SALO ILI 120 DANA SODOME

Salò o le 120 giornate di Sodoma, 1970.

50 GODINA KINOTEKE
Salò o le 120 giornate di Sodoma, 1970. Pier Paolo Pasolini, 117 min. IT
Scenarij:
Pier Paolo Pasolini, Sergio Citti, Pupi Avati
Uloge: Paolo Bonacelli, Giorgio Cataldi, Aldo Valletti, Umberto Paolo Quintavalle, Sergio Fascetti, Franco Merli, Caterina Boratto, Hélène Surgère, Graziella Aniceto
   Umjetnik, ako je nesebičan i strastven, uvijek je živi protest. (Pier Paolo Pasolini)
   Salò, glavni grad Mussolinijeve fašističke Socijalne republike, 1944. U palači na obali jezera Garda, četiri dužnosnika organiziraju sadističke orgije ustrojene pripovijedanjem triju pripovjedačica uz klavirsku pratnju, iživljavajući se nad bezimenim mladićima i djevojkama.
   „Salo“ je došao kao iznenađenje i šok, mračna i beskrajno depresivna vizija života puna neviđeno nasilnih scena. „Salo“ je bio zabranjen u mnogim državama zbog svojeg grafičkog portreta silovanja, mučenja i ubojstava. Film je bio zabranjen u Australiji1976. Zabrana je skinuta tek 17 godina kasnije, 1993., da bi opet bila obnovljena 1998. U Britaniji je film 1976. zabranjen od BBFC-a za prikazivanje. U Njemačkoj je 1976. film konfisciran od državnog odvjetnika kako bi ga zabranio u toj zemlji. U SAD-u je film prikazan na filmskom festivalu u New Yorku1977., ali je onda isto tako zabranjen... I danas je zabranjen u mnogim zemljama.
   Pasolinijevaa namjera bila je iskoristiti neobuzdanu upotrebu moći, dovedenu do krajnje granice seksualnog poniženja, kao metaforu za sam fašizam, viđen kao filozofija koja štuje moć radi nje same. Premda zasnovan na djelu Markiza de Sadea, film je smješten u kratkotrajnu Republiku Salo, gdje se Musolini ukopao na kraju 2. Svjetskog rata. Passolini je bio u vrtlogu tih događaja, a i brat mu je ubijen u Salou. Ovo je posljednji film koji je režirao Pier Paolo Pasolini jer je nedugo nakon premijere ubijen pod neobičnim okolnostima.
     Film je alegorija na moderni kapitalizam, u kojem su materijalne vrijednosti i želja za konzumerskim užitkom i profitom potpuno uništila duhovni život i humanost. (Pier Paolo Pasolini)
   Ovo je težak film za gledati, ali jedan koji vas natjera da razmišljate. (Derek Smith / Slant Magazine)
   Pasolinijev film je nihilistični, blijed pogled u srce čovjeka. I makar na površini izgleda da nema nikakve vrline koje ga iskupljuju, to je zapravo složen film koji istražuje ne samo tamnu stranu u nama, nego i našu pasivnost koja dopušta tiranima poput onih u ovoj priči i u knjizi da čine takve grozote. Ipak, usprkos ovim umjetničkim aspiracijama, mnogi su izabrali jednostavno odbaciti film kao ništa više nego jednu elaborirano snimljenu eksploataciju... Ovo je zastrašujuća vizija podređenosti, degradacije i uništenja ljudskog duha pošto četiri vladara neprestano napadaju svoje zatvorenike u svrhu svojeg užitka... Na kraju, „Salo“ je snažna, uznemirujuča alegorija koja gleda duboko u najtamnije kutove ljudske psihe i nikada ne trepne dok to otkriva. Da, to je eksploatacijski, ali i umjetnički film napravljen od filmaša koji je želio konfrontirati samozadovoljstvo kinematografije i ljudske vrste. (Mike Bracken / Flipside Movie Emporium)

https://www.imdb.com/title/tt0073650/?ref_=fn_al_tt_1

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA