PROGRAM KINOTEKE Rujan 2018.

SUBOTA / 01.09.

3. DALMATIA FILM FESTIVAL: BEHIND THE BLUE DOOR

Behind the Blue Door, 2017.
18:00 sati



Behind the Blue Door, 2017. Mariusz Palej, 93 min. PL
   Za 11-godišnjeg Lukasa, bezbrižan život se u trenu promijeni nakon što doživi tešku prometnu nesreću. Lukasova majka je u komi, a njega odvodi tajanstvena teta Agatha, koju vidi prvi put u životu. U Agathinoj kući pokraj mora, Lukas otkriva tajni prolaz koji mu omogućava da uđe u nepoznatu dimenziju i sasvim novi svijet, gdje se suočava s opasnostima i zagonetkama koje mora razriješiti, kao i s tajanstvenim i zastrašujućim bićem koje vlada tim svijetom.
   Ova maštovita, sjajno dizajnirana i spektakularna bajka, proglašena je najboljim Poljskim filmom za djecu i cijelu obitelj.
https://www.imdb.com/title/tt6233882/?ref_=nv_sr_1

3. DALMATIA FILM FESTIVAL: DOKUMENTARNI PROGRAM 2

DOKUMENTARNI PROGRAM 2
19:45 sati



   Songlines, 2016. Luca Chiari, 23 min. FR / Između stvarnosti i fascinacije gradom snova, između nostalgije za prošlošću i pokušajima uklapanja u novu kulturu, trojica mladih političkih izbjeglica žive u izgnanstvu u Parizu. Jaz između stvarnosti i unutarnjeg svijeta, moguće je premostiti jedino pjevanjem. Rezonancije između motiva francuske glazbene tradicije i nostalgičnih nota s drugih područja su moguće.
   Uvik isto, 2018. 2018. Slavica Šnur, 41 min. HR / Ovo je film o obitelji Šarić... Obitelji čiji se svaki član u određenom trenutku profesionalno bavio košarkom; obitelji koja na prvi pogled djeluje disfunkcionalno i uvijek na rubu svađe. No to je samo privid. Njihov oblik komunikacije posve je prirodan za dalmatince, kao i njihov dinamičan temperament i neposrednost. Specifično u Darijevoj obitelji je kako i sami kažu: Sve je „uvik isto“. Život ovih ljudi prožet je neimaštinom, teškim radom, ponosom i poznatim dalmatinskim dišpetom. S kakvim su se žarom borili na parketu, tako se bore i na „životnom terenu“. Rezultat toga je stabilna financijska situacija i bezbroj sportskih priznanja. Ipak, kako Dario luči uspjehe na parketu „NBA“ lige, oni i dalje žive isto: skromno, pošteno, vrijedno, bučno, veselo i samozatajno

 

3. DALMATIA FILM FESTIVAL: KRATKI PROGRAM 5

KRATKI PROGRAM 5
21:00 sati



   A Ferry Tale, 2018. Mehmet Tigli, 10 min. TR / Ovaj kratki film, temeljen na istinitoj priči, govori o ocu i njegovo dvoje autistične djece. Jednog zimskog dana otac i djeca sjednu na trajekt. Za vrijeme kratkog putovanja nađu se u poražavajućim situacijama i doživljavaju brojne predrasude i omalovažavanja. Otac se osjeća tužno i gubi nadu, no na kraju shvaća kako su ljubav i nježnost jedini odgovori na negativnosti koje ih okružuju
   Waterbabies, 2017. Andrew Simpson, 11 min. UK / Tinejdžerska drama realizirana u maniri magičnog realizma. Neobična i usamljena 15-ogodišnja djevojka Molly počinje krstiti djecu u lokalnoj rijeci. Owenova tinejdžerska banda je ide maltretirati, ali on ne može priznati da mu se Molly jako sviđa. Owen mora odabrati želi li stati na stranu prijatelja ili zaštiti djevojku koju voli
   Serving Joy, 2017. Martin Sharpe, 14 min. AUS / Stol je postavljen, pečenka je savršeno ispečena a nabujak je narastao do visine Joyina tlaka dok priprema najvažniju večeru u svom životu. Vino teče i maske padaju, zakopane tajne dolaze na površinu, a bolna glazura društvenih pravila srednje klase počinje pucati. Saberi se Joy, svi gledamo. “Serving Joy” je urnebesna crna komedija, sjajne glumačke ekipe i tehničke realizacije.
   The Heartless Angler, 2017. Takayuki Ogawa, 12 min. JP / Čovjek svakog jutra oblači poslovno odijelo i pozdravi se sa suprugom ali ne ide na posao već dolazi do ormarića na kolodvoru u kojem krije ribičku opremu. Potajno je otišao u mirovinu i svo to vrijeme je uživao u strastvenoj ljubavi prema ribolovu. Na svom uobičajenom mjestu na rijeci ismijava čovjeka koji je loš ribić i samo uživa u ribolovu... Jedne noći, njegova laž će imati fatalne posljedice
   Crabgirl, 2017. Sergiy Pudich, 19 min. UKR / Protagonist ove uvrnute crnohumorne priče je Jack, mladi djevac koji je planirao spavati s dugogodišnjom djevojkom Nestie na svoj 23. rođendan. Ona ga odbija na temelju kulturoloških razlika koje joj brane seks prije vjenčanja. Nakon dugotrajne rasprave Jack otkriva nevjerojatnu istinu iza njenog odbijanja...

 

3. DALMATIA FILM FESTIVAL: ANIMALS

Animals, 2017.
22:20 sati



Animals, 2017. Greg Zglinski, 94 min. A/PL/CH
   Sudar s ovcom na pustom planinskom putu, inicirat će niz čudnih i nelagodnih događaja koji će spisateljicu Anu i njenog muža Nicka dovesti do ruba zdravog razuma, gdje više neće biti u stanju prepoznati je li sve što se oko njih događa stvarno, ili je samo plod njihove mašte... a možda i nečije tuđe mašte.
   Ovaj izvrstan crnohumorni psihološki triler snažnog ugođaja i rafiniranog vizualnog stila, uspoređivan je s radovima Alfreda Hitchcocka, Romana Polanskog i Davida Lyncha
https://www.imdb.com/title/tt6510634/?ref_=nm_knf_t3

NEDJELJA / 02.09.

FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI: OKUPACIJA U 26 SLIKA

Suradnje Lordana Zafranovića & Mirka Kovača / Okupacija u 26 slika, 1978.
20:15 sati



OKUPACIJA U 26 SLIKA, 1978., 116 min.
Scenarij:
Lordan Zafranović, Mirko Kovač (suradnici: Filip David, Stipe Gurdulić, Mato Jakšić, Ranko Munitić)
Uloge: Frano Lasić, Boris Kralj, Milan Štrljić, Stevo Žigon, Zvonimir Lepetić, Gordana Pavlov, Bert Sotlar, Boris Dvornik, Dušica Žegarac, Izet Hajdarhodžić,  Tanja Bošković, Antun Nalis
   Dubrovnik, 1941. Idiličan život trojice mladih prijatelja, Hrvata Nike, Talijana Tonija i Židova Mihe, grubo prekida rat i uspostava ustaške i okupacijske vlasti...
   Stilski rafiniranim iskazom, Lordan Zafranović uobličuje svoju stalnu temu individualnog i kolektivnog zla, usredotočivši se ovaj put na represiju hrvatskih i talijanskih fašista, uprizorenu u naturalističko-grotesknom ključu, s vrhuncem u glasovitoj sekvenci pokolja u autobusu. Groteskno-karnevaleskni pristup očituje se i u tretmanu seksualnosti, a supostavlja mu se gracilna tjelesnost protagonista. Intrigantno naviještena razrada likova i njihovih odnosa (napose erotskog trokuta s incestuoznim implikacijama Niko – Ane – Toni, te klasno-rodnog obrata u odnosu Niko – Mare) ostaje neostvarena, a ambiciozan pokušaj oslikavanja sveobuhvatne društvene freske s patriotskim građanskim slojem u prvom planu (tematska inovacija u tadašnjem jugoslavenskom filmu) tek je djelomično uspio. Narativno-dramaturški konfuzan, stilski i ugođajno dojmljiv, film je izazvao velike estetsko-političke kontroverze... (Damir Radić, HFL)
   Film je neko vrijeme bio tabu tema u Hrvatskoj te se gotovo uopće nije prikazivao 1980-ih i 1990-ih, a izazvao je kontroverze zbog provokativne teme. Protivnici su smatrali da radnja sadrži “antihrvatski” naboj, dok su pobornici isticali da je zapravo Hrvat glavni junak priče, te svojim antifašizmom i priključenju pokretu otpora ukazuje simbolično na otpor Hrvata tijekom fašističke okupacije. (Dragan Leković)
   Bez obzira na sve, „Okupacija u 26 slika“ još uvijek zaslužuje da mu se priđe jednostavno i bez predrasuda kao umjetničkom djelu te da se sa sigurne povijesne distance donese zaključak o jedinstvenom sudaru crnog i šarenog (crni val i praška škola) ili pak hedonizma i morala (filmovi mediteranske ljevic“)... (Đorđe Pavlović, FAK)

https://www.imdb.com/title/tt0079659/?ref_=fn_al_tt_1

 

 

PONEDJELJAK / 03.09.

FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI: PAD ITALIJE

Suradnje Lordana Zafranovića & Mirka Kovača / Pad Italije, 1981.
20:15 sati



PAD ITALIJE, 1981. 114 min.
Scenarij:
Lordan Zafranović, Mirko Kovač
Uloge: Daniel Olbrychski, Ena Begović, Frano Lasić, Snežana Savić, Antun Nalis, Gorica Popović, Mirjana Karanović, Miodrag Krivokapić, Dušan Janićijević
   Na dalmatinskom otoku partizanski komandant Davorin likvidira, po partijskom shvaćanju nemoralna, prijatelja i suborca Niku i njegovu ljubavnicu, talijansku suradnicu Krasnu. Potom se vjenča s lijepom Veronikom, kćeri lokalnog bogataša. Zahvaljujući Davorinovu nemaru, na otok se nakon talijanske kapitulacije iskrcaju nacisti, ustaše i četnici.
   „Pad Italije“ središnji je dio neformalne trilogije Lordana Zafranovića o ratu i revoluciji (čine je još „Okupacija u 26 slika“ i „Večernja zvona“), ostvarene u scenarističkoj suradnji s M. Kovačem. Tema je filma odnos revolucije i erosa, a uz stalnu nazočnost smrti (thanatosa), te uz niz stereotipnih („revolucija koja jede vlastitu djecu“) i često ideologiziranih motiva, pa čak i evidentan govor mržnje spram Katoličke crkve. Karakteristično za Zafranovića, film se odlikuje spojem stilske rafiniranosti i groteske, erotike i nasilja, narativno-karakterizacijske inferiornosti (psiholološka plošnost i nerazrađenost likova i njihovih odnosa) i, izolirano uzevši, sugestivno uprizorenih scena i sekvenci, uglavnom etnografske provenijencije... ... (Damir Radić, HFL)
https://www.imdb.com/title/tt0082876/?ref_=nm_knf_t3

UTORAK / 04.09.

FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI: VEČERNJA ZVONA

Suradnje Lordana Zafranovića & Mirka Kovača / Večernja zvona, 1986.
20:15 sati



VEČERNJA ZVONA, 1986. 120 min.
Scenarij:
Lordan Zafranović, Mirko Kovač (suradnik: Filip David)
Uloge: Rade Šerbedžija, Neda Arnerić, Petar Božović, Ljiljana Blagojević, Mustafa Nadarević, Miodrag Krivokapić, Irfan Mensur, Kruno Šarić
   Dvadeset godina u životu jedne građanske obitelji... Radnja priče događa se u Zagrebu i jednom malom hercegovačkom mjestu. U njezinom je središtu Tomislav K. kojemu su to ujedno najvažnije godine života. Između 1928. i 1948. događaju se goleme društvene promjene, pojavljuju nacizam i komunizam, izbija Drugi svjetski rat. Na kraju tog razdoblja država raskida s istočnim blokom. Svaki od tih događaja ostavlja posljedice na Tomislavov privatni život...
   https://www.imdb.com/title/tt0092153/?ref_=nm_knf_t2

SRIJEDA / 05.09.

FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI: GOSTI I RADNICI

Suradnje Lordana Zafranovića & Mirka Kovača / Gosti i radnici, 1976.
20:15 sati



GOSTI I RADNICI, 1976. 55 min.
Scenarij
: Lordan Zafranović, Mirko Kovač
Uloge: Fahro Konjhodžić, Zaim Muzaferija, Mira Nikolić
   Komedija koja ismijava samoupravljanje u kojem radnici postaju vlasnici luksuznog hotela na obali Jadranskog mora.
https://www.imdb.com/title/tt0176784/?ref_=nm_flmg_dr_18

ČETVRTAK / 06.09.

FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI: MUKE PO MATI

Suradnje Lordana Zafranovića & Mirka Kovača / Muke po Mati, 1975.
20:15 sati



MUKE PO MATI, 1975. 91 min.
Scenarij:
Lordan Zafranović, Mirko Kovač
Uloge: Boris Cavazza, Žarko Radić, Alicia Jakiewicz, Božidarka Frajt, Mirko Boman, Ivan Prebeg, Hermina Pipinić
   Splitski brodogradilišni radnik Mate, porijeklom iz dalmatinskog zaleđa gdje mu još žive žena Mare i stara majka, pokušava se afirmirati kao boksač. Istovremeno, njegov mlađi brat Luka, čija je životna nit vodilja seksualna požuda i koji sanja o odlasku u Njemačku, upušta se u strasnu ljubavnu vezu s mladom Orom, koju je do tad seksualno uzbuđivao samo njezin poočim za kojeg je mislila da joj je otac.
https://www.imdb.com/title/tt0071874/?ref_=nm_flmg_dr_20

FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI: NEDJELJA

Nedjelja, 1968./69.
20:15 sati



Nedjelja, 1968./69., 95 min.
Scenarij:
Lordan Zafranović, Živko Jelčić (prema ideji Ranka Kursara)
Uloge: Goran Marković, Dragomir Čumić, Martin Crvelin, Gordan Pičuljan, Nada Abrus, Relja Bašić, Antun Nalis, Mia Oremović, Olga Pivac, Ante Dumančić
   Split, nedjelja. Nakon jutarnjeg seksualnog odnosa s djevojkom, mladić se pridružuje trojici svojih prijatelja i oni čitavog dana lutaju od jedne do druge gradske točke, od jedne do druge (pomaknute) situacije, sve dok naposljetku ne otmu gradski autobus i sukobe se s milicajcem koji je pokušao intervenirati.
   Kao ideja za prvi cjelovečernji film Zafranoviću je poslužio njegov kratki film „Nedjelja“ iz 1961. godine. „Nedjelja“ je ujedno i njegov diplomski rad u klasi prof. Elmera Klosa na FAMU (Prag)...
   (asistent scenografije bio je Pave Dulčić)
   „Nedjelju“ je Zafranović snimio po povratku iz Praga, a ono što najviše frapira činjenica je da se Zafranović nakon šest godina Praga vratio kao da tamo nikad nije ni bio. „Nedjelja“ je samo produžetak njegove klubaške estetike, temeljene na meditativnom mediteranizmu, interesu za sadizam i zlo, te seksualnost koja je prikazana skaredno i iskešeno, kao u nekoj paklenskoj viziji ukuhanoj katoličkim odgojem... (Jurica Pavičić, HFS)
https://www.imdb.com/title/tt0177039/?ref_=nm_flmg_dr_31

   Zbog tehničkih poteškoća nismo u mogućnosti prikazati najavljeni film "Muke po Mati": zamjena je Zafranovićev diplomski rad, njegov debitatski film koji je počeo snimati prije točno pedeset godina - u listopadu 1968. na splitskim lokacijama.

PETAK / 07.09.

FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI: UBOJSTVO U NOĆNOM VLAKU

Suradnje Lordana Zafranovića & Mirka Kovača: Ubojstvo u noćnom vlaku, 1973.
20:15 sati



UBOJSTVO U NOĆNOM VLAKU, 1973. 51 min.
Scenarij:
Mirko Kovač
Uloge: Slobodan Perović, Dragan Nikoli
   Priča o starcu i mladiću koje je sudbina dovela do zajedničkog putovanja. Starac podsjeća mladića na oca, mladić starca na njegov izgubljeni i besmisleni život.
https://www.imdb.com/title/tt0177314/?ref_=nm_flmg_dr_25

PONEDJELJAK / 10.09.

GOSTOVANJE / 12. VFF: NE ZANIMA ME AKO U POVIJESTI OSTANEMO ZAPISANI KAO BARBARI

Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018.
20:15 sati



POBJEDNIK VUKOVAR FILM FESTIVALA 2018.
Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari, 2018. Radu Jude, 140 min. RO / GE / BU / CZ / FR
Scenarij
: Radu Jude
Uloge: Ioana Iacob, Alex Bogdan, Alexandru Dabija
   U svom najnovijem filmu Radu Jude, jedan od najcjenjenijih evropskih redatelja današnjice ponovno stavlja naglasak na grijehe prošlih generacija koje još uvijek opasno zagađuju društvo. Mladi umjetnik planira rekonstruirati povijesni događaj iz 1941. godine tijekom kojeg je rumunjska državna administracija putem vlastite vojske odlučila etnički očistiti istočnu frontu.
   Radi se o iznimno osmišljenom filmu koji kroz sporo i detaljno odvijanje radnje pogađa gledatelja točno tamo gdje treba i izaziva u njemu snažne emocije. Koristeći beskompromisnu naraciju u maniri velikog Godarda, ovaj film demonstrira da počinjenje brutalnih zločina nije jedini put do barbarizma, već da se do njega može doći i zakržljalom savješću.

   Obrazloženje žirija 12.VFF: „Film uglednog rumunjskog redatelja Radu Judea, bezkompromisno i provokativno secira fenomen „selektivne povijesti“ odnosno žmirenja na neugodne i sramotne epizode iz ne baš tako davne prošlosti. Na trenutke nalik docu-drami, film  čija se radnja odvija sporo posvećujući pažnju naizgled marginalnom detalju, uspijeva istovremeno biti i zahtjevno intelektualan, sarkastičan, didaktički precizan i izrazito emocionalan u iskazu svoje ultimativne istine o  dirigiranom zaboravu počinjenog zločina koji postaje jednako nedopustiv i poguban kao i sam zločin. Mada govori o konkretnoj epizodi iz 1941. kada je rumunjska državna antisemitska administracija vojskom odlučila etnički očistiti istočnu frontu odnosno o današnjem dirigiranom zaboravu tog neugodnog dijela rumunjske povijesti, film s lakoćom liježe u mnoge – pa i ove naše – tranzicijske prostore.“
https://www.imdb.com/title/tt8506840/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 11.09.

SVI ZNAJU SVE

Todos lo saben, 2018.
20:15 sati



Todos lo saben, 2018. Asghar Farhadi, 132 min. S/FR/IT
Scenarij: Asghar Farhadi
Uloge:
Penélope Cruz, Javier Bardem, Bárbara Lennie, Ricardo Darín
   Na krilima filma „Trgovački putnik“ s kojim je osvojio svoj drugi Oscar (prvi je osvojio 2011. godine za remek-djelo „Nader i Simin se rastaju“), iranski redatelj Asghar Farhadi napisao je i režirao španjolski psihološki triler „Svi znaju sve“ s Penélope Cruz, Javierom Bardemom i Ricardom Darínom u glavnim ulogama.
   Priča filma prati Lauru koja sa svoje dvoje djece iz Argentine putuje u mali gradić u kojem je odrasla u Španjolskoj kako bi prisustvovala vjenčanju svoje sestre. Usred radosnog ponovnog obiteljskog okupljanja i proslave, starija kćerka biva oteta. U napetim danima koji slijede, razne obiteljske tenzije kao i duboko skrivene tajne same zajednice malog gradića izaći će na površinu
https://www.imdb.com/title/tt4964788/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 12.09.

IZGARANJE

Beoning, 2018.
20:15 sati



IZGARANJE
Beoning, 2018. Chang-dong Lee, 148 min. KO
Scenarij:
Jungmi Oh & Chang-dong Lee po kratkoj priči "Barn Burning“ Haruki Murakamija
Uloge: Ah-in Yoo, Jong-seo Jun, Steven Yeun
   Dobitnik nagrade FIPRESCI na ovogodišnjem festivalu u Cannesu... Jongsu je dvadeset i nešto godišnji dostavljač koji na poslu susreće Haemi, djevojku koju je poznavao u djetinjstvu, ali o kojoj godinama nije razmišljao. Podsjetivši ga da se prema njezinom fizičkom izgledu odnosio okrutno (čega se Jongsu uopće ne sjeća) ova prekrasna djevojka zavede dostavljača čime započinje njihova nagla veza. Međutim, uskoro Haemi zamoli Jongsua za uslugu: dok se ona nalazi na putovanju u Africi, on bi joj trebao pripaziti na mačku. Jongsu, naravno, pristaje premda započinje sumnjati u njezine osjećaje prema njemu, pogotovo nakon što se Haemi s putovanja vrati s Benom – zagonetnim mladićem i svojim novim (bogatim) prijateljem.
   Riječ je o izvanrednom filmu koji po atmosferi ima nešto od murakamijevske nedohvatljive čeznutljivosti, a istodobno vješto klizi iz žanra u žanr tako da ni jednog trenutka niste načistu što slijedi iduće. Osobno, Lee Chang-dongu bih dao Zlatnu palmu... (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt7282468/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 13.09.

GOSTOVANJE / 12. VFF: KLIMAKS

Climax, 2018.
20:15 sati



Climax, 2018. Gaspar Noé, 95 min. FR
Scenarij:
Gaspar Noé
Uloge: Sofia Boutella, Romain Guillermic, Smile Kiddy, Claude Gajan Maull
   Sredina je 90-ih, a dvadeset urbanih plesača okupilo se na trodnevnoj probi u zatvorenoj školi koja se nalazi u srcu šume kako bi podijelili posljednji ples. Uskoro organiziraju zabavu u kojoj glavnu ulogu igra zdjela alkohola. Nedugo potom atmosfera se zahuktava, a tijekom cijele noći obuzme ih čudnjikavo ludilo. Očito je da su drogirani, ali ne mogu dokučiti tko ih je drogirao i zašto. Ubrzo za sve plesače postaje nemoguće oduprijeti se vlastitim neurozama i psihozama, a zamamni i nabijeni ritam glazbe potpuno ih je hipnotizirao. I premda se neki zbog toga osjećaju kao u raju, mnogi od njih uronit će direktno u osobni pakao.
https://www.imdb.com/title/tt8359848/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 14.09.

GOSTOVANJE / 12. VFF: DOGMAN

Dogman, 2018.
20:15 sati



Dogman, 2018.. Matteo Garrone, 102 min. IT / FR
Scenarij:
Ugo Chiti, Massimo Gaudioso, Damiano D'Innocenzo, Fabio D'Innocenzo, Giulio Troli & Matteo Garrone
Uloge: Marcello Fonte, Alida Baldari Calabria, Edoardo Pesce, Nunzia Schiano
   Okarakteriziran kao „urbani vestern“, radnja trilera Dogman odvija se u talijanskom predgrađu negdje između velikog grada i divlje prirode. „Dogman“ je ime salona za uljepšavanje pasa, a ujedno i sinonim za glavnog lika koji doživljava preobražaj iz čovjeka u životinju. Snimljen prema istinitoj priči koja se odvila prije 30 godina, film Dogman istražuje ljudsku prirodu nasilja skrivenu u svakome od nas. Glavni lik filma je Marcello, vlasnik salona, koji se odjednom nađe uvučen u opasan odnos sa Simoneom, bivšim nasilnim boksačem koji terorizira njihov cijeli kvart. U pokušaju da povrati svoje dostojanstvo nakon što je u zatvoru odležao godinu dana upravo zbog Simonea, Marcello kreće u neočekivani osvetnički pohod.
   Film se pretvara u izvrsni, ali i mučni triler koji u sebi nosi neveseo pogled na ljudsku prirodu i društvo: dobrota se u tom društvu kažnjava, a izbaviti se možeš samo ako si zao kao i ostali... (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
https://www.imdb.com/title/tt6768578/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 15.09.

