MASKIRANI UBICA
IN MEMORIAM ROBERT LOGGIA
Robert Loggia, Amerikanac talijanskog porijekla i pravog imena Salvatore, bio je jedan iz plejade markantnih holivudskih karakternih glumaca iz drugog plana, uvijek iznimno pouzdan sporedni lik koji je pomalo grubom pojavom, dojmljivom tjelesnom prezentnošću i upečatljivim govorom bitno obilježio sve filmove u kojima je nastupao, bez obzira na veličine i važnosti uloga koje je tumačio te uglavnom nevezano za kakvoće samih filmova. Već tjelesnom staturom i karakterističnom bojom glasa Loggia se nametao kao autoritet i grubijan koji je ponekad imao zlatno srce, s lakoćom je glumačkim partnerima mogao krasti zajedničke scene da je to želio, no preferirao je statuse drugih pa i trećih violina, likova uglavnom iz sjene koji su u interakcijama s protagonistima i njima osiguravali dramsku uvjerljivost i težinu, a sebi jamčili ne samo prepoznatljivost nego i upečatljivost i trajno mjesto u pamćenju gledatelja...
Jagged Edge, 1985. Richard Marquand, 108 min. SAD
Scenarij: Joe Eszterhas
Uloge: Glenn Close, Maria Mayenzet, Jeff Bridges, Peter Coyote, Robert Loggia
Lijepa nasljednica novinarskog carstva brutalno je ubijena u kući na plaži koju dijeli sa suprugom, moćnim izdavačem Jackom Forresterom. Kada se otkrije da od njezine smrti najviše koristi ima baš on i kada ga svjedok poveže s oružjem kojim je počinjeno ubojstvo, policija ga uhiti. Brani ga bivša tužiteljica Teddy Barnes kojoj u istrazi pomaže detektiv. Teddy nalazi rupe u slučaju no nalazi i nešto što nije tražila: ljubav prema klijentu koja narušava profesionalnu etiku i dovodi je u životnu opasnost...
Robert Loggia nominiran je za Oscara za sporednu rolu u „Maskiranom ubojici“ Richarda Marquanda. Premda je u cjelini riječ o solidnom križancu trilera i sudske drame opterećenom nekolicinom neuvjerljivih iznenađenja i preokreta, koji se i na idejnoj i na izvedbenoj razini, u profiliranju likova i njihovih međuodnosa te građenju dramske tenzije, intenzivno oslanja na konvencije i klišeje, posrijedi je uzbudljiv film prema scenariju Joea Eszterhasa. Film koji se na razmjerno intrigantan način bavi senzacionalističkim tretmanom kriminala u tabloidnim medijima, što je do danas i u našem društvu metastaziralo do golemih razmjera. (Josip Grozdanić, filmski programi)