SEDMI PEČAT

Det sjunde inseglet, 1957.

50 GODINA KINOTEKE
Det sjunde inseglet, 1957. Ingmar Bergman, 96 min. SE
Scenarij:
Ingmar Bergman
Uloge: Max von Sydow, Gunnar Björnstrand, Bengt Ekerot
   U Švedsku kojom hara kuga sredinom 12. stoljeća nakon desetogodišnjeg sudjelovanja u križarskom pohodu vraćaju se vitez Antonius Block i njegov štitonoša Jöns. Jednog dana, dok Jöns izmoren leži na plaži, Antonius će shvatiti da je Smrt došla po njega. Želeći dobiti na vremenu i živ se vratiti kući, Antonius predloži Smrti da odigraju partiju šaha, ulog u kojoj je s jedne strane njegov život, a s druge odgovori na egzistencijalna pitanja koja ga muče, a koje će mu Smrt dati u slučaju njegove pobjede. Tijekom sljedećih nekoliko dana, dok sa Smrću bude igrao šah, Antonius će s njom putovati zemljom te pokušavati dokučiti postojanje Boga i smisao vlastitog života. Kao čovjek uzdrmane vjere, koju dodatno potkopavaju zbivanja u okolini i Jönsov cinizam, Antonius će shvatiti svu ispraznost ljudskog života te poželjeti prije smrti učiniti jedno plemenito i nesebično djelo.
   Mudri i dalekovidni ljudi srednjeg vijeka običavali su provesti noć u mrtvačkom sanduku s ciljem da nikad ne zaborave krajnju vrijednost svakog trenutka i nestalnu prirodu samog života. To je poput lubanje koja se drži na stolu. Što se tiče umjetnosti vjerujem da postoje dva tipa umjetnika. Jedan snima "kamerom" da bi nas obavijestio o aspektima realnosti, korupcije, nepravde, sloma društva. Drugi je fasciniran unutarnjim životom ljudi. On ulazi u njih,a zatim izlazi vani s onim što je otkrio u unutrašnjosti bića. Oba mi izgledaju potrebni ukoliko umjetnici uopće mogu biti potrebni. Na starim freskama koje sam viđao posjećujući seoske crkve sa svojim ocem ponekad se vidi Smrt kao igra šah s Križarom. Motiv sam upotrijebio kao centralnu scenu filma „Sedmi pečat“, jer on sadrži izvjesnu količinu nade.Teoretski je moguće da križar pobjedi. (Ingmar Bergman)
   Umjetnost je beznačajna za najveći dio čovječanstva i održala se na životu, kao i religija, iz sentimentalnih razloga, kao konvencionalna pristojnost. Zbog svega toga potpuno mi je svejedno koliko ljudi gleda moje filmove. Pravio sam ih da služe kao stol iii stolica, a ako nekome znače nešto više od stola ili stolice to nije moja stvar. (Ingmar Bergman)

https://www.imdb.com/title/tt0050976/?ref_=fn_al_tt_1

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA