KINOTEKA NA BAČVICAMA: ŽALAC
U sklopu projekta "Aktiviraj se i kreni" organiziraju se besplatne filmske projekcije u splitskoj Urbanoj anglomeraciji. S klasičnim programom najprije se gostuje u Solinu, zatim u Klisu, pa preko Kaštela natrag u Solin. Slijede i dvije projekcije u ljetnom kinu Bačvice, a od listopada, zadnje dvije srijede rezervirane su za ovaj program u Kinoteci Zlatna vrata.
KINOTEKA NA BAČVICAMA
The Sting, 1973. George Roy Hill
AUTORSKI TIM: Tony Bill, Michael Phillips, Julia Phillips (producent), George Roy Hill (redatelj), David S. Ward (scenarij), Robert Surtees (fotografija), William Reynolds (montaža), Marvin Hamlisch (skladatelj), Henry Bumstead (scenografija), Edith Head (kostimografija)
ULOGE: Paul Newman (Henry "Shaw" Gondorff ), Robert Redford (Johnny "Kelly" Hooker), Robert Shaw (Doyle Lonnegan), Robert Earl Jones (Luther Coleman), Charles Durning (William Snyder), Ray Walston (J.J. Singleton), Eileen Brennan (Billie), Harold Gould (Kid Twist), John Heffernan (Eddie Niles), Jack Kehoe (Erie Kid), Sally Kirkland (Crystal)
Doyle Lonnegan: Your boss is quite a card player, Mr. Kelly; how does he do it?
Johnny Hooker: He cheats.
Paul Newman i Robert Redford u jednoj od najpoznatijih krimi komedija stare škole.
Mladi Johnny Hooker je sitni kriminalac koji tek uči zanat prakticirajući sitne pljačke, sve pod nadzorom mentora Luthera. U jednom od takvih sitnih prepada opljačkaju čovjeka za kojeg se ispostavlja da je kurir velikog bossa Doylea Lonnengana kojem se to nimalo neće svidjeti. Hookera pritišće korumpirani policajac prijeteći da će ga izručiti Lonnenganu ukoliko mu ne plati. Uspjeva se izvući, no ne dovoljno brzo da bi upozorio Luthera koji plaća životom. Shrvan, osvete željan Johnny odlazi kod Lutherovog prijatelja i nekad velikog pljačkaša Henryja Gondorfa s kojim okuplja ekipu spremnu za osvetu odnosno veliku pljačku Lonnenganove gotovine.
George Roy Hill prvi je put režirao Paula Newmana i Roberta Redforda 1969. u „Butchu Cassidyju i Sundance Kidu“. Rezultati su potvrdili zainteresiranost publike za vesterne i dokazali komercijalnu privIačnost Newmana i Redforda. Okupivši ih ponovno četiri godine kasnije u „Žalcu“, filmu o prijevari, Hill je dao glumcima još više prostora, ali ovaj put bez bilo kakve tragične rezonancije. lzvanvremenost ragtimea Scotta Joplina odzvanja glazbenom podlogom i, na kraju, komplicirana prijevara porazi najopasnijega negativca. 'Žalac' je nominiran za čak 10 Oscara 1973. godine.
Film je dobio sjajne kritike i bio je veliki uspjeh na kino blagajnama od 1973. do 1974. zaradivši više od 160 milijuna dolara - danas bi to bilo otprilike milijarda dolara što bi ga smjestilo na 20. mjesto filmova s najvećom zaradom u Sjedinjenim Državama (prilagođene inflacije / cijena karata).
Paul Newman, Robert Redford i redatelj George Roy Hill dokazuju da šarm, humor i nekoliko pametnih preokreta mogu tvoriti sjajan film. (kritičarski konsenzus / rotten tomatoes)
Ironizirajući žanrovske konvencije gangsterskog žanra, film je postigao izniman komercijalni uspjeh te je (što je rijetkost za gangsterske filmove i komedije) dobio Oscara za najbolji film, a nagrađeni su i režija, izvorni scenarij, glazba, montaža, scenografija i kostimografija. U raskošno produciranom, nepretencioznom, duhovitom i dopadljivom djelu, razdoblje je rekonstruirano uvjerljivo i ikonografski pažljivo, iako je popularna glasovirska tema „The Entertainer“ ragtime glazbenika Scotta Joplina nastala još 1902. Film počiva na karizmi dvojice glavnih glumaca (i izvrsnom R. Shawu), pri čemu Newman u starijoj ulozi ležerno parira Redfordovoj svježini. (D. Primorac/HFL)
Ponekad me gotovo podsjeća na ukrštanje Jacquesa Tatija s Robertom Altmanom. Lijepo je imati detektivski film koji se više bavi humorom i karakterom nego krvlju; evo jednog, kako kažu, za cijelu obitelj. (quedeseries.es)
Treba vidjeti kak su se filmovi delali kad nije bilo toliko specijalnih efekata, kad je film bio baziran na dobroj priči i glumcima. U ovom slučaju fenomenalni Paul Newman i odličan Robert Redford čija glatka gluma stvarno čini film užitkom za gledanje a priča je odlična i napeta. Old school. (kiks/filmskinet)
Nisam ljubitelj gledanja starijih filmova, pogotovo kultnih klasika, jer mi je gomila novih odgledanih oduzela ljepotu novog i neočekivanog, što su bili u svoje vrijeme, i donekle prigušila/onemogućila doživljaj vanvremenskog i kultnog. Ipak, kod ovog filma me oduševila lakoća gledanja. Bila sam umorna i sva nikakva, a opet mi je tih dva sata proletjelo s nekim blagim poluosmijehom na licu i bez zijevanja, pauziranja i ustajanja. Priča je pitka, teče lagano i zabavno, glumci su genijalni šmekeri, a fora s "činovima" mi je dodatno prijala. (Bojana Nađ/forum)
Možda nije velika umjetnost, ali „Žalac“ je svejedno ukusni kolaž. Plavooki Newman i Redford s kosom boje pijeska izgledaju sjajno, a u njihovu prijateljstvu ukorijenjena je radost majstora ekrana koji jezde kroz komičnu pustolovinu o lojalnosti i varki. (Garrett Chaffin-Quiway / 1001 film koji morate pogledati prije nego umrete)
https://www.imdb.com/title/tt0070735/?ref_=nv_sr_srsg_0