bolji je od Lanthimosovog prethodnog „Lobster“ u kojem je Farrell također glumio glavnu ulogu. A „Lobster“ je bio jako dobar... (www.nacional.hr)
   Intenzivno, snažno, uznemirujuće (Screen Daily)
   Neobuzdana saga o osveti (The Guardian)
   Otrovno zabavno (The Telegraph)
   Jedna od najboljih glumačkih izvedbi Nicole Kidman u njenoj karijeri (The Skinny)
   Opasno vrtoglavo...Colin Farrell je savršen (The Upcoming)
   Ubojstvo svetog jelena je nevjerojatno zabavan podsjetnik da se pravi horor zapravo odvija između četiri obiteljska zida (Los Angeles Times)
   Yorgos Lanthimos radi ono što želi – a mi smo svi bogatiji zbog toga, čak i kada nas prolazi nelagodna jeza (The Wrap)
   S ujednačeno izvanrednim ulogama i Lanthimosovim zadivljujućim smislom za detalje i kompoziciju, ovo je jedan od nezaboravnih filmova godine. (RogerEbert.com)
   Najrazbacaniji, najsabraniji i najjezovitiji film Yorgosa Lanthimosa dosad (IndieWire)

http://www.imdb.com/title/tt5715874/?ref_=fn_al_tt_1

LJETO SLOBODE

L'estate adosso, 2016.
20:00 sati



SUVREMENI TALIJANSKI FILM
L'estate adosso, 2016. Gabriele Muccino
Scenarij:
Gabriele Muccino, Dale Nall
Uloge: Matilda Anna Ingrid Lutz, Brando Pacitto, Joseph Haro, Taylor Frey, Jessica Rothe
   Film o odrastanju i sazrijevanju mladih ljudi. Iz rodne Italije avionom u SAD stižu Marko i Maria. Oboje su netom završili srednju školu, bezbrižno ljeto i budućnost su pred njima. On zapravo ne zna što želi u životu, a ona je uštogljena i nimalo mu se ne sviđa. Zajedno dolaze u San Francisco gdje su im domaćini Matt i Paul, istospolni partneri, a Marija se mora izboriti sa svojim predrasudama.
   Film priziva ležerniju varijantu Bertoluccijevih „Sanjara“, s dvoje slučajnih teen turista, pripadnika rimske buržujske kaste, koji ulaze u živote homoseksualnoga para u tijeku njihova boravka u Friscu u potrazi za seksom i provokacijama. (Dragan Rubeša, HFS)
http://www.imdb.com/title/tt4650414/?ref_=nm_flmg_dr_2

ČETVRTAK / 23.11.

TIJELO I DUŠA

A Teströl és Lélekröl / On Body and Soul, 2017.
17:30 sati



POBJEDNIK BERLINA
A Teströl és Lélekröl / On Body and Soul, 2017. Ildikó Enyedi, 116 min. HU
Scenarij:
Ildikó Enyedi
Uloge: Morcsányi Géza, Borbély Alexandra, Schneider Zoltánm Nagy Ervin, Tenki Réka
   Trostruki laureat Berlinalea, „Tijelo i duša“, mađarski je kandidat za Oscara i spektakularan povratak redateljice Ildiko Enyedi na vrh evropske kinematografske karte nakon 18 godina pauze. Priču o dvije osobe koji otkrivaju carstvo emocija i tjelesne požude, isprva individulano, a zatim i zajedno, ispričala je nježno i suptilnim humorom. Film o strahu koji blokira da se ljudi otvaraju drugima te koliko je to stimulirajuće kada se to konačno i napravi.
   Zaleđeno jezerce, šuma pod snježnim pokrivačem, zimska idila, nježni dah prirode, jelen i 'jelenica' promatraju se iz daljine...
   Bučna klaonica, užeglo ljeto, sterilna rutina, hladnokrvno ubijanje životinja, dvoje emocionalno hendikepiranih i društveno autističnih promatraju se iz daljine. On je financijski direktor Endre, muškarac srednjih godina, izoliran i indiferentan, a ona nova kontrolorka kvalitete proizvoda, nježna i ledena Maria, blizu 30-ih godina, asocijalna i neprilagođena. Dok je drugi u tvornici zaobilaze u širokom luku i zasipaju šalama na njen račun, Endreu ona budi pažnju i zaokuplja misli. Vuk i vučica samotnjak sreću se svaki dan an na pauzi za ručak, za koju već pomalo zaljubljena Maria svaku večer prije spavanja smišlja scenarij kako da sjedne kraj njega...
      Na svakom koraku začudan, jezivo dubok i intiman, film je vjerojatno zahtjevan za gledanje, no delikatna minuciozna psihološka introspekcija, snažan i ezoteričan estetski potpis, fino i precizno 'skladana' režija i impresivne, a krajnje nenametljive glumačke izvedbe Alexandre Borbély i Géza Morcsányija nadvladavaju sve to i preko tijela (očiju, mozga) stižu sve do dubine duše (srca).Na klackalici dvojakosti na kojoj se svi 'ljuljamo' - između naslijeđenog i naučenog, razuma i osjećaja, prirode i društva, pojedinca i grupe, snova i stvarnosti, sna i jave – uz suptilan humor, pikavi cinizam, 'cirkus' apsurda i evokativnost koja tjera na razmišljanje – ovo je film koji nudi uznemirujuću i bockajuću kvalitetu te vizualno-poetski 'ogrtač' začudne ljepote koji nas grije i istodobno izaziva trnce, a to nema nijedan holivudski film... (VFF PRESS)
  Osamnaest godina pauze u režiranju dugometražnih filmova se isplatilo i Enyedi se vraća punom snagom na filmsku scenu jednom upečatljivom, izvanredno zaokruženom pričom. (Marina Richter, Internet Monitor)
   Nježna, fina, prekrasno režijski 'skladana' priča o ljudskoj povezanosti, ili još prezicnije, o poteškoćama u njenom pronalaženju... (Time Out)
   Morcsányi svoj lik bogati tužnim, proživljenim izrazom lica koji rezignira svoju jednoličnu rutinu, no talent Borbély zasjao je punim sjajem, i ona je istinska zvijezda ovog filma... (IndieWire)
   Bogata i nesvakidašnja priča o potisnutoj seksualnosti  (Hollywood Reporter)
   Organska, evokativna drama, koja je nedvojbeno jedinstveno filmsko iskustvo (HeyUGuys)
   Ekscentrična, isprekidana i neprilagođena ljubavna romansa koja nakon 18-godišnjeg jaza, redateljicu i scenaristicu Ildikó Enyedi vraća mađarskom igranom filmu na osebujan, izvanredan način (Variety)
   Dvije glavne role odigrane subeskrajno lijepo. Uz to, film krasi čudesno bockava i uznemirujuća kvaliteta koju nećete pronaći ni u jednom holivudskom filmu (Independent)
   Romantična melodrama o dualnosti nas samih – dok sanjamo, i dok smo budni. (CineVue)

http://www.imdb.com/title/tt5607714/?ref_=fn_al_tt_1

CARLO DI PALMA, BOJE ŽIVOTA

Acqua e zucchero: Carlo Di Palma, i colori della vita, 2016.
20:00 sati



SUVREMENI TALIJANSKI FILM
Acqua e zucchero: Carlo Di Palma, i colori della vita, 2016.
Fariborz Kamkari, 90 min.
   Dokumentarni film o životu i karijeri poznatog talijanskog direktora fotografije, Carla Di Palme. Otac mu je bio operator kamere, majka prodavala cvijeće, a on je već kao tinejdžer dobio prvi posao na filmskom setu. Radio je na setovima Viscontija, De Sice, Antonionija i brojnih drugih. S vremenom je postao direktor fotografije, a među filmovima na kojima je radio ističu se Razvod na talijanski način (1961.) Pietra Germija, Crvena pustinja (1964.), Povećanje (1966.) i Identifikacija jedne žene (1982) Antonionija, a osim u filmu Hannah i njezine sestre (1986.) bio je direktor fotografije u još nekoliko filmova Woodyja Allena.
http://www.imdb.com/title/tt5952516/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 24.11.

PUTOVANJE VREMENOM - PUT ŽIVOTA

Voyage of Time: Life's Journey, 2016.
17:30 sati



Voyage of Time: Life's Journey, 2016. Terrence Mallick, 90 min. US
   „Voyage of Time“ jedinstveno je slavlje života na Zemlji i grandiozne povijesti svemira, koji publiku vodi na putovanje beskrajem, ali na intiman i osoban način, sve od eona iz Velikog praska, ere dinosaura pa do današnjeg svijeta u kojem živimo i izvan njegovih granica... Filmski mozaik od nevjerojatnih, inspirativnih fotografija odvest će nas u samo srce monumentalnih događaja koje još nikad nismo doživjeli - od rođenja zvijezda i galaksija do eksplozije raznolikih oblika života na Zemlji, uključujući i ljudska bića. Ova je kozmičko iskustvo, filmska himna prirodi, životu oko nas te znanstvenim otkrićima - u kojem se svi elementi spajaju u Malickov najoriginalniji film dosad.
   Malickova kozmička poema, koja je više artističkog i meditativnog karaktera negoli edukativnog, poslastica je za sve fanove ovog redatelja... (Adnan Bajrović, www.ziher.hr)
   Veličanstveni dokumentarac koji će postati mjerilo za filmove koji se bave poviješću svemira (Hollywood Reporter)
   Najmoćniji i vizualno najsuperiorniji film od "Odiseje u svemiru" Stanleyja Kubricka (Seattle Times)
   Blagdan za oči i melem za dušu u ovim bijesnim, izazovnim vremenima (Los Angeles Times)
   Poetičan prikaz evolucije Zemlje (Globe and Mail)

http://www.imdb.com/title/tt1945228/?ref_=fn_al_tt_1

PITANJE KARME

Questione di Karma, 2017
20:00 sati



SUVREMENI TALIJANSKI FILM
Questione di Karma, 2017. Edoardo Maria Falcone
Scenarij:
Edoardo Maria Falcone, Marco Martan
Uloge:  Elio Germano, Fabio De Luigi, Daniela Virgilio, Valentina Cenni, Massimo De Lorenzo
   Giacomo je bogati nasljednik obitelji industrijalaca koji se nikad nije oporavio od traume koju je doživio kao dječak. Otac se bacio kroz prozor radne sobe pred njegovim očima. S vremenom, Giacomo je odrastao, postao obrazovan, inteligentan i drag mladić, a želja za pravo upoznavanja oca sve je jača. Stoga počne vjerovati u reinkarnaciju, a splet okolnosti ga navede da povjeruje kako je spletkaroš Mario iz Rima reinkarnacija njegova oca...
http://www.imdb.com/title/tt6409994/?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 25.11.

LIMUNOVO DRVO

Limunovo drvo, 2015.
17:00 sati



LIMUNOVO DRVO
2015. Branko Radakovic, 70 min. RS

   Priča o kultnoj grupi ”Limunovo drvo” koju su u Beogradu 1977. godine osnovali Milan Mladenović, Milan Stefanović i Dragomir Mihailović, a koja se raspala 1980. godine. Iako nisu objavili nijedan album, kroz svjedočanstva brojnih poznatih novinara i glazbenika autor daje odgovor zbog čega je ”Limunovo drvo” jedan od najvažnijih srpskih bendova, ikad.
   Kad se uzme u obzir da je bila riječ o beogradskoj grupi koja nije uspjela doći do svog prvog albuma u tadašnjim uvjetima i da takoreći nije ostavila ništa značajno u tom smislu iza sebe, posebno kad je riječ o audio-vizualnoj arhivi koja se svodi na desetak snimljenih demo pjesama, jasno je da tu bilo malo materijala za dokumentarni film. No, redatelj je na tom suženom izvedbenom terenu pronašao kompenzaciju. Doveo je veliki broj sugovornika i paralelno uz Limunovo drvo gradio širu sliku o jednom vremenu, što je svakako važniji segment filma „Limunovo drvo“ koji stvari prije pojavljivanja Šarla akrobate stavlja u logično-posljedični kontinuitet gdje se razaznaje ključna uloga Limunovog drveta kao plodnog tla za razvijanje jedne nove kvalitetne generacije glazbenika i umjetnika...

(http://www.ravnododna.com/limunovo-drvo-prica-o-bendu-koji-je-morao-biti-zrtvovan/#)
http://www.imdb.com/title/tt4991264/?ref_=fn_al_tt_1

OTAC ITALIJE

Il padre d'Italia, 2017.
20:00 sati



SUVREMENI TALIJANSKI FILM
Il padre d'Italia, 2017. Fabio Mollo
Scenarij:
Fabio Mollo, Josella Porto
Uloge: Luca Marinelli, Isabella Ragonese, Anna Ferruzzo, Mario Sgueglia, Federica De Cola
   Tridesetogodišnji Paolo proživljava osobnu krizu nakon nedavna prekida s partnerom koji je odlučio zasnovati obitelj. Dane provodi radeći u prodavaonici namještaja, a noći u klubovima tražeći kratkotrajnu zabavu. Samodestruktivna pjevačica Mia njegovih je godina, ostavio ju je dečko i sada je trudna i bez doma. Nakon slučajnoga noćnog susreta u klubu Paolo joj odluči pomoći. U potrazi za djetetovim ocem odlaze na jug Italije…
http://www.imdb.com/title/tt5612576/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 27.11.

LIMUNOVO DRVO

Limunovo drvo, 2015.
21:15 sati



LIMUNOVO DRVO
2015. Branko Radakovic, 70 min. RS

   Priča o kultnoj grupi ”Limunovo drvo” koju su u Beogradu 1977. godine osnovali Milan Mladenović, Milan Stefanović i Dragomir Mihailović, a koja se raspala 1980. godine. Iako nisu objavili nijedan album, kroz svjedočanstva brojnih poznatih novinara i glazbenika autor daje odgovor zbog čega je ”Limunovo drvo” jedan od najvažnijih srpskih bendova, ikad.
   Kad se uzme u obzir da je bila riječ o beogradskoj grupi koja nije uspjela doći do svog prvog albuma u tadašnjim uvjetima i da takoreći nije ostavila ništa značajno u tom smislu iza sebe, posebno kad je riječ o audio-vizualnoj arhivi koja se svodi na desetak snimljenih demo pjesama, jasno je da tu bilo malo materijala za dokumentarni film. No, redatelj je na tom suženom izvedbenom terenu pronašao kompenzaciju. Doveo je veliki broj sugovornika i paralelno uz Limunovo drvo gradio širu sliku o jednom vremenu, što je svakako važniji segment filma „Limunovo drvo“ koji stvari prije pojavljivanja Šarla akrobate stavlja u logično-posljedični kontinuitet gdje se razaznaje ključna uloga Limunovog drveta kao plodnog tla za razvijanje jedne nove kvalitetne generacije glazbenika i umjetnika...

(http://www.ravnododna.com/limunovo-drvo-prica-o-bendu-koji-je-morao-biti-zrtvovan/#)
http://www.imdb.com/title/tt4991264/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 28.11.

KRATKI IZLET

Kratki izlet, 2017. (POBJEDNIK PULE 2017.)
17:30 sati



2017. Igor Bezinović, 75 min. HR POBJEDNIK PULE!
Scenarij:
Igor Bezinović, Ante Zlatko Stolica prema knjizi 'Kratki izlet' Antuna Šoljana
Uloge: Ante Zlatko Stolica, Mladen Vujčić, Željko Beljan, Iva Ivšić, Marko Aksentijević, Martina Burulic, Josip Visković
   "Nadahnuta  i moderna egzistencijalistička alegorija koja nenametljivo raste iz kadra u kadar. Poput junaka Bezinovićeva filma koji se odluče za avanturu traganja za starom Gradinom koja navodno krije rijetke ljepote i gledatelj koji se odvaži zaroniti u ovaj film susrest će se s osobitim i širokim spoznajama. Vrsna križanja fikcije i dokumentarizma, nadogradnje konkretnoga apstraktnim, a realnoga nadrealnim", stoji u objašnjenju žirija Pulskog festivala koji je filmu dodijelio Veliku zlatnu arenu za najbolji film.
   Hibrid dokumentarnog filma i fikcije koji prati Stolu, mladića u kasnim dvadesetima koji ljeto provodi u Istri, tulumareći po festivalima. Jednoga dana susreće svog znanca Roka, koji njega i nekolicinu ostalih poznanika nagovara da mu se pridruže u potrazi za obližnjim samostanom sa srednjovjekovnim freskama. No nakon što im se pokvari autobus a oni se putem izgube, njihov kratki izlet prerast će u alegorijsko putovanje u nepoznato.
   Riječ je o šarmantnom i laganom filmu ceste o Stoli, mladiću koji boravi u kampu Motovunskog filmskog festivala, gdje slučajno upoznaje nekolicinu ljudi s kojima preživljava vruće festivalske dane i neprospavane noći. I kad osjeti laganu frustraciju tom kamperskom rutinom, on susreće svog poznanika Roka, koji im predlaže da se upute jedno jutro prema samostanu s freskama, za koji ni sam nije siguran gdje se nalazi. Popraćena duhovitom naracijom glavnoga junaka, priča slijedi besciljno lutanje grupice novopečenih prijatelja šumama i napuštenim selima nakon nesretnog kvara na autobusu. Ono po čemu se film ističe jest format snimke, koji nije standardni filmski, već odavno zaboravljeni praiskonski 4:3, što „Kratkome izletu“ daje poseban šarm. Glumačka izvedba je nonšalantna i prirodna, te s nestajanjem članova ekspedicijske ekipe komično se opisuju međuljudski odnosi na festivalima – hrpica stranaca najednom se sprijateljuje, dok ih povezuje vreva, ritam glazbe i bljeskovi stroboskopa, pa čak se i zaljubljuju, no po festivalu sve mine i ljudi netragom nestaju, bez povoda, bez želje za nastavkom prijateljstva, i s velikom šansom da se više nikada neće susresti... (Rahela Vušković/ Blog mladih filmofila)
   Bezinović tipuje na besciljnost i izgubljenost još jedne generacije u vječnom raskoraku na nerazdvojivoj relaciji putovanje-destinacija i potrazi za utopijom osvjetljenom šibicama za potpaljivanje marihuane i blic-svjetlima partyja. Jedan, dva, tri, četiri… (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Budžetski skroman, ali sa bogatom i slojevitom pričom, sa osebujnim i atipično razvijanim likovima, te vrlo precizan u egzekuciji, „Kratki izlet“ Igora Bezinovića je film vrijedan više gledanja i vraćanja svakih nekoliko godina. Film je svjetsku premijeru imao na festivalu u Rotterdamu, u sekciji “Bright Future”, a na “domaćem terenu” za sada je prikazan u Puli, gdje je osvojio Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film, te u Motovunu gde je dijelom i snimljen. Očekuje se regularna distribucija u Hrvatskoj, makar ograničena na art i gradska kina. Sitni detalji u filmu su naprosto briljantni, poput odstupanja između onoga što čujemo iz naracije i onoga što vidimo na ekranu i dizajna zvuka koji ambijentalne šumove iz prirode reže povremenim provalama glasne etno-muzike. „Kratki izlet“ možda ne dobacuje do nivoa remek-djela, ali je svakako više od sigurnog i solidnog debitantskog ostvarenja. Zapravo, prilično je impresivno filmsko djelo. (Marko Stojiljković, www.lupiga.com)
   “Kratki izlet” nikome nije ništa oduzeo, ali tko zna od kada se nije dogodilo da neki film na Puli bude toliko neočekivano, a tako zasluženo nagrađen. Gotovo da bi se moglo reći kako je samo takva gesta žirija dostojna ljepote i cjelovitosti ovoga filma... (Miljenko Jergović, Jutarnji List)
   "Nisam ni pomišljao da mogu dobiti glavnu nagradu na Festivalu i jako sam sretan što je žiri prepoznao moju ideju da napravim drugačiji film nego što se uglavnom sada prave u Hrvatskoj. " (Igor Bezinović)
   Svejedno sam bio iznenađen jer sam bio uvjeren da nagrada ide filmu Hane Jušić ‘Ne gledaj mi u pijat’, koji je kompletan film, koji gotovo unisono prepoznaje i struka i publika, dok je naš film svojevrsni eksces i iznenađenje u hrvatskom kontekstu. Nagrada Haninom filmu bi svakako bila puno manje iznenađenje... (Igor Bezinović / intervju u Novostima)

   Pula 2017. – Velika zlatna arena za najbolji film; Zlatna arena za oblikovanje zvuka (Martin Semenčić)
   Filmski festival Andreja Tarkovskog Zerkalo 2017. – najbolji redatelj; nagrada Voice
   Festival europskog filma Palić 2017. – posebno priznanje
   Splitski filmski festival – Međunarodni festival novog filma 2017. – posebno priznanje
http://www.imdb.com/title/tt6352604/

EVROPSKI DAN ART (NEZAVISNIH) KINA:
https://artcinemaday.org/en/index

 

SRIJEDA / 29.11.

PISMA IZ RATA

Cartas da Guerra / Letters from War, 2016.
17:30 sati



Cartas da Guerra / Letters from War, 2016. Ivo Ferreira, 105 min. P
Scenarij:
Ivo Ferreira i Edgar Medina prema romanu „D'este viver aqui neste papel descripto: Cartas da guerra“ Antónia Lobo Antunesa
Uloge: Miguel Nunes, Margarida Vila-Nova, Ricardo Pereira
   Portugalski kandidat za Oscara ekranizacija je autobiografskog romana Antónia Lobo Antunesa. Kao osnova filma uzeta su pisma koje Antonio šalje kući, tijekom borbe za nezavisnost Angole. Antunes je liječnik koji i u takvom okruženju, daleko od onih koje voli, nalazi motivaciju u pisanju svojoj trudnoj ženi.... Osim samih emotivnih redaka, pisma su i dokaz sve apsurdosti i okrutnosti ratova...
http://www.imdb.com/title/tt4704422/?ref_=fn_al_tt_1

LIMUNOVO DRVO

Limunovo drvo, 2015.
20:00 sati



LIMUNOVO DRVO
2015. Branko Radakovic, 70 min. RS

   Priča o kultnoj grupi ”Limunovo drvo” koju su u Beogradu 1977. godine osnovali Milan Mladenović, Milan Stefanović i Dragomir Mihailović, a koja se raspala 1980. godine. Iako nisu objavili nijedan album, kroz svjedočanstva brojnih poznatih novinara i glazbenika autor daje odgovor zbog čega je ”Limunovo drvo” jedan od najvažnijih srpskih bendova, ikad.
   Kad se uzme u obzir da je bila riječ o beogradskoj grupi koja nije uspjela doći do svog prvog albuma u tadašnjim uvjetima i da takoreći nije ostavila ništa značajno u tom smislu iza sebe, posebno kad je riječ o audio-vizualnoj arhivi koja se svodi na desetak snimljenih demo pjesama, jasno je da tu bilo malo materijala za dokumentarni film. No, redatelj je na tom suženom izvedbenom terenu pronašao kompenzaciju. Doveo je veliki broj sugovornika i paralelno uz Limunovo drvo gradio širu sliku o jednom vremenu, što je svakako važniji segment filma „Limunovo drvo“ koji stvari prije pojavljivanja Šarla akrobate stavlja u logično-posljedični kontinuitet gdje se razaznaje ključna uloga Limunovog drveta kao plodnog tla za razvijanje jedne nove kvalitetne generacije glazbenika i umjetnika...

(http://www.ravnododna.com/limunovo-drvo-prica-o-bendu-koji-je-morao-biti-zrtvovan/#)
http://www.imdb.com/title/tt4991264/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 30.11.

LIMUNOVO DRVO

Limunovo drvo, 2015.
17:30 sati



LIMUNOVO DRVO
2015. Branko Radakovic, 70 min. RS

   Priča o kultnoj grupi ”Limunovo drvo” koju su u Beogradu 1977. godine osnovali Milan Mladenović, Milan Stefanović i Dragomir Mihailović, a koja se raspala 1980. godine. Iako nisu objavili nijedan album, kroz svjedočanstva brojnih poznatih novinara i glazbenika autor daje odgovor zbog čega je ”Limunovo drvo” jedan od najvažnijih srpskih bendova, ikad.
   Kad se uzme u obzir da je bila riječ o beogradskoj grupi koja nije uspjela doći do svog prvog albuma u tadašnjim uvjetima i da takoreći nije ostavila ništa značajno u tom smislu iza sebe, posebno kad je riječ o audio-vizualnoj arhivi koja se svodi na desetak snimljenih demo pjesama, jasno je da tu bilo malo materijala za dokumentarni film. No, redatelj je na tom suženom izvedbenom terenu pronašao kompenzaciju. Doveo je veliki broj sugovornika i paralelno uz Limunovo drvo gradio širu sliku o jednom vremenu, što je svakako važniji segment filma „Limunovo drvo“ koji stvari prije pojavljivanja Šarla akrobate stavlja u logično-posljedični kontinuitet gdje se razaznaje ključna uloga Limunovog drveta kao plodnog tla za razvijanje jedne nove kvalitetne generacije glazbenika i umjetnika...

(http://www.ravnododna.com/limunovo-drvo-prica-o-bendu-koji-je-morao-biti-zrtvovan/#)
http://www.imdb.com/title/tt4991264/?ref_=fn_al_tt_1

BEZ LJUBAVI

Nelyubov, 2017.
20:00 sati



VUKOVAR SPLITU: 11. VFF (izbor)
Nelyubov, 2017. Andrey Zvyagintsev, 127 min. RU
Scenarij:
Oleg Negin, Andrey Zvyagintsev
Uloge: Maryana Spivak, Alexey Rozin, Matvey Novikov, Yanina Hope
   Boris i Ženja prolaze kroz razvod. Neprestano se svađaju, pokušavaju prodati stan u kojem žive, te se već pripremaju za svoje nove živote. Boris je u vezi s mlađom djevojkom koja je trudna dok je Ženja u vezi sa bogatim ljubavnikom koji se želi oženiti. Čini se da nitko od njih nije zainteresiran za 12-godišnjeg sina Aljošu. Sve dok on ne nestane.
http://www.imdb.com/title/tt6304162/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica

- Klasika 10,00 kn (za članove Kinoteke-ulaz besplatan)
- Art 20,00 kn (za članove Kinoteke-10,00 kn)

Godišnja iskaznica

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA