ISTRAGA NAD BESPRIJEKORNIM GRAĐANINOM

Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto, 1970.

   U sklopu projekta "Aktiviraj se i kreni" organiziraju se besplatne filmske projekcije u splitskoj Urbanoj anglomeraciji. S klasičnim programom najprije se gostuje u Solinu, zatim u Klisu, pa preko Kaštela natrag u Solin. Slijede i dvije projekcije u ljetnom kinu Bačvice, a od listopada, zadnje dvije srijede rezervirane su za ovaj program u Kinoteci Zlatna vrata
AKTIVIRAJ SE I KRENI
Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto,
1970. Elio Petri, 112 min. IT
Scenarij: Elio Petri, Ugo Pirro
Uloge: Gian Maria Volonté, Florinda Bolkan,  Gi-anni Santuccio, Orazio Orlando, Sergio Tramonti, Salvo Randone
   Htio sam snimiti antipolicijski film, ali na svoj način.(Elio Petri)
   Na dan preuzimanja dužnosti šefa rimske poli-cije, protagonist ubije ljubavnicu Augustu. Nitko ne sumnja u njega te on odlučuje ostaviti tragove da bi istražitelje uputio u pravom smjeru, ali uje-dno i ustvrdio koliki je zaista njegov ugled. Iako on naposljetku u pismu pretpostavljenima prizna krivnju, nagovore ga da to priznanje porekne.
   Film je nagraÄ‘en Velikom posebnom nagradom žirija u Cannesu te Oscarom za najbolji film na stranom jeziku.
   Dekonstruirajući represivne mehanizme države, film ironizira i prosvjednu kontrakulturu kao konformističku jer jedini svjedok protagonistova zločina, buntovni ljevičarski student Antonio, taj zločin ne razotkriva već se priklanja moralnoj relativizaciji. (Bruno Kragić, HFL)
   “Istraga...” je prvi film trilogije (uz ”Radnička klasa odlazi u raj” iz 1971. i “Imovina više nije kraÄ‘a” iz 1973. ), u kojoj su inscenirani središnji motivi tadašnjeg talijanskog političkog života. Iako je to bio složen film, prepun kulturnih i umjetničkih referenci, od Karla Marxa do Franza Kafke, od političkog trilera u američkom stilu do groteske, koje su bolje primljene u inozemstvu, recepcija filma u Italiji bila je uvjetovana tadašnjim unutarnjim političkim dogaÄ‘ajima. Film je od početka postao predmetom političkih sukoba, unatoč tome što je počeo s natpisom "Svako spominjanje ljudi ili činjenica je čisto slučajno". ÄŒasopis Lotta Continua hvalio ga je, vidjevši u liku Gian Maria Volontéa lik povjerenika Luigija Calabresija, kojeg je izvan parlamentarni pokret optužio da je odgovoran za Pinellijevu smrt.
   Giovanni Grazzini (Corriere della Sera) piše o njemu kao "važnom koraku prema zrelijem društvu, toliko sigurnim u sebe i u demokraciju da si može priuštiti kritiziranje institucija koje se smatraju svetim".
   Rečeno nam je da ćemo završiti u zatvoru: to je bila takva bomba. (koscenarist Ugo Pirro)
   Odziv publike u dvoranama bio je ogroman i u nekim slučajevima bilo je potrebno zaustaviti promet vozila, s obzirom na dužinu redova na blagajnama. Ljudi su hrlili jer nisu vjerovali svojim očima da je tako nešto - tada - moguće snimiti.
   Provokativni politički triler koji je zabrinjavajući danas kao i kad se pojavio 1970. Možda i više. (Kenneth Turan / Los Angeles Times)
   Desetljećima kasnije, Petrijev talijanski politički triler jednako je pravovremen i provokativan kao i 1970., kada je osvojio Oscara za najbolji strani film. (Emanuel Levy / EmanuelLevy.Com)
   Jedna od najciničnijih, briljantnijih satira svog doba. (Tim Brayton / Antagony & Esctasy)
   Gian Maria Volonte je naprosto briljantan: majstorski tečaj glume i neodoljivog samopouzdanja. (chase / rotten tomatoes)

https://www.imdb.com/title/tt0065889/?ref_=fn_al_tt_1

ŠKOLSKA KINOTEKA

KALENDAR DOGAĐANJA