PROGRAM KINOTEKE Prosinac 2019.

UTORAK / 10.12.

SITNE RIBE

17:30 sati



Piranhas / La paranza dei bambini, 2019. Claudio Giovannesi, 110 min. IT
POSEBNA PROJEKCIJA PRILAGOĐENIH TITLOVA ZA OSOBE OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:
Claudio Giovannesi, Maurizio Braucci i Roberto Saviano prema romanu Roberta Savianija
Uloge: Francesco Di Napoli, Viviana Aprea, Mattia Piano Del Balzo
   Kao portret jedne generacije u stanju stalnog sukoba, film prati bandu napuljskih dječaka uključenih u ulični rat od strane Camorre. Skupina 15-godišnjaka bez nade u sutra ne boji se zatvora ni smrti. U svijetu bez budućnosti, važni su im jedino opstanak, novac i moć: žele puno zaraditi, nositi dizajnersku odjeću, imati nove skutere. Vođa skupine, Nicola, dobro zna pravila posla: da bi zaista upao u igru i svoju bandu doveo do vrha, mora izazvati jednog od starih mafijaških šefova…
   Film je adaptacija romana „Paranza dei bambini“ kontroverznog napolitanskog autora Roberta Saviana, koji zbog svojih knjiga o Camorri živi pod policijskom zaštitom, a glumačku skupinu čine amateri, stanovnici Napulja. Film je osvojio Srebrnog medvjeda za najbolji scenarij na Berlin Film Festivalu.
   Premda Giovannesijev uradak nema snagu i dramski naboj 'Gomorre', posrijedi je film gotovo dokumentarističke autentičnosti koji propituje južnotalijanski maskulinitet u kontekstu odrastanja i koji se, osim u žanrovskom, svakako može čitati i u socio-političkom ključu. Također, žanrovska potka u 'Sitnim ribama' nipošto nije od sporednog značaja zbog čega 'La paranza dei bambini' ulazi u red najupečatljivijih novomilenijskih filmova koji se bave temom organiziranog kriminala. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
   Berlin 2019. Najbolji scenarij
   Bari Film Festival 2019. Najbolji scenarij
   Bukurešt Film Festival 2019. Najbolji redatelj, najbolji scenarij
https://www.imdb.com/title/tt8740778/?ref_=nv_sr_srsg_0

BESKONAČNI NOGOMET

Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018.
20:00 sati



Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018. Corneliu Porumboiu, 70 min. RO
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Laurentiu Ginghina, Corneliu Porumboiu
   U gradskoj vijećnici u provinciji jedan službenik sanjari. Nakon niza neugodnih nesreća, on traži bolji, uređeniji i manje nasilni svijet u nogometu ili, bolje rečeno, u novoizmišljenoj igri, sportu koji je istovremeno razrađen, racionalan i nevjerojatan.
   Duhovit, tužan i dirljiv, ovaj minimalistički dokumentarac opčinit će nas svijetom malog činovnika koji želi nadići vlastite granice. Nakon „The Second Game“, redatelj Corneliu Porumboiu vraća se dokumentarcu i nogometu, a ako se njegov prvi naslov bavio našim odnosom s prošlošću, ovaj se bavi potencijalnima za budućnost i onime što ostavljamo za sobom budućim naraštajima.
   Jerusalem Film Festival 2018. Najbolji dokumentarni film
https://www.imdb.com/title/tt7999962/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 11.12.

SELFIE

Selfie, 2019.
17:30 sati



Selfie, 2019. Agostino Ferrente, 76 min. IT
Scenarij
: Agostino Ferrente
Uloge: Alessandro Antonelli, Pietro Orlando
   Slučajno ubojstvo 16-godišnjeg Davidea Bifolca od strane karabinjera tijekom potjere u napuljskoj četvrti Traiano, do srži je potreslo lokalnu zajednicu. Kako bi bolje razumio okolnosti tog događaja, redatelj se odlučuje upoznati s nekoliko Davidovih prijatelja i njihovom svakodnevnicom. Dvojici najboljih prijatelja, Pietru i Alessandru, daje mobilni telefon i mikrofon s uputom da snimaju vlastiti život kao „selfie“ film. Bili oni na druženju s prijateljima, u vožnji skuterima, odmoru na plaži ili čak WC-u, prijatelji su neumorni u dokumentiranju života, kreirajući naposljetku impresivan i zabavan kolaž kao snažan zapis o adolescenciji, o čvrstom dječačkom prijateljstvu i životu u kojem budućnost često određuje obiteljska pozadina
   Moćni dokumentarac 'Selfie' pokušava proniknuti u svijet napuljskih tinejdžera razmatranjem društvenog konteksta ubojstva šesnaestogodišnjeg Davidea od strane policajca u ozloglašenom napuljskom kvartu Traiano. Ferrenteov doks u kojem Davideovi prijatelji mobitelom snimaju svoju svakodnevnicu u formi selfija neprestano se tako obraćajući gledatelju, izvanredan je, topao i pronicljiv uvid u mikrokozmos adolescenata čija je budućnost u rodnom gradu sve samo ne blistava. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
https://www.imdb.com/title/tt9479138/?ref_=nv_sr_srsg_7

GLUMIM, JESAM

Glumim, jesam, 2019.
20:00 sati



Glumim, jesam, 2019. Miroslav Mandić, 105 min. SI
Scenarij
: Miroslav Mandić
Uloge: Luna Zimić Mijović, Goran Bogdan, Gregor Zorc, Lana Barić, Ivana Roščić, Olga Pakalović, Mojca Funkl
   Pripremajući se za ulogu lopova, mlada glumica počinje krasti u stvarnom životu. Nakon konflikta s redateljem, napušta snimanje i hoće dokazati za što je sposobna. / Kazališni glumac dobije ulogu klošara na filmu. Tijekom istraživanja za ulogu druži se s beskućnicima. Sloboda života bez obaveza ga plijeni. / Glumac i glumica igraju uloge strastvenog para u TV sapunici. Nakon završetka produkcije, on tvrdi da je zaista zaljubljen u nju. Za glumicu, sve što su radili ispred kamere nema veze s njihovim privatnim životima, ali glumac opsesivno ustrajava.
   Film je prikazan na Cairo IFF (World Premiere), Santa Barbara iff (USA. premiere), Method Film Fest (LA.), Seefest (LA.), Pula FF (Kontrapunkt), Sarajevo FF (BH film) i nagrađen od društva režisera Slovenije.
   Miroslav Mandić (Sarajevo, 1955) magistrirao je scenarij i filmsku režiju na Columbia University u New Yorku. Njegov kratki film „Brak radnika“ osvojio je Grand Prix Zlatni zmaj na Međunarodnom festivalu u Krakovu a cjelovečernji igrani film „Život radnika“ osvojio je Grand Prix na Festivalu europskog filma Strasbourg 1988. Autor je i zapaženog filma „Adria Blues“ (2013) te kultne „Top liste nadrealista“ (1989-90). U periodu 1995-2002. režirao je brojne dokumentarce za Češku televiziju.
https://www.imdb.com/title/tt7688420/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČETVRTAK / 12.12.

SELFIE

Selfie, 2019.
17:30 sati



Selfie, 2019. Agostino Ferrente, 76 min. IT
Scenarij
: Agostino Ferrente
Uloge: Alessandro Antonelli, Pietro Orlando
   Slučajno ubojstvo 16-godišnjeg Davidea Bifolca od strane karabinjera tijekom potjere u napuljskoj četvrti Traiano, do srži je potreslo lokalnu zajednicu. Kako bi bolje razumio okolnosti tog događaja, redatelj se odlučuje upoznati s nekoliko Davidovih prijatelja i njihovom svakodnevnicom. Dvojici najboljih prijatelja, Pietru i Alessandru, daje mobilni telefon i mikrofon s uputom da snimaju vlastiti život kao „selfie“ film. Bili oni na druženju s prijateljima, u vožnji skuterima, odmoru na plaži ili čak WC-u, prijatelji su neumorni u dokumentiranju života, kreirajući naposljetku impresivan i zabavan kolaž kao snažan zapis o adolescenciji, o čvrstom dječačkom prijateljstvu i životu u kojem budućnost često određuje obiteljska pozadina
   Moćni dokumentarac 'Selfie' pokušava proniknuti u svijet napuljskih tinejdžera razmatranjem društvenog konteksta ubojstva šesnaestogodišnjeg Davidea od strane policajca u ozloglašenom napuljskom kvartu Traiano. Ferrenteov doks u kojem Davideovi prijatelji mobitelom snimaju svoju svakodnevnicu u formi selfija neprestano se tako obraćajući gledatelju, izvanredan je, topao i pronicljiv uvid u mikrokozmos adolescenata čija je budućnost u rodnom gradu sve samo ne blistava. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
https://www.imdb.com/title/tt9479138/?ref_=nv_sr_srsg_7

IVANOVA IGRA

Ivanova igra, 2019.
20:00 sati



Ivanova igra, 2019. Tomislav Žaja, 52 min. HR
   "Ivanova igra" je film o naprasno prekinutoj karijeri i životu nogometaša Ivana Gudelja, koji se uspio izdići iznad teške bolesti i nevolja koje su ga snašle, te konačno preokrenuti rezultat u naizgled već izgubljenoj životnoj utakmici. Ivan se uporno bori iz dana u dan, baš kao što se nekad borio na nogometnom terenu. Po toj borbenosti, upornosti i srčanosti postao je nadaleko poznat i cijenjen, kako od vlastitih suigrača i navijača, tako i od svojih nekadašnjih suparnika, koji su mu danas prijatelji.
   U filmu se uz Ivana Gudelja pojavljuju Zvonimir Boban, Predrag Mijatović, Ivica Šurjak, Zlatko Vujović, Blaž Slišković, Vilson Džoni, Ivan Buljan, Zoran Vulić, Drago Ćelić, Marko Mlinarić, Vladimir Pižon Petrović, Mitar Mrkela, Dejan Savičević, Miloš Drizić, Miroslav Ćiro Blažević, Sergije Krešić, Edo Pezzi, Anton Samovojska, Milojko Pantić, Darijo Srna, Andrej Kramarić, Milan Badelj, Dominik Livaković i mnogi drugi.
Film je nastajao tri godine i sniman je na prostorima Hrvatske, Srbije, Crne Gore i BiH. Glavni partner filma je UEFA, a snimljen je uz potporu HAVC-a.
   "Od Ivana sam puno naučio. Potakao me da razmislim o vlastitom životu, ciljevima i pobjedama koje želim osvariti te o tome postoje li bilo kakve granice, izuzev onih koje si postavljamo sami. Ovo je film nade. A da bi nada postala stvarnost, u životu je, baš kao i u nogometu, potrebna vrhunska igra i vještina, gotovo umjetnost." (Tomislav Žaja, redatelj)
https://www.imdb.com/title/tt11202680/

PETAK / 13.12.

IVANOVA IGRA

Ivanova igra, 2019.
17:30 sati



Ivanova igra, 2019. Tomislav Žaja, 52 min. HR
   "Ivanova igra" je film o naprasno prekinutoj karijeri i životu nogometaša Ivana Gudelja, koji se uspio izdići iznad teške bolesti i nevolja koje su ga snašle, te konačno preokrenuti rezultat u naizgled već izgubljenoj životnoj utakmici. Ivan se uporno bori iz dana u dan, baš kao što se nekad borio na nogometnom terenu. Po toj borbenosti, upornosti i srčanosti postao je nadaleko poznat i cijenjen, kako od vlastitih suigrača i navijača, tako i od svojih nekadašnjih suparnika, koji su mu danas prijatelji.
   U filmu se uz Ivana Gudelja pojavljuju Zvonimir Boban, Predrag Mijatović, Ivica Šurjak, Zlatko Vujović, Blaž Slišković, Vilson Džoni, Ivan Buljan, Zoran Vulić, Drago Ćelić, Marko Mlinarić, Vladimir Pižon Petrović, Mitar Mrkela, Dejan Savičević, Miloš Drizić, Miroslav Ćiro Blažević, Sergije Krešić, Edo Pezzi, Anton Samovojska, Milojko Pantić, Darijo Srna, Andrej Kramarić, Milan Badelj, Dominik Livaković i mnogi drugi.
Film je nastajao tri godine i sniman je na prostorima Hrvatske, Srbije, Crne Gore i BiH. Glavni partner filma je UEFA, a snimljen je uz potporu HAVC-a.
   "Od Ivana sam puno naučio. Potakao me da razmislim o vlastitom životu, ciljevima i pobjedama koje želim osvariti te o tome postoje li bilo kakve granice, izuzev onih koje si postavljamo sami. Ovo je film nade. A da bi nada postala stvarnost, u životu je, baš kao i u nogometu, potrebna vrhunska igra i vještina, gotovo umjetnost." (Tomislav Žaja, redatelj)
https://www.imdb.com/title/tt11202680/

BESKONAČNI NOGOMET

Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018.
20:00 sati



Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018. Corneliu Porumboiu, 70 min. RO
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Laurentiu Ginghina, Corneliu Porumboiu
   U gradskoj vijećnici u provinciji jedan službenik sanjari. Nakon niza neugodnih nesreća, on traži bolji, uređeniji i manje nasilni svijet u nogometu ili, bolje rečeno, u novoizmišljenoj igri, sportu koji je istovremeno razrađen, racionalan i nevjerojatan.
   Duhovit, tužan i dirljiv, ovaj minimalistički dokumentarac opčinit će nas svijetom malog činovnika koji želi nadići vlastite granice. Nakon „The Second Game“, redatelj Corneliu Porumboiu vraća se dokumentarcu i nogometu, a ako se njegov prvi naslov bavio našim odnosom s prošlošću, ovaj se bavi potencijalnima za budućnost i onime što ostavljamo za sobom budućim naraštajima.
   Jerusalem Film Festival 2018. Najbolji dokumentarni film
https://www.imdb.com/title/tt7999962/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 14.12.

BESKONAČNI NOGOMET

Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018.
17:30 sati



Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018. Corneliu Porumboiu, 70 min. RO
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Laurentiu Ginghina, Corneliu Porumboiu
   U gradskoj vijećnici u provinciji jedan službenik sanjari. Nakon niza neugodnih nesreća, on traži bolji, uređeniji i manje nasilni svijet u nogometu ili, bolje rečeno, u novoizmišljenoj igri, sportu koji je istovremeno razrađen, racionalan i nevjerojatan.
   Duhovit, tužan i dirljiv, ovaj minimalistički dokumentarac opčinit će nas svijetom malog činovnika koji želi nadići vlastite granice. Nakon „The Second Game“, redatelj Corneliu Porumboiu vraća se dokumentarcu i nogometu, a ako se njegov prvi naslov bavio našim odnosom s prošlošću, ovaj se bavi potencijalnima za budućnost i onime što ostavljamo za sobom budućim naraštajima.
   Jerusalem Film Festival 2018. Najbolji dokumentarni film
https://www.imdb.com/title/tt7999962/?ref_=nv_sr_srsg_0

FILM IZNENAĐENJA

20:00 sati



   FILM IZNENAĐENJA
   Nadamo se da ćemo u ovom terminu prikazati najbolji film u Evropi 2019. godine, a ako ipak to ne budemo u mogućnosti, sasvim sigurno vas nećemo razočarati našim izborom. Ako ne bude najbolji film, bit će sigurno hrvatska premijera nekog drugog naslova.
   Naslov ne možemo toliko unaprijed odrediti iz jednostavnog razloga što se 32. dodjela Evropskih filmskih nagrada održava u Berlinu 7. prosinca, a mi, kao što vam je poznato, objavljujemo mjesečni program. Dodjelu možete pratiti na HRT-u.
   O nagradama odlučuje više od 3.600 članova Evropske filmske akademije, među kojima je 36 članova iz Hrvatske.
   Ovogodišnja svečanost dodjele Evropskih filmskih nagrada vraća se u glavni grad Njemačke s obzirom da je 1997. ustaljeno pravilo da se u neparnim godinama nagrade dodjeljuju u Berlinu u kojem je sjedište Evropske filmske akademije, a u parnima u nekom drugom evropskom gradu (sljedeće godine to će biti islandska prijestolnica Reykjavík). I prva je dodjela 1988. održana u najvećem njemačkom gradu, odnosno u zapadnom dijelu još uvijek podijeljenog grada pri samom završetku hladnog rata. U početku nazvano Felixom, priznanje posljednja dva desetljeća nosi sadašnji naziv Evropska filmska nagrada, a statueta je dizajnirana u liku žene s haljinom posutom zvijezdama.

 

PONEDJELJAK / 16.12.

KINO CIRKUS: GIRA AND THE CIRCUS OF LIFE

Gira and the Circus of Life, 2016.
20:00 sati



Gira and the Circus of Life, 2016. Lili Fialho & Kátia Lund, 54 min. BR/US
   „Gira & Circus of Life“ dio je inovativne petodijelne dokumentarne serije 'Reimagine Rio' poznate brazilske filmašice Katie Lund (Grad Božji) i debitantice Lili Fialho. Ova transformacijska cirkuska škola uči da su cirkusko umijeće i izvedba (ponekad) opasni za život, dok učenici istražuju granice i strasti u akrobacijama i performansu. Vrhunac je izvedba Gira, prikaz gracioznog pokreta...
https://www.imdb.com/title/tt6090826/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 17.12.

ONA KOJU ZAMIŠLJAŠ

Celle que vous croyez, 2019.
17:30 sati



Celle que vous croyez, 2019. Safy Nebbou, 103 min. FR
POSEBNA PROJEKCIJA PRILAGOĐENIH TITLOVA ZA OSOBE OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:
Safy Nebbou po romanu Camille Laurens
Uloge: Juliette Binoche, François Civil, Nicole Garcia
   Sjajna Juliette Binoche daje izniman prikaz usamljene žene koja gubi granice između laži, snova i stvarnosti.
   Claire je 48-godišnja profesorica na fakultetu i razvedena majka dvoje djece. Na internetu, pak, ona je 24-godišnja Clara, pripravnica u poduzeću koje organizira modna događanja. Lažni profil na Facebooku Claire je stvorila kako bi mogla špijunirati bivšeg ljubavnika, no uskoro se počinje dopisivati s mladićem Alexom. Dok njihova komunikacija postaje sve intezivnija, Claire se sve više zaljubljuje u Alexa, baš kao i Alex u misterioznu Claru. Iako njihov odnos postoji tek u virtualnom svijetu, njezini osjećaji su itekako stvarni.
   'Ona koju zamišljaš' pokušava nešto reći o društvenim mrežama i 'online' identitetima. Binoche s lakoćom pomiruje sve dvosmislenosti filma koji posjeduje i određene 'meta' konotacije na račun moderne kinematografije i njezine potrage za vječnom mladosti pronađene u virtualnom svijetu računala... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Juliette Binoche uistinu je izvrsna kao razvedena pedesetogodišnja sveučilišna profesorica koja otvara lažni profil na Facebooku... (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
   Nudi ovaj film brojna iznenađenja, no upravo Binoche svojom snažnom i više nego uvjerljivom izvedbom nosi cijelu ovu jako dobro režiranu i napisanu modernu priču koja se problematikom društvenih mreža i kako one utječu na međuljudske odnose pozabavila kao rijetko koji film do sada. Premijerno je "Celle que vous croyez" ili "Ona koju zamišljaš" prikazana na festivalu u Berlinu, a pogledati ju je mogla i publika Festivala mediteranskog fllma Split, gdje je ovaj film odnio i nagradu publike. Definitivno je ovo jedan od onih filma koji te doslovno tjeraju da se zapitaš i zamisliš o svijetu i trenutku u kojem živimo te koliko naši avatari na društvenim mrežama doista postaju nadomjesci za naše stvarne živote.  (http://gambee82.blogspot.com)

https://www.imdb.com/title/tt7552686/?ref_=nv_sr_srsg_0

SELFIE

Selfie, 2019.
20:00 sati



Selfie, 2019. Agostino Ferrente, 76 min. IT
Scenarij
: Agostino Ferrente
Uloge: Alessandro Antonelli, Pietro Orlando
   Slučajno ubojstvo 16-godišnjeg Davidea Bifolca od strane karabinjera tijekom potjere u napuljskoj četvrti Traiano, do srži je potreslo lokalnu zajednicu. Kako bi bolje razumio okolnosti tog događaja, redatelj se odlučuje upoznati s nekoliko Davidovih prijatelja i njihovom svakodnevnicom. Dvojici najboljih prijatelja, Pietru i Alessandru, daje mobilni telefon i mikrofon s uputom da snimaju vlastiti život kao „selfie“ film. Bili oni na druženju s prijateljima, u vožnji skuterima, odmoru na plaži ili čak WC-u, prijatelji su neumorni u dokumentiranju života, kreirajući naposljetku impresivan i zabavan kolaž kao snažan zapis o adolescenciji, o čvrstom dječačkom prijateljstvu i životu u kojem budućnost često određuje obiteljska pozadina
   Moćni dokumentarac 'Selfie' pokušava proniknuti u svijet napuljskih tinejdžera razmatranjem društvenog konteksta ubojstva šesnaestogodišnjeg Davidea od strane policajca u ozloglašenom napuljskom kvartu Traiano. Ferrenteov doks u kojem Davideovi prijatelji mobitelom snimaju svoju svakodnevnicu u formi selfija neprestano se tako obraćajući gledatelju, izvanredan je, topao i pronicljiv uvid u mikrokozmos adolescenata čija je budućnost u rodnom gradu sve samo ne blistava. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
https://www.imdb.com/title/tt9479138/?ref_=nv_sr_srsg_7

SRIJEDA / 18.12.

GLUMIM, JESAM

Glumim, jesam, 2019.
17:30 sati



Glumim, jesam, 2019. Miroslav Mandić, 105 min. SI
Scenarij
: Miroslav Mandić
Uloge: Luna Zimić Mijović, Goran Bogdan, Gregor Zorc, Lana Barić, Ivana Roščić, Olga Pakalović, Mojca Funkl
   Pripremajući se za ulogu lopova, mlada glumica počinje krasti u stvarnom životu. Nakon konflikta s redateljem, napušta snimanje i hoće dokazati za što je sposobna. / Kazališni glumac dobije ulogu klošara na filmu. Tijekom istraživanja za ulogu druži se s beskućnicima. Sloboda života bez obaveza ga plijeni. / Glumac i glumica igraju uloge strastvenog para u TV sapunici. Nakon završetka produkcije, on tvrdi da je zaista zaljubljen u nju. Za glumicu, sve što su radili ispred kamere nema veze s njihovim privatnim životima, ali glumac opsesivno ustrajava.
   Film je prikazan na Cairo IFF (World Premiere), Santa Barbara iff (USA. premiere), Method Film Fest (LA.), Seefest (LA.), Pula FF (Kontrapunkt), Sarajevo FF (BH film) i nagrađen od društva režisera Slovenije.
   Miroslav Mandić (Sarajevo, 1955) magistrirao je scenarij i filmsku režiju na Columbia University u New Yorku. Njegov kratki film „Brak radnika“ osvojio je Grand Prix Zlatni zmaj na Međunarodnom festivalu u Krakovu a cjelovečernji igrani film „Život radnika“ osvojio je Grand Prix na Festivalu europskog filma Strasbourg 1988. Autor je i zapaženog filma „Adria Blues“ (2013) te kultne „Top liste nadrealista“ (1989-90). U periodu 1995-2002. režirao je brojne dokumentarce za Češku televiziju.
https://www.imdb.com/title/tt7688420/?ref_=nv_sr_srsg_0

High Life, 2018. Claire Denis, 114 min. UK/FR/DE/PL
Scenarij: Claire Denis i Jean-Pol Fargeau
Uloge:
Robert Pattinson, Juliette Binoche, André Benjamin, Mia Goth
   Radnja filma odvija se izvan našeg solarnog sustava u budućnosti koja se doima poput sadašnjosti. Grupa kriminalaca pristala je na svemirsku misiju u kojoj su postali dijelom eksperimenta o ljudskoj reprodukciji. Međutim, uskoro će se kompletna skupina naći u smrtonosnoj opasnosti nakon što oluja kozmičkih zraka pogodi brod…
   U novoj suradnji s briljantnom Juliette Binoche, Denis vodi svoje glumce u nepoznati teritorij. Nekim je scenama šokirala publiku, no one su nužni koraci na putu do otkrivenja koje film nudi. Denis pomiče svoje vlastito istraživanje svemira u dosege koji povremeno podsjećaju na znanstvenu fantastiku Kubricka ili Tarkovskyja, uz osoben, neustrašivi pečat Claire Denis... (art kino croatia)
   Jedan od najzanimljivijih filmova prikazanih u programu ovogodišnjeg (op.a. 2018.), nedavno završenog, Human Rights Film Festivala bez sumnje je distopijski SF „Misija: duboki svemir“, redateljice Claire Denis.„High life“ posjeduje nemali broj scena hard core nasilja i seksualnih perverzija, no za razliku od holivudskog prosjeka u ovom polju, te su scene ovdje doista u službi filmskog narativa i atmosfere, njima se ne prikrivaju nedostatci priče, već otvaraju potentne teme i daju začudni, ali kompleksni odgovori. Možemo samo zamisliti koliko je u svjetskoj filmografiji do sada snimljeno filmova o svemirskim misijama i crnim rupama, daleko od toga da sam ih sve gledala, no prilično sam sigurna da je „High Life“ s ovim motivima učinio maksimum. Zašto? Zato što umjesto toga da priča o tome što je pošlo krivo na jednoj svemirskoj misiji, zapravo pokazuje što smo sve zezli u civilizaciji koju izgrađujemo i rušimo na zemlji. (Antonela Marušić, voxfeminae.net)
   Zaboravite na bljesak lasera, svemirske bitke i sage o izvanzemaljskim carstvima, ovo je jedan misaoni film koji tek simbolično otkriva tajne svemira, a zapravo istražuje ljudsku psihu na pragu apokalipse. (Ivica Perinović, ezadar.rtl.hr)
   Zbunjen sam ali i pomalo zadivljen. (Filip Filipović, svijetkulture.com)
   Ovakva dekonstrukcija SF žanra nije se zbila od sjajne proganjajuće apstrakcije 'Ispod kože' Jonathana Glazera. Denis je svejedno skinula SF do gole kože, pa i dalje.Skinula je žanru i kožu. Od SF-a je ostao samo kostur, od svemira crna rupa, praznina. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako su usporedbe sa Stanleyem Kubrickom i Andrejem Tarkovskim gotovo neizbježne, i nisu na štetu Claire Denise, High Life, kao i svi njezini filmovi, nosi onaj pečat neupitno ženskog koji čini jasnu razliku, a koji ne dolazi od programatskog ili "inkluzivističkog", nego od osobnog, od autoričine potpune uvjerenosti u iskonski smisao ženske iracionalnosti i suštinsku nemogućnost njezina bilo kakva konačnog podjarmljivanja i/li instrumentaliziranja, što joj i omogućava da svoju nerijetko brutalnu visokostiliziranu svemirsku priču zaključi naizgled slično svojim muškim kolegama, no u biti sasvim suprotno. (Vesna Pažin, www.h-alter.org)
   Film naoko počiva na žanrovskim konvencijama znanstveno-fantastičnoga filma, odnosno njegove podvrste koja se bavi putovanjima kroz svemirska prostranstva u svrhu istraživanja te propitivanja mogućnosti kolonizacije. Od početka je jasno da Denis pretjerano ne zanimaju žanrovske strategije, jer ih prvenstveno koristi da bi zavarala gledatelja te ga odvela na krivi trag. Redateljica, koja se kroz opus britko bavila seciranjem ljudskoga ponašanja, ne želi stvarati pustolovnu ili egzotičnu fabulu. Njezino putovanje ne vodi nikuda, odnosno posrijedi je putovanje u ništavilo kao simbolička inačica zatvora te zatvorenika osuđenih na doživotnu robiju. (S Weba, sbperiskop.net)

https://www.imdb.com/title/tt4827558/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 19.12.

KIŠNI DAN U NEW YORKU

A Rainy Day in New York, 2018.
20:00 sati



A Rainy Day in New York, 2018. Woody Allen, 92 min. US
Scenarij: Woody Allen
Uloge:
Timothée Chalamet, Elle Fanning, Jude Law, Selena Gomez, Diego Luna, Liev Schreiber
   Ashleigh je za studentske novine upravo dobila zadatak odraditi intervju sa svjetski poznatim redateljem Rollandom Pollardom koji joj usput ponudi i pogled iza kamere na njegovu novu filmsku produkciju. Ashleigh zbog toga otkazuje unaprijed dogovoreni romantični ručak s Gatsbyjem kako bi saznala još više o Pollardovom filmu od njegovog scenariste Teda. Ted je savršeni gentleman, premda glavni glumac filma, Francisco Vega to zasigurno nije. Međutim, kada Ashleigh i Vega završe u vijestima, svima vrlo brzo postaje jasno koliko je tanka linija između stvarnih i lažnih događaja te kako stvari vrlo brzo izmaknu kontroli…
   Prvi put u karijeri Woody Allen je imao godinu (2018.) bez filma u distribuciji. „Kišni dan...“, prvi od pet filmova koje je trebao snimiti za Amazon Studios, našao se u poteškoćama u onom trenutku kada je pokret #MeToo zaokupio javnost, baš kao i optužbe (ne prvi put) protiv Woody Allena o zlostavljanju. U tom trenutku Amazon stornira film, a glumci se polako ograđuju od svog nastupa i doniraju honorare. Griffin Newman objavio je putem Twittera da žali što je glumio u filmu i da u budućnosti više neće raditi s Allenom. Newman je svoju plaću donirao RAINN-u. Timothée Chalamet svoju je plaću donirao RAINN-u, Time's Up-u i LGBT centru New Yorka. Selena Gomez dala je donaciju koja je premašila njezinu plaću, preko milijun dolara, tvrtki Time's Up. Baš kao i Rebecca Hall. U međuvremenu Woody Allen podiže tužbu protiv studija zbog nepoštivanja ugovora, i nakon nagodbe film je ipak u kinima.
   Optužbe su očito utjecale i na autora, jer Jessica Kiang iz Varietyja piše "Unatoč nastupu nekih od najboljih glumaca svoje generacija, osjeća se da je film stvoren iz velike kreativne iscrpljenosti.“ Ipak, Lisa Nesselson za Screen Daily pohvalila je glumačke izvedbe i fotografiju Vittoria Storara.
   Nije to najbolje djelo autora koji nam je darovao „Annie Hall“, ali ima uobičajeni allenovski stil: šarmantan i melankoličan. (Marcelo Stiletano, La Nación / Argentina)
   Prekrasan film šarmantnih, tipično allenovskih dijaloga i slučajnih susreta, film kojim dominira jazz glazba i posebna ljubav prema Manhattanu... Humor, atmosfera i fotografija svidjet će se poklonicima Woodyja Allena. Oni koji to nisu bili, neće ni postati. (euuser.xyz)

https://www.imdb.com/title/tt7139936/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 20.12.

KIŠNI DAN U NEW YORKU

A Rainy Day in New York, 2018.
20:00 sati



A Rainy Day in New York, 2018. Woody Allen, 92 min. US
Scenarij: Woody Allen
Uloge:
Timothée Chalamet, Elle Fanning, Jude Law, Selena Gomez, Diego Luna, Liev Schreiber
   Ashleigh je za studentske novine upravo dobila zadatak odraditi intervju sa svjetski poznatim redateljem Rollandom Pollardom koji joj usput ponudi i pogled iza kamere na njegovu novu filmsku produkciju. Ashleigh zbog toga otkazuje unaprijed dogovoreni romantični ručak s Gatsbyjem kako bi saznala još više o Pollardovom filmu od njegovog scenariste Teda. Ted je savršeni gentleman, premda glavni glumac filma, Francisco Vega to zasigurno nije. Međutim, kada Ashleigh i Vega završe u vijestima, svima vrlo brzo postaje jasno koliko je tanka linija između stvarnih i lažnih događaja te kako stvari vrlo brzo izmaknu kontroli…
   Prvi put u karijeri Woody Allen je imao godinu (2018.) bez filma u distribuciji. „Kišni dan...“, prvi od pet filmova koje je trebao snimiti za Amazon Studios, našao se u poteškoćama u onom trenutku kada je pokret #MeToo zaokupio javnost, baš kao i optužbe (ne prvi put) protiv Woody Allena o zlostavljanju. U tom trenutku Amazon stornira film, a glumci se polako ograđuju od svog nastupa i doniraju honorare. Griffin Newman objavio je putem Twittera da žali što je glumio u filmu i da u budućnosti više neće raditi s Allenom. Newman je svoju plaću donirao RAINN-u. Timothée Chalamet svoju je plaću donirao RAINN-u, Time's Up-u i LGBT centru New Yorka. Selena Gomez dala je donaciju koja je premašila njezinu plaću, preko milijun dolara, tvrtki Time's Up. Baš kao i Rebecca Hall. U međuvremenu Woody Allen podiže tužbu protiv studija zbog nepoštivanja ugovora, i nakon nagodbe film je ipak u kinima.
   Optužbe su očito utjecale i na autora, jer Jessica Kiang iz Varietyja piše "Unatoč nastupu nekih od najboljih glumaca svoje generacija, osjeća se da je film stvoren iz velike kreativne iscrpljenosti.“ Ipak, Lisa Nesselson za Screen Daily pohvalila je glumačke izvedbe i fotografiju Vittoria Storara.
   Nije to najbolje djelo autora koji nam je darovao „Annie Hall“, ali ima uobičajeni allenovski stil: šarmantan i melankoličan. (Marcelo Stiletano, La Nación / Argentina)
   Prekrasan film šarmantnih, tipično allenovskih dijaloga i slučajnih susreta, film kojim dominira jazz glazba i posebna ljubav prema Manhattanu... Humor, atmosfera i fotografija svidjet će se poklonicima Woodyja Allena. Oni koji to nisu bili, neće ni postati. (euuser.xyz)

https://www.imdb.com/title/tt7139936/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 21.12.

KIŠNI DAN U NEW YORKU

A Rainy Day in New York, 2018.
17:30 sati



A Rainy Day in New York, 2018. Woody Allen, 92 min. US
Scenarij: Woody Allen
Uloge:
Timothée Chalamet, Elle Fanning, Jude Law, Selena Gomez, Diego Luna, Liev Schreiber
   Ashleigh je za studentske novine upravo dobila zadatak odraditi intervju sa svjetski poznatim redateljem Rollandom Pollardom koji joj usput ponudi i pogled iza kamere na njegovu novu filmsku produkciju. Ashleigh zbog toga otkazuje unaprijed dogovoreni romantični ručak s Gatsbyjem kako bi saznala još više o Pollardovom filmu od njegovog scenariste Teda. Ted je savršeni gentleman, premda glavni glumac filma, Francisco Vega to zasigurno nije. Međutim, kada Ashleigh i Vega završe u vijestima, svima vrlo brzo postaje jasno koliko je tanka linija između stvarnih i lažnih događaja te kako stvari vrlo brzo izmaknu kontroli…
   Prvi put u karijeri Woody Allen je imao godinu (2018.) bez filma u distribuciji. „Kišni dan...“, prvi od pet filmova koje je trebao snimiti za Amazon Studios, našao se u poteškoćama u onom trenutku kada je pokret #MeToo zaokupio javnost, baš kao i optužbe (ne prvi put) protiv Woody Allena o zlostavljanju. U tom trenutku Amazon stornira film, a glumci se polako ograđuju od svog nastupa i doniraju honorare. Griffin Newman objavio je putem Twittera da žali što je glumio u filmu i da u budućnosti više neće raditi s Allenom. Newman je svoju plaću donirao RAINN-u. Timothée Chalamet svoju je plaću donirao RAINN-u, Time's Up-u i LGBT centru New Yorka. Selena Gomez dala je donaciju koja je premašila njezinu plaću, preko milijun dolara, tvrtki Time's Up. Baš kao i Rebecca Hall. U međuvremenu Woody Allen podiže tužbu protiv studija zbog nepoštivanja ugovora, i nakon nagodbe film je ipak u kinima.
   Optužbe su očito utjecale i na autora, jer Jessica Kiang iz Varietyja piše "Unatoč nastupu nekih od najboljih glumaca svoje generacija, osjeća se da je film stvoren iz velike kreativne iscrpljenosti.“ Ipak, Lisa Nesselson za Screen Daily pohvalila je glumačke izvedbe i fotografiju Vittoria Storara.
   Nije to najbolje djelo autora koji nam je darovao „Annie Hall“, ali ima uobičajeni allenovski stil: šarmantan i melankoličan. (Marcelo Stiletano, La Nación / Argentina)
   Prekrasan film šarmantnih, tipično allenovskih dijaloga i slučajnih susreta, film kojim dominira jazz glazba i posebna ljubav prema Manhattanu... Humor, atmosfera i fotografija svidjet će se poklonicima Woodyja Allena. Oni koji to nisu bili, neće ni postati. (euuser.xyz)

https://www.imdb.com/title/tt7139936/?ref_=nv_sr_srsg_0

KLASIK ZA KRAJ GODINE: BOB & CAROL & TED & ALICE

Bob & Carol & Ted & Alice, 1969.
20:00 sati



Bob & Carol & Ted & Alice, 1969. Paul Mazursky, 95 min. US
Scenarij:
Paul Mazursky i Larry Tucker
Uloge: Natalie Wood, Robert Culp, Elliott Gould, Dyan Cannon, Horst Ebersberg, Lee Bergere
   Po povratku u Los Angeles s grupne terapije autor dokumentaraca Bob Sanders i njegova žena Carol postaju savjetnici nudeći nepoželjne mudrosti svojim najboljim prijateljima Tedu i Alice Henderson. Ne želeći ih uvrijediti Hendersoni prihvaćaju igru, ali neke latentne seksualne tenzije uskoro isplivaju na površinu, a skrivene želje ne ostaju skrivene dugo.
   Debitantski film Paula Mazurskog - zvali su ga američki Fellini - 1970 g. nominiran je za 4 Oscara.
   Tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća na filmu je bilo poprilično neuobičajeno vidjet dva oženjena para kako spavaju u istom krevetu, a eventualne scene seksualnog istraživanja su bile potpuno nezamislive. No s dolaskom 60-ih i nove generacije koja je imala drukčiji sustav vrijednosti, stvari su se drastično promijenile. Taj period hippijevskog mira i ljubavi dubinski je utjecao i na filmsku umjetnosti, te je revolucionarizirao način na koji se seks prikazuje na velikom platnu. Jedan od filmova koji su prikazom seksualnih odnosa protresli industriju u 20. stoljeću, bio je „Bob & Carol & Ted & Alice“, za svoje vrijeme izvanredno svjež studij "new age" generacije, kojeg se ne bi postidio ni Woody Allen. Iako nije provokativan poput nekih erotskih filmova iz tog perioda, “Bob & Carol & Ted & Alice” odlična je kritika stavova nove i seksualno oslobođene generacije u Americi. U situacijama kroz koje prolaze protagonisti su se mnogi prepoznali, te je „Bob & Carol & Ted & Alice“ postigao izuzetan uspjeh kod publike, ali i kod kritike. I Dyan Cannon i Elliott Gould su zahvaljujući njemu postali velike zvijezde u sljedećoj deceniji, a Natalie Wood, koja je odbila fiksni honorar (750.000 US$) u zamjenu za udio profita, je stekla poprilično bogatstvo (5 milijuna US$ !!!). Uspjeh filma je 1973. godine potakao snimanje istoimenog televizijskog sitkoma koji je, lišen brojnih motiva i sadržaja koji, za razliku od filmskog predloška, nisu mogli proći tadašnju televizijsku cenzuru, propao kod publike i brzo skinut sa programa.
   Istina. Sloboda. Emocije. Seks. Posljedice. Mislim da se u ovih pet riječi mogu sumirati lajt-motivi koje ova romantična komedija prikazuje i istražuje. A sve ove riječi su svima nama poznate, svi ih znamo, svi se sa njima suočavamo, borimo i rješavamo ih. Ovaj film je izašao u vrijeme seksualne revolucije u Americi, i vjerujem da su dojmovi tada bili daleko snažniji nego sad. Mislim da je tajming za ovakvu priču bio sjajan. (mustafa / www.dsureviews.com)
    Genijalnost "Boba i Carol, Teda i Alice“ nastala je iz razumijevanja  osebujne prirode moralne krize za Amerikance ove dobne skupine... (Roger Ebert, Chicago Sun-Times)
   Komedije godine, sa glumom koja je izrazito nježna i vjerodostojna... (Gene Siskel, Chicago Tribune)
   Najoštrija američka komedija posljednjih godina ...Možda je to isti stari bračni rat, ali borbene linije i oružje su moderni i to čini razliku. (Gary Arnold, Washington Post)
   Glatki, bludni film... daleko najživlja američka komedije ove godine. (Pauline Kael)

https://www.imdb.com/title/tt0064100/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) koja se otvara sat vremena prije početka prve projekcije.

Cijena ulaznica:

- 20,00 kn (za članove Kinoteke 50% popusta)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica:

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA