PROGRAM KINOTEKE Lipanj 2020.

PONEDJELJAK / 01.06.

HELENA I MARTA BIRAJU ZA VAS: PRIČAJ S NJOM

Hable con ella, 2002.
20:00 sati



Hable con ella, 2002. Pedro Almodovar, 116 min. ES
Scenarij:
Pedro Almodovar
Uloge: Javier Camara, Dario Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Mariola Fuentes, Roberto Alvarez, Geraldina Chaplin
   Novinar Marco se zaljubljuje u toreadoricu Lidiju koja će nakon nesreće u areni završiti u komi. Tijekom brige za Lidiju, Marko u bolnici upoznaje Benigna, bolničara koji njeguje teško ozlijeđenu balerinu Aliciu, koja je poput Lidije u komi. Uz to, Benigno se u svoju pacijenticu zaljubio ne krijući to od svog novog poznanika. Između dvoje muškaraca razvija se čudan odnos prijateljstva i odanosti, odnos u koji ih je čudnom povezanošću sudbina uputila tragedija njima dragih osoba. Odnos u kojem se Marco upoznaje s jednim sasvim drugačijim svijetom...
   U tom trenutku, negdje na polovici filma, kontroverzni ali i lucidni Španjolac Pedro Almodovar (Oscar za najbolji izvorni scenarij 2002. godine) priču usmjerava u sasvim drugom smjeru. Smjeru u kojem na ivici patetike, melodrame i kiča izvlači živu glavu velikog autora pred kojim se publika duboko mora pokloniti. Toliko emocija i vještine u zaokružavanju sudbina običnih ljudi u neobičnim okolnostima, emocija u kojima je muškarcima dozvoljeno iskazati sve ono potiskivano u sebi u ime plakatnog machizma. Izvanredan lik (i uloga) bolničara Benignija teško da bi itko osim Pedra uspio posložiti u scenaristički višeslojnu priču o ljubavi i odanosti. Lik toliko predan i posvećen svojoj ljubavi nasuprot kojeg se i drugi muškarac (Marco) može prepustiti osjećajima i zacementirati jednom uspostavljeno prijateljstvo.
   Almodovar je još jednom snimio istinsko remek djelo, djelo puno lijepih boja, kadrova i muzike (favorit potpisnika ovih redova je nadahnuta izvedba "Cucurrucucú Paloma" Caetana Velosa), a ponajviše emocija i humanosti koje se riječima teško može predstaviti. Jednostavno, "Pričaj s njom" je film koji ne smijete propustiti, film koji će vas nadahnuti, oraspoložiti, a čak i kad vas / ako vas rastuži - da li zbog bizarnosti događaja ili daljnjih sudbina naših junaka - osmijeh sa lica vam neće nestati. Čudesan, genijalan film!
   OSCAR - najbolji izvorni  scenarij
   EVROPSKE FILMSKE NAGRADE - najbolji film, scenarij, režija, gl. muška uloga
   BAFTA NAGRADA - najbolji strani film, najbolji izvorni scenarij
   CESAR - najbolji evropski film
   ZLATNI GLOBUS - najbolji strani film
   ZLATNI SATELIT - najbolji strani film, najbolji izvorni scenarij
   NACIONALNA UDRUGA AMERIČKIH KRITIČARA - najbolji strani film
https://www.imdb.com/title/tt0287467/?ref_=nv_sr_srsg_0
https://www.youtube.com/watch?v=1emgUdD3_pE

 

UTORAK / 02.06.

IN MEMORIAM VATROSLAV MIMICA: KAJA, UBIT ĆU TE!

Kaja, ubit ću te!, 1967.
20:00 sati



Kaja, ubit ću te!, 1967. Vatroslav Mimica, 88 min. HR / YU
Scenarij:
V. Mimica, Kruno Quien, prema Quienovoj noveli
Uloge: Zaim Muzaferija, Uglješa Kojadinović, Antun Nalis, Jolanda Bačić, Izet Hajdarhodžić, Husein Čokić
   Gradić na moru živi svojim životom. Ribari se, love se ptice, ismijava se lokalnog »ridikula«, uživa se u jelu i piću. Međutim talijanska okupacija 1941. godine sve to mijenja. U grad je ušlo zlo, koje dojučerašnje susjede okreće jedne protiv drugih pa dotad neupadljivi Pjero čvrsto odluči ubiti bezazlenoga Kaju.
   „Kaja, ubit ću te!“ smatra se Mimičinim najuspjelijim filmom, te jednim od najboljih hrvatskih filmova uopće. U osnovi lišen fabule, filmskog  motiv provale iracionalnog zla u pitomu mediteranskom ambijentu uobličuje i usložnjava narativnom fragmentarnošću, vizualnom sugestivnošću slika nerijetko iznimne ljepote, prepletanjem prirodnog i civilizacijskog te spregom poetskih, nadrealističkih i grotesknih prizora. Ocjenjivan i kao spoj etnografskih i kulturoloških komponenti s elementima horora, a uz autorov komentar o čovjekovoj prirodi (zlo postupno stječe prevlast nad zbiljom), u cjelini se odupire žanrovskim klasifikacijama te predstavlja vrhunski prilog hrvatske kinematografije tendencijama evropskog modernističkog filma, u kojemu zaplet i lik nisu ključne odrednice filmskog prizora, već to postaje sama vizualnost odnosno dočaravanje ugođaja. U tom smislu donekle i hermetičan za širu publiku, film je popraćen negodovanjem na festivalu u Puli, iako je 1968. s uspjehom prikazan na festivalu u New Yorku te iste godine nagrađen i Zlatnom medaljom Filmskog kluba u Napulju. (HFL)
   Na ovoj listi nalazi se Mimičin klasik „Kaja, ubit ću te“, ali mogli su se tu slobodno naći i drugi njegovi filmovi, npr. „Ponedjeljak ili utorak“, „Događaj“ ili „Prometej s otoka Viševice“. Kako god, Mimica je nezaobilazno ime domaće kinematografije koji je svojim modernističkim ostvarenjima ostavio trag koji treba slijediti i kojem se treba posvetiti. Od velikog broja naslova ističe se „Kaja, ubit ću te“, eksperimentalni film sniman u Trogiru koji prikazuje promjene u životu malog mjesta u trenutku kad crnokošuljaši s dolaskom rata počinju voditi glavnu riječ. Snaga ovog filma podjednako se krije u priči, glumi, interpretaciji, koliko i u maestralnoj režiji i smislu za simboliku i montažu. Ovaj film emotivna je priča, no ujedno i zanatska lekcija čija vrijednost izlazi iz okvira Hrvatske. (Dario Dunatov / Ziher filmolista: Zaboravljeni biseri hrvatskog filma) 

https://www.imdb.com/title/tt0064531/?ref_=nm_flmg_wr_12
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-tv/vatroslav-mimica-zivot-legendarnog-redatelja-studirao-je-medicinu-bio-u-partizanima-a-onda-otkrio-svijet-filma/9981961/

SRIJEDA / 03.06.

ZVIŽDAČI

Fluierătorii / La Gomera / The Whistlers, 2019.
20:00 sati



Fluierătorii / La Gomera / The Whistlers, 2019. Corneliu Porumboiu, 97 min. RO/FR/DE
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Vlad Ivanov, Catrinel Marlon, Agustí Villaronga, Cristóbal Pinto, Sabin Tambrea, Rodica Laza
   Izabran za službenu konkurenciju prošlogodišnjeg filmskog festivala u Cannesu, novi film rumunjskog redatelja Corneliua Porumboiua kriminalistička je noir drama s neočekivanim crnohumornim obratom koja je kao stvorena za festivalsku publiku.
   Nije sve kakvim se čini za Cristija, policijskog inspektora u Bukureštu koji, čini se, radi simultano za obje strane zakona. Ljepotica Gilda nagovara ga na pljačku s visokim ulozima, a oboje moraju biti spremni na izazove koje donose iznenadne situacije, izdaja i obmana. Međutim, tajni jezik zviždača sa španjolskog otoka La Gomera mogao bi biti točno ono što im treba da uspješno izvedu pljačku.
   Porumboiu nam daje zamršen, izvanredan zaplet sa mnogo preokreta, ali čvrsto povezan, ukrašen melodičnom kombinacijom tmurnog Bukurešta i sunčanih predjela La Gomera. (http://faf.rs)
   Rumunjski crnohumorni triler koji razmišlja globalno, pa tek onda lokalno, a njegov je uzor Quentin Tarantino. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)

https://www.imdb.com/title/tt7921248/?ref_=nv_sr_srsg_0

    Redatelj Corneliu Porumboiu  jedan je od najznačajnijih pripadnika rumunjskog filmskog novog vala koji je posljednjih 15 godina dominirao brojnim filmskim festivalima. Njihovi autori pobjeđivali su na festivalima u Cannesu, Berlinu i mnogim drugim festivalima, pretvorivši rumunjsku kinematografiju u jednu od najznačajnijih europskih kinematografija. Porumboiu se također proslavio na filmskom festivalu u Cannesu, na kojem je 2006. godine proglašen najboljim debitantom za izvrsnu crnu komediju “12:08 Istočno od Bukurešta”, da bi tri godine kasnije s filmom “Policijski, pridjev” pobijedio u canneskoj sekciji “Izvjestan pogled”.
   „Kada sam otkrio da na jednom španjolskom otoku ljudi doista komuniciraju uz pomoć zviždanja, bio sam toliko zaintrigiran da sam se odlučio na ovakav film. Dugo sam pisao scenarij, neprestano ga mijenjao, nekoliko verzija scenarija nije mi se dopalo, sve dok nisam došao do verzije u kojoj gotovo svaki lik igra dvostruku igru. Dakle, nisam planirao snimiti akcijski film noir, on mi se nametnuo kroz temu filma. Sve je počelo tako što sam na televiziji gledao emisiju o otoku na kojem ljudi komuniciraju zviždanjem. Zatim sam istraživao to zviždanje na YouTubeu i posjetio otok La Gomera koji je dio Kanarskog otočja, na kojem ljudi komuniciraju zviždanjem. Kada sam to doživio uživo, vidio sam koliko je moćno. Radi se o vulkanskom otoku i izgleda impresivno. Želio sam snimiti film koji nije realističan, želio sam se odvojiti od dosadašnjeg pričanja filmske priče, želio sam promijeniti filmski jezik. U djetinjstvu sam gledao puno film noira i kada sam počeo pisati scenarij, činilo mi se kao da se vraćam u djetinjstvo, u žanrovski film koji sam pomalo zaboravio. Poigravao sam se sa scenama, bio sam poput djeteta. I zato mi je stvaranje ovog filma pričinjavalo veliko zadovoljstvo.“ (Corneliu Porumboiu )

ČETVRTAK / 04.06.

KINO CIRKUS: SIZIFOV PLES

Der Tanz des Sisyphos, 2003.
20:00 sati



Der Tanz des Sisyphos, 2003. Bert Schmidt, 86 min. DE  
Scenarij:
Bert Schmidt
   Njemačka 1948. Ernest je imao 12 godina kad je vidio film „Tonelli“. Žongleri u njemu, Francis i Lottie Brunn, za njega su bili otkriće i u tom je trenu ovaj dječak znao čime se u životu želi baviti. Ono što  nije znao je da su dvojac na ekranu, Francis i Lottie, zapravo bili njegov polubrat i polusestra. Dvadeset i pet godina nakon tog presudnog posjeta kinu, Ernest Montego, sada već velika žonglerska zvijezda, napokon upoznaje svog polubrata u Las Vegasu.
   "Sizifov ples", dokumentarni je film o životu jednog od najpoznatijih žonglera, Ernesta Montega, istovremeno je i dirljiv i tužan. Pričajući
 priču o ovoj izuzetnoj obitelji zabavljača, film jasno pokazuje ono što se često zanemaruje: stupanj predanosti i količina vježbe koja stoji iza umjetnosti žongliranja. Samo takav pristup ostavlja na publiku dojam potpune kontrole nad gravitacijom - za samo nekoliko čarobnih trenutaka - uistinu Sizifov posao.
https://www.imdb.com/title/tt1027172/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 05.06.

FILTH

20:00 sati



Filth, 2013. Jon S. Baird, 107 min. UK/DE/BE/SW/US
Scenarij:
Jon S. Baird prema romanu Irvinea Welsha
Uloge: James McAvoy, Imogen Poots, Jamie Bell, Eddie Marsan, Joanne Froggatt, Jim Broadbent...
   Korumpirani policajac, narkoman, sa bipolarnim poremećajem, pokušava izmanipulirati svoj put do unaprijeđenja kako bi vratio svoju ženu i dijete, dok se ujedno bori sa svojim unutrašnjim demonima. (ekranizaciju romana kultne škotske literarne figure imena Irvine Welsh)
   S tisućama filmova koje sam pogledao tokom godina, ovo je prvi za koji sam poželio da sam ga snimio. (TheSquiss/imdb/User Reviews)
Modern Cinema Masterpiece!  (donelado/imdb/User Reviews)
Absolutely brilliant! (Yazzyleigh/imdb/User Reviews)
   Film mi se u načelu svidio, iako nisam upoznat sa romanom. Stilistički je zanimljiv (volim takve 'trippy' filmove), ima crnog humora, što nije nikad na odmet, a sam McAvoy rastura - definitivno highlight filma. Doduše, moram priznati kako mi je zasmetalo što je na trenutke možda malo prekaotičan, i usudio bih se reći style-over-substance te da mu fali malo više fokusa. No, usprkos tim nedostacima, dobro sam se zabavio gledajući ga. (DrugsBunny/forum.hr)
   Najkraći i eventualno stilski najbliži filmski opis bi bio "Bad Lieutenant" susreće "Trainspotting". Sve rečeno s tim? I da i ne. Welsh je puno više od toga. Pisac koji je u startu karijere izazvao brojne polemike, koji je stekao podjednako vojske neprijatelja i okorjelih obožavatelja, ima svoj upečatljiv i j...no duhovit stil i od njega ne bježi. Likovi mu se prepliću kroz gotovo cijeli literarni opus koji je pak iskrižan brojnim nastavcima i prednastavcima.  
   Ovdje glavnu riječ vodi Bruce Robertson, iskrivljena refleksija škotske srednje klase. Detektiv kojeg se treba čuvati, a ne obrnuto. Droga, alkohol, prostitucija, korupcija, dvoličnost, perverznost, psihotičnost - krasan rezime za jednog detektiva koji pretendira postati inspektorom, zar ne? E, da, on je i član masonskog udruženja, zvuči li vam to bolje? Sve to ostavite po strani, Welsh je majstor. Treba znati tako odvratnu osobu učiniti dopadljivom, grebati po površini skriven ispod pustih alegorija. Crnohumorni trip koji  povremeno odluta u čistu farsu i otkriva ono najgore od ljudi a ipak, tako j...no duhovit!  (Ivica Perinović / sedmi pečat / ezadar.net.hr)
   Gluma Jamesa McAvoya udarna je točka ovog filma. On besprijekorno udahnjuje život poročnom Bruceu i pravim malim glumačkim bravurama ide iz stanja potpune organiziranosti  do trenutaka psihičkih lomova i kolapsa. McAvoy zaista, možda i prvi put u karijeri, izgara do krajnjih emotivnih granica ovom ulogom, dajući svom liku neophodnu dozu mješavine empatije i odvratnosti, dovoljno da ga ničim ljudskim odvrati od gledatelja, ali i sasvim magnetično da isti taj gledatelj ne skloni pogled sa filma. (filmskisaptac.wordpress.com)

https://www.imdb.com/title/tt1450321/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 06.06.

PORTRET DJEVOJKE KOJA IZGARA

Portrait de la jeune fille en feu, 2019.
20:00 sati



Portrait de la jeune fille en feu, 2019. Céline Sciamma, 120 min. FR
Scenarij:
Céline Sciamma
Uloge: Adèle Haenel, Noémie Merlant, Luàna Bajrami, Valeria Golino
   Na izoliranom otoku u Bretanji krajem 18. stoljeća susreću se Heloïse, mlada plemkinja netom izašla iz samostana koju čekaju zaruke u Milanu, i Marianne, slikarica koja na poziv djevojčine majke dolazi naslikati njezin portret kako bi je budući zaručnik prepoznao. No Heloïse se ne želi udati i odbija pozirati, stoga Marianne dobiva zadatak da bez djevojčina znanja naslika portret, a za to vrijeme će se predstavljati kao njezina pratiteljica. Svakodnevno druženje i prijateljstvo ubrzo će prerasti u žudnju i intenzivan ljubavni odnos.
   „Portret djevojke koja izgara“ četvrti je dugometražni film renomirane francuske redateljice Céline Sciamme, poznate po sjajnim coming of age dramama (Ljiljani, Tomboy, Cure) koje se bave LGBT i posebno djevojačkim identitetima. Novim radom redateljica po prvi puta zakoračuje u klasični žanr povijesne kostimirane drame, ali i dalje ostaje vjerna svom redateljskom prosedeu koji teži afirmirati ženski pogled u tradicionalno maskulinoj industriji. Preko priče o zabranjenoj ljubavi između slikarice i njezinog modela, Sciamma ingeniozno ispisuje povijest reprezentacije žena u slikarstvu i propituje njihovu poziciju kao pasivnog objekta. U maniri renesansnog slikarstva, film odiše rijetko viđenom stoičkom ljepotom i elegancijom, dok suptilna, minimalistička režija doprinosi nježnom i senzualnom portretu protagonistica. Prezentirajući istovremeno veliku ljubavnu priču i politički manifest za slobodu i pravo žene da odlučuje o svome tijelu, Sciamma se još jednom pokazala kao jedna od najvažnijih feminističkih redateljica svoje generacije. (Human Rights Film Festival)
    Film je na festivalu u Cannesu ovjenčan nagradom za najbolji scenarij i najbolji film LGBT tematike, čime je Sciamma postala prva žena kojoj je dodijeljena ta nagrada.
    Žiri u Chicagu (obrazloženje / Najbolji film): Film prikazuje ne samo raskoš zaljubljivanja i sveprožimajuću prirodu ljubavi, već i ljepotu ženske solidarnosti pri pokušaju da se uklope u svijet oko sebe. Snaga filmskog stvaralaštva u kombinaciji s nevjerojatnom glumom, fotografijom i glazbom oduševila je ovaj žiri."
   Žiri u Chicagu (obrazloženje / Srebrni Q-Hugo): „Lijep i elegantan film... Svi smo zarobljeni autoričinim pogledom dok polako gradi svaku scenu prema konačnom i neizbježnom vrhuncu.“

   "Portrait de la jeune fille en feu" na trenutke izgleda kao renesansna slika, osobito kad Héloïse i Marianne jedne večeri posjete lokalne žene na fešti i budu okupane sjajem vatre. Nezaboravna scena postaje još nezaboravnija zahvaljujući zbornu pjevanju žena kao jedinom glazbenom dionicom filma do emotivne završnice uz Vivaldijeva "Četiri godišnja doba" . (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Postavljajući Marianne i Héloïse u odnos potajnog promatrača/potajno promatranog, Sciamma gradi emotivni i psihološki naboj između protagonistica. Ipak, ono što uzdiže ove karaktere, a samim tim i narativ te cjelokupni film na višu razinu je upravo odluka redateljice da su oba lika istovremeno u oba odnosa, podjednako su promatrači te promatrani. (Arman Fatić, ziher.hr)
   Željela sam snimiti ljubavnu priča zasnovanu na jednakosti. (redateljica Céline Sciamma)
   “Portret djevojke koja izgara ” je remek djelo zrele filmašice u naponu redateljske snage. (Antonela Marušić, Vox feminae)
   Film ovakvog formata ne pojavljuje se svaki dan u hrvatskim kinima, zato otkažite prethodno planirane dogovore i poduzmite sve da pogledate ovaj film na velikom platnu. Upozoreni ste! (Antonela Marušić, Vox feminae)

   European Film Awards 2019. Najbolji scenarij
   Cannes 2019. Nagrada za najbolji scenarij i Queer palma
   International Cinephile Society Awards (Cannes 2019.). Najbolji film
   Chicago International Film Festival 2019. Najbolji film (Zlatni Hugo) i Srebrni Q-Hugo
   Denver International Film Festival 2019. Najbolji film
   Goya Awards 2020. Nominacija za najbolji strani film
   Zlatni globus 2020. Nominacija za najbolji strani film
   Hamburg Film Festival 2019. Najbolji film
   Key West Film Festival 2019. Najbolji LGBT film
   Melbourne International Film Festival 2019. Nagrada publike
   New York Film Critics Circle Awards 2019 . Najbolja fotografija
   New York Film Critics, Online 2019. Najbolji film
   Women Film Critics Circle Awards 2019. Najbolji film o ženskoj slobodi, Najbolji strani film o ženskoj slobodi, Najbolji scenarij
https://www.imdb.com/title/tt8613070/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

 

PONEDJELJAK / 08.06.

MOJA KĆI

20:00 sati



Figlia mia, 2018. Laura Bispuri, 107 min. IT/DE/HE
Scenarij
: Francesca Manieri i Laura Bispuri prema sjećanjima A.M. Homes
Uloge: Valeria Golino, Alba Rohrwacher, Sara Casu
   Priča o djevojčici rastrganoj između dviju majki, jedne koja ju je odgojila s ljubavlju i biološke majke koja je instinktivno prisvaja. Tri žene bore se s primitivnim osjećajima noseći se sa svojim ranama i neraskidivim vezama.
   Desetogodišnja Vittoria odrasta u selu na Sardiniji koji je još uvijek turistički nerazvijen. Jednoga dana na rodeu ona upoznaje plahovitu Angelicu koja je karakterno u potpunosti drugačija od njezine brižne majke Tine. Međutim, Vittoria nije svjesna da tajna povezuje Angelicu i njezinu majku. Tina već dugo vremena posjećuje Angelicu na njezinoj istrošenoj farmi gdje Angelica sretno živi sa starim konjima i vjernim psom. Tina nije nimalo sretna što su se Angelica i njezina kćerka zbližile. Iznenada, Angelica odluči preseliti na kopno. Tini je laknulo pa Angelici nudi financijsku potporu, premda i dalje ne može spriječiti njezine susrete sa svojom kćerkom. Očarana ovom neustrašivom i nezavisnom djevojkom, Vittoria započinje s njom istraživati otok na kojem živi.
   Film postavlja velika pitanja i na njih odgovara potpuno, živo i afektivno, bez ikakvog traga sentimentalnosti. (Joe Morgenstern / Wall Street Journal)
   Odvažan i živopisan, ali nikako površan portret ženstvenosti, „Moja kći“ uspješno utjelovljuje skup ideja - i strepnji - o majčinstvu koje elokventno odražavaju suvremenu potrebu ponovnog vrednovanja tradicionalne obiteljske jedinice. (Patrick Gamble/CineVue)

https://www.imdb.com/title/tt7765120/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 09.06.

IN MEMORIAM KIRK DOUGLAS: ŽUDNJA ZA ŽIVOTOM

Lust for Life, 1956.
20:00 sati



Lust for Life, 1956. Vincente Minnelli, George Cukor, 122 min. US
Scenarij:
Norman Corwin
Uloge: Kirk Douglas, Anthony Quinn, James Donald
   Biografski film o strastvenom umjetniku, genijalnom, ali i poremećenom slikaru Vincentu Van Goghu nastao je prema istoimenom romanuIrvinga Stonea iz 1934. Kirk Douglas nominiran je za Oskara dok ga je Anthony Quinn i osvojio za svoje fantastično utjelovljenje Vincentova prijatelja, Paula Gauguina.
   Volio sam Francusku, snimali smo na mjestima gdje je Van Gogh živio, ali bilo je i užasno. Toliko sam uronio u njegovu izmučenu dušu da mi se bilo teško izvući natrag; imao sam godina koliko i on kad se ubio, našminkan sam mu toliko sličio da sam morao rukom dotaknuti uho da se uvjerim da je još tu. Nakon premijere kontaktirao me Mark Chagall da ga odglumim u filmskoj biografiji. Obožavam Chagalla, ali nikad ne bih glumio još nekog umjetnika. Mojem prijatelju Johnu Wayneu nije se svidjelo što sam glumio Vincenta, rekao je da smo svojim gledateljima dužni da igramo samo jake, čvrste likove. Ja sam mu odgovorio da ću i dalje glumiti svaku ulogu koju smatram zanimljivom. I pored svih teškoća koje sam imao da odbacim karakter Van Gogha, na kraju sam se ipak vratio samom sebi. (Kirk Douglas)
   Film je dobio uglavnom pozitivne kritike kritičara. Kritičar New York Timesa Bosley Crowther pohvalio je koncepciju filma, glumu i kolorizaciju, želeći što vjernije prenijeti filmske slike Van Gogha". Harrison's Reports piše o filmu "izvrsne produkcije" te da "Kirk Douglas izvrsno djeluje kao Van Gogh, a Anthony Quinn je vrlo dobar kao Paul Gauguin, njegov prijatelj." John McCarten iz New Yorkera piše "čak i ako se film nije toliko udubio u mentalne procese zbog kojih se Van Gogh ponašao onako kako se ponašao, ipak nas u izvedbi Kirka Douglasa suočava s likom vrijednim naše pozornosti. Richard L. Coe iz Washington Posta nazvao je film "izvanrednim postignućem, kombinirajući bogatu umjetničku avanturu s perceptivnim istraživanjem kreativne ličnosti." Edwin Schallert iz Los Angeles Timesa film je nazvao "izvanrednom i oštrom studijom", i predvidio da će gluma Kirka Douglasa biti prepoznataod akademije (op.a. nominiran je za Oscara za glavnu mušku ulogu).
https://slobodnadalmacija.hr/kultura/film-tv/volio-se-druziti-s-titom-i-bio-popularan-na-ovim-prostorima-a-za-dugovjecnost-je-krivio-suprugu-i-nadzivio-sve-glumce-zlatnog-doba-hollywooda-1002670
https://www.imdb.com/title/tt0049456/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 10.06.

SUNE I SUNE

Sune vs. Sune, 2018.
17:30 sati



Sune vs. Sune, 2018. Jon Holmberg, 88 min. SE
Scenarij
: Jon Holmberg, Jon Holmberg
Uloge: Sissela Benn, Elis Gerdt, Fredrik Hallgren
   Nova je školska godina i desetogodišnji Sune kreće u četvrti razred. Već na prvi dan škole čeka ga neugodno iznenađenje. U razred je stigao novi učenik istog imena kao i on. I to nije sve! Suneova simpatija Sophie pogledavanovog Sunea malčice prečesto. Kad na sve to nadodamo krizu srednjihgodina njegovog tate koji želi dati otkaz i mamu Karin koju izjedaljubomora zbog auta koji vozi mama "novog Sunea", čini se da život uobitelji Andersson nije nimalo lak.
https://www.imdb.com/title/tt7474512/?ref_=nm_knf_t1

PORTRET DJEVOJKE KOJA IZGARA

Portrait de la jeune fille en feu, 2019.
20:00 sati



Portrait de la jeune fille en feu, 2019. Céline Sciamma, 120 min. FR
Scenarij:
Céline Sciamma
Uloge: Adèle Haenel, Noémie Merlant, Luàna Bajrami, Valeria Golino
   Na izoliranom otoku u Bretanji krajem 18. stoljeća susreću se Heloïse, mlada plemkinja netom izašla iz samostana koju čekaju zaruke u Milanu, i Marianne, slikarica koja na poziv djevojčine majke dolazi naslikati njezin portret kako bi je budući zaručnik prepoznao. No Heloïse se ne želi udati i odbija pozirati, stoga Marianne dobiva zadatak da bez djevojčina znanja naslika portret, a za to vrijeme će se predstavljati kao njezina pratiteljica. Svakodnevno druženje i prijateljstvo ubrzo će prerasti u žudnju i intenzivan ljubavni odnos.
   „Portret djevojke koja izgara“ četvrti je dugometražni film renomirane francuske redateljice Céline Sciamme, poznate po sjajnim coming of age dramama (Ljiljani, Tomboy, Cure) koje se bave LGBT i posebno djevojačkim identitetima. Novim radom redateljica po prvi puta zakoračuje u klasični žanr povijesne kostimirane drame, ali i dalje ostaje vjerna svom redateljskom prosedeu koji teži afirmirati ženski pogled u tradicionalno maskulinoj industriji. Preko priče o zabranjenoj ljubavi između slikarice i njezinog modela, Sciamma ingeniozno ispisuje povijest reprezentacije žena u slikarstvu i propituje njihovu poziciju kao pasivnog objekta. U maniri renesansnog slikarstva, film odiše rijetko viđenom stoičkom ljepotom i elegancijom, dok suptilna, minimalistička režija doprinosi nježnom i senzualnom portretu protagonistica. Prezentirajući istovremeno veliku ljubavnu priču i politički manifest za slobodu i pravo žene da odlučuje o svome tijelu, Sciamma se još jednom pokazala kao jedna od najvažnijih feminističkih redateljica svoje generacije. (Human Rights Film Festival)
    Film je na festivalu u Cannesu ovjenčan nagradom za najbolji scenarij i najbolji film LGBT tematike, čime je Sciamma postala prva žena kojoj je dodijeljena ta nagrada.
    Žiri u Chicagu (obrazloženje / Najbolji film): Film prikazuje ne samo raskoš zaljubljivanja i sveprožimajuću prirodu ljubavi, već i ljepotu ženske solidarnosti pri pokušaju da se uklope u svijet oko sebe. Snaga filmskog stvaralaštva u kombinaciji s nevjerojatnom glumom, fotografijom i glazbom oduševila je ovaj žiri."
   Žiri u Chicagu (obrazloženje / Srebrni Q-Hugo): „Lijep i elegantan film... Svi smo zarobljeni autoričinim pogledom dok polako gradi svaku scenu prema konačnom i neizbježnom vrhuncu.“

   "Portrait de la jeune fille en feu" na trenutke izgleda kao renesansna slika, osobito kad Héloïse i Marianne jedne večeri posjete lokalne žene na fešti i budu okupane sjajem vatre. Nezaboravna scena postaje još nezaboravnija zahvaljujući zbornu pjevanju žena kao jedinom glazbenom dionicom filma do emotivne završnice uz Vivaldijeva "Četiri godišnja doba" . (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Postavljajući Marianne i Héloïse u odnos potajnog promatrača/potajno promatranog, Sciamma gradi emotivni i psihološki naboj između protagonistica. Ipak, ono što uzdiže ove karaktere, a samim tim i narativ te cjelokupni film na višu razinu je upravo odluka redateljice da su oba lika istovremeno u oba odnosa, podjednako su promatrači te promatrani. (Arman Fatić, ziher.hr)
   Željela sam snimiti ljubavnu priča zasnovanu na jednakosti. (redateljica Céline Sciamma)
   “Portret djevojke koja izgara ” je remek djelo zrele filmašice u naponu redateljske snage. (Antonela Marušić, Vox feminae)
   Film ovakvog formata ne pojavljuje se svaki dan u hrvatskim kinima, zato otkažite prethodno planirane dogovore i poduzmite sve da pogledate ovaj film na velikom platnu. Upozoreni ste! (Antonela Marušić, Vox feminae)

   European Film Awards 2019. Najbolji scenarij
   Cannes 2019. Nagrada za najbolji scenarij i Queer palma
   International Cinephile Society Awards (Cannes 2019.). Najbolji film
   Chicago International Film Festival 2019. Najbolji film (Zlatni Hugo) i Srebrni Q-Hugo
   Denver International Film Festival 2019. Najbolji film
   Goya Awards 2020. Nominacija za najbolji strani film
   Zlatni globus 2020. Nominacija za najbolji strani film
   Hamburg Film Festival 2019. Najbolji film
   Key West Film Festival 2019. Najbolji LGBT film
   Melbourne International Film Festival 2019. Nagrada publike
   New York Film Critics Circle Awards 2019 . Najbolja fotografija
   New York Film Critics, Online 2019. Najbolji film
   Women Film Critics Circle Awards 2019. Najbolji film o ženskoj slobodi, Najbolji strani film o ženskoj slobodi, Najbolji scenarij
https://www.imdb.com/title/tt8613070/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

 

PETAK / 12.06.

HAKER

17:30 sati



Hacker, 2019. Poul Berg, 97 min. DK
Scenarij:
Poul Berg, Rune Kalle Bjerkø
Uloge: Rumle Kærså, Josephine Højbjerg, Signe Egholm Olsen
   AKO NE MOŽEŠ VJEROVATI SUSTAVU, MORAŠ GA RAZBITI
   Kad isplivaju snimke nadzornih kamera na kojima mu se pojavljuje majka i kad se u sve upletu danske tajne službe, Benjamin pokreće tajnu potragu. Pitanje je kome može vjerovati i hoće li uspjeti doći do majke na vrijeme.
   Da su Danci pravi majstori u snimanju trilera poznato je već otprije, ali rijetko se pojavi film za mlade u tom žanru. "Haker" je upravo to, film za mlađu publiku u kojem se spajaju špijunski zapleti, tehnologija i potjere...
https://www.imdb.com/title/tt8243160/?ref_=fn_al_tt_3

KOŽA

20:00 sati



Skin, 2018. Guy Nattiv, 118 min. US/CA/BR/CH
Scenarij:
Guy Nattiv
Uloge: Jamie Bell, Danielle Macdonald, Daniel Henshall
   Bryon Widner bio je jedan od najtraženijih skinheada na FBI-ovoj listi. Zastrašujuće rasističke tetovaže kojima je pokriven od glave do pete simboliziraju zločine iz mržnje. Kada upoznaje Julie i njezine tri mlade kćeri, odgovornost očinstva ga snažno potakne da napusti pokret i život pun mržnje. Njegova odluka je doslovce dočekana na nož od strane njegove bivše bande koja mu prijeti smrću dok pokušava okrenuti svoj život. Uz pomoć FBI-a imao je čak 25 brutalnih operacija uklanjanja tetovaža u zamjenu za razotkrivanje zločina na koji se svaka pojedina tetovaža odnosi, što je kulminiralo uhićenjem i osudom njegove bivše bande.
   Biografska krimi drama o bivšem neonacistu s američkog Midwesta Bryonu Winderu. O njemu je snimljen i dokumentarac "Erasing Hate", a već prvi pogled na Bryona sugerira zašto se ovi filmovi nazivaju "Koža" ili "Brisanje mržnje".
   Riječ je o filmu koji progovara o jednoj vrlo važnoj i aktualnoj temi jer vidimo, nažalost, da je tih neonacističkih, rasističkih i mrziteljskih organizacija sve više ne samo u Americi, već da je posljednjih godina sličnih kretena sve više i u dobroj staroj Evropi. Nudi ovaj film i sasvim solidan uvid u funkcioniranje jedne takve organizacije i vidimo kako je tu u pravilu riječ o napuštenim i izgubljenim klincima u kojima razni manipulatori i širitelji mržnje pronalaze laku metu za sijanje svojih idiotarija... Kad si odbačen i ostavljen od svih, tada osjećaj pripadnosti bilo kakvom društvu, zajednici ili organizaciji za nekog takvog može značiti jako puno i tada u pravilu nije teško zavesti i izmanipulirati nekoga tko samo želi pripadati nečemu. Upravo zbog toga je nevjerojatno važno imati i obrazovni sustav koji će u djeci i mladima razvijati kritičko razmišljanje, a ne od njih samo stvarati programirane poslušnike i klimavce koji ne znaju i ne mogu shvatiti svijet oko sebe i koji se nevjerojatno lako daju izmanipulirati te pristaju činiti najgore moguće stvari. I u ovom filmu vidimo da su to u pravilu ljudi potpuno ispranih mozgova, koji ne mogu shvatiti da je ono što čine potpuno pogrešno. (http://gambee82.blogspot.com)
"Skin" nije najviši rang filma o neonacistima poput "American History X", "Romper Stompera" ili "Believera"... ali je svejedno dobar film koji zaslužuje veću ocjenu zbog društvene važnosti i prilične direktnosti u poruci. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   „Skin“je mogao zagrepsti i više ispod površine, ali vrijedna priča i predani Jamie Bell čine ovu dramu vrijednom gledanja (opći zaključak na Rotten Tomatoes, film je imao na ovom popularnom siteu prosječnu ocjenu od 6,72)

https://www.imdb.com/title/tt6043142/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 13.06.

MOJA KĆI

20:00 sati



Figlia mia, 2018. Laura Bispuri, 107 min. IT/DE/HE
Scenarij
: Francesca Manieri i Laura Bispuri prema sjećanjima A.M. Homes
Uloge: Valeria Golino, Alba Rohrwacher, Sara Casu
   Priča o djevojčici rastrganoj između dviju majki, jedne koja ju je odgojila s ljubavlju i biološke majke koja je instinktivno prisvaja. Tri žene bore se s primitivnim osjećajima noseći se sa svojim ranama i neraskidivim vezama.
   Desetogodišnja Vittoria odrasta u selu na Sardiniji koji je još uvijek turistički nerazvijen. Jednoga dana na rodeu ona upoznaje plahovitu Angelicu koja je karakterno u potpunosti drugačija od njezine brižne majke Tine. Međutim, Vittoria nije svjesna da tajna povezuje Angelicu i njezinu majku. Tina već dugo vremena posjećuje Angelicu na njezinoj istrošenoj farmi gdje Angelica sretno živi sa starim konjima i vjernim psom. Tina nije nimalo sretna što su se Angelica i njezina kćerka zbližile. Iznenada, Angelica odluči preseliti na kopno. Tini je laknulo pa Angelici nudi financijsku potporu, premda i dalje ne može spriječiti njezine susrete sa svojom kćerkom. Očarana ovom neustrašivom i nezavisnom djevojkom, Vittoria započinje s njom istraživati otok na kojem živi.
   Film postavlja velika pitanja i na njih odgovara potpuno, živo i afektivno, bez ikakvog traga sentimentalnosti. (Joe Morgenstern / Wall Street Journal)
   Odvažan i živopisan, ali nikako površan portret ženstvenosti, „Moja kći“ uspješno utjelovljuje skup ideja - i strepnji - o majčinstvu koje elokventno odražavaju suvremenu potrebu ponovnog vrednovanja tradicionalne obiteljske jedinice. (Patrick Gamble/CineVue)

https://www.imdb.com/title/tt7765120/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 15.06.

ZVIŽDAČI

Fluierătorii / La Gomera / The Whistlers, 2019.
20:00 sati



Fluierătorii / La Gomera / The Whistlers, 2019. Corneliu Porumboiu, 97 min. RO/FR/DE
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Vlad Ivanov, Catrinel Marlon, Agustí Villaronga, Cristóbal Pinto, Sabin Tambrea, Rodica Laza
   Izabran za službenu konkurenciju prošlogodišnjeg filmskog festivala u Cannesu, novi film rumunjskog redatelja Corneliua Porumboiua kriminalistička je noir drama s neočekivanim crnohumornim obratom koja je kao stvorena za festivalsku publiku.
   Nije sve kakvim se čini za Cristija, policijskog inspektora u Bukureštu koji, čini se, radi simultano za obje strane zakona. Ljepotica Gilda nagovara ga na pljačku s visokim ulozima, a oboje moraju biti spremni na izazove koje donose iznenadne situacije, izdaja i obmana. Međutim, tajni jezik zviždača sa španjolskog otoka La Gomera mogao bi biti točno ono što im treba da uspješno izvedu pljačku.
   Porumboiu nam daje zamršen, izvanredan zaplet sa mnogo preokreta, ali čvrsto povezan, ukrašen melodičnom kombinacijom tmurnog Bukurešta i sunčanih predjela La Gomera. (http://faf.rs)
   Rumunjski crnohumorni triler koji razmišlja globalno, pa tek onda lokalno, a njegov je uzor Quentin Tarantino. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)

https://www.imdb.com/title/tt7921248/?ref_=nv_sr_srsg_0

    Redatelj Corneliu Porumboiu  jedan je od najznačajnijih pripadnika rumunjskog filmskog novog vala koji je posljednjih 15 godina dominirao brojnim filmskim festivalima. Njihovi autori pobjeđivali su na festivalima u Cannesu, Berlinu i mnogim drugim festivalima, pretvorivši rumunjsku kinematografiju u jednu od najznačajnijih europskih kinematografija. Porumboiu se također proslavio na filmskom festivalu u Cannesu, na kojem je 2006. godine proglašen najboljim debitantom za izvrsnu crnu komediju “12:08 Istočno od Bukurešta”, da bi tri godine kasnije s filmom “Policijski, pridjev” pobijedio u canneskoj sekciji “Izvjestan pogled”.
   „Kada sam otkrio da na jednom španjolskom otoku ljudi doista komuniciraju uz pomoć zviždanja, bio sam toliko zaintrigiran da sam se odlučio na ovakav film. Dugo sam pisao scenarij, neprestano ga mijenjao, nekoliko verzija scenarija nije mi se dopalo, sve dok nisam došao do verzije u kojoj gotovo svaki lik igra dvostruku igru. Dakle, nisam planirao snimiti akcijski film noir, on mi se nametnuo kroz temu filma. Sve je počelo tako što sam na televiziji gledao emisiju o otoku na kojem ljudi komuniciraju zviždanjem. Zatim sam istraživao to zviždanje na YouTubeu i posjetio otok La Gomera koji je dio Kanarskog otočja, na kojem ljudi komuniciraju zviždanjem. Kada sam to doživio uživo, vidio sam koliko je moćno. Radi se o vulkanskom otoku i izgleda impresivno. Želio sam snimiti film koji nije realističan, želio sam se odvojiti od dosadašnjeg pričanja filmske priče, želio sam promijeniti filmski jezik. U djetinjstvu sam gledao puno film noira i kada sam počeo pisati scenarij, činilo mi se kao da se vraćam u djetinjstvo, u žanrovski film koji sam pomalo zaboravio. Poigravao sam se sa scenama, bio sam poput djeteta. I zato mi je stvaranje ovog filma pričinjavalo veliko zadovoljstvo.“ (Corneliu Porumboiu )

UTORAK / 16.06.

IN MEMORIAM VATROSLAV MIMICA: DOGAĐAJ

Događaj, 1969.
20:00 sati



Događaj, 1969. Vatroslav Mimica, 87 min. HR / YU
Scenarij:
V. Mimica, Kruno Quien, Željko Senečić, prema noveli A. P. Čehova
Uloge: Pavle Vuisić, Srđan Mimica, Boris Dvornik, Fabijan Šovagović, Neda Spasojević, Marina Nemet, Fahro Konjhodžić
   Djed i njegov 12-godišnji unuk vraćaju se sa seoskog sajma s novcem od prodaje konja. Želeći ih opljačkati, napadnu ih lugar i njegov podmukli kompanjon Matijević. Dok se djed bori s napadačima, unuk bježi u šumu.
   Nakon izrazito modernističkog razdoblja svojeg stvaralaštva, V. Mimica se „Događajem“ vratio klasičnijem narativnom prosedeu i (pro)žanrovskom strukturiranju. Triler s elementima horora zapravo je svojevrstan film putovanja: oko provodnog motiva putovanja formira se filmska kompozicija. Prosede je naturalistički (sekvenca tučnjave u šikarskoj bari) s nerijetko morbidnom intonacijom (psihotična karakterizacija nekih likova, ubojstvo djeteta sjekirom), a pritom je posebno zanimljiva naznaka erotskog trokuta između Matijevića, lugara i njegove psihički pomaknute žene. Potencijalnom značenjskom slojevitošću i izvanredno dočaranim, iznimno osebujnim ugođajem, u kojemu veliku važnost imaju ruralni ambijenti, odsutnost neprizorne glazbe i izražajne fizionomije glumaca, „Događaj“je jedan od najzanimljivijih filmova ne samo redateljeva opusa nego i cjelokupne hrvatske igrane produkcije. (D.Radić/HFL)
https://www.imdb.com/title/tt0065650/?ref_=nm_knf_t1
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-tv/vatroslav-mimica-zivot-legendarnog-redatelja-studirao-je-medicinu-bio-u-partizanima-a-onda-otkrio-svijet-filma/9981961/

SRIJEDA / 17.06.

NAJNOGOMETAŠI

17:30 sati



Los futbolísimos, 2019. Miguel Ángel Lamata, 103 min. ES
Scenarij:
Roberto Santiago, Pablo Fernández Vázquez, Alvaro Ron i Miguel Ángel Lamata
Uloge: Julio Bohigas-Couto, Milene Mayer, Marcos Milara
   Pakete, Helena i njihovi vršnjaci upadaju u sve vrsta avantura u kojima će na ispit izaći njihova snalažljivost, ali i prijateljstvo. A sve da se otkrije tajna koja bi mogla zaustaviti njihov nogometni tim i nerazdvojnu ekipu. Jesu li žrtve zavjere ili je sve samo splet neoobičnih okolnosti? Došlo je vrijeme za tajni pakt  Najnogometaša s ciljem rješavanja tajne i spašavanja prijateljstava.
https://www.imdb.com/title/tt7132578/?ref_=nv_sr_srsg_0

100 GODINA KARIJERE GRETA GARBO: MATA HARI

Mata Hari, 1931.
20:00 sati



Mata Hari, 1931. George Fitzmaurice, 89 min. US
Scenarij:
Benjamin Glazer, Leo Birinsky, Doris Anderson i Gilbert Emery
Uloge: Greta Garbo, Ramon Novarro, Lewis Stone, Lionel Barrymore
   Erotska plesačica, koja je zapravo dvostruka špijunka, saznaje vojne tajne od brojnih ljubavnika - to je slika koja je od Mate Hari stvorila jedan od arhetipova fatalne žene i dala joj mjesto u svjetskoj kulturi. Zasluga za promicanje te slike uvelike se može pripisati filmu „Mata Hari“ u kojem  naslovnu ulogu ima Greta Garbo. Iako se zasnivala na stvarnim događajima iz života Nizozemke Margarethe Zelle (Margaretha Geertruida Zelle, 1876. - 1917.), radnja je filma bila prilagođena ukusu publike, a lik Mate Hari bio je idealan za tajnovitu Gretu.
   „Mata Hari“ je bio komercijalno najuspješniji film u karijeri Grete Garbo, no nažalost, „Mata Hari“ danas ne postoji u svom originalnom obliku, jer je godine 1935. nakon stupanja na snagu Produkcijskog (Haysovog) kodeksa, izrezano i uništeno šest minuta sa "problematičnim" scenama implicitno seksualnog sadržaja koje nisu više bili u skladu sa strogim cenzorskim kriterijima.
https://www.imdb.com/title/tt0023196/?ref_=nv_sr_srsg_3

ČETVRTAK / 18.06.

SUNE I SUNE

Sune vs. Sune, 2018.
17:30 sati



Sune vs. Sune, 2018. Jon Holmberg, 88 min. SE
Scenarij
: Jon Holmberg, Jon Holmberg
Uloge: Sissela Benn, Elis Gerdt, Fredrik Hallgren
   Nova je školska godina i desetogodišnji Sune kreće u četvrti razred. Već na prvi dan škole čeka ga neugodno iznenađenje. U razred je stigao novi učenik istog imena kao i on. I to nije sve! Suneova simpatija Sophie pogledavanovog Sunea malčice prečesto. Kad na sve to nadodamo krizu srednjihgodina njegovog tate koji želi dati otkaz i mamu Karin koju izjedaljubomora zbog auta koji vozi mama "novog Sunea", čini se da život uobitelji Andersson nije nimalo lak.
https://www.imdb.com/title/tt7474512/?ref_=nm_knf_t1

ZLATNA RUKAVICA

Der goldene Handschuh / The Golden Glove, 2019.
20:00 sati



Der goldene Handschuh / The Golden Glove, 2019. Fatih Akin, 115 min. DE
Scenarij:
Fatih Akin prema romanu Heinza Strunka
Uloge: Jonas Dassler, Margarethe Tiesel, Katja Studt, Martina Eitner-Acheampong
   Petnaestog srpnja 1975. vatrogasna jedinica grada Hamburga bila je pozvana na nešto što je isprva izgledalo kao obična vatrogasna intervencija. Vatrogasci su pozvani da ugase požar u stanu na pretposljednjem katu zgrade u hamburškoj siromašnoj, imigrantskoj i mornarskoj četvrti St. Pauli. Požar je izazvala obitelj grčkih gastarbajtera koja je nakon večere zaboravila ugasiti rešo. Kad su lokalizirali požar, vatrogasci su ušli u gornji, potkrovni stan da provjere gori li išta tamo. Ono što će tamo zateći sutradan je bilo na svim naslovnim stranicama njemačkih novina.
   Okrug St. Pauli u Hamburgu tijekom 70-ih područje je noćnog života i njegovih žitelja: alkoholičara i prostitutki, ovisnika o kocki i drugih usamljenih duša. Jedan od njih je i Fritz Honka, malen čovjek s debelim naočalama i neprivlačnim licem. Kao radnik bez zanata, on učestalo upoznaje usamljene starije žene odane alkoholu u lokalnom kafiću naziva „Zlatna rukavica“. Nitko ne primjećuje da upravo te žene on brutalno prebije i zadavi u svom stanu u potkrovlju, a nakon toga ih izreže i ostatke razbaca iza zida tog potkrovlja. Uz pomoć osvježivača zraka kojeg koristi po cijeloj zgradi kako bi prikrio smrad raspadajućih tijela, Fritz za neugodne mirise optužuje susjednu obitelj grčkog podrijetla.
   Temeljen na istinitoj priči o serijskom ubojici Fritzu Honki te na kriminalističkom romanu iz 2016. godine autora Heinza Strunka, redatelj Fatih Akin kreirao je portret društveno onesposobljenog, nasilnog kriminalca vođenog mizoginijom, seksualnom pohlepom i sentimentalnošću.
   “Zlatna rukavica” nije lak film za gledanje. Riječ je o festivalu ružnoće, grotesknom gran-ginjolu u kojem nema lika koji nije ili glup, ili ružan, ili zao, a nerijetko sve to zajedno. Unatoč svemu tome, u filmu se osjeća stanovita ljubav za taj klub otpadnika, ali i za grad u kojem se sve to događa, grad koji je svoj identitet izgradio kroz te dvije koordinate: luku i gastarbajtere. (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.jutarnji.hr/kultura/video-i-glup-i-ruzan-i-zao-da-grckim-gastarbajterima-nije-zagorio-gulas-nitko-ne-bi-otkrio-raskomadane-prostitutke-na-njegovu-tavanu/8362589/
https://www.imdb.com/title/tt7670212/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 19.06.

MOJE KĆERI KRAVE

18:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Moje córki krowy, 2015. Kinga Debska, 88 min.
Scenari
j: Kinga Debska
Uloge: Agata Kulesza, Gabriela Muskała, Marian Dziędziel, Małgorzata Niemirska, Marcin Dorociński, Łukasz Simlat, Jeremi Protas, Maria Dębska, Barbara Kurzaj, Agnieszka Wosińska, Bartosz Żukowski, Artur Krajewski, Krzysztof Kiersznowski, Milena Lisiecka, Barbara Dziekan, Barbara Zielińska, Andrzej Konopka
   Priča o dvije sestre, dovedene u tešku životnu situaciju I prisiljene na suradnju, unatoč obostranoj ozlojeđenosti. Marta je u životu uspješna, poznata je glumica, zvijezda u popularnim serijama. Unatoč slavi i novcu, još uvijek ne može posložiti svoj život. Sama je odgojila sada već odraslu kćer. Za razliku od svoje snažne i dominantne starije sestre, Kasia je osjetljiva i sklona egzaltaciji.
https://www.imdb.com/title/tt4834762/?ref_=fn_al_tt_1
Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

SUBOTA / 20.06.

ZABAVA, ZABAVA

Zabawa, zabawa, 2018.
20:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Zabawa, zabawa, 2018. Kinga Debska, 88 min.
Scenarij:
Kinga Dębska, Mika Dunin
Uloge: Dorota Kolak, Agata Kulesza, Maria Dębska, Marcin Dorociński, Barbara Kurzaj, Mirosław Baka, Dorota Landowska, Przemysław Bluszcz, Mateusz Janicki, Rafał Rutkowski, Sławomir Zapała, Jowita Budnik
   Tri isprepletene priče žena koji imaju problema s alkoholom. Dorota je sjajna tužiteljica. Oslanjajući se na imunitet, pokušava izbjeći odgovornost za prekršaj počinjen "pod utjecajem". Muž, poznati političar, pomaže joj da slučaj drži u tajnosti i izvlači je iz raznih nevolja, ali polako gubi strpljenje. S druge strane, cijenjena dječja kirurgica Tereza, zbog pića je izgubila obitelj i ostao joj je samo posao u bolnici u kojoj je pripravnica. Situacija se izmiče kontroli kada pod utjecajem alkohola dođe na dežurstvo. Učenica Magda voli opako tulumariti, a pošto odlično uči i ima sjajan posao, zbog toga ju nitko ne kori. Djevojka u jednom trenutku gubi tlo pod nogama kada se u situaciji gubitka svijesti dogodi tragedija.
https://www.imdb.com/title/tt7419468/?ref_=fn_al_tt_1

Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

UTORAK / 23.06.

PLAVI HAHARI

Niebieskie chachary, 2018.
20:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Niebieskie chachary, 2018. Cezary Grzesiuk, 94 min.
Scenarij:
Cezary Grzesiuk
   Navijanje je poput religije. Vjeruješ da ima smisla da je Ruch Chorzów najbolja momčad na svijetu. Sve dok imaš tu vjeru, nemaš sumnju. - kaže jedan od likova u filmu. „Plavi hahari“ svojevrsna je počast navijačima ekipe Chorzów koja igra u poljskoj Ekstraklasi. Štoviše, počast iskazana od strane jednog dugogodišnjeg pristaše ekipe - redatelja Cezaryja Grzesiuka (jednog od najboljih poljskih filmskih urednika) koji ne krije svoju ljubav prema klupskim bojama. Grzesiuk propituje druge predane fanove Ruch-a pred kamerom, uključujući redatelja Kazimierza Kutza ili pisca Wojciecha Kuczoka, ali ne pita toliko o njihovom voljenom timu, već o suštini i smislu navijanja općenito. Pred kamerom se pojavljuju i huligani poput onog navedenog na početku. Redatelj je prodro u njihovu okolinu, dopro do grupe ultraša, Psycho Fans, i također među njima snimio one koji imaju zabranu dolaska na stadion. U filmu imamo i manje slavne trenutke: ultrasi, članovi bandi, razgovaraju o onome čime se bave u svakodnevnom životu - o onome što se krije pod navijačko-huliganskom krinkom - trgovini drogom, pljačkama i oružanim krađama. U dokumentarcu od jednog i pol sata našlo se mjesta i za takve teme kao što su: mjesto žena u svijetu navijača, traženje izvora strasti prema nasilju u klasnoj podjeli ili odgajanje djece. Film je nastajao 11 godina.
https://www.imdb.com/title/tt9525466/?ref_=fn_al_tt_1
Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

SRIJEDA / 24.06.

HAKER

17:30 sati



Hacker, 2019. Poul Berg, 97 min. DK
Scenarij:
Poul Berg, Rune Kalle Bjerkø
Uloge: Rumle Kærså, Josephine Højbjerg, Signe Egholm Olsen
   AKO NE MOŽEŠ VJEROVATI SUSTAVU, MORAŠ GA RAZBITI
   Kad isplivaju snimke nadzornih kamera na kojima mu se pojavljuje majka i kad se u sve upletu danske tajne službe, Benjamin pokreće tajnu potragu. Pitanje je kome može vjerovati i hoće li uspjeti doći do majke na vrijeme.
   Da su Danci pravi majstori u snimanju trilera poznato je već otprije, ali rijetko se pojavi film za mlade u tom žanru. "Haker" je upravo to, film za mlađu publiku u kojem se spajaju špijunski zapleti, tehnologija i potjere...
https://www.imdb.com/title/tt8243160/?ref_=fn_al_tt_3

ZADNJA PLANINA

Ostatnia góra, 2019.
20:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Ostatnia góra, 2019. Dariusz Zaluski, 83 min.
Scenarij:
Dariusz Załuski, Anna Filipow
   Radnja filma se odigrava tijekom zimske ekspedicije na K2, drugu planinu na svijetu. Grupa od nekoliko penjača, pod vodstvom Krzysztofa Wielickog, pokušava napraviti povijesni uspon na vrh. Polako, u izuzetno teškim uvjetima, sve više timova priprema put postavljanjem užadi i stižu do sljedećih kampova. Ovu rutinsku ekspediciju prekida tragedija koja se dogodila u obližnjem Nanga Parbatu. U odvažnoj akciji, Adam Bielecki i Denis Urubko uspijevaju spasiti Elisabeth Revol. Njezin partner Tomasz Mackiewicz ostaje zauvijek pod vrhom Nanga Parbata. Spasioci se vraćaju na K2 i nastavljaju penjanje. Vrijeme koje prolazi i sve veće poteškoće pokazuju razlike u likovima unutar grupe, fizički izolirane od svijeta. Dodatnu napetost unosi opća dostupnost interneta i izvanredna medijska pokrivenost putovanja.
https://www.imdb.com/title/tt10676242/?ref_=nv_sr_srsg_0
Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

ČETVRTAK / 25.06.

ŽELJEZNI MOST

Zelazny most, 2019.
20:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Zelazny most, 2019. Monika Jordan-Mlodzianowska, 85 min.
Scenarij:
Monika Jordan-Mlodzianowska
Uloge: Julia Kijowska, Bartłomiej Topa, Łukasz Simlat, Andrzej Konopka, Cezary Łukaszewicz
   U središtu ove priče je ljubavni trokut koji ima obilježja grijeha i osjećaja sramote. Kacper, koji radi kao nadzornik u rudniku, ima aferu sa suprugom svog prijatelja s posla. Kako bi se našao sa ljubavnicom, šalje ga u duboke i najopasnije dijelove rudnika. Međutim, u filmu Jordan-Młodzianowske susrećemo se s ljudima od krvi i mesa, pa kada se dogodi nesreća i Oskar biva zarobljen u rudniku, ljubavnici se pridružuju spasilačkoj akciji. Vođeni osjećajem krivnje pokušavaju preispitati situaciju u kojoj su se našli svi troje. Zabranjena ljubav djelomično odlazi u drugi plan, ali redatelj ne dopušta likovima da zaborave u što su upleteni i gdje trebaju tražiti oprost grijeha. Nemogućnost suočavanja sa zarobljenim Oskarom prisiljava ih da pronađu odgovor u sebi. Iako se radnja "Željeznog mosta" temelji na tragičnim događajima, riječ je o vrlo intimnom filmu koji pokreće put duboko u srž svakoga kome se čini da ima previše nagomilanih problema u osobnom životu. Vođeni krivnjom (možda iracionalnom) likovi pokušavaju ponovno probuditi najbolji dio sebe, a osim mračnih špilja rudnika, na svijetu postoje mnogo mračnija područja. Smještena su na dnu ljudskog srca, gdje bi se također trebalo povremeno zaputiti.
https://www.imdb.com/title/tt9495122/?ref_=fn_al_tt_1

Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

PETAK / 26.06.

NAJNOGOMETAŠI

17:30 sati



Los futbolísimos, 2019. Miguel Ángel Lamata, 103 min. ES
Scenarij:
Roberto Santiago, Pablo Fernández Vázquez, Alvaro Ron i Miguel Ángel Lamata
Uloge: Julio Bohigas-Couto, Milene Mayer, Marcos Milara
   Pakete, Helena i njihovi vršnjaci upadaju u sve vrsta avantura u kojima će na ispit izaći njihova snalažljivost, ali i prijateljstvo. A sve da se otkrije tajna koja bi mogla zaustaviti njihov nogometni tim i nerazdvojnu ekipu. Jesu li žrtve zavjere ili je sve samo splet neoobičnih okolnosti? Došlo je vrijeme za tajni pakt  Najnogometaša s ciljem rješavanja tajne i spašavanja prijateljstava.
https://www.imdb.com/title/tt7132578/?ref_=nv_sr_srsg_0

POREZ NA LJUBAV

Podatek od milosci, 2018.
20:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Podatek od milosci, 2018. Bartlomiej Ignaciuk, 101 min.
Scenarij:
Piotr Bronowski, Katarzyna Krzysztopik
Uloge: Grzegorz Damięcki, Aleksandra Domańska, Roma Gąsiorowska, Michał Czernecki, Magdalena Różczka, Weronika Rosati, Magdalena Popławska, Grażyna Wolszczak
   Stroga inspektorica Klara progoni navodnog poreznog prevaranta - ciničnog, ali šarmantnog Marijana, koji je zapao u porezne probleme zbog svoje nemarnosti i dobrog srca. Kad se čini da je sudbina "osumnjičenika" zapečaćena, neočekivano i protiv svih pravila Klara i Marijan se zaljubljuju jedno u drugog. To će pokrenuti niz komičnih događaja koji će im promijeniti živote.
https://www.imdb.com/title/tt7205938/?ref_=fn_al_tt_1
Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

SUBOTA / 27.06.

PLANET SAMACA 2

Planeta Singli 2, 2018.
20:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Planeta Singli 2, 2018. San Akina, 119 min.
Scenarij:
Sam Akina, Jules Jones
Uloge: Agnieszka Więdłocha, Maciej Stuhr, Danuta Stenka, Piotr Głowacki, Weronika Książkiewicz, Tomasz Karolak, Joanna Jarmołowicz, Aleksandar Milićević, Kamil Kula, Izabella Miko
   Nastavak hita u koji su se zaljubili milijuni gledatelja. Odnos Anie i Tomeka prolazi kroz ozbiljnu krizu. On, slavni showman, uopće nema namjeru skrasiti se. Nasuprot tome, ona želi ozbiljnu vezu. U međuvremenu, na horizontu se pojavljuje Aleksander - milijunaš očaran Aniom, vlasnik aplikacije Planet Samaca, uvjeren da mu nitko ne odgovara bolje nego romantična učiteljica glazbe.
https://www.imdb.com/title/tt8115282/?ref_=nv_sr_srsg_1
Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

PONEDJELJAK / 29.06.

SKRIVENA IGRA

Ukryta gra, 2019.
20:00 sati



SUVREMENI POLJSKI FILM 4:
Ukryta gra, 2019. Lukasz Kosmicki, 102 min.
Scenarij
: Łukasz Kośmicki, Marcel Sawicki
Uloge: Bill Pullman, LotteVerbeek, James Bloor, Robert Więckiewicz, Aleksiej Serebriakow
   Početak šezdesetih godina. Na vrhuncu kubanske krize američke tajne službe otimaju izvanrednog matematičara Joshuu Manskyja. Zaboravljeni genij koji zloupotrebljava alkohol trebao bi se pojaviti u šahovskom dvoboju protiv sovjetskog prvaka Gawrylowa na međunarodnom turniru u Palači kulture i znanosti u Varšavi. Međutim, natjecanje je samo paravan za špijunsku igru. Kad se ispostavi da su saveznici neprijatelji i ne zna se kome uistinu vjerovati, Mansky mora poduzeti odlučan potez za zaustavljanje nuklearnog sukoba.
https://www.imdb.com/title/tt6445414/?ref_=nv_sr_srsg_0
Revija suvremenog poljskog filma organizira se u suradnji sa hrvatskom-poljskim društvom "Polonez" iz Splita.

UTORAK / 30.06.

KOŽA

20:00 sati



Skin, 2018. Guy Nattiv, 118 min. US/CA/BR/CH
Scenarij:
Guy Nattiv
Uloge: Jamie Bell, Danielle Macdonald, Daniel Henshall
   Bryon Widner bio je jedan od najtraženijih skinheada na FBI-ovoj listi. Zastrašujuće rasističke tetovaže kojima je pokriven od glave do pete simboliziraju zločine iz mržnje. Kada upoznaje Julie i njezine tri mlade kćeri, odgovornost očinstva ga snažno potakne da napusti pokret i život pun mržnje. Njegova odluka je doslovce dočekana na nož od strane njegove bivše bande koja mu prijeti smrću dok pokušava okrenuti svoj život. Uz pomoć FBI-a imao je čak 25 brutalnih operacija uklanjanja tetovaža u zamjenu za razotkrivanje zločina na koji se svaka pojedina tetovaža odnosi, što je kulminiralo uhićenjem i osudom njegove bivše bande.
   Biografska krimi drama o bivšem neonacistu s američkog Midwesta Bryonu Winderu. O njemu je snimljen i dokumentarac "Erasing Hate", a već prvi pogled na Bryona sugerira zašto se ovi filmovi nazivaju "Koža" ili "Brisanje mržnje".
   Riječ je o filmu koji progovara o jednoj vrlo važnoj i aktualnoj temi jer vidimo, nažalost, da je tih neonacističkih, rasističkih i mrziteljskih organizacija sve više ne samo u Americi, već da je posljednjih godina sličnih kretena sve više i u dobroj staroj Evropi. Nudi ovaj film i sasvim solidan uvid u funkcioniranje jedne takve organizacije i vidimo kako je tu u pravilu riječ o napuštenim i izgubljenim klincima u kojima razni manipulatori i širitelji mržnje pronalaze laku metu za sijanje svojih idiotarija... Kad si odbačen i ostavljen od svih, tada osjećaj pripadnosti bilo kakvom društvu, zajednici ili organizaciji za nekog takvog može značiti jako puno i tada u pravilu nije teško zavesti i izmanipulirati nekoga tko samo želi pripadati nečemu. Upravo zbog toga je nevjerojatno važno imati i obrazovni sustav koji će u djeci i mladima razvijati kritičko razmišljanje, a ne od njih samo stvarati programirane poslušnike i klimavce koji ne znaju i ne mogu shvatiti svijet oko sebe i koji se nevjerojatno lako daju izmanipulirati te pristaju činiti najgore moguće stvari. I u ovom filmu vidimo da su to u pravilu ljudi potpuno ispranih mozgova, koji ne mogu shvatiti da je ono što čine potpuno pogrešno. (http://gambee82.blogspot.com)
"Skin" nije najviši rang filma o neonacistima poput "American History X", "Romper Stompera" ili "Believera"... ali je svejedno dobar film koji zaslužuje veću ocjenu zbog društvene važnosti i prilične direktnosti u poruci. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   „Skin“je mogao zagrepsti i više ispod površine, ali vrijedna priča i predani Jamie Bell čine ovu dramu vrijednom gledanja (opći zaključak na Rotten Tomatoes, film je imao na ovom popularnom siteu prosječnu ocjenu od 6,72)

https://www.imdb.com/title/tt6043142/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen na 40. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) koja se otvara sat vremena prije početka prve projekcije.

Cijena ulaznica:

- 20,00 kn (za članove Kinoteke 50% popusta)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica:

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA