PROGRAM KINOTEKE Rujan 2019.

SRIJEDA / 04.09.

BILO JEDNOM U HOLLYWOODU

Once Upon a Time... in Hollywood, 2019.
20:00 sati



Once Upon a Time... in Hollywood, 2019. Quentin Tarantino, 161 min, US/UK/CH
Scenarij:
Quentin Tarantino
Uloge: Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Kurt Russell, Al Pacino, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Michael Madsen, Luke Perry, Damian Lewis, Brenda Vaccaro, Damon Herriman, Rebecca Gayheart
   Radnja devetog filma Quentina Tarantina prati televizijsku zvjezd(ic)u Ricka Daltona, glumca sklonog plaču i samosažaljevanju kojem karijera zbog godina i zbog novog vremena lagano izmiče ispod nogu, i koji traži način samoodržavanja u Hollywoodu jer sve košta. Više od desetljeća imao je uz sebe i svog osobnog kaskadera Cliffa Bootha i to ne samo radi dubliranja u opasnim scenama na snimanju nego i u pripomoći u svom osobnom i nesigurnom životu. Cliff je isto tako već stariji, ali stameni kaskader koji živi u prikolici sa svojim psom i pred kojim isto tako ne stoji nikakva perspektiva i svijetla budućnost, ali o tome ni ne brine previše.
   Radnja počinje u veljači 1969. godine kada Rick u pokušaju spašavanja karijere pregovara s agentom Marvinom Shwarzom o snimanju spaghetti westerna u Italiji koji su mu u početku više nego ispod časti, ali na kraju ipak ode. Rickov povratak iz Italije vremenski koincidira s događajima koji su se u stvarnosti dogodili i koji su na kraju stvorili sasvim drugačiju (negativnu) sliku vremena “glazbe, mira i ljubavi“. A onda se dogodio i Altamont, i sve je krenulo prema dolje.
   Što god mislili o Tarantinovim filmovima i njemu samom, voljeli ga ili mrzili – najčešće je to slučaj, rijetko indiferentnost, ako ste ikad obratili pažnju na glazbu u njegovim filmovima morate priznati da čovjek zna mnogo o glazbi i da pjesme za soundtrackove svojih filmova bira stvarno pažljivo, iz pozicije popkulturnog fanatika kakav jest. Ništa manje važno, oduvijek zna kako glazbu učiniti organskim dijelom filma... „Once Upon A Time In… Hollywood“ reklamira se kao Tarantinovo ljubavno pismo filmovima samim, preciznije toj zlatnoj eri Hollywooda sredinom i krajem ’60-tih godina, a soundtrack kao vremenska kapsula toga doba. Oboje je, začudo, točno, i nije samo propagandni trik. (www.muzika.hr)
   Film je dugačak, na trenutke brutalan, na trenutke smiješan, ali i vrlo zabavan, pogotovo ako ste nešto upoznatiji s materijom s kojom se bavi i s vremenom o kojem progovara. Pun je sitnih i vrlo zanimljivih detalja koje pažljivi i upućeni gledatelj može zapaziti. Neki od likova možda i jesu pomalo kontroverzno prikazani, ponajprije Sharon Tate ili Bruce Lee, ali to je viđenje redatelja ili još više scenarista, a Tarantino je vrlo dobar redatelj, a još bolji scenarist. (www.muzika.hr)

   Tarantino je sazrio i čini se da će, na zenitu svog kreativnog genija, kada je došao do faze da može snimati praktički što hoće i raditi remek-djela, otići u mirovinu. Ako je ovo doista njegov pretposljednji film, bit će mi iznimno žao i mislim da će to biti nemjerljiv gubitak za suvremenu kinematografiju. Once Upon a Time… in Hollywood je istovremeno atipičan film za Tarantina, na prvi pogled, ali oni koji Tarantina doista vole i razumiju, vidjet će da je ovo možda najtipičniji od svih Tarantinovih filmova, jer tek je u ovome filmu Tarantino uspio odati počast onome što najviše voli, a to je – film. (Arthur Poe, www.svijetfilma.eu)
   Majstor je ostao majstor, tvorac još jedne unikatne štorije skrpane od malog milijuna detalja i detaljčića, sočnih dijaloga i nezaboravnih prizora s vrhunskim glumačkim ostvarenjima i još jednim svršetkom koji će se duuugo prepričavati. (Ivica Perinović, ezadar)
   „Once Upon a Time In... Hollywood" je potvrda koliko će nam kino Tarantino nedostajati jednog dana kad/ako doista prestane vrtjeti filmove. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Prekrasan, ali predug, preopterećen potrebom da rehabilitira 'cool frajere' zlatnog doba Hollywooda, ali i prepun sjajnih glumačkih pojava, na čelu s DiCapriom i Pittom, presmiješan, ali i prebrutalan - 'Bilo jednom... u Hollywoodu' tipičan je film za Tarantinov recentni opus. Dvije trećine nostalgije za nekim drugim vremenima u filmskoj industriji i jedna trećina adolescentske fantazije u kojoj 'gadni momci sa srcem na pravom mjestu' rješavaju stvar po kratkom postupku, ovo je film u kojem se može jednako uživati, jednako kolutati očima na njegove iluzije i jednako zaspati nad njegovom razvučenošću. (Zrinka Pavlić, tportal.hr)

   Slojevit i ambiciozan film, proizvod samouvjerenog filmaša potpuno u skladu s njegovom vizijom... (Brian Tallerico - RogerEbert.com)
   Nevjerojatan, dezorijentirajući, neodgovorni i sjajni Tarantinov film... (Peter Bradshaw, The Guardian)

https://www.imdb.com/title/tt7131622/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 05.09.

ZLOČIN BEZ KRIVNJE

Der Fall Collini / Collini Case, 2019.
20:00 sati



Der Fall Collini / Collini Case, 2019. Marco Kreuzpaintner, 118 min. DE
Scenarij:
Christian Zübert,Robert Gold,Jens-Frederik Otto po romanu Ferdinanda von Schiracha
Uloge: Elyas M’Barek, Heiner Lauterbach, Alexandra Maria Lara, Franco Nero, Stefano Cassetti, Rainer Bock, Catrin Striebeck
   Odvjetnik Caspar Leinen suočen je sa spektakularnim slučajem koji mu je sud dodijelio: brani 70-godišnjeg Talijana Frabrizija Collinija koji je optužen za ubojstvo moćnog industrijskog magnata Hansa Meyera . Za Caspara, ovaj slučaj ima puno veću težinu od uobičajenog jer je Fabriziova unuka Casparova ljubav iz djetinjstva, a na Fabrizija gleda kao na svog oca. Također, odvjetnik s druge strane klupe legendarni je odvjetnik Richard Mattinger. Caspar mora otkriti zašto je Collini od svih ljudi ubio uglednog čovjeka poput Meyera te, iako je interes javnosti za ovaj slučaj iznimno velik, Collini ostaje samozatajan i ne otkriva ništa o motivu. Kako Caspar ulazi sve dublje i dublje u slučaj, suočava se i sa svojom prošlošću, no i nailazi na jedan od najvećih sudskih skandala u povijesti Njemačke te otkriva istinu za koju nitko ne želi čuti.

   Film izgleda "prokleto dobro i vrlo elegantno"... Snimateljski dio Jakuba Bejnarowiczaje  međunarodna klasa... (Carsten Baumgardt, Filmstarts)
   Za razliku od nekih njemačkih kino produkcija, „Collini Case“ zapravo izgleda kao pravi film od početka do kraja.Kamera i montaža napravili su sjajan posao, a realizam i svježina produkcije su na međunarodnoj razini... (Deutschen Film- und Medienbewertung)

https://www.imdb.com/title/tt8739752/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 06.09.

BILO JEDNOM U HOLLYWOODU

Once Upon a Time... in Hollywood, 2019.
20:00 sati



Once Upon a Time... in Hollywood, 2019. Quentin Tarantino, 161 min, US/UK/CH
Scenarij:
Quentin Tarantino
Uloge: Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Kurt Russell, Al Pacino, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Michael Madsen, Luke Perry, Damian Lewis, Brenda Vaccaro, Damon Herriman, Rebecca Gayheart
   Radnja devetog filma Quentina Tarantina prati televizijsku zvjezd(ic)u Ricka Daltona, glumca sklonog plaču i samosažaljevanju kojem karijera zbog godina i zbog novog vremena lagano izmiče ispod nogu, i koji traži način samoodržavanja u Hollywoodu jer sve košta. Više od desetljeća imao je uz sebe i svog osobnog kaskadera Cliffa Bootha i to ne samo radi dubliranja u opasnim scenama na snimanju nego i u pripomoći u svom osobnom i nesigurnom životu. Cliff je isto tako već stariji, ali stameni kaskader koji živi u prikolici sa svojim psom i pred kojim isto tako ne stoji nikakva perspektiva i svijetla budućnost, ali o tome ni ne brine previše.
   Radnja počinje u veljači 1969. godine kada Rick u pokušaju spašavanja karijere pregovara s agentom Marvinom Shwarzom o snimanju spaghetti westerna u Italiji koji su mu u početku više nego ispod časti, ali na kraju ipak ode. Rickov povratak iz Italije vremenski koincidira s događajima koji su se u stvarnosti dogodili i koji su na kraju stvorili sasvim drugačiju (negativnu) sliku vremena “glazbe, mira i ljubavi“. A onda se dogodio i Altamont, i sve je krenulo prema dolje.
   Što god mislili o Tarantinovim filmovima i njemu samom, voljeli ga ili mrzili – najčešće je to slučaj, rijetko indiferentnost, ako ste ikad obratili pažnju na glazbu u njegovim filmovima morate priznati da čovjek zna mnogo o glazbi i da pjesme za soundtrackove svojih filmova bira stvarno pažljivo, iz pozicije popkulturnog fanatika kakav jest. Ništa manje važno, oduvijek zna kako glazbu učiniti organskim dijelom filma... „Once Upon A Time In… Hollywood“ reklamira se kao Tarantinovo ljubavno pismo filmovima samim, preciznije toj zlatnoj eri Hollywooda sredinom i krajem ’60-tih godina, a soundtrack kao vremenska kapsula toga doba. Oboje je, začudo, točno, i nije samo propagandni trik. (www.muzika.hr)
   Film je dugačak, na trenutke brutalan, na trenutke smiješan, ali i vrlo zabavan, pogotovo ako ste nešto upoznatiji s materijom s kojom se bavi i s vremenom o kojem progovara. Pun je sitnih i vrlo zanimljivih detalja koje pažljivi i upućeni gledatelj može zapaziti. Neki od likova možda i jesu pomalo kontroverzno prikazani, ponajprije Sharon Tate ili Bruce Lee, ali to je viđenje redatelja ili još više scenarista, a Tarantino je vrlo dobar redatelj, a još bolji scenarist. (www.muzika.hr)

   Tarantino je sazrio i čini se da će, na zenitu svog kreativnog genija, kada je došao do faze da može snimati praktički što hoće i raditi remek-djela, otići u mirovinu. Ako je ovo doista njegov pretposljednji film, bit će mi iznimno žao i mislim da će to biti nemjerljiv gubitak za suvremenu kinematografiju. Once Upon a Time… in Hollywood je istovremeno atipičan film za Tarantina, na prvi pogled, ali oni koji Tarantina doista vole i razumiju, vidjet će da je ovo možda najtipičniji od svih Tarantinovih filmova, jer tek je u ovome filmu Tarantino uspio odati počast onome što najviše voli, a to je – film. (Arthur Poe, www.svijetfilma.eu)
   Majstor je ostao majstor, tvorac još jedne unikatne štorije skrpane od malog milijuna detalja i detaljčića, sočnih dijaloga i nezaboravnih prizora s vrhunskim glumačkim ostvarenjima i još jednim svršetkom koji će se duuugo prepričavati. (Ivica Perinović, ezadar)
   „Once Upon a Time In... Hollywood" je potvrda koliko će nam kino Tarantino nedostajati jednog dana kad/ako doista prestane vrtjeti filmove. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Prekrasan, ali predug, preopterećen potrebom da rehabilitira 'cool frajere' zlatnog doba Hollywooda, ali i prepun sjajnih glumačkih pojava, na čelu s DiCapriom i Pittom, presmiješan, ali i prebrutalan - 'Bilo jednom... u Hollywoodu' tipičan je film za Tarantinov recentni opus. Dvije trećine nostalgije za nekim drugim vremenima u filmskoj industriji i jedna trećina adolescentske fantazije u kojoj 'gadni momci sa srcem na pravom mjestu' rješavaju stvar po kratkom postupku, ovo je film u kojem se može jednako uživati, jednako kolutati očima na njegove iluzije i jednako zaspati nad njegovom razvučenošću. (Zrinka Pavlić, tportal.hr)

   Slojevit i ambiciozan film, proizvod samouvjerenog filmaša potpuno u skladu s njegovom vizijom... (Brian Tallerico - RogerEbert.com)
   Nevjerojatan, dezorijentirajući, neodgovorni i sjajni Tarantinov film... (Peter Bradshaw, The Guardian)

https://www.imdb.com/title/tt7131622/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 07.09.

ZLOČIN BEZ KRIVNJE

Der Fall Collini / Collini Case, 2019.
20:00 sati



Der Fall Collini / Collini Case, 2019. Marco Kreuzpaintner, 118 min. DE
Scenarij:
Christian Zübert,Robert Gold,Jens-Frederik Otto po romanu Ferdinanda von Schiracha
Uloge: Elyas M’Barek, Heiner Lauterbach, Alexandra Maria Lara, Franco Nero, Stefano Cassetti, Rainer Bock, Catrin Striebeck
   Odvjetnik Caspar Leinen suočen je sa spektakularnim slučajem koji mu je sud dodijelio: brani 70-godišnjeg Talijana Frabrizija Collinija koji je optužen za ubojstvo moćnog industrijskog magnata Hansa Meyera . Za Caspara, ovaj slučaj ima puno veću težinu od uobičajenog jer je Fabriziova unuka Casparova ljubav iz djetinjstva, a na Fabrizija gleda kao na svog oca. Također, odvjetnik s druge strane klupe legendarni je odvjetnik Richard Mattinger. Caspar mora otkriti zašto je Collini od svih ljudi ubio uglednog čovjeka poput Meyera te, iako je interes javnosti za ovaj slučaj iznimno velik, Collini ostaje samozatajan i ne otkriva ništa o motivu. Kako Caspar ulazi sve dublje i dublje u slučaj, suočava se i sa svojom prošlošću, no i nailazi na jedan od najvećih sudskih skandala u povijesti Njemačke te otkriva istinu za koju nitko ne želi čuti.

   Film izgleda "prokleto dobro i vrlo elegantno"... Snimateljski dio Jakuba Bejnarowiczaje  međunarodna klasa... (Carsten Baumgardt, Filmstarts)
   Za razliku od nekih njemačkih kino produkcija, „Collini Case“ zapravo izgleda kao pravi film od početka do kraja.Kamera i montaža napravili su sjajan posao, a realizam i svježina produkcije su na međunarodnoj razini... (Deutschen Film- und Medienbewertung)

https://www.imdb.com/title/tt8739752/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 09.09.

VUKOVAR SPLITU: PAVAROTTI

20:00 sati



Pavarotti, 2019. Ron Howard, 120 min. US
   Filmski tim koji nam se predstavio hvaljenim dokumentarcem „The Beatles: Eight Days a Week“ donosi nam svoj novi dragulj – „Pavarotti“, fantastičan film koji diže zastor i pokazuje nam ikonu koja je operu približila ljudima diljem svijeta. Dobitnik prestižne nagrade Oscar, redatelj Ron Howard publiku stavlja direktno u prve redove u ovom prikazu Glasa… Čovjeka… Legende. Luciano Pavarotti svoj je cijeli život dao glazbi, a svoj glas svijetu. Ovo pravo kinematografsko iskustvo prepuno je njegovih povijesnih izvedbi i intimnih intervjua uključujući nikad prije viđene snimke i najmoderniju Dolby Atmos tehnologiju.
https://www.imdb.com/title/tt6964076/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 10.09.

VUKOVAR SPLITU: SILVIO

Loro, 2018.
20:00 sati



Loro, 2018. Paolo Sorrentino, 151 min. IT
Scenarij:
Paolo Sorrentino i Umberto Contarello
Uloge: Toni Servillo, Elena Sofia Ricci, Riccardo Scamarcio, Kasia Smutniak
   Loro je film o sviti biznismena i ambicioznih političara kojima je od 2006. do 2010. bio okružen medijski tajkun i najkorumpiraniji parlamentarac u povijesti Italije Silvio Berlusconi. Ova opasna biografska komedija počinje s mladićem u usponu čija je ambicija napustiti provincijski gradić i približiti se Berlusconiju u Rimu. Čini to na prljav, ali učinkovit način – trgovanjem lijepim ženama iz eskort službe. Tu se pojavljuje Berlusconi, prljavi starac s kolekcijom omiljenih žena koji organizira “bunga bunga” zabave, dok je pritom oženjen svojom drugom suprugom Veronicom Lario. Loro je u svoja dva i pol sata (u Italiji je prikazan u dva dijela) najprovokativniji i najrazuzdaniji Sorrentinov film – dekadencija nezapamćenih razmjera.
   Film je više satirički koncentriran na 'scorseseovsku' kroniku uspona i pada novog Rimskog carstva, tj. cjelokupno talijansko društvo - umjesto na samog Berlusconija - koje je kontroverzni medijski mogul trajno (vulgarno) oblikovao tijekom četiri mandata.(Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt6748466/?ref_=nm_flmg_wr_6

SRIJEDA / 11.09.

VUKOVAR SPLITU: GAUGUIN

20:00 sati



Gauguin: Voyage to Tahiti, 2017. Edouard Deluc, 102 min. FR
Scenarij:
Edouard Deluc (screenplay), Etienne Comar, Thomas Lilti, Sarah Kaminsky, Raphaëlle Desplechin prema knjizi Paula Gauguina
Uloge: Vincent Cassel, Tuheï Adams, Malik Zidi
   Francuski slikar Paul Gauguin (1848-1903), inovator je suvremene umjetnosti, poznat po eksperimentiranju smionim bojama i iskrivljenim proporcijama, zajedno sa svojim suvremenicima Vincentom van Goghom i Paulom Cézanneom. Do 1891. Gauguin je već bio poznat u umjetničkim krugovima, ali se umorio od civiliziranog svijeta i njegovih političkih i moralnih konvencija. Ostavljajući ženu i djecu za sobom, odlazi sam na Tahiti, prožet žudnjom za novim nadahnućem. Duboko u džungli Tahitija, u primitivnom i egzotičnom kraju, otkriva iskonske životne vrijednosti, ali i upoznaje Tehuru, muzu koja će mu inspirirati um i nadahnuti najpoznatije umjetničke radove.
https://www.imdb.com/title/tt6330052/?ref_=nv_sr_4?ref_=nv_sr_4

ČETVRTAK / 12.09.

VUKOVAR SPLITU: MARIA BY CALLAS

Maria by Callas, 2017.
20:00 sati



Maria by Callas, 2017. Tom Volf, 119 min. FR
   „Maria by Callas“ redatelja Toma Volfa prvi je film koji u cijelosti priča životnu priču ove legendarne grčko-američke operne pjevačice i to njezinim vlastitim riječima. Ispričan kroz njezine performanse, televizijske intervjue, kućne filmove, obiteljske fotografije, privatna pisma i nikad objavljene memoare (od kojih gotovo ništa publika nikada nije vidjela), ovaj film otkriva esenciju ove nevjerojatne žene koja se iz skromnih početaka u New Yorku uzdignula do statusa glamurozne međunarodne zvijezde i jedne od najvećih opernih pjevačica svih vremena. „Maria by Callas“ je očaravajući portret jedne od najtalentiranijih žena u povijesti, ispričan na potpuno novi i autoritativan način.
https://www.imdb.com/title/tt7364566/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

PETAK / 13.09.

VUKOVAR SPLITU: SONJA - BIJELI LABUD

Sonja: The White Swan, 2018.
20:00 sati



Sonja: The White Swan, 2018. Anne Sewitsky, 113 min. NO
Scenarij:
Mette M. Bølstad, Andreas Markusson
Uloge: Ine Marie Wilmann, Valene Kane, Eldar Skar
   Redateljica Anne Sewitsky pruža nam portret uspona i pada Sonje Heine – klizačice koja je dotaknula zvijezde i strmoglavo se srušila na tlo.
   Biografska priča o norveškoj klizačici Sonji Henie uzbudljiva je priča o osobnom usponu i padu jedne zvijezde. Sonja Heine ne poznaje granice. Već je osvojila deset svjetskih prvenstava i tri olimpijske zlatne medalje. Sada želi postati filmskom zvijezdom, a kada joj dođe ponuda iz Hollywooda za sporednom ulogom, ona se potrudi da umjesto toga dobije glavne uloge u četiri igrana filma. Naravno, uspjeh je neizostavan. Njezin ogromni apetit za novcem, muškarcima i zabavama pretvara je u centralnu figuru noćnog života. Sve nedaće i probleme rješava nepobjedivim, trijumfalnim smiješkom i u većini slučajeva to i uspijeva.
https://www.imdb.com/title/tt7398642/?ref_=nm_flmg_dr_3

SUBOTA / 14.09.

VUKOVAR SPLITU: JEAN PAUL GAULTIER

JP Gaultier: Freak and Chic, 2018.
20:00 sati



JPGaultier: Freak and Chic, 2018. Yann L'Henoret, 93 min. FR
   Inspiriran još kao dječak legendarnim pariškim kabareom Folies Bergere, slavni modni dizajner Jean-Paul Gaultier oduvijek je upravo tamo želio postaviti reviju. „Ali koju bih priču mogao ispričati?“, zapituje samog sebe u ovom dokumentarcu koji obuhvaća šest mjeseci priprema koje su bile potrebne za postavljanje revije. Vlastitu“. Kombinirajući modu s filmom, plesom, kazalištem i spektaklom bez granica, revija koju je postavio predstavlja 40-godišnju retrospektivu karijere slavnog dizajnera. Revija obuhvaća razuzdane, maštovite, nestašne, duhovite i dirljive kostime i modele, ali također obuhvaća i Berbereovu povijest uz počast zvijezdi 20-ih Josephine Baker i njezinog poznatoj haljini u obliku banane, ovaj put optočenu u kristale Swarovski.
https://www.imdb.com/title/tt10374438/?ref_=fn_tt_tt_4

PONEDJELJAK / 16.09.

Makala, 2017.Emanuel Gras, 96 min. FR
   Jednostavna priča o radu jednog čovjeka ispričana s poetičnošću koja ostavlja neizbrisiv utisak.
   Kabvita Kasongo ima 28 godina i živi u Kongu. Svako jutro u zoru, odlazi sa sjekirom preko ramena, započinje sječu drveća od kojih će se kasnije praviti drveni ugalj. Sanja da će jednog dana izgraditi bolji krov za svoju obitelj…
https://www.imdb.com/title/tt6805366/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

RENDEZ -VOUS AU CINEMA: CRVENA KORNJAČA

La Tortue Rouge, 2016.
20:00 sati



La Tortue Rouge, 2016. Michael Dudok de Wit, 80 min. FR/BE/JP/PO/NL/HU/UK/DE/CH/I/DK/USA
   (Animirani) Film bez dijaloga prati najvažnije životne faze jednog brodolomca koji završi na pustom tropskom otoku naseljenom samo kornjačama, rakovima i pticama. Mornar pokušava pobjeći s pustog otoka pomoću improvizirane splavi. No, njegov pokušaj spriječi kornjača koja mu uništi sklepano plovilo. Unatoč tome, mornar uspijeva pronaći novi život na pustom otoku, i to zahvaljujući čudnovatoj crvenoj kornjači.
   Cijela je priča ispričana slikama, a dijalog je izrečen izrazima lica. Usprkos tome što nijedna riječ nije rečena, film je jako osjećajan i nevjerojatno je koliko je zapravo toga film uspio reći, a da doslovno ništa nije rečeno. Animacija je zadivljujuća i svima toplo preporučujem gledanje... (Ivan Sršić, https://gimnazija-fgalovic.hr)
   Animafest 2017. Veliko natjecanje dugometražnog filma - Grad Prix
   Oscar 2017. - Nominacija za najbolji dugometražni animirani film
   Cannes Film Festival 2016. Un Certain Regard – posebna nagrada žirija
   Athens International Film Festival 2016. - Nagrada publike za najbolji film
   Athens International Film Festival 2016. „Special mention“ za film i redatelja M. Dudoka de Wita
   Annie Awards 2017. Nagrada za najbolji animirani film
   San Francisco Film Critics Circle 2016. Nagrada za najbolji animirani film
https://www.imdb.com/title/tt3666024/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 17.09.

RENDEZ -VOUS AU CINEMA: MAGISTRALA KENNEDY

Corniche Kennedy, 2016.
17:30 sati



Corniche Kennedy, 2016. Dominique Cabrera, 94 min. FR
Scenarij:
Dominique Cabrera, Philippe Géoni, Pierre Linhart po romanu Maylis De Kerangal
Uloge:Aïssa Maïga, Lola Créton, Alain Demaria
   Skupina tinejdžera uživa u ljetnim mjesecima na plažama Marseillea, no kad se uključuju u  trgovinu drogom postaju predmetom policijske istrage...
https://www.imdb.com/title/tt5027116/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

 

Ascenseur pour l'échafaud, 1958. Louis Malle, 91 min. FR
Scenarij:
Louis Malle, Roger Nimier po romanu Noëla Calefa
Uloge: Jeanne Moreau, Maurice Ronet, Georges Poujouly, Yori Bertin, Jean Wall
   Florence i njezin ljubavnik Julien smislili su savršen plan kako se riješiti njezina muža, uspješnog i bogatog poslovnog čovjeka; upotrijebit će njegov vlastiti pištolj i prikazati događaj kao samoubojstvo. Ipak, sve ne ide po planu. Kad je već pomislio da je realizirao savršen zločin, Julien shvati da je ostavio kuku pomoću koje se uspeo na balkon na ogradi. Vraća se po nju, ali tad stvari dobiju novi zaokret…
   Prvi igrani film L. Mallea (nagrađen nagradom »Louis Delluc« za najbolji francuski debitantski igrani film) umnogome korespondira s prvim ostvarenjima novoga vala. Sniman je na lokacijama (u Parizu), s malim budžetom, a vizualne i ugođajne komponente djela potiskuju dijaloške. U kontrastu s gotovo klasicistički smirenom mizanscenom Malle inventivno rabi odnose svjetlosti i tame (film se uglavnom odvija noću) i siluete likova što, uz efektnu uporabu dramske funkcije tišine i jazz improvizacija trubom (melankolična Nuit sur les Champs Elysées) u pozadini, naglašava postupan rast napetosti, te podcrtava ugođaj dezorijentiranosti i frustracija dvoje ljubavnika, kojemu pridonosi i inovativna špica telefonskog razgovora te uporaba diskontinuirane montaže u prikazu junakinjina traganja za ljubavnikom po Parizu. Očitujući pozornošću prema detaljima fizičkih predmeta utjecaj R. Bressona (na čiji se film „Osuđenik na smrt je pobjegao“ referira motivom protagonistova napornog pokušaja oslobađanja), Malle je filmom najavio i vlastite preokupacije kritičkim propitivanjem građanskih konvencija, dok obradom fabule ironično varira konvencije kriminalističkog filma upozoravajući na ključnu ulogu slučajnosti i nepriređenosti što se može tumačiti i kao komentar samog postupka snimanja filma. (B.Kragić, HFL)
https://www.imdb.com/title/tt0051378/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

SRIJEDA / 18.09.

Prendre le large / Catch the Wind, 2017. Gaël Morel, 103 min. FR
Scenarij:
Yasmine Louati, Gaël Morel, Rachid O.
Uloge: Sandrine Bonnaire, Mouna Fettou, Kamal El Amri
   Edith se život okrenuo naopačke kada tvornicu u kojoj oduvijek radi vlasnik seli u Maroko, ostavljajući radnicima izbor između nezaposlenosti i preseljenja. Otuđena od svog sina i bez ikakvih veza, Edith je jedina koja pristaje na ponudu…
https://www.imdb.com/title/tt5804946/?ref_=fn_al_tt_1

 

RENDEZ -VOUS AU CINEMA: ZAZIE U METROU

Zazie dans le metro, 1960.
20:00 sati



Zazie dans le metro, 1960. Louis Malle, 93 min. FR
Scenarij:
Louis Malle i Jean-Paul Rappeneau po romanu Raymonda Queneaua
Uloge:Catherine Demongeot, Philippe Noiret, Hubert Deschamps
   Zabavan film koji prikazuje satirični pogled na francusko društvo: desetogodišnja Zazie mora ostati dva dana kod rodbine u Parizu kako bi majka mogla provesti neko vrijeme s ljubavnikom. No Zazie izbjegne ujakovo skrbništvo i krene sama istražiti Pariz…
   O ROMANU: „Zazie u metrou“, objavljen 1959, opisuje jedan dan koji djevojčica iz provincije provodi u Parizu pod paskom svog osebujnog ujaka. On pritom za život zarađuje plešući u homoseksualnom baru, dok mu je susjedstvo puno još zanimljivijih likova, uglavnom pripadnika metropolskog polusvijeta. (…)Unatoč tome što je „Zazie u metrou“ naizgled laka književna roba, roman je jezično izrazito bogat te je zato pravi izazov za prevođenje... „Zazie u metrou“ vrijedno je štivo i bez obzira na neprevodivost nekih njegovih dijelova, pa objavljivanje novog hrvatskog izdanja ove knjige u svakom slučaju treba pozdraviti. Iako je riječ o romanu starijeg datuma nastanka, treba se nadati da će i u današnjoj poplavi naslova koje forsiraju top-ljestvice i opskurne reklamne kampanje u sitnim satima televizijskog programa, klasik Raymonda Queneaua doći do čitatelja. No, kad smo već kod popularnosti, recimo da je po toj knjizi Louis Malle svojedobno snimio i hvaljeni film, pa kad već književne preporuke sve manje vrijede, možda ova filmska bude uspješnija... (Igor Ružić, www.meandar.hr)
https://www.imdb.com/title/tt0054494/?ref_=nm_flmg_dr_28

ČETVRTAK / 19.09.

24. SPLIT FILM FESTIVAL 1. DAN

24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma
19:00 sati



24. SPLIT FILM FESTIVAL 1. dan
   Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.
   Međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova čini okosnicu programa od 2004. godine (do te godine se Grand Prix dodjeljivao u segmentima Film, Video i Novi mediji u kojima su se ravnopravno natjecali radovi različitih dužina i žanrova). Pozornost se poklanja autorima koji istražuju estetske forme filma kao medija, testiraju granice filmskog jezika, čime razvijaju i mijenjaju ukus publike. Dva međunarodna žirija nagrađuju najbolje dugometražne i kratkometražne filmove u natjecateljskom dijelu programa. Nagrada je skulptura „Rep“ akademskog slikara Gorkog Žuvele.
   19.00 SPLIT FILM FESTIVAL - KRATKI PROGRAM 1
   21.00 SPLIT FILM FESTIVAL - HOUSE OF CHILDREN 2019. Daniel Drema, 64 min. UK/ZW
   www.splitfilmfestival.hr

PETAK / 20.09.

   24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma    
   Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.
   Međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova čini okosnicu programa od 2004. godine (do te godine se Grand Prix dodjeljivao u segmentima Film, Video i Novi mediji u kojima su se ravnopravno natjecali radovi različitih dužina i žanrova). Pozornost se poklanja autorima koji istražuju estetske forme filma kao medija, testiraju granice filmskog jezika, čime razvijaju i mijenjaju ukus publike. Dva međunarodna žirija nagrađuju najbolje dugometražne i kratkometražne filmove u natjecateljskom dijelu programa. Nagrada je skulptura „Rep“ akademskog slikara Gorkog Žuvele.
   19.00 SPLIT FILM FESTIVAL – HRVATSKI KRATKI PROGRAM
   21.00 SPLIT FILM FESTIVAL - ANIMALS 2019. Jonas Spriestersbach, 75 min. DE
   www.splitfilmfestival.hr

SUBOTA / 21.09.

   24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma
   Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.
   Međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova čini okosnicu programa od 2004. godine (do te godine se Grand Prix dodjeljivao u segmentima Film, Video i Novi mediji u kojima su se ravnopravno natjecali radovi različitih dužina i žanrova). Pozornost se poklanja autorima koji istražuju estetske forme filma kao medija, testiraju granice filmskog jezika, čime razvijaju i mijenjaju ukus publike. Dva međunarodna žirija nagrađuju najbolje dugometražne i kratkometražne filmove u natjecateljskom dijelu programa. Nagrada je skulptura „Rep“ akademskog slikara Gorkog Žuvele.
   19.00 SPLIT FILM FESTIVAL – KRATKI PROGRAM 2
   21.00 SPLIT FILM FESTIVAL - ROBERT ARNOLD RETROSPEKTIVA
   www.splitfilmfestival.hr

NEDJELJA / 22.09.

24. SPLIT FILM FESTIVAL 4. DAN

24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma
19:00 sati



   24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma
   Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.
   Međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova čini okosnicu programa od 2004. godine (do te godine se Grand Prix dodjeljivao u segmentima Film, Video i Novi mediji u kojima su se ravnopravno natjecali radovi različitih dužina i žanrova). Pozornost se poklanja autorima koji istražuju estetske forme filma kao medija, testiraju granice filmskog jezika, čime razvijaju i mijenjaju ukus publike. Dva međunarodna žirija nagrađuju najbolje dugometražne i kratkometražne filmove u natjecateljskom dijelu programa. Nagrada je skulptura „Rep“ akademskog slikara Gorkog Žuvele.
   19.00 SPLIT FILM FESTIVAL – KRATKI PROGRAM 3
   21.00 SPLIT FILM FESTIVAL - HEGEL'S ANGEL 2018. Simone Rapisarda Casanova, 70 min. CA/HT
   www.splitfilmfestival.hr

PONEDJELJAK / 23.09.

   24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma
   Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.
   Međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova čini okosnicu programa od 2004. godine (do te godine se Grand Prix dodjeljivao u segmentima Film, Video i Novi mediji u kojima su se ravnopravno natjecali radovi različitih dužina i žanrova). Pozornost se poklanja autorima koji istražuju estetske forme filma kao medija, testiraju granice filmskog jezika, čime razvijaju i mijenjaju ukus publike. Dva međunarodna žirija nagrađuju najbolje dugometražne i kratkometražne filmove u natjecateljskom dijelu programa. Nagrada je skulptura „Rep“ akademskog slikara Gorkog Žuvele.
   19.00 SPLIT FILM FESTIVAL – KRATKI PROGRAM 4
   21.00 SPLIT FILM FESTIVAL - CONNATURA 2018. Javier Bellido Valdivia, 82 min. PE
   www.splitfilmfestival.hr

UTORAK / 24.09.

24. SPLIT FILM FESTIVAL 6. DAN

24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma
19:00 sati



   24. izdanje Splitskog filmskog festivala / Međunarodnog festivala novog filma
   Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.
   Međunarodna konkurencija dugometražnih i kratkometražnih filmova čini okosnicu programa od 2004. godine (do te godine se Grand Prix dodjeljivao u segmentima Film, Video i Novi mediji u kojima su se ravnopravno natjecali radovi različitih dužina i žanrova). Pozornost se poklanja autorima koji istražuju estetske forme filma kao medija, testiraju granice filmskog jezika, čime razvijaju i mijenjaju ukus publike. Dva međunarodna žirija nagrađuju najbolje dugometražne i kratkometražne filmove u natjecateljskom dijelu programa. Nagrada je skulptura „Rep“ akademskog slikara Gorkog Žuvele.
   19.00 SPLIT FILM FESTIVAL – MIKHAEL MAXSIMOV RETROSPEKTIVA
   21.00 SPLIT FILM FESTIVAL - OLANDA 2019. Bernd Schoch, 154 min. DE/RO
   www.splitfilmfestival.hr

SRIJEDA / 25.09.

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
17:30 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

KINO CIRKUS: EN EQUILIBRE

KINO CIRKUS: En Equilibre, 2018.
20:00 sati



   KINO CIRKUS:
   En Equilibre, 2018. Antares Bassis, Pascal Auffray, 53 min.

   Kati Pikkarainen i Victor Cathala više od 15 godina oduševljaju publiku svojim zadivljujućim akrobatskim izvedbama. Nakon završetka školovanja u CNAC-u (akademija cirkuskih umjetnosti u Chalons-en-Champagnu) i osvajala srebrne medalje na poznatom natjecanju Cirque du Demain 2005. godine, Kati i Victor osnovali su poznati francuski cirkus "Cirque Aital".
   "Cirque Aital" na granici je tradicionalnog i suvremenog cirkusa i neprekidno producira spektakle koji se izvode diljem Europe.
   U filmu "En Equilibre" pratimo kako se život putujućeg cirkusa i život Kati i Victora prilagođava  roditeljstvu i dolasku prvog dijeta u cirkusku obitelj.
https://www.imdb.com/title/tt7486644/?ref_=nm_flmg_dr_2

ČETVRTAK / 26.09.

ZLOČIN BEZ KRIVNJE

Der Fall Collini / Collini Case, 2019.
17:30 sati



Der Fall Collini / Collini Case, 2019. Marco Kreuzpaintner, 118 min. DE
Scenarij:
Christian Zübert,Robert Gold,Jens-Frederik Otto po romanu Ferdinanda von Schiracha
Uloge: Elyas M’Barek, Heiner Lauterbach, Alexandra Maria Lara, Franco Nero, Stefano Cassetti, Rainer Bock, Catrin Striebeck
   Odvjetnik Caspar Leinen suočen je sa spektakularnim slučajem koji mu je sud dodijelio: brani 70-godišnjeg Talijana Frabrizija Collinija koji je optužen za ubojstvo moćnog industrijskog magnata Hansa Meyera . Za Caspara, ovaj slučaj ima puno veću težinu od uobičajenog jer je Fabriziova unuka Casparova ljubav iz djetinjstva, a na Fabrizija gleda kao na svog oca. Također, odvjetnik s druge strane klupe legendarni je odvjetnik Richard Mattinger. Caspar mora otkriti zašto je Collini od svih ljudi ubio uglednog čovjeka poput Meyera te, iako je interes javnosti za ovaj slučaj iznimno velik, Collini ostaje samozatajan i ne otkriva ništa o motivu. Kako Caspar ulazi sve dublje i dublje u slučaj, suočava se i sa svojom prošlošću, no i nailazi na jedan od najvećih sudskih skandala u povijesti Njemačke te otkriva istinu za koju nitko ne želi čuti.

   Film izgleda "prokleto dobro i vrlo elegantno"... Snimateljski dio Jakuba Bejnarowiczaje  međunarodna klasa... (Carsten Baumgardt, Filmstarts)
   Za razliku od nekih njemačkih kino produkcija, „Collini Case“ zapravo izgleda kao pravi film od početka do kraja.Kamera i montaža napravili su sjajan posao, a realizam i svježina produkcije su na međunarodnoj razini... (Deutschen Film- und Medienbewertung)

https://www.imdb.com/title/tt8739752/?ref_=fn_al_tt_1

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
20:00 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

PETAK / 27.09.

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
17:30 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

IN MEMORIAM PETER FONDA: EASY RIDER

Easy Rider, 1969.
20:00 sati



Easy Rider, 1969. Dennis Hopper, 94 min. US
Scenarij:
Peter Fonda, Dennis Hopper, Terry Southern
Producent: Peter Fonda
Fotografija: László Kovács
Uloge: Peter Fonda, Dennis Hopper, Jack Nicholson, Karen Black, Phil Spector, Antonio Mendoza, Luke Askew, Toni Basil

   George: Znaš, ovo je nekad bila sjajna zemlja. Ne razumijem što se to sad s njom događa.    
   Billy: Ej, čovječe, svi su se usrali od straha. Eto, to se događa. Čovječe, mi ne možemo ući ni u drugorazredni motel. Shvaćaš? Misle da ćemo ih priklati ili tako nešto. Oni se nas plaše, čovječeI
   George: Ma ne, oni se ne plaše tebe. Oni se plaše onoga što ti predstavljaš.
   Billy: Hej, čovječe. Mi njima jedino predstavljamo nekog kome treba šišanje.
   George: O, ne. Ono što im predstavljate jest sloboda.
   Billy: Što nije u redu sa slobodom?
   George: O, da. Sve je u redu, ali govoriti o slobodi i biti slobodan – to su različite stvari!

   Prve projekcije održane su za obitelj i prijatelje krajem 1968. Nakon toga je u studiju Columbia organizirana projekcija za šefove kompanije. Svi su napeto čekali mišljenje omanjeg sjedokosog tipa koji je sjedio sam u prvom redu. Šezdesetogodišnji Leo Jaffe, big boss Columbia Pictures, odgledao je u svojoj karijeri mnogo čudnih filmova s logom kompanije, ali sigurno nije vidio ništa nalik "Easy Rideru". Kad su se svjetla upalila, Jaffe se digao i rekao: "Ne znam točno što ovaj film želi reći, ali znam da ćemo s njim maznuti veliku lovu!"  

   Nitko ne može točno definirati što je potrebno da se snimi kultni film, niti je zapravo moguće reći što je sve on zapravo. Može se tek konstatirati da su svi kultni filmovi različiti. Mnogi su spremni reći za kultni film jednu frazu: "potreban je poseban ukus za kinematografiju još prije nego što film i odete pogledati ili samo pomislite na njega". A ako je i jedan film zaslužio da se nađe na popisu kultnih filmova, onda je to svakako djelo Dennisa Hoppera "Goli u sedlu", šezdesetosmaški, klasični "on the road" film kojem u srži leži potraga za stvarnom Amerikom.
   Veliki muzički brojevi, od himničke "Born to Be Wild" Steppenwolfa do rekvijemske "Ballad of Easy Rider" Rogera McGuinna, napravili su ovaj film klasikom svog vremena. Nije u pitanju naslov već fenomen!
   Za mnoge je "Goli u sedlu" film koji ih podsjeća i vraća u prošlost, u lude šezdesete - godine sloboda, nada, ambicija, strasti, protesta i nikada ostvarenih snova. Konvencionalan, avanturistički projektiran kao čvrsto povezani skeč dvojice protagonista, Wyatta tj. Captain Americe (Peter Fonda) i Billy the Kida (Dennis Hopper), koji svojim motorima gutaju milje američkih auto-puteva od Kalifornije do New Orleansa. Njihovi problemi, putovanje i istraživanje istine, donose im samo razočarenje i smrt. Graničari bez granica sigurno bi prošli bolje da su se umjesto neizvjesnosti i bijega od socijale odlučili na nešto mnogo sigurnije. Međutim, put ih je vodio dalje, od Zapadne obale prema Istoku, donoseći im neizvjesnu sudbinu. Što su bliže odredištu, doživljavaju neugodnije incidente koji će do kraja uništiti njihove iluzije. Opasnost, nerazumijevanje, vulgarnost i komercijalizam upozoravaju ih kako je to zlokoban izlet. A sam cilj i nije korijen njihove tragedije - sve je otpočelo mnogo ranije, prodajom droge čime su financirali svoj put.
   Dvoje simpatičnih urbanih kentaura, smijući se cijelim putem simboliziraju svu slobodu tog vremena, vremena u koje su tako neiskusno zakopali sebe na najgori mogući način. Optimizam s kojim su krenuli ustupa mjesto razočarenje, a rješenje za spas pronalaze u pilulama da bi odagnali svoje misli. Dakako, zaključuju kako su morali drugačije postupati. A nisu! Wyatt na kraju ipak priznaje "propuvali smo!"
   Izmedu vizualne raskoši filma i života kasnih šezdesetih, s čime se sreću naši protagonisti, postoji savršeni (ne)sklad. "Ovo je nekada bila fina zemlja" govori George Hanson (Jack Nicholson) neposredno pred svoju smrt, s krvavim rukama oko vrata, pitajući se što je sve krenulo krivo. Umire, ali ne dolazi do odgovora.
   "Goli u sedlu" nastali su periodu kada je bila moda stvarati rock filmove (Mad Dogs & Englishman, Gimme Shelter, Alice's Restaurant, Let it Be) i kada su se događala promjene i u društvu i u glazbi. Nastao na obrascu kontrakulture šezdesetih, „Easy Rider“ je bio simbolički kraj tog buntovnog puta i eksperimentirajućih potraga za novim prostorima.
   Stvarala se nova glazba koja prenosi osjećaj slobode, ali i nezadovoljstva. Droga je postala sastavni dio života u kojem se žele graditi i razarati zakoni. Jednostavno: mladi su htjeli biti uključeni u sve! I kao što je Woodstock bio kulminacija tj. mjesto na koje su mnogi krenuli kao na hodočašće, tako su i "Goli u sedlu" bili (filmska) kulminacija jedne, po mnogo čemu, nejasne generacije koja se zanesena zvukom gitare, putovanjima i iskušenjem zvanim droga htjela zajednički izjasniti o svemu onom što je tišti i što je se tiče. U vrijeme kada je film snimljen mnogi su govorili o njemu kao o malom filmu koji je ubio veliki. Međutim, činjenica je da veliki film nije nikada umro, već se u tom periodu samo nalazio u stanju hibernacije. Mnoštvo imitacija "Golih u sedlu" je propalo, jer je film svojim uspjehom postavio visoke kriterije, koji se u istim uvjetima više nikada nije uspio ponoviti. Trebalo je mnogo više od priče (veliki novac, nekoliko zvučnih filmskih zvijezda, tehnološki napredak) da bi se postigli novi rekordi. Pa ako "Goli u sedlu" nisu izmijenili lice američkog filma, bar stoje kao testament takvog pokušaja. Hollywood je preživio to bezumlje i pomahnitali period bunta, čitavi niz skandala i paranoidni mentalitet McCarthyjeve ere. Hollywood je reflektirao raspoloženje društva, ali nikada nije promijenio njegovu socijalnu sliku, makar je do kraja eksploatirao. Upravo to raspoloženje, u ovom slučaju riječ je o šezdesetim godinama, najbolje je prikazano u "Golima u sedlu". Godinu kasnije dolazi do odbacivanja ideala i "pravila" privremeno okupljenih hippie komuna, a nakon svih nevolja dogodio se i Altamont.
   Više nikada neće biti kao tada.
   https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Fonda
   https://www.theguardian.com/film/gallery/2019/aug/17/peter-fonda-a-life-in-pictures
   https://www.imdb.com/title/tt0064276/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 28.09.

BILO JEDNOM U HOLLYWOODU

Once Upon a Time... in Hollywood, 2019.
17:00 sati



Once Upon a Time... in Hollywood, 2019. Quentin Tarantino, 161 min, US/UK/CH
Scenarij:
Quentin Tarantino
Uloge: Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Kurt Russell, Al Pacino, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Michael Madsen, Luke Perry, Damian Lewis, Brenda Vaccaro, Damon Herriman, Rebecca Gayheart
   Radnja devetog filma Quentina Tarantina prati televizijsku zvjezd(ic)u Ricka Daltona, glumca sklonog plaču i samosažaljevanju kojem karijera zbog godina i zbog novog vremena lagano izmiče ispod nogu, i koji traži način samoodržavanja u Hollywoodu jer sve košta. Više od desetljeća imao je uz sebe i svog osobnog kaskadera Cliffa Bootha i to ne samo radi dubliranja u opasnim scenama na snimanju nego i u pripomoći u svom osobnom i nesigurnom životu. Cliff je isto tako već stariji, ali stameni kaskader koji živi u prikolici sa svojim psom i pred kojim isto tako ne stoji nikakva perspektiva i svijetla budućnost, ali o tome ni ne brine previše.
   Radnja počinje u veljači 1969. godine kada Rick u pokušaju spašavanja karijere pregovara s agentom Marvinom Shwarzom o snimanju spaghetti westerna u Italiji koji su mu u početku više nego ispod časti, ali na kraju ipak ode. Rickov povratak iz Italije vremenski koincidira s događajima koji su se u stvarnosti dogodili i koji su na kraju stvorili sasvim drugačiju (negativnu) sliku vremena “glazbe, mira i ljubavi“. A onda se dogodio i Altamont, i sve je krenulo prema dolje.
   Što god mislili o Tarantinovim filmovima i njemu samom, voljeli ga ili mrzili – najčešće je to slučaj, rijetko indiferentnost, ako ste ikad obratili pažnju na glazbu u njegovim filmovima morate priznati da čovjek zna mnogo o glazbi i da pjesme za soundtrackove svojih filmova bira stvarno pažljivo, iz pozicije popkulturnog fanatika kakav jest. Ništa manje važno, oduvijek zna kako glazbu učiniti organskim dijelom filma... „Once Upon A Time In… Hollywood“ reklamira se kao Tarantinovo ljubavno pismo filmovima samim, preciznije toj zlatnoj eri Hollywooda sredinom i krajem ’60-tih godina, a soundtrack kao vremenska kapsula toga doba. Oboje je, začudo, točno, i nije samo propagandni trik. (www.muzika.hr)
   Film je dugačak, na trenutke brutalan, na trenutke smiješan, ali i vrlo zabavan, pogotovo ako ste nešto upoznatiji s materijom s kojom se bavi i s vremenom o kojem progovara. Pun je sitnih i vrlo zanimljivih detalja koje pažljivi i upućeni gledatelj može zapaziti. Neki od likova možda i jesu pomalo kontroverzno prikazani, ponajprije Sharon Tate ili Bruce Lee, ali to je viđenje redatelja ili još više scenarista, a Tarantino je vrlo dobar redatelj, a još bolji scenarist. (www.muzika.hr)

   Tarantino je sazrio i čini se da će, na zenitu svog kreativnog genija, kada je došao do faze da može snimati praktički što hoće i raditi remek-djela, otići u mirovinu. Ako je ovo doista njegov pretposljednji film, bit će mi iznimno žao i mislim da će to biti nemjerljiv gubitak za suvremenu kinematografiju. Once Upon a Time… in Hollywood je istovremeno atipičan film za Tarantina, na prvi pogled, ali oni koji Tarantina doista vole i razumiju, vidjet će da je ovo možda najtipičniji od svih Tarantinovih filmova, jer tek je u ovome filmu Tarantino uspio odati počast onome što najviše voli, a to je – film. (Arthur Poe, www.svijetfilma.eu)
   Majstor je ostao majstor, tvorac još jedne unikatne štorije skrpane od malog milijuna detalja i detaljčića, sočnih dijaloga i nezaboravnih prizora s vrhunskim glumačkim ostvarenjima i još jednim svršetkom koji će se duuugo prepričavati. (Ivica Perinović, ezadar)
   „Once Upon a Time In... Hollywood" je potvrda koliko će nam kino Tarantino nedostajati jednog dana kad/ako doista prestane vrtjeti filmove. (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Prekrasan, ali predug, preopterećen potrebom da rehabilitira 'cool frajere' zlatnog doba Hollywooda, ali i prepun sjajnih glumačkih pojava, na čelu s DiCapriom i Pittom, presmiješan, ali i prebrutalan - 'Bilo jednom... u Hollywoodu' tipičan je film za Tarantinov recentni opus. Dvije trećine nostalgije za nekim drugim vremenima u filmskoj industriji i jedna trećina adolescentske fantazije u kojoj 'gadni momci sa srcem na pravom mjestu' rješavaju stvar po kratkom postupku, ovo je film u kojem se može jednako uživati, jednako kolutati očima na njegove iluzije i jednako zaspati nad njegovom razvučenošću. (Zrinka Pavlić, tportal.hr)

   Slojevit i ambiciozan film, proizvod samouvjerenog filmaša potpuno u skladu s njegovom vizijom... (Brian Tallerico - RogerEbert.com)
   Nevjerojatan, dezorijentirajući, neodgovorni i sjajni Tarantinov film... (Peter Bradshaw, The Guardian)

https://www.imdb.com/title/tt7131622/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

DOWNTOWN ABBEY

Downtown Abbey, 2019.
20:00 sati



Downtown Abbey, 2019. Michael Engler, 118 min. UK
Scenarij:
Julian Fellowes
Uloge: Hugh Bonneville, Michelle Dockery, Maggie Smith, Elizabeth McGovern, Imelda Staunton, Geraldine James, Tuppence Middleton, Laura Carmichael, Michelle Dockery,
   Serija o dramatičnim događanjima među britanskim plemstvom u post-edvardijanskoj eri dobila je svoj efektni završetak, i to na na velikom platnu. Film je adaptacija popularne serije „Downton Abbey“ koja je prikazivana od 2010. do 2015. godine., i jedna je od najuspješnijih serija u povijesti.
Film se nastavlja na zadnju epizodu istoimene serije te rasvjetljava sudbinu glavnih likova kao i samog Downton Abbeyja. Fokus je na posjet engleskog kralja Georgea V i kraljice Mariju u Downton Abbey, što je ujedno velika čast i za vlasnike, obitelj Crawley, i za poslugu, a s druge strane i vrlo stresna situacija jer plemstvo ima svoje specifične prohtjeve.
   Na prvi pogled čini se da je riječ o običnoj britanskoj drami, no „Downton Abbey“ pokazao je da su Britanci majstori kad je ovaj žanr u pitanju. Iako su uglavnom poznati po adaptacijama britanskih romana, i to u slučaju BBC-eve produkcije, Oskarom i Emmyjem nagrađen Julian Fellowes i ostatak ekipe uspjeli su vlastitim trudom prikazati međuljudske odnose i dati isječak stvarnosti fiktivnog Downtona prvog djela 20. stoljeća. Serija „Downton Abbey“, klasična je britanska drama, koja vraća nas u prošlost, točnije u prvoj sezoni pred sam početak Prvog svjetskog rata, dok nam u drugoj približava rat, njegove posljedice i probleme koji su zahvatili Downton i njegove stanare – one s vrha društvene ljestvice, i one ispod njih. U ratnom i poratnom razdoblju u središtu priče nalazi se aristokratska obitelj Crawley, njihovo osoblje te ljubavni, društveni i osobni problemi s kojima se bore, a koji sve snažnije dolaze do izražaja pod utjecajem okolnosti.  
https://www.imdb.com/title/tt6398184/?ref_=nv_sr_2?ref_=nv_sr_2

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica:

- 20,00 kn (za članove Kinoteke 50% popusta)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi

Godišnja iskaznica:

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA