PROGRAM KINOTEKE Listopad 2025.

Otići jednog dana (Partir un jour) Amélie Bonnin, Francuska, 2025., 98'
ULOGE: Juliette Armanet, Bastien Bouillon, François Rollin
Cécile (Juliette Armanet) se upravo sprema otvoriti vlastiti restoran i tako konačno ostvariti svoj dugogodišnji san. No, njezin otac doživljava srčani napad zbog kojeg je primorana vratiti se u gradić u kojem je odrasla, udaljen od užurbanog pariškog života. U gradiću, Cécile će se potpuno neočekivano ponovno spojiti sa svojom starom ljubavi iz tinejdžerskih dana (Bastien Bouillon). I dok će sjećanja polako izbiti na površinu, njezina dotadašnja samouvjerenost u sve ono što je gradila tijekom života polagano će doći u pitanje. Povratak je prisiljava na suočavanje s prošlošću, ali i preispitivanje svega što je mislila da želi – karijere, obitelji i života koji je ostavila iza sebe.
Otići jednog dana topao je i nostalgični film o životnim izborima i snazi glazbe koja oblikuje naše uspomene. Istražuje teme obitelji, izgubljene ljubavi i izazove povratka korijenima uz istovremeno ostvarivanje osobnih ambicija. Ovaj debitantski dugometražni film redateljice Amélie Bonnin otvorio je ovogodišnji Filmski festival u Cannesu.

Óliver Laxe, 2025., Španjolska, Francuska, 115′
Uloge: Sergi López, Bruno Núñez Arjona, Richard Bellamy, Stefania Gadda, Joshua Liam Henderson, Tonin Janvier, Jade Oukid
Otac i sin stižu na rave u zabačen dio pustinjskih, sablasnih planina u južnom Maroku. Traže Mar, njihovu kćer i sestru, koja je prije nekoliko mjeseci nestala na jednom od ovakvih beskonačnih partyja. Do tog trenutka čini se da krećemo u egzotično lociranu obiteljsku dramu, no uskoro se niotkud pojavljuje vojska i priča kreće u smjeru gotovo nadrealnog filma ceste. Putovanje na koje su prisiljeni vizualno je impresivno, napeto, žestoko, ali i intimno. Sam naslov, "Sirat", na arapskom jeziku znači "put" ili "staza", pa nagovještava da je film više od fizičkog putovanja. To je priča o duhovnoj potrazi, introspekciji i unutarnjoj transformaciji.
Film je, između ostalog, i Dobitnik nagrade žirija na festivalu u Cannesu, a Kritičari su ga prihvatili bez zadrške. Trenutno drži 100% ocjenu na Rotten Tomatoesu. Variety ga je najavio kao "briljantno bizarnu viziju spremnu za kultni status", dok ga je The Hollywood Reporter nazvao "tehnom natopljenom meditacijom o smrti i tuzi".

Majmun u zimi (Un singe en hiver), Henrij Verneuil, Francuska, 1962.m 105'
Uloge: Jean Gabin, Jean-Paul Belmondo, Suzanne Flon
Hotelijer malog primorskog ljetovališta u Normandiji zakleo se svojoj ženi da nikada više neće popiti čašu alkohola. Nije računao s dolaskom Fouqueta...
Komedija iz 1962. godine redatelja Henrija Verneuila, govori o prijateljstvu i smislu života, a u njoj glume Jean Gabin i Jean-Paul Belmondo - dvije generacije kultnih glumaca sa sličnim, teškim osobinama. Albert (Gabin), vlasnik hotela u malom selu u Normandiji, bivši je alkoholičar koji se zakleo svojoj ženi da više nikada neće piti, ali nedostaju mu avanture iz prošlosti. Dolazak Gabriela (Belmondo), mladića koji se opija i pokušava zaboraviti propali brak, izaziva sukob koji uskoro izmiče kontroli. Ovo je, inače, jedini filmu kojemu Jean Gabin i Jean-Paul Belmondo nastupaju zajedno.

Tri prijateljice (Trois Amies)Emmanuel Mouret, Francuska, 2025., 117'
Uloge: India Hair, Camille Cottin i Sara Forestier,
Suvremena komedija Tri prijateljice autora Emmanuela Moureta film je o tri žene u modernom Lyonu koje se bore s romantičnim zapletima, tajnama i promjenjivim odnosima nakon što jedna prijateljica shvati da je nesretna u braku, a njezin suprug nestane. Film istražuje teme ljubavi, izdaje i nepredvidive prirode ljudskih odnosa u stilu koji je opisan kao prototipski francuski i podsjeća na Érica Rohmera. Premijerno je prikazan na prošlogodišnjoj Mostri, filmskom festivalu u Veneciji, gdje je bio nominiran za Zlatnog lava.
O filmu kritičar The Guardiana kaže: „Ako je možda i riječ o stereotipima, ovaj je film toliko esencijalno francuski da bi gledatelji nakon gledanja mogli razviti nekontroliranu želju za ispijanjem crnog vina, čitanjem ozbiljne literature i gledanjem nijemih komedija, te povremenim teatralnim slijeganjem ramenima uz riječi "C'est la vie!".
U svim tim aktivnostima – plus još nekim tipičnim francuskim ponašanjima, poput izvanbračnih afera i dubinskog raspravljanja o osjećajima – uživaju ovdašnji likovi, buržujski ansambl koji se vrti oko triju prijateljica iz naslova filma.“

Majka (Madeo) Joon-ho Bong, Južna Koreja, 2009., 129'
Uloge: Hye-ja Kim, Bin Won, Ku Jin, Je-mun Yun
Prvi film u ciklusu kinematografije Južne Koreje, jedne je od vodećih svjetskih kinematografija, djelo je Bong Joon-hoa, inače potpisnika remek-djela "Sjećanja na umorstvo" i blockbustera "Domaćin".
Povučeni mladić slabijih mentalnih sposobnosti Do-joon (Bin Won) živi s dominantnom majkom (Hye-ja Kim) koja rješava sve njegove probleme s okolinom. Majka je udovica, bavi se travarstvom i akupunkturom i sve je podredila sinu jedincu. Jednoga dana, sin je osumnjičen za okrutno ubojstvo srednjoškolke. Bez obzira na nedostatak pravih dokaza, policija uhiti Do-joona i izvuče od njega priznanje. Ipak, majka se ne misli predati i poduzima sve kako bi sprala ljagu sa sinova imena...
Riječ je o briljantno režiranom psihološkom trileru jezovite atmosfere, sjajno profiliranih likova i važnog socijalnog podteksta. "Majka" je sjajno primljena na festivalima diljem svijeta a može se pohvaliti i brojnim nagradama od kojih vrijedi izdvojiti Azijske nagrade za najbolji film, scenarij i glavnu žensku ulogu. Potonja je pripala fenomenalnoj Hye-ja Kim, od čije će vam se glume još dugo nakon gledanja filma lediti krv u žilama. Film "Majka" bio je službeni kandidat Južne Koreje za Oscara

Piletina za Lindu! (Linda veut du poulet!)Sébastien Laudenbach, Chiara Malta,2023. Francuska, Italija, 66'
Animirana je glazbena komedija u središtu koje je priče je majka Paulette koja je nepravedno kaznila kćer Lindu i sve će učiniti da joj se iskupi, čak i piletinu s paprikom iako ne zna kuhati. Spomenuti film ovjenčan je nagradama César 2024. za najbolji animirani film, te Cristal za dugometražni film na Međunaordnom festivalu animiranog filma Annecy.

Izgaranje (Beoning) Chang-dong Lee, Južna Koreja, 2018. 148'
Uloge: Ah-in Yoo, Steven Yeun, Jong-seo Jun
Sporo-goreća psihološka drama s elementima trilera, savršenog, nepredvidivog scenarija koji obiluje simbolikom i metaforom, društvenom sviješću i smislom za strpljivi krešendo. Jong-soo susreće Hae-mi, djevojku koja je nekada živjela u njegovom susjedstvu. Ona ga zamoli da joj čuva mačku. Mačku za koju, do kraja filma, gledatelj nije siguran da li uopće postoji. Kao i mnogošta drugo. Kada se djevojka vrati, dovodi sa sobom Bena, kojeg je, navodno, upoznala na putovanju. Sve je vrlo normalno i svakodnevno, no istovremeno, i tu je magija i virtuoznost redatelja – ništa nije. Redovito ubrajan u izbore najboljih primjera kinematografije Južne Koreje, Izgaranje je na festivalu u Cannesu 2018. godine ovjenčano nagradom FIPRESCI. Inače, film je temeljen na kratkoj priči Barn Burning Harukija Murakamija, koja je pak nadahnuta istoimenim romanom Williama Faulknera. Sam Chang-dong Lee film je opisao kao „priču o mladom Faulkneru koji živi u svijetu Harukija Murakamija“.

Paviljon, Dino Mustafić, 2025. BIH, Hrvatska, Makedonija, Srbija, 70'
Uloge: Rade Šerbedžija, Zijah Sokolović, Miralem Zubčević, Ksenija Pajić, Jasna Diklić, Branka Petrić, Meto Jovanovski, Vladimir Jurc Lali, Kaća Dorić, Muhamed Bahonjić, Ivo Barišić, Ermin Bravo, Alban Ukaj, Nikša Butijer, Vedrana Božinović, Mirjana Karanović, Ermin Sijamija, Aleksandar Seksan, Snežana Vidović, Selma Mehanović, Zlatan Školjić, Adis Mehanović, Siniša Vidović, Faketa Salihbegović-Avdagić, Ivica Šarić, Mugdim Avdagić, Sabina Kulenović i Ana Novaković
Premijerom filma Paviljon bosanskohercegovačkog redatelja Dine Mustafića, nastalog po scenariju hrvatskog novinara i pisca Viktora Ivančića, otvoren je ovogodišnji Sarajevo Film Festival.
Film u crnohumornom stilu prikazuje pobunu štićenika jednog staračkog doma nakon godina u kojima su ih tamo zlostavljali i ponižavali. Očajni zbog odnosa prema njima (što nije teško prepoznati kao metaforu) pobunjenici zaključuju da više nemaju što izgubiti i da je radikalni otpor jedina opcija. Scenarij filma potpisuje Viktor Ivančić na temelju njegove novele iz zbirke „Radnici i seljaci“, uz suradnju Emira Imamovića Pirketa, a redatelj o filmu kaže:
"Ovo je film koji želi razumjeti bijes i radikalni izbor otpora obespravljenih i podčinjenih kada koruptivni, kriminogeni i diskriminatorni sistem gazi ljudskost"

Stipe Božić, 2025., Hrvatska, 89'
Ovo je priča o uspjesima slovenskog i nešto manje hrvatskog alpinizma, predvođenim Stipom Božićem, preko zaleđenih, najstrmijih i najopasnijih himalajskih litica na svijetu. Fantastične uspjehe alpinista prenose najveći autoriteti svjetskog alpinizma među kojima su i novozelanđanin Edmund Hillary koji je s Tenzingom Norgayem prvi osvojio Mount Everest, legendarna himalajska kroničarka Elizabeth Hawley, svjetski poznati talijanski alpinist Reinhold Messner i britanski glumac Brian Blessed. Prema knjizi kanadske spisateljice Bernadette McDonald, svjedočenja preživjelih aktera ove priče prate autentični dokumentarni filmski kadrovi s najviših vrhova svijeta koje je Stipe Božić snimao punih 50 godina.

Fantastično putovanje (Grand Tour) Miguel Gomes, 2024. PT, IT, FR, DE, 128'
Uloge: Gonçalo Waddington, Crista Alfaiate, Cláudio da Silva, Lang Khê Tran, Jorge Andrade, João Pedro Vaz
Godine 1918. Rangoon je grad pod britanskom kolonijalnom vlašću. Državni službenik Edward napušta svoju zaručnicu Molly na dan kada se trebaju vjenčati. No Molly odluči slijediti njegov trag, odlučna da se uda.
Fantastično putovanje dobitnik je nagrade za najbolju režiju na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, a Miguel Gomes, portugalski čarobnjak pokretnih slika (Tabu, 2012, Arabian Nights, 2015) razvio je prepoznatljiv, inovativan magijsko-realistički stil kojim hvata u koštac s postkolonijalnim nasljeđem i načinom na koji reprezentiramo povijest. U tom razlaganju reprezentacija veliku ulogu igra i činjenica da dvoje britanskih protagonista tumače portugalski glumci, na vlastitom jeziku. Ovaj snoliki i maštoviti putopis prati, dakle, tog bjegunca Edwarda preko Bangkoka, Saigona, Manile i Osake, pa Šangaja, Chongqinga i Tibeta, po šumama i gorama, iz pande i orijentalne konzule, sve popraćeno glasom u offu na jezicima država u kojima se nalazi. Svo to vrijeme, Molly mu je za petama.
Kako će se njihovo „veliko putovanje“ završiti, veliko je pitanje. Dat ćemo jedan hint. Ni romantična komedija, ni melodrama, ni akcijski finale. Prisutna je tek melankolija i osjećaj da je svijet veliko i zbunjujuće mjesto u kojem se po putu lako zagube motivi i nade. "Grand Tour" je jedinstveno filmsko iskustvo.

Roko, Ivana Marinic Kragić, 2024. HR, 17'
Uloge: Lovre Kondža, Maruška Aras
Mlada novinarka bori se protiv društvene nepravde razotkrivajući priču o mladiću kojeg reketare dileri, a policija ne poduzima ništa da ga zaštiti. Njezin članak nehotice pokreće nesmotreno krvoproliće u centru Splita.

Ljubav koja ostaje (Ástin sem eftir er) Hlynur Pálmason, Island, Danska, Švedska, Francuska, 2025. 109'
Uloge:Saga Garðarsdóttir, Sverrir Gudnason, Ída Mekkín Hlynsdóttir, Þorgils Hlynsson, Grímur Hlynsson, Ingvar Sigurðsson, Anders Mossling
Godina dana u ruralnom Islandu, gdje umjetnica Anna i ribar Magnus navigiraju kroz rastavu braka pokušavajući pritom zadržati stabilnost za svoje troje djece (koje, izvanredno, glume troje stvarne djece redatelja Pálmasona). Snimljen na 35mm filmu i prožet naturalizmom i nadrealnim prizorima, film prikazuje gorko-slatku suštinu izblijedjele ljubavi i zajedničkih uspomena usred izmjene godišnjih doba. S razigranim skretanjima u komične i fantastične sekvence, Pálmasonov bolno iskren, crnohumorni portret stvoren je s dubokim razumijevanjem posebnosti svake obitelji. Film je premijerno prikazan u Cannesu gdje je pas Panda osvojio nagradu Palm Dog.
Film je dobitnik glavne nagrade za dugometražni film filmskog festivala Cinehill 2025.

Paviljon, Dino Mustafić, 2025. BIH, Hrvatska, Makedonija, Srbija, 70'
Uloge: Rade Šerbedžija, Zijah Sokolović, Miralem Zubčević, Ksenija Pajić, Jasna Diklić, Branka Petrić, Meto Jovanovski, Vladimir Jurc Lali, Kaća Dorić, Muhamed Bahonjić, Ivo Barišić, Ermin Bravo, Alban Ukaj, Nikša Butijer, Vedrana Božinović, Mirjana Karanović, Ermin Sijamija, Aleksandar Seksan, Snežana Vidović, Selma Mehanović, Zlatan Školjić, Adis Mehanović, Siniša Vidović, Faketa Salihbegović-Avdagić, Ivica Šarić, Mugdim Avdagić, Sabina Kulenović i Ana Novaković
Premijerom filma Paviljon bosanskohercegovačkog redatelja Dine Mustafića, nastalog po scenariju hrvatskog novinara i pisca Viktora Ivančića, otvoren je ovogodišnji Sarajevo Film Festival.
Film u crnohumornom stilu prikazuje pobunu štićenika jednog staračkog doma nakon godina u kojima su ih tamo zlostavljali i ponižavali. Očajni zbog odnosa prema njima (što nije teško prepoznati kao metaforu) pobunjenici zaključuju da više nemaju što izgubiti i da je radikalni otpor jedina opcija. Scenarij filma potpisuje Viktor Ivančić na temelju njegove novele iz zbirke „Radnici i seljaci“, uz suradnju Emira Imamovića Pirketa, a redatelj o filmu kaže:
"Ovo je film koji želi razumjeti bijes i radikalni izbor otpora obespravljenih i podčinjenih kada koruptivni, kriminogeni i diskriminatorni sistem gazi ljudskost"

Otoci (Islands), Jan Ole Gerster, 2025., Njemačka, 123'
Uloge: Sam Riley, Stacy Martin, Jack Farthing, Dylan Torrell
Nekadašnji profesionalni tenisač Tom sada radi kao trener u ljetnom resortu na Kanarima, gdje usamljenost pokušava zatomiti alkoholom i prolaznim vezama. Kada u resort stigne naizgled savršen britanski par, Dave i Anne, sa svojim sinom Antonom, Tom osjeća neobjašnjivu povezanost, ali i instinktivno nepovjerenje, osobito nakon što Dave iznenada nestane. Uz suptilnu noir atmosferu pod španjolskim suncem, aluzije na ljubavni trokut i uznemirujuću dvosmislenost, film Otoci se smjestio između trilera Patricije Highsmith i Izazivača (Challengers). Film je premijerno prikazan na Berlinaleu.

