KALENDAR DOGAĐANJA Svibanj 2019.

Ostalo - 02.05.

DANI SMIJEHA U ZLATNIM VRATIMA

17:30 sati


2.5.
17.30 USELJENIK; PASJI ŽIVOT; DOKOLIČAR
20.15 STANLIO I OLIO

3.5.
17.30 STANLIO I OLIO
20.15 MALIŠAN

4.5.
17.30 SVJETLA VELEGRADA
20.15 STANLIO I OLIO

U organizaciji Kino mreže i Hrvatskog audiovizualnog centra, 2. Dani smijeha održat će se od 2. do 5. svibnja u 30 neovisnih kina u 27 gradova diljem Hrvatske. Od petka do nedjelje, u tri dana posvećena smijehu, gledamo četiri Chaplinova filma od kojih su neki snimljeni i prije više od stotinu godina, u rasponu od 1917. do 1921. godine, i u kojima se redom u glavnoj ulozi pojavljuje njegov najpopularniji lik i filmski alter-ego Skitnica. U tijesnom odijelu prekrivenom zakrpama, prevelikim cipelama i sa smiješnim cilindrom na glavi, Skitnica je odavno ušao u popularnu kulturu i postao njezina kultna figura.

Mališan, prvi Chaplinov dugometražni igrani film koji je režirao, producirao, napisao scenarij, skladao glazbu i odigrao glavnu ulogu, odmah je postao hit u kinima, a danas se smatra najslavnijim filmom iz ere nijemoga filma. Radnja prati Skitnicu u najnovijoj dogodovštini, kad preuzima brigu o malenom napuštenom dječaku. Skitnica uvodi dječaka u tajne džeparenja sve dok mu u dobi od pet godina ne postane ravnopravni poslovni suradnik. U ulozi dječaka našao se maleni Jackie Coogan, kojeg je uloga prometnula u prvu pravu dječju glumačku zvijezdu.

Legendarni Pasji život iz 1918. godine također prati priču o Skitnici koji ovoga puta spašava psa lutalicu. On će mu kasnije pomoći da na razne kreativne načine dođe do hrane, pića i novca. Glavnu žensku ulogu, pjevačicu u noćnom baru u koju se Skitnica zaljubljuje, tumači Edna Purviance, stalna Chaplinova filmska partnerica koja je s njim odigrala 30 uloga. U Dokoličaru (1921.) Chaplin ismijava bogatu klasu i njezin dekadentni stil života. Skitnica se ovaj put ušuljao u golf klub, gdje upoznaje besramno bogatu Ednu koja se svađa sa svojim pijanim mužem. Bogataš i Skitnica slučajno zamijene uloge i Skitnica završi u naručju bogataševe žene. Chaplin, naravno, tumači obje uloge. Useljenik (1917.), najcjenjeniji Chaplinov kratkometražni film, označio je autorski pomak od žanra slapstick komedije prema društvenoj kritici, koja će ostati prisutna u većini njegovih sljedećih filmova.

Ostalo - 03.05.

DANI SMIJEHA U ZLATNIM VRATIMA

17:30 sati


2.5.
17.30 USELJENIK; PASJI ŽIVOT; DOKOLIČAR
20.15 STANLIO I OLIO

3.5.
17.30 STANLIO I OLIO
20.15 MALIŠAN

4.5.
17.30 SVJETLA VELEGRADA
20.15 STANLIO I OLIO

U organizaciji Kino mreže i Hrvatskog audiovizualnog centra, 2. Dani smijeha održat će se od 2. do 5. svibnja u 30 neovisnih kina u 27 gradova diljem Hrvatske. Od petka do nedjelje, u tri dana posvećena smijehu, gledamo četiri Chaplinova filma od kojih su neki snimljeni i prije više od stotinu godina, u rasponu od 1917. do 1921. godine, i u kojima se redom u glavnoj ulozi pojavljuje njegov najpopularniji lik i filmski alter-ego Skitnica. U tijesnom odijelu prekrivenom zakrpama, prevelikim cipelama i sa smiješnim cilindrom na glavi, Skitnica je odavno ušao u popularnu kulturu i postao njezina kultna figura.

Mališan, prvi Chaplinov dugometražni igrani film koji je režirao, producirao, napisao scenarij, skladao glazbu i odigrao glavnu ulogu, odmah je postao hit u kinima, a danas se smatra najslavnijim filmom iz ere nijemoga filma. Radnja prati Skitnicu u najnovijoj dogodovštini, kad preuzima brigu o malenom napuštenom dječaku. Skitnica uvodi dječaka u tajne džeparenja sve dok mu u dobi od pet godina ne postane ravnopravni poslovni suradnik. U ulozi dječaka našao se maleni Jackie Coogan, kojeg je uloga prometnula u prvu pravu dječju glumačku zvijezdu.

Legendarni Pasji život iz 1918. godine također prati priču o Skitnici koji ovoga puta spašava psa lutalicu. On će mu kasnije pomoći da na razne kreativne načine dođe do hrane, pića i novca. Glavnu žensku ulogu, pjevačicu u noćnom baru u koju se Skitnica zaljubljuje, tumači Edna Purviance, stalna Chaplinova filmska partnerica koja je s njim odigrala 30 uloga. U Dokoličaru (1921.) Chaplin ismijava bogatu klasu i njezin dekadentni stil života. Skitnica se ovaj put ušuljao u golf klub, gdje upoznaje besramno bogatu Ednu koja se svađa sa svojim pijanim mužem. Bogataš i Skitnica slučajno zamijene uloge i Skitnica završi u naručju bogataševe žene. Chaplin, naravno, tumači obje uloge. Useljenik (1917.), najcjenjeniji Chaplinov kratkometražni film, označio je autorski pomak od žanra slapstick komedije prema društvenoj kritici, koja će ostati prisutna u većini njegovih sljedećih filmova.

Ostalo - 04.05.

DANI SMIJEHA U ZLATNIM VRATIMA

17:30 sati


2.5.
17.30 USELJENIK; PASJI ŽIVOT; DOKOLIČAR
20.15 STANLIO I OLIO

3.5.
17.30 STANLIO I OLIO
20.15 MALIŠAN

4.5.
17.30 SVJETLA VELEGRADA
20.15 STANLIO I OLIO

U organizaciji Kino mreže i Hrvatskog audiovizualnog centra, 2. Dani smijeha održat će se od 2. do 5. svibnja u 30 neovisnih kina u 27 gradova diljem Hrvatske. Od petka do nedjelje, u tri dana posvećena smijehu, gledamo četiri Chaplinova filma od kojih su neki snimljeni i prije više od stotinu godina, u rasponu od 1917. do 1921. godine, i u kojima se redom u glavnoj ulozi pojavljuje njegov najpopularniji lik i filmski alter-ego Skitnica. U tijesnom odijelu prekrivenom zakrpama, prevelikim cipelama i sa smiješnim cilindrom na glavi, Skitnica je odavno ušao u popularnu kulturu i postao njezina kultna figura.

Mališan, prvi Chaplinov dugometražni igrani film koji je režirao, producirao, napisao scenarij, skladao glazbu i odigrao glavnu ulogu, odmah je postao hit u kinima, a danas se smatra najslavnijim filmom iz ere nijemoga filma. Radnja prati Skitnicu u najnovijoj dogodovštini, kad preuzima brigu o malenom napuštenom dječaku. Skitnica uvodi dječaka u tajne džeparenja sve dok mu u dobi od pet godina ne postane ravnopravni poslovni suradnik. U ulozi dječaka našao se maleni Jackie Coogan, kojeg je uloga prometnula u prvu pravu dječju glumačku zvijezdu.

Legendarni Pasji život iz 1918. godine također prati priču o Skitnici koji ovoga puta spašava psa lutalicu. On će mu kasnije pomoći da na razne kreativne načine dođe do hrane, pića i novca. Glavnu žensku ulogu, pjevačicu u noćnom baru u koju se Skitnica zaljubljuje, tumači Edna Purviance, stalna Chaplinova filmska partnerica koja je s njim odigrala 30 uloga. U Dokoličaru (1921.) Chaplin ismijava bogatu klasu i njezin dekadentni stil života. Skitnica se ovaj put ušuljao u golf klub, gdje upoznaje besramno bogatu Ednu koja se svađa sa svojim pijanim mužem. Bogataš i Skitnica slučajno zamijene uloge i Skitnica završi u naručju bogataševe žene. Chaplin, naravno, tumači obje uloge. Useljenik (1917.), najcjenjeniji Chaplinov kratkometražni film, označio je autorski pomak od žanra slapstick komedije prema društvenoj kritici, koja će ostati prisutna u većini njegovih sljedećih filmova.

Ostalo - 06.05.

REVIJA UMAS 2019

19:00 sati


Odsjek za film i video obrazuje svoje studente u području filma i novih medija sa svrhom povezivanja umjetničkog izražavanja i razvijanja autorstva. Pomno odabrana najbolja studentska ostvarenja izbor su cijenjenoga filmskog kritičara doc.dr.sc. Jurice Pavičića.
Projekcija Revija UMAS 2019. održat će se 06.05. u prostorijama kinoteke Zlatna vrata s početkom u 19h.
Popis filmova:
LIFT (Nadja Fatović) 4'
SILVIO ZMAJ (Lucija Bosančić) 13'
BONACA (Josipa Vulić) 4'
DEFINICIJE (Dino Perić) 5'
TUTASPUTA (Ana Marija Fabijanić) 4'
GONE WRONG (Josip Bojčić) 13'
MEATHEAD (Paula Rosan) 2'
SVEN (Ida Slavić) 10'
BABIN SAT (Krešimir Štulina) 3'
CTRL+Z (Luka Eterović) 13'
PALMAS (Bruna Radelja) 6'
UTORAK (Eugen Bilankov) 10'
ALOS (Ratko Ilijić) 4'
LJULJE (Velimir Ujević)'17
PONEKAD JE LAKŠE UBITI NEKOGA DRUGOGA (Elizabeta Ružić) 7'
TAKSIMETAR (Krešimir Štulina) 14'

Kino - 13.05.

2. FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA U SPLITU

19:00 sati


Program:
13.5. u 19:00 TRENEROVA KĆI
14.5. u 20:15 VUKODLAK
15.5. u 20:15 KAMERDINER
20.5. u 20:15 ESKADRILA 303. ISTINITA PRICA
21.5. u 20:15 PREOKRET

Ostalo - 14.05.

2. FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA U SPLITU

20:15 sati


Program:
13.5. u 19:00 TRENEROVA KĆI
14.5. u 20:15 VUKODLAK
15.5. u 20:15 KAMERDINER
20.5. u 20:15 ESKADRILA 303. ISTINITA PRICA
21.5. u 20:15 PREOKRET

Ostalo - 15.05.

2. FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA U SPLITU

20:15 sati


Program:
13.5. u 19:00 TRENEROVA KĆI
14.5. u 20:15 VUKODLAK
15.5. u 20:15 KAMERDINER
20.5. u 20:15 ESKADRILA 303. ISTINITA PRICA
21.5. u 20:15 PREOKRET

Ostalo - 20.05.

2. FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA U SPLITU

20:15 sati


Program:
13.5. u 19:00 TRENEROVA KĆI
14.5. u 20:15 VUKODLAK
15.5. u 20:15 KAMERDINER
20.5. u 20:15 ESKADRILA 303. ISTINITA PRICA
21.5. u 20:15 PREOKRET

Izložbe - 21.05.

PREMIJERE 71

19:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

Ostalo - 21.05.

2. FESTIVAL POLJSKIH FILMOVA U SPLITU

20:15 sati


Program:
13.5. u 19:00 TRENEROVA KĆI
14.5. u 20:15 VUKODLAK
15.5. u 20:15 KAMERDINER
20.5. u 20:15 ESKADRILA 303. ISTINITA PRICA
21.5. u 20:15 PREOKRET

Izložbe - 22.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

tribina

Izložbe - 23.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

tribina

Izložbe - 24.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

Izložbe - 25.05.

PREMIJERE 71

16:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

Izložbe - 27.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

Izložbe - 28.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

Program se bazira na ideji da jedna javnosti znana osoba, ne nužno vezana za filmsku djelatnost, publici predstavlja film po svom izboru. Izbor naslova, kao i izlaganje koje mu prethodi, temelji se na osobnoj priči vezanoj uz njega, i publici prezentira neku vrstu intimne filmske povijesti.
   Niz je načina na koji je medij filma uklopljen u nečiju privatnu biografiju, bilo kroz povezanost uz neki životni period, uspomenu na prve filmske fascinacije, izlaske i konverzacije s ljudima koji su mu/joj mnogo značili, kao nadahnuće za neki potez ili razmišljanje koji su se kasnije u životu pokazali značajnima. Takva se priča razvija kroz uvodno izlaganje, u kojem izbornik „otkriva“ film, izdvaja elemente koji su ga naveli da baš njega odabere, i povezuje te elemente sa vlastitim iskustvom i razmišljanjima. Publika je slobodna postavljati pitanja i nakon izlaganja i nakon pogledanog filma. Dijaloška forma se ohrabruje od strane organizatora i izbornika.
   Izbornik može biti bilo koja javnosti znana osoba, kako iz područja kulturnih djelatnosti, tako i politike, znanosti, sporta, gospodarstva... pod uvjetom da je filmofil i ima volje i sposobnosti da publici u formi slobodne (ne čitane) priče prenese svoja iskustva, ljubavi i znanja vezana uz temu večeri.
   Program je započeo u listopadu 2016., gostovanjem novinara i književnika Predraga Lucića, svima znanog kao jednog  od urednika Feral Tribunea, a manje poznatog kao filmofila i filmskog znalca...

Izložbe - 29.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

Projekciji dokumentarnog filma "Okus cementa", koja će se održati u srijedu 29. svibnja 2019 u 17:30 sati u Kinoteci, prisustvovat će autor Ziad Kalthoum.

'Okus cementa' Ziada Kalthouma prati živote građevinskih radnika iz Sirije koji žive između neba i zemlje, u neprekinutom krugu rušenja i gradnje. Dok oni u Beirutu grade neboder, njihove kuće stradavaju u bombardiranju. Struktura filma je repetitivna i ciklična, radnici se ustaju zorom, izlaze iz podruma, iz dana u dan penjući se na skele nebodera, obavljajući unedogled repetitivne radnje na prekrasnoj kulisi grada na obali mora, da bi se u sumrak vratili u svoj zatvor. Jedini kontakt tih ljudi s vanjskim svijetom je otvor kroz koji ujutro izlaze u novi radni dan.

Film je osvojio dug niz festivalskih nagrada, među kojima Grand Prix festivala Visions du Réel, nagradu Harrell Međunarodnog filmskog festivala u Camdenu, a bio je nominiran za Cinema Eye, te prednominiran za Europsku filmsku nagradu.

Ziad Kalthoum je Sirijac koji već pet godina živi u Berlinu. Dok je služio obvezni vojni rok u Siriji, započeo je rat. Pobjegao je iz vojske, ne želeći sudjelovati u sirijskom pokolju.

Izložbe - 30.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.

Izložbe - 31.05.

PREMIJERE 71

8:00 sati


Serija slika naslovljena „Dopusti da pretpostavljam - Ključna riječ promjena“ nastala je postupkom prijenosa fotografija pomoću indiga na slikarsko platno, a tvore ju prikazi prostora koje umjetnica doživljava kao privatna mjesta ženskog identiteta. Autorica zadire u intimne dijelove osobnog prostora i fotografijom bilježi isječke, zamrzavajući tako sjećanje u vremenu u kojem je tanka granica između prošlosti i sadašnjosti, zbilje i imaginacije. Naizgled nespojive domene vremena i prostora stapaju se u zabilježenom trenutku, a medij fotografije djeluje kao most koji ih povezuje. No, ti su prikazi sve osim mimetički − oni su iskaz kontemplacije o materijalnom i duhovnom koji čine ideju doma. Potaknuta iskustvom, umjetnica propituje vezanost identiteta uz prostor i faktore koji ga čine domom, njegovu prolaznost, krhkost i uvjetovanost kontekstom. Što i tko ga čini našim utočištem? Ovisi li identitet o prostoru, ili pak obrnuto?

U seriji radova „Tijelo“, koju čine fotografije otisnute na prozirnoj grafofoliji, umjetnica se u drugačijem kontekstu dotiče prirode čovjeka i njegovih odnosa prikazima fragmenata ljudskog tijela popraćenim stihovima ruske spisateljice Anastasie Tsvetayeve. Krhkost stakla koje štiti fotografije simbolički je iskaz nestabilnosti identiteta, a fragmentacija tijela jednaka je fragmentaciji duše. Koliko je toga previše, a koliko premalo? Dajemo li sebe dovoljno, a koliko pak zauzvrat primamo? Poput doma, identitet ne pripada nama − to je odraz drugih u nama i skup stalno promjenjivih odnosa. Umjetnica, stoga, negira ideju identiteta kao nečeg apsolutnog i prikazuje ga kao dinamičnu pojavu ovisnu o spletu okolnosti u kojima se nalazi, a faktor relativnosti upravo je ono što povezuje ove dvije serije radova.
Lucija EčimSerijom izložbi Premijere početkom 2008. godine započela je suradnja Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Premijerne izložbe umjetničkog stvaralaštva mladih autora splitske Akademije nastavak su tradicije naše Ustanove u kojoj su svoj kreativni rad započeli brojni, danas poznati slikari, pjesnici, književnici, glumci, glazbenici i filmski stvaratelji.. Kroz seriju izložbi izmjenjuju se studenti i eksponati Odjela za slikarstvo, kiparstvo i nove medije UMAS-a. Organizacijom ovih izložbi želja nam je da naša Ustanova postane još jedan razlog za okupljanje mladih Splita, a mladim umjetnicima poticaj za daljnji umjetnički izričaj.