21. SPLIT FILM FESTIVAL - KZV3
17.00 SUVENIR / SOUVENIR, 2014. Andre Siegers, 80 min. DE
Okosnica radnje filma „Suvenir“ je Alfred D. koji samoga sebe naziva „Izvoznikom demokracije“. U ime njemačkih zaklada Alfred već više od 20 godina putuje svijetom uspostavljajući demokratsku svijest i ustavne strukture. Ovaj strastveni filmaš amater zabilježio je svoje misije na stotinama videokazeta nerijetko snimajući samoga sebe i pred kamerom odigravajući svoj život u inozemstvu, ili pak u novije vrijeme dokumentirajući svoju kampanju kao kandidat na Izborima za Europski parlament. U „Suveniru“, povijesni, politički i osobni filmski zapisi susreću se i isprepleću stvarajući
19.00 KONKURENCIJA KRATKI / COMPETITIVE SHORTS - PROGRAM 3 (80 min.)
4. OKOMITO / 6. VODORAVNO / 4. DOWN / 6. ACROSS, 2015. Ken Kobland, 10 min. USA
Blokovi i kvadrati, fragmentirani pogled sa strane u ugodno osvijetljene stanove u velikom gradu. Kauči, stubišta, rasvjetni stupovi, stolovi s vazama s cvijećem. Sanjiva klavirska melodija naglašava začuđeno promatranje suvremenog života. Iznenada se mijenja ton i raspoloženje: nalazimo se u šarenom dinamičnom pejzažu sna koji donekle podsjeća na Mondrianovu sliku Victory Boogie-Woogie. ‘Ovisnost o križaljkama’.
STEVE MRZI RIBU / STEVE HATES FISH, 2015. John Smith, 5 min. UK
Film je snimljen izravno sa zaslona aplikacije za prevođenje na pametnom telefonu, na postavkama prijevoda u smjeru francuski-engleski, a snimaju se natpisi i zgrade jedne londonske trgovačke ulice. U okolišu koji je preplavljen informacijama, natpisi su van kontrole, a zbunjeni i neumorni softver trudi se ispuniti zadatak.
KONJI KAPETANA KONJICE / DIE PFERDE DES RITTMEISTERS, 2015. Clemens von Wedemeyer, 10 min. DE
16mm-materijal ostavština je amaterskog snimatelja Haralda von Vietinghoff-Riescha. Kronološka montaža s komentarom prikazuje konje njemačkih oružanih snaga u 2. svjetskom ratu i civile u bijegu, slike rata. Film je dio projekta pod nazivom P.O.V. (Point of View/ Točka gledišta) Clemensa von Wedemeyera. P.O.V istražuje subjektivni pogled snimatelja na ratištu
TUCUMAN, 2015. Natalia Ryss, 6 min. RU
U početku bijaše Dan… i Noć je nestala. Noć vreba iz dubina – u srcu Nuta Tucumana…
DJEČAK KOJI JE VIKAO RIBA! / THE BOY WHO CRIED FISH!, 2015. Dalia Musaad, 18 min. USA
Mirandin se život u trenutku raspadne kada njezin sin Adam odbije skinuti njezin plavi grudnjak. Nakon što slučajno pogleda scenu nasilja na televiziji, Adam ono što je vidio koristi kako bi se suočio sa sličnom situacijom. Miranda je samohrana majka djeteta s posebnim potrebama i uspijeva iznaći način kako se nositi s tim, kada shvati da je osobna razina isprepletena s univerzalnom.
SHADES OF SAFFLOWER – DYED CELLULOID, 2015. Oki Kayako, 10 min. JP
Pogledaj boju nijansi, koja nastaje prolaskom svjetla kroz šafranike, boja prožima čestice, vrijeme i vrlo mali svemir.
DOM / HOME, 2016. Daniel Mulloy, 20 min. UK/KS
Dok se tisuće muškaraca, žena i djece pokušava dočepati Europe, dobrostojeća engleska obitelj kao da se sprema na godišnji odmor.
21.00 DUM SPIRO SPERO, 2016. Pero Kvesić, 52 min. HR
Dum spiro spero latinska je uzrečica koja znači dok dišem, nadam se. I danas je to geslo onih koji se ne predaju do posljednjeg daha, doslovno i metaforički. Ispreplićući svakodnevne sadržaje, ljubav prema knjigama i razmišljanja o smrti, Kvesić priča o gubljenju životnih snaga i snazi da se s tim gubitkom nosi Zamijenivši tipkovnicu kamerom, autor oslikava dokumentaristički vizualni esej i upoznaje nas sa svijetom od kojeg se oprašta uživajući u svakom trenutku.
........ IZA LICA ZRCALA / A TWO-WAY MIRROR, 2016. Katarina Zrinka Matijević, 42 min. HR
Film o autoričinom prihvaćanju njezine bolesti – epilepsije, posljedica koje s njom dolaze te spoznaja kako nam svaka bolest dolazi s razlogom. Tražeći razloge, autorica stapa svoja životna iskustva i tajne sa iskustvima i tajnama svojih predaka. Sve zajedno isprepliće sa snimkama zabačenog planinskog kraja. Prekrasni, no bolno hladni, veličanstveno privlačni, ali i okrutni prizori pobuđuju uvid što je to zvjersko u ljudima, a ljudsko u zvijerima. Zamjećujući stihom i kamerom prirodne procese i cikluse te obiteljske obrasce autorica polako stvara obrise same sebe. Dok redateljica snima očaravajuće magnetične, ali i morbidno surove scene Like, Lika ocrtava samu redateljicu koja ponovno proživljava vlastita iskustva i iskustva svojih predaka ne bi li pronašla ključ kako prihvatiti svoju bolest, epilepsiju te preboljeti gubitak četiri trudnoće i ljubavi.
Festival je otvoren za sva nova, kreativna, osobna, eksperimentalna, radikalna, subverzivna ostvarenja (film, video i novi mediji) svih dužina i žanrova. Pozornost se poklanja radovima nastalim u otklonu od vladajućih kanona filmske i video produkcije, bilo da je riječ o tradicionalnoj filmskoj tehnici ili najnovijoj tehnologiji digitalne slike.