GOSTOVANJE / 12. VFF: OBITELJSKE VEZE

Manbiki kazoku / Shoplifters, 2018.
20:15 sati



Manbiki kazoku / Shoplifters, 2018. Hirokazu Koreeda, 121 min. JP
CANNES 2018. ZLATNA PALMA !
Scenarij
: Hirokazu Koreeda
Uloge: Franky Lily, Matsuoka Mayu, Jyo Kairi, Ando Sakura
   Radnja filma „Obiteljske veze“, dobitnika Zlatne palme na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, odvija se negdje u Tokiju gdje Osamu Shibata i njegova supruga Nobuyo žive u siromaštvu. Premda Osamu tu i tamo pronađe neki posao, a Nobuyo radi za ekstremno malu plaću, obitelj uglavnom preživljava od bakine mirovine. Zbog toga se Osamu i njegov sin povremeno upućuju u krađe, a tijekom jedne od njih naiđu na malu djevojku koja se smrzava na hladnoći. Iako se u početku protivi ideji zbrinjavanja djevojčice, Osamina supruga uskoro se smekša prema novopridošlici. Premda je obitelj siromašna zarađujući jedva za preživljavanje kroz bavljenje sitnim kriminalom, čini se da žive sretni sve dok neočekivani incident otkrije skrivene tajne i stavi na kušnju veze koje ih ujedinjuju…
    'Shoplifters' je kruna opusa Hirokazua Koreedea prožeta humanim obiteljskim dramama. Nema režisera danas toliko brižno zainteresiranog za (japansku) obitelj kao što je to Koreede koji u ovom filmu pelješi osjećaje gledatelja, a da ovaj nije svjestan toga da će mu njegov film do kraja ukrasti srce... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt8075192/?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 17.09.

FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA: ŽELIM ŽIVJETI

Chce sie zyc, 2013.
19:00 sati



Chce sie zyc, 2013. Maciej Pieprzyca, 112 min. PL
Scenarij:
Maciej Pieprzyca
Uloge: Dawid Ogrodnik, Dorota Kolak, Arkadiusz Jakubik
   Jedno od najuspješnijih poljskih suvremenih filmskih ostvarenja.
   Mateuš ima cerebralnu paralizu i otkad se sjeća, smatraju ga biljkom. Zbog bolesti ne može govoriti, a većina misli i da je mentalno retardiran. Njegovi roditelji vjeruju da sve razumije, dok liječnici tvrde da to nije moguće i da je Mateuš neinteligentan. Smatraju da mu je mjesto u instituciji gdje se brinu o takvim bolesnicima...Ali, grdno griješe: Mateuš uspijeva dokazati da i on ima razum i emocije kao i svi ostali. I ne samo to: za njega je svaki dan nova misija - kako ubijediti ostale da nisu u pravu i da ga priznaju kao inteligentnog čovjeka.
   Film je zasnovan na istinitoj priči i smatra se jednim od najljepših i najnevjerojatnijih svjedočenja o ustrajnosti. Uz optimizam i humor dokazuje koliko je važna snaga ljudskog duha te govori o važnim stvarima kroz prizmu svakodnevnih događaja i izazova, ne bježeći od neugodnih pitanja i problema.
   Na poljskim filmskim nagradama 2014. godine, „Želim živjeti“ je osvojio nagradu publike te nagrade Orao za najboljeg glavnog glumca, najboljeg sporednog glumca, najbolju sporednu glumicu i najbolji scenarij.
https://www.imdb.com/title/tt3092552/?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 18.09.

DOVIĐENJA NJEMAČKA

Es war einmal in Deutschland..., 2017.
17:30 sati



Es war einmal in Deutschland..., 2017. Sam Garbarski, 102 min. DE/LU/BE
Scenarij:
Michel Bergmann, Sam Garbarski
Uloge: Moritz Bleibtreu, Antje Traue, Tim Seyfi, Mark Ivanir, Anatole Taubman, Jeanne Werner, Hans Low, Pal Macsai, Vaclav Jakoubek
   Frankfurt 1946. godine. Židovski trgovac David pokušava pokrenuti posao s prijateljima koji su tijekom rata, kao i on, za dlaku izbjegli smrt. David želi nastaviti s obiteljskom trgovinom koja se prenosi generacijama, jer su svi ostali članovi obitelji ubijeni tijekom Holokausta. Zajedno s drugim „samoprozvanim“ prodavačima ide od vrata do vrata i koristi najjeftinije trikove kako bi ušao u domove njemačkih kućanica i prodao im najfiniju posteljinu (njihova iskustva odraz su neposrednog poslijeratnog razdoblja u Njemačkoj iz perspektive židovskog naroda). David koji je preživio rat zahvaljujući svom humoru kojim je zabavljao naciste, suočen je s gomilom pitanja kada specijalna agentica Sarah Simon počne kopati po njegovoj prošlosti. Naime, ona želi znati zašto David ima dvije putovnice i zašto je posjetio Adolfa Hitlera u Obersalzbergu…
https://www.imdb.com/title/tt5609734/?ref_=fn_al_tt_1

FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA: BOGOVI

Bogowie, 2014.
20:15 sati



Bogowie, 2014. Łukasz Palkowski, 120 min. PL
Scenarij
: Krzysztof Rak
Uloge: Tomasz Kot, Piotr Glowacki, Szymon Piotr Warszawski
   Glavni lik je stvarna povijesna osoba, poljski kardiokirurg Zbigniew Religa koji je 1985. godine napravio prvu uspješnu transplantaciju srca u Poljskoj. Film prati njegov život i karijeru te borbu s komunističkom birokracijom i rivalstvom kolega na putu do uspjeha.
   Na poljskim filmskim nagradama 2015. godine, Tomasz Kot je osvojio nagradu Orao za najbolju glavnu mušku ulogu.
https://www.imdb.com/title/tt3745620/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 19.09.

DOVIĐENJA NJEMAČKA

Es war einmal in Deutschland..., 2017.
17:30 sati



Es war einmal in Deutschland..., 2017. Sam Garbarski, 102 min. DE/LU/BE
Scenarij:
Michel Bergmann, Sam Garbarski
Uloge: Moritz Bleibtreu, Antje Traue, Tim Seyfi, Mark Ivanir, Anatole Taubman, Jeanne Werner, Hans Low, Pal Macsai, Vaclav Jakoubek
   Frankfurt 1946. godine. Židovski trgovac David pokušava pokrenuti posao s prijateljima koji su tijekom rata, kao i on, za dlaku izbjegli smrt. David želi nastaviti s obiteljskom trgovinom koja se prenosi generacijama, jer su svi ostali članovi obitelji ubijeni tijekom Holokausta. Zajedno s drugim „samoprozvanim“ prodavačima ide od vrata do vrata i koristi najjeftinije trikove kako bi ušao u domove njemačkih kućanica i prodao im najfiniju posteljinu (njihova iskustva odraz su neposrednog poslijeratnog razdoblja u Njemačkoj iz perspektive židovskog naroda). David koji je preživio rat zahvaljujući svom humoru kojim je zabavljao naciste, suočen je s gomilom pitanja kada specijalna agentica Sarah Simon počne kopati po njegovoj prošlosti. Naime, ona želi znati zašto David ima dvije putovnice i zašto je posjetio Adolfa Hitlera u Obersalzbergu…
https://www.imdb.com/title/tt5609734/?ref_=fn_al_tt_1

FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA: NAJBOLJI

Najlepszy, 2017.
20:15 sati



Najlepszy, 2017. Łukasz Palkowski, 108 min. PL
Scenarij:
Agatha Dominik, Maciej Karpinski
Uloge: Jakub Gierszal, Arkadiusz Jakubik, Janusz Gajos
   Glavni lik ovog biografskog filma je sportaš koji, iako je zadivio cijeli svijet, u Poljskog i dan danas praktički nije poznata osoba. Fascinantna priča puna ogromnog truda i borbe, spektakularnih padova i neobične snage, inspirirana životom Jerzyja Górskog koji je došao do cilja utrke smrti i postavio rekord u triatlonu na svjetskom prvenstvu. Međutim, ovog rekorda ne bi bilo bez prethodnog životnog iskustva koje je promijenilo njegov život. Između 1969. i 1982. ovisnik je o drogi, nekoliko je puta boravio u zatvoru, te bio u vrlo lošem fizičkom stanju. Njegova transformacija počela je 1984. godine u Monareu pod nadzorom Mareka Kotańskog: jedna od terapeutskih mjera je bila fizička aktivnost. A ono što ga je zauvijek promijenilo i podstaklo njegovu aktivnost je tekst o trijumfu Antonia Niemczaka u bečkom maratonu, objavljenom u tjedniku "Sportowiec": "Počeo sam sanjati o sličnom postignuću."
   "Sport je najbolje rješenje za izgubljene, frustrirane, umorne ljude... Za sve one koji bi željeli promijeniti nešto u svojim životima. Bilo kad!" (Jerzy Górski)
https://www.imdb.com/title/tt6737766/?ref_=nm_flmg_dr_3

ČETVRTAK / 20.09.

DOVIĐENJA NJEMAČKA

Es war einmal in Deutschland..., 2017.
17:30 sati



Es war einmal in Deutschland..., 2017. Sam Garbarski, 102 min. DE/LU/BE
Scenarij:
Michel Bergmann, Sam Garbarski
Uloge: Moritz Bleibtreu, Antje Traue, Tim Seyfi, Mark Ivanir, Anatole Taubman, Jeanne Werner, Hans Low, Pal Macsai, Vaclav Jakoubek
   Frankfurt 1946. godine. Židovski trgovac David pokušava pokrenuti posao s prijateljima koji su tijekom rata, kao i on, za dlaku izbjegli smrt. David želi nastaviti s obiteljskom trgovinom koja se prenosi generacijama, jer su svi ostali članovi obitelji ubijeni tijekom Holokausta. Zajedno s drugim „samoprozvanim“ prodavačima ide od vrata do vrata i koristi najjeftinije trikove kako bi ušao u domove njemačkih kućanica i prodao im najfiniju posteljinu (njihova iskustva odraz su neposrednog poslijeratnog razdoblja u Njemačkoj iz perspektive židovskog naroda). David koji je preživio rat zahvaljujući svom humoru kojim je zabavljao naciste, suočen je s gomilom pitanja kada specijalna agentica Sarah Simon počne kopati po njegovoj prošlosti. Naime, ona želi znati zašto David ima dvije putovnice i zašto je posjetio Adolfa Hitlera u Obersalzbergu…
https://www.imdb.com/title/tt5609734/?ref_=fn_al_tt_1

KRIVNJA

20:15 sati



Den Skyldige, 2018. Gustav Mölle, 85 min. DK
Scenarij
: Emil Nygaard Albertsen, Gustav Möller
Uloge: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi
   Policajac Asger Holm tijekom dežurstva kao dispečer u odjelu hitne službe zaprima poziv otete žene. Nakon što se poziv iznenada prekine, njegova potraga za misterioznom ženom i njezinim otmičarem započinje. S telefonom kao jedinom alatom, Asger vodi utrku s vremenom i čini sve kako bi uspio spasiti ugroženu ženu. Međutim, kako vrijeme prolazi, Asger shvaća da se bavi zločinom mnogo većim nego što je mislio.
   Ovaj napeti triler je premijerno prikazan na Sundance Film Festivalu gdje je osvojio nagradu publike za najbolji film, a istu nagradu dobio je i na Rotterdam Film Festivalu...
    Triler koji se gleda i ušima... Kamera ne otkriva što se odvija s druge strane telefona, već ostaje čitavo vrijeme u klaustrofobičnu uredu s dispečerom Asgerom dok pokušava riješiti otmicu jedne žene. Gledatelj čuje sve što on čuje i ne vidi nikog drugog. Nitko nema lice s druge strane žice osim Asgera, samo glas. Redatelj nas prisiljava da vizualiziramo likove, riječi i zvukove kako bi smo dobili potpunu sliku... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt6742252/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 21.09.

KRIVNJA

17:30 sati



Den Skyldige, 2018. Gustav Mölle, 85 min. DK
Scenarij
: Emil Nygaard Albertsen, Gustav Möller
Uloge: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi
   Policajac Asger Holm tijekom dežurstva kao dispečer u odjelu hitne službe zaprima poziv otete žene. Nakon što se poziv iznenada prekine, njegova potraga za misterioznom ženom i njezinim otmičarem započinje. S telefonom kao jedinom alatom, Asger vodi utrku s vremenom i čini sve kako bi uspio spasiti ugroženu ženu. Međutim, kako vrijeme prolazi, Asger shvaća da se bavi zločinom mnogo većim nego što je mislio.
   Ovaj napeti triler je premijerno prikazan na Sundance Film Festivalu gdje je osvojio nagradu publike za najbolji film, a istu nagradu dobio je i na Rotterdam Film Festivalu...
    Triler koji se gleda i ušima... Kamera ne otkriva što se odvija s druge strane telefona, već ostaje čitavo vrijeme u klaustrofobičnu uredu s dispečerom Asgerom dok pokušava riješiti otmicu jedne žene. Gledatelj čuje sve što on čuje i ne vidi nikog drugog. Nitko nema lice s druge strane žice osim Asgera, samo glas. Redatelj nas prisiljava da vizualiziramo likove, riječi i zvukove kako bi smo dobili potpunu sliku... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt6742252/?ref_=fn_al_tt_1

SRBENKA

Srbenka, 2018.
20:15 sati



Srbenka, 2018. Nebojsa Slijepčević, 70 min. HR
Scenarij:
Nebojša Slijepčević
   U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena djevojčica srpske nacionalnosti Aleksandra Zec. Četvrt stoljeća kasnije redatelj Oliver Frljić u Rijeci postavlja kazališnu predstavu o tom slučaju. Kazališne probe postaju kolektivna psihoterapija, a dvanaestogodišnjoj glumici Nini se čini kao da rat nikada nije završio...
   Film se bavi temama nacionalizma i ksenofobije, odnosno promatra utjecaj hrvatskog društva i javnog diskursa na živote prvenstveno djece srpske nacionalnosti, koja su rođena u Hrvatskoj godinama nakon završetka Domovinskog rata.
   „Srbenka“ je u Cannesu 2018. proglašena dokumentarcem godine prema žiriju filmskih ktiričara sastavljenih od članova 7 prestižnih filmskih festivala Evrope: članovi žirija su se složili da je 'Srbenka' vrlo važna te istovremeno univerzalna priča o osobnoj i kolektivnoj nepravdi koju sa sobom nosimo kao teško breme te pokušaj izražavanja tog osjećaja kroz ograničen, a opet moćan umjetnički izražaj.
   Međunarodni festival dokumentarnog filma Visions du Réel 2018. Posebno priznanje žirija
   Doc Alliance 2018. Najbolji dokumentarni film godine
   Motovun Film Festival 2018. Posebno priznanje žirija
   Sarajevo Film Festival 2018. Srce Sarajeva za najbolji dokumentarni film; nagrada publike za najbolji dokumentarni film
   Vjerovao sam da smo napravili dobar film, no mnogo se dobrih filmova snimi u Evropi, nisam očekivao ovo priznanje. (Nebojša Slijepčević nakon nagrađivanja u Sarajevu)
   Tema ovog filma, u širem smislu, je utjecaj rata na generacije koje dolaze, koje su danas djeca. S obzirom na to da na ovim prostorima često imamo osjećaj da živimo u zatvorenim krugovima, i da se povijest ponavlja iznova i iznova, ne mogu zamisliti važniju temu od ove. Moj otac je doživio dva rata, ja jedan, volio bih da moj sin ne doživi nijedan... (Nebojša Slijepčević)
   Slijepčević je napravio iskren, potresan i bolno dirljiv film. (Snježana Pavić, Jutarnji List)

https://www.imdb.com/title/tt7385124/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 22.09.

SRBENKA

Srbenka, 2018.
17:30 sati



Srbenka, 2018. Nebojsa Slijepčević, 70 min. HR
Scenarij:
Nebojša Slijepčević
   U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena djevojčica srpske nacionalnosti Aleksandra Zec. Četvrt stoljeća kasnije redatelj Oliver Frljić u Rijeci postavlja kazališnu predstavu o tom slučaju. Kazališne probe postaju kolektivna psihoterapija, a dvanaestogodišnjoj glumici Nini se čini kao da rat nikada nije završio...
   Film se bavi temama nacionalizma i ksenofobije, odnosno promatra utjecaj hrvatskog društva i javnog diskursa na živote prvenstveno djece srpske nacionalnosti, koja su rođena u Hrvatskoj godinama nakon završetka Domovinskog rata.
   „Srbenka“ je u Cannesu 2018. proglašena dokumentarcem godine prema žiriju filmskih ktiričara sastavljenih od članova 7 prestižnih filmskih festivala Evrope: članovi žirija su se složili da je 'Srbenka' vrlo važna te istovremeno univerzalna priča o osobnoj i kolektivnoj nepravdi koju sa sobom nosimo kao teško breme te pokušaj izražavanja tog osjećaja kroz ograničen, a opet moćan umjetnički izražaj.
   Međunarodni festival dokumentarnog filma Visions du Réel 2018. Posebno priznanje žirija
   Doc Alliance 2018. Najbolji dokumentarni film godine
   Motovun Film Festival 2018. Posebno priznanje žirija
   Sarajevo Film Festival 2018. Srce Sarajeva za najbolji dokumentarni film; nagrada publike za najbolji dokumentarni film
   Vjerovao sam da smo napravili dobar film, no mnogo se dobrih filmova snimi u Evropi, nisam očekivao ovo priznanje. (Nebojša Slijepčević nakon nagrađivanja u Sarajevu)
   Tema ovog filma, u širem smislu, je utjecaj rata na generacije koje dolaze, koje su danas djeca. S obzirom na to da na ovim prostorima često imamo osjećaj da živimo u zatvorenim krugovima, i da se povijest ponavlja iznova i iznova, ne mogu zamisliti važniju temu od ove. Moj otac je doživio dva rata, ja jedan, volio bih da moj sin ne doživi nijedan... (Nebojša Slijepčević)
   Slijepčević je napravio iskren, potresan i bolno dirljiv film. (Snježana Pavić, Jutarnji List)

https://www.imdb.com/title/tt7385124/?ref_=fn_al_tt_1

DOVIĐENJA NJEMAČKA

Es war einmal in Deutschland..., 2017.
20:15 sati



Es war einmal in Deutschland..., 2017. Sam Garbarski, 102 min. DE/LU/BE
Scenarij:
Michel Bergmann, Sam Garbarski
Uloge: Moritz Bleibtreu, Antje Traue, Tim Seyfi, Mark Ivanir, Anatole Taubman, Jeanne Werner, Hans Low, Pal Macsai, Vaclav Jakoubek
   Frankfurt 1946. godine. Židovski trgovac David pokušava pokrenuti posao s prijateljima koji su tijekom rata, kao i on, za dlaku izbjegli smrt. David želi nastaviti s obiteljskom trgovinom koja se prenosi generacijama, jer su svi ostali članovi obitelji ubijeni tijekom Holokausta. Zajedno s drugim „samoprozvanim“ prodavačima ide od vrata do vrata i koristi najjeftinije trikove kako bi ušao u domove njemačkih kućanica i prodao im najfiniju posteljinu (njihova iskustva odraz su neposrednog poslijeratnog razdoblja u Njemačkoj iz perspektive židovskog naroda). David koji je preživio rat zahvaljujući svom humoru kojim je zabavljao naciste, suočen je s gomilom pitanja kada specijalna agentica Sarah Simon počne kopati po njegovoj prošlosti. Naime, ona želi znati zašto David ima dvije putovnice i zašto je posjetio Adolfa Hitlera u Obersalzbergu…
https://www.imdb.com/title/tt5609734/?ref_=fn_al_tt_1

PONEDJELJAK / 24.09.

TKO SAM JA?

In Search of Me... Who am I?, 2017.
19:00 sati



In Search of Me... Who am I?, 2017. Margaret Karlsson-Kociuba & Waldemar Kociuba, 31 min. PL/GB
Scenarij:
Zbyszek Lupikasza i Daryl Robertson prema knjizi Jagada Gurua Siddhaswarupananda
   Ovaj film je o vama - vašoj biti.
   A ako ne znate svoj pravi identitet, u nevolji ste.
   Provesti ćete svoj život u svojevrsnom stanju snova - pogrešno ćete identificirati sebe kao nešto ili netko tko niste. I na osnovi te pogrešne identifikacije sebe, odredit ćete vaše životne ciljeve i smisao vašeg postojanja.
   Stoga znati tko ste je vrlo praktična potreba. Ništa nije važnije i relevantnije od toga da znate tko ste.
   Ovaj film je napravljen da vam pomogne spoznati odgovor na ovo pitanje. (Margaret Karlsson-Kociuba & Waldemar Kociuba)

ULAZ SLOBODAN / Projekciju će uveličati i autori filma, Margaret Karlsson-Kociuba & Waldemar Kociuba.

 

 

UTORAK / 25.09.

KRIVNJA

17:30 sati



Den Skyldige, 2018. Gustav Mölle, 85 min. DK
Scenarij
: Emil Nygaard Albertsen, Gustav Möller
Uloge: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi
   Policajac Asger Holm tijekom dežurstva kao dispečer u odjelu hitne službe zaprima poziv otete žene. Nakon što se poziv iznenada prekine, njegova potraga za misterioznom ženom i njezinim otmičarem započinje. S telefonom kao jedinom alatom, Asger vodi utrku s vremenom i čini sve kako bi uspio spasiti ugroženu ženu. Međutim, kako vrijeme prolazi, Asger shvaća da se bavi zločinom mnogo većim nego što je mislio.
   Ovaj napeti triler je premijerno prikazan na Sundance Film Festivalu gdje je osvojio nagradu publike za najbolji film, a istu nagradu dobio je i na Rotterdam Film Festivalu...
    Triler koji se gleda i ušima... Kamera ne otkriva što se odvija s druge strane telefona, već ostaje čitavo vrijeme u klaustrofobičnu uredu s dispečerom Asgerom dok pokušava riješiti otmicu jedne žene. Gledatelj čuje sve što on čuje i ne vidi nikog drugog. Nitko nema lice s druge strane žice osim Asgera, samo glas. Redatelj nas prisiljava da vizualiziramo likove, riječi i zvukove kako bi smo dobili potpunu sliku... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt6742252/?ref_=fn_al_tt_1

MARINKO BIŠKIĆ... ODABRAO UMJESTO ĐELE HADŽISELIMOVIĆA

Filmski klub kinoteke Zlatna vrata
20:15 sati



   Filmski klub kinoteke Zlatna vrata
   Vrijeme održavanja: Svaki posljednji utorak u mjesecu u 20.00, svaki mjesec osim srpnja i kolovoza.
   Opis programa: Program se bazira na ideji da jedna javnosti znana osoba, ne nužno vezana za filmsku djelatnost, publici predstavlja film po svom izboru. Izbor naslova, kao i izlaganje koje mu prethodi, temelji se na osobnoj priči vezanoj uz njega, i publici prezentira neku vrstu intimne filmske povijesti.
   Niz je načina na koji je medij filma uklopljen u nečiju privatnu biografiju, bilo kroz povezanost uz neki životni period, uspomenu na prve filmske fascinacije, izlaske i konverzacije s ljudima koji su mu/joj mnogo značili, kao nadahnuće za neki potez ili razmišljanje koji su se kasnije u životu pokazali značajnima. Takva se priča razvija kroz uvodno izlaganje, u kojem izbornik „otkriva“ film, izdvaja elemente koji su ga naveli da baš njega odabere, i povezuje te elemente sa vlastitim iskustvom i razmišljanjima. Publika je slobodna postavljati pitanja i nakon izlaganja i nakon pogledanog filma. Dijaloška forma se ohrabruje od strane organizatora i izbornika.
   Izbornik može biti bilo koja javnosti znana osoba, kako iz područja kulturnih djelatnosti, tako i politike, znanosti, sporta, gospodarstva... pod uvjetom da je filmofil i ima volje i sposobnosti da publici u formi slobodne (ne čitane) priče prenese svoja iskustva, ljubavi i znanja vezana uz temu večeri.
   Program je započeo u listopadu 2016., gostovanjem novinara i književnika Predraga Lucića, svima znanog kao jednog  od urednika Feral Tribunea, a manje poznatog kao filmofila i filmskog znalca...

UTO 25.10. 2016. 20.00 PREDRAG LUCIĆ
UTO 29.11. 2016. 20.00 MLADEN BADOVINAC
UTO 27.12. 2016. 20.00 LANA BARIĆ

UTO 31.1. 2017. 20.00 IVICA IVANIŠEVIĆ
UTO 28.2. 2017. 20.00 BORIS DEŽULOVIĆ
UTO 28.3. 2017. 20.00 DEAN KOTIGA
UTO 25.4. 2017. 20.00 TANJA MRAVAK
UTO 30.5. 2017. 20.00 MATE MATIŠIĆ
UTO 26.9. 2017. 20.00 SAŠA ANTIĆ
UTO 31.10. 2017. 20.00 ĐELO HADŽISELIMOVIĆ
UTO 28.11. 2017. 20.00 ANTE TOMIĆ
UTO 19.12. 2017. 20.00 STIPE BOŽIĆ

UTO 30.1. 2018. 20.00 ZORAN ČUTURA
UTO 27.2. 2018. 20.00 OLJA SAVIČEVIĆ IVANČEVIĆ
UTO 27.3. 2018. 20.15 MORANA ZIBAR
UTO 24.4. 2018. 20.15 DAMIR PILIĆ
UTO 29.5. 2018. 20.15 RENATO BARETIĆ


   Prvi dio sezone 2018. „zatvorio“ je 26.6. Zoran Predin, slovenski rock glazbenik i tekstopisac. Drugi dio sezone otvara Marinko Biškić, prvi punker Splita, koji za sebe tvrdi da je čokoladar.
   „Iza svega što u životu radim stoji velika strast. U mladosti sam kao nabrijani panker prizivao revoluciju, a ponešto od tog žara ostalo je do danas. Passion to the People će me odvesti i do zlatne medalje za čokoladu jednog dana...“ (Marinko Biškić)

 

SRIJEDA / 26.09.

SRBENKA

Srbenka, 2018.
17:30 sati



Srbenka, 2018. Nebojsa Slijepčević, 70 min. HR
Scenarij:
Nebojša Slijepčević
   U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena djevojčica srpske nacionalnosti Aleksandra Zec. Četvrt stoljeća kasnije redatelj Oliver Frljić u Rijeci postavlja kazališnu predstavu o tom slučaju. Kazališne probe postaju kolektivna psihoterapija, a dvanaestogodišnjoj glumici Nini se čini kao da rat nikada nije završio...
   Film se bavi temama nacionalizma i ksenofobije, odnosno promatra utjecaj hrvatskog društva i javnog diskursa na živote prvenstveno djece srpske nacionalnosti, koja su rođena u Hrvatskoj godinama nakon završetka Domovinskog rata.
   „Srbenka“ je u Cannesu 2018. proglašena dokumentarcem godine prema žiriju filmskih ktiričara sastavljenih od članova 7 prestižnih filmskih festivala Evrope: članovi žirija su se složili da je 'Srbenka' vrlo važna te istovremeno univerzalna priča o osobnoj i kolektivnoj nepravdi koju sa sobom nosimo kao teško breme te pokušaj izražavanja tog osjećaja kroz ograničen, a opet moćan umjetnički izražaj.
   Međunarodni festival dokumentarnog filma Visions du Réel 2018. Posebno priznanje žirija
   Doc Alliance 2018. Najbolji dokumentarni film godine
   Motovun Film Festival 2018. Posebno priznanje žirija
   Sarajevo Film Festival 2018. Srce Sarajeva za najbolji dokumentarni film; nagrada publike za najbolji dokumentarni film
   Vjerovao sam da smo napravili dobar film, no mnogo se dobrih filmova snimi u Evropi, nisam očekivao ovo priznanje. (Nebojša Slijepčević nakon nagrađivanja u Sarajevu)
   Tema ovog filma, u širem smislu, je utjecaj rata na generacije koje dolaze, koje su danas djeca. S obzirom na to da na ovim prostorima često imamo osjećaj da živimo u zatvorenim krugovima, i da se povijest ponavlja iznova i iznova, ne mogu zamisliti važniju temu od ove. Moj otac je doživio dva rata, ja jedan, volio bih da moj sin ne doživi nijedan... (Nebojša Slijepčević)
   Slijepčević je napravio iskren, potresan i bolno dirljiv film. (Snježana Pavić, Jutarnji List)

https://www.imdb.com/title/tt7385124/?ref_=fn_al_tt_1

FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA: PLANET SAMACA

Planeta Singli, 2016.
20:15 sati



Planeta Singli, 2016. Mitja Okorn, 136 min. PL
Scenarij:
Sam Akina, Urszula Antoniak, Michal Chacinski, Radoslaw Drabik, Jules Jones, Mitja Okorn, Peter Pasyk, Lukasz Swiatowiec
Uloge: Maciej Stuhr, Agnieszka Więdłocha, Piotr Głowacki, Weronika Książkiewicz, Tomasz Karolak, Joanna Jarmołowicz
   Anja je profinjena, romantična, na prvi pogled stidljiva učiteljica glazbe, koja pomoću internetskih stranica za upoznavanje neumorno traži svoju srodnu dušu. Tomek je voditelj najgledanije i najkontroverznije TV emisije u zemlji. Žene žele biti centar njegovog života, muškarci žele, da bude kao on. A Tomek – ciničnim humorom ismijava sve. U momentu traženja novog materijala za svoju emisiji, na Dan Sv. Valentina, slučajno sretne Anju i u njezinom nepopravljivom romantičnom karakteru pronađe inspiraciju za buduću emisiju. Po Anjinoj slici stvori novu marionetu i izazivajući burnu reakciju gledatelja te gledateljica, predlaže Anji da bi njezine neobične spojeve i ljubavna iskustva upotrijebio kao materiju svojih lutkarskih parodija. Emisija preko noći postane prava senzacija, a Tomek i Anja kompatibilni kolege. Kada Ana jednoga dana neočekivano upozna idealnog muškarca – naočitog i obzirnog Antonija, mora Tomek pod pritiskom vođe medijske kuće Oktawie spasiti emisiju od neizbježnog kraja.
   Film „Planet samaca“ slovenskog redatelja Mitje Okorna, s visokobudžetnom produkcijom i gomilom scenarista, iz vizualne perspektive vidljivo podsjeća na američke blockbustere. Riječ je o romantičnoj komediji namijenjenoj širokoj populaciji koja kroz humor progovara o muško-ženskim odnosima. Predvidljivu priču i likove spašavaju vizualni segment filma, brz ritam i humor u pojedinim scenama, kao i umetnuta izvandijegetska glazba sastavljena od poznatih američkih pop hitova, čime je zorno pokazano da je produkcija napravila dobar dio posla približivši se mainstream standardima... (PFF Press)
https://www.imdb.com/title/tt5127398/fullcredits?ref_=tt_ov_wr#writers/

ČETVRTAK / 27.09.

DOVIĐENJA NJEMAČKA

Es war einmal in Deutschland..., 2017.
17:30 sati



Es war einmal in Deutschland..., 2017. Sam Garbarski, 102 min. DE/LU/BE
Scenarij:
Michel Bergmann, Sam Garbarski
Uloge: Moritz Bleibtreu, Antje Traue, Tim Seyfi, Mark Ivanir, Anatole Taubman, Jeanne Werner, Hans Low, Pal Macsai, Vaclav Jakoubek
   Frankfurt 1946. godine. Židovski trgovac David pokušava pokrenuti posao s prijateljima koji su tijekom rata, kao i on, za dlaku izbjegli smrt. David želi nastaviti s obiteljskom trgovinom koja se prenosi generacijama, jer su svi ostali članovi obitelji ubijeni tijekom Holokausta. Zajedno s drugim „samoprozvanim“ prodavačima ide od vrata do vrata i koristi najjeftinije trikove kako bi ušao u domove njemačkih kućanica i prodao im najfiniju posteljinu (njihova iskustva odraz su neposrednog poslijeratnog razdoblja u Njemačkoj iz perspektive židovskog naroda). David koji je preživio rat zahvaljujući svom humoru kojim je zabavljao naciste, suočen je s gomilom pitanja kada specijalna agentica Sarah Simon počne kopati po njegovoj prošlosti. Naime, ona želi znati zašto David ima dvije putovnice i zašto je posjetio Adolfa Hitlera u Obersalzbergu…
https://www.imdb.com/title/tt5609734/?ref_=fn_al_tt_1

SRBENKA

Srbenka, 2018.
20:15 sati



Srbenka, 2018. Nebojsa Slijepčević, 70 min. HR
Scenarij:
Nebojša Slijepčević
   U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena djevojčica srpske nacionalnosti Aleksandra Zec. Četvrt stoljeća kasnije redatelj Oliver Frljić u Rijeci postavlja kazališnu predstavu o tom slučaju. Kazališne probe postaju kolektivna psihoterapija, a dvanaestogodišnjoj glumici Nini se čini kao da rat nikada nije završio...
   Film se bavi temama nacionalizma i ksenofobije, odnosno promatra utjecaj hrvatskog društva i javnog diskursa na živote prvenstveno djece srpske nacionalnosti, koja su rođena u Hrvatskoj godinama nakon završetka Domovinskog rata.
   „Srbenka“ je u Cannesu 2018. proglašena dokumentarcem godine prema žiriju filmskih ktiričara sastavljenih od članova 7 prestižnih filmskih festivala Evrope: članovi žirija su se složili da je 'Srbenka' vrlo važna te istovremeno univerzalna priča o osobnoj i kolektivnoj nepravdi koju sa sobom nosimo kao teško breme te pokušaj izražavanja tog osjećaja kroz ograničen, a opet moćan umjetnički izražaj.
   Međunarodni festival dokumentarnog filma Visions du Réel 2018. Posebno priznanje žirija
   Doc Alliance 2018. Najbolji dokumentarni film godine
   Motovun Film Festival 2018. Posebno priznanje žirija
   Sarajevo Film Festival 2018. Srce Sarajeva za najbolji dokumentarni film; nagrada publike za najbolji dokumentarni film
   Vjerovao sam da smo napravili dobar film, no mnogo se dobrih filmova snimi u Evropi, nisam očekivao ovo priznanje. (Nebojša Slijepčević nakon nagrađivanja u Sarajevu)
   Tema ovog filma, u širem smislu, je utjecaj rata na generacije koje dolaze, koje su danas djeca. S obzirom na to da na ovim prostorima često imamo osjećaj da živimo u zatvorenim krugovima, i da se povijest ponavlja iznova i iznova, ne mogu zamisliti važniju temu od ove. Moj otac je doživio dva rata, ja jedan, volio bih da moj sin ne doživi nijedan... (Nebojša Slijepčević)
   Slijepčević je napravio iskren, potresan i bolno dirljiv film. (Snježana Pavić, Jutarnji List)

https://www.imdb.com/title/tt7385124/?ref_=fn_al_tt_1

PETAK / 28.09.

KRIVNJA

17:30 sati



Den Skyldige, 2018. Gustav Mölle, 85 min. DK
Scenarij
: Emil Nygaard Albertsen, Gustav Möller
Uloge: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi
   Policajac Asger Holm tijekom dežurstva kao dispečer u odjelu hitne službe zaprima poziv otete žene. Nakon što se poziv iznenada prekine, njegova potraga za misterioznom ženom i njezinim otmičarem započinje. S telefonom kao jedinom alatom, Asger vodi utrku s vremenom i čini sve kako bi uspio spasiti ugroženu ženu. Međutim, kako vrijeme prolazi, Asger shvaća da se bavi zločinom mnogo većim nego što je mislio.
   Ovaj napeti triler je premijerno prikazan na Sundance Film Festivalu gdje je osvojio nagradu publike za najbolji film, a istu nagradu dobio je i na Rotterdam Film Festivalu...
    Triler koji se gleda i ušima... Kamera ne otkriva što se odvija s druge strane telefona, već ostaje čitavo vrijeme u klaustrofobičnu uredu s dispečerom Asgerom dok pokušava riješiti otmicu jedne žene. Gledatelj čuje sve što on čuje i ne vidi nikog drugog. Nitko nema lice s druge strane žice osim Asgera, samo glas. Redatelj nas prisiljava da vizualiziramo likove, riječi i zvukove kako bi smo dobili potpunu sliku... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt6742252/?ref_=fn_al_tt_1

25 GODINA KLASIKA ANG LEEJA: SVADBENO SLAVLJE

Xi yan / The Wedding Banquet, 1993.
20:15 sati



Xi yan / The Wedding Banquet, 1993. Ang Lee, 106 min. TH/US
Scenarij:
Ang Lee, Neil Peng
Uloge: Winston Chao, Dion Birney, May Chin
   Simon i Wei Tung su dvojica homoseksualaca koji žive na Manhattanu. Ne bi li razbili sumnje Wei Tungovih tradicionalnih roditelja Simon mu predloži da odglumi brak sa Wei Wei, imigranticom kojoj je potrebna boravišna dozovola. No kad Wei Tungovi roditelji iz daleke Azije stignu u Ameriku na vjenčanje stvari će se dodatno zakomplicirati...
   “Svadbeni banket” nije film koji se može mjeriti s remek-djelima poput “Ledene oluje” ili “Tigra i zmaja”. Ali - riječ je o finom malom filmu koji pravi filmofil mora upoznati... (Jurica Pavičić, Jutarnji List)
   BERLIN FILM FESTIVAL 1993. Zlatni medvjed
   OSCAR 1993. Nominacija za najbolji strani film
https://www.imdb.com/title/tt0107156/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 29.09.

SRBENKA

Srbenka, 2018.
17:30 sati



Srbenka, 2018. Nebojsa Slijepčević, 70 min. HR
Scenarij:
Nebojša Slijepčević
   U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena djevojčica srpske nacionalnosti Aleksandra Zec. Četvrt stoljeća kasnije redatelj Oliver Frljić u Rijeci postavlja kazališnu predstavu o tom slučaju. Kazališne probe postaju kolektivna psihoterapija, a dvanaestogodišnjoj glumici Nini se čini kao da rat nikada nije završio...
   Film se bavi temama nacionalizma i ksenofobije, odnosno promatra utjecaj hrvatskog društva i javnog diskursa na živote prvenstveno djece srpske nacionalnosti, koja su rođena u Hrvatskoj godinama nakon završetka Domovinskog rata.
   „Srbenka“ je u Cannesu 2018. proglašena dokumentarcem godine prema žiriju filmskih ktiričara sastavljenih od članova 7 prestižnih filmskih festivala Evrope: članovi žirija su se složili da je 'Srbenka' vrlo važna te istovremeno univerzalna priča o osobnoj i kolektivnoj nepravdi koju sa sobom nosimo kao teško breme te pokušaj izražavanja tog osjećaja kroz ograničen, a opet moćan umjetnički izražaj.
   Međunarodni festival dokumentarnog filma Visions du Réel 2018. Posebno priznanje žirija
   Doc Alliance 2018. Najbolji dokumentarni film godine
   Motovun Film Festival 2018. Posebno priznanje žirija
   Sarajevo Film Festival 2018. Srce Sarajeva za najbolji dokumentarni film; nagrada publike za najbolji dokumentarni film
   Vjerovao sam da smo napravili dobar film, no mnogo se dobrih filmova snimi u Evropi, nisam očekivao ovo priznanje. (Nebojša Slijepčević nakon nagrađivanja u Sarajevu)
   Tema ovog filma, u širem smislu, je utjecaj rata na generacije koje dolaze, koje su danas djeca. S obzirom na to da na ovim prostorima često imamo osjećaj da živimo u zatvorenim krugovima, i da se povijest ponavlja iznova i iznova, ne mogu zamisliti važniju temu od ove. Moj otac je doživio dva rata, ja jedan, volio bih da moj sin ne doživi nijedan... (Nebojša Slijepčević)
   Slijepčević je napravio iskren, potresan i bolno dirljiv film. (Snježana Pavić, Jutarnji List)

https://www.imdb.com/title/tt7385124/?ref_=fn_al_tt_1

KRIVNJA

20:15 sati



Den Skyldige, 2018. Gustav Mölle, 85 min. DK
Scenarij
: Emil Nygaard Albertsen, Gustav Möller
Uloge: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi
   Policajac Asger Holm tijekom dežurstva kao dispečer u odjelu hitne službe zaprima poziv otete žene. Nakon što se poziv iznenada prekine, njegova potraga za misterioznom ženom i njezinim otmičarem započinje. S telefonom kao jedinom alatom, Asger vodi utrku s vremenom i čini sve kako bi uspio spasiti ugroženu ženu. Međutim, kako vrijeme prolazi, Asger shvaća da se bavi zločinom mnogo većim nego što je mislio.
   Ovaj napeti triler je premijerno prikazan na Sundance Film Festivalu gdje je osvojio nagradu publike za najbolji film, a istu nagradu dobio je i na Rotterdam Film Festivalu...
    Triler koji se gleda i ušima... Kamera ne otkriva što se odvija s druge strane telefona, već ostaje čitavo vrijeme u klaustrofobičnu uredu s dispečerom Asgerom dok pokušava riješiti otmicu jedne žene. Gledatelj čuje sve što on čuje i ne vidi nikog drugog. Nitko nema lice s druge strane žice osim Asgera, samo glas. Redatelj nas prisiljava da vizualiziramo likove, riječi i zvukove kako bi smo dobili potpunu sliku... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt6742252/?ref_=fn_al_tt_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica

- Klasika 10,00 kn (za članove Kinoteke-ulaz besplatan)
- Art 20,00 kn (za članove Kinoteke-10,00 kn)

Godišnja iskaznica

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i ?aci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili do?ite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA