KINOTEKA NA BAČVICAMA: ISTINA

La Vérité, 1960.

La Vérité, 1960., 128 min. FR
AUTORSKI TIM: Raoul Lévy
(produkcija), Henri-Georges Clouzot (redatelj), Henri-Georges Clouzot, Véra Clouzot, Simone Drieu, Jérôme Géronimi, Michèle Perrein, Christiane Rochefort (scenarij), Armand Thirard (fotografija), Albert Jurgenson (montaža), Ennio Morricone (skladatelj), Jean André (scenografija), Odette Berroyer (šminka)
ULOGE: Brigitte Bardot (Dominique Marceau), Charles Vanel (Maître Guérin), Paul Meurisse (Maître Éparvier), Sami Frey (Gilbert Tellier), Marie-José Nat (Annie Marceau), Louis Seigner (Le président des assises), André Oumansky (Ludovic), René Blancard (L'avocat général), Fernand Ledoux (Le médecin légiste), Claude Berri (Georges), Jackie Sardou (The concierge)

   Mladoj Dominique se sudi za ubojstvo Gilberta Telliera.Glavna rasprava se vodi oko pitanja zašto bi lijepa, nehajna i nestalna djevojka ubila talentiranog i ambicioznog dirigenta koji je upravo završio konzervatorij.
   Strast? Osveta? Očaj? Ili nesretan slučaj?
   Svi (sama Dominique, njezini bivši prijatelji i razni ljubavnici, njezini neprijatelji, osobito vlastita sestra, kao i odvjetnici i tužitelji) iznose svoju verziju činjenica, no što je zapravo istina? Da pojednostavimo pitanje: je li seksipilna Dominique samo nemilosrdni ubojica ili je bila slaba, zaljubljena djevojka, žrtva Gilbertove sebičnosti i nasilja?

   Clouzot je svojevremeno izjavio kako je ideju za scenarij dobio nakon što je prisustvovao raznim suđenjima. Najbliže činjenicama je slučaj Pauline Dubuisson, kojoj se sudilo 1953. zbog ubojstva bivšeg zaručnika, kojeg je ubila nakon što je prekinuo s njom i zaručio se s drugom mladom ženom.

   Lijepa, problematična Dominique Marceau dolazi u boemski Pariz kako bi izbjegla jednoličnost provincijskog života, ali završi u sudnici, optužena za ubojstvo ljubavnika. Kako suđenje započinje, a odvjetnici se počinju petljati oko Dominiqueine sudbine, redatelj (i ko-scenarist) rekonstruira njezinu prošlost, ali i borbu za sigurnost u velikom gradu. Dobivamonijansirani portret impulzivne mlade žene - zapanjujuća izvedba Brigitte Bardot- koju su pogrešno shvatili i maltretirali. U konačnici Clouzotov rad donosi presudu licemjernom i moralističkom društvu. (criterion collection)

   Na snimanju filma Clouzot me toliko uvjerio da sam upravo ja ta laka žena, ta tragičarka, da sam na kraju i sama povjerovala u to. Postala sam Dominique. Do te mjere da sam se mjesecima kasnije htjela ubiti... Ali vrijedilo je, duboko sam osjećala njen lik...to je moj najbolji film. (Brigitte Bardot)

   Scenarij čija je arhitektura uzor domišljatosti i preciznosti, inscenacija je koja ne ostavlja priliku slučaju, majstorski je režirana „Istina“ (Jean de Baroncelli, Le Monde)
   "La Verite" je izuzetno intenzivan, prepun duboke i beskompromisne psihološke studije. Gotovo opsesivan tempo događaja ne daje odmora ni likovima ni publici. Scenarij je prvorazredan, s puno ciničnog smisla za humor, usprkos dramatičnim činjenicama. Brigitte Bardot je pod zvučnom režijom genija poput Clouzota senzacionalna u vrlo dramatičnoj ulozi... "La Verite" je ultimativno remek-djelo. Nećete biti razočarani. (pz.anardo / imdb.com)

   Godine 1961. nominiran je za Oscara u kategoriji najboljeg filma s neengleskog govornog područja, u kojoj je iste godine nagrađena Zlatnim globusom, drama s elementima krimića suscenarista i redatelja Henrija-Georgesa Clouzota u vrijeme premijere bila je jedan od najiščekivanijih filmova godine. Produkciju djela pratili su brojni problemi, od narušena zdravlja samog redatelja koji je doživio srčani udar, preko njegovih čestih sukoba s u to vrijeme velikom svjetskom zvijezdom Brigitte Bardot (I bog stvori ženu, Parižanka, Tri koraka u ludilo), koji su od verbalnih ponekad bivali i fizičkim sukobima, do turbulentnih privatnih života glumaca. Film je postigao veliki komercijalni uspjeh u francuskim kinima, i zbog sjajne uloge Bardot, i zbog Clouzotove sugestivne režije i intrigantne teme, i zbog izražene kritike licemjernog i lažno moralističkog društva, i zbog redateljeva promišljena poigravanja gledateljskim voajerizmom kroz hičkokovski način na koji tijelo Brigitte Bardot koristi kao objekt privlačnosti. (HFS)
https://www.imdb.com/title/tt0054452/?ref_=nm_knf_t3

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA