KRATKI FILMOVI CHARLIE CHAPLINA

50 GODINA KINOTEKE
KRATKI FILMOVI CHARLIE CHAPLINA
Pasji život / A Dog's Life, 1918. 40 min.
Uz Chaplina, kao "zvijezda filma" pojavljuje se pas 'Scraps' koji je pomogao Charlieju i Edni da pronađu put ka boljem životu. Edna Purviance glumi pjevačicu iz varijetea, a Charlie Chaplin skitnicu. Sydney Chaplin (Chaplinov brat) nastupio je u manjoj ulozi, što je bilo prvi put da se dvojica braće zajedno pojavljuju na filmu.
https://www.imdb.com/title/tt0009018/
O desno rame / Sholder Arms, 1918. 45 min.
Film je napravljen nakon ulaska SAD u prvi svjetski rat, te je osim komercijalne imao i propagandnu svrhu, odnosno Chaplin je njime svoju globalnu popularnost nastojao iskoristiti kako bi pomogao ratnim naporima svoje nove domovine. U njemu je tumačio lik pripadnika američke vojske poslanog na ratište u Francusku gdje doživljava razne bizarne i komične pustolovine. „Shoulder Arms“ koji je premijeru imao nedugo prije samog završetka rata, imao je izvrsnu gledanost i kritike, te predstavljao dotada najveći uspjeh u Chaplinovoj karijeri.
https://www.imdb.com/title/tt0009611/?ref_=fn_al_tt_1
Useljenik / The Pilgrim, 1923. 47 min.
Chaplin se pojavljuje u ulozi odbjeglog zatvorenika koji krade odjeću, a zajedno sa njom i identitet svećenika, te sticajem okolnosti završi u malom teksaškom gradu, gdje će doživjeti komične pustolovine. „The Pilgrim“ je poznat kao posljednji u kome je nastupio zajedno sa svojom dugogodišnjom partnericom i bivšom ljubavnicom Ednom Purviance.
https://www.imdb.com/title/tt0014358/?ref_=fn_al_tt_2
Mnogo je toga napisano i rečeno o Chaplinu; posebno ovih dana, u povodu njegove smrti, o odnosu nijemog i zvučnog perioda, o filozofiji komisionog, o fenomenu gega, o relaciji komisionog i tragičnog, o univerzalnosti i koherentnosti Chaplinova pogleda na svijet, i tko zna o čemu sve ne...
Kratki filmovi, što ćemo ih večeras gledati, djeluju lako i prpošno, poput filmske skice ili krokija, bez veće dramaturške razrade i čvršće filmske strukture. Ta dramaturška labilnost koja je najveća mana Chaplinovih dugih filmova, posebice zvučnih, ovdje se ustanovljava kao kvalitet jer doprinosi apsolutizaciji gega kao stilotvornog jedinstva filma. U jednom jedinom Chaplinovom gegu sadržana je slojevitost i smisao filmskog iskaza. (Svemir Pavić, 27.1.1978.)