PREMIJERE 74
U utorak, 21. siječnja 2020. u 19:00 sati u izložbenom prostoru Loggia, Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Dioklecijanova 7 u Splitu otvara se izložba PREMIJERE 74 / Lucia Mrakovčić.
Izložba ostaje otvorena do 31. siječnja 2020.
—
Ne postoji jedan dogmatski, vidljiv radni obrazac ili linearan način razmišljanja kojim se može pristupiti izloženoj instalaciji. Umjetnica kroz zaigranu improvizaciju, repetitivnu i meditativnu gestu, vođena šansom, intuicijom, sinkronošću, intenzivnom osobnom refleksijom i sporadičnom logikom, istražuje i propituje vlastite pristupe plastici i mogućnosti njezina oblikovanja. Koristeći se različitim materijalima i tehnikama, ona u svom radu stvara kontraste individualnog i univerzalnog, brzog i usporenog, sakralnog i profanog ili pak prirodnog i kulturnog. Intuitivnim istraživanjem plastike umjetnica želi provoditi transformativnu moć umjetničkog procesa, geste, prostora i samog objekta. Ovakvom strujom misli i bez predodređenog plana i ideje, umjetnica propituje razinu područja nesvjesnog sakupljajući objekte na koje slučajno naiđe, a oni joj zaokupe pažnju, prepoznajući mogućnosti njihova novog supostojanja. Univerzalni predmeti sada postaju dijelom spontanog procesa u kojemu se povezuju s osobnim na potpuno nesvjesnoj razini, i poput postavljenih niti balansiraju u zraku između sigurnih uporišta i pozitivnih oslonaca, kao što su to u ovom slučaju kamenja na podu ili zlatni listići na stropu. Spona kamena i uzorka zlatnih listića nosi i svojevrsnu kulturno umjetničku referencu i zapravo reflektira umjetničinu zadivljenost bizantskim mozaicima, stvarajući solidno uporište koje povezuje niti i predmete na njima, a koji nalikuju našem biću unutar kojega slobodno lutaju sjećanja i misli. Na različitim udaljenostima predmeti koegzistiraju, svojim oblikom, veličinom i težinom, testirajući otpornost i izdržljivost svake od niti. Upravo je to način na koji umjetnica opisuje svoj doživljaj svijeta i testira granice tog doživljaja. Od nedodirljivih i nematerijalnih stanja artikulira se tenzija doživljaja koja nije statična nego u permanentnoj mijeni.
Umjetnica tvori balans između poznatog, opipljivog i razumljivog te nepoznatog, nematerijalnog i nerazumljivog aspekta života. Svaka naizgled racionalna pojava u trenutku može pokazati potencijal razotkrivanja dubljih procesa koji na prvu nisu vidljivi. Pa tako ostvarena materijalna reprezentacija onog spiritualnog u ovom radu postavlja pitanje do koje granice mislimo da je naša prava istina u određenom trenutku dostižna, a koliko je odraz nečeg suspregnutog ili davno već zaboravljenog.
Karla Čudina
—
Životopisi:
Lucia Mrakovčić rođena je u Antwerpenu, Belgija 1982. godine. Studira Kiparstvo na Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti u Antwerpenu a trenutno preko Erasmus programa studijski boravi na 1. godini diplomskog studija Kiparskog odsjeka Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu, u klasi izvanrednog profesora Lorena Živkovića Kuliša.
Karla Čudina studentica je prve godine diplomskog studija povijesti umjetnosti i povijesti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Sudjelovala je na projektu publikacije Pisma Vladimira Ardalića Luji Marunu (1893. – 1917.) 2019. i na radionici Skulptura kao kultura 2020. u sklopu istraživačkog projekta Hrvatske zaklade za znanost Pojavnosti moderne skulpture u Hrvatskoj: skulptura na razmeđima društveno-političkog pragmatizma, ekonomskih mogućnosti i estetske kontemplacije.
—
Organizacija projekta:
Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Split; Umjetnička akademija u Splitu / Slikarski odsjek; Filozofski fakultet u Splitu / Odsjek za povijest umjetnosti
—
Voditelji projekta:
Helena Petrinović, Tamara Visković, Viktor Popović, Vedran Perkov, Ivana Poljak, Petar Katavić, dr.sc. Dalibor Prančević
—
Realizacija izložbe omogućena je sredstvima Grada Splita i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.