PROGRAM KINOTEKE Ožujak 2021.

SRIJEDA / 03.03.

PROVALNIK NA SLOBODI

Straight Time, 1978.
19:30 sati



KLASIKA SRIJEDOM
Straight Time, 1978. Ulu Grosbard, Dustin Hoffman, 114 min. US
Scenarij:
Edward Bunker, Jeffrey Boam
Uloge: Dustin Hoffman, Theresa Russell, Gary Busey, Harry Dean Stanton, Kathy Bates
   Upravo pušten iz zatvora pljačkaš Max Dembo stiže u Los Angeles gdje se pokušava snaći na slobodi. Odlučan u tome da se više nikad ne bavi protuzakonitim poslovima, Max se smjesti u otrcanom hotelu, te pokušava naći kakav-takav posao. Međutim, u tome mu nimalo ne pomaže činjenica da je bio u zatvoru, a za vratom mu je i policajac Earl Frank kojemu se Max mora redovito javljati dok je na probnom roku. Max se sviđa službenici u zavodu za zapošljavanje, Jenny, pa se čini da mu je krenulo nabolje, barem u privatnom životu. Stvari će se ubrzo zakomplicirati, te će se Max naći ondje gdje je i bio: s druge strane zakona u novom pljačkaškom pohodu...
   Dvije godine nakon uspjeha s filmovima "Maratonac" i "Svi predsjednikovi ljudi" jedna od najvećih hollywoodskih zvijezda 1970-ih Dustin Hoffman nastupio je u ovome neobičnom filmu koji je dobio potpuno oprečne ocjene. Zanimljivo je da ga je počeo režirati sam Hoffman, ali je ubrzo odustao, te se režije prihvatio cijenjeni kazališni i filmski redatelj belgijskog podrijetla Ulu Grosbard.
   Film je prilagodba knjige „No Beast So Fierce“, glumca i scenarista Edwarda Bunkera. Bunker je, inače, bivši pljačkaš banaka i zatvorenik koji je u knjizi vrlo živo opisao vlastita iskustva, pa je i u središtu filma sličan lik - prijestupnik upravo pušten iz zatvora koji se na različite načine pokušava snaći na slobodi, ali mu to ne ide nimalo lako. I film djeluje poput svoga glavnog lika: isprano, mračno i tjeskobno, te Grosbardov uradak nije lak za gledanje. Iako film nije dobro prošao u kinima, godinama je stjecao kultni status pri čemu je pomogao i razvoj karijere Edwarda Bunkera, osobito njegov glumački nastup u Tarantinovom hitu "Reservoir Dogs".
https://www.imdb.com/title/tt0078326/

ČETVRTAK / 04.03.

DJEVOJKA KOJA OBEĆAVA

Promising Young Woman, 2020.
19:30 sati



Promising Young Woman, 2020. Emerald Fennell, 113 min. US
Scenarij:
Emerald Fennell
Uloge: Carey Mulligan, Laverne Cox, Bo Burnham, Alison Brie, Connie Britton, Jennifer Coolidge
   Redateljica i scenaristica Emerald Fennel (Killing Eve) u svom debiju na velika platna donosi novi, zanimljivi pogled na osvetu.
   Za Cassie svi tvrde da je obećavajuća mlada djevojka… dok joj strašan događaj ne usmjeri život na totalno drugačiji put. No ništa na prvi pogled nije onako kako izgleda. Ona je pametna, lukava, neustrašiva i živi dvostruki život. Po danu radi kao konobarica u lokalnom kafiću a po noći izlazi i traži osvetu. Neočekivani susret će omogućiti Cassie da ispravi sve nepravde iz svoje prošlosti.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Promising Young Woman“ ima 91% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8/10. Konsenzus kritike glasi: "Hrabar provokativan triler i vrhunac karijere za Carey Mulligan.“
   Carey Mulligan nudi eksplozivnu izvedbu koja bi je trebala učiniti vodećom u utrci za Oscara za najbolju glumicu. (Peter Travers/ABC News)
  Pametna, provokativna crna komedija - film o osveti s nevjerojatno snažnom, duboko slojevitom izvedbom Carey Mulligan u ulozi Cassie ...“(Richard Roeper/ Chicago Sun-Times)

https://www.imdb.com/title/tt9620292/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 05.03.

NE ZABORAVI DISATI

Ne pozabi dihati, 2019.
17:00 sati



Ne pozabi dihati, 2019. Martin Turk, 98 min. SI/IT/HR
Scenarij:
Martin Turk, Gorazd Trusnovec
Uloge: Matija Valant, Tine Vogrin, Iva Kranjc Bagola, Nikola Đuričko, Ronja Matijevec Jerman, Miha Rodman, Nina Valič
   Tinejdžerska intimna drama o odrastanju, najbolji prošlogodišnji slovenski igrani film stiže u hrvatska kina.
   Priča je to o 15-godišnjem Klemenu u čijem životu se sve preokrene kada se njegov voljeni brat Peter (18) zaljubi u prelijepu Sonju (18). Ovaj film odrastanja progovara o krhkosti tinejdžerskog doba, ljubomori, erotici i neizbjezˇnom procesu prihvac´anja cˇinjenice da se svijet mijenja, a zˇivot ide dalje.
   Film je prošle godine na Festivalu slovenskog filma nagrađen sa čak dvije prestižne nagrade. Nagradom Vesna  za najbolji dugometražni igrani film i nagradom Vesna za najbolju fotografiju, koju je osvojio hrvatski direktor fotografije Radislav Jovanov Gonzo.
   Dugo sam imao želju snimiti film o odrastanju. Ova ideja me je godinama proganjala pa sam je pretočio u scenarij. Želio sam na odrastanje gledati iz drugačije, poetičnije perspektive, nego što smo navikli to u filmovima za mlade. Vjerujem da će film biti izazovan mladoj publici, a istovremeno će i starije gledatelje podsjetiti na neka vlastita intimna iskustva. (redatelj i scenarist Martin Turk)
   Svjetska premijera filma bila je prošle godine na Filmskom festivalu u Rimu u natjecateljskom programu festivalske sekcije Alice Nella Citta. Film je prikazan i u natjecateljskim programima Zagreb Film Festivala, Pula Film festivala i Festivala mediteranskog filma u Bruxellesu a zatim na festivalima u Egiptu i Indiji.
   Nakon premijere u Rimu, talijanska filmska kritičarka Silvia Fabbri napisala je u Movietraineru: “Ne zaboravi disati, treći igrani film slovenskog redatelja Martina Turka dragocjeni je filmski dragulj i jedan je od onih filmova koje će biti teško zaboraviti. Turkov sofisticirani pogled, dirljiva i senzualna glazba Tehe Tearda i prekrasna fotografija Radislava Jovanova Gonza u melankoličnom su plesu, koji prikazuje Klemena i njegove suputnike koji kao da ne percipiraju Klemenovu tešku tjeskobu izazvanu novim iskustvima."
https://www.imdb.com/title/tt8644024/?ref_=nv_sr_srsg_0

FOTOGRAFIJA

Photograph, 2019.
19:30 sati



Photograph, 2019. Ritesh Batra, 109 min. IND/DE
Scenarij:
Ritesh Batra
Uloge: Nawazuddin Siddiqui, Sanya Malhotra, Sachin Khedekar
   Dobitnik Zlatnih kolica za film „Pogrešna dostava“ na ZFF-u 2013., redatelj Ritesh Batra u svom šarmantnom novom filmu inspiraciju crpi iz bolivudskih mjuzikla i Shakespeareovih komedija kako bi ponudio malo drukčiju priču o ljubavi u kontradiktornom svijetu urbane Indije.
   Siromašni ulični fotograf Rafi slika turiste u Mumbaiju kako bi pomogao baki otkupiti njihovu staru obiteljsku kuću. Ali baku more druge brige, Rafi još nema ženu. Kako bi je umirio, on nagovori neznanku s jedne od fotografija da pred bakom glumi njegovu zaručnicu. Dok granica između zamišljenih i pravih emocija postaje sve mutnija, njihova fiktivna veza susreće se sa sasvim stvarnim klasnim i društvenim preprekama.
   Film je svjetsku premijeru imao na prestižnom Sundance Film Festivalu, a na Berlinaleu je prikazan u sklopu programa Special Gala.
   Batra priču koja zvuči umorno pretvara u lijep film s tonom nježne tuge. (Caryn James / Hollywood Reporter)
   Svojim tempom film donosi strpljivom gledatelju bogate nagrade, a završetak izgleda poput povratka staromodnim romansama s velikih ekrana iz prošlosti. (Fionnuala Halligan / Screen International)
   Film je toliko tih i na nekim dijelovima tako miran da ćete postati nestrpljivi. Ali, njegova će vam nježnost ostati. (Anupama Chopra / Film Companion)

https://www.imdb.com/title/tt7778680/?ref_=nv_sr_srsg_5

SUBOTA / 06.03.

FOTOGRAFIJA

Photograph, 2019.
17:00 sati



Photograph, 2019. Ritesh Batra, 109 min. IND/DE
Scenarij:
Ritesh Batra
Uloge: Nawazuddin Siddiqui, Sanya Malhotra, Sachin Khedekar
   Dobitnik Zlatnih kolica za film „Pogrešna dostava“ na ZFF-u 2013., redatelj Ritesh Batra u svom šarmantnom novom filmu inspiraciju crpi iz bolivudskih mjuzikla i Shakespeareovih komedija kako bi ponudio malo drukčiju priču o ljubavi u kontradiktornom svijetu urbane Indije.
   Siromašni ulični fotograf Rafi slika turiste u Mumbaiju kako bi pomogao baki otkupiti njihovu staru obiteljsku kuću. Ali baku more druge brige, Rafi još nema ženu. Kako bi je umirio, on nagovori neznanku s jedne od fotografija da pred bakom glumi njegovu zaručnicu. Dok granica između zamišljenih i pravih emocija postaje sve mutnija, njihova fiktivna veza susreće se sa sasvim stvarnim klasnim i društvenim preprekama.
   Film je svjetsku premijeru imao na prestižnom Sundance Film Festivalu, a na Berlinaleu je prikazan u sklopu programa Special Gala.
   Batra priču koja zvuči umorno pretvara u lijep film s tonom nježne tuge. (Caryn James / Hollywood Reporter)
   Svojim tempom film donosi strpljivom gledatelju bogate nagrade, a završetak izgleda poput povratka staromodnim romansama s velikih ekrana iz prošlosti. (Fionnuala Halligan / Screen International)
   Film je toliko tih i na nekim dijelovima tako miran da ćete postati nestrpljivi. Ali, njegova će vam nježnost ostati. (Anupama Chopra / Film Companion)

https://www.imdb.com/title/tt7778680/?ref_=nv_sr_srsg_5

DJEVOJKA KOJA OBEĆAVA

Promising Young Woman, 2020.
19:30 sati



Promising Young Woman, 2020. Emerald Fennell, 113 min. US
Scenarij:
Emerald Fennell
Uloge: Carey Mulligan, Laverne Cox, Bo Burnham, Alison Brie, Connie Britton, Jennifer Coolidge
   Redateljica i scenaristica Emerald Fennel (Killing Eve) u svom debiju na velika platna donosi novi, zanimljivi pogled na osvetu.
   Za Cassie svi tvrde da je obećavajuća mlada djevojka… dok joj strašan događaj ne usmjeri život na totalno drugačiji put. No ništa na prvi pogled nije onako kako izgleda. Ona je pametna, lukava, neustrašiva i živi dvostruki život. Po danu radi kao konobarica u lokalnom kafiću a po noći izlazi i traži osvetu. Neočekivani susret će omogućiti Cassie da ispravi sve nepravde iz svoje prošlosti.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Promising Young Woman“ ima 91% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8/10. Konsenzus kritike glasi: "Hrabar provokativan triler i vrhunac karijere za Carey Mulligan.“
   Carey Mulligan nudi eksplozivnu izvedbu koja bi je trebala učiniti vodećom u utrci za Oscara za najbolju glumicu. (Peter Travers/ABC News)
  Pametna, provokativna crna komedija - film o osveti s nevjerojatno snažnom, duboko slojevitom izvedbom Carey Mulligan u ulozi Cassie ...“(Richard Roeper/ Chicago Sun-Times)

https://www.imdb.com/title/tt9620292/?ref_=nv_sr_srsg_0

PONEDJELJAK / 08.03.

DAN ŽENA: THELMA & LOUISE

30th Anniversary: Thelma & Louise, 1991.
19:00 sati



30th Anniversary: Thelma & Louise, 1991. Ridley Scott, 130 min. US
Scenarij:
Calie Khouri
Uloge: Susan Sarandon, Geena Davis, Michael Madsen, Harvey Keitel, Brad Pitt, Christopher McDonald
   Thelma i Louise dvije su obične žene nezadovoljne svojim životima, točnije muškarcima koji ih okružuju. U jednom se trenutku odlučuju iskoračiti iz mučne svakodnevnice odlazeći na vikend koji će zauvijek promijeniti njihove živote pošto barem jednom u životu žele doživjeti nešto drugo. Ono što je počelo kao ugodan provod, pretvara se u borbu za opstanak u muškom svijetu dominacije i nasilja. Od trenutka kada upotrijebe pištolj – obrana od silovanja – nađu se na putu s kojeg nema povratka…
   Tridesetogodišnjica izvrsnog filma koji nikad nije igrao u hrvatskim kinima (!?). Sam Ridley Scott opisivao ga je svojevremeno kao definitivni feministički film iza kojeg se nema što reći. Možda je to istina ukoliko je riječ o ženskoj samokontroli, ali to se ne može reći za njih dvije. U njihovim životima sve je do jednog trenutka kontrolirao muškarac, vukući sve konce. Problem nastaje i nakon njihovog bijega, jer je Scott (i Oscarom nagrađena scenaristica Callie Khouri) sasvim određen: onog trenutka kada su se samovoljno odmakle od kućnog praga, to moraju i platiti
   Filmovi su nasilni, one (žene) nisu! Tako su stajale stvari u kinima još od 60-tih kada na čelu kino blagajni u pravilu stoji macho muškarac. "Nježni spol" izguran je u stranu, gubeći snagu i dopadljivost, a kada bi bile prihvaćene u trend nasilja na filmu, redovito bi to i zažalile... Devedesete donose promjene, promovira se novi tip žena: samosvjesnih, žestokih, sposobnih, seksualno slobodnih, pametnih, zlih i ponekad ubojstvenih. Machizam nije samo privilegija muškaraca, to su potvrdile Sigourney Weaver u "Alien" serijalu, Linda Hamilton u "Terminatoru 2", Anne Parrilaud u "Nikiti", te svakako naše junakinje. Međutim, iznad svega stoji njihova samostalnost, ratobornost i besramnost -  spremnost odgovora na sve izazove. I od svih junakinja devedesetih upravo je najveće uživanje pružila turneja oko Amerike legendarne domaćice Thelme i frustrirane kuharice Louise. Za sve što su učinile vidljivo je kako je to samo ono što je muškarcima oduvijek bilo dozvoljeno - ubijanje nasilnika, pljačka banke, obračuni sa grubijanima - što samo pokazuje koliko su bile potrebne. Thelma & Louise definitivno su raščistile stare dileme i raskinule sa dosadašnjom tradicijom. Bježeći od svojih partnera, koji su sasvim sigurno anti muškarci (ne samo zbog toga što one to tvrde), samo su jedne od pesimistkinja u trenutnom bijegu od stvarnosti. Ulazeći  u ”avanturu veću od života” dovedene su do samog ruba, izabirući jedini mogući izlaz: nastaviti dalje… (Vladimir Županović)

   Sudeći prema brojnim ženama svih generacija koje su se tako snažno poistovjetile s Thelmom i Louise, još uvijek postoji snažna potreba za svim osnovnim elementima ovakvih klasičnih filmova pobune protiv društva, no ovoga puta pod uvjetima koje postavljaju žene. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Otkriva nam (ranije) neiskorišteni talent gospodina Scotta za živopisne američke slike, bez obzira na njegove engleske korijene. Režira buddy-buddy film s takvom svježinom i snagom da žanr čini potpuno novim. Također, film nam otkriva neočekivane resurse obje zvijezde, Susan Sarandon i Geene Davis, koje su savršeni naslovni par. (Janet Maslin / The New York Times)
   Beskompromisno potvrđivanje ženskih iskustava. (B. Ruby Rich, filmska kritičarka te profesor emeritus / Film & Digital Media, Santa Cruz)
   Neofeministički road film. (Kenneth Turan / The Washington Post)
   Film predstavlja napad na konvencionalne obrasce šovinističkog, muškog ponašanja prema ženama. (Jessica Enevold, u tekstu „Daughters of Thelma and Louise: New? Aesthetics of the Road“ za sveučilište Lund)
   Protivim se karakterizaciji filma kao feminističkog - više je zaokupljen osvetom i nasiljem nego feminističkim vrijednostima. (Sheila Benson / Los Angeles Times)

  U članku magazina The Atlantic, u spomen na 20. godišnjicu filma 2011. godine, Raina Lipsitz nazvala ga je "posljednjim velikim filmom o ženama".
https://www.imdb.com/title/tt0103074/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 09.03.

BERG-EYVIND I NJEGOVA ŽENA

Berg-Ejvind och hans hustru, 1918.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Berg-Ejvind och hans hustru, 1918. Victor Sjöström, 72 min. SE
Scenarij:
Victor Sjöström, Sam Ask
Uloge: Victor Sjöström, Edith Erastoff, John Ekman

NAPOMENA: RIJEČ JE O NIJEMOM FILMU, GDJE SE,  IZMEĐU SCENA, RADNJA OBJAŠNJAVA DIJALOŠKIM MEĐUNASLOVIMA. JEZIK JE ŠVEDSKI DOK SU PODNASLOVI NA ENGLESKOM JEZIKU.

   Film predstavlja ekranizaciju drame „Fjalla-Eyvindur“ islandskog književnika Johanna Sigurjonssona posvećene istoimenom islandskom odmetniku iz 18. vijeka. Njegov lik tumači sam Sjöström, a radnja prikazuje kako, bježeći pred zakonom, dolazi raditi kao napoličar na farmi u zabačenom dijelu Islanda, prije nego što se njegova vlasnica zaljubi u njega. Njihovoj ljubavi zaprijete seoski licemjeri, i dvoje zaljubljenih uskoro nema drugog izlaza; progonjeni odlaze do samog vrha planina gdje Halla gubi svoje jedino dijete..
   Središnje ostvarenje Sjöströmova švedskog opusa o kojem francuski kritičar Louis Delluc piše da je „najljepši film na svijetu ... prvi ljubavni duet viđen na ekranu“; djelo u epskomu narativnom razvoju prati dvoje ljubavnika (nepravedno optuženog bjegunca i udovicu) koje seoski filistri i »čuvari građanskog morala« progone sve do vrha planina, gdje žena gubi svoje jedino dijete, te i sâma umire u snježnoj oluji; vizualna ljepota snimki u interijeru (»folklorna arhitektura«) i dramatska funkcija prirode (snijeg, oluja, divljina) spojeni su u jedinstvenu »vizualnu simfoniju« koja se još uvijek doživljuje na emotivnom planu.
   Već u prvom dijelu švedskog perioda, Sjöström pokazuje u „Berg-Ejvind och hans hustru“ kako je melodrama, za njega, prirodan kontekst: žanr se realizira u realnom ambijentu, u konkretnom pejzažu. Autor koristi svaku priliku da intenzivira piktoralni kvalitet usredsređivanjem pažnje na determinantni utjecaj pejzaža, zbog čega „Berg-Ejvind och hans hustru“ prelazi put od pastorale do distancirane tragedije sa vrhuncem u scenama snježne vijavice na kraju, koje jasno najavljuju - kao što i potvrđuju autorsku dosljednost. (Aleksandar Bečanović, vijesti.me)
   Pod utjecajem romana Selme Lagerlöf, čija je umjetnost ukorijenjena u sagama i folkloru i prožeta poštovanjem prema prirodi, Sjöströmovi su filmovi bili lirsko lijepi izrazi čovjekova odnosa prema prirodi i društvu. U „Berg-Ejvind och hans hustru“ rafinirao je tehniku difuzije svjetla i upotrebu značajnih detalja. (hr.plantscienceoou.com)
   Victor Sjöström je bio, izvan svake sumnje, pionirska figura švedskog filma. Istaknuo je bolje od ostalih dvostruku čovjekovu borbu s prirodom, sa svojom vlastitom i onom koja ga okružuje. Mitska snaga švedskog pejzaža i elementarna impresivnost švedskih karaktera (često "pozajmljenih" od Selme Lagerlöf) eksponirani su kod Sjöströma na najizvorniji način. Ono što posebno začuđuje jest to, da je on kao glumac s dugim stažom prvi oslobodio švedski film teatarskog koncepta. (Ivan Martinac)

https://www.imdb.com/title/tt0008879/

SRIJEDA / 10.03.

SVE O EVI

All about Eve, 1950.
19:00 sati



KLASIKA SRIJEDOM
All about Eve, 1950. Joseph L. Mankiewicz, 138 min. US
Scenarij:
Joseph L. Mankiewicz prema kratkoj priči "The Wisdom of Eve" Mary Orr iz 1946. godine.
Uloge: Bette Davis, Anne Baxter, George Sanders, Celeste Holm, Gary Merrill, Hugh Marlowe, Thelma Ritter, Gregory Ratoff, Marilyn Monroe
   U naslovnoj ulozi je Bette Davis kao Margo Channing, visoko cijenjena, ali ostarjela Broadwayska glumica. Nasuprot nje je Anne Baxter kao Eve Harrington, mlada obožavateljica glumice koja joj ulazi u život i uskoro zaprijeti njezinoj karijeri i privatnim odnosima.
   Film je nominiran je za rekordnih 14 nagrada Oscar od kojih je osvojio njih 6, uključujući one za najbolji film i najboljeg redatelja. „Sve o Evi“ do danas je jedini film u povijesti čije su čak četiri glumice nominirane za nagradu Oscar (Davis i Baxter u kategoriji glavne ženske uloge, a Holm i Ritter u kategoriji sporedne ženske uloge). Drama Josepha L.Mankievicza smatra se jednim od najoštrijih i najmračnijih filmova o show businessu, koja je nastala po kratkoj priči objavljenog u časopisu Cosmopolitan, a koja je bila adaptirana za radio. Četiri su je godine drugi studiji izbjegavali sve dok kombinacija Mankiewiczeva ciničnog, duhovitog scenarija i izvrsne glumačke ekipe nije priču pretvorila u silan uspjeh...
   Podrijetlo priče „Sve o Evi“ vezano je za anegdotu glumice Elisabeth Bergner o kojoj je kratku priču napisala Mary Orr. Dok je nastupala u predstavi „The Two Mrs. Carrolls“ tijekom 1943. i 1944. godine, Bergner je dopustila mladoj obožavateljici da postane dio njezine svakodnevice zaposlivši je kao svoju asistenticu. Ipak, kasnije se pokajala zbog te odluke nakon što ju je djevojka pokušala potkopati. Govoreći o njoj samo kao o "okrutnoj djevojci", Bergner je ispričala svoju anegdotu Orr koja ju je iskoristila kao bazu sa svoju kratku priču "The Wisdom of Eve" (1946). U priči Orr djevojku čini još nemilosrdnijom i dopušta joj da ukrade karijeru starije glumice.
   Lijepa produkcija Darryla Zanucka, odlična glazba i klasna, superiorna filmska satira. (Bosley Crowther / The New York Times)
   Najveća uloga u karijeri Bette Davis. (Roger Ebert / Chicago Sun Times)
   Scenarij sumira cijeli niz bolno prepoznatljivih kazališnih tipova - od starenja, egoizma i izvana poslušnog, a iznutra sklonog spletkama moćnog kritičara lažnog šarma. (Rebecca Flint Marx / Allmovie)
   ... zavlačenje u mračne kutke zabavne industrije i stavljanje pod svjetlo problem starenja, pogotovo kad su u pitanju glumice. (Marc Lee / Daily Telegraph)
   Mankiewiczeva specijalnost britke su društvene komedije, žanr u kojem mu ni jedan Amerikanac nije ravan. „A Letter to Three Wives“ zasigurno je remek-djelo, no „All about Eve“ ipak nema premca. Ta zakulisna drama pruža pesimističan i mračan pogled na slavu i načine, rijetko čestite, na koje se do nje dolazi. Iako se radnja događa na Broadwayu, a ne u Hollywoodu, čini se da je taj film pomalo zločesti komentar industrije kojoj je Mankiewicz, inače obrazovan na jednom od najboljih sveučilišta u Americi, i sam pripadao. Donosi pomalo zavidan pogled na komercijalnu filmsku industriju i njezinu opsjednutost zvijezdama, piscima i redateljima i ostalim pripadnicima skupine čiji je, čitavo desetljeće, slavni pripadnik bio i sam Mankiewicz. (R. Barton Palmer / 501 Movie Directors)
   Kao jedan od predstavnika starog Hollywooda, „All about Eve“ podsjetio nas je koliko se filmska industrija promijenila do danas. Osim naravno zaboravljene crno-bijele tehnike u kojoj je i ovaj film sniman, čini se kako su stariji filmovi davali više pažnje dubini i kompleksnosti svakog karaktera. Tako su likovi od Eve i Margo sve do Addisona prikazani s jednakom važnošću za cjelokupan rasplet događaja. (Lucia Ursić / ziher.hr)
   Zasluženo se drži jednim od najuspjelijih i najvažnijih filmova svih vremena. Izuzetno inteligentna drama s prizvukom satire neosporno je remek-djelo, pedantno sročeni komad staromodnog, sofisticiranog i glamuroznog Hollywooda, ostvarenje koje obiluje slikovitim karakterima, iskričavim dijalozima, duhovitim replikama i subverzivnim detaljima o prijetvornosti i licemjerju u njujorškim kazališnim krugovima, te uz maestralnu Mankiewiczevu režiju, dojmljivu fotografiju oskarovca Miltona R. Krasnera i glazbu deveterostrukog oskarovca Alfreda Newmana nudi i fantastične glumačke interpretacije. (divan.fyi)
   Mankiewicz je do vrhunca doveo i umijeće uobličavanja duhovitih, ironičnih dijaloga koji filmu daju ugođaj sofisticirane komedije i u cjelini određuju mizanscenu. (Bruno Kragić / HFL)

https://www.imdb.com/title/tt0042192/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 11.03.

MINARI

Minari, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Minari, 2020. Lee Isaac Chung, 115 min. US
Scenarij:
Lee Isaac Chung
Uloge: Steven Yeun, Han Ye-ri, Alan Kim, Noel Kate Ch, Youn Yuh-jung, Will Patton, Scott Haze, Darryl Darryl Cox
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI STRANI FILM
   OSCAR: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   Kao jedan od kritičarski najhvaljenijih filmova godine, „Minari“ je do danas već osvojio niz priznanja i nagrada od kojih se posebno moraju izdvojiti one u kategorijama najboljeg scenarija i sporedne ženske uloge koje dodjeljuje Američko udruženje filmskih kritičara. Nagrada za nezavisne filmove (Independent Spirit Film Award) nominirala je film u šest kategorija, među kojima su i one za najbolji film, režiju, scenarij, glavnog glumca i dvije sporedne glumice. Riječ je o obiteljskoj drami s elementima komedije u kojoj se korejska obitelj doseljava u državu Arkansas u potrazi za vlastitim „američkim snom“.
   „Minari“ je premijerno prikazan na najuglednijem nezavisnom filmskom festivalu (Sundance 2020.) u svijetu, gdje je dobio Nagradu žirija, te nagradu publike. Američki filmski institut i Nacionalni odbor za pregled proglasili su ga jednim od deset najboljih filmova 2020. godine. Do sada je osvojio 67 nagrada i 161 nominacijU na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Minari“ ima 98% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,7/10. Konsenzus kritike glasi: „Film nudi intiman i srčani portret obitelji i asimilacije u Americi.“
   Iako je tempo lagan, prekrasne izvedbe i pomno promatrani detalji stalni su izvor užitka. Chung ne manipulira svojom publikom, ali dubina osjećaja duboko će vas dirnuti. (David Stratton / The Australian)
   Senzibilno napisan i odglumljen, lijepo snimljen i sa šarmantnom, rijetko korištenom partiturom, „Minari“ je toliko privlačan da je lako potisnuti koliko je radikalan. (Anne Anlin Cheng / The Atlantic)
   Bezvremenska obiteljska priča o isprepletenim emocionalnim i financijskim borbama... „Minari“ je veličanstven! (Scott Wilson / One Room With A View)
   „Minari“ svoju priču o nadi i izdržljivosti - za istinskiju verziju američkog sna - iznosi tiho i otvoreno. (Sean Collier / Box Office Prophets)

https://www.imdb.com/title/tt10633456/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 12.03.

MINARI

Minari, 2020.
17:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Minari, 2020. Lee Isaac Chung, 115 min. US
Scenarij:
Lee Isaac Chung
Uloge: Steven Yeun, Han Ye-ri, Alan Kim, Noel Kate Ch, Youn Yuh-jung, Will Patton, Scott Haze, Darryl Darryl Cox
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI STRANI FILM
   OSCAR: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   Kao jedan od kritičarski najhvaljenijih filmova godine, „Minari“ je do danas već osvojio niz priznanja i nagrada od kojih se posebno moraju izdvojiti one u kategorijama najboljeg scenarija i sporedne ženske uloge koje dodjeljuje Američko udruženje filmskih kritičara. Nagrada za nezavisne filmove (Independent Spirit Film Award) nominirala je film u šest kategorija, među kojima su i one za najbolji film, režiju, scenarij, glavnog glumca i dvije sporedne glumice. Riječ je o obiteljskoj drami s elementima komedije u kojoj se korejska obitelj doseljava u državu Arkansas u potrazi za vlastitim „američkim snom“.
   „Minari“ je premijerno prikazan na najuglednijem nezavisnom filmskom festivalu (Sundance 2020.) u svijetu, gdje je dobio Nagradu žirija, te nagradu publike. Američki filmski institut i Nacionalni odbor za pregled proglasili su ga jednim od deset najboljih filmova 2020. godine. Do sada je osvojio 67 nagrada i 161 nominacijU na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Minari“ ima 98% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,7/10. Konsenzus kritike glasi: „Film nudi intiman i srčani portret obitelji i asimilacije u Americi.“
   Iako je tempo lagan, prekrasne izvedbe i pomno promatrani detalji stalni su izvor užitka. Chung ne manipulira svojom publikom, ali dubina osjećaja duboko će vas dirnuti. (David Stratton / The Australian)
   Senzibilno napisan i odglumljen, lijepo snimljen i sa šarmantnom, rijetko korištenom partiturom, „Minari“ je toliko privlačan da je lako potisnuti koliko je radikalan. (Anne Anlin Cheng / The Atlantic)
   Bezvremenska obiteljska priča o isprepletenim emocionalnim i financijskim borbama... „Minari“ je veličanstven! (Scott Wilson / One Room With A View)
   „Minari“ svoju priču o nadi i izdržljivosti - za istinskiju verziju američkog sna - iznosi tiho i otvoreno. (Sean Collier / Box Office Prophets)

https://www.imdb.com/title/tt10633456/?ref_=nv_sr_srsg_0

FOTOGRAFIJA

Photograph, 2019.
19:30 sati



Photograph, 2019. Ritesh Batra, 109 min. IND/DE
Scenarij:
Ritesh Batra
Uloge: Nawazuddin Siddiqui, Sanya Malhotra, Sachin Khedekar
   Dobitnik Zlatnih kolica za film „Pogrešna dostava“ na ZFF-u 2013., redatelj Ritesh Batra u svom šarmantnom novom filmu inspiraciju crpi iz bolivudskih mjuzikla i Shakespeareovih komedija kako bi ponudio malo drukčiju priču o ljubavi u kontradiktornom svijetu urbane Indije.
   Siromašni ulični fotograf Rafi slika turiste u Mumbaiju kako bi pomogao baki otkupiti njihovu staru obiteljsku kuću. Ali baku more druge brige, Rafi još nema ženu. Kako bi je umirio, on nagovori neznanku s jedne od fotografija da pred bakom glumi njegovu zaručnicu. Dok granica između zamišljenih i pravih emocija postaje sve mutnija, njihova fiktivna veza susreće se sa sasvim stvarnim klasnim i društvenim preprekama.
   Film je svjetsku premijeru imao na prestižnom Sundance Film Festivalu, a na Berlinaleu je prikazan u sklopu programa Special Gala.
   Batra priču koja zvuči umorno pretvara u lijep film s tonom nježne tuge. (Caryn James / Hollywood Reporter)
   Svojim tempom film donosi strpljivom gledatelju bogate nagrade, a završetak izgleda poput povratka staromodnim romansama s velikih ekrana iz prošlosti. (Fionnuala Halligan / Screen International)
   Film je toliko tih i na nekim dijelovima tako miran da ćete postati nestrpljivi. Ali, njegova će vam nježnost ostati. (Anupama Chopra / Film Companion)

https://www.imdb.com/title/tt7778680/?ref_=nv_sr_srsg_5

SUBOTA / 13.03.

DJEVOJKA KOJA OBEĆAVA

Promising Young Woman, 2020.
17:00 sati



Promising Young Woman, 2020. Emerald Fennell, 113 min. US
Scenarij:
Emerald Fennell
Uloge: Carey Mulligan, Laverne Cox, Bo Burnham, Alison Brie, Connie Britton, Jennifer Coolidge
   Redateljica i scenaristica Emerald Fennel (Killing Eve) u svom debiju na velika platna donosi novi, zanimljivi pogled na osvetu.
   Za Cassie svi tvrde da je obećavajuća mlada djevojka… dok joj strašan događaj ne usmjeri život na totalno drugačiji put. No ništa na prvi pogled nije onako kako izgleda. Ona je pametna, lukava, neustrašiva i živi dvostruki život. Po danu radi kao konobarica u lokalnom kafiću a po noći izlazi i traži osvetu. Neočekivani susret će omogućiti Cassie da ispravi sve nepravde iz svoje prošlosti.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Promising Young Woman“ ima 91% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8/10. Konsenzus kritike glasi: "Hrabar provokativan triler i vrhunac karijere za Carey Mulligan.“
   Carey Mulligan nudi eksplozivnu izvedbu koja bi je trebala učiniti vodećom u utrci za Oscara za najbolju glumicu. (Peter Travers/ABC News)
  Pametna, provokativna crna komedija - film o osveti s nevjerojatno snažnom, duboko slojevitom izvedbom Carey Mulligan u ulozi Cassie ...“(Richard Roeper/ Chicago Sun-Times)

https://www.imdb.com/title/tt9620292/?ref_=nv_sr_srsg_0

MINARI

Minari, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Minari, 2020. Lee Isaac Chung, 115 min. US
Scenarij:
Lee Isaac Chung
Uloge: Steven Yeun, Han Ye-ri, Alan Kim, Noel Kate Ch, Youn Yuh-jung, Will Patton, Scott Haze, Darryl Darryl Cox
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI STRANI FILM
   OSCAR: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   Kao jedan od kritičarski najhvaljenijih filmova godine, „Minari“ je do danas već osvojio niz priznanja i nagrada od kojih se posebno moraju izdvojiti one u kategorijama najboljeg scenarija i sporedne ženske uloge koje dodjeljuje Američko udruženje filmskih kritičara. Nagrada za nezavisne filmove (Independent Spirit Film Award) nominirala je film u šest kategorija, među kojima su i one za najbolji film, režiju, scenarij, glavnog glumca i dvije sporedne glumice. Riječ je o obiteljskoj drami s elementima komedije u kojoj se korejska obitelj doseljava u državu Arkansas u potrazi za vlastitim „američkim snom“.
   „Minari“ je premijerno prikazan na najuglednijem nezavisnom filmskom festivalu (Sundance 2020.) u svijetu, gdje je dobio Nagradu žirija, te nagradu publike. Američki filmski institut i Nacionalni odbor za pregled proglasili su ga jednim od deset najboljih filmova 2020. godine. Do sada je osvojio 67 nagrada i 161 nominacijU na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Minari“ ima 98% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,7/10. Konsenzus kritike glasi: „Film nudi intiman i srčani portret obitelji i asimilacije u Americi.“
   Iako je tempo lagan, prekrasne izvedbe i pomno promatrani detalji stalni su izvor užitka. Chung ne manipulira svojom publikom, ali dubina osjećaja duboko će vas dirnuti. (David Stratton / The Australian)
   Senzibilno napisan i odglumljen, lijepo snimljen i sa šarmantnom, rijetko korištenom partiturom, „Minari“ je toliko privlačan da je lako potisnuti koliko je radikalan. (Anne Anlin Cheng / The Atlantic)
   Bezvremenska obiteljska priča o isprepletenim emocionalnim i financijskim borbama... „Minari“ je veličanstven! (Scott Wilson / One Room With A View)
   „Minari“ svoju priču o nadi i izdržljivosti - za istinskiju verziju američkog sna - iznosi tiho i otvoreno. (Sean Collier / Box Office Prophets)

https://www.imdb.com/title/tt10633456/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 16.03.

INCIDENT (NOĆ DIVLJAKA)

The Incident, 1967.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
The Incident, 1967. Larry Peerce, 107 min. US
Scenarij:
Nicholas E. Baehr
Uloge: Victor Arnold, Robert Bannard, Beau Bridges, Ruby Dee, Robert Fields, Jack Gilford, Mike Kellin, Ed McMahon, Gary Merrill, Donna Mills, Tony Musante, Brock Peters, Thelma Ritter, Martin Sheen, Jan Sterling, Diana Van der Vlis
   Priča o dva mlada huligana koji u njujorškoj podzemnoj željeznici teroriziraju noćne putnike. Slučajne žrtve više su okupirane vlastitim problemima nego željom pomoći jedni drugima, moleći se da oni neće biti sljedeći.
   Nastao po scenariju Nicholasa E. Baehra, ‘The Incident’ je svijetu predstavio Martina Sheena i Tonyja Musantea u ulozi dvojice psihopata koji pljačkaju i maltretiraju po noćnom New Yorku, s posebnim pikom na ekipicu koja se kući vraća podzemnom željeznicom. Fascinantno je gledati psihološki triler čije žešće i krvavije odjeke možemo vidjeti u svemu od ‘Last House On The Left’ preko ‘Straw Dogs’ i ‘Late Night Trains’ do ‘Death Wish’ – Larry Peerce je ni kriv ni dužan režirao jedan od izvora inspiracije za cijeli val razuzdane filmske eksploatacije. S jednom ‘malom’ razlikom u pristupu – ono što je u većini eksploatacijskih naslova tek uvod, ovdje je dobar dio mesa; čak četrdesetak minuta otpada na upoznavanje likova, što polovinu filma čini dramom, a polovinu sadističkim tripom u komornom teatru jednog vagona podzemne željeznice, ujedno i sočnom, inteligentnom studijom ljudskog karaktera, apatije, grupne psihologije i sebičnog kukavičluka. ...za 1967., ovo niskobudžetno djelce se i više nego impresivno drži i danas; sve od intenzivne atmosfere preko efektnog offscreen nasilja do predivne crno-bijele fotografije. (Velimir / zuti-titl.com)
   Riječi prljavo i mračno su postale kliše kojim se koriste mladi i moderni zaljubljenici filma opisujući malo mračnije palete boja u fotografiji. Ali ne postoje porikladniji pridjevi da bi se opisao “The Incident”, surova i teška priča koja je obilježila nezavisno američko stvaralaštvo. Od redatelja Larryja Peercea, koji kasnije nije napravio ništa vrijedno pomena, stiže priča u kojoj uloge ostvaruju mladi Martin Sheen i Tony Musante. Kao dvojica siledžija, oni pljačkaju, tuku i napadaju njujorčane, a jedne sudbonosne večeri, put ih navede u metro gdje teroriziraju putnike zabave radi. Nakon prvog čina, gdje su svi putnici predstavljeni u kratkim ali upečatljivim scenama, ostatak narative se odvija isključivo u metrou, klaustrofobičnom očaju urbanog nemorala i opstanka pred licem nepravde. Sa snažnom i odličnom crno-bijelom fotografijom, “The Incident” bi trebao imati mnogo više priznanja, kao esencijalni proto-novi Hollywood val koji je preuzeo ‘70-e. (bosonoga.com)
   "Incident" je film strukturiran na teoriji klasičnih filmskih arhetipova. Prema generalnoj orijentaciji pripada pokušajima /u teatru i na filmu/ da se o zlu kao proizvodu dehumanizirane civilizacije progovori izravno, izazovno, bez metaforičnosti i skrivene simbolike. Toj okrutnosti, nasilju u najelementarnijem smislu, suprotstaviti se može jedino individuum neinficiran zlom megalopolisa, čovjek iz dalekog, pastoralnog kraja, "s one strane svijeta.“ Baš kao u klasičnoj fordovskoj dramaturgiji /Poštanska kočija/, okupljaju se likovi "Incidenta", dolaze ljudi s raznih strana, iz svojih privatnih, malih svjetova, sa svojim svakodnevnim brigama i radostima, i ulaze - u metro - koji će ih odvesti u avanturu. Među obične ljude, likove koji se međusobno ne poznaju, uvlači se strah, nemoć i netrpeljivost, tenzija što progresivno raste do točke usijanja. I nasilnik i ugrožni upućeni su i osuđeni jedni na druge; nema mogućnosti vanjske interakcije i razrješenja situacije. Nema Peckinpahovih rješenja deus ex machina, ali ni Fordove tragične sentimentalnosti. Presudit će, na kraju, stranac, filmski arhetip iz klasičnog westerna, koji dolazi u pravom trenutku da bi kaznio zlo i nagradio dobro. Peerce je konzekventnim gradiranjem dramske tenzije, izvrsnom izbalansiranošću glavnih i sporednih likova "vjernim" dijaloškim pasažima i inzistiranjem na osnovnoj emociji /strah/ stvorio film čvrste i zatvorene cjeline. (Svemir Pavić)

https://www.imdb.com/title/tt0061814/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

SRIJEDA / 17.03.

BRAČNE NEVJERE

The Delinquent Season, 2018.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

The Delinquent Season, 2018. Mark O'Rowe, 103 min. IR
Scenarij:
Mark O'Rowe
Uloge: Cillian Murphy, Eva Birthistle, Catherine Walker, Andrew Scott
   U Dublinu dva para na prvi pogled žive u savršenstvu svojih bračnih zajednica. Međutim, kada se Chrisovo ponašanje promijeni, Yvonne potraži utjehu u Jimovom naručju te se njih dvoje uskoro nađu u vanbračnoj aferi. Nakon što se otkrije tajna koja će im promijeniti živote, svo četvero bit će prisiljeni razmisliti o svojim životima, brakovima i međusobnom prijateljstvu… Može li išta od toga na kraju biti spašeno?
   Iako nas ovaj film podsjeća na već viđeno, ne smije se olako propustiti. (Harry Guerin / RTE)
   Scenarist nudi i kazališni i književni smisao pripovijedanja, nudeći prizore koji se efektno odvijaju poput dobro izbrušenih poglavlja. (Gary Goldstein/ Los Angeles Times)
   Ova irska drama malo je novoga što bi dodala žanru nedopuštene ljubavne veze, ali je i dalje simpatično, scenaristički i emocionalno, odglumljena. (Roger Moore/Movie Nation)
   Nesumnjivo će potaknuti neke zanimljive razgovore o vjernosti, muževnosti, opsesiji i vezama. Ali, sljedeći put O'Rawe mora bolje istražiti što je to što kino čini drugačijim medijem. (Roe McDermott / Hot Press)

https://www.imdb.com/title/tt6164762/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 18.03.

JOŠ JEDNA RUNDA

Druk / Another Round, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Druk / Another Round, 2020. Thomas Vinterberg, 117 min. DK/SE/NE
Scenarij:
Thomas Vinterberg i Tobias Lindholm
Uloge: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Lars Ranthe, Magnus Millang, Maria Bonnevie, Susse Wold
   ZLATNI GLOBUS: NOMINACIJA (najbolji strani film)
   OSCAR: NAJBOLJI STRANI FILM
   BAFTA: NAJBOLJI STRANI FILM

   Čovjek se rađa s pola promila alkohola u krvi premalo. (norveški filozof Finn Skarderund)
   Alkohol je uzrok i rješenje svih životnih problema. (Homer Simpson)
   Ako se dogodi nešto loše, piješ da zaboraviš; ako se dogodi nešto lijepo, piješ da proslaviš; a ako se ništa ne događa, piješ da bi se nešto događalo. (Charles Bukowski)
   Ja sam više izvukao iz alkohola nego alkohol iz mene. (Winston Churchill)
   Svi pričaju da pijem, a nitko ne priča da sam žedan. (škotska poslovica)
   Dva velika evropska narkotika, alkohol i kršćanstvo. (Friedrich Nietzsche)
   Alkohol mi je pružio mnoge nezaboravne trenutke kojih se ne sjećam. (nepoznati autor)

   Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice…
   U kategoriji za najbolji strani film za nagradu Zlatni globus nominirana je i humoristična drama „Još jedna runda“ velikog danskog redatelja Thomasa Vinterberga. Taj je, pak, film krajem prošle godine pokorio dodjelu nagrada Europske filmske akademije gdje je proglašen apsolutnim pobjednikom osvojivši čak četiri priznanja i to u kategorijama najboljeg evropskog filma 2000. godine, najbolje režije, scenarija te glavnog glumca. Nije nevažno spomenuti i činjenicu da je „Još jedna runda“ bila izabrana za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu koji se prošle godine, nažalost, nije održao.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Još jedna runda“ ima 93% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,1/10. Konsenzus kritike glasi: „Uzmite jedan dio vješto režirane tragikomedije, dodajte crticu Madsa Mikkelsena i dobili ste još jedan krug - opojni pogled na krize srednjih godina." Do danas je film osvojio 29 nagrada i 55 nominacija na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   "Još jedna runda" je ponajbolji "drinking movie" od "Napuštajući Las Vegas" naovamo koji osuđuje alkoholizam i nosi upozoravajuću notu, ali je i više od toga. U konačnici optimističan film u slavu osjećaja živosti, ne pijanstva. Film o muškom prijateljstvu, sredovječju, (nepovratno?) izgubljenoj mladosti i snovima, životu samom kojeg treba živjeti punim plućima, ispijati na eks do njegove zadnje runde. Živjeli! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako glumci na samome setu nisu bili pijani, pripreme koje su obavljali za snimanje bile su okupane dobrom dozom alkohola kako bi se intoksiciranost prirodno prenijela na filmu. Mikkelsen otkriva i da su nadahnuće za sekvence teškog pijanstva tražili u snimkama pijanih Rusa na YouTubeu. Isto tako, Vinterberg koristi zanimljiv redateljski trik u “pijanim” scenama kad se kamera počne malo ljuljuškati i tresti kako bi stvorila osjećaj blage nestabilnosti protagonista u stanju pripitosti, a rezultat je uspješan iznad svih očekivanja. Jednako opijajuća je i završna scena u kojoj Mads izvodi ludi ples i koja bi zasigurno zaslužila nagradu za najbolji kraj filma ove godine kad bi se ista dodjeljivala. (Ivan Laić, ravnododna.com)

https://www.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 19.03.

JOŠ JEDNA RUNDA

Druk / Another Round, 2020.
17:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Druk / Another Round, 2020. Thomas Vinterberg, 117 min. DK/SE/NE
Scenarij:
Thomas Vinterberg i Tobias Lindholm
Uloge: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Lars Ranthe, Magnus Millang, Maria Bonnevie, Susse Wold
   ZLATNI GLOBUS: NOMINACIJA (najbolji strani film)
   OSCAR: NAJBOLJI STRANI FILM
   BAFTA: NAJBOLJI STRANI FILM

   Čovjek se rađa s pola promila alkohola u krvi premalo. (norveški filozof Finn Skarderund)
   Alkohol je uzrok i rješenje svih životnih problema. (Homer Simpson)
   Ako se dogodi nešto loše, piješ da zaboraviš; ako se dogodi nešto lijepo, piješ da proslaviš; a ako se ništa ne događa, piješ da bi se nešto događalo. (Charles Bukowski)
   Ja sam više izvukao iz alkohola nego alkohol iz mene. (Winston Churchill)
   Svi pričaju da pijem, a nitko ne priča da sam žedan. (škotska poslovica)
   Dva velika evropska narkotika, alkohol i kršćanstvo. (Friedrich Nietzsche)
   Alkohol mi je pružio mnoge nezaboravne trenutke kojih se ne sjećam. (nepoznati autor)

   Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice…
   U kategoriji za najbolji strani film za nagradu Zlatni globus nominirana je i humoristična drama „Još jedna runda“ velikog danskog redatelja Thomasa Vinterberga. Taj je, pak, film krajem prošle godine pokorio dodjelu nagrada Europske filmske akademije gdje je proglašen apsolutnim pobjednikom osvojivši čak četiri priznanja i to u kategorijama najboljeg evropskog filma 2000. godine, najbolje režije, scenarija te glavnog glumca. Nije nevažno spomenuti i činjenicu da je „Još jedna runda“ bila izabrana za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu koji se prošle godine, nažalost, nije održao.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Još jedna runda“ ima 93% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,1/10. Konsenzus kritike glasi: „Uzmite jedan dio vješto režirane tragikomedije, dodajte crticu Madsa Mikkelsena i dobili ste još jedan krug - opojni pogled na krize srednjih godina." Do danas je film osvojio 29 nagrada i 55 nominacija na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   "Još jedna runda" je ponajbolji "drinking movie" od "Napuštajući Las Vegas" naovamo koji osuđuje alkoholizam i nosi upozoravajuću notu, ali je i više od toga. U konačnici optimističan film u slavu osjećaja živosti, ne pijanstva. Film o muškom prijateljstvu, sredovječju, (nepovratno?) izgubljenoj mladosti i snovima, životu samom kojeg treba živjeti punim plućima, ispijati na eks do njegove zadnje runde. Živjeli! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako glumci na samome setu nisu bili pijani, pripreme koje su obavljali za snimanje bile su okupane dobrom dozom alkohola kako bi se intoksiciranost prirodno prenijela na filmu. Mikkelsen otkriva i da su nadahnuće za sekvence teškog pijanstva tražili u snimkama pijanih Rusa na YouTubeu. Isto tako, Vinterberg koristi zanimljiv redateljski trik u “pijanim” scenama kad se kamera počne malo ljuljuškati i tresti kako bi stvorila osjećaj blage nestabilnosti protagonista u stanju pripitosti, a rezultat je uspješan iznad svih očekivanja. Jednako opijajuća je i završna scena u kojoj Mads izvodi ludi ples i koja bi zasigurno zaslužila nagradu za najbolji kraj filma ove godine kad bi se ista dodjeljivala. (Ivan Laić, ravnododna.com)

https://www.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=nv_sr_srsg_0

NE ZABORAVI DISATI

Ne pozabi dihati, 2019.
19:30 sati



Ne pozabi dihati, 2019. Martin Turk, 98 min. SI/IT/HR
Scenarij:
Martin Turk, Gorazd Trusnovec
Uloge: Matija Valant, Tine Vogrin, Iva Kranjc Bagola, Nikola Đuričko, Ronja Matijevec Jerman, Miha Rodman, Nina Valič
   Tinejdžerska intimna drama o odrastanju, najbolji prošlogodišnji slovenski igrani film stiže u hrvatska kina.
   Priča je to o 15-godišnjem Klemenu u čijem životu se sve preokrene kada se njegov voljeni brat Peter (18) zaljubi u prelijepu Sonju (18). Ovaj film odrastanja progovara o krhkosti tinejdžerskog doba, ljubomori, erotici i neizbjezˇnom procesu prihvac´anja cˇinjenice da se svijet mijenja, a zˇivot ide dalje.
   Film je prošle godine na Festivalu slovenskog filma nagrađen sa čak dvije prestižne nagrade. Nagradom Vesna  za najbolji dugometražni igrani film i nagradom Vesna za najbolju fotografiju, koju je osvojio hrvatski direktor fotografije Radislav Jovanov Gonzo.
   Dugo sam imao želju snimiti film o odrastanju. Ova ideja me je godinama proganjala pa sam je pretočio u scenarij. Želio sam na odrastanje gledati iz drugačije, poetičnije perspektive, nego što smo navikli to u filmovima za mlade. Vjerujem da će film biti izazovan mladoj publici, a istovremeno će i starije gledatelje podsjetiti na neka vlastita intimna iskustva. (redatelj i scenarist Martin Turk)
   Svjetska premijera filma bila je prošle godine na Filmskom festivalu u Rimu u natjecateljskom programu festivalske sekcije Alice Nella Citta. Film je prikazan i u natjecateljskim programima Zagreb Film Festivala, Pula Film festivala i Festivala mediteranskog filma u Bruxellesu a zatim na festivalima u Egiptu i Indiji.
   Nakon premijere u Rimu, talijanska filmska kritičarka Silvia Fabbri napisala je u Movietraineru: “Ne zaboravi disati, treći igrani film slovenskog redatelja Martina Turka dragocjeni je filmski dragulj i jedan je od onih filmova koje će biti teško zaboraviti. Turkov sofisticirani pogled, dirljiva i senzualna glazba Tehe Tearda i prekrasna fotografija Radislava Jovanova Gonza u melankoličnom su plesu, koji prikazuje Klemena i njegove suputnike koji kao da ne percipiraju Klemenovu tešku tjeskobu izazvanu novim iskustvima."
https://www.imdb.com/title/tt8644024/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 20.03.

OTAC

Otac, 2020.
17:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Otac, 2020. Srdan Golubović, 120 min. FR/DE/HR/SI/BA
Scenarij:
Srdan Golubović, Ognjen Sviličić
Uloge: Goran Bogdan, Boris Isaković, Milica Janevski, Nada Šargin
   Kada mu zbog siromaštva oduzmu djecu, a supruga doživi psihički slom, Nikola (sjajna uloga Gorana Bogdana) uzima stvari u svoje ruke. Otkrivši da su lokalne službe vjerojatno korumpirane, odluči prijeći Srbiju pješice i iznijeti svoj slučaj osobno ministarstvu u Beogradu. Putem susreće različite tipove ljudi i doživljava preobražaj iz marginalca i gubitnika u junaka našeg doba.
   Najnoviji film Srdana Golubovića (Krugovi – ZFF 2013., Sundance – Posebna nagrada žirija) osvojio je publiku u regiji i šire, pa je tako nagradu publike primio na ovogodišnjem Berlinskom festivalu (u programu Panorama), a onda i u Puli, postavši prvi film u povijesti Pulskog filmskog festivala kojem je publika dala prosječnu ocjenu 5,00.
   Koliko očajna mora biti jedna majka koja je spremna zapaliti sebe i svoju djecu? Početna scena filma „Otac“ prikazanog u sekciji "Panorama" ovogodišnjeg filmskog festivala u Berlinu otvara priču o ocu jedne obitelji koja bi, da se radi o holivudskoj produkciji, možda mogla završiti sretno. Ali riječ je o filmu koji je inspiriran stvarnim događajem u današnjoj Srbiji u kojoj je realnost sve samo ne Hollywood. Stvarni otac u stvarnoj priči je Đorđe Joksimović iz okolice Kragujevca kojemu su nadležne lokalne institucije oduzele djecu uz obrazloženje da se o njima ne može adekvatno brinuti jer za to nema materijalnih uvjeta. Joksimovićev život se razbio poput prozorskog stakla na koji je bačen kamen i pred njim su ostale samo krhotine: izgubio je posao u tvornici, majka njegove djece je završila na psihijatriji i rečeno mu je da će njegova djeca ubuduće živjeti u hraniteljskoj obitelji . Očajan, ali odlučan boriti se za njih, zaputio se pješke u Beograd obratiti se za pomoć direktno državnom Ministarstvu za rad.Redatelj Srdan Golubović ga je pred Ministarstvom upoznao i poželio njegovu priču ispričati na filmskom platnu.„Kad sam saznao tu njegovu priču i kad sam otišao razgovarati sa njim, prva mi je asocijacija bila 'Pariz, Texas' i shvatio sam da ima nešto stvarno sinematično u njegovoj priči. A onda sam, razgovarajući s njim, saznao da on nije krenuo u tu šetnju kao neki racionalni akt protesta nego da je nekom svojom intuicijom krenuo da pokaže sebi i drugima da može.“ (Dunja Dragojević-Kersten, www.dw.com)
   „Otac“, dobitnik dvaju priznanja na ovogodišnjem, 70. Berlinaleu, Nagrade ekumenskog žirija i Nagrade publike, društveno je realistična drama dardenovskog prosedea koja se s vremenom pretače u film ceste, pa se tako kritika tranzicije, nasilne deindustrijalizacije i neiskorjenjive korupcije utiskuje u hipnotičan narativ nezaustavljivog kretanja i individualne borbe. Prije svega, dojmljiva je to psihološka minijatura, „film jednog čovjeka“, jer sporedni se likovi ukazuju tek kao kontrastna podloga za izoštravanje situacije onog glavnog. Film koji je skoro pa nijem plijeni svojom neverbalnošću; gluma Gorana Bogdana ponajprije je fizička, otud i naglašeno mimička i gestovna karakterizacija njegova lika. (Vanja Kulaš, lupiga.com)
   Nadahnut istinitom pričom, "Otac" je ponajbolji Golubovićev film, još jedan trijumf srpske/regionalne kinematografije nakon "Tereta" s kojim dijeli "road movie" koncept putovanja po razvalinama ovih krajeva. To je podjednako umjetnički i populistički komad razorne drame da se dopadne festivalskom žiriju i da ga publika može prihvatiti kao osobnog favorita. (Marko Njegić, SD)

https://www.imdb.com/title/tt9048802/?ref_=fn_al_tt_1

JOŠ JEDNA RUNDA

Druk / Another Round, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Druk / Another Round, 2020. Thomas Vinterberg, 117 min. DK/SE/NE
Scenarij:
Thomas Vinterberg i Tobias Lindholm
Uloge: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Lars Ranthe, Magnus Millang, Maria Bonnevie, Susse Wold
   ZLATNI GLOBUS: NOMINACIJA (najbolji strani film)
   OSCAR: NAJBOLJI STRANI FILM
   BAFTA: NAJBOLJI STRANI FILM

   Čovjek se rađa s pola promila alkohola u krvi premalo. (norveški filozof Finn Skarderund)
   Alkohol je uzrok i rješenje svih životnih problema. (Homer Simpson)
   Ako se dogodi nešto loše, piješ da zaboraviš; ako se dogodi nešto lijepo, piješ da proslaviš; a ako se ništa ne događa, piješ da bi se nešto događalo. (Charles Bukowski)
   Ja sam više izvukao iz alkohola nego alkohol iz mene. (Winston Churchill)
   Svi pričaju da pijem, a nitko ne priča da sam žedan. (škotska poslovica)
   Dva velika evropska narkotika, alkohol i kršćanstvo. (Friedrich Nietzsche)
   Alkohol mi je pružio mnoge nezaboravne trenutke kojih se ne sjećam. (nepoznati autor)

   Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice…
   U kategoriji za najbolji strani film za nagradu Zlatni globus nominirana je i humoristična drama „Još jedna runda“ velikog danskog redatelja Thomasa Vinterberga. Taj je, pak, film krajem prošle godine pokorio dodjelu nagrada Europske filmske akademije gdje je proglašen apsolutnim pobjednikom osvojivši čak četiri priznanja i to u kategorijama najboljeg evropskog filma 2000. godine, najbolje režije, scenarija te glavnog glumca. Nije nevažno spomenuti i činjenicu da je „Još jedna runda“ bila izabrana za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu koji se prošle godine, nažalost, nije održao.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Još jedna runda“ ima 93% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,1/10. Konsenzus kritike glasi: „Uzmite jedan dio vješto režirane tragikomedije, dodajte crticu Madsa Mikkelsena i dobili ste još jedan krug - opojni pogled na krize srednjih godina." Do danas je film osvojio 29 nagrada i 55 nominacija na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   "Još jedna runda" je ponajbolji "drinking movie" od "Napuštajući Las Vegas" naovamo koji osuđuje alkoholizam i nosi upozoravajuću notu, ali je i više od toga. U konačnici optimističan film u slavu osjećaja živosti, ne pijanstva. Film o muškom prijateljstvu, sredovječju, (nepovratno?) izgubljenoj mladosti i snovima, životu samom kojeg treba živjeti punim plućima, ispijati na eks do njegove zadnje runde. Živjeli! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako glumci na samome setu nisu bili pijani, pripreme koje su obavljali za snimanje bile su okupane dobrom dozom alkohola kako bi se intoksiciranost prirodno prenijela na filmu. Mikkelsen otkriva i da su nadahnuće za sekvence teškog pijanstva tražili u snimkama pijanih Rusa na YouTubeu. Isto tako, Vinterberg koristi zanimljiv redateljski trik u “pijanim” scenama kad se kamera počne malo ljuljuškati i tresti kako bi stvorila osjećaj blage nestabilnosti protagonista u stanju pripitosti, a rezultat je uspješan iznad svih očekivanja. Jednako opijajuća je i završna scena u kojoj Mads izvodi ludi ples i koja bi zasigurno zaslužila nagradu za najbolji kraj filma ove godine kad bi se ista dodjeljivala. (Ivan Laić, ravnododna.com)

https://www.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 23.03.

SEDMI PEČAT

Det sjunde inseglet, 1957.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Det sjunde inseglet, 1957. Ingmar Bergman, 96 min. SE
Scenarij:
Ingmar Bergman
Uloge: Max von Sydow, Gunnar Björnstrand, Bengt Ekerot
   U Švedsku kojom hara kuga sredinom 12. stoljeća nakon desetogodišnjeg sudjelovanja u križarskom pohodu vraćaju se vitez Antonius Block i njegov štitonoša Jöns. Jednog dana, dok Jöns izmoren leži na plaži, Antonius će shvatiti da je Smrt došla po njega. Želeći dobiti na vremenu i živ se vratiti kući, Antonius predloži Smrti da odigraju partiju šaha, ulog u kojoj je s jedne strane njegov život, a s druge odgovori na egzistencijalna pitanja koja ga muče, a koje će mu Smrt dati u slučaju njegove pobjede. Tijekom sljedećih nekoliko dana, dok sa Smrću bude igrao šah, Antonius će s njom putovati zemljom te pokušavati dokučiti postojanje Boga i smisao vlastitog života. Kao čovjek uzdrmane vjere, koju dodatno potkopavaju zbivanja u okolini i Jönsov cinizam, Antonius će shvatiti svu ispraznost ljudskog života te poželjeti prije smrti učiniti jedno plemenito i nesebično djelo.
   Mudri i dalekovidni ljudi srednjeg vijeka običavali su provesti noć u mrtvačkom sanduku s ciljem da nikad ne zaborave krajnju vrijednost svakog trenutka i nestalnu prirodu samog života. To je poput lubanje koja se drži na stolu. Što se tiče umjetnosti vjerujem da postoje dva tipa umjetnika. Jedan snima "kamerom" da bi nas obavijestio o aspektima realnosti, korupcije, nepravde, sloma društva. Drugi je fasciniran unutarnjim životom ljudi. On ulazi u njih,a zatim izlazi vani s onim što je otkrio u unutrašnjosti bića. Oba mi izgledaju potrebni ukoliko umjetnici uopće mogu biti potrebni. Na starim freskama koje sam viđao posjećujući seoske crkve sa svojim ocem ponekad se vidi Smrt kao igra šah s Križarom. Motiv sam upotrijebio kao centralnu scenu filma „Sedmi pečat“, jer on sadrži izvjesnu količinu nade.Teoretski je moguće da križar pobjedi. (Ingmar Bergman)
   Umjetnost je beznačajna za najveći dio čovječanstva i održala se na životu, kao i religija, iz sentimentalnih razloga, kao konvencionalna pristojnost. Zbog svega toga potpuno mi je svejedno koliko ljudi gleda moje filmove. Pravio sam ih da služe kao stol iii stolica, a ako nekome znače nešto više od stola ili stolice to nije moja stvar. (Ingmar Bergman)

https://www.imdb.com/title/tt0050976/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 24.03.

DJEVOJKA KOJA OBEĆAVA

Promising Young Woman, 2020.
19:30 sati



Promising Young Woman, 2020. Emerald Fennell, 113 min. US
Scenarij:
Emerald Fennell
Uloge: Carey Mulligan, Laverne Cox, Bo Burnham, Alison Brie, Connie Britton, Jennifer Coolidge
   Redateljica i scenaristica Emerald Fennel (Killing Eve) u svom debiju na velika platna donosi novi, zanimljivi pogled na osvetu.
   Za Cassie svi tvrde da je obećavajuća mlada djevojka… dok joj strašan događaj ne usmjeri život na totalno drugačiji put. No ništa na prvi pogled nije onako kako izgleda. Ona je pametna, lukava, neustrašiva i živi dvostruki život. Po danu radi kao konobarica u lokalnom kafiću a po noći izlazi i traži osvetu. Neočekivani susret će omogućiti Cassie da ispravi sve nepravde iz svoje prošlosti.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Promising Young Woman“ ima 91% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8/10. Konsenzus kritike glasi: "Hrabar provokativan triler i vrhunac karijere za Carey Mulligan.“
   Carey Mulligan nudi eksplozivnu izvedbu koja bi je trebala učiniti vodećom u utrci za Oscara za najbolju glumicu. (Peter Travers/ABC News)
  Pametna, provokativna crna komedija - film o osveti s nevjerojatno snažnom, duboko slojevitom izvedbom Carey Mulligan u ulozi Cassie ...“(Richard Roeper/ Chicago Sun-Times)

https://www.imdb.com/title/tt9620292/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČETVRTAK / 25.03.

ARKTIK – INSTITUT ZA BUDUĆNOST

Voštana figura, 2019.; Disanje kvarta, 2020.
19:30 sati



   Oba filma koja će se prikazati nastala su u produkciji ARKTIK – Instituta za budućnost, organizacije čiji je cilj dati prostora u umjetnosti onim temama i grupama koje se premalo čuje.

https://www.arktik.eu/

VOŠTANA FIGURA, 2019. Lidija Špegar,  19 min. HR
   Riječ je o kratkometražnom dokumentarnom filmu snimanog u New Yorku u ljeto 2017. za vrijeme putovanja multidisciplinarne umjetnice Vesne Mačković. Umjetnica je na raznim javnim njujorškim lokacijama izvodila niz performansa - pozirajući kao „Voštana figura hrvatske umjetnice u New Yorku" te izazivala reakcije polaznika. Film je u prosincu 2019. imao je svoju premijeru u MSU, Zagreb što je ujedno bila i jedina njegova projekcija.

DISANJE KVARTA, 2020. Sven Copony, 66 min. HR
   Film prati tijek istoimenog kazališnog projekta održanog prošle godine u Novom Zagrebu, povodom Dana Zapruđa. Glavne poruke i teme filma jačanje su kvartovskog zajedništva u kriznim vremenima, ali i osvještavanje našeg odnosa prema prostoru u kojem živimo, posebno potaknuti potresom i poplavom koje su, uz karantenu uslijed pandemije, zahvatile i potresle naše sugrađane.

PETAK / 26.03.

MINARI

Minari, 2020.
17:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Minari, 2020. Lee Isaac Chung, 115 min. US
Scenarij:
Lee Isaac Chung
Uloge: Steven Yeun, Han Ye-ri, Alan Kim, Noel Kate Ch, Youn Yuh-jung, Will Patton, Scott Haze, Darryl Darryl Cox
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI STRANI FILM
   OSCAR: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   Kao jedan od kritičarski najhvaljenijih filmova godine, „Minari“ je do danas već osvojio niz priznanja i nagrada od kojih se posebno moraju izdvojiti one u kategorijama najboljeg scenarija i sporedne ženske uloge koje dodjeljuje Američko udruženje filmskih kritičara. Nagrada za nezavisne filmove (Independent Spirit Film Award) nominirala je film u šest kategorija, među kojima su i one za najbolji film, režiju, scenarij, glavnog glumca i dvije sporedne glumice. Riječ je o obiteljskoj drami s elementima komedije u kojoj se korejska obitelj doseljava u državu Arkansas u potrazi za vlastitim „američkim snom“.
   „Minari“ je premijerno prikazan na najuglednijem nezavisnom filmskom festivalu (Sundance 2020.) u svijetu, gdje je dobio Nagradu žirija, te nagradu publike. Američki filmski institut i Nacionalni odbor za pregled proglasili su ga jednim od deset najboljih filmova 2020. godine. Do sada je osvojio 67 nagrada i 161 nominacijU na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Minari“ ima 98% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,7/10. Konsenzus kritike glasi: „Film nudi intiman i srčani portret obitelji i asimilacije u Americi.“
   Iako je tempo lagan, prekrasne izvedbe i pomno promatrani detalji stalni su izvor užitka. Chung ne manipulira svojom publikom, ali dubina osjećaja duboko će vas dirnuti. (David Stratton / The Australian)
   Senzibilno napisan i odglumljen, lijepo snimljen i sa šarmantnom, rijetko korištenom partiturom, „Minari“ je toliko privlačan da je lako potisnuti koliko je radikalan. (Anne Anlin Cheng / The Atlantic)
   Bezvremenska obiteljska priča o isprepletenim emocionalnim i financijskim borbama... „Minari“ je veličanstven! (Scott Wilson / One Room With A View)
   „Minari“ svoju priču o nadi i izdržljivosti - za istinskiju verziju američkog sna - iznosi tiho i otvoreno. (Sean Collier / Box Office Prophets)

https://www.imdb.com/title/tt10633456/?ref_=nv_sr_srsg_0

OTAC

Otac, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Otac, 2020. Srdan Golubović, 120 min. FR/DE/HR/SI/BA
Scenarij:
Srdan Golubović, Ognjen Sviličić
Uloge: Goran Bogdan, Boris Isaković, Milica Janevski, Nada Šargin
   Kada mu zbog siromaštva oduzmu djecu, a supruga doživi psihički slom, Nikola (sjajna uloga Gorana Bogdana) uzima stvari u svoje ruke. Otkrivši da su lokalne službe vjerojatno korumpirane, odluči prijeći Srbiju pješice i iznijeti svoj slučaj osobno ministarstvu u Beogradu. Putem susreće različite tipove ljudi i doživljava preobražaj iz marginalca i gubitnika u junaka našeg doba.
   Najnoviji film Srdana Golubovića (Krugovi – ZFF 2013., Sundance – Posebna nagrada žirija) osvojio je publiku u regiji i šire, pa je tako nagradu publike primio na ovogodišnjem Berlinskom festivalu (u programu Panorama), a onda i u Puli, postavši prvi film u povijesti Pulskog filmskog festivala kojem je publika dala prosječnu ocjenu 5,00.
   Koliko očajna mora biti jedna majka koja je spremna zapaliti sebe i svoju djecu? Početna scena filma „Otac“ prikazanog u sekciji "Panorama" ovogodišnjeg filmskog festivala u Berlinu otvara priču o ocu jedne obitelji koja bi, da se radi o holivudskoj produkciji, možda mogla završiti sretno. Ali riječ je o filmu koji je inspiriran stvarnim događajem u današnjoj Srbiji u kojoj je realnost sve samo ne Hollywood. Stvarni otac u stvarnoj priči je Đorđe Joksimović iz okolice Kragujevca kojemu su nadležne lokalne institucije oduzele djecu uz obrazloženje da se o njima ne može adekvatno brinuti jer za to nema materijalnih uvjeta. Joksimovićev život se razbio poput prozorskog stakla na koji je bačen kamen i pred njim su ostale samo krhotine: izgubio je posao u tvornici, majka njegove djece je završila na psihijatriji i rečeno mu je da će njegova djeca ubuduće živjeti u hraniteljskoj obitelji . Očajan, ali odlučan boriti se za njih, zaputio se pješke u Beograd obratiti se za pomoć direktno državnom Ministarstvu za rad.Redatelj Srdan Golubović ga je pred Ministarstvom upoznao i poželio njegovu priču ispričati na filmskom platnu.„Kad sam saznao tu njegovu priču i kad sam otišao razgovarati sa njim, prva mi je asocijacija bila 'Pariz, Texas' i shvatio sam da ima nešto stvarno sinematično u njegovoj priči. A onda sam, razgovarajući s njim, saznao da on nije krenuo u tu šetnju kao neki racionalni akt protesta nego da je nekom svojom intuicijom krenuo da pokaže sebi i drugima da može.“ (Dunja Dragojević-Kersten, www.dw.com)
   „Otac“, dobitnik dvaju priznanja na ovogodišnjem, 70. Berlinaleu, Nagrade ekumenskog žirija i Nagrade publike, društveno je realistična drama dardenovskog prosedea koja se s vremenom pretače u film ceste, pa se tako kritika tranzicije, nasilne deindustrijalizacije i neiskorjenjive korupcije utiskuje u hipnotičan narativ nezaustavljivog kretanja i individualne borbe. Prije svega, dojmljiva je to psihološka minijatura, „film jednog čovjeka“, jer sporedni se likovi ukazuju tek kao kontrastna podloga za izoštravanje situacije onog glavnog. Film koji je skoro pa nijem plijeni svojom neverbalnošću; gluma Gorana Bogdana ponajprije je fizička, otud i naglašeno mimička i gestovna karakterizacija njegova lika. (Vanja Kulaš, lupiga.com)
   Nadahnut istinitom pričom, "Otac" je ponajbolji Golubovićev film, još jedan trijumf srpske/regionalne kinematografije nakon "Tereta" s kojim dijeli "road movie" koncept putovanja po razvalinama ovih krajeva. To je podjednako umjetnički i populistički komad razorne drame da se dopadne festivalskom žiriju i da ga publika može prihvatiti kao osobnog favorita. (Marko Njegić, SD)

https://www.imdb.com/title/tt9048802/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 27.03.

IZVRNUTO OBRNUTO

Inside Out, 2015.
17:00 sati



(SUVREMENI) DISNEYEV KLASIK
Inside Out, 2015. Pete Docter, 95 min. US
Scenarij:
Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley
   Animirani film koji nas vodi na najneobičnija mjesta unutar uma koja možete zamisliti. Svima je poznato da je odrastanje jedno teško putovanje pa tako i za Rajku, djevojčicu koja se s obitelji preselila u San Francisco gdje njezin otac započinje novi posao. Kao i svi mi, Rajka je vođena svojim emocijama, a to su Sreća, Strah, Tuga, Ljutnja i Gadljivost. Rajkine emocije žive u stožeru, kontrolnom centru njezinog uma odakle je svakodnevno savjetuju. Iako Rajka i njezine emocije pokušavaju održati stvari pozitivnima, balansiranje novog grada, škole i kuće nije baš jednostavno.
   Prilično su me razljutila vremena predstava u kinu (najkasnija je u 19:10) i nije mi jasno kako nije prepoznat potencijal ovog predivnog filma. Očito neki ljudi žive u potpunoj zabludi vjerujući kako animirane filmove gledaju samo djeca. No, nakon što sam se udobno smjestio u kinu, mojem početnom nezadovoljstvu je došao kraj i počela je magija koja me vrlo brzo uvukla u jedan potpun nov, predivan svijet animacije. (Marko Kamenar / http://movielandgroup.blogspot.com)
   Želite s djecom razgovarati o osjećajima? Zajedno pogledajte ovaj film. (Ana Markotić, www.medijskapismenost.hr)

https://www.imdb.com/title/tt2096673/?ref_=nv_sr_srsg_0

JOŠ JEDNA RUNDA

Druk / Another Round, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Druk / Another Round, 2020. Thomas Vinterberg, 117 min. DK/SE/NE
Scenarij:
Thomas Vinterberg i Tobias Lindholm
Uloge: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Lars Ranthe, Magnus Millang, Maria Bonnevie, Susse Wold
   ZLATNI GLOBUS: NOMINACIJA (najbolji strani film)
   OSCAR: NAJBOLJI STRANI FILM
   BAFTA: NAJBOLJI STRANI FILM

   Čovjek se rađa s pola promila alkohola u krvi premalo. (norveški filozof Finn Skarderund)
   Alkohol je uzrok i rješenje svih životnih problema. (Homer Simpson)
   Ako se dogodi nešto loše, piješ da zaboraviš; ako se dogodi nešto lijepo, piješ da proslaviš; a ako se ništa ne događa, piješ da bi se nešto događalo. (Charles Bukowski)
   Ja sam više izvukao iz alkohola nego alkohol iz mene. (Winston Churchill)
   Svi pričaju da pijem, a nitko ne priča da sam žedan. (škotska poslovica)
   Dva velika evropska narkotika, alkohol i kršćanstvo. (Friedrich Nietzsche)
   Alkohol mi je pružio mnoge nezaboravne trenutke kojih se ne sjećam. (nepoznati autor)

   Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice…
   U kategoriji za najbolji strani film za nagradu Zlatni globus nominirana je i humoristična drama „Još jedna runda“ velikog danskog redatelja Thomasa Vinterberga. Taj je, pak, film krajem prošle godine pokorio dodjelu nagrada Europske filmske akademije gdje je proglašen apsolutnim pobjednikom osvojivši čak četiri priznanja i to u kategorijama najboljeg evropskog filma 2000. godine, najbolje režije, scenarija te glavnog glumca. Nije nevažno spomenuti i činjenicu da je „Još jedna runda“ bila izabrana za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu koji se prošle godine, nažalost, nije održao.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Još jedna runda“ ima 93% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,1/10. Konsenzus kritike glasi: „Uzmite jedan dio vješto režirane tragikomedije, dodajte crticu Madsa Mikkelsena i dobili ste još jedan krug - opojni pogled na krize srednjih godina." Do danas je film osvojio 29 nagrada i 55 nominacija na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   "Još jedna runda" je ponajbolji "drinking movie" od "Napuštajući Las Vegas" naovamo koji osuđuje alkoholizam i nosi upozoravajuću notu, ali je i više od toga. U konačnici optimističan film u slavu osjećaja živosti, ne pijanstva. Film o muškom prijateljstvu, sredovječju, (nepovratno?) izgubljenoj mladosti i snovima, životu samom kojeg treba živjeti punim plućima, ispijati na eks do njegove zadnje runde. Živjeli! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako glumci na samome setu nisu bili pijani, pripreme koje su obavljali za snimanje bile su okupane dobrom dozom alkohola kako bi se intoksiciranost prirodno prenijela na filmu. Mikkelsen otkriva i da su nadahnuće za sekvence teškog pijanstva tražili u snimkama pijanih Rusa na YouTubeu. Isto tako, Vinterberg koristi zanimljiv redateljski trik u “pijanim” scenama kad se kamera počne malo ljuljuškati i tresti kako bi stvorila osjećaj blage nestabilnosti protagonista u stanju pripitosti, a rezultat je uspješan iznad svih očekivanja. Jednako opijajuća je i završna scena u kojoj Mads izvodi ludi ples i koja bi zasigurno zaslužila nagradu za najbolji kraj filma ove godine kad bi se ista dodjeljivala. (Ivan Laić, ravnododna.com)

https://www.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 30.03.

ŽDRALOVI LETE

Letyat zhuravli, 1957.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Letyat zhuravli, 1957. Mikhail Kalatozov, 95 min. SSSR/RU
Scenarij:
Viktor Rozov
Uloge: Tatana Samojlova, Aleksej Batalov, Vasilij Merkurev
   Radnja se događa za vrijeme Drugog svjetskog rata i prikazuje kako se taj sukob kroz ljudske gubitke i traume odražava na civilno stanovništvo u pozadini. Protagonistica je djevojka Veronika čiji se momak na samom početku rata kao dobrovoljac prijavio u Crvenu armiju i poginuo, a ona se, ne znajući da je poginuo, sticajem okolnosti udala za muzičara koji je mitom izbjegao regrutaciju...
   „Ždralovi lete“ su snimljeni u vrijeme tzv. Hruščovljevog odmrzavanja te su izazvali senzaciju otklonom od sirove patriotske propagande koja je bila karakteristična za prikaz Drugog svjetskog rata u Staljinovoj eri. Tako je u filmu prvi put u sovjetskom filmu prikazano naličje rata, i to kroz korupciju, crnu burzu i izbjegavanje regrutacije. Usprkos teške teme, publici se film izuzetno svidio, a Samojlova je postala velika zvijezda ne samo u SSSR-u, nego i u cijelom tadašnjem Istočnom bloku. Njegov najveći uspjeh se, pak, dogodio na Kanskom festivalu gdje je 1958. godine osvojio Zlatnu palmu.
   Film je genijalan, lijepo obrađuje depresivnu tematiku rata, a da o predivnim kadrovima i ne govorim. Također bi se trebao uzeti u obzir i bitan povijesni značaj koji su „Ždralovi“ imali na rusku kinematografiju. (DrugsBunny, www.forum.hr)
   „Ždralovi lete“ stoji na izdahu jedne tmurne epohe sovjetskog filma i na početku vremena u kojemu su istinski talenti sovjetske kinematografije počinju „slobodnije izražavati“... (Rudolf Sremec)
   Bio je to početak jedne svijetle epohe, preporoda sovjetskoga filma, ali koja epoha, na žalost, nije bila dugotrajna: trajala je svega desetak godina i dala desetak velikih filmskih ostvarenja. Potrebno se sjetiti se da je u početku, nakon Oktobarske revolucije, mladi sovjetski film odigrao svjetski značajnu ulogu. Djela Eisensteina, Pudovkina i ostalih režisera ušle su u sve kinoteke svijeta. Ali zatim, u eri Staljinove diktature postaje film obična propaganda, crno-bijela šablona, bez umjetničke i kritičke slobode. Novi duh osjetio se u sovjetskoj kinematografiji šezdesetih godina, naročito Hruščovljevim shvatanjima umjetnosti, pa i filma. Čitav niz talenata stupa odjednom na pozornicu, među kojima se ističu Čuhraj, Kalatozov, Rom i ostali. Film "Ždralovi lete" odraz je tog novog optimizma. Oko njega su se vodile žučljive polemike, ali je od mlađe generacije oduševljeno pozdravljen, iako Kalatozov pripada starijoj filmskoj generaciji. Već dugo u sovjetskoj kinematografiji nije moglo nešto tako iskreno i tako otvoreno. Humanizam ponovno postaje glavni činilac i glavna vrijednost djela. Scenarij koji je beznadno dugo ležao u ladicama bez odobrenja da se  snimi otkrio je malog svakodnevnog čovjeka koji je heroj baš svojim običnim i nespekulativnim junaštvima. On dokazuje da i u velikim danima domovinskog rata ima mjesta za intimne doživljaje i jubavi. Odlična gluma Tatjane Samojlove pomoglo je režiseru da ostvari ovaj nezaboravni film, a jednako i  snimatelj S. Urusevski. (Vedran Gligo)

https://www.imdb.com/title/tt0050634/?ref_=nm_knf_t1

SRIJEDA / 31.03.

KINO CIRKUS: SKYWALK ABOVE PRAGUE

Provazochodkyně nad Prahou, 2020.
19:30 sati



Provazochodkyně nad Prahou, 2020. Václav Flegl, Jakub Voves, 51 min. CZ
   Dokumentarni film "Skywalk above Prague" projekt je međunarodnog festivala suvremenog cirkusa i kazališta Letní Letná. 2019. godine ovaj praški festival otvoren je jedinstvenom izvedbom kolektiva Cie Basinga i Cie Gratte Ciel. Svjetski poznata šetačica na žici Tatiana-Mosio Bongonga prešla je put od 350 metara preko rijeke Vltave bez sigurnosnog pojasa na 35 metara visine.
   Dokumentarni film prati tijek zahtjevnih tehničkih priprema koje su pokazale kako se radilo o ogromnom izazovu i iskustvu za čitav tim ljudi. Iako je prvotna namjera ovog filma bila snimiti kratki videozapis koji će pratiti zbivanja iz backstagea, teme i situacije koje su se događale bile su toliko snažne da su nadahnule stvaranje ovog atraktivnog dugometražnog dokumentarnog filma.
https://www.imdb.com/title/tt13106902/?ref_=fn_al_tt_1

   Kino Cirkus edukativni je filmski program splitskog suvremenog cirkuskog kolektiva ROOM 100 uz koji publika može proširiti svoja znanja o slojevitosti cirkuske umjetnosti, njenom značaju, povijesti i razvoju. Kino Cirkus održava se u Splitu, Puli, Rijeci, Zagrebu, Dubrovniku i Samoboru.

 

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica (8 besplatnih projekcija, 50% popusta na ulaznice):
- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA