PROGRAM KINOTEKE Veljača 2019.

PETAK / 01.02.

BERGMAN: JEDNA GODINA, JEDAN ŽIVOT

Bergman – A Year in a Life, 2018.
17:30 sati



Bergman – A Year in a Life, 2018. Jane Magnusson, 117 min.S/NO
EVROPSKE NAGRADE / NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM  2018.

   Godine 1957. Ingmar Bergman navršava 39 godina. Kao već etablirana figura svjetske kinematografije, te godine objavljuje svoja dva remek-djela, "Sedmi pečat" i "Divlje jagode". Napisao je i snimio "Na pragu života", režirao dva hvaljena kazališna komada, radio na radiju i televiziji, a prolazio je i drame u privatnom životu. U obilježavanju stote godišnjice rođenja velikog autora, švedska redateljica Jane Magnusson uzima tu iznimno plodnu godinu kao polaznu točku za istraživanje Bergmana kao čovjeka, u svoj kompleksnosti njegove ličnosti. 1957. je bila i godina kada je upoznao Käbi Laretei i Ingrid von Rosen, koje će postati njegova četvrta i peta supruga, dok je istovremeno bio zaokupljen intenzivnom aferom s Bibi Andersson, glavnom glumicom u dva filma te godine. Njegov brak s novinarkom i lingvisticom Gun Grut raspada se. Bergman jedva viđa šestero djece koje je već imao s tri različite žene...
   Doista mislim da je on najzanimljiviji Šveđanin ikad. (redateljica Jane Magnusson)
   Jedan od naiskrenijih portreta filmskog umjetnika koje sam ikada vidio. (Owen Gleiberman, Variety)

https://www.imdb.com/title/tt6109168/?ref_=nv_sr_1

MILJENICA

20:15 sati



The Favourite, 2018. Yorgos Lathimos, 119 min. IE/UK/USA
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Deborah Davis i Tony McNamara
Uloge: Olivia Colman, Emma Stone, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Joe Alwyn
   Film je nominiran u čak deset oscarovskih kategorija uključujući  najbolji film, redatelj, glavna glumica, sporedne glumice, produkcija, kostimografija, fotografija, montaža te originalni scenarij. Širom svijeta film je osvojio preko 100 nagrada, te imao preko 200 nominacija u različitim kategorijama.
   Film prati kraljicu Anne, jednu od manje poznatih monarha Engleske koja je vladala početkom 18. stoljeća i događanja na njenom dvoru. Kraljica je poprilično lošeg zdravlja, dobiva čudne osipe, ima osjetljiv želudac, a nakon gubitka barem dvanaestero djece u trudnoći ili na porodu i njeno mentalno stanje očito nije najbolje. Stoga zemlju iz sjene vodi dama Sarah, njena bliska prijateljica i vješti manipulator. Život izgleda sjajno za Sarah sve do dolaska njene rođake, bivše aristokratkinje Abigail koja, nakon zle kobi koja je snašla njenu obitelj, traži bilo kakav posao. Abigail se veoma brzo diže s pozicije kuhinjske sluškinje do potencijalne nove miljenice kraljice Anne.
   ... finalni produkt koji dobivamo je stopostotni Lanthimos te jedino „zastrašujuće“ je to što redatelj besprijekorno uspijeva biti inovativan u dosta ograničenom žanru i u karijeri u kojoj su publika i kritika već pomislili da ga poznaju... (Armin Fatić, ziher.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5083738/?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 02.02.

KINOTEKICA (DJEČJI PROGRAM): MIRAI

Mirai no Mirai, 2018.
12:00 sati



Mirai no Mirai, 2018. Mamoru Hosoda, 98 min. JP
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI ANIMIRANI FILM

    Nakon što njegova novorođena sestrica Mirai postane centar pozornosti roditelja, dječak Kun postaje ljubomoran i povlači se u sebe. Utočište pronalazi u stražnjem dvorištu, gdje raste čarobno obiteljsko stablo. Kun će se iznenada naći katapultiran u fantastičan svijet u kojem se prepliću prošlost i sadašnjost.
   S radom redatelja Mamorua Hosode domaća publika je već upoznata kroz njegove ranije filmove među kojima se ističu „Djeca-vukovi“.
   Razigrano maštoviti "Mirai" priča priču koja nije samo za djecu (Los Angeles Times)
   Očaravajuće animirano putovanje kroz obiteljsku prošlost (New York Times)
   Hosoda se pozicionirao među najbolje u ovom poslu (The Guardian)
   Prvoklasna animacija pronalazi skrivenu magiju u svakodnevnom životu (The Telegraph)
   "Mirai" će začarati i djecu i odrasle - svakoga na svoj način (Rolling Stone)

https://www.imdb.com/title/tt6900448/?ref_=fn_al_tt_1

MILJENICA

17:30 sati



The Favourite, 2018. Yorgos Lathimos, 119 min. IE/UK/USA
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Deborah Davis i Tony McNamara
Uloge: Olivia Colman, Emma Stone, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Joe Alwyn
   Film je nominiran u čak deset oscarovskih kategorija uključujući  najbolji film, redatelj, glavna glumica, sporedne glumice, produkcija, kostimografija, fotografija, montaža te originalni scenarij. Širom svijeta film je osvojio preko 100 nagrada, te imao preko 200 nominacija u različitim kategorijama.
   Film prati kraljicu Anne, jednu od manje poznatih monarha Engleske koja je vladala početkom 18. stoljeća i događanja na njenom dvoru. Kraljica je poprilično lošeg zdravlja, dobiva čudne osipe, ima osjetljiv želudac, a nakon gubitka barem dvanaestero djece u trudnoći ili na porodu i njeno mentalno stanje očito nije najbolje. Stoga zemlju iz sjene vodi dama Sarah, njena bliska prijateljica i vješti manipulator. Život izgleda sjajno za Sarah sve do dolaska njene rođake, bivše aristokratkinje Abigail koja, nakon zle kobi koja je snašla njenu obitelj, traži bilo kakav posao. Abigail se veoma brzo diže s pozicije kuhinjske sluškinje do potencijalne nove miljenice kraljice Anne.
   ... finalni produkt koji dobivamo je stopostotni Lanthimos te jedino „zastrašujuće“ je to što redatelj besprijekorno uspijeva biti inovativan u dosta ograničenom žanru i u karijeri u kojoj su publika i kritika već pomislili da ga poznaju... (Armin Fatić, ziher.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5083738/?ref_=nv_sr_1

DIVLJI ŽIVOT

Wildlife, 2018.
20:15 sati



TORINO FILM FESTIVAL 2018: NAJBOLJI FILM
Wildlife, 2018. Paul Dano, 105 min. USA
Scenarij:
Paul Dano, Zoe Kazan (prema romanu Richarda Forda)
Uloge: Jake Gyllenhaal, Carey Mulligan, Ed Oxenbould, Bill Camp
   Jeanette i njezin muž Jerry žive u gradiću u Montani početkom 1960-ih. Njihov brak dolazi na kušnju kad Jerry izgubi posao i pošalju ga na nekoliko tjedana kao vatrogasca volontera na gašenje šumskih požara. Za to vrijeme njihov četrnaestogodišnji sin Joe promatra kako mu se roditelji udaljavaju i kako se njegova majka sve više mijenja. A Jeanette će nekako morati prehraniti obitelj i izaći iz uobičajene uloge kućanice.
   Ova nezavisna drama redateljski je prvijenac holivudskog glumca Paula Danoa: “Ovo je priča o sazrijevanju sva tri člana obitelji, majke, oca i sina.” Film je premijerno prikazan ove godine na Sundanceu.
   Gotovo je prirodno za glumca, dakle umjetnika koji privlači pažnju na sebe putem realizacije tuđe vizije, da ponekad poželi podijeliti samo svoju viziju nečega, pa se prihvati pisanja i režije. Transferi tog tipa su česti, ali nisu uvek uspješni, ipak su druge stvari tu u igri, a ne samo izdavanje ili slušanje naređenja, pa nema nikakvih garancija da će dobar glumac postati dobar redatelj. U tom smislu je redateljski prvenac Paula Dana, ovogodišnji festivalski hit „Wildlife“, primjer prilično uspješnog i izuzetno zanimljivog transfera, iako se ne može do kraja tvrditi da je riječ o nekakvom remek-djelu filmske umjetnosti, a razlog za kritičke hvalospjeve je moguće pronaći i u Danovoj reputaciji, ali i u pametnom nadovezivanju na aktuelni društveni trenutak. (Marko Stojiljković / dopmagazin)
https://www.imdb.com/title/tt5929754/?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 04.02.

PRVI ČOVJEK

First Man, 2018.
20:15 sati



First Man, 2018. Damien Chazelle, 141 min.USA/JP
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Josh Singer, Jamer R. Hansen (prema knjizi), Nicole Perlman (ranija verzija scenarija)
Uloge: Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler, Corey Stoll, Patrick Fugit, Christopher Abbott, Ciarán Hinds, Olivia Hamilton, Pablo Schreiber, Shea Whigham, Lukas Haas
   Kao svojevrsna kronika Armstrongovog života i karijere, film nas uvodi u zbivanja između 1961. i 1969., razdoblje pripreme i egzekucije jedne od najopasnijih misija u povijesti putovanja u svemir. U nizu NASA-inih projekata, jedan je u svjetskoj povijesti ostavio dubok trag. Uspješnim slijetanjem na Mjesec 20. srpnja 1969. godine, astronaut Neil Armstrong postao je prvi čovjek čija je noga kročila na površinu Mjeseca. U toj povijesnoj šetnji pridružio mu se Buzz Aldrin, dok je njihov kolega Michael Collins za to vrijeme orbitiratio oko mjeseca na komandom brodu.
   Već na samom početku filma, autor nas je ugurao s Armstrongom u simulacijsku kabinu, zajedno s njegovim pokusnim pilotima, dok jezde stratosferom u metalnim prototipovima. Njihovo je drugarstvo u isti mah uzvišeno i nepokolebljivo.
   U obitelji, on pokušava zadržati smirenu logiku koja ga kao astronauta održava na životu. Ali ta šutnja odrazit će se na njegov brak. Kad ga NASA pozove da zajedno s Buzzom Aldrinom i Mikeom Collinsom krene u svemirsku misiju Apollo 11, njen efekt ima dvije opcije – ultimativnu slavu ili ultimativno žrtvovanje. Pritom se Chazelleova kamera pokušava što više približiti njihovim licima u seriji energičnih krupnih planova, koristeći prirodno osvjetljenje. Jer, za Chazellea, hrabrost je spoj epa, veličanstvenosti i istinititosti. (Dragan Rubeša, Novi List)
   „Prvog čovjeka" svakako treba gledati iz više razloga. Osim povijesnog značaja samog događaja i vremena u kojem se sve to događalo, film je izuzetno atraktivan i vizualno. (perun.hr)
    Nije ovo klasična priča o junačenju, vijorenju američke zastave (Chazellea je Trumpova administracija čak i prozvala zbog izostavljanja tog prizora) i ostalim holivudskim patetikama. Ovo je jedna slojevita i posve nepoznata priča o čovjeku koji u svoj svojoj dugogodišnjoj agoniji postigao nemoguće. (Ivica Perinović, ezadar)
   Chazelle je kreirao djelo koje svoju veličinu i veličinu svog protagonista, ne temelji na evociranju klasičnog mita kojeg ljudi žele voljeti, već to ostvaruje predanošću, talentom i kvalitetom rada kakva se kod biografskih filmova rijetko viđa.  Štoviše, „Prvi čovjek“  mnogo je više od biografskog filma. (Marta Ban, ziher.hr)

https://www.imdb.com/title/tt1213641/?ref_=fn_al_tt_1

UTORAK / 05.02.

NE DIRAJ!

17:30 sati



Touch Me Not, 2018. Adina Pintilie, RO/BU/DE/CZ/FR 123 min.
BERLIN 2018. ZLATNI MEDVJED + NAJBOLJI DEBITANT

   Najbolji film ovogodišnjeg Berlinalea, na fluidnoj granici između stvarnosti i fikcije prati emocionalno putovanje Laure, Tómasa i Christiana, nudeći duboko empatičan uvid u njihove živote. Zajedno, redateljica i protagonisti ulaze u osobni istraživački projekt o intimnosti. Uz želju za intimnošću, ali i dubok strah od nje, rade na prevladavanju starih obrazaca ponašanja, obrambenih mehanizama i tabua. NE DIRAJ! pronalazi intimnost na najneočekivanije načine.
   Znatiželjno slavljenje seksualnosti. (SIGHT&SOUND)
   Najhrabriji film Berlinalea 2018. (HOTNEWS)
   Radikalno human. (INDIEWIRE)
   Provokativno, relevantno istraživanje intimnosti. (CINEUROPA)

https://www.imdb.com/title/tt4949112/?ref_=nv_sr_1

BERGMAN: JEDNA GODINA, JEDAN ŽIVOT

Bergman – A Year in a Life, 2018.
20:15 sati



Bergman – A Year in a Life, 2018. Jane Magnusson, 117 min.S/NO
EVROPSKE NAGRADE / NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM  2018.

   Godine 1957. Ingmar Bergman navršava 39 godina. Kao već etablirana figura svjetske kinematografije, te godine objavljuje svoja dva remek-djela, "Sedmi pečat" i "Divlje jagode". Napisao je i snimio "Na pragu života", režirao dva hvaljena kazališna komada, radio na radiju i televiziji, a prolazio je i drame u privatnom životu. U obilježavanju stote godišnjice rođenja velikog autora, švedska redateljica Jane Magnusson uzima tu iznimno plodnu godinu kao polaznu točku za istraživanje Bergmana kao čovjeka, u svoj kompleksnosti njegove ličnosti. 1957. je bila i godina kada je upoznao Käbi Laretei i Ingrid von Rosen, koje će postati njegova četvrta i peta supruga, dok je istovremeno bio zaokupljen intenzivnom aferom s Bibi Andersson, glavnom glumicom u dva filma te godine. Njegov brak s novinarkom i lingvisticom Gun Grut raspada se. Bergman jedva viđa šestero djece koje je već imao s tri različite žene...
   Doista mislim da je on najzanimljiviji Šveđanin ikad. (redateljica Jane Magnusson)
   Jedan od naiskrenijih portreta filmskog umjetnika koje sam ikada vidio. (Owen Gleiberman, Variety)

https://www.imdb.com/title/tt6109168/?ref_=nv_sr_1

SRIJEDA / 06.02.

MARY SHELLEY

Mary Shelley, 2018.
17:30 sati



Mary Shelley, 2018. Haifaa Al-Mansour, 120 min. UK
Scenarij:
Emma Jensen, Haifaa Al-Mansour
Uloge: Elle Fanning, Bel Powley, Maisie Williams
   Godine 1814. Mary Wollstonecraft-Godwin je 16-godišnjakinja koja živi u Londonu i radi u knjižnici svoga oca, spisatelja Williama Godwina skupa sa svojom pomajkom Mary Jane Clairmont i polu-sestrom Claire Clarimont. Tijekom putovanja u Škotsku gdje odsjeda u jednoj od kuća prijatelja svoga oca, Mary upoznaje 21-godišnjeg pjesnika Percyja Shelleyja koji za nju pokazuje interes kakav do sada nitko prije nije pokazao. Vrativši se u London ona neočekivano ponovno susreće Percyja, nakon što se ovaj pojavi na kućnom pragu njezinog oca tražeći od njega da mu bude učenik. Fascinirana Percyjem, Mary započne burnu vezu s njim, unatoč protivljenju svog oca i pomajke…
   Ugled književnice Mary Shelley dugo je vremena počivao na trima njenima ulogama: kći Williama Godwina i Mary Wollstonecraft, supruga Percyja Bysshea Shelleyja, autorica romana Frankenstein. Međutim, takvo poimanje svodi plodnu autoricu koja se velik dio život uzdržavala vlastitim perom na ‘čudo od jednog romana’. Srećom, 80-e godine prošloga stoljeća sa sobom donose zbirku njezinih pisama te prvu znanstveno utemeljenu biografiju (Emily Sunstein, Mary Shelley: Romance and Reality), što dovodi do revitalizacije interesa za Shelleyjin život i djelo, te ponovnu (pr)ocjenu njena opusa. Darovita kritičarka i urednica, autorica brojnih putopisa, pjesama, kratkih priča, eseja, književnih prikaza, biografskih crtica i romana, Mary Shelley danas slovi kao jedna od vodećih figura engleskog romantizma. (Nada Kujundžić / voxfeminae.net)
https://voxfeminae.net/strasne-zene/tragicna-romanticarka-mary-shelley/
https://voxfeminae.net/strasne-zene/tragicna-romanticarka-mary-shelley/

HLADNI RAT

20:15 sati



EVROPSKE NAGRADE / NAJBOLJI FILM  2018.
CANNES 2018. NAJBOLJI REDATELJ
Zimna wojna / Cold War, 2018. Pavel Pawlikovski, 88 min. PL/FR/UK
Scenarij:
Janusz Glowacki, Piotr Borkowski i Pavel Pawlikovski
Uloge: Joanna Kulig, Tomasz Kot, Borys Szyc
   Wiktor je cijenjeni pijanist i dirigent koji tijekom politički turbulentnih 50-ih godina u Poljskoj skupa s kolegicom Irenom organizira audicije za mlade ljude sa seoskih područja koji su voljni vježbati i izvoditi priredbe poljskih kulturnih običaja. Jedna od mladih djevojaka koja se prijavi na audiciju je i Zula. Između Wiktora i Zule uskoro se razvija snažna romansa, a priredba u kojoj ona nastupa postaje veliki hit zbog čega se njih dvoje konstantno nalaze na proputovanjima Europom. Prilikom posjete Berlinu, Wiktor predloži Zuli da pobjegnu na zapad, ali ona nije sigurna je li to ispravan korak…
   Pawlikowski nam donosi još jednu senzualnu, prizemljenu priču u kojoj se emocije i strasti nekog izgubljenog vremena epizodično otkrivaju u 88 minuta rada. Nepravedno, ali ipak zbog velike završnice neminovno, je reći da „Cold War“ oživljava i rekontekstualizira dašak realizma iz književnosti 19. stoljeća. One koji su upoznati s Pawelovim prethodnim radom „Ida“, očekuje još jedno nezaboravno iskustvo, ovoga puta uz malo više dinamike i glazbene pozadine... (Arman Fatić, www.ziher.hr)
   Ovakve priče se ne izmišljaju, ovakve priče se žive. Redatelj Pawel Pawlikowski ju je pronašao na sebi najpoznatijem terenu, životu svojih roditelja. Njihova ljubavna priča se protezala puna 4 desetljeća i bila je prošarana čestim prekidima i pomirenjima, životima s obje strane 'željezne ograde'... Ukoliko se uzdate u moj sud, ''Cold War'' (iliti ''Zimna wojna'' u originalu) jest film koji svakako morate pogledati. Razlozi? Prekrasna kamera, izvanredna režija i upečatljiva gluma (posebice ona Joanne Kulig). Pametnom dosta, zar ne? Eh da. Spomenut ću i kako je jedan djelić filma sniman u našem Splitu i kako u kratkim epizodama možete ugledati naše glumce Slavka Sobina i Dražena Šivaka... (Ivica Perinović, ezadar.rtl.hr)
   „Hladni rat“ doista je remek-djelo poetike i estetike, koji posebno krasi fascinantna visoko estetizirana crno-bijela fotografija i manji format slike, vrlo sličnoga stila prethodnoga filma Pawłikowskoga, mnogostruko nagrađivane »Ide«... (Marijana Jakovljević, glaskoncila.hr)

   „Hladni rat“ dobitnik je čak pet nagrada Evropske filmske akademije, uključujući i onu za najbolji film. Pavel Pawlikovski dobitnik je i nagrade za najboljeg redatelja na filmskom festivalu u Cannesu.
https://www.imdb.com/title/tt6543652/?ref_=fn_al_tt_1

ČETVRTAK / 07.02.

BERGMAN: JEDNA GODINA, JEDAN ŽIVOT

Bergman – A Year in a Life, 2018.
17:30 sati



Bergman – A Year in a Life, 2018. Jane Magnusson, 117 min.S/NO
EVROPSKE NAGRADE / NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM  2018.

   Godine 1957. Ingmar Bergman navršava 39 godina. Kao već etablirana figura svjetske kinematografije, te godine objavljuje svoja dva remek-djela, "Sedmi pečat" i "Divlje jagode". Napisao je i snimio "Na pragu života", režirao dva hvaljena kazališna komada, radio na radiju i televiziji, a prolazio je i drame u privatnom životu. U obilježavanju stote godišnjice rođenja velikog autora, švedska redateljica Jane Magnusson uzima tu iznimno plodnu godinu kao polaznu točku za istraživanje Bergmana kao čovjeka, u svoj kompleksnosti njegove ličnosti. 1957. je bila i godina kada je upoznao Käbi Laretei i Ingrid von Rosen, koje će postati njegova četvrta i peta supruga, dok je istovremeno bio zaokupljen intenzivnom aferom s Bibi Andersson, glavnom glumicom u dva filma te godine. Njegov brak s novinarkom i lingvisticom Gun Grut raspada se. Bergman jedva viđa šestero djece koje je već imao s tri različite žene...
   Doista mislim da je on najzanimljiviji Šveđanin ikad. (redateljica Jane Magnusson)
   Jedan od naiskrenijih portreta filmskog umjetnika koje sam ikada vidio. (Owen Gleiberman, Variety)

https://www.imdb.com/title/tt6109168/?ref_=nv_sr_1

MULA

20:15 sati



The Mule, 2018.Clint Eastwood, 116 min. US
Scenarij:
Nick Schenk, inspiriran člankom  u New York Times Magazinu "The Sinaloa Cartel's 90-Year Old Drug Mule" Sama Dolnicka
Uloge: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Taissa Farmiga, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Andy García, Alison Eastwood, Ignacio Serricchio, Loren Dean
  "Bio sam užasan otac i grozan suprug. Obitelj je najvažnija stvar. Nemoj napraviti ono što sam ja napravio." (Clint  Eastwood / Earl Stone u traileru kojim se najavljuje "The Mule".)
   10 godina nakon sjajnog "Gran Torina" glumačka i redateljska ujona opet je među nama: neuništivi Clint Eastwood glumi i režira "The Mule".  Radnja filma je bazirana na članku iz New York Timesa, priči iz lipnja 2014. o 90-godišnjaku, veteranu iz Drugog svjetskog rata koji postane krijumčar droge za meksički Sinaloa kartel.
   Leonard El Tata Sharp, odlikovani veteran Drugoga svjetskog rata, nakon povratka u Ameriku postao je ugledni cvjećar, toliko dobar u svom poslu da je, kako je sam ispričao, u vrijeme američkog predsjednika Georgea H. W. Busha pozvan da posadi cvijeće u vrtu Bijele kuće. Međutim, Sharp u povijesti neće ostati zapamćen po svojim hvaljenim ljiljanima, nego po nadimku El Tata koji je zaradio kao najstariji kurir droge u povijesti. Kad je prije osam godina uhićen, imao je 87 godina, a punih je deset godina švercao kokain za zloglasni meksički kartel Sinaloa. Drogu je, između 100 i 300 kilograma po vožnji, prevozio od meksičke granice do Detroita. Natrag je u prtljažniku prevozio milijune dolara.
   El Tata je na kraju odslužio samo jednu godinu zatvora, prije nego što je pušten zbog lošeg zdravlja. El Tatin suton života i zadnji posao za kartel tema su novog filma Clinta Eastwooda, ikone američke kinematografije. Njegov povratak filmu u 88. godini, velika je vijest. Posebno jer se sve više nagađa o tome da se nakon filma "The Mule" zauvijek planira umiroviti.
https://www.imdb.com/title/tt7959026/?ref_=nv_sr_1

PETAK / 08.02.

MULA

17:30 sati



The Mule, 2018.Clint Eastwood, 116 min. US
Scenarij:
Nick Schenk, inspiriran člankom  u New York Times Magazinu "The Sinaloa Cartel's 90-Year Old Drug Mule" Sama Dolnicka
Uloge: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Taissa Farmiga, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Andy García, Alison Eastwood, Ignacio Serricchio, Loren Dean
  "Bio sam užasan otac i grozan suprug. Obitelj je najvažnija stvar. Nemoj napraviti ono što sam ja napravio." (Clint  Eastwood / Earl Stone u traileru kojim se najavljuje "The Mule".)
   10 godina nakon sjajnog "Gran Torina" glumačka i redateljska ujona opet je među nama: neuništivi Clint Eastwood glumi i režira "The Mule".  Radnja filma je bazirana na članku iz New York Timesa, priči iz lipnja 2014. o 90-godišnjaku, veteranu iz Drugog svjetskog rata koji postane krijumčar droge za meksički Sinaloa kartel.
   Leonard El Tata Sharp, odlikovani veteran Drugoga svjetskog rata, nakon povratka u Ameriku postao je ugledni cvjećar, toliko dobar u svom poslu da je, kako je sam ispričao, u vrijeme američkog predsjednika Georgea H. W. Busha pozvan da posadi cvijeće u vrtu Bijele kuće. Međutim, Sharp u povijesti neće ostati zapamćen po svojim hvaljenim ljiljanima, nego po nadimku El Tata koji je zaradio kao najstariji kurir droge u povijesti. Kad je prije osam godina uhićen, imao je 87 godina, a punih je deset godina švercao kokain za zloglasni meksički kartel Sinaloa. Drogu je, između 100 i 300 kilograma po vožnji, prevozio od meksičke granice do Detroita. Natrag je u prtljažniku prevozio milijune dolara.
   El Tata je na kraju odslužio samo jednu godinu zatvora, prije nego što je pušten zbog lošeg zdravlja. El Tatin suton života i zadnji posao za kartel tema su novog filma Clinta Eastwooda, ikone američke kinematografije. Njegov povratak filmu u 88. godini, velika je vijest. Posebno jer se sve više nagađa o tome da se nakon filma "The Mule" zauvijek planira umiroviti.
https://www.imdb.com/title/tt7959026/?ref_=nv_sr_1

MILJENICA

20:15 sati



The Favourite, 2018. Yorgos Lathimos, 119 min. IE/UK/USA
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Deborah Davis i Tony McNamara
Uloge: Olivia Colman, Emma Stone, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Joe Alwyn
   Film je nominiran u čak deset oscarovskih kategorija uključujući  najbolji film, redatelj, glavna glumica, sporedne glumice, produkcija, kostimografija, fotografija, montaža te originalni scenarij. Širom svijeta film je osvojio preko 100 nagrada, te imao preko 200 nominacija u različitim kategorijama.
   Film prati kraljicu Anne, jednu od manje poznatih monarha Engleske koja je vladala početkom 18. stoljeća i događanja na njenom dvoru. Kraljica je poprilično lošeg zdravlja, dobiva čudne osipe, ima osjetljiv želudac, a nakon gubitka barem dvanaestero djece u trudnoći ili na porodu i njeno mentalno stanje očito nije najbolje. Stoga zemlju iz sjene vodi dama Sarah, njena bliska prijateljica i vješti manipulator. Život izgleda sjajno za Sarah sve do dolaska njene rođake, bivše aristokratkinje Abigail koja, nakon zle kobi koja je snašla njenu obitelj, traži bilo kakav posao. Abigail se veoma brzo diže s pozicije kuhinjske sluškinje do potencijalne nove miljenice kraljice Anne.
   ... finalni produkt koji dobivamo je stopostotni Lanthimos te jedino „zastrašujuće“ je to što redatelj besprijekorno uspijeva biti inovativan u dosta ograničenom žanru i u karijeri u kojoj su publika i kritika već pomislili da ga poznaju... (Armin Fatić, ziher.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5083738/?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 09.02.

Spider-Man: Into The Spider-Verse, 2018. Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman, 117 min. US
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI ANIMIRANI FILM

   Mislili ste da znate cijelu priču o Spider-Manu? Spremite se na veliko iznenađenje. Vodimo vas u jedan drugi Spider-Man svijet gdje Spider-Man nije više solo igrač te sada više njih nosi masku...
   U priču nas uvodi tinejdžer iz Brooklyna – Miles Morales koji nam otkriva neograničene mogućnosti Spider-Man svijeta ali i da – nije sam. Milesu bi mogli pozavidjeti mnogi jer ima najneobičnijeg učitelja na svijetu koji ga podučava, ni manje ni više nego, spašavanju svijeta. Ali stvari nisu kakvima se čine a nova iznenađenja pojavljuju se na svakom koraku. Ova nova Spider-Man priča natjerat će vas da preispitate sve što ste do sada znali o Peteru Parkeru i njegovoj transformaciji u Spider-Mana.
   „Spider-Man“ je jedno od najvećih iznenađenja ove godine i definitivno jedan od najboljih filmova 2018. To su prepoznali i kritičari, pa tako trenutno drži na Rotten Tomatoes čak 97% pozitivnih recenzija te dijeli prvo mjesto najbolje ocijenjenih superhero filmova s „Black Panther“ i „The Incredibles“.
   Jedno od najvećih iznenađenja ove godine i najboljih filmova. Vrhunski odrađen u svim segmentima, pametan scenarij, fantastično režiranje, odlični dijalozi, humor, napetost, animacija, glazba, apsolutno sve je na vrhuncu u ovom ludom animiranom filmu namijenjenog svim generacijama. (svijetfilma.eu)
   Bob Persichetti, Peter Ramsey i Rodney Rothman režiraju Spider-Verse kao pop art psihodeliju pulsirajućih neonskih boja. Njihova su inspiracija stripovske tehnike pisanja, crtanja i kadriranja. Čitav ovaj animirani film je vizualna posveta mediju u kojem su moderni superjunaci započeli svoj život. „Spider-Man: Into the Spider-Verse“ je možda najbolji – a svakako najljepši – superherojski film koji sam pogledao u dugo vremena. (Danijel Štriga, inverzija.net)

https://www.imdb.com/title/tt4633694/?ref_=nv_sr_1

Juliet, Naked, 2018. Jesse Peretz, 97 min. US
Scenarij:
Jim Taylor, Tamara Jenkins, Jesse Peretz  
Uloge: Chris O'Dowd, Rose Byrne, Ethan Hawke, Phil Davis    
   Snimljen prema istoimenom romanu popularnog Nicka Hornbyja, „Juliet, gola“ je komična (i romantična) priča o životu i novim životnim prilikama.    Annie se nalazi zaglavljena u dugotrajnoj ljubavnoj vezi s Duncanom, opsesivnim obožavateljem opskurnog rock izvođača Tuckera Crowea . Međutim, kada se u javnosti pojavi akustična demo snimka jednog od Tuckerovih hitova od prije dvadeset i pet godina, životi Annie i Duncana do temelja će se promijeniti pogotovo nakon što se susretnu s do tada neuhvatljivim rokerom…
https://www.imdb.com/title/tt5607096/?ref_=fn_al_tt_1

MULA

20:15 sati



The Mule, 2018.Clint Eastwood, 116 min. US
Scenarij:
Nick Schenk, inspiriran člankom  u New York Times Magazinu "The Sinaloa Cartel's 90-Year Old Drug Mule" Sama Dolnicka
Uloge: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Taissa Farmiga, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Andy García, Alison Eastwood, Ignacio Serricchio, Loren Dean
  "Bio sam užasan otac i grozan suprug. Obitelj je najvažnija stvar. Nemoj napraviti ono što sam ja napravio." (Clint  Eastwood / Earl Stone u traileru kojim se najavljuje "The Mule".)
   10 godina nakon sjajnog "Gran Torina" glumačka i redateljska ujona opet je među nama: neuništivi Clint Eastwood glumi i režira "The Mule".  Radnja filma je bazirana na članku iz New York Timesa, priči iz lipnja 2014. o 90-godišnjaku, veteranu iz Drugog svjetskog rata koji postane krijumčar droge za meksički Sinaloa kartel.
   Leonard El Tata Sharp, odlikovani veteran Drugoga svjetskog rata, nakon povratka u Ameriku postao je ugledni cvjećar, toliko dobar u svom poslu da je, kako je sam ispričao, u vrijeme američkog predsjednika Georgea H. W. Busha pozvan da posadi cvijeće u vrtu Bijele kuće. Međutim, Sharp u povijesti neće ostati zapamćen po svojim hvaljenim ljiljanima, nego po nadimku El Tata koji je zaradio kao najstariji kurir droge u povijesti. Kad je prije osam godina uhićen, imao je 87 godina, a punih je deset godina švercao kokain za zloglasni meksički kartel Sinaloa. Drogu je, između 100 i 300 kilograma po vožnji, prevozio od meksičke granice do Detroita. Natrag je u prtljažniku prevozio milijune dolara.
   El Tata je na kraju odslužio samo jednu godinu zatvora, prije nego što je pušten zbog lošeg zdravlja. El Tatin suton života i zadnji posao za kartel tema su novog filma Clinta Eastwooda, ikone američke kinematografije. Njegov povratak filmu u 88. godini, velika je vijest. Posebno jer se sve više nagađa o tome da se nakon filma "The Mule" zauvijek planira umiroviti.
https://www.imdb.com/title/tt7959026/?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 11.02.

MILJENICA

20:15 sati



The Favourite, 2018. Yorgos Lathimos, 119 min. IE/UK/USA
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Deborah Davis i Tony McNamara
Uloge: Olivia Colman, Emma Stone, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Joe Alwyn
   Film je nominiran u čak deset oscarovskih kategorija uključujući  najbolji film, redatelj, glavna glumica, sporedne glumice, produkcija, kostimografija, fotografija, montaža te originalni scenarij. Širom svijeta film je osvojio preko 100 nagrada, te imao preko 200 nominacija u različitim kategorijama.
   Film prati kraljicu Anne, jednu od manje poznatih monarha Engleske koja je vladala početkom 18. stoljeća i događanja na njenom dvoru. Kraljica je poprilično lošeg zdravlja, dobiva čudne osipe, ima osjetljiv želudac, a nakon gubitka barem dvanaestero djece u trudnoći ili na porodu i njeno mentalno stanje očito nije najbolje. Stoga zemlju iz sjene vodi dama Sarah, njena bliska prijateljica i vješti manipulator. Život izgleda sjajno za Sarah sve do dolaska njene rođake, bivše aristokratkinje Abigail koja, nakon zle kobi koja je snašla njenu obitelj, traži bilo kakav posao. Abigail se veoma brzo diže s pozicije kuhinjske sluškinje do potencijalne nove miljenice kraljice Anne.
   ... finalni produkt koji dobivamo je stopostotni Lanthimos te jedino „zastrašujuće“ je to što redatelj besprijekorno uspijeva biti inovativan u dosta ograničenom žanru i u karijeri u kojoj su publika i kritika već pomislili da ga poznaju... (Armin Fatić, ziher.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5083738/?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 12.02.

MULA

17:30 sati



The Mule, 2018.Clint Eastwood, 116 min. US
Scenarij:
Nick Schenk, inspiriran člankom  u New York Times Magazinu "The Sinaloa Cartel's 90-Year Old Drug Mule" Sama Dolnicka
Uloge: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Taissa Farmiga, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Andy García, Alison Eastwood, Ignacio Serricchio, Loren Dean
  "Bio sam užasan otac i grozan suprug. Obitelj je najvažnija stvar. Nemoj napraviti ono što sam ja napravio." (Clint  Eastwood / Earl Stone u traileru kojim se najavljuje "The Mule".)
   10 godina nakon sjajnog "Gran Torina" glumačka i redateljska ujona opet je među nama: neuništivi Clint Eastwood glumi i režira "The Mule".  Radnja filma je bazirana na članku iz New York Timesa, priči iz lipnja 2014. o 90-godišnjaku, veteranu iz Drugog svjetskog rata koji postane krijumčar droge za meksički Sinaloa kartel.
   Leonard El Tata Sharp, odlikovani veteran Drugoga svjetskog rata, nakon povratka u Ameriku postao je ugledni cvjećar, toliko dobar u svom poslu da je, kako je sam ispričao, u vrijeme američkog predsjednika Georgea H. W. Busha pozvan da posadi cvijeće u vrtu Bijele kuće. Međutim, Sharp u povijesti neće ostati zapamćen po svojim hvaljenim ljiljanima, nego po nadimku El Tata koji je zaradio kao najstariji kurir droge u povijesti. Kad je prije osam godina uhićen, imao je 87 godina, a punih je deset godina švercao kokain za zloglasni meksički kartel Sinaloa. Drogu je, između 100 i 300 kilograma po vožnji, prevozio od meksičke granice do Detroita. Natrag je u prtljažniku prevozio milijune dolara.
   El Tata je na kraju odslužio samo jednu godinu zatvora, prije nego što je pušten zbog lošeg zdravlja. El Tatin suton života i zadnji posao za kartel tema su novog filma Clinta Eastwooda, ikone američke kinematografije. Njegov povratak filmu u 88. godini, velika je vijest. Posebno jer se sve više nagađa o tome da se nakon filma "The Mule" zauvijek planira umiroviti.
https://www.imdb.com/title/tt7959026/?ref_=nv_sr_1

La Luna, 1979. 142 min. IT/US
Scenarij:
Franco Arcalli, Giuseppe Bertolucci, Clare Peploe, Bernardo Bertolucci
Uloge: Jill Clayburgh, Matthew Barry, Veronica Lazar, Renato Salvatori, Tomas Milian
   Caterina Silveri američka je operna diva koja nakon gubitka supruga seli u Italiju sa sinom tinejdžerom Joeom. On tamo zapada u krivo društvo i počinje uživati heroin. Caterina, iako zaposlena pjevanjem i zabavama u visokom društvu, primjećuje da nešto nije u redu i saznaje da je Joe postao ovisnik. U želji da mu pomogne i izvede ga na pravi put činit će stvari na granici s incestom...
https://www.imdb.com/title/tt0079495/fullcredits?ref_=tt_ov_wr#writers/

   Bernardo Bertolucci (1941-2018), legendarni scenarist i redatelj, dvostruki oskarovac i posljednji živući predstavnik talijanskog novog vala.  
   Bertoluccijevi filmovi agresivna su smjesu marksističke ideologiziranosti, frojdizma, dekadentnosti, Verdija, ponekad plakatnosti sovjetskoga revolucionarnoga filma, variranja komercijalne formule seks i nasilje, a eklektičnošću nagovještavaju prodor dolazećega postmodernizma... (Ante Peterlić)

SRIJEDA / 13.02.

OBITELJSKE VEZE

Manbiki kazoku / Shoplifters, 2018.
17:30 sati



Manbiki kazoku / Shoplifters, 2018. Hirokazu Koreeda, 121 min. JP
CANNES 2018. ZLATNA PALMA !
Scenarij
: Hirokazu Koreeda
Uloge: Franky Lily, Matsuoka Mayu, Jyo Kairi, Ando Sakura
   Radnja filma „Obiteljske veze“, dobitnika Zlatne palme na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, odvija se negdje u Tokiju gdje Osamu Shibata i njegova supruga Nobuyo žive u siromaštvu. Premda Osamu tu i tamo pronađe neki posao, a Nobuyo radi za ekstremno malu plaću, obitelj uglavnom preživljava od bakine mirovine. Zbog toga se Osamu i njegov sin povremeno upućuju u krađe, a tijekom jedne od njih naiđu na malu djevojku koja se smrzava na hladnoći. Iako se u početku protivi ideji zbrinjavanja djevojčice, Osamina supruga uskoro se smekša prema novopridošlici. Premda je obitelj siromašna zarađujući jedva za preživljavanje kroz bavljenje sitnim kriminalom, čini se da žive sretni sve dok neočekivani incident otkrije skrivene tajne i stavi na kušnju veze koje ih ujedinjuju…
    'Shoplifters' je kruna opusa Hirokazua Koreedea prožeta humanim obiteljskim dramama. Nema režisera danas toliko brižno zainteresiranog za (japansku) obitelj kao što je to Koreede koji u ovom filmu pelješi osjećaje gledatelja, a da ovaj nije svjestan toga da će mu njegov film do kraja ukrasti srce... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt8075192/?ref_=nv_sr_1

NE DIRAJ!

20:15 sati



Touch Me Not, 2018. Adina Pintilie, RO/BU/DE/CZ/FR 123 min.
BERLIN 2018. ZLATNI MEDVJED + NAJBOLJI DEBITANT

   Najbolji film ovogodišnjeg Berlinalea, na fluidnoj granici između stvarnosti i fikcije prati emocionalno putovanje Laure, Tómasa i Christiana, nudeći duboko empatičan uvid u njihove živote. Zajedno, redateljica i protagonisti ulaze u osobni istraživački projekt o intimnosti. Uz želju za intimnošću, ali i dubok strah od nje, rade na prevladavanju starih obrazaca ponašanja, obrambenih mehanizama i tabua. NE DIRAJ! pronalazi intimnost na najneočekivanije načine.
   Znatiželjno slavljenje seksualnosti. (SIGHT&SOUND)
   Najhrabriji film Berlinalea 2018. (HOTNEWS)
   Radikalno human. (INDIEWIRE)
   Provokativno, relevantno istraživanje intimnosti. (CINEUROPA)

https://www.imdb.com/title/tt4949112/?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 14.02.

PRVI ČOVJEK

First Man, 2018.
17:30 sati



First Man, 2018. Damien Chazelle, 141 min.USA/JP
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Josh Singer, Jamer R. Hansen (prema knjizi), Nicole Perlman (ranija verzija scenarija)
Uloge: Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler, Corey Stoll, Patrick Fugit, Christopher Abbott, Ciarán Hinds, Olivia Hamilton, Pablo Schreiber, Shea Whigham, Lukas Haas
   Kao svojevrsna kronika Armstrongovog života i karijere, film nas uvodi u zbivanja između 1961. i 1969., razdoblje pripreme i egzekucije jedne od najopasnijih misija u povijesti putovanja u svemir. U nizu NASA-inih projekata, jedan je u svjetskoj povijesti ostavio dubok trag. Uspješnim slijetanjem na Mjesec 20. srpnja 1969. godine, astronaut Neil Armstrong postao je prvi čovjek čija je noga kročila na površinu Mjeseca. U toj povijesnoj šetnji pridružio mu se Buzz Aldrin, dok je njihov kolega Michael Collins za to vrijeme orbitiratio oko mjeseca na komandom brodu.
   Već na samom početku filma, autor nas je ugurao s Armstrongom u simulacijsku kabinu, zajedno s njegovim pokusnim pilotima, dok jezde stratosferom u metalnim prototipovima. Njihovo je drugarstvo u isti mah uzvišeno i nepokolebljivo.
   U obitelji, on pokušava zadržati smirenu logiku koja ga kao astronauta održava na životu. Ali ta šutnja odrazit će se na njegov brak. Kad ga NASA pozove da zajedno s Buzzom Aldrinom i Mikeom Collinsom krene u svemirsku misiju Apollo 11, njen efekt ima dvije opcije – ultimativnu slavu ili ultimativno žrtvovanje. Pritom se Chazelleova kamera pokušava što više približiti njihovim licima u seriji energičnih krupnih planova, koristeći prirodno osvjetljenje. Jer, za Chazellea, hrabrost je spoj epa, veličanstvenosti i istinititosti. (Dragan Rubeša, Novi List)
   „Prvog čovjeka" svakako treba gledati iz više razloga. Osim povijesnog značaja samog događaja i vremena u kojem se sve to događalo, film je izuzetno atraktivan i vizualno. (perun.hr)
    Nije ovo klasična priča o junačenju, vijorenju američke zastave (Chazellea je Trumpova administracija čak i prozvala zbog izostavljanja tog prizora) i ostalim holivudskim patetikama. Ovo je jedna slojevita i posve nepoznata priča o čovjeku koji u svoj svojoj dugogodišnjoj agoniji postigao nemoguće. (Ivica Perinović, ezadar)
   Chazelle je kreirao djelo koje svoju veličinu i veličinu svog protagonista, ne temelji na evociranju klasičnog mita kojeg ljudi žele voljeti, već to ostvaruje predanošću, talentom i kvalitetom rada kakva se kod biografskih filmova rijetko viđa.  Štoviše, „Prvi čovjek“  mnogo je više od biografskog filma. (Marta Ban, ziher.hr)

https://www.imdb.com/title/tt1213641/?ref_=fn_al_tt_1

ZELENA KNJIGA: VODIČ ZA ŽIVOT

Green Book, 2018.
20:15 sati



OSCAR ZA NAJBOLJI FILM
Green Book, 2018. Peter Farrelly, 130 min. US
Scenarij:
Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly (prema razgovorima Nicka Vallelonge sa ocem i Donom Shirleyem)
Uloge: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini
   Kada 1962. godine Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača Dr. Dona Shirleyja, svjetski poznatog pijanista (ujedno i Afroamerikanca), njih dvojica moraju se koristiti „Zelenom knjigom za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekolicinu mjesta koja se smatraju sigurnima za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su za sobom ostaviti vlastite nesuglasice kako bi preživjeli i doživjeli putovanje svojih života.
   Film „Zelena knjiga: Vodič za život“ jedan je od najhvaljenijih filmova godine, pobjednik filmskog festivala u Torontu i dobitnik mnogobrojnih priznanja (46 nagrada širom svijeta) uključujući i 5 nominacija za nagradu Zlatni globus i 5 nominacija za Oscara (potvrdio tri - najbolji film, najbolja sporedna muška uloga i najbolji izvorni scenarij).
   "Zelena knjiga” je pak rijetki samostalni film Petera Farrellyja, dosad ga znamo po poprilično vulgarnim, ali nevjerojatno popularnim komedijama koje je režirao s bratom Bobbyjem (Glup i gluplji, Svi su ludi za Mary), no ovaj se put odlučio za nešto delikatnije, odnos afroameričkog klasičnog glazbenika i njegova bijelog šofera... (Nenad Polimac, Jutarnji List)
   Najveći broj zamjerki filmu uputili su oni koji su prigovarali kako je riječ o još jednom bjelačkom filmu o rasizmu u kojemu crni lik služi tek kao instrument koji će oplemeniti bijelog protagonista, no to nije jedini aspekt koji valja uzeti u obzir. Riječ je prvenstveno o priči o prijateljstvu ispričane na topli i mrvicu presladak način, ali ipak vješto i vrijedno pohvala na svim razinama, pogotovo uzmemo li u obzir dosadašnji rad njegovog redatelja. (Ivan Laić, ravnododna.com)
   Na žanrovskom planu „Green Book“ stapa drugarsku komediju zasnovanu na suprotnostima (rasnim, klasnim, a najviše karakternim) sa ozbiljnom dramom o rasnim tenzijama i diskriminaciji u formi lijepo uslikanog i glatko tekućeg filma ceste. Očitih viškova u smislu pretjeranih objašnjenja nema, gluma je izvrsna sa dosta kemije između centralnog dvojca, režija glatka i nenametljiva, što uz atraktivnu fotografiju i precizno odmjerenu montažu dosta pomaže da se ni u jednom trenutku ne osjeti težina trajanja od preko dva sata... (Marko Stojiljković)

https://www.imdb.com/title/tt6966692/?ref_=nv_sr_1

PETAK / 15.02.

ZELENA KNJIGA: VODIČ ZA ŽIVOT

Green Book, 2018.
17:30 sati



OSCAR ZA NAJBOLJI FILM
Green Book, 2018. Peter Farrelly, 130 min. US
Scenarij:
Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly (prema razgovorima Nicka Vallelonge sa ocem i Donom Shirleyem)
Uloge: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini
   Kada 1962. godine Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača Dr. Dona Shirleyja, svjetski poznatog pijanista (ujedno i Afroamerikanca), njih dvojica moraju se koristiti „Zelenom knjigom za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekolicinu mjesta koja se smatraju sigurnima za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su za sobom ostaviti vlastite nesuglasice kako bi preživjeli i doživjeli putovanje svojih života.
   Film „Zelena knjiga: Vodič za život“ jedan je od najhvaljenijih filmova godine, pobjednik filmskog festivala u Torontu i dobitnik mnogobrojnih priznanja (46 nagrada širom svijeta) uključujući i 5 nominacija za nagradu Zlatni globus i 5 nominacija za Oscara (potvrdio tri - najbolji film, najbolja sporedna muška uloga i najbolji izvorni scenarij).
   "Zelena knjiga” je pak rijetki samostalni film Petera Farrellyja, dosad ga znamo po poprilično vulgarnim, ali nevjerojatno popularnim komedijama koje je režirao s bratom Bobbyjem (Glup i gluplji, Svi su ludi za Mary), no ovaj se put odlučio za nešto delikatnije, odnos afroameričkog klasičnog glazbenika i njegova bijelog šofera... (Nenad Polimac, Jutarnji List)
   Najveći broj zamjerki filmu uputili su oni koji su prigovarali kako je riječ o još jednom bjelačkom filmu o rasizmu u kojemu crni lik služi tek kao instrument koji će oplemeniti bijelog protagonista, no to nije jedini aspekt koji valja uzeti u obzir. Riječ je prvenstveno o priči o prijateljstvu ispričane na topli i mrvicu presladak način, ali ipak vješto i vrijedno pohvala na svim razinama, pogotovo uzmemo li u obzir dosadašnji rad njegovog redatelja. (Ivan Laić, ravnododna.com)
   Na žanrovskom planu „Green Book“ stapa drugarsku komediju zasnovanu na suprotnostima (rasnim, klasnim, a najviše karakternim) sa ozbiljnom dramom o rasnim tenzijama i diskriminaciji u formi lijepo uslikanog i glatko tekućeg filma ceste. Očitih viškova u smislu pretjeranih objašnjenja nema, gluma je izvrsna sa dosta kemije između centralnog dvojca, režija glatka i nenametljiva, što uz atraktivnu fotografiju i precizno odmjerenu montažu dosta pomaže da se ni u jednom trenutku ne osjeti težina trajanja od preko dva sata... (Marko Stojiljković)

https://www.imdb.com/title/tt6966692/?ref_=nv_sr_1

PRVI ČOVJEK

First Man, 2018.
20:15 sati



First Man, 2018. Damien Chazelle, 141 min.USA/JP
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Josh Singer, Jamer R. Hansen (prema knjizi), Nicole Perlman (ranija verzija scenarija)
Uloge: Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler, Corey Stoll, Patrick Fugit, Christopher Abbott, Ciarán Hinds, Olivia Hamilton, Pablo Schreiber, Shea Whigham, Lukas Haas
   Kao svojevrsna kronika Armstrongovog života i karijere, film nas uvodi u zbivanja između 1961. i 1969., razdoblje pripreme i egzekucije jedne od najopasnijih misija u povijesti putovanja u svemir. U nizu NASA-inih projekata, jedan je u svjetskoj povijesti ostavio dubok trag. Uspješnim slijetanjem na Mjesec 20. srpnja 1969. godine, astronaut Neil Armstrong postao je prvi čovjek čija je noga kročila na površinu Mjeseca. U toj povijesnoj šetnji pridružio mu se Buzz Aldrin, dok je njihov kolega Michael Collins za to vrijeme orbitiratio oko mjeseca na komandom brodu.
   Već na samom početku filma, autor nas je ugurao s Armstrongom u simulacijsku kabinu, zajedno s njegovim pokusnim pilotima, dok jezde stratosferom u metalnim prototipovima. Njihovo je drugarstvo u isti mah uzvišeno i nepokolebljivo.
   U obitelji, on pokušava zadržati smirenu logiku koja ga kao astronauta održava na životu. Ali ta šutnja odrazit će se na njegov brak. Kad ga NASA pozove da zajedno s Buzzom Aldrinom i Mikeom Collinsom krene u svemirsku misiju Apollo 11, njen efekt ima dvije opcije – ultimativnu slavu ili ultimativno žrtvovanje. Pritom se Chazelleova kamera pokušava što više približiti njihovim licima u seriji energičnih krupnih planova, koristeći prirodno osvjetljenje. Jer, za Chazellea, hrabrost je spoj epa, veličanstvenosti i istinititosti. (Dragan Rubeša, Novi List)
   „Prvog čovjeka" svakako treba gledati iz više razloga. Osim povijesnog značaja samog događaja i vremena u kojem se sve to događalo, film je izuzetno atraktivan i vizualno. (perun.hr)
    Nije ovo klasična priča o junačenju, vijorenju američke zastave (Chazellea je Trumpova administracija čak i prozvala zbog izostavljanja tog prizora) i ostalim holivudskim patetikama. Ovo je jedna slojevita i posve nepoznata priča o čovjeku koji u svoj svojoj dugogodišnjoj agoniji postigao nemoguće. (Ivica Perinović, ezadar)
   Chazelle je kreirao djelo koje svoju veličinu i veličinu svog protagonista, ne temelji na evociranju klasičnog mita kojeg ljudi žele voljeti, već to ostvaruje predanošću, talentom i kvalitetom rada kakva se kod biografskih filmova rijetko viđa.  Štoviše, „Prvi čovjek“  mnogo je više od biografskog filma. (Marta Ban, ziher.hr)

https://www.imdb.com/title/tt1213641/?ref_=fn_al_tt_1

SUBOTA / 16.02.

Ralph Breaks the Internet: Wreck-it Ralph 2, 2018. Rich Moore, Phil Johnston, 114 min. US
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI ANIMIRANI FILM

   Antijunak video igrice Ralph i partnerica Vanellope von Schweetz navigaju neistraženim, prostranim i dinamičnim svijetom Interneta u potrazi za zamjenskim dijelom kako bi spasili Vanellopinu video igricu...
   Dvoje simpatičnih junaka i prijatelja, samo na prvi pogled antijunaka, golemi Ralph i malena Venelope, donose vrlo poučnu priču o tome kakvo treba biti pravo prijateljstvo i kako se valja ispravno ponašati kad se rabi internet i društvene mreže te koje su sve zamke i opasnosti u tome. (Marijana Jakovljević, Glas Koncila)
   Ovo je neka vrsta metafilma kao i Pixarov “Izvrnuto obrnuto”, samo manje pretenciozan, junaci susreću sami sebe i umnažaju se, referenci na druge crtiće ima bezbroj, a sve je sjajno animirano i koloristički vrlo živopisno... (Nenad Polimac, Jutarnji List)

https://www.imdb.com/title/tt5848272/?ref_=fn_al_tt_1

MILJENICA

17:30 sati



The Favourite, 2018. Yorgos Lathimos, 119 min. IE/UK/USA
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Deborah Davis i Tony McNamara
Uloge: Olivia Colman, Emma Stone, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Joe Alwyn
   Film je nominiran u čak deset oscarovskih kategorija uključujući  najbolji film, redatelj, glavna glumica, sporedne glumice, produkcija, kostimografija, fotografija, montaža te originalni scenarij. Širom svijeta film je osvojio preko 100 nagrada, te imao preko 200 nominacija u različitim kategorijama.
   Film prati kraljicu Anne, jednu od manje poznatih monarha Engleske koja je vladala početkom 18. stoljeća i događanja na njenom dvoru. Kraljica je poprilično lošeg zdravlja, dobiva čudne osipe, ima osjetljiv želudac, a nakon gubitka barem dvanaestero djece u trudnoći ili na porodu i njeno mentalno stanje očito nije najbolje. Stoga zemlju iz sjene vodi dama Sarah, njena bliska prijateljica i vješti manipulator. Život izgleda sjajno za Sarah sve do dolaska njene rođake, bivše aristokratkinje Abigail koja, nakon zle kobi koja je snašla njenu obitelj, traži bilo kakav posao. Abigail se veoma brzo diže s pozicije kuhinjske sluškinje do potencijalne nove miljenice kraljice Anne.
   ... finalni produkt koji dobivamo je stopostotni Lanthimos te jedino „zastrašujuće“ je to što redatelj besprijekorno uspijeva biti inovativan u dosta ograničenom žanru i u karijeri u kojoj su publika i kritika već pomislili da ga poznaju... (Armin Fatić, ziher.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5083738/?ref_=nv_sr_1

ZELENA KNJIGA: VODIČ ZA ŽIVOT

Green Book, 2018.
20:15 sati



OSCAR ZA NAJBOLJI FILM
Green Book, 2018. Peter Farrelly, 130 min. US
Scenarij:
Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly (prema razgovorima Nicka Vallelonge sa ocem i Donom Shirleyem)
Uloge: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini
   Kada 1962. godine Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača Dr. Dona Shirleyja, svjetski poznatog pijanista (ujedno i Afroamerikanca), njih dvojica moraju se koristiti „Zelenom knjigom za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekolicinu mjesta koja se smatraju sigurnima za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su za sobom ostaviti vlastite nesuglasice kako bi preživjeli i doživjeli putovanje svojih života.
   Film „Zelena knjiga: Vodič za život“ jedan je od najhvaljenijih filmova godine, pobjednik filmskog festivala u Torontu i dobitnik mnogobrojnih priznanja (46 nagrada širom svijeta) uključujući i 5 nominacija za nagradu Zlatni globus i 5 nominacija za Oscara (potvrdio tri - najbolji film, najbolja sporedna muška uloga i najbolji izvorni scenarij).
   "Zelena knjiga” je pak rijetki samostalni film Petera Farrellyja, dosad ga znamo po poprilično vulgarnim, ali nevjerojatno popularnim komedijama koje je režirao s bratom Bobbyjem (Glup i gluplji, Svi su ludi za Mary), no ovaj se put odlučio za nešto delikatnije, odnos afroameričkog klasičnog glazbenika i njegova bijelog šofera... (Nenad Polimac, Jutarnji List)
   Najveći broj zamjerki filmu uputili su oni koji su prigovarali kako je riječ o još jednom bjelačkom filmu o rasizmu u kojemu crni lik služi tek kao instrument koji će oplemeniti bijelog protagonista, no to nije jedini aspekt koji valja uzeti u obzir. Riječ je prvenstveno o priči o prijateljstvu ispričane na topli i mrvicu presladak način, ali ipak vješto i vrijedno pohvala na svim razinama, pogotovo uzmemo li u obzir dosadašnji rad njegovog redatelja. (Ivan Laić, ravnododna.com)
   Na žanrovskom planu „Green Book“ stapa drugarsku komediju zasnovanu na suprotnostima (rasnim, klasnim, a najviše karakternim) sa ozbiljnom dramom o rasnim tenzijama i diskriminaciji u formi lijepo uslikanog i glatko tekućeg filma ceste. Očitih viškova u smislu pretjeranih objašnjenja nema, gluma je izvrsna sa dosta kemije između centralnog dvojca, režija glatka i nenametljiva, što uz atraktivnu fotografiju i precizno odmjerenu montažu dosta pomaže da se ni u jednom trenutku ne osjeti težina trajanja od preko dva sata... (Marko Stojiljković)

https://www.imdb.com/title/tt6966692/?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 18.02.

ZELENA KNJIGA: VODIČ ZA ŽIVOT

Green Book, 2018.
20:15 sati



OSCAR ZA NAJBOLJI FILM
Green Book, 2018. Peter Farrelly, 130 min. US
Scenarij:
Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly (prema razgovorima Nicka Vallelonge sa ocem i Donom Shirleyem)
Uloge: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini
   Kada 1962. godine Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača Dr. Dona Shirleyja, svjetski poznatog pijanista (ujedno i Afroamerikanca), njih dvojica moraju se koristiti „Zelenom knjigom za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekolicinu mjesta koja se smatraju sigurnima za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su za sobom ostaviti vlastite nesuglasice kako bi preživjeli i doživjeli putovanje svojih života.
   Film „Zelena knjiga: Vodič za život“ jedan je od najhvaljenijih filmova godine, pobjednik filmskog festivala u Torontu i dobitnik mnogobrojnih priznanja (46 nagrada širom svijeta) uključujući i 5 nominacija za nagradu Zlatni globus i 5 nominacija za Oscara (potvrdio tri - najbolji film, najbolja sporedna muška uloga i najbolji izvorni scenarij).
   "Zelena knjiga” je pak rijetki samostalni film Petera Farrellyja, dosad ga znamo po poprilično vulgarnim, ali nevjerojatno popularnim komedijama koje je režirao s bratom Bobbyjem (Glup i gluplji, Svi su ludi za Mary), no ovaj se put odlučio za nešto delikatnije, odnos afroameričkog klasičnog glazbenika i njegova bijelog šofera... (Nenad Polimac, Jutarnji List)
   Najveći broj zamjerki filmu uputili su oni koji su prigovarali kako je riječ o još jednom bjelačkom filmu o rasizmu u kojemu crni lik služi tek kao instrument koji će oplemeniti bijelog protagonista, no to nije jedini aspekt koji valja uzeti u obzir. Riječ je prvenstveno o priči o prijateljstvu ispričane na topli i mrvicu presladak način, ali ipak vješto i vrijedno pohvala na svim razinama, pogotovo uzmemo li u obzir dosadašnji rad njegovog redatelja. (Ivan Laić, ravnododna.com)
   Na žanrovskom planu „Green Book“ stapa drugarsku komediju zasnovanu na suprotnostima (rasnim, klasnim, a najviše karakternim) sa ozbiljnom dramom o rasnim tenzijama i diskriminaciji u formi lijepo uslikanog i glatko tekućeg filma ceste. Očitih viškova u smislu pretjeranih objašnjenja nema, gluma je izvrsna sa dosta kemije između centralnog dvojca, režija glatka i nenametljiva, što uz atraktivnu fotografiju i precizno odmjerenu montažu dosta pomaže da se ni u jednom trenutku ne osjeti težina trajanja od preko dva sata... (Marko Stojiljković)

https://www.imdb.com/title/tt6966692/?ref_=nv_sr_1

UTORAK / 19.02.

ZELENA KNJIGA: VODIČ ZA ŽIVOT

Green Book, 2018.
17:30 sati



OSCAR ZA NAJBOLJI FILM
Green Book, 2018. Peter Farrelly, 130 min. US
Scenarij:
Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly (prema razgovorima Nicka Vallelonge sa ocem i Donom Shirleyem)
Uloge: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini
   Kada 1962. godine Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača Dr. Dona Shirleyja, svjetski poznatog pijanista (ujedno i Afroamerikanca), njih dvojica moraju se koristiti „Zelenom knjigom za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekolicinu mjesta koja se smatraju sigurnima za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su za sobom ostaviti vlastite nesuglasice kako bi preživjeli i doživjeli putovanje svojih života.
   Film „Zelena knjiga: Vodič za život“ jedan je od najhvaljenijih filmova godine, pobjednik filmskog festivala u Torontu i dobitnik mnogobrojnih priznanja (46 nagrada širom svijeta) uključujući i 5 nominacija za nagradu Zlatni globus i 5 nominacija za Oscara (potvrdio tri - najbolji film, najbolja sporedna muška uloga i najbolji izvorni scenarij).
   "Zelena knjiga” je pak rijetki samostalni film Petera Farrellyja, dosad ga znamo po poprilično vulgarnim, ali nevjerojatno popularnim komedijama koje je režirao s bratom Bobbyjem (Glup i gluplji, Svi su ludi za Mary), no ovaj se put odlučio za nešto delikatnije, odnos afroameričkog klasičnog glazbenika i njegova bijelog šofera... (Nenad Polimac, Jutarnji List)
   Najveći broj zamjerki filmu uputili su oni koji su prigovarali kako je riječ o još jednom bjelačkom filmu o rasizmu u kojemu crni lik služi tek kao instrument koji će oplemeniti bijelog protagonista, no to nije jedini aspekt koji valja uzeti u obzir. Riječ je prvenstveno o priči o prijateljstvu ispričane na topli i mrvicu presladak način, ali ipak vješto i vrijedno pohvala na svim razinama, pogotovo uzmemo li u obzir dosadašnji rad njegovog redatelja. (Ivan Laić, ravnododna.com)
   Na žanrovskom planu „Green Book“ stapa drugarsku komediju zasnovanu na suprotnostima (rasnim, klasnim, a najviše karakternim) sa ozbiljnom dramom o rasnim tenzijama i diskriminaciji u formi lijepo uslikanog i glatko tekućeg filma ceste. Očitih viškova u smislu pretjeranih objašnjenja nema, gluma je izvrsna sa dosta kemije između centralnog dvojca, režija glatka i nenametljiva, što uz atraktivnu fotografiju i precizno odmjerenu montažu dosta pomaže da se ni u jednom trenutku ne osjeti težina trajanja od preko dva sata... (Marko Stojiljković)

https://www.imdb.com/title/tt6966692/?ref_=nv_sr_1

The Gold Rush, 1925. Charles Chaplin, 72 min. US
Scenarij:
Charlie Chaplin
Uloge: Charlie Chaplin, Mack Swain, Tom Murray
  Aljaska za zlatne groznice 1898. Skitnica Charlie jedan je od brojnih neuspješnih tragača za zlatom. Veliki Jim spašava Charlieja od nasilnog Larsena te Charlie potom u baru susreće djevojku Georgiu u koju se zaljubi. Nakon što ona nije došla na novogodišnju večeru, koju je pripremio posebno za nju, Charlie se, razočaran, pridruži Jimu u traganju za zlatom. U planinama ih zatiče sniježna oluja te se oni nađu izolirani. Ipak, uspiju pronaći zlato.
   „Potjeru za zlatom“ Chaplin je nazvao dramskom komedijom i smatrao ju je svojim najboljim filmom... (u anketi filmskih kritičara i redatelja na Svjetskoj izložbi u Bruxellesu 1958. izabran je na 2. mjesto liste najboljih filmova svih vremena)
   Kroz spoj pustolovnih, patetično-melodramatičnih i komičnih značajki, Chaplin predstavlja svoju najpotpuniju vizualizaciju optimistične vjere u sretno razrješenje životnih nedaća odnosno materijalizaciju ispunjenja snova pa junak na kraju osvaja i djevojku i zlato... (Bruno Kragić, HFL)
   Jedan je od najpopularnijih filmova svih vremena, tragikomedija s temom iz razdoblja „zlatne groznice“ na Aljasci 1898., s Chaplinom kao tragačem za zlatom. Predstavlja izvanredan spoj komičnih, romantično-sentimentalnih, pustolovnih pa i fantastičnih komponenti. Taj film jednoglasno je ocijenjen kao najviši domet filmske umjetnosti, izazivajući opće oduševljenje kritike i publike, a o Chaplinu se od tada govori kao o geniju... (Vladimir Pogačić, FE)

http://www.imdb.com/title/tt0015864/?ref_=fn_al_tt_1

SRIJEDA / 20.02.

PRVI ČOVJEK

First Man, 2018.
17:30 sati



First Man, 2018. Damien Chazelle, 141 min.USA/JP
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Josh Singer, Jamer R. Hansen (prema knjizi), Nicole Perlman (ranija verzija scenarija)
Uloge: Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler, Corey Stoll, Patrick Fugit, Christopher Abbott, Ciarán Hinds, Olivia Hamilton, Pablo Schreiber, Shea Whigham, Lukas Haas
   Kao svojevrsna kronika Armstrongovog života i karijere, film nas uvodi u zbivanja između 1961. i 1969., razdoblje pripreme i egzekucije jedne od najopasnijih misija u povijesti putovanja u svemir. U nizu NASA-inih projekata, jedan je u svjetskoj povijesti ostavio dubok trag. Uspješnim slijetanjem na Mjesec 20. srpnja 1969. godine, astronaut Neil Armstrong postao je prvi čovjek čija je noga kročila na površinu Mjeseca. U toj povijesnoj šetnji pridružio mu se Buzz Aldrin, dok je njihov kolega Michael Collins za to vrijeme orbitiratio oko mjeseca na komandom brodu.
   Već na samom početku filma, autor nas je ugurao s Armstrongom u simulacijsku kabinu, zajedno s njegovim pokusnim pilotima, dok jezde stratosferom u metalnim prototipovima. Njihovo je drugarstvo u isti mah uzvišeno i nepokolebljivo.
   U obitelji, on pokušava zadržati smirenu logiku koja ga kao astronauta održava na životu. Ali ta šutnja odrazit će se na njegov brak. Kad ga NASA pozove da zajedno s Buzzom Aldrinom i Mikeom Collinsom krene u svemirsku misiju Apollo 11, njen efekt ima dvije opcije – ultimativnu slavu ili ultimativno žrtvovanje. Pritom se Chazelleova kamera pokušava što više približiti njihovim licima u seriji energičnih krupnih planova, koristeći prirodno osvjetljenje. Jer, za Chazellea, hrabrost je spoj epa, veličanstvenosti i istinititosti. (Dragan Rubeša, Novi List)
   „Prvog čovjeka" svakako treba gledati iz više razloga. Osim povijesnog značaja samog događaja i vremena u kojem se sve to događalo, film je izuzetno atraktivan i vizualno. (perun.hr)
    Nije ovo klasična priča o junačenju, vijorenju američke zastave (Chazellea je Trumpova administracija čak i prozvala zbog izostavljanja tog prizora) i ostalim holivudskim patetikama. Ovo je jedna slojevita i posve nepoznata priča o čovjeku koji u svoj svojoj dugogodišnjoj agoniji postigao nemoguće. (Ivica Perinović, ezadar)
   Chazelle je kreirao djelo koje svoju veličinu i veličinu svog protagonista, ne temelji na evociranju klasičnog mita kojeg ljudi žele voljeti, već to ostvaruje predanošću, talentom i kvalitetom rada kakva se kod biografskih filmova rijetko viđa.  Štoviše, „Prvi čovjek“  mnogo je više od biografskog filma. (Marta Ban, ziher.hr)

https://www.imdb.com/title/tt1213641/?ref_=fn_al_tt_1

BERGMAN: JEDNA GODINA, JEDAN ŽIVOT

Bergman – A Year in a Life, 2018.
20:15 sati



Bergman – A Year in a Life, 2018. Jane Magnusson, 117 min.S/NO
EVROPSKE NAGRADE / NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM  2018.

   Godine 1957. Ingmar Bergman navršava 39 godina. Kao već etablirana figura svjetske kinematografije, te godine objavljuje svoja dva remek-djela, "Sedmi pečat" i "Divlje jagode". Napisao je i snimio "Na pragu života", režirao dva hvaljena kazališna komada, radio na radiju i televiziji, a prolazio je i drame u privatnom životu. U obilježavanju stote godišnjice rođenja velikog autora, švedska redateljica Jane Magnusson uzima tu iznimno plodnu godinu kao polaznu točku za istraživanje Bergmana kao čovjeka, u svoj kompleksnosti njegove ličnosti. 1957. je bila i godina kada je upoznao Käbi Laretei i Ingrid von Rosen, koje će postati njegova četvrta i peta supruga, dok je istovremeno bio zaokupljen intenzivnom aferom s Bibi Andersson, glavnom glumicom u dva filma te godine. Njegov brak s novinarkom i lingvisticom Gun Grut raspada se. Bergman jedva viđa šestero djece koje je već imao s tri različite žene...
   Doista mislim da je on najzanimljiviji Šveđanin ikad. (redateljica Jane Magnusson)
   Jedan od naiskrenijih portreta filmskog umjetnika koje sam ikada vidio. (Owen Gleiberman, Variety)

https://www.imdb.com/title/tt6109168/?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 21.02.

SMRT STALJINA

Death of a Stalin, 2017.
17:30 sati



EVROPSKE NAGRADE / NAJBOLJA KOMEDIJA 2018.
Death of a Stalin, 2017.  Armando Iannucci, 107 min. UK/FR/BE/CA
Scenarij:
Armando Iannucci, David Schneider, Ian Martin , Peter Fellows i Fabien Nury prema grafičkoj mapi „Smrt Staljina“ Fabiena Nuryja i Thierryja Robina
Uloge: Olga Kurylenko, Steve Buscemi, Jeffrey Tambor, Rupert Friend, Michael Palin
   Interni politički život Sovjetskog saveza tijekom 50-ih godina dobiva crnohumornu formu u novom filmu škotskog scenarista i redatelja Armanda Iannuccija. Iannucci je autor čije su likove i zaplete u političkim satirama nekada znali nazivati pretjeranima ili karikiranima, ali to više nitko ne čini, posebice otkad su gotovo navlas identične karikature diljem svijeta zauzele čelne položaje
   U danima nakon Staljinovog konačnog pada, njegovi ministri tuku se za kontrolu: neki žele pozitivne promjene u Sovjetskom savezu, drugi imaju mračnije motive. Međutim svi dijele jedan zajednički motiv: očajnički žele preživjeti.
   Kao u neka stara vremena film je zabranjen u Rusiji. Ruski ministar kulture Vladimir Medinski obrazložio je zabranu zaključkom kako film na podrugljiv način ismijava kompletnu povijest jedne države koja je porazila fašistički režim...vrijeđa Staljinove žrtve i nepodoban je za prikazivanje uoči 75 godišnjice bitke za Staljingrad. Kako je svaka zabrana uvijek vrlo dobra reklama tako je "Smrt Staljina" dobio neočekivani vjetar u leđa i privukao dodatnu znatiželju ljubitelja filma. Čime je Iannucci natjerao Ruse da zabrane film, spoj političke drame i komedije? (Tihomir Polančec, goodtalking)
   Steve Buscemi kao manipulativni brbljavac Nikita Hruščov, Michael Palin kao Molotov, Simon Russell Beale kao Berija, Jason Isaac kao Žukov... - svi gadno našpičeni na vodeću fotelju nakon Staljinove smrti - u mračnom satiričnom filmu Armanda Ianuccija stalno plešu po oštrici između urnebesno smiješnog i stravično tragičnog... (Zrinka Pavlić, tportal)
   Smijat ćete se i bit će vam pomalo krivo, sve dok ne shvatite da se ne smijete stvarnim krvavim događanjima već gluposti i bijedi svih tih malih ljudi koji su stjecajem okolnosti postali veliki... (Darko Lisac, http://aktivirajkarlovac.net)

   https://www.imdb.com/title/tt4686844/?ref_=nv_sr_1

NESTALI

Keepers/ The Vanishing, 2018.
20:15 sati



Keepers/ The Vanishing, 2018. Kristoffer Nyholm, 101 min. UK
Scenarij:
Celyn Jones, Joe Bone
Uloge: Gerard Butler, Maurice Fadida, Andy Evans, Sean Marley, Ade Shannon, D.G. Guyer, Mickey Gooch Jr., James Lejsek, Matt Antoun, Alan Siegel
   U prosincu 1900.g., tri muškarca, koji su radili kao svjetioničari na otocima Flannan, nestali su bez traga, ostavljajući sve svoje stvari za sobom. Usprkos sveobuhvatnim potragama, nijedan trag nikada nije pronađen. Iako nisu našli čuvare tek sagrađenog svjetionika, pronađeno je nekoliko vrlo neobičnih tragova. Na kuhinjskom su stolu još uvijek bili obroci od mesa i krumpira, a jedna je stolica bila oborena. Kreveti su bili neuredni, a satovi zaustavljeni. Lampe su bile temeljito očišćene i spremne za korištenje, a dva od tri kaputa nisu bila u ormaru. Ulazna vrata bila su uredno zaključana…
   Film se temelji na istinitoj priči o neobjašnjenoj lokalnoj legendi poznatoj kao misterij Flannanskog otočja. Radi se o jednoj od najvećih misterija u škotskoj povijesti koja nije posve riješena sve do danas.
https://www.imdb.com/title/tt4131496/?ref_=nv_sr_1

PETAK / 22.02.

NESTALI

Keepers/ The Vanishing, 2018.
17:30 sati



Keepers/ The Vanishing, 2018. Kristoffer Nyholm, 101 min. UK
Scenarij:
Celyn Jones, Joe Bone
Uloge: Gerard Butler, Maurice Fadida, Andy Evans, Sean Marley, Ade Shannon, D.G. Guyer, Mickey Gooch Jr., James Lejsek, Matt Antoun, Alan Siegel
   U prosincu 1900.g., tri muškarca, koji su radili kao svjetioničari na otocima Flannan, nestali su bez traga, ostavljajući sve svoje stvari za sobom. Usprkos sveobuhvatnim potragama, nijedan trag nikada nije pronađen. Iako nisu našli čuvare tek sagrađenog svjetionika, pronađeno je nekoliko vrlo neobičnih tragova. Na kuhinjskom su stolu još uvijek bili obroci od mesa i krumpira, a jedna je stolica bila oborena. Kreveti su bili neuredni, a satovi zaustavljeni. Lampe su bile temeljito očišćene i spremne za korištenje, a dva od tri kaputa nisu bila u ormaru. Ulazna vrata bila su uredno zaključana…
   Film se temelji na istinitoj priči o neobjašnjenoj lokalnoj legendi poznatoj kao misterij Flannanskog otočja. Radi se o jednoj od najvećih misterija u škotskoj povijesti koja nije posve riješena sve do danas.
https://www.imdb.com/title/tt4131496/?ref_=nv_sr_1

NE DIRAJ!

20:15 sati



Touch Me Not, 2018. Adina Pintilie, RO/BU/DE/CZ/FR 123 min.
BERLIN 2018. ZLATNI MEDVJED + NAJBOLJI DEBITANT

   Najbolji film ovogodišnjeg Berlinalea, na fluidnoj granici između stvarnosti i fikcije prati emocionalno putovanje Laure, Tómasa i Christiana, nudeći duboko empatičan uvid u njihove živote. Zajedno, redateljica i protagonisti ulaze u osobni istraživački projekt o intimnosti. Uz želju za intimnošću, ali i dubok strah od nje, rade na prevladavanju starih obrazaca ponašanja, obrambenih mehanizama i tabua. NE DIRAJ! pronalazi intimnost na najneočekivanije načine.
   Znatiželjno slavljenje seksualnosti. (SIGHT&SOUND)
   Najhrabriji film Berlinalea 2018. (HOTNEWS)
   Radikalno human. (INDIEWIRE)
   Provokativno, relevantno istraživanje intimnosti. (CINEUROPA)

https://www.imdb.com/title/tt4949112/?ref_=nv_sr_1

SUBOTA / 23.02.

KINOTEKICA (DJEČJI PROGRAM): IZBAVITELJI 2

Incredibles 2, 2018.
12:00 sati



Incredibles 2, 2018. Brad Bird, 125 min. US
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI ANIMIRANI FILM

   U novom nastavku priče o superherojskoj obitelji mama Helen je u centru pažnje, a tata Bob je heroj kod kuće gdje se brine za djecu. Njihovu normalnu svakodnevicu poremeti dolazak opasnog i pametnog zlikovca kojeg jedino Izbavitelji mogu pobijediti.
   S jedne strane, glavni likovi su neupitno superheroji sa supermoćima, ali s druge strane su to – otac, majka, tinejdžerka, osnovnoškolac i beba – sve obični ljudi s običnim problemima kao i svi mi; oni nisu hiperbogati, zgodni zavodnici poput Tonyja Starka ili ultra zgodni vanzemaljac s Kriptona, poput Supermana, „Izbavitelji“ su, na kraju balade, samo ljudi. I to je ona stvar u kojoj ovaj film, odnosno njegov idejni tvorac Brad Bird, poentiraju – dokazuju kako superherojstvo nije stvar rezervirana za bogate ili moćne, već nešto što je nama kao ljudima inherentno, samo to moramo pronaći u sebi. (svijetfilma.eu)
   Dostojan nastavak crtića povlači znak jednakosti između superherojstva i roditeljstva (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)

https://www.imdb.com/title/tt3606756/?ref_=fn_al_tt_1

NESTALI

Keepers/ The Vanishing, 2018.
20:15 sati



Keepers/ The Vanishing, 2018. Kristoffer Nyholm, 101 min. UK
Scenarij:
Celyn Jones, Joe Bone
Uloge: Gerard Butler, Maurice Fadida, Andy Evans, Sean Marley, Ade Shannon, D.G. Guyer, Mickey Gooch Jr., James Lejsek, Matt Antoun, Alan Siegel
   U prosincu 1900.g., tri muškarca, koji su radili kao svjetioničari na otocima Flannan, nestali su bez traga, ostavljajući sve svoje stvari za sobom. Usprkos sveobuhvatnim potragama, nijedan trag nikada nije pronađen. Iako nisu našli čuvare tek sagrađenog svjetionika, pronađeno je nekoliko vrlo neobičnih tragova. Na kuhinjskom su stolu još uvijek bili obroci od mesa i krumpira, a jedna je stolica bila oborena. Kreveti su bili neuredni, a satovi zaustavljeni. Lampe su bile temeljito očišćene i spremne za korištenje, a dva od tri kaputa nisu bila u ormaru. Ulazna vrata bila su uredno zaključana…
   Film se temelji na istinitoj priči o neobjašnjenoj lokalnoj legendi poznatoj kao misterij Flannanskog otočja. Radi se o jednoj od najvećih misterija u škotskoj povijesti koja nije posve riješena sve do danas.
https://www.imdb.com/title/tt4131496/?ref_=nv_sr_1

PONEDJELJAK / 25.02.

TKO TO KUCA NA MOJA VRATA

Who's That Knocking at My Door, 1968.
19:00 sati



Who's That Knocking at My Door, 1968. Martin Scorsese, 90 min.
(debitantski film Martina Scorsesea)
Scenarij:
Martin Scorsese
Uloge: Zina Bethune, Harvey Keitel, Anne Collette, Lennard Kuras, Michael Scala, Harry Northup, Catherine Scorsese
   Mladi J.R. tipični je Amerikanac odrastao u urbanoj njujorškoj četvrti, u mirnom obiteljskom okruženju talijanskih doseljenika, predanih katolika i pripadnika srednje klase. J.R. je nezaposlen, a najviše vremena provodi u druženju s prijateljima na ulicama i po klubovima četvrti Mala Italija. Nakon što na trajektu za Staten Island upozna privlačnu djevojku iz srednje klase, za koju pomisli da bi mu mogla postati suprugom, J.R. će doznati da je ona žrtva seksualnog napastovanja. To saznanje i spoznaja da ona više nije djevica utjecat će na njegov odnos s djevojkom, ponajviše zbog njegova katoličkog odgoja.
   Svoj debitantski dugometražni igrani film, realiziran u crno-bijeloj tehnici, koji je završio kad mu je bilo svega 25 godina, Martin Scorsese je snimao dulje od dvije godine, a tijekom procesa nastanka film sniman kombinacijom 35 mm i 16 mm kamere doživio je brojne promijene i promijenio različite naslove. Rad na projektu započevši 1965. kao kratki studentski film pod naslovom „Bring on the Dancing Girls“, redatelj je prvu verziju zgotovio dvije godine kasnije, te je pod naslovom „I Call First“ premijerno prikazao na Međunarodnom filmskom festivalu u Chicagu. Godine 1968. film je krenuo u distribuciju pod naslovom „Who´s that Knocking at My Door“, prema istoimenoj pjesmi na završetku djela, a premda je 1970. redistribuiran pod naslovom „J.R.“, naslov koji se do danas najviše koristi je „Tko to kuca na moja vrata“. Svoj prvijenac, u kojemu je Harvey Keitel ostvario glumački debi, Scorsese je realizirao pod stilskim utjecajem Godarda i Johna Cassavettesa te nadahnut Johnom Fordom. Već su u ovom filmu vidljiva brojna kasnija obilježja njegova autorskog rukopisa, od uporabe zamrznutih kadrova i slow motiona, preko tematiziranja identiteta Italoamerikanaca te motiva katoličkog osjećaja krivnje i iskupljenja, kao i mačizma i nasilja te odnosa prema (idealiziranim) ženama, do naglašene atmosferičnosti, dinamične montaže, svrhovitog korištenja glazbe te dojmljive fotografije i scenografije. (http://kinotuskanac.hr)
https://www.imdb.com/title/tt0063803/?ref_=fn_al_tt_1

   Prije projekcije filma održat će se promocija knjige "1968. Kratki vodič" (priredio: Vlado Ercegović). Promotori su novinar Ivica Ivanišević, te urednik TV kalendara (HRT). Leon Rizmaul. Promocijom knjige završavamo ciklus posvećen 1968. godini. Predavanja je započeo 12.3. Inoslav Bešker prisjećajući se vlastitih studentskih dana, te komentirajući studentske nemire. Slijedilo je predavanje Zlatka Galla 16.4. o glazbi tog vremena, a film koji je izabrao (Easy Rider, 1968. Dennis Hopper) na najbolji je način utjelovio šezdesetosmaški zvuk. Prof. Hrvoje Klasić gostovao je 28.5. te se osvrnuo na političke događaje te turbulentne godine. Slijedio je Aleksandar Dragaš 22.10. koji se osvrnuo na kontrakulturu druge polovine šezdesetih, naglašavajući značaj velikih rock festivala, koji traje do danas. Završno poglavlje bio je filmski dio '68., koji je 19.11. odradio Jurica Pavičić, filmski  kritičar i društveni komentator.

UTORAK / 26.02.

HLADNI RAT

17:30 sati



EVROPSKE NAGRADE / NAJBOLJI FILM  2018.
CANNES 2018. NAJBOLJI REDATELJ
Zimna wojna / Cold War, 2018. Pavel Pawlikovski, 88 min. PL/FR/UK
Scenarij:
Janusz Glowacki, Piotr Borkowski i Pavel Pawlikovski
Uloge: Joanna Kulig, Tomasz Kot, Borys Szyc
   Wiktor je cijenjeni pijanist i dirigent koji tijekom politički turbulentnih 50-ih godina u Poljskoj skupa s kolegicom Irenom organizira audicije za mlade ljude sa seoskih područja koji su voljni vježbati i izvoditi priredbe poljskih kulturnih običaja. Jedna od mladih djevojaka koja se prijavi na audiciju je i Zula. Između Wiktora i Zule uskoro se razvija snažna romansa, a priredba u kojoj ona nastupa postaje veliki hit zbog čega se njih dvoje konstantno nalaze na proputovanjima Europom. Prilikom posjete Berlinu, Wiktor predloži Zuli da pobjegnu na zapad, ali ona nije sigurna je li to ispravan korak…
   Pawlikowski nam donosi još jednu senzualnu, prizemljenu priču u kojoj se emocije i strasti nekog izgubljenog vremena epizodično otkrivaju u 88 minuta rada. Nepravedno, ali ipak zbog velike završnice neminovno, je reći da „Cold War“ oživljava i rekontekstualizira dašak realizma iz književnosti 19. stoljeća. One koji su upoznati s Pawelovim prethodnim radom „Ida“, očekuje još jedno nezaboravno iskustvo, ovoga puta uz malo više dinamike i glazbene pozadine... (Arman Fatić, www.ziher.hr)
   Ovakve priče se ne izmišljaju, ovakve priče se žive. Redatelj Pawel Pawlikowski ju je pronašao na sebi najpoznatijem terenu, životu svojih roditelja. Njihova ljubavna priča se protezala puna 4 desetljeća i bila je prošarana čestim prekidima i pomirenjima, životima s obje strane 'željezne ograde'... Ukoliko se uzdate u moj sud, ''Cold War'' (iliti ''Zimna wojna'' u originalu) jest film koji svakako morate pogledati. Razlozi? Prekrasna kamera, izvanredna režija i upečatljiva gluma (posebice ona Joanne Kulig). Pametnom dosta, zar ne? Eh da. Spomenut ću i kako je jedan djelić filma sniman u našem Splitu i kako u kratkim epizodama možete ugledati naše glumce Slavka Sobina i Dražena Šivaka... (Ivica Perinović, ezadar.rtl.hr)
   „Hladni rat“ doista je remek-djelo poetike i estetike, koji posebno krasi fascinantna visoko estetizirana crno-bijela fotografija i manji format slike, vrlo sličnoga stila prethodnoga filma Pawłikowskoga, mnogostruko nagrađivane »Ide«... (Marijana Jakovljević, glaskoncila.hr)

   „Hladni rat“ dobitnik je čak pet nagrada Evropske filmske akademije, uključujući i onu za najbolji film. Pavel Pawlikovski dobitnik je i nagrade za najboljeg redatelja na filmskom festivalu u Cannesu.
https://www.imdb.com/title/tt6543652/?ref_=fn_al_tt_1

AGAR PATA... ODABRALA UMJESTO ĐELE HADŽISELIMOVIĆA

Filmski klub Kinoteke Zlatna vrat
20:15 sati



   Agar Pata nekadašnja je voditeljica filmskih programa u Tuškancu. Danas je u zasluženoj mirovini,  a zahvaljujući njoj, njenoj potpori i njenim programima i mi smo (splitska Kinoteka) postali „bolje“ kino koje se toliko često „naslanjalo“ na njen izbor,
   „Od šepajućih početaka Filmskih programa "u staroj, dobroj Kinoteci" u Kordunskoj prošlo je trinaest godina, sretnih, nesretnih, teških, laganih, ali s radošću ih je sjećati se. Bili su to prvi koraci dugo pripremana Filmskog centra po ideji danas pokojnog Vjekoslava Majcena, te Hrvoja Turkovića i Vere Robić Škarica kojima se pridružio u stavljanju toga žuđenoga projekta na papir i Mate Kukuljica, a u realizaciju su ga pogurali pokojni Ladislav Galeta, te ljudi iz tadašnjeg Gradskog odjela za kulturu Andrea Zlatar i Vladimir Stojsavljević, te ministar kulture Antun Vuić i pomoćnica ministra Biserka Cvjetičanin. U jesen 2001. i ja, angažirana za voditeljicu programa, im se priključujem te tako već 16. listopada vrtimo naš prvi film (znakovita naslova) „Idioti“ Larsa von Triera. Do kraja te 2001. programe smo imali samo jedan dan u tjednu, pa ipak smo do kraja te godine imali 28 projekcija klasika nacionalne i internacionalne kinematografije. Slijedio je niz redateljskih, nacionalnih, žanrovskih te in memoriam ciklusa koji su svi bili sve bolje posjećeni, a po broju gledalaca prednjače retrospektive Rainera Wernera Fassbindera, Wima Wendersa, ciklus španjolskih filmova Almodovara, Amenabara, a i klasičnih velikana sedme umjetnosti poput Bergmana, Fellinija, Viscontija koji uvijek imaju neku novu publiku, a i ona stara ih voli, posebice na velikom ekranu, vidjeti po tko zna koji put…I uz sve te velike redatelje, glumce i filmove dočekali smo ožujak 2004. i uselili se tada u devastirane prostore kina Tuškanac, nekadašnjeg kultnog kina Sloboda, koga filmoljupci pamte po premijerama vesterna. Da nema fotografija iz toga doba posumnjali bismo u vlastito sjećanje: čini se jedva mogućim, da smo iz ruševine u koju smo ušli napravili relativno pristojan i udoban, „dobri, stari kino“. (Agar Pata)
   Od proljeća 2005. imamo svakodnevne programe, osim nedjeljom. Nastojimo imati što više kinotečnog programa jer ipak nam je prioritet, barem dok smo zadržani isključivo na prikazivačkoj djelatnosti, prikazivati kinotečne programe kojih u Zagrebu nema. Tu naravno nailazimo na mnoštvo problema jer je kinotečne programe sve teže dobivati, a kopije su u jako lošem stanju. To nije samo problem Hrvatske kinoteke, koja ima značajan broj kopija, no one se ne obnavljaju. Vrlo slična priča je s većinom nacionalnih kinoteka. Posuđivanje kopija se naplaćuje i zapad to već odavno prakticira, a cijene kopija postaju sve više. (Agar Pata)
https://www.kulturpunkt.hr/content/razgovor-agar-pata

SRIJEDA / 27.02.

ZELENA KNJIGA: VODIČ ZA ŽIVOT

Green Book, 2018.
17:30 sati



OSCAR ZA NAJBOLJI FILM
Green Book, 2018. Peter Farrelly, 130 min. US
Scenarij:
Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly (prema razgovorima Nicka Vallelonge sa ocem i Donom Shirleyem)
Uloge: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini
   Kada 1962. godine Tony Lip, izbacivač talijansko-američkog podrijetla koji nije završio niti osnovnu školu, dobije posao vozača Dr. Dona Shirleyja, svjetski poznatog pijanista (ujedno i Afroamerikanca), njih dvojica moraju se koristiti „Zelenom knjigom za crnce koji se nalaze na putu kroz američki jug“ kako bi im ona ukazala na nekolicinu mjesta koja se smatraju sigurnima za Afroamerikance. Suočeni s rasizmom i opasnosti, kao i s neočekivanom humanošću i humorom, njih dvojica prisiljeni su za sobom ostaviti vlastite nesuglasice kako bi preživjeli i doživjeli putovanje svojih života.
   Film „Zelena knjiga: Vodič za život“ jedan je od najhvaljenijih filmova godine, pobjednik filmskog festivala u Torontu i dobitnik mnogobrojnih priznanja (46 nagrada širom svijeta) uključujući i 5 nominacija za nagradu Zlatni globus i 5 nominacija za Oscara (potvrdio tri - najbolji film, najbolja sporedna muška uloga i najbolji izvorni scenarij).
   "Zelena knjiga” je pak rijetki samostalni film Petera Farrellyja, dosad ga znamo po poprilično vulgarnim, ali nevjerojatno popularnim komedijama koje je režirao s bratom Bobbyjem (Glup i gluplji, Svi su ludi za Mary), no ovaj se put odlučio za nešto delikatnije, odnos afroameričkog klasičnog glazbenika i njegova bijelog šofera... (Nenad Polimac, Jutarnji List)
   Najveći broj zamjerki filmu uputili su oni koji su prigovarali kako je riječ o još jednom bjelačkom filmu o rasizmu u kojemu crni lik služi tek kao instrument koji će oplemeniti bijelog protagonista, no to nije jedini aspekt koji valja uzeti u obzir. Riječ je prvenstveno o priči o prijateljstvu ispričane na topli i mrvicu presladak način, ali ipak vješto i vrijedno pohvala na svim razinama, pogotovo uzmemo li u obzir dosadašnji rad njegovog redatelja. (Ivan Laić, ravnododna.com)
   Na žanrovskom planu „Green Book“ stapa drugarsku komediju zasnovanu na suprotnostima (rasnim, klasnim, a najviše karakternim) sa ozbiljnom dramom o rasnim tenzijama i diskriminaciji u formi lijepo uslikanog i glatko tekućeg filma ceste. Očitih viškova u smislu pretjeranih objašnjenja nema, gluma je izvrsna sa dosta kemije između centralnog dvojca, režija glatka i nenametljiva, što uz atraktivnu fotografiju i precizno odmjerenu montažu dosta pomaže da se ni u jednom trenutku ne osjeti težina trajanja od preko dva sata... (Marko Stojiljković)

https://www.imdb.com/title/tt6966692/?ref_=nv_sr_1

OBITELJSKE VEZE

Manbiki kazoku / Shoplifters, 2018.
20:15 sati



Manbiki kazoku / Shoplifters, 2018. Hirokazu Koreeda, 121 min. JP
CANNES 2018. ZLATNA PALMA !
Scenarij
: Hirokazu Koreeda
Uloge: Franky Lily, Matsuoka Mayu, Jyo Kairi, Ando Sakura
   Radnja filma „Obiteljske veze“, dobitnika Zlatne palme na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, odvija se negdje u Tokiju gdje Osamu Shibata i njegova supruga Nobuyo žive u siromaštvu. Premda Osamu tu i tamo pronađe neki posao, a Nobuyo radi za ekstremno malu plaću, obitelj uglavnom preživljava od bakine mirovine. Zbog toga se Osamu i njegov sin povremeno upućuju u krađe, a tijekom jedne od njih naiđu na malu djevojku koja se smrzava na hladnoći. Iako se u početku protivi ideji zbrinjavanja djevojčice, Osamina supruga uskoro se smekša prema novopridošlici. Premda je obitelj siromašna zarađujući jedva za preživljavanje kroz bavljenje sitnim kriminalom, čini se da žive sretni sve dok neočekivani incident otkrije skrivene tajne i stavi na kušnju veze koje ih ujedinjuju…
    'Shoplifters' je kruna opusa Hirokazua Koreedea prožeta humanim obiteljskim dramama. Nema režisera danas toliko brižno zainteresiranog za (japansku) obitelj kao što je to Koreede koji u ovom filmu pelješi osjećaje gledatelja, a da ovaj nije svjestan toga da će mu njegov film do kraja ukrasti srce... (Marko Njegić, Slobodna Dalmacija)
https://www.imdb.com/title/tt8075192/?ref_=nv_sr_1

ČETVRTAK / 28.02.

NESTALI

Keepers/ The Vanishing, 2018.
17:30 sati



Keepers/ The Vanishing, 2018. Kristoffer Nyholm, 101 min. UK
Scenarij:
Celyn Jones, Joe Bone
Uloge: Gerard Butler, Maurice Fadida, Andy Evans, Sean Marley, Ade Shannon, D.G. Guyer, Mickey Gooch Jr., James Lejsek, Matt Antoun, Alan Siegel
   U prosincu 1900.g., tri muškarca, koji su radili kao svjetioničari na otocima Flannan, nestali su bez traga, ostavljajući sve svoje stvari za sobom. Usprkos sveobuhvatnim potragama, nijedan trag nikada nije pronađen. Iako nisu našli čuvare tek sagrađenog svjetionika, pronađeno je nekoliko vrlo neobičnih tragova. Na kuhinjskom su stolu još uvijek bili obroci od mesa i krumpira, a jedna je stolica bila oborena. Kreveti su bili neuredni, a satovi zaustavljeni. Lampe su bile temeljito očišćene i spremne za korištenje, a dva od tri kaputa nisu bila u ormaru. Ulazna vrata bila su uredno zaključana…
   Film se temelji na istinitoj priči o neobjašnjenoj lokalnoj legendi poznatoj kao misterij Flannanskog otočja. Radi se o jednoj od najvećih misterija u škotskoj povijesti koja nije posve riješena sve do danas.
https://www.imdb.com/title/tt4131496/?ref_=nv_sr_1

MILJENICA

20:15 sati



The Favourite, 2018. Yorgos Lathimos, 119 min. IE/UK/USA
OSCAR NOMINACIJA / NAJBOLJI FILM
Scenarij:
Deborah Davis i Tony McNamara
Uloge: Olivia Colman, Emma Stone, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Joe Alwyn
   Film je nominiran u čak deset oscarovskih kategorija uključujući  najbolji film, redatelj, glavna glumica, sporedne glumice, produkcija, kostimografija, fotografija, montaža te originalni scenarij. Širom svijeta film je osvojio preko 100 nagrada, te imao preko 200 nominacija u različitim kategorijama.
   Film prati kraljicu Anne, jednu od manje poznatih monarha Engleske koja je vladala početkom 18. stoljeća i događanja na njenom dvoru. Kraljica je poprilično lošeg zdravlja, dobiva čudne osipe, ima osjetljiv želudac, a nakon gubitka barem dvanaestero djece u trudnoći ili na porodu i njeno mentalno stanje očito nije najbolje. Stoga zemlju iz sjene vodi dama Sarah, njena bliska prijateljica i vješti manipulator. Život izgleda sjajno za Sarah sve do dolaska njene rođake, bivše aristokratkinje Abigail koja, nakon zle kobi koja je snašla njenu obitelj, traži bilo kakav posao. Abigail se veoma brzo diže s pozicije kuhinjske sluškinje do potencijalne nove miljenice kraljice Anne.
   ... finalni produkt koji dobivamo je stopostotni Lanthimos te jedino „zastrašujuće“ je to što redatelj besprijekorno uspijeva biti inovativan u dosta ograničenom žanru i u karijeri u kojoj su publika i kritika već pomislili da ga poznaju... (Armin Fatić, ziher.hr)
https://www.imdb.com/title/tt5083738/?ref_=nv_sr_1

ARHIVA programa Kinoteke

O kinoteci

PARALELE DANIELA RAFAELIĆA

Često se o kino dvoranama govorilo kao o hramovima. Hramovi sedme umjetnosti, hramovi u kojem žive/stanuju hollywoodski bogovi, hramovi u kojem se obožavaju filmski starovi.

Članarina i ulaznice

Cijena ulaznica:

- 20,00 kn (za članove Kinoteke 50% popusta)
- za organizirane grupe od 10 i više osoba - 15 kn po osobi

Godišnja iskaznica:

- zaposleni 200,00 kn
- umirovljenici, studenti i đaci 150,00 kn

Za godišnju iskaznicu molimo pošaljite ime, prezime, mail i telefon/mobitel mailom (info@zlatnavrata.hr) ili dođite osobno u Dioklecijanovu 7, Split.

ŠKOLSKA KINOTEKA:
- 10 kn po učeniku za grupe veće od 30 učenika
- 300 kn po projekciji za grupe manje od 30 učenika

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA