PREMIJERE 75
Grafička mapa zbir je grafičkih listova realiziranih propitkivanjem međuodnosa i mogućnosti tradicionalnih i suvremenih grafičkih tehnika. Eksperimentirajući u domeni matrice, umjetnica ostvaruje tehničke, estetske i emocionalne kvalitete rada. Arhitektura vlastitoga grada te njegovi devastirani i opustošeni interijeri fokalna su točka autoričina interesa. Odsustvo naziva same mape esencijalno je povezano sa semantičkim vrijednostima djela. Ruinirani ambijenti, otuđeni od svakodnevice grada, simbolički evociraju društveno ozračje i kolektivne obrasce ponašanja. Jukstapozicijom grafičkih izraza, umjetnica istražuje diskurs društva i gradske baštine, pri čemu je mogućnost prepoznavanja i reinterpretacije prezentiranih prostora svjesno ostavljena na promišljanje samome promatraču. Neizbježno pitanje koje ova socijalno angažirana tematika svakako nastoji postaviti jest – što se to događa društvu i njegovu poimanju baštine, kao i kulture općenito, da nas je dovelo do ovakve slike grada? Odabrani derutni interijeri gube svoj identitet te se postepeno povlače iz kolektivne gradske memorije. Radovi Ane Marie Delalle suptilno pozivaju na revalorizaciju baštine, mahom one socijalističke i industrijske, kao manje „turistički dopadljive", te ujedno današnjom slikom grada provociraju pojedinca na kontemplaciju udjela individualne inertnosti u kreiranju iste.
Koncipirani kao mapa kružnih kompozicija, ovi grafički listovi afirmiraju umjetničine vještine tradicionalnog interveniranja unutar grafičkog medija, kao i istančan smisao za manipulaciju modusima novih digitalnih medija. Osobnim fotografiranjem selektiranih interijera, dodatnom obradom fotografije u programu „Adobe Photoshop" te naposlijetku, digitalnim UV printom, priređuje se cinčana matrica, spremna za jetkanje u kiselini. Jetkana se matrica u prvoj fazi premazuje crnom bojom, a zatim se, uz pomoć maski, otiskuju kolorizirani segmenti, kreirajući pritom jednostavne geometrijske forme. Grafička mapa tako postaje produktom kombiniranih grafičkih tehnika dubokog tiska fotogravure, suhe igle te autoričinog eksperimentalnog, ali minucioznog idioma unutar grafičkog medija.
Tihana Ćuk
—
Životopisi:
Ana Maria Delalle rođena je u Splitu 1990. godine. Po završetku srednje škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju upisala je Umjetničku akademiju u Splitu, na kojoj 2017. godine sa završnim radom iz grafike pod mentorstvom profesora Edvina Dragičevića zaokružuje preddiplomski studij. Sa specijalizacijom u grafici, upravo je i diplomirala na Odsjeku za likovnu kulturu i likovnu umjetnost pod mentorstvom profesorice Maje Zemunik Khoualdi na splitskoj Akademiji. Umjetnica je dosada sudjelovala na nekoliko nacionalnih i međunarodnih skupnih izložbi, a ovo joj je prvo samostalno izlaganje.
Tihana Ćuk, rođena u Splitu 1998. godine, studentica je treće godine preddiplomskog studija povijesti umjetnosti i anglistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Trenutno odrađuje stručnu praksu u Konzervatorskom odjelu Uprave za zaštitu kulturne baštine.
—
Organizacija projekta:
Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Split; Umjetnička akademija u Splitu / Slikarski odsjek; Filozofski fakultet u Splitu / Odsjek za povijest umjetnosti
—
Voditelji projekta:
Helena Petrinović, Tamara Visković, Viktor Popović, Vedran Perkov, Ivana Poljak, Petar Katavić, dr.sc. Dalibor Prančević
—
Realizacija izložbe omogućena je sredstvima Grada Splita i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.