NOSTALGIJA, 2022.

Nostalgia, 2022. Mario Martone, 117 min. IT / FR
Scenarij: Mario Martone i Ippolita Di Majo po romanu na-politanskog pisca Ermanna Ree
Uloge: Pierfrancesco Favino, Francesco Di Leva, Tommaso Ragno, Aurora Quattrocchi
Ponekad se morate vratiti, ali najbolje je nastaviti gledati prema naprijed.
Rodni gradovi nas brzo zaborave kad ih napustimo, čak i ako neki Ijudi koji su ostali ne zaborave na nas. Arhitektura, infrastruktura i cijele zajednice mijenjaju se prema sjećanjima - ili vizijama - kada se vratite. A kad se jednom vratite, čak i ono čega se sjećate mora vam se ponovno predstaviti; pločnici koji su se jednom navikli na vaše otiske moraju se ponovno razgaziti, poput novog para cipela. To je Martoneova „Nostalgija" - prikazuje Napulj iz posve nove vizure: iz melankolične perspektive nekoga tko ga je napustio prije četrdeset godina.
Felice Lasco vraća se u svoj rodni grad iz Kaira kako bi vidio majku. No želja da se poveže s prošlošću vodi ga u opasne vode. Ne pokoleba ga ni činjenica da je njegov najbolji prijatelj iz djetinjstva, Oreste, postao jedan od najozloglašenijih ljudi u Camorri. Mogu Ii dva čovjeka koja dijele strašnu tajnu pronaći mir?
Film „Nostalgija" premijerno je prikazan ove godine u glavnom natjecateljskom programu u Cannesu.
Hodajući po žici između gangsterske drame i studije karaktera, „Nostalgija" nas vodi kroz kriminalno podzemlje Napulja u potrazi za prošlošću koju bi možda bilo bolje ostaviti iza sebe. (konsenzus kritičara / rotten tomatoes)
Nevjerojatno snimljen i nevjerojatno odglumljen film koji dovodi u pitanje ideju nostalgije kako je prikazana u naslovu: ne radi se samo o tome da je nostalgija zabluda, ili da prošlost nije bila tako sjajna kao sto se čini gledana kroz ružičaste naočale. Radi se o tome da ne postoje prošlost i sadašnjost. (Peter Bradshaw / The Guardian)
Tužan, melankoničan film, izvrsno režiran i savršeno odglumljen. (Kevin Maher / Times, UK)
Vidite da se kraj bliži, ali senzualna kvaliteta filma i Favinova sjajna izvedba spašavaju ga od predvidljivosti. (Mark-ie Robson-Scott / The Arts Desk)
Stavljanje gangsterske teme u prvi plan možda je bilo zbunjujuće, ali redatelj vještinom i gracioznošću održava ravnotežu. (Bradley Gibson / Film Threat)
https://www.imdb.com/title/tt14034614/?ref_=fn_al_tt_2