VIŠNJA NA TAŠMAJDANU 1966.
IN MEMORIAM ARSEN DEDIĆ
Arsen Dedić je umjetnik od glave do pete, sklon svekolikim umjetnostima, umjetničkim granama i žanrovima. Nije ga slučajno Igor Mandić prozvao pjevačem s gitarom ili flautom, dirigentom koji pjeva, skladateljem koji piše pjesme i pjesnikom koji komponira. Arsen je sve to bio, a sebe ja smatrao pjesnikom opće prakse.
Arsen je, dakle, „ušao“ u film sasvim netipičnim putem i sasvim netipičnim filmom. U filmu Ponedjeljak ili utorak pojavljuje se kao pjevač-trubadur, pretvarajući se od nevidljivog vokalista prepoznatljiva glasa u fizički prisutnog, pomalo politički intoniranoga komentatora. U međuvremenu je, piše Nenad Polimac, „diskretno karikirao samoga sebe“ u filmu „Višnja na Tašmajdanu“, zapjevao je i u filmu „Pusti snovi“ (1968). Filmsku je karijeru, ali kao glumac (!), nastavio filmom „Kad golubovi polete“.
Paralelno Dedić skladao je glazbu, a ponekad i glumio u raznim televizijskim emisijama, serijama i filmovima. I na televiziji i u filmu, uvijek je nastojao biti jednostavan, izravan i jasan; tako se izražavao i u svojim šlagerima, šansonama i baladama u kojima je uživao pišući ih i pjevajući ih. Ta je jednostavnost utjecala na oblikovanje popratnih glazbi za filmove različitih žanrova – igranih, dokumentarnih, animiranih, televizijskih... dječjih. Dedić je, grubo brojeći, skladao stotinjak filmskih partitura. Pri tome se čvrsto držao ideje da živi instrument zvuči bolje od umjetnoga, čak i u vrijeme (osamdesete, devedesete) kada je takav način razmišljanja – zbog produkcijskih zahtjeva za brže, više, jeftinije – postajao staromodan i skup... (Irena Paulus)
1966. Stole Janković, 99 min. YU / SAD
Scenarij: Stole Janković, Siniša Pavić
Uloge: Gojko Drulović, Neda Arnerić, Branko Cvejić, Dragoljub Vojnov, Miodrag 'Čkalja' Petrović
Priča o odnosu dvoje ljudi, razvoju njihove ljubavi i suočavanju s problemima i izazovima...
Lijepa i popularna osamnaestogodišnja Višnja u centru je pažnje brojnih mladića koji je salijeću. Ona uživa u njihovoj pažnji, no nijedan joj nije posebno drag. Jedan od njih je gimnazijalac Miša koji se zaljubljuje u nju. On pokušava stupiti u kontakt s njome preko zajedničkog prijatelja Marka kojemu je Višnja također draga.