PROGRAM KINOTEKE Lipanj 2025.

Bertrand Bonello 2023. FR, 146 min.
Scenarij: Bertrand Bonello prema priči koju je napisao zajedno s Guillaumeom Bréaudom i Benjaminom Charbitom, a djelomično se temelji na noveli Henryja Jamesa „Zvijer iz džungle“ (1903.).
Uloge: Lea Seydoux, George MacKay, Guslagie Malanda
Zvijer (2023.) Bertranda Bonella film je ekstravagantne narativne strukture i provokativnih tema, i dojam je da bi tek višestruka gledanja otkrila sve njegove dimenzije. Raskošni prikaz ljubavi, straha i egzistencijalne tjeskobe, inspiriran novelom Zvijer u džungli Henryja Jamesa, obuhvaća razdoblje od 120 godina, istražujući prošlost, sadašnjost i spekulativnu budućnost kroz priču o Gabrielle (Léa Seydoux) i Louisu (George MacKay), čije se sudbine stalno isprepliću.
Radnja se odvija u kontekstu povijesnih događaja poput Velike poplave Pariza 1910. i futurističke distopije emocionalnog čišćenja. Film istražuje teme predosjećaja, sjećanja i tragedije propuštenih prilika. Impresivni vizuali, poput prikaza vatre i podvodnih scena, naglašavaju Bonellovu vještinu i sklonost praktičnim efektima umjesto CGI-ja.
Bonellova režija kombinira elemente psihološkog trilera, romanse i melodrame, analizirajući moderne strahove poput emocionalne otuđenosti i tehnološke izolacije. Seydoux briljira u slojevitoj ulozi koja je istovremeno nježna i uznemirujuća, dok MacKay izvrsno utjelovljuje Louisa. Film je Zvijer potvrđuje Bonella kao redatelja koji se direktnim, nesuspregnutim napadom suočava s dubokim emocionalnim istinama i filtrira ih kroz nadrealni objektiv.

Kaouther Ben Hania, 2020., Tunis, Francuska, Belgija, Švedska, Njemačka, 100'
Uloge: Yahya Mahayni, Dea Liane, Monica Bellucci, Koen de Bouw, Darina Al Joundi, Christian Vadim
U očajničkoj potrazi za novcem i papirima koji će mu omogućiti da se domogne Europe i spasi voljenu ženu od prisilnog braka, mladi Sirijac Sam Ali prihvaća ponudu glasovitog umjetnika koji njegova leđa želi pretvoriti u umjetničko djelo. Misleći da dobiva slobodu, Sam završava kao eksponat u europskim muzejima. Ova romantična melodrama oštra je satira zapadnog društva i umjetničkog svijeta, inspirirana kontroverznim radom belgijskog umjetnika Wima Delvoyea, i ujedno prvi tuniski film nominiran za Oscara. Za ulogu Sama Alija, Yahya Mahayni u Veneciji je nagrađen za najboljega glumca, a u jednoj od uloga nastupa i Monica Bellucci.
Redateljicu Kaouther Ben Haniu publika kinoteke je prošle godine upoznala kroz neobičan dokumentarac „Četiri kćeri“ kojikombinira dokumentarne i fikcionalne elemente.
Oscar 2020- Kandidat za najbolji međunarodni film
Venice International Film Festival (Orizzonti Competition) 2020- Nagrada za najboljeg glumca, Edipo Re Award
Stockholm Film Festival 2020- Nagrada za najbolji scenarij
Zagreb Film festival 2021 - Glavni natjecateljski program

Jonás Trueba, 2024., Španjolska, Francuska, 114'
Uloge: Itsaso Arana, Vito Sanz, Fernando Trueba
Novi film Jonása Truebe, čija produkcijska kuća Los Ilusos u Španjolskoj već uživa kultni status, uvrnuta je antiromantična komedija o naopakoj strani ljubavi. Nakon 15 godina veze, redateljica Ale i glumac Alex odluče da je vrijeme za zabavu svih zabava. Kako drugačije proslaviti prekid dugogodišnje veze? Kada ideju podijele s obitelji i prijateljima, reakcije su skeptične. No novopečeni par samaca ne odustaje od ambicioznog plana. Sada samo trebaju uvjeriti ostale. Film je premijerno prikazan u programu 15 dana autora u Cannesu, a potom je obišao niz prestižnih svjetskih festivala, uključujući San Sebastián, BFI London i Karlove Vare.
U Cannesu je dobio nagradu Europa Cinemas Label kao najbolji europski film u konkurenciji programa Directors' Fortnight. Nagrada dodjeljuju predstavnici mreže Europa Cinemas, koja okuplja 3,121 nezavisnih kina.
Četveročlani žiri, u kojem je bila i predstavnica kinoteke Zatna vrata, priznanje je obrazložio riječima „Dobro osmišljen i nijansiran film Jonása Truebe ima neobičnu premisu– priča je to o paru koji prihvaća nov ritual. Prije rastave odlučuju proslaviti svoju 15-godišnju vezu velikom zabavom. Duhovit i pametno napisan, svojom spiralnom strukturom naglašava otvorenu, velikodušnu perspektivu na ljudske odnose. Film je poput svjetionika pozitive i vjerujemo da će biti omiljen publici diljem Europe.“

Abdallah Al-Khatib, 2021., Libanon, Katar, Francuska 89'
U okrugu Yarmouk (Damask, Sirija) između 1957. i 2018. nalazio se najveći palestinski izbjeglički kamp na svijetu. Kada je izbila Sirijska revolucija režim Bashara Al-Assada vidio je Yarmouk kao utočište pobunjenika i potencijalno žarište otpora te je 2013. pokrenuo njegovu opsadu. Postupnim uskraćivanjem hrane, lijekova i struje Yarmouk je odsječen od ostatka svijeta. Redatelj Abdallah Al-Khatib rođen je u Yarmouku i živio je tamo sve dok ga 2015. nisu izbacili vojnici Daesha. Između 2011. i 2015. on i njegovi prijatelji dokumentirali su svakodnevicu stanovnika kampa pod opsadom koji su se odlučili suočiti s bombardiranjem, izmještenošću i gladi i suprotstaviti im okupljanje na prosvjedima, učenje, glazbu, ljubav i radost. Rat i opsada nepovratno su izmijenili tisuće života – od Abdallahove majke koja je postala medicinska sestra i preuzela brigu nad starcima u kampu do najagilnijih aktivista čiju je strast prema Palestini postupno načela glad.
„Opsada je dugačka poput dana u zatvoru. Poput željeznice u pustinji za vrućeg ljetnog dana. Ona je staza koja vodi u ludilo ili samoubojstvo. Pod opsadom vrijeme je stvarni zatvor opkoljenih. Čuvajte se. Vrijeme ubija one koji ga slijede. Ostavite ga na miru. Ispunite prazninu značenjem što više možete.“(Abdallah Al-Khatib)
Visions du Réel (2021) – Nagrada za međureligijski dijalog; Yamagata International Documentary Film Festival (2021); Dokufest International Documentary and Short Film Festival (2021); Guanajuato International Film Festival (2021)

Estibaliz Urresola Solaguren, 2023., Španjolska, 129'
Uloge: Sofía Otero, Patricia López Arnaiz, Ane Gabarain, Itziar Lazkano, Martxelo Rubio, Sara Cózar, Unax Hayden, Andere Garabieta, Miguel Garcés
Za ulogu u ovom predivnom španjolskom filmu, osmogodišnja Sofíja Otero postala je najmlađa dobitnica Srebrnog medvjeda u povijesti Berlinskog festivala. Njezino ime u filmu je Aitor, svi je zovu Coco, ali ona ni jedno od dvaju imena ne osjeća kao svoje. Kada šeće ulicom, svi komentiraju kako je lijepa djevojčica. No obitelj i prijatelji uporno je zovu dječakom. Kada je majka odvede baki na selo, Coco se zbližava sa starom pratetom pčelaricom u kojoj pronalazi podršku i slobodu da si sama odabere ime. Polako razumijevanje da, baš kao što što mnoštvo vrsta pčela doprinosi prirodnoj različitosti i funkcioniranju svijeta tako i mnoštvo načina na koje je moguće biti žena predstavlja bogatstvo, omogućava Coco da odrasta i na kraju – odabere vlastito ime.

Ryûsuke Hamaguchi, Japan, 2023., 106 min.
Uloge: Hitoshi Omika, Ryo Nishikawa, Ryuji Kosaka, Ayaka Shibutani
Takumi i njegova kći Hana žive u malom šumskom selu u blizini Tokija. Kao brojne generacije prije njih vode skroman život u skladu s prirodom. Kada u Mizubiki dođu predstavnici tokijske tvrtke Playmode kako bi predstavili projekt izgradnje luksuznog kampa u selu, mještanima je odmah jasno da će posljedice po njihovu zajednicu biti negativne. Predvođeni Takumijem, odlučuju se suprotstaviti projektu.
Film je nastao nakon što je skladatelj Eiko Ishibashi (glazbeni suradnik na Hamaguchijevom posljednjem filmu Drive My Car) poslao redatelju svoju glazbu i zamolio ga da izradi vizualne elemente koji bi ga pratili u live nastupima. Korak po korak, hodajući po planinskom selu u blizini Ishibashijeva studija i razgovarajući s lokalcima, Hamaguchi iz predviđene 30-minutne forme razvija dugometražni film osmišljen oko postojećih kompozicija kao intrinzičnog tkiva.
Zlo ne postoji otrežnjujuća je antikapitalistička parabola koja propituje koliko i optužuje, mudro upravljajući s oba impulsa.
Film je premijerno prikazan na festivalu u Veneciji gdje je ovjenčan Zlatnim lavom za najbolji film.
LONDON FILM FESTIVAL 2023 - nagrada za najbolji film / VENICE FILM FESTIVAL 2023 - nagrada Srebrni lav / velika nagrada žirija (Ryûsuke Hamaguchi), nagrada FIRESCI (Ryûsuke Hamaguchi), nagrada Premio CinemaSarà Award / posebno priznanje (Ryûsuke Hamaguchi), nominacija za nagradu Zlatni lav / najbolji film (Ryûsuke Hamaguchi), ASIAN FILM AWARDS 2024 - nagrada za najbolji film, nagrada za najbolju originalnu glazbu (Eiko Ishibashi), nominacija za najboljeg redatelja (Ryûsuke Hamaguchi), nominacija za najbolju montažu (Azusa Yamazaki, Ryûsuke Hamaguchi) / LONDON FILM FESTIVAL 2023 - nagrada za najbolji film (Ryûsuke Hamaguchi) / Uz brojne druge nominacije i nagrade.

Kaouther Ben Hania, 2020., Tunis, Francuska, Belgija, Švedska, Njemačka, 100'
Uloge: Yahya Mahayni, Dea Liane, Monica Bellucci, Koen de Bouw, Darina Al Joundi, Christian Vadim
U očajničkoj potrazi za novcem i papirima koji će mu omogućiti da se domogne Europe i spasi voljenu ženu od prisilnog braka, mladi Sirijac Sam Ali prihvaća ponudu glasovitog umjetnika koji njegova leđa želi pretvoriti u umjetničko djelo. Misleći da dobiva slobodu, Sam završava kao eksponat u europskim muzejima. Ova romantična melodrama oštra je satira zapadnog društva i umjetničkog svijeta, inspirirana kontroverznim radom belgijskog umjetnika Wima Delvoyea, i ujedno prvi tuniski film nominiran za Oscara. Za ulogu Sama Alija, Yahya Mahayni u Veneciji je nagrađen za najboljega glumca, a u jednoj od uloga nastupa i Monica Bellucci.
Redateljicu Kaouther Ben Haniu publika kinoteke je prošle godine upoznala kroz neobičan dokumentarac „Četiri kćeri“ kojikombinira dokumentarne i fikcionalne elemente.
Oscar 2020- Kandidat za najbolji međunarodni film
Venice International Film Festival (Orizzonti Competition) 2020- Nagrada za najboljeg glumca, Edipo Re Award
Stockholm Film Festival 2020- Nagrada za najbolji scenarij
Zagreb Film festival 2021 - Glavni natjecateljski program

Sean Baker, 2017. US, 105 min.
Uloge: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe
Kissimmiee je sve što je preživjelo od urbanističke vizije Walta Disneyja, koja je uz zabavni park uključivala radnički grad, idealnu malu zajednicu u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Projekt nikada nije zaživio, i motel u njegovom središtu dom je društvenim marginalcima, onima koji spajaju kraj s krajem na dnevnoj bazi. U tombizarnom floridskom predgrađu, zamišljenom kao kičasta, utopijska zajednica sretnih ljudi, a u realnosti posljednja stanica pred beskućništvo, živi mala Moonee. Moonee sa ostalom djecom uživa u nesputanom lutanju i igri, dok se njezina majka pokušava domoći novca koji će im za još tjedan ili dva omogućiti krov nad glavom u Magičnom dvorcu. Život u njemu pratimo iz razine dječjeg pogleda, i ta perspektiva ključ je emotivne ambivalentnosti filma. S jedne strane, vidimo ga magičnim pogledom djeteta, s duge smo duboko svjesni njegove tragike i neizrecive bezizlaznosti. Ljeto, koje je za Moonee beskrajna avantura, za nas je obilježeno znanjem da će završiti, i da na njegovom kraju dolazi naglo, i okrutno odrastanje. Film mahom nose naturščici, a Willem Dafoe, koji tumači ulogu vlasnika motela, tvrde, ali i očinske figure, za ovu je ulogu bio nominiran za Oscara.
“Florida project” čovjek bi mogao opisati kao “Kradljivce bicikla” na psihoaktivnim drogama. Poput filmova talijanskih neorealista, Bakerovo je ostvarenje film “nađene priče”, raspršene dramaturgije u kojoj pratite desetke likova, a njegovu armaturu ne tvori čvrsta fabulacija, neko kronikalno nizanje sporadičnih incidenata. Svijet kojim se Baker bavi po mnogočemu je strašan svijet, u kojem ljudi doista ne znaju gdje će idućeg ponedjeljka stanovati, a maloljetna mama krišom se prostituira za stanarinu.
Unatoč tome, film pršti radošću, a šarenilo arhitekture kao da je projekcija silne dobrodušnosti i vitaliteta likova. Nakon što je prethodni film snimio iPhoneom, Baker je ovaj put iznenadio time što je inzistirao da “Projekt Florida” snima na skupoj i sad već pomalo anakronoj 35-milimetarskoj vrpci. Htio je da toplina analogne slike pridonese dojmu raskoši siromašnih života. U jednom od intervjua rekao je da je htio da njegovi mali likovi sa socijalnog dna izgledaju kao “prinčevi i princeze na svom imanju”.
U tome je i uspio. “Florida Project” film je koji slavi veličinu malih života, briljantno remek-djelce koje filmofil ni za živu glavu ne smije propustiti. (Jurica Pavičić)

Klemen Dvornik,2024.,SI, RS, HR, CZ , 79'
Uloge: Kaja Zabret, Kaja Sustar, Youri Friderich, Niko Lemark.
Pustolovni igrani film za djecu, u kojemu se suparnici s igrališta udružuju kako bi spasili svoje mjesto za igru. Film prikazuje borbu za koja prerasta u priču o zajedništvu, prijateljstvu, hrabrosti i snazi zajednice, naglašavajući da se svaki boj isplati ako je srce na pravom mjestu. Na Zagreb Film Festivalu je osvojio nagradu KinoKino za najbolji film za djecu.

Roger Michell, 2020., UK, 95'
Uloge:Jim Broadbent, Helen Mirren, Matthew Goode
„Vojvoda" (The Duke), posljednji film Rogera Michella(najpoznatijeg po velikom hitu Notting Hill) koji je preminuo nedugo nakon negovog prvog prikazivanja, šarmantna je i dirljiva komična drama temeljena na apsolutno nevjerojatnoj istinitoj priči. Unatoč izvrsnim kritikama i omiljenosti među publikom (97% na Rotten Tomatoes) film je ostao u sjeni jer je, baš u vrijeme kada bi sigurno postigao uspjeh u kinima, nastupilo dugo razdoblje pandemije u kojima su kina bila zatvorena, i u dubokoj krizi još neko vrijeme.
Radnja nas vodi u Newcastle 1961. godine gdje živi Kempton Bunton, 60-godišnji ekscentrični taksisa, idealist, borac za socijalnu pravdu i nesuđeni književnik. Razočaran tretmanom starijih osoba u društvu, posebice činjenicom da siromašni umirovljenici moraju plaćati TV pretplatu, Kempton poduzima neobičan korak.
Orkestrira razrađenu, i što je najbolje - uspješnu krađu Goyinog portreta Vojvode od Wellingtona iz Nacionalne galerije u Londonu, jedne od najznačajnijih i najčuvanijih svjetskih galerija. Njegov je plan jednostavan: vratit će sliku, pod uvjetom da vlada osigura besplatan TV umirovljenicima. Sa neprocjenjivom umjetninom odloženom u spavaćoj sobi, on živi običan, istovremeno tragičan i komičan život sa suprugom.
Film vješto balansira humor s ozbiljnim temama klasnih razlika, integriteta i kompleksnih obiteljskih odnosa, posebno s njegovom suprugom Dorothy (Helen Mirren), koja ga pokušava držati na zemlji. "Vojvoda" je optimistična priča o idealizmu i hrabrosti običnog čovjeka koji se usudi ssuprotstaviti sustavu, slaveći ljudsku dobrotu i upornost u potrazi za pravdom, ali i slojevitost i najobičnijih, najsvakodnevnijih ljudi i postupaka.

Sean Baker, 2021., SAD, 128'
Uloge: Simon Rex Bree Elrod, Brenda Deiss, Ethan Darbone
Sirova komična drama prati propalog porno-glumca, koji se vraća u svoj rodni grad u Teksasu. Majstor obmane i manipuacije, ubrzo otkriva mladu djevojku "Strawberry" i u njoj vidi priliku za povratak u svijet zabave za odrasle. Film je studija lika, koji prikazuje neutaživu ambiciju, samoobmanu i spremnost na iskorištavanje drugih, ali istovremeno i priča o američkom snu izgubljenom na na marginama društva, prožeta humorom i patosom.
„Sean Baker se u svojim filmovima bavi krajnjim zakucima američkog društva, te ljudima koji su ekstremni marginalci. Ipak, njegovi filmovi nisu čemerni. Bakerove drame socijalno su svjesne ali pršte vitalitetom. Ima u njima i humora i radosti, a ružnom razizemlju Amerike Baker daje vizualnu ljupkost i veličinu.
Sve to vrijedi i za najnoviji redateljev film "Red Rocket". Junak Bakerova filma propali je pornoglumac koji se vraća u postojbinu, u ružnu teksašku rafinerijsku luku. Izmoli bivšu ženu i punicu da spava na njihovu kauču te počne usitno dilati.Ipak, sve se poljulja kad mu oko padne na zgodnušnu, a maloljetnu prodavačicu krafni."Crvena raketa" sadrži tipično bejkerovski miks naturščika i anonimnih glumaca, spoj sjete i humora, socijalnog jada i toplog humanizma. Snimljen na 16 mm, film sjajno koristi pejzaže industrijskog mordora južnog Teksasa.“ J. Pavičić
Osvojio je niz nagrada na festivalima, a izdvajamo Palm Dog Award u Cannesu - nagradu za najbolju izvedbu psa u filmu, koju je dobila kujica Sophie.

Bertrand Bonello 2023. FR, 146 min.
Scenarij: Bertrand Bonello prema priči koju je napisao zajedno s Guillaumeom Bréaudom i Benjaminom Charbitom, a djelomično se temelji na noveli Henryja Jamesa „Zvijer iz džungle“ (1903.).
Uloge: Lea Seydoux, George MacKay, Guslagie Malanda
Zvijer (2023.) Bertranda Bonella film je ekstravagantne narativne strukture i provokativnih tema, i dojam je da bi tek višestruka gledanja otkrila sve njegove dimenzije. Raskošni prikaz ljubavi, straha i egzistencijalne tjeskobe, inspiriran novelom Zvijer u džungli Henryja Jamesa, obuhvaća razdoblje od 120 godina, istražujući prošlost, sadašnjost i spekulativnu budućnost kroz priču o Gabrielle (Léa Seydoux) i Louisu (George MacKay), čije se sudbine stalno isprepliću.
Radnja se odvija u kontekstu povijesnih događaja poput Velike poplave Pariza 1910. i futurističke distopije emocionalnog čišćenja. Film istražuje teme predosjećaja, sjećanja i tragedije propuštenih prilika. Impresivni vizuali, poput prikaza vatre i podvodnih scena, naglašavaju Bonellovu vještinu i sklonost praktičnim efektima umjesto CGI-ja.
Bonellova režija kombinira elemente psihološkog trilera, romanse i melodrame, analizirajući moderne strahove poput emocionalne otuđenosti i tehnološke izolacije. Seydoux briljira u slojevitoj ulozi koja je istovremeno nježna i uznemirujuća, dok MacKay izvrsno utjelovljuje Louisa. Film je Zvijer potvrđuje Bonella kao redatelja koji se direktnim, nesuspregnutim napadom suočava s dubokim emocionalnim istinama i filtrira ih kroz nadrealni objektiv.

Jonás Trueba, 2024., Španjolska, Francuska, 114'
Uloge: Itsaso Arana, Vito Sanz, Fernando Trueba
Novi film Jonása Truebe, čija produkcijska kuća Los Ilusos u Španjolskoj već uživa kultni status, uvrnuta je antiromantična komedija o naopakoj strani ljubavi. Nakon 15 godina veze, redateljica Ale i glumac Alex odluče da je vrijeme za zabavu svih zabava. Kako drugačije proslaviti prekid dugogodišnje veze? Kada ideju podijele s obitelji i prijateljima, reakcije su skeptične. No novopečeni par samaca ne odustaje od ambicioznog plana. Sada samo trebaju uvjeriti ostale. Film je premijerno prikazan u programu 15 dana autora u Cannesu, a potom je obišao niz prestižnih svjetskih festivala, uključujući San Sebastián, BFI London i Karlove Vare.
U Cannesu je dobio nagradu Europa Cinemas Label kao najbolji europski film u konkurenciji programa Directors' Fortnight. Nagrada dodjeljuju predstavnici mreže Europa Cinemas, koja okuplja 3,121 nezavisnih kina.
Četveročlani žiri, u kojem je bila i predstavnica kinoteke Zatna vrata, priznanje je obrazložio riječima „Dobro osmišljen i nijansiran film Jonása Truebe ima neobičnu premisu– priča je to o paru koji prihvaća nov ritual. Prije rastave odlučuju proslaviti svoju 15-godišnju vezu velikom zabavom. Duhovit i pametno napisan, svojom spiralnom strukturom naglašava otvorenu, velikodušnu perspektivu na ljudske odnose. Film je poput svjetionika pozitive i vjerujemo da će biti omiljen publici diljem Europe.“

Abdallah Al-Khatib, 2021., Libanon, Katar, Francuska 89'
U okrugu Yarmouk (Damask, Sirija) između 1957. i 2018. nalazio se najveći palestinski izbjeglički kamp na svijetu. Kada je izbila Sirijska revolucija režim Bashara Al-Assada vidio je Yarmouk kao utočište pobunjenika i potencijalno žarište otpora te je 2013. pokrenuo njegovu opsadu. Postupnim uskraćivanjem hrane, lijekova i struje Yarmouk je odsječen od ostatka svijeta. Redatelj Abdallah Al-Khatib rođen je u Yarmouku i živio je tamo sve dok ga 2015. nisu izbacili vojnici Daesha. Između 2011. i 2015. on i njegovi prijatelji dokumentirali su svakodnevicu stanovnika kampa pod opsadom koji su se odlučili suočiti s bombardiranjem, izmještenošću i gladi i suprotstaviti im okupljanje na prosvjedima, učenje, glazbu, ljubav i radost. Rat i opsada nepovratno su izmijenili tisuće života – od Abdallahove majke koja je postala medicinska sestra i preuzela brigu nad starcima u kampu do najagilnijih aktivista čiju je strast prema Palestini postupno načela glad.
„Opsada je dugačka poput dana u zatvoru. Poput željeznice u pustinji za vrućeg ljetnog dana. Ona je staza koja vodi u ludilo ili samoubojstvo. Pod opsadom vrijeme je stvarni zatvor opkoljenih. Čuvajte se. Vrijeme ubija one koji ga slijede. Ostavite ga na miru. Ispunite prazninu značenjem što više možete.“(Abdallah Al-Khatib)
Visions du Réel (2021) – Nagrada za međureligijski dijalog; Yamagata International Documentary Film Festival (2021); Dokufest International Documentary and Short Film Festival (2021); Guanajuato International Film Festival (2021)

Bertrand Bonello 2023. FR, 146 min.
Scenarij: Bertrand Bonello prema priči koju je napisao zajedno s Guillaumeom Bréaudom i Benjaminom Charbitom, a djelomično se temelji na noveli Henryja Jamesa „Zvijer iz džungle“ (1903.).
Uloge: Lea Seydoux, George MacKay, Guslagie Malanda
Zvijer (2023.) Bertranda Bonella film je ekstravagantne narativne strukture i provokativnih tema, i dojam je da bi tek višestruka gledanja otkrila sve njegove dimenzije. Raskošni prikaz ljubavi, straha i egzistencijalne tjeskobe, inspiriran novelom Zvijer u džungli Henryja Jamesa, obuhvaća razdoblje od 120 godina, istražujući prošlost, sadašnjost i spekulativnu budućnost kroz priču o Gabrielle (Léa Seydoux) i Louisu (George MacKay), čije se sudbine stalno isprepliću.
Radnja se odvija u kontekstu povijesnih događaja poput Velike poplave Pariza 1910. i futurističke distopije emocionalnog čišćenja. Film istražuje teme predosjećaja, sjećanja i tragedije propuštenih prilika. Impresivni vizuali, poput prikaza vatre i podvodnih scena, naglašavaju Bonellovu vještinu i sklonost praktičnim efektima umjesto CGI-ja.
Bonellova režija kombinira elemente psihološkog trilera, romanse i melodrame, analizirajući moderne strahove poput emocionalne otuđenosti i tehnološke izolacije. Seydoux briljira u slojevitoj ulozi koja je istovremeno nježna i uznemirujuća, dok MacKay izvrsno utjelovljuje Louisa. Film je Zvijer potvrđuje Bonella kao redatelja koji se direktnim, nesuspregnutim napadom suočava s dubokim emocionalnim istinama i filtrira ih kroz nadrealni objektiv.

Ryûsuke Hamaguchi, Japan, 2023., 106 min.
Uloge: Hitoshi Omika, Ryo Nishikawa, Ryuji Kosaka, Ayaka Shibutani
Takumi i njegova kći Hana žive u malom šumskom selu u blizini Tokija. Kao brojne generacije prije njih vode skroman život u skladu s prirodom. Kada u Mizubiki dođu predstavnici tokijske tvrtke Playmode kako bi predstavili projekt izgradnje luksuznog kampa u selu, mještanima je odmah jasno da će posljedice po njihovu zajednicu biti negativne. Predvođeni Takumijem, odlučuju se suprotstaviti projektu.
Film je nastao nakon što je skladatelj Eiko Ishibashi (glazbeni suradnik na Hamaguchijevom posljednjem filmu Drive My Car) poslao redatelju svoju glazbu i zamolio ga da izradi vizualne elemente koji bi ga pratili u live nastupima. Korak po korak, hodajući po planinskom selu u blizini Ishibashijeva studija i razgovarajući s lokalcima, Hamaguchi iz predviđene 30-minutne forme razvija dugometražni film osmišljen oko postojećih kompozicija kao intrinzičnog tkiva.
Zlo ne postoji otrežnjujuća je antikapitalistička parabola koja propituje koliko i optužuje, mudro upravljajući s oba impulsa.
Film je premijerno prikazan na festivalu u Veneciji gdje je ovjenčan Zlatnim lavom za najbolji film.
LONDON FILM FESTIVAL 2023 - nagrada za najbolji film / VENICE FILM FESTIVAL 2023 - nagrada Srebrni lav / velika nagrada žirija (Ryûsuke Hamaguchi), nagrada FIRESCI (Ryûsuke Hamaguchi), nagrada Premio CinemaSarà Award / posebno priznanje (Ryûsuke Hamaguchi), nominacija za nagradu Zlatni lav / najbolji film (Ryûsuke Hamaguchi), ASIAN FILM AWARDS 2024 - nagrada za najbolji film, nagrada za najbolju originalnu glazbu (Eiko Ishibashi), nominacija za najboljeg redatelja (Ryûsuke Hamaguchi), nominacija za najbolju montažu (Azusa Yamazaki, Ryûsuke Hamaguchi) / LONDON FILM FESTIVAL 2023 - nagrada za najbolji film (Ryûsuke Hamaguchi) / Uz brojne druge nominacije i nagrade.

Estibaliz Urresola Solaguren, 2023., Španjolska, 129'
Uloge: Sofía Otero, Patricia López Arnaiz, Ane Gabarain, Itziar Lazkano, Martxelo Rubio, Sara Cózar, Unax Hayden, Andere Garabieta, Miguel Garcés
Za ulogu u ovom predivnom španjolskom filmu, osmogodišnja Sofíja Otero postala je najmlađa dobitnica Srebrnog medvjeda u povijesti Berlinskog festivala. Njezino ime u filmu je Aitor, svi je zovu Coco, ali ona ni jedno od dvaju imena ne osjeća kao svoje. Kada šeće ulicom, svi komentiraju kako je lijepa djevojčica. No obitelj i prijatelji uporno je zovu dječakom. Kada je majka odvede baki na selo, Coco se zbližava sa starom pratetom pčelaricom u kojoj pronalazi podršku i slobodu da si sama odabere ime. Polako razumijevanje da, baš kao što što mnoštvo vrsta pčela doprinosi prirodnoj različitosti i funkcioniranju svijeta tako i mnoštvo načina na koje je moguće biti žena predstavlja bogatstvo, omogućava Coco da odrasta i na kraju – odabere vlastito ime.

Shadi Adib, Španjolska, 2025. 85’
Djevojčica Aisha živi u kraljevstvu Al-Andalus gdje su tijekom XI stoljeća vatrometi najpopularniji javni spektakli. San joj je postati pirotehničarka, no njezin otac se protivi toj ideji i želi da Aisha nastavi obiteljsko zanimanje kaligrafije. Kada u grad stigne misteriozni znanstvenik Txawir, ponudi Aishi pomoć da napravi raketu svojih snova, a ona mu zauzvrat mora omogućiti pristup tajnoj knjizi koju čuva njezin otac… Uzbudljiva animirana avantura za sve uzraste, smještena u egzotični krajolik Andaluzije, premijerno je prikazana na filmskom festivalu u Malagi.
This film is dubbed in Croatian.

Halfdan Ullmann Tøndel, Norveška, Nizozemska, 2024. 116’
Jedan od posljednjih dana prije školskih praznika nešto se dogodi između šestogodišnjih Armanda i Jona. Roditelji su pozvani na sastanak, ali vodstvo škole zapravo ne zna što se točno dogodilo. Od tog trenutka, fokus je u potpunosti na odraslima. Djeca, o kojoj je riječ, uopće se ni ne pojavljuju. Film se, u stvari, niti ne bavi prčkanjem po navodnom nasilničkom ponašanju Armanda, već govori o pitanjima odgovornosti, komunikacije, o dinamici odnosa između roditelja, djece i školskog osoblja, i ponajviše o posljedicama prvoloptaških zaključaka i reakcija koje su rezultat visoko emotivnih situacija.
Kroz likove majki, redatelj Halfdan Ulman Tondel, (inače unuk Ingmara Bergmana i Liv Ulman) pokazuje kako se strah i nesigurnost transformiraju u agresiju, a djeca, prigodno neprikazana, postaju još jednom žrtve – ovaj put percepcije događaja koju su oblikovali odrasli u skladu s vlastitim tjeskobama, karakterom i narativima.
Film je premijerno prikazan u Cannesu 2024. gdje je osvojio nagradu Caméra d'Or, za najbolji film izvan glavne konkurencije, te nagradu Europske filmske akademije za Europsko otkriće godine.

Kratkometražni animirani filmovi za djecu 3+
Short animated films for children 3+
Maša Avramović, Francuska, Švicarska, Hrvatska, 2023., 8'
Pekar Boris i prijatelji je izbor od šest suvremenih kratkih animiranih filmova primjerenih djeci od 3 godine naviše. Ovi stilski različiti filmovi vode djecu u svijet mašte, toplih priča i zabavnih avantura, pritom potičući razgovor o različitim osjećajima poput ljubomore, tuge i straha, o snovima koji mogu biti neugodni, o važnosti samoprihvaćanja te o važnosti zajedništva i međusobnog pomaganja. Program se prikazuje u partnerstvu s Animation Festival Network. Ukupno trajanje programa je 30 minuta, a nakon njega prikazuje se blok kratkih animiranih filmova Živživotinje. Ulaz je besplatan.
Full of imagination and heartfelt moments, this colourful programme of animated shorts lets you take a peek into Boris’ sweet-smelling bakery, laugh at the sleepy birthday complications of a dormouse, discover the magic of dreams and the wonders of the sea, listen to a rooster’s playful crow and feel the warmth of the relationship between a little girl and her father. Suitable for children aged 3 and over. The programme is presented in partnership with the Animation Festival Network. The total duration of the programme is 30 minutes, and it is followed by a block of short animated films Živživotinje. Admission is free.

Eid, Yousef Abo Madegem, Izrael, 2024., 90'
Eid je mladić iz Rahata rođen u tradicionalističkoj beduinskoj obitelji. Sanja o tome da postane dramaturg i potajno piše dramu inspiriranu traumom koju je doživio kao dijete. U vezi je na daljinu s glumicom iz Pariza i čezne za preseljenjem k njoj. Kada ga roditelji prisile na dogovoreni brak, život mu se neočekivano mijenja, a Eid se pokušava izboriti za svoju slobodu i snove... Redatelj Yousef Abo Madegem donosi prvi beduinski dugometražni film ikada te pruža neprocjenjiv uvid u beduinsku kulturu, istovremeno pričajući univerzalnu priču o slobodi. Premijerno je prikazan na filmskom festivalu u Rotterdamu.
Eid is a young man from Rahat, born into a traditional Bedouin family. He dreams of becoming a playwright and secretly writes a play inspired by a trauma he experienced as a child. He finds solace in a long-distance relationship with an actress in Paris and longs to move in with her. When his parents arrange a marriage against his will, his life takes an unexpected turn, and Eid tries to fight for his freedom and dreams... The first feature film ever directed by a Bedouin filmmaker gives an invaluable insight into Bedouin culture while telling a universal story of freedom. It premiered at the Rotterdam International Film Festival.

Fernando je talentirani mladi baletan iz Meksika koji sanja o uspjehu i selidbi u SAD. Vjerujući da će ga u tome podržati njegova bogata ljubavnica, američka filantropkinja Jennifer, napokon kreće na dugoiščekivani put, no njegov dolazak u SAD poremetit će Jenniferin „savršeni“ svijet i dovesti do sukoba dvaju različitih života i kultura… Novi film nagrađivanog meksičkog redatelja Michela Franca (Zalazak sunca, FMFS 2022.), u kojem glavne uloge tumače Jessica Chastain i Isaac Hernández, premijerno je prikazan u natjecateljskom programu ovogodišnjeg Berlin Film Festivala.
Fernando is a talented young ballet dancer from Mexico who dreams of international recognition and a life in the US. Believing that his wealthy lover, American philanthropist Jennifer, will support him in this endeavor, he finally sets off on his long-awaited journey leaving everything behind. However, his arrival in the US disrupts Jennifer's carefully curated world causing a clash of two different lives and cultures... New film by the award-winning Mexican director Michel Franco (New Order, Sundown), starring Jessica Chastain and Isaac Hernández, premiered in the competition program of Berlin Film Festival.

Marianna Brennand, Brazil, Portugal, 2024., 101’
13-godišnja Tielle odrasta u malom selu u dubini amazonske prašume, sanjajući o bijegu po uzoru na svoju stariju sestru. Na pragu sazrijevanja, urušavaju se iluzije u koje je vjerovala te počinje otkrivati svijet iskorištavanja i zlostavljanja duboko ukorijenjenogu zajednicu. Odlučna preoblikovati budućnost za sebe i svoju mlađu sestru, smišlja način za pružiti otpor patrijarhalnoj sredini i obitelji koja nije sposobna zaštititi je… Snažna obiteljska i socijalna drama, smještena u zabačeni, egzotični krajolik otoka na delti Amazone, snimljena je prema istinitim događajima. Film je premijernoprikazan u programu Giornate degli autori filmskog festivala u Veneciji, gdje je osvojio nagradu GdA Director's Award.
In the depths of the Amazon rainforest, 13-year-old Tielle grows up with dreams inspired by her older sister’s escape. As she matures, the illusions she clings to begin to crumble, revealing a world of deep-rooted exploitation and abuse. Determined to protect her younger sister and reshape their future, she dares to challenge the forces that bind the women in her community, in a poignant exploration of resilience and resistance. The film premiered at Venice Film Festival as part of the programme Giornate degli autori, where it won the GdA Director's Award.

Miwako Van Weyenberg, Belgija, 2025., 94'
11-godišnja Yuna živi s ocem u Belgiji, dok majku, koja je u Japanu osnovala novu obitelj, nije vidjela godinama. Kada se Yunin otac ozbiljno ozlijedi i završi u bolnici, majka se vraća u Belgiju kako bi privremeno brinula o njoj, a s majkom dolazi i mala polusestra koju Yuna nikada nije upoznala. Dok provode vrijeme zajedno, Yuna se suočava sa svojim potisnutim emocijama… Nježna i dirljiva obiteljska drama s talentiranom Lill Berteloot u glavnoj ulozi, debitantski je dugometražni film belgijsko-japanske redateljice Miwako Van Weyenberg, premijerno prikazan na ovogodišnjem filmskom festivalu u Rotterdamu.
Eleven-year-old Yuna lives in Belgium with her father, who ends up in a hospital after an accident. When Yuna's mother rushes back from Japan to Belgium, along with Yuna's little half-sister, the broken family reunites and Yuna is forced to face a new journey in her role as a big sister and her mother's daughter, confronting some repressed emotions. Tender family drama, with talented Lill Berteloot in the main role, is a debut feature by Belgian-Japanese director Miwako Van Weyenberg, which premiered at this year's Rotterdam Film Festival.

Eva Libertad, Španjolska, 2025., 99'
Ángela je mlada gluha žena koja čeka dijete sa svojim čujućimpartneromHéctorom. Kako vrijeme odmiče, Ángelini strahovi vezani za majčinstvo rastu, a nakon rođenja kćeri bori se s ispunjavanjem majčinske uloge u svijetu neprilagođenom gluhim osobama, ali i s Héctorovim nerazumijevanjem... Snažna i dirljiva drama redateljice Eve Libertadpolubiografska je priča glavne glumice Miriam Garlo. Koristeći španjolski znakovni jezik i dosjetljive zvučne efekte, film autentično prikazuje život gluhe žene koja se suočava s odgojem djeteta u svijetu kojem osjeća da ne pripada. Premijerno je prikazan u programu Panorama filmskog festivala u Berlinu gdje je osvojio nagradu publike za najbolji film.
Deaf Ángela isexpecting a childwithherhearing partner Héctor. As time passes, Ángela'sfearsaboutmotherhoodgrow, andafterthebirthoftheirdaughter, shestruggles to fulfillthematernal role in a societythatisnotadapted to peoplewithhearingimpairments... Touchingandpowerful drama by Eva Libertadis a semi-autobiographical story oftheactress Miriam Garlo. UsingSpanishSignLanguageandspecialsoundeffects, the film authenticallyportraysthechallengesof a deafwomanraising a childin a worldshefeelsshedoesnotbelong to. Itpremiered atthe Berlin Film Festival, inPanorama section, andwontheAudienceAward for Best Film.

Paolo Marinou-Blanco, Portugal, Brazil, Španjolska, 2024., 85'
Gilda je umirovljena srednjoškolska profesorica iz Lisabona, cinična, duhovita i terminalno bolesna. Ostala joj je tek godina života, a jedina joj je želja umrijeti pod "vlastitim uvjetima", dostojanstveno i bez boli. Kako u tome ne uspijeva unatoč nekoliko nespretnih pokušaja, pridružuje se opskurnoj organizaciji koja pomaže neizlječivo bolesnima da se bezbolno ubiju, a tamo upoznaje mladića Amadeua… Apsurdna (tragi)komedija o eutanaziji s izvrsnim glumačkim dvojcem, Denise Fragom i Joãom Nunes Monteirom, premijerno je prikazana na filmskom festivalu u Talinnu.
Gilda is a retired high school teacher from Lisbon, cynical, witty, and terminally ill. She has a year left to live and her only wish is to die on "her own terms", with dignity and without pain. When she fails to do so despite several clumsy attempts, she joins an obscure organization that helps terminally ill people to kill themselves painlessly. There she meets a young man named Amadeu. An absurd (tragi)comedy about euthanasia with an excellent acting duo, Denise Fraga and João Nunes Monteiro, premiered at the Tallinn Black Nights Film Festival.

Joost van den Bosch, Erik Verkerk, Nizozemska, Belgija, 62'
Tomi Tom je mladi razigrani i znatiželjni mačakkoji najviše na svijetu voli svog plišanog medu. Kada jednoga dana plišani medo nestane, Tomi kreće u potragu, a pritom prolazi kroz zanimljive krajolike i susreće različite životinje koje mu pomažu u potrazi.
Animirani film nastao je prema seriji dječjih knjiga nizozemske autorice Jet Boeke koje od 1978. godine osvajaju srca mališana i njihovih roditelja. Film je animiran u prepoznatljivom ručno crtanom 2D stilu, baš kao u knjigama, i svaku je životinju ručno nacrtao animacijski tim.
Film je napravljen za najmlađu djecu s idejom da im to bude jedno od prvih kinematografskih iskustava, a tome doprinose jednostavna radnja, predivna animacija, kraće trajanje filma, i najviše od svega njegov interaktivni karakter - tijekom filma, naime, djeca ne trebaju sjediti mirno nego su pozvana da zajedno s mačkom pjevaju, plješću i plešu.

Sarah Miro Fischer, Njemačka, Španjolska, 2025., 96'
Rose je jako bliska sa svojim starijim bratom Samom koji joj je podrška i oslonac u svim životnim situacijama. Kada mlada djevojka optuži Sama za silovanje, Rose je pozvana na svjedočenje u istrazi, a uznemirujuće optužbe protiv brata stavljaju na test njezin moralni integritet, kao i njihov odnos… Debitantski dugometražni film njemačke redateljice Sarah Miro Fischer istražuje intimni odnos brata i sestre te sposobnost prihvaćanja neugodne stvarnosti vezane uz nama najbliže osobe. Film je premijerno prikazan u programu Panorama filmskog festivala u Berlinu.
Rose has a close bond with her much-loved older brother Sam. When a woman accuses Sam of rape, Rose is asked to testify in an investigation against him. This is a test of both their relationship and her moral integrity. The debut feature film by German director Sarah Miro Fischer explores the intimate relationship between a brother and sister, as well as the ability to accept the unpleasant reality of those closest to us. The film premiered in the Panorama programme of the Berlin Film Festival.

Roger Michell, 2020., UK, 95'
Uloge:Jim Broadbent, Helen Mirren, Matthew Goode
„Vojvoda" (The Duke), posljednji film Rogera Michella(najpoznatijeg po velikom hitu Notting Hill) koji je preminuo nedugo nakon negovog prvog prikazivanja, šarmantna je i dirljiva komična drama temeljena na apsolutno nevjerojatnoj istinitoj priči. Unatoč izvrsnim kritikama i omiljenosti među publikom (97% na Rotten Tomatoes) film je ostao u sjeni jer je, baš u vrijeme kada bi sigurno postigao uspjeh u kinima, nastupilo dugo razdoblje pandemije u kojima su kina bila zatvorena, i u dubokoj krizi još neko vrijeme.
Radnja nas vodi u Newcastle 1961. godine gdje živi Kempton Bunton, 60-godišnji ekscentrični taksisa, idealist, borac za socijalnu pravdu i nesuđeni književnik. Razočaran tretmanom starijih osoba u društvu, posebice činjenicom da siromašni umirovljenici moraju plaćati TV pretplatu, Kempton poduzima neobičan korak.
Orkestrira razrađenu, i što je najbolje - uspješnu krađu Goyinog portreta Vojvode od Wellingtona iz Nacionalne galerije u Londonu, jedne od najznačajnijih i najčuvanijih svjetskih galerija. Njegov je plan jednostavan: vratit će sliku, pod uvjetom da vlada osigura besplatan TV umirovljenicima. Sa neprocjenjivom umjetninom odloženom u spavaćoj sobi, on živi običan, istovremeno tragičan i komičan život sa suprugom.
Film vješto balansira humor s ozbiljnim temama klasnih razlika, integriteta i kompleksnih obiteljskih odnosa, posebno s njegovom suprugom Dorothy (Helen Mirren), koja ga pokušava držati na zemlji. "Vojvoda" je optimistična priča o idealizmu i hrabrosti običnog čovjeka koji se usudi ssuprotstaviti sustavu, slaveći ljudsku dobrotu i upornost u potrazi za pravdom, ali i slojevitost i najobičnijih, najsvakodnevnijih ljudi i postupaka.

Ken Scott, 2025. FR, 112'
Uloge: Jonathan Cohen, Leïla Bekhti, Joséphine Japy
Roland Perez rođen je 1963. godine s deformiranim stopalom zbog kojeg nije mogao stajati. Ovaj je film nastao na osnovu njegove autobiografije. Autobiografije čovjeka koji hoda.
Naime, unatoč svim prognozama i pesimizmu, te nedaćama koje su za osobe s invaliditetom prije 50 godina bile veće nego danas, njegova majka Esther obećala mu je da će jednog dana hodati i imati normalan život. Od tog trenutka ona se u potpunosti posvetila tome da svoje obećanje ispuni. Frontovi su otvoreni na svim stranama. Medicina i molitva, alternativni čudotvorci i disciplina, muzika i socijalne službe, humor i suze, Esther ne diskriminira. Sve je na stolu.
Film prikazuje istinitu, humorističnu i duboko dirljivu priču koja govori o najvećoj mogućoj ljubavi – onoj majčinskoj.
Njegov originalni naslov – Moja majka, Bog i Sylvie Vartan – bolje oslikava duhovitost, originalnost i redoslijed prioriteta kojeg film utjelovljuje, nego hrvatski prijevod, a citat iz filma „Bog ne može biti svugdje, zato je stvorio majke“, u međuvremenu je postao viralan.
Film je bio najveći hit u francuskim kino dvoranama, nadigravši sve holywoodske blockbustere.

Kaouther Ben Hania, 2020., Tunis, Francuska, Belgija, Švedska, Njemačka, 100'
Uloge: Yahya Mahayni, Dea Liane, Monica Bellucci, Koen de Bouw, Darina Al Joundi, Christian Vadim
U očajničkoj potrazi za novcem i papirima koji će mu omogućiti da se domogne Europe i spasi voljenu ženu od prisilnog braka, mladi Sirijac Sam Ali prihvaća ponudu glasovitog umjetnika koji njegova leđa želi pretvoriti u umjetničko djelo. Misleći da dobiva slobodu, Sam završava kao eksponat u europskim muzejima. Ova romantična melodrama oštra je satira zapadnog društva i umjetničkog svijeta, inspirirana kontroverznim radom belgijskog umjetnika Wima Delvoyea, i ujedno prvi tuniski film nominiran za Oscara. Za ulogu Sama Alija, Yahya Mahayni u Veneciji je nagrađen za najboljega glumca, a u jednoj od uloga nastupa i Monica Bellucci.
Redateljicu Kaouther Ben Haniu publika kinoteke je prošle godine upoznala kroz neobičan dokumentarac „Četiri kćeri“ kojikombinira dokumentarne i fikcionalne elemente.
Oscar 2020- Kandidat za najbolji međunarodni film
Venice International Film Festival (Orizzonti Competition) 2020- Nagrada za najboljeg glumca, Edipo Re Award
Stockholm Film Festival 2020- Nagrada za najbolji scenarij
Zagreb Film festival 2021 - Glavni natjecateljski program

Ken Scott, 2025. FR, 112'
Uloge: Jonathan Cohen, Leïla Bekhti, Joséphine Japy
Roland Perez rođen je 1963. godine s deformiranim stopalom zbog kojeg nije mogao stajati. Ovaj je film nastao na osnovu njegove autobiografije. Autobiografije čovjeka koji hoda.
Naime, unatoč svim prognozama i pesimizmu, te nedaćama koje su za osobe s invaliditetom prije 50 godina bile veće nego danas, njegova majka Esther obećala mu je da će jednog dana hodati i imati normalan život. Od tog trenutka ona se u potpunosti posvetila tome da svoje obećanje ispuni. Frontovi su otvoreni na svim stranama. Medicina i molitva, alternativni čudotvorci i disciplina, muzika i socijalne službe, humor i suze, Esther ne diskriminira. Sve je na stolu.
Film prikazuje istinitu, humorističnu i duboko dirljivu priču koja govori o najvećoj mogućoj ljubavi – onoj majčinskoj.
Njegov originalni naslov – Moja majka, Bog i Sylvie Vartan – bolje oslikava duhovitost, originalnost i redoslijed prioriteta kojeg film utjelovljuje, nego hrvatski prijevod, a citat iz filma „Bog ne može biti svugdje, zato je stvorio majke“, u međuvremenu je postao viralan.
Film je bio najveći hit u francuskim kino dvoranama, nadigravši sve holywoodske blockbustere.

Ken Scott, 2025. FR, 112'
Uloge: Jonathan Cohen, Leïla Bekhti, Joséphine Japy
Roland Perez rođen je 1963. godine s deformiranim stopalom zbog kojeg nije mogao stajati. Ovaj je film nastao na osnovu njegove autobiografije. Autobiografije čovjeka koji hoda.
Naime, unatoč svim prognozama i pesimizmu, te nedaćama koje su za osobe s invaliditetom prije 50 godina bile veće nego danas, njegova majka Esther obećala mu je da će jednog dana hodati i imati normalan život. Od tog trenutka ona se u potpunosti posvetila tome da svoje obećanje ispuni. Frontovi su otvoreni na svim stranama. Medicina i molitva, alternativni čudotvorci i disciplina, muzika i socijalne službe, humor i suze, Esther ne diskriminira. Sve je na stolu.
Film prikazuje istinitu, humorističnu i duboko dirljivu priču koja govori o najvećoj mogućoj ljubavi – onoj majčinskoj.
Njegov originalni naslov – Moja majka, Bog i Sylvie Vartan – bolje oslikava duhovitost, originalnost i redoslijed prioriteta kojeg film utjelovljuje, nego hrvatski prijevod, a citat iz filma „Bog ne može biti svugdje, zato je stvorio majke“, u međuvremenu je postao viralan.
Film je bio najveći hit u francuskim kino dvoranama, nadigravši sve holywoodske blockbustere.

Mike Leigh, 2025., UK, 97'
Uloge: Marianne Jean-Baptiste, Michele Austin, David Webber
„Hard Truths" cijenjenog britanskog redatelja Mikea Leigha (Tajne i laži, Vera Drake...) je duboka i intimna drama, vjerna njegovom prepoznatljivom autorskom stilu. Smještena u suvremeni London, vrti se oko života jedne žene i njenih odnosa s obitelji i okolinom. Jedna od teških istina na koju se referira je činjenica da njegova protagonistica, fantastična Marianne Jean-Baptiste, glumica kojoj je slavu donio upravo Leighov klasik „Secrets and Lies“, boluje od depresije. Druga je teška istina da depresija i bijes idu ruku pod ruku, te da teško obilježavaju živote svih s kojima dolaze u doticaj. Njezini suprug i sin zakopani su u tvrdoj tišini, beznađu i besciljnom lutanju. Najteža, ipak, istina od svih, je ona da u životu, za razliku od filma, najčešće nemamo trenutak razrješenja ili katarze, samo kaos i bol ispresjecan trenucima ljepote i sreće, za koje se moramo držati.
Nemilosrdno, ali s puno empatije, Leigh čeprka po tim istinama – o vlastitim životima, obmanama i spoznajama o drugima, temama obiteljskih dinamika, osobnih borbi, ranjivosti i sposobnosti ljudskog duha da se nosi s nedaćama.
Kao i kod prethodnih Leighovih ostvarenja, radnja se razvija kroz naturalističke dijaloge i pažljivo razrađene, višeslojne likove, čija autentičnost proizlazi iz opsežnog istraživanja i metoda improvizacije koje Leigh primjenjuje tijekom razvoja filma.
Film je premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Cannesu 2024., a posebno je hvaljen zbog moćnih glumačkih ostvarenja.

Mike Leigh, 2025., UK, 97'
Uloge: Marianne Jean-Baptiste, Michele Austin, David Webber
„Hard Truths" cijenjenog britanskog redatelja Mikea Leigha (Tajne i laži, Vera Drake...) je duboka i intimna drama, vjerna njegovom prepoznatljivom autorskom stilu. Smještena u suvremeni London, vrti se oko života jedne žene i njenih odnosa s obitelji i okolinom. Jedna od teških istina na koju se referira je činjenica da njegova protagonistica, fantastična Marianne Jean-Baptiste, glumica kojoj je slavu donio upravo Leighov klasik „Secrets and Lies“, boluje od depresije. Druga je teška istina da depresija i bijes idu ruku pod ruku, te da teško obilježavaju živote svih s kojima dolaze u doticaj. Njezini suprug i sin zakopani su u tvrdoj tišini, beznađu i besciljnom lutanju. Najteža, ipak, istina od svih, je ona da u životu, za razliku od filma, najčešće nemamo trenutak razrješenja ili katarze, samo kaos i bol ispresjecan trenucima ljepote i sreće, za koje se moramo držati.
Nemilosrdno, ali s puno empatije, Leigh čeprka po tim istinama – o vlastitim životima, obmanama i spoznajama o drugima, temama obiteljskih dinamika, osobnih borbi, ranjivosti i sposobnosti ljudskog duha da se nosi s nedaćama.
Kao i kod prethodnih Leighovih ostvarenja, radnja se razvija kroz naturalističke dijaloge i pažljivo razrađene, višeslojne likove, čija autentičnost proizlazi iz opsežnog istraživanja i metoda improvizacije koje Leigh primjenjuje tijekom razvoja filma.
Film je premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Cannesu 2024., a posebno je hvaljen zbog moćnih glumačkih ostvarenja.

Jacques Audiard, 2018., FR,US, ES, 120'
Uloge: Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal, Carol Kane, Riz Ahmed, Rutger Hauer, John C. Reilly
"Braća Sisters" je nekonvencionalni crnohumorni vestern temeljen na istoimenom romanu Patricka deWitta . Radnja je smještena u Oregon i Kaliforniju tijekom zlatne groznice 1850-ih. Braća Elija i Charlie Sisters (John C. Reilly i Joaquin Phoenix) ubojice su u potjeri za kopačem zlata i detektivom koje imaju likvidirati, no tijekom brutalnog putovanja, suočavaju se ne samo s opasnostima, već i sa svojom vlastitom nasilnom prošlošću i složenim odnosom. Film istražuje teme bratstva, nasilja, pohlepe i iskupljenja, nudeći mračan humor i jedinstvenu varijantu vesterna.
Dobitnik je Srebrnog lava u Veneciji (najbolji redatelj), četiri nagrade Cesar i mnogih drugih.

Thorbjørn Christoffersen, Anders Matthesen, 2018., 80'
Animirana komedija ‘Skockani nindža’ donosi priču o Askeu koji na poklon iz Tajlanda dobije plišanog nindžu za kojeg otkrije da je živ i da mu može pomoći oko problema u školi. Aske želi nindži vratiti uslugu, ali ubrzo saznaje da je skockani nindža u osvetničkoj misiji. Nominiran za najbolji film na prestižnom Međunarodnom festivalu animiranog filma u Annecyu, „Skockani Ninja“ je postigao rekordan broj posjećenosti u danskim kinima u zadnjih nekoliko desetljeća.
Pun britkog humora, ali i upliva u „odrasle“ teme, „Skockani Ninja“ nije film za najmlađe, ali, sa svojim izvrsnim hip-hop soundtrackom i vrhunskom animacijom, sjajna je zabava i temelj za razgovor s školarcima i adolescentima.
Danske filmske nagrade (Robert) 2019 – Najbolji film za djecu i mlade, najbolji adaptirani scenarij i najbolja glazba.

Jacques Audiard, FR, 2021., 105'
Uloge:Lucie Zhang, Makita Samba, Noémie Merlant
Les Olympiades je naziv stambenog bloka u pariškom trinaestom arondismanu, a taj je dio Pariza multikulturalna zajednica u kojoj se susreću kineska četvrt, azijske i vijetnamske trgovine, klasična francuska arhitektura i moderni stambeni blokovi.
Film Les Olympiades je adaptacija triju grafičkih novela Adriana Tominea, i prati isprepletene živote četvero mladih likova – Émilie, Camillea, Nore i Amber Sweet – dok se bore s romantičnim vezama, prijateljstvima i identitetom u digitalnom dobu. Audiard vješto prikazuje složenost suvremenih odnosa s iskrenošću i stilom, fokusirajući se na seksualnost, usamljenost i potragu za povezanošću u urbanom okruženju.
Snimljen u upečatljivoj crno-bijeloj tehnici, film svoju estetiku ne gradi na klasičnim prikazima „grada svjetlosti“ već ga teži obuhvatiti pogledom milenijalca, onoga koji traži svoje mjesto i uporište u svijetu koji se prebrzo mijenja.
Ukupno je osvojio 4 nagrade i 17 nominacija na raznim festivalima i dodjelama.

Mike Leigh, 2025., UK, 97'
Uloge: Marianne Jean-Baptiste, Michele Austin, David Webber
„Hard Truths" cijenjenog britanskog redatelja Mikea Leigha (Tajne i laži, Vera Drake...) je duboka i intimna drama, vjerna njegovom prepoznatljivom autorskom stilu. Smještena u suvremeni London, vrti se oko života jedne žene i njenih odnosa s obitelji i okolinom. Jedna od teških istina na koju se referira je činjenica da njegova protagonistica, fantastična Marianne Jean-Baptiste, glumica kojoj je slavu donio upravo Leighov klasik „Secrets and Lies“, boluje od depresije. Druga je teška istina da depresija i bijes idu ruku pod ruku, te da teško obilježavaju živote svih s kojima dolaze u doticaj. Njezini suprug i sin zakopani su u tvrdoj tišini, beznađu i besciljnom lutanju. Najteža, ipak, istina od svih, je ona da u životu, za razliku od filma, najčešće nemamo trenutak razrješenja ili katarze, samo kaos i bol ispresjecan trenucima ljepote i sreće, za koje se moramo držati.
Nemilosrdno, ali s puno empatije, Leigh čeprka po tim istinama – o vlastitim životima, obmanama i spoznajama o drugima, temama obiteljskih dinamika, osobnih borbi, ranjivosti i sposobnosti ljudskog duha da se nosi s nedaćama.
Kao i kod prethodnih Leighovih ostvarenja, radnja se razvija kroz naturalističke dijaloge i pažljivo razrađene, višeslojne likove, čija autentičnost proizlazi iz opsežnog istraživanja i metoda improvizacije koje Leigh primjenjuje tijekom razvoja filma.
Film je premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Cannesu 2024., a posebno je hvaljen zbog moćnih glumačkih ostvarenja.
ARHIVA programa Kinoteke
O kinoteci
Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.
Članska iskaznica Kinoteke
Članska iskaznica Kinoteke za godinu 2025., filmofilima će cijelu godinu osigurati besplatan ulaz na najbolje od našeg programa. U idućoj godini to će biti:
- Mjesečni tematski blokovi – svaki će mjesec imati svoju tematsku okosnicu, sa 4 do 8 odabranih filmova. Neki će put to biti autor, neki put žanr, neki put motiv, jezik, ili nacionalna kinematografija, ali uvijek će biti izbor najboljega što je iz tog tematskog okvira dostupno.
- Svi diskurzivni programi i programi s gostima – kad god u kinoteci imamo uz film zanimljivog gosta, bilo kao izbornika programa, bilo kao predavača, uvodničara ili autora, članska je karta sve što treba za ulaz
- Ostali posebni programi – filmska klasika, obljetnice, revije i ciklusi u suradnji sa kulturnim centrima i ambasadama
Svi za članove besplatni programi bit će jasno naznačeni u mjesečnom programu, kojega možete svaki mjesec dobiti e-mailom.
Cijena članske karte za 2025. je 40 €, odnosno 30 € za umirovljenike, đake i studente, što je 7, odnosno 8 puta manje nego što bi, otprilike, program koštao u redovnoj prodaji.
Prodaja kreće od 2. prosinca 2024., a rezervirati ih se može mailom na info@zlatnavrata.hr
Broj članskih iskaznice je ograničen.
Sve postojeće članske karte traju do isteka po istim uvjetima po kojima su i kupljene.