KALENDAR DOGAĐANJA Svibanj 2017.

Kino - 14.05.

SECRET ARTS CINEMA U ZAGRLJAJU BALETA!

20:00 sati


Secret Arts Cinema u ZAGRLJAJU BALETA! :-)

Secret Arts Cinema (Craft, Art, Design, Architecture) u svoja je dva prethodna izdanja bio potpuno posvećen proslavi kreativnog genija u dva posve različita područja. Arhitektura, a potom i fotografija otkrili su nam koliko se inovativnim i originalnim može postati ukoliko se prati vlastita zamisao. U novom izdanju program pozornost usmjeravamo ne toliko na konačan uspjeh koliko na strastveni put do njega. 

Ovo izdanje Secret Arts Cinema slavi Majčin dan u čak 5 hrvatskih gradova. U nedjelju 14. svibnja u Osijeku (Kino Urania), Puli (Kino Valli), Splitu (Kinoteka Zlatna vrata) i Varaždinu (Kino Gaj) na četiri simultane projekcije s početkom u 20 sati bit će premijerno prikazan film o jednoj ženi, njenom cilju i njenoj očaravajućoj ustrajnosti. Zagrebačka će premijera, kako smo već navikli, malo kasniti i počet će u 21 sat u Zagrebačkom plesnom centru. 

14. svibanj je dan posvećen svim majkama svijeta, njihovim brigama, stremljenjima i nadama. Njihovoj ljubavi. Mame su prvakinje snalaženja, one su primabalerine plesa koji se zove život. Secret Arts Cinema donosi priču o majčinstvu, teškom pothvatu spajanja majčinske nesebičnosti i umjetničke predanosti. 

Osim projekcije filma posjetitelje očekaju i dodatni sadržaji iznenađenja, a posebno će zanimljivo biti u Splitu gdje će već 12. svibnja biti postavljena izložba fotografija Damira Fabijanića iz ciklusa „Krug u kvadratu“ koju je ustupilo Veleposlanstvo Japana. Otkrili smo dakle još jednu puzzlu filmskog programa: u petak krećemo put Dalekog istoka...

Program Secret Arts Cinema u organizaciji udruge Pari Pikule okrenut je filmovima i popratnim događanjima koji slave kreativnost, odnosno tematiziraju rad arhitekata, dizajnera, umjetnika i zanatlija. Riječ je o filmsko-umjetničkoj avanturi koja podrazumijeva da gledatelji ne znaju naslov filma sve do početka projekcije. Cilj programa je otkrivanje magičnog svijeta kreativnosti uz filmove i popratna događanja, a osim u kinima održava se i kao pop-up event na nizu alternativnih lokacija. VOLIM KREATIVNO!

Program Secret Arts Cinemaje realiziran je uz podršku Hrvatskog Audiovizualnog Centra, Kuna Zlatica i Kolorklinike. 

Cijena ulaznice je 20 kuna.

Ostalo - 20.05.

SPLIT SPOT FESTIVAL 2017.

20:00 sati


Događanja u Centru Zlazna vrata u sklopu Split spot festivala 2017.

Ulaz je besplatan.

U subotu, 20. svibnja, splitsku kulturnu scenu obogatit će film, koncert i izložba.

U 20 sati u Kinoteci Zlatna Vrata imat ćemo priliku vidjeti i čuti nešto doista originalno.

U Split napokon stiže projekt Spiritual Marketkoncertna promocija jazz albuma uz pripadajući art film o putovanju Marka Pola.

Riječ je o predstavljanju jazz albuma Vedrana Ružića, nagrađenog Porinom za najbolji jazz album, i pripadajućeg art filma Johna Karduma i Ire Tomić, koji koegzistiraju istovremeno - film i live bend svirka.

Projekt je inspiriran putovanjima Marka Pola do dalekog istoka koja su prikazana kroz jazz glazbu i art film. Nakon albuma, nastaje prateći film, čija posebnost leži upravo u činjenici da je nastao na temelju glazbe, a ne obratno, te ga autori nazivaju prvim hrvatskim jazz filmom.

Film je apstraktni prikaz putovanja Marka Pola, put koji autori prolaze još jednom u današnjem vremenu, te tako nailaze na granice, rat za naftu, medijsku propagandu, uništenje okoliša, klimatske promjene i siromaštvo koje neobično podsjeća na trenutno stanje u Hrvatskoj, pa je tako i sam Marko Polo u ovom filmu u vremenski distorziranoj ulozi imigranta i izbjeglice. Ovaj eksperimentalni film je poput jazza nastajao često improvizirano i u hodu, naglasak je stavljen na motive, koji su se naknadno spajali u zaokruženu priču.


Idejni začetnik projekta je glazbenik i slikar Vedran Ružić. Na albumu u izdanju Croatia Recordsa uz Ružića na kontrabasu sudjeluju Adriano Bernobic (bubnjevi), Pavle Miljenovic (gitara) i Mario Bocic (tenor sax), dok su film u trajanju cijelog albuma režirali i zajedno s Vedranom osmislili Ira Tomic i John Kardum.

Nakon filma, u izložbenim prostorijama Centra Zlatna Vrata, u 21 sat otvaramo izložbu fotografija „Iz ruke“  Žare Batinovića.

Radi se o fotografijama sa snimanja spotova koje je režirao poznati splitski redatelj Žare Batinović. Autori fotografija su nepoznati, mahom Žarini prijatelji ili asistenti na snimanju.

Žare Batinović, rođen, živi i radi u Splitu. 
Po struci mađioničar, al' po zanimanju ipak režiser, najpoznatiji je po glazbenim spotovima koje počinje snimati 90-ih za Daleku obalu, Nenu Belana, a kasnije i Gibonnija, Olivera, TBF, Bajagu, Gorana Baru i Majke, Parni valjak i mnoge druge. Do danas je snimio preko 150 spotova.
Svi Žarini spotovi nastali su s lakoćom i bez puno razmišljanja, zato i jesu tako jedinstveni. Na izložbi će se vidjeti samo djelić duha vremena kada su se stvari radile drugačije i s puno više mota. 

Žarina riječ:
"Nigdi na svitu nema ovakvih momenata u kojima san ja odrasta. Kamera Bolex. Na navijanje. Max duzina kadra oko 23 sekunde. Vječna štoperica u ruci kojom bi mirija dužinu snimljenog kadra radi štednje filma. Štedilo se na svemu i prema svemu se odnosilo kao prema blagu. Po spotu san ima od 10 do 40 min filmske vrpce. Gotovo sva snimanja su napravljena sa 2 čovika u ekipi. Snimatelj Boris Poljak i ja. Nema nikoga više. Ni pomoćnika. Ni šminke. Ni kostima. Ni starlete. Danas kad ovo gledan san jebeno ponosan al još više zbunjen. Ponosan šta san iz ovoga ostavio u nasljeđe vrhunske spotove. Spotove koji su mnogima nešto značili u nekom trenutku njihovih života... Gotovo da nema sedmice a da mi neko ne uleti sa zahvaljivanjem radi tog i tog spota. Tu je moja pobjeda i moj cilj, da doprem do onoga ispred ekrana. I izgleda da jesam. A zbunjen jer nikako ne mogu povezat kako san išta uspija snimit u uvjetima u kojima san radija a kamoli snimit onoliku količinu kvalitetnih spotova. Spotova koji danas izgledaju jos moćnije nego onda kad su nastajali. Žao mi je ako budem nekog razočara jer nije dobija oni holivudski „making of“. Ja osobno nebi ni jednu od ovih situacija minja za sve holivude i bolivude."

Gost izbornik: Mate Matišić

Izložbe - 30.05.

PREMIJERE 58

20:00 sati


"Vozeći se autobusom autor promatra društvenu svakodnevicu velikog broja ljudi koji se koriste javnim gradskim prijevozom na području Splita i njegove okolice. Umjetnik promatra ljude, lica, komunikaciju, životne stilove i različita ponašanja ljudi te s vremenom nailazi na mnoštvo zanimljivih situacija koje se događaju unutar autobusa kao i izvan njega. Dakle, tema serije slika Igora Zdunića Priče iz autobusa ima izraziti društveni kontekst. Gradski prijevoz je, kao javno mjesto, jedno od mnogih ogledala društva u kojem umjetnik proučava socijalnu sliku grada Splita. S jedne strane, postaje očigledno da živimo u svijetu sve većih socijalno-ekonomskih razlika, a ljudi koji se koriste javnim gradskim prijevozom uglavnom imaju loš ili prosječan životni standard. S druge strane, očit je sveopći utjecaj konzumerizma. Sve veći tehnološki napredak, dostupnost društvenih mreža i upotreba “touch screen” mobitela uzrokuju sve veću izoliranost i otuđenost pojedinca. Čovjek postaje ovisan o virtualnom svijetu i posvećuje veći dio svog vremena društvenim mrežama zaboravljajući pritom na važnost izravne komunikacije. Pri ulazu i izlazu iz autobusa ljudi se međusobno susreću bez puno interakcija. Mnogi od njih tipkaju po mobilnim telefonima i nose slušalice u ušima. 1 Nedostatak izravne komunikacije i osjećaj pripadnosti nekom društvu ili društvenoj skupini pojedinac pokušava nadoknaditi slijepim praćenjem učestalih modnih trendova pa je kod odijevanja umjesto raznolikosti i osobnog izraza vidljiva uniformiranost. Nedostatak izravnih kontakata i stanovita otuđenost vidljivi su elementi na Igorovim slikama. U fokusu autorovog istraživanja su načini odijevanja, izrazi lica i geste različitih dobnih skupina. Svjestan da se od pojave avangarde dogodila kriza realističnog predočavanja stvarnosti unutar umjetnosti, naročito u slikarstvu, umjetnik ipak bira tradicionalni slikarski medij kako bi što bolje i detaljnije mogao prikazati ljudske likove različitih fizionomija.2 Međutim, usprkos vidljivoj figuraciji slikarska djela Igora Zdunića sadrže apstraktne i nemimetičke ekspresionističke elemente u svojoj strukturi. Odnos između slikarskog i linearnog vidljiv je kod rasporeda elemenata unutarnje građe autobusa. Raspored i organizaciju ljudskih likova i elemenata u prostoru umjetnik rješava geometrijskom perspektivom. U ovom kontekstu prostor autobusa ima značajnu ulogu jer predstavlja odnos čovjeka i njegove okoline, dok su ekspresionistički elementi prisutni kod upotrebe boja, poteza kistom te “zbijenosti” prikaza, a kod opisivanja karaktera ljudskih likova prisutni su i „apstraktni“ izražajni elementi.3 Upotrebom tih elemenata te vraćanjem tradicionalne slikarske tehnike umjetnik nastoji realno prikazati vlastito iskustvo i razmišljanja o životu ljudi u ovom gradu. Zdunićeve Priče iz autobusa mogu biti njegove priče, ali isto tako priče svakoga od nas. Umjetnik ostavlja promatračima da zamisle, pronađu ili ispričaju svoje priče." Petra Dajak

Izložba se otvara u utorak, 30. svibnja 2017. u 20:00 sati, Loggia / Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Dioklecijanova 7, Split. Izložba ostaje otvorena do 6. lipnja 2017.

Igor Zdunić (Gospić, 1991.) završio je Opću gimnaziju u Gospiću. Trenutno je student na 2. godini Diplomskog studija slikarstva u klasi profesorice Nine Ivančić. Samostalna izložba: 2014. Utorkom u Galeriji, Fast forward volume III, Galerija umjetnina, Split Skupne izložbe: 2013. Završna izložba studenata Slikarskog odsjeka, Multikulturalni centar, Split 2014. Završna izložba studenata Slikarskog odsjeka, MKC, Split 2015. Završna izložba studenata Slikarskog odsjeka, MKC, Split 2016. Zavrršna izložba studenata Slikarskog odsjeka, MKC, Split 2016. Stripolerancija, izložba strip radionice, Info zona, Split 2016. Utorkom u Galeriji, zajednička izložba sudionika Fast Forward projekta, Galerija umjetnina, Split

Organizacija projekta: Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Split; Umjetnička akademija u Splitu - Slikarski odsjek; Filozofski fakultet u Splitu - Odsjek za povijest umjetnosti // Voditelji projekta: Helena Petrinović, Viktor Popović, Ivana Poljak, dr.sc. Dalibor Prančević // Izdavač: Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Split // Za izdavača: Tamara Visković // Tekst: Petra Dajak // Tisak: Grafis d.o.o., Split

Izložbe - 31.05.

PREMIJERE 58

8:00 sati


"Vozeći se autobusom autor promatra društvenu svakodnevicu velikog broja ljudi koji se koriste javnim gradskim prijevozom na području Splita i njegove okolice. Umjetnik promatra ljude, lica, komunikaciju, životne stilove i različita ponašanja ljudi te s vremenom nailazi na mnoštvo zanimljivih situacija koje se događaju unutar autobusa kao i izvan njega. Dakle, tema serije slika Igora Zdunića Priče iz autobusa ima izraziti društveni kontekst. Gradski prijevoz je, kao javno mjesto, jedno od mnogih ogledala društva u kojem umjetnik proučava socijalnu sliku grada Splita. S jedne strane, postaje očigledno da živimo u svijetu sve većih socijalno-ekonomskih razlika, a ljudi koji se koriste javnim gradskim prijevozom uglavnom imaju loš ili prosječan životni standard. S druge strane, očit je sveopći utjecaj konzumerizma. Sve veći tehnološki napredak, dostupnost društvenih mreža i upotreba “touch screen” mobitela uzrokuju sve veću izoliranost i otuđenost pojedinca. Čovjek postaje ovisan o virtualnom svijetu i posvećuje veći dio svog vremena društvenim mrežama zaboravljajući pritom na važnost izravne komunikacije. Pri ulazu i izlazu iz autobusa ljudi se međusobno susreću bez puno interakcija. Mnogi od njih tipkaju po mobilnim telefonima i nose slušalice u ušima. 1 Nedostatak izravne komunikacije i osjećaj pripadnosti nekom društvu ili društvenoj skupini pojedinac pokušava nadoknaditi slijepim praćenjem učestalih modnih trendova pa je kod odijevanja umjesto raznolikosti i osobnog izraza vidljiva uniformiranost. Nedostatak izravnih kontakata i stanovita otuđenost vidljivi su elementi na Igorovim slikama. U fokusu autorovog istraživanja su načini odijevanja, izrazi lica i geste različitih dobnih skupina. Svjestan da se od pojave avangarde dogodila kriza realističnog predočavanja stvarnosti unutar umjetnosti, naročito u slikarstvu, umjetnik ipak bira tradicionalni slikarski medij kako bi što bolje i detaljnije mogao prikazati ljudske likove različitih fizionomija.2 Međutim, usprkos vidljivoj figuraciji slikarska djela Igora Zdunića sadrže apstraktne i nemimetičke ekspresionističke elemente u svojoj strukturi. Odnos između slikarskog i linearnog vidljiv je kod rasporeda elemenata unutarnje građe autobusa. Raspored i organizaciju ljudskih likova i elemenata u prostoru umjetnik rješava geometrijskom perspektivom. U ovom kontekstu prostor autobusa ima značajnu ulogu jer predstavlja odnos čovjeka i njegove okoline, dok su ekspresionistički elementi prisutni kod upotrebe boja, poteza kistom te “zbijenosti” prikaza, a kod opisivanja karaktera ljudskih likova prisutni su i „apstraktni“ izražajni elementi.3 Upotrebom tih elemenata te vraćanjem tradicionalne slikarske tehnike umjetnik nastoji realno prikazati vlastito iskustvo i razmišljanja o životu ljudi u ovom gradu. Zdunićeve Priče iz autobusa mogu biti njegove priče, ali isto tako priče svakoga od nas. Umjetnik ostavlja promatračima da zamisle, pronađu ili ispričaju svoje priče." Petra Dajak

Izložba se otvara u utorak, 30. svibnja 2017. u 20:00 sati, Loggia / Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Dioklecijanova 7, Split. Izložba ostaje otvorena do 6. lipnja 2017.

Igor Zdunić (Gospić, 1991.) završio je Opću gimnaziju u Gospiću. Trenutno je student na 2. godini Diplomskog studija slikarstva u klasi profesorice Nine Ivančić. Samostalna izložba: 2014. Utorkom u Galeriji, Fast forward volume III, Galerija umjetnina, Split Skupne izložbe: 2013. Završna izložba studenata Slikarskog odsjeka, Multikulturalni centar, Split 2014. Završna izložba studenata Slikarskog odsjeka, MKC, Split 2015. Završna izložba studenata Slikarskog odsjeka, MKC, Split 2016. Zavrršna izložba studenata Slikarskog odsjeka, MKC, Split 2016. Stripolerancija, izložba strip radionice, Info zona, Split 2016. Utorkom u Galeriji, zajednička izložba sudionika Fast Forward projekta, Galerija umjetnina, Split

Organizacija projekta: Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Split; Umjetnička akademija u Splitu - Slikarski odsjek; Filozofski fakultet u Splitu - Odsjek za povijest umjetnosti // Voditelji projekta: Helena Petrinović, Viktor Popović, Ivana Poljak, dr.sc. Dalibor Prančević // Izdavač: Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Split // Za izdavača: Tamara Visković // Tekst: Petra Dajak // Tisak: Grafis d.o.o., Split