Fantastično putovanje (Grand Tour) Miguel Gomes, 2024. PT, IT, FR, DE, 128'
Uloge: Gonçalo Waddington, Crista Alfaiate, Cláudio da Silva, Lang Khê Tran, Jorge Andrade, João Pedro Vaz
Godine 1918. Rangoon je grad pod britanskom kolonijalnom vlašću. Državni službenik Edward napušta svoju zaručnicu Molly na dan kada se trebaju vjenčati. No Molly odluči slijediti njegov trag, odlučna da se uda.
Fantastično putovanje dobitnik je nagrade za najbolju režiju na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, a Miguel Gomes, portugalski čarobnjak pokretnih slika (Tabu, 2012, Arabian Nights, 2015) razvio je prepoznatljiv, inovativan magijsko-realistički stil kojim hvata u koštac s postkolonijalnim nasljeđem i načinom na koji reprezentiramo povijest. U tom razlaganju reprezentacija veliku ulogu igra i činjenica da dvoje britanskih protagonista tumače portugalski glumci, na vlastitom jeziku. Ovaj snoliki i maštoviti putopis prati, dakle, tog bjegunca Edwarda preko Bangkoka, Saigona, Manile i Osake, pa Šangaja, Chongqinga i Tibeta, po šumama i gorama, iz pande i orijentalne konzule, sve popraćeno glasom u offu na jezicima država u kojima se nalazi. Svo to vrijeme, Molly mu je za petama.
Kako će se njihovo „veliko putovanje“ završiti, veliko je pitanje. Dat ćemo jedan hint. Ni romantična komedija, ni melodrama, ni akcijski finale. Prisutna je tek melankolija i osjećaj da je svijet veliko i zbunjujuće mjesto u kojem se po putu lako zagube motivi i nade. "Grand Tour" je jedinstveno filmsko iskustvo.

Paul i Paulette se kupaju (Paul & Paulette Take a Bath) Jethro Massey, 2024., UK, 109'
Uloge:Marie Benati, Jérémie Galiana, Laurence Vaissière, Fanny Cottençon, Gilles Graveleau, Margot Joseph
Mladi američki fotograf Paul (Jérémie Galiana) u Parizu upoznaje Paulette (Marie Benati), ekscentričnu Francuskinju opsjednutu rekreiranjem najmračnijih trenutaka pariške povijesti. Njihova neobična povezanost prerasta u niz morbidnih igara na stvarnim mjestima zločina – od pogubljenja Marie Antoinette do Hitlerove kade – gdje se granice između mašte i traume, stvarnosti i fantazije sve više brišu. Ova nekonvencionalna romantična komedija u duhu francuskog novog vala Veneciji je osvojila nagradu publike, dok je Marie Benati za ulogu Paulette nagrađena kao najbolja glumica na festivalu u São Paulu.

Svršetak (The End) Joshua Oppenheimer, 2024., Danska, Njemačka, Irska, Italija, UK, Švedska, 149'
Uloge: Tilda Swinton, George MacKay, Moses Ingram
Joshua Oppenheimer je najpoznatiji po svojim nagrađivanim dokumentarcima „The Act of Killing“ i „The Look of Silence“) kojima je, na nevjerojatno inventivan, ali i duboko potresan način, progovorio o državnom teroru nad indonezijskim narodom. Ti su dokumentarci postali dio svjetske kinematografske, ali i društveno-humanističke baštine.
„Svršetak“ je njegov prvi igrani film, post-apokaliptični mjuzikl smješten u luksuzni bunker napravljen u nekadašnjem rudniku soli gdje proteklih dvadeset pet godina – otkako je Zemlja nakon ekološkog kolapsa postala nenastanjivom – u raskošnom zdanju žive Majka (Tilda Swinton), Otac (Michael Shannon) i Sin (George MacKay) koji nikad nije vidio vanjski svijet. Držeći se rituala svakodnevnog života godinama održavaju osjećaj normalnosti, sve do neočekivanog dolaska stranca, Djevojke (Moses Ingram), koja remeti njihovu sretnu rutinu. Kako napetost raste, njihovo naizgled idilično postojanje počinje se urušavati.
„U svojem igranom debiju Oppenheimer radikalizira žanr mjuzikla kako bi razložio goruću etičku dilemu – može li teret krivnje biti toliki da u potpunosti onemogući iskupljenje čineći nas kao ljudsku vrstu trajnim zarobljenicima grijeha iz prošlosti? Pripremajući se za film obišao je stvarne bunkere ultrabogatih sljedbenika doomsday doktrine, tehnofeudalista i apokaliptičnih teologa za koje je kraj svijeta itekako realnost. Kao što precizno sumiraju Naomi Klein i Astra Taylor u svojem eseju za The Guardian naslovljenom The rise of end times fascism ovaj monstruozni suprematistički survivalizam postao je vladajuća ideologija brojnih globalnih moćnika. Sile protiv kojih se borimo odavno su se pomirile s masovnom smrću ljudskih i neljudskih stanovnika ove planete. U pitanju je mračno slavljenički fatalizam i konačno utočište za one kojima je lakše slaviti destrukciju nego zamisliti život bez vlastite nadmoći i naša je zadaća izgraditi pokret dovoljno snažan da mu stane na kraj.“ Subversive Film Festival

Sjećanja na ubojstvo (Salinui chueok ) Bong Joon-ho, Južna Koreja, 2003., 130'
Uloge: Song Kang-ho, Kim Sang-kyung, Kim Roi-ha, Park Hae-il, Byun Hee-bong
Godina je 1986. Južnokorejskom seoskom provincijom Gyunggi hara serijski ubojica, čija su meta mlade žene. Na slučaju rade dva detektiva, nedorasla zadatku, sklona sili i zaključivanju naprečac. Njihov rad stvara više problema nego što ih rješava, pa iz Seula stiže treći detektiv, čija perspektiva otvara nove pravce istrage, ali i uzburkava duhove maloga mjesta.
Sjećanja na ubojstvo jedan je od filmova koji su Južnu Koreju vratili na filmsku kartu svijeta, a gotovo bez izuzetka ga se svrstava ne samo među najbolje filmove te kinematografije, već i među najbolje naslove 21. stoljeća. Bong Joon-ho, redatelj Oscarom nagrađenog Parazita u koristi mtačnu vizuru lova na serijskog ubojicu kao polugu za otvaranje brojnih društvenih tema, od socijalnih nejednakosti, jaza između urbanog i seoskog, mizoginije, i birokratske prirode sustava.

Joost van den Bosch, Erik Verkerk, Nizozemska, Belgija, 62'
Tomi Tom je mladi razigrani i znatiželjni mačakkoji najviše na svijetu voli svog plišanog medu. Kada jednoga dana plišani medo nestane, Tomi kreće u potragu, a pritom prolazi kroz zanimljive krajolike i susreće različite životinje koje mu pomažu u potrazi.
Animirani film nastao je prema seriji dječjih knjiga nizozemske autorice Jet Boeke koje od 1978. godine osvajaju srca mališana i njihovih roditelja. Film je animiran u prepoznatljivom ručno crtanom 2D stilu, baš kao u knjigama, i svaku je životinju ručno nacrtao animacijski tim.
Film je napravljen za najmlađu djecu s idejom da im to bude jedno od prvih kinematografskih iskustava, a tome doprinose jednostavna radnja, predivna animacija, kraće trajanje filma, i najviše od svega njegov interaktivni karakter - tijekom filma, naime, djeca ne trebaju sjediti mirno nego su pozvana da zajedno s mačkom pjevaju, plješću i plešu.

Operacija špijun (Gongjak) Jong-bin Yoon, Južna Koreja, 2018., 137'
Uloge: Hwang Jung-min, Lee Sung-min, Cho Jin-woong
Južnokorejska obavještajna služba 1993. god. kao špijuna regrutira bivšeg vojnika Suka-younga Parka te mu daje kodno ime Black Venus. Šalju ga u Sjevernu Koreju kako bi se infiltrirao među visokopozicionirane sjevernokorejske službenike u Pekingu s ciljem nabavljanja informacija o njihovom novom nuklearnom programu. Nakon što postane blizak s Myong-un Rijem, moćnim brokerom, Black Venus na vlastito iznenađenje dobije povjerenje sjevernokorejskog vodstva. Međutim, politička podvaljivanja s obje strane granice uskoro će zaprijetiti potpunim uništenjem njegovih dotadašnjih postignuća.
Film je baziran na stvarnom liku špijuna Park Seok-younga, čije je kodno ime bilo Black Venus. Redatelj se žanrovski ne oslanja na tipični špijunski triler, već se koncentrira na postupni razvoj likova, te stvaranje tenzije bez karakterističnih akcijskih elemenata. Također, sjevernokorejske likove, uobičajeno skicirane kao jednodimenzionalne negativce, prikazuje bitno drugačijima i složenijima.
Film je prikazan u Cannesu 2018.

Vermiglio, Maura Delpero, 2025. Italija, Francuska, Belgija 119'
Uloge: Martina Scrinzi, Tommaso Ragno, Giuseppe De Domenico, Roberta Rovelli, Rachele Potrich, AnnaThaler, Carlotta Gamba, Orietta Notari
1944. je godina. U Vermiglio, planinsko selo u kojem je rat sveprisutan, ali dalek, dolazi Pietro, sicilijanski vojnik u bijegu od rata. Njegov dolazak omete jednostavnu dinamiku lokalne obitelji. Naime, ljubav koja se razvije između vojnika i najstarije kćeri, vodi u sudbinu kakvu nitko nije mogao očekivati.
Obitelj gubi svoj mir upravo u trenutku kada ga ratom iznureni svijet napokon pronalazi. Intimna obiteljska drama i alpski pejzaži kroje zapanjujuću priču o ljubavi, gubitku i otpornosti. Premijerno je prikazan u Veneciji 2024. gdje je osvojio Veliku nagradu žirija (Srebrni lav), potom scenarističku nagradu FIPRESCI u Palm Springsu, a izabran je i kao službeni talijanski kandidat za Oscare 2025.

Do ludila, (FolleMente) Paolo Genovese, 2024. Italija, 98'
Uloge: Pilar Fogliati, Edoardo Leo, Emanuela Fanelli, Maria Chiara Giannetta, Claudia Pandolfi, Vittoria Puccini, Marco Giallini
Najnoviji film omiljenog talijanskog redatelja Paola Genovesea („Potpuni stranci“) donosi svježu i duhovitu perspektivu na izazove modernih romantičnih odnosa. Genovese, poznat po svojim inteligentnim komedijama koje zadiru u dubine ljudske psihe ovoga puta istražuje složeni unutarnji svijet protagonista tijekom, naizgled, jednostavnog prvog spoja. Kad kažemo „istražuje“ hoćemo reći da svaki unutarnji glas muškarca i žene koji prolaze kroz faze upoznavanja, udvaranja i zbližavanja, ima svog glumca, svoju utjelovljenu, prisutnu, gledatelju vidljivu romantičnu, razumnu, proračunatu, impulzivnu ili anksioznu osobu koja ga savjetuje i ometa, subverzira i hrabri, i na koncu, svih zajedno zabavlja i suočava s mnogim vlastitim „glasovima“.
Film duhovito vizualizira unutarnje borbe, strahove i sukobe različitih osobnosti koje se bore za prevlast u umu glavnih likova. Gledatelji su doslovno pozvani u njihve glave, neuredne sobe gdje se susreću s njegovim samopouzdanjem, tjeskobom, cinizmom i idealizmom, koji se svi natječu da utječu na tijek večeri. "FolleMente" je romantična komedija koja nadilazi žanrovske okvire, nudeći realističan, a istovremeno maštovit prikaz univerzalnog iskustva samoanalize, preispitivanja i pokušaja da se bude autentičan u svijetu spojeva. Genovese ponovno dokazuje svoju sposobnost da uhvati bit ljudskog stanja s empatijom i prepoznatljivim humorom.
Film je dobio nagradu publike na FMFS-u

Jedna bitka za drugom (One Battle After Another) - Paul Thomas Anderson, 2025., US, 170'
Uloge: Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Benicio del Toro, Regina Hall, Teyana Taylor, Chase Infiniti
Novi film Paul Thomas Andersona (Magnolia, There Will Be Blood, Boogie Nights...) je subverzivna, duhovita i emocijama nabijena priča o revoluciji, obitelji i osobnom oslobođenju. Već sada se o njemu govori kao o najozbiljnijem kandidatu za Oscara u kategoriji najboljeg filma
Leonardo DiCaprio tumači lik Boba Fergusona, bivšeg revolucionara koji živi u stanju paranoje i izolacije, podnoseći jedino društvo svoje snalažljive, bistre kćerke. Kada nakon mnogo godina iz prošlosti izroni njegov zli neprijatelj (S. Penn), a kćerka mu nestane, bivši radikal kreće u očajničku potragu, okupjajući osebujno društvo za potporu, i vodeći istovremeno bitku sa posljedicama svoje burne prošlosti. Film je djelomično inspiriran kultnim romanom "Vineland" Thomasa Pynchona, a u njemu virtuozno koegzistiraju drama, komedija i akcija.

Jedna bitka za drugom (One Battle After Another) - Paul Thomas Anderson, 2025., US, 170'
Uloge: Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Benicio del Toro, Regina Hall, Teyana Taylor, Chase Infiniti
Novi film Paul Thomas Andersona (Magnolia, There Will Be Blood, Boogie Nights...) je subverzivna, duhovita i emocijama nabijena priča o revoluciji, obitelji i osobnom oslobođenju. Već sada se o njemu govori kao o najozbiljnijem kandidatu za Oscara u kategoriji najboljeg filma
Leonardo DiCaprio tumači lik Boba Fergusona, bivšeg revolucionara koji živi u stanju paranoje i izolacije, podnoseći jedino društvo svoje snalažljive, bistre kćerke. Kada nakon mnogo godina iz prošlosti izroni njegov zli neprijatelj (S. Penn), a kćerka mu nestane, bivši radikal kreće u očajničku potragu, okupjajući osebujno društvo za potporu, i vodeći istovremeno bitku sa posljedicama svoje burne prošlosti. Film je djelomično inspiriran kultnim romanom "Vineland" Thomasa Pynchona, a u njemu virtuozno koegzistiraju drama, komedija i akcija.

Paviljon, Dino Mustafić, 2025. BIH, Hrvatska, Makedonija, Srbija, 70'
Uloge: Rade Šerbedžija, Zijah Sokolović, Miralem Zubčević, Ksenija Pajić, Jasna Diklić, Branka Petrić, Meto Jovanovski, Vladimir Jurc Lali, Kaća Dorić, Muhamed Bahonjić, Ivo Barišić, Ermin Bravo, Alban Ukaj, Nikša Butijer, Vedrana Božinović, Mirjana Karanović, Ermin Sijamija, Aleksandar Seksan, Snežana Vidović, Selma Mehanović, Zlatan Školjić, Adis Mehanović, Siniša Vidović, Faketa Salihbegović-Avdagić, Ivica Šarić, Mugdim Avdagić, Sabina Kulenović i Ana Novaković
Premijerom filma Paviljon bosanskohercegovačkog redatelja Dine Mustafića, nastalog po scenariju hrvatskog novinara i pisca Viktora Ivančića, otvoren je ovogodišnji Sarajevo Film Festival.
Film u crnohumornom stilu prikazuje pobunu štićenika jednog staračkog doma nakon godina u kojima su ih tamo zlostavljali i ponižavali. Očajni zbog odnosa prema njima (što nije teško prepoznati kao metaforu) pobunjenici zaključuju da više nemaju što izgubiti i da je radikalni otpor jedina opcija. Scenarij filma potpisuje Viktor Ivančić na temelju njegove novele iz zbirke „Radnici i seljaci“, uz suradnju Emira Imamovića Pirketa, a redatelj o filmu kaže:
"Ovo je film koji želi razumjeti bijes i radikalni izbor otpora obespravljenih i podčinjenih kada koruptivni, kriminogeni i diskriminatorni sistem gazi ljudskost"

Jedna bitka za drugom (One Battle After Another) - Paul Thomas Anderson, 2025., US, 170'
Uloge: Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Benicio del Toro, Regina Hall, Teyana Taylor, Chase Infiniti
Novi film Paul Thomas Andersona (Magnolia, There Will Be Blood, Boogie Nights...) je subverzivna, duhovita i emocijama nabijena priča o revoluciji, obitelji i osobnom oslobođenju. Već sada se o njemu govori kao o najozbiljnijem kandidatu za Oscara u kategoriji najboljeg filma
Leonardo DiCaprio tumači lik Boba Fergusona, bivšeg revolucionara koji živi u stanju paranoje i izolacije, podnoseći jedino društvo svoje snalažljive, bistre kćerke. Kada nakon mnogo godina iz prošlosti izroni njegov zli neprijatelj (S. Penn), a kćerka mu nestane, bivši radikal kreće u očajničku potragu, okupjajući osebujno društvo za potporu, i vodeći istovremeno bitku sa posljedicama svoje burne prošlosti. Film je djelomično inspiriran kultnim romanom "Vineland" Thomasa Pynchona, a u njemu virtuozno koegzistiraju drama, komedija i akcija.

Paviljon, Dino Mustafić, 2025. BIH, Hrvatska, Makedonija, Srbija, 70'
Uloge: Rade Šerbedžija, Zijah Sokolović, Miralem Zubčević, Ksenija Pajić, Jasna Diklić, Branka Petrić, Meto Jovanovski, Vladimir Jurc Lali, Kaća Dorić, Muhamed Bahonjić, Ivo Barišić, Ermin Bravo, Alban Ukaj, Nikša Butijer, Vedrana Božinović, Mirjana Karanović, Ermin Sijamija, Aleksandar Seksan, Snežana Vidović, Selma Mehanović, Zlatan Školjić, Adis Mehanović, Siniša Vidović, Faketa Salihbegović-Avdagić, Ivica Šarić, Mugdim Avdagić, Sabina Kulenović i Ana Novaković
Premijerom filma Paviljon bosanskohercegovačkog redatelja Dine Mustafića, nastalog po scenariju hrvatskog novinara i pisca Viktora Ivančića, otvoren je ovogodišnji Sarajevo Film Festival.
Film u crnohumornom stilu prikazuje pobunu štićenika jednog staračkog doma nakon godina u kojima su ih tamo zlostavljali i ponižavali. Očajni zbog odnosa prema njima (što nije teško prepoznati kao metaforu) pobunjenici zaključuju da više nemaju što izgubiti i da je radikalni otpor jedina opcija. Scenarij filma potpisuje Viktor Ivančić na temelju njegove novele iz zbirke „Radnici i seljaci“, uz suradnju Emira Imamovića Pirketa, a redatelj o filmu kaže:
"Ovo je film koji želi razumjeti bijes i radikalni izbor otpora obespravljenih i podčinjenih kada koruptivni, kriminogeni i diskriminatorni sistem gazi ljudskost"

Do ludila, (FolleMente) Paolo Genovese, 2024. Italija, 98'
Uloge: Pilar Fogliati, Edoardo Leo, Emanuela Fanelli, Maria Chiara Giannetta, Claudia Pandolfi, Vittoria Puccini, Marco Giallini
Najnoviji film omiljenog talijanskog redatelja Paola Genovesea („Potpuni stranci“) donosi svježu i duhovitu perspektivu na izazove modernih romantičnih odnosa. Genovese, poznat po svojim inteligentnim komedijama koje zadiru u dubine ljudske psihe ovoga puta istražuje složeni unutarnji svijet protagonista tijekom, naizgled, jednostavnog prvog spoja. Kad kažemo „istražuje“ hoćemo reći da svaki unutarnji glas muškarca i žene koji prolaze kroz faze upoznavanja, udvaranja i zbližavanja, ima svog glumca, svoju utjelovljenu, prisutnu, gledatelju vidljivu romantičnu, razumnu, proračunatu, impulzivnu ili anksioznu osobu koja ga savjetuje i ometa, subverzira i hrabri, i na koncu, svih zajedno zabavlja i suočava s mnogim vlastitim „glasovima“.
Film duhovito vizualizira unutarnje borbe, strahove i sukobe različitih osobnosti koje se bore za prevlast u umu glavnih likova. Gledatelji su doslovno pozvani u njihve glave, neuredne sobe gdje se susreću s njegovim samopouzdanjem, tjeskobom, cinizmom i idealizmom, koji se svi natječu da utječu na tijek večeri. "FolleMente" je romantična komedija koja nadilazi žanrovske okvire, nudeći realističan, a istovremeno maštovit prikaz univerzalnog iskustva samoanalize, preispitivanja i pokušaja da se bude autentičan u svijetu spojeva. Genovese ponovno dokazuje svoju sposobnost da uhvati bit ljudskog stanja s empatijom i prepoznatljivim humorom.
Film je dobio nagradu publike na FMFS-u

Ivan Ramljak, 2025. HR, 99'
Godine 1991. na ulazu u Tenju ubijen je Josip Reihl Kir, načelnik Osječke policije, čovjek posvećen pregovorima i izbjegavanju rata. Mirotvorac je priča o posljednjih nekoliko mjeseci njegova života u osvit krvavog hrvatsko-srpskog rata, koji je Kir svim silama pokušao spriječiti, ispričana kroz izjave nekoliko svjedoka i pomoću arhivskih materijala iz tog doba. I danas, nakon više od trideset godina, mnogi su elementi tog ubojstva nerazjašnjeni, a mogući nalogodavci – nepoznati.
Autor Ivan Ramljak jedan je od najznačajnijih hrvatskih dokumentarista srednje generacije, prepoznatljiv po svom osebujnom pristupu povijesnim temama.
Pokretač je Human Rights Film Festivala, uređivao je i vodio Kratki utorak, program kratkog filma u kinu Tuškanac u Zagrebu, a od 2016. do 2023. bio je umjetnički direktor Tabor film festivala. Od 2022. jedan je od selektora za kratki film na Rotterdam Film Festivalu, kao i skaut za dugometražne filmove s područja bivše Jugoslavije. Dosad je režirao 9 kratkih, 1 srednjometražni i 3 dugometražna filma, uglavnom dokumentarnog karaktera. Njegovi filmovi Kino otok, Dom boraca, Mezostajun, O jednoj mladosti i El Shatt - nacrt za utopiju prikazani su na više od 80 festivala diljem svijeta (IFFR, Cinéma du réel, Dok Leipzig, Sarajevo, Dokufest...), na kojima su osvojili niz nagrada.
(Zagreb Dox)

Igor Bezinović, 2025. Hrvatska, Italija, Slovenija, 112'
Novi film jednog od najosebujnijih hrvatskih filmskih autora, Riječanina Igora Bezinovića, dokumentarno-igrani film Fiume o morte!, originalan je film kakav dosad nije snimljen u domaćoj kinematografiji, a koji kroz izrazito inovativan stil progovara o fascinantnoj i široj javnosti nepoznatoj povijesnoj epizodi Rijeke.
U ovom stilski raskošnom, kreativnom i zaigranom filmu građani grada Rijeke, kojeg Talijani zovu Fiume, prepričavaju, rekonstruiraju i reinterpretiraju bizarnu priču o 16-mjesečnoj okupaciji njihovog grada 1919. godine od strane talijanskog pjesnika, dandyja i propovjednika rata Gabrielea D’Annunzija.
Poezija, kokain, dinamit, puške, nogomet, avioni, pokućstvo koje leti kroz prozor, koncerti, zatvori, sunčanje, tisuće vojnika, milijuni metaka, beskonačni govori i čak jedan čudnovati kljunaš… Sve su to dijelovi jedne od najbizarnijih okupacija u povijesti čovječanstva. Građani Rijeke ovim su filmom, nakon 100 godina, dobili priliku preuzeti povijest u svoje ruke i kroz film ispričati svoju verziju događaja.
Svoju svjetsku premijeru Fiume o morte! imao je na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu, gdje je osvojio dvije nagrade - glavnu nagradu Tiger natjecanja te nagradu kritičara FIPRESCI što ga čini prvim hrvatskim filmom koji se nagrađen u prestižnoj natjecateljskoj konkurenciji tog festivala.

Jedna bitka za drugom (One Battle After Another) - Paul Thomas Anderson, 2025., US, 170'
Uloge: Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Benicio del Toro, Regina Hall, Teyana Taylor, Chase Infiniti
Novi film Paul Thomas Andersona (Magnolia, There Will Be Blood, Boogie Nights...) je subverzivna, duhovita i emocijama nabijena priča o revoluciji, obitelji i osobnom oslobođenju. Već sada se o njemu govori kao o najozbiljnijem kandidatu za Oscara u kategoriji najboljeg filma
Leonardo DiCaprio tumači lik Boba Fergusona, bivšeg revolucionara koji živi u stanju paranoje i izolacije, podnoseći jedino društvo svoje snalažljive, bistre kćerke. Kada nakon mnogo godina iz prošlosti izroni njegov zli neprijatelj (S. Penn), a kćerka mu nestane, bivši radikal kreće u očajničku potragu, okupjajući osebujno društvo za potporu, i vodeći istovremeno bitku sa posljedicama svoje burne prošlosti. Film je djelomično inspiriran kultnim romanom "Vineland" Thomasa Pynchona, a u njemu virtuozno koegzistiraju drama, komedija i akcija.
ARHIVA programa Kinoteke
O kinoteci
Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.
Članska iskaznica Kinoteke
Članska iskaznica Kinoteke za godinu 2025., filmofilima će cijelu godinu osigurati besplatan ulaz na najbolje od našeg programa. U idućoj godini to će biti:
- Mjesečni tematski blokovi – svaki će mjesec imati svoju tematsku okosnicu, sa 4 do 8 odabranih filmova. Neki će put to biti autor, neki put žanr, neki put motiv, jezik, ili nacionalna kinematografija, ali uvijek će biti izbor najboljega što je iz tog tematskog okvira dostupno.
- Svi diskurzivni programi i programi s gostima – kad god u kinoteci imamo uz film zanimljivog gosta, bilo kao izbornika programa, bilo kao predavača, uvodničara ili autora, članska je karta sve što treba za ulaz
- Ostali posebni programi – filmska klasika, obljetnice, revije i ciklusi u suradnji sa kulturnim centrima i ambasadama
Svi za članove besplatni programi bit će jasno naznačeni u mjesečnom programu, kojega možete svaki mjesec dobiti e-mailom.
Cijena članske karte za 2025. je 40 €, odnosno 30 € za umirovljenike, đake i studente, što je 7, odnosno 8 puta manje nego što bi, otprilike, program koštao u redovnoj prodaji.
Prodaja kreće od 2. prosinca 2024., a rezervirati ih se može mailom na info@zlatnavrata.hr
Broj članskih iskaznice je ograničen.
Sve postojeće članske karte traju do isteka po istim uvjetima po kojima su i kupljene.