SLATKI ŽIVOT La dolce vita, 1959.

IN MEMORIAM ANITA EKBERG
   Zvali su je 'led koji se topi'. Bila je seks simbol par excellence. Njena nordijska pojava zaludila je rimsku Viu Veneto. Tamo se ukazala na vrhuncu Dolce Vite, u eri paparazza, striptizeta, skandala i ljubavi. 'Bila je poput mlade božice', rekao je za nju Fellini. Marcello Mastroianni bio je nešto suzdržaniji, rekavši da ga je 'podsjećala na vojnika Wehrmachta koji mi je zapovijedio da se ukrcam u njegov kamion'. Fellini joj je dodijelio ulogu u „Slatkom životu“. Sve ostalo je povijest... Iako je ostala upamćena dok je uronjena u Fontanu di Trevi mamila Mastroiannija onim senzualnim 'Marcello, come here!', mnogo šokantnija bila je njena toaleta koju su za taj film dizajnirale sestre Fontana u stilu vatikanskih svećenika. A scenu u kojoj se ona u društvu Marcella penje na kupolu bazilike Sv Petra, rimski je kler opisao kao 'skandaloznu'. Te iste večeri, 'svetica' će nakon posjete Vatikanu zamijeniti tu haljinu  raskošnim dekolteom i okončati u klubu u termama Caracalla, gdje joj Marcello tijekom plesa kaže, 'You are everything. Tu sei tutto. Prva žena prvog dana stvaranja svijeta. Majka, sestra, ljubavnica, prijateljica, anđeo, zemlja, dom'.

La dolce vita, 1959. Federico Fellini, 174 min. IT
Scenarij: Federico Fellini, Ennio Flaiano, Tullio Pinelli, Brunello Rondi, Pier Paolo Pasolini
Uloge: Marcello Mastroianni, Anita Ekberg, Anouk Aimée, Yvonne Furneaux, Alain Cuny
   Pratimo sedam dana u životu Marcella, kolumnista tračerskih novina koji želi postati ozbiljan pisac, no nema snage da to i ostvari. Umjesto toga prepušta se dekadentnom životu Rima i površnim druženjima s društvenom elitom zapuštajući ljubavnu vezu s Emmom do te mjere da Emma pokuša samoubojstvo.
   Nakon dekade filmova u kojima je bio objektivni promatrač koji iznosi priču, Fellini postaje redatelj kojeg sve više zanimaju snovi, unutarnji problemi i želja za pričanjem vlastitih doživljaja i osjećaja. Na tom tragu nastaje film „Slatki život“ 1960. godine. Kroz sedam dana i noći film prati mladog novinara Marcella, kojeg glumi Marcello Mastroianni, u svakodnevnim problemima. Djevojka mu se pokušala ubiti zbog njegove nevjere, on ima problema s drugim ženama, prijatelj mu je izvršio samoubojstvo, privukla ga je glumica Sylvia koja je došla snimati film u Rim pa ju on prati u njenim vrludanjima kroz Rim... Upravo je ta priča oko Marcella i Sylvie rezultirala najpoznatijom scenom Fellinijevih filmova, scenom u kojoj se Sylvia kupa u fontani di Trevi i zove Marcella da joj se pridruži... (U spomen na Marcella Matroiannia i tu poznatu scenu, fontana je ugašena i uvijena u crno na jedan dan prilikom njegove smrti 1996. godine.)
   Svi se slažu da je ovaj trosatni crno-bijeli film obilježio filmsku povijest, iako je na početku bio izlože raznim napadima. 'Slatki život' je u vrijeme nastanka bio smatran skandaloznim, crkveni i konzervativni krugovi pozivali su na njegovu zabranu, a iz Vatikana je stigao prijedlog da se film preimenuje u 'Odvratni život'. Jedna starica je u Rimu čak zgrabila Fellinija i dobacila mu da si 'objesi kamen oko vrata i skoči u najdublje more'. No, danas se 'Slatki život' smatra filmom s moralnom porukom koji je čedniji od nekih TV reklama, a posebno je važan kao prikaz 'kulture celebrityja' u nastajanju. Možda i najveća ostavština filma je izraz 'paparazzo', skovan prema prezimenu fotoreportera koji snima glamurozni svijet koji glavni junak prati. I sam termin 'slatki život' udomaćio se kao izraz koji dobro opisuje razuzdani život 'celeba' i 'kvaziceleba' koje prati mediji na 'red carpetu'. I što reći nego - ono što je nekad bio filmski skandal, danas je svakodnevnica... (filmski.net)
http://www.imdb.com/title/tt0053779/?ref_=fn_al_tt_1

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA