PROGRAM KINOTEKE Prosinac 2019.

PONEDJELJAK / 02.12.

OFICIR I ŠPIJUN

J'accuse / The Dreyfus Affair / An Officer and a Spy, 2019.
20:00 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 4 nominacije (film, režija, glavni glumac, scenarij)
HRVATSKA PREMIJERA
J'accuse / The Dreyfus Affair / An Officer and a Spy, 2019. Roman Polanski, 132 min. FR/IT
VENECIJA 2019. NAGRADA ŽIRIJA, NAJBOLJI STRANI FILM I NAGRADA FIPRESCI
Scenarij:
Robert Harris I Roman Polanski prema romanu Roberta HArrisa
Uloge: Jean Dujardin, Louis Garrel, Emmanuelle Seigner, Gregory Gadebois
   Dana 5. siječnja 1895. godine kapetan Alfred Dreyfus, mladi časnik u usponu optužen je za špijuniranje za Njemačku i osuđen na doživotnu robiju koju će provesti na Vražjem otoku. Među svjedocima njegovog javnog poniženja nalazi se i Georges Picquart, upravo promaknut u zapovjednika jedinice vojne obavještajne službe koja je Dreyfusa i uhvatila. Međutim, nakon što Picquart otkrije da Nijemci i dalje dolaze do tajnih informacija, biva uvučen u opasan labirint prevare i korupcije koja ne prijeti samo njegovoj časti, već i samom životu.
   Afera Dreyfus koja je potresla Francusku u posljednjoj dekadi XIX stoljeća prva je (ili makar jedna od prvih) te vrste, a naročito na tu temu (galopirajući antisemitizam u Evropi) koja je medijski odjeknula poput bombe. U tome je veliku ulogu ulogu imao pisac Emile Zola, i sam stranog porijekla (talijanskog) i vjerovatno zbog toga često u prilici da iskusi onovremenu francusku netoleranciju, aroganciju i šikaniranje. Roman Polanski je aferu pretočio u film, povijesnu doku-dramu koja se dosta oslanja na faktografiju pod naslovom „J'accuse“, što je bio i naslov i lajtmotiv Zolinog pisma objavljenog u listu Aurora.
https://www.imdb.com/title/tt2398149/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 03.12.

TUGA I SLAVA

Dolor y gloria / Pain and Glory, 2019.
17:30 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 4 nominacije (film, režija, glavni glumac, scenarij)
Dolor y gloria / Pain and Glory, 2019. Pedro Almodóvar, 113 min. ES
CANNES 2019. NAJBOLJI GLUMAC
Scenarij
: Pedro Almodóvar
Uloge: Penélope Cruz, Antonio Banderas, Leonardo Sbaraglia, Asier Etxeandia
   Film „Pain and Glory“ donosi nam priču o ponovnim susretima iskusnog Salvadora Malla, filmskog redatelja koji fizički propada. Neki od njih događaju se licem u lice, drugi se odvijaju u njegovom sjećanju: njegovo djetinjstvo 60-ih kada je s roditeljima emigrirao u selo u Valenciji u potrazi za boljim životom, njegovoj prvoj žudnji, prvoj pravoj ljubavi u Madridu tijekom 80-ih, boli koja je uslijedila nakon prekida te ljubavi dok je ona još uvijek bila na vrhuncu, njegovom pisanju kao jedinoj terapiji da zaboravi nezaboravljivo, njegovom ranom otkrivanju kinematografije i praznini, beskonačnoj praznini koja je odgovorna za njegovu nesposobnost daljnjeg bavljenja filmom. Film „Pain and Glory“ priča nam priču o kreaciji, o tome koliko ju je teško odvojiti od vlastitog života i o strasti koja toj kreaciji daje razum i nadu. U prisjećanju na vlastitu prošlost, Salvador osjeća snažnu potrebu za istom, a u toj potrebi možda se krije i njegov spas.
    Nakon serije doista osrednjih filmova koje je naštancao u ovom desetljeću, Almodóvar je napravio svoj možda najbolji film u posljednjih 10 godina. (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt8291806/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

GLUMIM, JESAM

Glumim, jesam, 2019.
20:00 sati



Glumim, jesam, 2019. Miroslav Mandić, 105 min. SI
Scenarij
: Miroslav Mandić
Uloge: Luna Zimić Mijović, Goran Bogdan, Gregor Zorc, Lana Barić, Ivana Roščić, Olga Pakalović, Mojca Funkl
   Pripremajući se za ulogu lopova, mlada glumica počinje krasti u stvarnom životu. Nakon konflikta s redateljem, napušta snimanje i hoće dokazati za što je sposobna. / Kazališni glumac dobije ulogu klošara na filmu. Tijekom istraživanja za ulogu druži se s beskućnicima. Sloboda života bez obaveza ga plijeni. / Glumac i glumica igraju uloge strastvenog para u TV sapunici. Nakon završetka produkcije, on tvrdi da je zaista zaljubljen u nju. Za glumicu, sve što su radili ispred kamere nema veze s njihovim privatnim životima, ali glumac opsesivno ustrajava.
   Film je prikazan na Cairo IFF (World Premiere), Santa Barbara iff (USA. premiere), Method Film Fest (LA.), Seefest (LA.), Pula FF (Kontrapunkt), Sarajevo FF (BH film) i nagrađen od društva režisera Slovenije.
   Miroslav Mandić (Sarajevo, 1955) magistrirao je scenarij i filmsku režiju na Columbia University u New Yorku. Njegov kratki film „Brak radnika“ osvojio je Grand Prix Zlatni zmaj na Međunarodnom festivalu u Krakovu a cjelovečernji igrani film „Život radnika“ osvojio je Grand Prix na Festivalu europskog filma Strasbourg 1988. Autor je i zapaženog filma „Adria Blues“ (2013) te kultne „Top liste nadrealista“ (1989-90). U periodu 1995-2002. režirao je brojne dokumentarce za Češku televiziju.
https://www.imdb.com/title/tt7688420/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 04.12.

RAZBIJAČICA SUSTAVA

Systemsprenger, 2019.
17:30 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 2 nominacije (film, glavna glumica)
Systemsprenger, 2019. Nora Fingscheidt, 118 min.
BERLIN 2019. SREBRNI MEDVJED; VUKOVAR FILM FESTIVAL 2019. NAJBOLJI FILM; NJEMAČKI KANDIDAT ZA OSCARA
Scenarij:
Nora Fingscheidt
Uloge: Helena Zengel, Albrecht Schuch, Gabriela Maria Schmeide
   Bernadette ili Benni, kako želi da je zovu, nježna je djevojčica silne energije i „razbijačica sustava“. Tako nazivaju djecu koja radikalno krše sva pravila, dosljedno se protive strukturama i malo-pomalo ispadnu iz svih modela pomoći za djecu i mlade u Njemačkoj. Gdje god prihvate tu devetogodišnjakinju, ubrzo je ponovno izbace. A ona upravo na to i cilja, budući da čezne za tim da ponovo živi kod majke, žene koja je neizmjerno preopterećena neuračunljivošću vlastite kćeri.
   Prema svojem višestruko nagrađivanom scenariju Nora Fingscheidt inscenira intenzivnu dramu o neobuzdanoj čežnji djeteta za ljubavlju i zaštićenosti, ali i o nasilnom potencijalu koji u tome leži. Film ujedno opisuje i neumorne pokušaje odgojitelj(ic)a i psiholog(inj)a da djeci koja nepredvidivim ispadima predstavljaju prijetnju sebi i drugima pruže perspektivu, oslanjajući se na poštovanje, povjerenje i pouzdanje.
    Bernadette oder Benni, wie sie genannt werden will, ein zartes Mädchen mit ungestümer Energie, ist ein „Systemsprenger“. So nennt man Kinder, die radikal jede Regel brechen, Strukturen konsequent verweigern und nach und nach durch alle Raster der deutschen Kinder- und Jugendhilfe fallen. Wo immer die Neunjährige aufgenommen wird, fliegt sie schon nach kurzer Zeit wieder raus. Und genau darauf hat sie es abgesehen, denn sie sehnt sich danach, wieder bei ihrer Mutter zu leben. Einer Frau, die maßlos überfordert ist von der Unberechenbarkeit ihrer eigenen Tochter.
   Nach ihrem mehrfach preisgekrönten Drehbuch inszeniert Nora Fingscheidt ein intensives Drama über die unbändige Sehnsucht eines Kindes nach Liebe und Geborgenheit und das darin liegende Gewaltpotenzial. Zugleich beschreibt der Film die unermüdlichen Versuche von Erzieher*innen und Psycholog*innen, mit Respekt, Vertrauen und Zuversicht eine Perspektive für solche Kinder zu schaffen, die durch ihre unvorhersehbaren Ausbrüche andere und sich selbst zu zerstören drohen.

https://www.imdb.com/title/tt8535968/?ref_=fn_al_tt_1
PROGRAM BERLINALE SPECIAL ORGANIZIRAN JE UZ POMOĆ GOETHE INSTITUTA

VISOKA DJEVOJKA

Dylda / Beanpole, 2019.
20:00 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 1 nominacija (glavna glumica)
Dylda / Beanpole, 2019. Kantemir Balagov, 137 min. RU
CANNES FILM FESTIVAL 2019. (Un Certain Regard): Nagrada FIPRESCI, Najbolji redatelj
Scenarij:
Kantemir Balagov, Aleksandr Terekhov
Uloge: Viktoria Miroshnichenko, Vasilisa Perelygina, Andrey Bykov, Igor Shirokov
   Radnja prati dvije mlade žene u Lenjingradu nakon 2. svjetskog rata. Visoka i mršava Ija radi kao medicinska sestra u bolnici za ratne veterane pri čemu povremeno pada u trans. Sa sobom ponekad vodi i malenog Pašku, sina svoje nepredvidljive i ćudljive prijateljice Maše, koja je čista suprotnost naoko pasivnoj Iji. Film je inspiriran pričama ruskih žena iz 2. svjetskog rata, objavljenima u kontroverznoj knjizi „Rat nema žensko lice“ nobelovke Svetlane Aleksijevič.
   Nakon uspjeha prvog filma „Bliskost“, nagrađenog u Cannesu, mladi redatelj K. Balagov drugim je ostvarenjem dvostruko opravdao status miljenika kritike osvojivši nagradu za najbolju režiju i (novinarsku) nagradu FIPRESCI u programu Izvjestan pogled u Cannesu.
"Beanpole" je film s potpisom trenutačno najtraženijeg talenta na međunarodnoj festivalskoj sceni, mladog ruskog wunderkindaKantemira Balagova. Film se temelji na književnom predlošku "The Unwomanly Face of War", Nobelom ovjenčane bjeloruske novinarke i književnice Svetlane Aleksijevič, a pripovijeda o učincima rata - ludilu, boli i paralizi iz perspektive dviju žena koje nakon povratka s fronte u Lenjingrad 1945. pokušavaju ponovo izgraditi svoj život.Film je hvaljen i zbog vizualnog prosedea, koji priziva remek-djela evropskog slikarstva, a potpisuje ga jedna od najtalentiranijih ruskih direktorica fotografije, 25-godišnja Ksenia Sereda.
https://www.imdb.com/title/tt10199640/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 05.12.

IZDAJNIK

Il traditore / The Traitor, 2019.
17:30 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 4 nominacije (film, režija, glavni glumac, scenarij)
Il traditore / The Traitor, 2019. Marco Bellocchio, 145 min. IT/FR/DE/BR
TALIJANSKI KANDIDAT ZA OSCARA
Scenarij
: Marco Bellocchio, Valia Santella, Ludovica Rampoldi, Francesco Piccolo i Francesco La Licata
Uloge: Pierfrancesco Favino, Maria Fernanda Candido, Fabrizio Ferracane, Luigi Lo Cascio i Francesco La Licata
   Veteran talijanskog filma Marco Bellocchio, poznat po radikalnim filmovima kojima je desetljećima unosio pomutnju u talijansku kinematografiju nije nimalo usporio u svojim poznim godinama. Premijerno prikazan u Cannesu, „Izdajnik“ je talijanski kandidat za Oscara, a prikazuje život jednog od najpoznatijih mafijaških pokajnika, Tommasa Buscette. Uhvaćen u ratu između sukobljenih frakcija Cose nostre 1980-ih, Buscetta prihvaća ponudu suca Giovannija Falconea da postane svjedok protiv mafije. Razočaran napuštanjem tradicionalnih vrijednosti Cose nostre i novim smjerom kojim su njegovi suradnici krenuli, Buscetta svoj čin ne vidi kao kršenje mafijaškog kodeksa i zakona šutnje.
   Priča pokriva više od 20 godina tokom kojih su se dogodila brojna smaknuća, veliki sudski procesi i tektonski politički potresi, pa je donekle jasno zbog čega ovakav film ne može leći baš svakome. S druge strane, pomalo je čudno da se baš stari komunista Bellocchio, majstor alegorije („Krv moje krvi“, 2015), teatričnosti („Vincere“, 2009) i političkog filma („Dobro jutro, noći“, 2003) baš sada odlučio na ep sa pištoljima, suđenjima i proslavama. Bez daljnjeg, riječ je o remek djelu... Ima neke kozmičke pravde u tome da Talijani naprave ultimativni mafijaški film u žanru koji je toliko opterećen konvencijama, da se čini gotovo potrošenim. I neka je ono što nije uspjelo Garoneu sa ekranizacijom Savianove „Gomore“ uspjelo baš Bellocchiju - starom i zanemarenom, ali apsolutnom majstoru. (Marko Stojiljković, http://film-na-dan.blogspot.com)
https://www.imdb.com/title/tt7736478/?ref_=nv_sr_srsg_0

TUGA I SLAVA

Dolor y gloria / Pain and Glory, 2019.
20:00 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 4 nominacije (film, režija, glavni glumac, scenarij)
Dolor y gloria / Pain and Glory, 2019. Pedro Almodóvar, 113 min. ES
CANNES 2019. NAJBOLJI GLUMAC
Scenarij
: Pedro Almodóvar
Uloge: Penélope Cruz, Antonio Banderas, Leonardo Sbaraglia, Asier Etxeandia
   Film „Pain and Glory“ donosi nam priču o ponovnim susretima iskusnog Salvadora Malla, filmskog redatelja koji fizički propada. Neki od njih događaju se licem u lice, drugi se odvijaju u njegovom sjećanju: njegovo djetinjstvo 60-ih kada je s roditeljima emigrirao u selo u Valenciji u potrazi za boljim životom, njegovoj prvoj žudnji, prvoj pravoj ljubavi u Madridu tijekom 80-ih, boli koja je uslijedila nakon prekida te ljubavi dok je ona još uvijek bila na vrhuncu, njegovom pisanju kao jedinoj terapiji da zaboravi nezaboravljivo, njegovom ranom otkrivanju kinematografije i praznini, beskonačnoj praznini koja je odgovorna za njegovu nesposobnost daljnjeg bavljenja filmom. Film „Pain and Glory“ priča nam priču o kreaciji, o tome koliko ju je teško odvojiti od vlastitog života i o strasti koja toj kreaciji daje razum i nadu. U prisjećanju na vlastitu prošlost, Salvador osjeća snažnu potrebu za istom, a u toj potrebi možda se krije i njegov spas.
    Nakon serije doista osrednjih filmova koje je naštancao u ovom desetljeću, Almodóvar je napravio svoj možda najbolji film u posljednjih 10 godina. (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt8291806/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

PETAK / 06.12.

VISOKA DJEVOJKA

Dylda / Beanpole, 2019.
17:30 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 1 nominacija (glavna glumica)
Dylda / Beanpole, 2019. Kantemir Balagov, 137 min. RU
CANNES FILM FESTIVAL 2019. (Un Certain Regard): Nagrada FIPRESCI, Najbolji redatelj
Scenarij:
Kantemir Balagov, Aleksandr Terekhov
Uloge: Viktoria Miroshnichenko, Vasilisa Perelygina, Andrey Bykov, Igor Shirokov
   Radnja prati dvije mlade žene u Lenjingradu nakon 2. svjetskog rata. Visoka i mršava Ija radi kao medicinska sestra u bolnici za ratne veterane pri čemu povremeno pada u trans. Sa sobom ponekad vodi i malenog Pašku, sina svoje nepredvidljive i ćudljive prijateljice Maše, koja je čista suprotnost naoko pasivnoj Iji. Film je inspiriran pričama ruskih žena iz 2. svjetskog rata, objavljenima u kontroverznoj knjizi „Rat nema žensko lice“ nobelovke Svetlane Aleksijevič.
   Nakon uspjeha prvog filma „Bliskost“, nagrađenog u Cannesu, mladi redatelj K. Balagov drugim je ostvarenjem dvostruko opravdao status miljenika kritike osvojivši nagradu za najbolju režiju i (novinarsku) nagradu FIPRESCI u programu Izvjestan pogled u Cannesu.
"Beanpole" je film s potpisom trenutačno najtraženijeg talenta na međunarodnoj festivalskoj sceni, mladog ruskog wunderkindaKantemira Balagova. Film se temelji na književnom predlošku "The Unwomanly Face of War", Nobelom ovjenčane bjeloruske novinarke i književnice Svetlane Aleksijevič, a pripovijeda o učincima rata - ludilu, boli i paralizi iz perspektive dviju žena koje nakon povratka s fronte u Lenjingrad 1945. pokušavaju ponovo izgraditi svoj život.Film je hvaljen i zbog vizualnog prosedea, koji priziva remek-djela evropskog slikarstva, a potpisuje ga jedna od najtalentiranijih ruskih direktorica fotografije, 25-godišnja Ksenia Sereda.
https://www.imdb.com/title/tt10199640/?ref_=fn_al_tt_1

IZDAJNIK

Il traditore / The Traitor, 2019.
20:00 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 4 nominacije (film, režija, glavni glumac, scenarij)
Il traditore / The Traitor, 2019. Marco Bellocchio, 145 min. IT/FR/DE/BR
TALIJANSKI KANDIDAT ZA OSCARA
Scenarij
: Marco Bellocchio, Valia Santella, Ludovica Rampoldi, Francesco Piccolo i Francesco La Licata
Uloge: Pierfrancesco Favino, Maria Fernanda Candido, Fabrizio Ferracane, Luigi Lo Cascio i Francesco La Licata
   Veteran talijanskog filma Marco Bellocchio, poznat po radikalnim filmovima kojima je desetljećima unosio pomutnju u talijansku kinematografiju nije nimalo usporio u svojim poznim godinama. Premijerno prikazan u Cannesu, „Izdajnik“ je talijanski kandidat za Oscara, a prikazuje život jednog od najpoznatijih mafijaških pokajnika, Tommasa Buscette. Uhvaćen u ratu između sukobljenih frakcija Cose nostre 1980-ih, Buscetta prihvaća ponudu suca Giovannija Falconea da postane svjedok protiv mafije. Razočaran napuštanjem tradicionalnih vrijednosti Cose nostre i novim smjerom kojim su njegovi suradnici krenuli, Buscetta svoj čin ne vidi kao kršenje mafijaškog kodeksa i zakona šutnje.
   Priča pokriva više od 20 godina tokom kojih su se dogodila brojna smaknuća, veliki sudski procesi i tektonski politički potresi, pa je donekle jasno zbog čega ovakav film ne može leći baš svakome. S druge strane, pomalo je čudno da se baš stari komunista Bellocchio, majstor alegorije („Krv moje krvi“, 2015), teatričnosti („Vincere“, 2009) i političkog filma („Dobro jutro, noći“, 2003) baš sada odlučio na ep sa pištoljima, suđenjima i proslavama. Bez daljnjeg, riječ je o remek djelu... Ima neke kozmičke pravde u tome da Talijani naprave ultimativni mafijaški film u žanru koji je toliko opterećen konvencijama, da se čini gotovo potrošenim. I neka je ono što nije uspjelo Garoneu sa ekranizacijom Savianove „Gomore“ uspjelo baš Bellocchiju - starom i zanemarenom, ali apsolutnom majstoru. (Marko Stojiljković, http://film-na-dan.blogspot.com)
https://www.imdb.com/title/tt7736478/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 07.12.

RAZBIJAČICA SUSTAVA

Systemsprenger, 2019.
17:30 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 2 nominacije (film, glavna glumica)
Systemsprenger, 2019. Nora Fingscheidt, 118 min.
BERLIN 2019. SREBRNI MEDVJED; VUKOVAR FILM FESTIVAL 2019. NAJBOLJI FILM; NJEMAČKI KANDIDAT ZA OSCARA
Scenarij:
Nora Fingscheidt
Uloge: Helena Zengel, Albrecht Schuch, Gabriela Maria Schmeide
   Bernadette ili Benni, kako želi da je zovu, nježna je djevojčica silne energije i „razbijačica sustava“. Tako nazivaju djecu koja radikalno krše sva pravila, dosljedno se protive strukturama i malo-pomalo ispadnu iz svih modela pomoći za djecu i mlade u Njemačkoj. Gdje god prihvate tu devetogodišnjakinju, ubrzo je ponovno izbace. A ona upravo na to i cilja, budući da čezne za tim da ponovo živi kod majke, žene koja je neizmjerno preopterećena neuračunljivošću vlastite kćeri.
   Prema svojem višestruko nagrađivanom scenariju Nora Fingscheidt inscenira intenzivnu dramu o neobuzdanoj čežnji djeteta za ljubavlju i zaštićenosti, ali i o nasilnom potencijalu koji u tome leži. Film ujedno opisuje i neumorne pokušaje odgojitelj(ic)a i psiholog(inj)a da djeci koja nepredvidivim ispadima predstavljaju prijetnju sebi i drugima pruže perspektivu, oslanjajući se na poštovanje, povjerenje i pouzdanje.
    Bernadette oder Benni, wie sie genannt werden will, ein zartes Mädchen mit ungestümer Energie, ist ein „Systemsprenger“. So nennt man Kinder, die radikal jede Regel brechen, Strukturen konsequent verweigern und nach und nach durch alle Raster der deutschen Kinder- und Jugendhilfe fallen. Wo immer die Neunjährige aufgenommen wird, fliegt sie schon nach kurzer Zeit wieder raus. Und genau darauf hat sie es abgesehen, denn sie sehnt sich danach, wieder bei ihrer Mutter zu leben. Einer Frau, die maßlos überfordert ist von der Unberechenbarkeit ihrer eigenen Tochter.
   Nach ihrem mehrfach preisgekrönten Drehbuch inszeniert Nora Fingscheidt ein intensives Drama über die unbändige Sehnsucht eines Kindes nach Liebe und Geborgenheit und das darin liegende Gewaltpotenzial. Zugleich beschreibt der Film die unermüdlichen Versuche von Erzieher*innen und Psycholog*innen, mit Respekt, Vertrauen und Zuversicht eine Perspektive für solche Kinder zu schaffen, die durch ihre unvorhersehbaren Ausbrüche andere und sich selbst zu zerstören drohen.

https://www.imdb.com/title/tt8535968/?ref_=fn_al_tt_1
PROGRAM BERLINALE SPECIAL ORGANIZIRAN JE UZ POMOĆ GOETHE INSTITUTA

OFICIR I ŠPIJUN

J'accuse / The Dreyfus Affair / An Officer and a Spy, 2019.
20:00 sati



EVROPSKE FILMSKE NAGRADE 2019.: 4 nominacije (film, režija, glavni glumac, scenarij)
HRVATSKA PREMIJERA
J'accuse / The Dreyfus Affair / An Officer and a Spy, 2019. Roman Polanski, 132 min. FR/IT
VENECIJA 2019. NAGRADA ŽIRIJA, NAJBOLJI STRANI FILM I NAGRADA FIPRESCI
Scenarij:
Robert Harris I Roman Polanski prema romanu Roberta HArrisa
Uloge: Jean Dujardin, Louis Garrel, Emmanuelle Seigner, Gregory Gadebois
   Dana 5. siječnja 1895. godine kapetan Alfred Dreyfus, mladi časnik u usponu optužen je za špijuniranje za Njemačku i osuđen na doživotnu robiju koju će provesti na Vražjem otoku. Među svjedocima njegovog javnog poniženja nalazi se i Georges Picquart, upravo promaknut u zapovjednika jedinice vojne obavještajne službe koja je Dreyfusa i uhvatila. Međutim, nakon što Picquart otkrije da Nijemci i dalje dolaze do tajnih informacija, biva uvučen u opasan labirint prevare i korupcije koja ne prijeti samo njegovoj časti, već i samom životu.
   Afera Dreyfus koja je potresla Francusku u posljednjoj dekadi XIX stoljeća prva je (ili makar jedna od prvih) te vrste, a naročito na tu temu (galopirajući antisemitizam u Evropi) koja je medijski odjeknula poput bombe. U tome je veliku ulogu ulogu imao pisac Emile Zola, i sam stranog porijekla (talijanskog) i vjerovatno zbog toga često u prilici da iskusi onovremenu francusku netoleranciju, aroganciju i šikaniranje. Roman Polanski je aferu pretočio u film, povijesnu doku-dramu koja se dosta oslanja na faktografiju pod naslovom „J'accuse“, što je bio i naslov i lajtmotiv Zolinog pisma objavljenog u listu Aurora.
https://www.imdb.com/title/tt2398149/?ref_=nv_sr_srsg_0

PONEDJELJAK / 09.12.

VRIJEME NIJE POMOGLO

Vrijeme nije pomoglo, 2019.
20:00 sati



Vrijeme nije pomoglo, 2019. Dragan Đokić, Sagita Mirjam Sunara, 30 min. (dokumentarni film)
   Film govori o reljefu Vrata što ga je Branko Ružić (1919. – 2019.) izradio u Koloniji likovnih umjetnika Željezara Sisak 1984. godine. Zbog desetljeća izloženosti atmosferilijama, ali i zbog nebrige, reljef je u lošem stanju očuvanosti. Nedavno je demontiran i trenutačno čeka konzervaciju-restauraciju. Film pruža uvid u znanstveno-stručna istraživanja koja prethode konzervatorsko-restauratorskim zahvatima na skulpturama na otvorenome. Izložbom se želi upozoriti i na nužnost zaštite i očuvanja umjetničkih djela u javnom prostoru.
   Film je financiran sredstvima koja je Sveučilište u Splitu, odnosno Umjetnička akademija, dobilo za provedbu međunarodnoga razvojnog projekta Conservation of Art in Public Spaces (CAPuS) te da će se njime u budućnosti koristiti kao nastavnim materijalom za predmete iz konzervacije-restauracije umjetničkih djela u javnom prostoru koji će se izvoditi na nekoliko evropskih sveučilišta.

 

UTORAK / 10.12.

SITNE RIBE

17:30 sati



Piranhas / La paranza dei bambini, 2019. Claudio Giovannesi, 110 min. IT
POSEBNA PROJEKCIJA PRILAGOĐENIH TITLOVA ZA OSOBE OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:
Claudio Giovannesi, Maurizio Braucci i Roberto Saviano prema romanu Roberta Savianija
Uloge: Francesco Di Napoli, Viviana Aprea, Mattia Piano Del Balzo
   Kao portret jedne generacije u stanju stalnog sukoba, film prati bandu napuljskih dječaka uključenih u ulični rat od strane Camorre. Skupina 15-godišnjaka bez nade u sutra ne boji se zatvora ni smrti. U svijetu bez budućnosti, važni su im jedino opstanak, novac i moć: žele puno zaraditi, nositi dizajnersku odjeću, imati nove skutere. Vođa skupine, Nicola, dobro zna pravila posla: da bi zaista upao u igru i svoju bandu doveo do vrha, mora izazvati jednog od starih mafijaških šefova…
   Film je adaptacija romana „Paranza dei bambini“ kontroverznog napolitanskog autora Roberta Saviana, koji zbog svojih knjiga o Camorri živi pod policijskom zaštitom, a glumačku skupinu čine amateri, stanovnici Napulja. Film je osvojio Srebrnog medvjeda za najbolji scenarij na Berlin Film Festivalu.
   Premda Giovannesijev uradak nema snagu i dramski naboj 'Gomorre', posrijedi je film gotovo dokumentarističke autentičnosti koji propituje južnotalijanski maskulinitet u kontekstu odrastanja i koji se, osim u žanrovskom, svakako može čitati i u socio-političkom ključu. Također, žanrovska potka u 'Sitnim ribama' nipošto nije od sporednog značaja zbog čega 'La paranza dei bambini' ulazi u red najupečatljivijih novomilenijskih filmova koji se bave temom organiziranog kriminala. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
   Berlin 2019. Najbolji scenarij
   Bari Film Festival 2019. Najbolji scenarij
   Bukurešt Film Festival 2019. Najbolji redatelj, najbolji scenarij
https://www.imdb.com/title/tt8740778/?ref_=nv_sr_srsg_0

BESKONAČNI NOGOMET

Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018.
20:00 sati



Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018. Corneliu Porumboiu, 70 min. RO
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Laurentiu Ginghina, Corneliu Porumboiu
   U gradskoj vijećnici u provinciji jedan službenik sanjari. Nakon niza neugodnih nesreća, on traži bolji, uređeniji i manje nasilni svijet u nogometu ili, bolje rečeno, u novoizmišljenoj igri, sportu koji je istovremeno razrađen, racionalan i nevjerojatan.
   Duhovit, tužan i dirljiv, ovaj minimalistički dokumentarac opčinit će nas svijetom malog činovnika koji želi nadići vlastite granice. Nakon „The Second Game“, redatelj Corneliu Porumboiu vraća se dokumentarcu i nogometu, a ako se njegov prvi naslov bavio našim odnosom s prošlošću, ovaj se bavi potencijalnima za budućnost i onime što ostavljamo za sobom budućim naraštajima.
   Jerusalem Film Festival 2018. Najbolji dokumentarni film
https://www.imdb.com/title/tt7999962/?ref_=nv_sr_srsg_0

SRIJEDA / 11.12.

SELFIE

Selfie, 2019.
17:30 sati



Selfie, 2019. Agostino Ferrente, 76 min. IT
Scenarij
: Agostino Ferrente
Uloge: Alessandro Antonelli, Pietro Orlando
   Slučajno ubojstvo 16-godišnjeg Davidea Bifolca od strane karabinjera tijekom potjere u napuljskoj četvrti Traiano, do srži je potreslo lokalnu zajednicu. Kako bi bolje razumio okolnosti tog događaja, redatelj se odlučuje upoznati s nekoliko Davidovih prijatelja i njihovom svakodnevnicom. Dvojici najboljih prijatelja, Pietru i Alessandru, daje mobilni telefon i mikrofon s uputom da snimaju vlastiti život kao „selfie“ film. Bili oni na druženju s prijateljima, u vožnji skuterima, odmoru na plaži ili čak WC-u, prijatelji su neumorni u dokumentiranju života, kreirajući naposljetku impresivan i zabavan kolaž kao snažan zapis o adolescenciji, o čvrstom dječačkom prijateljstvu i životu u kojem budućnost često određuje obiteljska pozadina
   Moćni dokumentarac 'Selfie' pokušava proniknuti u svijet napuljskih tinejdžera razmatranjem društvenog konteksta ubojstva šesnaestogodišnjeg Davidea od strane policajca u ozloglašenom napuljskom kvartu Traiano. Ferrenteov doks u kojem Davideovi prijatelji mobitelom snimaju svoju svakodnevnicu u formi selfija neprestano se tako obraćajući gledatelju, izvanredan je, topao i pronicljiv uvid u mikrokozmos adolescenata čija je budućnost u rodnom gradu sve samo ne blistava. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
https://www.imdb.com/title/tt9479138/?ref_=nv_sr_srsg_7

GLUMIM, JESAM

Glumim, jesam, 2019.
20:00 sati



Glumim, jesam, 2019. Miroslav Mandić, 105 min. SI
Scenarij
: Miroslav Mandić
Uloge: Luna Zimić Mijović, Goran Bogdan, Gregor Zorc, Lana Barić, Ivana Roščić, Olga Pakalović, Mojca Funkl
   Pripremajući se za ulogu lopova, mlada glumica počinje krasti u stvarnom životu. Nakon konflikta s redateljem, napušta snimanje i hoće dokazati za što je sposobna. / Kazališni glumac dobije ulogu klošara na filmu. Tijekom istraživanja za ulogu druži se s beskućnicima. Sloboda života bez obaveza ga plijeni. / Glumac i glumica igraju uloge strastvenog para u TV sapunici. Nakon završetka produkcije, on tvrdi da je zaista zaljubljen u nju. Za glumicu, sve što su radili ispred kamere nema veze s njihovim privatnim životima, ali glumac opsesivno ustrajava.
   Film je prikazan na Cairo IFF (World Premiere), Santa Barbara iff (USA. premiere), Method Film Fest (LA.), Seefest (LA.), Pula FF (Kontrapunkt), Sarajevo FF (BH film) i nagrađen od društva režisera Slovenije.
   Miroslav Mandić (Sarajevo, 1955) magistrirao je scenarij i filmsku režiju na Columbia University u New Yorku. Njegov kratki film „Brak radnika“ osvojio je Grand Prix Zlatni zmaj na Međunarodnom festivalu u Krakovu a cjelovečernji igrani film „Život radnika“ osvojio je Grand Prix na Festivalu europskog filma Strasbourg 1988. Autor je i zapaženog filma „Adria Blues“ (2013) te kultne „Top liste nadrealista“ (1989-90). U periodu 1995-2002. režirao je brojne dokumentarce za Češku televiziju.
https://www.imdb.com/title/tt7688420/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČETVRTAK / 12.12.

SELFIE

Selfie, 2019.
17:30 sati



Selfie, 2019. Agostino Ferrente, 76 min. IT
Scenarij
: Agostino Ferrente
Uloge: Alessandro Antonelli, Pietro Orlando
   Slučajno ubojstvo 16-godišnjeg Davidea Bifolca od strane karabinjera tijekom potjere u napuljskoj četvrti Traiano, do srži je potreslo lokalnu zajednicu. Kako bi bolje razumio okolnosti tog događaja, redatelj se odlučuje upoznati s nekoliko Davidovih prijatelja i njihovom svakodnevnicom. Dvojici najboljih prijatelja, Pietru i Alessandru, daje mobilni telefon i mikrofon s uputom da snimaju vlastiti život kao „selfie“ film. Bili oni na druženju s prijateljima, u vožnji skuterima, odmoru na plaži ili čak WC-u, prijatelji su neumorni u dokumentiranju života, kreirajući naposljetku impresivan i zabavan kolaž kao snažan zapis o adolescenciji, o čvrstom dječačkom prijateljstvu i životu u kojem budućnost često određuje obiteljska pozadina
   Moćni dokumentarac 'Selfie' pokušava proniknuti u svijet napuljskih tinejdžera razmatranjem društvenog konteksta ubojstva šesnaestogodišnjeg Davidea od strane policajca u ozloglašenom napuljskom kvartu Traiano. Ferrenteov doks u kojem Davideovi prijatelji mobitelom snimaju svoju svakodnevnicu u formi selfija neprestano se tako obraćajući gledatelju, izvanredan je, topao i pronicljiv uvid u mikrokozmos adolescenata čija je budućnost u rodnom gradu sve samo ne blistava. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
https://www.imdb.com/title/tt9479138/?ref_=nv_sr_srsg_7

IVANOVA IGRA

Ivanova igra, 2019.
20:00 sati



Ivanova igra, 2019. Tomislav Žaja, 52 min. HR
   “Ivanova igra” je dokumentarac koji prikazuje dramatični život jednog od najvećih hrvatskih nogometaša svih vremena i najmlađeg kapetana reprezentacije Jugoslavije - Ivana Gudelja. Riječ je o biografskom portretu u kojemu pratimo uspon, pad i katarzu koja donosi promjenu i konačnu pobjedu. Film prati Ivanov meteorski uspon i tragični prekid karijere na vrhuncu slave, te priča priču o tome kako se Ivan uspio izdići iznad teške bolesti (Hepatitis B) i životnih nedaća koje su ga snašle. Film nameće slijedeća pitanja: kako nastaviti život kad vam se cijeli svijet sruši kao kula od karata?; Kako se u toj situaciji boriti sam sa sobom?; Kako preokrenuti rezultat u već izgubljenoj utakmici?; Ima li života poslije nogometa?
   Radi se o vrlo zahtjevnom filmskom projektu sa obiljem biografske građe, filmske dokumentacije, živih svjedoka i nadasve prebogatog osobnog iskustva glavnog aktera filma Ivana Gudelja. Osim praćenja Ivana Gudelja kao glavnog protagonista filma, snimili smo scene sa brojnim igračima s kojima je Ivan igrao, s onima koji su ga vodili kao treneri i onima koji su ga željeli dovesti u svoj klub, s onima kojima je bio uzor i idol u nogometnim počecima, s onima koje je kasnije vodio u mlađim uzrastima kao trener i za čiju je karijeru dobrim dijelom zaslužan, s Ivanovim prvim trenerom iz NK Mračaja iz Runovića, s novinarima i foto reporterima koji su ga pratili i obožavali, s onima s kojima se Ivan danas zajednički bori protiv hepatitisa u europskoj udruzi Hepatos i radi na prevenciji te opasne bolesti kod djece i mladih, sa dječacima i djevojčicama koje Ivan danas obilazi po malim dalmatinskim mjestima i otocima kao instruktor HNS-a i uči ih prve nogometne korake, s navijačima Hajduka s kojima je kasnije postao prijatelj i koji su mu ostali vjerni sve do danas, s Ivanovim kćerima Ivanom i Đanom, sa Ivanovim krugom bliskih prijatelja koji mu nisu okrenuli leđa kada se razbolio i "prestao biti slavan”, kada je svima konačno postalo jasno da neće biti ništa od očekivanog transfera u Real Madrid…
   Od Ivana sam naučio mnogo toga. Nagnao me da razmislim o vlastitom životu, ciljevima i pobjedama koje želim osvariti, te o tome postoje li bilo kakve granice, izuzev onih koje si postavljamo sami." (Tomislav Žaja, redatelj)
https://www.ivanovaigra.com/organizirajte-vlastitu-projekciju

PETAK / 13.12.

IVANOVA IGRA

Ivanova igra, 2019.
17:30 sati



Ivanova igra, 2019. Tomislav Žaja, 52 min. HR
   “Ivanova igra” je dokumentarac koji prikazuje dramatični život jednog od najvećih hrvatskih nogometaša svih vremena i najmlađeg kapetana reprezentacije Jugoslavije - Ivana Gudelja. Riječ je o biografskom portretu u kojemu pratimo uspon, pad i katarzu koja donosi promjenu i konačnu pobjedu. Film prati Ivanov meteorski uspon i tragični prekid karijere na vrhuncu slave, te priča priču o tome kako se Ivan uspio izdići iznad teške bolesti (Hepatitis B) i životnih nedaća koje su ga snašle. Film nameće slijedeća pitanja: kako nastaviti život kad vam se cijeli svijet sruši kao kula od karata?; Kako se u toj situaciji boriti sam sa sobom?; Kako preokrenuti rezultat u već izgubljenoj utakmici?; Ima li života poslije nogometa?
   Radi se o vrlo zahtjevnom filmskom projektu sa obiljem biografske građe, filmske dokumentacije, živih svjedoka i nadasve prebogatog osobnog iskustva glavnog aktera filma Ivana Gudelja. Osim praćenja Ivana Gudelja kao glavnog protagonista filma, snimili smo scene sa brojnim igračima s kojima je Ivan igrao, s onima koji su ga vodili kao treneri i onima koji su ga željeli dovesti u svoj klub, s onima kojima je bio uzor i idol u nogometnim počecima, s onima koje je kasnije vodio u mlađim uzrastima kao trener i za čiju je karijeru dobrim dijelom zaslužan, s Ivanovim prvim trenerom iz NK Mračaja iz Runovića, s novinarima i foto reporterima koji su ga pratili i obožavali, s onima s kojima se Ivan danas zajednički bori protiv hepatitisa u europskoj udruzi Hepatos i radi na prevenciji te opasne bolesti kod djece i mladih, sa dječacima i djevojčicama koje Ivan danas obilazi po malim dalmatinskim mjestima i otocima kao instruktor HNS-a i uči ih prve nogometne korake, s navijačima Hajduka s kojima je kasnije postao prijatelj i koji su mu ostali vjerni sve do danas, s Ivanovim kćerima Ivanom i Đanom, sa Ivanovim krugom bliskih prijatelja koji mu nisu okrenuli leđa kada se razbolio i "prestao biti slavan”, kada je svima konačno postalo jasno da neće biti ništa od očekivanog transfera u Real Madrid…
   Od Ivana sam naučio mnogo toga. Nagnao me da razmislim o vlastitom životu, ciljevima i pobjedama koje želim osvariti, te o tome postoje li bilo kakve granice, izuzev onih koje si postavljamo sami." (Tomislav Žaja, redatelj)
https://www.ivanovaigra.com/organizirajte-vlastitu-projekciju

BESKONAČNI NOGOMET

Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018.
20:00 sati



Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018. Corneliu Porumboiu, 70 min. RO
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Laurentiu Ginghina, Corneliu Porumboiu
   U gradskoj vijećnici u provinciji jedan službenik sanjari. Nakon niza neugodnih nesreća, on traži bolji, uređeniji i manje nasilni svijet u nogometu ili, bolje rečeno, u novoizmišljenoj igri, sportu koji je istovremeno razrađen, racionalan i nevjerojatan.
   Duhovit, tužan i dirljiv, ovaj minimalistički dokumentarac opčinit će nas svijetom malog činovnika koji želi nadići vlastite granice. Nakon „The Second Game“, redatelj Corneliu Porumboiu vraća se dokumentarcu i nogometu, a ako se njegov prvi naslov bavio našim odnosom s prošlošću, ovaj se bavi potencijalnima za budućnost i onime što ostavljamo za sobom budućim naraštajima.
   Jerusalem Film Festival 2018. Najbolji dokumentarni film
https://www.imdb.com/title/tt7999962/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 14.12.

BESKONAČNI NOGOMET

Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018.
17:30 sati



Infinite Football / Fotbal Infinit, 2018. Corneliu Porumboiu, 70 min. RO
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Laurentiu Ginghina, Corneliu Porumboiu
   U gradskoj vijećnici u provinciji jedan službenik sanjari. Nakon niza neugodnih nesreća, on traži bolji, uređeniji i manje nasilni svijet u nogometu ili, bolje rečeno, u novoizmišljenoj igri, sportu koji je istovremeno razrađen, racionalan i nevjerojatan.
   Duhovit, tužan i dirljiv, ovaj minimalistički dokumentarac opčinit će nas svijetom malog činovnika koji želi nadići vlastite granice. Nakon „The Second Game“, redatelj Corneliu Porumboiu vraća se dokumentarcu i nogometu, a ako se njegov prvi naslov bavio našim odnosom s prošlošću, ovaj se bavi potencijalnima za budućnost i onime što ostavljamo za sobom budućim naraštajima.
   Jerusalem Film Festival 2018. Najbolji dokumentarni film
https://www.imdb.com/title/tt7999962/?ref_=nv_sr_srsg_0

FILM IZNENAĐENJA

20:00 sati



   FILM IZNENAĐENJA
   Nadamo se da ćemo u ovom terminu prikazati najbolji film u Evropi 2019. godine, a ako ipak to ne budemo u mogućnosti, sasvim sigurno vas nećemo razočarati našim izborom. Ako ne bude najbolji film, bit će sigurno hrvatska premijera nekog drugog naslova.
   Naslov ne možemo toliko unaprijed odrediti iz jednostavnog razloga što se 32. dodjela Evropskih filmskih nagrada održava u Berlinu 7. prosinca, a mi, kao što vam je poznato, objavljujemo mjesečni program. Dodjelu možete pratiti na HRT-u.
   O nagradama odlučuje više od 3.600 članova Evropske filmske akademije, među kojima je 36 članova iz Hrvatske.
   Ovogodišnja svečanost dodjele Evropskih filmskih nagrada vraća se u glavni grad Njemačke s obzirom da je 1997. ustaljeno pravilo da se u neparnim godinama nagrade dodjeljuju u Berlinu u kojem je sjedište Evropske filmske akademije, a u parnima u nekom drugom evropskom gradu (sljedeće godine to će biti islandska prijestolnica Reykjavík). I prva je dodjela 1988. održana u najvećem njemačkom gradu, odnosno u zapadnom dijelu još uvijek podijeljenog grada pri samom završetku hladnog rata. U početku nazvano Felixom, priznanje posljednja dva desetljeća nosi sadašnji naziv Evropska filmska nagrada, a statueta je dizajnirana u liku žene s haljinom posutom zvijezdama.

 

PONEDJELJAK / 16.12.

KINO CIRKUS: GIRA AND THE CIRCUS OF LIFE

Gira and the Circus of Life, 2016.
20:00 sati



Gira and the Circus of Life, 2016. Lili Fialho & Kátia Lund, 54 min. BR/US
   „Gira & Circus of Life“ dio je inovativne petodijelne dokumentarne serije 'Reimagine Rio' poznate brazilske filmašice Katie Lund (Grad Božji) i debitantice Lili Fialho. Ova transformacijska cirkuska škola uči da su cirkusko umijeće i izvedba (ponekad) opasni za život, dok učenici istražuju granice i strasti u akrobacijama i performansu. Vrhunac je izvedba Gira, prikaz gracioznog pokreta...
https://www.imdb.com/title/tt6090826/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 17.12.

ONA KOJU ZAMIŠLJAŠ

Celle que vous croyez, 2019.
17:30 sati



Celle que vous croyez, 2019. Safy Nebbou, 103 min. FR
POSEBNA PROJEKCIJA PRILAGOĐENIH TITLOVA ZA OSOBE OŠTEĆENA SLUHA
Scenarij:
Safy Nebbou po romanu Camille Laurens
Uloge: Juliette Binoche, François Civil, Nicole Garcia
   Sjajna Juliette Binoche daje izniman prikaz usamljene žene koja gubi granice između laži, snova i stvarnosti.
   Claire je 48-godišnja profesorica na fakultetu i razvedena majka dvoje djece. Na internetu, pak, ona je 24-godišnja Clara, pripravnica u poduzeću koje organizira modna događanja. Lažni profil na Facebooku Claire je stvorila kako bi mogla špijunirati bivšeg ljubavnika, no uskoro se počinje dopisivati s mladićem Alexom. Dok njihova komunikacija postaje sve intezivnija, Claire se sve više zaljubljuje u Alexa, baš kao i Alex u misterioznu Claru. Iako njihov odnos postoji tek u virtualnom svijetu, njezini osjećaji su itekako stvarni.
   'Ona koju zamišljaš' pokušava nešto reći o društvenim mrežama i 'online' identitetima. Binoche s lakoćom pomiruje sve dvosmislenosti filma koji posjeduje i određene 'meta' konotacije na račun moderne kinematografije i njezine potrage za vječnom mladosti pronađene u virtualnom svijetu računala... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Juliette Binoche uistinu je izvrsna kao razvedena pedesetogodišnja sveučilišna profesorica koja otvara lažni profil na Facebooku... (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
   Nudi ovaj film brojna iznenađenja, no upravo Binoche svojom snažnom i više nego uvjerljivom izvedbom nosi cijelu ovu jako dobro režiranu i napisanu modernu priču koja se problematikom društvenih mreža i kako one utječu na međuljudske odnose pozabavila kao rijetko koji film do sada. Premijerno je "Celle que vous croyez" ili "Ona koju zamišljaš" prikazana na festivalu u Berlinu, a pogledati ju je mogla i publika Festivala mediteranskog fllma Split, gdje je ovaj film odnio i nagradu publike. Definitivno je ovo jedan od onih filma koji te doslovno tjeraju da se zapitaš i zamisliš o svijetu i trenutku u kojem živimo te koliko naši avatari na društvenim mrežama doista postaju nadomjesci za naše stvarne živote.  (http://gambee82.blogspot.com)

https://www.imdb.com/title/tt7552686/?ref_=nv_sr_srsg_0

SELFIE

Selfie, 2019.
20:00 sati



Selfie, 2019. Agostino Ferrente, 76 min. IT
Scenarij
: Agostino Ferrente
Uloge: Alessandro Antonelli, Pietro Orlando
   Slučajno ubojstvo 16-godišnjeg Davidea Bifolca od strane karabinjera tijekom potjere u napuljskoj četvrti Traiano, do srži je potreslo lokalnu zajednicu. Kako bi bolje razumio okolnosti tog događaja, redatelj se odlučuje upoznati s nekoliko Davidovih prijatelja i njihovom svakodnevnicom. Dvojici najboljih prijatelja, Pietru i Alessandru, daje mobilni telefon i mikrofon s uputom da snimaju vlastiti život kao „selfie“ film. Bili oni na druženju s prijateljima, u vožnji skuterima, odmoru na plaži ili čak WC-u, prijatelji su neumorni u dokumentiranju života, kreirajući naposljetku impresivan i zabavan kolaž kao snažan zapis o adolescenciji, o čvrstom dječačkom prijateljstvu i životu u kojem budućnost često određuje obiteljska pozadina
   Moćni dokumentarac 'Selfie' pokušava proniknuti u svijet napuljskih tinejdžera razmatranjem društvenog konteksta ubojstva šesnaestogodišnjeg Davidea od strane policajca u ozloglašenom napuljskom kvartu Traiano. Ferrenteov doks u kojem Davideovi prijatelji mobitelom snimaju svoju svakodnevnicu u formi selfija neprestano se tako obraćajući gledatelju, izvanredan je, topao i pronicljiv uvid u mikrokozmos adolescenata čija je budućnost u rodnom gradu sve samo ne blistava. (Miro Nikolić, Dalmatinski portal)
https://www.imdb.com/title/tt9479138/?ref_=nv_sr_srsg_7

SRIJEDA / 18.12.

GLUMIM, JESAM

Glumim, jesam, 2019.
17:30 sati



Glumim, jesam, 2019. Miroslav Mandić, 105 min. SI
Scenarij
: Miroslav Mandić
Uloge: Luna Zimić Mijović, Goran Bogdan, Gregor Zorc, Lana Barić, Ivana Roščić, Olga Pakalović, Mojca Funkl
   Pripremajući se za ulogu lopova, mlada glumica počinje krasti u stvarnom životu. Nakon konflikta s redateljem, napušta snimanje i hoće dokazati za što je sposobna. / Kazališni glumac dobije ulogu klošara na filmu. Tijekom istraživanja za ulogu druži se s beskućnicima. Sloboda života bez obaveza ga plijeni. / Glumac i glumica igraju uloge strastvenog para u TV sapunici. Nakon završetka produkcije, on tvrdi da je zaista zaljubljen u nju. Za glumicu, sve što su radili ispred kamere nema veze s njihovim privatnim životima, ali glumac opsesivno ustrajava.
   Film je prikazan na Cairo IFF (World Premiere), Santa Barbara iff (USA. premiere), Method Film Fest (LA.), Seefest (LA.), Pula FF (Kontrapunkt), Sarajevo FF (BH film) i nagrađen od društva režisera Slovenije.
   Miroslav Mandić (Sarajevo, 1955) magistrirao je scenarij i filmsku režiju na Columbia University u New Yorku. Njegov kratki film „Brak radnika“ osvojio je Grand Prix Zlatni zmaj na Međunarodnom festivalu u Krakovu a cjelovečernji igrani film „Život radnika“ osvojio je Grand Prix na Festivalu europskog filma Strasbourg 1988. Autor je i zapaženog filma „Adria Blues“ (2013) te kultne „Top liste nadrealista“ (1989-90). U periodu 1995-2002. režirao je brojne dokumentarce za Češku televiziju.
https://www.imdb.com/title/tt7688420/?ref_=nv_sr_srsg_0

High Life, 2018. Claire Denis, 114 min. UK/FR/DE/PL
Scenarij: Claire Denis i Jean-Pol Fargeau
Uloge:
Robert Pattinson, Juliette Binoche, André Benjamin, Mia Goth
   Radnja filma odvija se izvan našeg solarnog sustava u budućnosti koja se doima poput sadašnjosti. Grupa kriminalaca pristala je na svemirsku misiju u kojoj su postali dijelom eksperimenta o ljudskoj reprodukciji. Međutim, uskoro će se kompletna skupina naći u smrtonosnoj opasnosti nakon što oluja kozmičkih zraka pogodi brod…
   U novoj suradnji s briljantnom Juliette Binoche, Denis vodi svoje glumce u nepoznati teritorij. Nekim je scenama šokirala publiku, no one su nužni koraci na putu do otkrivenja koje film nudi. Denis pomiče svoje vlastito istraživanje svemira u dosege koji povremeno podsjećaju na znanstvenu fantastiku Kubricka ili Tarkovskyja, uz osoben, neustrašivi pečat Claire Denis... (art kino croatia)
   Jedan od najzanimljivijih filmova prikazanih u programu ovogodišnjeg (op.a. 2018.), nedavno završenog, Human Rights Film Festivala bez sumnje je distopijski SF „Misija: duboki svemir“, redateljice Claire Denis.„High life“ posjeduje nemali broj scena hard core nasilja i seksualnih perverzija, no za razliku od holivudskog prosjeka u ovom polju, te su scene ovdje doista u službi filmskog narativa i atmosfere, njima se ne prikrivaju nedostatci priče, već otvaraju potentne teme i daju začudni, ali kompleksni odgovori. Možemo samo zamisliti koliko je u svjetskoj filmografiji do sada snimljeno filmova o svemirskim misijama i crnim rupama, daleko od toga da sam ih sve gledala, no prilično sam sigurna da je „High Life“ s ovim motivima učinio maksimum. Zašto? Zato što umjesto toga da priča o tome što je pošlo krivo na jednoj svemirskoj misiji, zapravo pokazuje što smo sve zezli u civilizaciji koju izgrađujemo i rušimo na zemlji. (Antonela Marušić, voxfeminae.net)
   Zaboravite na bljesak lasera, svemirske bitke i sage o izvanzemaljskim carstvima, ovo je jedan misaoni film koji tek simbolično otkriva tajne svemira, a zapravo istražuje ljudsku psihu na pragu apokalipse. (Ivica Perinović, ezadar.rtl.hr)
   Zbunjen sam ali i pomalo zadivljen. (Filip Filipović, svijetkulture.com)
   Ovakva dekonstrukcija SF žanra nije se zbila od sjajne proganjajuće apstrakcije 'Ispod kože' Jonathana Glazera. Denis je svejedno skinula SF do gole kože, pa i dalje.Skinula je žanru i kožu. Od SF-a je ostao samo kostur, od svemira crna rupa, praznina. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako su usporedbe sa Stanleyem Kubrickom i Andrejem Tarkovskim gotovo neizbježne, i nisu na štetu Claire Denise, High Life, kao i svi njezini filmovi, nosi onaj pečat neupitno ženskog koji čini jasnu razliku, a koji ne dolazi od programatskog ili "inkluzivističkog", nego od osobnog, od autoričine potpune uvjerenosti u iskonski smisao ženske iracionalnosti i suštinsku nemogućnost njezina bilo kakva konačnog podjarmljivanja i/li instrumentaliziranja, što joj i omogućava da svoju nerijetko brutalnu visokostiliziranu svemirsku priču zaključi naizgled slično svojim muškim kolegama, no u biti sasvim suprotno. (Vesna Pažin, www.h-alter.org)
   Film naoko počiva na žanrovskim konvencijama znanstveno-fantastičnoga filma, odnosno njegove podvrste koja se bavi putovanjima kroz svemirska prostranstva u svrhu istraživanja te propitivanja mogućnosti kolonizacije. Od početka je jasno da Denis pretjerano ne zanimaju žanrovske strategije, jer ih prvenstveno koristi da bi zavarala gledatelja te ga odvela na krivi trag. Redateljica, koja se kroz opus britko bavila seciranjem ljudskoga ponašanja, ne želi stvarati pustolovnu ili egzotičnu fabulu. Njezino putovanje ne vodi nikuda, odnosno posrijedi je putovanje u ništavilo kao simbolička inačica zatvora te zatvorenika osuđenih na doživotnu robiju. (S Weba, sbperiskop.net)

https://www.imdb.com/title/tt4827558/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 19.12.

KIŠNI DAN U NEW YORKU

A Rainy Day in New York, 2018.
20:00 sati



A Rainy Day in New York, 2018. Woody Allen, 92 min. US
Scenarij: Woody Allen
Uloge:
Timothée Chalamet, Elle Fanning, Jude Law, Selena Gomez, Diego Luna, Liev Schreiber
   Ashleigh je za studentske novine upravo dobila zadatak odraditi intervju sa svjetski poznatim redateljem Rollandom Pollardom koji joj usput ponudi i pogled iza kamere na njegovu novu filmsku produkciju. Ashleigh zbog toga otkazuje unaprijed dogovoreni romantični ručak s Gatsbyjem kako bi saznala još više o Pollardovom filmu od njegovog scenariste Teda. Ted je savršeni gentleman, premda glavni glumac filma, Francisco Vega to zasigurno nije. Međutim, kada Ashleigh i Vega završe u vijestima, svima vrlo brzo postaje jasno koliko je tanka linija između stvarnih i lažnih događaja te kako stvari vrlo brzo izmaknu kontroli…
   Prvi put u karijeri Woody Allen je imao godinu (2018.) bez filma u distribuciji. „Kišni dan...“, prvi od pet filmova koje je trebao snimiti za Amazon Studios, našao se u poteškoćama u onom trenutku kada je pokret #MeToo zaokupio javnost, baš kao i optužbe (ne prvi put) protiv Woody Allena o zlostavljanju. U tom trenutku Amazon stornira film, a glumci se polako ograđuju od svog nastupa i doniraju honorare. Griffin Newman objavio je putem Twittera da žali što je glumio u filmu i da u budućnosti više neće raditi s Allenom. Newman je svoju plaću donirao RAINN-u. Timothée Chalamet svoju je plaću donirao RAINN-u, Time's Up-u i LGBT centru New Yorka. Selena Gomez dala je donaciju koja je premašila njezinu plaću, preko milijun dolara, tvrtki Time's Up. Baš kao i Rebecca Hall. U međuvremenu Woody Allen podiže tužbu protiv studija zbog nepoštivanja ugovora, i nakon nagodbe film je ipak u kinima.
   Optužbe su očito utjecale i na autora, jer Jessica Kiang iz Varietyja piše "Unatoč nastupu nekih od najboljih glumaca svoje generacija, osjeća se da je film stvoren iz velike kreativne iscrpljenosti.“ Ipak, Lisa Nesselson za Screen Daily pohvalila je glumačke izvedbe i fotografiju Vittoria Storara.
   Nije to najbolje djelo autora koji nam je darovao „Annie Hall“, ali ima uobičajeni allenovski stil: šarmantan i melankoličan. (Marcelo Stiletano, La Nación / Argentina)
   Prekrasan film šarmantnih, tipično allenovskih dijaloga i slučajnih susreta, film kojim dominira jazz glazba i posebna ljubav prema Manhattanu... Humor, atmosfera i fotografija svidjet će se poklonicima Woodyja Allena. Oni koji to nisu bili, neće ni postati. (euuser.xyz)

https://www.imdb.com/title/tt7139936/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 20.12.

KIŠNI DAN U NEW YORKU

A Rainy Day in New York, 2018.
20:00 sati



A Rainy Day in New York, 2018. Woody Allen, 92 min. US
Scenarij: Woody Allen
Uloge:
Timothée Chalamet, Elle Fanning, Jude Law, Selena Gomez, Diego Luna, Liev Schreiber
   Ashleigh je za studentske novine upravo dobila zadatak odraditi intervju sa svjetski poznatim redateljem Rollandom Pollardom koji joj usput ponudi i pogled iza kamere na njegovu novu filmsku produkciju. Ashleigh zbog toga otkazuje unaprijed dogovoreni romantični ručak s Gatsbyjem kako bi saznala još više o Pollardovom filmu od njegovog scenariste Teda. Ted je savršeni gentleman, premda glavni glumac filma, Francisco Vega to zasigurno nije. Međutim, kada Ashleigh i Vega završe u vijestima, svima vrlo brzo postaje jasno koliko je tanka linija između stvarnih i lažnih događaja te kako stvari vrlo brzo izmaknu kontroli…
   Prvi put u karijeri Woody Allen je imao godinu (2018.) bez filma u distribuciji. „Kišni dan...“, prvi od pet filmova koje je trebao snimiti za Amazon Studios, našao se u poteškoćama u onom trenutku kada je pokret #MeToo zaokupio javnost, baš kao i optužbe (ne prvi put) protiv Woody Allena o zlostavljanju. U tom trenutku Amazon stornira film, a glumci se polako ograđuju od svog nastupa i doniraju honorare. Griffin Newman objavio je putem Twittera da žali što je glumio u filmu i da u budućnosti više neće raditi s Allenom. Newman je svoju plaću donirao RAINN-u. Timothée Chalamet svoju je plaću donirao RAINN-u, Time's Up-u i LGBT centru New Yorka. Selena Gomez dala je donaciju koja je premašila njezinu plaću, preko milijun dolara, tvrtki Time's Up. Baš kao i Rebecca Hall. U međuvremenu Woody Allen podiže tužbu protiv studija zbog nepoštivanja ugovora, i nakon nagodbe film je ipak u kinima.
   Optužbe su očito utjecale i na autora, jer Jessica Kiang iz Varietyja piše "Unatoč nastupu nekih od najboljih glumaca svoje generacija, osjeća se da je film stvoren iz velike kreativne iscrpljenosti.“ Ipak, Lisa Nesselson za Screen Daily pohvalila je glumačke izvedbe i fotografiju Vittoria Storara.
   Nije to najbolje djelo autora koji nam je darovao „Annie Hall“, ali ima uobičajeni allenovski stil: šarmantan i melankoličan. (Marcelo Stiletano, La Nación / Argentina)
   Prekrasan film šarmantnih, tipično allenovskih dijaloga i slučajnih susreta, film kojim dominira jazz glazba i posebna ljubav prema Manhattanu... Humor, atmosfera i fotografija svidjet će se poklonicima Woodyja Allena. Oni koji to nisu bili, neće ni postati. (euuser.xyz)

https://www.imdb.com/title/tt7139936/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 21.12.

KIŠNI DAN U NEW YORKU

A Rainy Day in New York, 2018.
17:30 sati



A Rainy Day in New York, 2018. Woody Allen, 92 min. US
Scenarij: Woody Allen
Uloge:
Timothée Chalamet, Elle Fanning, Jude Law, Selena Gomez, Diego Luna, Liev Schreiber
   Ashleigh je za studentske novine upravo dobila zadatak odraditi intervju sa svjetski poznatim redateljem Rollandom Pollardom koji joj usput ponudi i pogled iza kamere na njegovu novu filmsku produkciju. Ashleigh zbog toga otkazuje unaprijed dogovoreni romantični ručak s Gatsbyjem kako bi saznala još više o Pollardovom filmu od njegovog scenariste Teda. Ted je savršeni gentleman, premda glavni glumac filma, Francisco Vega to zasigurno nije. Međutim, kada Ashleigh i Vega završe u vijestima, svima vrlo brzo postaje jasno koliko je tanka linija između stvarnih i lažnih događaja te kako stvari vrlo brzo izmaknu kontroli…
   Prvi put u karijeri Woody Allen je imao godinu (2018.) bez filma u distribuciji. „Kišni dan...“, prvi od pet filmova koje je trebao snimiti za Amazon Studios, našao se u poteškoćama u onom trenutku kada je pokret #MeToo zaokupio javnost, baš kao i optužbe (ne prvi put) protiv Woody Allena o zlostavljanju. U tom trenutku Amazon stornira film, a glumci se polako ograđuju od svog nastupa i doniraju honorare. Griffin Newman objavio je putem Twittera da žali što je glumio u filmu i da u budućnosti više neće raditi s Allenom. Newman je svoju plaću donirao RAINN-u. Timothée Chalamet svoju je plaću donirao RAINN-u, Time's Up-u i LGBT centru New Yorka. Selena Gomez dala je donaciju koja je premašila njezinu plaću, preko milijun dolara, tvrtki Time's Up. Baš kao i Rebecca Hall. U međuvremenu Woody Allen podiže tužbu protiv studija zbog nepoštivanja ugovora, i nakon nagodbe film je ipak u kinima.
   Optužbe su očito utjecale i na autora, jer Jessica Kiang iz Varietyja piše "Unatoč nastupu nekih od najboljih glumaca svoje generacija, osjeća se da je film stvoren iz velike kreativne iscrpljenosti.“ Ipak, Lisa Nesselson za Screen Daily pohvalila je glumačke izvedbe i fotografiju Vittoria Storara.
   Nije to najbolje djelo autora koji nam je darovao „Annie Hall“, ali ima uobičajeni allenovski stil: šarmantan i melankoličan. (Marcelo Stiletano, La Nación / Argentina)
   Prekrasan film šarmantnih, tipično allenovskih dijaloga i slučajnih susreta, film kojim dominira jazz glazba i posebna ljubav prema Manhattanu... Humor, atmosfera i fotografija svidjet će se poklonicima Woodyja Allena. Oni koji to nisu bili, neće ni postati. (euuser.xyz)

https://www.imdb.com/title/tt7139936/?ref_=nv_sr_srsg_0

KLASIK ZA KRAJ GODINE: BOB & CAROL & TED & ALICE

Bob & Carol & Ted & Alice, 1969.
20:00 sati



Bob & Carol & Ted & Alice, 1969. Paul Mazursky, 95 min. US
Scenarij:
Paul Mazursky i Larry Tucker
Uloge: Natalie Wood, Robert Culp, Elliott Gould, Dyan Cannon, Horst Ebersberg, Lee Bergere
   Po povratku u Los Angeles s grupne terapije autor dokumentaraca Bob Sanders i njegova žena Carol postaju savjetnici nudeći nepoželjne mudrosti svojim najboljim prijateljima Tedu i Alice Henderson. Ne želeći ih uvrijediti Hendersoni prihvaćaju igru, ali neke latentne seksualne tenzije uskoro isplivaju na površinu, a skrivene želje ne ostaju skrivene dugo.
   Debitantski film Paula Mazurskog - zvali su ga američki Fellini - 1970 g. nominiran je za 4 Oscara.
   Tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća na filmu je bilo poprilično neuobičajeno vidjet dva oženjena para kako spavaju u istom krevetu, a eventualne scene seksualnog istraživanja su bile potpuno nezamislive. No s dolaskom 60-ih i nove generacije koja je imala drukčiji sustav vrijednosti, stvari su se drastično promijenile. Taj period hippijevskog mira i ljubavi dubinski je utjecao i na filmsku umjetnosti, te je revolucionarizirao način na koji se seks prikazuje na velikom platnu. Jedan od filmova koji su prikazom seksualnih odnosa protresli industriju u 20. stoljeću, bio je „Bob & Carol & Ted & Alice“, za svoje vrijeme izvanredno svjež studij "new age" generacije, kojeg se ne bi postidio ni Woody Allen. Iako nije provokativan poput nekih erotskih filmova iz tog perioda, “Bob & Carol & Ted & Alice” odlična je kritika stavova nove i seksualno oslobođene generacije u Americi. U situacijama kroz koje prolaze protagonisti su se mnogi prepoznali, te je „Bob & Carol & Ted & Alice“ postigao izuzetan uspjeh kod publike, ali i kod kritike. I Dyan Cannon i Elliott Gould su zahvaljujući njemu postali velike zvijezde u sljedećoj deceniji, a Natalie Wood, koja je odbila fiksni honorar (750.000 US$) u zamjenu za udio profita, je stekla poprilično bogatstvo (5 milijuna US$ !!!). Uspjeh filma je 1973. godine potakao snimanje istoimenog televizijskog sitkoma koji je, lišen brojnih motiva i sadržaja koji, za razliku od filmskog predloška, nisu mogli proći tadašnju televizijsku cenzuru, propao kod publike i brzo skinut sa programa.
   Istina. Sloboda. Emocije. Seks. Posljedice. Mislim da se u ovih pet riječi mogu sumirati lajt-motivi koje ova romantična komedija prikazuje i istražuje. A sve ove riječi su svima nama poznate, svi ih znamo, svi se sa njima suočavamo, borimo i rješavamo ih. Ovaj film je izašao u vrijeme seksualne revolucije u Americi, i vjerujem da su dojmovi tada bili daleko snažniji nego sad. Mislim da je tajming za ovakvu priču bio sjajan. (mustafa / www.dsureviews.com)
    Genijalnost "Boba i Carol, Teda i Alice“ nastala je iz razumijevanja  osebujne prirode moralne krize za Amerikance ove dobne skupine... (Roger Ebert, Chicago Sun-Times)
   Komedije godine, sa glumom koja je izrazito nježna i vjerodostojna... (Gene Siskel, Chicago Tribune)
   Najoštrija američka komedija posljednjih godina ...Možda je to isti stari bračni rat, ali borbene linije i oružje su moderni i to čini razliku. (Gary Arnold, Washington Post)
   Glatki, bludni film... daleko najživlja američka komedije ove godine. (Pauline Kael)

https://www.imdb.com/title/tt0064100/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) koja se otvara sat vremena prije početka prve projekcije.

Cijena ulaznica:

- 20,00 kn (za članove Kinoteke 50% popusta)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica:

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA