PARIS, TEXAS

Paris, Texas, 1984.

IN MEMORIAM SAM SHEPARD (1943. – 2017.)
Paris, Texas, 1984. Wim Wenders, 145 min. DE/FR/UK
Scenarij:
Sam Shepard, L. M. Kit Carson
Uloge: Harry Dean Stanton, Dean Stockwell, Hunter Carson, Nastassja Kinski
   Neobični film ceste o Travisu, čovjeku izgubljenu u vlastitu paklu. Smatran mrtvim četiri godine, pojavljuje se u pustinji na meksičkoj granici, umoran od života i djelomično bez pamćenja. Po njega dolazi njegov brat Walt, kod kojeg živi Travisov sedmogodišnji sin Hunter. Travis i Hunter, u početku potpuni stranci, počinju graditi prijateljstvo i plan kako da pronađu Jane, Hunterovu majku, a Travisovu bivšu ženu, i vrate je kući...
   Film izvanrednih glumačkih izvedbi te dobitnik mnogih međunarodnih priznanja, uključujući i Zlatnu palmu u Cannesu 1984. godine za najbolji film.
   Wim Wenders pravi vizualno intrigantne filmove, pri čemu je do gledatelja hoće li ih shvatiti previše provokativnim ili jednostavno takvima, kakvi jesu, no „Paris, Texas“ je definitivno film koji je krcat krajnje jednostavnim no fenomenalnim radom kamere. Bogatstva je napretek i u pustinji i bilo gdje drugdje, ako čovjek ima oči koje žele to primjetiti. Za mnoge spor u radnji i na momente prilično škrt na dijalozima (ne posve, naravno), ovaj film suncem, prašinom i jednostavnim dodirom točkice jarke boje na pozadini tek naoko bezličnih setova postiže fantastičan efekt. „Paris, Texas“ vjerojatno je jedna od jačih obiteljskih drama osamdesetih godina, sposobnih da rasture srce uz vrlo malo napora, ne zahtijevajući od gledatelja ništa do li želje za upijanjem okoliša, nevjerojatno jednostavno ocrtanih, no svejedno složenih likova, svo vrijeme uokvirenih prekrasnom glazbom, koju je složio veliki Ry Cooder... (Vanja, www.fak.hr)
   Mračan opis zemlje u kojoj ljudi poput Travisa i Jane ne mogu pustiti korijene, priča o velikoj, moćnoj i bogatoj državi u kojoj mali ljudi mogu postati očajno izgubljeni... (Newsweek)
   Istinit, dubok i briljantan film... (Roger Ebert)
   Wendersov klasik ostaje upamćen kao vizuelno snažno ostvarenje; kao emotivan, dubok i višeslojan film posvećen sanjarima. Ovo djelo govori o ljubavi, patnji, nadama, iznevjerenim očekivanjima, praštanju i samoći. Paris, Texas je sam život... (Uroš Popović, P.U.L.S.E.)

http://www.imdb.com/title/tt0087884/?ref_=fn_al_tt_1

IN MEMORIAM SAM SHEPARD
(1943. – 2017.)

   Pisac i kauboj koji se jednako dobro snalazio za pisaćim strojem i u sedlu, za glumu bio nominiran za Oscara, za drame osvojio Pulitzera i nagradu PEN-a, na rodeu nagradu u jahanju divljih konja: Sam Shepard bio je jedna od najiznimnijih pojava na američkoj kulturnoj sceni druge polovice dvadesetog stoljeća - od ko-skladatelja pjesama Boba Dylana do bizarne činjenice da je kao bubnjar psihodeličnog benda Holy Modal Rounders s njima snimio nekoliko albuma, pa do renomea intelektualca zavodnika. Između ostalog, bio je par godina u vezi s Patti Smith, a ona uopće nije znala da je on pisac drama koje se izvode na off-Broadwayu.
   Sam Shepard, najveći američki dramatičar svoje generacije, rođen je pod imenom Samuel Shepard Rogers III. Osvojio je Pulitzerovu nagradu za dramu 'Buried Child' 1979. godine i nominiran je za Oscara za ulogu pilota Chucka Yeagera u filmu 'The Right Stuff' (1983). Da bi odigrao tu ulogu, Shepard – koji je patio od straha od letenja – zatražio je od pravog Yeagera da ga povede na let mlažnjakom i nakon toga ga tako upečatljivo odglumio.
   Za suradnju na scenariju filma 'Paris, Texas' (1984) nominiran je za BAFTA nagradu. Ukupno je napisao 44 drame, te objavio nekoliko knjiga kratkih priča, eseja i memoara.

 

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA