PROGRAM KINOTEKE Travanj 2021.

ČETVRTAK / 01.04.

ZEMLJA NOMADA

Nomadland, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Nomadland, 2020. Chloé Zhao, 110 min. US
Scenarij:
Chloé Zhao prema knjizi Jessice Bruder
Uloge: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI FILM, NAJBOLJA REŽIJA
   OSCAR: NAJBOLJI FILM, REŽIJA I GLAVNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJI FILM, REŽIJA, GLAVNA ŽENSKA ULOGA I FOTOGRAFIJA
   „Nomadland“ kombinira dokumentarnu i fikcijsku formu, a temelji se na istoimenoj knjizi Jessice Bruder iz 2017. godine koja je istraživala subkulturu Amerikanaca starije životne dobi koji su, izgubivši sve u recesiji 2008., napustili dotadašnji način života i počeli živjeti nomadski, putujući zemljom u svojim kombijima-kućama u potrazi za sezonskim poslovima. Treći je film kineske redateljice Chloé Zhao koji premijerom u rujnu prošle godine na Veneciji započinje trijumfalni put ovjenčan ni manje ni više nego Zlatnim lavom, potom nagradom publike u Torontu i, odnedavno, Zlatnim globusom za najbolji film u kategoriji drame i najbolju redateljicu. Na različitm festivalima i anketama "Zemlja nomada" osvojila je 227 (različitih) nagrada te dodatne (nepotvrđene) 132 nominacije.
   Radnja prati Fern, sredovječnu ženu koja ostane bez posla nakon gašenja tvornice gipsa u Nevadi te odluči prodati svoje stvari i kupiti kombi u kojem će živjeti, kojim će putovati i iz kojeg će tražiti novi posao. Prvi njezin poslovni angažman je u Amazonovom distributivnom centru, pa se, uzimajući u obzir početni motiv (propast tvornice uz posljedično brisanje poštanskog broja mjesta i tihu deložaciju radnika), može pretpostaviti da film suvereno zauzima oštar kritički stav prema kapitalističkom načinu proizvodnje i svoj nesigurnosti u raljama poslovne hirovitosti koja uz progresivno otuđivanje radnika uz njega ide. Ali to nije tako.
   Zapravo su sporedni likovi (naturščici) puno uvjerljiviji i intrigantniji od same Fern – od Boba Wellsa, svojevrsnog gurua nomadskog pokreta koji organizira godišnje okupljanje nomada u Arizoni, do Fernine vedre prijateljice Linde May, koja je ujedno središnja figura u knjizi Jessice Bruder. Vjerojatno bi i film bio zanimljiviji da je snimljen u formi “klasičnog” dokumentarca, umjesto ovog žanrovskog hibrida sa slavnom holivudskom glumicom u glavnoj ulozi. (Tihana Bertek / voxfeminae.net)
   Ljepota ovog filma leži u slavljenju slobode bez zamjeranja, bez optužbi i bez pretenzija na općedruštveno, u slavljenju stalne mijene i nanovo pronađene ljudske izgubljenosti. (Ante Nenadić / Lupiga.com)
   „Nomadland“ je poput otkrivanja nove zemlje, one koju ćete možda htjeti posjetiti više puta. (Anthony Oliver Scott / New York Times)
   Željela sam se fokusirati na ljudsko iskustvo i stvari koje nadilaze političke stavove i nekako su univerzalne – gubitak voljene osobe, potraga za domom... (redateljica Chloé Zhao)

   Kineski mediji u početku su pozdravili uspjeh filma na Zlatnom globusu, a vlada i mnogi kineski građani pobjedu su slavili su kao svoju. Međutim, nakon što su se ponovo pojavili intervjui iz 2013. godine u kojima je Zhao kritizirala Kinu kao "mjesto puno laži", kineska je vlada 5. ožujka 2021. na internetu cenzurirala svaki spomen „Nomadlanda“.
https://www.imdb.com/title/tt9770150/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

UTORAK / 06.04.

LOV NA ČOVJEKA

Man Hunt, 1941.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Man Hunt, 1941. Fritz Lang, 105 min. US
Scenarij:
Dudley Nichols, Lamar Trotti prema romanu Geoffreya Householda
Uloge: Walter Pidgeon, Joan Bennett, George Sanders, John Carradine
   Kapetan Alan Thorndike ugledni je britanski aristokrat, lovac i pustolov koji se jednog dana 1939. godine u bavarskim Alpama zatekne u blizini Berghofa, rezidencije Adolfa Hitlera. Nakon što igrom slučaja svojom lovačkom puškom nacilja Hitlera i već stavi metak u cijev, Alana otkriju časnici SS-a te ga pretuku i odvedu na saslušanje. Dospjevši pred šefa Gestapoa, bojnika Quivea-Smitha, Alan tvrdi da je običan lovac te odbije priznati da ga je britanska vlada poslala ubiti Hitlera. Iznuđivanjem njegova priznanja nacisti žele u međunarodnim odnosima ocrniti Britaniju te nju proglasiti odgovornom za skori rat...
   Temeljena na romanu "Rogue Male" britanskog pisca i novinara Geoffreya Householda, izvrsna ratni triler "Lov na čovjeka" velikog Fritza Langa prvi je od četiri njegova izrazito antinacistički usmjerena ostvarenja. Njegovo ostvarenje je sigurno i energično režirano, odlično glumljeno te naglašeno antinacistički usmjereno djelo.
   „Man Hunt“ postao je prvi ratni film koji je privukao pozornost Haysova ureda u (tada) neutralnim Sjedinjenim Državama. Čelnika uprave Haysova ureda, Josepha Breena, scenarij je uznemirio do te mjere da ga je nazvao "filmom mržnje". Breen je smatrao da je u izolacionističkoj atmosferi SAD-a 1941. film prikazao sve Nijemce kao zle, za razliku od drugih filmova koji su prikazivali i dobre nenacističke Nijemce kao i zle naciste. Breen je inzistirao na tome da Nijemce ne treba okarakterizirati kao toliko brutalne i da će ured proći film samo ako će "nagovijestiti" brutalnost, a ne ga prikazati. Producent Darryl F. Zanuck također je bio zabrinut zbog Langovog antinacističkog stava i zabranio mu je završnu montažu. Međutim, Lang i njegov suradnik Gene Fowler, Jr., tajno su montirali film bez Zanuckova odobrenja. Nacistički simpatizeri (a njih u tom trenutku u Americi nije mali broj) opisuju film kao "pro-englesku propagandu" koja bi trebala promijeniti američko javno mnijenje.
   Agitprop film ne može biti učinkovitiji... ima bezvremenu kvalitetu djela čiste mašte. (Dave Kehr)
   Ako je netko tražio dokaz da su Langovo prijeratno i poratno djelo proizvodi istog uma, ne treba tražiti dalje od filma „Lov na čovjeka“. (Nathanael Hood / Retro set)
   Za mene je film strast, ja ga volim mnogo, beskrajno. Često sam pisao  da je to umjetnost našega vijeka. I on mora da bude kritičan. (Fritz Lang)
   U Hollywoodu su radila samo dva redatelja koji su snimali filmove ne mareći za financijski uspjeh: drugi je Von Stroheim. (Fritz Lang)
   Rođen sam u Beču,dugo sam radio u Njemačkoj, jedan od svojih najboljih filmova snimio sam u Francuskoj, dolaskom u Ameriku postao sam pravi internacionalac. Međutim, ja ne pripadam nikome, ono što jesam ili što radim (privatno) nije važno. Filmovi su važni. (Fritz Lang)

https://www.imdb.com/title/tt0033873/?ref_=ttco_co_tt

SRIJEDA / 07.04.

ČETIRI PRIJATELJA

Breaking Away, 1979.
19:30 sati



KLASIKA SRIJEDOM
Breaking Away, 1979. Peter Yates, 101 min. US
Scenarij:
Steve Tesich
Uloge: Dennis Christopher, Dennis Quaid, Daniel Stern, Jackie Earle Haley, Barbara Barrie, Paul Dooley, Robyn Douglass
   Četvorica mladića iz sveučilišnog gradića Bloomingtona u Indiani - Dave, Mike, Cyrill i Moocher - provode besposleno ljeto godinu dana nakon završetka srednje škole. Dave je zaluđen talijanskom kulturom te trenira biciklizam inspiriran slavnim talijanskim biciklistima, uporno sipajući talijanske fraze, što posebno nervira njegova oca koji želi da mu se sin već jednom zaposli. No mladići traže posao moleći se da ga ne pronađu, a dane uglavnom provode na obližnjem jezeru. Kad se na jezeru pojave bogati studenti, dolazi do rivalstvai sukoba. U svrhu pomirenja i zdravog natjecateljskog duha, dekan odluči da na predstojećoj velikoj biciklističkoj utrci u organizaciji sveučilišta nastupi i lokalni tim. Pred Daveom, Mikeom, Cyrillom i Moocherom velik je izazov.
  Intimistička priča o odrastanju, "Breaking Away", osvojila je Zlatni globus za najbolji film u kategoriji mjuzikla ili komedije, a onda i pet nominacija za Oscara od kojih se pozlaćenim kipićem ovjenčao Steve Tesich za najbolji scenarij. Osim nagrada važniji je njegov izniman status među filmofilima.
   Čudesan, inteligentan film zbog kojeg se osjećate dobro. Pravo, dragocjeno kinematografsko čudo. (Roger Ebert/Chicago Sun Times)
   Glumačka postava nije poznata, redatelj ima prgavu povijest... ali, gotov proizvod je predivan. Svjež i zabavan film. (Janet Maslin / New York Times)
   Ne mogu niti zamisliti da se ovaj film nekome ne sviđa. (Gene Siskel / Chicago Tribune)
   Nepredvidiv, ali divan film Petera Yatesa koristi lokalnu biciklističku utrku kako bi razotkrilo seksualne, klasne i ekonomske napetosti unutar sveameričke zajednice. (Adrian Turner / Radio Times)

https://www.imdb.com/title/tt0078902/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 08.04.

MINARI

Minari, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Minari, 2020. Lee Isaac Chung, 115 min. US
Scenarij:
Lee Isaac Chung
Uloge: Steven Yeun, Han Ye-ri, Alan Kim, Noel Kate Ch, Youn Yuh-jung, Will Patton, Scott Haze, Darryl Darryl Cox
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI STRANI FILM
   OSCAR: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   Kao jedan od kritičarski najhvaljenijih filmova godine, „Minari“ je do danas već osvojio niz priznanja i nagrada od kojih se posebno moraju izdvojiti one u kategorijama najboljeg scenarija i sporedne ženske uloge koje dodjeljuje Američko udruženje filmskih kritičara. Nagrada za nezavisne filmove (Independent Spirit Film Award) nominirala je film u šest kategorija, među kojima su i one za najbolji film, režiju, scenarij, glavnog glumca i dvije sporedne glumice. Riječ je o obiteljskoj drami s elementima komedije u kojoj se korejska obitelj doseljava u državu Arkansas u potrazi za vlastitim „američkim snom“.
   „Minari“ je premijerno prikazan na najuglednijem nezavisnom filmskom festivalu (Sundance 2020.) u svijetu, gdje je dobio Nagradu žirija, te nagradu publike. Američki filmski institut i Nacionalni odbor za pregled proglasili su ga jednim od deset najboljih filmova 2020. godine. Do sada je osvojio 67 nagrada i 161 nominacijU na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Minari“ ima 98% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,7/10. Konsenzus kritike glasi: „Film nudi intiman i srčani portret obitelji i asimilacije u Americi.“
   Iako je tempo lagan, prekrasne izvedbe i pomno promatrani detalji stalni su izvor užitka. Chung ne manipulira svojom publikom, ali dubina osjećaja duboko će vas dirnuti. (David Stratton / The Australian)
   Senzibilno napisan i odglumljen, lijepo snimljen i sa šarmantnom, rijetko korištenom partiturom, „Minari“ je toliko privlačan da je lako potisnuti koliko je radikalan. (Anne Anlin Cheng / The Atlantic)
   Bezvremenska obiteljska priča o isprepletenim emocionalnim i financijskim borbama... „Minari“ je veličanstven! (Scott Wilson / One Room With A View)
   „Minari“ svoju priču o nadi i izdržljivosti - za istinskiju verziju američkog sna - iznosi tiho i otvoreno. (Sean Collier / Box Office Prophets)

https://www.imdb.com/title/tt10633456/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 09.04.

NAJLJEPŠE GODINE

Gli anni più belli, 2020.
17:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Gli anni più belli, 2020. Gabriele Muccino, 129 min. IT
Scenarij:
Gabriele Muccino i Paolo Costello prema vlastitoj priči
Uloge: Pierfrancesco Favino, Micaela Ramazzotti, Kim Rossi Stuart
   Saga o četvero prijatelja i njihovu odnosu, ispripovijedana u rasponu od 40 godina.
   Italija, 1980. Šesnaestogodišnji idealisti Paolo, Giulio i Riccardo bliski su poput braće i dijele sve. Tu je i Gemma, Paolova djevojka, koja uskoro postaje neizostavni dio ekipe. No život nikada ne ide u očekivanom smjeru i mladi prijatelji krenut će različitim putevima. Njihove dogodovštine, nade, uspjesi i neuspjesi isprepleću se u dirljive i zabavne priče o prijateljstvu i ljubavi, stvarajući pritom bogatu tapiseriju Italije i različitih era njezine moderne povijesti.
   "Gli anni più belli" je još jedan dobar Muccinov film, njegov ponajbolji uz/iza " L'ultimo bacio / The Last Kiss", a svakako najambiciozniji. Priča pokriva golemi vremenski period od čak 40 godina (1980.- 2020.), kronicirajući živote trojice najboljih prijatelja i jedne djevojke od tinejdžerskih godina nadalje, njihova zaljubljivanja, ljubavna razočaranja, zaposlenja, ženidbe, rastave... (Marko Njegić, SD)
   Karakterizacija likova veoma je dobro profilirana, a oni se nekoliko puta u filmu, opisujući događaje i navodeći sjećanja, izravno obraćaju gledateljima u kameru, probijajući takozvani četvrti zid. Dramaturgija složene radnje, sa svim usponima i padovima, vrlo je dobra, glumci su izvrsni, a lijepa glazba Nicole Piovanija, i ilustrativna i pjesme, potkrjepljuje protok vremena. Ono što odolijeva vremenu i spaja jest jedinstveno, pravo prijateljstvo… (Marijana Jakovljević / Glas Koncila)
   Svjetla »Najljepših godina« su svjetla sjećanja, kad smo se toliko voljeli. Kad smo vjerovali da će naša prijateljstva trajati vječno. Iako će se ona rasplinuti kao da nikad nisu postojala. Ovo je možda najljepši Muccinov film. (Dragan Rubeša, Novi List)

https://www.imdb.com/title/tt9392248/?ref_=nv_sr_srsg_0

ZEMLJA NOMADA

Nomadland, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Nomadland, 2020. Chloé Zhao, 110 min. US
Scenarij:
Chloé Zhao prema knjizi Jessice Bruder
Uloge: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI FILM, NAJBOLJA REŽIJA
   OSCAR: NAJBOLJI FILM, REŽIJA I GLAVNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJI FILM, REŽIJA, GLAVNA ŽENSKA ULOGA I FOTOGRAFIJA
   „Nomadland“ kombinira dokumentarnu i fikcijsku formu, a temelji se na istoimenoj knjizi Jessice Bruder iz 2017. godine koja je istraživala subkulturu Amerikanaca starije životne dobi koji su, izgubivši sve u recesiji 2008., napustili dotadašnji način života i počeli živjeti nomadski, putujući zemljom u svojim kombijima-kućama u potrazi za sezonskim poslovima. Treći je film kineske redateljice Chloé Zhao koji premijerom u rujnu prošle godine na Veneciji započinje trijumfalni put ovjenčan ni manje ni više nego Zlatnim lavom, potom nagradom publike u Torontu i, odnedavno, Zlatnim globusom za najbolji film u kategoriji drame i najbolju redateljicu. Na različitm festivalima i anketama "Zemlja nomada" osvojila je 227 (različitih) nagrada te dodatne (nepotvrđene) 132 nominacije.
   Radnja prati Fern, sredovječnu ženu koja ostane bez posla nakon gašenja tvornice gipsa u Nevadi te odluči prodati svoje stvari i kupiti kombi u kojem će živjeti, kojim će putovati i iz kojeg će tražiti novi posao. Prvi njezin poslovni angažman je u Amazonovom distributivnom centru, pa se, uzimajući u obzir početni motiv (propast tvornice uz posljedično brisanje poštanskog broja mjesta i tihu deložaciju radnika), može pretpostaviti da film suvereno zauzima oštar kritički stav prema kapitalističkom načinu proizvodnje i svoj nesigurnosti u raljama poslovne hirovitosti koja uz progresivno otuđivanje radnika uz njega ide. Ali to nije tako.
   Zapravo su sporedni likovi (naturščici) puno uvjerljiviji i intrigantniji od same Fern – od Boba Wellsa, svojevrsnog gurua nomadskog pokreta koji organizira godišnje okupljanje nomada u Arizoni, do Fernine vedre prijateljice Linde May, koja je ujedno središnja figura u knjizi Jessice Bruder. Vjerojatno bi i film bio zanimljiviji da je snimljen u formi “klasičnog” dokumentarca, umjesto ovog žanrovskog hibrida sa slavnom holivudskom glumicom u glavnoj ulozi. (Tihana Bertek / voxfeminae.net)
   Ljepota ovog filma leži u slavljenju slobode bez zamjeranja, bez optužbi i bez pretenzija na općedruštveno, u slavljenju stalne mijene i nanovo pronađene ljudske izgubljenosti. (Ante Nenadić / Lupiga.com)
   „Nomadland“ je poput otkrivanja nove zemlje, one koju ćete možda htjeti posjetiti više puta. (Anthony Oliver Scott / New York Times)
   Željela sam se fokusirati na ljudsko iskustvo i stvari koje nadilaze političke stavove i nekako su univerzalne – gubitak voljene osobe, potraga za domom... (redateljica Chloé Zhao)

   Kineski mediji u početku su pozdravili uspjeh filma na Zlatnom globusu, a vlada i mnogi kineski građani pobjedu su slavili su kao svoju. Međutim, nakon što su se ponovo pojavili intervjui iz 2013. godine u kojima je Zhao kritizirala Kinu kao "mjesto puno laži", kineska je vlada 5. ožujka 2021. na internetu cenzurirala svaki spomen „Nomadlanda“.
https://www.imdb.com/title/tt9770150/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

SUBOTA / 10.04.

VUKOVI

Los lobos, 2019.
17:00 sati



Los lobos, 2019. Samuel Kishi, 95 min. ME     
Scenarij:
Samuel Kishi, Luis Briones, Sofía Gómez-Córdova
Uloge: Martha Reyes Arias, Maximiliano Nájar Márquez, Leonardo Nájar Márquez
   Braća Max i Leo su, s majkom Luciom, iz Meksika stigli u SAD, u potrazi za boljim životom. Nije im lako snaći se u novom domu. Dok čekaju majku da se vrati s posla, dječaci svojim crtežima stvaraju zamišljeni svijet. A razmišljaju i o majčinom obećanju da će ih odvesti u Disneyland, njihovu zemlju snova.   
   Redatelj i scenarist Samuel Kishi poticaj je našao u vlastitu djetinjstvu, kada je s majkom i bratom Kenjijem, koji je skladao glazbu za film, iz Meksika prešao u SAD s turističkom vizom pod izgovorom da idu u Disneyland.
   “Vukovi” izranjaju iz mojih maglovitih sjećanja sa željom da ispričam priču o djetinjstvu, nesigurnosti, migracijama, obitelji, prilagodbi na novu sredinu i značenju doma. (Redatelj i scenarist Samuel Kishi)
   Zbog pažljive ravnoteže između dječjeg čuda i pragmatizma odraslih, "Los Lobos" se ne gleda samo kao čin sjećanja, već postojane ljubavi i zahvalnosti. (Jessica Kiang / Variety)
   „Los Lobos“ prikriva surovu i ponižavajuću stvarnost pomoću koje se Samuel Kishi opire dehumanizaciji. (Elsa Fernández-Santos / El Pais)
   „Los Lobos“ je čudesan dragulj. Dirljiva i iskrena priča o najvrjednijem životnom blagu: obitelji. (Rene Sanchez / Cine Sin Fronteras)
   Prilično divno režirani i glumljeni "Los lobos" utjelovljenje je majčinskog i bratskog zagrljaja, rijetko topao i ljudski film koji ne bježi od realističnog oslikavanja problema, ali optimistički nudi filmsku nadu u bolje sutra s puno taktilnosti, melankolije i nježnosti u redateljskom pristupu. (Marko Njegić, SD
)
https://www.imdb.com/title/tt9057808/?ref_=fn_al_tt_1

JOŠ JEDNA RUNDA

Druk / Another Round, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Druk / Another Round, 2020. Thomas Vinterberg, 117 min. DK/SE/NE
Scenarij:
Thomas Vinterberg i Tobias Lindholm
Uloge: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Lars Ranthe, Magnus Millang, Maria Bonnevie, Susse Wold
   ZLATNI GLOBUS: NOMINACIJA (najbolji strani film)
   OSCAR: NAJBOLJI STRANI FILM
   BAFTA: NAJBOLJI STRANI FILM

   Čovjek se rađa s pola promila alkohola u krvi premalo. (norveški filozof Finn Skarderund)
   Alkohol je uzrok i rješenje svih životnih problema. (Homer Simpson)
   Ako se dogodi nešto loše, piješ da zaboraviš; ako se dogodi nešto lijepo, piješ da proslaviš; a ako se ništa ne događa, piješ da bi se nešto događalo. (Charles Bukowski)
   Ja sam više izvukao iz alkohola nego alkohol iz mene. (Winston Churchill)
   Svi pričaju da pijem, a nitko ne priča da sam žedan. (škotska poslovica)
   Dva velika evropska narkotika, alkohol i kršćanstvo. (Friedrich Nietzsche)
   Alkohol mi je pružio mnoge nezaboravne trenutke kojih se ne sjećam. (nepoznati autor)

   Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice…
   U kategoriji za najbolji strani film za nagradu Zlatni globus nominirana je i humoristična drama „Još jedna runda“ velikog danskog redatelja Thomasa Vinterberga. Taj je, pak, film krajem prošle godine pokorio dodjelu nagrada Europske filmske akademije gdje je proglašen apsolutnim pobjednikom osvojivši čak četiri priznanja i to u kategorijama najboljeg evropskog filma 2000. godine, najbolje režije, scenarija te glavnog glumca. Nije nevažno spomenuti i činjenicu da je „Još jedna runda“ bila izabrana za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu koji se prošle godine, nažalost, nije održao.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Još jedna runda“ ima 93% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,1/10. Konsenzus kritike glasi: „Uzmite jedan dio vješto režirane tragikomedije, dodajte crticu Madsa Mikkelsena i dobili ste još jedan krug - opojni pogled na krize srednjih godina." Do danas je film osvojio 29 nagrada i 55 nominacija na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   "Još jedna runda" je ponajbolji "drinking movie" od "Napuštajući Las Vegas" naovamo koji osuđuje alkoholizam i nosi upozoravajuću notu, ali je i više od toga. U konačnici optimističan film u slavu osjećaja živosti, ne pijanstva. Film o muškom prijateljstvu, sredovječju, (nepovratno?) izgubljenoj mladosti i snovima, životu samom kojeg treba živjeti punim plućima, ispijati na eks do njegove zadnje runde. Živjeli! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako glumci na samome setu nisu bili pijani, pripreme koje su obavljali za snimanje bile su okupane dobrom dozom alkohola kako bi se intoksiciranost prirodno prenijela na filmu. Mikkelsen otkriva i da su nadahnuće za sekvence teškog pijanstva tražili u snimkama pijanih Rusa na YouTubeu. Isto tako, Vinterberg koristi zanimljiv redateljski trik u “pijanim” scenama kad se kamera počne malo ljuljuškati i tresti kako bi stvorila osjećaj blage nestabilnosti protagonista u stanju pripitosti, a rezultat je uspješan iznad svih očekivanja. Jednako opijajuća je i završna scena u kojoj Mads izvodi ludi ples i koja bi zasigurno zaslužila nagradu za najbolji kraj filma ove godine kad bi se ista dodjeljivala. (Ivan Laić, ravnododna.com)

https://www.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=nv_sr_srsg_0

UTORAK / 13.04.

IVANOVO DJETINJSTVO

Ivanovo detstvo / Иваново детство, 1962.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Ivanovo detstvo / Иваново детство, 1962. Andrei Tarkovski, 84 min. RU  
Scenarij:
Andrei Tarkovski, Andrey Končalovski, Mikhail Papava, Vladimir Bogomolov prema priči  "Ivan" Vladimira Bogomolova
Uloge: Nikolai Burljaev, Valentin Zubkov, Evgeni Žarikov
   Drugi svjetski rat. Nakon sna, 12-godišnji Ivan budi se, ustaje i prolazi kroz ratom razoren krajolik da bi stigao do močvare, a onda preplivao rijeku. Na drugoj obali hvataju ga sovjetski vojnici i odvode svom pretpostavljenom, mladom poručniku Galcevu. Galcev ga ispituje i naposljetku se ispostavi da je dječak izviđač glavnog štaba u kojeg štapski pukovnik Grjaznov ima potpuno povjerenje. Kroz niz snova i razgovora različitih likova otkriva se da je Ivan u ratu izgubio cijelu obitelj – Nijemci su mu ubili majku i sestru, a vjerojatno i oca. To je dječaka ispunilo mržnjom i on nepokolebljivo ište osvetu…
   Vizualno zadivljujuć, film je istovremeno najgorkije ostvarenje cjelokupnog Tarkovskijeva opusa jer slikovnoj ljepoti suprotstavlja psihičku ružnoću, i to ne bilo kojeg lika nego djeteta na početku puberteta, na pragu najranije mladosti. Onaj pred kojim je trebalo stajati razdoblje najvećih uzbuđenja, prvih ljubavi, erotskih čežnji, nadahnjujuće iluzije o svijetu što stoji pred njim i toliko toga mu obećaje, u tako mladoj dobi ogrezao je u mržnju, gorčinu i očaj zbog strašnih posljedica rata koje je iskusio, i jedino što taj strašni očaj može prekinuti skora je smrt. „Ivanovo djetinjstvo“ stoga je jedan od najsnažnijih krikova protiv rata u povijesti kinematografije i jedno od najuznemirujućijih djela u istoj toj povijesti. Premijerno je prikazano na festivalu u Veneciji gdje je osvojilo Zlatnog lava za najbolji film. (HFS)
    Film ostaje kao vrhunac one linije u sovjetskom filmu koja je raskrstila s postulatima socijalističkog realizma i koja je inaugurirana filmovima poput Ždralovi lete Mihaila Kalatozova, Balada o vojniku Grigorija Čuhraja i Čovjekova sudbina Sergeja Bondarčuka. Pristup Tarkovskog ratnoj tematici, iako slavi i prikazuje junaštvo sovjetskih vojnika u domovinskom ratu pokazuje rijedak osjećaj za meditativno, višeslojno raščlanjivanje tjeskobama obuzetog i ranjivog pojedinca u ratnoj kataklizmi. (Marijan Krivak)
   Prilikom realizacije nekog filma uvijek mi je na umu Engelsova rečenica: „Umjetničko djelo je utoliko veće ukoliko je više skrivena ideja koju izražava.(Andrei Tarkovski)

https://www.imdb.com/title/tt0056111/?ref_=nv_sr_srsg_0

ČETVRTAK / 15.04.

NAJLJEPŠE GODINE

Gli anni più belli, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Gli anni più belli, 2020. Gabriele Muccino, 129 min. IT
Scenarij:
Gabriele Muccino i Paolo Costello prema vlastitoj priči
Uloge: Pierfrancesco Favino, Micaela Ramazzotti, Kim Rossi Stuart
   Saga o četvero prijatelja i njihovu odnosu, ispripovijedana u rasponu od 40 godina.
   Italija, 1980. Šesnaestogodišnji idealisti Paolo, Giulio i Riccardo bliski su poput braće i dijele sve. Tu je i Gemma, Paolova djevojka, koja uskoro postaje neizostavni dio ekipe. No život nikada ne ide u očekivanom smjeru i mladi prijatelji krenut će različitim putevima. Njihove dogodovštine, nade, uspjesi i neuspjesi isprepleću se u dirljive i zabavne priče o prijateljstvu i ljubavi, stvarajući pritom bogatu tapiseriju Italije i različitih era njezine moderne povijesti.
   "Gli anni più belli" je još jedan dobar Muccinov film, njegov ponajbolji uz/iza " L'ultimo bacio / The Last Kiss", a svakako najambiciozniji. Priča pokriva golemi vremenski period od čak 40 godina (1980.- 2020.), kronicirajući živote trojice najboljih prijatelja i jedne djevojke od tinejdžerskih godina nadalje, njihova zaljubljivanja, ljubavna razočaranja, zaposlenja, ženidbe, rastave... (Marko Njegić, SD)
   Karakterizacija likova veoma je dobro profilirana, a oni se nekoliko puta u filmu, opisujući događaje i navodeći sjećanja, izravno obraćaju gledateljima u kameru, probijajući takozvani četvrti zid. Dramaturgija složene radnje, sa svim usponima i padovima, vrlo je dobra, glumci su izvrsni, a lijepa glazba Nicole Piovanija, i ilustrativna i pjesme, potkrjepljuje protok vremena. Ono što odolijeva vremenu i spaja jest jedinstveno, pravo prijateljstvo… (Marijana Jakovljević / Glas Koncila)
   Svjetla »Najljepših godina« su svjetla sjećanja, kad smo se toliko voljeli. Kad smo vjerovali da će naša prijateljstva trajati vječno. Iako će se ona rasplinuti kao da nikad nisu postojala. Ovo je možda najljepši Muccinov film. (Dragan Rubeša, Novi List)

https://www.imdb.com/title/tt9392248/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 16.04.

DRAGI DRUGOVI

Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020.
17:00 sati



Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020. Andrej Končalovski, 121 min. RU
Scenarj:
Andrej Končalovski, Elena Kiseleva
Uloge: Julia Visotckaja, Julia Burova, Vladislav Komarov, Andrej Gusev
   Šokantna i važna priča prema istinitom događaju...
   Novočerkask, Sovjetski Savez, 1962. godine. Ludmila je članica Partije i odana komunistkinja koja se tijekom Drugog svjetskog rata borila za staljinističku ideologiju. Sigurna u to da će njezin posao kreirati komunističko društvo, ova žena prezire bilo kakav anti-sovjetski sentiment. Međutim, tijekom štrajka u jednoj lokalnoj tvornici, Ludmila svjedoči ubojstvu nekolicine radnika, a sve pod naredbom vlasti koja na sve načine pokušava ugušiti radničke štrajkove diljem SSSR-a. Nakon krvoprolića, kada svjedoci pobjegnu s trga, Ludmila shvaća da je njezina kćerka nestala. Unatoč blokadi grada, masovnim hapšenjima i pokušajima vlasti da zataškaju masakr, Ludmila traži nestalu kćeru. Premda ne zna kako će njezina potraga završiti, Ludmila shvaća da se njezin život u potpunosti promijenio...
  26 mrtvih, deseci ranjenih, 7 pogubljenih i stotine osuđenih na robiju – to je bilanca protesta nenaoružanih radnika 1962. godine u Novočerkasku, koji je sovjetska vojska ugušila u krvi. Ti događaji su se od javnosti skrivali desetljećima, sve do raspada SSSR-a. „Dragi drugovi“ prikazan je u glavnom programu Venecijanskog festivala i nagrađen je Specijalnom nagradom žirija. Treba reći da je film uzburkao i podijelio rusku javnost, dirnuvši u delikatni povijesni događaj.
   Nenominiranje "Dragih drugova" Andreja Končalovskog za Oscara odjeknulo je kao najveće iznenađenje friških ovogodišnjih nominacija u kategoriji najboljeg međunarodnog filma. (Marko Njegić, SD)
   Diktatura pobjeđuje kad njezine odluke i stavove prihvatite kao svoje. (Vlado Vurušić, JL)
   Končalovski se tematski vraća Rusiji, ovoga puta uz snažnu kritiku komunističkog režima iz vremena Nikite Hruščova i tragičnim i šokantnim događajima u Novočerkasku 1962. godine, kada je poslije pobune radnika, vlast odlučila, uz učešće KGB i vojske, pucati na vlastite građane. Iako je Končalovski efektno dočarao vrijeme, te  političku i društvenu klimu u SSSR početkom 60-ih, kao pametan autor on nas udaljava od gomile u protestu, i našu pažnju usmjerava na tragediju jedne majke, političke aktivistkinje lokalnog komiteta. (Goran Jovanović / www.filmovipreporuke.com)
   Fantastično u dva sata filma možemo shvatiti kakav je zapravo bio taj sovjetski komunizam. Totalitarni sustav koji je nakon desetljeća terora i čistki u ljude usadio strah da se praktički ne usude više ništa propitkivati. Svi imaju slijepo vjerovati onome što im se kaže, ako je potrebno žrtvovati za bolje sutra koje sigurno mora doći i ništa ne pitati ili ne daj bože prigovarati i buniti se. Tako se i potkraj filma Ludmila pita u što joj je ostalo vjerovati, ako ne u komunizam i režim za koji je dala apsolutno sve i kojeg je bespogovorno zastupala i borila se za njega. (http://gambee82.blogspot.com)

https://hr.rbth.com/povijest/87968-sovjetska-krvava-nedelja
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-televizija/film-o-prvom-velikom-buntu-radnika-protiv-sovjetske-vlasti-poznatom-kao-novocerkaski-masakr-15020934
https://www.imdb.com/title/tt10796286/?ref_=nm_flmg_wr_2

JOŠ JEDNA RUNDA

Druk / Another Round, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Druk / Another Round, 2020. Thomas Vinterberg, 117 min. DK/SE/NE
Scenarij:
Thomas Vinterberg i Tobias Lindholm
Uloge: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Lars Ranthe, Magnus Millang, Maria Bonnevie, Susse Wold
   ZLATNI GLOBUS: NOMINACIJA (najbolji strani film)
   OSCAR: NAJBOLJI STRANI FILM
   BAFTA: NAJBOLJI STRANI FILM

   Čovjek se rađa s pola promila alkohola u krvi premalo. (norveški filozof Finn Skarderund)
   Alkohol je uzrok i rješenje svih životnih problema. (Homer Simpson)
   Ako se dogodi nešto loše, piješ da zaboraviš; ako se dogodi nešto lijepo, piješ da proslaviš; a ako se ništa ne događa, piješ da bi se nešto događalo. (Charles Bukowski)
   Ja sam više izvukao iz alkohola nego alkohol iz mene. (Winston Churchill)
   Svi pričaju da pijem, a nitko ne priča da sam žedan. (škotska poslovica)
   Dva velika evropska narkotika, alkohol i kršćanstvo. (Friedrich Nietzsche)
   Alkohol mi je pružio mnoge nezaboravne trenutke kojih se ne sjećam. (nepoznati autor)

   Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice…
   U kategoriji za najbolji strani film za nagradu Zlatni globus nominirana je i humoristična drama „Još jedna runda“ velikog danskog redatelja Thomasa Vinterberga. Taj je, pak, film krajem prošle godine pokorio dodjelu nagrada Europske filmske akademije gdje je proglašen apsolutnim pobjednikom osvojivši čak četiri priznanja i to u kategorijama najboljeg evropskog filma 2000. godine, najbolje režije, scenarija te glavnog glumca. Nije nevažno spomenuti i činjenicu da je „Još jedna runda“ bila izabrana za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu koji se prošle godine, nažalost, nije održao.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Još jedna runda“ ima 93% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,1/10. Konsenzus kritike glasi: „Uzmite jedan dio vješto režirane tragikomedije, dodajte crticu Madsa Mikkelsena i dobili ste još jedan krug - opojni pogled na krize srednjih godina." Do danas je film osvojio 29 nagrada i 55 nominacija na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   "Još jedna runda" je ponajbolji "drinking movie" od "Napuštajući Las Vegas" naovamo koji osuđuje alkoholizam i nosi upozoravajuću notu, ali je i više od toga. U konačnici optimističan film u slavu osjećaja živosti, ne pijanstva. Film o muškom prijateljstvu, sredovječju, (nepovratno?) izgubljenoj mladosti i snovima, životu samom kojeg treba živjeti punim plućima, ispijati na eks do njegove zadnje runde. Živjeli! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako glumci na samome setu nisu bili pijani, pripreme koje su obavljali za snimanje bile su okupane dobrom dozom alkohola kako bi se intoksiciranost prirodno prenijela na filmu. Mikkelsen otkriva i da su nadahnuće za sekvence teškog pijanstva tražili u snimkama pijanih Rusa na YouTubeu. Isto tako, Vinterberg koristi zanimljiv redateljski trik u “pijanim” scenama kad se kamera počne malo ljuljuškati i tresti kako bi stvorila osjećaj blage nestabilnosti protagonista u stanju pripitosti, a rezultat je uspješan iznad svih očekivanja. Jednako opijajuća je i završna scena u kojoj Mads izvodi ludi ples i koja bi zasigurno zaslužila nagradu za najbolji kraj filma ove godine kad bi se ista dodjeljivala. (Ivan Laić, ravnododna.com)

https://www.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 17.04.

VUKOVI

Los lobos, 2019.
17:00 sati



Los lobos, 2019. Samuel Kishi, 95 min. ME     
Scenarij:
Samuel Kishi, Luis Briones, Sofía Gómez-Córdova
Uloge: Martha Reyes Arias, Maximiliano Nájar Márquez, Leonardo Nájar Márquez
   Braća Max i Leo su, s majkom Luciom, iz Meksika stigli u SAD, u potrazi za boljim životom. Nije im lako snaći se u novom domu. Dok čekaju majku da se vrati s posla, dječaci svojim crtežima stvaraju zamišljeni svijet. A razmišljaju i o majčinom obećanju da će ih odvesti u Disneyland, njihovu zemlju snova.   
   Redatelj i scenarist Samuel Kishi poticaj je našao u vlastitu djetinjstvu, kada je s majkom i bratom Kenjijem, koji je skladao glazbu za film, iz Meksika prešao u SAD s turističkom vizom pod izgovorom da idu u Disneyland.
   “Vukovi” izranjaju iz mojih maglovitih sjećanja sa željom da ispričam priču o djetinjstvu, nesigurnosti, migracijama, obitelji, prilagodbi na novu sredinu i značenju doma. (Redatelj i scenarist Samuel Kishi)
   Zbog pažljive ravnoteže između dječjeg čuda i pragmatizma odraslih, "Los Lobos" se ne gleda samo kao čin sjećanja, već postojane ljubavi i zahvalnosti. (Jessica Kiang / Variety)
   „Los Lobos“ prikriva surovu i ponižavajuću stvarnost pomoću koje se Samuel Kishi opire dehumanizaciji. (Elsa Fernández-Santos / El Pais)
   „Los Lobos“ je čudesan dragulj. Dirljiva i iskrena priča o najvrjednijem životnom blagu: obitelji. (Rene Sanchez / Cine Sin Fronteras)
   Prilično divno režirani i glumljeni "Los lobos" utjelovljenje je majčinskog i bratskog zagrljaja, rijetko topao i ljudski film koji ne bježi od realističnog oslikavanja problema, ali optimistički nudi filmsku nadu u bolje sutra s puno taktilnosti, melankolije i nježnosti u redateljskom pristupu. (Marko Njegić, SD
)
https://www.imdb.com/title/tt9057808/?ref_=fn_al_tt_1

ZEMLJA NOMADA

Nomadland, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Nomadland, 2020. Chloé Zhao, 110 min. US
Scenarij:
Chloé Zhao prema knjizi Jessice Bruder
Uloge: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI FILM, NAJBOLJA REŽIJA
   OSCAR: NAJBOLJI FILM, REŽIJA I GLAVNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJI FILM, REŽIJA, GLAVNA ŽENSKA ULOGA I FOTOGRAFIJA
   „Nomadland“ kombinira dokumentarnu i fikcijsku formu, a temelji se na istoimenoj knjizi Jessice Bruder iz 2017. godine koja je istraživala subkulturu Amerikanaca starije životne dobi koji su, izgubivši sve u recesiji 2008., napustili dotadašnji način života i počeli živjeti nomadski, putujući zemljom u svojim kombijima-kućama u potrazi za sezonskim poslovima. Treći je film kineske redateljice Chloé Zhao koji premijerom u rujnu prošle godine na Veneciji započinje trijumfalni put ovjenčan ni manje ni više nego Zlatnim lavom, potom nagradom publike u Torontu i, odnedavno, Zlatnim globusom za najbolji film u kategoriji drame i najbolju redateljicu. Na različitm festivalima i anketama "Zemlja nomada" osvojila je 227 (različitih) nagrada te dodatne (nepotvrđene) 132 nominacije.
   Radnja prati Fern, sredovječnu ženu koja ostane bez posla nakon gašenja tvornice gipsa u Nevadi te odluči prodati svoje stvari i kupiti kombi u kojem će živjeti, kojim će putovati i iz kojeg će tražiti novi posao. Prvi njezin poslovni angažman je u Amazonovom distributivnom centru, pa se, uzimajući u obzir početni motiv (propast tvornice uz posljedično brisanje poštanskog broja mjesta i tihu deložaciju radnika), može pretpostaviti da film suvereno zauzima oštar kritički stav prema kapitalističkom načinu proizvodnje i svoj nesigurnosti u raljama poslovne hirovitosti koja uz progresivno otuđivanje radnika uz njega ide. Ali to nije tako.
   Zapravo su sporedni likovi (naturščici) puno uvjerljiviji i intrigantniji od same Fern – od Boba Wellsa, svojevrsnog gurua nomadskog pokreta koji organizira godišnje okupljanje nomada u Arizoni, do Fernine vedre prijateljice Linde May, koja je ujedno središnja figura u knjizi Jessice Bruder. Vjerojatno bi i film bio zanimljiviji da je snimljen u formi “klasičnog” dokumentarca, umjesto ovog žanrovskog hibrida sa slavnom holivudskom glumicom u glavnoj ulozi. (Tihana Bertek / voxfeminae.net)
   Ljepota ovog filma leži u slavljenju slobode bez zamjeranja, bez optužbi i bez pretenzija na općedruštveno, u slavljenju stalne mijene i nanovo pronađene ljudske izgubljenosti. (Ante Nenadić / Lupiga.com)
   „Nomadland“ je poput otkrivanja nove zemlje, one koju ćete možda htjeti posjetiti više puta. (Anthony Oliver Scott / New York Times)
   Željela sam se fokusirati na ljudsko iskustvo i stvari koje nadilaze političke stavove i nekako su univerzalne – gubitak voljene osobe, potraga za domom... (redateljica Chloé Zhao)

   Kineski mediji u početku su pozdravili uspjeh filma na Zlatnom globusu, a vlada i mnogi kineski građani pobjedu su slavili su kao svoju. Međutim, nakon što su se ponovo pojavili intervjui iz 2013. godine u kojima je Zhao kritizirala Kinu kao "mjesto puno laži", kineska je vlada 5. ožujka 2021. na internetu cenzurirala svaki spomen „Nomadlanda“.
https://www.imdb.com/title/tt9770150/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

UTORAK / 20.04.

ANĐEO UNIŠTENJA

El ángel exterminador, 1962.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
El ángel exterminador, 1962. Luis Buñuel, 95 min. ME
Scenarij:
Luis Buñuel prema priči Luisa Buñuela i Luisa Alcoriza
Uloge: Silvia Pinal, Enrique Rambal
   Kombinacija nadrealizma, crnog humora i društvene satire na račun buržoazije je film učinila jednim od najpopularnijih i najcitiranijih ostvarenja Buñuelovog opusa. Film je završio na crnoj listi i ekstremnih desničara i ekstremnih ljevičara širom svijeta zato što je uvijek uspijevao isprovocirati zatucane tipove i neslobodne režime.
   Skupina buržuja iz Mexico Cityja pozvana je na večeru u dvorac Nóbile, nakon što je prisustvovala operi. Tijekom svečane večere posluga nestaje, a na kraju večere gosti shvate da ne mogu napustiti sobu iz potpuno nepoznatog, tajanstvenog razloga. Kako dani odmiču, hrane i pića postaju oskudni, domaćini i gosti se razbole, smeće se nakuplja i oni spavaju gdje god mogu. Lijepo ponašanje i srdačnost malo po malo se gube i buržuji se ponašaju kao autentični divljaci.
   Ono što je Buñuela zanimalo jest mogućnost filma katastrofe (nešto poput Splava Meduze iz Gericaulta), samo u luksuzu istančanog aristokratskog ponašanja koji se kreće ka najponižavajućim granicama degradacije. Ali i neobjašnjivost nesreće, borba protiv nepoznate i opasne zapreke.
   Gosti na večeri predstavljaju vladajuću klasu u Francovoj Španjolskoj. Postavili su sebi svečani stol pobjedivši radnike u španjolskom građanskom ratu, i nikad se ne prestaju gostiti zarobljeni u vlastitoj, građanskoj slijepoj ulici. Sve više ogorčeni na to što su isključeni iz vanjskog svijeta, postaju rastu podli i nemirni; otkrivaju se njihove najgore tendencije. (Roger Ebert)
   U “Andaluzijskom psu“ britva je rasijecala očnu jabučicu. S (is)tom britvom Bunuel je u “Anđelu uništenja“ rasjekao buržujske oči pune pohlepe.(Marko Njegić, SD)
   Mnogi tvrde da sam surov i izopačen, a upravo je obrnuto. Ja ismijavam fetiše, koji prouzrokuju surovost i izopačenost. Kada sam bio mlad francuski nadrealizam bio je najnasiIniji umjetnički pokret u svijetu. Koristili smo se nasiljem kao oružjem protiv sistema. Danas je samo društvo postalo toliko nasilno da je neumjesno koristiti nasilje kao umjetnički izraz. Zato se sve češće služim humorom.  Politički ili didaktički film me ne interesira. Danas u ovoj zbrci ideologija ja sam skoro potpuno izgubio iluzije, a na osnovu iskustva ne mogu imati povjerenja u nove političke sisteme. Mislim da se demografska eksplozija nalazi u osnovi svih modernih katastrofa. (Luis Buñuel)

https://www.imdb.com/title/tt0056732/?ref_=nm_flmg_wr_17

SRIJEDA / 21.04.

VUKOVI

Los lobos, 2019.
19:30 sati



Los lobos, 2019. Samuel Kishi, 95 min. ME     
Scenarij:
Samuel Kishi, Luis Briones, Sofía Gómez-Córdova
Uloge: Martha Reyes Arias, Maximiliano Nájar Márquez, Leonardo Nájar Márquez
   Braća Max i Leo su, s majkom Luciom, iz Meksika stigli u SAD, u potrazi za boljim životom. Nije im lako snaći se u novom domu. Dok čekaju majku da se vrati s posla, dječaci svojim crtežima stvaraju zamišljeni svijet. A razmišljaju i o majčinom obećanju da će ih odvesti u Disneyland, njihovu zemlju snova.   
   Redatelj i scenarist Samuel Kishi poticaj je našao u vlastitu djetinjstvu, kada je s majkom i bratom Kenjijem, koji je skladao glazbu za film, iz Meksika prešao u SAD s turističkom vizom pod izgovorom da idu u Disneyland.
   “Vukovi” izranjaju iz mojih maglovitih sjećanja sa željom da ispričam priču o djetinjstvu, nesigurnosti, migracijama, obitelji, prilagodbi na novu sredinu i značenju doma. (Redatelj i scenarist Samuel Kishi)
   Zbog pažljive ravnoteže između dječjeg čuda i pragmatizma odraslih, "Los Lobos" se ne gleda samo kao čin sjećanja, već postojane ljubavi i zahvalnosti. (Jessica Kiang / Variety)
   „Los Lobos“ prikriva surovu i ponižavajuću stvarnost pomoću koje se Samuel Kishi opire dehumanizaciji. (Elsa Fernández-Santos / El Pais)
   „Los Lobos“ je čudesan dragulj. Dirljiva i iskrena priča o najvrjednijem životnom blagu: obitelji. (Rene Sanchez / Cine Sin Fronteras)
   Prilično divno režirani i glumljeni "Los lobos" utjelovljenje je majčinskog i bratskog zagrljaja, rijetko topao i ljudski film koji ne bježi od realističnog oslikavanja problema, ali optimistički nudi filmsku nadu u bolje sutra s puno taktilnosti, melankolije i nježnosti u redateljskom pristupu. (Marko Njegić, SD
)
https://www.imdb.com/title/tt9057808/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 22.04.

DRAGI DRUGOVI

Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020.
19:30 sati



Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020. Andrej Končalovski, 121 min. RU
Scenarj:
Andrej Končalovski, Elena Kiseleva
Uloge: Julia Visotckaja, Julia Burova, Vladislav Komarov, Andrej Gusev
   Šokantna i važna priča prema istinitom događaju...
   Novočerkask, Sovjetski Savez, 1962. godine. Ludmila je članica Partije i odana komunistkinja koja se tijekom Drugog svjetskog rata borila za staljinističku ideologiju. Sigurna u to da će njezin posao kreirati komunističko društvo, ova žena prezire bilo kakav anti-sovjetski sentiment. Međutim, tijekom štrajka u jednoj lokalnoj tvornici, Ludmila svjedoči ubojstvu nekolicine radnika, a sve pod naredbom vlasti koja na sve načine pokušava ugušiti radničke štrajkove diljem SSSR-a. Nakon krvoprolića, kada svjedoci pobjegnu s trga, Ludmila shvaća da je njezina kćerka nestala. Unatoč blokadi grada, masovnim hapšenjima i pokušajima vlasti da zataškaju masakr, Ludmila traži nestalu kćeru. Premda ne zna kako će njezina potraga završiti, Ludmila shvaća da se njezin život u potpunosti promijenio...
  26 mrtvih, deseci ranjenih, 7 pogubljenih i stotine osuđenih na robiju – to je bilanca protesta nenaoružanih radnika 1962. godine u Novočerkasku, koji je sovjetska vojska ugušila u krvi. Ti događaji su se od javnosti skrivali desetljećima, sve do raspada SSSR-a. „Dragi drugovi“ prikazan je u glavnom programu Venecijanskog festivala i nagrađen je Specijalnom nagradom žirija. Treba reći da je film uzburkao i podijelio rusku javnost, dirnuvši u delikatni povijesni događaj.
   Nenominiranje "Dragih drugova" Andreja Končalovskog za Oscara odjeknulo je kao najveće iznenađenje friških ovogodišnjih nominacija u kategoriji najboljeg međunarodnog filma. (Marko Njegić, SD)
   Diktatura pobjeđuje kad njezine odluke i stavove prihvatite kao svoje. (Vlado Vurušić, JL)
   Končalovski se tematski vraća Rusiji, ovoga puta uz snažnu kritiku komunističkog režima iz vremena Nikite Hruščova i tragičnim i šokantnim događajima u Novočerkasku 1962. godine, kada je poslije pobune radnika, vlast odlučila, uz učešće KGB i vojske, pucati na vlastite građane. Iako je Končalovski efektno dočarao vrijeme, te  političku i društvenu klimu u SSSR početkom 60-ih, kao pametan autor on nas udaljava od gomile u protestu, i našu pažnju usmjerava na tragediju jedne majke, političke aktivistkinje lokalnog komiteta. (Goran Jovanović / www.filmovipreporuke.com)
   Fantastično u dva sata filma možemo shvatiti kakav je zapravo bio taj sovjetski komunizam. Totalitarni sustav koji je nakon desetljeća terora i čistki u ljude usadio strah da se praktički ne usude više ništa propitkivati. Svi imaju slijepo vjerovati onome što im se kaže, ako je potrebno žrtvovati za bolje sutra koje sigurno mora doći i ništa ne pitati ili ne daj bože prigovarati i buniti se. Tako se i potkraj filma Ludmila pita u što joj je ostalo vjerovati, ako ne u komunizam i režim za koji je dala apsolutno sve i kojeg je bespogovorno zastupala i borila se za njega. (http://gambee82.blogspot.com)

https://hr.rbth.com/povijest/87968-sovjetska-krvava-nedelja
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-televizija/film-o-prvom-velikom-buntu-radnika-protiv-sovjetske-vlasti-poznatom-kao-novocerkaski-masakr-15020934
https://www.imdb.com/title/tt10796286/?ref_=nm_flmg_wr_2

PETAK / 23.04.

DRAGI DRUGOVI

Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020.
17:00 sati



Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020. Andrej Končalovski, 121 min. RU
Scenarj:
Andrej Končalovski, Elena Kiseleva
Uloge: Julia Visotckaja, Julia Burova, Vladislav Komarov, Andrej Gusev
   Šokantna i važna priča prema istinitom događaju...
   Novočerkask, Sovjetski Savez, 1962. godine. Ludmila je članica Partije i odana komunistkinja koja se tijekom Drugog svjetskog rata borila za staljinističku ideologiju. Sigurna u to da će njezin posao kreirati komunističko društvo, ova žena prezire bilo kakav anti-sovjetski sentiment. Međutim, tijekom štrajka u jednoj lokalnoj tvornici, Ludmila svjedoči ubojstvu nekolicine radnika, a sve pod naredbom vlasti koja na sve načine pokušava ugušiti radničke štrajkove diljem SSSR-a. Nakon krvoprolića, kada svjedoci pobjegnu s trga, Ludmila shvaća da je njezina kćerka nestala. Unatoč blokadi grada, masovnim hapšenjima i pokušajima vlasti da zataškaju masakr, Ludmila traži nestalu kćeru. Premda ne zna kako će njezina potraga završiti, Ludmila shvaća da se njezin život u potpunosti promijenio...
  26 mrtvih, deseci ranjenih, 7 pogubljenih i stotine osuđenih na robiju – to je bilanca protesta nenaoružanih radnika 1962. godine u Novočerkasku, koji je sovjetska vojska ugušila u krvi. Ti događaji su se od javnosti skrivali desetljećima, sve do raspada SSSR-a. „Dragi drugovi“ prikazan je u glavnom programu Venecijanskog festivala i nagrađen je Specijalnom nagradom žirija. Treba reći da je film uzburkao i podijelio rusku javnost, dirnuvši u delikatni povijesni događaj.
   Nenominiranje "Dragih drugova" Andreja Končalovskog za Oscara odjeknulo je kao najveće iznenađenje friških ovogodišnjih nominacija u kategoriji najboljeg međunarodnog filma. (Marko Njegić, SD)
   Diktatura pobjeđuje kad njezine odluke i stavove prihvatite kao svoje. (Vlado Vurušić, JL)
   Končalovski se tematski vraća Rusiji, ovoga puta uz snažnu kritiku komunističkog režima iz vremena Nikite Hruščova i tragičnim i šokantnim događajima u Novočerkasku 1962. godine, kada je poslije pobune radnika, vlast odlučila, uz učešće KGB i vojske, pucati na vlastite građane. Iako je Končalovski efektno dočarao vrijeme, te  političku i društvenu klimu u SSSR početkom 60-ih, kao pametan autor on nas udaljava od gomile u protestu, i našu pažnju usmjerava na tragediju jedne majke, političke aktivistkinje lokalnog komiteta. (Goran Jovanović / www.filmovipreporuke.com)
   Fantastično u dva sata filma možemo shvatiti kakav je zapravo bio taj sovjetski komunizam. Totalitarni sustav koji je nakon desetljeća terora i čistki u ljude usadio strah da se praktički ne usude više ništa propitkivati. Svi imaju slijepo vjerovati onome što im se kaže, ako je potrebno žrtvovati za bolje sutra koje sigurno mora doći i ništa ne pitati ili ne daj bože prigovarati i buniti se. Tako se i potkraj filma Ludmila pita u što joj je ostalo vjerovati, ako ne u komunizam i režim za koji je dala apsolutno sve i kojeg je bespogovorno zastupala i borila se za njega. (http://gambee82.blogspot.com)

https://hr.rbth.com/povijest/87968-sovjetska-krvava-nedelja
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-televizija/film-o-prvom-velikom-buntu-radnika-protiv-sovjetske-vlasti-poznatom-kao-novocerkaski-masakr-15020934
https://www.imdb.com/title/tt10796286/?ref_=nm_flmg_wr_2

NAJLJEPŠE GODINE

Gli anni più belli, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Gli anni più belli, 2020. Gabriele Muccino, 129 min. IT
Scenarij:
Gabriele Muccino i Paolo Costello prema vlastitoj priči
Uloge: Pierfrancesco Favino, Micaela Ramazzotti, Kim Rossi Stuart
   Saga o četvero prijatelja i njihovu odnosu, ispripovijedana u rasponu od 40 godina.
   Italija, 1980. Šesnaestogodišnji idealisti Paolo, Giulio i Riccardo bliski su poput braće i dijele sve. Tu je i Gemma, Paolova djevojka, koja uskoro postaje neizostavni dio ekipe. No život nikada ne ide u očekivanom smjeru i mladi prijatelji krenut će različitim putevima. Njihove dogodovštine, nade, uspjesi i neuspjesi isprepleću se u dirljive i zabavne priče o prijateljstvu i ljubavi, stvarajući pritom bogatu tapiseriju Italije i različitih era njezine moderne povijesti.
   "Gli anni più belli" je još jedan dobar Muccinov film, njegov ponajbolji uz/iza " L'ultimo bacio / The Last Kiss", a svakako najambiciozniji. Priča pokriva golemi vremenski period od čak 40 godina (1980.- 2020.), kronicirajući živote trojice najboljih prijatelja i jedne djevojke od tinejdžerskih godina nadalje, njihova zaljubljivanja, ljubavna razočaranja, zaposlenja, ženidbe, rastave... (Marko Njegić, SD)
   Karakterizacija likova veoma je dobro profilirana, a oni se nekoliko puta u filmu, opisujući događaje i navodeći sjećanja, izravno obraćaju gledateljima u kameru, probijajući takozvani četvrti zid. Dramaturgija složene radnje, sa svim usponima i padovima, vrlo je dobra, glumci su izvrsni, a lijepa glazba Nicole Piovanija, i ilustrativna i pjesme, potkrjepljuje protok vremena. Ono što odolijeva vremenu i spaja jest jedinstveno, pravo prijateljstvo… (Marijana Jakovljević / Glas Koncila)
   Svjetla »Najljepših godina« su svjetla sjećanja, kad smo se toliko voljeli. Kad smo vjerovali da će naša prijateljstva trajati vječno. Iako će se ona rasplinuti kao da nikad nisu postojala. Ovo je možda najljepši Muccinov film. (Dragan Rubeša, Novi List)

https://www.imdb.com/title/tt9392248/?ref_=nv_sr_srsg_0

SUBOTA / 24.04.

KRALJ LAVOVA

17:00 sati



DISNEYEV (SUVREMENI) KLASIK
The Lion King, 1994. Rob Minkoff, Roger Allers, 88 min. US

   Bezbrižno djetinjstvo princa Simbe, sina moćnog kralja Mufase, naglo je prekinuto kada mu ujak Skar ubije oca, a Simbu proglasi odgovornim i protjera ga iz kraljevstva. U progonstvu se lavić sprijatelji sa bradavičastom svinjom Pumbom i merkatom Timonom, s kojima provodi dane i od kojih uči. No, približava se dan njegova punoljetstva i Simbu posjeti duh oca, koji mu govori da se mora vratiti u kraljevstvo, poraziti Skara te zauzeti mjesto na tronu. Prihvaćajući "hakuna matata“ filozofiju, zajedno sa svojim prijateljima, Simba kreće uzeti ono što mu pripada...
   Najpoznatiji i najpopularniji Disneyev suvremeni animirani rad (32 po redu) donosi priču o odrastanju i prihvaćanju sudbine, u ovom slučaju kraljevske. “Kralj lavova” posudio je dramske elemente iz klasične mitologije, afričkih narodnih priča, pa čak i Hamleta, te zajedno sa zadivljujućim vizualnim i glazbenim iskustvom Eltona Johna, Tima Ricea i najvećeg filmskog skladatelja današnjice, Hansa Zimmera, stvorio prelijepi filmski doživljaj za sve generacije.
https://www.imdb.com/title/tt0110357/?ref_=nv_sr_srsg_0

DRAGI DRUGOVI

Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020.
19:30 sati



Dorogie tovarishchi / Дорогие товарищи, 2020. Andrej Končalovski, 121 min. RU
Scenarj:
Andrej Končalovski, Elena Kiseleva
Uloge: Julia Visotckaja, Julia Burova, Vladislav Komarov, Andrej Gusev
   Šokantna i važna priča prema istinitom događaju...
   Novočerkask, Sovjetski Savez, 1962. godine. Ludmila je članica Partije i odana komunistkinja koja se tijekom Drugog svjetskog rata borila za staljinističku ideologiju. Sigurna u to da će njezin posao kreirati komunističko društvo, ova žena prezire bilo kakav anti-sovjetski sentiment. Međutim, tijekom štrajka u jednoj lokalnoj tvornici, Ludmila svjedoči ubojstvu nekolicine radnika, a sve pod naredbom vlasti koja na sve načine pokušava ugušiti radničke štrajkove diljem SSSR-a. Nakon krvoprolića, kada svjedoci pobjegnu s trga, Ludmila shvaća da je njezina kćerka nestala. Unatoč blokadi grada, masovnim hapšenjima i pokušajima vlasti da zataškaju masakr, Ludmila traži nestalu kćeru. Premda ne zna kako će njezina potraga završiti, Ludmila shvaća da se njezin život u potpunosti promijenio...
  26 mrtvih, deseci ranjenih, 7 pogubljenih i stotine osuđenih na robiju – to je bilanca protesta nenaoružanih radnika 1962. godine u Novočerkasku, koji je sovjetska vojska ugušila u krvi. Ti događaji su se od javnosti skrivali desetljećima, sve do raspada SSSR-a. „Dragi drugovi“ prikazan je u glavnom programu Venecijanskog festivala i nagrađen je Specijalnom nagradom žirija. Treba reći da je film uzburkao i podijelio rusku javnost, dirnuvši u delikatni povijesni događaj.
   Nenominiranje "Dragih drugova" Andreja Končalovskog za Oscara odjeknulo je kao najveće iznenađenje friških ovogodišnjih nominacija u kategoriji najboljeg međunarodnog filma. (Marko Njegić, SD)
   Diktatura pobjeđuje kad njezine odluke i stavove prihvatite kao svoje. (Vlado Vurušić, JL)
   Končalovski se tematski vraća Rusiji, ovoga puta uz snažnu kritiku komunističkog režima iz vremena Nikite Hruščova i tragičnim i šokantnim događajima u Novočerkasku 1962. godine, kada je poslije pobune radnika, vlast odlučila, uz učešće KGB i vojske, pucati na vlastite građane. Iako je Končalovski efektno dočarao vrijeme, te  političku i društvenu klimu u SSSR početkom 60-ih, kao pametan autor on nas udaljava od gomile u protestu, i našu pažnju usmjerava na tragediju jedne majke, političke aktivistkinje lokalnog komiteta. (Goran Jovanović / www.filmovipreporuke.com)
   Fantastično u dva sata filma možemo shvatiti kakav je zapravo bio taj sovjetski komunizam. Totalitarni sustav koji je nakon desetljeća terora i čistki u ljude usadio strah da se praktički ne usude više ništa propitkivati. Svi imaju slijepo vjerovati onome što im se kaže, ako je potrebno žrtvovati za bolje sutra koje sigurno mora doći i ništa ne pitati ili ne daj bože prigovarati i buniti se. Tako se i potkraj filma Ludmila pita u što joj je ostalo vjerovati, ako ne u komunizam i režim za koji je dala apsolutno sve i kojeg je bespogovorno zastupala i borila se za njega. (http://gambee82.blogspot.com)

https://hr.rbth.com/povijest/87968-sovjetska-krvava-nedelja
https://www.jutarnji.hr/kultura/film-i-televizija/film-o-prvom-velikom-buntu-radnika-protiv-sovjetske-vlasti-poznatom-kao-novocerkaski-masakr-15020934
https://www.imdb.com/title/tt10796286/?ref_=nm_flmg_wr_2

UTORAK / 27.04.

KRATAK SUSRET

Brief Encounter, 1945.
19:30 sati



50 GODINA KINOTEKE
Brief Encounter, 1945. David Lean, 87 min. UK
Scenarij:
Noel Coward, David Lean, Anthony Havelock-Alla prema kazališnoj prdstavi „Still Life“ Noela Cowarda
Uloge: Celia Johnson, Trevor Howard, Stanley Holloway, Joyce Carey, Cyril Raymon
   Jedan od najboljih ostvarenja britanske i svjetske kinematografije. 2020. proglašen je najboljim romantičnim filmom u izboru magazina Time Out London.
   Nedugo nakon završetka Drugog svjetskog rata, na britanskoj željezničkoj postaji Milford senzibilna Laura Jesson jednog dana susretne markantnog Alexa Harveya. Laura je plaha i obitelji odana žena udana za dobrodušnog, al i nezanimljivog Freda Jessona, s kojim ima sina i kćer. I Alec je oženjen te obitelji privržen muškarac koji, iako također svjestan jednoličnosti svog bračnog života, ne traga ni za kakvim pustolovinama izvan braka. Već pri prvom susretu u čekaonici, i Laura i on postanu svjesni snažne obostrane privlačnosti.
   „Brief Encounter“, čiji se zaplet često tumači kao odraz burnih zbivanja u netom završenom drugom svjetskom ratu, tokom koga su u Britaniji bile česte kratke i strastvene ljubavne veze, ali i tada još vidljive društvene stratifikacije i konzervativnih vrijednosti srednje klase kojima pripadaju protagonisti, je doživio veliki uspjeh kod publike, ali i kod kritike. Godine 1946. je bio među nekoliko filmova nagrađenih Zlatnom palmom na prvom festivalu u Cannesu, a Celia Johnson je bila nominirana za Oscar za najbolju glumicu.
   „Kratak susret“ mi se tada učinio velik (još i sad to mislim) umjetnički film, možda najbolji koji sam ikada vidio; u svojim je ozbiljnim, suzdržanim, zapravo subverzivnim mikro-ambicijama, možda i veći od, recimo „Građanina Kanea“, filma-šampiona te, još crno-bijele epohe, Wellesova remek-djela, također o ljudskoj usamljenosti i praznini iza pompoznih društvenih sistema i konstrukcija. Ah, film, film... (Vladimir Tomić, HFS)
   Treba se distancirati od preljube ili bračne afere, kako bi se upila ova ugodna priča. Moralna pridika nema smisla u ovom slučaju. To su emocije koje, bez obzira na bol i patnju, mijenjaju pogled na život. Na maloj željezničkoj stanici sve počinje, traje kratko i tu se sve završava, poput strasnog predaha između dvije zahuktale lokomotive života. (filmskivrtlog.wordpress.com)
   Iako je David Lean u svijetu filma cijenjen kao jedan od najeminentnijih engleskih redatelja, mi ćemo ga prije svega pamtiti po "Kratkom  susretu" jer se jedino tom prilikom vinuo u sam vrh svjetske kinematografije. (Ivan Martinac)

https://www.imdb.com/title/tt0037558/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 28.04.

ZEMLJA NOMADA

Nomadland, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Nomadland, 2020. Chloé Zhao, 110 min. US
Scenarij:
Chloé Zhao prema knjizi Jessice Bruder
Uloge: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI FILM, NAJBOLJA REŽIJA
   OSCAR: NAJBOLJI FILM, REŽIJA I GLAVNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJI FILM, REŽIJA, GLAVNA ŽENSKA ULOGA I FOTOGRAFIJA
   „Nomadland“ kombinira dokumentarnu i fikcijsku formu, a temelji se na istoimenoj knjizi Jessice Bruder iz 2017. godine koja je istraživala subkulturu Amerikanaca starije životne dobi koji su, izgubivši sve u recesiji 2008., napustili dotadašnji način života i počeli živjeti nomadski, putujući zemljom u svojim kombijima-kućama u potrazi za sezonskim poslovima. Treći je film kineske redateljice Chloé Zhao koji premijerom u rujnu prošle godine na Veneciji započinje trijumfalni put ovjenčan ni manje ni više nego Zlatnim lavom, potom nagradom publike u Torontu i, odnedavno, Zlatnim globusom za najbolji film u kategoriji drame i najbolju redateljicu. Na različitm festivalima i anketama "Zemlja nomada" osvojila je 227 (različitih) nagrada te dodatne (nepotvrđene) 132 nominacije.
   Radnja prati Fern, sredovječnu ženu koja ostane bez posla nakon gašenja tvornice gipsa u Nevadi te odluči prodati svoje stvari i kupiti kombi u kojem će živjeti, kojim će putovati i iz kojeg će tražiti novi posao. Prvi njezin poslovni angažman je u Amazonovom distributivnom centru, pa se, uzimajući u obzir početni motiv (propast tvornice uz posljedično brisanje poštanskog broja mjesta i tihu deložaciju radnika), može pretpostaviti da film suvereno zauzima oštar kritički stav prema kapitalističkom načinu proizvodnje i svoj nesigurnosti u raljama poslovne hirovitosti koja uz progresivno otuđivanje radnika uz njega ide. Ali to nije tako.
   Zapravo su sporedni likovi (naturščici) puno uvjerljiviji i intrigantniji od same Fern – od Boba Wellsa, svojevrsnog gurua nomadskog pokreta koji organizira godišnje okupljanje nomada u Arizoni, do Fernine vedre prijateljice Linde May, koja je ujedno središnja figura u knjizi Jessice Bruder. Vjerojatno bi i film bio zanimljiviji da je snimljen u formi “klasičnog” dokumentarca, umjesto ovog žanrovskog hibrida sa slavnom holivudskom glumicom u glavnoj ulozi. (Tihana Bertek / voxfeminae.net)
   Ljepota ovog filma leži u slavljenju slobode bez zamjeranja, bez optužbi i bez pretenzija na općedruštveno, u slavljenju stalne mijene i nanovo pronađene ljudske izgubljenosti. (Ante Nenadić / Lupiga.com)
   „Nomadland“ je poput otkrivanja nove zemlje, one koju ćete možda htjeti posjetiti više puta. (Anthony Oliver Scott / New York Times)
   Željela sam se fokusirati na ljudsko iskustvo i stvari koje nadilaze političke stavove i nekako su univerzalne – gubitak voljene osobe, potraga za domom... (redateljica Chloé Zhao)

   Kineski mediji u početku su pozdravili uspjeh filma na Zlatnom globusu, a vlada i mnogi kineski građani pobjedu su slavili su kao svoju. Međutim, nakon što su se ponovo pojavili intervjui iz 2013. godine u kojima je Zhao kritizirala Kinu kao "mjesto puno laži", kineska je vlada 5. ožujka 2021. na internetu cenzurirala svaki spomen „Nomadlanda“.
https://www.imdb.com/title/tt9770150/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

ČETVRTAK / 29.04.

JOŠ JEDNA RUNDA

Druk / Another Round, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Druk / Another Round, 2020. Thomas Vinterberg, 117 min. DK/SE/NE
Scenarij:
Thomas Vinterberg i Tobias Lindholm
Uloge: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Lars Ranthe, Magnus Millang, Maria Bonnevie, Susse Wold
   ZLATNI GLOBUS: NOMINACIJA (najbolji strani film)
   OSCAR: NAJBOLJI STRANI FILM
   BAFTA: NAJBOLJI STRANI FILM

   Čovjek se rađa s pola promila alkohola u krvi premalo. (norveški filozof Finn Skarderund)
   Alkohol je uzrok i rješenje svih životnih problema. (Homer Simpson)
   Ako se dogodi nešto loše, piješ da zaboraviš; ako se dogodi nešto lijepo, piješ da proslaviš; a ako se ništa ne događa, piješ da bi se nešto događalo. (Charles Bukowski)
   Ja sam više izvukao iz alkohola nego alkohol iz mene. (Winston Churchill)
   Svi pričaju da pijem, a nitko ne priča da sam žedan. (škotska poslovica)
   Dva velika evropska narkotika, alkohol i kršćanstvo. (Friedrich Nietzsche)
   Alkohol mi je pružio mnoge nezaboravne trenutke kojih se ne sjećam. (nepoznati autor)

   Postoji teorija da bi se svatko trebao roditi s malom količinom alkohola u krvi te da umjereno pijanstvo otvara naše umove svijetu koji nas okružuje, smanjuje naše probleme i povećava našu kreativnost. Ohrabreni tom teorijom, Martin i njegovo troje prijatelja, svi srednjoškolski učitelji kreću u eksperimentiranje konstantne opijenosti kroz radni dan. Ako je Churchill mogao pobijediti u Drugom svjetskom ratu u konstantno alkoholiziranom stanju, tko zna što će nekoliko kapi više učiniti za njih i njihove učenike? Početni rezultati su pozitivni, a mali profesorski projekt uskoro će prerasti u akademsku nauku. Njihovi satovi u školama kao i njihovi rezultati nastavljaju se popravljati i skupina prijatelja se ponovno osjeća živima! Međutim, kako vrijeme prolazi nekima će stvari ići nabolje, ali drugi će posrnuti. Uskoro će postati kristalno jasno da, premda je alkohol odgovoran za neke vrhunske rezultate u prošlosti, određena djela pod njegovim utjecajem nose strašne posljedice…
   U kategoriji za najbolji strani film za nagradu Zlatni globus nominirana je i humoristična drama „Još jedna runda“ velikog danskog redatelja Thomasa Vinterberga. Taj je, pak, film krajem prošle godine pokorio dodjelu nagrada Europske filmske akademije gdje je proglašen apsolutnim pobjednikom osvojivši čak četiri priznanja i to u kategorijama najboljeg evropskog filma 2000. godine, najbolje režije, scenarija te glavnog glumca. Nije nevažno spomenuti i činjenicu da je „Još jedna runda“ bila izabrana za službenu konkurenciju filmskog festivala u Cannesu koji se prošle godine, nažalost, nije održao.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Još jedna runda“ ima 93% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,1/10. Konsenzus kritike glasi: „Uzmite jedan dio vješto režirane tragikomedije, dodajte crticu Madsa Mikkelsena i dobili ste još jedan krug - opojni pogled na krize srednjih godina." Do danas je film osvojio 29 nagrada i 55 nominacija na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   "Još jedna runda" je ponajbolji "drinking movie" od "Napuštajući Las Vegas" naovamo koji osuđuje alkoholizam i nosi upozoravajuću notu, ali je i više od toga. U konačnici optimističan film u slavu osjećaja živosti, ne pijanstva. Film o muškom prijateljstvu, sredovječju, (nepovratno?) izgubljenoj mladosti i snovima, životu samom kojeg treba živjeti punim plućima, ispijati na eks do njegove zadnje runde. Živjeli! (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
   Iako glumci na samome setu nisu bili pijani, pripreme koje su obavljali za snimanje bile su okupane dobrom dozom alkohola kako bi se intoksiciranost prirodno prenijela na filmu. Mikkelsen otkriva i da su nadahnuće za sekvence teškog pijanstva tražili u snimkama pijanih Rusa na YouTubeu. Isto tako, Vinterberg koristi zanimljiv redateljski trik u “pijanim” scenama kad se kamera počne malo ljuljuškati i tresti kako bi stvorila osjećaj blage nestabilnosti protagonista u stanju pripitosti, a rezultat je uspješan iznad svih očekivanja. Jednako opijajuća je i završna scena u kojoj Mads izvodi ludi ples i koja bi zasigurno zaslužila nagradu za najbolji kraj filma ove godine kad bi se ista dodjeljivala. (Ivan Laić, ravnododna.com)

https://www.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=nv_sr_srsg_0

PETAK / 30.04.

ZEMLJA NOMADA

Nomadland, 2020.
17:00 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Nomadland, 2020. Chloé Zhao, 110 min. US
Scenarij:
Chloé Zhao prema knjizi Jessice Bruder
Uloge: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI FILM, NAJBOLJA REŽIJA
   OSCAR: NAJBOLJI FILM, REŽIJA I GLAVNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJI FILM, REŽIJA, GLAVNA ŽENSKA ULOGA I FOTOGRAFIJA
   „Nomadland“ kombinira dokumentarnu i fikcijsku formu, a temelji se na istoimenoj knjizi Jessice Bruder iz 2017. godine koja je istraživala subkulturu Amerikanaca starije životne dobi koji su, izgubivši sve u recesiji 2008., napustili dotadašnji način života i počeli živjeti nomadski, putujući zemljom u svojim kombijima-kućama u potrazi za sezonskim poslovima. Treći je film kineske redateljice Chloé Zhao koji premijerom u rujnu prošle godine na Veneciji započinje trijumfalni put ovjenčan ni manje ni više nego Zlatnim lavom, potom nagradom publike u Torontu i, odnedavno, Zlatnim globusom za najbolji film u kategoriji drame i najbolju redateljicu. Na različitm festivalima i anketama "Zemlja nomada" osvojila je 227 (različitih) nagrada te dodatne (nepotvrđene) 132 nominacije.
   Radnja prati Fern, sredovječnu ženu koja ostane bez posla nakon gašenja tvornice gipsa u Nevadi te odluči prodati svoje stvari i kupiti kombi u kojem će živjeti, kojim će putovati i iz kojeg će tražiti novi posao. Prvi njezin poslovni angažman je u Amazonovom distributivnom centru, pa se, uzimajući u obzir početni motiv (propast tvornice uz posljedično brisanje poštanskog broja mjesta i tihu deložaciju radnika), može pretpostaviti da film suvereno zauzima oštar kritički stav prema kapitalističkom načinu proizvodnje i svoj nesigurnosti u raljama poslovne hirovitosti koja uz progresivno otuđivanje radnika uz njega ide. Ali to nije tako.
   Zapravo su sporedni likovi (naturščici) puno uvjerljiviji i intrigantniji od same Fern – od Boba Wellsa, svojevrsnog gurua nomadskog pokreta koji organizira godišnje okupljanje nomada u Arizoni, do Fernine vedre prijateljice Linde May, koja je ujedno središnja figura u knjizi Jessice Bruder. Vjerojatno bi i film bio zanimljiviji da je snimljen u formi “klasičnog” dokumentarca, umjesto ovog žanrovskog hibrida sa slavnom holivudskom glumicom u glavnoj ulozi. (Tihana Bertek / voxfeminae.net)
   Ljepota ovog filma leži u slavljenju slobode bez zamjeranja, bez optužbi i bez pretenzija na općedruštveno, u slavljenju stalne mijene i nanovo pronađene ljudske izgubljenosti. (Ante Nenadić / Lupiga.com)
   „Nomadland“ je poput otkrivanja nove zemlje, one koju ćete možda htjeti posjetiti više puta. (Anthony Oliver Scott / New York Times)
   Željela sam se fokusirati na ljudsko iskustvo i stvari koje nadilaze političke stavove i nekako su univerzalne – gubitak voljene osobe, potraga za domom... (redateljica Chloé Zhao)

   Kineski mediji u početku su pozdravili uspjeh filma na Zlatnom globusu, a vlada i mnogi kineski građani pobjedu su slavili su kao svoju. Međutim, nakon što su se ponovo pojavili intervjui iz 2013. godine u kojima je Zhao kritizirala Kinu kao "mjesto puno laži", kineska je vlada 5. ožujka 2021. na internetu cenzurirala svaki spomen „Nomadlanda“.
https://www.imdb.com/title/tt9770150/?ref_=nv_sr_srsg_0

 

MINARI

Minari, 2020.
19:30 sati



PROPUSTILI STE, POGLEDAJTE

Minari, 2020. Lee Isaac Chung, 115 min. US
Scenarij:
Lee Isaac Chung
Uloge: Steven Yeun, Han Ye-ri, Alan Kim, Noel Kate Ch, Youn Yuh-jung, Will Patton, Scott Haze, Darryl Darryl Cox
   ZLATNI GLOBUS: NAJBOLJI STRANI FILM
   OSCAR: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   BAFTA: NAJBOLJA SPOREDNA ŽENSKA ULOGA
   Kao jedan od kritičarski najhvaljenijih filmova godine, „Minari“ je do danas već osvojio niz priznanja i nagrada od kojih se posebno moraju izdvojiti one u kategorijama najboljeg scenarija i sporedne ženske uloge koje dodjeljuje Američko udruženje filmskih kritičara. Nagrada za nezavisne filmove (Independent Spirit Film Award) nominirala je film u šest kategorija, među kojima su i one za najbolji film, režiju, scenarij, glavnog glumca i dvije sporedne glumice. Riječ je o obiteljskoj drami s elementima komedije u kojoj se korejska obitelj doseljava u državu Arkansas u potrazi za vlastitim „američkim snom“.
   „Minari“ je premijerno prikazan na najuglednijem nezavisnom filmskom festivalu (Sundance 2020.) u svijetu, gdje je dobio Nagradu žirija, te nagradu publike. Američki filmski institut i Nacionalni odbor za pregled proglasili su ga jednim od deset najboljih filmova 2020. godine. Do sada je osvojio 67 nagrada i 161 nominacijU na festivalima širom svijeta, te različitim godišnjim anketama.
   Na utjecajnom kritičarskom portalu Rotten Tomatoes, „Minari“ ima 98% pozitivnih kritika s prosječnom ocjenom 8,7/10. Konsenzus kritike glasi: „Film nudi intiman i srčani portret obitelji i asimilacije u Americi.“
   Iako je tempo lagan, prekrasne izvedbe i pomno promatrani detalji stalni su izvor užitka. Chung ne manipulira svojom publikom, ali dubina osjećaja duboko će vas dirnuti. (David Stratton / The Australian)
   Senzibilno napisan i odglumljen, lijepo snimljen i sa šarmantnom, rijetko korištenom partiturom, „Minari“ je toliko privlačan da je lako potisnuti koliko je radikalan. (Anne Anlin Cheng / The Atlantic)
   Bezvremenska obiteljska priča o isprepletenim emocionalnim i financijskim borbama... „Minari“ je veličanstven! (Scott Wilson / One Room With A View)
   „Minari“ svoju priču o nadi i izdržljivosti - za istinskiju verziju američkog sna - iznosi tiho i otvoreno. (Sean Collier / Box Office Prophets)

https://www.imdb.com/title/tt10633456/?ref_=nv_sr_srsg_0

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

S obzirom na epidemiološku situaciju broj mjesta u Kinoteci je smanjen. Ulaznice možete kupiti na blagajni (1. kat) sat prije prve projekcije.

Cijena ulaznica: 20,00 kn
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi
- za organizirane grupe od 30 i više osoba - 10 kn po osobi

Godišnja iskaznica (8 besplatnih projekcija, 50% popusta na ulaznice):
- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, nezaposleni, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA