PROGRAM KINOTEKE Rujan 2019.

SRIJEDA / 04.09.

VUKOVAR SPLITU: POLICIJSKI, PRIDJEV

Poliţist, Adjectiv 2009.
20:00 sati



POBJEDNIK 3. VUKOVAR FILM FESTIVALA
Poliţist, Adjectiv 2009. Corneliu Porumboiu, 115 min. RO
Scenarij:
Corneliu Porumboiu
Uloge: Dragos Bucur, Vlad Ivanov, Ion Stoica
   Policajac na tajnom zadatku je u velikoj moralnoj dvojbi - hoće li zbog malo hašiša strpati mladića u zatvor?
   Cristi je policajac na tajnom zadatku koji odbija uhititi mladića zbog nuđenja hašiša dvojici svojih školskih kolega. Nuđenje droge je kažnjivo zakonom, ali Cristi vjeruje da će se taj zakon promijeniti i ne želi da mu život mladića, kojeg smatra neodgovornim, bude na savjesti. No, za njegove nadređene riječ 'savjest' ima potpuno drugačije značenje...
   Film neobičnog naslova dobio je Posebno priznanje žirija i Nagradu kritike u Cannesu (program „Izvjestan pogled“), a dobio je i glavnu nagradu na 3. Vukovar film festivalu, i to zbog 'originalnog pristupa promišljanju žanra policijskog trilera'. Ugledni kritičar Roger Ebert ističe da je riječ o filmu koji raspravlja o 'prošlosti, sadašnjosti i budućnosti Rumunjske', a i ostali kritičari hvale realističnost filma koji istražuje sive zone moralnosti.
   Sarkastični “Policijski, pridjev“ jedan je od boljih naslova novovalne rumunjske kinematografije čiju životno realističku poetiku ponosno nosi u svakom kadru. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   “Policijski, pridjev”doista je iznimno originalan rad. On u tako shvaćenom mainstremu s maestralnom svježinom koristi posve marginaliziranu ili čak zaboravljenu umjetničku praksu, baš kao svojedobno Tarantino u “Paklenom šundu”. S tom razlikom da je Tarantino polagao na jednu vrst igre, a Porumboiu na drugu (mada bi se neke paralele mogle povući), a i Porumboiuov film bolji je od (vrlo dobrog) Tarantinovog. (Damir Radić, Novosti)

   CANNES FILM FESTIVAL 2009. FIPRESCI Prize, Un Certain Regard Jury Prize
https://www.imdb.com/title/tt1337051/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 05.09.

VUKOVAR SPLITU: POZA DJETETA

Pozitia copilului / Child's Pose, 2013.
20:00 sati



POBJEDNIK 7. VUKOVAR FILM FESTIVALA
Pozitia copilului / Child's Pose,  2013. Călin Peter Netzer, 112 m. RO
Scenarij:
Razvan Radulescu, Calin Peter Netzer
Uloge: Luminita Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Natasa Raab
   Pobjednik Berlinskog festivala te pobjednik 7. Vukovar film festivala, izvrsna je (tranzicijska) rumunjska drama o ženi koja koristi svoje veze ne bi li spasila sina optuženog za ubojstvo...
   Jedne hladne ožujske noći, Barbu divljajući ulicama prekorači dopuštenu brzinu za 50 km, i udari dijete. Dječak uskoro umre od posljedica nesreće, a Barbua čeka zatvorska kazna između 3 i 15 godina.  Pravo je vrijeme za njegovu majku Corneliu da intervenira. Školovana arhitektica i pripadnica rumunjske elite, započinje kampanju tj. koristi društveni uglede i veze u svrhu ignoriranja pravde....
   „Pozitia copilului“ nam ipak donosi nešto kvalitativno novo kad je u pitanju rumunjski film... Već sam naslov višesmislen je i može se različito prevesti. U Hrvatskoj je igrao pod naslovom „Poza djeteta“, u Srbiji pod naslovom „Uloga deteta“, a može se još prevesti i kao „Stav djeteta“, i nijedan od tri prijevoda nisu netočni. U pitanju je kompleksan film koji objedinjava osobne stavove i traume svojih likova sa stavovima, traumama i praksama modernog rumunjskog društva, pritom nalazeći vrlo fini balans i izbjegavajući zamke generičnosti sa svih strana... Ono zbog čega je „Pozitia copilului“ vrlo poseban film jest prikaz kako klasna pripadnost utječe na samu ličnost, na rasuđivanje i prioritete. Atipično za rumunjsku kinematografiju, ovdje društvo promatramo s visoka, očima Cornelije, a ne očima nekog običnog čovjeka. Jasno nam je da njena perspektiva nije pouzdana i da svoje ambicije pokušava iživjeti kroz sina, koji je za nju prepametan i bezgrešan iako “ne voli svoju majku”, i što je to dijete imalo pretrčavati cestu usred noći. Ona je zaista uvjerena da njen život i naročito život njenog sina vrijedi više nego život nekog dečka iz prigradskog naselja. Njeno ludilo kulminira u posljednjoj sceni kada roditeljima pokojnog dečka govori o tome koliko je njen sin dobar i sjajan. Da nije tragično, bilo bi farsično (Marko Stojiljković, FAK)
https://www.imdb.com/title/tt2187115/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

 

PETAK / 06.09.

VUKOVAR SPLITU: BRAVO!

Aferim!, 2015.
20:00 sati



POBJEDNIK 9. VUKOVAR FILM FESTIVALA
Aferim!, 2015. Radu Jude, 108 min. RO / FR / CZ / BU
Scenarij:
Radu Jude, Florin Lazarescu
Uloge: Teodor Corban, Mihai Comănoiu, Cuzin Toma, Alexandru Dabija
   Rumunjska, 1835. godine. Žandar Costandin i njegov sin u potrazi su za Romom, robom koji je pobjegao od svog uglednog gospodara te se sumnja da je imao aferu s njegovom suprugom. Na svom putu susreću ljude različitih nacija i vjere. Turke i Ruse, kršćane i Židove, Rumunje i Madžare. Svatko od njih gaji predrasude spram drugih koje se prenose s generacije na generaciju. A kada nađu roba po imenu Carfin, njihova avantura još nije završena...
   Film tematiku robovlasništva tretira na jedan prilično svjež, u evropskoj kinematografiji čak revolucionaran način, kroz žanrovsku odrednicu crnohumornog antivesterna, bez imalo patetike. Struktura je jednostavna: do pola filma imamo potragu, od pola povratak na imanje obavljena posla. Cijeli film može se podijeliti na kratke crnohumorne vinjetice u kojima se Costandin i Ionita susreću s raznim ljudima: svećenicima, seljacima, Turcima, trgovcima na pijaci i gostima u krčmi. Kroz razgovor s njima upoznajemo i našu dvojicu junaka, saznajemo da je Constandin tipičan primjer sitne duše, ali u svojoj iskrenosti čak i simpatičan, a Ionita premekan za karijeru koju mu je otac namijenio. Kroz njih dvojicu, Carfinovu pozadinsku priču koju će sam ispričati i slučajne prolaznike mi zapravo ulazimo u suštinu „balkanštine“ i poganog mentaliteta. Po tom mentalitetu normalno je i poželjno voljeti i cijeniti samo sebe, svoju naciju i svoju klasu, a sve druge mrziti, slabije gaziti, a jačima se ulizivati i naivnije i neupućenije od sebe varati na svakom koraku. „Aferim“! ne samo da je pratljiv i pamtljiv kroz te svoje vinjetice i ne samo da tjera na smijeh kroz suze, jer se smijemo samima sebi, nego je i tehnički i stilski savršeno upeglan film. Snimljen crno-bijelo i analogno na 35 mm, uz obilje statičnih i širokih kadrova koji se smjenjuju s krupnijim, „Aferim!“ još bolje ističe kontraste, podvlači razlike i slika ljudsku bijedu, često materijalnu, još češće duhovnu. Sve u filmu pod strogom je kontrolom, od strukture, scenarija, dijaloga do odlične glume, režije i tehničke realizacije. Ovaj komad inteligentne i poučne zabave možda je i ponajbolji od ovogodišnje festivalske „berbe“ i zaslužuje preporuku zbog svoje preciznosti, jednostavnosti i filmske inteligencije. Ovo nije rumunjski film kao i svaki drugi, ovo je film za više gledanja... (Marko Stojiljković, www.fak.hr)
   Fantastična kombinacija pustolovnog filma, crne komedije, westerna i filma kaldrme... (bjelovarac.hr)
   Budućnost nije ništa bolja. I dalje društvenu realnost kroje oni koji imaju novac i moć, a teškim životom omamljena masa je gurnuta na margine, obavijena Costandinovim riječima: O, podmukli svijete, prvo si sladak, onda si gorak. Jedino što se može reći, i to ne na ciničan ton prisutan u nazivu filma, jest – Aferim! (Stjepan Ćulap, ziher.hr)

https://www.imdb.com/title/tt4374460/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 07.09.

VUKOVAR SPLITU: IZ NIŠTAVILA

Aus dem nichts / In the Fade, 2017.
20:00 sati



POBJEDNIK 11. VUKOVAR FILM FESTIVALA
Aus dem nichts / In the Fade, 2017. Fatih Akin, 106 min. DE
Scenarij:
Fatih Akin, Hark Bohm
Uloge: Diane Kruger, Denis Moschitto, Johannes Krisch
   Katjin se život iznenada raspada kada njezin suprug Nuri i sin Rocco pogibaju u bombaškom  napadu. Njezini prijatelji i obitelj pokušavaju joj pomoći, a Katja uspjeva organizirati pogreb. Međutim, potraga za zločincima i razlozi koji stoje iza bezosjećajnog ubojstva kompliciraju Katjino bolno žalovanje, te otvaraju rane i dvojbe. Odvjetnik Danilo, Nurijev najbolji prijatelj, zastupa Katju na suđenju dvojici osumnjičenika, mladog para ujedno pripadnicima neonacističke scene. Sudski proces gurnuti će Katju do ruba, ali za nju nema alternative jer ona traži pravdu...
   Za svoju ulogu Diane Kruger proglašena je najboljom glumicom na posljednjem canneskom festivalu...
   „Iz ništavila“ je film koji uvjerljivom glumom, konciznim dijalozima te redateljskim prosedeom koji sjajno korespondira s dramaturškom strukturom filma prikazuje surovu današnjicu koja unatoč iluziji svoje smislenosti razara malog čovjeka, stoji u obrazloženju žirija 11. Vukovar film festivala.
   „Ovim filmom želio sam istražiti fenomen osvete. Postoji li uopće i bi li ja u toj situaciji postupio kao glavni lik? Katja ima svoj vlastiti sustav moralnih vrijednosti, svoju definiciju pravde. U tom smislu, Katja utjelovljuje nešto uspavano unutar nas samih što nikad ne bi trebalo ni buditi. Nije me zanimala perspektiva ubojica. Moja empatija i fokus su na njoj. Iz ništavila je na taj način postao vrlo osoban film za mene. Iako je Katja Nijemica s plavim očima, njen karakter je zapravo moj alter ego. Ovaj film govori o univerzalnom osjećaju žalovanja koji ima toliko mnogo rukavaca“ – kratko se osvrnuo redatelj Fatih Akin na prošlogodišnjem Canneskom festivalu gdje je film doživio svjetsku premijeru. Zbog obaveza u Vukovar nije mogao doći, ali je video porukom pozdravio nazočne i oduševljen zahvalio na nagradi.
   Uz pobjedu u Vukovaru i osvojenu nagradu u Cannesu, triler „Iz ništavila“ pobrao je i mnoga druga ugledna priznanja među kojima posebno valja istaknuti ono Udruženja online kritičara New Yorka koji su ga proglasili najboljim stranim filmom godine. Također, „Iz ništavila“ je nominiran u kategoriji najboljeg stranog filma za nagrade Zlatni globus i Satellite, a radi se i o njemačkom kandidatu za prestižnu nagradu Oscar (već je ušao u najuži krug od devet kandidata od kojih će njih pet biti izabrano za nominaciju u utorak, 23. siječnja 2018. godine).
   U tom završnom činu “Iz ništavila“ se najdublje usijeca u srce gledatelja. Teško zaboravljivi kraj filma na zatamnjenu ekranu i duši ostavlja trajnu prazninu ništavnosti... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   „In the Fade“ je za svog relativno kratkog postojanja ostvario uspjeh koji ga je medijski istaknuo i koji mu je donio pozitivne kritike i reakcije publike. Njegova mu aktualna politička pozadina daje realističnu dimenziju, a tragična mu obiteljska priča daje onu emocionalnu i ljudsku. U svakom slučaju, ova  drama nije samo dirljiva, već i izuzetno snažna i prožeta hrabrošću i nadom koje proizlaze iz ranjivosti... (Dunja Ivezić, ziher.hr)

https://www.imdb.com/title/tt5723272/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

 

PONEDJELJAK / 09.09.

VUKOVAR SPLITU: RAZBIJAČICA SUSTAVA

Systemsprenger / System Crasher, 2019.
20:00 sati



POBJEDNIK 13. VUKOVAR FILM FESTIVALA
Systemsprenger / System Crasher, 2019. Nora Fingscheidt, 110 min. DE
Scenarij:
Nora Fingscheidt
Uloge: Helena Zengel, Albrecht Schuch, Gabriela Maria Schmeide
   Bernadette ili Benni, kako želi da je zovu, nježna je djevojčica silne energije i „razbijačica sustava“. Tako nazivaju djecu koja radikalno krše sva pravila, dosljedno se protive strukturama i malo-pomalo ispadnu iz svih modela pomoći za djecu i mlade u Njemačkoj. Gdje god prihvate tu devetogodišnjakinju, ubrzo je ponovno izbace. A ona upravo na to i cilja, budući da čezne za tim da ponovo živi kod majke, žene koja je neizmjerno preopterećena neuračunljivošću vlastite kćeri.
   Prema svojem višestruko nagrađivanom scenariju Nora Fingscheidt inscenira intenzivnu dramu o neobuzdanoj čežnji djeteta za ljubavlju i zaštićenosti, ali i o nasilnom potencijalu koji u tome leži. Film ujedno opisuje i neumorne pokušaje odgojitelj(ic)a i psiholog(inj)a da djeci koja nepredvidivim ispadima predstavljaju prijetnju sebi i drugima pruže perspektivu, oslanjajući se na poštovanje, povjerenje i pouzdanje.
   To je film o jako mladom i pomalo divljem djetetu koje je dio udomiteljskog sustava, koje se samo želi vratiti kući i ponovno biti sa svojom majkom. Jako smo sretni što smo uopće ovdje, na ovom posebnom festivalu, a nagrada kao takva je sve nas raznježila. Prvi put sam ovdje, a prije nekoliko godina sam prvi put saznao da postoji Vukovar film festival, koji svake godine ima iznimno dobar program, pa smo ponosni da smo i mi dio te festivalske priče. (Peter Hartwig, producent filma)
https://www.imdb.com/title/tt8535968/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 10.09.

VUKOVAR SPLITU: SINONIMI

Synonymes / Synonyms, 2019.
20:00 sati



BERLIN 2019. NAJBOLJI FILM
Synonymes / Synonyms, 2019. Nadav Lapid, 123 min. IL
Scenarij:
Nadav i Haim Lapid
Uloge: Tom Mercier, Quentin Dolmaire, Louise Chevillotte
   U Parizu stvari ne krenu baš najbolje za Yoava. On pokuca na vrata stana koji je prazan te u njemu odluči otići pod tuš, ali mu za to vrijeme stvari bivaju ukradene. Ipak, ovaj mladi Izraelac došao je u grad s velikim očekivanjima. Odlučan je u namjeri da se što brže odrekne svoje nacionalnosti. Za njega je biti Izraelcem poput tumora koji treba biti odstranjen kirurškim zahvatom, a postati Francuzom bi značilo njegovo spasenje. Kako bi izbrisao svoje podrijetlo, Yoav najprije krene s jezikom: od sada nadalje on neće progovoriti niti riječi na hebrejskom. Rječnik francuskog jezika postaje njegov stalni suputnik. Nužni posjet izraelskoj ambasadi samo ga dodatno iritira; on smatra da su njegovi sunarodnjaci postali prava davež. Ali test naturalizacije također ima svojih mana. U isto vrijeme mladi francuski par s kojim se sprijatelji ima neobične ideje kako mu pomoći.
https://www.imdb.com/title/tt7016254/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 11.09.

VUKOVAR SPLITU: MLADI AHMED

Le jeune Ahmed / Young Ahmed, 2018.
20:00 sati



CANNES 2019. NAJBOLJA REŽIJA
Le jeune Ahmed / Young Ahmed, 2018. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 111 min. BE
Scenarij:
Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Uloge: Idir Ben Addi, Othmane Moumen, Myriem Akheddiou
   U današnjoj Belgiji sudbina 13-godišnjeg Ahmeda nalazi se između ideala čistoće koju zalaže njegov muslimanski svećenik i onoga što mu život pruža. Ovaj belgijski tinejdžer vrlo brzo dolazi pod snažan, ekstremni utjecaj Kur'ana nakon čega osmišljava plan kako ubiti vlastitog vjeroučitelja.
Film „Mladi Ahmed“ premijerno je prikazan na ovogodišnjem filmskom festivalu u Cannesu, a režirala su ga braća Dardenne koja su do danas već osvojila dvije Zlatne palme za svoja dva filma. Njihov jedanaest dugometražni film moderna je priča o radikalizaciji mladog uma, a sama tema otvara mogućnost rasprave o interpretaciji svete knjige Kur'ana od strane tinejdžera pod utjecajem.
https://www.imdb.com/title/tt8359822/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 12.09.

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
17:30 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

VUKOVAR SPLITU: BOGU HVALA

Grâce a Dieu / By the Grace of God, 2019.
20:00 sati



BERLIN 2019. VELIKA NAGRADA ŽIRIJA
Grâce a Dieu / By the Grace of God, 2019. François Ozon, 137 min. FR
Scenarij:
François Ozon
Uloge: Melvil Poupaud, Denis Ménochet, Swann Arlaud
   Alexandre živi sa suprugom i djecom u Lyonu. Jednog dana slučajno otkriva da svećenik, koji ga je zlostavljao dok je bio izviđač, još uvijek radi s mladima. Probuđena su duga potisnuta sjećanja. Zbunjen, Alexandre napokon pronalazi hrabrost da poduzme akciju protiv tog čovjeka. Njegova potraga za drugim žrtvama svećenika, koji je vrlo cijenjen u svom uredu, vodi Alexandrea do Françoisa i Emmanuela. Svaki od ova tri čovjeka bori se sa sobom na drugačiji način. I svaki od njih morat će se boriti sa sjenama svoje prošlosti kako bi se nosili s dalekosežnim posljedicama tog procesa. Stvaranje organizacije za samopomoć "La Parole Libérée" (Oslobođena riječ) samo je prvi korak.
Film je nastao na temelju stvarnog slučaja oca Bernarda Preynata koji je 2016. optužen za seksualno zlostavljanje oko 70 dječaka u Lyonu.
   Ozonov film naslov nosi po citatu rečenice lyonskog nadbiskupa Barbarina koji se tijekom jedne konferencije za novinare nepromišljeno zaletio i rekao da su “grace a dieu” (hvala Bogu), “optužbe već otišle u zastaru”. Već iz naslova je jasno da se Ozonov film manje bavi grijehom djelom (pojedinca) a više grijehom propusta (institucije). Lyonski biskupi su - kao i splitski biskup kod nas - desetljećima znali za problem, zataškavali su ga i prikrivali, odgađali su osudu, a oni među žrtvama koji su doprli do nadbiskupa dobili bi kao zadovoljštinu zajedničku molitvu i toplo tapšanje. Na koncu je zbog toga lyonska nadbiskupija i sama dospjela na sud. Prema informacijama s odjavne špice filma, sam Preynat još nije osuđen, a presuda protiv nadbiskupa i nadređenih očekuje se ove godine. (Jurica Pavičić, Jutarnji list)
https://www.imdb.com/title/tt8095860/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

PETAK / 13.09.

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
17:30 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

VUKOVAR SPLITU: TUGA I SLAVA

Dolor y gloria / Pain and Glory, 2019.
20:00 sati



CANNES 2019. NAJBOLJI GLUMAC
Dolor y gloria / Pain and Glory, 2019. Pedro Almodóvar, 113 min. ES
Scenari
j: Pedro Almodóvar
Uloge: Penélope Cruz, Antonio Banderas, Leonardo Sbaraglia, Asier Etxeandia
   Film „Pain and Glory“ donosi nam priču o ponovnim susretima iskusnog Salvadora Malla, filmskog redatelja koji fizički propada. Neki od njih događaju se licem u lice, drugi se odvijaju u njegovom sjećanju: njegovo djetinjstvo 60-ih kada je s roditeljima emigrirao u selo u Valenciji u potrazi za boljim životom, njegovoj prvoj žudnji, prvoj pravoj ljubavi u Madridu tijekom 80-ih, boli koja je uslijedila nakon prekida te ljubavi dok je ona još uvijek bila na vrhuncu, njegovom pisanju kao jedinoj terapiji da zaboravi nezaboravljivo, njegovom ranom otkrivanju kinematografije i praznini, beskonačnoj praznini koja je odgovorna za njegovu nesposobnost daljnjeg bavljenja filmom. Film „Pain and Glory“ priča nam priču o kreaciji, o tome koliko ju je teško odvojiti od vlastitog života i o strasti koja toj kreaciji daje razum i nadu. U prisjećanju na vlastitu prošlost, Salvador osjeća snažnu potrebu za istom, a u toj potrebi možda se krije i njegov spas.
    Nakon serije doista osrednjih filmova koje je naštancao u ovom desetljeću, Almodóvar je napravio svoj možda najbolji film u posljednjih 10 godina. (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt8291806/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 14.09.

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
17:30 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

VUKOVAR SPLITU: PARAZIT

Gisaengchung / Parasite, 2019.
20:00 sati



CANNES 2019. NAJBOLJI FILM
Gisaengchung / Parasite, 2019. Bong Joon Ho, 131 min. KO
Scenarij:
Joon-ho Bong, Jin Won Han
   Uloge:Kang-ho Song, Sun-kyun Lee, Yeo-jeong Jo
Četveročlana obitelj Ki-taeka je bliska, ali potpuno nezaposlena, pred njom je mračna budućnost. Sina Ki-wooa preporučuje njegov prijatelj, student na prestižnom sveučilištu, za dobro plaćeni posao podučavanja, te se nada da će tako imati redovite prihode. Sa svim očekivanjima svoje obitelji, Ki-woo odlazi u obiteljski dom na intervju. Stigavši u kuću gospodina Parka, vlasnika globalne IT tvrtke, Ki-woo susreće njegovu suprugu Yeon-kia, lijepu mladu damu. Ali nakon ovog prvog susreta između dviju obitelji, uslijediti će nezaustavljivi niz nezgoda.    

   Politički provokativna korejska crna komedija „Parazit“ zasluženo je pobijedila u Cannesu...Riječ je o filmu koji je tijekom canneskih dvanaest dana pobudio najviše reakcija, najviše smijeha i aplauza, o filmu koji ima i nemali komercijalni potencijal, a kao plus mu treba dodati i to što je politički provokativan. (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt6751668/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 16.09.

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
20:00 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

UTORAK / 17.09.

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
20:00 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica:

20,00 kn (za članove Kinoteke 50% popusta)

Godišnja iskaznica:

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA